• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 12:45
Ricmaniac schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:04:
Yup zijn alweer server issues in EU. als je ingame zit is het allemaal prima. maar login servers zijn fucked telkens
Ongeloofelijk, net toen ik 2 wachtende voor me had... nu weer op 400. Of nee, connection failed natuurlijks :)

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 17:44
Ik ben even remote ingelogd en krijg allemaal errors op Europese is east zijn bergen servers met 0 queue _O-

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Ricmaniac schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:04:
Yup zijn alweer server issues in EU. als je ingame zit is het allemaal prima. maar login servers zijn fucked telkens
Helaas, moet dat bevestigen. Vanmorgen op play drukken en gelijk online. Heb 2 uurtjes lekker kunnen rondlopen. Daarna wat anders moeten doen, tegen 12.50 weer proberen in te loggen, tot nog 50 wachtenden voor u gekomen (na al een aantal keer de foutmelding wegklikken) en toen was het echt gebeurd. Er uit gegooid en bij weer proberen 444 wachtenden, dacht dan maar het advies volgen en 2e char maken en andere server proberen. De serverlijst werkt ook niet meer. Diepe Zucht.

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
fitznl schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:09:
[...]

Helaas, moet dat bevestigen. Vanmorgen op play drukken en gelijk online. Heb 2 uurtjes lekker kunnen rondlopen. Daarna wat anders moeten doen, tegen 12.50 weer proberen in te loggen, tot nog 50 wachtenden voor u gekomen (na al een aantal keer de foutmelding wegklikken) en toen was het echt gebeurd. Er uit gegooid en bij weer proberen 444 wachtenden, dacht dan maar het advies volgen en 2e char maken en andere server proberen. De serverlijst werkt ook niet meer. Diepe Zucht.
Kan er weer in.

• Khaelos
En meteen weer queue.. nu 349 eens kijken hoe lang dat gaat duren |:(

13:34 positie 279
13:46 positie 191

En klaar..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBsOKQ1YPvkxnt5H9lOBuccmTxg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nkmvgWAReMjrIKOE63VdVxKA.jpg?f=fotoalbum_large

Opnieuwe proberen dan maar..

13:59. Positie 636.. ;(

[ Voor 54% gewijzigd door Khaelos op 30-09-2021 14:00 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Khaelos schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:23:
[...]

En meteen weer queue.. nu 349 eens kijken hoe lang dat gaat duren |:(
Ben vanochtend opnieuw begonnen op een nieuwe server. Geen last van queues.

• mfneed
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-09 18:23
Lees ik hier nou tussen neus en lippen door dat het autowalken tegen een muur je ingame houdt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:20
mfneed schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:32:
Lees ik hier nou tussen neus en lippen door dat het autowalken tegen een muur je ingame houdt?
autowalk niet. iets in je toetsenboard prikken waardoor je W ingedrukt blijft wel :P

Elk random stadje dat je een huisje binnen gaat en naar boven loopt zie je wel mensen in huis tegen de muur lopen

[ Voor 16% gewijzigd door Ricmaniac op 30-09-2021 13:36 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gixxer27
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:23
Ricmaniac schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:35:
[...]

autowalk niet. iets in je toetsenboard prikken waardoor je W ingedrukt blijft wel :P

Elk random stadje dat je een huisje binnen gaat en naar boven loopt zie je wel mensen in huis tegen de muur lopen
Die zouden dus gewoon ook gekickt moeten worden na x tijd vind ik, zal wel geen populaire mening zijn maar zo zouden anderen mensen misschien ook eens kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
Gixxer27 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:38:
[...]

Die zouden dus gewoon ook gekickt moeten worden na x tijd vind ik, zal wel geen populaire mening zijn maar zo zouden anderen mensen misschien ook eens kunnen spelen.
Inderdaad. en zelf ben ik ook deel van het probleem maarja ik ben dan maar egoïstisch en wil zelf kunnen spelen savonds

• Gixxer27
Ricmaniac schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:40:
[...]

Inderdaad. en zelf ben ik ook deel van het probleem maarja ik ben dan maar egoïstisch en wil zelf kunnen spelen savonds
Snap het wel maar hier zal Amazon toch met een oplossing moeten komen, zelf ben ik naar een van de nieuwe servers verhuist om daar maar een nieuwe char aan te maken.
Zag dat de max populatie langzaam omhoog aan het gaan was dus hopelijk pakken ze hierop door en is het voor (wishfull thinking) of na het weekend redelijk onder controle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:10
Gixxer27 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:38:
[...]

Met een player cap van 2000 (gerucht 2500?) is dat de enige juiste conclusie. In veel andere games zijn er login queues door rate limiting. Daar kan de login server slechts x logins per tijd verwerken zonder dat het een DDOS wordt. In dat geval maakt het niet zo veel uit als je eenmaal binnen bent.

Bij New World is er echter een zeer lage player limiet. Als er 2000 mensen in een server tegelijk passen en er 3000 in de wachtrij staan dan moeten er letterlijk 2999 spelers de game weer verlaten voor de laatste speler erin kan. Binnen die context is het eigenlijk niet wenselijk dat spelers daar uren afk in rondlopen.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Welja
Ik heb helaas regelmatig een crash. (fijn ook met die que times)
Iets met geheugen die niet uitgelezen kon worden. Schijnbaar hebben meer mensen hier last van. Iemand hier toevallig ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomassie12
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 15:57
Trouwens een tip voor als je in de queue staat en je wil niet dat je gpu vol draait.
Gebruik RivaTuner en cap je fps op 1.

Dat verminderde mijn verbruik met 90% ofzo en 1 fps is genoeg om je van queue te zien veranderen.

Bij mij was het zo simpel als rivatuner aanzetten en max fps op 1 zetten. Bij sommigen schijnt het dat je specifiek rivatuner aan new world moet binden geloof ik.

Kwam ik op reddit tegen deze tip.

En weet ook niet of dit al voorbij is gekomen (heb alleen 3 laatste pagina's even gelezen) maar als je uit de queue wordt gegooid, gewoon even wachten ipv weer op play klikken. Dan kom je weer terug op dezelfde plek.

Verwijderd

Eindhoven657 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:26:
[...]

Ben vanochtend opnieuw begonnen op een nieuwe server. Geen last van queues.
dat klinkt leuk, en dat hebben vrienden van me ook gedaan.
Probleem is dat als je de volgende dag weer wilt spelen die server inmiddels ook vol is en je weer in de queue staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:12
Wanneer je in de queue zit en er wordt uitgegooid met een foutmelding klik je inderdaad alleen op OK bij de melding. Wanneer je daarna weer op PLAY drukt, ga je achter in de queue. dus NIET op play drukken maar alleen de melding bevestigen met OK.

Dan wacht je ca 30 - 120 seconden en dan zie je dat je nog steeds in de queue zit (krijg je de waiting to login weer te zien) op dezelfde positie!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op donderdag 30 september 2021 @ 13:40:
[...]

ik wil zelf geen aso zijn maar ik begrijp wel dat mensen het doen.
Ik heb ook geen zin om in een queue van 2200 personen te gaan zitten de hele avond.
Het probleem moet door Amazon worden opgelost. Niet door die mensen te kicken maar ervoor te zorgen dat je gewoon nooit zo'n lange queue kan krijgen. Vol is vol dus je zou al nooit een account moeten kunnen aanmaken als dat zou betekenen dat je een urenlange queue gaat krijgen de volgende dag.

• sdk1985
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:13:
[...]

ik wil zelf geen aso zijn maar ik begrijp wel dat mensen het doen.
Ik heb ook geen zin om in een queue van 2200 personen te gaan zitten de hele avond.
Het probleem moet door Amazon worden opgelost. Niet door die mensen te kicken maar ervoor te zorgen dat je gewoon nooit zo'n lange queue kan krijgen. Vol is vol dus je zou al nooit een account moeten kunnen aanmaken als dat zou betekenen dat je een urenlange queue gaat krijgen de volgende dag.
Ik denk (ook) dat amazon nieuwe characters moet uit schakelen op servers die een wachtrij van meer dan 2000 halen.

Barri gaat alweer richting de 1000 momenteel.

[ Voor 75% gewijzigd door sdk1985 op 30-09-2021 14:48 ]

Verwijderd

sdk1985 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:43:
[...]

Ik denk (ook) dat amazon nieuwe characters moet uit schakelen op servers die een wachtrij van meer dan 2000 halen.

Barri gaat alweer richting de 1000 momenteel.
ik snap sowieso niet waarom er een wachtrij zou moeten zijn. Servercapaciteit is servercapaciteit. Waarom zou je moeten wachten tot er mensen offline gaan zodat je bij je eigen karakter kan inloggen?
Dus tenzij het een overkoepelende loginserver is voor de hele EU region, zou ik denken dat als het echt serverbased is dat ze het dan gewoon niet goed ontworpen hebben. Nee, ook in het eerste geval bad design. Dan regelen ze maar een authserver per server :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2021 14:53 ]

• Tribunus
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:52:
[...]

ik snap sowieso niet waarom er een wachtrij zou moeten zijn. Servercapaciteit is servercapaciteit. Waarom zou je moeten wachten tot er mensen offline gaan zodat je bij je eigen karakter kan inloggen?
Dus tenzij het een overkoepelende loginserver is voor de hele EU region, zou ik denken dat als het echt serverbased is dat ze het dan gewoon niet goed ontworpen hebben. Nee, ook in het eerste geval bad design. Dan regelen ze maar een authserver per server :P
Er is een max populatie van 2000 per server, die dus gelijktijdig ingelogd kan zijn. Dan krijg je dus wel zeker een queue als er meer dan 2000 gelijktijdig willen spelen.

• Roshnak
  • Nu online

Roshnak

PSN: Roshgill

lekker dan ff 1400 mensen in de queue voor me... :P

Verwijderd

Tribunus schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:58:
[...]

Er is een max populatie van 2000 per server, die dus gelijktijdig ingelogd kan zijn. Dan krijg je dus wel zeker een queue als er meer dan 2000 gelijktijdig willen spelen.
zou het niet wat zijn om dan ook het maximaal aantal characters op een server op 2000 te zetten?
Dan kunnen er dus nooit meer dan 2000 verzoeken zijn voor de server.
t Is misschien nogal revolutionair, maar misschien zou dat het queue-probleem oplossen? :+

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:01
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:31:
[...]

zou het niet wat zijn om dan ook het maximaal aantal characters op een server op 2000 te zetten?
Dan kunnen er dus nooit meer dan 2000 verzoeken zijn voor de server.
t Is misschien nogal revolutionair, maar misschien zou dat het queue-probleem oplossen? :+
Nee want al die 2000 spelers zullen natuurlijk nooit allemaal tegelijkertijd online zijn dus dat is zonde van de space. Zijn er 400 spelers online terwijl er plek is voor 2000. :+

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
Tribunus schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:10:
Wanneer je in de queue zit en er wordt uitgegooid met een foutmelding klik je inderdaad alleen op OK bij de melding. Wanneer je daarna weer op PLAY drukt, ga je achter in de queue. dus NIET op play drukken maar alleen de melding bevestigen met OK.

Dan wacht je ca 30 - 120 seconden en dan zie je dat je nog steeds in de queue zit (krijg je de waiting to login weer te zien) op dezelfde positie!
Zucht waarom lees ik dit nu pas :+

Verwijderd

Ambition88 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:35:
[...]

Nee want al die 2000 spelers zullen natuurlijk nooit allemaal tegelijkertijd online zijn dus dat is zonde van de space. Zijn er 400 spelers online terwijl er plek is voor 2000. :+
kan ik dan die 3-4 uur dat ik in de queue zit 's avonds declareren bij Amazon? Is vast ook goedkoper dan servercapaciteit bijplaatsen?

Spellen als Lord of the Rings Online heb ik dat probleem nooit mee. Nog nooit een serverqueue gezien.

Als het zonde is moeten ze de servers maar schaalbaar maken qua capaciteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2021 15:39 ]

• Roshnak
  • Nu online

Roshnak

Tijd voor een andere server, is er 1 die jullie aanraden?

• Splendid
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-09 13:54
thomassie12 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:04:
Trouwens een tip voor als je in de queue staat en je wil niet dat je gpu vol draait.
Gebruik RivaTuner en cap je fps op 1.

Dat verminderde mijn verbruik met 90% ofzo en 1 fps is genoeg om je van queue te zien veranderen.

Bij mij was het zo simpel als rivatuner aanzetten en max fps op 1 zetten. Bij sommigen schijnt het dat je specifiek rivatuner aan new world moet binden geloof ik.

Kwam ik op reddit tegen deze tip.

En weet ook niet of dit al voorbij is gekomen (heb alleen 3 laatste pagina's even gelezen) maar als je uit de queue wordt gegooid, gewoon even wachten ipv weer op play klikken. Dan kom je weer terug op dezelfde plek.
Over welke rivatuner hebben we het dan? Ik zie alleen een rivatuner statistics server...is dat die je bedoeld?

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:01
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:38:
[...]

kan ik dan die 3-4 uur dat ik in de queue zit 's avonds declareren bij Amazon? Is vast ook goedkoper dan servercapaciteit bijplaatsen?

Spellen als Lord of the Rings Online heb ik dat probleem nooit mee. Nog nooit een serverqueue gezien.

Als het zonde is moeten ze de servers maar schaalbaar maken qua capaciteit.
Geen idee. Ik leg alleen uit dat jouw suggestie niks oplost. En als een server een capiciteit heeft van 2000 spelers en er zijn er maar 500 online dan gaan spelers klagen waarom ze in een que moeten staan als er nog ruimte is voor 1500 spelers op een server.

Beste wat je kan doen is op een nieuwe server een char aanmaken en binnen 2 weken transferen naar een server of choice.

[ Voor 24% gewijzigd door Ambition88 op 30-09-2021 15:46 ]

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:29

Luukwa

o/

Louw Post schreef op woensdag 29 september 2021 @ 13:07:
[...]

Gisteravond had ik hem na werktijd aangezet (kwart voor 6 zo'n beetje), toen zat ik in de queue op plek 978. Twee uur later kon ik ongeveer spelen. Kon ik mooi in de tussentijd eten en een wandeling doen.
2 uur later, en dat vind je normaal? Nah ik zie t wel even aan. Heb het met werken druk zat, dat gaat sowieso voor. rond 16 okt een weekje vrij, kijken of het dan te doen is.

Soundcloud!

• Gixxer27
Laten we nu niet net doen alsof dit alleen maar nu bij New World voor komt dat je in de que staat, zijn we TBC en Vanilla WoW releases ed. al weer vergeten?

Ja het moet opgelost worden liever vandaag dan morgen maar die is niet uniek bij New World

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirader
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
Gixxer27 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:48:
Laten we nu niet net doen alsof dit alleen maar nu bij New World voor komt dat je in de que staat, zijn we TBC en Vanilla WoW releases ed. al weer vergeten?

Ja het moet opgelost worden liever vandaag dan morgen maar die is niet uniek bij New World
Dit dus inderdaad, mensen lijken echt te vergeten dat dit bij elke populaire release zo is.
Maarja snel de torches en pitchforks pakken want dat is gemakkelijker :D

Alsof ze bij amazon zelf niet druk bezig zijn om de issues met de queue te testen en op te lossen voor een deel.
Sommigen denken echt dat het gewoon maar een knopje omflippen is en er kan opeens 10x meer man op de server... 8)7

• Gixxer27
pirader schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:52:
[...]

Dit dus inderdaad, mensen lijken echt te vergeten dat dit bij elke populaire release zo is.
Maarja snel de torches en pitchforks pakken want dat is gemakkelijker :D

Alsof ze bij amazon zelf niet druk bezig zijn om de issues met de queue te testen en op te lossen voor een deel.
Sommigen denken echt dat het gewoon maar een knopje omflippen is en er kan opeens 10x meer man op de server... 8)7
Het erge vind vaak dat geschreeuw meteen en dat iedereen het beter weet, ja Amazon had dit een deel kunnen voorkomen maar 100% voorkomen gaat ook niet want dan heb je straks weer half lege servers ed. en dan was het ook weer niet goed geweest.
Het hoort er helaas een beetje bij en zal in de toekomst nog vaker voorkomen.

• flippiej
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 14:59
Tribunus schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:10:

Dit werkt helaas niet altijd. Meestal werkt het, maar ik had zojuist dat ik de melding 2x achter elkaar kreeg. De eerste keer met OK drukken en een paar seconden wachten ging de queue weer verder. Melding 2 zo'n vijf seconden erna deed dat helaas niet. (Van plek 25 naar 1904 :/ )

Meerdere mensen in m'n discord groep meldden hetzelfde op dat moment, dus het lag niet aan mij.

• Tribunus
flippiej schreef op donderdag 30 september 2021 @ 16:26:
[...]

Dit werkt helaas niet altijd. Meestal werkt het, maar ik had zojuist dat ik de melding 2x achter elkaar kreeg. De eerste keer met OK drukken en een paar seconden wachten ging de queue weer verder. Melding 2 zo'n vijf seconden erna deed dat helaas niet. (Van plek 25 naar 1904 :/ )

Meerdere mensen in m'n discord groep meldden hetzelfde op dat moment, dus het lag niet aan mij.
Er is wel 1 zekerheid, dat je niet te snel op play met drukken. Met andere storingen zal dit wellicht niet helpen maar wel voor 99% en dan lijkt mij het advies opzich wel op zijn plaats :>

• sdk1985
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2021 @ 14:52:
[...]

Je hebt de naam/login server die je characters laat zien (die is weleens offline maar blijft redelijk overeind ondanks 700K spelers). Daarnaast is het 2000 gelijktijdige spelers per world (Barri). Dat zal een design keuze zijn. In de meeste MMO's is dat AFAIK veel hoger. Daar heb je vaak natuurlijk losse zones met daartussen laadschermen en instanced content (en steden). Verder is dat meestal target & click, hier richt je zelf. Is wat zwaarder.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 30-09-2021 16:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

Gixxer27 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:55:
[...]

Het erge vind vaak dat geschreeuw meteen en dat iedereen het beter weet, ja Amazon had dit een deel kunnen voorkomen maar 100% voorkomen gaat ook niet want dan heb je straks weer half lege servers ed. en dan was het ook weer niet goed geweest.
Het hoort er helaas een beetje bij en zal in de toekomst nog vaker voorkomen.
Dit valt niet te voorkomen. Wanneer ze bijvoorbeeld de player-cap op 5.000 hadden staan, waren er nog steeds queues geweest.

De issue zit hem denk ook beetje in het feit dat er later pas nieuwe servers bijgekomen zijn, hierdoor waren al veel spelers bezig met een character op een andere server, en dus minder snel bereid om overnieuw te beginnen op een andere server.

Dit soort gezeur is echt een kwestie van dagen voor het minder wordt en iedereen gewoon kan gaan spelen.

Oh en voor iedereen, maak je anders maar druk over aankomend weekend.. denk dat deze dagen pas topje van de ijsberg is, in het weekend zullen er denk ik veel meer mensen willen gaan spelen, want 'ik ben vrij'. :>

Rupsen, Rapsen.

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
De server in Sydney zijn inmiddels verhoogd in player capaciteit: https://newworldstatus.com/

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Westland1940
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Hoe groot is de map eigenlijk? Boven in zie je ook weggevaagde stukken, eindigt de map daar alsnog of is er meer als je verder bent in de game? Zijn er ook grotere steden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:04

Louw Post

Cerenas

Westland1940 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 17:04:
Hoe groot is de map eigenlijk? Boven in zie je ook weggevaagde stukken, eindigt de map daar alsnog of is er meer als je verder bent in de game? Zijn er ook grotere steden?
Ik ben zelf nog niet zover, dus geen idee, maar hier kun je alles wel zien: https://www.newworld-map.com/#/

De weggevaagde stukken zullen wel voor de toekomst zijn (als er expansions komen oid).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:13
Zoals ik het begrijp zijn alle dorpen ongeveer hetzelfde. Op die kaart zie ik overigens dat er zelfs wegen lopen op de randen van de kaart, dus lijkt me erg waarschijnlijk dat dit nog uitgebreid gaat worden.

• Westland1940
  • Nu online
Opzich prima, de meeste dorpen zijn leuk en gezellig ingericht. Had wel gehoopt op 1 of 2 grotere steden. Wellicht dat toekomstige uitbreidingen hier verandering in brengen.

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 09:57
Kan ik mijn character van Barri niet tijdelijk naar een andere server binnen dezelfde "familie" transferen?
Na beta gespeeld te hebben gewoon geen zin weer opnieuw te moeten beginnen hehehe

C9 55 - Playstation 5 Pro - i7 13700K RTX5080 PC - LG C4 42 as monitor

• TheLarger1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 07:35
Inmiddels na een gamecrash kan ik niet meer inloggen.. je komt in queue for starting area, eenmaal nummer 1 krijg je een error en begint het feestje weer opnieuw..

Op de forums van New World te zien zitten er veel meer mensen in deze situatie helaas..

Meer mensen hier last van gehad? Hoe liep het af?

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS ROG STRIX X470-F - AMD Radeon 6900XT - LG 34GN850-B

• Metian

Metian

Snert is vies

Toch maar een nieuwe server gepakt.. de queue van Barri is me te lang.
Dan maar een tweede character op Hellopia Pepys Alastor Diana's Grove gemaakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Metian op 30-09-2021 18:52 . Reden: Hellopia zat vol met polen.. Pepys was turks ofzo.. ]

Rupsen, Rapsen.

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 15:47
Flinke hype voor dit spel en eerlijk is eerlijk, het speelt lekker en het ziet er goed uit maar wat is het questen dieptriest zeg. Enkel kill dit of open dat. Iets meer afwisseling was mooi geweest.

Verwijderd

Ambition88 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 15:45:
[...]

Geen idee. Ik leg alleen uit dat jouw suggestie niks oplost. En als een server een capiciteit heeft van 2000 spelers en er zijn er maar 500 online dan gaan spelers klagen waarom ze in een que moeten staan als er nog ruimte is voor 1500 spelers op een server.

Beste wat je kan doen is op een nieuwe server een char aanmaken en binnen 2 weken transferen naar een server of choice.
als er 500 spelers online zijn op een server waar 2000 tegelijkertijd op kunnen lijkt mij dat er dan geen queue zal zijn.

Voor wat betreft dat laatste: een van m'n vrienden deed dat dus en ik wil op dezelfde server zitten. Die had het karakter aangemaakt toen de server op low stond. Ik kon ook nog, na paar uur wachten, een karakter aanmaken.
Maar dan heb je dat karakter, maar de dag erna kan je er al niet meer op want de server is dan inmiddels vol en uren in queue. Naar nieuwe server nieuw karakter aanmaken... dan moet je elke dag een nieuwe char aanmaken en dat levelt dus niet. Zit je na twee weken met 14 characters van lvl 10 ofzo.

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De queue's van 2000 zijn vervelend. Klote dat je 2 uur moet wachten om binnen te komen. Maar het gegeven dat je op 90% van het doorlopen van de queue, een error melding krijgt dat er teveel connecties zijn en je uit de queue gegooid wordt, zodat je weer achteraan kunt aansluiten, is toch wel een dood doener. 6 uur naar een laadscherm kijken op een dag zonder ook maar een minuut te kunnen spelen met je vrienden, gaat dit spel de kop kosten.

• Roshnak
  • Nu online

Roshnak

Kies ik een nieuwe server.. staat daar nu ook alweer een queue van 800+ wtf

• Zironako
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:54
Seth_Chaos schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:16:
De queue's van 2000 zijn vervelend. Klote dat je 2 uur moet wachten om binnen te komen. Maar het gegeven dat je op 90% van het doorlopen van de queue, een error melding krijgt dat er teveel connecties zijn en je uit de queue gegooid wordt, zodat je weer achteraan kunt aansluiten, is toch wel een dood doener. 6 uur naar een laadscherm kijken op een dag zonder ook maar een minuut te kunnen spelen met je vrienden, gaat dit spel de kop kosten.
Dit inderdaad. Begonnen op plaats 2000, 3 uur later eindelijk 300. Nu error en mag weer achteraan sluiten. Beetje jammer dit.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:15

botoo

💀 too old to die young

Seth_Chaos schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:16:
. . .6 uur naar een laadscherm kijken op een dag . . .
Terwijl je pc volop aan het stampen is en 250+ watt verbruikt :X

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 18:50
gisteren besloten om niet op barri te beginnen. een willekeurige server gepikt waar op dat moment geen wachtrij was. alleen char aangemaakt.

18:30 proberen in te loggen, en gewoon geen enkele wachtrij :P

voorlopig maar even niet met alle nederlanders samen. dit bevalt me super goed

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

• Westland1940
  • Nu online
Die tip van dat je maar naar een andere server moet gaan is toch geen correcte oplossing? Heb alweer zo'n 15uur in deze personage gestopt, ik ga niet zomaar naar een ander. Ze moeten gewoon zorgen dat er meer man op 1 server kan.

En ik denk ook dat het aantal mensen daalt na een aantal weken. < is natuurlijk geen oplossing voor nu, maar alsnog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Trouwens nog een pro tip.. Ga naar Settings > Keybinds > Swap Active Weapon, wanneer je deze optie gebruikt dan kan je gewoon tussen je wapens switchen zonder telkens 1 of 2 te moeten klikken. ;)

Zo heb ik deze nu op Q staan en de skills op 1,2 en 3. 8)

[ Voor 13% gewijzigd door Metian op 30-09-2021 19:58 ]

Rupsen, Rapsen.

• Metian

Metian

Snert is vies

Westland1940 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:49:
Die tip van dat je maar naar een andere server moet gaan is toch geen correcte oplossing? Heb alweer zo'n 15uur in deze personage gestopt, ik ga niet zomaar naar een ander. Ze moeten gewoon zorgen dat er meer man op 1 server kan.

En ik denk ook dat het aantal mensen daalt na een aantal weken. < is natuurlijk geen oplossing voor nu, maar alsnog.
Meer mensen op een server zal het probleem maar voor klein deel oplossen. En dat is dat de queue misschien van 3.000 naar 2.500 gaat...

Het is op dit moment beetje slikken of je in een queue wilt zitten of toch spelen.. dit laatst heb ik maar gekozen, Barri zoek ik nog wel op zodra het wat rustiger is (zoals bijvoorbeeld zondagochtend, als iedereen nog op 1 oor ligt).

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdk1985
StevenzeN schreef op donderdag 30 september 2021 @ 18:42:
Flinke hype voor dit spel en eerlijk is eerlijk, het speelt lekker en het ziet er goed uit maar wat is het questen dieptriest zeg. Enkel kill dit of open dat. Iets meer afwisseling was mooi geweest.
Niet dat je geen kritiek mag hebben, maar wat voor alternatieve zijn er?

• Westland1940
  • Nu online
Metian schreef op donderdag 30 september 2021 @ 20:03:
[...]

Meer mensen op een server zal het probleem maar voor klein deel oplossen. En dat is dat de queue misschien van 3.000 naar 2.500 gaat...

Het is op dit moment beetje slikken of je in een queue wilt zitten of toch spelen.. dit laatst heb ik maar gekozen, Barri zoek ik nog wel op zodra het wat rustiger is (zoals bijvoorbeeld zondagochtend, als iedereen nog op 1 oor ligt).
Overdag is het te doen, 's ochtends kon ik in 1x door. Heb deze week nog vrij dus kan ook overdag. Vanaf volgende week hoop ik echt niet uren te moeten wachten 's avonds.

• sdk1985
Momenteel krijg ik niet eens mijn characters te zien. Drie keer timeout. Vermoedelijk gevolg van 290K eu spelers + 300K in de wachtrij. Morgen zal het vermoedelijk alleen maar erger worden |:( ..

Update: Nog een kwartier later nog steeds geen characters.

[ Voor 39% gewijzigd door sdk1985 op 30-09-2021 20:37 ]

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:57
Ik speel vanuit de VS op een EU server (verhuis in december terug) dus voor mij vallen de queues gelukkig mee 's avonds (als het voor de meeste diep in de nacht is). Pronkgeluk dus de perfecte strategie voor de launch haha.. Wordt alleen lastig dit weekend denk ik.

Ik zit op Eridanus - ben nu level 14 en tot nu toe erg leuk!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:04

Louw Post

Cerenas

Had de queue voor Barri na werktijd aangezet, was al van 1987 naar 534, daarna kreeg ik errors over de login server oid en zag ik m'n characters ook niet meer.

Nu had ik maar een andere server gekozen (Kantia) met een queue van 0 volgens het overzicht, maar na character creation kom ik in een queue 79 omdat ik een nieuwe speler ben.. Zit ik na een half uur nu op positie 12, hopelijk gaat het nog wat worden vanavond..

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:51
Heerlijk om op een nieuwe server zonder queue te kunnen gamen.
Wat een verademing :)

Maar aangezien hij net rond 21.00 op "high" stond (zonder queue) zou er in het weekend wel eens een wachtrij kunnen zijn.
Ik ga het meemaken.

Nu nog de cap omhoog - vooral op de "oude" servers - zodat iedereen z'n spelletje kan spelen d:)b

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Welja
Additionally, we will be releasing a no-downtime client-side patch to implement some queue stability fixes around the same time for all regions.

You may receive a download for New World the next time you start Steam.

Thank you for your patience!
https://twitter.com/playnewworld/status/1443662041869258773

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fusi0nking
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-06-2024
Westland1940 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 19:49:

Opzich is het wel een oplossing op dit moment
https://twitter.com/playn.../1442902404609941507?s=21
Gratis server transfer over 2 week.
character levelen op de ene server en later naar Barri bijvoorbeeld.
Doe ik persoonlijk ook, anders is het voor mijzelf onspeelbaar.

• sdk1985
Fusi0nking schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:41:
[...]

Opzich is het wel een oplossing op dit moment
https://twitter.com/playn.../1442902404609941507?s=21
Gratis server transfer over 2 week.
character levelen op de ene server en later naar Barri bijvoorbeeld.
Doe ik persoonlijk ook, anders is het voor mijzelf onspeelbaar.
Dan zit je later alsnog in de wachtrij met je hoge level character?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Yay wij Marauders hebben de war gewonnen op Barri voor het gebied everfall. Is nu van “ons” 💪🏼

Opzich echt een tof systeem dat hele
Pvp en gebieden over nemen. Vraag me
Alleen echt af hoe lang dat leuk blijft.

[ Voor 36% gewijzigd door Ricmaniac op 01-10-2021 01:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
Ricmaniac schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 01:27:
Yay wij Marauders hebben de war gewonnen op Barri voor het gebied everfall. Is nu van “ons” 💪🏼

Dit komt mede doordat wij 14 man hadden die bugged waren en niet naar de instance geteleport werden.. :(

Die moesten zich blijkbaar eerst dood laten gaan, maar tacticus vergt ook nog wel wat werk ;)

En denk maar niet dat jullie groenen zo groot kunnen blijven hoor! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:08
Ricmaniac schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 01:27:

Als je kijkt naar het feit dat world PvP in ESO nog altijd populair blijft, schat ik zo in dat hier altijd wel een interesse voor blijft :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 21:33
Gisteren opnieuw begonnen op server Hellotopia.
Barri is te gek met de wachtijd. Kan vooral alleen avonds spelen dus dat is geen optie.
Gelukkig was ik pas lvl 13.

Zaterdag en zondag is de vrouw er niet dus lekker gas erop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-09 17:14

Maduth

Probeersel

Vraagje, als je een char delete en opnieuw aanmaakt op dezelfde server, kan je dat een ander faction kiezen dan op je ouder char [lijkt mij wel] maar dubbel check

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-09 21:33
Maduth schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:47:
Vraagje, als je een char delete en opnieuw aanmaakt op dezelfde server, kan je dat een ander faction kiezen dan op je ouder char [lijkt mij wel] maar dubbel check
Zeker, dan begin je gewoon overnieuw.
Met het maken van een nieuwe character zonder de oude te deleten kan dit ook en is in principe hetzelfde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
Maduth schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:47:
Zeker dat kan.

Maar je kan ook gewoon een andere faction kiezen he op je bestaande character. Het is pas NA de eerste wissel dat je na 120 dagen pas weer kan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusi0nking
sdk1985 schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:51:
[...]

Dan zit je later alsnog in de wachtrij met je hoge level character?
Ze zijn langzaam maar zeker de server capaciteit van bestaande servers aan het verhogen, dus ik hoop dat het over 2 week beter te doen is.
En zo niet, kan een server transfer altijd nog(ookal niet gratis helaas)
kan nu in ieder geval wel spelen inplaats van 3 uur in queue om een half uurtje te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Nu online
Kun je nou momenteel gewoon switchen van server met je opgebouwde character van een andere server? Of moet je alsnog telkens opnieuw beginnen? Stel de wachttijden zijn dit weekend weer insane, dan switch ik even.

Kwamen ook ineens wat Nederlandse pubers voorbij in mijn server waar ik nog 0x NL sprekende had gezien. Wat een niveau, holy shit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.jan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 10-10-2021
Iemand zin om ergens samen te beginnen. Daar even blijven tot de servers gestabiliseerd zijn omdan desnoods te wisselen maar toch al beginnen lv-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Westland1940 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:28:
Kun je nou momenteel gewoon switchen van server met je opgebouwde character van een andere server? Of moet je alsnog telkens opnieuw beginnen? Stel de wachttijden zijn dit weekend weer insane, dan switch ik even.

Kwamen ook ineens wat Nederlandse pubers voorbij in mijn server waar ik nog 0x NL sprekende had gezien. Wat een niveau, holy shit.
Er is op dit moment nog geen character transfer. AGS heeft aangegeven dit zo spoedig mogelijk geïmplementeerd te willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deSenna24
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:34
Ik twijfel nog om New World aan te kopen. Ik ben ook niet zeker of het iets voor mij is. Ik speel momenteel nog FFXIV en WoW classic op en af. Ik ben een pure PVE speler en zoek wat nieuw leven en/of afwisseling :), ook heal ik in zowat elke MMO. Als ik naar video's kijk wil ik het wel spelen maar ben wat bang dat de combat tegen gaat vallen gezien ik tab-target veel gewoon ben.

MMORPG's die ik wel goed vond:
FFXIV, WoW (classic), Rift, RuneScape (RS3 en OSRS), LOTRO, Guild Wars, TERA, AION

MMORPG's die ik niet goed vond:
ESO, BDO

Anderen heb ik weinig of niet gespeeld, dus kan geen echt oordeel geven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricmaniac
deSenna24 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:36:
Ik twijfel nog om New World aan te kopen. Ik ben ook niet zeker of het iets voor mij is. Ik speel momenteel nog FFXIV en WoW classic op en af. Ik ben een pure PVE speler en zoek wat nieuw leven en/of afwisseling :), ook heal ik in zowat elke MMO. Als ik naar video's kijk wil ik het wel spelen maar ben wat bang dat de combat tegen gaat vallen gezien ik tab-target veel gewoon ben.

FFXIV, WoW (classic), Rift, RuneScape (RS3 en OSRS), LOTRO, Guild Wars, TERA, AION

ESO, BDO

Heel eerlijk als je eigenlijk alleen een PVE speler bent blijf lekker bij FFXIV :P
Ligt ook aan jezelf wat je waard vind voor je 40 euro. Maar FFXIV heeft veel meer PvE content dan new world als nieuwe game natuurlijk :P

Persoonlijk vind ik alleen eenmalig het levelen naar max level bijvoorbeeld mijn 40 euro al waard dus ongeacht of de game goed of slecht is op max level heb ik fun.

Dus het is een afweging en ik vind het worth. Kan ik voor jou niet bepalen natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 01-10-2021 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
Fusi0nking schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:27:
[...]

Maar die server transfer die ze binnen 2 weken aanbieden is wel gratis hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-07 15:51
Gisterenavond samen met mijn vriend op een medium server gestart. Hij was een dag eerder begonnen op Barri maar de queues en het niveau van de nederlanders daar heeft hem toch doen besluiten om te switchen.

Hij had de beta al gespeeld dus weet al welke wapens en welke faction hij wil, ik daarintegen snap er nog geen hout van allemaal, maar het is wel zeer vermakelijk en zeker verfrissend na jaren WoW.

Alleen het mikken is wel even wennen zeg. Met een ice gauntlet gespeeld, maar je moet voor die ice spikes spell wel heel behendig zijn (zorgen dat de spike omhoog komt bij de vijand) 9 van de 10 keer richt ik m zelfs de verkeerde kant op :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusi0nking
Ricmaniac schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:02:
[...]

Maar die server transfer die ze binnen 2 weken aanbieden is wel gratis hoor.
Klopt, heb ik in een eerdere reactie vermeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 16:59

Dhrax

Prog Lord

rozuchu schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:02:
Gisterenavond samen met mijn vriend op een medium server gestart. Hij was een dag eerder begonnen op Barri maar de queues en het niveau van de nederlanders daar heeft hem toch doen besluiten om te switchen.
de verkeerde kant op :').
Idem, zit inmiddels weer enkele dagen op de server Kianida, dit gaat gewoon prima, inloggen en spelen wanneer ik wil, geen queues. Chat is (op enkele uitzonderingen na) leuk en afwisselend, weinig dirty talk en men is behulpzaam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Nu online
psychodude schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:12:
[...]

Er is op dit moment nog geen character transfer. AGS heeft aangegeven dit zo spoedig mogelijk geïmplementeerd te willen hebben.
Ah oké.

Ik heb in game al gevraagd maar niemand geeft antwoord, misschien weten jullie het hier. Hoe heet zo'n tricorn hat in deze game? Gewoon een zwarte, geen pirate variant of met veer. Ik kan ze ook niet craften volgens mij.

En dat rood/blauwe uniform wil ik ook trouwens, misschien weten jullie die naam ervan ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uWchz4efFHZUtGiBCYnWq8-_ZFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ma2eyZYsRvEZUd7QjuNTBmDo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Westland1940 op 01-10-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:46

ESO, BDO

Mijn inziens (nog niet gespeeld, maar wel overwegend!) hebben ze enorm veel dingen van ESO geleend. Voor mij een pluspunt, want ik vind ESO juist de beste MMO van de lijst die je noemt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
Ricmaniac schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 10:57:
[...]

Heel eerlijk als je eigenlijk alleen een PVE speler bent blijf lekker bij FFXIV :P
Ligt ook aan jezelf wat je waard vind voor je 40 euro. Maar FFXIV heeft veel meer PvE content dan new world als nieuwe game natuurlijk :P

Persoonlijk vind ik alleen eenmalig het levelen naar max level bijvoorbeeld mijn 40 euro al waard dus ongeacht of de game goed of slecht is op max level heb ik fun.

Dus het is een afweging en ik vind het worth. Kan ik voor jou niet bepalen natuurlijk.
Inverted_World schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:38:
[...]

Mijn inziens (nog niet gespeeld, maar wel overwegend!) hebben ze enorm veel dingen van ESO geleend. Voor mij een pluspunt, want ik vind ESO juist de beste MMO van de lijst die je noemt. :)
Toch maar net gekocht om eens te proberen. Als ik anderen het zie spelen krijg ik er ook wel zin in, en ben net tot de ontdekking gekomen dat je alle builds helemaal zelf kan samenstellen, dus ook bv wat meer tanking gericht een ice gauntlet kunt gebruiken. Die customization maakt het wel leuk denk ik. Als ik het meer dan 2 uur kan volhouden (steam refund) zal ik het wel langer kunnen volhouden ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
Mr.jan schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:29:
Iemand zin om ergens samen te beginnen. Daar even blijven tot de servers gestabiliseerd zijn omdan desnoods te wisselen maar toch al beginnen lv-en.
ik ben begonnen op diana groove server. nu lvl 10, en blijf daar voorlopig. als het rustiger is op barri ga ik mogelijk daarheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 20:37
Mr.jan schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:29:
Wellicht. Zit in twijfel koopmodus. Heb de beta nog niet gespeeld, maar wel veel mmo ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 20:37

ESO, BDO

Ik zit precies in datzelfde schuitje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985

ESO, BDO

Ik denk niet dat je deze game moet vergelijken met de bovenstaande lijst. Het zit dichter bij een game als Ark dan bij FFXIV.

(Zelf overigens ook Rift, WoW, Wildstar, Lotro en Gw2 gespeeld. Van Tera en ESO alleen de beta.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Fusi0nking schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:27:
[...]

Ze zijn langzaam maar zeker de server capaciteit van bestaande servers aan het verhogen, dus ik hoop dat het over 2 week beter te doen is.
kan nu in ieder geval wel spelen inplaats van 3 uur in queue om een half uurtje te kunnen spelen.
Zo ver ik het mee krijg is de bedoeling dat je eenmalig gratis kunt verhuizen en dat moet binnen twee weken van de launch gebeuren. Ga je mee in dit voorstel en je gaat van die rustige server naar Barri dan heb je de kans dat je op die server vast zit. Er is immers zo ver ik heb kunnen vinden nog niks vermeld over hoe het zit met transfers ná die 2 weken. Komen ze uberhaupt? Wordt het betaald?

Verder groot gelijk hoor. Ik ben nu ook op Balanjar bezig, kwam de laatste 2 dagen Barri niet in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-09 15:35
@deSenna24 @Safri7879

Ik speel ook alleen maar PVE en vermaak me erg goed met dit spel, voor die paar tientjes en geen maandelijkse kosten kun je heel wat uren plezier hebben. *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deSenna24
Idanue schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:03:
@deSenna24 @Safri7879

Ik speel ook alleen maar PVE en vermaak me erg goed met dit spel, voor die paar tientjes en geen maandelijkse kosten kun je heel wat uren plezier hebben. *O*
Denk dat die buy-to-play ook wel wat bijdrage leverde om het toch te kopen. Nu koop ik elke maand wel eens prepaid om te spelen, dan weer eens prepaid van WoW, daarna weer FFXIV. Bij New World kun je na enkele maanden nog eens terugkomen voor nieuwe updates of content :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:51
@Idanue en @deSenna24 dat is ook voor mij een belangrijke reden geweest om het te kopen :) Eenmailige uitgave, genoeg te doen en te ontdekken om mij heel wat uren bezig te houden.
Zo heb ik nu al 15 uur gespeeld en ik vind het leuk genoeg om daar nog heel wat uren bij te vergaren.
Tis mij die €40,- meer dan waard !

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Welja
Westland1940 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:36:
[...]

En dat rood/blauwe uniform wil ik ook trouwens, misschien weten jullie die naam ervan ook.
[Afbeelding]
Bij mij heet die de "Officer's Coat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westland1940
  • Nu online
Welja schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:52:
[...]

Bij mij heet die de "Officer's Coat"
En de hat is trouwens een Musketeer's Hat Of The Brigand. Niet te krijgen op de markt volgens mij. Ik heb een ander gevonden die erop lijkt, de Swashbuckler hat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian

Metian

Snert is vies

Westland1940 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 19:45:
[...]

En de hat is trouwens een Musketeer's Hat Of The Brigand. Niet te krijgen op de markt volgens mij. Ik heb een ander gevonden die erop lijkt, de Swashbuckler hat.
Die hat kan je via https://gaming.amazon.com/loot/newworld?ref_=SM_NWS01_P1_ZDP krijgen.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 14:18

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Ik lees hier weinig over het fenomeen dat New World schijnbaar grafische kaarten dus danig kan belasten dat ze doorbranden. Blijkbaar was dit zo tijdens de demo en zou het opgelost zijn. Echter blijken er nu nog steeds problemen te zijn volgens enkele artikelen. Moet ik mij zorgen maken met mijn net nieuwe 3060ti? Zijn er hier ervaringen mee dit doorbranden van de gfx kaart? Of moet ik het met een korreltje zout nemen?

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
FloydRaalte schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 20:58:
Ik lees hier weinig over het fenomeen dat New World schijnbaar grafische kaarten dus danig kan belasten dat ze doorbranden. Blijkbaar was dit zo tijdens de demo en zou het opgelost zijn. Echter blijken er nu nog steeds problemen te zijn volgens enkele artikelen. Moet ik mij zorgen maken met mijn net nieuwe 3060ti? Zijn er hier ervaringen mee dit doorbranden van de gfx kaart? Of moet ik het met een korreltje zout nemen?
De kans dat het überhaupt gebeurd is klein. Indien het gebeurd is het gewoonweg hardware malfunction en heb je met een 3060 Ti nog ruimschoots recht op garantie. Ik zou mij persoonlijk dan ook niet al te veel zorgen maken. Sterker nog, beter dat het nu gebeurd binnen bijvoorbeeld New World (of flight simulator is er ook goed in), dan over een jaar of 2 met een ander resource intensive game en je buiten je garantie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
Vortigen schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 15:51:
@Idanue en @deSenna24 dat is ook voor mij een belangrijke reden geweest om het te kopen :) Eenmailige uitgave, genoeg te doen en te ontdekken om mij heel wat uren bezig te houden.
Zo heb ik nu al 15 uur gespeeld en ik vind het leuk genoeg om daar nog heel wat uren bij te vergaren.
Tis mij die €40,- meer dan waard !
Nu sinds 18u tot bijna 22u gespeeld en moet zeggen, ik ben aangenaam verrast.
Ik ben normaal niet zo'n crafter/gatherer in MMO's maar dit zit toch allemaal makkelijk in elkaar :) doet mij een beetje denken aan Animal Crossing New Horizons qua gatheren. Je kan ook alles zelf doen, je hangt niet vast aan enkel professions en dat is ook wel een plus. Ik wilde al meteen enkele wapens "unlocken" door ze te craften en dan ben je wel even bezig om alles te proberen, niet alles dropt namelijk. Voor de magic weapons heb ik wel even moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSenna24
JayzTwoCents heeft dit getest met de bewuste 3090 en kon niks vinden. Bleek dat dit wel een hardwarefout was op enkele serienummers met solderen(?). Over 3060 Ti heb ik nog niets gehoord/gezien.

Ik gebruik zelf een GTX Titan Xp met de blower koeler en die zit altijd rond 83/84 graden. Doet het nog steeds prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Na enkele dagen hoge queue's op Midgard vandaag met enkele van mijn guildies besloten om op Pointland te gaan spelen voorlopig. In ieder geval geen queue op dit moment. Nog niet helemaal over uit op welke server we ons definitief gaan vestigen. Maar vandaag in ieder geval voor het echt kunnen beginnen met mijn main character. Zojuist Syndicate gejoined. Weer wat eerste trade skills kunnen levelen. Morgen weer verder :9. Tot nu toe blijft het voor mij in ieder geval een geslaagde game!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
denk niet dat je je gelijk zorgen moet maken, maar ik heb ook een 3060 TI (vision) en merk wel dat new world een veel grotere aanslag op mijn gpu is als de andere spellen die ik speel. Wat ik zelf wel in de gaten zou houden, als je lang in wachtrij sta om te kijken of je een externe fps lock kun maken met bijvoorbeeld rivatuner. in wachtrij word mijn kaart zwaarder belast en warmer dan ingame zelf. terwijl ze beiden bij mij op 62 FPS gelockt zijn.

Pagina: 1 ... 13 ... 35 Laatste

Let op:
Samenspelen in een (Tweakers) clan? Kijk in de startpost van het topic
(neem contact op met een topicstarter om je clan toe te voegen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Samen spelen, chatten en lobbies:
Check de Tweakers Discord