Klopt, het zal het dichtst zitten bij een 'onverschuldigde betaling' welke niet goed behandeld wordt door Flatex, echter ben ik hun lakse houding vrij beu. Het 'bestelen' is dan ook meer aan te geven hoe ik dit inmiddels opvat.BertS schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:45:
Misschien eerst eens nadenken of 'bestelen' de juiste term is in dit verhaal.
Als ik het zo lees lijkt het meer ergens 'achter de kassa op de grond te zijn gevallen' (als in: tussen wal en schip).
Exact. Ik weet alleen even niet of ik BTW moet rekenen als particulier. Ik las ergens dat je het wel kan doen als je geen BTW kan verrekenen (kan ik niet want particulier), maar ik draag het verder ook niet af (want again, particulier)...daan! schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 16:48:
[...]
In tegenstelling tot andere posters hier kan ik het alleen maar toejuichen.
Probeer maar eens aan de Wehkamp een rekening van 1 euro niet te betalen, ze weten je te vinden!
Andersom mag dat ook best!
je bent toch zekerniet?
Aangetekende brieven sturen is misschien iets van een later stadium, kost ook weer geld en zo.
Wat je kan proberen is een 14-dagen brief per email sturen.
Als ze erop reageren kan je aantonen dat ze hem gelezen hebben.
Vaak nemen schuldeisers een termijn die wat langer is dan 14 dagen, voor de zekerheid.
Daar moet in staan:Incassokosten die je daarna in rekening kan (proberen) te brengen zijn afhankelijk van het bedrag, tot 2.500 euro is het 15 procent met een minimum van 40 euro. (kom je toch nog in de buurt van die gratis 100 euro
- een uitleg wat de gevolgen zijn als je niet op tijd betaalt
- heel specifiek het bedrag aan incassokosten dat in dat geval verschuldigd is
- soms ook het bedrag aan BTW dat je over de incassokosten rekent.
)
Laat ze een poepie ruiken zou ik zeggen!
IANAL.
[ Voor 57% gewijzigd door mark-k op 26-11-2019 16:51 ]