We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Game is nog wel wat aan de zware kant, vooral tijdens het streamen. Dus maar even zorgen dat ik alles update om het beste er uit te halen. Hopelijk komt Amazon nog met wat verbeteren qua performance. Het is niet slecht (maar tkan best veel beter
Op dit moment gebruik ik een Rapier + Musket. Prima combo. Ik zie dat veel mensen toch wel een hatchet kiezen, of naar sword+shield met 2hander. Dus ik blijf maar lekker bij Rapier + Musket.
2 screenshotjes voor de liefhebbers (graphics staan hier volgens mij op High ivm OBS):
Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Ik heb eigenlijk de tegenovergestelde ervaring. Je kunt erg goed met iemand anders samenwerken, veel beter dan in de bekende point and click mmo's. Het block mechanisme zorgt dat je zonder al te veel schade een mob kunt tegenhouden, de timing van de attacks zorgt ervoor dat je tussendoor nog wat abilities kunt afvuren en ondertussen kan je maatje maximale damage doen tot het punt dat de aggro omdraait.Tweakwondo schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:32:
Ik heb nu zo'n 15 uur gespeeld, het ziet er vrij uit voor een MMO. Hoewel het een MMO is voelt het bijna als een single player game, dat is jammer.
Waarom ervaar ik dit? Je kan niet samen "questen" hoewel je elkaar wel kunt helpen voelt het redelijk nutteloos omdat de meeste quests herhaaldelijk zijn met bijvoorbeeld looten van kisten.
Nou vind ik dat persoonlijk snel vervelen dus ben nu meer gaan focussen op crafting. Hier ben je volgens mij best lang zoet mee.
Een ding dat mij overigens wel opvalt is dat er amper world pvp activiteiten zijn; ik dacht dat dit spel een grote focus heeft op pvp maar ik merk er weinig van. Ik heb al vrij veel van de gebieden gezien door rond te lopen om de wereld te ontdekken maar ik heb nog geen grote gevechten gezien. Iemand wel ervaar hiermee?
Ik zit in een originele server, en dus zou het druk genoeg moeten zijn voor dit soort events lijkt mij.
Gister nog met 1k in de queue gezeten, hopelijk kunnen ze het oplossen dat mensen niet te lang afk blijven rennen. Zal sowieso wel tijdelijk zijn maar toch
Solo kom ik in de problemen en moet ik erg mijn best doen om te overleven. Nu ben ik standaard een level of 3-4 lager dan de quests die ik doe. Ik ben nu op level 21 klaar met armine voor level 25. Wanneer je alles in 3 klappen dood slaat zal het natuurlijk een ander verhaal zijn.
Mbt Armine (eerste dungeon) was overigens flink pittig! Er was geen healer dus was blij dat ik 60+ food bij had. De mechanics zijn zoals je mag verwachten. Er wordt vooral veel gecleaved en gecharged. Veel grond effecten ben ik nog niet tegen gekomen. Wel zijn er adds die je moet managen (bij de laatste baas).
Verder blij dat er een world lock is gekomen. Balanjar was van de week genieten, vaak maximaal 700 spelers en dus gewoon meteen aan de gang in de avond. Tot er dit weekend ineens een queue van 400 verscheen.
@Diigii
Als je OBS op QSV zet dan heeft dat nauwelijks impact op je perfmance. Als je geen IGP hebt dan NVENC. Als je geen IGP en geen Nvidia kaart hebt dan sterkte
[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 04-10-2021 13:20 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Nog steeds geen queue op Barri en maar 1810/2500 spelers online. Was voorheen elke dag vanaf half 2 sowieso al raak met de spelers gecapped. Dus kan je na gaan hoe veel mensen normaal altijd afk waren.
Benieuwd hoe het vanavond is.
Ik zit er nog een beetje mee te spelen. Is vrij lastig als je weinig focus hebt want dan doet je healing staff bijna niksVortigen schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 12:35:
@Ricmaniac Hoe heb jij je sword&shield en je lifestaff gespecced? Ik wil die Paladin build ook graag proberen.
Het AoE farmen van mobs spreekt mij wel aan
Ik keek deze guide in principe en nog 1 van Ser Medieval en dus zelf beetje spelen. Uiteindelijk zal blijken wat het beste is
YouTube: Amazon's New World PALADIN Build | New Player Build Guide
Weapons zijn ook nog geen level 10 dus kan gratis de skills enzo beetje wisselen om te proberen
[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 04-10-2021 14:42 ]
Als paladin ben je offtank he geen maintank. Je tankyness krijg je van je heavy armor en heals om te compenseren voor je lack aan HP. Je zal niet degene zijn die de echte bazen gaat tanken dus maakt niet zo heel veel uit, je pompt toch voornamelijk punten in focus.Ricmaniac schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:39:
[...]
Ik zit er nog een beetje mee te spelen. Is vrij lastig als je weinig focus hebt want dan doet je healing staff bijna niksdenk dat het veelal van gems af hangt. Want je wil wel constitution, strength hebben voor het tanken natuurlijk.
Ik keek deze guide in principe en nog 1 van Ser Medieval en dus zelf beetje spelen. Uiteindelijk zal blijken wat het beste is![]()
YouTube: Amazon's New World PALADIN Build | New Player Build Guide
Weapons zijn ook nog geen level 10 dus kan gratis de skills enzo beetje wisselen om te proberen
[ Voor 4% gewijzigd door Ambition88 op 04-10-2021 14:57 ]
Vakantie van veel mensen is ook voorbij natuurlijkRicmaniac schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:33:
Ik wil niet heel te vroeg juichen maar de nieuwe methode lijkt misschien te werken
Nog steeds geen queue op Barri en maar 1810/2500 spelers online. Was voorheen elke dag vanaf half 2 sowieso al raak met de spelers gecapped. Dus kan je na gaan hoe veel mensen normaal altijd afk waren.

Is toch een vrij kleine moeite om ze iig te upgraden naar iron, was het eerste wat ik gedaan heb en het scheelt al enorm met de snelheid waarmee je mats kan farmen.
Zelfs de steel tools zijn niet heel erg duur, en het scheelt enorm veel tijd. Vooral als je bedenkt dat je bijna elke minuut wel iets van de grond aan het rapen bent, of een beest aan het skinnen bent!Gixxer27 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:33:
Wat mij van het weekend trouwens nog wel was opgevallen is dat er nog vrij veel mensen aan het famen zijn met de flint tools![]()
Is toch een vrij kleine moeite om ze iig te upgraden naar iron, was het eerste wat ik gedaan heb en het scheelt al enorm met de snelheid waarmee je mats kan farmen.
Mensen lopen veelal wel met gear wat ze van de trade af plukken en na 2 levels weer obsolete is. Naja, ik zal wel te praktisch zijn wat dat betreft
Ik heb het zelfs meegenaakt dat mijn flint skinning knife brak midden in het bos. Dan moet je alles laten liggen. Met de iron skinning knife heb ik het nog niet gehad.Gixxer27 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:33:
Wat mij van het weekend trouwens nog wel was opgevallen is dat er nog vrij veel mensen aan het famen zijn met de flint tools![]()
Je kun onderweg toch gewoon je Gear repareren?Dementii schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:39:
[...]
Ik heb het zelfs meegenaakt dat mijn flint skinning knife brak midden in het bos. Dan moet je alles laten liggen. Met de iron skinning knife heb ik het nog niet gehad.
Yup R+left click op je item mits je repair parts hebt maar die zou je meer dan voldoende moeten hebben als je het een en ander salvaged.huntedjohan schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:41:
[...]
Je kun onderweg toch gewoon je Gear repareren?
Alleen als je alles in 1x wilt repareren moet je repair kits bij je hebben.
Is dat laatste waar? Ik repareer altijd alles te gelijk, en voor zover ik weet geen repair kits in bezit 😁Gixxer27 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:45:
[...]
Yup R+left click op je item mits je repair parts hebt maar die zou je meer dan voldoende moeten hebben als je het een en ander salvaged.
Alleen als je alles in 1x wilt repareren moet je repair kits bij je hebben.
Gister kreeg ik toch echt mijn mij beeld te staan dat het mij 1 van mijn repair kits kosten en x goldhuntedjohan schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:04:
[...]
Is dat laatste waar? Ik repareer altijd alles te gelijk, en voor zover ik weet geen repair kits in bezit 😁

Zal dan wel kit zijn als je die bij je heb, en zo niet repair parts.Gixxer27 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:19:
[...]
Gister kreeg ik toch echt mijn mij beeld te staan dat het mij 1 van mijn repair kits kosten en x gold
Dit, met een repair kit gebruik je geen repair parts, maar wel gold. Je kan ook alles repareren zonder kit.huntedjohan schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:23:
[...]
Zal dan wel kit zijn als je die bij je heb, en zo niet repair parts.
Ik repair eigenlijk weinig. Het enige wat niet werkt als de durability weg is, is de extra stats. Als alles kapot is dan repareer ik uiteraard maar je vervangt ook al heel snel je equipment met levelen.
Garthering tools moet je uiteraard wel repareren als ze stuk zijn
Ja dat vertel je me nu?!!?huntedjohan schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:41:
[...]
Sorry, m'n glazen bol had vertraging, dus kreeg net pas door dat jij het niet wist 😂
Voor mij zal het voorlopig vooral gatheren, crafting en fishing worden. PVP komt later wel. Geniet teveel van deze 3 punten
[ Voor 33% gewijzigd door huntedjohan op 04-10-2021 17:11 ]
Die weten dat simpel weg niet. Je hebt in het begin wel quests met skin dit, hak dat. Maar niet echt uitleg met verschillende soorten knifes ect.Gixxer27 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:33:
Rupsen, Rapsen.
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Azoth extraction is zeker handig ja. Vlotte manier om als gatherer/crafter fast travel te bekostigen.WillemAtHome schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:35:
Als je tools voor jezelf gaat craften is het handig om azoth te investeren. Er zitten leuke perks bij. Ik krijg nu bij het gathering een kans op azoth en 5,4 % meer opbrengst.
Ik speel het heel casual met af en toe een uurtje hier en een uurtje daar. Ben ook nog maar lvl 15 maar dat komt ook omdat dit alweer mijn 3e karakter is
Heb nu eindelijk een server gevonden zonder queue die toch lekker goed bevolkt is. (Carcosa)
Ik ben alleen nog steeds in dubio welke wapens/build ik zal mainen na lvl 20. Zit zelfs te denken om de lifestaff eventueel te laten gaan en een "pure dps" spec te proberen.
Maar welke wapens dan? En wat voor armor?
Hebben jullie al een beetje een idee wat b.v. een echte DPS build is?
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
Vanavond is het nog niet best. Que van 1250 rond 19:15 uur. Ziet er naar uit dat ik doordeweeks niet kan spelen. Alleen in het weekend 's ochtends vroeg.Ricmaniac schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 14:33:
Ik wil niet heel te vroeg juichen maar de nieuwe methode lijkt misschien te werken
Zal ook beetje afhankelijk zijn van je smaak. Zelf ben ik meer tank georiënteerd. Maar voor levelen speel ik doorgaans DPS. Rol daarmee full strength sword/shield en secondary switch ik een beetje tussen battle axe en war hammer. Qua DPS output prima, maar niet fast paced.Vortigen schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:07:
Ik ben alleen nog steeds in dubio welke wapens/build ik zal mainen na lvl 20. Zit zelfs te denken om de lifestaff eventueel te laten gaan en een "pure dps" spec te proberen.
Ik steek geen repairparts in het repairen van farming tools. Gewoon een kamp opzetten, en je kan flint tools maken. Ik loop altijd met wat flits op zak, green wood kan je altijd wel vinden, en voor bushes heb je geen tools nodig.huntedjohan schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:41:
[...]
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
Iron en steel tools geen flink sneller. Zou de overstap toch maar eens proberen.Arator schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:49:
[...]
Ik steek geen repairparts in het repairen van farming tools. Gewoon een kamp opzetten, en je kan flint tools maken. Ik loop altijd met wat flits op zak, green wood kan je altijd wel vinden, en voor bushes heb je geen tools nodig.
Ik gebruik Iron tools, tis maar als een tool kapot gaat in the middle of nowhere. Ik maak dan trouwens in de stad altijd een nieuw tooltje aan, ipv de oude te herstellen. Kvind Iron ore genoeg.sdk1985 schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:02:
[...]
Iron en steel tools geen flink sneller. Zou de overstap toch maar eens proberen.

Ik probeer in ieder geval niet te veel op 1 te focussen. Krijgt toch mats voor zo'n beetje alles. En focus maakt inventory management wat lastig als je het mij vraagt. Het is wat jammer dat veel dingen (eindproducten that is) slecht te verkopen zijn. Maar geeft in ieder geval veel repair parts
Langzaam aan beetje voldoende gold bij elkaar sparen voor eerste huis. Territory standing in Everfall, waar ik van plan ben om het grootste huis als eerste te kopen, gaat in ieder geval al aardig op weg voor het grootste huis. Beetje town board quests grinden mainly om dat voor elkaar te krijgen.
Ook wat fishing gedaan btw. best leuk om te hopen op die rare treasure chest met leuke inhoud.
1tje van gevangen.
snap ook eindelijk de trade markt wat beter met buy, sell maar ook selling to buy orders enzo.
Niks veel mee gedaan ofzo maar wat dingen gekocht die ik nodig had.
Ben ook aan het sparen voor mijn eerste huis maar wil het gelijk gewoon goed doen en het grootste huis kopen.
Moet ik eerst territory standing 30 hebben though. windsward is nu 23 dus schiet op.
[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 04-10-2021 23:36 ]
Maar dat komt woensdag wel (morgen geen tijd
Je loopt continue te vechten met je medespelers voor een plek die je de optie geeft om een mob te raken. Op het moment dat je er dan een hebt gevonden, dan zul je zien dat de hack-and-slash auto-movement dat weer weet te verpesten, omdat je swing animatie eigenlijk ook een beweging is (dezelfde animatie die je van je plaats beweegt als je stilstaand een attack inzet) en dan gaat de game opnieuw berekenen waar je kunt landen. Als je op dat moment tussen 2 spelers staat, dan is de automatische fall-back berekening dat je achteruit wordt verplaatst of je wordt door de hitbox van beide spelers en de mob die je aanvalt geforceerd, waardoor je opeens aan de andere kant van de mob bent beland.
Dit alles maakt PvE content veel te onoverzichtelijk. Zo is de eerste dungeon, Amrine Excavation, een groot ongeregeld zooitje en kun je prima de hele dungeon uitzitten door maar gewoon te hakken en te hopen dat je iets raakt. Dan is er nog de laatste boss die puddles achterlaat en dan moet je maar hopen dat de collision detectie je niet in een puddle gooit, terwijl je op het moment van aanvallen je praktisch aan de andere kant van de boss bevond op het moment dat je de aanval ging inzetten.
Het enige leuke is dat je "per ongeluk" AFK kunt gaan in de opening van specifieke gebouwen en belangrijke punten op de map en niemand kan er iets tegen doen. Been there done that

[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 05-10-2021 09:55 ]
Gedeeltelijk wel met je eens ja, ze moeten met name iets aan de player collision doen idd dit is vaak rete irritant dat je aan het duwen bent om een beetje dmg te kunnen doen.Paprika schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:35:
Wat is de melee combat in deze game toch wonky zeg. Het is prima dat elementen als targeting onderdeel zijn van een (MMO)RPG, maar player collision werkt gewoonweg niet in PvE. Er is 1 scenario waarin het werkt en dat is een "hold the line" scenario in PvP. In alle andere gevallen werkt het alleen maar tegen je. Iedereen die al eens een dungeon of corrupted breaches heeft gedaan met een melee character weet wat ik bedoel.
Je loopt continue te vechten met je medespelers voor een plek die je de optie geeft om een mob te raken. Op het moment dat je er dan een hebt gevonden, dan zul je zien dat de hack-and-slash auto-movement dat weer weet te verpesten, omdat je swing animatie eigenlijk ook een beweging is (dezelfde animatie die je van je plaats beweegt als je stilstaand een attack inzet) en dan gaat de game opnieuw berekenen waar je kunt landen. Als je op dat moment tussen 2 spelers staat, dan is de automatische fall-back berekening dat je achteruit wordt verplaatst of door beide spelers en de mob die je aanvalt wordt geduwd en opeens aan de andere kant bent beland.
Dit alles maakt PvE content veel te onoverzichtelijk. Zo is de eerste dungeon, Amrine Excavation, een groot ongeregeld zooitje en kun je prima de hele dungeon uitzitten door maar gewoon te hakken en te hopen dat je iets raakt. Dan is er nog de laatste boss die puddles achterlaat en dan moet je maar hopen dat de collision detectie je niet in een puddle gooit, terwijl je op het moment van aanvallen je praktisch aan de andere kant van de boss bevond op het moment dat je de aanval inzetten.
Op zich is die instance goed te doen alleen moet je wel iemand hebben die ook enigszins zijn tank gear op orde heeft, zo heb ik carnelion gems in mijn weps zitten en heb ik eigenlijk geen thread issues gehad, alleen zijn er een hoop mensen die volgens mij maar z.s.m. alle knopjes indrukken om vervolgens te button bashen op de boss en niet kijken naar adds meuk op de grond enz.
Ik heb meerdere runs gedaan. Nooit problemen gehad om de dungeon af te maken en ook niet echt dood gegaan door PvE content (1x verdronken bij de watervalGixxer27 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:41:
[...]
Op zich is die instance goed te doen alleen moet je wel iemand hebben die ook enigszins zijn tank gear op orde heeft, zo heb ik carnelion gems in mijn weps zitten en heb ik eigenlijk geen thread issues gehad, alleen zijn er een hoop mensen die volgens mij maar z.s.m. alle knopjes indrukken om vervolgens te button bashen op de boss en niet kijken naar adds meuk op de grond enz.
[ Voor 19% gewijzigd door Paprika op 05-10-2021 09:46 ]
Laat ik voorop stellen dat ik het de 40 euro wel waar vind, heb me tot nu toe vermaakt en zal dat nog wel even doen. De quests zijn flinter dun, en veel is "ga hier heen, pak dit kistje, en kom terug". Heel vaak wijk ik ook af als ik bijvoorbeeld iron tegenkom, wel geinig hoe aantrekkelijk het is om even snel iets mee te nemen voor crafting. Ik ben net lv 24 dus nog geen dungeons gedaan, kijken wat dat biedt.
De companies voegen nog weinig toe, tenzij je echt pvp bezig bent (denk ik). Ik heb me aangesloten bij zo'n groep maar doe er verder niks mee. Bij bijvoorbeeld ESO was ik vaak met de Guild members in gesprek, dungeons afspreken, stuff gatheren voor de market om onze Guild groter maken.
Combat vind ik wel tof. Musket is best verfrissend na telkens zwaard of bow. Animaties zijn goed, sound design is van hoog niveau. Wel weinig skill opties, slechts 3. Hoewel het voor mij wennen was met al die skills bij ESO als MMORPG rookie, valt 3 dan weer wat tegen.
Ik denk dat ik nog een aantal weken zoet ben. Genoeg potentie, kan alleen maar beter worden. Deze review vat het wel goed samen vind ik.
[ Voor 4% gewijzigd door Westland1940 op 05-10-2021 09:56 ]
Wat vooral opvalt is dat alle quests (zeker als je repeatable quests gaat doen) altijd op dezelfde mechanics leunen. Het is kill X of loot X doosjes op plek Y en als je dan die quest inlevert moet je later terug om precies dezelfde mobs te killen voor nu een ander item. Vanaf het moment dat je ergens een keer bent geweest en je weet waar de chests staan, is questing super makkelijk. De tweede keer loop je direct naar de juiste plekjes en de rest negeer je gewoon.Westland1940 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:55:
De quests zijn flinter dun, en veel is "ga hier heen, pak dit kistje, en kom terug".
Verder is het aantal "skins" in de games is ook extreem laag. Overal kom je dezelfde soort NPCs tegen. Dat is nog een beetje acceptabel binnen 1 zone, maar iedere zone heeft 1:1 dezelfde mobs, alleen zijn ze soms wat groter.
Ook ik blijf het nog wel even spelen, maar dat is vooral omdat er geen monthly subscription bij zit. Mocht ik het zat zijn kan ik later nog eens op een verveelde dag afspreken nog even een dagje samen te gaan spelen.
[ Voor 29% gewijzigd door Paprika op 05-10-2021 10:02 ]
Sorry maar het kill X, pick up Y en bring X to Y soort quests is in alle MMO's terug te vinden daar worden ze nou eenmaal op gebouwd, dat gezegt hebbende zijn de reskins idd wel een dingetje en ze hadden iets creativer kunnen zijn met NPC's en ook het openen van de chests hadden ze kunnen varieeren door bijv. de chests een random spawn locatie te geven ipv dat ze altijd op dezelfde plek staan.Paprika schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:59:
[...]
Wat vooral opvalt is dat alle quests (zeker als je repeatable quests gaat doen) altijd op dezelfde mechanics leunen. Het is kill X of loot X doosjes op plek Y en als je dan die quest inlevert moet je later terug om precies dezelfde mobs te killen voor nu een ander item. Vanaf het moment dat je ergens een keer bent geweest en je weet waar de chests staan, is questing super makkelijk. De tweede keer loop je direct naar de juiste plekjes en de rest negeer je gewoon.
Verder is het aantal "skins" in de games is ook extreem laag. Overal kom je dezelfde soort NPCs tegen. Dat is nog een beetje acceptabel binnen 1 zone, maar iedere zone heeft 1:1 dezelfde mobs, alleen zijn ze soms wat groter.
Ook ik blijf het nog wel even spelen, maar dat is vooral omdat er geen monthly subscription bij zit. Mocht ik het zat zijn kan ik later nog eens op een verveelde dag afspreken nog even een dagje samen te gaan spelen.
Klopt, WoW is op enkele escorts na niet anders om even een makkelijk voorbeeld aan te halen, maar de wereld voelt wel meer divers, omdat je normaal gesproken maar 2x op een plek komt. Ik kan niet spreken voor het huidige WoW, maar de eerste 6 jaar was het vooral standaard dat je begon met een tweetal pickup Y en kill X quests die je goed kon combineren en dan moet je later nog een keer wat dieper de regio in, om een named mob te killen. Bij New World heb ik dezelfde named area binnen een regio vaak 10x gezien en dan kom je verspreid over een hele zone maar 5 verschillende soorten mobs/skins tegen. Dat is meer wat ik bedoel.Gixxer27 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:06:
[...]
Sorry maar het kill X, pick up Y en bring X to Y soort quests is in alle MMO's terug te vinden daar worden ze nou eenmaal op gebouwd, dat gezegt hebbende zijn de reskins idd wel een dingetje en ze hadden iets creativer kunnen zijn met NPC's en ook het openen van de chests hadden ze kunnen varieeren door bijv. de chests een random spawn locatie te geven ipv dat ze altijd op dezelfde plek staan.
[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 05-10-2021 10:12 ]
maak een charracter aan op een low populated server, heb ik ook gedaan werkt perfect tot nu toe nog geen waiting list gezien, je kan straks gratis overstappen naar een andere server.Worra schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 19:19:
[...]
Vanavond is het nog niet best. Que van 1250 rond 19:15 uur. Ziet er naar uit dat ik doordeweeks niet kan spelen. Alleen in het weekend 's ochtends vroeg.
Moet zeggen dat de wereld er op zich wel netjes uit ziet hier en daar wel wat copy/paste met name van gebouwen maar ik heb nog niet echt een gebied gevonden wat echt heel erg lijkt op andere zones.Paprika schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:09:
[...]
Klopt, WoW is op enkele escorts na niet anders om even een makkelijk voorbeeld aan te halen, maar de wereld voelt wel meer divers, omdat je normaal gesproken maar 2x op een plek komt. Ik kan niet spreken voor het huidige WoW, maar de eerste 6 jaar was het vooral standaard dat je begon met een tweetal pickup Y en kill X quests die je goed kon combineren en dan moet je later nog een keer wat dieper de regio in, om een named mob te killen. Bij New World heb ik dezelfde named area binnen een regio vaak 10x gezien en dan kom je verspreid over een hele zone maar 5 verschillende soorten mobs/skins tegen. Dat is meer wat ik bedoel.
Vermaak me er prima mee nu net naar Brightwood verhuist en daar begonnen met questen, vind eindelijk wat gold hier en kan zo de laaste 5 lvl's farmen zodat ik starmetal kan gaan minen.
Ook de instance nu een paar keer gedaan en buiten dat het wat chaotisch is vind ik de instance op zich wel leuk opgezet ook dat je op de platforms moet staan om de brug te activeren en verder te kunnen is toch weer iets anders als ik gewend was.
Dan zou ik een andere company zoeken. Bij ons worden continue dungeon groepen gemaakt, hogere levels helpen nog steeds lagere levels met Amrine, hogere levels helpen lagere die er bij het questen niet uit komen. Er zijn mensen die puur gatheren en wat ze gatheren aan crafters geven en er weer andere spullen voor terugkrijgen, er worden goede BOE drops gedeeld, en zo kan ik in het teamverband in onze company nog wel even door gaan.Westland1940 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:55:
De companies voegen nog weinig toe, tenzij je echt pvp bezig bent (denk ik). Ik heb me aangesloten bij zo'n groep maar doe er verder niks mee. Bij bijvoorbeeld ESO was ik vaak met de Guild members in gesprek, dungeons afspreken, stuff gatheren voor de market om onze Guild groter maken.
Ze voegen dus zeker wel wat toe.
Leuk, nog een "vluchteling" die op Carcosa is terechtgekomen. Zit daar bij de North Sea guild en na diverse overstappen is mijn char Hacket Frits inmiddels level 21. In het weekend was er een behoorlijk queue, maar nu eigenlijk alleen een kleine queue rond 20.00 uur. Vriendelijk mensen in global chat, moest wat Elk en Bison neerleggen voor boardquest en geen idee waar deze te vinden waren. Keurige reactie met van sommige de knipoog "laat ook wat voor ons over".Vortigen schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:07:
Leuk spel hoor, vooral het gatheren en een beetje de main quest doen
Ik speel het heel casual met af en toe een uurtje hier en een uurtje daar. Ben ook nog maar lvl 15 maar dat komt ook omdat dit alweer mijn 3e karakter is
Heb nu eindelijk een server gevonden zonder queue die toch lekker goed bevolkt is. (Carcosa)
Een kleine company met "enkel" vrienden heeft echter weinig toegevoegde waarde.DivineNL schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:56:
[...]
Dan zou ik een andere company zoeken. Bij ons worden continue dungeon groepen gemaakt, hogere levels helpen nog steeds lagere levels met Amrine, hogere levels helpen lagere die er bij het questen niet uit komen. Er zijn mensen die puur gatheren en wat ze gatheren aan crafters geven en er weer andere spullen voor terugkrijgen, er worden goede BOE drops gedeeld, en zo kan ik in het teamverband in onze company nog wel even door gaan.
Ze voegen dus zeker wel wat toe.
Er is geen company chest o.i.d. dus als we resources willen delen moeten we dit doen als we allebei online zijn. Ook zijn er weinig dingen die we echt als company kunnen doen.
Het is jammer dat je niet echt quests kunt sharen en dat de PVE Faction quests ook naar andere locaties gaan en dus niet gelijk voor iedereen (quest) EXP levert. Volgens mij geeft PVP Faction quests iets vaker (altijd?) dezelfde locatie.
Je kunt natuurlijk altijd meelopen met iemand anders terwijl hij quests doet maar dan pak je beduidend minder exp. dan diegene.
Main quests, side quests en pvp missies zijn altijd hetzelfde. Townboards en faction PVE inderdaad niet. Voor de exp zijn de faction pve quests het ook niet waard. De townboard quests zijn vooral de crafting/refining quests het waard. De rest skip ik meestal.Kaasdipje schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:19:
[...]
Een kleine company met "enkel" vrienden heeft echter weinig toegevoegde waarde.
Er is geen company chest o.i.d. dus als we resources willen delen moeten we dit doen als we allebei online zijn. Ook zijn er weinig dingen die we echt als company kunnen doen.
Het is jammer dat je niet echt quests kunt sharen en dat de PVE Faction quests ook naar andere locaties gaan en dus niet gelijk voor iedereen (quest) EXP levert. Volgens mij geeft PVP Faction quests iets vaker (altijd?) dezelfde locatie.
Je kunt natuurlijk altijd meelopen met iemand anders terwijl hij quests doet maar dan pak je beduidend minder exp. dan diegene.
Ja maar Main quests e.d. kun je niet sharen. Dan moeten we tegelijkertijd in een town beginnen om dezelfde quest te ontvangen. Dat is nou eenmaal niet altijd zo.DivineNL schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:34:
[...]
Main quests, side quests en pvp missies zijn altijd hetzelfde. Townboards en faction PVE inderdaad niet. Voor de exp zijn de faction pve quests het ook niet waard. De townboard quests zijn vooral de crafting/refining quests het waard. De rest skip ik meestal.
Daarom zul je altijd zien dat iemand op quest 3/9 is terwijl ik bijv. eerst 1/9 moet doen. Als hij de quest kan sharen kunnen we iig beide XP/gold ontvangen als ik hem help. Dit is in veel andere MMOs wel het geval.
Jouw laatste zin haalt mij vrijwel over de streep voor een transfer zodra die er zijn. Echt Barri is de meest rotte community die ik ooit ergens heb gezienfitznl schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 10:56:
[...]
Leuk, nog een "vluchteling" die op Carcosa is terechtgekomen. Zit daar bij de North Sea guild en na diverse overstappen is mijn char Hacket Frits inmiddels level 21. In het weekend was er een behoorlijk queue, maar nu eigenlijk alleen een kleine queue rond 20.00 uur. Vriendelijk mensen in global chat, moest wat Elk en Bison neerleggen voor boardquest en geen idee waar deze te vinden waren. Keurige reactie met van sommige de knipoog "laat ook wat voor ons over".
Doe je dit niet zelf? De blauwe quests zijn het equivalent van de endgame dailies in de traditionele mmo's. (Dan heb ik het over dat het steeds in hetzelfde gebied is.)Paprika schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 09:59:
[...]
Wat vooral opvalt is dat alle quests (zeker als je repeatable quests gaat doen) altijd op dezelfde mechanics leunen. Het is kill X of loot X doosjes op plek Y en als je dan die quest inlevert moet je later terug om precies dezelfde mobs te killen voor nu een ander item. Vanaf het moment dat je ergens een keer bent geweest en je weet waar de chests staan, is questing super makkelijk. De tweede keer loop je direct naar de juiste plekjes en de rest negeer je gewoon.
De oranje quests sturen je, in mijn ervaring, steeds naar een ander landmark met een ander level mobs. In Monarchs Buff lopen die landmarks met de klok mee van level 6 tot level 23. Ben je tussendoor voor je gevoel te laag dan kun je, nadat je een faction hebt gekozen, ook in andere steden aan de side quests beginnen. Toch hoef je dat niet snel te doen aangezien het vaak best wel mogelijk is om 3-4 levels lager te zijn dan de quest die je aan het doen bent. Dat maakt de combat meteen een stuk leuker aangezien je dan niet zonder kiten en/of blocken kunt.
Overigens heb ik tot heden niet het idee dat er persé minder diversiteit te vinden is. In Elwyn forest begon je met kobalt, wat wolven en zaten er bij het water wat murlocks en links onder zat de named npc en dat was het volgens mij wel. In Monarchs buff (new world 1-25) zijn het momenteel spoken, wolven, zombies, piraten en skeletten. Tussendoor nog een paar named npc's en in de mijn zat nog een norme reus. Maar als de tweede zone ook zo in elkaar zit dan kan ik dat commentaar wel begrijpen
[ Voor 18% gewijzigd door sdk1985 op 05-10-2021 13:03 ]
Ik zat na mijn rant even op reddit te kijken.sdk1985 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:53:
[...]
Overigens heb ik tot heden niet het idee dat er persé minder diversiteit te vinden is. In Elwyn forest begon je met kobalt, wat wolven en zaten er bij het water wat murlocks en links onder zat de named npc en dat was het volgens mij wel. In Monarchs buff (new world 1-25) zijn het momenteel spoken, wolven, zombies, piraten en skeletten. Tussendoor nog een paar named npc's en in de mijn zat nog een norme reus. Maar als de tweede zone ook zo in elkaar zit dan kan ik dat commentaar wel begrijpen. Ik kwam in de andere start regio's enorme Bizons tegen en voor de story quests tentakels dus ik heb nog goede hoop.
https://www.reddit.com/r/...f_the_copypasted_content/You typically go to an area, kill either a boss, an elite mob, loot chests, or loot mobs. (I understand this sounds a bit dumbed down, but at least in the past with other MMOs, its not so "in-your-face" about it) You do this on either a farm, in a graveyard, a ruin, or a quarry. The farms can look decently unique, the same with the graveyards and ruins but all of the assets are the exact same. A few of them actually are the exact same. The quarry is one of the more primary offenders here as quite literally the exact same quarry is in six zones.
The mobs are usually forest animals that one would hunt normally and various reskins of it, and then simple renames of the ancients, the dryads, the zombies, and the graveyard mobset. All of these mobs going higher up have literally the same moveset and maybe attack more often? I'd like to say to the corruption stands out here, but even those mobs tend to be reskin of the ancients with the exception of the corruption heavy which is pretty unique but even then it seemed to me like the level 35 dungeon boss copied that moveset as well.
Even the towns don't seem to have that much effort, there are a few that stand out but the large majority have a lot of reused assets. Mourningdale is a bad offender in particular as its quite literally just Windsward with a special edition featurette of some stone blocks.
Even if we look at simple asset re-usage, a lot of it seems very lazily done. A prime offender is the level 35 dungeon with the lasers practically being copy pasted in situations where only one or two lasers are meant to be showing, you can see the rest of the same copy-pasted three laser model sticking through the ground still shooting a laser....
Mijn Amerikaanse vrienden spelen op een server waarbij een governor van een "succesvolle" company massa reported + gebanned is. Het kan veel erger hoor.badabingbadaboo schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:32:
[...]
Jouw laatste zin haalt mij vrijwel over de streep voor een transfer zodra die er zijn. Echt Barri is de meest rotte community die ik ooit ergens heb gezien
Er zijn inderdaad helaas wat kindertjes die de Nederlandse streamers zijn gevolgd naar Barri, maar dat soort figuren mute ik meteen als ik die onzin zie en probleem opgelost.
Het klopt dat de basis van quests doorgaans kill x, loot x en escort x is, in WoW is dit toch écht wel veel beter gedaan doordat de zone's geen copy paste's zijn. Brightwood ziet er prachtig uit, echter had ik het na een uur wel gezien. Elke zone heeft ongeveer iets van 4 verschillende mob's, verder zijn ze allemaal gerenamed op andere plekken. Nog nooit zoveel wolven, piraten en boar's gezien.
De basis is écht heel sterk maar er mist ook ontzettend veel.
Ik ben in mijn groep de 'Healer & potion brewer' dus ik help anderen met bepaalde potions e.d.
Ik wil daarnaast meer op vissen gaan focussen omdat ik denk dat hier in de toekomst best wel wat sterke potions/food mee gemaakt kan worden en ik merk dat binnen mijn groep niemand zo veel met vissen bezig is.
Ik heb in het verleden nooit echt MMO's gedaan (Behalve EvE online) maar dat is misschien ook maar goed ook...
Dit komt waarschijnlijk ook doordat WoW meer quest hubs heeft binnen een zone en dat je "spontaan" nieuwe quests tegenkomt terwijl je ergens bezig bent. Dat laatste kan dus een escort zijn, een brief die je tegenkomt, een lijk, een voorwerp of gewoon een verdachte situatie. Dat geeft iets meer het gevoel van een wereld. Het is nu bijna altijd doe je quest -> settlement -> quest -> settlement. Ik zeg bijna, omdat er wat uitzondering zijn zoals de running simulator Azoth quest.StevenzeN schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:14:
in WoW is dit toch écht wel veel beter gedaan
[ Voor 13% gewijzigd door Paprika op 05-10-2021 13:24 ]
Sorry maar heb jij vanilla WoW gespeeld.........dat is walking sim ten top en hoe vaak ik daar wel niet terug naar een zelfde gebied ben gestuurd voor een follow up kan ik op 2 handen niet tellen.StevenzeN schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:14:
Toffe game, helemaal eens wat betreft de punten hierboven. Ik speel mmo's voor PVE en hier voelt dat allemaal toch wel wat karig aan. In principe heb je vrijwel nooit follow up quests en moet je na het voltooien terug naar de quest-giver om deze in te leveren. Vervolgens moet je vanuit daar soms terug naar precies dezelfde plek. Dit is geen walking simulator.
Het klopt dat de basis van quests doorgaans kill x, loot x en escort x is, in WoW is dit toch écht wel veel beter gedaan doordat de zone's geen copy paste's zijn. Brightwood ziet er prachtig uit, echter had ik het na een uur wel gezien. Elke zone heeft ongeveer iets van 4 verschillende mob's, verder zijn ze allemaal gerenamed op andere plekken. Nog nooit zoveel wolven, piraten en boar's gezien.
De basis is écht heel sterk maar er mist ook ontzettend veel.
Ik snap dat soms frustrerend is maar het is in alle MMO's zo, dat gezegd hebbende had ik graag wat meer variatie gezien in de quests en met name de open X chests dat de chests niet altijd op dezelfde plek staan maar gewoon random spawen.
Verder moeten ze met name het PVE gedeelte denk ik nog wel iets meer substantie geven is nu wat aan de karige kant nog maar ik ben tot nu toe prettig verrast met de game, ben er met open gedachte ingestapt en tot nu toe niet echt teleur gesteld.
En wat UI fixesGixxer27 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:24:
[...]
Verder moeten ze met name het PVE gedeelte denk ik nog wel iets meer substantie geven is nu wat aan de karige kant nog maar ik ben tot nu toe prettig verrast met de game, ben er met open gedachte ingestapt en tot nu toe niet echt teleur gesteld.
Zeker, toen was ik wel 15 jaar jonger en heb ik dit zeer waarschijnlijk geromantiseerd in mijn hoofd. Desondanks ben ik het volledig met je eens dat het wel een leuke game is maar het pve gedeelte heeft veel meer aandacht nodig imo.Gixxer27 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:24:
[...]
Sorry maar heb jij vanilla WoW gespeeld.........dat is walking sim ten top en hoe vaak ik daar wel niet terug naar een zelfde gebied ben gestuurd voor een follow up kan ik op 2 handen niet tellen.
Ik snap dat soms frustrerend is maar het is in alle MMO's zo, dat gezegd hebbende had ik graag wat meer variatie gezien in de quests en met name de open X chests dat de chests niet altijd op dezelfde plek staan maar gewoon random spawen.
Veel mensen vergelijken de game nu veel te veel met WoW zoals het nu is bijv maar die game bestaat inmiddels al jaren en was in de begin tijd verre van af of gebalanceerd met name in pvp, moet juist zeggen dat de pvp balance in New World aardig gedaan is en ik niet het gevoel heb dat build X de andere helemaal opveegt (cough Rogue cough).StevenzeN schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:27:
[...]
Zeker, toen was ik wel 15 jaar jonger en heb ik dit zeer waarschijnlijk geromantiseerd in mijn hoofd. Desondanks ben ik het volledig met je eens dat het wel een leuke game is maar het pve gedeelte heeft veel meer aandacht nodig imo.
Het heeft ook wel potentie om uiteindelijk met 20-man (mss wel 40-man?) raids en dergelijke te komen. De potentie is er in ieder geval, en dat is goed. Hopelijk doen ze er dus wat mee.
Ik had uberhaupt al het idee dat de drie vier echte startzones min of meer identiek zijn.Paprika schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:04:
[...]
Ik zat na mijn rant even op reddit te kijken.
[...]
https://www.reddit.com/r/...f_the_copypasted_content/
Hoe dan ook zal het wellicht een generatie dingetje zijn want ik heb me er tot heden niet aan kunnen storen. Maar ik kom dan ook uit de tijd dat je een westfall stew moest maken waarvoor je vlees van een boar moest hebben waarvan er 3 in de hele zone rondliepen met een respawn timer van minstens 10 minuten terwijl de loot niet te delen was en de droprate van het vlees zelf ook onder de 5% lag. Daar was je dus letterlijk 3 uur mee bezig. Uberhaupt zaten er nauwelijks NPC's in westfall. Op elke boerderij stond een metalen vogelverschrikker en er waren her en der bandieten. Verder was het vooral een lege bende.
Wat mij opvalt is dat het daar waar je normaal gewend bent op elke mob min of meer hetzelfde te doen moet in je New World soms even opletten. Zo doet de wolf een charge attack (wordt hij blauw) en een rend die vervelend kan zijn, tevens krijg je er relatief snel meerdere achter je aan. De Lynx is dan weer heel anders. Die zijn meer solo, die doen een soort side step voor ze chargen. De skeletten hebben een ander tempo van slaan. Je hebt er één die hele snelle attacks gaat doen, die kun je beter blocken. De andere die doet heel voorspelbaar een aantal langzame attacks en dan even niks. Je leert ze kennen. In een traditionele MMO eet je meer de damage (en ontwijk je evt een telegram).
Ik denk dat dit heel persoonlijk is. Zelf stoor ik mij er namelijk helemaal niet aan. Ik weet dat het niet traditioneel MMO is. Maat anderzijds, verwacht je bijvoorbeeld in een battlefield titel ook niet mensen in level 1, koeien in level 2, kippen in level 3, olifanten in level 4, etc.Paprika schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:04:
[...]
Ik zat na mijn rant even op reddit te kijken.
[...]
https://www.reddit.com/r/...f_the_copypasted_content/
De variatie die we zien in New World voelt voor mij prima aan. We hebben zombies, geesten, etc. Daarnaast wilde katachtigen, wolven, kalkoenen, hazen, schapen/geiten, herten.
Asset 'reuse' een beetje hetzelfde. Er zijn wel een aantal soort culturele stijlen te herkennen, maar niet all over the place. Zelf vind ik dit juist een sterk punt. Het voelt daarmee passend.
Dat een aantal quarries exacte copies zouden zijn, tsja, daar mee eens, had in dat geval iets aan variatie in kunnen zitten. Maar om eerlijk te zijn, persoonlijk was mij dit niet opgevallen.

Gevoel dat ik een halve marathon moet lopen elke keer van hot naar her
Dat, maar waar ik me meer aan erger (zit in athion server of zoiets) een Syndicate company heeft op 2 of 3 settlements fcking alle tax op max staan...Gixxer27 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:40:
Wat zijn sommige towns R*K ingericht met de crafting stations![]()
Gevoel dat ik een halve marathon moet lopen elke keer van hot naar her
Er is volgens mij geen optie/mogelijkheid om je in je eigen faction een company van de troon te stoten of wel?
Zover ik weet kan je niet je eigen company eruit knikkeren nee, word toch de concurrent joinen en dan je oude company eruit mikkenmfneed schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:47:
[...]
Dat, maar waar ik me meer aan erger (zit in athion server of zoiets) een Syndicate company heeft op 2 of 3 settlements fcking alle tax op max staan...
Er is volgens mij geen optie/mogelijkheid om je in je eigen faction een company van de troon te stoten of wel?
Wat je kunt doen is townboard quests voor de andere factions doen om deze te helpen. Invasions in eigen gebied zijn gang te laten gaan.mfneed schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:47:
[...]
Dat, maar waar ik me meer aan erger (zit in athion server of zoiets) een Syndicate company heeft op 2 of 3 settlements fcking alle tax op max staan...
Daarna zelf bij randoms gegaan. In eerste instantie met 3x melee, later nog 2 ranged bijgehaald. Level 25,23,20,19 en 18. Was erg pittig maar zeker leuk. Totaal zeker 60 voedsel erdoorheen gejaagd want we hadden geen healer. Laatste baas heb ik samen met de andere 'tank' (level 20) de adds bezig gehouden. De boss werd gekite. Het was leuk om weer eens een echte uitdaging te hebben in een 'mmo'. Natuurlijk heel erg basic. De spoken cleaven, dat heb je snel door. Maar het block model en de korte range van je melee attacks voegen een leuke dimense toe. Ter vergelijking in FFXIV sta je als melee gerust op 20 meter je rotatie af te draaien (1,2,3,3,3,4,1,3,4, enz) en is de interactie beperkt tot de bekende telegraphs.
WoW had echte thema's per regio. Denk aan een bos, een dor landschap, een (rood) berglandschap, een meer, een moeras enz. Dat past wat minder in de semi realistische setting van New World.psychodude schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 14:11:
[...]
Ik denk dat dit heel persoonlijk is. Zelf stoor ik mij er namelijk helemaal niet aan. Ik weet dat het niet traditioneel MMO is. Maat anderzijds, verwacht je bijvoorbeeld in een battlefield titel ook niet mensen in level 1, koeien in level 2, kippen in level 3, olifanten in level 4, etc.
De variatie die we zien in New World voelt voor mij prima aan. We hebben zombies, geesten, etc. Daarnaast wilde katachtigen, wolven, kalkoenen, hazen, schapen/geiten, herten.
Asset 'reuse' een beetje hetzelfde. Er zijn wel een aantal soort culturele stijlen te herkennen, maar niet all over the place. Zelf vind ik dit juist een sterk punt. Het voelt daarmee passend.
Dat een aantal quarries exacte copies zouden zijn, tsja, daar mee eens, had in dat geval iets aan variatie in kunnen zitten. Maar om eerlijk te zijn, persoonlijk was mij dit niet opgevallen.
WoW had overigens échte reskins. Er zat technisch geen verschil tussen een kobold miner en een murlock. De vijanden deden hetzelfde en jij ook. In New World vecht een wolf anders dan een zombie.
[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 05-10-2021 15:16 ]
Dit is het dus alle MMO's hebben hier last van dus stoor me er ook totaal niet aan, wat ik met name aan New World erg leuk vind is het combat systeem en niet meer dat Tab target switchen wat ik altijd in WoW deed en als ranged moet je ook nog opletten dat je attacks raken, als tank moet je uitkijken dat je tegenstanders ook ineens van achteren of de zijkant kunnen komen en het je niet een x% kans om te blokken maar moet je dat zelf maar regelen.sdk1985 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 15:12:
[...]
WoW had echte thema's per regio. Denk aan een bos, een dor landschap, een (rood) berglandschap, een meer, een moeras enz. Dat past wat minder in de semi realistische setting van New World.
WoW had overigens échte reskins. Er zat technisch geen verschil tussen een kobold miner en een murlock. De vijanden deden hetzelfde en jij ook. In New World vecht een wolf anders dan een zombie.
[YouTube: WoW: Mageplay #2 - Goldshire (Fargodeep Mine and Farms) - Elwynn Forest Part 2]
En ja de tree's zijn misschien wat basic maar werken wel zover als ik kan zien met de weapons die ik op het moment speel.
De quests voelen niet heel bijzonder aan. Het helpt ook niet dat de quests van de boards (faction, en town boards) random zijn waardoor samen spelen een stuk lastiger is dan in wat andere MMO's die wij hier thuis spelen/hebben gespeeld. Je kan elkaar helpen, maar efficient is het niet. Daarnaast is de opzet van veel quests precies hetzelfde (kistjes looten, of mobs mollen) wat ook niet mee helpt. In een Guild Wars 2 voelt dat toch anders. Combat (maar ook movement) voelt af en toe wat haperig/clunky aan; het mikken i.p.v. gebruik van tab targeting is puur even wennen.
We blijven het wel gewoon spelen; want willen het een echte kans geven, maar vooralsnog weinig hoopgevend voor de lange termijn.
Tot je er achter komt dat je voor 1 Orichalcum Ingot 24 Iron Ore nodig hebt (en ook 5 Sand Flux).Arator schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 21:49:
Kvind Iron ore genoeg.
Hou ook rekening met de wekelijke tax die je moet betalen voor je huispsychodude schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 23:01:
Langzaam aan beetje voldoende gold bij elkaar sparen voor eerste huis. Territory standing in Everfall, waar ik van plan ben om het grootste huis als eerste te kopen, gaat in ieder geval al aardig op weg voor het grootste huis. Beetje town board quests grinden mainly om dat voor elkaar te krijgen.
De invasion op Everfall speelden we uiteindelijk met 40 spelers. The colaboration, Dutch Dominion en Nullify allemaal samen proberen te overleven. Hebben het meer dan 10 minuten vol gehouden, hele toffe PvE endgame content!
/f/image/GWlyvAC5dfMSAz7lUrqQkax4.png?f=fotoalbum_large)
Lijkt iets met de verbinding te maken te hebben... wat gek is want 40min geleden de game met 40mbs binnen gehaald... maar game blijft toch freezen door netwerk isseues lijkt het...
[ Voor 34% gewijzigd door mfneed op 05-10-2021 21:58 ]
Ik heb het weekend 1 crash gehad. Idd een freeze waarbij de game vervolgens af sloot.mfneed schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:19:
Meerdere mensen sinds vandaag crashes? heb 100u 0 crashes gehad en nu klapt die er het afgelopen uur elke keer naar 3-400 meter lopen uit. Geen melding maar alleen maar freezes...
Lijkt iets met de verbinding te maken te hebben... wat gek is want 40min geleden de game met 40mbs binnen gehaald... maar game blijft toch freezen door netwerk isseues lijkt het...
Maar is maar 1 keer gebeurd though.
Daarna toch nog zo'n 25-30 uur gespeeld
Ah dus dat zijn invasionsQzar schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:19:
Vandaag de eerste echte invasions gespeeld, dagen hiervoor waren er te weinig lvl50+ en stonden we meestal maar met paar mensen erin.
De invasion op Everfall speelden we uiteindelijk met 40 spelers. The colaboration, Dutch Dominion en Nullify allemaal samen proberen te overleven. Hebben het meer dan 10 minuten vol gehouden, hele toffe PvE endgame content!
[Afbeelding]
@Alwayshappyz
Zou afstappen van de focus op de blauwe quest en meer naar de sidequests kijken. Uiteindelijk zijn dat er aardig wat, zie bijvoorbeeld https://game-maps.com/NW/Monarchs-Bluffs-Map.asp . Blauw neem ik aan en doe ik als ik er toevallig langs kom.
https://www.newworld.com/en-us/news/articles/update-1-0-1
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Ik heb al dagen last van crashes. Soms meteen tijdens starten spel, soms pas na 2 uur spelen.mfneed schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:19:
Meerdere mensen sinds vandaag crashes? heb 100u 0 crashes gehad en nu klapt die er het afgelopen uur elke keer naar 3-400 meter lopen uit. Geen melding maar alleen maar freezes...
Gisteren bijvoorbeeld 2x in een dungeon. Erg vervelend.
Ik krijg ook geen melding, maar dat is denk ik omdat ik de melding een keer heb uitgeklikt. Dan stuurt ie de crashlog automatisch naar amazon, misschien heb je dat ook gedaan.
Zelf heb ik uiteraard de nieuwste drivers en de SSD en geheugen op fouten gescanned, maar die zijn gewoon in orde.
Patch van gister? dit heeft bij mij er voor gezorgd dat ik non stop " Lag Detected" krijg met de melding " Not Autorized to continue playing " dat eerst voor giga freezes zorgt... ene keer krijg ik eerder genoemde melding. andere keer duurt het zo 20-30 sec en dan kan ik weer door met gamen...Khaelos schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 05:45:
Goedemorgen, weet niet of deze al gepost is maar de 1.01 patch items zijn hier!
https://www.newworld.com/en-us/news/articles/update-1-0-1
gebeurd op w10 en w11 (dacht eerst een w11 issue...) maar dit is echt een connectie probleem... dit terwijl ik gewoon de game met 40mbs binnen trek (want ja, ik dacht dat mn game ook broken was...)
@Welja zeer vervelend... kan er ook geen vinger op drukken wat het nou is -_-
[ Voor 5% gewijzigd door mfneed op 06-10-2021 08:10 ]
Alleen niet voor mensen die mij/ons ongegrond een stream sniper noemen.TheBrut3 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:00:
[...]
Hou ook rekening met de wekelijke tax die je moet betalen voor je huisWe zijn afhankelijk van de gratie van @DivineNL

Wie gaat er nou ook op zo'n server spelen.DivineNL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:13:
[...]
Alleen niet voor mensen die mij/ons ongegrond een stream sniper noemen.
Hoe bedoel je? Was niet 1 van de "bekende" streamers die dat zeiden. Ik kende ze overigens geen van allen maar ze zitten in dezelfde faction als ons. In comms zijn het gewoon chille gasten, niks mis mee.Paprika schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:33:
[...]
Wie gaat er nou ook op zo'n server spelen.
Het werd gezegd binnen The Collaboration na onze eerste 50v50 war. (En na de tweede waarschijnlijk ook want streamers moeten nu blijkbaar een delay van 10 minuten hebben en geen comms op streams geloof ik

Als je de pagina even leest dan staat er bovenaan het volgende: New World Update: 1.0.1 will release at 3AM PT (10AM UTC) on October 6.mfneed schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:09:
[...]
Patch van gister? dit heeft bij mij er voor gezorgd dat ik non stop " Lag Detected" krijg met de melding " Not Autorized to continue playing " dat eerst voor giga freezes zorgt... ene keer krijg ik eerder genoemde melding. andere keer duurt het zo 20-30 sec en dan kan ik weer door met gamen...
gebeurd op w10 en w11 (dacht eerst een w11 issue...) maar dit is echt een connectie probleem... dit terwijl ik gewoon de game met 40mbs binnen trek (want ja, ik dacht dat mn game ook broken was...)
@Welja zeer vervelend... kan er ook geen vinger op drukken wat het nou is -_-
De patch is dus nog niet live. Deze komt om 12:00 onze tijd live.
Ah excuus, maar er is gister wel het een en ander veranderd... scroll zoom is vergroot zodat je verder achter je character zit. er zit een twitch knop ingebouwd wanneer je e game op start... dus ze hebben wel wat gedaan xD dacht dat deze was:)BlazeMuis schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:38:
[...]
Als je de pagina even leest dan staat er bovenaan het volgende: New World Update: 1.0.1 will release at 3AM PT (10AM UTC) on October 6.
De patch is dus nog niet live. Deze komt om 12:00 onze tijd live.
Hopelijk dan de update die vandaag komt dat mij een beetje gaat helpen hiermee... alles uitgesloten hier aa nmijn kant:(
De MMO server Holy TrinityDivineNL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:37:
[...]
Hoe bedoel je? Was niet 1 van de "bekende" streamers die dat zeiden. Ik kende ze overigens geen van allen maar ze zitten in dezelfde faction als ons. In comms zijn het gewoon chille gasten, niks mis mee.
Het werd gezegd binnen The Collaboration na onze eerste 50v50 war. (En na de tweede waarschijnlijk ook want streamers moeten nu blijkbaar een delay van 10 minuten hebben en geen comms op streams geloof ik![]()
)
- Geen bekende streamers
- Weinig Nederlanders
- Alles met TV in de naam direct op de mute lijst
Die Twitch knop was er bij de pre-load, voor launch al. Sterker nog, denk dat hij er in de beta was. Ook in scroll heb ik -volgens mij- gisteren geen verschil gemerkt.mfneed schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:43:
[...]
Ah excuus, maar er is gister wel het een en ander veranderd... scroll zoom is vergroot zodat je verder achter je character zit. er zit een twitch knop ingebouwd wanneer je e game op start... dus ze hebben wel wat gedaan xD dacht dat deze was:)
Hopelijk dan de update die vandaag komt dat mij een beetje gaat helpen hiermee... alles uitgesloten hier aa nmijn kant:(
Alleen ik blijf gewoon maar wisselen van builds
En dan natuurlijk het gatheren en craften wat me blijft bezig houden. Zo ontezettend weinig progress met quests elke avond omdat ik aan het gatheren craften ga ondertussen haha.
Wel gisteren die quest gedaan om rank 2 te worden met de faction. Nu de grind gaan starten voor die faction rep om naar rank 3 te gaan. Bedoeling is om voor level 40 (nu 32) een volledig setje van die rank 3 gear te kunnen kopen zodra ik 40 ben. Denk dat dat wel moet lukken als ik gewoon veel van die PVP missions focus.
Natuurlijk ook nog steeds de grind voor het grootste huis is windsward
Dus ga nu maar stoppen met gold wasten aan mijn builds haha en 1 build kiezen voor nu.
De meeste hier zitten op Barri, maar aan de andere kant wil je daar niet nu naartoe gaan denk ik. Het is savonds nog steeds erg druk met queues enzo. Zou gewoon lekker door spelen waar je zit en dan als die transfer komt (wat vrij gauw zal zijn) kan je altijd nog naar Barri transferen.Mvandenberg91 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:26:
Op welke server zitten de meeste mensen hier? Ik zit zelf nu op Pointland maar het is leuker om met meerdere mensen te spelen
"Maar in een good way", dat zeggen alle verslaafdeRicmaniac schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:30:
Echt ik vermaak me zooo erg met de game het is niet normaal. ik voel me gewoon echt weer verslaafdMaar in een good way haha.

Verwijderd
Wat mij betreft een pluspunt als er weinig Nederlanders op een server zitten. De grove taal die ik voorbij heb zien komen is ongekend zeg.Paprika schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:50:
[...]
De MMO server Holy Trinity.
- Geen bekende streamers
- Weinig Nederlanders
- Alles met TV in de naam direct op de mute lijst

10 minuten delay vind ik ook wel veel. Het event is zo actief dat een minuut of 3 wel oké is. Maar ik snel wel dat ze niet willen dat Discord coms mee worden uitgezonden.DivineNL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:37:
Het werd gezegd binnen The Collaboration na onze eerste 50v50 war. (En na de tweede waarschijnlijk ook want streamers moeten nu blijkbaar een delay van 10 minuten hebben en geen comms op streams geloof ik![]()
)
Zoals het er nu uit ziet is Barri vol en kan je er niet heen transferen, alleen er van weg. Althans zo heb ik het meegekregen.Ricmaniac schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:31:
en dan als die transfer komt (wat vrij gauw zal zijn) kan je altijd nog naar Barri transferen.

Zal binnenkort een war van ons met Stream + comms linken. Succes met stream snipenTheBrut3 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 11:50:
Zo de eerste server maint. Downtime verwacht van 4 uur, maar ze brengen een server (groep) up wanneer ze klaar zijn ermee, dus ik hoop dat ze het op alfabetische volgorde doen.
[...]
10 minuten delay vind ik ook wel veel. Het event is zo actief dat een minuut of 3 wel oké is. Maar ik snel wel dat ze niet willen dat Discord coms mee worden uitgezonden.
[...]
Zoals het er nu uit ziet is Barri vol en kan je er niet heen transferen, alleen er van weg. Althans zo heb ik het meegekregen.
Precies mijn rant inderdaad. In dungeons (instance content) gewoon uit met die hap.Gixxer27 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 12:10:
Hoop dat ze wat gaan doen aan het elkaar in de weg staan in instances, het is als tank soms niet te doen als je in een melee heavy group zit om aggro op een mob te houden als er mensen in de weg gaan staan waardoor jou ability's missen
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)
![]() | Samen spelen, chatten en lobbies: Check de Tweakers Discord |