[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 107 Laatste
Acties:
  • 401.358 views

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
PHPResource schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:41:
Heerlijk al dit bearish geneuzel. Voor mij een teken om bij te kopen. Ook collega's particulieren die in paniek aandeeltjes hebben verkocht, prima aankoopmoment
Precies dat d:)b

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-12 20:38

raq

Inderdaad, momenteel al crypto fiat reeds besteed. Met mezelf afgesproken om nu elke week bij te kopen.

De tijd leert of het tij keert

• lucatoni
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-12 09:48
Waarom zo'n minderwaardige reactie? Op zn minst had je een inhoudelijke reactie kunnen geven.

Afgelopen 10 jaar hebben we economisch gezien niks te klagen gehad, perfecte economische groei sinds de 2008 crisis. De tijd was klaar dat mensen zonder baan hun huis verkochten. Vele op zoek naar een goed belegginsalternatief, en daarom in crypto gegaan. Op het moment dat het virus niet heel snel onder controle is, vallen de eerste bedrijven om (wanneer er geen staatssteun komt). Vliegtuigmaatschappij SAS heeft bijvoorbeeld vandaag 10.000 man ontslagen. Nou ik durf je te verzekeren dat die 10.000 eventuele crypto bezit eerder verkopen, dan bijkopen. En dat gaat ook gebeuren met nederlanders en andere europeanen die straks zonder inkomsten thuis zitten. En als je dan beseft dat amerika 2 weken achterloopt op ons, tsja, dan heb naar mijn inziens een bord voor je kop om op dit moment bij te kopen en te denken dat we er nu al zijn.....

Maargoed, gewoon een mening van iemand, als je denkt dat dit een goed aankoopmoment is, vooral doen :)

[ Voor 69% gewijzigd door lucatoni op 16-03-2020 11:06 ]

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12:42
lucatoni schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:56:
Waarom zo'n minderwaardige reactie? Op zn minst had je een inhoudelijke reactie kunnen geven.

[...]
minderwaardige reactie ? ik probeer je op te beuren :) maar goed als dat niet gewaardeerd wordt ook goed

• lucatoni
bie100 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:04:
[...]

minderwaardige reactie ? ik probeer je op te beuren :) maar goed als dat niet gewaardeerd wordt ook goed
Je hoeft mij niet op te beuren, heb een baan dat ik thuis kan werken, en mijn mening over crypto kan verkondigen :)

• Sahara
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-12 23:07
BTC 4500.. en de sell-off continues..

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:59
Zojuist met 30% van m'n inleg shell en wat andere aandelen gekocht (goedkoopste prijs voor shell sinds 30 jaar oid).

En ben blij dat ik met Crypto nog ff gewacht hebt, ETH verkocht op 268 euro en nu wordt het tijd om 30% terug te kopen op 104 euro *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Nopheros op 16-03-2020 11:12 ]

• Slux
  • Niet online
lucatoni schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:07:
[...]

Je hoeft mij niet op te beuren, heb een baan dat ik thuis kan werken, en mijn mening over crypto kan verkondigen :)
Dan krijg je een positieve reactie is het ook niet goed. Post dan ook niet zo somber bericht ;)

• sampoo
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Sahara schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:10:
BTC 4500.. en de sell-off continues..
De voordeelweken duren voort. Als het nog even mag duren totdat het geld weer binnenkomt dan kan ik wat inslaan.

• lucatoni
Slux schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:12:
[...]

Dan krijg je een positieve reactie is het ook niet goed. Post dan ook niet zo somber bericht ;)
hahah..we kunnen ook allemaal gaan roepen dat we nu moeten instappen, net als dat dat ook geroepen werd toen bitcoin op 8.000 stond. Maar het forum is toch een stuk leuker zijn wanneer de meningen verdeeld zijn? Of is het de bedoeling dat je hier alleen mag deelnemen wanneer je verwacht dat bitcoin gaat stijgen, en dat sombere berichten, zoals jij dat noemt, achterwegen gelaten moeten worden?

• Sahara
sampoo schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:14:
[...]

De voordeelweken duren voort. Als het nog even mag duren totdat het geld weer binnenkomt dan kan ik wat inslaan.
2 halen 1 betalen... Misschien straks BTC op 1500, 3 voor de prijs van 1 nu.

• Nopheros
Sahara schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:18:
[...]

2 halen 1 betalen... Misschien straks BTC op 1500, 3 voor de prijs van 1 nu.
Simpelweg niet all-in gaan, mocht het nog wat lager gaan dan kun je dan ook nog een keer inkopen. 4.5k voor bitcoin, dat gaat ooit echt wel weer naar 6k minimaal.

Ik hoop dat iedereen hier wat gekocht heeft voordat het virus onder controle begint te raken anders mis je mooi de boot.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05:54

Bever!

3

Met respect maar kopen omdat het nu zo goedkoop is, is echt een hele domme beslissing imo

• sampoo
  • Niet online
Bever! schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:20:
Met respect maar kopen omdat het nu zo goedkoop is, is echt een hele domme beslissing imo
Leg uit.

• Nopheros
Dat zou alleen dom zijn als de wereld vergaat, lijkt me niet gebeuren. ;w

• The_Goat
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-12-2021
Ik heb gekocht....

(Om zo weer te dumpen rond de 4700 wrs)

• Slux
  • Niet online
lucatoni schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:16:
[...]

hahah..we kunnen ook allemaal gaan roepen dat we nu moeten instappen, net als dat dat ook geroepen werd toen bitcoin op 8.000 stond. Maar het forum is toch een stuk leuker zijn wanneer de meningen verdeeld zijn? Of is het de bedoeling dat je hier alleen mag deelnemen wanneer je verwacht dat bitcoin gaat stijgen, en dat sombere berichten, zoals jij dat noemt, achterwegen gelaten moeten worden?
Ik volg je niet meer :? Iemand regeert positief op je en jij reageert er zuur op, zoals hij al schreef het was op je op te beuren.

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:12
Het enige wat nog ontbreekt is een "gehackte" exchange om echte chaos te creëren :P

iRacing Profiel

Verwijderd

Pas op wat je zegt. Dit soort geluiden mogen hier echt niet :+

• The_Goat
Razkin schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:24:
Het enige wat nog ontbreekt is een "gehackte" exchange om echte chaos te creëren :P
Een leeg orderbook bij mex will do the job.

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-12 12:18
Verwijderd schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Pas op wat je zegt. Dit soort geluiden mogen hier echt niet :+
Ik ben vooral benieuwd naar zijn onderbouwing :)

PS5

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-12 10:46

ScreamGT

joejoe

Amerika moet nog wakker worden.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Slux
  • Niet online
The_Goat schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Een leeg orderbook bij mex will do the job.
Hier moet ik je nog wel een +1 voor geven, mooie post ;)

• Sahara
Nopheros schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:19:
[...]

Simpelweg niet all-in gaan, mocht het nog wat lager gaan dan kun je dan ook nog een keer inkopen. 4.5k voor bitcoin, dat gaat ooit echt wel weer naar 6k minimaal.

Ik hoop dat iedereen hier wat gekocht heeft voordat het virus onder controle begint te raken anders mis je mooi de boot.
Tja, niet all-in gaan op 1 koers, daar schreef ik hier in het weekend nog over, ga maar geen namen noemen nu. Maar idd het zal wel weer stijgen, maar vooralsnog stijgt het niet. Air France-KLM houdt de komende twee maanden bijna de hele vloot aan de grond (70-90% minder passagiers). De Scandinavische luchtvaartmaatschappij SAS stuurt tienduizend werknemers, 90 procent van het personeelsbestand, tijdelijk naar huis vanwege de uitbraak van het coronavirus. Het bedrijf staakt bijna alle vluchten vanaf zondag. Dit zijn slechts 2 bedrijven, maar er zijn er velen die er heel slecht voor staan.. in de hele wereld. Dus ik heb eerlijk gezegd op het moment geen idee waarom BTC en de wereldwijde beurzen nu zouden stijgen.. nu BTC kopen is to try to catch a falling knive.. het is zinloos. Maar ja.. vooral doen als je van gokken houdt :D.

Ik doe al meer dan 1,5 jaar niks met m'n stables/fiat... het zal wel verder zakken de komende dagen/weken. Ga wel beetje BTC kopen zodra de 3xxx in zicht komt, maar all-in, zeker niet.

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:12
@The_Goat Ik hou me niet zo bezig met alle details omtrent de balansen mbt leveraged posities, maar ben wel tegen gekomen dat geliquideerde longs bewust niet worden verwerkt oid(/leek).

Ik ben allang blij dat Kraken me dit keer (nog) niet in de steek heeft gelaten.

iRacing Profiel

• Bever!

Bever!

3

Die daling is niet van een dagje met een v bodem. Komende weken gaat de economie een duw krijgen van heb ik jou daar, en btc gaat voorlopig gewoon 1:1 mee met de aandelenbeurzen.

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Bever! schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:31:
[...]

Die daling is niet van een dagje met een v bodem. Komende weken gaat de economie een duw krijgen van heb ik jou daar, en btc gaat voorlopig gewoon 1:1 mee met de aandelenbeurzen.
Sorry maar dit is écht onzin.

Niemand weet wat er de komende weken gaat gebeuren. De impact van deze drastische maatregelen zijn op dit moment nog onduidelijk, dat ze pijn gaan doen is zeker. Het zal pas over een maand of 2 echt duidelijk worden wat de gevolgen gaan zijn.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Nopheros
[...]

Je weet dat aandelenbeurzen op de muziek uitlopen? Op dit moment is er onzekerheid hoelang het duurt voordat de economie weer opgestart wordt maar zodra dat gebeurd gaat al het geld wat nu langs de zijkant ligt weer in aandelen.

Als je denk dat goed te kunnen voorspellen zou ik nu niet instappen nee. Maar als je dat niet kunt voorspellen dan is het juist een goed idee om nu gefaseerd in te stappen.

• Slux
  • Niet online
ScreamGT schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:35:
[...]

Sorry maar dit is écht onzin.

Niemand weet wat er de komende weken gaat gebeuren. De impact van deze drastische maatregelen zijn op dit moment nog onduidelijk, dat ze pijn gaan doen is zeker. Het zal pas over een maand of 2 echt duidelijk worden wat de gevolgen gaan zijn.
Klopt wel wat ie zegt hoor, let maar op.
niemand weet het 100% natuurlijk maar de kans dat het wel zo is, is veel hoger dan niet

• 68616c6c6f
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 01-02-2023
Zo maar een gok hoor. Maar ik denk dat bitcoin crasht omdat de traditionele market niet crasht vanwege het gebrek aan vertrouwen in het systeem, maar meer doordat de vooruitzichten ronduit bagger zijn. Het meeste geld wordt denk ik weer teruggestopt in de markt in de vorm van opties.

malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148

• Sahara
[...]

Precies dit dus, je moet dit op macroniveau bekijken, dit is niet een pump/dump scenario van de whales ofzo. Je kan 't maar beter van een afstandje bekijken door in fiat te zitten of beperkt te shorten, i.p.v. nu long zitten.. en hopen op verbetering. The trend is your friend.. hoop daar koop je niks voor.

• Nopheros
Klopt en dat nieuws is nu overal bekend en is zojuist ingeprijst in de aandelen koers. Niet dat ik KLM aandelen heb, is mij iets te wild.

• sampoo
  • Niet online
[...]

Ik hoef niet koste wat kost in te stappen op de laagste prijs. Dat lukt je zelden. Ik maak me ook geen zorgen als het naar 3500, dan koop ik weer in en mocht het toch omhoog gaan is het mooi meegenomen. Op de lange termijn maakt het allemaal maar weinig uit maar ik zit ook niet alleen in crypto omdat ik er meer euro's aan wil overhouden.

Het is tevens een verzekeringspolis voor als de banken er echt een potje van maken. Het zint mij gewoon niet dat banken zijn veranderd van een instantie die passen op andermans geld naar een instantie die kan bepalen of je iets met je verdiende geld kan doen. Als een bank je rekening zou stopzetten, terecht of niet, dan kan je dus niets. Je werkgever moet het geld storten op je rekening en met het uitbannen van contant geld kan je in de toekomst ook steeds minder zonder een bankrekening.

Daarom zeg ik je al gaat de bitcoinprijs naar 1k of 100k ik verkoop niets tenzij ik het geld nodig heb om wc papier of een lambo te kopen. Ik kan me wel voorstellen dat als je in bent gestapt op 20k of een kick krijgt van traden dat je daar iets anders tegen aan kijkt. :)

• spietie
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-11 09:06
What goes down will go up! Someday ...

SPiET

• MrNiceGuyIT
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-12 14:21
spietie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:59:
What goes down will go up! Someday ...
Tulpenbollen! Wie heeft er nog een paar?

• Nopheros
MrNiceGuyIT schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:01:
[...]

Tulpenbollen! Wie heeft er nog een paar?
Volgens mij las ik gister dat ze tulpen gratis gaan weggeven bij een rol wc-papier :P

• lucatoni
sampoo schreef op maandag 16 maart 2020 @ 11:45:
[...]

Ik hoef niet koste wat kost in te stappen op de laagste prijs. Dat lukt je zelden. Ik maak me ook geen zorgen als het naar 3500, dan koop ik weer in en mocht het toch omhoog gaan is het mooi meegenomen. Op de lange termijn maakt het allemaal maar weinig uit maar ik zit ook niet alleen in crypto omdat ik er meer euro's aan wil overhouden.

Het is tevens een verzekeringspolis voor als de banken er echt een potje van maken. Het zint mij gewoon niet dat banken zijn veranderd van een instantie die passen op andermans geld naar een instantie die kan bepalen of je iets met je verdiende geld kan doen. Als een bank je rekening zou stopzetten, terecht of niet, dan kan je dus niets. Je werkgever moet het geld storten op je rekening en met het uitbannen van contant geld kan je in de toekomst ook steeds minder zonder een bankrekening.

Daarom zeg ik je al gaat de bitcoinprijs naar 1k of 100k ik verkoop niets tenzij ik het geld nodig heb om wc papier of een lambo te kopen. Ik kan me wel voorstellen dat als je in bent gestapt op 20k of een kick krijgt van traden dat je daar iets anders tegen aan kijkt. :)
Iedereen in Nederland heeft recht op een bankrekening. Dus je argument dat als een bank bepaald je rekening stop te zetten je niks meer kan is niet terecht. Een bank kan je inderdaad afwijzen. Maar als jij kan aantonen dat je door alle grootbanken bent afgewezen, is de bank je verplicht je als klant aan te nemen, wel met een beperkte functionaliteit (alleen betaalrekening).

Zie: https://www.betaalverenig...ensten/basisbankrekening/

• Tominatie
  • Niet online
Holyshit. Btc voor 4k eurotjes op te pikken.

Maar denk dat ik wat geld in Nano en Waves ga pompen. Jezus wat is alles rekt, niet normaal. Wel klote dat k nu geen werk heb en dus ook geen inkomsten. Juist nu alles weer zo laag staat zou dat wel goeie zijn.

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tominatie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:55:

Maar denk dat ik wat geld in Nano en Waves ga pompen. Jezus wat is alles rekt, niet normaal. Wel klote dat k nu geen werk heb en dus ook geen inkomsten. Juist nu alles weer zo laag staat zou dat wel goeie zijn.
Waves is op zich niet zoveel gezakt toch? Als je naar de daily chart kijkt. Nano daarintegen wel, die is op een all time low volgens mij.

edit: ik keek in BTC waarde

• sampoo
  • Niet online
lucatoni schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:24:
[...]

Iedereen in Nederland heeft recht op een bankrekening. Dus je argument dat als een bank bepaald je rekening stop te zetten je niks meer kan is niet terecht.
Ik vertrouw liever op iets wat ik zelf in de hand heb. Iedereen in Nederland die aan de voorwaarden voldeed had zogenaamd ook recht op kinderopvangtoeslag en we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Als dat een incident zou zijn dan zou dat nog te overzien zijn maar dat is helaas niet het geval. Nergens staat geschreven dat het niet om 18:00 vandaag uit kan zijn met die rechten als de overheid het nodig acht.
Net zoals gisteren de cafés en restaurants op slot moesten tot nader order. Ze zullen altijd hele goede redenen aanvoeren die door de meesten braaf worden geaccepteerd. Ik wil daar niet afhankelijk van zijn.
Een bank kan je inderdaad afwijzen. Maar als jij kan aantonen dat je door alle grootbanken bent afgewezen, is de bank je verplicht je als klant aan te nemen, wel met een beperkte functionaliteit (alleen betaalrekening).

Zie: https://www.betaalverenig...ensten/basisbankrekening/
Vanwaar dat vertrouwen dat dit tot in sint-juttemis zal gelden? Wat vind je ervan dat je moet aantonen dat alle grootbanken je hebben afgewezen en dat je het dan moet doen met "beperkte" functionaliteit? Wie belooft dat een beperkte functionaliteit in de toekomst niet gaat betekenen dat je met je betaalrekening alleen je huur, hypotheek, elektra mag betalen, geen contant geld mag pinnen (als het al ergens kan) en maximaal 50 euro per dag mag besteden in vooraf goedgekeurde winkels zoals de plaatselijke supermarkt of drogist? Niets is zeker in het leven en sommigen kiezen er gelukkig voor om toch een uitweg te bieden voor het geval dat, voor hunzelf en voor anderen. Ook al komt dat met een prijs.

Ik ben geen prepper die in alles onheil ziet maar banken hou ik toch wat beter in de gaten. Zeker nadat ze het nodig vonden om mij te bellen toen ik voor het eerst wat bitcoin wilde kopen om mij vermanend te waarschuwen voor de gevaren. PSD2 en de oorlog die gevoerd wordt tegen contant geld is ook een teken aan de wand voor wat nog komen gaat. Het zal misschien nooit worden zoals in China maar dat land kan toch niet als benchmark gaan dienen op dit vlak. Het tij keren zal misschien niet realistisch zijn maar zolang ik mij er enigszins tegen kan verzetten dan doe ik dat. Al was het maar voor mijn eigen gemoedsrust.

[ Voor 198% gewijzigd door sampoo op 17-03-2020 01:27 ]

• Tominatie
  • Niet online
Azer schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:01:
[...]

Waves is op zich niet zoveel gezakt toch? Als je naar de daily chart kijkt. Nano daarintegen wel, die is op een all time low volgens mij.

edit: ik keek in BTC waarde
Waves idd vrij sterk maar daar doen ze ook wel wat leuke dingen, die heb ik tijdje terug verkocht voor 1.30 voor meer Nano.

Nano idd echt vreselijk. Daar sta ik het grootste verlies op momenteel.

• locmorto
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-01-2022
Tominatie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:55:

Kijk hem dan eens verbaasd zijn 8)7

Wat had je dan verwacht? Denk je dat de komende tijd de gewone man op de straat zijn geld in BTC, aandelen of wat dan ook gaat steken.

Mensen houden hun cash achter de hand voordat ze straks hun werk en inkomen verliezen. Hypotheek, huur en boodschappen gaan voor in deze tijden.

• Slux
  • Niet online
Zow das een mooie dildo
edit die vond het toch niet zo lekker en trok zich snel terug, bang voor corona denk

[ Voor 65% gewijzigd door Slux op 16-03-2020 13:23 ]

• lucatoni
sampoo schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:02:
[...]

Ik vertrouw liever op iets wat ik zelf in de hand heb. Iedereen in Nederland die aan de voorwaarden voldeed had zogenaamd ook recht op kinderopvangtoeslag en we weten allemaal hoe dat is afgelopen. Als dat een incident zou zijn dan zou dat nog te overzien zijn maar dat is helaas niet het geval. Nergens staat geschreven dat het niet om 18:00 vandaag uit kan zijn met die rechten als de overheid het nodig acht.
Net zoals gisteren de cafés en restaurants op slot moesten tot nader order. Ze zullen altijd hele goede redenen aanvoeren die door de meesten braaf worden geaccepteerd. Ik wil daar niet afhankelijk van zijn.

[...]

Vanwaar dat vertrouwen dat dit tot in sint-juttemis zal gelden? Wat vind je ervan dat je moet aantonen dat alle grootbanken je hebben afgewezen en dat je het dan moet doen met "beperkte" functionaliteit? Wie belooft dat een beperkte functionaliteit in de toekomst niet gaat betekenen dat je met je betaalrekening alleen je huur, hypotheek, elektra mag betalen, geen contant geld mag pinnen (als het al ergens kan) en maximaal 50 euro per dag mag besteden in vooraf goedgekeurde winkels zoals de plaatselijke supermarkt of drogist? Niets is zeker in het leven en sommigen kiezen er gelukkig voor om toch een uitweg te bieden voor het geval dat, voor hunzelf en voor anderen. Ook al komt dat met een prijs.

Ik ben geen prepper die in alles onheil ziet maar banken hou ik toch wat beter in de gaten. Zeker nadat ze het nodig vonden om mij te bellen toen ik voor het eerst wat bitcoin wilde kopen om mij vermanend te waarschuwen voor de gevaren. PSD2 en de oorlog die gevoerd wordt tegen contant geld is ook een teken aan de wand voor wat nog komen gaat. Het zal misschien nooit worden zoals in China maar dat land kan toch niet als benchmark gaan dienen op dit vlak. Het tij keren zal misschien niet realistisch zijn maar zolang ik mij er enigszins tegen kan verzetten dan doe ik dat. Al was het maar voor mijn eigen gemoedsrust.
Mooi verwoord, ben het alleen niet helemaal met je eens. Onzekerheid hoort bij deze wereld. Alles kan veranderen en kan negatief voor je uitpakken. Gelukkig wordt de overheid door de burgers gekozen, wat in ieder geval moet zorgen voor een eerlijk systeem.

Ik vraag mij echter af, gezien jij zekerheid wilt, of crypto dan wel handig is. Zoveel factoren te bedenken wat de prijs laat zakken, waar jij ook geen zekerheid in hebt. Met zekerheid kan je beter in Goud of iets dergelijks stappen. Dat zal zn waarde wel houden.

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-12 23:34
[...]

Ik vertrouw liever op iets wat ik zelf in de hand heb.

[...........]
Dan investeer je dus niets in crypto en heb je al je geld thuis liggen.

• Tominatie
  • Niet online
locmorto schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:07:
[...]

Kijk hem dan eens verbaasd zijn 8)7

Wat had je dan verwacht? Denk je dat de komende tijd de gewone man op de straat zijn geld in BTC, aandelen of wat dan ook gaat steken.

Mensen houden hun cash achter de hand voordat ze straks hun werk en inkomen verliezen. Hypotheek, huur en boodschappen gaan voor in deze tijden.
Nja, door Corona ben ik nergens meer verbaasd over hoor. Maar de corona crisis geeft wel enorm mooie koop kansen op o.a. BTC die zich anders niet hadden voorgedaan. Het nieuwe ATH voor Bitcoin komt nu gewoon wat later. ;) Alle tijd en geduld. *O*

Eerst corona maar onder de duim krijgen en dan weer met z'n allen dikke pegels pakken en naar de maan!

• r6aw
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-12 21:01
Wanneer zullen we onder de 4000 gaan?

• Imgnrydrmr
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-09 11:33

Imgnrydrmr

Purrmeow~

Voor banken heb ik het ook niet. Ze zijn noodzakelijk maar wanen zich ongenaakbaar. Ook mijn bank deed moeilijk toen ik crypto wilde kopen, ik heb moeten dreigen om met alles inclusief lening te vertrekken vooraleer de overschrijving doorkwam.

We moeten de economische backlash nog krijgen en het zou mij niks verwonderen als een weer een paar aan het wankelen gaan, zeker nu nationale banken wat meer soepelheid toestaan met deze crisis.

Aan de andere kant, dat kan de interesse in crypto weer aanzwengelen...

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-12 23:37
S&P pumpt of dumpt? Poll iemand?

[ Voor 56% gewijzigd door Stokstaart op 16-03-2020 14:22 ]

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• radem205
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-02-2022
Stokstaart schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:21:
S&P pumpt of dumpt? Poll iemand?
BTC doet het tegenovergestelde...

• 68616c6c6f
Amerikaanse markten zijn secondes na de opening voor 15 minuten stopgezet. Snelste halt ooit.

• Tominatie
  • Niet online
68616c6c6f schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:35:
Amerikaanse markten zijn secondes na de opening voor 15 minuten stopgezet. Snelste halt ooit.
gebeurde dat net? Ik volg die shit niet. -7% moet het dan gaan right? 8)7 _O- _O- _O-

• Imgnrydrmr
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-09 11:33

Imgnrydrmr

Purrmeow~

Dus straks BTC mee het putje in? :X

• Tominatie
  • Niet online
Imgnrydrmr schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:40:
naar zerooooo

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-12 20:07

NoE

Que?

of mooi bijkoop momentje? china is alweer aan het opstarten

We love the smell of innovation in the morning!

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Kans zit er dik in dat die volgt.

• 68616c6c6f
Tominatie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:38:
[...]

gebeurde dat net? Ik volg die shit niet. -7% moet het dan gaan right? 8)7 _O- _O- _O-
net ja, over 2 minuten gaan we verder (naar beneden).

• Reinout W
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 03-02 18:36
68616c6c6f schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:43:
[...]

net ja, over 2 minuten gaan we verder (naar beneden).
down to 3k _/-\o_ :+

[ Voor 2% gewijzigd door Reinout W op 16-03-2020 14:45 . Reden: down ]

• sampoo
  • Niet online
lucatoni schreef op maandag 16 maart 2020 @ 13:29:
[...]

Mooi verwoord, ben het alleen niet helemaal met je eens. Onzekerheid hoort bij deze wereld. Alles kan veranderen en kan negatief voor je uitpakken. Gelukkig wordt de overheid door de burgers gekozen, wat in ieder geval moet zorgen voor een eerlijk systeem.

Ik vraag mij echter af, gezien jij zekerheid wilt, of crypto dan wel handig is. Zoveel factoren te bedenken wat de prijs laat zakken, waar jij ook geen zekerheid in hebt. Met zekerheid kan je beter in Goud of iets dergelijks stappen. Dat zal zn waarde wel houden.
Bitcoin kan ik overal meenemen door een reeks woorden te onthouden, met goud gaat dat moeilijker en het meeste goud is bezit op papier en dat is niet beter dan euro's aanhouden bij de bank. Dat het zijn waarde behoudt is wenselijk maar voor mij geen verplichting. Ik geloof natuurlijk wel dat het een toekomst heeft en dat de prijs omhoog gaat maar ik zal er niet slechter van slapen als het op korte termijn anders verloopt. Al moet ik zeggen dat bitcoin op $100k ook nadelen heeft.

Als je op 1 januari te maken hebt met een bitcoinprijs van $100k moet je wel iets verkopen om je belasting te kunnen betalen en als je dat niet snel doet en de prijs keldert bijvoorbeeld naar $20k kan het zo zijn dat je alles moet verkopen en misschien moet bij lenen om de belasting te betalen. Ik heb het niet doorgerekend dus pin mij er niet op vast maar dat houdt mij meer bezig dan een verdere daling.

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-12 10:23
letop mensen, ik verwacht btc dipping naar 3.8 deze week, dan wicked van 3.5 naar mogelijk 1-1.5.. dus zet je buy and wacht tot vrijdag of volgende week ma/di.

En HODL

Sterkte iedereen!

ehhh.. noppes

• 68616c6c6f
-12% aangeraakt op s&p 500 en dow jones. -13% is de second halt.

• radem205
Thc_Nbl schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:49:
letop mensen, ik verwacht btc dipping naar 3.8 deze week, dan wicked van 3.5 naar mogelijk 1-1.5.. dus zet je buy and wacht tot vrijdag of volgende week ma/di.

En HODL

Sterkte iedereen!
Waar baseer je dit op? Toch niet Corona he? Dat is zo afgezaagd.

• Thc_Nbl
68616c6c6f schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:49:
-12% aangeraakt op s&p 500 en dow jones. -13% is de second halt.
Kijk niet gek als dit gebeurd, geen idee of het gaat gebeurden, maar doe er je voordeel mee, dit "corona" probleem is nog lang niet over..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OlU2JGKpInfmOLouoroyp8wVcGM=/800x/f/image/2SL1BCPNqTpjJeLTwIWHxPCf.png?f=fotoalbum_large

ehhh.. noppes

• Tominatie
  • Niet online
Bitcoin beweegt ook echt alle kanten op hé, zo dun zijn die orderbookjes.

• Thc_Nbl
radem205 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:52:
[...]

70% charts en corona ja, helaas moet er wat rekening mee gehouden worden maar laten we hopen dat 4-4.2 de bodem is.
Niemand die het weet.

ehhh.. noppes

• Tominatie
  • Niet online
Bitcoin safe haven confirmed. Moon

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:11
radem205 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:52:
[...]

TA in deze tijd 8)7

4400-4800 regio houdt wel behoorlijk. Maar volgens mij wordt er nu vooral lekker geprofiteerd van de volatiliteit en niet long-term ge-hodl'd. Dus lekkere swings meepakken. En daarna weer dumpen bij een paar percentages profit.

Maargoed, USA is nog niet in complete lockdown. Dat zit er nog aan te komen. Dan wordt het denk pas een dolle rit :9

[ Voor 3% gewijzigd door JorzoR op 16-03-2020 14:57 ]

• locmorto
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-01-2022
Tominatie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:38:
[...]

Ik zou maar eens uit je crypto bubble stappen

• Tominatie
  • Niet online
locmorto schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:57:
[...]

Ik zou maar eens uit je crypto bubble stappen
Gekkie. Crypto is the future.

Dikke moongains.

• Thc_Nbl
JorzoR schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:56:
Maargoed, USA is nog niet in complete lockdown. Dat zit er nog aan te komen. Dan wordt het denk pas een dolle rit :9
Ja precies, zolang de binnenlandse luchtvaart nog vliegt, brengt met nog steeds corona overal het land door.
Gratis en voorniets..

US, geef het 1-2 weken.. dan is het helemaal op slot.
En dan weer een dikke dip.

ehhh.. noppes

• radem205
Hoe zou het kunnen dat ik in binance in de pair BTC/USDT geen amount heb (0.00 USDT)? Wanneer ik naar een andere willekeurige pair ga (bijv. ETH/USDT) dan zie ik wel mijn saldo in USDT. Ik heb geen open orders staan.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
radem205 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:08:
Hoe zou het kunnen dat ik in binance in de pair BTC/USDT geen amount heb (0.00 USDT)? Wanneer ik naar een andere willekeurige pair ga (bijv. ETH/USDT) dan zie ik wel mijn saldo in USDT. Ik heb geen open orders staan.
Spot versus Margin ? Oftewel de exhange tab of margin tab ?

• radem205
PilatuS schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:09:
[...]

Spot versus Margin ? Oftewel de exhange tab of margin tab ?
Nee, dat is het niet. Ik zit in exact dezelfde omgeving (Spot)

• PilatuS
  • Niet online
radem205 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:10:
[...]
Nee, dat is het niet. Ik zit in exact dezelfde omgeving (Spot)
En wat als je alle tabs refreshed ? Soms loopt de interface wat achter, helemaal als het druk is. Nadat ik een order heb uitgevoerd is het voor mij altijd direct F5. Doe je dat niet kan het soms niet verkopen omdat het er wel en ook niet is.

• radem205
Laat 'm eens even snel naar beneden gaan. Dit gaat de verkeerde kant op. Ik wil nog goedkoop inkopen.
PilatuS schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:11:
[...]

En wat als je alle tabs refreshed ? Soms loopt de interface wat achter, helemaal als het druk is. Nadat ik een order heb uitgevoerd is het voor mij altijd direct F5. Doe je dat niet kan het soms niet verkopen omdat het er wel en ook niet is.
Dank je wel. Een aantal keer refreshen heeft geholpen.

[ Voor 67% gewijzigd door radem205 op 16-03-2020 15:33 ]

• The_Goat
Toch maar 5k shorten met samen geknepen billetjes nu :)

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-12 23:37
The_Goat schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:41:
Toch maar 5k shorten met samen geknepen billetjes nu :)
TP 4.5k?

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Nou, het putje in wil ik niet zeggen maar op ten lange duur terug naar 750 dollar zou ik niet gek van staan te kijken.
En van daaruit begint het hele spelletje opnieuw, no worries.

XRP = trash

• The_Goat
In eerste instantie 4.8 en de rest laten lopen richting een nieuwe low denk ik

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:13
Nou ik zit weer volledig in BTC op en beetje usdt na. Verder geen longs of short open staan.

Doel is om er nog 0.3 btc erbij te traden zodat ik op mijn trade stack 1 btc heb.

Uiteindelijk zien we die 10k wel weer

Het leven is te kort om te testen

• Nopheros
Beneveerg schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:54:
Nou ik zit weer volledig in BTC op en beetje usdt na. Verder geen longs of short open staan.

Doel is om er nog 0.3 btc erbij te traden zodat ik op mijn trade stack 1 btc heb.

Uiteindelijk zien we die 10k wel weer
Dan heb je er wel veel vertrouwen in 8)

Ben zelf vandaag met 30% in aandelen en 25% in crypto gestapt. Zie het nog wel een stukje verder zakken.

• Sahara
Iemand ervaring hier met het oversturen van USDT van Bybit naar Binance? Of in überhaupt oversturen van USDT van x naar y? Ik heb dit nog nooit gedaan, maar nu met de dalende BTC is het naar mijn idee een slecht plan om tijdelijk m'n USDT in BTC te hebben. Hoe snel gaat het sturen van USDT?

• PilatuS
  • Niet online
Sahara schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:06:
Iemand ervaring hier met het oversturen van USDT van Bybit naar Binance? Of in überhaupt oversturen van USDT van x naar y? Ik heb dit nog nooit gedaan, maar nu met de dalende BTC is het naar mijn idee een slecht plan om tijdelijk m'n USDT in BTC te hebben. Hoe snel gaat het sturen van USDT?
Anders eerst even proberen met 10 USDT ?

• Sahara
PilatuS schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:09:
[...]

Anders eerst even proberen met 10 USDT ?
Ja ik zat daar ook aan te denken.. sinds gister rekent Bybit en ook BitMEX af en toe belachelijk hoge negatieve funding fees als je short zit, zelfs met 1x short ben je al de lul. Ik ga dan idd maar met 10 USDT oversturen en dan bij de volgende batch de rest sturen. Thanks voor de tip!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-12 20:25
Heel de dip gemist.... bedankt corona! (Zit in een aantal crisisteams...en dat is niet relax..) hopelijk is deze ellende heel snel voorbij..

[ Voor 31% gewijzigd door Pelox op 16-03-2020 16:25 ]

Zero.

• croc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12 10:11
Pelox schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:22:
Heel de dip gemist.... bedankt corona! (Zit in een aantal crisisteams...)
Tja, anders was er helemaal geen dip geweest. We zitten nog altijd ver onder water en kunnen nog veel dieper, dus je hebt zeker niet alles gemist.

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-12 20:25
croc schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:25:
[...]

Tja, anders was er helemaal geen dip geweest. We zitten nog altijd ver onder water en kunnen nog veel dieper, dus je hebt zeker niet alles gemist.
Had vanmorgen verkocht op 4900 geloof ik.. Had graag bij 4400 ingestapt. :-(

Zero.

• Bever!

Bever!

3

Grappig om te zien hoe bizar gelijk btc beweegt met de aandelen.. Aex even een knikje omhoog btc knikje omhoog

• PilatuS
  • Niet online
Bever! schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:37:
Grappig om te zien hoe bizar gelijk btc beweegt met de aandelen.. Aex even een knikje omhoog btc knikje omhoog
Inderdaad :)

BTC en SPX:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AqKafyWW7Cue_wk8U_eva-zGjqY=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/2FZ0ty02c9P3tulvlTryKt49.jpg?f=fotoalbum_medium

• spietie
Ja infeite doen er hier nog mensen dit .... bijv 1 BTC aankopen na een dump en dan terug verkopen hoger , en terug en terug? Iedere keer wat honderden of meer euro's winst erbij nemen?

SPiET

• PilatuS
  • Niet online
spietie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:15:
Ja infeite doen er hier nog mensen dit .... bijv 1 BTC aankopen na een dump en dan terug verkopen hoger , en terug en terug? Iedere keer wat honderden of meer euro's winst erbij nemen?
Of er mensen zijn die scalpen ? Ja, die zijn er :)

• spietie
PilatuS schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:18:
[...]

Of er mensen zijn die scalpen ? Ja, die zijn er :)
Kan je wel serieus wat winst mee hebben, gisteren geklommen naar 5300 BTC , nu terug laagste rond de 4K. Als je dit een paar keer kan doen :) maar ik twijfel nog of dit te doen

SPiET

Verwijderd

Man man man, de aandelen. Heb 'gelukkig' meer geld in crypto dan aandelen, grotere kans op (snel) herstel - kijkend naar het karakter van crypto. Las op een Spam dat het te maken had met quantitative easing, voor mij een nieuwe term. Interesting read, is natuurlijk een beetje koffiedik kijken maar goed. Gaat pijn doen dit allemaal, hodl......

[ Voor 17% gewijzigd door Outerspace op 17-03-2020 10:54 ]

• Nopheros
spietie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:19:
[...]

Kan je wel serieus wat winst mee hebben, gisteren geklommen naar 5300 BTC , nu terug laagste rond de 4K. Als je dit een paar keer kan doen :) maar ik twijfel nog of dit te doen
Totdat je een keer misgokt en BTC de andere kant opgaat dan je verwacht, ben je er meteen klaar mee :P

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12 14:37
[...]

Achteraf gezien lijkt het simpel. Maar had je het zo gekozen om te doen?

• PilatuS
  • Niet online
[...]
Het is wel handig om er bovenop te zitten. Of anders direct een stop loss in te stellen, het liefst met take profit er bij. Verder de toppen weer shorten zodat je ook omlaag geld verdient.

• spietie
PilatuS schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:21:
[...]

Het is wel handig om er bovenop te zitten. Of anders direct een stop loss in te stellen, het liefst met take profit er bij. Verder de toppen weer shorten zodat je ook omlaag geld verdient.
Hoe bedoel je de toppen shorten zodat je omlaag ook geld verdient?

SPiET

• PilatuS
  • Niet online
spietie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:35:
[...]
Als ik 1 BTC leen op 5200 en verkoop, dan terug koop op 5000 en de lening betaal heb ik 200 dollar verdient. Da's shorten :)

• Berry powel
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:07
spietie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:35:
[...]

Simpel gezegd; met shorten leen je btc (tegen de marktprijs) van bijvoorbeeld een exchange . Dit doe je omdat je verwacht dat de prijs gaat dalen, indien de prijs daalt, koop je de verschuldigde btc (close position) en geef je als het ware de BTC weer terug aan de exchange het verschil tussen de prijs die je van de exchange krijgt en de prijs waartegen je btc hebt gekocht is je winst. Dit werkt dus alleen als de prijs daalt :)

In ieder geval zo begrijp ik het in simpele jip en janneke taal
Pagina: 1 ... 83 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!