Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:51
Louw Post schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:07:
Hier ook Pointland met een paar vrienden. Global chat is daar een stuk beter, beter dan Barri in ieder geval, nog geen toxicity meegemaakt. Zondagavond was er nog een queue (overdag was die er niet), maar gisteravond kon ik er meteen in, dus dat is gelukkig ook niet zo erg als bij Barri.
Carcosa server hier en heb nog geen queue meegemaakt. Kon afgelopen zaterdagavond - ergens tussen 20.00 en 20.30 - direct het spel in. Heb zondag niet gespeeld maar hoorde dat er toen wel een queue was. Weet niet hoe groot.
De chat is gewoon normaal zonder toxisch gedrag. Men helpt elkaar zelfs af en toe met het vinden van gathering mats of mobs :)

Ik zit in een Marauder company "Ironwood" en we hebben zelfs een gebied in handen. Nou ja..."we"...ik heb er niks mee te maken gehad haha. Ben nog maar lvl 17 en speel de game echt supercasual. Mijn laatste level heb ik zelfs helemaal gedaan met gatheren. Op de 1 of andere manier is dat ZO relaxed >:)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:23
Paprika schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:05:
[...]

Precies mijn rant inderdaad. In dungeons (instance content) gewoon uit met die hap.
Ja inderdaad, in de open wereld heb ik er niet zo'n moeite mee maar vooral als tank zijnde is het rete irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:07
Gixxer27 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:10:
Hoop dat ze wat gaan doen aan het elkaar in de weg staan in instances, het is als tank soms niet te doen als je in een melee heavy group zit om aggro op een mob te houden als er mensen in de weg gaan staan waardoor jou ability's missen
Heb je de taunt gems al op je gear zitten?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 14:18

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Alle worlds zijn nu in maintenance. Geschatte maintenance tijd is 2 tot 4 uur. Hopelijk rond half 5 weer wat te spelen...

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Nou, mijn crashes/Lag detected heeft zichzelf ook verholpen... Ziggo was aan het f*cken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
sdk1985 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:27:
[...]

Heb je de taunt gems al op je gear zitten?
Ja en zelfs increased threat perk op mijn wapen en schild maar als mensen voor je staan waardoor jou shield bash of je shield rush niet raakt mis je aardig wat threat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 12:47
Gixxer27 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:49:
[...]

Ja en zelfs increased threat perk op mijn wapen en schild maar als mensen voor je staan waardoor jou shield bash of je shield rush niet raakt mis je aardig wat threat.
Valt wel mee, ik gebruik vooral mijn AA's als threat gen en gebruik alleen mijn abilities als CC of als mobs toch van target wisselen, wat eigenlijk weinig voorkomt. Ik moet wel zeggen dat ik mijn block ook niet heel vaak gebruik maar regelmatig dodge en blijf slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
DivineNL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:58:
[...]

Valt wel mee, ik gebruik vooral mijn AA's als threat gen en gebruik alleen mijn abilities als CC of als mobs toch van target wisselen, wat eigenlijk weinig voorkomt. Ik moet wel zeggen dat ik mijn block ook niet heel vaak gebruik maar regelmatig dodge en blijf slaan.
Ik gebruik juist veel mijn block ivm de talent in de tree die dan weer voordeel voor je melee oplevert, is meer ook dat je vaak mis slaat als de melee "in de weg staat" en hier moeten ze met name in instances wel naar kijken vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivineNL
Gixxer27 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:00:
[...]

Ik gebruik juist veel mijn block ivm de talent in de tree die dan weer voordeel voor je melee oplevert, is meer ook dat je vaak mis slaat als de melee "in de weg staat" en hier moeten ze met name in instances wel naar kijken vind ik.
Ik vind de gangen breed genoeg om eerlijk te zijn, heb er weinig tot geen last van. En als de mdps die silvers wilt tanken is dat ook geen probleem. Bosses zijn ook groot genoeg om voor jou aan 1 kant te tanken en de mdps in de rug dmg te doen.

Oefening baart kunst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
DivineNL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:08:
[...]

.... Bosses zijn ook groot genoeg om voor jou aan 1 kant te tanken en de mdps in de rug dmg te doen.

Oefening baart kunst ;)
Dat is toch ook 'normaal'? Of is het in New World niet zo dat je minder dps doet als je niet van de zijkant/van achteren aanvalt?

Edit: typo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09
[...]

Ik vind de gangen breed genoeg om eerlijk te zijn, heb er weinig tot geen last van. En als de mdps die silvers wilt tanken is dat ook geen probleem. Bosses zijn ook groot genoeg om voor jou aan 1 kant te tanken en de mdps in de rug dmg te doen.

Oefening baart kunst ;)
Er is ook nog de buggy collision resolve logic die super flawed is als je meerdere mdps hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
[...]

Oefening baart kunst ;)
Mij ervaring is tot nu toe dat met name de melee's nogal apeshit gaan op mobs en bosses en dus niet achter of aan de zijkant gaan staan :+
Ben met je eens dat het geen probleem zou mogen zijn op bosses maar mijn ervaring is juist dat tot nu toe ik nog niet in een group gezeten heb die echt hun hoofd gebruiken maar gewoon er op los bashen op alles wat ze zien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gixxer27 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:21:
[...]

Mij ervaring is tot nu toe dat met name de melee's nogal apeshit gaan op mobs en bosses en dus niet achter of aan de zijkant gaan staan :+
Ben met je eens dat het geen probleem zou mogen zijn op bosses maar mijn ervaring is juist dat tot nu toe ik nog niet in een group gezeten heb die echt hun hoofd gebruiken maar gewoon er op los bashen op alles wat ze zien 8)7
da's toch het hele idee van melee? Net zolang rossen tot het balkje leeg is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Gixxer27 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:49:
[...]

Met meer dan 3 melee zal dat lastig worden inderdaad omdat je in deze game echt moet raken. Maar is het probleem dan dat je niet door elkaar kunt lopen, of het gedrag van de spelers? Als de content niet moeilijk (genoeg) is dan is er al snel geen boodschap aan de tank. De DPS gaat er dan meteen vol in waardoor je geen agro kunt opbouwen. Gaan de mensen klagen op de game in plaats van de speler dan is de volgende stap dat je tank ability extreem veel thread doen tot het punt dat er geen kunst meer aan is en een 1,2 rotatie volstaat :X (kuch final fantasy xiv) . De stap daarna is dat de tanks dan maar afgerekend worden op hun dps output. Ik vond de echte tanks van WoW (classic) en Rift persoonlijk leuker.

Tot heden heb ik me er nog niet aan gestoord, maar wie weet komt dat nog.

edit:
Eerste run met de low level vrienden groep overigens als tank gedaan. Toen de mobs netjes waar mogelijk gedraaid. Level 16 melee ging alsnog wel dood van cleaven maar dat is dan probleem van die persoon :> . In de run met randoms stonden we met 3 man rondom de mob(s) en ben ik naar de warhammer geswitched. Dus ik moet nog een nieuwe poging doen om 'echt' te tanken.

[ Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 06-10-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Is meer een irritatie nog, tanken is in de eerste instance meer een extra maar niet echt nodig.
Maar juist omdat je echt de target moet raken ivm threat is het wel echt vervelend als dat er melee's in de weg staan zeg maar, kan zo maar zijn dat als je hogere instances doet het minder word maar het was me nu echt opgevallen dat met name de melee's echt totaal nergens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik vraag me wel af of tanken op termijn uberhaupt gaat werken aangezien het mij opviel dat het prima gaat om 2 adds te tanken maar bij 3 wordt het al lastig om de blocks te timen. Als je constant in block stance gaat dan gaat je stamina weg. Dus dan wordt het al weer handiger om de 3e add door een melee dps af te laten wikkelen die tussendoor waar nodig gewoon een block erdoor gooit. Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken op hogere levels...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
Ik zie trouwens op steam dat ze gestart zijn met bannen :*) . Als je de game opstart krijg je tevens een code of conduct; geen herassment, geen cheats/exploits, geen griefing, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:01
sdk1985 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:56:
Ik vraag me wel af of tanken op termijn uberhaupt gaat werken aangezien het mij opviel dat het prima gaat om 2 adds te tanken maar bij 3 wordt het al lastig om de blocks te timen. Als je constant in block stance gaat dan gaat je stamina weg. Dus dan wordt het al weer handiger om de 3e add door een melee dps af te laten wikkelen die tussendoor waar nodig gewoon een block erdoor gooit. Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken op hogere levels...
Je bent toch niet puur afhankelijk van je block/shield? als je je fortify popt kunnen adds op je inhakken tot ze een ons wegen, maar ze doen amper dmg en ik heb 3 abilities die mij fortify geven. Op hogere levels lijkt het mij sowieso handig om nog een offtank mee te nemen voor de adds want 3 dps heb je niet nodig in een party.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gixxer27
Ambition88 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:59:
[...]

Je bent toch niet puur afhankelijk van je block/shield? als je je fortify popt kunnen adds op je inhakken tot ze een ons wegen, maar ze doen amper dmg en ik heb 3 abilities die mij fortify geven. Op hogere levels lijkt het mij sowieso handig om nog een offtank mee te nemen voor de adds want 3 dps heb je niet nodig in een party.
Je bent er inderdaad niet afhankelijk van maar een hoop mensen zijn het meer actieve combat systeem nog niet echt gewent denk ik, zo heeft een maat van me nog moeite om de dodge functie te gebruiken waardoor hij vaak een hoop dmg krijg als ranged dps.

Ben inderdaad met je eens dat als je een hoop adds hebt een offtank wel handig is, op de laatste boss van Armine is het nogal lastig op op alle 3 de adds die hij blijft spawnen aggro te krijgen continu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:59
Update:
We need to extend the ongoing maintenance for another hour and expect worlds to come back online at approximately Today 5:00 PM . Thank you for your patience.

PS: I will update this post when we have additional news to share.

[ Voor 14% gewijzigd door flippiej op 06-10-2021 15:06 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:07
Hier vooral moeite met het blocken. Want je char doet ongeveer gelijk de animatie, maar een halve seconde daarna block je pas daadwerkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
sdk1985 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:59:
Ik zie trouwens op steam dat ze gestart zijn met bannen :*) . Als je de game opstart krijg je tevens een code of conduct; geen herassment, geen cheats/exploits, geen griefing, enz.
Geweldig dat ze zijn gaan bannen. Een aantal van de gebande players zijn nu inderdaad daarover aan het klagen op steam. "Hoe kan ik nu twee keer geband zijn voor hetzelfde vergrijp?" Ja...jammer joh, had je maar na moeten denken voordat je tekeer ging in de chat. Blijkbaar zijn ze meerdere keren gereport en wordt het per report afgehandeld.
Hopelijk denkt zo iemand de volgende keer wat beter na.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Sluissie schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:41:
Momenteel zit ik op Heracleion en op Hydrus. Hoef ik tenminste nog niet te vechten om resources. En geen inlogrij. Bekijk het over een maand wel. Snap persoonlijk niet dat iedereen er zo snel doorheen knalt. Maar ieder zijn ding uiteraard _/-\o_ Toch een leuk spel, vooral moet ik erg lachen bij de craft stations. Lijken wel mieren in een fort :*)
Ja, heb soms het gevoel dat ik een Anno sim zit :) Rennen van crafttafel naar crafttafel. Buiten het dorpje veel spelers bezig met bomen omhakken, steentjes verzamelen en uiteraard wolfjes jagen en skinnen. Maar vermaak me gelukkig nog steeds prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

fitznl schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:34:
[...]

Ja, heb soms het gevoel dat ik een Anno sim zit :) Rennen van crafttafel naar crafttafel. Buiten het dorpje veel spelers bezig met bomen omhakken, steentjes verzamelen en uiteraard wolfjes jagen en skinnen. Maar vermaak me gelukkig nog steeds prima.
Amazon krijgt hiermee brute statistieken binnen. Hoeveelheden omgehakte bomen etc.
Gebruikersdata. Wat doen spelers en waarom? En hoe zijn ze te sturen?

Ik heb nog nooit zoveel resources gefarmed als in New World, echt bizar.

Anderszijds dacht ik van de week nog: mensen als Bezos lachen zich helemaal ziek over al die domme mensen. De rijken van deze wereld worden niet rijk van het kappen van virtuele boompjes in een mmo maar wij, het domme volk, lopen als lemmings achter de instructies aan.

Maar ik houd er wel van: lekker voorraden aanleggen, dingen verkopen.
Het spreekt sterk tot mijn inner hunter-gatherer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vortigen schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:25:
[...]

Geweldig dat ze zijn gaan bannen. Een aantal van de gebande players zijn nu inderdaad daarover aan het klagen op steam. "Hoe kan ik nu twee keer geband zijn voor hetzelfde vergrijp?" Ja...jammer joh, had je maar na moeten denken voordat je tekeer ging in de chat. Blijkbaar zijn ze meerdere keren gereport en wordt het per report afgehandeld.
Hopelijk denkt zo iemand de volgende keer wat beter na.
dan hoop ik dat ze heel goed kijken naar de chats en daar soepeltjes mee om gaan, want het is nogal een vaag concept.
Wat de een als onschuldig beschouwt, beschouwt een social justice warrior al vrij snel als 'harassment' (getuige youtube filmpjes, staat een vrouw met een bord te protesteren, op anderhalve meter afstand staat iemand ook met een papiertje maar daar staat iets op wat haar niet bevalt, dus pakt ze het papier af en begint ze te schreeuwen 'stop harassing me').
Kritische vragen stellen wordt door de een als harassment of griefing beschouwd. Het is maar net wie je het vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:59
flippiej schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:05:
Update:
We need to extend the ongoing maintenance for another hour and expect worlds to come back online at approximately Today 5:00 PM . Thank you for your patience.

PS: I will update this post when we have additional news to share.
Unfortunately, we are having some technical difficulties and need to extend the maintenance for two more hours. We apologize for the inconvenience and thank you for your patience and support!

Dat wordt dus 19:00 :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gixxer27
Verwijderd schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:48:
[...]

dan hoop ik dat ze heel goed kijken naar de chats en daar soepeltjes mee om gaan, want het is nogal een vaag concept.
Wat de een als onschuldig beschouwt, beschouwt een social justice warrior al vrij snel als 'harassment' (getuige youtube filmpjes, staat een vrouw met een bord te protesteren, op anderhalve meter afstand staat iemand ook met een papiertje maar daar staat iets op wat haar niet bevalt, dus pakt ze het papier af en begint ze te schreeuwen 'stop harassing me').
Kritische vragen stellen wordt door de een als harassment of griefing beschouwd. Het is maar net wie je het vraagt.
Hoop dat ze met name het nogal lompe en vaak gewoon grove en onbeschofte gedrag hiermee aanpakken, als je leest hoe bijv. de chat op Barri is met name vanuit de NL communitie kan dat gewoon niet.
Verder op de server waar ik nu zit is vaak een hoop gezeik over de taal die gevoerd word in de general chat, het is een Engelse server maar word veel Russisch/Pools ed in chat gesproken waar weer een hoop ander helemaal op loos gaan, en helaas gaat dat vaak weer gepaard met het nodige gescheld en geschreeuw in chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gixxer27 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:58:
[...]

Hoop dat ze met name het nogal lompe en vaak gewoon grove en onbeschofte gedrag hiermee aanpakken, als je leest hoe bijv. de chat op Barri is met name vanuit de NL communitie kan dat gewoon niet.
Verder op de server waar ik nu zit is vaak een hoop gezeik over de taal die gevoerd word in de general chat, het is een Engelse server maar word veel Russisch/Pools ed in chat gesproken waar weer een hoop ander helemaal op loos gaan, en helaas gaat dat vaak weer gepaard met het nodige gescheld en geschreeuw in chat.
haha ik zit op Icaria, waar blijkbaar een Franse streamer zit en tenminste 3 companies heeft (Fail Company) waar ook gewoon Frans wordt geschreven in de chat waar dus weer veel commentaar op is 'want EN server'.
Zowel vanuit de Duitse als Nederlandse community worden de Fransen ermee geplaagd. Heb nog niet heel ernstige teksten gezien, is meer plagend trollen.

Ik denk dat dit een eeuwig probleem is. Om daar nou voor te bannen... tja.
Ban dan liever de echte cheaters en kick sneller de wallrunners.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2021 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
flippiej schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:51:
[...]

Unfortunately, we are having some technical difficulties and need to extend the maintenance for two more hours. We apologize for the inconvenience and thank you for your patience and support!

Oef. Dan is het al 7 uur offline. Hoop niet dat er iets fout gegaan is bij testen van de patch voor het weer online gaat en ze de boel weer pre patch moeten zien te krijgen. Als ik de patch notes zo zie, tenzij de servertransfer ook erbij wordt genomen, lijkt mij toch dat dat niet 7 uur hoeft te duren.

Maar we zullen maar zeggen it is done when it is done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Verwijderd schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:48:
[...]

Ik denk niet dat iemand een ban krijgt in NW als hij/zij een kritische vraag stelt in global chat ;) Er vanuit gaande dat het over de game gaat dan. Al die andere discussies hou ik me altijd buiten wanneer ik game. Ik kom daar voor mijn ontspanning.

Het voorval waar ik op doelde was van iemand die zelf toegaf toxic in chat te zijn geweest en een ban 1 dag oké vond.
Maar ja, toen kreeg hij "ineens" ook nog een 3 dagen ban en klaagde daarover. Tja, volgende keer misschien even tot 10 tellen voordat je gaat schelden?

Heeft niets met SJW te maken maar met je bewust misdragen. En daar zitten gelukkig gevolgen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:59
Verwijderd schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:44:
[...]

Amazon krijgt hiermee brute statistieken binnen. Hoeveelheden omgehakte bomen etc.
Gebruikersdata. Wat doen spelers en waarom? En hoe zijn ze te sturen?

Ik heb nog nooit zoveel resources gefarmed als in New World, echt bizar.

Anderszijds dacht ik van de week nog: mensen als Bezos lachen zich helemaal ziek over al die domme mensen. De rijken van deze wereld worden niet rijk van het kappen van virtuele boompjes in een mmo maar wij, het domme volk, lopen als lemmings achter de instructies aan.

Maar ik houd er wel van: lekker voorraden aanleggen, dingen verkopen.
Het spreekt sterk tot mijn inner hunter-gatherer :P
Ach, ik denk dat Bezos prima heel de dag boompjes kan gaan kappen, en nog steeds jaarlijks meer inkomsten weet te genereren uit rendement dan ieder persoon in onze quote 500 :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Je kan gewoon de Global chat uitzetten :+ Kinderprobleem opgelost.
Als ik help, faction, comp en area chat aan heb komt er weinig toxic langs. Soms wat in help, maar dat valt best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
flippiej schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:51:
[...]

Au au. Eerst post op forum dat EU weer online is, yes nog even wat spelen voor slapen gaan, ow server is nog in onderhoud. Kijkt op forum, ja helaas een paar EU servers hebben problemen. Ben nieuwsgierig of dit de toegevoegde servers waren die in gebruik werden genomen om de spelersdruk meer te spreiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Ach hier gespeeld tot 19:45, crash en toen 530 in de queue. Balen weer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dementii
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 21:10
Weet je wat pas echt k*t is? New World vanaf desktop starten, 500 in queue, 2 uur wachten, spel probeert in te loggen en dan vliegt ie eruit omdat ie eerst moet updaten..... ik dacht dat ie dat al gedaan had. Grrrr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zagre
  • Laatst online: 14-09 14:57
Heeft iemand ook ervaring met de playability van New World op verouderde/ slechte hardware? (hd7970, i5-3570, 8gb ram) 1080p low settings? Heb nog niet heel veel nuttige benchmarks gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:34

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Zagre schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:16:
Heeft iemand ook ervaring met de playability van New World op verouderde/ slechte hardware? (hd7970, i5-3570, 8gb ram) 1080p low settings? Heb nog niet heel veel nuttige benchmarks gevonden.
Ik speel hem op medium/low settings. Gaat prima. En dat op een laptop. Ongeveer 24-25 fps, voor mij niet hinderlijk. Specs staan in mijn signature

[ Voor 5% gewijzigd door WishmasterNL op 06-10-2021 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalnilson
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 31-07 13:33
Speel op serpens server.nooit in que en zit in een nederlandse belgische groep zalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Nog geen tweakers gebanned voor afk dodging?

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 06-10-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 17:52
sdk1985 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:17:
Nog geen tweakers gebanned voor afk dodging?
Lijkt me sterk dat ze daarvoor gaan bannen, of is dit ergens aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Junia schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:55:
[...]

Op steam wordt dat als reden genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Na gisteravond in verband met werk niet aan spelen toegekomen te zijn, vanavond weer even kunnen spelen. Level 24 nu. Klein aantal quests gedaan, verder will in de gather/crafting trap gelopen :9. Armorsmithing 50 gepasseerd nu. Ga nog wel even bezig zijn om dat soort skills te maxen, hehe. Gathering wise gaat het iets vlotter. Zowel harvesting als woodcutting bijna 80, mining loopt ook niet heel ver achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
sdk1985 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:59:
[...]

Op steam wordt dat als reden genoemd.
Tja, Steam staat ook vol met claims van bans zonder reden, etc. Grappig is natuurlijk wel dat van al die mensen die 'zonder reden' een ban krijgen je ongeveer de helft binnen no-time ook op steam tegen een ban aan ziet lopen, en een post history heeft van nogal dubieus 'sociaal' gedrag en uitlatingen :+.

Ik zou Steam dan ook niet direct als bepaald betrouwbare bron nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
psychodude schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 23:07:
[...]

Tja, Steam staat ook vol met claims van bans zonder reden, etc. Grappig is natuurlijk wel dat van al die mensen die 'zonder reden' een ban krijgen je ongeveer de helft binnen no-time ook op steam tegen een ban aan ziet lopen, en een post history heeft van nogal dubieus 'sociaal' gedrag en uitlatingen :+.

Ik zou Steam dan ook niet direct als bepaald betrouwbare bron nemen.
Klopt, maar an sich is het niet heel ver gezocht gezien de verwoording van amazon op het forum:
Greetings Adventurers!

We have seen a lot of frustration around individuals who may be artificially remaining active enough in servers to avoid the automatic AFK mitigation that is built into New World. We certainly agree that this is not acceptable behavior, especially when there are droves of individuals who are waiting patiently to get into a world. We have created a new solution to help us identify and action against bad faith AFK players.

We will not disclose the details of how the solution works, but we will say that we have every confidence that players who are playing New World normally will not experience any issues. Initially, being caught by our detection solution will result in a quick kick to the main menu. If the behavior continues, more harsh penalties will be applied.

This effort is going to be rolled out over a period of time, so results may not appear immediate, but this is something we are dedicated to bringing online as quickly as we feel comfortable.

Thank you for your support. We’ll see you in Aeternum!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:08
Wat een avond jongens. De game word voor mij leuker en leuker

Ik heb gewoon de heeele avond gepvpd. Wat was dat leuk zeg. Ik ging met 2 maten waarvan 1 een goeie healer gewoon de hele tijd het gebied af rondom het fort in brightwood. Gewoon totaal over de 80 kills gegaan. Uiteindelijk was het gewoon een war aan zich daar en uiteindelijk hebben wij het gebied in conflict kunnen zetten dus nu kan er war declared worden door Marauders. En door die healer maat persoonlijk gewoon 0x dood ;p

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DivineNL
Wat PvP clips na een week spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Heb trouwens wel al wat bugs encountered na de update die daarvoor niet waren. Met name visual bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:46
Ricmaniac schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 23:29:
Ik heb gewoon de heeele avond gepvpd.
Ik heb ook tot half tien aan het gamen geweest. Level is nog niet hoog genoeg om te gaan PVP'en, maar het viel me wel op dat er volop werd gePVP'ed.
Ik stond te vissen aan die hut van die hermit, dat was me daar een strijdtoneel...
Op mijn server (Vanaheim Vox/Vyrij) heeft groen nu 3 startgebieden, purper heeft er 2, waarvan 1 startgebied, en goud heeft er eentje.

Als ik naar de server status kijk op dit moment (half 12 gepasseerd), zie ik heel veel servers zonder wachtrij, maar Jotunheim heeft nog een queu van +1400. Als ik op een dergelijke server zou zitten, zou ik mijn char toch deleten. De uren dat je daar in de wachtrij spendeert, kan je op een andere server lvl'en.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluissie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-08 20:45
@ronalnilson
Speel op serpens server.nooit in que en zit in een nederlandse belgische groep zalig.
Mag ik weten hoe die Company heet?

[ Voor 5% gewijzigd door Sluissie op 07-10-2021 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Junia schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 22:55:
[...]

Zoals hierboven ook benoemd is, het gebeurd bij herhaaldelijk gebruik van het omzeilen van de AKF mechanisme. Bij eerste keer zal het niet direct gebeuren, maar bij constant misbruik ervan zal het wel gebeuren verwacht ik.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Leuke afwisseling voor WoW :). Wel jammer dat ik niet met mijn vrienden kan spelen doordat de servers op slot zitten.
Zou jammer zijn als ik opnieuw moet beginnen doordat er regels aan de transfers gaan zitten :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gixxer27
Squishie schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:28:
Leuke afwisseling voor WoW :). Wel jammer dat ik niet met mijn vrienden kan spelen doordat de servers op slot zitten.
Zou jammer zijn als ik opnieuw moet beginnen doordat er regels aan de transfers gaan zitten :(
Ben zelfs gewoon gestopt met wow door NW, en moet zeggen dat het me tot nu toe prima bevalt.
Ja er zijn nog wel wat puntjes waar ik graag wat verbetering in zou zien samen spelen met vrienden is daar 1 van met name in het begin als je uit elkaar aan de andere kant van het continent gedropt word bijv.
Maar ook wow is ergens begonnen dus sta er nog met een open gedachte in en wacht met smart af wat de eerste content patches gaan brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Dhrax

Prog Lord

Gixxer27 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:45:
[...]

Ben zelfs gewoon gestopt met wow door NW, en moet zeggen dat het me tot nu toe prima bevalt.
Ja er zijn nog wel wat puntjes waar ik graag wat verbetering in zou zien samen spelen met vrienden is daar 1 van met name in het begin als je uit elkaar aan de andere kant van het continent gedropt word bijv.
Maar ook wow is ergens begonnen dus sta er nog met een open gedachte in en wacht met smart af wat de eerste content patches gaan brengen.
Precies!
Ik kan me WoW Vanilla nog goed voor de geest halen, dat was toch ook echt wel heel mager qua content en volgens mij had niemand toen verwacht dat men het spel 15 jaar later nog zou spelen.

New World heeft echt heel veel potentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
De patch doet het heel goed (voor de afk kick) denk ik. Gewoon geeen queue op dit tijdstip. Is eerder nog niet gebeurd. Meestal al 1000+ op dit moment

De andere bugs die er allemaal bij zijn gekomen zijn niet zo best. Die lightning flikkering is de irritantste denk ik. Ben blij dat ik geen epilepsie heb anders was het vast al 5 keer getriggered

[ Voor 45% gewijzigd door Ricmaniac op 07-10-2021 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Ricmaniac schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:19:
De patch doet het heel goed (voor de afk kick) denk ik. Gewoon geeen queue op dit tijdstip. Is eerder nog niet gebeurd. Meestal al 1000+ op dit moment.
Denk persoonlijk dat meerdere factoren een rol hierin spelen. AFK kick zal zeker helpen. Aantal ingelogde spelers is ook gewoon iets minder dan een paar dagen terug. Betere verdeling over de servers inmiddels. Zoals gewoonlijk verdwijnt het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Even iets afchecken: een goede manier om xp te maken is de main questline te volgen toch?
Ik wil me even richten op wat levels maken namelijk. Ben nog maar lvl 18 en wil richting de 25 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:17
Voor die mensen zoals ik die al een week geen mannetje kunnen aanmaken op de server waar een vriend speelt: zojuist zijn er in EU central wat servers van slot gegaan :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 17:44
When you want to fast travel but have no azoth
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yxqsZjiBSPIpFutklPUnxJ6ip4c=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZCFqZy4tpKJ03dSTrJC1FfEJ.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Khaelos op 08-10-2021 07:25 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Vortigen schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:56:
Even iets afchecken: een goede manier om xp te maken is de main questline te volgen toch?
Ik wil me even richten op wat levels maken namelijk. Ben nog maar lvl 18 en wil richting de 25 ofzo.
Main quest line is een optie ja. Ook side quests, faction quests en sommige townboard quests vullen de snelheid van levelen mooi aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 18:50
Vortigen schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:56:
Ik pak de side quests mee, pak alle townboard quests en de pve faction quests en ga op pad. Soms compleet ik alle Quests, soms ben ik meer aan het gatheren geweest, soms heb je veel quests klaar. Wat het ook word, het geeft me voldoening. Ben ook totaal niet bezig met zo snel mogelijk levellen.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afuni
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:46
ronalnilson schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 21:44:
Ik ga vandaag met mijn zoon starten. Welke groep is dat dan? recruteren ze nog? Ik speel wel casual, hij misschien wat meer gebeten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Afuni schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 08:30:
[...]

Ik ga vandaag met mijn zoon starten. Welke groep is dat dan? recruteren ze nog? Ik speel wel casual, hij misschien wat meer gebeten:)
Lijkt me super tof om met me kids te kunnen spelen haha. duurt hier nog wat jaren though :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Zit de hele tijd op de twijfel of ik er nu tijd in wil steken om volledig setje intellect gear te fixen en me build eens te wisselen naar mage.

Firestaff, Ice gauntlet zijn de enige die ik nog niet aangeraakt heb sinds release en denk dat ik een full mage build wil proberen met beide weapons.

Iemand die dit momenteel speelt en kan aangeven of het leuk is :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 21:04
Tot nu toe vermaak ik me wel, maar ik heb erg moeite met het kiezen van wapens. Inmiddels level 27 en weet nog niet met welke ik moet blijven spelen een beetje.

Ik twijfel voornamelijk over de volgende combo's.
Life Staff + Hatchet vind ik erg leuk solo, weinig downtime, lekker gaan. Maar ik vond het targetting systeem in dungeons niet super fijn werken, mensen die uit de beste heal weg lopen en dan klagen dat ze geen heal krijgen en dat soort dingen.
Ice Gauntlet + rapier, ook leuk. Maar solo lastiger, meer downtime (vooral met mobs die niet geslowed kunnen worden, bijvoorbeeld de alligators in cutlass kosten stuk meer moeite dan met de life staff / hatchet combo). Optie om later de rapier te wijzigen naar fire staff om meer traditionele mage te spelen, maar op het moment de rapier wel handig vind ik.
Great Axe + warhammer, dikke beuk, maar wil eigenlijk toch graag wel iets ranged hebben ook. Deze heb ik eigenlijk al een tijdje niet gespeeld.

Als gevolg zijn mijn wapen skills ook nog verre van max, hoogste is nu de life staff die is 11 (dan de ice gauntlet 9 en de rest lager). Dit zal natuurlijk ook niet helpen met wat van de nadelen die ik noem bij de eerste 2 opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Is er al meer bekend over de transfer/migratie mogelijkheden.... Het zou als ik het goed had begrepen deze week live moeten gaan, maar heb nog weinig info voorbij zien komen.

Zou het jammer vinden om opnieuw te moeten beginnen, omdat ik niet met mijn vrienden kon starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
DaitoX schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:04:
Tot nu toe vermaak ik me wel, maar ik heb erg moeite met het kiezen van wapens. Inmiddels level 27 en weet nog niet met welke ik moet blijven spelen een beetje.

Ik twijfel voornamelijk over de volgende combo's.
Life Staff + Hatchet vind ik erg leuk solo, weinig downtime, lekker gaan. Maar ik vond het targetting systeem in dungeons niet super fijn werken, mensen die uit de beste heal weg lopen en dan klagen dat ze geen heal krijgen en dat soort dingen.
Ice Gauntlet + rapier, ook leuk. Maar solo lastiger, meer downtime (vooral met mobs die niet geslowed kunnen worden, bijvoorbeeld de alligators in cutlass kosten stuk meer moeite dan met de life staff / hatchet combo). Optie om later de rapier te wijzigen naar fire staff om meer traditionele mage te spelen, maar op het moment de rapier wel handig vind ik.
Great Axe + warhammer, dikke beuk, maar wil eigenlijk toch graag wel iets ranged hebben ook. Deze heb ik eigenlijk al een tijdje niet gespeeld.

Als gevolg zijn mijn wapen skills ook nog verre van max, hoogste is nu de life staff die is 11 (dan de ice gauntlet 9 en de rest lager). Dit zal natuurlijk ook niet helpen met wat van de nadelen die ik noem bij de eerste 2 opties.
Ik ben naar Spear/Musket geswitched en moet zeggen dat het erg bevalt, ik was Sword/Shield en Great Axe maar wilde ook wat ranged en juist of bow of musket uitporberen is dus musket geworden en in combinatie met spear speelt het lekker weg en heb ik vrij weinig down time door traps en het feit dat headshots best veel dmg doen met een musket, enige echte nadeel is de reload maar daarin tegen heb je weinig bullet drop tegenover een bow dus je kan op extreme afstand al flink dmg doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Nadat mijn Greataxe en Hatchet lvl 20 hadden bereikt op lvl 30, besloten om een compleet andere class te spelen. Gerespecced naar een firestaff met een rapier.

Wat een pijn in het begin, kon echt niks, had geen mana en werd ge-two-hit door warriors. Na wat doorzetten mijn rapier en firestaff op lvl 13 gekregen.

En ik maar denken dat Greataxe + hatchet de beste wapens in pvp waren. Boy was I wrong. De firestaff doet zon massive damage en met de rapier heb je zon goede defense in melee. Na een duel of 30 begon ik het door te krijgen en nu op lvl 34 verlies ik vrijwel geen duel meer (tenzij ik een fout maak, dan ben je vaak direct dood). Zelf lvl 60 warriors zijn gewoon kansloos. Nog maar niet te spreken over andere ranged classes die helemaal snel dood gaan.

Ik speel ook met een vriend die een tank speelt. Als hij in combat is knal ik er een fireball op en doe een burnout, perfecte combo.

Ik vind het echt een top spel dat je gewoon op lvl 30 ff kan respeccen van een warrior naar een mage en twee avondjes later al genoeg weapon skills hebt om mee te komen.

[ Voor 3% gewijzigd door evilpin0 op 08-10-2021 10:26 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Bij mij duurt het level van een wapen steeds wel even hoor. Ik zag nu wel iets in chat voorbij komen over boar groups voor wapen skill levelen?

Ik level ze eigenlijk alleen door normaal te spelen, doe voornamelijk gewoon de quests van de borden en de side quests enzo.
Gixxer27 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:25:
[...]

Ik ben naar Spear/Musket geswitched en moet zeggen dat het erg bevalt, ik was Sword/Shield en Great Axe maar wilde ook wat ranged en juist of bow of musket uitporberen is dus musket geworden en in combinatie met spear speelt het lekker weg en heb ik vrij weinig down time door traps en het feit dat headshots best veel dmg doen met een musket, enige echte nadeel is de reload maar daarin tegen heb je weinig bullet drop tegenover een bow dus je kan op extreme afstand al flink dmg doen.
Spear wel kort geprobeerd, leek ook wel oke, musket is eigenlijk 1 van de weinige die ik geheel nog niet heb gebruikt. Bow ook nog niet maar die had ik in beta veel gebruikt, daarom nu naar de magic kant gegaan.

[ Voor 60% gewijzigd door DaitoX op 08-10-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kieft91
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 18:07
evilpin0 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:25:
Nadat mijn Greataxe en Hatchet lvl 20 hadden bereikt op lvl 30, besloten om een compleet andere class te spelen. Gerespecced naar een firestaff met een rapier.

Wat een pijn in het begin, kon echt niks, had geen mana en werd ge-two-hit door warriors. Na wat doorzetten mijn rapier en firestaff op lvl 13 gekregen.

En ik maar denken dat Greataxe + hatchet de beste wapens in pvp waren. Boy was I wrong. De firestaff doet zon massive damage en met de rapier heb je zon goede defense in melee. Na een duel of 30 begon ik het door te krijgen en nu op lvl 34 verlies ik vrijwel geen duel meer (tenzij ik een fout maak, dan ben je vaak direct dood). Zelf lvl 60 warriors zijn gewoon kansloos. Nog maar niet te spreken over andere ranged classes die helemaal snel dood gaan.

Ik speel ook met een vriend die een tank speelt. Als hij in combat is knal ik er een fireball op en doe een burnout, perfecte combo.

Ik vind het echt een top spel dat je gewoon op lvl 30 ff kan respeccen van een warrior naar een mage en twee avondjes later al genoeg weapon skills hebt om mee te komen.
Ik ben ook hiermee begonnen (zelf lvl 13, fire staff nu lvl 2 8)7 ), mag ik daarom vragen om een screenshotje van je skills van beide wapens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
DaitoX schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:39:
Bij mij duurt het level van een wapen steeds wel even hoor. Ik zag nu wel iets in chat voorbij komen over boar groups voor wapen skill levelen?

Ik level ze eigenlijk alleen door normaal te spelen, doe voornamelijk gewoon de quests van de borden en de side quests enzo.
Ik ben op 28 geswitched naar Musket en spear en inmiddels beide al op lvl 8 staan door ze gewoon te gebruiken met faction quests farmen, juist door hogere lvl mobs krijg je ook meer weapon xp......begin was wel wat twijfelachtig op hogere lvl mobs omdat je nog geen abilitys hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsausername
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 20-03 17:01
LVL 16 nu. Vanaf het begin in de weer geweest met de Great Axe + Hatchet en bevalt tot nu toe prima. Vooral de hatchet ziet er heel tof uit met die snelle light attacks.

Spear + bow lijkt me ook wel een toffe combinatie, die ga ik dit weekend maar eens even levelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Qua dps ben ik er wel uit. Dat is hatched en musket. Twijfel alleen wel of ik niet beter kan switchen naar vaster/healing class. Heb t gevoel dat healen behoorlijk uitdagend is op hoger level, en was in wow altijd healadin dus zou het moeten kunnen 😁

Heb ook het gevoel dat er meer healers nodig zijn ipv dps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 21:23
huntedjohan schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:29:
Qua dps ben ik er wel uit. Dat is hatched en musket. Twijfel alleen wel of ik niet beter kan switchen naar vaster/healing class. Heb t gevoel dat healen behoorlijk uitdagend is op hoger level, en was in wow altijd healadin dus zou het moeten kunnen 😁

Heb ook het gevoel dat er meer healers nodig zijn ipv dps
Healer is sowieso de class die het minst gespeeld wordt. Bijna insta invite voor dungeons haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Extrix schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:48:
[...]

Healer is sowieso de class die het minst gespeeld wordt. Bijna insta invite voor dungeons haha
Ja daarom. Ben alleen huiverig om als healer te levellen vanwege de mindere dps output. Dat vind ik in wow altijd zo ruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Extrix schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:48:
[...]

Dat terwijl ik toch tering veel spelers tegenkom die in wat voor combi dan ook met een life staff lopen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Ik ga me richten op Hatchet+Lifestaff. Heb mijn eerste 20 attribute punten in Constitution gedaan en de rest in Focus. Heb wel wat buffed strength van mijn gear.
Met Lifestaff de mob van afstand een keer wat raken met heavy attack - AoE heal op de grond - switchen naar Hatchet - Berserk aan en gaan.
Hetzelfde kan ik doen door mobs te verzamelen (langs een paar rennen en ze meetrekken). Aoe Heal op de grond - naar Hatchet, berserk en skills gebruiken. Ben meestal full health wanneer ze dood zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
Op de server waar ik zit lijken healers genoeg te zijn. Daarom ga ik denk ik ook niet voor de life staff meer, vond het toch niet zo leuk in expeditions (targetting is ruk naar mijn mening) en dps lijkt net zo gemakkelijk een groep te kunnen vinden.

Maar voor solo dingen doen was het ideaal, zoals Vortigen zegt. Daarom twijfel ik toch nog een beetje en met meer passives in de life staff wordt het misschien ook beter te doen in de expeditions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Gixxer27 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

Dat terwijl ik toch tering veel spelers tegenkom die in wat voor combi dan ook met een life staff lopen :?
Klopt genoeg die ermee lopen maar een healer die ook echt build voor een healer die zijn zelfdzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 17:44
Dit is de boar abuse, word uiteraard gepatched
YouTube: Unlimited XP/Potion/Skinning Farm - New World

Minimaal 100 skinning en je bent binnen 30 min 200 skinning 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Khaelos op 08-10-2021 12:40 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:46
Om mijn harvesting te lvl'en, doe ik ook iets dergelijk. Wanneer ik terugkom naar een stadje om mijn quests binnen te leveren, ga ik eerst houthakken/minen/skinnen tot mijn inventory vol zit.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18:13
Gixxer27 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 11:59:
[...]

Zijn er veel die dat doen. Zeker als je solo wil rond lopen. Ik heb een vriend die full tank speelt en als er geen heal in de groep zit pakt hij de life staff als 2de wapen. Dat scheelt enorm in potions.

Ikzelf speel life staff/warhammer. Zalige combo vind ik. Wat minder damage, maar kan altijd iedereen healen en grote stuns uitdelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Boermansjo schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:56:
[...]

Zijn er veel die dat doen. Zeker als je solo wil rond lopen. Ik heb een vriend die full tank speelt en als er geen heal in de groep zit pakt hij de life staff als 2de wapen. Dat scheelt enorm in potions.

Ikzelf speel life staff/warhammer. Zalige combo vind ik. Wat minder damage, maar kan altijd iedereen healen en grote stuns uitdelen :P
Ben juist van mijn full tank build naar een spear/musket geswitched en heb geen probleem solo met mijn hp maar dan moet je wel de dodge knop gebruiken en ik denk dat daar in veel gevallen een hoop mensen de "fout" ingaan omdat je dat gewoon weg nooit nodig had in een MMO imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boermansjo
Gixxer27 schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:00:
[...]

Ben juist van mijn full tank build naar een spear/musket geswitched en heb geen probleem solo met mijn hp maar dan moet je wel de dodge knop gebruiken en ik denk dat daar in veel gevallen een hoop mensen de "fout" ingaan omdat je dat gewoon weg nooit nodig had in een MMO imo.
De meeste komen van WoW vermoed ik :P
In GW2 was het dodgen ook super handig en nodig !

Als healer in pve kom ik ook zonder schade uit de meeste gevechten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gixxer27
Boermansjo schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:04:
[...]

De meeste komen van WoW vermoed ik :P
In GW2 was het dodgen ook super handig en nodig !

Als healer in pve kom ik ook zonder schade uit de meeste gevechten.
Was voor mij in het begin ook nogal wennen ook omdat ik van een full tank build afkwam gebruikte ik daar de dodge knop ook bijna niet, maar nu dat ik eraan gewent ben kom ik bijna altijd rond full hp uit een gevercht tenzij er meer dan 2 tegelijk in mijn nek hangen.
Moet ook wel zeggen dat de spear een goede aanvulling is op de musket met de knockdowns die in de tree zitten, en doet nog flink dmg ook zeker als je een Malachite gem in de spear hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:45
Ik ben inmiddels level 27 speel Hatchet/Great Axe. Werkt voor mij prima. Ik zorg gewoon dat ik veel eten bij mij heb en dan komt het wel goed hoe irritant die Crocs ook zijn.
Binnenkort maar eens wat andere combo's uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Boermansjo schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:56:
[...]

maar dan nog je zal nooit een goed genoege healer zijn ten aanzien van iemand die full heal gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Extrix schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:50:
[...]

maar dan nog je zal nooit een goed genoege healer zijn ten aanzien van iemand die full heal gaat
Dat maakt toch niet uit. Dat is het mooie van de dynamiek in dit spel. Je kunt ook gewoon twee halve healers meenemen. Vaak pakt dat nog beter uit dan een full healer wegens de beperkte heals door alle cooldowns. Tot op heden lopen expeditions met randoms ook vaak fout af door een gebrek aan Agro management. Het gevolg is dat ik als full healer drie of meer adds op me krijg en vervolgens door alle interupts niet kan healen. Na de derde full team wipe bedank ik ze dan vriendelijk, en leg ik uit dat de repair costs niet opwegen tegen het behalen van de expedition. Met twee of drie halve healers kan je gewoon door zonder wipe. Veel minder risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
Extrix schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 13:50:
[...]

Ik speel wel full heal hoor. Alles gaat naar concentration (150 punten) en 50 punten in health
Is best leuk om te spelen in pvp battles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extrix
Seth_Chaos schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:02:
[...]

Dat maakt toch niet uit. Dat is het mooie van de dynamiek in dit spel. Je kunt ook gewoon twee halve healers meenemen. Vaak pakt dat nog beter uit dan een full healer wegens de beperkte heals door alle cooldowns. Tot op heden lopen expeditions met randoms ook vaak fout af door een gebrek aan Agro management. Het gevolg is dat ik als full healer drie of meer adds op me krijg en vervolgens door alle interupts niet kan healen. Na de derde full team wipe bedank ik ze dan vriendelijk, en leg ik uit dat de repair costs niet opwegen tegen het behalen van de expedition. Met twee of drie halve healers kan je gewoon door zonder wipe. Veel minder risico.
valt ook wel wat voor te zeggen hoor. Speel zelf full tank en het enige wat de healer hoef te doen is mij healen want dan krijgt de rest geen damage.

Heb namelijk al goede set Taunt perks op mijn spul waardoor ik well goed kan tanken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Extrix schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:16:
[...]

valt ook wel wat voor te zeggen hoor. Speel zelf full tank en het enige wat de healer hoef te doen is mij healen want dan krijgt de rest geen damage.

Heb namelijk al goede set Taunt perks op mijn spul waardoor ik well goed kan tanken
Dit is denk ik het "grote" probleem met tanks, er lopen een hoop tanks rond die wel de tank specc hebben maar dan vervolgens in dps gear proberen te tanken en vaak al helemaal geen carnelian gem in hun weapon hebben zitten, daardoor is tanken voor hun niet te doen wan dps trekt dan zoveel aggro dat je alleen maar overal achteraan loopt, wat voor 1 healer dan dus idd niet te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Khaelos schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:40:
Dit is de boar abuse, word uiteraard gepatched
YouTube: Unlimited XP/Potion/Skinning Farm - New World

Minimaal 100 skinning en je bent binnen 30 min 200 skinning 8)7
nou 30 min was overdreven bij mij :P maar idd van 100-160 in 1 uur. Snel zat alsnog. volgens mij is het al wat generfed namelijk. Ook weapon XP gaat niet zo rap als dat die in die video zei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:13
Ik maak eigenlijk geen gebruik van die zaken zoals DMC en de boar's. Neemt voor mij toch te veel van de ervaring weg. Die wapens komen vanzelf wel op level 20.

Ben wel erg blij dat de aandacht nu nog lang niet op het optimaliseren van dps etc ligt. Gelukkig nog geen DPS meters etc (althans dat ik weet). In een party is het nog steeds een group effort en geen gedoe. Hoop eigenlijk ook dat dit spel redelijk zonder mods blijft!

Behalve gathering zaken aanmaken op de map, dat zou ik zelf wel handig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluissie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-08 20:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
Een paar visuele addons zou ik niet erg vinden als healer. Ik zou dan meters en stats wel handig vinden
+ een beter overzicht van de groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
Tribunus schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:36:
Ik maak eigenlijk geen gebruik van die zaken zoals DMC en de boar's. Neemt voor mij toch te veel van de ervaring weg. Die wapens komen vanzelf wel op level 20.

Ben wel erg blij dat de aandacht nu nog lang niet op het optimaliseren van dps etc ligt. Gelukkig nog geen DPS meters etc (althans dat ik weet). In een party is het nog steeds een group effort en geen gedoe. Hoop eigenlijk ook dat dit spel redelijk zonder mods blijft!

Helemaal mee eens hoop dat ze inderdaad wegblijven van mods zoals dmg meters enz. dit heeft het voor mij destijds ook in wow een beetje verpest de skill ging er toen een beetje uit want je MOEST addons hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:13
die ken ik inderdaad, dit zou ik dus graag in-game als een mogelijkheid zien :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Tribunus schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 14:36:

klopt helemaal mee eens. nu denk ik ook van waarom heb ik het gedaan :P nu is het progressie gevoel weg bij skinnen haha.

Verder doe ik ook niks aan powerleveling of wat dan ook. alleen dit skinnen gedaan maarja it is what it is. weapon xp vond ik heeel erg tegenvallen daar trouwens. misschien dat dat al hotfixed is ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalder
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06-2023

Kalder

Schijnt dus nog steeds zo te zijn dat deze game high end videokaarten om zeep helpt?

3090 gebruikers: Mijn nieuwe GPU kan ALLES aan!!!
Amazon: Hello World!

(sorry kon het grapje niet achterwege laten)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gixxer27
ikke blij dat ik nog "maar" GTX1080ti heb >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eikeltje
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:18
Had laatst een discussie met iemand anders hierover en blijf van mening dat toevallig New World ondanks dat het misschien niet al te netjes is geschreven/geprogrammeerd een ander onderliggend probleem bij nVidia of hun boardpartners bloot legt.

Het had net zo goed een andere game/programma kunnen zijn die dit veroorzaakte op een latere termijn en eventueel buiten je garantie periode.
Pagina: 1 ... 16 ... 35 Laatste

Let op:
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Samen spelen, chatten en lobbies:
Check de Tweakers Discord