Deze ook besteld, ziet er super uit, ben benieuwd, tnx voor de tipDDX schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:17:
[...]
Inmiddels besteld, via giro.com die ze in de aanbieding had.
Alleen wel via myus.com aangezien giro niet naar Europa verstuurt en ze in europa nergens te vinden zijn.
Had ze ook nog via ebay gevonden, maar die met korting van giro.com komt dat net wat goedkoper uit volgens mij.
Laat mijn ervaringen wel weten als ik ze binnen heb.
Recent ook nog deze gekocht :
https://www.salden.nl/ass...interhandschoenen-23.html
Werden genoemd in review van de giro's
Lekker dun en ruim, als overhandschoenen als het regent.
Paar keer gedragen nu al en doen het prima.
Die vind ik wel lekker herfst, maar niet zo winter geschikt.McMiGHtY schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 11:21:
De woolf van q36.5
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Heel tijdelijk dan want nu niet meerL.Fields schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 14:57:
[...]
Sinds vorige week ook, drie ritjes intussen (één lange en twee keer pendelen). Prima broek, aan tijdelijke promo van €64 helemaal een no-brainer.
- Al opgelost.
[ Voor 105% gewijzigd door Koenbr op 30-11-2024 10:36 ]
1. Alles wat de marketing afdeling van al die bedrijven beloven, niet gelovenKoenbr schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 09:04:
- Al opgelost.
2. Uiteindelijk komt het toch allemaal neer op een plasticzak, dus zou bij Decathlon of bij Rogelli ofzo even kijken.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Inmiddels de Assos ontvangen en gister een rondje gereden. Warmte en windkering is prima, maar ik kreeg behoorlijk pijn in mijn knie. Het lijkt er op dat er teveel druk op mijn knieschijf ontstaat door de broek. Mogelijk moet ik hem iets verder optrekken over mijn onderbeen, maar het brengt mij nu wel aan het twijfelen. Zijn er meer mensen die gevoelig zijn voor druk op de knieschijven?Duclaasie schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:25:
[...]
Update: Castelli Sorpasso RoS Wind valt af, omdat die in de juiste maat veel te kort is. De stof is daarbij vrij stug, dus lengte winnen met de rek van de stof is een illusie. Op naar de Assos Mille GT Ultraz Winter die ik een dezer dagen ontvang.
Met het winterseizoen in aankomst heb ik even wat aankopen gedaan tijdens black friday.
1x AGU SIX6 Winterbroek
1x Futurum Windproof Thermo handschoenen
en nog wat voeding en onderdelen maar daar gaat het in dit topic niet over.
De broek bevalt super goed. Erg goede zeem ook. Heb erg comfortabel gefietst vandaag! En ben lekker warm gebleven, mede ook door de handschoenen. Precies goed voor deze temperaturen, al zal het ook wel werken bij lagere temperaturen. Het fijne van Nederlandse merken is dat het ook gewoon goed past. Geen gedoe met Italiaanse maatjes en de prijzen zijn ook wat vriendelijker. Volgens mij doet zo'n SIX6 broek van AGU niet onder voor Assos.
en nog wat voeding en onderdelen
1x AGU SIX6 Winterbroek
1x Futurum Windproof Thermo handschoenen
en nog wat voeding en onderdelen maar daar gaat het in dit topic niet over.
De broek bevalt super goed. Erg goede zeem ook. Heb erg comfortabel gefietst vandaag! En ben lekker warm gebleven, mede ook door de handschoenen. Precies goed voor deze temperaturen, al zal het ook wel werken bij lagere temperaturen. Het fijne van Nederlandse merken is dat het ook gewoon goed past. Geen gedoe met Italiaanse maatjes en de prijzen zijn ook wat vriendelijker. Volgens mij doet zo'n SIX6 broek van AGU niet onder voor Assos.
en nog wat voeding en onderdelen
[ Voor 7% gewijzigd door Tjebakka op 01-12-2024 20:02 ]
If it aint fixed, it's broken.
Zaterdag zag ik bij Futurum de Lazer Genesis in de aanbieding en aangezien ik die nog op op de shortlist heb staan direct besteld.
Op de site geven ze aan als je precies tussen twee maten zit dat je de kleinste maat moet nemen en aangezien de M bij Lazer tot 59cm loopt die besteld (heb omtrek 58cm).
Vandaag binnen en wat een schitterende helm, alleen jammer dat de maximale grote op het randje was. Een hoofdband ging net maar een winter muts past gewoon niet dus helaas direct retour en omruilen voor maat L.
Zit verder goed en ziet er fantastisch uit in wit-zwart met mijn Sutro
Korte indruk vond ik hem kwalitatief beter aanvoelen dan de Airbreaker die ik laatst retour gestuurd heb. Opbergtas er bij, extra pads gewoon netjes allemaal. Wel voelt de kind trap wat fragiel in vergelijking met de leren van mijn Kask Mojito (2).
Op de site geven ze aan als je precies tussen twee maten zit dat je de kleinste maat moet nemen en aangezien de M bij Lazer tot 59cm loopt die besteld (heb omtrek 58cm).
Vandaag binnen en wat een schitterende helm, alleen jammer dat de maximale grote op het randje was. Een hoofdband ging net maar een winter muts past gewoon niet dus helaas direct retour en omruilen voor maat L.
Zit verder goed en ziet er fantastisch uit in wit-zwart met mijn Sutro
Korte indruk vond ik hem kwalitatief beter aanvoelen dan de Airbreaker die ik laatst retour gestuurd heb. Opbergtas er bij, extra pads gewoon netjes allemaal. Wel voelt de kind trap wat fragiel in vergelijking met de leren van mijn Kask Mojito (2).
[ Voor 17% gewijzigd door sapphire op 02-12-2024 19:55 ]
De fotochromatische lenzen van Rudy Project reageren niet erg snel. Andere mereken zullen het niet anders doen denk. De RP lenzen worden nogal donker vind ik persoonlijk.AMD1800 schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:35:
Ik zit al een tijdje te denken aan het kopen van een bril met een fotochromatische lens. Nu vraag ik me af wat de glazen doen als je lang onder een bladerdak rijdt, waar de zon wel fel tussen de bladeren door komt. Dan heb je dus veel schaduw plekjes en volle zon plekjes zichtbaar op het wegdek, maar het wisselt zich snel af. Weet iemand wat de glazen dan doen?
Nefit AW Split 7 B-S, Compress 3000i met HPC410, Proline NXT HRC30, type 33 radiatoren & vents, Stille Modus sinds sept 2023.
Ik heb foto chromatische lenzen van Oakley en 100% en die zijn snel zat dat ik het nooit merk. Dat had ik met een ali bril wel. Maar zelfs dat was nog wel te doen.
Ik heb laatst flink geinvesteerd en de Assos MILLE GT C2 gekocht voor 145euro. Nu zit die goed, maar merk ik niet spectaculair verschil tussen mijn "goedkope" Decathlon bibs. Hij sluit miss iets beter aan om de benen (pijpen iets langer) en de zeem is iets dikker. Maar ik denk niet dat ik gauw nog zo'n "dure" bibs zou kopen?
Iemand ervaring met deze bibs:
- https://www.futurumshop.n...ek-kort-zwart-heren.phtml
- https://www.futurumshop.n...ort-zwart-wit-heren.phtml
Met die craft broek heb ik ervaring. Ik heb hier ooit iets geschreven over de zeem, die is niet super dik. Voldoende voor ritjes tot 2 uur, maar bij langere ritten begin ik mijn zitbotjes te voelen itt een paar andere broeken die ik heb.DaYwaLkUr schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:30:
Ik heb laatst flink geinvesteerd en de Assos MILLE GT C2 gekocht voor 145euro. Nu zit die goed, maar merk ik niet spectaculair verschil tussen mijn "goedkope" Decathlon bibs. Hij sluit miss iets beter aan om de benen (pijpen iets langer) en de zeem is iets dikker. Maar ik denk niet dat ik gauw nog zo'n "dure" bibs zou kopen?
Verder zit ie mij als gegoten in maat M (182cm 71kg), het is mijn best passende broek. Ook is hij heel luchtig, echt een zomerbroek en ideaal voor trainingen binnen, daar heb ik hem gisteren nog voor gebruikt.
Neem vooral de ruimte om hier iets meer over te typen..Stevie-P schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:43:
[...] itt een paar andere broeken die ik heb. [..]
edit

[ Voor 31% gewijzigd door guapper op 19-12-2024 11:06 ]
Copy paste van m'n post waar ik naar linkte:guapper schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:57:
[...]
Neem vooral de ruimte om hier iets meer over te typen..
(...Ik gebruik...) Nu vooral deze 3:
-Futurum Joris pro
-Craft Verve
-Castelli Free Aero Rc
Die Craft heeft de minste dikke zeem van die 3, maar daar is de plaatsing ervan wel heel prettig. Bij de andere twee ben ik vaak wat aan het schuiven op de fiets en duurt het een tijdje voordat alles op z'n plek zit.
Voor ritten langer dan 2 uur pak ik het liefst die Futurum of Castelli broek, dan weegt de dikte van de zeem toch het zwaarst.
Ik zweer bij de Assos C2 zeemen. Niet bij de 2-uur duren ritjes in de buurt, maar bij tochten van 4+ uur. Nooit last van de billen.DaYwaLkUr schreef op donderdag 19 december 2024 @ 10:30:
Daarnaast heb ik een Assos Equipe R S9 voor de kortere ritten.
Ook ervaring met Craft, en Futurumshop Joris, ook prima voor de wat kortere ritten
Edit:
Trouwens meet een beetje googlen heb je ook wel een Assos Mille GT c2 voor 115.
[ Voor 4% gewijzigd door BraX op 19-12-2024 11:51 ]
Om iedereen de google te besparen. Bij salden voor 115 en bij wielerkoopjes voor 99 in maat S en XXL.BraX schreef op donderdag 19 december 2024 @ 11:49:
[...]
Ik zweer bij de Assos C2 zeemen. Niet bij de 2-uur duren ritjes in de buurt, maar bij tochten van 4+ uur. Nooit last van de billen.
Daarnaast heb ik een Assos Equipe R S9 voor de kortere ritten.
Ook ervaring met Craft, en Futurumshop Joris, ook prima voor de wat kortere ritten
Edit:
Trouwens meet een beetje googlen heb je ook wel een Assos Mille GT c2 voor 115.
Zemen zijn heel persoonlijk. Dik betekent niet per se zacht of goed.
En de prijs zegt, in mijn ervaring, vooral iets over de afwerking (aantal naden, stof keuze, kwaliteit grippers) maar niet per se of het beter zit
En de prijs zegt, in mijn ervaring, vooral iets over de afwerking (aantal naden, stof keuze, kwaliteit grippers) maar niet per se of het beter zit
Ik heb onlangs de Rapha Core Winter gekocht en zit erg goed. Zeem is helemaal prima, enz. Mijn Castelli Sorpasso kwam een gat in en die broek beviel ook goed. Maar ja, nergens voor een goede prijs te vinden, dus overgestapt naar Rapha.
Wat ik in eerste instantie fijn vond aan de Rapha is dat hij geen ritsjes heeft, maar na een paar keer gedragen te hebben, vind ik het uittrekken toch wel wat geprutst en mis ik de ritsjes
Wat ik in eerste instantie fijn vond aan de Rapha is dat hij geen ritsjes heeft, maar na een paar keer gedragen te hebben, vind ik het uittrekken toch wel wat geprutst en mis ik de ritsjes
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Weet niet wat ze bij MAAP op hebben, maar die prijzen schieten nu wel erg door het dak. Vind het mooi spul maar 170/200 euro voor een shortsleeve jersey gaat met wel te ver. Soort van Rapha 2.0 gaat dit worden met die WT ploeg sponsoring (wel vette outfits) en die LaB cafés.
Zelfde geldt een beetje voor Pas Normal, erg mooi spul, maar begint nu ook wel echt prijzig te worden. Heb een aantal items (gehaald in de sale) en trek het altijd met plezier aan, maar wil zulke prijzen niet meer voor mezelf goedpraten.
Dus de vraag, weten jullie nog merken die een beetje tussen Castelli (blijft ook top, maar beetje te behoudende designs/kleuren) en de MAAP en PNS merkjes zitten. Kijk weleens naar Q36.5, maar durf niet echt wat te bestellen omdat ik geen idee heb van de maten.
Zelfde geldt een beetje voor Pas Normal, erg mooi spul, maar begint nu ook wel echt prijzig te worden. Heb een aantal items (gehaald in de sale) en trek het altijd met plezier aan, maar wil zulke prijzen niet meer voor mezelf goedpraten.
Dus de vraag, weten jullie nog merken die een beetje tussen Castelli (blijft ook top, maar beetje te behoudende designs/kleuren) en de MAAP en PNS merkjes zitten. Kijk weleens naar Q36.5, maar durf niet echt wat te bestellen omdat ik geen idee heb van de maten.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Sowieso kan je elk kwartaal 50 euro korting scoren via Strava. Ze hebben ook best veel kleding in de Archive Sale. Dus de volle mep betalen is echt zonde van je geld.KW25 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 21:24:
Weet niet wat ze bij MAAP op hebben, maar die prijzen schieten nu wel erg door het dak. Vind het mooi spul maar 170/200 euro voor een shortsleeve jersey gaat met wel te ver. Soort van Rapha 2.0 gaat dit worden met die WT ploeg sponsoring (wel vette outfits) en die LaB cafés.
Ben fan van de Spaanse merken. Zowel Etxeondo als Gobik. Gobik vaak net wat uitbundiger qua design en net iets minder qua kwaliteit en gebruikte stoffen ivm Etxeondo. Worden beide ook gewoon nog in Spanje gefabriceerd. Etxeondo reken ik kwalitatief echt tot de top (ervaring met Castelli, Sportful Rapha, Santini, Gobik, La Passione en Q36.5)KW25 schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 21:24:
Verder hier nog aardig wat La Passione liggen maar dat merk lijkt een aflopende zaak. Was eigenlijk altijd wel prima prijs kwaliteit verhouding.
Maap altijd wel mooi gevonden maar idd echt te ridicule prijzen. Ben er niet eens aan begonnen.
Etxeondo is inderdaad goed spul en een stuk goedkoper, zeker in de sale!
Zal eens naar Gobik gaan kijken. Dacht eigenlijk dat dat een beetje zoals Ekoi was en net iets te goedkope stoffen.
Zal eens naar Gobik gaan kijken. Dacht eigenlijk dat dat een beetje zoals Ekoi was en net iets te goedkope stoffen.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Ik heb toevallig net deze van gobik binnen, wilde een keer een snelpak proberen
https://gobik.com/en/prod...10?variant=47738424656195
Kwaliteit voelt in 1e instantie erg goed, stevig, goed afgewerkt en de zeem voelt ook stevig.
Van andere gehoord fat de gebruikte zeem ook prima in orde is.
Ben benieuwd naar de 1e rit
(Oja en de pasvorm/maat is in M voor mij perfect met 1.87/76kg, broek is een stuk langer dan een q36.5 in L... Die aan de korte kant is bij mij)
https://gobik.com/en/prod...10?variant=47738424656195
Kwaliteit voelt in 1e instantie erg goed, stevig, goed afgewerkt en de zeem voelt ook stevig.
Van andere gehoord fat de gebruikte zeem ook prima in orde is.
Ben benieuwd naar de 1e rit
(Oja en de pasvorm/maat is in M voor mij perfect met 1.87/76kg, broek is een stuk langer dan een q36.5 in L... Die aan de korte kant is bij mij)
[ Voor 16% gewijzigd door Prulleman op 21-12-2024 19:07 ]
@KW25 ik ben vrij lomp/stevig en de grote maten van q365 passen mij goed (196 en ruim over de 100kg)
Ik heb de laatste paar keer bij velo-store.nl gekocht. Standaard goedkoper dan bij Etxeondo zelf. Prima bevallen!KW25 schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 08:03:
Etxeondo is inderdaad goed spul en een stuk goedkoper, zeker in de sale!
Ik draag nu een Rogelli Wire (deze: https://www.fietskledingv...Zu0mWV0ntoL6doh-OcGGbMrwE) als winterjack. Bevalt super goed, iemand een vergelijkbaar alternatief als tip?
Ik heb zelf de Galibier Laitaret op het oog.
https://www.galibier.cc/product/lautaret-insulated-jacket/
Nog geen ervaring met deze dus, maar wel met andere dingen van dit merk en dat bevalt me goed. Kost niet ee wereld en toch erg goed gemaakt met fijne materialen.
Nog geen ervaring met deze dus, maar wel met andere dingen van dit merk en dat bevalt me goed. Kost niet ee wereld en toch erg goed gemaakt met fijne materialen.
Ben daar wel benieuwd naar, voor die prijs kan het haast niet zou je denkenRobNemoo schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:37:
Ik heb zelf de Galibier Laitaret op het oog.
Ik heb al een warme jersey met lange mouwen van Galibier, die bevalt echt goed. Ondershirt eronder en ik kan tot ongeveer 5 graden rijden. Niet winddicht en ik rij ook tot -5 nog woon-werk ritjes, dus daarvoor wil ik deze insulated jersey.418O2 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:59:
[...]
Ben daar wel benieuwd naar, voor die prijs kan het haast niet zou je denken
Bij Piet de Wit in Wormerveer hebben ze wel een aardige collectie hangen.crimby schreef op zondag 29 december 2024 @ 07:39:
Exteondo kan je nergens passen toch? Dat weerhoudt mij eigenlijk van bestellen.
Zo dat is dan wel weer aan de andere kant van het land.. maar wellicht toch voor een keer de moeite waard. Thanks!stokmeister schreef op zondag 29 december 2024 @ 08:05:
[...]
Bij Piet de Wit in Wormerveer hebben ze wel een aardige collectie hangen.
Bij Bike Fashion in Eersel (regio Eindhoven) hebben ze ook veel Etxeondo. Mss is dat wel de goede kant van het land.
Thanks een stuk beter! En zag inmiddels dat Roelofs in Arnhem ook wat zou hebben.Reginas schreef op zondag 29 december 2024 @ 09:05:
Bij Bike Fashion in Eersel (regio Eindhoven) hebben ze ook veel Etxeondo. Mss is dat wel de goede kant van het land.
CycleExperience in Uden heeft ook veel hangen van Etxeondo
Heb sinds een jaar een Galibier Mistral 5 (herfst/winter jack). Ook voornamelijk voor de prijs bij dat merk gekocht (en na het lezen van reviews). Ik zou die echter niet opnieuw kopen (en dus ook geen andere Galibierstukken). Achterzakken zijn veel te hoog (moeilijk om iets uit te nemen) en de rits laat het al afweten (binnenkort ergens een nieuwe laten steken).
Ik ben groot fan van de Castelli Perfetto. Ik heb er inmiddels twee, eentje met afritsbare mouwen en een gewone.
Juist twee uurtjes gefietst en ondanks de bare weersomstandigheden (2 graden, miezer en harde wind) prima met een enkel ondershirt.
Ik begreep bij Mantel dat de Perfetto met Goretex lijn eruit gaat vanwege PFAS. Dat zal ook voor Exteondo gelden. Er zijn al wel PFAS vrije vervangers maar die hebben minder ademend vermogen en zijn minder (niet) waterdicht.
Juist twee uurtjes gefietst en ondanks de bare weersomstandigheden (2 graden, miezer en harde wind) prima met een enkel ondershirt.
Ik begreep bij Mantel dat de Perfetto met Goretex lijn eruit gaat vanwege PFAS. Dat zal ook voor Exteondo gelden. Er zijn al wel PFAS vrije vervangers maar die hebben minder ademend vermogen en zijn minder (niet) waterdicht.
+1Casual Ruud schreef op zondag 29 december 2024 @ 12:38:
Ik ben groot fan van de Castelli Perfetto. Ik heb er inmiddels twee, eentje met afritsbare mouwen en een gewone.
Vanmiddag weer een ronde op de mtb gedaan in het Poolse heuvelland bij +2 graden met een vies koud windje erbij.
Gekleed in een Sportful no rain bib, van Rysel lang ondershirt met daarover de Perfetto. Eenmaal in het bos de ritsen aan beide zijkanten nog half open gezet om de temperatuur te reguleren.
Beste aankoop dit jaar, kort gevolgd door de Shimano SH-MW501 hoge winterschoenen die m'n voeten droog en warm houden voor een zacht prijsje (€ 89,- @ bike-discount.de).
iemand ergens nog leuke aanbiedingen tegengekomen voor winterschoenen voor racefiets? liefst onder de 150 euro als t mogelijk is
kom eigenlijk alleen maar weer steeds op die artic schoenen uit van northwave voor 200..
Zijn wel de beste, nooit geen koude voeten meer.dfbt schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:41:
iemand ergens nog leuke aanbiedingen tegengekomen voor winterschoenen voor racefiets? liefst onder de 150 euro als t mogelijk iskom eigenlijk alleen maar weer steeds op die artic schoenen uit van northwave voor 200..
Ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar vond het maar lastig en duur. Denk dat je met goede dikke sokken en overschoenen beter af bentdfbt schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:41:
iemand ergens nog leuke aanbiedingen tegengekomen voor winterschoenen voor racefiets? liefst onder de 150 euro als t mogelijk iskom eigenlijk alleen maar weer steeds op die artic schoenen uit van northwave voor 200..
Als het echt koud is zijn winterschoenen wel het beste.
Maar nat en koud werkt het wat minder. (dan loopt water er van boven in en zit je met voeten in water)
Tenzij je weer gaat rijden met waterdichte broek.
Onder de 150 wordt lastig, maar komt in de buurt :
https://www.bike24.de/p13..._INDEX_DE&objectId=393866
https://www.hopmansfietsg...-maat-41/1587-kleur-black
Of deze :
https://www.bike24.de/p13..._INDEX_DE&objectId=393871
Die zitten ook warm, maar de tong is vrij strak dus persoonlijk vindt ik deze niet heel lekker zitten op langere ritten.
Maar is misschien persoonlijk.
Maar nat en koud werkt het wat minder. (dan loopt water er van boven in en zit je met voeten in water)
Of deze :
Die zitten ook warm, maar de tong is vrij strak dus persoonlijk vindt ik deze niet heel lekker zitten op langere ritten.
[ Voor 32% gewijzigd door DDX op 30-12-2024 11:58 ]
thx voor de links! helaas werkt schoenmaat 47 vaak niet bij acties of aanbiedingen.. Loop echt altijd overal de plank mis.DDX schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:52:
Als het echt koud is zijn winterschoenen wel het beste.
Of deze :
ik heb echt al heel veel sokken (merino wol) en 4-5 paar verschillende overschoenen geprobeerd. Maar elke keer blijf ik bij ritten van 50+ km echt onwijs koude tenen krijgen ( vooral bij -5 tot ergens +2-3 graden) alles daarboven is goed te doen. dus ik zit al een jaar te twijfelen voor winterschoenen, maar vind t tot nu toe vooral erg prijzig..418O2 schreef op maandag 30 december 2024 @ 11:47:
[...]
Ik heb er ook wel eens naar gekeken, maar vond het maar lastig en duur. Denk dat je met goede dikke sokken en overschoenen beter af bent
Die magma r zijn beschikbaar in maat 47dfbt schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:14:
[...]
thx voor de links! helaas werkt schoenmaat 47 vaak niet bij acties of aanbiedingen.. Loop echt altijd overal de plank mis.
En anders even zelf kijken via bike24.de en bike-discount.de, die hebben meerdere modellen van northwave in de aanbieding.
Ik gebruik ook zeer snel deze (online goedkoper te vinden) want ben ook gevoelig voor koude voeten https://www.gripgrab.com/...Nd2zzP7-xm7QOQendeDPuj2-0dfbt schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:18:
[...]
ik heb echt al heel veel sokken (merino wol) en 4-5 paar verschillende overschoenen geprobeerd. Maar elke keer blijf ik bij ritten van 50+ km echt onwijs koude tenen krijgen ( vooral bij -5 tot ergens +2-3 graden) alles daarboven is goed te doen. dus ik zit al een jaar te twijfelen voor winterschoenen, maar vind t tot nu toe vooral erg prijzig..
Bovenop mijn Northwave Arctics. Nooit geen koude voeten meer gehad!
Eventueel kan je nog heatpads in de schoenen steken maar dat doe ik enkel bij -5°c of kouder. Kan je vinden in de Action.
[ Voor 3% gewijzigd door jorrefunk op 30-12-2024 13:42 ]
En binnen.DDX schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:17:
[...]
Inmiddels besteld, via giro.com die ze in de aanbieding had.
Alleen wel via myus.com aangezien giro niet naar Europa verstuurt en ze in europa nergens te vinden zijn.
Had ze ook nog via ebay gevonden, maar die met korting van giro.com komt dat net wat goedkoper uit volgens mij.
Laat mijn ervaringen wel weten als ik ze binnen heb.
Nu nog even wachten op echte kou om te testen.

Niet te dik/lomp iig.
Wielerstudio Zwolle in Enschede ook kleding op voorraad.crimby schreef op zondag 29 december 2024 @ 08:55:
[...]
Zo dat is dan wel weer aan de andere kant van het land.. maar wellicht toch voor een keer de moeite waard. Thanks!
Aangezien het wat fris is vandaag toch maar een wat dikker fietsjack besteld. Het is de Assos Mille GT HASHOOGI Winter S11 geworden in het blauw. Hopelijk komt hij snel binnen en kan ik hem testen.
Dat is heel jammer zeg, heb er 3 verschillende jerseys van en ben er echt over te spreken. Zitten goed, prettige materialen en zijn mooi afgewerkt.Casual Ruud schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:02:
[Afbeelding]
Rip La Passione.
Zat er al een tijdje aan te komen, maar het is nu definitief.
Heb er zelf niets van maar hoor eigenlijk alleen positieve geluiden over. Vond het altijd wel mooie kleding.
Geloof dat dit gewoon een gevolg is van de coronabubbel die we zien in de gehele fietsmarkt.
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Ik kreeg op mijn Instagram spam van Rapha van een mooi classic fietsshirt, in een nieuw jasje. Ik klik erop en zie wel een vet shirt. Even kijk wat dat kost...
https://www.rapha.cc/nl/e...ss-jersey/product/CGB01XX
Ik moest wel hardop even lachen toen ik de prijs zag.. Desondanks zal het geheid snel uitverkocht zijn. Ben verder wel fan van het merk hoor, maar dit slaat nergens op.
Ik moest wel hardop even lachen toen ik de prijs zag.. Desondanks zal het geheid snel uitverkocht zijn. Ben verder wel fan van het merk hoor, maar dit slaat nergens op.
Belachelijke prijs ja. En over smaak valt te twistenGiel schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:51:
Ik kreeg op mijn Instagram spam van Rapha van een mooi classic fietsshirt, in een nieuw jasje. Ik klik erop en zie wel een vet shirt. Even kijk wat dat kost...
Snel uitverkocht vraag ik mij af, veel recente spullen van rapha zijn maanden later in opruiming nogsteeds niet verkocht.
ik kan echt wel geloven in een goed zittende shirt voor het racefietsen waar je voor betaald. En ook wel voor een beetje merk gericht.
Dat je voor winter jacks 200-300 euro uitgeeft kan ik nog wel met mijn verstand bij. Maar die geeft er serieus 350 euro voor zo'n dun dingetje uit als je daar gewoon tussen 5 en 10 normale fietsshirts van degelijke merken kan bestellen?
Dat je voor winter jacks 200-300 euro uitgeeft kan ik nog wel met mijn verstand bij. Maar die geeft er serieus 350 euro voor zo'n dun dingetje uit als je daar gewoon tussen 5 en 10 normale fietsshirts van degelijke merken kan bestellen?
Naadloos merino lijkt me uitzonderlijk lastig te maken, dus de prijs snap ik wel. Of er een markt voor is, is een tweede
Hoezo uitzonderlijk lastig? Wordt dat niet gewoon op een 3d breimachine gemaakt dan?418O2 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:30:
Naadloos merino lijkt me uitzonderlijk lastig te maken, dus de prijs snap ik wel. Of er een markt voor is, is een tweede
Dat zijn dure rakkers hoor!guapper schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:17:
[...]
Hoezo uitzonderlijk lastig? Wordt dat niet gewoon op een 3d breimachine gemaakt dan?
Merino is volgens mij echt heel moeilijk te verwerken
Volgens mijn vriendin, die er nogal wat kilometers haken, breien en wat al niet meer op heeft zitten, kun je dat niet zo stellen.418O2 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:40:
[...]
Dat zijn dure rakkers hoor!
Merino is volgens mij echt heel moeilijk te verwerken
Wat wou ze er aan doen dan????Duclaasie schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:49:
[...]
Volgens mijn vriendin, die er nogal wat kilometers haken, breien en wat al niet meer op heeft zitten, kun je dat niet zo stellen.
Merino is een lastige wol toch? En sowieso is naadloos lastig volgens mij
Merino is niet lastiger dan andere wol en met een breimachine prima te verwerken. Daarnaast zijn vrijwel alle shirts een mix waar tenminste een deel andere vezels in zit. De prijs zit hoofdzakelijk in de kostprijs van de wol wat een Merino shirt duurder maakt. It ain’t rocket science.418O2 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:56:
[...]
Wat wou ze er aan doen dan????
Merino is een lastige wol toch? En sowieso is naadloos lastig volgens mij
Het grappige is dat ik dan nu weer op de site van Rapha zit en ineens dingen overweeg. Dus het werkt wel deze manier van benaderen.Giel schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:51:
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Iemand een goede tip voor een baselayer-lange mouwen-heren-merinowol (stukje polyester mag).
Ik blijf fietsen in de wintermaanden (maximum 3 uur per rit), heb een goed winterjack (nooit koud) maar na 2 uur begin ik onder mijn vest wel kletsnat te worden (wat dan niet zo aangenaam is).
huidige baselayer = https://www.gripgrab.com/...LFNae5g2luqHKBg23b06V7Ood
vest = https://www.decathlon.be/...l/_/R-p-305746?mc=8606072
Ik blijf fietsen in de wintermaanden (maximum 3 uur per rit), heb een goed winterjack (nooit koud) maar na 2 uur begin ik onder mijn vest wel kletsnat te worden (wat dan niet zo aangenaam is).
huidige baselayer = https://www.gripgrab.com/...LFNae5g2luqHKBg23b06V7Ood
vest = https://www.decathlon.be/...l/_/R-p-305746?mc=8606072
Dank u voor de tip, DDX. Zie dat er een aanbieding is met 1 warme (200 gr) + 1 extra warme (250 gr). Denk dat ik die ga nemen.
Die zijn top. Die extra warme is ook echt voor de hele koude dagenjorrefunk schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 17:54:
Dank u voor de tip, DDX. Zie dat er een aanbieding is met 1 warme (200 gr) + 1 extra warme (250 gr). Denk dat ik die ga nemen.
En is de FUTURUM 4 SEASONS PRO Merino Fietsjack ook een aanrader? Of de versie eronder (= geen merino)? Als mijn decathlonjack versleten geraakt ...
Ik heb de pro en dat is echt een mooie jasjorrefunk schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:14:
En is de FUTURUM 4 SEASONS PRO Merino Fietsjack ook een aanrader? Of de versie eronder (= geen merino)? Als mijn decathlonjack versleten geraakt ...
Hoe vallen die? Ik zit er ook naar te kijken, maar ik ik kan qua taille wel een s/m hebben, maar qua borst en armlengte denk ik dat dat niet goed komt. En ik ben bang dat de l/xl ook voor een xl buik is....
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Vrij lang allemaal (armen en lichaamslengte) en merino rekt wel wat.blitzkrieg schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:51:
[...]
Hoe vallen die? Ik zit er ook naar te kijken, maar ik ik kan qua taille wel een s/m hebben, maar qua borst en armlengte denk ik dat dat niet goed komt. En ik ben bang dat de l/xl ook voor een xl buik is....
Gewoon proberen en anders terugsturen.
Futurm spullen zijn kwa maatvoering wel gemaakt voor Nederlandse lange mensen zegmaar.
[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 07-01-2025 20:08 ]
Ik heb de 4 season pro (niet merino) en prima jack, kan soms alleen net ff te warm zijn.jorrefunk schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:14:
Vooral als je beetje doortrapt en het richting de 10 graden gaat, dan is de 4 seasons race day beter.
Maar zoals vandaag aanrader.
Als het echt met bakken uit de lucht komt raakt buitenkant wel beetje verzadigd kwa nattigheid en kan het even duren voordat het droogt. Lastig voor woon-werk ritten bij mij als je nergens echt warme ruimte hebt op werk.
Pffff wat een gare maatvoering weer, leuk als je m/l hebt. Moet je dan s/m of l/xlblitzkrieg schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:51:
[...]
Er zit echt veel stretch in. En ze doen niet moeilijk over retouren. Plus futurum valt ruim ivm bijvoorbeeld castellisapphire schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:43:
[...]
Pffff wat een gare maatvoering weer, leuk als je m/l hebt. Moet je dan s/m of l/xl
[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 07-01-2025 21:36 ]
Kun je niet ergens een droogkast plaatsen waar je je natte kleding in ophangt?DDX schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:11:
[...]
Lastig voor woon-werk ritten bij mij als je nergens echt warme ruimte hebt op werk.
De ruimte hoeft niet warm te zijn; als er maar voldoende lucht langs de kleding stroomt wordt het wel droog.
(Ik denk aan een kast met aan de bovenzijde een psu en wat ventilatoren uit overbodige pc's ofzo om de luchtstroom aan te sturen, of iets als dit maar dan compacter..)
In de serverruimte? (Daar wil ik ook nog wel is wat ophangen.)
Jammer dat er geen shakedry meer is..
Vandaag helaas ongepland mijn helm afgeschreven 😩. Vanmiddag lekker een rondje fietsen en in de schaduw bleek er een stukje bevroren weg te zijn, zodanig glad dat de fiets compleet onder mij vandaan zwiepte. Met heup en helm mijn val gebroken en met mijn jukbeen het asfalt ook nog geraakt. Gelukkig droeg ik handschoenen en heeft de Assos kleding zich kranig geweerd. Nu dus beroep doen op de crash replacement service van MET en hopen dat ze de Pogi replica nog leveren.
Voor mij was het in ieder geval een eyeopener dat goede kleding zich bewijst en een helm ook bij relatief lage snelheid onontbeerlijk is.
Voor mij was het in ieder geval een eyeopener dat goede kleding zich bewijst en een helm ook bij relatief lage snelheid onontbeerlijk is.
Mensen hier ervaring met de Castelli Espresso Bibshort? Vind ‘m lastig te plaatsen en te vergelijken met bijvoorbeeld de Assos Mille GT C2.
Ik heb er 2 liggen hier. Zelfde zeem als de andere high end broeken van Castelli. Mooi clean, en fijne stof. Denk dat ik 80% van de ritten met deze broeken maak. Van plan om voor komend seizoen nog eentje erbij te halen.Niku schreef op maandag 13 januari 2025 @ 22:07:
Mensen hier ervaring met de Castelli Espresso Bibshort? Vind ‘m lastig te plaatsen en te vergelijken met bijvoorbeeld de Assos Mille GT C2.
Zoals het nu lijkt via de crash replacement service van MET 50% korting op een nieuwe helm. Lijkt mij prima service!Duclaasie schreef op maandag 13 januari 2025 @ 18:50:
Vandaag helaas ongepland mijn helm afgeschreven 😩. Vanmiddag lekker een rondje fietsen en in de schaduw bleek er een stukje bevroren weg te zijn, zodanig glad dat de fiets compleet onder mij vandaan zwiepte. Met heup en helm mijn val gebroken en met mijn jukbeen het asfalt ook nog geraakt. Gelukkig droeg ik handschoenen en heeft de Assos kleding zich kranig geweerd. Nu dus beroep doen op de crash replacement service van MET en hopen dat ze de Pogi replica nog leveren.
Hoe kijken jullie naar maattabellen voor bibshorts??
Ik wil 2-3 nieuwe broeken bestellen, en het liefst in 1x de correcte maat :-)
Als ik kijk bij bijvoorbeeld PNS, dan is een zit ik qua taille (83cm) en heup (97cm) maat net aan de onderkant van maat M..
Ik heb nog de intentie om 2-3kg af te vallen, mogelijk dat de taille dan nog een centimeterje kleiner wordt..
Zou ik dan voor een S kunnen gaan of toch voor een M?
Als ik kijk bij bijvoorbeeld PNS, dan is een zit ik qua taille (83cm) en heup (97cm) maat net aan de onderkant van maat M..
Ik heb nog de intentie om 2-3kg af te vallen, mogelijk dat de taille dan nog een centimeterje kleiner wordt..
Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Ik ga meestal van de bovengrens van de maattabel uit of anders nog een maatje groter. Met normale kleding altijd M, maar met fietskleding is dat alleen nog maar met een Futurum winterbroek en stretchy ondershirts gelukt.
Jij bent volgens mij ook niet de kortste, dan wordt de lengte ook wel een dingetje bij S.
Jij bent volgens mij ook niet de kortste, dan wordt de lengte ook wel een dingetje bij S.
PNS maar S bib valt klein bij mij (68kg).verstappen33 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:25:
"1 x in de correcte maat" ... zou dat niet fijn zijn. Is toch iedere keer weer gissen (en missen), die maattabellen.
Allereerst negeer ik altijd (niet alleen bij bibshorts) de rij/kolom met "lichaamslengte" aangezien die meestal nergens op slaat voor mijverstappen33 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 14:25:
Voor bibs kijk ik eigenlijk alleen naar heupomtrek, of bijvoorbeeld bij Mantel vragen ze welke broekmaat je hebt. Dan kom ik vaak op een M en dat zit goed.
Van mij mag het allemaal ook wel wat strak zitten, zeker een broek, dus soms een S (ook een keer een Craft "modelnaam vergeten", zat heerlijk).
Recentelijk Castelli Entrata in Maat L, maar dat zit mij net wat te losjes.
Zou ik op lichaamslengte (194 ofzo) kiezen, kom ik op XL er daarboven...
Informaticus of vakkundig Googler?
Eerste rit met deze baselayer https://www.futurumshop.n...-mouwen-zwart-heren.phtml
Die merino voert het zweet/vocht wel beter af maar op het einde van de rit was mijn jack toch weer nat van het zweet op bepaalde plekken wat niet aangenaam is. https://www.decathlon.be/...l/_/R-p-305746?mc=8606072
1. Zou die jack van futurum een verbetering zijn tov de Van Rysel op dat vlak? Stof is hetzelfde dus ik denk eerder van niet en dat zou dus gewoon een verspilling zijn van die 189 euro. Feel free to disagree.
https://www.futurumshop.n...etsjack-groen-heren.phtml
2. Iemand iets te zeggen over de maat indien futurumjack een verbetering zou zijn? Futurum merino shirt heb ik S/M en dat is maar net goed (omdat merino stretcht). Ben 1m77 en 77 kg (ge kunt al raden waar mijn kilo's zitten). Ik zou M nemen voor het futurum jack maar twijfel voor een L.
(ik weet dat lengte en kilo's niet alles zeggen en ik weet dat ik makkelijk kan retouren bij futurum)
Die merino voert het zweet/vocht wel beter af maar op het einde van de rit was mijn jack toch weer nat van het zweet op bepaalde plekken wat niet aangenaam is. https://www.decathlon.be/...l/_/R-p-305746?mc=8606072
1. Zou die jack van futurum een verbetering zijn tov de Van Rysel op dat vlak? Stof is hetzelfde dus ik denk eerder van niet en dat zou dus gewoon een verspilling zijn van die 189 euro. Feel free to disagree.
2. Iemand iets te zeggen over de maat indien futurumjack een verbetering zou zijn? Futurum merino shirt heb ik S/M en dat is maar net goed (omdat merino stretcht). Ben 1m77 en 77 kg (ge kunt al raden waar mijn kilo's zitten). Ik zou M nemen voor het futurum jack maar twijfel voor een L.
(ik weet dat lengte en kilo's niet alles zeggen en ik weet dat ik makkelijk kan retouren bij futurum)
Denk dat het wel beter zal gaan ja. Met futurum kan je best de M nemen denk ik, die vallen vrij groot
Nog even terugkomen hierop, gisteren allebei de maten gekocht. (want "korting"DDX schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:00:
[...]
Vrij lang allemaal (armen en lichaamslengte) en merino rekt wel wat.
Gewoon proberen en anders terugsturen.
Futurm spullen zijn kwa maatvoering wel gemaakt voor Nederlandse lange mensen zegmaar.
Ik ben 188, 84kg, atletisch. Gewone bovenkleding heb ik maat L, en zijn de mouwen en schouders krap aan. (maar bij XL gaan ze vaak ook uit van een XL buik...)
De S/M zit goed, is lang genoeg, ook de armen. De L/M zat net niet strak om mijn middel. Die was meer dan lang genoeg.
Zondag de extra warm proberen tijdens een ritje op lage intensiteit met mijn vrouw.
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
@jorrefunk Je schrijft dat de stof dezelfde zou zijn. Hoe kom je daar bij?
Ik las in reviews van klanten dat de Futurum 4 seasons toch wel wat aan de warme kant is. Een kennis die het Futurum jack ook heeft, gaf dat ook aan.
Ik heb afgelopen winter een Perfetto gekocht waar ik erg tevreden over ben. Die ritsen op de lendenen, die je kunt openen om extra te koelen, vind ik erg fijn werken. De 4 seasons van Futurum schijnt wel beter/langer waterdicht te zijn.
Ik las in reviews van klanten dat de Futurum 4 seasons toch wel wat aan de warme kant is. Een kennis die het Futurum jack ook heeft, gaf dat ook aan.
Ik heb afgelopen winter een Perfetto gekocht waar ik erg tevreden over ben. Die ritsen op de lendenen, die je kunt openen om extra te koelen, vind ik erg fijn werken. De 4 seasons van Futurum schijnt wel beter/langer waterdicht te zijn.
Nee die broekmaat filosofie klopt lekkerTheTinusNL schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:29:
[...]
Allereerst negeer ik altijd (niet alleen bij bibshorts) de rij/kolom met "lichaamslengte" aangezien die meestal nergens op slaat voor mij
Voor bibs kijk ik eigenlijk alleen naar heupomtrek, of bijvoorbeeld bij Mantel vragen ze welke broekmaat je hebt. Dan kom ik vaak op een M en dat zit goed.
Van mij mag het allemaal ook wel wat strak zitten, zeker een broek, dus soms een S (ook een keer een Craft "modelnaam vergeten", zat heerlijk).
Recentelijk Castelli Entrata in Maat L, maar dat zit mij net wat te losjes.
Zou ik op lichaamslengte (194 ofzo) kiezen, kom ik op XL er daarboven...
Castelli bib heb ik al jaren en meerdere bibs maat L. Vul ik mijn broekmaat in en zou ik XL moeten nemen
Verschilletje van soort broek want een bib mag best strak zitten een spijkerbroek liever niet
Ik ken de futurum versie niet maar die oogt meer als perfetto idee/stof (dunner materiaal dus).jorrefunk schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:55:
Eerste rit met deze baselayer https://www.futurumshop.n...-mouwen-zwart-heren.phtml
Die merino voert het vocht wel beter af maar op het einde van de rit was mijn jack toch weer nat op bepaalde plekken wat niet aangenaam is. https://www.decathlon.be/...l/_/R-p-305746?mc=8606072
De gele van decathlon heb ik en ligt al 1,5jr ongebruikt onderin de kast.
Hij is achter wel lekker lang en dat mis ik bij de perfetto maar de jas vond ik erg dik en zwaar ondanks dat ik er 2 thermo shirts onder had bij erge kou (maar ben ook koukleum) had ik het nog koud.
Van Rysel hoofdstof: 6.0% Elasthaan, 94.0% Polyesterguapper schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 23:32:
@jorrefunk Je schrijft dat de stof dezelfde zou zijn. Hoe kom je daar bij?
Futurum Materiaal: 85% polyester, 10% elastaan, 5% polyurethaan
De futurum 4 season pro is een vrij dikke jas, lekker warm als het motregent en wat kouder is.
Maar op een dag als gisteren (waar het rond de 10 graden was eind van de dag) toch echt wat te warm.
Helemaal als je dan wat harder gaat rijden en zelf goed opwarmt.
Dan is de 4 saeson race day jersey een betere keus.
Hangt er dus echt vanaf wat je zoekt.
Maar op een dag als gisteren (waar het rond de 10 graden was eind van de dag) toch echt wat te warm.
Helemaal als je dan wat harder gaat rijden en zelf goed opwarmt.
Dan is de 4 saeson race day jersey een betere keus.
Hangt er dus echt vanaf wat je zoekt.
Vanaf > 5 à 7 graden heb ik gerief.
Het is dus voor de koudere/vries dagen, alles onder 5 graden.
En ook niet tegen echte regen.
Heb de futurum jack inmiddels besteld. On verra.
Het is dus voor de koudere/vries dagen, alles onder 5 graden.
En ook niet tegen echte regen.
Heb de futurum jack inmiddels besteld. On verra.
Vandaag had ik hem trouwens aan beetje mistig (niet zo erg als gisteren) en 5 graden 

[ Voor 40% gewijzigd door DDX op 16-01-2025 09:50 ]
En u had geen (klets)natte zones door zweet op het jack (nek, mouwen onderaan, buik) na 1u28min28sec fietsen?
[ Voor 3% gewijzigd door jorrefunk op 16-01-2025 09:59 ]
Haha nee, maar reed ook niet volle bak natuurlijk.
Als ik dat wel gedaan had is mijn oplossing; handschoenen uit zodat warmte op die manier kan ontsnappen.
Maar woon-werk en deels in het donker (vanavond helemaal) is dit jack prima.
Als ik dat wel gedaan had is mijn oplossing; handschoenen uit zodat warmte op die manier kan ontsnappen.
Maar woon-werk en deels in het donker (vanavond helemaal) is dit jack prima.
[ Voor 21% gewijzigd door DDX op 16-01-2025 10:14 ]
https://www.12gobiking.nl/pearl-izumi-quest-amfib-fietsjack
Zwart alleen nog maat S
Geel alle maten nog beschikbaar.
Doe er je voordeel mee..
Zwart alleen nog maat S
Geel alle maten nog beschikbaar.
Doe er je voordeel mee..