If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
Ik snap de keuze wel. Mensen vergeten snel dat barb 10 seizoenen lang nergens te bekennen was. Ik als verstokte barb heb toen maar sorc gemaakt en dat was best een leuke ervaring. Nu zijn er juist weer een hoop mensen die Barb spelen en dus een nieuwe ervaring hebben.TTLCrazy schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:44:
[...]
Dat vind ik dus een beetje jammer. Elke class zou een uber build moeten hebben zo sterk als die ww barbarian al 2+ seizoenen is. Ik heb dit seizoen een DoK rogue gespeeld mede omdat voor het nieuwe seizoen begon er werd gezegd dat deze ook S class zou zijn. Helaas na start seizoen al weer ingetrokken naar A class. En hoewel ik alles heb gedaan wat ik wilde, is het jammer dat een andere class dat zoveel beter/sneller kan met zelfde kwaliteit gear.
Enigzins geforceerde rotatie wellicht, maar het houdt het spel vers, voor mij persoonlijk.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Ik snap wat je zegt, maar ik zou het toch leuker vinden dat je elke klasse net zo sterk kan maken, dan kan iedereen zelf de keuze maken. Sommige chars vind ik gewoon niet leuk spelen en als die dan de meta zijn heb ik het niet naar m'n zinShao Kahn schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:35:
[...]
Ik snap de keuze wel. Mensen vergeten snel dat barb 10 seizoenen lang nergens te bekennen was. Ik als verstokte barb heb toen maar sorc gemaakt en dat was best een leuke ervaring. Nu zijn er juist weer een hoop mensen die Barb spelen en dus een nieuwe ervaring hebben.
Enigzins geforceerde rotatie wellicht, maar het houdt het spel vers, voor mij persoonlijk.
If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
En de allerhoogste/snelste barb is niet eens WW zie ik. Sterker nog, 1e WW komt pas op plaats 12bronce schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:01:
Gister 144 gecleared met een volgens maxroll B tier warlock build (tyrant grasp), als ik nu op helltides leaderboard overzicht filter op barbarian (S tier class), warlock en SSF filter aanzet (want dat speel ik). Dan zijn er dit moment op SSF maar 11 barbarians met een hogere clear, en zeker gezien hoe veel groter de barbarian populatie is, dan is verschil allemaal niet zo groot als de tierlists doen vermoeden.
[ Voor 3% gewijzigd door Shao Kahn op 04-08-2026 11:10 ]
Gamertag: FinrazielNL
Ik heb op Maxroll en Mobalytics zitten zoeken en kom er niet helemaal uit. Want, wat ik zoek:
- een paladin build waarbij ik niet continue op internet met lijstjes moeilijk moet doen
- een paladin build die redelijk makkelijk torment XII aan kan, ik hoef niet tot weet ik welk pitlevel op wereldniveau mee te kunnen doen
- leuke gameplay
- makkelijk lijstje met progressie (waar op te letten als je gear vindt)
- niet heel erg afhankelijk van specifieke drops (want ik ga er geen 400 uur extra in stoppen)
Ik kom uit op een Shield of Retribution. Voordat ik die kant helemaal op ga, zitten hier paladins die het hiermee eens zijn? Of is er iets slimmers/beters?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Voor de mensen met dezelfde build, hoe gaan jullie om met de mega cooldown van Wrath of the Beserker?
(ik zie dat de Marshall glyph helpt, maar die heb ik er nog niet in, eentje maar wisselen)
[ Voor 20% gewijzigd door Mad-Matt op 06-08-2026 10:30 ]
Respeccen naar RoA, dan ben je na 1 of 2 avonden op gelijk niveau als gemiddelde barb.TTLCrazy schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:44:
[...]
Dat vind ik dus een beetje jammer. Elke class zou een uber build moeten hebben zo sterk als die ww barbarian al 2+ seizoenen is. Ik heb dit seizoen een DoK rogue gespeeld mede omdat voor het nieuwe seizoen begon er werd gezegd dat deze ook S class zou zijn. Helaas na start seizoen al weer ingetrokken naar A class. En hoewel ik alles heb gedaan wat ik wilde, is het jammer dat een andere class dat zoveel beter/sneller kan met zelfde kwaliteit gear.
Na een avondje of 3 wat klooien met skills en para ben ik toch comfortabel T10 aan het platslaan. Beetje druk op m’n scherm, maar toch best weer even wat vermaak gehad. Maarja, nu komt die grind maar beter spul er weer aan en daar heb ik nog steeds geen zin in. Dus, dat was het weer voor een poosje 🤣
Immortal as in, met een Selig??Mad-Matt schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 09:52:
Gisteren pit95 gehaald met mijn immortal WW Barb, maar dit is echt de limiet.
Voor de mensen met dezelfde build, hoe gaan jullie om met de mega cooldown van Wrath of the Beserker?
(ik zie dat de Marshall glyph helpt, maar die heb ik er nog niet in, eentje maar wisselen)
ik heb geen enkele mythic gear en mij lukt T11 net, dat komt overeen. T12 is veel te hoog voor huidige setup.
Hoe ga ik om met CD van WotB? niet, ik gebruik het alleen voor eindbazen 1 a 2 x, voor de rest is mijn permabeserk afdoende.
Even los van CD op alle gear rollen zijn er wat aspecten of gear die onder bepaalde omstandigheden CD verlagen zoals Flickerstep boots en een Rage of Harrogath icm met Beserk Riping aspect.
Hoe mitigeer jij de Blood Mad Idol? op T11 en 12 moet ik toch voor fortify zorgen middels Steadfast Berserker's AspectPoops_McGhee schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 07:36:
Bij gebrek aan andere interessante games heb ik D4 weer van de plank gehaald en weer eens pixels gaan pletten. Barb in z’n gebruikelijke Garrosh Hellscream outfit, met Frenzy en shout summoned ancients. Toch interessante items gevonden waar ik wel wat mee kan. Blood-Mad Idol doet het erg leuk met mijn build. Die extra burn damage merk ik niet, maar altijd Berserk wel. Dat klapt lekker door, ondanks weinig synergy in gear en zo.
Na een avondje of 3 wat klooien met skills en para ben ik toch comfortabel T10 aan het platslaan. Beetje druk op m’n scherm, maar toch best weer even wat vermaak gehad. Maarja, nu komt die grind maar beter spul er weer aan en daar heb ik nog steeds geen zin in. Dus, dat was het weer voor een poosje 🤣
Defensives hoog en vooral kijken waar ik sta, als ik wat kan zien, tenminste. Fire resistance heb ik behoorlijk hoog en ik heb ook nog items met life on hit. Uiteraard Bulwark en altijd een barrier/fortified. Gaat niet altijd even goed, hoor. Soms ben ik net te laat en dan lig ik wel face cookies te maken op de grond.Shao Kahn schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:26:
[...]
Hoe mitigeer jij de Blood Mad Idol? op T11 en 12 moet ik toch voor fortify zorgen middels Steadfast Berserker's Aspect
Maar over het algemeen, vooral bosses, gaat alles veel sneller plat en hebben ze minder kans om je te raken, omdat ze heel veel sneller dood zijn. Heb wel wat gelezen over de nadelen van BMI, waar gezegd wordt dat je geen damage kan doen als je dood bent, maar dat geldt natuurlijk ook voor mobs. En hoe sneller ze dood zijn, hoe beter.
Voor de huidige build is het wel de betere optie. Maar of ik verder ga experimenteren, dat weet ik dus nog niet. Season is nog lang en ik zal heus nog wel eens inloggen om pixels te pletten.
[ Voor 21% gewijzigd door Poops_McGhee op 07-08-2026 18:26 ]
Ja ik heb ook veel fire resistance gestacked en heb ook best wat life on hit. Een goed getimede Iron Skin doet ook veel. Bulwark, dat is toch niet beschikbaar voor barbs?Poops_McGhee schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:23:
[...]
Defensives hoog en vooral kijken waar ik sta, als ik wat kan zien, tenminste. Fire resistance heb ik behoorlijk hoog en ik heb ook nog items met life on hit. Uiteraard Bulwark en altijd een barrier/fortified. Gaat niet altijd even goed, hoor. Soms ben ik net te laat en dan lig ik wel face cookies te maken op de grond.
Maar over het algemeen, vooral bosses, gaat alles veel sneller plat en hebben ze minder kans om je te raken, omdat ze heel veel sneller dood zijn. Heb wel wat gelezen over de nadelen van BMI, waar gezegd wordt dat je geen damage kan doen als je dood bent, maar dat geldt natuurlijk ook voor mobs. En hoe sneller ze dood zijn, hoe beter.
Voor de huidige build is het wel de betere optie. Maar of ik verder ga experimenteren, dat weet ik dus nog niet. Season is nog lang en ik zal heus nog wel eens inloggen om pixels te pletten.
Met rune 'Que' kan dat voor elke class. Die heb ik gekoppeld aan 'Bac', zodat ik altijd een Bulwark up heb als ik wat rondjes loop.Shao Kahn schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:23:
[...]
Ja ik heb ook veel fire resistance gestacked en heb ook best wat life on hit. Een goed getimede Iron Skin doet ook veel. Bulwark, dat is toch niet beschikbaar voor barbs?
Ik heb een unique Soulbrand’ charm equipped. Die geeft je 100% health barrier als je een health potion neemt. Dat mag ook al als je full health hebt, dus dropped health pots kun je dan pakken voor extra barrie voor 6 sec. Alle beetje helpen.
[ Voor 22% gewijzigd door Poops_McGhee op 07-08-2026 22:00 ]
S15 weer nieuwe start!
Gisteren Pit 100 best makkelijk kunnen doen met m’n BMI Frenzy Summoner build. Binnen de 5 minuten, zonder dood te gaan. Dikke prima zo. Season rewards zijn ook allemaal binnen. Misschien ga ik nog proberen om die murloc pet op te vissen. 😄
Yes, met Selig.Shao Kahn schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:22:
[...]
Immortal as in, met een Selig??
ik heb geen enkele mythic gear en mij lukt T11 net, dat komt overeen. T12 is veel te hoog voor huidige setup.
Hoe ga ik om met CD van WotB? niet, ik gebruik het alleen voor eindbazen 1 a 2 x, voor de rest is mijn permabeserk afdoende.
Even los van CD op alle gear rollen zijn er wat aspecten of gear die onder bepaalde omstandigheden CD verlagen zoals Flickerstep boots en een Rage of Harrogath icm met Beserk Riping aspect.
Gisteren erachter gekomen dat ik maar 16% Cooldown reduction heb, dus wat nieuwe ringen gemaakt en ik zit nu op 40%, nog steeds niet ideaal, maar stukke beter. T11 gaat nu vrij soepel.
Pit100 (T12) lukt inmiddels ook. Grote bosses zijn nog ff een tikkeltje te lastig op T11 en T12.
[ Voor 6% gewijzigd door Mad-Matt op 08-08-2026 11:43 ]
We gaan weer in de wachtstand naar season 15.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
nouja, volgend season maar mee aan de gang.
Dat is je transmutation bij de Cube. Tempers doe je bij de Blacksmith en dat kan tegenwoordig dus ook op unique en mythic gear. En je kunt ze ook bij de oculist enchanten. maar uiteraard niet de aspect veranderen.ChUcKiE schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 00:19:
En dan als temper: Indestructable krijgen….had ik bij minimaal 4 items
Ik zat nog vast in het oude idee dat uniques en mythics niet gewijzigd konden worden. Weet niet of dat in s13 ook al kon, want die heb ik nagenoeg geheel overgeslagen. Wel jammer dat ik er nu pas achter kom, nadat ik klaar ben met s14. Heb ik mezelf toch tekort gedaan😄
Oh, en die indestructible transmutation heb ik ook al zo vaak gehad. Net zo nutteloos als +item level. Ook zo vaak al gehad.
Ik heb Maxroll en Mobalytics doorgeplozen en daar lijken alle ballen op de Herald of Zakarum als schild. Daar heb ik er ondertussen ook al een (prima roll) stuk of 3 van gevonden.

Maar gisteren kwam ik opeens deze tegen in mijn inventory. Ik kan niet helemaal beredeneren of dat een beter idee is dan het schild (het is een unique equiped, dus moet kiezen). Je kunt dan wel een ander mooi schild gaan zoeken, maar weet niet of dat mij helpt om bij Torment XII uit te komen ooit.

Iemand een tip?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Maxroll zegt shield als shield en als charm griswold's opus. En de push build gebruikt geen unique charm maar 2 sets set charms.
Ik volg altijd een build guide van maxroll en werkt altijd wel.
This is the Way.
Pit 100? Wow. Wat voor paragon level heb je dan? En hoe sub sub is sub sub? Ik zie soms filmpjes dat mensen vol met mythics hangen, ik heb er welgeteld 0 en (misschien daardoor) hang ik wel tegen Pit 70 aan zeg maar. (paragon 225'ish)NoTimeRemains schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:44:
Ook maar weer eens begonnen met m'n favo char een Necro, ben wel een beetje verbaasd over het gemak waar ik overal doorheen hak. Met sub sub sub optimal gear is T100 makkelijk te doen.
Zijn er nog meer spelers die D2R weer opgepakt hebben om misschien wat items mee te traden?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Wel maak ik me dan zorgen over mijn damage aangezien veel affixes op max resource en CDR moeten zitten en niet op CHC, CHD of attack speed.
Maar goed, heb zo vaak geklaagd over niet hebben van mythics dat ik vond dat ik dit even moest melden
Natuurlijk, wat ik echt wil is een Grandfather, of Starless Skies maar de vraag is of ik die ooit ga zien.
Dat is nog niet zo eenvoudig, ik kan van al mijn huidige gear geen Max life wegrollen ( heb andere affixes gerolled) dus dat word eerst maar gear/obols farmen.Shao Kahn schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 10:08:
..al is de laatste craft een Selig dus gaan we die build maar eens proberen. Schijnt "immortal" te zijn.
eens al snap ik niet waarom er geen cinematics optie in menu is waar je alle video's kunt terugkijken. zoveel geld en moeite in gestoken om ze maar 1 x te zien..?brothermaynard schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 11:46:
prachtige cinematics zoals Blizzard wel vertrouwd.
Die kun je gewoon craften in de Cube. Ik heb er daar al meerdere vandaan gekregen. Je zal wat aan de affixes moeten doen.Shao Kahn schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 10:08:
Natuurlijk, wat ik echt wil is een Grandfather, of Starless Skies maar de vraag is of ik die ooit ga zien.
indeed...mits je resplendent sparks hebtPoops_McGhee schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 14:07:
[...]
Die kun je gewoon craften in de Cube. Ik heb er daar al meerdere vandaan gekregen. Je zal wat aan de affixes moeten doen.
Die heb je in de Cube helemaal niet nodig.Shao Kahn schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 20:10:
[...]
indeed...mits je resplendent sparks hebt
Maar hier heb je toch wel van die pandemonium fragments nodig? Ik vind er daar maar weinig van. Heeft waarschijnlijk ook te maken dat ik voornamelijk op T8 rond loop?Poops_McGhee schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 14:07:
[...]
Die kun je gewoon craften in de Cube. Ik heb er daar al meerdere vandaan gekregen. Je zal wat aan de affixes moeten doen.
Als je een grotere kans wilt hebben voor mythics of pandemonium fragments, dan kan je het beste de Reaper boss proberen. Verwacht niet elke run een mythic, maar wel de pandemonium fragments.ChUcKiE schreef op woensdag 2 september 2026 @ 14:07:
[...]
Maar hier heb je toch wel van die pandemonium fragments nodig? Ik vind er daar maar weinig van. Heeft waarschijnlijk ook te maken dat ik voornamelijk op T8 rond loop?
oh? hoe dan?Poops_McGhee schreef op woensdag 2 september 2026 @ 13:55:
[...]
Die heb je in de Cube helemaal niet nodig.
Ik speel non-season, dus reaper geen optie.
Tsja, dan zal je bosses moeten grinden voor mythics.Shao Kahn schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:20:
[...]
oh? hoe dan?
Ik zit erover te denken om na het volgende seizoen , als het weer zo tegen valt allemaal, ook te verhuizen naar non season. iig hoef ik dan niet elke keer mijn aspecten etc opnieuw te farmen en dat soort onzin , dat heb ik nu onderhand wel gezien.Shao Kahn schreef op woensdag 2 september 2026 @ 18:20:
[...]
oh? hoe dan?
[ Voor 136% gewijzigd door Nephalem82 op 03-09-2026 08:43 ]
Kun je niet van season aan het eind gewoon verder in non-season? Ik vind het season-concept nog steeds dermate onduidelijk dat ik ook maar in eternal bezig ben (ik grind me de tandjes... ondertussen paragon 235).Nephalem82 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 08:42:
[...]
Ik zit erover te denken om na het volgende seizoen , als het weer zo tegen valt allemaal, ook te verhuizen naar non season. iig hoef ik dan niet elke keer mijn aspecten etc opnieuw te farmen en dat soort onzin , dat heb ik nu onderhand wel gezien.
Je kunt na de season gewoon verder met dezelfde characters als tijdens het season, die worden met alles wat er bij zit overgezet.spaceboy schreef op donderdag 3 september 2026 @ 10:43:
[...]
Kun je niet van season aan het eind gewoon verder in non-season? Ik vind het season-concept nog steeds dermate onduidelijk dat ik ook maar in eternal bezig ben (ik grind me de tandjes... ondertussen paragon 235).
Soms zijn bepaalde seasonal mechanics tijdelijk, en die verdwijnen dan (bijv. bepaalde socketables oid, of itemsoorten die op non-season dan niet meer bestaan).
Maar verder houd je de items, Paragon XP, gold etc. gewoon.
Concept is eigenlijk doodsimpel:
Seasonal: vanaf 0 beginnen in de season met speciale mechanics, die er niet op eternal zijn. Na season worden al je characters Eternal.
Eternal: Permanente bewaardoos voor al je gear en (ex-seasonal) characters die je wilt bewaren. Seasonal mechanics zijn hier niet meer aanwezig.
Ik zie zelf 0 reden om Eternal te spelen. Ja je mist op Seasonal al je zooi weer, maar daar zijn wel de nieuwe seasonal mechanics aanwezig. Op Eternal speel je een "uitgeklede" versie. Dat ga je snel zat zijn want juist de seasons zijn (meestal) leuk om te spelen.
Maar inderdaad ik vind er ook niks aan om op eternal te spelen, enige reden dat ik regelmatig terug kom is dat het leuk is om weer vanaf nul te beginnen en dat er dan weer wat andere mechanics zijn. Voordeel van dat alle xp in eternal samenvloeit is dat je dus uiteindelijk die paragon 300 achievement kunt halen ook als je geen zin hebt om daar met één poppetje naar toe te pushen.
Ik gebruik Eternal nog wel eens om builds te testen. Vooral de paragon boards, omdat je dan niet hoeft te wachten en je 5 boards meteen kunt invullen. Alles is er, inclusief (bijna) alle glyphs op 100 voor alle classes.
Having said that, als ik andere classes zou willen proberen zou ik altijd op season starten, why not. al is het maar om een extra resplendent spark te krijgen. Zit er niet ook een xp bonus in season?
Denk vooral dat de seasonal mechanics / buffs mist die verdwenen zijn.Poops_McGhee schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 11:01:
Als je season character naar Eternal gaat, dan blijft ie niet zo sterk als op dat ene season. Eternal beweegt mee met gear en skills. Bijv: m’n ‘kill everything with 1 button’ paladin van ik meen s10, is nu een slappe zak hooi ipv een OP killing machine. Ook met P300 en alle nice goodies erbij.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Dan vind ik het minder erg dat ik de jump van T11 naar T12 maar niet kan maken op Eternal.Poops_McGhee schreef op zaterdag 5 september 2026 @ 11:01:
Als je season character naar Eternal gaat, dan blijft ie niet zo sterk als op dat ene season. Eternal beweegt mee met gear en skills. Bijv: m’n ‘kill everything with 1 button’ paladin van ik meen s10, is nu een slappe zak hooi ipv een OP killing machine. Ook met P300 en alle nice goodies erbij.
Want eigenlijk zou ik dat dus spelen als als ik seasonal was
Ja, typisch man. Ik heb hetzelfde. Al speelt voor mij T10 nog iets lekkerder, mijn gear is nog net niet optimaal (en ik heb de horadric cube nog niet vrijgespeeld, daar hoop ik ook op wat verbetering). Maar T12 is echt compleet kansloos voor mijn shield charge paladin (zoals hierboven al staat: dat voelt op T10+ echt als een mietje).Shao Kahn schreef op maandag 7 september 2026 @ 08:56:
[...]
Dan vind ik het minder erg dat ik de jump van T11 naar T12 maar niet kan maken op Eternal.
Want eigenlijk zou ik dat dus spelen als als ik seasonal was![]()
Ik ben van plan om met het nieuwe seizoen een barbarian te pakken omdat die consistent bovenaan lijkt te staan qua mogelijkheden. En dan frommel ik op eternal wel iets richting paragon 300. Dat gaat echt maanden duren.
met mijn WW barb ren ik op T11 leterlijk overal doorheen en vallen alle mobs dood neer om mij heen. undercity of pit bazen vallen om binnen 5 seconden. Tormented Lair bosses zijn ander verhaal op T11. Ik krijg ze goed neer zolang er niet een idiote mechanic is die mij dood spiked.spaceboy schreef op maandag 7 september 2026 @ 09:41:
[...]
Ja, typisch man. Ik heb hetzelfde. Al speelt voor mij T10 nog iets lekkerder, mijn gear is nog net niet optimaal (en ik heb de horadric cube nog niet vrijgespeeld, daar hoop ik ook op wat verbetering). Maar T12 is echt compleet kansloos voor mijn shield charge paladin (zoals hierboven al staat: dat voelt op T10+ echt als een mietje).
Ik ben van plan om met het nieuwe seizoen een barbarian te pakken omdat die consistent bovenaan lijkt te staan qua mogelijkheden. En dan frommel ik op eternal wel iets richting paragon 300. Dat gaat echt maanden duren.
Maar T12? Zelfs de mobs daar doden me.
Ja, vage difficulty spike. Dit heeft mij helaas doen besluiten de 100% trophy-hunt voorlopig los te laten. Ik ga Onimusha spelen. Ik kom terug voor seizoen 15 en dan misschien (ooit) weer verder. Wel jammer. De grind is me ook nét iets te dol. Zit nu op paragon 241 en heb weinig trek om maanden lang pits en events door te ploegen. Het is té veel.Shao Kahn schreef op maandag 7 september 2026 @ 12:47:
[...]
met mijn WW barb ren ik op T11 leterlijk overal doorheen en vallen alle mobs dood neer om mij heen. undercity of pit bazen vallen om binnen 5 seconden. Tormented Lair bosses zijn ander verhaal op T11. Ik krijg ze goed neer zolang er niet een idiote mechanic is die mij dood spiked.
Wanneer je nog de campaign moet doet zou ik lekker daar mee beginnen!llovesoccerx7 schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:51:
Ik ben zojuist weer begonnen met spelen maar binnenkort begint het nieuwe seizoen zag ik? Kan ik beter gewoon wachten of gewoon spelen? Beginnende Diablo speler.
idem hier al is t12 voor mn ww barb ook prima te doen (moet alleen wat oppassen omdat ik wel ge-one-shot kan worden.Shao Kahn schreef op maandag 7 september 2026 @ 12:47:
[...]
met mijn WW barb ren ik op T11 leterlijk overal doorheen en vallen alle mobs dood neer om mij heen. undercity of pit bazen vallen om binnen 5 seconden. Tormented Lair bosses zijn ander verhaal op T11. Ik krijg ze goed neer zolang er niet een idiote mechanic is die mij dood spiked.
Maar vraag me nou niet om t10 memphisto te doen... dat lukt me gewoon echt niet.
Top ga ik dat gewoon doen! Neem je je characters mee naar een nieuw seizoen?Nyazzin schreef op maandag 7 september 2026 @ 19:20:
[...]
Wanneer je nog de campaign moet doet zou ik lekker daar mee beginnen!
Nope, als je seizoen wil spelen begin je helemaal opnieuw. Maar je karakter gaat wel van huidig seizoen naar Eternal, daar kan je die dan op t gemakje afmaken. En dan in het nieuwe seizoen beginnen met een nieuwe en daarmee de campaign overslaan.llovesoccerx7 schreef op maandag 7 september 2026 @ 20:03:
[...]
Top ga ik dat gewoon doen! Neem je je characters mee naar een nieuw seizoen?
[ Voor 27% gewijzigd door Bundin op 07-09-2026 20:05 ]
Ik heb dit jaar ergens even gespeeld.. Bij het aanmaken van een nieuwe char nu krijg ik alleen seasonal quests betekent dat ik mijn campaign al afgerond heb? Ik zie verder niks in de game zelf.Bundin schreef op maandag 7 september 2026 @ 20:04:
[...]
Nope, als je seizoen wil spelen begin je helemaal opnieuw. Maar je karakter gaat wel van huidig seizoen naar Eternal, daar kan je die dan op t gemakje afmaken. En dan in het nieuwe seizoen beginnen met een nieuwe en daarmee de campaign overslaan.
Bij het aanmaken van een char heb je opties/vinkjes voor wel/geen campaign etc. Maar google weet waarschijnlijk meer dan dat ik me kan herinneren...llovesoccerx7 schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:30:
[...]
Ik heb dit jaar ergens even gespeeld.. Bij het aanmaken van een nieuwe char nu krijg ik alleen seasonal quests betekent dat ik mijn campaign al afgerond heb? Ik zie verder niks in de game zelf.
-Bundin schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:33:
[...]
Bij het aanmaken van een char heb je opties/vinkjes voor wel/geen campaign etc. Maar google weet waarschijnlijk meer dan dat ik me kan herinneren...
[ Voor 22% gewijzigd door llovesoccerx7 op 08-09-2026 21:46 ]
Toch wel weer zin in, al vraag ik me af hoe lang ik me kan vermaken.
je kan alleen de campaign uitzetten als je al minstens 1 keer de campaign hebt voltooid.Bundin schreef op maandag 7 september 2026 @ 21:33:
[...]
Bij het aanmaken van een char heb je opties/vinkjes voor wel/geen campaign etc. Maar google weet waarschijnlijk meer dan dat ik me kan herinneren...
En niet alleen dat, op een mythic amulet zoals Selig krijg je ook nog dikke bonus erop!
[ Voor 28% gewijzigd door Shao Kahn op 10-09-2026 15:52 ]
Is Renown trouwens volledig weg? Ik wilde dit op mijn nieuwe character bekijken hoever ik ook alweer was (Lilith statues had ik geloof ik allemaal, maar volgens mij moest ik overal nog wel side quests, strong holds en dungeons enzo doen), maar kan het niet meer vinden als ik de map open.
Is er nog. Volgens mij map openen en dan driehoekje (op ps5)Dennism schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 12:41:
Ik ben ook weer begonnen na echt een tijd niet gespeeld te hebben, deze week Vessel of Hatred campaign afgerond, nu beginnen met Lord of Hatred.
Is Renown trouwens volledig weg? Ik wilde dit op mijn nieuwe character bekijken hoever ik ook alweer was (Lilith statues had ik geloof ik allemaal, maar volgens mij moest ik overal nog wel side quests, strong holds en dungeons enzo doen), maar kan het niet meer vinden als ik de map open.
:strip_exif()/f/image/IKA2ylZXNbx1D0RLkk6SIAgx.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan iemand wat input leveren welke beter is voor WW barb?
Het aspect op de hellhammer is useless, maar de stats lijken een stuk beter.
Ik heb ca 4400 STR
[ Voor 30% gewijzigd door Shao Kahn op 11-09-2026 13:00 ]
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
WW Selig barbGoldman schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 13:10:
Wat voor build speel je, en je aspect op je niet mythic kan heel veel damage geven. Algemene regel voor mijzelf is altijd aspect is meer waard dat stats
Thanks. Ik maakte de aanname dat een verdubbeling van attackspeed ook een verdubbeling van damage isGoldman schreef op vrijdag 11 september 2026 @ 15:01:
Nouja dan is attack speed leuk, maar niet zo spannend, voor aspect suggesties die je nog niet hebt: https://maxroll.gg/d4/build-guides/whirlwind-barbarian-guide
Beter verpestte ze deze niet.
Animated? als in anime? of animated als in 3dcg (zoals avatar) ?Ricmaniac schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 19:47:
Netflix DIABLO Series announcedKan heeel tof worden. Ik hou wel van Animated series.
Beter verpestte ze deze niet.
In het geval van het eerste , nee bedankt , in het geval van de tweede kan het mss nog wat worden.
Ook die announcement vond ik een beetje raar.. ze zaten langer over die amazon class te praten dan Diablo V ... diablo V zou een major announcement moeten zijn maar was totaal geen goeie buildup ofzo.
[ Voor 64% gewijzigd door Ricmaniac op 12-09-2026 20:30 ]
Bizar! Heel benieuwd.. Best of all worlds maybe?Vlaanderen1 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 20:24:
Diablo 5 2029!!!
Animated hoeft niet perse anime te zijn. Al zou ik dat wel juist liever zien. Net klaar met Pacific Rim The Black, dat was vet. Nu dat in Diablo variant.Nephalem82 schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 20:24:
[...]
Animated? als in anime? of animated als in 3dcg (zoals avatar) ?
In het geval van het eerste , nee bedankt , in het geval van de tweede kan het mss nog wat worden.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Nou daar is ze dan tochAngeloonie schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 08:40:
Als de 2e nieuwe class geen Amazon is eet ik mijn sok op.
[ Voor 17% gewijzigd door Angeloonie op 12-09-2026 22:17 ]
Als ik het goed begrijp is Diablo en Baal dit season van de partijGoldman schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 21:45:
Zou toch grappig zijn dat D4 de enige Diablo zijn waar we niet Diablo in elkaar hebben of kunnen meppen
[ Voor 36% gewijzigd door Angeloonie op 12-09-2026 22:28 ]
Ja vind ik ook hoor. Je zou nog zoveel met 4 kunnen doen, geen idee wat 5 dan toevoegt. Maar goed, daar komen we in de komende 2,5 jaar achterRicmaniac schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 20:28:
Voelt best een beetje snel ofzo .. of ligt dat aan mij.
Waarschijnlijk is het meer een reset/redo van het concept (terug naar D2?) anders zou het gewoon een DLC/Expansion kunnen zijn.Jack_Mojo schreef op zondag 13 september 2026 @ 00:52:
[...]
Ja vind ik ook hoor. Je zou nog zoveel met 4 kunnen doen, geen idee wat 5 dan toevoegt. Maar goed, daar komen we in de komende 2,5 jaar achter
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Campaign net uitgespeeld als Barbarian, maar holy... wat is deze game easy zeg. Zijn de bazen echt zo easy, of is Barbarian zo overpowered? Echt 0 mechanics, gewoon cooldowns gebruiken en alles is binnen enkele tellen dood.
De enige baas waar ik "mechanics" meost doen was Lilith, en zelfs dat was alleen op het juiste platform staan.
(Ik wil er geen D4 vs POE post van maken, maar POE is echt vele malen lastiger)
Ja D4 kan wel moeilijker worden in de endgame, maar dan nog blijft het meer gaan om het bouwen van je character (skills en equip) dan echt om eigen skill in het gebruik van dat karakter. Alleen als je echt gaat pit pushen om zo hoog mogelijk op de leaderboard te komen of zo komt er wat meer eigen skill bij kijken. Het is veel meer casual van opzet dan PoE.addictive schreef op zondag 13 september 2026 @ 05:24:
Aangezien D4 nu 75% off was op Steam had ik hem eindelijk gekocht.
Campaign net uitgespeeld als Barbarian, maar holy... wat is deze game easy zeg. Zijn de bazen echt zo easy, of is Barbarian zo overpowered? Echt 0 mechanics, gewoon cooldowns gebruiken en alles is binnen enkele tellen dood.
De enige baas waar ik "mechanics" meost doen was Lilith, en zelfs dat was alleen op het juiste platform staan.
(Ik wil er geen D4 vs POE post van maken, maar POE is echt vele malen lastiger)
Maar je hebt toen toch wel je sok opgegeten mag ik hopen?Angeloonie schreef op zaterdag 12 september 2026 @ 22:12:
[...]
Nou daar is ze dan toch
[Afbeelding]
Something under the bed is drooling
Uhh ja echt zeker wel!Mauz1978 schreef op zondag 13 september 2026 @ 10:06:
[...]
Maar je hebt toen toch wel je sok opgegeten mag ik hopen?
- Zal genderlocked, enkel vrouwelijk, zijn.
- Bogen, speren, (dubbele) javelins en schilden zullen haar class weapons zijn.
- Design uitgangspunt is dat het experts zijn, zowel met hun wapens als hun uitmuntende fysieke conditie.
- Ze moet sterk zijn zonder te bulky spiermassa. Ergens tussen een Spiritborn en Paladin in.
- Focus is physical "magic", en hoe dit overgebracht wordt in de wereld van D4.
- Melee, midrange en longrange vechtstijlen. Magie en fysiek moet in balans zijn.
4 archetypen:
- Champion: melee, fysiek, gladiator.
- Skirmisher: javelins, snelle vloeiende speeltijl, magie
- Ranger: bowazon, lange afstand, bogen, kan artillerie aanroepen (ballistae). Contrast met de Rogue is dat ze preciezer is met aanvallen ipv meer area-wide wat de Rogue doet.
- Commander: summoned Valkyries, soort minion build.
The Champion: the sword-and-shield melee fighter using buffs to reinforce both herself and her allies
The Skirmisher: a lithe and agile hit-and-run combatant tearing apart her foes with the Javelin
The Ranger: a precision tactical archer who snipes and cuts down enemies from a distance
The Commander: a general dominating the field with phalanxes of Valkyries at her call
/f/image/T4nuGetxrdNJOIsB3tUBw47Z.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/k1Ut5k0gfLoXZ8BJ46cLzAGZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/2aJwOky3PMaVyUPeOpiFcHKy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ppsvS15VGLIwvhjlUZf36cqL.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/RfXMK3KhsjsKSzx3tG1m8ptv.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/i7FwgGOIOc35ULM6a7yYEHF3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MicrPI5Np8Y98QCjXhuzwPwz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/YrLhoqFFdJSb4PrZXH3i9jgG.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ou3I2lKPYNUwAYeyBlNZ3hfX.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 111% gewijzigd door Angeloonie op 13-09-2026 21:02 ]
Diablo 4 voelt nog niet af en zou lang gesupport gaan worden, ook triest voor mensen die veel van die rete dure gear hebben gekocht in de shop, voelt toch zuur als je 10 jaar support en nog meerdere expansions had verwacht wat blizzard had aangeveven eerder.
Ik had veel liever een expansion met Baal en vervolgens 1 met Diablo gezien ofzo. Of in ieder geval nog 1 expansion om de brug naar 5 te maken.
Ik zal het uiteindelijk vast wel weer halen hoor maar voelt toch niet helemaal lekker ofzo.
Playstation 5 / Switch 2
Tsja hier gaat iedereen een andere mening over hebben, maar op zich is 6 jaar tussen games ook niet zo raar. Als het niet al later dan 2029 wordt, want Blizzard heeft een reputatie van uitstel. Soon™Stylze schreef op zondag 13 september 2026 @ 21:30:
Ik heb toch het gevoel dat we een beetje opgelicht worden en dat blizzard puur voor het geld diablo 5 released ipv expansion. Wie zat er nu eigenlijk op Diablo 5 te wachten, is toch veel te vroeg daarvoor ik heb echt niemand daar om horen vragen en ik ben redelijk actief op reddit etc..
Diablo 4 voelt nog niet af en zou lang gesupport gaan worden, ook triest voor mensen die veel van die rete dure gear hebben gekocht in de shop, voelt toch zuur als je 10 jaar support en nog meerdere expansions had verwacht wat blizzard had aangeveven eerder.
Ik had veel liever een expansion met Baal en vervolgens 1 met Diablo gezien ofzo. Of in ieder geval nog 1 expansion om de brug naar 5 te maken.
Ik zal het uiteindelijk vast wel weer halen hoor maar voelt toch niet helemaal lekker ofzo.
In het verleden was het geklaag altijd dat er te veel tijd tussen zat. Nu zijn ze een keer in een sneller tempo bezig, is het ook niet goed.
Ik denk dat de terugkomst van Diablo als nieuwe game een betere keuze is dan een expansion. Waarom? Omdat een expansion zich richt op een speeltijd van een uur of 10 qua verhaal.
Als je dan Diablo gaat introduceren in een expansion, terwijl je een hele game en twee expansions nodig had voor Mephisto, dan gaat het als haastwerk aanvoelen. Dan kun je er ook weer 2-3 expansions van maken, maar dan is geheid de klacht dat dat ook uitmelken is.
De keuze om de terugkomst van Diablo apart te trekken, en de hele insteek van de game te veranderen, lijkt mij dan juist een goede keuze. Zo kunnen ze écht doen wat ze willen met het verhaal, ipv propwerk. Je krijgt meer tijd om op te bouwen en uit te werken, wat als het goed is een veel vollediger verhaal en reis als speler moet opleveren. In D4 zou het meer als "Ohja we proppen DIablo er ook nog even in" aanvoelen.
Het zure van cosmetics kopen.. Tsja dat risico heb je bij elke game met cosmetics. Ik heb er zelf ook meerdere gekocht, en uiteraard jammer dat het verloren gaat, maar misschien gaat Blizzard daar nog iets mee doen als "compensatie", bijv. credits in een eventuele nieuwe shop oid. Maar worst case: alles kwijt. Tsja jammer maar helaas. Dat ging net zo hard met alle zuurverdiende cosmetic dingen van D3 (portraits, pets etc.), daar zag je in D4 ook niets meer van terug.
Maar support is niet per sé dat ze constant blijven vernieuwen. Ook D3 krijgt nog support, inmiddels seizoen 39 zie ik. Ja uiteraard alles op een lager pitje, maar de definitie van support is ook wat je er zelf van maakt. Ik verwacht niet 10 jaar lang constant expansions etc. Zeker de laatste paar jaren is het vooral draaiend houden en wat kleine dingen implementeren. In D3 was het na 5 jaar eigenlijk ook wel klaar met Rise of the Necromancer. Tel je die niet mee dan was het zelfs al na 2 jaar al klaar met Reaper of Souls.
Blijkbaar meer D4 gespeeld dan 99% van de andere D4 spelers
:strip_exif()/f/image/Sy28eSiHUhcmxqstf99BeBI3.png?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Angeloonie op 13-09-2026 22:30 ]
Haha wat een grappige pagina.Angeloonie schreef op zondag 13 september 2026 @ 22:28:
Offtopic: dit is ook nog wel een leuke website om te checken: https://timewalking.blizzcon.com/
Blijkbaar meer D4 gespeeld dan 99% van de andere D4 spelers
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zit ook redelijk hoog. Maar OW en WoW toch wat meer
98th voor D4, dat verbaast me niet. Bijna ieder seizoen wel een paar weken meegemaakt met een paar maten.
/f/image/AhkwmBmr7m68408xLh9N72MJ.png?f=fotoalbum_large)