Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dat is de boss die een superior key nodig heeft terwijl in de tooltip op de map staat dat deze simpelweg een lair key nodig heeftAngeloonie schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:26:
[...]
De seasonal boss lair. Maar daarmee kun je beter wachten tot na de patch. Sowieso met upgraden naar mythic ook. Eigenlijk met alles dat mats/keys kost
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
De patch komt.woensdagavond zeker? Ofzo..?Angeloonie schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:26:
[...]
De seasonal boss lair. Maar daarmee kun je beter wachten tot na de patch. Sowieso met upgraden naar mythic ook. Eigenlijk met alles dat mats/keys kost
Nou ja, dan zal ik er na mn vakantie wat meer op focussen.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
14 juli staat hij, zou dan morgenavond zijn denk ik.RustStorm schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:07:
[...]
De patch komt.woensdagavond zeker? Ofzo..?
Nou ja, dan zal ik er na mn vakantie wat meer op focussen.donderdag eens even lekker naar de Griekse zon.
Haha guilty ik had gisteren precies hetzelfde. Helaas gelezen met m’n neus. Dus m’n 3 GA unique ring voor lightning storm druid weggetoverd 🤡. Afijn kunnen we weer verder grinden…JohnnyV76 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:08:
Het "upgrade to Mythic" recipe in de cube werkt ook nogal stom zeg...
Had de juiste unique, goede mods, masterworked en alles.... laten we m nu mythic maken.... plop, heel andere (nutteloze) mythic. Zet er dan verdorie niet "upgrade to" bij. Kennelijk dus een upgrade naar random mythic. Met die wetenschap nog een paar keer een item naar Mythic gedaan maar telkens de verkeerde. Stomme mechanic dit
Ik kreeg de eerste maal gewoon een upgrade van het item die ik erin gestopt had, de tweede upgrade was meteen een leuke les om alles toch beter te gaan lezenNyazzin schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:12:
[...]
Haha guilty ik had gisteren precies hetzelfde. Helaas gelezen met m’n neus. Dus m’n 3 GA unique ring voor lightning storm druid weggetoverd 🤡. Afijn kunnen we weer verder grinden…
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Mythic tribute runs die ze geven wellicht...? Bem benieuwd hoe ze er aan gekomen zijn iig... want het is "maar" 1 crafted sowieso....
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Nee joh...?TTLCrazy schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:34:
Ach, Wudijo zat na 3 dagen op Paragon 300, die lui spelen zoveel meer dan jij en ik. Ik zit net op Torment 3, Paragon 111 of zo, heb nog lang niet alle aspects ook. Het begin is een stuk trager geworden maar dat had ik vorig seizoen ook al.
En dan... ben je paragon 300... en dan? Dan is het toch klaar lijkt mij? Hahaha ik ben mezelf nu al aan het afvragen wat ik nog ga doen komende dagen... want ben tocj al wel bijna klaar... T12 is appeltje eitje op het moment. Moet alleen nog lilith en mephi op t12 gaan proberen....verwacht wel wat moeite te hebben met hen...
Ik heb ook 3 mythics voor mijn Barb, 1 crafted en 2 drops. Ik heb onwijs veel geluk daarmee gehad blijkt, want ik heb inmiddels een stash tab bijna vol met mythics, maar geen enkele keer deze dubbel. Ook qua rolls zijn ze best aardig (zeker 3 nuttige stats)RustStorm schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 08:18:
Net eens wat leaderboards aan het bekijken geweest... maar hoe dan: allemaal lui met minstens 3 mythic uniques... en dan ook nog eens passende affixes...
Mythic tribute runs die ze geven wellicht...? Bem benieuwd hoe ze er aan gekomen zijn iig... want het is "maar" 1 crafted sowieso....
- Tuskhelm of Joritz the Mighty
- Ramaladni's Magnum Opus
- Melted Heart of Selig (Crafted)
Maar bijv. Tibault's Will en Gohr's Devastating Grips heb ik nog niet als Mythic gezien. Ook Ring of Starless Skies en Grandfather niet (geen enkele klassieke mythic).
De mythic tribute heb ik 8x gedaan en daar 1x een mythic unique (nutteloze) gekregen. Hopelijk gaat het na de patch van vandaag wat meer opleveren.
Maar ik ben eigenlijk ook wel aardig klaar. Ik zoek vooral de Grandfather en RoSS maar.. waarom? Geen idee.. Zodat ik T12 Meph makkelijker kan doen? Want buiten dat is er 0 uitdaging meer zeg maar.... Doe T12 met letterlijk 1 vinger (Whirlwind ingedrukt houden) en hoeft de ondersteunende skills niet eens te casten.
[ Voor 13% gewijzigd door Angeloonie op 14-07-2026 10:50 ]
Maar hoe kom je aan zoveel mythics dan? Wat voor runs doe je? Ik heb een PL205 whirlwind barb en heb net Pit T12 kunnen soloen zodat ik nu naar T12 kan. Maar dat gaat zeker nog niet makkelijk en heb pas 4 mythics gevonden (ook allemaal nutteloos btw).Angeloonie schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 10:49:
[...]
Ik heb ook 3 mythics voor mijn Barb, 1 crafted en 2 drops. Ik heb onwijs veel geluk daarmee gehad blijkt, want ik heb inmiddels een stash tab bijna vol met mythics, maar geen enkele keer deze dubbel. Ook qua rolls zijn ze best aardig (zeker 3 nuttige stats)
- Tuskhelm of Joritz the Mighty
- Ramaladni's Magnum Opus
- Melted Heart of Selig (Crafted)
Maar bijv. Tibault's Will en Gohr's Devastating Grips heb ik nog niet als Mythic gezien. Ook Ring of Starless Skies en Grandfather niet (geen enkele klassieke mythic).
De mythic tribute heb ik 8x gedaan en daar 1x een mythic unique (nutteloze) gekregen. Hopelijk gaat het na de patch van vandaag wat meer opleveren.
Maar ik ben eigenlijk ook wel aardig klaar. Ik zoek vooral de Grandfather en RoSS maar.. waarom? Geen idee.. Zodat ik T12 Meph makkelijker kan doen? Want buiten dat is er 0 uitdaging meer zeg maar.... Doe T12 met letterlijk 1 vinger (Whirlwind ingedrukt houden) en hoeft de ondersteunende skills niet eens te casten.
Wat zou nu de beste manier zijn om mijn gear (nu bijna volledig ancestral unique / legendary) te upgraden naar de mythics die ik nodig heb, zoals bijvoorbeeld Grandfather?
Ik krijg ze op random plekken, meestal bosslairs. Maar ook wel gehad van helltide kistjes, infernal hordes, pit.. Eigenlijk overal wel een beetje, maar vooral van kistjes. En vooral op T12.Denman schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:36:
[...]
Maar hoe kom je aan zoveel mythics dan? Wat voor runs doe je? Ik heb een PL205 whirlwind barb en heb net Pit T12 kunnen soloen zodat ik nu naar T12 kan. Maar dat gaat zeker nog niet makkelijk en heb pas 4 mythics gevonden (ook allemaal nutteloos btw).
Wat zou nu de beste manier zijn om mijn gear (nu bijna volledig ancestral unique / legendary) te upgraden naar de mythics die ik nodig heb, zoals bijvoorbeeld Grandfather?
Ik ben bezig mijn war plans op lvl 7 te krijgen (nu nog 3 te gaan die op 6,5 zitten), dus heb aardig wat gefarmed (paragon 245 oid).
GF en RoSS kun je op dit moment nog vergeten, die droppen gewoon niet. De beste upgrade die je kunt doen is Selig craften en die dragen. Daarmee kun je een bijna-immortal build gaan doen en wordt alles makkelijker.
Ik kreeg er toevallig eentje van andariel t12 eerder vandaag. Een of andere 2h mace.
Ik ben mezelf vooral afvragen welke ik zal craften van die allemaal.
Farming: zie post boven jouweRustStorm schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:39:
@Angeloonie waar heb je al die mythic uniques dan vandaan? Of anders: welke source binnnen het spel heeft jou de meeste opgeleverd?
Ik kreeg er toevallig eentje van andariel t12 eerder vandaag. Een of andere 2h mace.ik heb 1 bruikbare mythic unique: mn helm. Heb nog broek, mh, oh, neck en ring nodig...
Ik ben mezelf vooral afvragen welke ik zal craften van die allemaal.
Weet niet wat voor build je doet, maar ik zou op dit moment craften wat niet te krijgen is: de klassieke mythics (Grandfather, RoSS, Shako etc.). Dus als je een mythic in de endgame build nodig hebt die een klassieke mythic is, die craften.
De upgrades op de uniques als mythic zijn "leuk", maar dat zijn niet de grootste winsten over het algemeen.
Ah ja... iets met... "lezen"... lolAngeloonie schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 11:50:
[...]
Farming: zie post boven jouwe
Weet niet wat voor build je doet, maar ik zou op dit moment craften wat niet te krijgen is: de klassieke mythics (Grandfather, RoSS, Shako etc.). Dus als je een mythic in de endgame build nodig hebt die een klassieke mythic is, die craften.
De upgrades op de uniques als mythic zijn "leuk", maar dat zijn niet de grootste winsten over het algemeen.
Dat kost wel.echt veel.tijd... ik denk dat ik rond de levels 4 ben ongeveer. En ben het al zat aan raken haha.
Maar duidelijk verhaal: tijd tijd tijd...
Oh ennnneh, ik heb geen classieke mythics nodig voor mn build. Allemaal mythic uniques.
[ Voor 7% gewijzigd door RustStorm op 14-07-2026 12:26 ]
[ Voor 17% gewijzigd door Nephalem82 op 14-07-2026 12:33 ]
De Mythics deze league, vond ik niet veel toevoegen, zeker niet met de craft en draag limitatie. Daardoor was het bijna onmogelijk om alle Uniques die ik droeg in mythics te veranderen. Had geluk bij 1 char met een Mythic craft roll, maar daardoor kon ik niet de broek , vest en helm veranderen in mythics door een craft. Tja en 400 maar duriel killen om 10% sterker te worden met 1 item vind ik het niet waard.
Deze league beviel me niet goed. Nog steeds geen character wide warplans, geen echt vernieuwende season activities.
Hopelijk kijkt Blizzard een beetje naar POE2, want die hebben de laatste tijd zo ongeloofelijk veel content toegevoegd, daar is Blizzards expansion niets bij.
Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai
Dan zou ik gaan voor degene die de meeste impact gaat hebben. Dat kan óf damage, óf survivability gericht zijn. Hangt er net van af wat je precies nodig hebt om bijv. T12 aan te kunnen of sneller door te kunnen. Probeer daar vooral bij door te rekenen.RustStorm schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:24:
Oh ennnneh, ik heb geen classieke mythics nodig voor mn build. Allemaal mythic uniques.
Bijv. bij de Barb met Ramaladni's:
Normale unique: 0,50% increased dmg per fury
Mythic unique: 0,65% increased dmg per fury
Dat lijkt een klein verschil, maar als je 500 fury hebt gaat het over 250% dmg increase tegenover 325%. Dat is 75% meer.
Kijk je dan naar de Tuskhelm, dan is de normale 50% dmg increase en de mythic 65%. Dat is maar 15% meer voor de Mythic. Dan is de keuze snel gemaakt
Zo kun je per item kijken wat het meeste zou gaan opleveren, en moet je daar specifiek voor gaan (maar wacht tot na de patch).
[ Voor 40% gewijzigd door Angeloonie op 14-07-2026 13:11 ]
Een gewone unique kan in veel gevallen beter zijn. Het is veel makkelijker om een unique te vinden met 2 damage affixes dan de mythic met hoger effect en ook goede affixes. Want de kans dat je een mythic krijgt met goede affixes is zeer klein. Ik heb vorige week een flame charge barbarian alt (ben uitgekeken op de spiritborn) gemaakt en hiermee gister rank 80 SSF (tower 136 waar T12 vergelijkbaar is met tier 100) aangetikt, met als enige mythic een shattered vow (deze heeft trouwens een hoge obol gamble kans omdat er geen uniques in die pool zitten krijg je bijna gegarandeerd met 20-30K obols), voor de rest geen enkele mythic, zelfs geen crafted mythic unique (kreeg het goede item niet met al mijn fragments).Angeloonie schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:07:
[...]
Dan zou ik gaan voor degene die de meeste impact gaat hebben. Dat kan óf damage, óf survivability gericht zijn. Hangt er net van af wat je precies nodig hebt om bijv. T12 aan te kunnen of sneller door te kunnen. Probeer daar vooral bij door te rekenen.
Dat lijkt een klein verschil, maar als je 500 fury hebt gaat het over 250% dmg increase tegenover 325%. Dat is 75% meer.
Kijk je dan naar de Tuskhelm, dan is de normale 50% dmg increase en de mythic 65%. Dat is maar 15% meer voor de Mythic. Dan is de keuze snel gemaakt
Zo kun je per item kijken wat het meeste zou gaan opleveren, en moet je daar specifiek voor gaan (maar wacht tot na de patch).
Ik heb trouwens een halve stash vol met waardeloze mythics (butcher cleaver, mother embrace etc), de meeste drops zijn van de greater nemesis portals die je soms krijgt na lair bosses.
Je hebt gelijk... Maar het is wel goed om in de gaten te houden wat de werkelijke verbetering is omdat het allemaal multiplicatief is (deze damage bonussen dan). Het is dan beter om te rekenen met de multiplicatie factoren. De Ramaladni's gaat dan van 3,5 keer (100% + 250%) naar 4,25 keer, oftewel een 4,25/3,5 = 1,214 oftewel 21,4% verhoging van je damage output. De tuskhelm gaat van 1,5 naar 1,65 en dat komt uit op 10% verhoging. Dus ja rama is beter, maar het verschil is ook weer niet zo groot als dat het lijkt als je puur naar de platte cijfers kijkt.Angeloonie schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:07:
[...]
Dan zou ik gaan voor degene die de meeste impact gaat hebben. Dat kan óf damage, óf survivability gericht zijn. Hangt er net van af wat je precies nodig hebt om bijv. T12 aan te kunnen of sneller door te kunnen. Probeer daar vooral bij door te rekenen.
Het toont overigens ook wel dat dit nou niet echt de grote stappen zijn waar je gelijk een paar torment levels hoger mee komt en dat speelt mee met waarom dit seizoen zo unrewarding voelt om te spelen, als je op het punt komt dat je mythics nodig hebt. Tot dat punt gaat het heel hard en dan loop je ineens tegen een muur aan en is het heel moeilijk om nog echt te verbeteren.
Gamertag: FinrazielNL
Net een seal in gebruik genomen met een +1 charm slot en daar een unique azurewrath charm in gestopt... eens zien wat coor een effect dat gaat hebben op crowds die toch al enorm snel neer gaan...
M'n favoriete D3 build is blijkbaar de meta ook (WW Barb), dus dat is wel fijn om in te komen. Wat voelt het toch als een betere game dan toen 'ie uitkwam zeg, of ik ervaar zelf meer rust om er goed voor te zijn gaan zitten. Inmiddels toch bijna 30 uur verder al namelijk.
Nu net Mephisto verslagen, wat een verhaal zeg
[ Voor 20% gewijzigd door MisterEagle op 14-07-2026 20:15 ]
Laters!!!
Is het al zeker? Droppen er dan ook meer mythis in uc? Is drama nuAngeloonie schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:32:
[...]
14 juli staat hij, zou dan morgenavond zijn denk ik.
De cube recipes zijn handig, maar door de low drop rate tov eerder mis je in het begin toch wat resources. Natuurlijk als je 70 bent/2de char maar is er niets aan de hand. Maar men mag ook wel wat aan HC spelers denken. Zo zat ik gister in die Sight Eye op HC SSF, bij T8 ozo maar de portal scrol gebruikt maar dan geen drops... zou iets moeten zijn toch voor HC spelers
De SC SSF raak ik bijna niet meer aan, rogue is toch wat minder leuk. Op SC en HC SSF dus een druid gemaakt. De SC om ervaring op te doen, en loop nu in T6 max rond op HC (voor bosses), speel rond t3. SC Druid zit nu tegen randje aan om die Meph op T12 te kunnen halen.
Voor de meeste builds heb je echt geen mythic nodig om tot T12 te komenHet toont overigens ook wel dat dit nou niet echt de grote stappen zijn waar je gelijk een paar torment levels hoger mee komt
[ Voor 38% gewijzigd door Angeloonie op 15-07-2026 09:35 ]
Heb nog maar 5 van die keys... (die kan je zeker krijgen van fights als duriel, andariel, butcher?)
In totaal ook 20 van die runs gedaan. 1 hele waardelos mythic ... yay.
Nu zijn mn keys op lol
[ Voor 20% gewijzigd door RustStorm op 15-07-2026 14:21 ]
In helltides vind ik misschien 3 legendaries per uur. De kisten die ik vind zijn respectievelijk 75 of 150 cinders maar overal lees ik over kisten van 250, deze zie ik nergens?
Ook elites droppen amper maar legendaries. Voor mijn gevoel krijg ik in de pit helemaal geen legendaries op een incidentele verdwaalde na.. (level 15 dus tussen T1 en T2 in)
Help.. ik snap t niet haha misschien vergelijk ik nog teveel naar d3 en is de droprate gewoon veel lager?
Droprates gaan omhoog naarmate de torments ook omhoog gaan.MisterEagle schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 18:23:
Ben ik gewoon unlucky of doe/denk ik iets fout? Ik speel inmiddels torment 1, paragon 55. Qua dmg kom ik prima mee maar wordt nog wel eens ge-one-shot. Dus ik moet opzoek naar betere gear.
In helltides vind ik misschien 3 legendaries per uur. De kisten die ik vind zijn respectievelijk 75 of 150 cinders maar overal lees ik over kisten van 250, deze zie ik nergens?
Ook elites droppen amper maar legendaries. Voor mijn gevoel krijg ik in de pit helemaal geen legendaries op een incidentele verdwaalde na.. (level 15 dus tussen T1 en T2 in)
Help.. ik snap t niet haha misschien vergelijk ik nog teveel naar d3 en is de droprate gewoon veel lager?
Op T1, focus je vooral op upgrades ivm verhogen tot torments vaak gaat het dan redelijk snel door totdat je op een bepaald punt de grind echt moet gaan beginnen om verder te gaan.
De 250 cinder kisten zijn oranje icons op de map, in beide helltide (sub-)zones staat er 1. Verder is masterworking (wapen(s) eerst) een ding, net als tempering. Dat kan, als je daar nog niet mee bezig bent geweest, snel een boostje geven.MisterEagle schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 18:23:
Ben ik gewoon unlucky of doe/denk ik iets fout? Ik speel inmiddels torment 1, paragon 55. Qua dmg kom ik prima mee maar wordt nog wel eens ge-one-shot. Dus ik moet opzoek naar betere gear.
Verder klopt het inderdaad dat legendaries nog vrij schaars zijn, om over uniques niet te spreken. Kijk ook een cube uitlegvideo, dat kan ook flink helpen als je bepaalde uniques nodig hebt voor je build.
Hier hetzelfde inderdaad. De expansion was door de warplans en hernieuwde skill tree wel weer leuk, maar die laten ook zijn tekortkomingen zien. Warplan rewards en keuzevrijheid zijn erg matig en de skilltree, tja, die is eigenlijk nog eenvoudiger dan dat ie al was: verzamelen 40 punten om je skills te kiezen en stop de andere 40 punten in je skills om ze op level 15 te zetten.Poops_McGhee schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 01:26:
Ik merk dat ik geen geduld meer voor dit soort grinds heb. De lol die ik er in zeker de eerste 10 seasons wel gehad heb, is verdwenen. Altijd weer hetzelfde, maar dan met een ander kleurtje. Tijd om D4 voorlopig op het schap te leggen en terugkomen, wanneer het echt vernieuwd is.
Laters!!!
Dan heb ik het nog niet eens over de random uniques en de hele mythic rework. Dat was voor mij het laatste druppeltje.
Over de jaren heen super veel uren gespeeld dus schuld heeft het zeker niet.
Ik merk dat ik redelijk in dezelfde boot zit. Ik vermaak me op het moment prima met mijn DH. Zelf zonder hulp op T8 weten te krijgen, maar ik merk dat de motivatie snel weg zakt. Weer meer van hetzelfde. De portals voelen als opgekalefaterde oude content. cuben is nagenoeg hetzelfde, het upgraden naar mythics voegt weinig toe. Ik gok dat ik na dit weekend ook wel weer klaar ben. (seizoenen speel ik steeds korter en korter)Poops_McGhee schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 01:26:
Ik merk dat ik geen geduld meer voor dit soort grinds heb. De lol die ik er in zeker de eerste 10 seasons wel gehad heb, is verdwenen. Altijd weer hetzelfde, maar dan met een ander kleurtje. Tijd om D4 voorlopig op het schap te leggen en terugkomen, wanneer het echt vernieuwd is.
Laters!!!
If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
Enjoy luitjes! Ik ben beetke lurken hierzzo
Net te weinig om T11 te gaan , en al poos geen betere gear meer te vinden.
Teveel verschil tussen de classes , bard is S tier en nec is hooguit A tier of minder.
Zonde ik het gevoel heb je naar een class gepushed word.
Idem gevoel als sommige hier , de rek is eruit het voelt als een kwartje die voor je neus wordt gehouden maar eigenlijk lege lucht is.
Als dat niet snel verandert houd het sowieso snel op, bepaalde classes liggen mij nou eenmaal niet en elk seizoen barb spelen word ook snel saai.sfx32 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:14:
Toch maar weer ne barb gemaakt , met mn nec zit ik op een punt waar ik niet overheen kom.
Net te weinig om T11 te gaan , en al poos geen betere gear meer te vinden.
Teveel verschil tussen de classes , bard is S tier en nec is hooguit A tier of minder.
Zonde ik het gevoel heb je naar een class gepushed word.
Idem gevoel als sommige hier , de rek is eruit het voelt als een kwartje die voor je neus wordt gehouden maar eigenlijk lege lucht is.
Welke pas echt vallen eens je T11 bent....
En ik speel ssf dus geen stones van anderen of ne boost van een barb om die barrière te doorbreken.
En ja keek al voor builds maar als je de myths niet kan krijgen... barrière
Ik denk dat je probleem eerder zit in de combinaties van je items, stats, paragon, tempers etc. Je kan b.v. uniques farmen door bosses te killen op t10, of de boss materials upgraden in de cube tot een random unique van die pool. Dan zorg je ervoor dat je een paar uniques van je build krijgt met 2-3 goede affixes (crit dmg / vuln dmg / dot dmg, net wat je build nodig hebt) je wil al deze damage emmertjes goed schalen. 3e stat kan je rerollen bij de occulist, temper en masterworken bij de blacksmith etc. Dan denk ik dat je echt wel verder moeten kunnen komen. Het is beter om de goede affixes te hebben en niet perse naar greater affixes te kijken (bijvoorbeeld 10% vuln damage is beter dan GA random life regen oid. Aangezien damage exponentieel omhoog gaat als je de goede affixes hebt. De damage wordt berekend in stapjes op basis van weapon damage, skill damage, main stat, alle multipliers op gear, vulnarable damage als de status actief is, crit damage als je crit of dot damage (beide gebruiken kan eigenlijk niet want dots kunnen niet critten), en daarna nog al je paragon glyphs/nodes.sfx32 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:57:
Maakt wel wat uit als T10 eindstation is door gebrek aan mythicals...
En ik speel ssf dus geen stones van anderen of ne boost van een barb om die barrière te doorbreken.
Ik speel zelf ook SSF en mijn poppetjes hebben maar 1 crafted mythic (via upgrade gokken cube).
Naast wat anderen al zeggen, verkijk je ook niet op het belang van het vinden van legendaries... Met hoe het nu werkt is er eigenlijk geen verschil meer tussen een legendary of een rare (yellow) waar je zelf een legendary aspect opgezet hebt. Beiden kunnen ook met 3 of 4 affixen droppen en als het er maar drie zijn kun je er met de cube een vierde opzetten.MisterEagle schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 18:23:
Als je aspects nodig hebt kun je ze ook proberen gericht te farmen bij de gambler. Als je bv een offensive aspect nodig hebt, dan kijk je op wat voor item type die kunnen... Uit mijn hoofd zijn dat wapens, gloves, ringen en amulets. Kijk dan welk van dat item type het minste andere soorten aspects kan krijgen... Dat zijn in dit geval wapens, die kunnen alleen offensive aspects hebben. Kies dan een goedkoop wapen, een onehander, en blijf er daar van kopen in de hoop je aspect te krijgen. Het geeft geen zin om op dure twohanders te gokken want dan betaal je het dubbele per kans. Als je alles wat je zo koopt weer salvaget helpt dat ook met mats om aspects op gear te kunnen zetten.
Je kunt ook in de Den bij dat meisje, dochter van die eenarmige companion, caches kopen met bepaalde soorten aspects. Daarvoor moet je wel ook de verschillende companions levelen om alle opties die zij verkoopt vrij te spelen.
net voor 't slapen gaan toch nog T5 kunnen unlocken
[ Voor 13% gewijzigd door MisterEagle op 17-07-2026 01:09 ]
Dat is wel beter.bronce schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 00:21:
Hotfix is live, je kan nu zoveel crafted mythics aan als je wilt.
Daar was een fix voor nodig? Dus het wat niet intended? Toe maar... lol.bronce schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 00:21:
Ik had van die beperking nog geen laat. Want het geluk in het craften is nog niet aanwezig...
Verklaring van Blizzard was: we wilden iets proberen, maar soms pakt het niet goed uit.RustStorm schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 06:19:
[...]
Daar was een fix voor nodig? Dus het wat niet intended? Toe maar... lol.
Ik had van die beperking nog geen laat. Want het geluk in het craften is nog niet aanwezig...
Ah yes... dus wel intended. Maar wat minder goed over nagedacht tevoren. Helemaal prima. Zullen nu een hele hoop meer mensen hogere tiers kunnen gaan halen vermoed ik. Ik ben iig tevreden met hoe het nu gaat en ben extra tevreden met nog betere gear (maar dat is wel moeilijk haalbaar atm). Ah well.Angeloonie schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 06:33:
[...]
Verklaring van Blizzard was: we wilden iets proberen, maar soms pakt het niet goed uit.
Fijne dag allemaal (L)
ik denk ook dat ze player numbers wat omlaag hebben zien gaan en gedacht hebben ah well they wonAngeloonie schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 06:33:
[...]
Verklaring van Blizzard was: we wilden iets proberen, maar soms pakt het niet goed uit.
Dit zeer zeker, en de outrage online op alle socials.Wognummer schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 08:31:
[...]
ik denk ook dat ze player numbers wat omlaag hebben zien gaan en gedacht hebben ah well they won
Maar het is ook gewoon echt stupide.. Je doet een seizoen dat in het teken staat van uniques als mythic, en het craften ervan.
In de briefing had iemand het idee "goh, laten we ze maximaal 1 crafted equipen, en de mythic drop rate omlaag gooien".
Daar heeft dan iemand op gezegd "Ja goed idee, laten we een limit introduceren die we nog nooit eerder hebben gehad, zodat in het mythic crafting seizoen we mensen zo min mogelijk crafted mythics kunnen laten equippen."
Hoe verzin je het...
de buffs zijn echt idioot binnen 30 min al mn mythics binnen
If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
Wat fijn! maar bij paragon 220 en T10 heb ik er nog geen éénbronce schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 00:21:
Heb nu van die portal pranksters unlocked, die zouden moeten helpen begreep ik.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Ik ben de grind ook wel wat beu en speel vooral met een maat samen. De grind is gezelliger wanneer je op discord slap ouwehoert. Als ik solo speel doe ik hier en daar een questline die me niet meer helder voor de geest staat. Levert niks op, is supermakkelijk, maar kleurt de wereld weer een beetje in voor meMad-Matt schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:42:
Net met veel plezier D4 opgestart en eenmaal in het spel wist ik eigenlijk niet wat ik wilde doen. Dus maar weer gestopt
30 minuten craften met de enorme hoeveelheid mats die je al verzameld had? Of hoe dan?Wognummer schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 09:16:
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe build voor mn sorc
de buffs zijn echt idioot binnen 30 min al mn mythics binnen
Dat resulteert in een erg wisselende ervaring op T12; ik ploeg aardig door de enemies heen maar word regelmatig geoneshot als mijn fury op is en dat komt het plezier niet echt ten goede. Ik ben er wat dat betreft op achteruit gegaan t.o.v. de midgame build. Ook vreemd dat ik iets van 1500 health heb, terwijl ik geen life op mijn items heb. Wel +all stats op m'n charms maar als ik die vervang door non +all dan verandert er niks aan mijn health pool
Ik heb op mijn reis wel 1 mythic seal gevonden, maar geen berserker bonusses en je raadt het al; wel een +% life bonus
Je health komt waarschijnlijk van je paragon nodes. Goed opletten dat je buiten de allereerste gele node (waar je verplicht langs moet) geen anderen kiest.Denman schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:34:
Ik loop weer even tegen een muur op en weet niet zeker of ik nog verder ga. Ik ben met mijn Barb van de midgame WW build naar de endgame WW build geswitcht omdat ik de Selig vond. Maar wellicht iets te vroeg geweest; ik mis nog een 6 slot seal om naast de berserker set ook enduranth faith te equippen voor survivability.
Dat resulteert in een erg wisselende ervaring op T12; ik ploeg aardig door de enemies heen maar word regelmatig geoneshot als mijn fury op is en dat komt het plezier niet echt ten goede. Ik ben er wat dat betreft op achteruit gegaan t.o.v. de midgame build. Ook vreemd dat ik iets van 1500 health heb, terwijl ik geen life op mijn items heb. Wel +all stats op m'n charms maar als ik die vervang door non +all dan verandert er niks aan mijn health pool
Ik heb op mijn reis wel 1 mythic seal gevonden, maar geen berserker bonusses en je raadt het al; wel een +% life bonus
Ik heb tig 6 seals in mijn stash, kan je wel een random geven. Niet de beste stats allemaal maar een 6e slot is beter dan de meeste stats
drops van de nieuwe boss en een craftFinraziel schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 10:23:
[...]
30 minuten craften met de enorme hoeveelheid mats die je al verzameld had? Of hoe dan?
heir of perdition
Rainment of the infinite
Esu's Heirloom
Strike of stormhorn (craft)
allemaal mythic varianten echt WTF
En met dat ik dit zit te tikken let ik niet op en shard mn Rainment
[ Voor 11% gewijzigd door Wognummer op 17-07-2026 12:01 ]
Ik zal de keys voor de nieuwe boss weer moeten zien te krijgen. Dus voorlopig geen nieuwe pogingen voor mij wat dat betreft...
Beetje jammer dat ik mijn keys na de patch op dinsdagavond meteen al had gebruiktWognummer schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 12:00:
[...]
drops van de nieuwe boss en een craft
heir of perdition
Rainment of the infinite
Esu's Heirloom
Strike of stormhorn (craft)
allemaal mythic varianten echt WTF
En met dat ik dit zit te tikken let ik niet op en shard mn Rainment
Ik heb dat idd ook gedaan. Waren de droprates toen nog niet verhoogd dan?Bossie schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 13:53:
[...]
Beetje jammer dat ik mijn keys na de patch op dinsdagavond meteen al had gebruikt
Meen me te herinneren dat @Angeloonie direct al veschil merkte in drops...
[ Voor 13% gewijzigd door RustStorm op 17-07-2026 14:37 ]
Ja en toen waren mijn keys ook opRustStorm schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 14:36:
[...]
Ik heb dat idd ook gedaan. Waren de droprates toen nog niet verhoogd dan?
Meen me te herinneren dat @Angeloonie direct al veschil merkte in drops...
Ik merkte idd een verbetering, dus ben benieuwd hoe het nu gaat zijn..
We gaan het zien, eerst maar eens wat keys farmenAngeloonie schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 16:26:
[...]
Ja en toen waren mijn keys ook op
Ik merkte idd een verbetering, dus ben benieuwd hoe het nu gaat zijn..
Van de greater lair bosses denk ik?Bossie schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 17:51:
[...]
We gaan het zien, eerst maar eens wat keys farmen
Als het nou eens een echte verrassing was, wanneer je voor de zoveelste keer een pixel sloopmachine gebouwd hebt, dan was het nog leuk. Maar dat is het gewoon niet meer. Je kent het allemaal al, hebt het al zoveel keer gezien en de gear al zo vaak nagejaagd. Het is allemaal weer meer van hetzelfde.Jack_Mojo schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 07:41:
[...]
Hier hetzelfde inderdaad. De expansion was door de warplans en hernieuwde skill tree wel weer leuk, maar die laten ook zijn tekortkomingen zien. Warplan rewards en keuzevrijheid zijn erg matig en de skilltree, tja, die is eigenlijk nog eenvoudiger dan dat ie al was: verzamelen 40 punten om je skills te kiezen en stop de andere 40 punten in je skills om ze op level 15 te zetten.
Dan heb ik het nog niet eens over de random uniques en de hele mythic rework. Dat was voor mij het laatste druppeltje.
Over de jaren heen super veel uren gespeeld dus schuld heeft het zeker niet.
En jagen op gear, terwijl ik het op Eternal al in tienvoud in de stash heb zitten, alleen om de season journey af te ronden, no thanks.
Ik heb er ook heel veel uren ingestoken en misschien wel teveel, maar de game is het het wel allemaal waard geweest. Prima genoten en ik zal er nog wel eens terugkomen, maar voorlopig even niet.
Toch helemaal prima. Zo sla ik vaker een opvolgend seizoen over. Soms wel 2-3 seizoenen als er te weinig nieuwe dingen in zitten. Er zijn tig andere games die nog gespeeld kunnen worden.Poops_McGhee schreef op vrijdag 17 juli 2026 @ 22:26:
[...]
Als het nou eens een echte verrassing was, wanneer je voor de zoveelste keer een pixel sloopmachine gebouwd hebt, dan was het nog leuk. Maar dat is het gewoon niet meer. Je kent het allemaal al, hebt het al zoveel keer gezien en de gear al zo vaak nagejaagd. Het is allemaal weer meer van hetzelfde.
En jagen op gear, terwijl ik het op Eternal al in tienvoud in de stash heb zitten, alleen om de season journey af te ronden, no thanks.
Ik heb er ook heel veel uren ingestoken en misschien wel teveel, maar de game is het het wel allemaal waard geweest. Prima genoten en ik zal er nog wel eens terugkomen, maar voorlopig even niet.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Precies, je hoeft idd niet te spelenAlekz87 schreef op zaterdag 18 juli 2026 @ 07:22:
[...]
Toch helemaal prima. Zo sla ik vaker een opvolgend seizoen over. Soms wel 2-3 seizoenen als er te weinig nieuwe dingen in zitten. Er zijn tig andere games die nog gespeeld kunnen worden.
Het begint hier ook allemaal behoorlijk repetitief te worden, maar desondanks door de patch wel behoorlijk wat progressie.
Het voelt dat mythics nu sowieso een extra dingetje die je kan grinden/craften. Tot nu shako als upgrade veel andere drops die gerecycled kunnen worden.
Dadelijk vakantie etc, dus grind dit nog ff en dan daarna waarschijnlijk weer een nieuw seizoen, andere game of gewoon ff lekker niets
De mythic uniques zie ik ook vrijwel niet droppen, het lijkt voor mij in ieder geval meer een cube grind te zijn.RustStorm schreef op zondag 19 juli 2026 @ 07:08:
Echt wel bijzonder om te zien dat streamers of whoever echt loads of mythics krijgen... niet te zuinig meer.
Wel redelijk simpelweg doorgegaan naar T12 dmv cube crafting etc, maar Mephisto op T10 lijkt er voorlopig niet in te zitten met deze build.
Overigens wel een Mythic seal gevonden, maar eentje waarmee je max 3 unique charms kan equipen. Wist niet eens dat deze er waren.
Alles op A tier moet ook zeker zelfstandig naar T12 kunnen!sfx32 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 19:57:
Maakt wel wat uit als T10 eindstation is door gebrek aan mythicals...
Ook zonder mythics maar dan uiteraard met de goede uniques.
[ Voor 7% gewijzigd door CJ_87 op 21-07-2026 00:08 ]
Speel T9/T10 perma beserk blood-mad idol icm veel fortify WW barb ( dus non-Selig).
Ik speel echter nog met lvl 650 Arreat's blessing puur omdat daar een +260% Elite Ultimate damage addix opzit, de rest van de stats is extreem achterhaald.
Ik heb nieuwere lvl 900 Arreat's maar op de nieuwe versies rollen die waardes hierboven niet meer.
Gevoelsmatig zeg ik dat die +260% elite damage extreem significant is, maar is er iemand die dat kan bevestigen/ ontkennen?
Ik kan deze units, vanwege vlv 650 , niet masterworken
Wat ik simpelweg doe is gewoon testen. Broekje A en B, kijken met welke ik harder door de content heen ga
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
sorry, Ultimate, niet Elite, wat bijna op zelfde neerkomt want ik gebruik die om bosses te poppen.Goldman schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 12:22:
+260%? Weet je dat zeker? Dan nog, +% is niet zo heel boeiend het is de multiplicative (x%) damage die intressant is. Strength in dit geval is volgens mij X en niet +.
Wat ik simpelweg doe is gewoon testen. Broekje A en B, kijken met welke ik harder door de content heen ga
Testen klinkt logsich, maar ik vind het van zoveel variabelen afhangen ( sort mobs, bosstype, heb je toevallig veel crits ja/nee, ga ik out of Fury).
Dank voor de "X -> +" guideline
Is er net weer ook een update geweest?Bossie schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 00:10:
Zojuist in 15m meer mythics zien droppen dan in het hele seizoen dus ver. Ze hebben de kraan behoorlijk opengedraaid
Kan, maar ook vrijwel een week niet gespeeld
Heb ook een ball sorc gemaakt, maar denk dat die nog Pit runs mist want overleef wel en kan redelijk killen maar het duurt nog lang
Ik ga het binnenkort laten voor wat het is.
Ik had op T10 vrijwel 1/3 gemiddeld, maar de kans op iets bruikbaars is velen malen kleiner (en vaak sneller via de cube).RustStorm schreef op zondag 26 juli 2026 @ 15:31:
Leuk hoor, die increase van mythics. Maar op mijn scherm heb ik ze nog niet mogen ontdekken ma 20 keer de corrupted boss te hebben gedaan...
Ik ga het binnenkort laten voor wat het is.
Ze bestaan helemaal niet. Mensen die zeggen dat ze mythics hebben, zijn AI bots. Plaatjes ervan zijn AI generated.RustStorm schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:49:
Lol, bij moj droppen de mythic uniques echt niet...
De definitie van mytisch zegt al: fabelachtig, niet per se echt, groter dan het leven zelf.
There's no such thing
[ Voor 17% gewijzigd door Shao Kahn op 28-07-2026 09:26 ]
Loot filter even aanpassen in het nieuwe seizoen. Reaper dropt echt veel mythics sinds de patch.RustStorm schreef op maandag 27 juli 2026 @ 21:49:
Lol, bij moj droppen de mythic uniques echt niet...
Ik pak altijd alles op. En er zitten toch echt bijzonder weinig mythics tussen...CJ_87 schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 00:58:
[...]
Loot filter even aanpassen in het nieuwe seizoen. Reaper dropt echt veel mythics sinds de patch.
Geeft niet. Gisteren Mephi gedaan op T12. Dus dat kan ik afvinken. Msn dat ik lilth nog ga doen op t12. Maar meer dan dat zeker niet.
Was het een Trace of Echoes....
Een van de meest waardevolle drops die je kan hebben is de trace of echoes (en veel zeldzamer dan een mythic drop), die geeft je een inventory vol met goblin bags met seals (aardige kans op een mythic seal hier, legendary seals zijn weel geld waard om te verkopen aan de vendor), charms, crafting materials, gem fragments etc.Shao Kahn schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 11:27:
Gisteren dropte Normale tekster voor het eerst een paars item, van Andariel!! Ik helemaal blij.![]()
Was het een Trace of Echoes....
Als je specifieke mythics wilt kan je het beste helltides farmen voor reputation, season cashes openen voor greater lair keys, de reaper boss killen, dan uniques van item slot dat je een mythic wilt sparen, deze in de cube gooien en grote kans dat je na 10 'upgrade' pogingen wel een paar keer het item hebt dat je wilt (sommige zijn makkelijker dan andere ivm meerdere outcome opties in dat slot).
[ Voor 23% gewijzigd door bronce op 30-07-2026 12:15 ]
ah kijk. ik dacht gewoon een gauntlet achtig extra gebeuren. dank voor extra info.bronce schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 12:11:
[...]
Een van de meest waardevolle drops die je kan hebben is de trace of echoes (en veel zeldzamer dan een mythic drop), die geeft je een inventory vol met goblin bags met seals (aardige kans op een mythic seal hier, legendary seals zijn weel geld waard om te verkopen aan de vendor), charms, crafting materials, gem fragments etc.
Als je specifieke mythics wilt kan je het beste helltides farmen voor reputation, season cashes openen voor greater lair keys, de reaper boss killen, dan uniques van item slot dat je een mythic wilt sparen, deze in de cube gooien en grote kans dat je na 10 'upgrade' pogingen wel een paar keer het item hebt dat je wilt (sommige zijn makkelijker dan andere ivm meerdere outcome opties in dat slot).
Laten we hopen dat ik dan maar een mythic seal krijg, en niet al in T8 sterf vanwege een spike in damage ofzo
vooralnsog zou ik blij zijn met uberhaupt mijn 1e mythic :)
Ik speel non-season dus Reaper killen geen optie totdat die naar eternal realm komt volgend seizoen?
[ Voor 9% gewijzigd door Shao Kahn op 30-07-2026 13:52 ]
Ah ik speel zelf alleen season, maar voor non-season zou ik dan bij de jeweler kijken met runes craften, kijken welk item slot / mythic het beste is voor je build zeg b.v. gloves. Dan een paar mythic gloves craften bij de jeweler en hopen dat je de goeie krijgt. Runes evt farmen met rerollen in de cube of rune tribute doen bij de undercity.Shao Kahn schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 13:50:
[...]
ah kijk. ik dacht gewoon een gauntlet achtig extra gebeuren. dank voor extra info.
Laten we hopen dat ik dan maar een mythic seal krijg, en niet al in T8 sterf vanwege een spike in damage ofzo
vooralnsog zou ik blij zijn met uberhaupt mijn 1e mythic :)
Ik speel non-season dus Reaper killen geen optie totdat die naar eternal realm komt volgend seizoen?
Ja trace of echoes mode is een beetje raar, de rewards zijn goed maar het is echt ontiegelijk saai. Ik snap niet echt wat blizzards gedachte hiermee was, als je op T12 speelt moet je toch atlijd bij wave 1 beginnen. En de key is zo zeldzaam dat het ook niet echt nut heeft om uberhaupt proberen een keer tot de laatste wave / zo ver mogelijk te komen met een party oid. Maar goed wel goede rewards dus.
Als het inderdaad zo'n zeldzame drop is, zou je guaranteed mythics verwachten. Ik althans.bronce schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 14:16:
[...]
Ah ik speel zelf alleen season, maar voor non-season zou ik dan bij de jeweler kijken met runes craften, kijken welk item slot / mythic het beste is voor je build zeg b.v. gloves. Dan een paar mythic gloves craften bij de jeweler en hopen dat je de goeie krijgt. Runes evt farmen met rerollen in de cube of rune tribute doen bij de undercity.
Ja trace of echoes mode is een beetje raar, de rewards zijn goed maar het is echt ontiegelijk saai. Ik snap niet echt wat blizzards gedachte hiermee was, als je op T12 speelt moet je toch atlijd bij wave 1 beginnen. En de key is zo zeldzaam dat het ook niet echt nut heeft om uberhaupt proberen een keer tot de laatste wave / zo ver mogelijk te komen met een party oid. Maar goed wel goede rewards dus.
op zich snap ik de modus wel, het is feitelijk een "ever increasing pitrun" maar de zeldzaamheid is aparte keuze
note- ik kan geen mythic craften want heb maar 1 resplendent spark (van Lilith). Dat is het nadeel non-season spelen
Mephi en Lilith op T12 neer en seizoens rewards ook binnen...
Nu weer wat maandjes focussen op GoWR.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Dat zijn een aantal mooie veranderingen die er mgl aan zitten te komen. En dan de old school SoJ... lets go! Verkopen die SoJs!
/f/image/czztLrCZ2mfGdvF4PK0WZFOf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/sHYw2EWfQicYrPLPyT0c8brP.png?f=fotoalbum_large)