Ik zal wellicht heel hard klinken maar ik geloof niet dat de oorzaak van dat soort dingen bij crypto ligt, er is/was iets mis met deze mensen zelf en het is hooguit het laatste duwtje geweest. Had net zo goed door verlies met gokken kunnen komen.

The_Goat schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 14:00:
[...]
De beste opmerking van de afgelopen 20 pagina's in dit topic denk ik. Het grote probleem van crypto (en met name alts) momenteel. Het is een speelbal van traders/mensen met veel geld, leuk dat je alt misschien wel of geen goede fundamentals, doet er momenteel helemaal niets toe.
Het is denk ik een beetje een mix van durfinvesteerders, techneuten en andere nerds.

Jan modaal zit er niet (meer) in en dat levert de huidige kip-ei situatie op. Iedereen worstelt een beetje met hetzelfde, hoe ga je dat grote publiek enthousiast maken en zorg je ervoor dat mensen ook daadwerkelijk crypto gaan gebruiken? Kan dat überhaubt wel in de huidige vorm? Hoe krijg je de koudwatervrees weg bij mensen als er met enige regelmaat slecht nieuws over crypto naar buiten komt?
Ik zie het een beetje als het VHS/Betamax/Video2000 tijdperk zoals dat in het prille begin was. Het gros van de mensen zag totaal niks in kunnen opnemen en afspelen, die markt moest eerst gecreëerd worden en dat is nu met crypto niet anders. Wat we hebben werkt. Kan het beter? Ja. Zit iemand daar nu op te wachten? Nee.
Volgens mij is dat ook de meest gestelde vraag over crypto: 'wat kun je er eigenlijk mee?'
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.