[ZT] [Slowchat] Het grote cryptocurrency slowchat topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 107 Laatste
Acties:
  • 400.559 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bijvoorbeeld bovenstaande lijn is het voortschrijdend gemiddelde. Die volgt altijd de beweging van de prijs zelf, het is het gemiddelde.

In dit geval de 21 daagse gemiddelde, waarbij de laatste waarde het zwaarst weegt. De EMA. Bij een stijgende lijn zullen grote neergaande afwijkingen in het 21 daagse interval altijd het dichtst bij of op de lijn komen te liggen.

Vervolgens zorgen ‘price inertia’ en ‘mean reversion’ ervoor dat een trendlijn aanhoudt. Deze vallen echter niet onder TA, maar onder market anomolies.
Het enige wat je kunt zien met deze moving averages, is wanneer een duidelijke trendbreuk heeft plaats gevonden.
Met de nadruk op ‘plaatsgevonden’, verleden tijd.

[ Voor 26% gewijzigd door Dark Matter op 25-12-2019 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Dark Matter schreef op woensdag 25 december 2019 @ 10:15:
[...]

Ik kan wel aangeven wanneer er een denkfout wordt gemaakt. En dat geeft wat mij betreft wel een toegevoegde waarde. Kan ik hiermee diegene overtuigen. Misschien niet. Maar het is wel informatief of geeft reden tot nadenken voor anderen.
Eens, alleen dan is de manier van verwoorden erg belangrijk om de boodschap ook bij de ander te laten landen. Dan kan de discussie met meer plezier worden gevoerd en eindigt deze niet in een welles nietes achtige variant zoals nu het geval is. Daar kan nog een stap in worden gemaakt.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:56
Fijne feestdagen allemaal!

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
S2F model next halving price prediction.
10k+ 300k USD.

Ben benieuwd of het model standhoudt...

https://twitter.com/phrau.../1209370057622446080?s=21

Fijne feestdagen! 😘

[ Voor 7% gewijzigd door Dark Matter op 25-12-2019 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-12-2021
:P Ik ben ook tegen MA/EMA

En 20% per wat rendement? Jaar, maand, kwartaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Matter schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:27:
S2F model next halving price prediction.
10k+ 300k USD.

Ben benieuwd of het model standhoudt...

https://twitter.com/phrau.../1209370057622446080?s=21

Fijne feestdagen! 😘
Ik wil op deze fijne feestdagen natuurlijk niet de pessimist uithangen, maar heel realistisch gezien betwijfel ik of dit model stand houdt.

Het gaat uit van schaarste en dat is natuurlijk in het geval van Bitcoin overduidelijk het geval, maar dan moet er wel verschrikkelijk veel vraag aan vastzitten.

Op dit moment is er wel vraag, maar niet voor de absurde bedragen die in een dergelijk model naar voren komen.

Het is uitteraard mogelijk, maar zou jij Bitcoin kopen op 50k? 100k? 300k?

Dat gaat alleen op wanneer er tientallen of zelfs honderden miljoenen mensen in blinde paniek willen instappen.

Ik duim met je mee, dat wel :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:55:
[...]

Ik wil op deze fijne feestdagen natuurlijk niet de pessimist uithangen, maar heel realistisch gezien betwijfel ik of dit model stand houdt.

Het gaat uit van schaarste en dat is natuurlijk in het geval van Bitcoin overduidelijk het geval, maar dan moet er wel verschrikkelijk veel vraag aan vastzitten.

Op dit moment is er wel vraag, maar niet voor de absurde bedragen die in een dergelijk model naar voren komen.

Ik duim met je mee, dat wel :9
Momenteel komen er dagelijks 1800 nieuwe bitcoins bij, en dat wordt zo meteen gehalveerd.
Veel van die nieuwe muntjes worden gelijk verkocht, aangezien miners hun operationele kosten moeten betalen, hun investeringen moeten terug verdienen en nieuwe investeringen moeten bekostigen.

Deze nieuwe bitcoins worden dus momenteel geabsorbeerd door bestaande vraag.
Dat is 13.500.000 USD per dag, oftewel 5.000.000.000 USD per jaar, die zometeen slechts de helft aan nieuwe bitcoins bechikbaar heeft.
Die vraag verandert dus niet, alleen het aanbod.
En de hierop volgende prijsstijging triggered vervolgens een nieuwe hype cycle, waarbij iedereen weer bang is de boot te missen. Hence, een nieuwe bubble. 😉

Vergeet niet, de massa stapt pas vlak voor de top in.

PS; het gaat niet perse om de individuele bitcoin prijs, maar om de market cap. Is die al heel groot of nog relatief klein.
Of ik nu 1000 EUR investeer bij een BTC prijs van 7.000 of 70.000, maakt niet uit. Het gaat om de hierop volgende prijsstijging.

Het enige verschil is dat bij een prijs van 7000 er potentieel nog meer te verdienen is dan bij een prijs van 70.000. Echter is het vertrouwen en de zekerheid op succes ook groter bij die hogere prijs. En het risico dus ook kleiner.

[ Voor 16% gewijzigd door Dark Matter op 25-12-2019 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Ik raak Mn BTC nu aan de straatstenen al niet kwijt. Alleen wat bots die af en toe een stukkie kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Kerstdump incoming!

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Dark Matter schreef op woensdag 25 december 2019 @ 09:53:
[...]
Dus risicomanagement valt onder Technische Analyse?
Heb ik nooit gezegt, dat verzin jij er bij.
Of een professionele trader haalt meer dan 20% rendement per jaar volgens jouw berekening?
Heb ik ook nooit gezegt. Jij verzint de meest extreme getallen voor niet traders en de meest extreme negatieve getallen voor traders. Nergens heb ik ooit 20% gezet net zoals ik nooit het 20k en 5k verhaal heb gezegt.
Ik herhaal alleen maar wat je zelf zegt, maar zodra er een duidelijk tegenargument komt, is het onzin en heeft die ander er geen verstand van.....
Nee, je herhaalt niet wat ik zeg. Je verzint keer op keer dingen die ik nooit heb gezegt. Dit maakt iedere vorm van discussie met jou compleet kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Youtubers worden nu gencensord die over crypto praten.. lol.

Warnings en removals.

Vinden jullie terecht of niet? Ik vind youtube wel gelijk hebben aan 1 kant. Hoeveel mensen worden de dupe van crypo, de nieuwe investeerders.
Het is gewoon een fokking ponzi eerlijk gezegd. En nieuwe mensen betalen de oudere garde die meer ervaring heeft en al is genaaid.

boxmings kanaal is nu al leeg
YouTube: Boxmining
YouTube: Ivan on Tech

Niet dat ik daar ooit naar keek maar toch

[ Voor 111% gewijzigd door A87 op 25-12-2019 13:46 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

A87 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:25:
Youtubers worden nu gencensord die over crypto praten.. lol.

Warnings en removals.

Vinden jullie terecht of niet? Ik vind youtube wel gelijk hebben aan 1 kant. Hoeveel mensen worden de dupe van crypo, de nieuwe investeerders.
Het is gewoon een fokking ponzi eerlijk gezegd. En nieuwe mensen betalen de oudere garde die meer ervaring heeft en al is genaaid.

boxmings kanaal is nu al leeg
YouTube: Boxmining

Niet dat ik daar ooit naar keek maar toch
Die hoerige Bybit Duitser is er nog steeds... :/

YouTube: SOMEONE WILL PUMP BITCOIN & its NOT who YOU THINK!! w. DavinciJ15

XRP = trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 03:34:

Wil je het fulltime doen en er zeg minimaal 2k per maand aan verdienen moet je met een account aan de slag gaan van minimaal 50k, maar eigenlijk 100k of meer.
Volgens mij zeg je hier toch echt dat je 100k nodig hebt om minimaal 2k per maand te verdienen.
2k van 100k is toch echt wel 2% per maand, oftewel minstens 20% per jaar!
En bij 50k stijgt dit zelfs tot 40% per jaar.

Ik weet niet hoeveel eggnog jullie thuis drinken, maar deze post is toch echt pas van 4 dagen geleden. 😉

[ Voor 10% gewijzigd door Dark Matter op 25-12-2019 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Goat
De meeste crypto kanalen gaan nergens over, maar vind het altijd wel knap als mensen van helemaal niets (een beetje kletsen voor een camera over welk onderwerp dan ook), een business kunnen maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Dark Matter schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:03:
[...]

Volgens mij zeg je hier toch echt dat je 100k nodig hebt om minimaal 2k per maand te verdienen.
2k van 100k is toch echt wel 2% per maand, oftewel minstens 20% per jaar!
En bij 50k stijgt dit zelfs tot 40% per jaar.

Ik weet niet hoeveel eggnog jullie thuis drinken, maar deze post is toch echt pas van 4 dagen geleden. 😉
of 2k en een uitkering. De bijbel zegt dat het te compenseren is met vrijwilligerswerk.

[ Voor 255% gewijzigd door A87 op 26-12-2019 00:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 17:07

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Niks ponzi. Mensen maken gewoon domme investeringen in een markt waar ze niks van af weten. Eigenschuld dikke bult.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

DAMAGE schreef op woensdag 25 december 2019 @ 15:09:
Niks ponzi. Mensen maken gewoon domme investeringen in een markt waar ze niks van af weten. Eigenschuld dikke bult.
Het is gewoon een ponzi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
A87 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:49:
[...]

Laat ze lekker lulle over nulle. alles naar nul, de scam ponzi.
De slachtoffers van de ponzi :(
Dan short je de boel toch naar 0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

PilatuS schreef op woensdag 25 december 2019 @ 15:10:
[...]

Dan short je de boel toch naar 0 :)
@ testnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A87 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 14:49:
[...]

of 2k en een uitkering. De bijbel zegt dat het te compenseren is met vrijwilligerswerk.
_O-

• jaspervdbroeke
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22-02-2021
Dat is net jammer wakker worden op tweede kerst... Timo gister op 0.00007900 verkocht met lekkere winst. Blijkt ie naar 0.0001 gestegen te zijn🙄

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Interessant:

Vervolg op wat ik gisteren postte:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EMoHmOdUcAA1uwi?format=jpg&name=small

• A87
  • Niet online

A87

whahaha Soooooowww zelfs alle videos van ivan zijn verwijderd. 8)7 8)7
YouTube: Ivan on Tech

niet dat het me boeit want keek er niet naar, maar sommige hier vast wel.

[ Voor 14% gewijzigd door A87 op 26-12-2019 12:33 ]

• Mr_Ripple
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-07-2024

Mr_Ripple

BTC only

Taro schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:38:
Interessant:
[Twitter]

Vervolg op wat ik gisteren postte:
[Twitter]
[Afbeelding]
Zeker, lekker btc dumpen voor cash en gelijktijdig eth omzetten in btc, of zo..

XRP = trash

• PilatuS
  • Niet online
Nieuwe video van Vamp met vooral ook een interessante blik op het grotere plaatje, de markt in zijn geheel en de toekomst van crypto: YouTube: Must Watch Christmas Update, Tulip Wallet and the Monthly bear Cross...

Vanaf 4:30 tot 13 min het deel over de markt zonder TA.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 26-12-2019 16:17 ]

• A87
  • Niet online

A87

Weer de zoveelste mislukte poging om boven 7800 te komen. laatste poging 4 weken geleden. dus 5300 of 5800, makes sense en dan weer 6900 ofso als top, mischien zelfs 8k ,, lol

[ Voor 67% gewijzigd door A87 op 26-12-2019 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Nu ook cryptocurrency kopen op Binance via VISA: https://www.binance.com/en/support/articles/360037914692.

Dit ziet er toch echt niet goed uit hoor, wick boven de 2 MA's, maar de candle body eronder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VQ6ScNJnz4aw0U8UqQzMToIK/full.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Goat
vanochtend gekocht op 7203 en daarna niet meer gekeken, zie dat ik niet echt ben opgeschoten :)

Morgen wel een interessante dag (en verklaard misschien ook de actie momenteel): er sluiten heel veel futures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

ik sta 6 euro profit. Proberen weer opnieuw een short.

[ Voor 45% gewijzigd door A87 op 27-12-2019 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
En op Binance komen er weer wat grotere orders in het orderbook bij, zowel de buy als sell kant worden niet snel opgegeten. We hebben iemand nodig die de richting bepaalt anders kan het nog wel even zo doorgaan...

Mijn gevoel zegt dat ik nu een short moet openen en dat de stop zo uit het putje wordt getrokken, maar daarom zou ik als ik nu een positie in zou nemen juist een long openen. Maar ik kijk bewust even vanaf de zijkant toe.

[ Voor 34% gewijzigd door Taro op 27-12-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Ik gok op scamwick up, scamwick down, paar uurtjes sideways en dan weekend dump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvandelaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-02-2024
Taro schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:38:
En op Binance komen er weer wat grotere orders in het orderbook bij, zowel de buy als sell kant worden niet snel opgegeten. We hebben iemand nodig die de richting bepaalt anders kan het nog wel even zo doorgaan...

Mijn gevoel zegt dat ik nu een short moet openen en dat de stop zo uit het putje wordt getrokken, maar daarom zou ik als ik nu een positie in zou nemen juist een long openen. Maar ik kijk bewust even vanaf de zijkant toe.
Hoe strak zet jij je stop loss bijvoorbeeld als je nu een long zou plaatsen op bybit? Ligt uiteraard aan de leverage. Laten we zeggen x50. Ben wel benieuwd.

Rookworst zonder r is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

🎢 📉 👺

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Bartvandelaar schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 12:54:
[...]

Hoe strak zet jij je stop loss bijvoorbeeld als je nu een long zou plaatsen op bybit? Ligt uiteraard aan de leverage. Laten we zeggen x50. Ben wel benieuwd.
Met een x50 zet ik die doorgaans op 5-7,50 Dollar hoger/lager, het is maar net waar de support/resistance ligt en dan 2-3 dollar daarboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Die bulls vandaag zijn echt een hardnekkige plaag. Hoeveel failure moet je hebben in 4 weken tijd voordat de boel eens 6000 aantikt.?
Dat vieze smerige langzame omhoog gekruip. Echt walgelijk om te zien. Voor de zoveelste keer een lower high :S

Als een glibberige aal kruipen weer falen en weer zakken . omg. het wilt maar geen afscheid nemen van 7keks

Dan kakt het naar 6keks en als diaree gaat het dan 18 uur sideways, vervolgens opeens een pump naar 8 of 9k..

Wat een scam joh....... Wat een rotzooi. Dat we hier allemaal deel aan nemen, man :+

[ Voor 117% gewijzigd door A87 op 27-12-2019 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-09 21:04
A87 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:46:
Die bulls vandaag zijn echt een hardnekkige plaag. Hoeveel failure moet je hebben in 4 weken tijd voordat de boel eens 6000 aantikt.?
Dat vieze smerige langzame omhoog gekruip. Echt walgelijk om te zien. Voor de zoveelste keer een lower high :S

Als een glibberige aal kruipen weer falen en weer zakken . omg. het wilt maar geen afscheid nemen van 7keks

Dan kakt het naar 6keks en als diaree gaat het dan 18 uur sideways, vervolgens opeens een pump naar 8 of 9k..

Wat een scam joh....... Wat een rotzooi. Dat we hier allemaal deel aan nemen, man :+
Damn bruh, je laat jezelf veel te veel meeslepen door dit hele crypto debacle :P
Enfin, helaas is de langverwachte 2019 december bullrun uitgebleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

PHPResource schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:59:
[...]

Damn bruh, je laat jezelf veel te veel meeslepen door dit hele crypto debacle :P
Hey, het is nog geen januari he, 50k moonshot incoming :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHPResource
Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:01:
[...]

Haha don´t keep your hopes up buddy.

Wel opvallend, we zitten nu precies op het jaargemiddelde van prijs per bitcoin in euro´s (6553, zie frontpage btcdirect.eu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Verwijderd schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 19:01:
[...]

Tether fueled shit.

ja, bitcoin was bitcoin maar nu niet meer

[ Voor 10% gewijzigd door A87 op 27-12-2019 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 17:07

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

PHPResource schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 18:59:
[...]

Ook niet zo gek; we zitten nog steeds in een downtrend en nog niet echt grote tekenen van een trend omkeer gespot op het grotere tijdsframe. Enkel op de kortere tijdsframe wat dingen die daar op kunnen duiden maar we moeten ook daar nog steeds een confirmatie op zien.

Een nieuwe ATH zal vast wel weer komen. Zo werkt de markt nu eenmaal. We zullen nog even moeten wachten.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Zo simpel kan het zijn...
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EMz-28gX0AAiznr?format=png&name=large

Komt ook nog redelijk overeen met mijn plaatje/voorspelling van een aantal weken geleden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gmfNSS36falNfcOB8oGmXPg9/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

maar dan niet omhoog maar naar 3k en dan 1k. Zon dubbel top kakt meestal in, gaat niet voor de 3e keer omhoog

[ Voor 45% gewijzigd door A87 op 27-12-2019 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
A87 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 20:47:
gaat niet voor de 3e keer omhoog
Het zou je verbazen hoe enorm vaak de boel ergens 3x komt voordat er een richting wordt gekozen. Zowel omhoog als omlaag is het op alle timeframes vaak de 3e keer waarbij de boel breekt. De 2e keer dat ie op een punt komt geeft eigenlijk altijd wel een bounce. Het zou mij verbazen als we bij de 2e keer gelijk doorzakken zonder een stevige bounce.

Edit: Ik zie die chart van Taro als 2e keer er komen trouwens, niet de 3e keer.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 27-12-2019 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Als 7500 USD tot nu toe de hoogste prijs was geweest, zou je dan bearish of bullish zijn? 🤔

https://twitter.com/100tr.../1210653170210357248?s=21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Wat is er met BCH aan de hand? Standaard pumpje of niet?

Edit: komt doordat er een future bijgekomen is op binance?

[ Voor 35% gewijzigd door The_Goat op 27-12-2019 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A87
  • Niet online

A87

Dark Matter schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 22:32:
Als 7500 USD tot nu toe de hoogste prijs was geweest, zou je dan bearish of bullish zijn? 🤔

https://twitter.com/100tr.../1210653170210357248?s=21
in dat glas zit wodka

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raceneus968
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Een jaar zonder verlies, klaar voor volgend hoofdstuk..2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Klaar voor weer een jaar vol met cryptodrama, ben benieuwd wat de volgende hype of ellende gaat worden.
SEC, beaxy, lightning, btc halving, bakkt, het viel toch allemaal een beetje tegen.

Nouja, de dump na de bakkt launch was wel leuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
Zo'n slecht jaar was het toch niet? Begin 2019 had ik er 100% voor getekend om te eindigen waar BTC nu staat, 14k als top dit jaar had ik zeker niet verwacht!

Edit: en die run naar 14k dit jaar geeft wel aan wat de potentie van BTC is. Z We zijn nu een jaar verder, en met zo'n zelfde run vanaf hier staan we al ver voorbij 20k. En dat is nieuw terrein, geen idee wat er dan gebeurd. Ben toch echt bang dat het antwoord daarvan grotendeels in de handen van Henk en Ingrid ligt...….

[ Voor 57% gewijzigd door Swaha op 28-12-2019 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
Mwah sorry dat vind ik wel erg makkelijk.. een chart met bestaande informatie inkleuren met wanneer je short of long had moeten gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvandelaar
Geen flauw idee welke kant het op zal gaan de komende uren.

Edit: ik heb in ieder geval een long geopend voor een paar tientjes. Even een gokje wagen. Kom op bulls!

[ Voor 47% gewijzigd door Bartvandelaar op 28-12-2019 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:46

Bever!

3

A87 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 17:46:

Goed traden is weten wanneer je vooral niet moet traden.. Btc is gewoon niks aan nu, laatste week weer in zilver gestapt, daar is nu weer actie en zo wissel ik het wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
PHPResource schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 12:30:
[...]

Mwah sorry dat vind ik wel erg makkelijk.. een chart met bestaande informatie inkleuren met wanneer je short of long had moeten gaan :+
Dat staat er niet, het gaat niet om het verleden in die chart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 11:09
Afbeeldingslocatie: https://www.tradingview.com/x/oWo3Y070/

inverse head en shoulder. moon soon, then lambo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Hopelijk zet de BTC nog een eindejaars spurt in, wie weet :?
En anders maar niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
is er nog iemand maan aan het gaan met een paar van die gekke altcointjes? B)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
Tominatie schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:33:
Telos en xbtx. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hektor73
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 15-01-2023
Tominatie schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 20:33:
Vandaag met Waves en ENJ leuke ritten gemaakt, net in TOMO gestapt voor hopelijk een mooie afsluiting.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
XRP, je kan me over 2 dagen al bedanken, ik ga zelf niet mee maar heb zeer goede info dat hij gaat stijgen op korte termijn (reed net een nummerbord met xrp erop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Bij mij staat binance de ene keer op engels en dan weer op nederlandstalig, zonder dat ik daar een instelling voor verander, meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
The_Goat schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:51:
Bij mij staat binance de ene keer op engels en dan weer op nederlandstalig, zonder dat ik daar een instelling voor verander, meer mensen last van?
Nee geen last van. Ik zou het zoeken in cookies en/of adblockers en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Zal het eens uitzoeken, het valt me nu op dat funding rate op binance 2x zo hoog is als op bitmex momenteel, is dit altijd zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Iets met Opel, een donatie en een moonshot richting 2020!

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Iets met BAT, RSI, EW, divergence, break-outs en resistance, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
The_Goat schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 23:33:
Iets met BAT, RSI, EW, divergence, break-outs en resistance, succes!
Ben benieuwd wat ie gaat doen :) Mooie double bottom op de weekly met een mooie bouince. Alleen wel gebrek aan volume en doorzetten. Hij ging door de 1850 heen op USDT, maar in plaats van naar de 1900 te gaan heeft ie er maar moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goh
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-08-2023

Goh

PilatuS schreef op zondag 29 december 2019 @ 00:30:
[...]

Ben benieuwd wat ie gaat doen :) Mooie double bottom op de weekly met een mooie bouince. Alleen wel gebrek aan volume en doorzetten. Hij ging door de 1850 heen op USDT, maar in plaats van naar de 1900 te gaan heeft ie er maar moeite mee.
Maar eerlijk is eerlijk, dit is enkel leuk voor de traders. Als hij vandaag omhoog gaat, vormt er zich weer een gap. Ben je binnen de kortste keren weer terug bij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Iedere week weer een gap, beter stoppen met traden in het weekend.

Maar even serieus: het lijkt best een beetje bullish nu, op naar de 7.8k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
The_Goat schreef op zondag 29 december 2019 @ 15:21:
Iedere week weer een gap, beter stoppen met traden in het weekend.

Maar even serieus: het lijkt best een beetje bullish nu, op naar de 7.8k
Mag wel wat volume instromen dan, laat die whales maar ff losgaan want op deze manier is het wel heel saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Volume komt wel als alle stoplosses boven de 7400 getriggerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
Volgens de experts worden de CME futures gaps bijna altijd gevuld.
Dan wacht ik wel tot de gap op 11.7 K. gevuld wordt en ach, ik heb geen haast 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ik heb de afgelopen dagen alle mogelijke gaps afgeroomd richting andere investeringen. In 2020 ga ik minder tijd aan crypto besteden en meer aan het gezin, vakanties, genieten, sporten, aandelen, aflossen hypotheek, mooie gadgets kopen en reviewen, leuke artikelen schrijven, websites uitbouwen, etc.

Na 3 jaar crypto merk ik wel dat de diepgang er uit is. Alleen over de koersen praten en handelen zijn niet uitdagend genoeg. Heb vandaag mooie ronde aantallen Bitcoin, ONT, NEO en LTC geparkeerd en een USD & EUR handelspotje over waarmee het leuk is af en toe een trade te maken. Leverage trading stop ik definitief mee, dat is erg verslavend. Mocht ik weer percentages laten zien, spreek mij er dan op aan :)

Tot zover mijn goede voornemens, nu nog kijken of ik mij er aan kan houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 11:09
Taro schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:09:
Ik heb de afgelopen dagen alle mogelijke gaps afgeroomd richting andere investeringen. In 2020 ga ik minder tijd aan crypto besteden en meer aan het gezin, vakanties, genieten, sporten, aandelen, aflossen hypotheek, mooie gadgets kopen en reviewen, leuke artikelen schrijven, websites uitbouwen, etc.

Na 3 jaar crypto merk ik wel dat de diepgang er uit is. Alleen over de koersen praten en handelen zijn niet uitdagend genoeg. Heb vandaag mooie ronde aantallen Bitcoin, ONT, NEO en LTC geparkeerd en een USD & EUR handelspotje over waarmee het leuk is af en toe een trade te maken. Leverage trading stop ik definitief mee, dat is erg verslavend. Mocht ik weer percentages laten zien, spreek mij er dan op aan :)

De bodem is in zicht voor BTC.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
superpolm schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:18:
[...]

De bodem is in zicht voor BTC.....
Heel fijn, voor mijn hypotheek ook :)

Maar ik ben nog lekker aan boord hoor, als de koers stijgt lift ik mee. Maar niet meer met de aantallen tot nu toe. @Slux is/was wel een mooi voorbeeld, nog mooie aantallen staan om blij te worden van een stijging, maar dat dagelijkse traden met grote aantallen stop ik mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Mijn goede voornemen is juist het weer wat professioneler aan te gaan pakken. Als ik kritisch naar dit jaar kijk heb ik het een stuk slechter gedaan dan in 2018. Helaas een groot deel dat ik er uit moet halen voor andere uitgaves, dus wordt weer een beetje opbouwen allemaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ik denk dat je ook naar de verhouding van tijd vs verhouding van inkomsten moet kijken.

Tijdens een bullrun is het overduidelijk dat je dat op geen enkele manier kunt overtreffen door andere inkomsten. Maar Bitcoin zit niet 100% van de tijd in een bullrun (doh :) ). Achteraf is het ook mooi inkopen op 3k en verkopen op 14k, maar vooraf niet en tussendoor en achteraf maakt iedereen wel wat trades die je beter niet had kunnen maken.

En uiteraard zitten er zeker lucratieve trades tussen, maar al met al en al die uren, dan mag je daar wel even kritisch naar kijken. Het blijft leuk, maar wel met kleinere aantallen en inderdaad meer door professionele trades ipv de amateuristische aanpak met veel trades en veel BNB bijkopen die je gemiddelde doen dalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Goat
Ik ben beginnend zelfstandig ondernemer, iedere euro telt en tijd is schaars, traden doe ik er een beetje bij voor het vermaak als vrouw en kinderen op bed liggen, maar dan is het alsnog zonde om er niet het maximale uit te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Eens, uiteraard moet je er altijd het maximale uithalen in de tijd die je ervoor beschikbaar hebt.

In mijn geval heb ik een prima fulltime baan van >50 uur, daarnaast ook al jarenlang zelfstandig ondernemer met >15 klanten, passieve inkomsten via >10 websites en daarnaast een vrouw en kinderen die ook aandacht verdienen. En alle tijd die ik aan crypto besteed gaat ten koste van die laatste, terwijl dat juist de meest belangrijkste en waardevolle is :)

Als ik nou met >100 Bitcoin zat te handelen was het anders, maar dat red ik niet :D Vandaar mijn keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartvandelaar

Mooi dat je een keuze hebt kunnen maken daar in. Gezin staat op 1 en dat lijkt me meer dan prima. Blijf in ieder geval rond hangen want ik kan je posts altijd erg waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
Ah, wederom een exitscam.. :(

;)

prima keuze, "stoppen op het hoogtepunt"... :+
Persoonlijk denk ik dat je terecht bent nagegaan welke prioriteiten er aanstonds zijn..
Kan nooit een verkeerde keuze zijn ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
@raceneus968 Daar zeg je wat, die exitscam heeft ons in 2019 ook behoorlijk wat tijd (en ETH) gekost. En dat voor één of andere ***** die voor zijn eigen gewin is gegaan, terwijl het bij het goede doel had moeten terechtkomen. Ik zou graag zijn naam hier neerplempen, maarja, dat is niet chique en tegen de regels.

3 weken geleden heeft mijn zoontje een cheque van 2.500 Euro aangeboden voor een goed doel tegen eenzaamheid. Minister Hugo de Jonge was er ook bij aanwezig om het extra aandacht te geven.

Gelukkig kan ik mijzelf wel aan blijven kijken, ik hoop dat de loser die dat xRekt geld achterover heeft gedrukt ooit zal merken en beseffen dat karma daadwerkelijk bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Even door de 7500 USDT knallen graag...

Zo, die 160 Bitcoin op Binance @ 7500 werden binnen 15 seconden opgegeten, netjes.

Auw, maar hij is er wel open over:
[Twitter: https://twitter.com/SalsaTekila/status/1211382172260749312]

Ah :)
[Twitter: https://twitter.com/SalsaTekila/status/1198631180574318593]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EKJks5WXUAEJijy?format=png&name=small

Edit: 100 Dollar eraf in een paar minuten, toch een goede trade als hij hem nog niet heeft gesloten...

[ Voor 122% gewijzigd door Taro op 29-12-2019 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PHPResource
Taro schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:10:
@raceneus968 Daar zeg je wat, die exitscam heeft ons in 2019 ook behoorlijk wat tijd (en ETH) gekost. En dat voor één of andere ***** die voor zijn eigen gewin is gegaan, terwijl het bij het goede doel had moeten terechtkomen. Ik zou graag zijn naam hier neerplempen, maarja, dat is niet chique en tegen de regels.

3 weken geleden heeft mijn zoontje een cheque van 2.500 Euro aangeboden voor een goed doel tegen eenzaamheid. Minister Hugo de Jonge was er ook bij aanwezig om het extra aandacht te geven.

Gelukkig kan ik mijzelf wel aan blijven kijken, ik hoop dat de loser die dat xRekt geld achterover heeft gedrukt ooit zal merken en beseffen dat karma daadwerkelijk bestaat...
Aghhh waarom kunnen we die malloot niet aan de digitale schandpaal nagelen he... zou zo lekker zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raceneus968
  • Niet online
}:O }:O }:O :9
mogelijkheden, ..
;)

ben een liefhebber van schilderijen van "Bosch"..

[ Voor 39% gewijzigd door raceneus968 op 29-12-2019 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Hij had vandaag al 8k verdient met een ETH swing, dus een slechte dag zal het wel niet zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
PilatuS schreef op zondag 29 december 2019 @ 21:36:
[...]

Hij had vandaag al 8k verdient met een ETH swing, dus een slechte dag zal het wel niet zijn :)
Inderdaad, hij heeft de smaak weer redelijk te pakken. En je kunt nooit op de minuut nauwkeurig een trade goed starten, de kans dat je eerst in de min komt te staan is erg groot, maar dan is het belangrijk om aan je strategie vast te houden. Hem kennende zal hij zo zijn winst of verlies ook nog wel posten, als hij de trade té vroeg heeft gesloten doet hij daar niet moeilijk over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Oh, hij heeft het "verlies" weten te beperken :) En zijn eerste target is als het goed is al gehit.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EM-1_26XYAAa_mB?format=jpg&name=large

[ Voor 15% gewijzigd door Taro op 29-12-2019 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ben benieuwd wat BTC gaat doen. Zal niet de eerste keer zijn dat een IHNS op een harde manier faalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Long 7385 nu, let's go :)

Edit: reden; we zijn uit de ichimoku cloud op de 4h gebroken, 7346 (binance) was de perfecte retest, ik vergroot m'n long tm 7346

[ Voor 72% gewijzigd door The_Goat op 29-12-2019 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
The_Goat schreef op zondag 29 december 2019 @ 22:01:
Long 7385 nu, let's go :)

Edit: reden; we zijn uit de ichimoku cloud op de 4h gebroken, 7346 (binance) was de perfecte retest, ik vergroot m'n long tm 7346
Ik wou al zeggen, anders hopelijk een x100 met exit @ 7401 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Goat
Ik doe ruig vandaag en heb een 2x in gezet met alles wat op binance staat

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• RaptorXS
Ik wens iedereen volgend jaar een goede gezondheid want dat is het belangrijkste in (van) het leven.
De crypto winsten zijn mooi want in mijn geval ben ik [en de mijnen) er onafhankelijk door geworden
Maar wat heb je aan geld als je er niet van kan genieten?
Ik heb afgelopen week mijn lesje geleerd in deze.
m.vr.gr. RaptorXS. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox

Idem, incl. opbouw hodl pf met uitzondering van ont.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raq
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 23:32

raq

Nou, dat wordt rustig hier in 2020. Succes met alle voornemens.

Waves ook weer aan de wandel :)

De tijd leert of het tij keert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cursquidHome
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-06-2022
Ook weer een post van mij na 6 maanden. Afgelopen 6 maanden heb ik mijn portfolio naast me neergelegd en ook deze forum, omdat het te veel tijd en stress kosten. Zoals ik nu ook bij andere lees werd ik een beetje moe om alles in de gaten te houden. Onder de streep kreeg ik mijn crypto’s niet goed in de groene cijfers.
Als ik afgelopen jaar moet samenvatten heb ik meer verdiend aan het aflossen van mijn hypotheek begin dit jaar *O* dan aan de crypto . De tijd die ik afgelopen maanden over had is mij meer waard geweest dan de eventuele winst met coins.
Ik laat de crypto wereld over aan de pro’s. Ik hodl gewoon tot het einde en zal af en toe eens proberen wat te handelen. Meer langetermijn waves bekijken of een coin interessant is om in te stappen.
Zodra we weer in de bull run zitten zal ik wel weer actief worden }:O

Fijne jaarwisseling en succes voor de gene die hier wel mooie winsten kunnen behalen.
:9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang de bitcoin eerst even daalt tot februari en vervolgens stapsgewijs heerlijk omhoog ga tot de halvering weet ik zeker dat ik een voortreffelijk 2020 heb, dan hoef die opzich, voor mij, nog niet eens naar de maan te gaan. Gewoon futures op binance rond de 100x en maandjes wachten. Dat geschommel van die magere procentjes, wat die nu telkens doet, heb ik toch vrij weinig aan. Fijne jaarwisseling

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2019 12:03 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• PHPResource
Als dit topic een beetje de weerspiegeling is van de mentaliteit die heden bij de crypto traders heerst, dan gaat die moonshot nog heel lang duren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:15
PHPResource schreef op maandag 30 december 2019 @ 11:50:
Als dit topic een beetje de weerspiegeling is van de mentaliteit die heden bij de crypto traders heerst, dan gaat die moonshot nog heel lang duren :+
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Goat
Of die is dichterbij dan je denkt, iedereen geeft het op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
toch nog een moonshot in de portfolio zo vlak voor het nieuwe jaar
Pagina: 1 ... 16 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Het initiëren van pumps en dumps is strict verboden.
  • Geen Telegram groups of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, geen gebedel om invites.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vraagjes. Eigen inzet blijft gewenst.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Voer geen inhoudelijke discussies die beter passen in hun eigen of andere topics. Mochten die organisch toch ontstaan, maak een TR aan zodat ze verplaatst kunnen worden naar elders
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor de topic die het best bij je vraag/opmerking past (in de regel is dat dus sowieso niet het slowchat topic)

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!