Het grote fietskleding topic

Pagina: 1 ... 60 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:02
Ik heb een Gobik CX pro (3?) shirt en sta op het punt om een CX solid te bestellen. De pro bevalt mij uitstekend al vind ik het nieuwe design niet mooi. Vandaar de keuze voor Solid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgrrrr
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:59
tiswat schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:27:
Mensen hier eigenlijk ervaring met Gobik? Vind de shirts en broeken qua kleur wel tof, maar geen idee wat de kwaliteit er van is. Ben nu Rapha gewend (met name de core lijn). Broeken + zeem vind ik daar heel fijn van.
Ik heb sinds een week of 4 de Lancer bibs. Tot nu toe erg tevreden mee. Zit goed, ook voor langere ritten, en sluit goed aan. Deze week ook twee Hyder shirts binnen gekregen, eerste indruk daarvan is ook dat de kwaliteit en pasvorm goed is. Binnenkort ook maar eens een zomer shirt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:40
rutgrrrr schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:49:
[...]

Ik heb sinds een week of 4 de Lancer bibs. Tot nu toe erg tevreden mee. Zit goed, ook voor langere ritten, en sluit goed aan. Deze week ook twee Hyder shirts binnen gekregen, eerste indruk daarvan is ook dat de kwaliteit en pasvorm goed is. Binnenkort ook maar eens een zomer shirt proberen.
Hoe is de lengte, in vergelijking met andere bib's?! Kun je daar iets over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgrrrr
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:59
guapper schreef op donderdag 10 april 2025 @ 18:17:
[...]

Hoe is de lengte, in vergelijking met andere bib's?! Kun je daar iets over zeggen?
Ongeveer even lang als de Castelli Free Aero RC, net iets langer dan mijn PNS en MAAP bibs. Maar ze hebben bij gobik wel meerdere lengtes waar de Lancer een 'Extended' is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:32

sapphire

Die-hard pruts0r

Zo vanmorgen even op pad geweest en de Castelli Endurance 3, Assos Millie C2 en Rapha core gepast.
Helaas alleen in een pashokje dus hoe ze op de fiets zitten moet ik toch ooit zelf proberen.
Thuis gekomen met de Castelli zowaar in maat XL ipv. mijn gebruikelijke L. Zat vooral bij de bovenbenen toch een stuk prettiger, nog steeds wel strak maar L zat gewoon niet zo fijn. Perongeluk een M gepast (hing verkeerd in het schap), nouja passen kan ik het niet noemen want kwam niet verder dan nét over de knieën :+

Van de drie vond ik qua feel en afwerking de Castelli wel de minste maar de prijs is met €109 wel goed te doen dus vandaar.
Toen ik de Rapha aantrok had ik wel even een ‘wow’ momentje, broek voelt stevig aan qua stof en zeem, bijna iets stugs. Assos ook een goede zeem maar voelde allemaal wat soepeler alleen wie bedacht om op beide bretels een rubber logo-ding te doen :X

Op termijn wil ik nog een broek en dan denk de Rapha eens proberen + een shirt.
Overigens vallen Rapha shirts ook flink klein zeg, t shirt heb ik maat M maar jersey was net een kips-leverworst en was L toch wel nodig :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:21
@tiswat sinds een tijdje ervaring met Gobik met de Absolute 6.0 en de CX 3 Pro jersey (Aerofit). Beide van mooie kwaliteit. Momenteel met name Assos in gebruik, maar als ik zie wat de opvolgers nu kosten, gaan die prijzen nergens meer over. Wanneer deze vervangen moeten worden, neig ik echt naar Gobik over te stappen aangezien ze voor mij minstens even comfortabel zijn.
@R0y. De 2025 lijn van de CX 4 is ook niet mijn favoriet, hopelijk dat er binnenkort nieuwe designs bijkomen. De vorige lijn was stuk mooier.
@sapphire als je goed kijkt, staat daar “eye wear holder” op. Het zijn lusjes waar je je dure Oakley kan insteken (maar tegenwoordig gebruiken we daar de helm voor)

[ Voor 24% gewijzigd door EdwinW op 12-04-2025 22:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-09 13:56
Zojuist een gloednieuwe bibshort van Maap binnen gekregen genaamd AEON, dit is de nieuwste bibshort voor de endurance fietser..
https://maap.cc/eu/products/aeon-bib-short-black-black

Ik heb/had nog geen ervaring met Maap, maar ik wil toch even een eerste indruk delen met passen en 5 minuten fietsen op de tacx om een eerste gevoel te krijgen..

- Bestellen ging razendsnel, woensdag besteld, gisteren al afgeleverd bij het pakketpunt (helaas niet direct tijd gehad om het op te halen, dus vanmorgen gedaan)

- Verpakking/Presentatie slecht!! Bij een broek van 265 Euro verwacht je toch wel iets meer opsmuk, het zat gewoon in een plastic zakje en vervolgens in een papieren envelop.. -O-

- Eerste indruk van het product zelf, de stof is heel anders dan mijn huidige broeken van bijvoorbeeld Assos en Bioracer het voelt minder glad en wat meer fluweel aan,
De zeem is mooi gevormd en ook steviger dan ik gewend ben,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSph4hyDso0u2s_d1hC2UpW9fKE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lfiSPbGFLsmNqNimgVTO66JN.jpg?f=fotoalbum_large

- Pasvorm, Ik heb een maat M genomen, ik ben 1m86, en heb gewoon de maattabel aangehouden, zit als gegoten, de stof voelt heerlijk aan en de broekspijpen hebben goede grip op de benen..

- Enkele minuten op de tacx gezeten om te kijken hoe dat ging, dat ging bovenverwachting goed, het is natuurlijk een nieuwe broek, maar de zeem voelde echt zeer comfortabel aan en was positief verrast.. Ik mag het natuurlijk niet vergelijken met een bijna versleten Assos of Bioracer broek maar ik heb er veel vertrouwen in dat het ook op langere ritten meer comfort zal geven dan mijn huidige broeken.

Morgen ga ik er gelijk de 240km AGR mee fietsen, of het word hemels, of ik kom met blaren op mijn reet terug naar huis.. We zullen het zien hoe de broek zich houdt op een langere rit, maar vooralsnog kijk ik ernaar uit om deze broek morgen aan te trekken.

[ Voor 3% gewijzigd door verstappen33 op 18-04-2025 10:32 ]

Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• guapper
Bij Siroko zijn de deals nog net iets beter dan normaal: bijvoorbeeld alle M2 shirts zijn afgeprijsd naar € 40,- / € 50,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:34
verstappen33 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 10:16:
Zojuist een gloednieuwe bibshort van Maap binnen gekregen genaamd AEON, dit is de nieuwste bibshort voor de endurance fietser..

Ik heb/had nog geen ervaring met Maap, maar ik wil toch even een eerste indruk delen met passen en 5 minuten fietsen op de tacx om een eerste gevoel te krijgen..

- Bestellen ging razendsnel, woensdag besteld, gisteren al afgeleverd bij het pakketpunt (helaas niet direct tijd gehad om het op te halen, dus vanmorgen gedaan)

- Verpakking/Presentatie slecht!! Bij een broek van 265 Euro verwacht je toch wel iets meer opsmuk, het zat gewoon in een plastic zakje en vervolgens in een papieren envelop.. -O-

- Eerste indruk van het product zelf, de stof is heel anders dan mijn huidige broeken van bijvoorbeeld Assos en Bioracer het voelt minder glad en wat meer fluweel aan,
[Afbeelding]

- Pasvorm, Ik heb een maat M genomen, ik ben 1m86, en heb gewoon de maattabel aangehouden, zit als gegoten, de stof voelt heerlijk aan en de broekspijpen hebben goede grip op de benen..

- Enkele minuten op de tacx gezeten om te kijken hoe dat ging, dat ging bovenverwachting goed, het is natuurlijk een nieuwe broek, maar de zeem voelde echt zeer comfortabel aan en was positief verrast.. Ik mag het natuurlijk niet vergelijken met een bijna versleten Assos of Bioracer broek maar ik heb er veel vertrouwen in dat het ook op langere ritten meer comfort zal geven dan mijn huidige broeken.

Morgen ga ik er gelijk de 240km AGR mee fietsen, of het word hemels, of ik kom met blaren op mijn reet terug naar huis.. We zullen het zien hoe de broek zich houdt op een langere rit, maar vooralsnog kijk ik ernaar uit om deze broek morgen aan te trekken.
Inderdaad niet zo’n mooie verpakking als bij Assos idd, maar Maap bibs zijn verder wel echt top.

Lijkt me wel koud trouwens om morgen vroeg met een short te gaan.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-08 08:54

[Afbeelding]

Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaring. Op het oog ziet die zeem, vooral bij het perineum er erg comfortabel uit. Al zegt dat op het oog en 5 min fietsen vrij weinig inderdaad. Nogmaals ben benieuwd, laat het weten 😊.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
KW25 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:29:
[...]

Inderdaad niet zo’n mooie verpakking als bij Assos idd, maar Maap bibs zijn verder wel echt top.

Lijkt me wel koud trouwens om morgen vroeg met een short te gaan.
Arm en beenstukken erbij aan en een windjasje, later in de ochtend wordt het snel warmer en rond 11-12 uur verwacht ik gewoon kort-kort te kunnen fietsen..

Het is jammer dat het vannacht nog zo koud is, dat maakt het correct kleden voor morgen wel een beetje lastig. Maarja arm/beenstukken en een windjackje kan ik nog wel ergens wegstoppen in mijn jersey..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
Giel schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:31:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaring. Op het oog ziet die zeem, vooral bij het perineum er erg comfortabel uit. Al zegt dat op het oog en 5 min fietsen vrij weinig inderdaad. Nogmaals ben benieuwd, laat het weten 😊.
Ik zal zondag of maandag wel een korte review schrijven hoe die bevallen is tijdens deze rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:31
guapper schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:17:
Bij Siroko zijn de deals nog net iets beter dan normaal: bijvoorbeeld alle M2 shirts zijn afgeprijsd naar € 40,- / € 50,-
Welke influencer kan je het beste volgen voor een kortingscode?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GerbenBK
  • Laatst online: 19:23

KW25 schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 12:29:
[...]

Voor mij juist een pre: Minder van die overbodige zooi karton en plastic die ik direct weer in de kliko's moet verdelen.

MAAP is tot nu toe nog steeds mijn favoriete bibshort (maar meestal wel in de sale ;)). Zeem, pasvorm en lengte perfect voor mij (ook 1m86 en M maat bibs).

[ Voor 23% gewijzigd door GerbenBK op 18-04-2025 13:39 ]

The tyres begin to write cheques that the geometry can’t quite cash.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
  • Laatst online: 17-09 14:47
mhr-zip schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:13:
[...]

ik ken alleen die jasper verkuij die met soroko kortingscodes strooit op instagram :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
GerbenBK schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:34:
[...]

[...]

Voor mij juist een pre: Minder van die overbodige zooi karton en plastic die ik direct weer in de kliko's moet verdelen.

MAAP is tot nu toe nog steeds mijn favoriete bibshort (maar meestal wel in de sale ;)). Zeem, pasvorm en lengte perfect voor mij (ook 1m86 en M maat bibs).
Qua milieu had ik liever helemaal niets van plastic gezien.
Maar de verpakking kan ook mooi en tegelijkertijd milieuvriendelijk zijn. Daar mogen ze best wel wat aandacht aan besteden.

Maar uiteindelijk draait het gewoon om het product, dat ziet en voelt goed.. benieuwd hoe het morgen bevalt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• mhr-zip

[Afbeelding]

Nooit aanpassingen doen vlak voor de wedstrijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KW25
mhr-zip schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:04:
[...]

Fiets jij weleens wedstrijden dan? Of van horen zeggen? :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dt_swiss
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:50
Iemand ervaring met de 4 seasons raceday van Futurum?

Ik heb recent voor het eerst in de regen(20 minuten/ gereden ermee. Na 5 minuten was het jack al door op mn schouders. Navraag bij Futurum leert mij dat het jack, ondanks de 5 sterren waterdichtheid, bedoeld is voor lichte regen. Toen ik aangaf dat de website toch echt volledig waterdicht aangaf, werd mij verteld dat ik waarschijnlijk zweet aanzag voor regenwater. Het was 11 graden in de regenbui, ik had t flink koud:)

Ben even op zoek naar andere ervaringen, hier lijkt de naad naar de schouders volledig niet waterdicht. Onder de kraan gaat deze direct door, overige delen blijven netjes droog.

Punt voor mij is, ik snap dat dit shirt niet 3+ uur waterdicht blijft, maar een simpel buitje moet toch kunnen, zeker met alles wat ze er zelf over zeggen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:02
dt_swiss schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:07:

Ik heb recent voor het eerst in de regen(20 minuten/ gereden ermee. Na 5 minuten was het jack al door op mn schouders. Navraag bij Futurum leert mij dat het jack, ondanks de 5 sterren waterdichtheid, bedoeld is voor lichte regen. Toen ik aangaf dat de website toch echt volledig waterdicht aangaf, werd mij verteld dat ik waarschijnlijk zweet aanzag voor regenwater. Het was 11 graden in de regenbui, ik had t flink koud:)

Ben even op zoek naar andere ervaringen, hier lijkt de naad naar de schouders volledig niet waterdicht. Onder de kraan gaat deze direct door, overige delen blijven netjes droog.

Punt voor mij is, ik snap dat dit shirt niet 3+ uur waterdicht blijft, maar een simpel buitje moet toch kunnen, zeker met alles wat ze er zelf over zeggen?
Volgens hun eigen uitleg is het jack volledig waterdicht. Dus niet alleen voor een licht buitje.

https://www.futurumshop.n...t-en-isolatie-de-uitleg#2

Ik zou het er niet bij laten zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dt_swiss
Dat is inderdaad exact wat ik ze antwoorden, met de link. Hierna kreeg ik als antwoord dat het zweet was. Inhoudelijk nul reactie op de waterdichtheid.

Nu krijg ik dinsdag terugkoppeling van de productontwikkelaar. Ik ben benieuwd, tot nu toe valt de communicatie/klantgerichtheid mij flink tegen helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:02
dt_swiss schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 17:25:
Dat is inderdaad exact wat ik ze antwoorden, met de link. Hierna kreeg ik als antwoord dat het zweet was. Inhoudelijk nul reactie op de waterdichtheid.

Nu krijg ik dinsdag terugkoppeling van de productontwikkelaar. Ik ben benieuwd, tot nu toe valt de communicatie/klantgerichtheid mij flink tegen helaas
Ook onwaarschijnlijk want het jack is
Extreem goed ademend: > 30.000 g/m2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:52

Heb er geen ervaring mee, maar heb wel eens gelezen dat waterdichtheid en winddichtheid kan afnemen naar mate je een jack of shirt vaker uitwast. In jouw geval denk ik hier niet zo aan, aangezien je aangeeft dat een naad volledig niet waterdicht lijkt te zijn. Lijkt me dus dat je Jack nooit goed is geweest en dat ze je een nieuwe zouden moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:15

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Heb zelf geen ervaring met die jas maar wel (paar jaar geleden) met Futurmshop en toen vond ik hun klantenservice ook niet je van het zogezegd.

Maar goed, een jas die zogenaamd waterdicht is kan niet na 5 minuten al doorlekken. En dat het zweet zou zijn is ook flauwekul natuurlijk. Dat geloof ik niet tenzij je echt als een malle zweet. De afgelopen dagen was het ook niet tropisch warm dus hoeveelheid zweet zal sowieso minder zijn dan in de zomer. Zoals anderen ook zeggen zou ik met de uitleg van Futurmshop geen genoegen nemen. Wel grappig dat ik afgelopen week nog ergens een interview las met de eigenaar van Futurmshop die zich zorgen maakt over inferieure Chinese spullen :+

Niet echt relevant, maar ik heb wel een Fyts shirt vorig jaar gekocht en daar ben ik wel tevreden over :) kan ook iets minder fout mee gaan dan een jas natuurlijk.

[ Voor 58% gewijzigd door Shadow_Agent op 20-04-2025 07:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:15

Shadow_Agent

Anders even onder de douche gaan staan met de jas? Simuleer je een buitje en de factor zweet kun je dan vergeten

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• verstappen33
mhr-zip schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 17:04:
[...]

Ik ben eigenwijs. 🤪

Gisteren een fantastische rit gehad door Limburg.
De broek is zeer comfortabel en ik had minder last van mijn achterwerk dan vorige week toen ik ook 2x 200km fietste.

Normaal gebruik ik ook chamois crème op zulke afstanden, maar nu ben ik dat vergeten, dat krijg je als je maar 4 uur slaap hebt voor de tocht. 😅

De zeem voelt echt meer als een kussentje die de hardheid van je zadel wegneemt. Voor korte afstanden tot 100-150km heb ik hier eigenlijk nooit veel last van, maar na 5-6 uur fietsen kun je elke vorm van comfort zeker gaan waarderen (ik in ieder geval).

Je zult mogelijk wel wat moeten wennen aan deze zeem, mogelijk dat de zeem nog wat soepeler wordt na enkele keren wassen/dragen, maar hij was zeker “aanwezig” in het begin, je voelt hem echt wel zitten maar na 2-3 uur fietsen let je er eigenlijk niet meer op en was het gewoon lekker fietsen.
Ook na 8-9 uur fietsen zit de broek nog lekker en heb je echt profijt van deze zeem.

Ik denk dat ik mijn favoriete broek heb gevonden voor The Ride. 😊

[ Voor 6% gewijzigd door verstappen33 op 20-04-2025 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42

DDX

Mijn ervaring, voor een grauwe dag met lichte regen prima.
Maar regent het echt flink door dan tja, ben je beter af met een shakedry jas.

En het shirt ademt prima.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:23

Grin

Ride si sapis.

KW25 schreef op zaterdag 19 april 2025 @ 14:06:
[...]

Fiets jij weleens wedstrijden dan? Of van horen zeggen? :F
M.i. heeft dat weinig (niks?) met 'wedstrijden rijden' te maken.
@mhr-zip heeft hier gewoon een punt; daags van te voren een nieuwe bib bestellen en dragen op zo'n lange tocht is een risico wat je kan (moet?) voorkomen.

M2C.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
Grin schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:36:
[...]

M.i. heeft dat weinig (niks?) met 'wedstrijden rijden' te maken.
@mhr-zip heeft hier gewoon een punt; daags van te voren een nieuwe bib bestellen en dragen op zo'n lange tocht is een risico wat je kan (moet?) voorkomen.

M2C.
Tsja, al die internet wijsheden die hier vaak geopperd worden. Denk je dat met de kwaliteit van Maap er wel vanuit kan gaan dat het niet echt gaat irriteren.

Maar ieder lichaam is anders natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:00
Hier dan ook even mijn ervaring met Maap delen en tevens de vraag uitzetten aan langdurige mede-gebruikers van hun bibshorts:

exact 1 jaar geleden heb ik de Team Bib Evo shorts in L en XL besteld. Ik ben 181cm (bbl 85cm) en woog toen 82kg. L voelde echt te strak, XL zat ook nauwsluitend maar wel acceptabel, met in het achterhoofd dat ik 3 maanden lang naar de Noordkaap zou gaan fietsen die zomer, ik wel wat kilootjes zou gaan verliezen en de broek daardoor vanzelf naar me toe zou gaan groeien.

Dit is ook gebeurd; ik kwam 9 kilo lichter thuis en zou inmiddels ook de L wel passen. Maar daar gaat dit verhaal niet over.

Ik heb inmiddels 12.000km met de broek gefietst. Meestal was ik hem om de rit (uiteraard ook afhankelijk van afstand/temperatuur), altijd in een waszakje en delicaat wasmiddel, geen verzachter/droger. Tijdens de bikepacktocht had ik de broek vaak wel de hele dag aan.

Nu doet zich het volgende voor met de stof, net boven de bilnaad:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_edgTtgX_xZIytz6jOJxFUnsck=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZPJELUOMi7ayYYO8dGtrfyl3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-kzUuNrsFacElax5b9Ri_DBFGbM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s32tc6uJ0j81KR0jD4g3B3zk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NdGMsf7Eu3TQaDD79Fe2KB1zrLM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsr2mfAL5qP7YmeBUkO0CyC8.jpg?f=fotoalbum_tile
De laatste foto is vanaf de binnenkant beschenen met een bouwlampje, hier zie je hoe de stof er ook flink dunner is geworden.

Ik ben er echt wel bewust van dat ik met 12k en een 3 maandentocht een behoorlijk beroep op de broek heb gedaan. Ik heb er verder ook geen rare capriolen mee uitgehaald, de broek zat voor 99% gewoon op het zadel, de overige 1% op een stoel of bankje langs de weg :P

Ben ik voor ~2 euro per 100km spekkoper en is 1 broek per jaar met dit verbruik normaal en acceptabel? Of zijn er mensen van mening dat een Maapbroek van € 250,- zich wel wat langer staande zou moeten houden?

Verder ben ik overigens 100% tevreden over deze bibshort en absoluut mijn favoriet, heb hiervoor in volgorde nog een Castelli Kiss air2 zeem, een Progetto X2 air zeem, een Assos Mille GT C2 en Etxeondo Exo Bidai gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door r0g3r op 20-04-2025 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:42

DDX

Tja het is gewoon dun materiaal, ik zie dit vaker met broeken van rapha en black sheep.
Winter (dus wat dikker materiaal) (korte) broeken hebben hier geen last van.

Bij mij eigelijk bijna altijd op de heupen, dus wat veel beweegt/schuurt zegmaar.
Rapha vervangde het eigenlijk altijd onder garantie, black sheep zegt pech koop maar nieuwe.
En geen idee hoeveel km's, heb teveel broeken die ik afwissel :) (en soms dus eentje weg doe als ze dit hebben)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:26
DDX schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:12:
Rapha vervangde het eigenlijk altijd onder garantie, black sheep zegt pech koop maar nieuwe.
En geen idee hoeveel km's, heb teveel broeken die ik afwissel :) (en soms dus eentje weg doe als ze dit hebben)
Maap zegt ook jammer dan. Je krijgt meestal wel een kortingscode voor een nieuwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:20

Fisico

by Fabian

@r0g3r Altijd lastig om te bepalen wat normaal is voor een broek. Ik moet wel zeggen dat ik vorige week bij een MAAP-broek dacht ik zie witte sprietjes dat zal wel elastiek zijn en vandaag waren het er nog meer geworden. Het is de eerste broek die dit heeft. Nu heb ik twee dezelfde broeken van MAAP dus weet ik niet of het die van vorig jaar of het jaar ervoor is. Ik fiets bij lange na geen 12.000 km en vind dit dus ook wel echt snel. Mijn broek van bijv Q36.5 ziet er nog haast als nieuw uit en heeft zeker zoveel kilometers gereden als de broeken van MAAP.

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:23

Grin

Ride si sapis.

KW25 schreef op zondag 20 april 2025 @ 12:53:
[...]

Tsja, al die internet wijsheden die hier vaak geopperd worden. Denk je dat met de kwaliteit van Maap er wel vanuit kan gaan dat het niet echt gaat irriteren.

Maar ieder lichaam is anders natuurlijk.
Snap ik en op zich wel met je eens (m.b.t. internetwijs heden) maar dit was m.i. een terecht punt van aandacht.
Bij mijn merk (welk merk zeg ik lekker niet :) ) mag je er ook wel vanuit gaan dat het goed zit maar van alle broeken die ik heb, en die zitten allemaal goed, is de minst fijne wel de nieuwste versie van het allerduurste model... Zou ik daar zonder issue's een AGR mee kunnen rijden? Sure. Kies ik bewust DIE broek voor zo'n rit? Never.

Mijn advies?
Koop nieuwe bibs minimaal 2-3 weken van te voren, was ze 3-5 keer, draag ze 4-6 keer, ga er daarna pas een groot avontuur op/mee doen.
En dat advies komt van iemand met meer dan 15 jaren actieve wedstrijdervaring (t/m Elite categorie) :+

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dt_swiss
Terugkoppeling van Futurum, na wat gebel wordt het gelukkig gewoon garantiewerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:26

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Fijn @dt_swiss . Naden blijven een zwak punt van elk kledingstuk, hoe hoog de waterkolom ook is.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• r0g3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:00
wibblemoo schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:21:
[...]

Maap zegt ook jammer dan. Je krijgt meestal wel een kortingscode voor een nieuwe ;)
n.a.v. jouw post toch vanmorgen even via contactformulier bij Maap de klacht neergelegd en binnen 1,5 uur had ik al een reactie dat ik een 100% kortingscode op een vervangende bestelling kreeg!

' Clearly, this doesn't meet the very high standards we set ourselves at MAAP, and we'd love the chance to try again here'

Dit vind ik toch wel hele goede klantenservice van ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:29
Het BOA draad van mijn NW origin plus is aan het kapot gaan. Kan ik dit draad zelf vervangen en zo ja waar koop ik dit draad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
kielkiel schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:45:
Het BOA draad van mijn NW origin plus is aan het kapot gaan. Kan ik dit draad zelf vervangen en zo ja waar koop ik dit draad?
Weet niet zeker. Maar krijg je geen nieuwe boa van boa als je boa kapot is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guapper
Mailtje naar Boa, dan ontvang je een nieuw setje per post

https://www.boafit.com/en-gb/support/warranty

Tenminste, zo ging het bij mijn 5 jaar oude schoenen waarvan de draadjes er aan gingen.
mhr-zip schreef op vrijdag 18 april 2025 @ 13:13:
[...]

Luke van Trace Velo?

https://srko.co/tracevelo

[ Voor 26% gewijzigd door guapper op 23-04-2025 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:29
mhr-zip schreef op woensdag 23 april 2025 @ 20:48:
[...]

Weet niet zeker. Maar krijg je geen nieuwe boa van boa als je boa kapot is?
Heeft NW geen eigen systeem? Er staat geen 'BOA' op het draaiknopje. Had al even op de site van BOA gekeken maar daar staat NW niet tussen de merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:20
NW heeft geen BOA maar eigen systeem. Ik heb in het verleden wel draad en knop via Mantel gekocht. Ik weet niet of ze dat nog steeds verkopen.

Zoek maar eens op northwave slw2 replacement kit.

[ Voor 6% gewijzigd door wisselwerking op 23-04-2025 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:26
r0g3r schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:03:
[...]
n.a.v. jouw post toch vanmorgen even via contactformulier bij Maap de klacht neergelegd en binnen 1,5 uur had ik al een reactie dat ik een 100% kortingscode op een vervangende bestelling kreeg!

' Clearly, this doesn't meet the very high standards we set ourselves at MAAP, and we'd love the chance to try again here'

Netjes, maar mag ook wel voor die bedragen. Ik had een broek van 2 jaar oud en het was jammer dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
r0g3r schreef op woensdag 23 april 2025 @ 15:03:
[...]

Netjes opgelost, en dat zelfs na 12k aan kilometers in die broek..

Ik heb onlangs 2 broeken weg gedaan die de 3k niet eens hebben gehaald,
1 broek van San Remo (Low budget meuk) daar lieten de naden al los binnen een paar honderd kilometer en 5-10x wassen.
1 broek van Bioracer, ook hier een naad langs de zeem die kapot begon te gaan en uit begon te scheuren.. Denk dat ik hier 2-3k mee heb gedaan en 30-40 ritjes.

De Assos broek die ik het meest aan heb gehad afgelopen jaren begin nu ook wel slijtage te vertonen, die heb ik denk ik nu 6-7k aan gehad in de afgelopen 3 jaar.

Ik zal wel zien hoelang mijn MAAP broeken het gaan uithouden, ik heb er afgelopen week nog 2 bij gekocht voor The Ride.. Ik heb er dan nu 3 nieuwe en 3 oudere broeken van diverse merken, als de mogelijkheid er is om de broeken snel te drogen denk ik niet dat ik die 3 oudere broeken nodig zal hebben en blijf ik in die MAAP broeken rijden, die zitten echt stukken beter.

De oudere broeken hou ik wel voor de tacx en de korte avond ritjes met de club.
De goede broeken voor de langere tochten..

[ Voor 4% gewijzigd door verstappen33 op 24-04-2025 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32

Kluus

Gang is alles

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door Kluus op 24-04-2025 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

Heeft MAAP eigenlijk nog weleens korting via Strava? Ik zie namelijk nooit meer zo'n actie voorbij komen en ben toch wel toe aan wat nieuwe kleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Fisico schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:25:
Heeft MAAP eigenlijk nog weleens korting via Strava? Ik zie namelijk nooit meer zo'n actie voorbij komen en ben toch wel toe aan wat nieuwe kleding.
Zulke acties zijn echt wel prijzig voor een merk. Dat begint vanaf $30.000 - en dan moet je alle korting die je de klant geeft er nog bij optellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17-09 14:46

McMiGHtY

- burp -

verstappen33 schreef op donderdag 24 april 2025 @ 09:36:
[...]

Ik zal wel zien hoelang mijn MAAP broeken het gaan uithouden, ik heb er afgelopen week nog 2 bij gekocht voor The Ride.. Ik heb er dan nu 3 nieuwe en 3 oudere broeken van diverse merken, als de mogelijkheid er is om de broeken snel te drogen denk ik niet dat ik die 3 oudere broeken nodig zal hebben en blijf ik in die MAAP broeken rijden, die zitten echt stukken beter.
Even 3 MAAP bibs kopen..zo word TheRide wel helemaal prijzig

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
Tjebakka schreef op donderdag 24 april 2025 @ 22:46:
[...]

Zulke acties zijn echt wel prijzig voor een merk. Dat begint vanaf $30.000 - en dan moet je alle korting die je de klant geeft er nog bij optellen.
Tot nu toe is er elk jaar wel zo’n actie geweest waar je 50,- korting krijgt.

Als ik zie hoeveel mensen tegenwoordig in maap fietsen hoeft het merk niet te klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fisico

Fisico

by Fabian

KW25 schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 16:06:
[...]

Tot nu toe is er elk jaar wel zo’n actie geweest waar je 50,- korting krijgt.

Als ik zie hoeveel mensen tegenwoordig in maap fietsen hoeft het merk niet te klagen.
Volgens mij ok wel twee a drie keer per jaar. Ik heb in ieder geval het nodige via de weg gekocht. En later ook armstukken en vests om de look compleet te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:01
Fisico schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:44:
@r0g3r Altijd lastig om te bepalen wat normaal is voor een broek. Ik moet wel zeggen dat ik vorige week bij een MAAP-broek dacht ik zie witte sprietjes dat zal wel elastiek zijn en vandaag waren het er nog meer geworden. Het is de eerste broek die dit heeft. Nu heb ik twee dezelfde broeken van MAAP dus weet ik niet of het die van vorig jaar of het jaar ervoor is. Ik fiets bij lange na geen 12.000 km en vind dit dus ook wel echt snel. Mijn broek van bijv Q36.5 ziet er nog haast als nieuw uit en heeft zeker zoveel kilometers gereden als de broeken van MAAP.
Zelfde hier gehad met een MAAP-broek. Via een winkel gekocht voor 50% van de prijs. Deze winkel verkocht geen MAAP meer toen het euvel zich voordeed. Zodoende moest ik zelf met MAAP contact opnemen. Broek was een goed jaar oud. Probleemloos boden ze me de huidige nieuwprijs aan als coupon. Nette service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
iemand nog tips voor een beetje budget sokken?
Hoeft alleen niet hip of fancy te zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:17
dfbt schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:17:
iemand nog tips voor een beetje budget sokken?
Hoeft alleen niet hip of fancy te zijn :D
Zelf fan van Grutto design (vanaf 11,95). En Kalas heeft ook prima sokken (vanaf 12,90).

En anders even kijken in de outlet bij mantel/futurum. Opzich zijn fietssokken ook weer niet heel spannend :)

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
ben ik dan echt een gier, of ik vind 12 euro voor een standaard (1 paar sokken) gewoon al veel :D ?
Voor echte wintersokken heb ik wel gewoon 15-20 euro over, maar gewoon setje witte zomersokken vind ik overal vrij fors in prijs.

[ Voor 39% gewijzigd door dfbt op 28-04-2025 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stufferdt
dfbt schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:25:
ben ik dan echt een gier, of ik vind 12 euro voor een standaard (1 paar sokken) gewoon al veel :D ?
Voor echte wintersokken heb ik wel gewoon 15-20 euro over, maar gewoon setje witte zomersokken vind ik overal vrij fors in prijs.
Op het grotere geheel (fiets, schoenen, helm, overige kleding, fietscomputer) is het peanuts. Sokken zijn in dat opzich zeker geen slijtage-onderdelen dus gaan gewoon lang mee over het algemeen. Laatste setje sokken dat ik heb weggegooid ivm sltijage/gaten erin kan ik me niet herinneren.

Dus zo los bekeken: jep, mooi geld scheppen. Maar sokken maken wel de outfit af (en mooie hoge sokjes accentueren de benen goed :9~

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:39
@dfbt In een wereld waar er mensen zijn die zonder blozen €40-50 voor een paar sokken neerleggen is €15 idd geen geld. Zelfs bij de Decathlon vind je weinig onder de €10. Maar ik hou het bij de Gribgrab lightweight sl: luchtig, dun, knelt niet, weinig branding en per km niet duur.

Als het echt niet hip hoeft te zijn kan je ook altijd nog iets bij de Zeeman of Hema halen :+ .

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
Thanks voor outlet Mantel tip :D

https://www.mantel.com/ag...2-pack-medium-fietssokken
heb nu 4 paar sokken voor 20 euro :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
Of je koopt gewoon goedkope en als het je tegenstaat koop je duurdere....

Ik heb ook goedkope arm- en beenstukken, want ik wist niet of ik ze echt veel ging gebruiken. Nou, die heb ik nooit vervangen want die waren op zich prima en gebruik ze niet vaak (wel a+merk, alleen uit de outlet voor weinig).

Overschoenen heb ik ook goedkoop van aliexpress gehaald. Die heb ik na een tijdje wel vervangen door dure (van spatzwear) omdat ik daar net wat meer van verwachtte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

was al genoemd

[ Voor 92% gewijzigd door Tjebakka op 29-04-2025 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:49
Ik heb laatste 5 paar van die aero sokken op AliExpress gekocht voor een tientje. Er zijn verschillende verkopers. Volgens mij zijn het steeds dezelfde sokken.

Ik ben er wel tevreden over. Ze zijn wit, zitten fijn en zakken niet af.

Ze zullen niet het eeuwige leven hebben, maar dat heeft geen enkel paar sokken hier. Al ligt dat misschien ook aan mijn was kunsten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:21
Uit berichten lijkt het er op dat het eerder ter ziele gegane kledingmerk La Passione een soort doorstart heeft gemaakt onder de naam Noove. Assortiment is nog beperkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:15
Stufferdt schreef op maandag 28 april 2025 @ 10:28:
[...]
(en mooie hoge sokjes accentueren de benen goed :9~
Totdat je zonder die hoge sokjes loopt na een aantal zonnige ritjes :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
henri86 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:37:
[...]

Toevallig zondag (met kater) en te lage casual sokken een vies randje verbrand toen ik LBL lag te kijken in de zon. Netjes het verschil tussen de fietssokken en de casual sokken. Dus conclusie: altijd fietssokken dragen 8) oh en meer fietsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:39
Fisico schreef op zondag 20 april 2025 @ 22:44:
Heb ook 2 MAAP broeken die beide wel meer dan 12.000km gereden hebben en bikepack tochten mee gedaan. Zijn ook mijn favorieten (daarnaast nog o.a. broeken van Assos, Q36.5 en enkele andere merken). De schuurplekjes herken ik, bij mij meestal op de plek waar de rits eindigt net boven je kruis. Bij lange na niet zoveel als de foto's op de vorige pagina.

Het meeste 'last' heb ik inderdaad ook van de sprietjes elastiek, al lijkt dat vooral een optisch issue. Gevoelsmatig zijn de broeken nu halverwege hun lifecycle. Denk dat de oudste ongeveer 5 jaar oud is en in een rotatie gedragen wordt (maar dus wel m'n favoriet die ik het meeste pak).

Slijtage plekken zijn niets anders dan schuren lijkt mij. Heb je ze niet te los gekocht?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yeehaw
  • Laatst online: 16-09 07:12
Ik had op aanraden van medetweakers een Q36.5 Gregarius Ultra gekocht en deze bevalt goed.

Nu begonnen de futurumshop broeken te verslijten die ik nog had en toen heb ik de essential van Q36.5 gekocht. Ik moet zeggen dat die nog iets beter bevalt, zeem lijkt iets dikker te zijn en is nog comfortabeler.

Zojuist een tweede besteld, voorlopig weer genoeg broeken :)

https://www.bakkerracingp...essential-bibshort-black/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:02
yeehaw schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:07:
Ik had op aanraden van medetweakers een Q36.5 Gregarius Ultra gekocht en deze bevalt goed.

Nu begonnen de futurumshop broeken te verslijten die ik nog had en toen heb ik de essential van Q36.5 gekocht. Ik moet zeggen dat die nog iets beter bevalt, zeem lijkt iets dikker te zijn en is nog comfortabeler.

Bevalt de Essential beter dan de Gregarius Ultra? Ik wil voor aankomende zomer ook eens richting Q36.5 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

henri86 schreef op dinsdag 29 april 2025 @ 19:37:
[...]

Daarom ook gewoon hoog opgetrokken sokken onder een korte broek 8)
Hier zeker een fan van team hoge sok!, liefst in een fel kleurtje.

Ik moet denk eens gaan kijken naar een leuk fel shirt voor de zomer, alles zwart (op sokken na uiteraard) is in de zon niet écht ideaal als het al warm is :+
En eens op zoek nar handschoentjes maar dat blijf ik een drama vinden.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:39
sapphire schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:48:
[...]
Roeckl Icon is volgens velen één van de beste, ook volgens mij :) . Heel comfortabele padding ook al fiets ik haast liever zonder handschoenen.
Heb nog geen ervaringen over de nieuwe (Icon 2) gehoord/gelezen.

Flickr - Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeehaw
crimby schreef op woensdag 30 april 2025 @ 10:10:
[...]

Bevalt de Essential beter dan de Gregarius Ultra? Ik wil voor aankomende zomer ook eens richting Q36.5 gaan.
In mijn geval wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:56

aerofreak

Steve Jobs

sapphire schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:48:
[...]

Daarom ook gewoon hoog opgetrokken sokken onder een korte broek 8)
Hier zeker een fan van team hoge sok!, liefst in een fel kleurtje.

Ik moet denk eens gaan kijken naar een leuk fel shirt voor de zomer, alles zwart (op sokken na uiteraard) is in de zon niet écht ideaal als het al warm is :+
Zonder handschoenen is geen optie?

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

GWBoes schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:15:
[...]

Roeckl Icon is volgens velen één van de beste, ook volgens mij :) . Heel comfortabele padding ook al fiets ik haast liever zonder handschoenen.
Heb nog geen ervaringen over de nieuwe (Icon 2) gehoord/gelezen.
Vergeten te zeggen, ik koop nooit meer een setje van Roeckl, één set viel binnen een seizoen al uit elkaar en de andere heb ik nu een paar maanden en word nu alweer lelijk en begint uit elkaar te vallen. Wat een troep zeg, na 3x wassen was de opdruk al van het klitteband flapje gesleten :?

Denk nu aan GribGrab RC Lites of Max.
aerofreak schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:20:
[...]

Wat mij betreft niet, voor de padding hoef ik het niet te doen maar qua grip vind ik het veel fijner dan zweethanden en badstof oid op de duim is erg fijn :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reginas
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 00:48

Reginas

Queen of Core Stability

@sapphire Misschien een open deur, maar handschoentjes in een waszakje wassen scheelt echt.

Ik ben ook een tevreden gebruiker van Roeckl Icon. Het originele model met gebreid bovenwerk. Zit ook geen klittenband aan wat stuk zou kunnen gaan. Duurzaamheid was ik prima over te spreken, als ik ze niet op een berg in Italië had laten liggen, had ik nog steeds met m’n eerste paar gedaan.

Meerendeel van de ritten fiets ik wel zonder handschoenen overigens. Ik vind het vooral bij klimmen fijn om wat meer grip te hebben op mijn stuur. En bij ritten met hoge temperaturen, ook vanwege de grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:15
Ik gebruik ze eigenlijk alleen bij afdalen, blijf ik toch spannender vinden en met warm weer krijg je dan behoorlijke zweethanden. Verder nooit handschoenen aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Of ter bescherming van je handen bij een eventuele valpartij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Reginas Na een klaagzang van mij Over Roeckl eerder gaf je deze tip ook en heb ik dat uiteraard geprobeerd maar zelfs met waszak was bij een nieuwe set de opdruk van het lipje er met 3 wasbeurten af :(

@tiswat Ik draag juist handschoenen omdat ik zweethanden heb :+

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

@sapphire Sorry voor dubbel advies! Ik ben nogal Team Waszakje (je kunt maar ergens lid van zijn he). Handschoenen binnenstebuiten draaien in waszakje om wrijving te verminderen? Ik gebruik voor handschoenen en andere kleine dingetjes wel kleinere waszakjes.

Hopelijk vind je snel handschoenen van een ander merk die langer meegaan, want dit is ook niet fijn zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dfbt
wassen jullie handschoenen ? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Ik gooi mijn assos handschoentjes na elke rit gewoon in de wasmachine zonder iets extra's te doen. Gaat altijd prima en geen slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dfbt schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:49:
wassen jullie handschoenen ? :D
Ik heb een waszak voor sportkleding (ondershirts, sokken en handschoenen) en als die vol is gooi ik alles wat gedragen is in de was. Dat is bij handschoenen elke 8-10 keer waarschijnlijk. Ik laat ze uit hangen/wasemen na een rit en dan blijft het allemaal prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
was een grapje. Ik doe ze gewoon altijd omspoelen onder kraan, en 1x per 8-10 keer in wasmachine tegelijk met mijn hartslag band. (wel waszak ) + 30 graden sport was. Dus echt nog onder t uur met weinig toeren etc. Gaat altijd goed.

[ Voor 23% gewijzigd door dfbt op 01-05-2025 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reginas

Reginas

Queen of Core Stability

Mijn winterhandschoenen zet ik trouwens op de Shoefresh. Die zijn zo dik. Blijven na wassen vrij lang klam en na een rondje Shoefresh ruiken ze ook weer fris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02:42
aerofreak schreef op woensdag 30 april 2025 @ 13:20:
[...]

Ik zie het voordeel van handschoenen in de zomer ook niet echt, heb ergens nog een setje bioracer liggen, maar heb die nooit aan.

Voor de winter gebruik ik de meeste simpele decathlon hardloop handschoenen en gaan elke keer zonder waszakje mee in de was en overleven dat al jaren

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dfbt
Tinusvolkel schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:24:
[...]

Ik zie het voordeel van handschoenen in de zomer ook niet echt, heb ergens nog een setje bioracer liggen, maar heb die nooit aan.

Voor de winter gebruik ik de meeste simpele decathlon hardloop handschoenen en gaan elke keer zonder waszakje mee in de was en overleven dat al jaren
Dan heb je na een val nog nooit heel je hand open gehad of wel :)?
Zelfs met open vinger kooitjes beperk je behoorlijke schade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02:42
dfbt schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:36:
[...]

Klopt (klop even af) maar ben nog nooit gevallen gelukkig.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Tinusvolkel schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:24:
[...]

Dan heb je mijn handen nog niet gevoeld na 5km bij +10 graden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
yeehaw schreef op woensdag 30 april 2025 @ 08:07:

Ik heb ook gebruik gemaakt van deze aanbieding en heb zojuist m'n broek bij het pakketpunt afgehaald. Ik moet zeggen dat ik nog niet heel erg onder de indruk ben van de broek. De kwaliteit lijkt iets minder dan van Assos Mille gt, of Gobik Matt en Agu six6. Maar ik heb er nog geen kilometer op gefietst, dus wellicht presteert de zeem boven verwachting.

Edit: inmiddels m'n eerste 100km erop gefietst en de zeem heeft het goed gehouden. Wat wel een minpuntje is is dat de buitenstof erg los zit van de zeem, hierdoor gleed ik meer op m'n zadel dan met m'n andere broekjes, ook konden er plooitjes in de stof ontstaan tussen mijn zadel en de zeem in. Of zou dit komen doordat de broek te groot is voor me? Ik heb een M gekocht en ben 1.82m lang en weeg 71kg.

[ Voor 18% gewijzigd door Stevie-P op 02-05-2025 14:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• verstappen33
McMiGHtY schreef op vrijdag 25 april 2025 @ 14:06:
[...]

Even 3 MAAP bibs kopen..zo word TheRide wel helemaal prijzig
Dit is niet alleen voor The Ride hoor, 3 broeken kosten wel het nodige inderdaad, maar gaat ook wel een aantal jaar mee hoop ik.

Ik heb het goed qua werk en inkomen, en je leeft maar 1x, daarom genieten van dingen waar je blij van wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:47

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik kan jullie advies wel even gebruiken voor handschoenen, korte vingers/lente-zomer. Ik fiets meestal tussen de 30-60 kilometer, 1, 2x per week. Dus geen echte sportieveling zoals vele anderen wel hier. Wel merk ik dat ik snel gevoelige handen krijgt.
Ik heb een set Roeckl en een set Giro (dit is de Giro). Ik heb foto's toegevoegd van de desbetreffende handschoenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HE80XbhjrIyH5k5ypDmoptPOgjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9SnanmPz5Clj5isFm2hHAPSN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7AY30-jrYHPQRhdeiMucQrceMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9vrLeJjDmmImZnzwlI1bho5d.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben echter nu op zoek naar een set die wat meer ondersteuning geven, want merk tijdens het fietsen al snel dat ik dus wat pijnlijke handen krijg. Misschien dat eentje met meer demping wat verbetering brengt?
Uiteraard heb ik uitgebreid al gegoogled en rondgekeken, maar als je er niet zo in thuis bent, dan kan alles fantastisch zijn. Het liefst wil ik er geen vele tientallen euro's aan kwijt zijn, maar wel eentje waar ik plezier van heb.

Eén van de handschoenen die ik tegenkwam, zijn de Rogelli Arios II. Of de de Van Rysel 900 van Decathlon of Zomer II van Futurum.
Zou dat al beter zijn denken jullie, en zo ja welke dan?

Hebben jullie andere suggesties, dan heel graag! Ik ben qua fietskleding liefhebber van Castelli; maar vond deze al best oplopen qua prijs, bijvoorbeeld de Arenberg.

[ Voor 19% gewijzigd door Steeffoon op 02-05-2025 14:02 ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
Stevie-P schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:30:
[...]

Ik heb ook gebruik gemaakt van deze aanbieding en heb zojuist m'n broek bij het pakketpunt afgehaald. Ik moet zeggen dat ik nog niet heel erg onder de indruk ben van de broek. De kwaliteit lijkt iets minder dan van Assos Mille gt, of Gobik Matt en Agu six6. Maar ik heb er nog geen kilometer op gefietst, dus wellicht presteert de zeem boven verwachting.

Edit: inmiddels m'n eerste 100km erop gefietst en de zeem heeft het goed gehouden. Wat wel een minpuntje is is dat de buitenstof erg los zit van de zeem, hierdoor gleed ik meer op m'n zadel dan met m'n andere broekjes, ook konden er plooitjes in de stof ontstaan tussen mijn zadel en de zeem in. Of zou dit komen doordat de broek te groot is voor me? Ik heb een M gekocht en ben 1.82m lang en weeg 71kg.
De essential is ook de budgetbroem van Q36.5, zou daar sowieso niet zo snel instappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
KW25 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:10:
[...]

De essential is ook de budgetbroem van Q36.5, zou daar sowieso niet zo snel instappen.
@yeehaw schreef een paar dagen geleden dat deze broek hem beter beviel dan de Gregarius Ultra: yeehaw in "Het grote fietskleding topic"

En nou vind ik 140 euro nou ook weer niet zijn absurd laag bedrag dat je daarvan kan verwachten dat de kwaliteit tegen valt.

Ik had er dus wat meer van verwacht en wilde dat even delen met de andere tweakers die deze broek nog overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@Steeffoon Roeckl Icon 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
Stevie-P schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:35:
[...]

@yeehaw schreef een paar dagen geleden dat deze broek hem beter beviel dan de Gregarius Ultra: yeehaw in "Het grote fietskleding topic"

En nou vind ik 140 euro nou ook weer niet zijn absurd laag bedrag dat je daarvan kan verwachten dat de kwaliteit tegen valt.

Ik had er dus wat meer van verwacht en wilde dat even delen met de andere tweakers die deze broek nog overwegen.
Ja zijn post verbaasde me ook. 140 euro is niet laag, maar binnen dat merk wel de budget lijn. Beetje zelfde als de Assos Mille GT, die is imho ook een stuk minder dan de andere broeken uit de collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Waarom raad je deze aan? Las berichten dat ze vrij warm zijn, plus best flink aan de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Steeffoon schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:03:
[...]

Waarom raad je deze aan? Las berichten dat ze vrij warm zijn, plus best flink aan de prijs :)
Ik heb 2 paar, ze zitten heerlijk en die bi-fusion meuk is echt top.

Ik heb ook wat goedkopere geprobeerd, maar ik geef die 50 euro met liefde uit aan Icons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
@Steeffoon Ik draag zelf graag Gripgrab Progel handschoentjes.

Maar. :) Ben je er zeker van dat er niet teveel druk op je handen staat? Is je houding goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

BreadFan schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:15:
@Steeffoon Ik draag zelf graag Gripgrab Progel handschoentjes.

Maar. :) Ben je er zeker van dat er niet teveel druk op je handen staat? Is je houding goed?
Ik heb op deze fiets eerder een bikefitting gedaan, dus vermoed dat daar ook naar is gekeken. Er zijn ook in het stuur wat aanpassingen gedaan. Thanks voor je suggestie, zal de ProGel eens bekijken!
418O2 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 15:08:
[...]

Ik heb 2 paar, ze zitten heerlijk en die bi-fusion meuk is echt top.

Ik heb ook wat goedkopere geprobeerd, maar ik geef die 50 euro met liefde uit aan Icons.
Haha nice, ik zal ze in ieder geval in gedachten houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Laatst online: 21:26
Stevie-P schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:30:
[...]

Hoe zou je dit nu ranken tov je eerder genoemde referenties? Zelf twijfel ik of ik na 2 Rapha bibs er nog een bij zal nemen, de assos of de goblik. Beide instap maar ik vind 100+ voor een bib echt wel genoeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yeehaw
Hm, ik heb de gregarius en de essential naast elkaar gehouden maar ontdek behalve het groene kleurtje van de gregarius niet heel veel verschil..

Misschien dat assos of gobik gewoon nog betere kwaliteit is, dat kan ik niet beoordelen.

[ Voor 24% gewijzigd door yeehaw op 02-05-2025 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
dfbt schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 14:36:
[...]

Niet proberen op te vangen bij een valpartij ;)

Ja makkelijker gezegd dan gedaan, snap ik ook, en dan kan je hand nog steeds op de grond komen. Maar dan missen zat andere zaken ook vel.

Ik rij iig zonder handschoenen op de racefiets als het warm genoeg is. Op mountainbike met, simpelweg om met zwetende handen meer grip te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Fromz schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 22:28:
[...]

Hoe zou je dit nu ranken tov je eerder genoemde referenties? Zelf twijfel ik of ik na 2 Rapha bibs er nog een bij zal nemen, de assos of de goblik. Beide instap maar ik vind 100+ voor een bib echt wel genoeg
Die Agu six6 die ik heb is een winterbib, daar heb ik pas 1x een tocht van 4u op gemaakt, de zeem is niet super dik maar wat stugger dan gemiddeld en bleef daardoor comfortabel. De afwerking vind ik erg mooi, fit is zeer slank tov de andere broeken, (maat L).
De Assos Mille gt is nu mijn fijnste korte broek, zit lekker, en de zeem valt aan de voorkant netter dan m'n andere broeken; in deze broek heb ik nooit last van gekke bobbels daar. De fit is behoorlijk kort, dus veel bloot been. (Maar M)
De Gobik Matt ziet er netjes uit, de zeem is goed maar is net iets minder comfortabel dan de Assos. Ik heb er twee van, dus soms fiets ik hier meerdere dagen achter elkaar op, wellicht dat dat ook meetelt. De fit is mooi lang, en iets strakker om de buik (maat M)
De Q36.5 essential ziet er minder mooi uit dan de andere broeken, heeft wat gekke naden en ik heb wat draadjes moeten afknippen, ook plooit de buitenstof soms. De zeem werd niet oncomfortabel na iets meer dan 3u in het zadel, maar ik vond het schuiven op het zadel wel vervelend. De fit is ook behoorlijk kort, net als de Assos (maat M)

Ranking:
1. Assos Mille Gt
2. Gokik Matt
3. Q36.5 Essential

De Agu vind ik even lastig te plaatsten omdat het weer een geleden is dat ik die testrit ermee heb gemaakt. Maar ik denk tussen 1 en 2 in.

Op plek 4 zou trouwens m'n Craft Verve komen. Die zeem is het minst, goed voor ritten van 1u, maar niet heel veel langer. Dit is m'n favoriete broek voor fanatieke binnentrainingen, want hij ademt het best (maat M)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Edit: ik heb maat info toegevoegd. Ik ben 1.82m lang en weeg 71kg.

[ Voor 3% gewijzigd door Stevie-P op 03-05-2025 08:15 ]

Pagina: 1 ... 60 ... 63 Laatste