If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
Ik snap de keuze wel. Mensen vergeten snel dat barb 10 seizoenen lang nergens te bekennen was. Ik als verstokte barb heb toen maar sorc gemaakt en dat was best een leuke ervaring. Nu zijn er juist weer een hoop mensen die Barb spelen en dus een nieuwe ervaring hebben.TTLCrazy schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:44:
[...]
Dat vind ik dus een beetje jammer. Elke class zou een uber build moeten hebben zo sterk als die ww barbarian al 2+ seizoenen is. Ik heb dit seizoen een DoK rogue gespeeld mede omdat voor het nieuwe seizoen begon er werd gezegd dat deze ook S class zou zijn. Helaas na start seizoen al weer ingetrokken naar A class. En hoewel ik alles heb gedaan wat ik wilde, is het jammer dat een andere class dat zoveel beter/sneller kan met zelfde kwaliteit gear.
Enigzins geforceerde rotatie wellicht, maar het houdt het spel vers, voor mij persoonlijk.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
Ik snap wat je zegt, maar ik zou het toch leuker vinden dat je elke klasse net zo sterk kan maken, dan kan iedereen zelf de keuze maken. Sommige chars vind ik gewoon niet leuk spelen en als die dan de meta zijn heb ik het niet naar m'n zinShao Kahn schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 09:35:
[...]
Ik snap de keuze wel. Mensen vergeten snel dat barb 10 seizoenen lang nergens te bekennen was. Ik als verstokte barb heb toen maar sorc gemaakt en dat was best een leuke ervaring. Nu zijn er juist weer een hoop mensen die Barb spelen en dus een nieuwe ervaring hebben.
Enigzins geforceerde rotatie wellicht, maar het houdt het spel vers, voor mij persoonlijk.
If you don't read a newspaper you are uninformed, if you do read a newspaper you are misinformed - Denzel Washington
En de allerhoogste/snelste barb is niet eens WW zie ik. Sterker nog, 1e WW komt pas op plaats 12bronce schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 11:01:
Gister 144 gecleared met een volgens maxroll B tier warlock build (tyrant grasp), als ik nu op helltides leaderboard overzicht filter op barbarian (S tier class), warlock en SSF filter aanzet (want dat speel ik). Dan zijn er dit moment op SSF maar 11 barbarians met een hogere clear, en zeker gezien hoe veel groter de barbarian populatie is, dan is verschil allemaal niet zo groot als de tierlists doen vermoeden.
[ Voor 3% gewijzigd door Shao Kahn op 04-08-2026 11:10 ]
Gamertag: FinrazielNL
Ik heb op Maxroll en Mobalytics zitten zoeken en kom er niet helemaal uit. Want, wat ik zoek:
- een paladin build waarbij ik niet continue op internet met lijstjes moeilijk moet doen
- een paladin build die redelijk makkelijk torment XII aan kan, ik hoef niet tot weet ik welk pitlevel op wereldniveau mee te kunnen doen
- leuke gameplay
- makkelijk lijstje met progressie (waar op te letten als je gear vindt)
- niet heel erg afhankelijk van specifieke drops (want ik ga er geen 400 uur extra in stoppen)
Ik kom uit op een Shield of Retribution. Voordat ik die kant helemaal op ga, zitten hier paladins die het hiermee eens zijn? Of is er iets slimmers/beters?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Voor de mensen met dezelfde build, hoe gaan jullie om met de mega cooldown van Wrath of the Beserker?
(ik zie dat de Marshall glyph helpt, maar die heb ik er nog niet in, eentje maar wisselen)
[ Voor 20% gewijzigd door Mad-Matt op 06-08-2026 10:30 ]
Respeccen naar RoA, dan ben je na 1 of 2 avonden op gelijk niveau als gemiddelde barb.TTLCrazy schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:44:
[...]
Dat vind ik dus een beetje jammer. Elke class zou een uber build moeten hebben zo sterk als die ww barbarian al 2+ seizoenen is. Ik heb dit seizoen een DoK rogue gespeeld mede omdat voor het nieuwe seizoen begon er werd gezegd dat deze ook S class zou zijn. Helaas na start seizoen al weer ingetrokken naar A class. En hoewel ik alles heb gedaan wat ik wilde, is het jammer dat een andere class dat zoveel beter/sneller kan met zelfde kwaliteit gear.
Na een avondje of 3 wat klooien met skills en para ben ik toch comfortabel T10 aan het platslaan. Beetje druk op m’n scherm, maar toch best weer even wat vermaak gehad. Maarja, nu komt die grind maar beter spul er weer aan en daar heb ik nog steeds geen zin in. Dus, dat was het weer voor een poosje 🤣
Immortal as in, met een Selig??Mad-Matt schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 09:52:
Gisteren pit95 gehaald met mijn immortal WW Barb, maar dit is echt de limiet.
Voor de mensen met dezelfde build, hoe gaan jullie om met de mega cooldown van Wrath of the Beserker?
(ik zie dat de Marshall glyph helpt, maar die heb ik er nog niet in, eentje maar wisselen)
ik heb geen enkele mythic gear en mij lukt T11 net, dat komt overeen. T12 is veel te hoog voor huidige setup.
Hoe ga ik om met CD van WotB? niet, ik gebruik het alleen voor eindbazen 1 a 2 x, voor de rest is mijn permabeserk afdoende.
Even los van CD op alle gear rollen zijn er wat aspecten of gear die onder bepaalde omstandigheden CD verlagen zoals Flickerstep boots en een Rage of Harrogath icm met Beserk Riping aspect.
Hoe mitigeer jij de Blood Mad Idol? op T11 en 12 moet ik toch voor fortify zorgen middels Steadfast Berserker's AspectPoops_McGhee schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 07:36:
Bij gebrek aan andere interessante games heb ik D4 weer van de plank gehaald en weer eens pixels gaan pletten. Barb in z’n gebruikelijke Garrosh Hellscream outfit, met Frenzy en shout summoned ancients. Toch interessante items gevonden waar ik wel wat mee kan. Blood-Mad Idol doet het erg leuk met mijn build. Die extra burn damage merk ik niet, maar altijd Berserk wel. Dat klapt lekker door, ondanks weinig synergy in gear en zo.
Na een avondje of 3 wat klooien met skills en para ben ik toch comfortabel T10 aan het platslaan. Beetje druk op m’n scherm, maar toch best weer even wat vermaak gehad. Maarja, nu komt die grind maar beter spul er weer aan en daar heb ik nog steeds geen zin in. Dus, dat was het weer voor een poosje 🤣
Defensives hoog en vooral kijken waar ik sta, als ik wat kan zien, tenminste. Fire resistance heb ik behoorlijk hoog en ik heb ook nog items met life on hit. Uiteraard Bulwark en altijd een barrier/fortified. Gaat niet altijd even goed, hoor. Soms ben ik net te laat en dan lig ik wel face cookies te maken op de grond.Shao Kahn schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:26:
[...]
Hoe mitigeer jij de Blood Mad Idol? op T11 en 12 moet ik toch voor fortify zorgen middels Steadfast Berserker's Aspect
Maar over het algemeen, vooral bosses, gaat alles veel sneller plat en hebben ze minder kans om je te raken, omdat ze heel veel sneller dood zijn. Heb wel wat gelezen over de nadelen van BMI, waar gezegd wordt dat je geen damage kan doen als je dood bent, maar dat geldt natuurlijk ook voor mobs. En hoe sneller ze dood zijn, hoe beter.
Voor de huidige build is het wel de betere optie. Maar of ik verder ga experimenteren, dat weet ik dus nog niet. Season is nog lang en ik zal heus nog wel eens inloggen om pixels te pletten.
[ Voor 21% gewijzigd door Poops_McGhee op 07-08-2026 18:26 ]
Ja ik heb ook veel fire resistance gestacked en heb ook best wat life on hit. Een goed getimede Iron Skin doet ook veel. Bulwark, dat is toch niet beschikbaar voor barbs?Poops_McGhee schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 18:23:
[...]
Defensives hoog en vooral kijken waar ik sta, als ik wat kan zien, tenminste. Fire resistance heb ik behoorlijk hoog en ik heb ook nog items met life on hit. Uiteraard Bulwark en altijd een barrier/fortified. Gaat niet altijd even goed, hoor. Soms ben ik net te laat en dan lig ik wel face cookies te maken op de grond.
Maar over het algemeen, vooral bosses, gaat alles veel sneller plat en hebben ze minder kans om je te raken, omdat ze heel veel sneller dood zijn. Heb wel wat gelezen over de nadelen van BMI, waar gezegd wordt dat je geen damage kan doen als je dood bent, maar dat geldt natuurlijk ook voor mobs. En hoe sneller ze dood zijn, hoe beter.
Voor de huidige build is het wel de betere optie. Maar of ik verder ga experimenteren, dat weet ik dus nog niet. Season is nog lang en ik zal heus nog wel eens inloggen om pixels te pletten.
Met rune 'Que' kan dat voor elke class. Die heb ik gekoppeld aan 'Bac', zodat ik altijd een Bulwark up heb als ik wat rondjes loop.Shao Kahn schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 21:23:
[...]
Ja ik heb ook veel fire resistance gestacked en heb ook best wat life on hit. Een goed getimede Iron Skin doet ook veel. Bulwark, dat is toch niet beschikbaar voor barbs?
Ik heb een unique Soulbrand’ charm equipped. Die geeft je 100% health barrier als je een health potion neemt. Dat mag ook al als je full health hebt, dus dropped health pots kun je dan pakken voor extra barrie voor 6 sec. Alle beetje helpen.
[ Voor 22% gewijzigd door Poops_McGhee op 07-08-2026 22:00 ]
S15 weer nieuwe start!
Gisteren Pit 100 best makkelijk kunnen doen met m’n BMI Frenzy Summoner build. Binnen de 5 minuten, zonder dood te gaan. Dikke prima zo. Season rewards zijn ook allemaal binnen. Misschien ga ik nog proberen om die murloc pet op te vissen. 😄
Yes, met Selig.Shao Kahn schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 14:22:
[...]
Immortal as in, met een Selig??
ik heb geen enkele mythic gear en mij lukt T11 net, dat komt overeen. T12 is veel te hoog voor huidige setup.
Hoe ga ik om met CD van WotB? niet, ik gebruik het alleen voor eindbazen 1 a 2 x, voor de rest is mijn permabeserk afdoende.
Even los van CD op alle gear rollen zijn er wat aspecten of gear die onder bepaalde omstandigheden CD verlagen zoals Flickerstep boots en een Rage of Harrogath icm met Beserk Riping aspect.
Gisteren erachter gekomen dat ik maar 16% Cooldown reduction heb, dus wat nieuwe ringen gemaakt en ik zit nu op 40%, nog steeds niet ideaal, maar stukke beter. T11 gaat nu vrij soepel.
Pit100 (T12) lukt inmiddels ook. Grote bosses zijn nog ff een tikkeltje te lastig op T11 en T12.
[ Voor 6% gewijzigd door Mad-Matt op 08-08-2026 11:43 ]
We gaan weer in de wachtstand naar season 15.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
nouja, volgend season maar mee aan de gang.
Dat is je transmutation bij de Cube. Tempers doe je bij de Blacksmith en dat kan tegenwoordig dus ook op unique en mythic gear. En je kunt ze ook bij de oculist enchanten. maar uiteraard niet de aspect veranderen.ChUcKiE schreef op donderdag 13 augustus 2026 @ 00:19:
En dan als temper: Indestructable krijgen….had ik bij minimaal 4 items
Ik zat nog vast in het oude idee dat uniques en mythics niet gewijzigd konden worden. Weet niet of dat in s13 ook al kon, want die heb ik nagenoeg geheel overgeslagen. Wel jammer dat ik er nu pas achter kom, nadat ik klaar ben met s14. Heb ik mezelf toch tekort gedaan😄
Oh, en die indestructible transmutation heb ik ook al zo vaak gehad. Net zo nutteloos als +item level. Ook zo vaak al gehad.
Ik heb Maxroll en Mobalytics doorgeplozen en daar lijken alle ballen op de Herald of Zakarum als schild. Daar heb ik er ondertussen ook al een (prima roll) stuk of 3 van gevonden.

Maar gisteren kwam ik opeens deze tegen in mijn inventory. Ik kan niet helemaal beredeneren of dat een beter idee is dan het schild (het is een unique equiped, dus moet kiezen). Je kunt dan wel een ander mooi schild gaan zoeken, maar weet niet of dat mij helpt om bij Torment XII uit te komen ooit.

Iemand een tip?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Maxroll zegt shield als shield en als charm griswold's opus. En de push build gebruikt geen unique charm maar 2 sets set charms.
Ik volg altijd een build guide van maxroll en werkt altijd wel.
This is the Way.
Pit 100? Wow. Wat voor paragon level heb je dan? En hoe sub sub is sub sub? Ik zie soms filmpjes dat mensen vol met mythics hangen, ik heb er welgeteld 0 en (misschien daardoor) hang ik wel tegen Pit 70 aan zeg maar. (paragon 225'ish)NoTimeRemains schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 19:44:
Ook maar weer eens begonnen met m'n favo char een Necro, ben wel een beetje verbaasd over het gemak waar ik overal doorheen hak. Met sub sub sub optimal gear is T100 makkelijk te doen.