En ook goede handschoenen? Ik heb zelf lobster handschoenen die erg warm zijn.blitzkrieg schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:36:
Iemand tips voor een combinatie die warmer is dan onderstaande? Ik doe mijn zondagochtendritjes samen met mijn vrouw, dus het tempo ligt voor mij niet heel hoog(Z1/Z2), afgelopen zondag bij -1°C 4 uur lang lopen blauwbekken.
Die heb ik zondagavond toevallig al besteld.rodiee schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:05:
[...]
En ook goede handschoenen? Ik heb zelf lobster handschoenen die erg warm zijn.
Maar ik mijn handen gaan nog steeds koud worden als de rest van mijn lichaam koud is. Zie ik ook bij mijn voeten, die waren ondanks de wintersokken en winterschoenen ook uiteindelijk koud geworden. Gelukkig niet zo erg als mijn handen, toen ik thuis was heb ik eerst in de garage op een krukje gezeten, enigszins misselijk van de pijn toen ze weer warm werden.
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Ik zal aankomende zondag eens met een windjack eroverheen proberen, kijken of dat het probleem oplost.DDX schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:59:
[...]
Gewoon nog een extra laagje over de fietsjack ?
Doe ik ook wel als het wat kouder is en ik wat rustiger fiets. (Goed ademend regenjack)
Al heb je al 3 lagen aan natuurlijk....
Gewoon 2 uur gaan fietsen in dat soort weer ipv 4 uur geen optie?
Ik heb namelijk hetzelfde. Mijn handen (armen) en voeten kunnen slecht tegen kou (ook Raynaud bij vingers). Met goede kleding gaat een uur of 2 best dus winterschoenen gekocht en aan het kijken naar verwarmde handschoenen zoals de EKOI heat concept. Maar langer dan 2 uur bij temperaturen rond of onder vriespunt is voor mij niet meer plezierig bij zeker als het ook regent. Ik fiets dan ook veel binnen nu (of een paar dagen in het buitenland
) .
Ik heb namelijk hetzelfde. Mijn handen (armen) en voeten kunnen slecht tegen kou (ook Raynaud bij vingers). Met goede kleding gaat een uur of 2 best dus winterschoenen gekocht en aan het kijken naar verwarmde handschoenen zoals de EKOI heat concept. Maar langer dan 2 uur bij temperaturen rond of onder vriespunt is voor mij niet meer plezierig bij zeker als het ook regent. Ik fiets dan ook veel binnen nu (of een paar dagen in het buitenland
[ Voor 95% gewijzigd door GerbenBK op 21-01-2026 12:26 ]
The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.
Of op je gravelfiets met dikke banden gaan, indien je normaal gesproken op de racer gaat. Dan kun je je wat meer inspannen bij dezelfde snelheid.
Zo kom ik nooit aan de 10K dit jaar.GerbenBK schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:13:
Gewoon 2 uur gaan fietsen in dat soort weer ipv 4 uur geen optie?
En dan heb ik het 2 uur koud ipv. 4 uur, dat is niet echt een oplossing.
Ik rij al op een all-road met 40mm Pirelli P-zero's en volledige spatborden. Ik doe nu al 25W meer. Ik kan natuurlijk trekkerbanden monteren, maar dan zit ik in mijn andere ritten hier ook mee.guapper schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 12:17:
Of op je gravelfiets met dikke banden gaan, indien je normaal gesproken op de racer gaat. Dan kun je je wat meer inspannen bij dezelfde snelheid.
Geef je vrouw een e-bike. Dat lijkt me het eenvoudigste.
De hobby is al 2x zo duur geworden sinds zij ook fietst.
Dan gaat ze max 25km/u, vraag me af of @blitzkrieg het daar wel warm van krijgt.bwernsen schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:23:
[...]
Geef je vrouw een e-bike. Dat lijkt me het eenvoudigste.
beetje t verschil tussen iemand die aan t wandelen is, of aan het hard lopen. Hard loper zal zweten en t warm krijgen
Sommige dingen gaan gewoon niet helemaal samen. Zodra ik onder 150 watt kom , koel ik redelijk snel af. Alles daarboven lijkt voor mij in de winter wel te werken.
Sommige dingen gaan gewoon niet helemaal samen. Zodra ik onder 150 watt kom , koel ik redelijk snel af. Alles daarboven lijkt voor mij in de winter wel te werken.
Wel unlimited creditsblitzkrieg schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:34:
De hobby is al 2x zo duur geworden sinds zij ook fietst.
Beetje hogere cadans aanhouden? Je kunt ook eens met hand/voetwarmers proberen. bijv van Decathlon.
https://www.decathlon.nl/sporten/wintersport/handenwarmers
Let er verder op dat de laagjes niet té strak over elkaar zitten, want een laagje lucht ertussen is wel belangrijk. Ik pak vaak bij echte kou een mouwloos ondershirt, thermo shirt, merino shirt, en dan een winddicht fietsjack.
Ik heb ooit een Aliexpress jack gekocht, met amper ventilatie. Dat trek ik echt alleen bij vorst aan, alles daarboven is het al te warm; en hij zit ook wat losjes. Maar bij echte kou doet ie het prima
En als je gezellig samen 4u op pad bent, halverwege ff lekker een kop chocomel pakken? Doe ik alleen nooit maar wel als ik met vrouwlief zo lang op pad ga. (Dat wordt overigens dan meestal een pannenkoek
[ Voor 27% gewijzigd door Mistraller op 21-01-2026 14:22 ]
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
En wat heb je op je hoofd en aan je voeten? Met koude handen, voeten en hoofd ga je het nooit comfortabel krijgenblitzkrieg schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 11:12:
[...]
Die heb ik zondagavond toevallig al besteld.![]()
Maar ik mijn handen gaan nog steeds koud worden als de rest van mijn lichaam koud is. Zie ik ook bij mijn voeten, die waren ondanks de wintersokken en winterschoenen ook uiteindelijk koud geworden. Gelukkig niet zo erg als mijn handen, toen ik thuis was heb ik eerst in de garage op een krukje gezeten, enigszins misselijk van de pijn toen ze weer warm werden.
Eens kijken of hier wellicht iemand een tip heeft, weet niet of ik als pedelec'er ook welkom ben
Afgelopen winter is mijn eerste winter woon-werk op pedelec, 17km enkele reis in goed half uur. Ik ga er goed tegenaan en heb het snel warm. Ik heb dus gewoon sportkleding aan en kleed me op het werk om.
Bij de echt lagere temperaturen zeker i.c.m. regen merk ik dat ik het nog warm heb maar bijvoorbeeld mijn rug als een speldenkussen voelt door de kou. Ik wil dus toch eens kijken naar een geschikt jasje om op de fiets aan te doen. Het hoeft niet waterdicht te zijn, als het beetje tegenhoudt is het al snel goed.
Omdat ik het snel warm heb zou ik eigenlijk een jasje willen met ritsen onder de oksels; dat lijkt alleen niet echt een ding te zijn om één of andere reden? Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Ik ben verder niet echt kritisch; ik vind €100 al veel voor een jasje. Ik geef wel de voorkeur aan een beetje een "normaal" jasje, ik hoef er niet als wielrenner uit te zien.
Tips/ervaringen voor dit gebruik?
Afgelopen winter is mijn eerste winter woon-werk op pedelec, 17km enkele reis in goed half uur. Ik ga er goed tegenaan en heb het snel warm. Ik heb dus gewoon sportkleding aan en kleed me op het werk om.
Bij de echt lagere temperaturen zeker i.c.m. regen merk ik dat ik het nog warm heb maar bijvoorbeeld mijn rug als een speldenkussen voelt door de kou. Ik wil dus toch eens kijken naar een geschikt jasje om op de fiets aan te doen. Het hoeft niet waterdicht te zijn, als het beetje tegenhoudt is het al snel goed.
Omdat ik het snel warm heb zou ik eigenlijk een jasje willen met ritsen onder de oksels; dat lijkt alleen niet echt een ding te zijn om één of andere reden? Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben? Ik ben verder niet echt kritisch; ik vind €100 al veel voor een jasje. Ik geef wel de voorkeur aan een beetje een "normaal" jasje, ik hoef er niet als wielrenner uit te zien.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Endura Humvee of MT500? Zijn mountainbike jassen, dus ruimer en iig de Humvee met pit-zips.assje schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:59:
Zou kunnen, maar ik ben geen terrasjes/ff lekker zitten wielrenner.Mistraller schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:14:
[...]
En als je gezellig samen 4u op pad bent, halverwege ff lekker een kop chocomel pakken? Doe ik alleen nooit maar wel als ik met vrouwlief zo lang op pad ga. (Dat wordt overigens dan meestal een pannenkoek)
Buff, bivakmuts en koerspet. Merino sokken en Northwave Artic GTX winterschoenen. Daar valt weinig meer te verbeteren.418O2 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:52:
[...]
En wat heb je op je hoofd en aan je voeten? Met koude handen, voeten en hoofd ga je het nooit comfortabel krijgen
Dat ziet er top uit....waarom is dat nou zo moeilijk te vindenblitzkrieg schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:02:
Endura Humvee of MT500? Zijn mountainbike jassen, dus ruimer en iig de Humvee met pit-zips.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ik heb een rogelli winterjack, met ventilerende panelen onder de armen/oksels en het rugpand, voorzijde winddicht/waterwerend (niet 100% waterdicht dus)assje schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:59:
Eens kijken of hier wellicht iemand een tip heeft, weet niet of ik als pedelec'er ook welkom ben![]()
Bij de echt lagere temperaturen zeker i.c.m. regen merk ik dat ik het nog warm heb maar bijvoorbeeld mijn rug als een speldenkussen voelt door de kou. Ik wil dus toch eens kijken naar een geschikt jasje om op de fiets aan te doen. Het hoeft niet waterdicht te zijn, als het beetje tegenhoud is het al snel goed.
Rogelli is niet al te duur, ik vind het zelf prima voldoen. Wel "racy" want zakken op het rugpand maar daar ontkom je niet aan hier
Maar tijdens het mountainbiken trek ik hem net zo makkelijk aan.
---------------
Thermosflesje thee mee? Dat is wat ik op lange soloritjes bij vrieskou vaak doe.blitzkrieg schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:03:
[...]
Zou kunnen, maar ik ben geen terrasjes/ff lekker zitten wielrenner.
---------------
Ik kan prima zweten met ijskoude vingers en tenendfbt schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:03:
beetje t verschil tussen iemand die aan t wandelen is, of aan het hard lopen. Hard loper zal zweten en t warm krijgen![]()
[ Voor 25% gewijzigd door GerbenBK op 21-01-2026 16:58 ]
https://www.rullensfietse...ion-all-weather-fietsjackassje schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:05:
[...]
Dat ziet er top uit....waarom is dat nou zo moeilijk te vinden
Deze heeft het ook. Zelf heb ik trouwens een softshell ski-jas die ook okselritsen heeft. Die categorie zou je ook naar kunnen kijken. Ik zou dat jack prima ook voor woon-werk ritten als jij noemt gebruiken.
Ik heb een winterjas van Van Rysel. Het huismerk van Decathlon. Die houdt je echt goed warm.
De thermokleding bedoelt voor de wintersport is ook echt een aanrader. Die thermokleding is een stuk dikker en daarmee WARMER. Als ik die onderlaag aan heb, maakt het weinig uit wat ik daarboven draag. Ook van de Decathlon. Niet te duur, wel heel effectief.
De thermokleding bedoelt voor de wintersport is ook echt een aanrader. Die thermokleding is een stuk dikker en daarmee WARMER. Als ik die onderlaag aan heb, maakt het weinig uit wat ik daarboven draag. Ook van de Decathlon. Niet te duur, wel heel effectief.
[ Voor 58% gewijzigd door bwernsen op 21-01-2026 16:43 ]
Als je urenlang op de fiets zit (op lagere intensiviteit) wellicht. Voor mij op de 30 minuten is bijna alles te warm. De laag onder m'n jasje moet vooral zo dun mogelijk zijn.bwernsen schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:41:
Ik heb een winterjas van Van Rysel. Het huismerk van Decathlon. Die houdt je echt goed warm.
Vanaf 12-15 graden is het voor mij korte broek en shirtje.
Je zou ook nog bij de Decathlon kunnen kijken. Mijn wandeljas die ik daar weg heb heeft ook pit-zips.assje schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 15:05:
[...]
Dat ziet er top uit....waarom is dat nou zo moeilijk te vinden
Of 1 van Simonds, heeft dan ook een grote capuchon die misschien ook nog over een fietshelm heen past. https://www.decathlon.nl/...d/327979/c221c361m8602223
Moet je wel ff wachten op een aanbieding.
Ik pas slecht in de Franse maatvoering van de Decathlon. Ik heb ook een van Rysel jas gehad, super praktisch met allerlei handige vakken, maar qua mouwen en rug net te kort. En een maat groter zit veel te ruim op de romp.bwernsen schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 16:41:
Ik heb een winterjas van Van Rysel. Het huismerk van Decathlon. Die houdt je echt goed warm
https://www.bever.nl/p/va...2AD90041.html?colour=3154assje schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 14:59:
Gebruik deze op de mtb, op de speedpedelec is de capuchon wel wat onhandig denk ik.
Als het regent gebruik ik de goedkope versie van deze:
https://www.decathlon.nl/...mh500/301681/c311m8785247
[ Voor 19% gewijzigd door charrel op 21-01-2026 21:18 ]
Die van de Decathlon heb ik ook. Als je een beetje sportief op de fiets zit is de rug misschien wel wat te kort.charrel schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 21:04:
[...]
https://www.bever.nl/p/va...2AD90041.html?colour=3154
Gebruik deze op de mtb, op de speedpedelec is de capuchon wel wat onhandig denk ik.
Als het regent gebruik ik de goedkope versie van deze:
https://www.decathlon.nl/...mh500/301681/c311m8785247
Ik zit te kijken om vandaag toch een lange broek te bestellen voor de kou 
Ik zit nu te kijken naar de Joris III Deep winter broek.
Combi van winddicht en waterafstotend lijkt me fijn, rijd nu met een Castelli Tutto nano met Nanoflex beenstukken en dat is als het onder het vriespunt gaat ietsjes koud maar winddicht is wel heerlijk zeker hier aan de kust
Als iemand nog een aanrader heeft in dat prijssegment hoor ik het graag, al veel broeken bekeken maar in het zelfde prijssegment (ca €130 nu met 10% korting) zijn de meeste niet winddicht en anders word het richting de €180-200+.
Combi van winddicht en waterafstotend lijkt me fijn, rijd nu met een Castelli Tutto nano met Nanoflex beenstukken en dat is als het onder het vriespunt gaat ietsjes koud maar winddicht is wel heerlijk zeker hier aan de kust
Als iemand nog een aanrader heeft in dat prijssegment hoor ik het graag, al veel broeken bekeken maar in het zelfde prijssegment (ca €130 nu met 10% korting) zijn de meeste niet winddicht en anders word het richting de €180-200+.
https://www.futurumshop.n...ek-lang-zwart-heren.phtml
Ik heb deze. Is warm. En als het onder 0 is doe ik er nog een (dunne)thermobroek onder.
Ik heb deze. Is warm. En als het onder 0 is doe ik er nog een (dunne)thermobroek onder.
Ik heb de 3 en die is rond de enkels ook krap. Verder tevreden over. Hoewel dus niet warm genoeg als ik samen met mijn vrouw fiets.GWBoes schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:31:
Ik heb de Joris 2 deep winter en ben ben daar zeer tevreden over, helemaal gezien de prijs, weet niet in hoeverre de 3 anders is.
Enige wat ik als minpunt heb is dat hij rond de enkels behoorlijk krap is/
@blitzkrieg Ik fiets met enige regelmaat met mijn vrouw of kinderen. Dat is in de winter inderdaad een stuk kouder dan alleen fietsen
Normaal draag ik een merino baselayer en een Futurum jack er over icm een winterbroek. Maar als ik samen fiets doe ik er een thermobroek onder (als het echt koud is deze: https://www.decathlon.nl/...zwart/340509/c382m8759473) en aan het bovenlijf trek ik er een dunne merinowollen trui bij aan. Die had ik eerst als normale kleding maar werd slecht. Net voor ik 'm weg wilde doen bedacht ik dat hij voor hele koude ritten op de fiets helemaal niet gek is.
Wat ook helpt trouwens is dat ik mijn jongste zoon (9) nog regelmatig bij de arm pak zodat hij de rest wat beter bij kan houden en minder moe wordt. Beetje extra inspanning voor mij. Win-win
Wat ook helpt trouwens is dat ik mijn jongste zoon (9) nog regelmatig bij de arm pak zodat hij de rest wat beter bij kan houden en minder moe wordt. Beetje extra inspanning voor mij. Win-win
Heb ook de Joris Deep, denk de 2 of 1 versie? Hen hem al paar jr maar vind t een erg fijne broek.sapphire schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 12:26:
Ik zit te kijken om vandaag toch een lange broek te bestellen voor de kou
Heb nu ook zo'n soort broek van Fyts (de winddichte thermo) en die is vergelijkbaar.
Beide fijn en lekker warm (ben een koukleum).
Je kleding is erg netjes en volgens mij ook warm.blitzkrieg schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 09:36:
Iemand tips voor een combinatie die warmer is dan onderstaande? Ik doe mijn zondagochtendritjes samen met mijn vrouw, dus het tempo ligt voor mij niet heel hoog(Z1/Z2), afgelopen zondag bij -1°C 4 uur lang lopen blauwbekken.
Misschien heb je hier nog wat aan:
Wat ik nu doe wanneer ik zone 1 en zone 2 ritjes (hartslag <150bpm) maak is het volgende:
Mouwloos ondershirtje van Underarmour
Fyts thermoshirt
Woolpower ondershirt daar weer overheen https://www.bever.nl/p/wo...BAD02003.html?colour=4168
Balaclava van Assos
En dan een Gore softshell jas https://www.bever.nl/p/go...-fietsjas-DABBF00007.html
Liners handschoenen van Odlo
Lobster handschoenen van Gribgrab.
Je kan eventueel hier nog aan denken: https://www.bever.nl/p/ha...ndwarmers-B4EF390027.html
En wat mij nog te binnen schiet en ik vaker lees, een thermosflesje met warme thee, misschien zelfs aangelengd met wat Iso drink met koolhydraten: https://upfront.nl/collec....p.tag=Tijdens#sportdrank
Ook een simple (die ik afgelopen zondag avond had toen ik door de vrieskou mist fietste) : donsjasje over de futurum 4season jack heen.
Ik heb de patagonia variant, maar er zijn er meer.
Redelijk compact op te bergen in bijvoorbeeld stuurtasje (of tailfin)
Ik heb de patagonia variant, maar er zijn er meer.
Redelijk compact op te bergen in bijvoorbeeld stuurtasje (of tailfin)
Dat is ook nog een optie, ik heb zo'n Decathlon donsjasje. Zou ik liever onder een winddichte laag hebben dan, maar dat past zeker niet onder de 4Seasons.
Ik denk dat ik aankomende zondag nog een onderlaag toevoeg (4Seasons merino warm ondershirt) en mijn mouwloze windbreker er overheen doe.
Ik denk dat ik aankomende zondag nog een onderlaag toevoeg (4Seasons merino warm ondershirt) en mijn mouwloze windbreker er overheen doe.
Zoals gezegd donderdag de Futurum Joris III Deep Winter besteld, vrijdag netjes geleverd vandaag uitgeprobeerd 
Futurum adverteerder altijd met allerlei goed voor het milieu, etc dingen en als je je eigen broeken dan levert in een stevige kartonnen zak kan ik dan wel waarderen. Geen plastic of niet recyclebare delen en een nette wasinstructie erbij
Zitten twijfelen qua maat en toch de L genomen en goed gegokt vind. Ik ben 1,88m en 87 kilo maar relatief stevige bovenbenen en kuiten en daar was L wel fijn. Qua lengte van de pijpen had het iets korter gekund maar niet lastig ofzo.
Wel écht een winterbroek dus hoge voorzijde tot over de navel, stevige stof enzo.
Vandaag ging ik hem uittesten en zou vanmorgen fietsen met 2 graden dus ideaal maar de planning liep anders en het was vanmiddag gewoon 7 graden met zon dus eigenlijk op het randje qua gevoelstemperatuur
Einde van de rit koelde het iets af en dat was heerlijk voor de broek, hele stukken langs het water gereden en geen last gehad van de wind.
Bij de knieën wel iets stug maar dat is lange broek eigen en in de knieholte trok het in het begin wat maar dat heb ik zelfs met beenstukken.
De zeem vond ik opvallend prettig, opzich maar 60km gefietst meer geen enkel moment aan hoeven wennen of last van gehad. Als dezelfde zeem in de bibshorts zit stijgen die nu hard op mijn verlanglijstje!
Al met al voor €125 een goede koop en best een unit van een broek
Nu even twijfelen of ik ook een 4 seasons jack wil, als die kwalitatief ook zo netjes is dan is het erg verleidelijk
Futurum adverteerder altijd met allerlei goed voor het milieu, etc dingen en als je je eigen broeken dan levert in een stevige kartonnen zak kan ik dan wel waarderen. Geen plastic of niet recyclebare delen en een nette wasinstructie erbij
Zitten twijfelen qua maat en toch de L genomen en goed gegokt vind. Ik ben 1,88m en 87 kilo maar relatief stevige bovenbenen en kuiten en daar was L wel fijn. Qua lengte van de pijpen had het iets korter gekund maar niet lastig ofzo.
Wel écht een winterbroek dus hoge voorzijde tot over de navel, stevige stof enzo.
Vandaag ging ik hem uittesten en zou vanmorgen fietsen met 2 graden dus ideaal maar de planning liep anders en het was vanmiddag gewoon 7 graden met zon dus eigenlijk op het randje qua gevoelstemperatuur
Einde van de rit koelde het iets af en dat was heerlijk voor de broek, hele stukken langs het water gereden en geen last gehad van de wind.
Bij de knieën wel iets stug maar dat is lange broek eigen en in de knieholte trok het in het begin wat maar dat heb ik zelfs met beenstukken.
De zeem vond ik opvallend prettig, opzich maar 60km gefietst meer geen enkel moment aan hoeven wennen of last van gehad. Als dezelfde zeem in de bibshorts zit stijgen die nu hard op mijn verlanglijstje!
Al met al voor €125 een goede koop en best een unit van een broek
Nu even twijfelen of ik ook een 4 seasons jack wil, als die kwalitatief ook zo netjes is dan is het erg verleidelijk
Hier sinds 3 weken een 4 seasons, gekocht ivm de prijs.sapphire schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 22:23:
De oude Aldi/Lidl jas was na 15jaar echt klaar
Ervaring na 3x buiten fietsen
- pasvorm is goed
- materiaal is goed
- ben absoluut geen koukleum door watersporten in de winter, de jas is mij warm genoeg
Conclusie:
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Haha zo dat is wel van het ene uiterste naar het andere uiterste!raymondw schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 22:38:
[...]
Hier sinds 3 weken een 4 seasons, gekocht ivm de prijs.
De oude Aldi/Lidl jas was na 15jaar echt klaar
Ervaring na 3x buiten fietsen
- pasvorm is goed
- materiaal is goed
- ben absoluut geen koukleum door watersporten in de winter, de jas is mij warm genoeg![]()
Conclusie:
Ik heb zelf ook nog een Lidl softshell jasje maar dat is wind en waterdicht maar ook waterdicht van binnen naar buiten
Heb je de Pro of de ‘gewone’ 4 Seasons II?
@sapphire
Gebruik dit soort jassen maar enkele keren per jaar, heb het gerekt door er een Agu Condom overheen te dragen, ventilatie heb ik nooit gehad
Heb gekozen voor de portemonnee, er was een leuke actie met de 4Seasons Pro II.
Qua kleur de blauw/grijs gekozen, maar denk dat er iemand met een lichte kleur dove afwijking naar heeft gekeken.....
Gebruik dit soort jassen maar enkele keren per jaar, heb het gerekt door er een Agu Condom overheen te dragen, ventilatie heb ik nooit gehad
Qua kleur de blauw/grijs gekozen, maar denk dat er iemand met een lichte kleur dove afwijking naar heeft gekeken.....
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
De Pro II is de duurdere van de twee, dus je bent voor een legere portemonnee gegaanraymondw schreef op zondag 25 januari 2026 @ 19:33:
@sapphire
Gebruik dit soort jassen maar enkele keren per jaar, heb het gerekt door er een Agu Condom overheen te dragen, ventilatie heb ik nooit gehad![]()
Beide zijn nu redelijk in de aanbieding, verschil is €30 ofzo maarja verschillen zijn ook niet enorm groot. Beter ademend, strakkere kraag, flap achter kan met magneetjes vast en een waterdichte rits ipv flapje ervoor. Ga even denken of dat me het verschil waard is
Hier gaat die een Decathlon jasje vervangen die ik 10 jaar geleden voor €60 in de sale gekocht heb.
Fijn ding hoor met allerlei handigheidjes dat wel maar na 10 jaar wil ik eens wat anders en fiets nu indien droog de winter door.
Edit: de reviews van de 4 seasons II zijn toch af en toe raar. Sowieso geeft Futurum aan dat de passing strak is en met name de armen zodat het tegen het ondershirt aanzit om zweet af te voeren. Ze geven zelfs als tip dat bij het uitdoen je de mouwen het beste binnenste buiten kunt trekken.
Wat staat er meerdere keren in reviews 'het jack is erg strak, met name bij de mouwen'
Of de de ene rits reviews zegt dat het prima ademt en daarna een paar die zeggend at het voor geen meter ademt
[ Voor 19% gewijzigd door sapphire op 26-01-2026 11:37 ]
Jeeeeej op mezelf reageren 
Toch gekozen voor de 4seasons Pro II omdat het prijsverschil niet zo groot was.
Uiteindelijk nog een beetje geklooi qua maat, had mezelf (borst en taille) opgemeten en kwam volgens de maattabel midden in maat L dus die besteld.
Bij mijn armen viel die gewoon ruim en niet mooi en bij fietshouding een bobbel in het jack op de buik. Dus M besteld, valt bij de armen stuk strakker maar nog niet zo spectaculair straks als sommige gebruikers reviews doen geloven. Wel wat strak met aandoen maar dat hoort bij nauwsluitende kleding en vind ik niet erg.
Gisteren voor het eerst kunnen proberen icm een Decathlon 900 aero ondershirt. Vertrokken met 4 graden, licht windje en in de polder lichte mist, wat stukken langs water, etc..
In het begin vond ik het iets trekken bij de oksels maar verder de hele rit eigenlijk weinig bijzonders dus dat is positief
Op het einde was het 7~8 graden met een zonnetje en wel wat warm, had toen het idee dat het maar matig ademde maar thuis aangekomen bij uitdoen was ik niet meer dan licht klam dus lijkt toch prima te ademen
Het verlengde achterland vind ik minimaal en de machineries waarmee je ze vast kunt zetten gebruik nog niet gevonden. Niet dat dat nodig is zo klein is die
Maargoed prima eerste ervaring zo
Uiteindelijk nog een beetje geklooi qua maat, had mezelf (borst en taille) opgemeten en kwam volgens de maattabel midden in maat L dus die besteld.
Bij mijn armen viel die gewoon ruim en niet mooi en bij fietshouding een bobbel in het jack op de buik. Dus M besteld, valt bij de armen stuk strakker maar nog niet zo spectaculair straks als sommige gebruikers reviews doen geloven. Wel wat strak met aandoen maar dat hoort bij nauwsluitende kleding en vind ik niet erg.
Gisteren voor het eerst kunnen proberen icm een Decathlon 900 aero ondershirt. Vertrokken met 4 graden, licht windje en in de polder lichte mist, wat stukken langs water, etc..
In het begin vond ik het iets trekken bij de oksels maar verder de hele rit eigenlijk weinig bijzonders dus dat is positief
Op het einde was het 7~8 graden met een zonnetje en wel wat warm, had toen het idee dat het maar matig ademde maar thuis aangekomen bij uitdoen was ik niet meer dan licht klam dus lijkt toch prima te ademen
Het verlengde achterland vind ik minimaal en de machineries waarmee je ze vast kunt zetten gebruik nog niet gevonden. Niet dat dat nodig is zo klein is die
De merino pro is minder strak met mouwen dan de eerste versie van de pro.
Maar alsnog zou ik het strak noemen, aangezien uittrekken makkelijker gaat als je mouw even binnenste buiten doet.
En handschoenen onder de mouwen doen is vrij lastig. (/onmogelijk bij de wat dikkere handschoenen)
Maar alsnog zou ik het strak noemen, aangezien uittrekken makkelijker gaat als je mouw even binnenste buiten doet.
En handschoenen onder de mouwen doen is vrij lastig. (/onmogelijk bij de wat dikkere handschoenen)
Klinkt als een goede aankoop, twijfel ook nu:-)sapphire schreef op zondag 8 februari 2026 @ 14:09:
Jeeeeej op mezelf reageren
Welke lengte en gewicht ben je, ik ben 1,72 en 67 kg, dit voor de maat. Ik denk zelf aan een S-je.
Ja maar jij hebt ook van die enorm gespierde armen natuurlijkDDX schreef op zondag 8 februari 2026 @ 18:32:
De merino pro is minder strak met mouwen dan de eerste versie van de pro.
Als ik het vergelijk met een setje Nanoflex armstukken is het niet strak. Als het vergelijk met mijn Decathlon jasje (toen het topmodel dus wel vrij aero) of een Castelli Perfetto RoS 2 dan zijn de mouwen wel wat strakker inderdaad
Ik ben 1,88m en 87 kilo met een licht buikjeMrGab schreef op maandag 9 februari 2026 @ 07:14:
[...]
Klinkt als een goede aankoop, twijfel ook nu:-)
Welke lengte en gewicht ben je, ik ben 1,72 en 67 kg, dit voor de maat. Ik denk zelf aan een S-je.
(En vrij slanke armen)
Klinkt misschien wat underwhelming over het jack maar als ik er gewoon geen last van heb en je er helemaal niet niet mee bezig bent is dat een positief iets
Ik vond dat het PFAS vrij is, in de EU ontworpen en geproduceerd ook een pluspunt en voor de andere features de prijs (€145) vrij scherm.
Ik heb maatje S met 1.85 en 68kg
Al kan ik mij voorstellen dat sommige mensen liever iets ruimer zittende kleding hebben en dan eerder maatje m kiezen.
Al kan ik mij voorstellen dat sommige mensen liever iets ruimer zittende kleding hebben en dan eerder maatje m kiezen.
Geen probleem met (veel) te korte mouwen met een s?
Ik heb 188, 86kg met brede schouders en lange armen. Ik pas in een M. Mouwen zijn inderdaad krap, maar zeker lang genoeg.
Futurum kleding is ontworpen voor apen met lange armenGerbenBK schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:37:
Nee totaal niet bij futurum kleding, die heeft lekker lange mouwen.GerbenBK schreef op maandag 9 februari 2026 @ 21:37:
Bij andere merken loop ik wel regelmatig tegen dit probleem aan.
En tip: sockeloen handschoenen die zijn lekker lang, vallen over polsen. (en krijg ik met beetje moeite onder de futurum jas)
Of als het iets minder fris is pak ik de wat dunnere futurum handschoenen.
[ Voor 25% gewijzigd door DDX op 10-02-2026 09:51 ]
Makes sense...ik heb geloof ik alleen een paar thermoshirts van ze waarvan er 1 ook door kan als jurk zo lang is die (volgens mij hier al eens eerder benoemd door iemand).ElGreco schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 08:09:
[...]
Futurum kleding is ontworpen voor apen met lange armen
Geldt het qua broeken ook dat de benen lang genoeg zijn? Dan ga ik daarvan ook eens een m of s proberen.
De Sockeloen handschoenen zijn inderdaad toppers. Geen gehannes met mouwen die er tegen aan zitten, gewoon over je mouwen heen trekken. Ze zijn wel echt heel warm vind ik.DDX schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:49:
[...]
Nee totaal niet bij futurum kleding, die heeft lekker lange mouwen.
Bij andere merken loop ik wel regelmatig tegen dit probleem aan.
En tip: sockeloen handschoenen die zijn lekker lang, vallen over polsen. (en krijg ik met beetje moeite onder de futurum jas)
Of als het iets minder fris is pak ik de wat dunnere futurum handschoenen.
Ik vond de benen bij de Joris III deep winter ook alles behalve kort zijnGerbenBK schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:57:
[...]
Makes sense...ik heb geloof ik alleen een paar thermoshirts van ze waarvan er 1 ook door kan als jurk zo lang is die (volgens mij hier al eens eerder benoemd door iemand).
Geldt het qua broeken ook dat de benen lang genoeg zijn? Dan ga ik daarvan ook eens een m of s proberen.
Ik heb een winterjersey/trui over. Niet aangehad, ligt stof te happen en op MP reageert er niemand op. Voor tweakers gratis op te halen, maar ik wil hem ook wel versturen. (op jouw kosten
)
Omdat ik hem weggeef mag deze post hopelijk blijven staan?
NB Komt van een "Chinees merk"
https://link.marktplaats.nl/m2356673140
Omdat ik hem weggeef mag deze post hopelijk blijven staan?
NB Komt van een "Chinees merk"
https://link.marktplaats.nl/m2356673140
---------------