Verwijderd schreef op woensdag 25 december 2019 @ 11:55:
[...]
Ik wil op deze fijne feestdagen natuurlijk niet de pessimist uithangen, maar heel realistisch gezien betwijfel ik of dit model stand houdt.
Het gaat uit van schaarste en dat is natuurlijk in het geval van Bitcoin overduidelijk het geval, maar dan moet er wel verschrikkelijk veel vraag aan vastzitten.
Op dit moment is er wel vraag, maar niet voor de absurde bedragen die in een dergelijk model naar voren komen.
Ik duim met je mee, dat wel

Momenteel komen er dagelijks 1800 nieuwe bitcoins bij, en dat wordt zo meteen gehalveerd.
Veel van die nieuwe muntjes worden gelijk verkocht, aangezien miners hun operationele kosten moeten betalen, hun investeringen moeten terug verdienen en nieuwe investeringen moeten bekostigen.
Deze nieuwe bitcoins worden dus momenteel geabsorbeerd door bestaande vraag.
Dat is 13.500.000 USD per dag, oftewel 5.000.000.000 USD per jaar, die zometeen slechts de helft aan nieuwe bitcoins bechikbaar heeft.
Die vraag verandert dus niet, alleen het aanbod.
En de hierop volgende prijsstijging triggered vervolgens een nieuwe hype cycle, waarbij iedereen weer bang is de boot te missen. Hence, een nieuwe bubble. 😉
Vergeet niet, de massa stapt pas vlak voor de top in.
PS; het gaat niet perse om de individuele bitcoin prijs, maar om de market cap. Is die al heel groot of nog relatief klein.
Of ik nu 1000 EUR investeer bij een BTC prijs van 7.000 of 70.000, maakt niet uit. Het gaat om de hierop volgende prijsstijging.
Het enige verschil is dat bij een prijs van 7000 er potentieel nog meer te verdienen is dan bij een prijs van 70.000. Echter is het vertrouwen en de zekerheid op succes ook groter bij die hogere prijs. En het risico dus ook kleiner.
[
Voor 16% gewijzigd door
Dark Matter op 25-12-2019 12:29
]