Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 59 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
sapphire schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 00:46:
[...]

Nee die broekmaat filosofie klopt lekker :+
Castelli bib heb ik al jaren en meerdere bibs maat L. Vul ik mijn broekmaat in en zou ik XL moeten nemen :+
Verschilletje van soort broek want een bib mag best strak zitten een spijkerbroek liever niet :+
Je hebt spijkerbroeken en je hebt spijkerbroeken :+
Je kunt twee spijkerbroeken in exact dezelfde maat hebben, maar dat zegt niks over de fit en dus hoe strak hij zit.

Grappig dat je nou juist Castelli noemt. Mijn twee recentste bibs zijn Castelli Entrata's, eentje M en eentje L.
Mantel lijkt de mapping `breedtemaat jeans --> bib maat` van (27-29)-->M en (30-32)-->L te hebben.
Ik heb jeans breedtemaat 29, maar in de praktijk altijd 30 omdat 29-34 of 29-36 niet lijken te bestaan. Mijn eerste Entrata was dus ingevuld met 30 en zodoende maat L, maar daarna nog M besteld en die zit beter.
n=1 maar die tabel werkt perfect, ook voor vorige bibs van Craft 8)

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:10

sapphire

Die-hard pruts0r

@TheTinusNL Ik heb het even dubbel gechecked maar broekmaat 34 en Castelli L :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
dfbt schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 17:44:
https://www.12gobiking.nl/pearl-izumi-quest-amfib-fietsjack

Zwart alleen nog maat S
Geel alle maten nog beschikbaar.
Doe er je voordeel mee..
Helaas nu uitverkocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 22:39

Galois

1811 - 1832

Paar maanden geleden deze broek van Rapha gehaald. Toen (ik meen) 130 euro voor betaald (bij Mantel).

Een prima broek, maar niet zo'n fijne zeem als mijn zomerbroek. Maar prima... op de winter zit ik toch geen 3+ uur op de fiets :)

Nu nog verder in de aanbieding en voor deze prijs van 100 euro (met de code EXTRA10 nog eens 10% extra korting) zeker een goed broekje.

Let op: Toen ik 'm net had, vond ik het irritant dat er geen ritsjes zitten aan de pijpen. Even wat lastiger uitdoen... Nu ben ik er (blijkbaar) aan gewend en irriteert het mij niet meer.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 20:45
Na jaren ga ik de hobby weer wat serieuzer oppakken en ik heb eigenlijk nog een long sleeve shirt nodig voor de dagen dat een korte mouw + armstukken net te fris is, maar ook een shirt of jack tegen een bui. Ik heb wat shirts van Rapha maar ik kan de ls variant niet meer in mijn maat vinden, wat is een beetje vergelijkbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-09 19:28
ik heb toevallig maat XL en L besteld in geel, nu vind ik de L iets te klein. Terugsturen kan ik doen voor 10tje, maar weet niet of jij toevallig hier iets aan heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
dfbt schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 21:41:
[...]

ik heb toevallig maat XL en L besteld in geel, nu vind ik de L iets te klein. Terugsturen kan ik doen voor 10tje, maar weet niet of jij toevallig hier iets aan heb?
Wat super dat je aan me denkt! Hij zal alleen te groot zijn voor me, gebaseerd op de foto's van de M in deze review en de maattabel van hier.

Misschien dat een andere tweaker hem graag overneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:33
Iemand ervaring met deze schoenen en kledingdroger van de aldi ? Deze is vanaf woensdag 22 januari te koop bij Aldi...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 21:08
Iemand nog een tip voor een leuk fiets kleding merk wat nog wel betaalbaar is? Bestelde voorheen mijn stuff bij La Passione maar die zijn er mee gestopt. Daarna wat bij Ryzon besteld wat best oké was maar dat is eigenlijk ook kansloos duur.

Vind het wel leuk om niet in een 13 in een dozijn Castelli outfit rond te rijden. Oh en ik ga zeker niet met enorme letters PNS op mijn rug rond rijden 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Noxa op 22-01-2025 20:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:33
Q365 heeft veel leuk spul vind ik. In de outlet voor leuke prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
418O2 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:40:
Thanks die stond nog niet op mijn radar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 11:22

Reginas

Queen of Core Stability

Als je houdt van kleurrijk zijn Sportful en Alé misschien ook wel interessant. En kijk eens naar Pissei. Op wat minder plekken verkrijgbaar, maar echt goede kwaliteit.

Edit: oh en Gobik! Hoe kon ik die nu vergeten. Mijn favoriete jerseys van het afgelopen jaar zijn eigenlijk allemaal van Gobik.

Dan heb je ook nog Biehler, maar los van de opzichtige logo’s (die je ook niet aanspreken bij PNS), ben ik niet zo onder de indruk van de prijs/kwaliteitverhouding.

[ Voor 47% gewijzigd door Reginas op 23-01-2025 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:47

jorrefunk

Life is Music, Music is Life

Castelli is van Sportful. Sportful heeft dus quasi identieke stuff + zelfde kwaliteit (maar helaas ook zelfde prijs) en je rijdt dan zonder het Castelli logo. Heb nu zelf een trui/jas van Sportful in de solden aangekocht (99 euro ipv 240 euro bij Hopmans) omdat ik ook geen Castelli wil om dezelfde reden als Noxa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 22:34

Grin

Ride si sapis.

418O2 schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:40:
Dat is idd de truck; even goed snipen met die prijzen.
Een van mijn meest gebruikte bovenkledingstukken is bijvoorbeeld de Dottore Hybrid Que Long Sleeve Jersey. Ideaal ding voor in de lente/herfst, alles tussen de 7-14 graden heb ik dat ding aan. Maar om daar nu 250 euro voor te betalen... Nee dank u.
Over de jaren heb ik er drie kunnen bemachtigen voor 150-180 euro (zwart, blauw en een geel/groene) en gisteren een mooie deal gevonden voor de witte. Sinds die uit kwam - halverwege vorig jaar heeft dit jack een nieuw design gekregen - wilde ik 'm al hebben maar die prijs hield mij tegen. Voornamelijk omdat ik genoeg bovenkleding heb en het station van 'ik moet het hebben en dus is het volle pond betalen te verantwoorden' al lang en breed gepasseerd is... :F
Uiteindelijk gisteren een mooie deal gevonden voor 168 euro incl. verzenden. d:)b

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Busty93
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-08 10:43
Siroko is prijs-kwaliteit ook wel goed

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taedium
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
AMD1800 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 16:46:
Iemand ervaring met deze schoenen en kledingdroger van de aldi ? Deze is vanaf woensdag 22 januari te koop bij Aldi...
Niet te vergelijken, maar ik heb sinds een tijdje de (hand)schoenen droger van Dirk. Fantastisch ding! Had ik 30 jaar eerder moeten hebben. Niks geen gekloot met natte (hand)schoenen meer. Gewoon thuis, schoenen erop en 1-2 uurtjes erna alles droog. Die van Dirk had nog een tijdklok ook 8)

(lijkt op deze, maar dan max 42 graden (én €15 :o ) : https://www.bol.com/nl/nl...rvreter/9300000190623397/ )

[ Voor 13% gewijzigd door Taedium op 24-01-2025 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:34
Taedium schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:34:
[...]

Niet te vergelijken, maar ik heb sinds een tijdje de (hand)schoenen droger van Dirk. Fantastisch ding! Had ik 30 jaar eerder moeten hebben. Niks geen gekloot met natte (hand)schoenen meer. Gewoon thuis, schoenen erop en 1-2 uurtjes erna alles droog. Die van Dirk had nog een tijdklok ook 8)

(lijkt op deze, maar dan max 42 graden (én €15 :o ) : https://www.bol.com/nl/nl...rvreter/9300000190623397/ )
Heb zo'n ding bij de Ali gehaald en mee eens; zo handig! schoenen zijn zo weer droog ipv dagen met kranten. Kek blauw lampje doet niets maar ziet er gezellig uit :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Taedium schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 08:34:
[...]

Als mijn google-skills me niet in de steek laten is dit voor 30euro hetzelfde model als bij de Dirk een paar maanden geleden: https://webshop.telegraaf...t-compacte-schoenendroger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taedium
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Stevie-P schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:21:
[...]

Als mijn google-skills me niet in de steek laten is dit voor 30euro hetzelfde model als bij de Dirk een paar maanden geleden: https://webshop.telegraaf...t-compacte-schoenendroger
Ja die!

Ik zou zweren dat ik maar €15 aan tikkie van m'n schoonmoeder heb gekregen. Toch eens bedanken dan haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001

Flipmo

OMG !!

Ik heb laatst die van de action gekocht, nu 3x gebruikt voor schoenen en handschoenen..
Werkt echt dikke prima!

Geloof dat die toen ook iets van 20 a 30 euro was

https://shop.action.com/n...lektrische-schoenendroger

[ Voor 18% gewijzigd door Flipmo op 24-01-2025 10:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Ga gewoon voor de echte :
https://www.shoefresh.eu/

Blaast ozon door je schoenen/handschoenen, minder last van de vieze geur zegmaar.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo

Flipmo

OMG !!

DDX schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 10:38:
Ga gewoon voor de echte :
https://www.shoefresh.eu/

Blaast ozon door je schoenen/handschoenen, minder last van de vieze geur zegmaar.
dat ding van de action is ook zo'n ozon geval..
Heb eigenlijk nooit zo'n shoerefresh gemist, die paar keren dat ik de schoenen nat had kreeg ik ze wel op tijd droog met een paar kranten. Heb daar dan geen 130 euro voor over.
Met 30 euro wilde ik de gok wel wagen, en dat is ook wat het waard vind om eerlijk te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Ja die van action is idd ook ozon, maar die is volgens mij niet meer te koop toch ? ;)
Shoefresh heeft ook een portable voor 65 euro trouwens. (zelf geen ervaring mee)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:46

McMiGHtY

- burp -

Die portable zijn 2 pods die je in je schoen kan duwen..geen ozon volgens mij maar wel warme lucht..wat mij betreft perfect voor op vakantie/reis

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Als ik de pagina van de mini bekijk hebben ze het over oxygen technology.
Vast iets anders dan ozon (anders hadden ze het wel zo genoemd) maar wat het precies is geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:34
DDX schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 12:58:
Als ik de pagina van de mini bekijk hebben ze het over oxygen technology.
Vast iets anders dan ozon (anders hadden ze het wel zo genoemd) maar wat het precies is geen idee.
Ozon is O3, zuurstof is O2. Vallen onder de noemer oxygen tech als je die wat oprekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noxa
Reginas schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:03:
Als je houdt van kleurrijk zijn Sportful en Alé misschien ook wel interessant. En kijk eens naar Pissei. Op wat minder plekken verkrijgbaar, maar echt goede kwaliteit.

Edit: oh en Gobik! Hoe kon ik die nu vergeten. Mijn favoriete jerseys van het afgelopen jaar zijn eigenlijk allemaal van Gobik.

Dan heb je ook nog Biehler, maar los van de opzichtige logo’s (die je ook niet aanspreken bij PNS), ben ik niet zo onder de indruk van de prijs/kwaliteitverhouding.
Thanks, Gobik kende ik ook nog niet. Ziet er goed uit en met prijzen waar je geen 2e hypotheek voor nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Stevie-P schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 09:21:
[...]

M'n meisje heeft dit exacte model zojuist bij de Vomar gevonden voor €12,99. De actie loopt t/m zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:26
@Noxa Gobik is nog niet zo bekend in Nederland (Spaans merk) maar het is het kledingmerk waar dit seizoen o.a Demi vollering (FDJ), Reusser (Movistar) en Bernal (Ineos) mee rijden. Ze hebben mooie en kleurrijke kleding. Toevallig twee weken een eerste zomerset van Gobik (CX Pro 3.0 en Absolute 6) gekocht bij Math Salden in de sale. Er zijn niet veel reviews te vinden, maar tot nu toe (bv. bij Futurumshop) allemaal heel positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Noxa schreef op zondag 26 januari 2025 @ 08:36:
[...]

Thanks, Gobik kende ik ook nog niet. Ziet er goed uit en met prijzen waar je geen 2e hypotheek voor nodig hebt.
Ik heb een shirt van Gobik en ben er al ruim 3 jaar zeer tevreden mee. Één van mijn go-to shirts. Ik ben overgigens ook erg tevreden over Siroko.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Salden heeft met kortingscode Kartoesj nog eens 50% extra korting op alles wat in de outlet is.
Ik heb zojuist een bestelling geplaatst met een broek, jas en 4 shirts voor 140 euro. :o

Code zou geldig moeten zijn t/m 3 feb.

[ Voor 29% gewijzigd door Stevie-P op 27-01-2025 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

Code werkt niet (meer)(in België).
Zat niet op de outlet, zal wss wel werken. Excuses.

[ Voor 46% gewijzigd door jorrefunk op 27-01-2025 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
jorrefunk schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:35:
Code werkt niet (meer)(in België).
Hier zojuist nog wel. (nederland)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 17:10

DeFeCt

je wéét toch

Stevie-P schreef op maandag 27 januari 2025 @ 20:16:
Salden heeft met kortingscode Kartoesj nog eens 50% extra korting op alles wat in de outlet is.
Ik heb zojuist een bestelling geplaatst met een broek, jas en 4 shirts voor 140 euro. :o

Code zou geldig moeten zijn t/m 3 feb.
Dank! Toch nog een mooie windstopper en wind jack gescoord voor weinig :)

Flickr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:11
1 of 2 jaar geleden op aanraden van hier ook een Shoefresh gekocht. Uiteindelijk vaak gebruikt en blij mee. Als je dagen op rij fietst en ook in de winter of mtb, dan is het wel bijna een must.

Vind ook fijn dat je je leren schoenen (Lake's) erop kwijt kunt zonder je zorgen te maken dat ze kreukelen/vervormen door te warme lucht. Eentje van Action zal dat vast ook kunnen, maar Shoefresh is de meerprijs voor extra zekerheid/veiligheid wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Laatst online: 18-09 20:45
Fromz schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 21:31:
Na jaren ga ik de hobby weer wat serieuzer oppakken en ik heb eigenlijk nog een long sleeve shirt nodig voor de dagen dat een korte mouw + armstukken net te fris is, maar ook een shirt of jack tegen een bui. Ik heb wat shirts van Rapha maar ik kan de ls variant niet meer in mijn maat vinden, wat is een beetje vergelijkbaar?
Uiteindelijk bij de Rapha thermo LS uitgekomen, zou van een graad of 5/8 tot 16 prima zijn volgende specs en ervaringen.
Gobik geprobeerd maar was strakke fit en vond alle franjes toch niet zo mooi in het echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000

blitzkrieg

Whoop Whoop!

jorrefunk schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:14:
En is de FUTURUM 4 SEASONS PRO Merino Fietsjack ook een aanrader? Of de versie eronder (= geen merino)? Als mijn decathlonjack versleten geraakt ...
De "gewone" PRO is nu in de aanbieding. Met daarop nog 10% uit de kortingscode voor 140 euro. Hier gisteren binnengekomen. *O*

Ik heb volgens mij hetzelfde Decathlon jack, de Futurum is wel van betere kwaliteit heb ik het idee. Past mij qua snit ook beter.

Morgen uitproberen op mijn woon-werk ritje.

[ Voor 4% gewijzigd door blitzkrieg op 04-02-2025 10:23 ]

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

Had ook die gewone PRO besteld (voor 140 euro) maar heb die teruggestuurd. 1. Was te klein. 2. Dacht dat die anders ging zijn van samenstelling maar bleek dat ik al een gelijkaardige vest had. Zal nu meer iets worden als Sportful Fiandre Warm Jacket of Castelli Perfetto Ros 2 (ander soort materiaal van binnen en mogelijkheid tot ventileren) maar heb nog geen tijd gehad om naar een winkel te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 09:39
jorrefunk schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 12:15:
Had ook die gewone PRO besteld (voor 140 euro) maar heb die teruggestuurd. 1. Was te klein. 2. Dacht dat die anders ging zijn van samenstelling maar bleek dat ik al een gelijkaardige vest had. Zal nu meer iets worden als Sportful Fiandre Warm Jacket of Castelli Perfetto Ros 2 (ander soort materiaal van binnen en mogelijkheid tot ventileren) maar heb nog geen tijd gehad om naar een winkel te gaan.
Ik ben wel echt fan van Castelli Perfetto Ros 2, dun jasje maar lekker warm en toch ventilatie. In de aanbieding soms ook onder de 150 te krijgen. (Ik had in okt vorig jaar 120 bij Mantel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

DialOut schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:41:
[...]

Ik ben wel echt fan van Castelli Perfetto Ros 2, dun jasje maar lekker warm en toch ventilatie. In de aanbieding soms ook onder de 150 te krijgen. (Ik had in okt vorig jaar 120 bij Mantel)
Ik kan mij voorstellen dat ik die 2 ventilatie-openingen wel gebruik. Maar gebruik je het 2 way zip systeem ook? Kan me dat moeilijk voorstellen als het 1) zeer koud is buiten en 2) je helemaal bezweet bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeeeJeee
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:29
Ik had de Castelli Rosso Corsa en daar kreeg ik wel koude vingers in.
Dan deed ik mijn vingers af en toe even bij elkaar om op te warmen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LSV0VwMTkVQuYFQ0jXybhwEsV08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CqQfZRyNvusmuyXF6PpqaPFP.jpg?f=fotoalbum_large

Nu heb ik nieuwe handschoenen die veel dunner zijn maar die zijn warmer.
Als ik ga fietsen voel ik dat mijn vingers wat kouder worden maar dan warmen ze op.
En dat bij 2 graden boven nul.
Dit zijn Castelli Perfetto handschoenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yqpBpf6T-wh8PPim_zMW7N12ss=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yklw2ky8OLp8VOmE41CKZOCe.jpg?f=fotoalbum_large

Rampage 4 extreme, i7-4960X, RTX2070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Perfetto 2 heb ik al bijna twee jaar in bezit, de Futurum Pro recent ook aangeschaft. Het Futurum jack is net wat warmer en heeft een zakje met rits. Persoonlijk vind ik ook de mouwen van het Futurum jack aan de strakke kant. Het Futurum jack is wat langer (zowel aan de achterkant als aan de mouwen) wat voor mij als lange Nederlander prettig is. Gaat dan beide om maatje M.

Ben er nog beetje mee aan het experimenteren, maar denk dat ik rond het vriespunt het Futurum jack pak. Vanaf pak hem beet een graad of vijf boven nul de Perfetto.

(beide dan met één wintershirt eronder, geen extra laagjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

Heb mij al behoorlijk wat ingelezen. De ene vindt de Perfetto perfect voor rond vriespunt, de andere niet. Zoveel mensen zoveel meningen dus wat uiteraard logisch is gezien iedereen de koude anders ervaart. Ga dus zelf eens naar een winkel waar ze een behoorlijk aantal modellen hebben (Fashion For Cycling - België).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DialOut
  • Laatst online: 10-09 09:39
jorrefunk schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:49:
[...]

Ik kan mij voorstellen dat ik die 2 ventilatie-openingen wel gebruik. Maar gebruik je het 2 way zip systeem ook? Kan me dat moeilijk voorstellen als het 1) zeer koud is buiten en 2) je helemaal bezweet bent.
Nee gebruik ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 22:34

Grin

Ride si sapis.

DeeeJeee schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:53:
Ik had de Castelli Rosso Corsa en daar kreeg ik wel koude vingers in.
Dan deed ik mijn vingers af en toe even bij elkaar om op te warmen.
[Afbeelding]

[...]
Nee, volgens mij zijn dat de Castelli Estremo's.
Dat zijn voor mij juist de handschoenen die ik aantrek bij -4 tot +2 graden...
Bijzonder dat jij een totaal andere ervaring hebt dan ik :)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:50
jorrefunk schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 13:49:
[...]

2-way zip wanneer het zeer koud is lijkt me alleen een goed plan op een intensieve (lange) klim waarbij je geen/minder last hebt van rijwind? Wanneer het wat warmer wordt kan het wel effectief zijn, bijvoorbeeld wanneer je in de vroege ochtend een frisse start hebt gemaakt, maar het wat later aanzienlijk warmer wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeeJeee
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:29
Grin schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:49:

Nee, volgens mij zijn dat de Castelli Estremo's.
Dat zijn voor mij juist de handschoenen die ik aantrek bij -4 tot +2 graden...
Bijzonder dat jij een totaal andere ervaring hebt dan ik :)
Er staat verder niks op dus dan zullen het wel Estremo's zijn.
Ja, het gekke is dat die veel dikker zijn maar dan zal het wel isolerender materiaal zijn denk ik.

Rampage 4 extreme, i7-4960X, RTX2070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Handschoenen is erg persoonlijk en hangt ook van dag tot dag af of ze warm zijn. (op basis van of je beetje gas geeft om warmte in lichaam te krijgen)
Iig zorgen dat handschoenen beetje ruim zijn en vooral niet te krap zijn.

Dat laastste is bij mij een dingetje, eigenlijk zijn alle handschoenen te klein (in lengte)
De sockeloen winterhandschoenen werken goed voor mij.
Recent de giro verwarmde handschoenen gekocht, maar ook die zijn voor het mooie net te klein.
Maar wel redelijk warm, maar om te zeggen super warm nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg

blitzkrieg

Whoop Whoop!

nooberke schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 14:02:
[...]

Perfetto 2 heb ik al bijna twee jaar in bezit, de Futurum Pro recent ook aangeschaft. Het Futurum jack is net wat warmer en heeft een zakje met rits. Persoonlijk vind ik ook de mouwen van het Futurum jack aan de strakke kant. Het Futurum jack is wat langer (zowel aan de achterkant als aan de mouwen) wat voor mij als lange Nederlander prettig is. Gaat dan beide om maatje M.

Ben er nog beetje mee aan het experimenteren, maar denk dat ik rond het vriespunt het Futurum jack pak. Vanaf pak hem beet een graad of vijf boven nul de Perfetto.

(beide dan met één wintershirt eronder, geen extra laagjes)
Vanochtend de Futurum Pro aangehad op mijn woon-werk rit, had er een Futurum "warm" merino ondershirt onder. Was 3 graden. Hele weg tegen de wind in, moest redelijk werken, was dan net iets te warm. Maar had ook te dikke handschoenen en winterschoenen en wintersokken aan.
Vanmiddag maar kijken hoe het met dunnere handschoenen en sokken gaat. En dan heb ik wind mee, dat scheelt ook. :P

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb 2 jacks, 1 Futurum 4-seasons die ik draag als het echt kouder (onder de 6 a 7 graden oid) of natter is. En sinds vorig jaar een Castelli Alpha Ros Light, die ik verbluffend goed vind rond tussen de 7 en 14 graden grofweg. Daarboven wordt het dan weer korte jersey met of zonder armstukken.

Maar dat Castelli jack vulde precies het gat op waar jersey met armstukken te koud was en het Futurum jack te warm (dat zouden ze beter het 3 seasons jack kunnen noemen, boven de 10 a 12 graden vind ik dat echt te warm).

Al naar gelang de termperatuur varieer ik nog wel een beetje met wat ik er onder draag aan laagje(s).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 18:21
jorrefunk schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:06:
Heb sinds een jaar een Galibier Mistral 5 (herfst/winter jack). Ook voornamelijk voor de prijs bij dat merk gekocht (en na het lezen van reviews). Ik zou die echter niet opnieuw kopen (en dus ook geen andere Galibierstukken). Achterzakken zijn veel te hoog (moeilijk om iets uit te nemen) en de rits laat het al afweten (binnenkort ergens een nieuwe laten steken).
Sinds een jaar of 3 heb ik de Mistral Pro van Galibier. Die achterzakken zitten inderdaad wat hoog, maar dat was voor mij een motivatie om de mobiliteit van mijn schouders te verbeteren. ;)
Met die ritsen heb ik nu ook wat problemen. Dat is nogal teleurstellend, want het jack is verder als nieuw.
In combinatie met een thermoshirt kun je ermee onder het vriespunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

Heb de rits van die Galibier nog niet laten herstellen. Heb er wat WD-40 multispray opgedaan en dat werkt (voorlopig). Afgelopen weekend nog mee gereden met enkel merino baselayer lange mouwen eronder. Temperatuur rond 5 graden. Was prima vestimentairgewijs
maar er was ook wel een (water)zonnetje dat hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.Fields
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-04 09:15
Hier ook een ritsprobleem met een Galibier regenjasje. 's Ochtends dichtgeritst in een afdaling, om die vervolgens nooit meer open te krijgen en de rest van de dag alle klimmen te moeten afwerken bij +15 graden. Blij dat de schaar er in kon op het terras :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

Moraal van het verhaal met een Galibier-jas = WD-40 meedoen in het zadeltasje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:21
jorrefunk schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 10:51:
Moraal van het verhaal met een Galibier-jas = WD-40 meedoen in het zadeltasje :)
Moraal van het verhaal is geen Galibier-jas kopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Laatst online: 18-09 17:11
Ik heb er ook eentje, maar herken me er niet in. Heb dat ding in deze periode 3 keer per week aan en de rits is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Galibier sta ik ook wel is naar te kijken, hoe is de fit/maatvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

McMiGHtY schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 10:26:
Galibier sta ik ook wel is naar te kijken, hoe is de fit/maatvoering?
Nauw/klein, had eens een medium besteld voor de Mistral 5 Foul vest en moest uiteindelijk een xl zijn (en dat zit ook al heel strak).
Ben 1m78 en +/- 78 kg.
En retourkosten waren dan ook nog eens voor mij.
Samen met dat rits-gevalletje zou ik er persoonlijk dus niet snel opnieuw kopen ondanks dat ze zeer aantrekkelijke prijzen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Laatst online: 18-09 17:11
Voor mij, 178cm en 77kg met redelijk brede schouders en armen is de fit meer casual dan racy rond het lichaam en andersom op de armen. Dat vind ik ook prettig. Ik heb maat M.

[ Voor 13% gewijzigd door RobNemoo op 07-02-2025 11:27 ]

• thunderfury
Ik ben voor het aankomende seizoen op zoek naar een korte broek met bretels. Momenteel heb ik 2 assos broeken, maar ik vind de pijpen eigenlijk net te kort. Van assos weet ik dat ze ook varianten hebben met langere pijpen, maar die zijn niet overal makelijk te vinden en ze liggen wat buiten mijn budget van ~100 euro max. Zijn er nog andere merken die gekend zijn voor een wat langere (maar niet bredere) pasvorm die wel binnen dat budget vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
thunderfury schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:17:
Ik ben voor het aankomende seizoen op zoek naar een korte broek met bretels. Momenteel heb ik 2 assos broeken, maar ik vind de pijpen eigenlijk net te kort. Van assos weet ik dat ze ook varianten hebben met langere pijpen, maar die zijn niet overal makelijk te vinden en ze liggen wat buiten mijn budget van ~100 euro max. Zijn er nog andere merken die gekend zijn voor een wat langere (maar niet bredere) pasvorm die wel binnen dat budget vallen?
Ik heb sinds een week een paar Gobik Matts. Zijn wat langer en ook iets hoger op de buik.
Als ik die vergelijk met mijn Assos mille gt c2 zijn ze in dezelfde maat misschien iets smaller.
Ik vermoed dat de Assos zeem misschien net iets langer comfortabel blijft, maar ik moet dat nog testen, mijn langste rit was 2u op de Gobik (binnen) en dat ging prima.

Toevoeging: Ik heb ze bij Hopmans besteld voor €96 per stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

Heb er van Q36.5 tot mijn tevredenheid. Welke weet ik niet juist, denk Essential. Heeft bretellen en pijpen tot net boven de knie. Meestal wel ergens met korting te krijgen want volle pond betaal ik nooit alhoewel een broek toch heel belangrijk is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-09 22:04
Kalas heeft 8 maten en 4 lengtes. Zit altijd wel iets passends bij. Qua kwaliteit en prijs (verhouding) ook primaten opzichte van Assos etc.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderfury
Die gobik ziet er wat model en prijs wel interessant uit. Komende tijd eens even opvolgen of er goeie deal voor verschijnt. Bedankt voor de tips, zo leer ik nog eens wat nieuwe merken kennen. Kalas was me volledig onbekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:40
Nvm; 2 Assos Mille GT C2 jerseys besteld a 84 euro bij de Assos Archive sale :-)

[ Voor 78% gewijzigd door crimby op 27-02-2025 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

Het is uiteindelijk de Sportful Fiandre Warm Jacket geworden in een 2XL. Heeft aan de binnenkant een soort van fleecestof wat het lekker warm maakt. Dit weekend bij ongeveer 3° (vertrek) à 5°c en een stevige wind een toerke van 95 km gefietst. Kreeg het al warm na enkele kilometers dus ik moest onmiddellijk de 2 (ventilatie)ritsen openzetten en dat werkte perfect. Had eronder de Futurum 4 seasons warm merino baselayer aan.
Dus onder de 5°c wordt het de Sportful vest, boven de 5°c wordt het mijn Galibier Mistral 5 Foul jacket (met dezelfde baselayer).
Had ook eens de Castelli Perfetto Ros 2 besteld om te vergelijken met de Sportful maar die had geen fleece en was dus gelijkaardig aan mijn Galibier. Ik vermoed dat ge bij Castelli dan eerder bij de Alpha reeks moet zijn.
Soit, ben weer gesteld en heb nu geleerd dat ik in het verleden te warm gekleed was waardoor mijn onderkleding kletsnat werd. Allemaal opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Vanmorgen in een wat impulsieve bui een Castelli Perfetto RoS 2 gekocht.
Opzich een mooi jasje maar bij nader bekijken thuis toch een beetje een hmmmm gevoel, weet niet precies wat ik er van moet denken ivm een Gabba2 met armstukken en een B’twinn900 jas.

De Gabba is ongeveer de zelfde stof, winddicht en water afstotend niet waterdicht. De Perfetto idem maar wel getapte naden maar ook niet waterdicht. Gabba met armstukken is meer aero, alsin zit gestroomlijnder. De Perferro zitten de mouwen wat losser dan armstukken maar kan wel weer een extra laagje onder.

Mijn B’twinn jas is een nogal bizar ding, winddicht, ook super getailleerde pasvorm, kan tegen een spetter, ademt minder dan de Gabba stof maar wel meerdere ritsjes om te luchten net als de Perfetto. En heeft extra sluitende voering om de polsen. Perfect ding voor écht koud weer.

Zit serieus na te denken om hem terug te brengen :S

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

Toch best wat geld, zo'n Castelli, dus als het maar hmmmmmm is = terugbrengen want dan ga je die ook niet veel dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 10:52
sapphire schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 21:07:
Vanmorgen in een wat impulsieve bui een Castelli Perfetto RoS 2 gekocht.
Opzich een mooi jasje maar bij nader bekijken thuis toch een beetje een hmmmm gevoel, weet niet precies wat ik er van moet denken ivm een Gabba2 met armstukken en een B’twinn900 jas.

De Gabba is ongeveer de zelfde stof, winddicht en water afstotend niet waterdicht. De Perfetto idem maar wel getapte naden maar ook niet waterdicht. Gabba met armstukken is meer aero, alsin zit gestroomlijnder. De Perferro zitten de mouwen wat losser dan armstukken maar kan wel weer een extra laagje onder.

Mijn B’twinn jas is een nogal bizar ding, winddicht, ook super getailleerde pasvorm, kan tegen een spetter, ademt minder dan de Gabba stof maar wel meerdere ritsjes om te luchten net als de Perfetto. En heeft extra sluitende voering om de polsen. Perfect ding voor écht koud weer.

Zit serieus na te denken om hem terug te brengen :S
Als je het niks vind, moet je hem uiteraard lekker terugbrengen.

Maar ik ben ook nog van de generatie Gabba met Nanoflex armstukken. Maar sinds ik een Perfetto heb, draag ik dat eigenlijk nooit meer.

- Geen gedoe met armstukken.
- Als het weer is dat ik een Gabba aantrek, trek ik echt niet halverwege armstukken uit.
- Perfetto vind ik veel warmer bij mijn armen. (Wat ik fijn vind, want koud en je armen gebruik je niet zo. Dus warmen ook niet zo op).

Als het wel een rit is waarbij je misschien halverwege je armstukken uittrekt, dan heb je tegenwoordig ook de Perfetto light/wind 2.0. Die is net iets minder warm dan een Gabba, ook veel beter ademend op de rug. Maar houdt wel ff de koude wind van je borst.

Edit: en als het echt echt koud is, doe ik nog wel eens losse armstukken onder mijn Perfetto aan. En als het moet kan je die nog wel uittrekken. Dubbele armstukken bij een Gabba gaat hem niet worden (althans, niet zonder schelden).

[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 15-03-2025 21:32 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb gisteren mijn Gabba gedragen met nanoflex armstukken en een thermoshirt met lange mouwen eronder en dat zat prima met 1 graden met wind.

En ik trek de armstukken in het voor-najaar regelmatig uit. Je hebt we eens van die dagen dat het koud is en snel opwarmt als de zon begint te schijnen maar dan blijft een winddichte core wel lekker als er ook een windje staat (vrijwel altijd).
Mijn langste rit ooit was in de regen met een Gabba en Nanoflex bibtight zonder arm- of beenstukken.

En als het nog kouder is blijf ik binnen of trek ik die B’Twinn jas aan.
Klinkt dan alsof ik beter een Perfetto Air had kunnen halen

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman_Craig
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09:32
Beetje late tip nu het weer zonnig weer wordt, maar lees veel over koude voeten en handen (waar ik ook altijd enorme last van had). Dat heb ik nu opgelost door merino-onderhandschoenen te dragen met een iets ruimere (fleece of andere) handschoen eroverheen. Als je dat lucht-laagje ertussen creeert werkt het echt top. Bij de voeten werken de overschoenen of winterschoenen wel goed, maar als je niet veel te besteden hebt (tot 0 graden): een stuk (mooie zwarte) ducttape over de ventilatiegaten van je schoenen...

Nu voor de lente en zomer op zoek naar een aansluitende short voor over de bib. Iemand ervaring met Fox Ranger shorts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
Ik heb inderdaad een gripgrap setje van een merino laag en een losse winddichte bovenlaag. Die bovenlaag alleen is van 7-12 graden wel fijn, daaronder kan die merino laag er bij. Regelmatig op amazon in de aanbieding

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 21-03-2025 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:18
Roman_Craig schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:37:
Beetje late tip nu het weer zonnig weer wordt, maar lees veel over koude voeten en handen (waar ik ook altijd enorme last van had). Dat heb ik nu opgelost door merino-onderhandschoenen te dragen met een iets ruimere (fleece of andere) handschoen eroverheen. Als je dat lucht-laagje ertussen creeert werkt het echt top. Bij de voeten werken de overschoenen of winterschoenen wel goed, maar als je niet veel te besteden hebt (tot 0 graden): een stuk (mooie zwarte) ducttape over de ventilatiegaten van je schoenen...

Nu voor de lente en zomer op zoek naar een aansluitende short voor over de bib. Iemand ervaring met Fox Ranger shorts?
Waarom zou je een short over een bib willen dragen, waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 11:20

Polariteit

Fietsende fotografeur

D.deJong schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 14:50:
[...]

Waarom zou je een short over een bib willen dragen, waarom?
Ik doe dit regelmatig, meest in de winter tegen de kou.

Waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Laatst online: 11:20

Polariteit

Fietsende fotografeur

Roman_Craig schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:37:

Heb er 1, vind 'm erg fijn. Gaat op fietsvakantie altijd aan. Niet stuk te krijgen. Na veelvuldig gebruik op de fiets was alleen de zwarte kleur niet meer zwart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:18
Polariteit schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 19:40:
[...]

Ik doe dit regelmatig, meest in de winter tegen de kou.

Waarom niet?
Omdat die bib is gemaakt om maximaal contact te maken via je zadel met je fiets en je dat met een extra laagje gemaakt van een meestal glad stofje je dat niet meer hebt.
Er zijn betere manieren om je warm te houden in de winter, er is zelfs speciale winterkleding voor in de handel.
Daarom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sisa
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-07 21:06
Hier een tevreden gebruiker van AGU. Ooit begonnen met wielrennen en een setje via het werk van AGU gekregen. Daarna wat serieuzer aangepakt en langzaam uitgebreid.

Recent een broek met AGU Black zeem en wat andere AGU shirtjes gekocht. Voor iemand met een Nederlandse lichaamsbouw en wat extra kilo's (1.87/105kg) zitten deze producten prima. Heb ooit een shirtje van Castelli blind gekocht maar dat was net een naveltrui.

Uiteindelijk alleen AGU broeken gekocht, merk dat deze fijn zitten ondanks dat ik nooit een ander merk heb geprobeerd. Voornamelijk ritjes van 2/3 uur en daarvoor gebruik ik wel de Black zeem (hoogste model).

Shirtjes bevallen ook prima, wil misschien ook eens naar Vermarc kijken. Blijkbaar prima kwaliteit voor een leuke prijs. Misschien ook eens bij Futurum kijken naar het eigen merk Fyts. Als recreatieve fietser lijken deze merken prima te zijn. Over bibs van Q36.5 twijfel ik dan weer na het fiasco van Castelli. Weet ook niet hoe het topmodel van AGU zich verhoudt tegenover Q36.5

[ Voor 14% gewijzigd door sisa op 01-04-2025 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

sisa schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:50:
Hier een tevreden gebruiker van AGU. Ooit begonnen met wielrennen en een setje via het werk van AGU gekregen. Daarna wat serieuzer aangepakt en langzaam uitgebreid.

Recent een broek met AGU Black zeem en wat andere AGU shirtjes gekocht. Voor iemand met een Nederlandse lichaamsbouw en wat extra kilo's (1.87/105kg) zitten deze producten prima. Heb ooit een shirtje van Castelli blind gekocht maar dat was net een naveltrui.

Uiteindelijk alleen AGU broeken gekocht, merk dat deze fijn zitten ondanks dat ik nooit een ander merk heb geprobeerd. Voornamelijk ritjes van 2/3 uur en daarvoor gebruik ik wel de Black zeem (hoogste model).

Shirtjes bevallen ook prima, wil misschien ook eens naar Vermarc kijken. Blijkbaar prima kwaliteit voor een leuke prijs. Misschien ook eens bij Futurum kijken naar het eigen merk Fyts. Als recreatieve fietser lijken deze merken prima te zijn. Over bibs van Q36.5 twijfel ik dan weer na het fiasco van Castelli. Weet ook niet hoe het topmodel van AGU zich verhoudt tegenover Q36.5
Ik heb heel lang een lange broek van AGU gehad, helaas is de zeem nu wel echt op want dat was echt de fijnste winterbroek tot nu toe. Dit jaar in de sale een Le Col gekocht, maar die zeem zit heel vreemd, komt echt maar net tot aan de rand van het zadel en eigenlijk net niet, daar ben ik dus minder enthousiast over. Ook een Joris Deep Winter van Futurum en die zeem moet zich altijd even zetten, daarna wel een heerlijk warme broek.
Door de enthousiaste verhalen van een actief forum lid hier 2 jaar mijn eerste Q36.5 bib gekocht en heb er nu 3, ik vind ze erg fijn!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
sisa schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 12:50:
Weet ook niet hoe het topmodel van AGU zich verhoudt tegenover Q36.5
Welk model Q36.5…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
thunderfury schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 21:17:
Ik ben zelf erg blij met mijn Siroko broek. Zit als een van de beste en heeft de pijpen netjes tot aan de knie zitten. Voor langere tochten heb ik een Assos Cargo (met van die zakjes aan de zij).

Voor binnen heb ik de oude castelli (die kunnen niet meer buiten volgens de gene die achter mij fietsten). Verder nog twee hele goedkope broekjes voor binnen en dat viel me niet eens tegen. Als je ongeveer 1 tot maximaal 2 uur op de fiets zit kan dat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 11:13
ik was wel positief verrast over de lengte van Gobik.
ik ben 1.87 met relatief lange benen, ik heb een Q36.5 dottore in maat L, maar vind deze vrij kort, verder zit deze prima.

Recent een Gobik snelpak (https://gobik.com/en/prod...n-matt-2-0-men-astral-k10 ) gekocht, op advies van de size guide van Gobik zelf uitgekomen op een maat M en deze is echt wel een paar cm langer de de L Q36.5.

verder een erg fijn snelpak, sluit goed aan, trekt nergens verkeerd en het zit echt lekkerder dan een losse broek en jersey (geen omhoogkruipende shirtjes meer _/-\o_ )

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY

McMiGHtY

- burp -

Gekke MTB'ers..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:36
Kleding is heel persoonlijk merk ik al. Ik heb al mijn Bibs (kort en lang) vervangen door Castelli omdat die gewoon perfect zitten bij mij.

Moest nieuwe bestellen en was 28kg afgevallen dus ik dacht kan wel een maatje kleiner, maar nee hoor past niet… nog steeds 2XL. Maar als je dat eenmaal weet dan past het allemaal prima.

Bij elk nieuw merk is het altijd gissen naar de maten. Bij Craft was L prima maar bij Siroko toch weer net te klein. Is misschien ook wel de reden dat ik wat huiverig ben nieuwe merken te proberen ook.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Na gisteren een vrij pijnlijke rit met mijn Castelli broek met een Kiss Air zeem toch eens kijken naar wat anders voor langere ritten. Vreemd want normaal 0 problemen met die broeken maar gisteren drama.

Maargoed even wat opgezocht en op volgend lijstje uitgekomen:
Castelli Endurance 3
Assos Millie GT C2
Rapha Core bibshort
Futurum Joris Pro

Iemand nog enorme do’s or don’ts bij deze broeken?

Gabriël AM5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:33
@sapphire Ik heb de Assos Mille GT C2. Op zich prima en comfortabel voor ritten van 5+ uur, maar het vervelende is wel dat de zeem alleen aan de voor en achterkant vast zit en daardoor dus vervelend kan gaan zitten onderweg. Je zit dus onderweg dat ding nog wel eens wat goed te doen, omdat die is verschoven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mhr-zip
sapphire schreef op maandag 7 april 2025 @ 23:42:
Na gisteren een vrij pijnlijke rit met mijn Castelli broek met een Kiss Air zeem toch eens kijken naar wat anders voor langere ritten. Vreemd want normaal 0 problemen met die broeken maar gisteren drama.

Castelli Endurance 3
Assos Millie GT C2
Rapha Core bibshort
Futurum Joris Pro

Geen Q36.5?

Bij de gemiddelde SR is 50% Q36.5.
Dan 25% Assos.
En dan de overige merken*

*Klein beetje natte vinger werk, maar ik geloof ook niet dat ik er heel erg ver naast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

AMD1800 schreef op maandag 7 april 2025 @ 23:50:
@sapphire Ik heb de Assos Mille GT C2. Op zich prima en comfortabel voor ritten van 5+ uur, maar het vervelende is wel dat de zeem alleen aan de voor en achterkant vast zit en daardoor dus vervelend kan gaan zitten onderweg. Je zit dus onderweg dat ding nog wel eens wat goed te doen, omdat die is verschoven.
Het enige consistent negatieve wat ik juist lees is dat de zeem los zit en 'de zwevende zeem' genoemd word.
iig niet echt lekker dat de duurste broek uit mijn rijtje verschuift :+
Verder overigens vooral positieve verhalen over de C2 hoor :)
mhr-zip schreef op maandag 7 april 2025 @ 23:59:
[...]

Geen Q36.5?

Bij de gemiddelde SR is 50% Q36.5.
Dan 25% Assos.
En dan de overige merken*

*Klein beetje natte vinger werk, maar ik geloof ook niet dat ik er heel erg ver naast zit.
Ja maar SR mensen zijn van die vreemde figuren die miepen over soklengte enzo :+

Maar voornamelijk een prijs issue aangezien de Q36.5 broeken bij €200 ofzo beginnen. Tot nu me meer dan prima gered met Castelli Kiss zemen en Pearl Izumi broekjes zelfs voor 120km ritten en mijn enige 150km rit was ook met een Castelli broek zonder centje pijn.

Logica van de lijst was ook als volgt:
Endurance 3 omdat ik altijd goede ervaring gehad heb met Castelli, 1x kort een Progetto X2 zeem gehad maar broek weggegeven aan vaders en de prijs is met €109 gewoon scherp.

Assos C2 nouja vanwege de naam die Assos al jaren heeft wel eens nieuwsgierig ookal is het een instapper. Van de duurdere hoor ik nogal eens dat het vergeleken word met alsof je een luier om hebt :X

Rahpa ook veel goede verhalen over gehoor in omgeving. Was al aan het kijken naar een Jersey ervan dus combi met een bib zou dan mooi zijn.

Joris Pro ook omdat ik een aantal mensen erg enthousiast hoor over Futurum spul.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:36
@sapphire Ik heb castelli broeken met een KissAir2 zeem (Entrata) en Progetto X2 (Sorpasso RoS) en die laatste is toch echt een stuk comfortabeler dan de KissAir2. Er zit een duidelijk merkbaar verschil in.

Dus ik zou zelf voor een Endurance 3/Espresso Bib gaan. Zelf vind ik Q36.5 echt behoorlijk overpriced met 220-250 SRP. Beide Castelli's pik je op rond de 130. Dan heb je er zowat twee voor hetzelfde geld.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorrefunk

jorrefunk

Rij met Q36.5 bibs omdat die goed zijn maar koop die enkel in afslag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kxmDZTLezJcb9yD2e29DHNoaqtI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SoDURvi41Wk6nqwC8AgCOcrg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:40
Iemand al die Q36.5 Gregarius Clima QLAB Jersey Blue in bezit? Op plaatje is ie prachtig, maar kan zo maar erg tegenvallen in het echt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rodiee
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 18-09 15:43

Castelli Endurance 3
Assos Millie GT C2
Rapha Core bibshort
Futurum Joris Pro

Ik heb ervaring met de Rapha Core, Castelli met Progetto X2 Air zeem en de Assos Mille GT C2.

Ik vind de Rapha Core het fijnst. Daarna de Castelli en de Assos het minst fijn.

Ik heb ook nog een broek van Beat die is ook fijn(alleen geen idee welk merk/type). En een broek van Bioracer, maar die vindt ik niet fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElGreco
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:24
Ik wilde net typen dat ik de Rapha Core echt een kut broek vond.

Zo zie je maar. Iedere bips is anders. Je zal toch zelf even moeten passen denk ik @sapphire

Want iedereen zal zijn eigen boeken aanprijzen. En ook binnen merken zelf heb je een groot verschil in stoffen, ademend vermogen, zeem, bretels etc.

www.vanspeykwheels.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online

DDX

Lengte van pijpen is ook nog een dingetje.
Zeker als je wat kleinere maten nodig hebt zijn sommige broeken net een zwembroek kwa lengte.

Ik hou het op blacksheep maar heb ook dagen dat je wat irritatie hebt.
Komt vaak doordat je teveel gaat verzitten op zadel (omdat je vermoeid bent) of als het warm is als boel gaat broeien.
Futurum merino (korte broek) is ook prettige broek.

Eigenlijk belangrijkste is dat een broek goed strak zit, dus je moeite moet doen om hem aan te trekken zodat zeem niet kan schuiven.

[ Voor 22% gewijzigd door DDX op 08-04-2025 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

sapphire schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 08:54:

Ja maar SR mensen zijn van die vreemde figuren die miepen over soklengte enzo :+
Please enlighten me... wat zijn SR mensen?

...andere vraag... kan iemand chocolade maken van de modellen reeks van Assos? Ik probeer het te doorgronden, maar kom er niet uit. Hoeveel classes zijn er nou?

[ Voor 25% gewijzigd door DeFeCt op 08-04-2025 11:40 ]

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

DeFeCt schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:37:
[...]

Please enlighten me... wat zijn SR mensen?

...andere vraag... kan iemand chocolade maken van de modellen reeks van Assos? Ik probeer het te doorgronden, maar kom er niet uit. Hoeveel classes zijn er nou?
Als ik het goed begrijp mensen van de GoT Social Ride....

En ik snap je want ik kan ook geen soep koken van die modellen :+

@DDX Ja strak vind ik zelf ook altijd wel prettig, met fietskleding dan alleen. Krijg ook regelmatig verbaasde blikken als ik zeg dat ik met mijn 1,88m en 86kg Castelli maat L draag :?

Zou best kunnen dat ik zondag meer geschoven heb dan normaal, had eigenlijk een iets te warme Tutto Nano aan ivm de wind en lycra beenstukken leken niet helemaal lekker te zitten met die broek. Laatste zou kunnen komen dat mijn bovenbenen weer iets dikker geworden zijn. Heb de genetische loterij van flinke bovenbenen en kuiten gewonnen :X

@rodiee @ElGreco Mja binnenkort maar eens naar de winkel om te gaan passen!

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:31

Castelli Endurance 3
Assos Millie GT C2
Rapha Core bibshort
Futurum Joris Pro

Kijk ook even naar de Castelli Espresso broek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:03

charlie7

pr0

twodigits schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 15:55:
[...]

Ik heb sinds kort dezelfde broek, maat XL die goed zou moeten zijn voor mijn 1.90 en 90kg. Maar ik heb last van dat de broek optrekt in mijn liezen en ook op diezelfde plek irritatie geeft bij wat langere ritten. Ik heb nu een Assos Mille GT C2 besteld, online want hier in de buurt geen winkel waar ik 'm kon vinden. Hopelijk is die beter...
Inmiddels zijn we een tijd verder, de XXL had ik vervangen voor een L en daarmee alle problemen opgelost.
Nu echter nog wat meer afgevallen en gisteren een maat M (Rogelli Distance 2) binnen gekregen. De L begon ook weer gigantisch te schuren.

Verder vind ik het een fijne broek, dus daarom dezelfde gehouden.

Tevens nu ook wielren schoenen gekocht. Northwave Core Plus 2 wide.

Dit jaar vlammen!

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 ProMax Cosmic Orange / AW Ultra 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:02

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

DeFeCt schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 16:21:
[...]

Ik heb heel lang een lange broek van AGU gehad, helaas is de zeem nu wel echt op want dat was echt de fijnste winterbroek tot nu toe. Dit jaar in de sale een Le Col gekocht, maar die zeem zit heel vreemd, komt echt maar net tot aan de rand van het zadel en eigenlijk net niet, daar ben ik dus minder enthousiast over. Ook een Joris Deep Winter van Futurum en die zeem moet zich altijd even zetten, daarna wel een heerlijk warme broek.
Door de enthousiaste verhalen van een actief forum lid hier 2 jaar mijn eerste Q36.5 bib gekocht en heb er nu 3, ik vind ze erg fijn!
rodiee schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 11:14:
[...]

Ik heb ervaring met de Rapha Core, Castelli met Progetto X2 Air zeem en de Assos Mille GT C2.

Ik vind de Rapha Core het fijnst. Daarna de Castelli en de Assos het minst fijn.

Ik heb ook nog een broek van Beat die is ook fijn(alleen geen idee welk merk/type). En een broek van Bioracer, maar die vindt ik niet fijn.
Die van Beat kan een AGU zijn. Over AGU gesproken, die hebben ook nieuwe broeken en zemen. https://agu.com/zemenoverzicht

Ben zelf erg te spreken over de Platinum Grey Combi Pad en de Golden 5 layer Contour Pad.

[ Voor 44% gewijzigd door Tjebakka op 10-04-2025 13:16 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 11:58
Mensen hier eigenlijk ervaring met Gobik? Vind de shirts en broeken qua kleur wel tof, maar geen idee wat de kwaliteit er van is. Ben nu Rapha gewend (met name de core lijn). Broeken + zeem vind ik daar heel fijn van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:50
tiswat schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:27:
Mensen hier eigenlijk ervaring met Gobik? Vind de shirts en broeken qua kleur wel tof, maar geen idee wat de kwaliteit er van is. Ben nu Rapha gewend (met name de core lijn). Broeken + zeem vind ik daar heel fijn van.
Gobik: niet persoonlijk bekend mee (wel geïnteresseerd), maar valt behoorlijk wat over te vinden (ook recent) via de zoekfunctie bovenaan de pagina. (Niet negatief bedoeld.) (y)
Pagina: 1 ... 59 ... 63 Laatste