Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:34
psychodude schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 23:14:
Na enkele dagen hoge queue's op Midgard vandaag met enkele van mijn guildies besloten om op Pointland te gaan spelen voorlopig. In ieder geval geen queue op dit moment. Nog niet helemaal over uit op welke server we ons definitief gaan vestigen. Maar vandaag in ieder geval voor het echt kunnen beginnen met mijn main character. Zojuist Syndicate gejoined. Weer wat eerste trade skills kunnen levelen. Morgen weer verder :9. Tot nu toe blijft het voor mij in ieder geval een geslaagde game!
Idem hier. Ik ben begonnen op Antares (fabrikant van zweefvliegtuigen, kon ik niet laten liggen) en was een low population server. Toen ik gisterenavond begon moet ik wel zeggen dat het goed vol zat, ook al was er geen queue. Vanmorgen om 6u nog even een uurtje gespeeld (kon niet meer slapen :) ) en er was bijna niemand. Heerlijk resources verzamelen zo :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillemAtHome
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-07-2024

WillemAtHome

Waar geen wil is, is geen weg.

Ben nu lvl 20 en zit nu vast aan de ice gauntlet en fire staff. Ik probeer in iedere mmo te aoe lvlen en het lijkt wel te lukken op die grote farms. Met de ice gauntlet ga je eigenlijk nooit oom als je die ene perk neemt die je 15 mana geeft na drie succesvolle light attacks.
Ik hoop dat PVP een beetje op RvR lijkt in daoc, maar dan zonder de lag hihi. Na 20 jaar zullen mijn fijne herinneringen aan daoc vast gekleurd zijn door nostalgie, maar ik ben optimistisch.

Nu eerst engineering naar 50 om de steel gathering tools te unlocken. Blijkbaar kan je het beste iron arrows craften.

[ Voor 11% gewijzigd door WillemAtHome op 02-10-2021 09:28 ]

Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 14:18

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

huntedjohan schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 23:38:
[...]

denk niet dat je je gelijk zorgen moet maken, maar ik heb ook een 3060 TI (vision) en merk wel dat new world een veel grotere aanslag op mijn gpu is als de andere spellen die ik speel. Wat ik zelf wel in de gaten zou houden, als je lang in wachtrij sta om te kijken of je een externe fps lock kun maken met bijvoorbeeld rivatuner. in wachtrij word mijn kaart zwaarder belast en warmer dan ingame zelf. terwijl ze beiden bij mij op 62 FPS gelockt zijn.
Ik heb via Nvidia control panel > 3d Settings ? Max fps op 144 gezet. Dat zou toch ook moeten helpen? Veder kun je ingame de max fps op 60 zetten of op uncapped. Een 144 optie is er niet.

Blij te lezen dat het geen grootschalig fenomeen is! Intussen New World geinstalleerd en prima speelbaar.

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 18:50
FloydRaalte schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 09:56:
[...]

Ik heb via Nvidia control panel > 3d Settings ? Max fps op 144 gezet. Dat zou toch ook moeten helpen? Veder kun je ingame de max fps op 60 zetten of op uncapped. Een 144 optie is er niet.

Blij te lezen dat het geen grootschalig fenomeen is! Intussen New World geinstalleerd en prima speelbaar.
Zou bij lange wachttijden de frames lager zetten. Als ik zie dat hij bij mij met frames op 60 al naar de 72-74 graden gaat weet ik niet wat ie doet als je m op 144 zet.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:49
Toe maar, net meteen bij Barri kunnen inloggen! Geen wachtrij, niks. Vertrouw het bijna niet. Nu de komende 48 uur niet meer uitloggen 😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15:36
Zelfde, had zeker weer een man of 1000 voor mij verwacht, niks! Kon in 1x door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:08
Westland1940 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:15:
Zelfde, had zeker weer een man of 1000 voor mij verwacht, niks! Kon in 1x door :)
Nog net op tijd dan volgens newworldstatus ;). Barri zit inmiddels bijna weer op cap, en is nog maar ochtend :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 12:31
Ik ben pas over 2 uur thuis, en dan nog een queue van 4-5 uur :+

Lvl 22 inmiddels, best goed spel, lang geleden dat ik mij zo heb vermaakt met een MMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-07 09:37
Tweakers clan is marauder toch? Ik kon vanochtend ook meteen inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
In de beta was het nog enigszins te doen. Maar het vinden van iron ore veins sinds launch? Nergens te bekennen :9. En dan speel ik nog niet eens op een echt drukke server op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Weet iemand hoe je factie status van je server kan zien? Ik wacht al een paar dagen met het kiezen en ben alleen aan het gatheren maar wil nu wel verder maar wil niet een factie kiezen en er dan achter komen dat die de zwakste is.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
NosferatuX schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:53:
Weet iemand hoe je factie status van je server kan zien? Ik wacht al een paar dagen met het kiezen en ben alleen aan het gatheren maar wil nu wel verder maar wil niet een factie kiezen en er dan achter komen dat die de zwakste is.
Het meest zeggend is denk ik gewoon je world map. Hoe is de verdeling van de zones tussen de diverse factions op je server?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Ik bijf het bezopen vinden dat NW zoveel power slurpt als je in de queue staat niks te doen, je zou bijna denken dat er stiekum een een miner bezig is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8CP2rV5lIXwK_Et_IT1RQNzDU1s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/N65oO2kQOo2rFJ5m7W9NF9Uk.jpg?f=user_large

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
@botoo Eens. Mijn gpu wordt rond de 65 graden tijdens het wachten, en in game daalt ie naar 55-58 :P .

Ik heb alweer zo'n 30 uur in de game zitten, waarschijnlijk dik -5 uur aan wachten, maar ik heb het idee dat ik al vaak het zelfde doe. (en dat is tot nu toe niet erg). Ik doe voornamelijk van die side quests van de fraction of de townboard. Vaak kom je op de zelfde plekken waar je al bent geweest, en voer je telkens de zelfde dingen uit.

Zijn er nou nog andere dingen waar je flink tijd in kan steken? Gatheren en craften doe ik ook. Ik ben bang als ik dit nog 1 of 2 weken doe, er misschien al klaar mee ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Westland1940 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:13:
@botoo Eens. Mijn gpu wordt rond de 65 graden tijdens het wachten, en in game daalt ie naar 55-58 :P .

Ik heb alweer zo'n 30 uur in de game zitten, waarschijnlijk dik -5 uur aan wachten, maar ik heb het idee dat ik al vaak het zelfde doe. (en dat is tot nu toe niet erg). Ik doe voornamelijk van die side quests van de fraction of de townboard. Vaak kom je op de zelfde plekken waar je al bent geweest, en voer je telkens de zelfde dingen uit.

Zijn er nou nog andere dingen waar je flink tijd in kan steken? Gatheren en craften doe ik ook. Ik ben bang als ik dit nog 1 of 2 weken doe, er misschien al klaar mee ben.
Dungeons, invasions, wars. Dat zijn toch wel zo'n beetje de grootste andere time sinks. Meer richting endgame though dat veel van dit een beetje interessant wordt. Daarvoor main quest line, side quests. Inderdaad het gatheren en craften wat je al doet. Fishing uiteraard ;).

Verder faction rep grinds, territory standing grind. Ook hier kun je wel even zoet mee zijn. Achievement completion, kun je eindeloos mee bezig zijn :9.

[ Voor 7% gewijzigd door psychodude op 02-10-2021 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
psychodude schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:44:
In de beta was het nog enigszins te doen. Maar het vinden van iron ore veins sinds launch? Nergens te bekennen :9. En dan speel ik nog niet eens op een echt drukke server op dit moment.
Grappig, ik vond het in bèta juist lastiger dan nu live. Iron en silver is nog goed te doen. Vind t soms wel vervelend dat anderen Agro hebben en dat je dan aan t minen Ben en ineens aangevallen word door hun target, en hun er met je vein vandoor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
psychodude schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:00:
[...]

Het meest zeggend is denk ik gewoon je world map. Hoe is de verdeling van de zones tussen de diverse factions op je server?
Volgens mij 1 groene zone, 1 paarse verder niks. Dus Covenant is sowieso geen optie denk. Als ik de hele map kan zien iig, ben alleen nog bij de 1e settlement gebleven

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
NosferatuX schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:44:
[...]

Volgens mij 1 groene zone, 1 paarse verder niks. Dus Covenant is sowieso geen optie denk. Als ik de hele map kan zien iig, ben alleen nog bij de 1e settlement gebleven
Ja, je kunt de gehele map direct zien. De rest is gewoon nog niet ingenomen. Het is nog vroeg op je server echt een goede verdeling te zien van wat het gaat worden. Maar kansen zijn goed dat zeker met Syndicate of Marauder je niet mis zal gaan, dit zijn op vele servers toch wel de meer populaire factions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
Mijn gpu is van gemiddeld 63 graden (van de afgelopen dagen) naar 45 graden gegaan na een uren lange sessie. Is de game beter aangepast of iets? Scheelt best een hoop graden :) Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Westland1940 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:49:
Mijn gpu is van gemiddeld 63 graden (van de afgelopen dagen) naar 45 graden gegaan na een uren lange sessie. Is de game beter aangepast of iets? Scheelt best een hoop graden :) Hebben meer mensen dit?
heb het gevoel dat de wachtrij in ieder geval minder stressvol is. Kan nog niet ingame dus kan daar nog niets over zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.jan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-10-2021
Gisteren begonnen op hellopia (ofzoiets) gisteren en vanmorgen geen wachtrij. Nu lv 16 denk ik. Zal straks zien wat de queu is ben benieuwd, zoek nog lv 20 te doen vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Op Diana's grove vandaag ook 500+ queue. Was vanaf de server start eerst rustig, maar blijkbaar van korte duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Weekends zijn doorgaans piekbelasting voor MMO's. Ook nu weer is New World nummer 1 gespeelde spel op Steam met momenteel 838k spelers. Enige queues nog op dit moment verbazen mij dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 13:38

SyM

Misschien nog een handige link. Servers die mogelijk erg druk ivm streamers die er spelen en hun followers.

https://www.streamersonnew.world/

Zijn er ook server waar veel Tweakers te vinden zijn ?

[ Voor 13% gewijzigd door SyM op 02-10-2021 20:36 . Reden: Verkeerde link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Westland1940 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 16:49:
Weet niet welke gpu je hebt maar 45c onder load in een game als dit kan haast niet volgens mij. Moet haast wel iets mis zijn. Heb je even veel fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:37
botoo schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:07:
Ik bijf het bezopen vinden dat NW zoveel power slurpt als je in de queue staat niks te doen, je zou bijna denken dat er stiekum een een miner bezig is.

[Afbeelding]
Hmm load van 40% is toch niet zo heel extreem??? Veel gpu's zijn liever stil dan dat ze hard gaan blazen bij temperaturen onder de 60/65 graden. Je hebt er zelfs die onder de 60 graden fans-off hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door sdk1985 op 02-10-2021 21:09 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Ik denk dat ze de game generfed hebben vanwege mensen met faulty gpus. Ook mijn GPU word 19c minder warm en GPU load is 60 tot 70 procent. Uiteraard ook minder fps.. jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:54
M'n 6900xt wordt ook vrij warm (80-90) heb geen ander spel dit zien doen. 120fps+

PV opbrengst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05:14

YouTube: Something is still terribly wrong with New World and certain GPUs!! ...

Er zijn nu weer wat meer meldingen over GPU's die falen. Weet niet zeker of dat nu komt omdat het falen van GPU's eerder al werd gelinkt met New World en dat men die link nu dus ook sneller legt of dat Nvidia/AIB's gewoon een beroerde generatie qua board design hebben gemaakt deze keer. AFAIK zijn er bij AMD geen dergelijke meldingen gedaan.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
NosferatuX schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:39:
[...]

Weet niet welke gpu je hebt maar 45c onder load in een game als dit kan haast niet volgens mij. Moet haast wel iets mis zijn. Heb je even veel fps?
Ja, geen grap! Nu weer 45 graden met de game open. GTX 1080, settings op high 1080, meestal 60 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 17:44
Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren..Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u5MnDa6EsFMQ9z9Ho1k3At_r0qU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/23PMxJu929cyVrhWCA95iH1n.jpg?f=fotoalbum_large

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
AtlAntA schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:50:
[YouTube: Something is still terribly wrong with New World and certain GPUs!! BEWARE!!!!!!]

YouTube: Something is still terribly wrong with New World and certain GPUs!! ...

Er zijn nu weer wat meer meldingen over GPU's die falen. Weet niet zeker of dat nu komt omdat het falen van GPU's eerder al werd gelinkt met New World en dat men die link nu dus ook sneller legt of dat Nvidia/AIB's gewoon een beroerde generatie qua board design hebben gemaakt deze keer. AFAIK zijn er bij AMD geen dergelijke meldingen gedaan.
Mijn 2070super draait op 62C in game met lock op 60fps en power op 58% no worries O-)

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Weet iemand of op Barri geel everfall weer terug heeft gepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
NosferatuX schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:11:
Ik denk dat ze de game generfed hebben vanwege mensen met faulty gpus. Ook mijn GPU word 19c minder warm en GPU load is 60 tot 70 procent. Uiteraard ook minder fps.. jammer
Klinkt meer als een fps cap. Ik heb gewoon 97% load op mijn RTX 2070. Die doet rond de 70 graden op 55% fan speed.

Ondertussen level 17 op Balanjar terwijl Barri nog op level 12 is blijven hangen. Als je gewoon direct kunt spelen is een stuk leuker.

[ Voor 14% gewijzigd door sdk1985 op 02-10-2021 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kupauw
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-08 15:04
Mijn 2060 maakt overuren op 83 graden 65% fan speed…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:51
Vanaf welk lvl ongeveer kan je een beetje meekomen met die battles voor de gebieden?
Ik lees die vraag regelmatig in de chat maar lees er eigenlijk nooit een antwoord op :)

(Gewoon uit interesse; ben nog maar lvl 14)

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

sdk1985 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 20:50:
[...]

Hmm load van 40% is toch niet zo heel extreem???
Om naar het vrijwel statische plaatje van de queue te kijken? Vind ik toch wel wat overdreven.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 22:04
Ik heb bij deze game dan weer totaal geen last van m'n GPU. Komt misschien omdat ik m'n 3070 geundervolt heb op 1900 mhz @ 925mv, dus die wordt tijdens het spelen niet warmer dan 70c.

M'n processor daarintegen.. Ryzen 5 3600 met stock AMD cooler, werd gewoon 85-90c in char load screen, prime95 krijgt dat niet eens voor elkaar. Nu maar een aftermarket cooler er op gezet en ook dat blijft nu weer rustig op 60c.

Ander probleempje dat ik had was dat ik enorme microstutters had terwijl ik speelde. Ben er 1.5 dag mee bezig geweest maar kwam er uiteindelijk achter dat ik erg veel page faults had op het process van new world.
Nou ben ik zeker geen expert met hoe windows met geheugen omgaat en wat alles op dat scherm inhoudt, maar zie dat New World 14GB memory 'commit', en op een of andere manier heel veel wegzette op m'n pagefile en daardoor dus microstutters in het spel kwamen. Heb nu van 16GB naar 32GB memory geupgrade en de pagefaults & microstutters zijn weg... dus mocht iemand ook last hebben van stutters, kijk eens naar hard faults / sec terwijl je NW speelt en kijk of je stutters krijgt op het moment dat je die page faults ziet pieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:54
Begin deze week een character aangemaakt en toen waren de wachtrijen niet te overzien.
Donderdag een nieuwe char aangemaakt op een andere server, ik heb 1 keer op plaats 1 gestaan in de queue, voor de rest altijd direct ingame. Zelfs op momenten als vrijdagavond en zaterdagnamiddag.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Heerlijk, geen queues in de ochtend op zondag. Vandaag maar is lekker doortrappen op Barri met me character. :>

Ook wel fijn om te zien dat Marauders het goed doen op Barri _/-\o_

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-06 16:17
is er nog een tweede nederlandsche server, barri is niet meer toegankelijk voor character creation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
bamboe schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 09:42:
is er nog een tweede nederlandsche server, barri is niet meer toegankelijk voor character creation.
Barri is geen officiële NL server maar er zit wel minstens 50% NL op, verder zou je even moeten rond zoeken maar ik acht de kans vrij klein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Khaelos schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:57:
[...]

Barri is geen officiële NL server maar er zit wel minstens 50% NL op, verder zou je even moeten rond zoeken maar ik acht de kans vrij klein
Ik geloof ook niet dat er een tweede 'dedicated' NL Server is zoals Barri. Vraag is ook wel een beetje waarom. Meeste van ons spreken prima Engels. En op veel servers is de duidelijke voertaal toch echt gewoon Engels. Ik zou dan ook niet zozeer bang zijn dat je niet met mensen zult kunnen gaan communiceren. Zelf speel ik op dit moment bijvoorbeeld op Pointland. Zie er vrijwel niets anders dan Engels in global chat voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Valandin schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 00:45:
Ik heb bij deze game dan weer totaal geen last van m'n GPU. Komt misschien omdat ik m'n 3070 geundervolt heb op 1900 mhz @ 925mv, dus die wordt tijdens het spelen niet warmer dan 70c.

M'n processor daarintegen.. Ryzen 5 3600 met stock AMD cooler, werd gewoon 85-90c in char load screen, prime95 krijgt dat niet eens voor elkaar. Nu maar een aftermarket cooler er op gezet en ook dat blijft nu weer rustig op 60c.

Ander probleempje dat ik had was dat ik enorme microstutters had terwijl ik speelde. Ben er 1.5 dag mee bezig geweest maar kwam er uiteindelijk achter dat ik erg veel page faults had op het process van new world.
Nou ben ik zeker geen expert met hoe windows met geheugen omgaat en wat alles op dat scherm inhoudt, maar zie dat New World 14GB memory 'commit', en op een of andere manier heel veel wegzette op m'n pagefile en daardoor dus microstutters in het spel kwamen. Heb nu van 16GB naar 32GB memory geupgrade en de pagefaults & microstutters zijn weg... dus mocht iemand ook last hebben van stutters, kijk eens naar hard faults / sec terwijl je NW speelt en kijk of je stutters krijgt op het moment dat je die page faults ziet pieken.
Gebrek aan memory kan zeker een oorzaak zijn. Maar is niet de enige. Zelf heb ik 64 GB RAM, dan ook geen pagefile gebruik en hard faults/sec zijn er eigenlijk niet. Slechts heel sporadisch, maar niet overeenkomend en ook minder vaak dan de microstutters.

Zelf schrijf ik het in mijn geval eerder toe aan mijn GPU, en met in het bijzonder vermoedelijk te weinig VRAM. Helaas een beetje de boot gemist op een schappelijke prijs voor 3000 series GPU omdat ik de AMD kaarten had afgewacht. En tja, wat er volgens gebeurd is weten we allemaal. Dus zit met een 1660 Ti i.c.m. mijn 5900X/64GB :9. In New World draait dat ding bij een resolutie van 3840x1200 continu op 100% load.

Uitzetten van dynamic resolution scaling op aanraden van de NW forums tijdens beta lijkt wel iets van de microstutters weggenomen te hebben. Maar nog niet volledig afwezig.

Moet zeggen, persoonlijk erger ik mij er ook niet ontzettend aan. En opvallend genoeg wordt het bij langere speelduren minder prominent. Doorgaans met name de eerste 30 minuten meest opvallend. Zodra er eindelijk een nieuwe GPU komt, vermoed ik dan ook dat het voor mij iig minder zal gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

psychodude schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 11:17:
[...]

Ik geloof ook niet dat er een tweede 'dedicated' NL Server is zoals Barri. Vraag is ook wel een beetje waarom. Meeste van ons spreken prima Engels. En op veel servers is de duidelijke voertaal toch echt gewoon Engels. Ik zou dan ook niet zozeer bang zijn dat je niet met mensen zult kunnen gaan communiceren. Zelf speel ik op dit moment bijvoorbeeld op Pointland. Zie er vrijwel niets anders dan Engels in global chat voorbij komen.
Pointland it is.. wou nieuwe character maken, want die Diana's Grove was ook al niet veel.
En gezien Barri op dit moment een queue heeft.. :X

Welke faction is op dit moment de grootste in Pointland dan?

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Metian schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:18:
[...]

Pointland it is.. wou nieuwe character maken, want die Diana's Grove was ook al niet veel.

Gaat voor zover ik kan duiden op dit moment nog relatief gelijk op. 3 territories claimed, 1 per faction. Zelf ben ik Syndicate. Maar met mijn start in Monarch's Bluff ook wel redelijk wat Covenant spelers daar gezien bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hier gisteren ook gestart op Pointland. Sfeer op de server lijkt wel gezellig, actieve global chat ook met voorlopig weinig gedoe. Zijn er nog Tweakers in leuke Guilds op deze server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Laatst online: 12:46
Justin2000 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 21:43:
M'n 6900xt wordt ook vrij warm (80-90) heb geen ander spel dit zien doen. 120fps+
Same(ook een 6900XT), mijn PC reboote op een gegeven moment spontaan. NOG NOOIT meegemaakt met geen enkel spel, en idd gechecked temps erg hoog. Vervolgens starte ik het spel en gebeurde het zelfde. 3e keer frames op max 60 gezet(Crappy...) sindsdien niet meer gebeurd. Misschien op 100 FPS zetten oid..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
botoo schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 00:05:
[...]

Om naar het vrijwel statische plaatje van de queue te kijken? Vind ik toch wel wat overdreven.
Dat is nu het 'probleem', het is geen statisch plaatje maar een 3d scene die actief gerendered wordt. Het is een stukje van de game met daarop een huisje, met de wind bewegende planten, vlinders, en wat waaiende bomen. Alleen de backdrop daarachter met de obelisk is statisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:04
nu best vaak de eerste dungeon gedaan. is toffer dan ik had verwacht. ook al redelijk wat goeie loot uit gehaald. Heb in principe nu een gehel tank set klaar staan. Dus ik ga nu switchen naar een paladin build , SwordNshield/Lifestaff

Kijken hoe dat gaat bevallen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Moet trouwens zeggen dat ik de global chat minder vervelend ga vinden om Barri :P het lijkt al rustiger te worden en meer civil.

Nog zat rotten appels tussen natuurlijk maar gaat de goeie kant op haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Ricmaniac schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:18:
Moet trouwens zeggen dat ik de global chat minder vervelend ga vinden om Barri :P het lijkt al rustiger te worden en meer civil.

Nog zat rotten appels tussen natuurlijk maar gaat de goeie kant op haha
Amazon bant vrij aggressief. Kans is groot dat de rotste appels er dan ook (tijdelijk) uitgeknikkerd zijn :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
sbmuc schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:51:
[...]

Same(ook een 6900XT), mijn PC reboote op een gegeven moment spontaan. NOG NOOIT meegemaakt met geen enkel spel, en idd gechecked temps erg hoog. Vervolgens starte ik het spel en gebeurde het zelfde. 3e keer frames op max 60 gezet(Crappy...) sindsdien niet meer gebeurd. Misschien op 100 FPS zetten oid..
Dan zou ik eens prime95 en furmark gaan draaien. Je pc moet in de basis elke load aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
sdk1985 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:27:
[...]

Dan zou ik eens prime95 en furmark gaan draaien. Je pc moet in de basis elke load aankunnen.
Dit. New World legt nu pijnpunten bloot waar veel gamers in de komende jaren steeds vaker tegenaan gelopen zullen zijn. Flight Simulator deed dit vorig jaar ook al, maar minder populair bij het grote publiek dus minder opvallend. Maar 2 jaar verder, toenemende hardware requirements, gaan we dit vaker zien/horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Wat zijn die grote hoge torens (met level 20 advies) die je overal ziet?

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:54
Iemand de visquest al kunnen voltooien? Ik ben al de hele ochtend aan het vissen, maar vind maar geen snail en clam,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Zironako schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:58:
Iemand de visquest al kunnen voltooien? Ik ben al de hele ochtend aan het vissen, maar vind maar geen snail en clam,
Yup. Snail in zoet water (rivieren/ meertjes die niet aan de zee vast zitten) Clam in zout water. aan de kust enzo.

koste me ongeveerd 4-5 fishing levels per stuk voor ik ze had. (gewoon zonder bait)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark-Mist
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 11:27
Ricmaniac schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:10:
[...]

Yup. Snail in zoet water (rivieren/ meertjes die niet aan de zee vast zitten) Clam in zout water. aan de kust enzo.

koste me ongeveerd 4-5 fishing levels per stuk voor ik ze had. (gewoon zonder bait)
Correct. Snails zijn veelal te vinden door bij stukken gras te vissen terwijl clams voornamelijk bij rotsen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Vanmiddag ook voor het eerst in brightwood geweest. Moet zeggen dat ik heel verrast werd door die zone. Super vette vibe hing daar toen ik er in liep vond ik. Met de soundtrack ook enzo. (Was wel nacht in game) Maar echt heel tof.

Overall gewoon zo veel plezier met de game. Queues blijft natuurlijk helemaal klote maar buiten dat issue om echt een heel fijn spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Scheelt. Die queues lossen vanzelf op met een paar weken.

Ben zelf er nog steeds niet over uit met welke wapens ik wil gaan spelen.. 8)7

[ Voor 41% gewijzigd door Metian op 03-10-2021 15:23 ]

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Metian schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:20:

Heeft bij mij ook heeeel lang geduurd haha. Bijna alle wapens minstens level 4/5 :p

Nu 2 uurtjes gespeeld als “Paladin tank” sword/shield en lifestaff” moet zeggen dat het me echt super goed bevalt. Pvp moet nog blijken maar ben erg tanky en doe ook opzich genoeg damage vind ik zelf dus als ik iemand bij me heb voor veel dps kan het best leuk zijn denk ik.

Ga dit nu een tijdje uitproberen. Voelt als een veelbelovende build voor leveling in ieder geval. Sowieso dat je gewoon een aantal mobs kan pullen en dan gewoon zo’n heal cirkel onder me reer leggen en de mobs neer maaien :)

Favoriete wapens tot nu toe zijn, rapier, spear, bow, sword/shield, hatchet.

Eigenlijk niet echt een overduidelijke favoriet. Maar dat is eigenlijk goed. Misschien een teken van prima balance :p

Verschilt ook per content natuurlijk. 50v50 battles is aoe natuurlijk heel goed en 1v1 maakt dat amper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvandenberg91
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 15:52
Que van Pointland staat op 34 duurt wel ff zeg voordat je er in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ricmaniac schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:31:
[...]

Heeft bij mij ook heeeel lang geduurd haha. Bijna alle wapens minstens level 4/5 :p

Nu 2 uurtjes gespeeld als “Paladin tank” sword/shield en lifestaff” moet zeggen dat het me echt super goed bevalt. Pvp moet nog blijken maar ben erg tanky en doe ook opzich genoeg damage vind ik zelf dus als ik iemand bij me heb voor veel dps kan het best leuk zijn denk ik.

Ga dit nu een tijdje uitproberen. Voelt als een veelbelovende build voor leveling in ieder geval. Sowieso dat je gewoon een aantal mobs kan pullen en dan gewoon zo’n heal cirkel onder me reer leggen en de mobs neer maaien :)

Eigenlijk niet echt een overduidelijke favoriet. Maar dat is eigenlijk goed. Misschien een teken van prima balance :p

Verschilt ook per content natuurlijk. 50v50 battles is aoe natuurlijk heel goed en 1v1 maakt dat amper uit.
Ik zou verwachten dat hybrid builds niet viable zijn omdat je talents als tank al op constitution en strength gaat zetten. Dan blijft er niet veel over om de life staff te boosten. Als ik op mijn level die heal staff pak doet hij iets van +150 op 2000 hp :X .

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 03-10-2021 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
sdk1985 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:56:
[...]

Ik zou verwachten dat hybrid builds niet viable zijn omdat je talents als tank al op constitution en strength gaat zetten. Dan blijft er niet veel over om de life staff te boosten. Als ik op mijn level die heal staff pak doet hij iets van +150 op 2000 hp :X .
Er zijn gems die bijv % damage van 1 stat kunnen omzetten naar een ander. Zal nooit zo goed zijn als dat ik mijn life staff gebruik terwijl alles in focus zit maar mainly ben ik ook gewoon een tank met sword shield. Life staff is voor er bij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Westland1940

Ik doe musket + hatchet, speelt heel lekker. Weet niet per sé of het goed is voor o.a. pvp, maar pve geen problemen. Met me musket doe ik al veel damage van ver, als de npc nadert over op hatch en BAM, dood.

Ik heb er ook even een reshade over heen gegooid, "Realistic Colour Correction", subtiele aanpassingen. Niet dat vanilla niet mooi oogt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YSWp-zdifwYQryqa-QOaNfnOd8=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/FLhX8J4PbGhv0g2nSfS8E9iV.webp?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GeL2DiULmAwR-lzjf-lSKMmnMJo=/232x232/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/Te84y3QPj4TkaKTDeiL8PsmD.webp?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamboe
  • Laatst online: 30-06 16:17
hotdog92 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:42:
Hier gisteren ook gestart op Pointland. Sfeer op de server lijkt wel gezellig, actieve global chat ook met voorlopig weinig gedoe. Zijn er nog Tweakers in leuke Guilds op deze server?
Ja daar ben ik wel benieuwd naar, ik ben zelf ook maar hier begonnen, want sfeer op een server is wel belangrijk, ik moet nu gaan kiezen bij welke corp ik wil gaan horen ik zou het niet weten, groen en paars hebben even veel upgrades in hun steden, geel loopt iets achter daarmee.
Zit dus te denken aan paars of groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude

Ben zelf toch altijd wel meest geneigd om te tanken in MMO's, focus dan ook momenteel met name op sword/shield en great axe op dit moment. Maar moet zeggen, de voorsprong op enkele overige weapons is echt maar minimaal. Switch best vaak zo in regular PvE content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ricmaniac schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:25:
[...]

Er zijn gems die bijv % damage van 1 stat kunnen omzetten naar een ander. Zal nooit zo goed zijn als dat ik mijn life staff gebruik terwijl alles in focus zit maar mainly ben ik ook gewoon een tank met sword shield. Life staff is voor er bij
Ah handig. Gems nog niet tegengekomen, wel gem slots.

Mijn vlucht server zit nu helaas ook een wachtrij op, ging 3 dagen goed met pak hem beet 700 spelers. Nu vol :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:51
Ricmaniac schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 15:31:
[...]

Leuk om te lezen dat "Paladin" je zo goed bevalt :)
Moet zeggen dat het AoE levelen wat je doet erg aanlokkelijk klinkt. Is je armor helemaal heavy ook? Of wissel je wat af?

Ben zelf nu bezig om spear/lifestaff en hatchet/lifestaff te proberen. Lifestaff blijft sowieso omdat ik wil kunnen healen. Ben alleen net zoals jij op zoek naar welk wapen dan erbij...
Mijn armor load hou ik tot dusver op medium trouwens. Zo heb ik nog een leuke sprong dodge maar ben ook wat meer tankish. Heb de light armor load ook geprobeerd voor de 20% dmg buff maar daar merkte ik weinig verschil mee.

Spear heeft fatsoenlijke damage en veel CC wat goed in PvP zal zijn denk ik. En ik had het idee dat de reach wat langer is dan met een hatchet. Dat ik dus mobs van iets verder af kan raken. Maar dat kan ook aan mij liggen.
Hatchet heeft betere damage (niet echt CC) en een skill aan het eind die "Defy Death" heet (wanneer je eigenlijk dood zou gaan blijf je dan toch nog leven) Die wil ik dus wel even proberen :D

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 21:04
Ik gebruik nu eigenlijk gewoon steeds de 2 wapens die het hoogste level zijn en beetje bij elkaar passen wat betreft stats. Nu net ice gauntlet en rapier equipped (en alle stats in int gegooid), eens kijken hoe dat gaat. Ben er totaal dus nog niet uit wat ik zeg maar een beetje wil "mainen". Ik zie mezelf wel meerdere wapens levelen, maar vanaf level 20 (ik ben nu 18) wil je denk ik toch een beetje vastigheid omdat je dan je stats niet meer gratis kan wisselen.

Warhammer en great axe zijn wel mijn hoogste 2 op dit moment en heeft wel wat synergy, great axe om alles te verzamelen en dan aoe stun van de warhammer. Wel gap closers maar niet echt een ranged optie met die combo.
Hatchet vind ik leuk, de berserker kant in ieder geval, maar weet niet zo goed met welk wapen deze samen kan, ik zie veel met life staff maar volgens mij focussen die dan meer op healen? Wel een optie misschien en dan zo'n focus gem in de hatchet gooien.
Spear is ook wel leuk, maar weet ik ook niet zo goed wat ik er bij kan doen.
Zoals gezegd nu dus rapier en ice gauntlet maar proberen als combo.

Enige nadeel is dat mijn wapen levels allemaal relatief laag zijn nog, maarja, dat komt wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

sdk1985 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:07:
[...]

Dat is nu het 'probleem', het is geen statisch plaatje maar een 3d scene die actief gerendered wordt. Het is een stukje van de game met daarop een huisje, met de wind bewegende planten, vlinders, en wat waaiende bomen. Alleen de backdrop daarachter met de obelisk is statisch.
Dat heb ik gezien @sdk1985 maar ondanks dat fraaie gerender is het nagenoeg statisch en zeker niet de moeite om langer dat 30 sec naar te kijken, dat het desondanks zwaar gerendered moet worden is imho gewoon onnodig en nogal een flaw in het systeem.
Het loginscherm van bv ESO staat ook niet stil maar gebruikt bij lange na niet de powere die NW gebruikt.
Frez schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 13:46:
Wat zijn die grote hoge torens (met level 20 advies) die je overal ziet?
Zijn een onderdeel van een quest serie. Krijg je vanzelf wel te doen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
sbmuc schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:51:
[...]

Wat voor zin heeft om een MMO op 120 FPS te spelen? :?

Een Shooter geloof ik nog wel maar ik heb niet het idee dat ik iets mis op 60fps, en mede daarom blijft mijn 2070super lekker koel d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
botoo schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:25:
[...]

Dat heb ik gezien @sdk1985 maar ondanks dat fraaie gerender is het nagenoeg statisch en zeker niet de moeite om langer dat 30 sec naar te kijken, dat het desondanks zwaar gerendered moet worden is imho gewoon onnodig en nogal een flaw in het systeem.
Het loginscherm van bv ESO staat ook niet stil maar gebruikt bij lange na niet de powere die NW gebruikt.
[...]

Zijn een onderdeel van een quest serie. Krijg je vanzelf wel te doen.
Hmm ja onnodige is het wel, zeker omdat er een grey filter overheen ligt. Maar goed het is niet de eerste game die dit heeft en zal ook zeker niet de laatste game zijn. Als je het storend vind dan zou ik via rivatuner een fps limiet van pak hem beet 10 instellen en een shortcut op de toggle. Heb zelf NUM5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:54
Dark-Mist schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 14:24:
[...]

Correct. Snails zijn veelal te vinden door bij stukken gras te vissen terwijl clams voornamelijk bij rotsen zitten.
Heb de snail inmiddels gevangen. De clam wil maar niet opduiken. Flinke grind dit. Vind de fishing in New World overigens wel een stuk leuker dan in andere mmo's. Hopelijk dat het ook echt nuttig is om te doen. Tot nu toe heb ik niet zoveel aan de vissen die ik gevangen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Khaelos schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:49:
[...]

Wat voor zin heeft om een MMO op 120 FPS te spelen? :?

Een Shooter geloof ik nog wel maar ik heb niet het idee dat ik iets mis op 60fps, en mede daarom blijft mijn 2070super lekker koel d:)b
Huh, het mag dan wel een MMO zijn maar het is geen target and click MMO. Je moet zelf richten en het tracken van bewegende objecten gaat beter met hogere fps. Met name relevant voor de ranged en magic wapens. Een warhammer wil nog weleens een mob naar de grond slaan, schiet je net mis als je niet op let :+ . Headshot doet ook meer damage.

[ Voor 10% gewijzigd door sdk1985 op 03-10-2021 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLarger1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 07:35
Zironako schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 19:24:
[...]

Heb de snail inmiddels gevangen. De clam wil maar niet opduiken. Flinke grind dit. Vind de fishing in New World overigens wel een stuk leuker dan in andere mmo's. Hopelijk dat het ook echt nuttig is om te doen. Tot nu toe heb ik niet zoveel aan de vissen die ik gevangen heb.
Die moet je niet in Fresh Water proberen te vangen hè?
Maar dat wist je vast al, en probeer het in ondiep water. Dan moet het vrij vlot lukken!

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS ROG STRIX X470-F - AMD Radeon 6900XT - LG 34GN850-B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
Was op de server waar ik speel al zever over dat de autorun niet blijft duren _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Maar eerlijk hoe fucking dom zijn die gasten dat zij geen grace period in die game bouwen zeg de teeering!

Kinderen liggen op bed, vrouw hele avond weg. Deze jongen denkt even lekker spelen. ik ben 5 minuten aan het wandelen en BOEM "New world encountered a fatal error" > instant reboot van de game en hup 1600 in queue a.k.a. niet meer spelen vanavond.

Wat fucking belachelijk is het toch.
Geen grace period heb ik volgens mij nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Metian schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 12:18:
[...]

pointland ook alweer vol, lastig zoeken naar beetje aardige server zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
richards3 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:11:
[...]
pointland ook alweer vol, lastig zoeken naar beetje aardige server zo.
Ik was begonnen op Vanaheim Core, maar dat was vooral een Duitstalige server. Die heeft momenteel een queu van 124.
Zit nu op Vanaheim Vox, momenteel maar medium populated, soms een queu van 1 à 2. Hoelang dit gaat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Ricmaniac schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:02:
Maar eerlijk hoe fucking dom zijn die gasten dat zij geen grace period in die game bouwen zeg de teeering!

Kinderen liggen op bed, vrouw hele avond weg. Deze jongen denkt even lekker spelen. ik ben 5 minuten aan het wandelen en BOEM "New world encountered a fatal error" > instant reboot van de game en hup 1600 in queue a.k.a. niet meer spelen vanavond.

Wat fucking belachelijk is het toch.
Geen grace period heb ik volgens mij nog nooit meegemaakt.
Persoonlijk ken ik eigenlijk geen MMO met queues tijdens de launch waar sprake was van een directe grace period. Het is bij de titels waar ik er ervaring mee heb gehad altijd een afterthought geweest.

Zou mooi zijn als er een soort 'MMO launch draaiboek' zou worden gemaakt die binnen de MMO industrie wordt verspreid zodat men niet telkens in dezelfde valkuilen stapt :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Arator schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:31:
[...]

Ik was begonnen op Vanaheim Core, maar dat was vooral een Duitstalige server. Die heeft momenteel een queu van 124.
Zit nu op Vanaheim Vox, momenteel maar medium populated, soms een queu van 1 à 2. Hoelang dit gaat duren?
Het is momenteel een zondag, peaktime qua belasting voor de dag zo'n beetje met meer dan 910k concurrent spelers. Dagelijks is dit aantal tot nu toe gegroeid, maar morgen is het weer maandag. Kans is aannemelijk dat het dan rustiger zal zijn. Eerlijk is eerlijk, hoeveel rustiger, dat is lastig te zeggen. Maar het is niet aannemelijk dat maandag drukker zal zijn dan zondag.

Ten opzichte van vandaag verwacht ik morgen dus minder queues. Waarbij doordat veel spelers zich al meer verdeeld hebben het op meerdere servers morgen best wel eens wat rustiger kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Laatst online: 15-09 21:12

MetalPool

Boe!

Ik wacht nog wel even 2 maanden met aanschaf. Kijken of iedereen dan nog steeds positief is. Ik hoop het van harte maar ik hou echt mijn hart vast met deze game. En dan vooral de content die nog moet komen en die shop die ik voor geen meter vertrouw. Nu staat er nog niets pay to win in of weet ik veel wat voor crap. Maar ik voel zo een gigantisch addertje onder het gras :P

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
MetalPool schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 20:56:
Ik wacht nog wel even 2 maanden met aanschaf. Kijken of iedereen dan nog steeds positief is. Ik hoop het van harte maar ik hou echt mijn hart vast met deze game. En dan vooral de content die nog moet komen en die shop die ik voor geen meter vertrouw. Nu staat er nog niets pay to win in of weet ik veel wat voor crap. Maar ik voel zo een gigantisch addertje onder het gras :P
Het belangrijkste 'addertje' is naar mijn idee voor Amazon hoogstwaarschijnlijk Prime.

Per 2 weken hebben ze al voor zo'n 4 maanden vooruit een prime reward geplanned staan. Ze hopen natuurlijk dat veel mensen hier gebruik van gaan maken. Op deze manier dat je een Prime member wordt. Voor amazon zal het natuurlijk worst wezen of je Prime member wordt via New World, via Prime video, twitch prime of voor hun shipping dienstverlening. Ze krijgen er gewoon weer nieuwe leden bij.

Nieuwe leden die vast een kijkje gaan nemen op wat Amazon nog meer te bieden heeft. Bijvoorbeeld prime video, en deer weer extra diensten afnemen tegen betaling. Mensen die met hun prime lidmaatschap en daarmee shipping voordelen misschien meer geneigd zijn via Amazon te bestellen. Etcetera.

De integratie met twitch drops betekend ook weer meer Twitch viewers, voor New World, wat door de bekendheid van Twitch weer veel gratis eigen reclame is omdat New World een prominente rol binnen Twitch zal hebben/behouden.

Daarnaast biedt het ingame ook gewoon cosmetics aan. En daar is gewoon veel geld in te verdienen. Je ziet het nu al. Mensen kopen dit. Heck, ik doe er zelf ook aan mee. Ik heb voor 33.5k marks diverse skins unlocked. Bundel package even buiten beschouwing gelaten, is dat dus circa 30 Euro aan cosmetics. En ik weet dat er mensen zijn die per maand nog veel meer dan dit uitgeven aan cosmetics. Een bedrijf heeft geen P2W nodig binnen de store om er veel op te verdienen.

Bij Amazon zijn ze natuurlijk ook niet gek. En zeker gezien deze zeer sterke start, gaan we echt ook wel voldoende nieuwe content zien om spelers te laten blijven spelen. Amazon zal dit niet laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:24
Ik heb nu zo'n 15 uur gespeeld, het ziet er vrij uit voor een MMO. Hoewel het een MMO is voelt het bijna als een single player game, dat is jammer.
Waarom ervaar ik dit? Je kan niet samen "questen" hoewel je elkaar wel kunt helpen voelt het redelijk nutteloos omdat de meeste quests herhaaldelijk zijn met bijvoorbeeld looten van kisten.
Nou vind ik dat persoonlijk snel vervelen dus ben nu meer gaan focussen op crafting. Hier ben je volgens mij best lang zoet mee.
Een ding dat mij overigens wel opvalt is dat er amper world pvp activiteiten zijn; ik dacht dat dit spel een grote focus heeft op pvp maar ik merk er weinig van. Ik heb al vrij veel van de gebieden gezien door rond te lopen om de wereld te ontdekken maar ik heb nog geen grote gevechten gezien. Iemand wel ervaar hiermee?
Ik zit in een originele server, en dus zou het druk genoeg moeten zijn voor dit soort events lijkt mij.
Gister nog met 1k in de queue gezeten, hopelijk kunnen ze het oplossen dat mensen niet te lang afk blijven rennen. Zal sowieso wel tijdelijk zijn maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Tweakwondo schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:32:
Ik heb nu zo'n 15 uur gespeeld, het ziet er vrij uit voor een MMO. Hoewel het een MMO is voelt het bijna als een single player game, dat is jammer.
Waarom ervaar ik dit? Je kan niet samen "questen" hoewel je elkaar wel kunt helpen voelt het redelijk nutteloos omdat de meeste quests herhaaldelijk zijn met bijvoorbeeld looten van kisten.
Nou vind ik dat persoonlijk snel vervelen dus ben nu meer gaan focussen op crafting. Hier ben je volgens mij best lang zoet mee.
Een ding dat mij overigens wel opvalt is dat er amper world pvp activiteiten zijn; ik dacht dat dit spel een grote focus heeft op pvp maar ik merk er weinig van. Ik heb al vrij veel van de gebieden gezien door rond te lopen om de wereld te ontdekken maar ik heb nog geen grote gevechten gezien. Iemand wel ervaar hiermee?
Ik zit in een originele server, en dus zou het druk genoeg moeten zijn voor dit soort events lijkt mij.
Gister nog met 1k in de queue gezeten, hopelijk kunnen ze het oplossen dat mensen niet te lang afk blijven rennen. Zal sowieso wel tijdelijk zijn maar toch :)
Heel veel mensen hebben PVP uit staan in de grote werelden tijdens het levelen maar al heel vaak gepvpt bij Forts. Een fort in een gebied is toch wel waar de voornaamste pvp gebeurd in open world denk ik .

Je hebt vervolgens die 50v50 wars om gebieden te heroveren / verdedigen en die zijn instanced based. kan je niet als buitenstaander zien zeg maar.

Dus ja als je rondloopt in open world klopt het wel dat je het weinig ziet want mijn ervaring is dat heeel veel mensen pvp uit zetten tijdens het levelen maar als je weet waar je moet zijn is er wel veel pvp zeg maar :P

Toch een gemiste kans imo dat er geen PVP server is gekomen waar je het niet uit kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

psychodude schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 21:18:
[...]

Het belangrijkste 'addertje' is naar mijn idee voor Amazon hoogstwaarschijnlijk Prime.

Per 2 weken hebben ze al voor zo'n 4 maanden vooruit een prime reward geplanned staan. Ze hopen natuurlijk dat veel mensen hier gebruik van gaan maken. Op deze manier dat je een Prime member wordt. Voor amazon zal het natuurlijk worst wezen of je Prime member wordt via New World, via Prime video, twitch prime of voor hun shipping dienstverlening. Ze krijgen er gewoon weer nieuwe leden bij.

Nieuwe leden die vast een kijkje gaan nemen op wat Amazon nog meer te bieden heeft. Bijvoorbeeld prime video, en deer weer extra diensten afnemen tegen betaling. Mensen die met hun prime lidmaatschap en daarmee shipping voordelen misschien meer geneigd zijn via Amazon te bestellen. Etcetera.

De integratie met twitch drops betekend ook weer meer Twitch viewers, voor New World, wat door de bekendheid van Twitch weer veel gratis eigen reclame is omdat New World een prominente rol binnen Twitch zal hebben/behouden.

Daarnaast biedt het ingame ook gewoon cosmetics aan. En daar is gewoon veel geld in te verdienen. Je ziet het nu al. Mensen kopen dit. Heck, ik doe er zelf ook aan mee. Ik heb voor 33.5k marks diverse skins unlocked. Bundel package even buiten beschouwing gelaten, is dat dus circa 30 Euro aan cosmetics. En ik weet dat er mensen zijn die per maand nog veel meer dan dit uitgeven aan cosmetics. Een bedrijf heeft geen P2W nodig binnen de store om er veel op te verdienen.

Bij Amazon zijn ze natuurlijk ook niet gek. En zeker gezien deze zeer sterke start, gaan we echt ook wel voldoende nieuwe content zien om spelers te laten blijven spelen. Amazon zal dit niet laten lopen.
Buiten dit zal het me ook niks verbazen als de shop gebruikt gaat worden zoals dit nu ook gebeurd met Guild Wars 2. Voornamelijk dus cosmetische items en account upgrade zoals extra character slots en meer storage.

En zolang ze het hierbij houden zoals het bij GW2 gaat dan maak ik me er geen zorgen om, echt P2W zal het niet worden.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excessed
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-07 10:45
Tot nu toe vind ik het spel een frisse wind in MMO wereld.

Echter, freezed m'n spel telkens. Soms bij opstarten, soms na een 5 minuten, soms na 30 minuten. Geluid loopt gewoon door, als ik alt tab zie ik nog één frame veranderen en dan niks meer.

Maakt het spel borderline onspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Laatst online: 16:59
Excessed schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 09:12:
Tot nu toe vind ik het spel een frisse wind in MMO wereld.

Echter, freezed m'n spel telkens. Soms bij opstarten, soms na een 5 minuten, soms na 30 minuten. Geluid loopt gewoon door, als ik alt tab zie ik nog één frame veranderen en dan niks meer.

Maakt het spel borderline onspeelbaar.
Geen last van, settings wat minder hoog zetten?
Hoor dat er wel meer mensen last van hebben met een wat oudere videokaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DivineNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 12:47
Metian schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:11:
Heerlijk, geen queues in de ochtend op zondag. Vandaag maar is lekker doortrappen op Barri met me character. :>

Ook wel fijn om te zien dat Marauders het goed doen op Barri _/-\o_
Marauders #1 _/-\o_

Ik heb genoten van de launch week. Met onze company eigenlijk wel alle doelen die we de eerste week wilden halen, gehaald. We hebben gisteren zelfs iemand gehad die al de 60 heeft aangetikt 8)7 .

Mochten er mensen geïnteresseerd zijn in hoe een 50v50 war er ongeveer uit ziet. Dit is 1 van onze tanks zijn POV tijdens een verdediging van een paar dagen geleden:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Excessed
mentalozzie schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:00:
[...]

Geen last van, settings wat minder hoog zetten?
Hoor dat er wel meer mensen last van hebben met een wat oudere videokaart.
Maakt niks uit, wat ik ook aanpas het probleem blijft. Internet staat er ook vol mee.
1080p, 1440p, 4k, low, medium, high, vsync aan/uit maakt allemaal niet uit. Het is alsof de engine gewoon stopt met frames renderen.

Ik draai een 6900xt, dus qua GPU zit het meer dan goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:25
Excessed schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:33:
[...]

Maakt niks uit, wat ik ook aanpas het probleem blijft. Internet staat er ook vol mee.
1080p, 1440p, 4k, low, medium, high, vsync aan/uit maakt allemaal niet uit. Het is alsof de engine gewoon stopt met frames renderen.

Je AMD drvers wel geupdate?
Hier met 21.9.2 nog nooit een vastloper gehad met mijn 6900XT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Excessed schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:33:
[...]

Sommige 6900xt hadden wel problemen tijdens de bèta. Probeer eens de frames te cappen op 60.
Ik speel op een RX580, met driverversie 21.8.2, op high zonder problemen, met ingame-FPS meter tussen de 30 en 40 FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excessed
Idanue schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:27:
[...]

Je AMD drvers wel geupdate?
Hier met 21.9.2 nog nooit een vastloper gehad met mijn 6900XT.
Jep! Ik had het idee dat het op 21.9.1 beter was, geen enkele crash in 1u spelen. Geüpdate naar 21.9.2 en begon meteen met freezen.

Welke CPU heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excessed
Arator schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:33:
[...]

Sommige 6900xt hadden wel problemen tijdens de bèta. Probeer eens de frames te cappen op 60.
Ik speel op een RX580, met driverversie 21.8.2, op high zonder problemen, met ingame-FPS meter tussen de 30 en 40 FPS.
Ook al geprobeerd, helaas.

Ik denk dat ik de drivers terug rol naar 21.9.1 en kijken wat dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
5600X

Probeer anders eens met de standaard undervolt optie in de radeon drivers, vsync uit en frames cappen op 60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excessed
Idanue schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:39:
[...]

5600X

Probeer anders eens met de standaard undervolt optie in de radeon drivers, vsync uit en frames cappen op 60.
Dan wordt ik bijna doof door de cool whine. Maar echt alleen New World geeft problemen, dat is het vreemde..

Maar kan het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
Excessed schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:41:
[...]

Dan wordt ik bijna doof door de cool whine. Maar echt alleen New World geeft problemen, dat is het vreemde..

Maar kan het eens proberen.
Vreemd, bij mij is de coil whine weg als ik undervolt. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Excessed
Idanue schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 11:45:
[...]

Vreemd, bij mij is de coil whine weg als ik undervolt. 8)7
De automatische undervolt setting, doet van 1.75 naar 1,70 :X
Pagina: 1 ... 14 ... 35 Laatste

Let op:
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Samen spelen, chatten en lobbies:
Check de Tweakers Discord