If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
klopt hij heeft een nieuw tapijt gekochtCrypts schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:48:
[...]
Laatst nog een berichtje gestuurd maar volgens mij hoeven we ons niet zo druk te maken om hem. Nog geen bericht terug maar ik begreep uit zijn laatste bericht dat hij even een andere hobby heeft.

Verwijderd
Ben je een rasechte Marrokaan dan past dat vlugge ruige taaltje prima. Turks, Iraans of Iraaks accent, super vet. Mooiste vind ik nog dat oldschool Surinaamse Nederlands, echt een prachtig accent. En die Antilianen klinken ook best stoer.Tominatie schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:35:
[...]
ben bijna elk weekend bij de turk te vinden na een nachtje stappen, daardoor komt het vast nibba![]()
Maar roomblanke Nederlandse knaapjes die zulks nabootsen in articulatie, verdienen wat ome Japie betreft een draai om den oren.
Doe normaal denk ik dan, wees trots op je moerstaal.
Ik stam nog uit de tijd dat je maat een gabber was. Een kameraad. Je makker. Een vriend in hart en nieren. Dat hele broeder niffo gedoe mogen ze van mij houden.
*Jaapio is een oude zeur aan het worden*
Die heeft zijn crypto is flink lopen cashen na al die gains en zit nu in het zonnetje.Stokstaart schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:45:
[...]
Waar is onze @Ali Baba 1001 trouwens? Al een tijd niet gezien..
Maar idd, sommigen al een tijd niet gezien. O.a. slux (maar die is echt gestopt toch? want dat heb ik gemist omdat ik er zelf ff een tijdje niet was) en mprkrooij.
Soms vraag je je dan weleens af waar zijn ze opeens. Meestal komen ze wel weer terug om ff te buurten zoals Flagg weleens doet.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Pagina 22: https://skale.network/whitepaperVerwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:08:
[...]
Na een kort onderzoek stuit ik op de volgende dingen:
Public Allocation: 217M SKL (3.1%)
SKL Initial supply: 4.55B SKL
Nu ben ik geen professor in tokenomics, maar ik wil niet eens weten in wiens broekzak welke funds potjes de resterende muntjes zitten.
De reden van de 90 dagen is het volgende;Crypts schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:16:
[...]
Ik vind die 90 dagen verplicht staken ook niet echt een fijne voorwaarde.![]()
Niet dat het altijd iets zegt maar deze user is ook vrij nieuw en komt met een project dat hier nog nooit voorbij is gekomen, niet dat ik weet althans.
In the case of Skale, token buyers are required to devote 50 percent of their holdings into validating the network for at least 90 days.
Revealing the motivation for this feature, Schmiedt added:
“For us, it's important to make sure that those that receive the tokens are the ones that are best positioned to make impactful contributions — by demonstrating their intent to use and understanding of the protocol’s functions.”
Ik vrij nieuw? Nee, zit al een tijdje in de cryptospace, maar meer lurker in deze thread.
Hele dag traden omdat het moet is echt niet zo leuk als je denkt. Als je constant in je nek gehijgd wordt (en niet door een lekker mokkel) gaat de lol er snel van af op dagen dat het even niet mee zit, de boel crasht of je zelf niet scherp genoeg bent. Het is niet voor niks dat handelaren op de normale beurs ook niet gek lang meegaan. Met crypto zit je dan wel thuis in je bevlekte pyjama met een Schultenbräu in de knuistjes maar dat maakt de stress niet gek veel minder.Amens schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:20:
[...]
Mwoah, weet ik zo nog niet. De hele dag traden zou voor mij geen straf zijn denk ik. Laten we voorop stellen dat ik nog laaaaaang niet zover ben, maar ik ben niet voor niets in crypto gestapt. Mijn doel is toch wel (meer) financiele onafhankelijkheid. Mijn ideale situatie zou zijn om deels te traden en deels inkomen te vergaren als ondernemer. Samen met vrouwlief hebben we plannen voor een cateringbedrijf. Winst uit crypto wil ik voor een groot deel gebruiken om een poos te kunnen overbruggen.
Als je me vraagt hoe mijn leven er over ongeveer 1,5 - 2 jaar uitziet, heb ik de hoop dat we onze dromen hebben kunnen waarmaken en dat ik nog steeds aan het traden ben op parttime basis.
Overigens is horeca/catering ook echt k#t. Ik snap dat veel mensen ervan dromen maar op die manier weet je iig zeker dat je de rest van je leven moet blijven werken.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
Doet mij denken aan de tijd dat ik alleen BTC had en ETH op 10 dollar stond. Wou daar een zak van kopen en toen ging naar de 100 dollar toe en heb ik niet meer gekocht. Ouch
Horeca als loonslaaf is inderdaad kut, daar weten we alles van (ik indirect). Ik zit nu in de IT, verdien goed en alles leuk voor elkaar. Maar wil ik dit tot mijn pensioen blijven doen? Nope.Crypts schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:03:
[...]
Hele dag traden omdat het moet is echt niet zo leuk als je denkt. Als je constant in je nek gehijgd wordt (en niet door een lekker mokkel) gaat de lol er snel van af op dagen dat het even niet mee zit, de boel crasht of je zelf niet scherp genoeg bent. Het is niet voor niks dat handelaren op de normale beurs ook niet gek lang meegaan. Met crypto zit je dan wel thuis in je bevlekte pyjama met een Schultenbräu in de knuistjes maar dat maakt de stress niet gek veel minder.![]()
Overigens is horeca/catering ook echt k#t. Ik snap dat veel mensen ervan dromen maar op die manier weet je iig zeker dat je de rest van je leven moet blijven werken.
Wellicht is die catering business een slechte keuze.. zoals met veel keuzes in het leven kom ik daar over een jaartje of 10 wel achter. We zijn beide nog jong (28 en 35), dat scheelt.
Nope, dat daytraden kan ik toch niet zo goed als de rest hier
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
EN @Chris.nl die midden in z'n verbouwing zit, die komt ook nog wel eens langs en had nog flink wat EOS dacht ikTominatie schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:55:
[...]
Die heeft zijn crypto is flink lopen cashen na al die gains en zit nu in het zonnetje.
Maar idd, sommigen al een tijd niet gezien. O.a. slux (maar die is echt gestopt toch? want dat heb ik gemist omdat ik er zelf ff een tijdje niet was) en mprkrooij.
Soms vraag je je dan weleens af waar zijn ze opeens. Meestal komen ze wel weer terug om ff te buurten zoals Flagg weleens doet.
Werken met eten geeft je amper te vreten. Niet zelf verzonnen maar ik kom uit een familie van ondernemers.Amens schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:12:
[...]
Horeca als loonslaaf is inderdaad kut, daar weten we alles van (ik indirect). Ik zit nu in de IT, verdien goed en alles leuk voor elkaar. Maar wil ik dit tot mijn pensioen blijven doen? Nope.
Wellicht is die catering business een slechte keuze.. zoals met veel keuzes in het leven kom ik daar over een jaartje of 10 wel achter. We zijn beide nog jong (28 en 35), dat scheelt.
Compleet van de zotte. Lekker links laten liggen dus. 90 dagen staken....Son Gohan schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:59:
De reden van de 90 dagen is het volgende;
In the case of Skale, token buyers are required to devote 50 percent of their holdings into validating the network for at least 90 days.
Revealing the motivation for this feature, Schmiedt added:
“For us, it's important to make sure that those that receive the tokens are the ones that are best positioned to make impactful contributions — by demonstrating their intent to use and understanding of the protocol’s functions.”
Ik vrij nieuw? Nee, zit al een tijdje in de cryptospace, maar meer lurker in deze thread.

[ Voor 31% gewijzigd door Crypts op 11-02-2020 21:26 ]
Haha, mooi gezegdeCrypts schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:19:
[...]
Werken met eten geeft je amper te vreten. Niet zelf verzonnen maar ik kom uit een familie van ondernemers.Als je wil traden zou ik daar nu vol voor gaan en dan ook niet voor minder dan kunnen pensioneren op je 40ste. Nu kan het nog, als je belegen bolletjes met kaas wil serveren aan passerende ANWB koppels kan dat de rest van je leven nog.
Ondertussen prutsen we gewoon verder in de crypto / beleggingsmarkt. Tot nu toe leer ik elke dag, dat is belangrijk. Voor de rest ook nog een deel holden en wachten op die lambo.
Dat bedoel ik, gewoon all-inCrypts schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:19:
[...]
Werken met eten geeft je amper te vreten. Niet zelf verzonnen maar ik kom uit een familie van ondernemers.Als je wil traden zou ik daar nu vol voor gaan en dan ook niet voor minder dan kunnen pensioneren op je 40ste. Nu kan het nog, als je belegen bolletjes met kaas wil serveren aan passerende ANWB koppels kan dat de rest van je leven nog.
Kan je ook genoeg inkomen genereren in een bear-markt?
Zou je b.v. in 2018 ook een maandinkomen kunnen hebben generen?
Bearmarket of bullmarket maakt natuurlijk uit, maar het belangrijkste is beweging. Als de boel keihard zakt en loopt de bouncen kan je daar net zo goed geld mee verdienen.Eindhovenfinest schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:27:
[...]
Ik heb langzaam naar een positie toe gewerkt in masternodes en staking met bepaalde coins dus ja, in mijn specifieke geval wel. Je vraag is alleen een beetje... Dom. Ik wil niet onaardig zijn maar als je doelt op traden dan maakt het geen zak uit of je in een bull of bear markt zit. Je verdient geld op swings en die zijn er in beiden. Coins kopen, vervolgens met je piemel spelen en afwachten in een bullmarkt is makkelijker ja.Eindhovenfinest schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:27:
[...]
Dat bedoel ik, gewoon all-in![]()
Zal de pijn verzachten, heb zelf wel een plukje ETH gekocht toen deze op 10 usd stond, en hold deze nog steedsPilatuS schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:11:
[...]
Doet mij denken aan de tijd dat ik alleen BTC had en ETH op 10 dollar stond. Wou daar een zak van kopen en toen ging naar de 100 dollar toe en heb ik niet meer gekocht. Ouch
Klopt, en hij zit in Nieuw Zeeland dus beetje passief. Zag wel laatst een vallende ster, en toen heb ik een cryptowens gedaan. BTC naar 50K in April als ik terug ben, zodat ik een leuk neuk-, zuip- en blowfeestje voor het forum kan organiseren.Crypts schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:48:
[...]
Laatst nog een berichtje gestuurd maar volgens mij hoeven we ons niet zo druk te maken om hem. Nog geen bericht terug maar ik begreep uit zijn laatste bericht dat hij even een andere hobby heeft.
Fly safe to the moon? Buy bitcoin.
ALI! Held!Ali Baba 1001 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:38:
[...]
Klopt, en hij zit in Nieuw Zeeland dus beetje passief. Zag wel laatst een vallende ster, en toen heb ik een cryptowens gedaan. BTC naar 50K in April als ik terug ben, zodat ik een leuk neuk-, zuip- en blowfeestje voor het forum kan organiseren.

Bitconnect 3.0?Crypts schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:19:
Compleet van de zotte. Lekker links laten liggen dus. 90 dagen staken....
In mijn geval, soms wel soms niet. Met name eind 2018 was behoorlijk slecht (maar begin 2018 was top), en ik sta nu nog altijd lager dan april vorig jaar - dus over de afgelopen 10 maanden heb ik (een beetje) verlies gemaakt. Aan de andere kant, ik doe het consequent beter dan de markt (als die stijgt stijg ik harder, als 'ie daalt daal ik minder hard of stijg ik soms zelfs), dus op zich is die vraag niet echt relevant. Over de gehele periode dat ik er nu in zit (sinds november 2017) is het antwoord gemiddeld ja.Eindhovenfinest schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:27:
[...]
Dat bedoel ik, gewoon all-in![]()
malawolar: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/58497148
Ja! Je bent echt gek als je dat niet doet. Als het ineens flink stijgt is het niet meer uit te leggen...68616c6c6f schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:41:
vraagje, geven jullie netjes jullie portfolio aan bij de belastingdienst op 1 januari.
Ik heb afgelopen jaar een vinkje gezet bij 'cryptomunten' maar ze wouden niet weten hoeveel precies.68616c6c6f schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:41:
vraagje, geven jullie netjes jullie portfolio aan bij de belastingdienst op 1 januari.
Zolang je minder dan 30k bezittingen hebt, of zegt te hebben, hoef je dat niet op te geven.
Edit: idd, om bovenstaande reden altijd doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 11-02-2020 21:44 ]
Gewoon doen. Zeker met niet al te hoge bedragen kost het je niets of een klein beetje. Verder als de boel ineens veel meer waard is kan je het dan verklaren en is het wit. Niet opgeven is van wit geld zwart geld maken voor bedragen die het niet waard zijn.68616c6c6f schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:41:
Sowieso hebben we het in NL enorm goed voor elkaar wat betreft cryptobelasting tegenover iets als de USA.
Jazeker, gewoon ff screenshotje maken van je Blockfolio / Delta app om middernacht zodat je deze het jaar erop kan gebruiken. Kleine moeite, scheelt hoop gezeik achteraf.68616c6c6f schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:41:
Let op,de waarde die je opgeeft is de waarde aan het begin van het kalenderjaar, dus in de aankomende aangifte geef je de waarde op zoals deze was op 1 januari 2019 00.00.01
ps, deze discussie is al meermaals gevoerd hier en ik denk dat het merendeel het ermee eens is dat je dit gewoon moet aangeven.
[ Voor 10% gewijzigd door paul-s83 op 11-02-2020 21:46 ]
SKALE CEO Jack O'Holleran said that after a Dutch auction his token will go live on the ethereum mainnet and tokens will not be able to be transferred for a 90-day proof-of-use period.Crypts schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:19:
[...]
Compleet van de zotte. Lekker links laten liggen dus. 90 dagen staken....
“It’s filtering out people who don’t want to participate in the network,” O'Holleran said. “You have to buy the token, and you have to stake at least 50 percent of that asset.”
Source: https://www.coindesk.com/...to-discourage-speculation
Verwijderd
Say w000t.68616c6c6f schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:46:
vorig jaar was ik nog 17 dus was het niet eens noodzakelijk
@Tominatie daar gaat je jeugdige imago.
Heb je toestemming van je ouders of voogd?68616c6c6f schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:46:
Deze moeten jouw cryptobezittingen trouwens wel opgeven.
[ Voor 12% gewijzigd door Pelox op 11-02-2020 21:50 ]
Zero.
Yup de grootaandeelhouders van fastfood ketens hebben geen klagen. Als je niet uit een horecafamilie komt en geen franchisenemer wil worden dan is elke poging op voorhand compleet kansloos.Amens schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:24:
[...]
Haha, mooi gezegdeToch zijn er heul wat horeca ondernemers die toch aardig te vreten hebben. Geeft niet, we zien wel of het wat gaat worden. De eerste stappen zijn in ieder geval gezet, beginnen doen we sowieso. Mijn baan geef ik zomaar niet op, laat de vrouw eerst maar kijken of het wat gaat worden.
Ondertussen prutsen we gewoon verder in de crypto / beleggingsmarkt. Tot nu toe leer ik elke dag, dat is belangrijk. Voor de rest ook nog een deel holden en wachten op die lambo.
Probeer het gerust en ga rekt, je kunt je tijd beter investeren in crypto. Ga je wellicht ook rekt maar heb je iig een kansje.
Pff, dit soort citaten had ik echt nodig in mijn puberteit.Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:50:
[...]
Vergeving vragen en sorry zeggen is veel makkelijker dan toestemming vragen...
Nou dan kun je op je 25 ste misschien al met pensioen68616c6c6f schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:46:

Ik lul ook zomaar wat
Eindelijk volwassen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:48:
[...]
Say w000t.
@Tominatie daar gaat je jeugdige imago.
Dus de eigenaren van jouw lokale stamkroeg, de snackbar waar je je veel te vette friet met mayonaise koopt en de broodjeszaak waar je na een goede dag traden een luxe broodje koopt zijn ook allemaal rekt? Ik begrijp je pessimisme echt wel, maar je bent nu zo negatief dat ik het op een zuipen heb gezet. Rode wijn vanavond, was net zo duur als Schulten Brau.Crypts schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:49:
[...]
Yup de grootaandeelhouders van fastfood ketens hebben geen klagen. Als je niet uit een horecafamilie komt en geen franchisenemer wil worden dan is elke poging op voorhand compleet kansloos.![]()
Probeer het gerust en ga rekt, je kunt je tijd beter investeren in crypto. Ga je wellicht ook rekt maar heb je iig een kansje.
Verwijderd
Yeah son. Eindelijk vrijheid verplichtingen en belastingen.

Neem geen kinderen.
Verwijderd
Dat is niet waar. Ze vragen naar al je bezittingen, ongeacht of jij weet of je moet betalen of niet of dat jij minder dan 30k hebt. Crypto valt gewoon onder overige bezittingen, dat is een veld waar je de daadwerkelijke waarde moet invullen.Richh schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:43:
[...]
Ik heb afgelopen jaar een vinkje gezet bij 'cryptomunten' maar ze wouden niet weten hoeveel precies.
Zolang je minder dan 30k bezittingen hebt, of zegt te hebben, hoef je dat niet op te geven.
Edit: idd, om bovenstaande reden altijd doen.
29k vermogen moet je ook opgeven.
Doe je dat niet dan kan er gewoon een verzuimboete komen. Zeker als de portfolio groeit naar moon proporties en je cashed. Aan jou de keuze anders te doen maar het is tegen de wet.
(hoop ik)
Uit eigen ervaring weet ik dat je wel de mogelijkheid hebt dat je Virtuele valua bezit, maar in de aangifte is er nergens de optie om aan te geven hoeveel deze "crypto" dan in euro's vertegenwoordigd. Dit geldt voor zowel het scenario dat je onder als boven de vrijgestelde grens van 30K (60K voor fiscale partners) komt, inclusief je crypto.Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:10:
[...]
Dat is niet waar. Ze vragen naar al je bezittingen, ongeacht of jij weet of je moet betalen of niet of dat jij minder dan 30k hebt. Crypto valt gewoon onder overige bezittingen, dat is een veld waar je de daadwerkelijke waarde moet invullen.
Doe je dat niet dan kan er gewoon een verzuimboete komen. Zeker als de portfolio groeit naar moon proporties en je cashed. Aan jou de keuze anders te doen maar het is tegen de wet.
Eerder obligaties en al dat andere saaie troep, het zijn vooral oude mensen.996 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:15:
En al die miljonairs die rente gaan betalen over hun spaargeld, stappen langzamerhand ook in BTC
(hoop ik)
Ik heb de laatste jaren het iedere keer opgegeven waarbij die optie om de bedragen aan te geven er ook iedere keer was.paul-s83 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:16:
[...]
Uit eigen ervaring weet ik dat je wel de mogelijkheid hebt dat je Virtuele valua bezit, maar in de aangifte is er nergens de optie om aan te geven hoeveel deze "crypto" dan in euro's vertegenwoordigd. Dit geldt voor zowel het scenario dat je onder als boven de vrijgestelde grens van 30K (60K voor fiscale partners) komt, inclusief je crypto.
Verwijderd
Laat je niets wijsmaken door die ouwe oom dagobert.Amens schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:06:
[...]
Dus de eigenaren van jouw lokale stamkroeg, de snackbar waar je je veel te vette friet met mayonaise koopt en de broodjeszaak waar je na een goede dag traden een luxe broodje koopt zijn ook allemaal rekt? Ik begrijp je pessimisme echt wel, maar je bent nu zo negatief dat ik het op een zuipen heb gezet. Rode wijn vanavond, was net zo duur als Schulten Brau.
Aan het eind van de rit is je pakhuis met crypto niets meer en minder dan een bult enen en nullen.
Rijkdom is meer dan alleen geld. Materiële zaken zijn leuk, totdat je alles kunt kopen wat je wilt en het compleet zijn waarde verliest.
Dromen zijn soms mooier dan de realiteit, bezit is het eind van het vermaak.
Als je van je passie je werk kunt maken ben je bevoorrecht, maar voldoening halen uit je dagelijkse bezigheden is ook prima.
En wat is er nu mooier dan goudgeel gefrituurde hartaanvalletjes in spe te verkopen aan onschuldige zielen, diep verborgen in een obesitas lichaam.
Het is niet alleen goud wat er blinkt.
Ik denk het op de kaart te zetten als ‘hartklepvet’Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:18:
[...]
Laat je niets wijsmaken door die ouwe oom dagobert.![]()
Aan het eind van de rit is je pakhuis met crypto niets meer en minder dan een bult enen en nullen.
Rijkdom is meer dan alleen geld. Materiële zaken zijn leuk, totdat je alles kunt kopen wat je wilt en het compleet zijn waarde verliest.
Dromen zijn soms mooier dan de realiteit, bezit is het eind van het vermaak.
Als je van je passie je werk kunt maken ben je bevoorrecht, maar voldoening halen uit je dagelijkse bezigheden is ook prima.
En wat is er nu mooier dan goudgeel gefrituurde hartaanvalletjes in spe te verkopen aan onschuldige zielen, diep verborgen in een obesitas lichaam.
Het is niet alleen goud wat er blinkt.
Ik kan me dat inderdaad herinneren van mijn belastingaangifte 2 jaar geleden. Toch heb ik afgelopen jaar wel degelijk een vinkje gezet bij 'crypto' en niet daadwerkelijk opgegeven om hoeveen euro's het ging. Ik zat nog helemaal met mijn brave screenshotjes te denken 'nou die heb ik ook voor niks gemaakt"Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:10:
[...]
Dat is niet waar. Ze vragen naar al je bezittingen, ongeacht of jij weet of je moet betalen of niet of dat jij minder dan 30k hebt. Crypto valt gewoon onder overige bezittingen, dat is een veld waar je de daadwerkelijke waarde moet invullen.

Ik zal het straks eens opzoeken. Misschien heb ik een fout gemaakt

Met andere woorden, deze ontwikkelingen zijn nu spectaculair, maar als de munten over een jaar of 10 echt gebruikt gaan worden, zal het standaard zijn bij vele soorten munten, dus je moet je als munt blijven ontwikkelen, om dit soort zaken voor te zijn.
Die optie is er wel en dat doe ik al sinds 2014. Je geeft niet specifiek de waarde van je crypto aan maar wel van je overige bezittingen.paul-s83 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:16:
[...]
Uit eigen ervaring weet ik dat je wel de mogelijkheid hebt dat je Virtuele valua bezit, maar in de aangifte is er nergens de optie om aan te geven hoeveel deze "crypto" dan in euro's vertegenwoordigd. Dit geldt voor zowel het scenario dat je onder als boven de vrijgestelde grens van 30K (60K voor fiscale partners) komt, inclusief je crypto.
Als je dan crypto aanvinkt geef je aan waar die waarde kan zitten.
Of je hebt 2500 kilo koper in je achtertuin liggen; ook overige bezittingen maar je kunt t niet specifiek aanvinken.
https://btcdirect.eu/nl-nl/bitcoin-belasting
https://bitcoin.nl/nieuws/2018-bitcoin-en-belasting-329
https://www.belastingdien...omen/content/cryptovaluta
Ik lul ook zomaar wat

Ik heb op deze manier wel degelijk aangegeven dat ik cryptomuntjes bezit, maar zolang het totaal van al je bezittingen lager dan 30k is, krijg je verder geen veld om in te vullen hoeveel je hebt.
Heb de aangifte van 2018 er even op nageslagen, kan mij ook niet herinnerren dat je de optie had om de exacte waarde van je crypto op 01-01-20xx op te geven.Richh schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:25:
[...]
Ik kan me dat inderdaad herinneren van mijn belastingaangifte 2 jaar geleden. Toch heb ik afgelopen jaar wel degelijk een vinkje gezet bij 'crypto' en niet daadwerkelijk opgegeven om hoeveen euro's het ging. Ik zat nog helemaal met mijn brave screenshotjes te denken 'nou die heb ik ook voor niks gemaakt"![]()
Ik zal het straks eens opzoeken. Misschien heb ik een fout gemaakt
Hetzelfde geldt wanneer je onderstaande optie aanvinkt:
- Beleggingen: (- beleggingsrekeningen, aandelen, obligaties, opties, winstbewijzen en dergelijke) Ja
Ondanks dat we wat bedrijfslaandelen van een van onze werkgevers hebben gekocht enkele jaren geleden, en dit dus netjes registreren werd ook hier de vraag niet gesteld wat de waarde hiervan was.
Misschien dat dit alleen van toepassing is indien je boven de grens komt?
Ik heb dit ook zo gedaan altijd. Die paar tientjes in crypto is geen 30k ook andere dingen niet helaasRichh schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:35:
[Afbeelding]
Ik heb op deze manier wel degelijk aangegeven dat ik cryptomuntjes bezit, maar zolang het totaal van al je bezittingen lager dan 30k is, krijg je verder geen veld om in te vullen hoeveel je hebt.
- Taro
- Registratie: September 2000
- Niet online
/u/12037/crop5db5cb2525d0a_cropped.png?f=community)
Klopt!paul-s83 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:35:
[...]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Volgens mij is dit het geval inderdaad. Ik kan me herinneren dat ik het eerder wel eens heb ingevuld.paul-s83 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:35:
Haha inderdaadDJ-Promo schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:36:
[...]
Ik heb dit ook zo gedaan altijd. Die paar tientjes in crypto is geen 30k ook andere dingen niet helaas.
Dat is júist niet handig, Hoe ga je na een bull run verklaren dat je ineens veel bezit? Je moet echt blij zijn dat je zo weinig belasting betaalt over vermogen. Ik ben heel blij dat ik het altijd netjes heb opgegeven en dat ik na de bull run van 2017 niets hoefde te verklaren.Richh schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:37:
[...]
Volgens mij is dit het geval inderdaad. Ik kan me herinneren dat ik het eerder wel eens heb ingevuld.
[...]
Haha inderdaadal kan het wel aanlokkelijk zijn om, wanneer je nét over de grens gaat en een groot deel daarvan crypto omvat, hier iets anders aan te vinken
Fixed it for you. Verbouwing is allang klaar, moet alleen de trap nog schuren en verfen. Maar ja, net verkering met een vrouw die aan mijn schoonheidsideaal voldoet en nieuwe baan, dus druk druk druk..D-Ed schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:16:
[...]
EN @Chris.nl die midden in z'n verbouwing zit, die komt ook nog wel eens langs en had nog flink wat IOST dacht ik
Nee hoor, hodl to the moon!Tominatie schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:55:
[...]
Die heeft zijn crypto is flink lopen cashen na al die gains en zit nu in het zonnetje.
Even terug gekeken, en inderdaad komt dit alleen naar voren indien je boven de grens zit, dit kan je dan specificeren bij de categorie "Overige bezittingen".
Verwijderd
Goed bezig pik. Hebben we nog gramm? Dikke pump yo.Dhr. Satoshi schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:29:
Ik heb Binance, Hitbtc, Bittrex, Livecoin, Cryptopia, yobit en heb met hun allemaal weleens getrade behalve yobit nog. Dat klopt inderdaad, maar toen zat je wel in een periode dat alles omhoog was gegaan. Ze noemen weer geen datum zie ik, daar word je ook wel flauw van. Allemaal van die catchy benamingen en interessantdoenerij, maar noem dan gewoon het beestje bij de naam en ook even in het Nederlands denk ik dan.
Met andere woorden, deze ontwikkelingen zijn nu spectaculair, maar als de munten over een jaar of 10 echt gebruikt gaan worden, zal het standaard zijn bij vele soorten munten, dus je moet je als munt blijven ontwikkelen, om dit soort zaken voor te zijn.
Alles verloren op de yobit dicegame. Dat waren nog eens tijden.
Ik hoop dat ik ooit de kleinkinderen kan vertellen dat ik eens 403 miljoen euro heb vergokt op een schimmige exchange.
Dat was Aladdin vriend. Ali Baba heeft roversvrienden. Van die cryptowhales die alles in geheime schatkamers verstoppen totdat de waarde niet meer in fiats maar in ferraris uitgedrukt gaat worden.bie100 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 20:50:
[...]
klopt hij heeft een nieuw tapijt gekocht
[Afbeelding]
(He wish...)
Bie is onze huisboer, die weet het verschil nog niet tussen hammam en haramAli Baba 1001 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:45:
[...]
Dat was Aladdin vriend. Ali Baba heeft roversvrienden. Van die cryptowhales die alles in geheime schatkamers verstoppen totdat de waarde niet meer in fiats maar in ferraris uitgedrukt gaat worden.
(He wish...)
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Ik bedoel: stel je bezit €20.000 spaargeld en €10.001 crypto. Dan is het opeens wel heel makkelijk om die laatste euro niet op te geven.orf schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:41:
[...]
Dat is júist niet handig, Hoe ga je na een bull run verklaren dat je ineens veel bezit? Je moet echt blij zijn dat je zo weinig belasting betaalt over vermogen. Ik ben heel blij dat ik het altijd netjes heb opgegeven en dat ik na de bull run van 2017 niets hoefde te verklaren.
Je kan met zo'n brede marge (30k min je spaargeld), icm crypto en een bullrun niet heel veel te verklaren volgens mij.
Anyhow, behoorlijk offtopic allemaal en waarschijnlijk ook ongewenst
De hamam is niet haram, maar er gebeurt wel veel haram in de hamamStokstaart schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:46:
[...]
Bie is onze huisboer, die weet het verschil nog niet tussen hammam en haram
Dus die boer is zo gek nog niet, snap de verwarring wel.
Ali Baba zou gewoon meevliegen met Aladdin, mits hij ook een stukje Jasmina krijgt.
Thnx Jaapie.Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:44:
[...]
Goed bezig pik. Hebben we nog gramm? Dikke pump yo.
Alles verloren op de yobit dicegame. Dat waren nog eens tijden.
Ik hoop dat ik ooit de kleinkinderen kan vertellen dat ik eens 403 miljoen euro heb vergokt op een schimmige exchange.
YoBit is een gecentraliseerd-beurs voor cryptocurrency in Russia.Er zijn 447 munten en 5624 handelsparen actief op de beurs.
Ik dacht daarom om mij te gaan bevoorraden in een Nederlandse coffeeshop. Ik woon een half uurtje rijden van Sluis.
Ook de gefluisterde publieke livegang in maart 2019 is niet gehaald. Nu de testversie live is, komen de eerste gebruikerservaringen naar buiten: de blockchain is ontzettend snel maar functionaliteiten als smart contracts werken nog niet doordat daar nog mee getest wordt.
Hij heeft het over net over de grens gaan. Dus zegmaar 32k hebben en opgeven als 29k.orf schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:41:
[...]
Dat is júist niet handig, Hoe ga je na een bull run verklaren dat je ineens veel bezit? Je moet echt blij zijn dat je zo weinig belasting betaalt over vermogen. Ik ben heel blij dat ik het altijd netjes heb opgegeven en dat ik na de bull run van 2017 niets hoefde te verklaren.
Alleen dit maakt ook geen reet uit omdat je bij 32k belasting betaald over 2k. Dan heb je het over een paar euro's die je moet betalen. 29.999 hebben of 30.001 scheelt je niets. Je betaald gelukkig niet ineens over die volledige 30k belasting wanneer het boven die 30k komt, maar dus alleen op het deel over die 30k.
ja, want dan bespaar je wel 1,2% van €1.Richh schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:49:
[...]
Ik bedoel: stel je bezit €20.000 spaargeld en €10.001 crypto. Dan is het opeens wel heel makkelijk om die laatste euro niet op te geven.
Je kan met zo'n brede marge (30k min je spaargeld), icm crypto en een bullrun niet heel veel te verklaren volgens mij.
Anyhow, behoorlijk offtopic allemaal en waarschijnlijk ook ongewenst
En ga je nat bij het aanleveren van bewijs wat de waarde van je crypto portfolio was op datum 01-01-20xx.
Ik snap echt niet dat dit een discussie punt is. Je geeft de waarde op conform de regels, of niet. In laatstgenoemde moet je dan ook de consequenties accepteren.
Als het om 30 euro zou gaan laat je toch weer een hele Ripple liggen
Anyhow, you're right, en het is een beetje offtopic
- Nieuwe users en oudgedienden die weer in dit topic posten
- "Wat is de beste exchange om naar fiat te gaan?"
- "Geven jullie netjes je cryptop op aan de belastingdienst?"
- "Random pumps van Sh*itcoins die een partnership cloudopslag bij Google hebben gehuurd.
- "Litebit weer ter sprake, zullen zo wel weer zogenaamd uitverkocht zijn
- "Er wordt weer getrade op kantoor tijdens het kakken"
*knip*Amens schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:06:
[...]
Dus de eigenaren van jouw lokale stamkroeg, de snackbar waar je je veel te vette friet met mayonaise koopt en de broodjeszaak waar je na een goede dag traden een luxe broodje koopt zijn ook allemaal rekt? Ik begrijp je pessimisme echt wel, maar je bent nu zo negatief dat ik het op een zuipen heb gezet. Rode wijn vanavond, was net zo duur als Schulten Brau.
[ Voor 9% gewijzigd door Crypts op 12-02-2020 11:36 ]
Oja, excuses!Chris.nl schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:41:
[...]
Fixed it for you. Verbouwing is allang klaar, moet alleen de trap nog schuren en verfen. Maar ja, net verkering met een vrouw die aan mijn schoonheidsideaal voldoet en nieuwe baan, dus druk druk druk..
Knap dat je die quote nog hebt onthouden, dan zijn het idd zeker geen foutjes
Een paar tientjes gaat de belastingdienst niet boeien hoor. Zodra wat je moet betalen naar 100'en euro's verschil gaat boeit het ze misschien wel wat. Sowieso is crypto opgeven een beetje natte vinger werk waar het nogal uitmaakt welke exchange je pakt of om welke tijd exact. Dit zal altijd een verschil van euro's tot 100'en euro's of nog meer opleveren. Als wat je moet betalen dan 5 euro scheelt, boeit de belasting nietspaul-s83 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:52:
[...]
En ga je nat bij het aanleveren van bewijs wat de waarde van je crypto portfolio was op datum 01-01-20xx.
Dit sowiesoIk snap echt niet dat dit een discussie punt is. Je geeft de waarde op conform de regels.
Verwijderd
Wel als je een blockchain token linkt aan je catering bedrijfCrypts schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:04:
[...]
Het heeft niks te maken met mijn stamkroeg idioot. Er is gewoon geen droog brood in te verdienen.
Even een BEP2 token aanmaken, ticker: KWAB.
Slogan: 'Betaal nu met KWAB voor je vette hap.'
Appje erbij waarmee je kunt staken voor een gratis broodje kaas.
Bam.
Held, hahaVerwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:19:
[...]
Wel als je een blockchain token linkt aan je catering bedrijf![]()
Bam.
Ik wil toch op z'n minst kunnen tracken welke aardappelboer er voor mijn vette patat heeft gezorgd.Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:19:
[...]
Wel als je een blockchain token linkt aan je catering bedrijf![]()
Bam.
Laat VET dus ook maar een rol spelen in die vreetschuur
Misschien kunnen ze elkaar ooit joinen en de VETKWAB coin introduceren.
[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 11-02-2020 23:32 ]
Je kan idd zelf tijdstip en bron bepalen wat het gunstigste uitkomt, en ik ben het absoluut met je eens dat het de belastingdienst waarschijnlijk geen zak uitmaakt als het bij wat hobby winsten blijft.PilatuS schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:16:
[...]
Een paar tientjes gaat de belastingdienst niet boeien hoor. Zodra wat je moet betalen naar 100'en euro's verschil gaat boeit het ze misschien wel wat. Sowieso is crypto opgeven een beetje natte vinger werk waar het nogal uitmaakt welke exchange je pakt of om welke tijd exact. Dit zal altijd een verschil van euro's tot 100'en euro's of nog meer opleveren. Als wat je moet betalen dan 5 euro scheelt, boeit de belasting niets
[...]
Dit sowieso
Naar mijn idee zijn er 4 kampen:
- Mensen die crypto aangeven bij de BD, en indien nodig hier een waarde aan hangen die minimaal 95% van de daadwerkelijke vertegenwoordigt. Je kan de meest gunstigste exchanges pakken, maar tijdstip staat vast dus er zal niet superveel speling in mogelijk zijn.
- Mensen die onbewust geen crypto aangeven bij de BD omdat ze dit simpelweg niet realiseren dat dit moet, of omdat ze de aangifte uitbesteden en hun tussenpersoon vraagt hier helemaal niet om.
- Mensen die bewust geen crypto aangeven bij de BD omdat ze denken dat dit niet zo nodig is voor die paar rotcentjes (ondanks dat dit ooit weleens kan veranderen).
- Mensen die bewust geen crypto aangeven omdat ze denken hiermee wat inkomstenbelasting te kunnen omzeilen.
De belastingdienst zal ook moeite hebben om hiermee om te gaan. Daarom zou ik adviseren om minimaal een snapshot van je portfolio te maken elk jaar.
Ach, de belastingdienst is tevreden met mijn aangiftes maar zelf wil ik nog veel meer vermogensbelasting betalen zelfs met de nieuwe regels die in werking gaan treden en de spaarder hierbij ontziet.paul-s83 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:39:
[...]
Je kan idd zelf tijdstip en bron bepalen wat het gunstigste uitkomt, en ik ben het absoluut met je eens dat het de belastingdienst waarschijnlijk geen zak uitmaakt als het bij wat hobby winsten blijft.
Naar mijn idee zijn er 4 kampen:
- Mensen die crypto aangeven bij de BD, en indien nodig hier een waarde aan hangen die minimaal 95% van de daadwerkelijke vertegenwoordigt. Je kan de meest gunstigste exchanges pakken, maar tijdstip staat vast dus er zal niet superveel speling in mogelijk zijn.
- Mensen die onbewust geen crypto aangeven bij de BD omdat ze dit simpelweg niet realiseren dat dit moet, of omdat ze de aangifte uitbesteden en hun tussenpersoon vraagt hier helemaal niet om.
- Mensen die bewust geen crypto aangeven bij de BD omdat ze denken dat dit niet zo nodig is voor die paar rotcentjes (ondanks dat dit ooit weleens kan veranderen).
- Mensen die bewust geen crypto aangeven omdat ze denken hiermee wat inkomstenbelasting te kunnen omzeilen.
De belastingdienst zal ook moeite hebben om hiermee om te gaan. Daarom zou ik adviseren om minimaal een snapshot van je portfolio te maken elk jaar.
Verwijderd
*man eet broodje uit de catering in zijn BMW*Richh schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:31:
[...]
Ik wil toch op z'n minst kunnen tracken welke aardappelboer er voor mijn vette patat heeft gezorgd.
Laat VET dus ook maar een rol spelen in die vreetschuur
Misschien kunnen ze elkaar ooit joinen en de VETKWAB coin introduceren.
Tweet: PARTNERSHIP????
X1000
Pensioen.
Jaapio wat ben je toch een held!Verwijderd schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:48:
[...]
*man eet broodje uit de catering in zijn BMW*
Tweet: PARTNERSHIP????
X1000
Pensioen.
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
Helemaal eens hoorpaul-s83 schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:39:
[...]
Daarom zou ik adviseren om minimaal een snapshot van je portfolio te maken elk jaar.
Nu zal dat bij jou wel snor zitten, maar dan moet je dus ook wel ff regelmatig een .csv exportje ofzo maken vanaf de exchanges. Een Binance zal zomaar niet offline gaan, maar als je heel je handel op Cryptopia hebt gedaan afgelopen jaren dan heb je wel ff een probleem met de bewijslastPilatuS schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:58:
[...]
Helemaal eens hoorIk maak zelf ook inderdaad ieder jaar wat screenshots. Mochten ze daar moeite mee hebben mogen ze ook mijn volledige tradinghistorie uitzoeken. Die wil ik ze graag leveren
Daar zullen ze idd om staan te springenPilatuS schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 23:58:
[...]
Helemaal eens hoorIk maak zelf ook inderdaad ieder jaar wat screenshots. Mochten ze daar moeite mee hebben mogen ze ook mijn volledige tradinghistorie uitzoeken. Die wil ik ze graag leveren
Ze hebben de boel de laatste tijd erg netjes voor elkaar verneem ik, dus kunnen ze zulke dingetjes naast hun reguliere beslommeringen vast wel ff netjes uitpluizen
Edit:
'T wordt ook wel weer es tijd voor een $1000+ candle. Omhoog uiteraard.
[ Voor 20% gewijzigd door toilet_paper op 12-02-2020 00:14 ]
Oei, was een weekendje weg, en mis nu al deze mooie plannen. Kom maar door!Verwijderd schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 00:05:
[...]
Nee dat wil ik @DW23 niet aandoen. Vegeta hoort ook wel een beetje bij de 9k.
We kunnen wel een 10k babe doen! En een 11k babe etc. etc. Gewoon mooie centerfold achtige dames bij ieder rond 1000tal?
Bitcoin is aan het veranderen, niet zo hard van stapel lopen >> Langzaam naar de maantoilet_paper schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 00:12:
Ik moet zeggen dat er zich een mooi bullflagje vormt aan de groene vlaggenmast van vanmiddag. Van mij mag er best nog zo'n groene frikandel bij achter.
Edit:
'T wordt ook wel weer es tijd voor een $1000+ candle. Omhoog uiteraard.
Verwijderd
Mijn excuses.Richh schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 22:35:
[Afbeelding]
Ik dacht dat jij bedoelde, "zolang je minder dan 30k hebt hoef je niet op te geven dat je ze hebt."
Jij bedoelde "zolang je minder dan 30k hebt moet je wel aangeven dat je ze hebt, maar niet hoeveel"
Of toch hodl met de droom dat het ooit wel richting de 50k gaat?
14K is peanuts, hodl to the moon!bones schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 06:58:
Ok wie gaat all exit als btc bijvoorbeeld de 14k aantikt?
Edit: Voor de gebruikers van Tradedash; de ontwikkelaars hebben aangegeven dat de stekker er morgen al uitgaat. Als tegemoetkoming zou je als gebruiker van Tradedash korting op de fees van Bittrex krijgen als je daar een account hebt/aanmaakt..... not for me...
Misschien verstandig om even je API key te deleten binnen Binance als je die aangemaakt hebt voor TD..
[ Voor 40% gewijzigd door iVibes op 12-02-2020 08:01 ]
* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *
Droom ? Eerder realiteit, bekijk de charts, zit perfect op schema om die richting uit te gaan.bones schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 06:58:
Ok wie gaat all exit als btc bijvoorbeeld de 14k aantikt?
Tijdens de glorie dagen ook lekker mee gedaan en uiteindelijk toen alles ingestort is mijn inleg er nog uit weten te halen.
In die tijd ook veel zitten rommelen met shit coins
Als ik nu in stap verdeel ik mijn portfolio in 5 grote coins en mischien dat ik er ook elke maand geld ga instoppen, aangezien de spaarrente toch ook niks meer oplevert op dit moment.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Doe het deze keer dan eens anders en stap alleen in Bitcoin.sjorremans schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 07:55:
Twijfel toch weer om in te stappen op dit moment.
Tijdens de glorie dagen ook lekker mee gedaan en uiteindelijk toen alles ingestort is mijn inleg er nog uit weten te halen.
In die tijd ook veel zitten rommelen met shit coins![]()
Als ik nu in stap verdeel ik mijn portfolio in 5 grote coins en mischien dat ik er ook elke maand geld ga instoppen, aangezien de spaarrente toch ook niks meer oplevert op dit moment.
XRP = trash
De bedoeling is juist om net vóór de gloriedagen je inleg eruit te halen met (het liefste) wat winst.. Dus buy low sell highsjorremans schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 07:55:
Twijfel toch weer om in te stappen op dit moment.
In die tijd ook veel zitten rommelen met shit coins![]()
Dit topic is gesloten.
- Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
- Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, geen gebedel om invites.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!