Zit even niet in de buurt van mijn xbox om het te checken.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik heb barrier op mijn bone storm, die dan weer 20% extra dmg genereert en 50% increased armor.pirke schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:53:
Temerity geeft barrier als je meer dan 100% life healed.
[ Voor 4% gewijzigd door justifire op 30-06-2023 23:06 ]
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Zou de 70 capstone dungeon al mogelijk zijn op 54? Aangezien deze level 70 is.
EDIT: Kon de verleiding niet weerstaan en gewoon ff geprobeerd. Kan in principe prima overleven met wat gebruik van potions. Trash gaat goed dood, elites gaan echter een stuk langzamer dus ik probeer het nogmaals rond level 60 ofzo
[ Voor 46% gewijzigd door Milo44 op 30-06-2023 23:20 ]
I, a stranger and afraid in a world I never made...
"Your Potion Also Grants X Seconds of Unstoppable"
Gezien de omschrijving lijkt het echter meer om een prefix van pants te gaan, alleen ben ik deze nog nooit tegengekomen. Is een degelijke prefix (of affix) wel aanwezig? Mogelijk alleen voor bepaalde classes?
De vijf gems die ik in armor heb gestopt voor damage reduction when crowd controlled helpen wel maar helaas niet genoeg.
Mijn necro is de hoogste in level, nl. 83. Nog "maar" 17 te gaan....
[ Voor 17% gewijzigd door Poops_McGhee op 01-07-2023 01:31 ]
Ik heb m'n tweehandige zeis weer in gebruik, damage output is gewoon teveel om te laten liggen. Ik zat tier 32 NM dungeons te doen, net per ongeluk een tier 36 NM aangeklikt en maar gewoon gedaan, ging verrassend goed. Ik moet nog wat aan m'n poison resistance doen, maar daarvoor heb ik minions.Alleen elke elite had suppressor, wat funest is voor m'n essence generatie (dat doen m'n mages). Bij een groepje van 3 elites ben ik maar gewoon in de deur gaan staan en af en toe een corpse gebruiken om de minions te boosten. Ze geven niks om poison en hun health is max 20% omlaag geweest in de hele dungeon
ik hoop toch wel een upgrade te vinden voor m'n [Deathless Visage], want die heb ik al 15 levels in gebruik. Tijd voor een betere.
Tendrils is je vriend met vele suppressor elites. Sinds ik m'n minions gedumpt heb, is een elite pack van 8 elites met Tendrils geen probleem meer. Met een goeie crit one shot ik elites.pirke schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 01:56:
Ik ben ondertussen alweer lvl80
Ik heb m'n tweehandige zeis weer in gebruik, damage output is gewoon teveel om te laten liggen. Ik zat tier 32 NM dungeons te doen, net per ongeluk een tier 36 NM aangeklikt en maar gewoon gedaan, ging verrassend goed. Ik moet nog wat aan m'n poison resistance doen, maar daarvoor heb ik minions.Alleen elke elite had suppressor, wat funest is voor m'n essence generatie (dat doen m'n mages). Bij een groepje van 3 elites ben ik maar gewoon in de deur gaan staan en af en toe een corpse gebruiken om de minions te boosten. Ze geven niks om poison en hun health is max 20% omlaag geweest in de hele dungeonHeerlijk.
Ook treasure goblins gaan snel dood. Meestal 2-shots en dan kan ik de slechte loot oppakken. Scheelt een hoop rennen achter die ettertjes aan.
Morgen de laatste Lilith Altars doen en dan weer dungeons grinden voor XP en betere gear.
Stukje Helltide gedaan en Kixxart solo gedowned. Uiteraard bagger loot van deze boss, maar de battle was dan ook niet bijzonder lastig. Het is dat ie achter me aan bleef looen. Anders had ik hem gerust genegeerd. De drops zijn de tijd niet waard.
[ Voor 9% gewijzigd door Poops_McGhee op 01-07-2023 04:10 ]
Ik ben eigenwijs... Een Necro hoort minions te hebben vind ik, maar ze hebben zeker zo hun nadelen. Vooral dat ze de vulnerable vijand niet aanvallen waar ze naast staan maar een random ander ding blijven hakken en pas als die dood is kijken ze verder.Poops_McGhee schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 02:45:
[...]
Tendrils is je vriend met vele suppressor elites. Sinds ik m'n minions gedumpt heb, is een elite pack van 8 elites met Tendrils geen probleem meer. Met een goeie crit one shot ik elites.
Ook treasure goblins gaan snel dood. Meestal 2-shots en dan kan ik de slechte loot oppakken. Scheelt een hoop rennen achter die ettertjes aan.
Morgen de laatste Lilith Altars doen en dan weer dungeons grinden voor XP en betere gear.
De mages zouden gewoon de bubble in moeten gaan, dat overleven ze makkelijk.
Op welke tier speel jij? Als ik mn eigen level speel is er geen uitdaging aan, daarom dat ik lvl+6 speel en ook de lvl+10 ging op zich prima. De snelheid gaat er dan wel een beetje uit.
Ik heb nu ook door dat de zoveelste %dmg vs close helemaal niet zo werkt... Buckets enzo. En dan komt meteen de vraag: hoe werken minions en buckets? Geen idee... Ik weet alleen dat als ze met zn allen effectief aanvallen dat ze veel meer damage doen dan wat ik doe, echt een hele grote veelvoud. Een gemiddelde boss hebben ze in 5-10 seconde neer, ook op lvl+10. Geen burst output, gewoon veel en snel hakken. Ik sta erbij en kijk er naar. Maar goed, de boss fight is dan ook het makkelijkste onderdeel vd dungeon, dan zijn ze namelijk allemaal gefocused op dezelfde tegenstander zonder obstakels in hun pathfinding
Treasure goblins rennen ook niet weg hier, na 1 seconde zijn ze bevroren en na 2 a 3 seconde dood, beetje afhankelijk hoeveel minions ernaartoe gaan. Tenzij hij midden in een grote groep staat, dan is de kans groot dat ik het zelf moeten + iron golem slam.
Ik ben het met je eens dat necro's minions moeten hebben, maar helaas bungelt de summoner build ergens onderaan de ladder. Als minions builds beter worden, dan spring ik meteen weer over op minions. Het voelt zo kaal zonder m'n clubje 😂pirke schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 04:25:
[...]
Ik ben eigenwijs... Een Necro hoort minions te hebben vind ik, maar ze hebben zeker zo hun nadelen. Vooral dat ze de vulnerable vijand niet aanvallen waar ze naast staan maar een random ander ding blijven hakken en pas als die dood is kijken ze verder.
Op welke tier speel jij? Als ik mn eigen level speel is er geen uitdaging aan, daarom dat ik lvl+6 speel en ook de lvl+10 ging op zich prima. De snelheid gaat er dan wel een beetje uit.
Ik heb nu ook door dat de zoveelste %dmg vs close helemaal niet zo werkt... Buckets enzo. En dan komt meteen de vraag: hoe werken minions en buckets? Geen idee... Ik weet alleen dat als ze met zn allen effectief aanvallen dat ze veel meer damage doen dan wat ik doe, echt een hele grote veelvoud. Een gemiddelde boss hebben ze in 5-10 seconde neer, ook op lvl+10. Geen burst output, gewoon veel en snel hakken. Ik sta erbij en kijk er naar. Maar goed, de boss fight is dan ook het makkelijkste onderdeel vd dungeon, dan zijn ze namelijk allemaal gefocused op dezelfde tegenstander zonder obstakels in hun pathfinding
Treasure goblins rennen ook niet weg hier, na 1 seconde zijn ze bevroren en na 2 a 3 seconde dood, beetje afhankelijk hoeveel minions ernaartoe gaan. Tenzij hij midden in een grote groep staat, dan is de kans groot dat ik het zelf moeten + iron golem slam.
Laatste NM dungeon die ik gedaan heb was een tier 40, dacht ik. Ging wel 1 keer deaud, omdat ik werd verrast, terwijl mijn essence nogal op was en ik niet snel genoeg kon refreshen, en zo'n beetje alles op cooldown was. Geen Tendrils, geen Bone Storm, deaud als een pier. 😂
Dungeon bosses zijn inderdaad belabberd makkelijk. De meesten zijn in 3-4 hits down. Maarja, de loot is er dan ook naar.
Het is wel een wereld van verschil op een pure Bone Spear build. 400K+ crits is best normaal en ik heb niet de allerbeste stats. En misschien doe ik ook wat te kort door met 5 uniques rond te rennen en dan wat goeie aspects niet kan gebruiken.
[ Voor 12% gewijzigd door Poops_McGhee op 01-07-2023 05:07 ]
Welke level ben jij al 100?Poops_McGhee schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 04:58:
[...]
Ik ben het met je eens dat necro's minions moeten hebben, maar helaas bungelt de summoner build ergens onderaan de ladder. Als minions builds beter worden, dan spring ik meteen weer over op minions. Het voelt zo kaal zonder m'n clubje 😂
Laatste NM dungeon die ik gedaan heb was een tier 40, dacht ik. Ging wel 1 keer deaud, omdat ik werd verrast, terwijl mijn essence nogal op was en ik niet snel genoeg kon refreshen, en zo'n beetje alles op cooldown was. Geen Tendrils, geen Bone Storm, deaud als een pier. 😂
Dungeon bosses zijn inderdaad belabberd makkelijk. De meesten zijn in 3-4 hits down. Maarja, de loot is er dan ook naar.
Het is wel een wereld van verschil op een pure Bone Spear build. 400K+ crits is best normaal en ik heb niet de allerbeste stats. En misschien doe ik ook wat te kort door met 5 uniques rond te rennen en dan wat goeie aspects niet kan gebruiken.
[Afbeelding]
En welke build heb je? Ook bonestorm?
Heb je misschien een linkje?
Ik vind het best wel leuk maar ik zoek de statues dan ook zonder map. Gewoon tijdens het verkennen goed zoeken. Mis ongetwijfeld wat stats hierdoor en ben niet de perfecte minmaxer maar denk dat ik hier meer fun aan beleef dan guides/builds/Maps van het internet te halen. Om vervolgens te klagen op lvl 90 dat er niets meer te doen is 🤡SCIxX schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:53:
[...]
Waardeloze feature die niemand leuk vindt en iedereen via een alt-tab map doet.
Mijn Druid is level 28 en ik had even geen Tree of Whispers dungeons (slechts 3 gebieden passen bij mijn level), dan is het prima om tussendoor te doen. Maar wel met map ernaast
Ze hebben vannacht een nieuwe update uitgerold tegen crashes.BakkerBolletje schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 22:17:
Schijnbaar durft D4 flink wat geheugen te pakken tot wel 22 gig dus ja als je maar 16 hebt kan dat vrashen tot gevolg hebben.
Ik heb nu alles geüpdatet.
Van mijn 1070gtx was er ook een nieuwe beschikbaar.
En .Net framework.
Hopelijk is het er mee opgelost.
Punt is dat ik een kernel141 erro krijg die de pc vrickt en reboot.
Het geeft alleen niet aan welke hardware er moeite heeft metD4
Overigens had ik eerst 16Gb ram en toen pakte de game 10Gb. Dus ik dacht dat ik het beter kon uitbreiden. Nou dus ik 32Gb sticks gekocht en wat denk je? Nu pakt de game gewoon lekker 20Gb... Lijkt erop dat het een percentage pakt ipv een vaste hoeveelheid.
Dit is wel vreemd. Na de laatste patch merkte ik juist op dat het spel bij mij slechts een magere 6 gb aan geheugen in beslag nam, en 10,7 video geheugen. Alles op ultra @ 1440p.Ohmarinus schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 08:32:
[...]
Ze hebben vannacht een nieuwe update uitgerold tegen crashes.
Overigens had ik eerst 16Gb ram en toen pakte de game 10Gb. Dus ik dacht dat ik het beter kon uitbreiden. Nou dus ik 32Gb sticks gekocht en wat denk je? Nu pakt de game gewoon lekker 20Gb... Lijkt erop dat het een percentage pakt ipv een vaste hoeveelheid.
Ik heb ook 32 gb geheugen. Draai wel w11, mss heeft dat nog invloed.
Nee dat kun je niet apart zien. Maar volgens mij, als je alle altars hebt, krijg je er per stat 68 bijMailMan schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 08:30:
Kan je ergens zien hoeveel van de Int/Str/Dex etc punten van je Altars komen? Er staat nu alleen +x from items bij.
Dat zou zeker kunnen. Ik las dat mensen die W11 draaiden, een stuk betere ervaring hadden met D4.. Misschien moet ik dan tzt toch maar eens overstappen.Visgek82 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 08:35:
[...]
Dit is wel vreemd. Na de laatste patch merkte ik juist op dat het spel bij mij slechts een magere 6 gb aan geheugen in beslag nam, en 10,7 video geheugen. Alles op ultra @ 1440p.
Ik heb ook 32 gb geheugen. Draai wel w11, mss heeft dat nog invloed.
Nadeel is dat ik heel veel software nodig heb voor mijn werk en dat het lastig is om alles te installeren ivm dependencies.
In ander nieuws:
https://kotaku.com/diablo...-hardcore-kill-1850596257
Blijkbaar hebben Goblins een veel hardere death pulse dan normale enemies in NM dungeons
ook maar even snel een necro laten boosten naar 60.
beetje aankloten maar wat jammer zeg dat Blood gewoon vrijwel niet aanwezig is (in de aspects)
en gear buffs.. wou een fortify tank bouwen maar dat gaat niet echt (wel 25k dmg op lvl 60 maar de resource gen nog niet mooi)
nu heb ik hier en daar wat items.. die scythe met darkness = kans op chill en dan met frost mages. (en de chill boots) maar eens verwerken in een build.
in combi met wat oudere frost gear van mijn sorc. lijkt me dit wel humor
nadeel is dat veel items toch lvl gebonden zijn.
ik zie wel wat het wordt.. dat is het mooie van alts
@Ohmarinus
hier zit ik met 1 tab van chrome + d4 open op 21gb ram verbruik. (van de 64)
gpu zit op 1080p rond de 7% op W11
sinds de patch wel veel last van freezes opeens (en al 4x een crash to windows gehad)
en bij de overgang naar een nieuw wereld gedeelte / regio) vielen er opeens 20 meteors op 1 plek en werd ik out of bounds geslingerd
geen locked/hidden area kunnen ontdekken trouwens. zag wel space cows voorbij komen
dat ziet er zo uit buiten de map
[ Voor 39% gewijzigd door eehbiertje op 01-07-2023 10:05 ]
Mijn damage output is 2900.
Nu heb ik al veel gelezen ivm "damage buckets", "multiplicative & additive damage" enzo... omdat ik graag mijn damage omhoog zou krijgen.
Ik begrijp echter nog steeds niet 100% hoe ik zaken kan controleren als ik dingen aanpas.
Ieder item heeft een "item power".
Als ik een item kies met bvb x% basic skill damage, of andere multiplicative damage, zie ik echter nooit een noemenswaardige aanpassing in de damage output.
Het enige die invloed lijkt te hebben is de "item power".
Ook wanneer ik passives kies in de skill tree, zie ik de aanpassingen niet terug bij bvb attack power.
Mijn vraag is dus hoe ik eigenlijk zelf kan verifieren of een bepaalde item keuze beter is dan de huidige. (kan ik echt de betere nummers terugvinden in het spel zelf?) En kan het bvb zijn dat een item met een lagere "item power" toch de betere keuze is omwille van de xX% affixes op het item?
Ik heb al redelijk wat youtube videos bekeken, maar blijf hiermee worstelen om dit goed te begrijpen.
Ik zit namelijk vast met progressie bij het starten van nightmare dungeons, en zou nu graag zelf begrijpen hoe ik het karakter sterker kan maken via keuzes in skill tree / items / .... zonder blindelings een build over te nemen
Alleen met wapens is hogere ilvl = meer damage ipv armor
Heb meerdere uniques waarbij ilvl identiek is alleen de rolls vele malen minder.. Ook qua vergelijk met clan members kwamen we rot Deze conclusie.
Je moet ook kijken naar de kans dat die hit bijv.. En de combi en Lucky hit chance enz.
[ Voor 6% gewijzigd door eehbiertje op 01-07-2023 10:29 ]
Link je character eens?fjskmdl2 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 10:01:
ik ben momenteel level 60 scorcerer, en maak eigenlijk voornamelijk gebruik van charged bolts en frost nova.
Mijn damage output is 2900.
.... zonder blindelings een build over te nemen
https://d4armory.io/?acco...6a-11ee-af6f-45d7009f726f
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Verwijderd
Tot je zelf een keer zo een dag hebt dan is het fantastisch. Gewoon lekker doorspelen. Vroeg of laat zit het mee, dat is RNG.Alekz87 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:25:
Pfff maat van me loot 2 bis items waar ik al lang naar opzoek ben op 1 avond. Dit werkt helaas erg demotiverend.
Hij kan hem gewoon voor je droppen dan toch ?Alekz87 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:25:
Pfff maat van me loot 2 bis items waar ik al lang naar opzoek ben op 1 avond. Dit werkt helaas erg demotiverend.
Gisteren met 1 iemand anders. Hij 6 legendaries en ik 0. 1 moment dropten er 2 tegelijk.
Dit hadden ze toch veel eerlijker kunnen programmeren.
Daarnaast speel ik als druid en tier 2 erg pittig.
Ook necromancer gestart op tier 2 en mannetje gaat nooit dood en kan praktisch zonder healthpositions.
Ben benieuwd of dit klopt of dat de necromancer dan zwaar overpowered is.
Zijn alle berekening al bekend. Hoe alles in elkaar steekt? Erg benieuwd naar de formules.
Met diablo 3 erg veel plezier met excel en qua ingame, is het soms erg lastig om te bepalen of een stat beter is of niet.
[ Voor 53% gewijzigd door Dagarkin op 01-07-2023 11:45 ]
Als ik dat gedaan heb, misschien maar eens kijken of ik wat dungeons ga runnen of wellicht focussen op de strongholds
WT3 zou eigenlijk ook wel een goed idee zijn op den duur... hmmmz
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
400k single target, 400k totale area dmg of 400k per enemy in een area?Poops_McGhee schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 04:58:
[...]
Het is wel een wereld van verschil op een pure Bone Spear build. 400K+ crits is best normaal en ik heb niet de allerbeste stats.
Ik heb precies dit, met mijn sorcerer heb ik het echt hard te halen op tier 2, geen idee hoe dit kan want met level 42 zou ik toch makkelijk op tier 2 mee moeten kunnen.Dagarkin schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:36:
Wel erg toffe game, alleen de drops zijn als je coop speelt niet in balans.
Gisteren met 1 iemand anders. Hij 6 legendaries en ik 0. 1 moment dropten er 2 tegelijk.
Dit hadden ze toch veel eerlijker kunnen programmeren.
Daarnaast speel ik als druid en tier 2 erg pittig.
Ook necromancer gestart op tier 2 en mannetje gaat nooit dood en kan praktisch zonder healthpositions.
Ben benieuwd of dit klopt of dat de necromancer dan zwaar overpowered is.
Zijn alle berekening al bekend. Hoe alles in elkaar steekt? Erg benieuwd naar de formules.
Met diablo 3 erg veel plezier met excel en qua ingame, is het soms erg lastig om te bepalen of een stat beter is of niet.
Zo te zien komt er nog een patch aan voor seizoen 1 .
De side-quest daarentegen... ik heb inmiddels alle renown binnen, maar wilde graag alle side quest ook afvinken. Zonder guide, waarop je ze in-order doet, is dit haast niet te doen. Veel quest worden nl. gestart door drops, maar na de campaign heb ik echt geen idee welke drops ik wel/niet heb gehad. Ook is er in de journal/achievements niet echt terug te vinden welke quests je nu wel/niet gedaan hebt. Anyway, na 3 avonden ploeteren heb ik Fractured Peaks, Scosglen en Dry Steppes completed. Kehjistan mis ik er 1. Ik heb een idee welke drop dit is, maar ja, ik heb hem na uren corpses en chests looten nog steeds niet. En Hawezar mis ik er nog 3 (zelfde verhaal).... ik denk dat ik het hier maar bij laat.
Ik moet wel zeggen dat ik de side quests heel vermakelijk vond. Het is zeker niet van het niveau Witcher 3, maar ze geven je echt een mooie sfeer impressie en backstory van de zone. Behalve de quests in Hawezar, die werden me wat 'te weird', maar ik hoor hier veel klachten over. Ook leuk dat je in 1 van de side missies op de locatie van de cinematic uit komt 👍🏻
YouTube: INSANE DPS 1 BUTTON BUILD Bone Spear Necromancer Guide Diablo 4Poops_McGhee schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 04:58:
[...]
Ik ben het met je eens dat necro's minions moeten hebben, maar helaas bungelt de summoner build ergens onderaan de ladder. Als minions builds beter worden, dan spring ik meteen weer over op minions. Het voelt zo kaal zonder m'n clubje 😂
[Afbeelding]
Als ik dit zie dan is dat inderdaad wel een beetje extreem... Daar gaan minions niet bij in de buurt komen
Misschien toch tijd voor een respec... Ik mis alleen alle gear en aspects om dat effectief te doen.
Focus je wel op de goede stats? vulnerable dmg > crit dmg > crit chance -> intellect -> damage to close/cc/frozen/burning.MiramarVTM schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:41:
[...]
Ik heb precies dit, met mijn sorcerer heb ik het echt hard te halen op tier 2, geen idee hoe dit kan want met level 42 zou ik toch makkelijk op tier 2 mee moeten kunnen.
De sorcerer gameplay is heel erg cc-based, dus investeer in je barriers, upgraded teleport voor stun en frost nova voor vulnerability -> hier komt je meeste damage vandaan.
Het is verstandig je te verdiepen in de 'damage buckets' van Diablo 4. Je wilt stats in de verschillende buckets (zie stat priority), want deze zijn multiplicative en dus niet additive (als ze in dezelfde bucket zitten).
Qua gear: start de quest om de Tree of Whispers te unlocken zodat je whispers kan doen voor gear. Doe ook de zone events voor gear en obols, waarmee je op gear kan 'gokken'.
[ Voor 11% gewijzigd door Psyx88 op 01-07-2023 14:22 ]
[ Voor 90% gewijzigd door Aggressor op 01-07-2023 14:44 ]
Was het maar waar. Ik ben nu bijna lvl84 en de weg naar 100 lijkt nog een eeuwigheid!Aggressor schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 06:47:
[...]
Welke level ben jij al 100?
En welke build heb je? Ook bonestorm?
Heb je misschien een linkje?
Ik heb gewoon de build van icy veins:
https://www.icy-veins.com...-spear-necromancer-build/
Zonder [Deathless Visage] hoedje gaat deze build een tikje minder goed, dus het is wel aan te raden om die te hebben.
Ik wacht al 60 levels HC op ShockwaveAlekz87 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:25:
Ik geef het nog een paar avondjes, en dan hou ik het voor gezien
- niet al je items volledig geupgrade
- niet allemaal flawless gems
- heb je wel meer dan 100 mana? Anders redelijk nutteloze affix
- verschillende items met bv +str die je nog kan rerollen
- crit chance, crit damage en attack speed missend
- ik zou meer focussen op een paar stats flink boosten dan van alles een beetje
- item level zegt niet alles
Ik heb geen 1 button build. Dat lijkt me weer iets te saai. Helaas gaan minions echt niet in de buurt komen van een Bone Spear build.pirke schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 13:59:
[...]
YouTube: INSANE DPS 1 BUTTON BUILD Bone Spear Necromancer Guide Diablo 4
Als ik dit zie dan is dat inderdaad wel een beetje extreem... Daar gaan minions niet bij in de buurt komen
Misschien toch tijd voor een respec... Ik mis alleen alle gear en aspects om dat effectief te doen.
Ik begon rond lvl80 echt problemen te krijgen met minions. Dungeons duurden veel te lang en de repair bill ging soms over de 300K heen, vooral bij Suppressor afflix elites. Mijn mages wilden gewoon niet de bubble in en dan heb je niks aan ze.
En met Fire Enhanced elites gingen ze wel heel snel dood, waar ze met poison en frost lachend bleven staan.
Het leven als Bone Spear is echt veel makkelijker.
Het verschil voelt zoals Grifts met een Witch Doctor of een Blood Nova necro in D3.
Dat ding is echt een op en top Diablo grind zeg.
Speel nu al 2 weken pulverize, zou toch graag wat anders willen proberen
Specifiek mobs in nightmare dungeons geprobeerd met hogere drop rates op helmen maar volgens mij maakt dat geen drol uit voor mijn gevoel
Pure RNG is dit item
Doodgaan doen mijn minions echt nooit, ook niet op tier 36 (ben nu lvl80). Ze killen meer dan wat ik doe. Suppressor is het enige irritante, de rest is absoluut geen probleem.Poops_McGhee schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:48:
[...]
Ik heb geen 1 button build. Dat lijkt me weer iets te saai. Helaas gaan minions echt niet in de buurt komen van een Bone Spear build.
Ik begon rond lvl80 echt problemen te krijgen met minions. Dungeons duurden veel te lang en de repair bill ging soms over de 300K heen, vooral bij Suppressor afflix elites. Mijn mages wilden gewoon niet de bubble in en dan heb je niks aan ze.
En met Fire Enhanced elites gingen ze wel heel snel dood, waar ze met poison en frost lachend bleven staan.
Het leven als Bone Spear is echt veel makkelijker.
Het verschil voelt zoals Grifts met een Witch Doctor of een Blood Nova necro in D3.
Ik denk dat ik liever een alt maak dan dat ik m'n minions opoffer
Ik was tot vanmiddag ook eigenwijs. Ik zit ondertussen op level 69 en heb alles met alle mogelijke minions gedaan tot nu toe. Lekker op pad met m'n skelet-mannen. Maar het wordt gewoon steeds lastiger helaas. WT4 is echt niet te doen.pirke schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 04:25:
[...]
Ik ben eigenwijs... Een Necro hoort minions te hebben vind ik, maar ze hebben zeker zo hun nadelen. Vooral dat ze de vulnerable vijand niet aanvallen waar ze naast staan maar een random ander ding blijven hakken en pas als die dood is kijken ze verder.
Ik ben daarom zojuist overgestapt op Bone Spirit. Ik heb deze build nagebouwd: https://gamerant.com/diab...spirit-necromancer-build/
Het is wel echt een totaal nieuwe game zo. Ik moet weer helemaal opnieuw leren. Tot nu toe is mijn ervaring:
1. Tegen groepen mobs echt fan-tas-tisch: zo'n corpse tendril om de boel bij elkaar te sleuren, paar keer hakken en dan de bone spirit om de helse bende in 1x te vernietigen. Heerlijk.
2. Tegen single mobs / bosses vind ik het gruwelijk lastig: ik bouw heel langzaam essence op waardoor bone spirit bijna geen dmg doet.
Heeft iemand hier tips? Ik doe vast iets verkeerd. Moet sowieso mijn gear nog helemaal tunen en ik denk ook dat ik mijn paragon board ga resetten. Kost wel veel trouwens.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Heb je de Umbral aspect? Doe die op je gear. Die genereert essence.spaceboy schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:52:
[...]
Ik was tot vanmiddag ook eigenwijs. Ik zit ondertussen op level 69 en heb alles met alle mogelijke minions gedaan tot nu toe. Lekker op pad met m'n skelet-mannen. Maar het wordt gewoon steeds lastiger helaas. WT4 is echt niet te doen.
Ik ben daarom zojuist overgestapt op Bone Spirit. Ik heb deze build nagebouwd: https://gamerant.com/diab...spirit-necromancer-build/
Het is wel echt een totaal nieuwe game zo. Ik moet weer helemaal opnieuw leren. Tot nu toe is mijn ervaring:
1. Tegen groepen mobs echt fan-tas-tisch: zo'n corpse tendril om de boel bij elkaar te sleuren, paar keer hakken en dan de bone spirit om de helse bende in 1x te vernietigen. Heerlijk.
2. Tegen single mobs / bosses vind ik het gruwelijk lastig: ik bouw heel langzaam essence op waardoor bone spirit bijna geen dmg doet.
Heeft iemand hier tips? Ik doe vast iets verkeerd. Moet sowieso mijn gear nog helemaal tunen en ik denk ook dat ik mijn paragon board ga resetten. Kost wel veel trouwens.
En Corpse Explosion vult je essence ook heel snel weer op.
Nee, helaas. Ik heb die aspect al wel een keer langs zien komen, maar zag er destijds geen nut voor, dus heb 'm getrashed helaas. Ik grind er wel ff voor. Dank je! Ik ga gewoon ff rustig oefenen. Maar dit wordt wel mijn build tot level 100 denk ik. Bevalt me wel. In elk geval scheelt het qua overzicht dat niet m'n hele scherm vol met minions loopt.Poops_McGhee schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:56:
[...]
Heb je de Umbral aspect? Doe die op je gear. Die genereert essence.
En Corpse Explosion vult je essence ook heel snel weer op.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
:strip_exif()/f/image/3wGqQOjAkcJPGSUMfDAAfBUM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uEeNCNEJ8F6HjGfjF7DoOmRE.jpg?f=fotoalbum_large)
En dan "Minion Damage Reduction" nog op 50.8%.
Ze gaan zeer zeer zelden tot de helft van hun HP, blijven leven is hun grootste kracht
Deadraiser glyph heb ik op lvl15, Warrior en Mage allebei 12, Golem op lvl 8. De golem glyph heb ik pas net er ingestopt, die ben ik nog aan het levelen. Die mist ook nog bonussen.
Voor gewoon rondlopen en dingen op mijn eigen lvl heb ik een 0 button buildPoops_McGhee schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:48:
[...]
Ik heb geen 1 button build. Dat lijkt me weer iets te saai.
Je zit wel wat laag met je crit damage. 107%, zie ik. Ik zit op 217% crit damage en dat mag zelfs nog hoger.pirke schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:07:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dan "Minion Damage Reduction" nog op 50.8%.
Ze gaan zeer zeer zelden tot de helft van hun HP, blijven leven is hun grootste krachtAls er al iemand doodgaat dan ben ik dat zelf, omdat ik niet oplet waar ik sta (in een pool of poison...).
Deadraiser glyph heb ik op lvl15, Warrior en Mage allebei 12, Golem op lvl 8. De golem glyph heb ik pas net er ingestopt, die ben ik nog aan het levelen. Die mist ook nog bonussen.
Minions bleven bij mij vaak ook lang leven. Elke 5 seconden een resummon voor de crit buff en minions heal hield ze lang in leven. Maar als ze plots gingen, dan was het rennen geblazen, zonder enige ‘oh shit’ buttons.
Maar, zo te zien, heb je goeie stats op je minions.
Ook al lijken aspects niet interessant, altijd rippen bij de occultist. Je weet maar nooit wanneer het toch goed toepasbaar is.spaceboy schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:01:
[...]
Nee, helaas. Ik heb die aspect al wel een keer langs zien komen, maar zag er destijds geen nut voor, dus heb 'm getrashed helaas. Ik grind er wel ff voor. Dank je! Ik ga gewoon ff rustig oefenen. Maar dit wordt wel mijn build tot level 100 denk ik. Bevalt me wel. In elk geval scheelt het qua overzicht dat niet m'n hele scherm vol met minions loopt.
Eens zien hoeveel levels ze het uithouden tot de volgende upgrade.
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Ik heb *alleen* gelopen en loot opgepakt, geen healing potion, geen priest gesummoned, geen attack, geen evade, helemaal niks. Puur en alleen lopen, en 1x animus in een ding gestopt. Dungeon gehaald, alle minions leven nog en zijn niet onder de 80% total health gekomen.
Letterlijk een 0 button build
bedankt voor de feedback ik kijk even wat ik kan doenitons schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:47:
[...]
- niet al je items volledig geupgrade
- niet allemaal flawless gems
- heb je wel meer dan 100 mana? Anders redelijk nutteloze affix
- verschillende items met bv +str die je nog kan rerollen
- crit chance, crit damage en attack speed missend
- ik zou meer focussen op een paar stats flink boosten dan van alles een beetje
- item level zegt niet alles
Webbed Den is toch een gewone cave in Kehjistan? Die kun je sowieso niet op NM doen, toch?pirke schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:23:
Ik heb net de Webbed Den dungeon gedaan, geen NM, gewoon lvl80.
Ik heb *alleen* gelopen en loot opgepakt, geen healing potion, geen priest gesummoned, geen attack, geen evade, helemaal niks. Puur en alleen lopen, en 1x animus in een ding gestopt. Dungeon gehaald, alle minions leven nog en zijn niet onder de 80% total health gekomen.
Letterlijk een 0 button build
Vertrouwen blijven houdenFidoDido schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 14:49:
Ben bijna level 90 nog steeds geen Tempest roar.... Wat een drama unique. Heb alle druid uniques wel 4 of 5 keer gehad.
Dat ding is echt een op en top Diablo grind zeg.
Speel nu al 2 weken pulverize, zou toch graag wat anders willen proberen
Specifiek mobs in nightmare dungeons geprobeerd met hogere drop rates op helmen maar volgens mij maakt dat geen drol uit voor mijn gevoel
Pure RNG is dit item
Inmiddels:
:fill(white):strip_exif()/f/image/nL0GZgdmVl27sLtFs1zoBQK0.png?f=user_large)
Stormwolf is echt
Klopt, ik stond er toevallig naast. Ik heb net een recording gemaakt van Maulwood, waar ik letterlijk niks doe behalve rondlopen, zal m zo eens uploaden.Poops_McGhee schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 15:56:
[...]
Webbed Den is toch een gewone cave in Kehjistan? Die kun je sowieso niet op NM doen, toch?
Ik heb zelfs m'n hele skill assignment weggehaald om een punt te maken
Edit, hij is geupload, maar het duurt nog een uurtje tot hij in HD te zien is, en anderhalf voor 4k. Ik wacht nog even met publiceren tot dan.
[ Voor 13% gewijzigd door pirke op 01-07-2023 16:29 ]
Zou je eens je d4armory.io willen delen? Ben benieuwd hoe je char in elkaar zit.London schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:07:
[...]
Vertrouwen blijven houdenIk kreeg hem gister op level 91.
Inmiddels:
[Afbeelding]
Stormwolf is echtMaar nu echt ff rustig aan doen tot season 1
Heb hem net, even voordat de F1 sprint begint, snel gedaan. Ik was met 8 seconden weer klaar. Kistje openen, mobs spawnen, Tendrils, Bone Spear spam en klaarpirke schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:16:
[...]
Klopt, ik stond er toevallig naast. Ik heb net een recording gemaakt van Maulwood, waar ik letterlijk niks doe behalve rondlopen, zal m zo eens uploaden.
Ik heb zelfs m'n hele skill assignment weggehaald om een punt te maken
Edit, hij is geupload, maar het duurt nog een uurtje tot hij in HD te zien is, en anderhalf voor 4k. Ik wacht nog even met publiceren tot dan.
Ik wil wel graag verder met deze want ik vind werewolf heel leuk spelen. maar tot nu toe is het by far mijn minst sterke en ook traagste poppetje.
Laarsjes maar weer omgewisseld voor 2 extra skeletjes.justifire schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 09:13:
Vanmiddag maar eens kijken of die Penetant Greaves icm Frostburn interessant zijn en of de minions daar ook iets aan hebben.
Handschoentjes zijn wel fijn icm Bone Splinters.
Lekker beetje aanklooien, blijft leuk in Diablo naast al het min-maxen.
https://d4armory.io/?acco...f9-11ee-bb2f-55c729188896Bazziek schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 16:28:
[...]
Zou je eens je d4armory.io willen delen? Ben benieuwd hoe je char in elkaar zit.
Dus, even geen dungeons/Hellfire grind, maar gewoon lekker suf side quests doen.
Tot nu toe is deze diablo 4 tov 3 een echte verbetering. Nu lekker strategisch een build afstemmen prachtig.
Binnenkort een season en weer een nieuwe karakter starten.
Verwijderd
Als Sorcerer er niet goed voor staat wanneer S1 uitkomt kan het nu zomaar Necro worden.. even afwachten wat de tussentijdse patch gaat doen met beide classes.
Ik heb zo een zin om 1 van die 2 classes te beginnen dat ik best wel baal dat S1 nog niet uit is. Ik wil niet nog een character levelen nu..
Duurt even voordat je er doorheen bent, maar dat is wel een prima build, zo te zien. Werkt goed
Wat me opviel, heb je geen movement speed op je gear?
Ben vanzelfsprekend erg benieuwd! Gewoon maar even wat dungeons runnen denk ik.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
+20% op m'n boots... necro is traaaaaag.Poops_McGhee schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:03:
[...]
Duurt even voordat je er doorheen bent, maar dat is wel een prima build, zo te zien. Werkt goed
Wat me opviel, heb je geen movement speed op je gear?
Hij werkt snel als je zelf meehelpt, maar als je even de deur moet openen, kinderen vragen aandacht of weet ik wat dan zorgen de minions wel dat het goed komt
Dat trage is wat me steeds tegenhoudt om met een lager level char verder te levelen. Vooral de dikke druid lijkt zooo vreeesellllijk traag te bewegen.pirke schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:12:
[...]
+20% op m'n boots... necro is traaaaaag.
Hij werkt snel als je zelf meehelpt, maar als je even de deur moet openen, kinderen vragen aandacht of weet ik wat dan zorgen de minions wel dat het goed komtOp hogere tiers NM moet je wel zelf meehelpen, anders duurt het veel te lang. Maar ook daar is minion healing bijna niet nodig, ik gebruik de priests vooral voor de damage boost die ze er door krijgen.
Terwijl ik je post zat te lezen, was ik bezig in een side quest. Een met zo'n langere dialoog en ik dacht wel even tijd te kunnen nemen om hier even te kijken.
Zie ik vanuit mijn ooghoek ineens dat ik dood ben....
Weet niet of minions hierbij hadden geholpen. Ik stond lekker in een poison pool te dansen, die mobs op me geknikkerd hadden.
Jij bent niet geschikt voor HCPoops_McGhee schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:20:
[...]
Dat trage is wat me steeds tegenhoudt om met een lager level char verder te levelen. Vooral de dikke druid lijkt zooo vreeesellllijk traag te bewegen.
Terwijl ik je post zat te lezen, was ik bezig in een side quest. Een met zo'n langere dialoog en ik dacht wel even tijd te kunnen nemen om hier even te kijken.
Zie ik vanuit mijn ooghoek ineens dat ik dood ben....
Weet niet of minions hierbij hadden geholpen. Ik stond lekker in een poison pool te dansen, die mobs op me geknikkerd hadden.
Sowieso niet. Ik heb er een hekel aan om wat kwijt te raken wat je met moeite of veel geluk te pakken hebt gehad.
Laat staan je hele character met alles erop en eraan
Ik weet niet hoe lang ik al in de pool stond, maar ik denk wel een poosje. Wat er nog meer om me heen gebeurde, heb ik ook niet in de gaten gehad. Ik zag alleen dat ik plots dood was en er een dikke poison pool onder mijn lijkje lagpirke schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:49:
@Poops_McGhee Poison pools zijn ook mijn doodsoorzaak nummer 1, dan sta ik ergens niet op te letten, beetje aan het kijken wat de minions aan het doen zijn en een tijd later is het klaar. Meestal is een pool of poison ook niet erg, vanwege de life per kill, dus zolang ze gewoon blijven killen merk ik er niks van. Dan heb ik een groene healthmeter die van onderaf weer rood oplooptMaar als er bijna geen tegenstanders zijn en de "elite dmg -> barrier" is op cooldown dan werkt dat natuurlijk niet. Je wordt er lui van, van die minions.
Ik wil nu nog met mijn WW barb een keer testen of het met 1 one handed mace erbij icm Wallop en weapon master voordeel nog beter zou gaan, maar vooralsnog geen goede mace geloot en ook heb ik het benodigde aspect op dat slot nog niet dus.. genoeg te doen nog dus
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
De Discord van mijn clan. Overigens geen GoT
PSN: Brwmaster
Poison kan best problematisch zijn, maar ik vind die fire elites die aan 4 kanten vuur spuwen en vervolgens ook nog een explosie veroorzaken echt het ergst. Hoop ook dat ze die explosie animatie wat duidelijker maken want soms zie je dat amper...pirke schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:49:
@Poops_McGhee Poison pools zijn ook mijn doodsoorzaak nummer 1, dan sta ik ergens niet op te letten, beetje aan het kijken wat de minions aan het doen zijn en een tijd later is het klaar. Meestal is een pool of poison ook niet erg, vanwege de life per kill, dus zolang ze gewoon blijven killen merk ik er niks van. Dan heb ik een groene healthmeter die van onderaf weer rood oplooptMaar als er bijna geen tegenstanders zijn en de "elite dmg -> barrier" is op cooldown dan werkt dat natuurlijk niet. Je wordt er lui van, van die minions.
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Als je eenmaal wat helltides gedaan hebt, heb je genoeg spul om alles 10x te upgraden.siemenz schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:01:
Wanneer is het raadzaam de ken jullie om te beginnen met je gear te upgraden? Ben nu lvl 51 en ben bang dat ik alsmaar nog betere gear drop waardoor m’n upgrade waardelooos wordt. Of valt dat wel mee ? En wat doen jullie met jullie legendary weapons ? Verkopen of materiaal van maken ?
Ik ben ermee begonnen op items waarvan ik dacht dat ze wel even mee konden...sommige waren zo bagger dat het het upgraden niet waard was.
Als je genoeg materials hebt en goede rolls extracted hebt, verkopen die hap.
[ Voor 6% gewijzigd door DaWizza op 01-07-2023 20:13 ]
SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW
Op boots stop ik dodge change, movement speeds etc.Famous schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 19:43:
Stats of resistance?
Wat denken jullie?
[Afbeelding]
Volgens mij maakt de totale item level die je draagt uit voor de kwaliteit vd loot, dus als je nog op sacred zit gewoon upgraden naar ancestral en daarna weer verder kijken.
[ Voor 38% gewijzigd door sdk1985 op 01-07-2023 20:26 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Oeeeh... tasty! Daar kom je liever niet bij in de buurt...pirke schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 20:54:
[Afbeelding]
Eindelijk een nuttige unique
Alleen bij het upgraden ging alleen de armor zeer minimaal omhoog, de unique ability helaas niet.
Ik stopte al met lezen na die "+2 max evade charges". Ik heb zelf laarsjes met +3 max evade charges en er moet echt iets gruwelijk fijns komen wil ik die ooit inruilen. Ook al zit hij 10 levels onder mijn eigen level: ik leef gewoon dankzij die +3.Famous schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 19:43:
Stats of resistance?
Wat denken jullie?
[Afbeelding]
Verwijderd
Bij Druid niet zo belangrijk met Bulwarkspaceboy schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 21:23:
[...]
Ik stopte al met lezen na die "+2 max evade charges". Ik heb zelf laarsjes met +3 max evade charges en er moet echt iets gruwelijk fijns komen wil ik die ooit inruilen. Ook al zit hij 10 levels onder mijn eigen level: ik leef gewoon dankzij die +3.
Heb ze nu wel naar 4/5 geupgrade en heb ze aan.
Morgen eens mee spelen.
Evade geeft mij +75% movement speed, dat is ook erg lekker om even snel uit een grote bende te komen.spaceboy schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 21:23:
[...]
Ik stopte al met lezen na die "+2 max evade charges". Ik heb zelf laarsjes met +3 max evade charges en er moet echt iets gruwelijk fijns komen wil ik die ooit inruilen. Ook al zit hij 10 levels onder mijn eigen level: ik leef gewoon dankzij die +3.
Ben ik het niet mee eens. Ik ga geen boots dragen zonder minstens +2 evade chargesFamous schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:01:
[...]
Bij Druid niet zo belangrijk met Bulwark
Heb ze nu wel naar 4/5 geupgrade en heb ze aan.
Morgen eens mee spelen.
ik heb zelfs liever die evade charges dan uberhaupt de hele skill bulwark.. Evades kunnen je beter redden dan bulwark dat kan hoor =p
edit. hmm, blijkbaar niet, jammer dan
[ Voor 19% gewijzigd door pirke op 01-07-2023 22:35 ]
Je kan doen en laten wat je wil met Bulwark, zeker als je die skill steeds “reset”.Ricmaniac schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:04:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Ik ga geen boots dragen zonder minstens +2 evade charges![]()
ik heb zelfs liever die evade charges dan uberhaupt de hele skill bulwark.. Evades kunnen je beter redden dan bulwark dat kan hoor =p
Crowd control doet niets, je pakt geen damage, wat wil je nog meer?
Helaas niet, inderdaad.pirke schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 22:32:
Als je vergeet om je glyph te levelen, kun je de XP dan later nog ergens terugvinden?
edit. hmm, blijkbaar niet, jammer dan
Xbox: SendexNL
:strip_exif()/f/image/GKUFVu1EVVOfPERi5fZNupx8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bU8wbWfNJzoujD5X1oY5LIlA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fR4TIN8QbToCfkkf6un8tWg2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/38El5I3ms6YrPH4qR2KfLrWy.jpg?f=fotoalbum_large)