Idd wel goede punten die je benoemd, ik ben dan wel kritisch maar hou ontzettend veel van blizzard games en bedoel het ook niet om te zeuren hoor. Ik vind diablo 4 ontzettend tof en kan ook niet wachten om het ook op de switch 2 zometeen handheld te kunnen spelen;)Angeloonie schreef op zondag 13 september 2026 @ 22:12:
[...]
Tsja hier gaat iedereen een andere mening over hebben, maar op zich is 6 jaar tussen games ook niet zo raar. Als het niet al later dan 2029 wordt, want Blizzard heeft een reputatie van uitstel. Soon™
In het verleden was het geklaag altijd dat er te veel tijd tussen zat. Nu zijn ze een keer in een sneller tempo bezig, is het ook niet goed.
Ik denk dat de terugkomst van Diablo als nieuwe game een betere keuze is dan een expansion. Waarom? Omdat een expansion zich richt op een speeltijd van een uur of 10 qua verhaal.
Als je dan Diablo gaat introduceren in een expansion, terwijl je een hele game en twee expansions nodig had voor Mephisto, dan gaat het als haastwerk aanvoelen. Dan kun je er ook weer 2-3 expansions van maken, maar dan is geheid de klacht dat dat ook uitmelken is.
De keuze om de terugkomst van Diablo apart te trekken, en de hele insteek van de game te veranderen, lijkt mij dan juist een goede keuze. Zo kunnen ze écht doen wat ze willen met het verhaal, ipv propwerk. Je krijgt meer tijd om op te bouwen en uit te werken, wat als het goed is een veel vollediger verhaal en reis als speler moet opleveren. In D4 zou het meer als "Ohja we proppen DIablo er ook nog even in" aanvoelen.
Het zure van cosmetics kopen.. Tsja dat risico heb je bij elke game met cosmetics. Ik heb er zelf ook meerdere gekocht, en uiteraard jammer dat het verloren gaat, maar misschien gaat Blizzard daar nog iets mee doen als "compensatie", bijv. credits in een eventuele nieuwe shop oid. Maar worst case: alles kwijt. Tsja jammer maar helaas. Dat ging net zo hard met alle zuurverdiende cosmetic dingen van D3 (portraits, pets etc.), daar zag je in D4 ook niets meer van terug.
Maar support is niet per sé dat ze constant blijven vernieuwen. Ook D3 krijgt nog support, inmiddels seizoen 39 zie ik. Ja uiteraard alles op een lager pitje, maar de definitie van support is ook wat je er zelf van maakt. Ik verwacht niet 10 jaar lang constant expansions etc. Zeker de laatste paar jaren is het vooral draaiend houden en wat kleine dingen implementeren. In D3 was het na 5 jaar eigenlijk ook wel klaar met Rise of the Necromancer. Tel je die niet mee dan was het zelfs al na 2 jaar al klaar met Reaper of Souls.
Misschien heeft diablo idd een hele nieuwe game nodig ja, als ze maar niet te veel gaan haasten en er ook wel echt een nieuwe game komen dan ipv dat het aan gaat voelen als expansion op D4.
Playstation 5 / Switch 2
Holy crap xD Dacht dat ik al veel gespeeld had maar jij wint!
Mooi die hardcore statistiek
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Denk je? Dan hadden we denk ik wel iets gehoord toch tijdens blizzcon? Denk dat ze druk zat zullen zijn met D5 komende jaren en er niet zo gek veel nieuws meer zal komen nu voor D4 na deze anouncement.Goldman schreef op zondag 13 september 2026 @ 22:50:
Ik gok dat ze nog wel een expension maken voor D4, D5 is nog 2,5 jaar van ons verwijderd
Playstation 5 / Switch 2
1x dood en daarna nog een paar op HC gemaakt, maar nooit verder geleveld, dus die leven nog 🤣Angeloonie schreef op maandag 14 september 2026 @ 08:37:
[...]
Holy crap xD Dacht dat ik al veel gespeeld had maar jij wint!
Mooi die hardcore statistiekWas dat 1x dood en daarna nooit meer? Of gewoon veel beter en echt nooit meer doodgegaan?
Die 28 Butcher deaths valt me wel tegen. Had toch echt gedacht dat ik daar minder dood was gegaan.
[ Voor 12% gewijzigd door Poops_McGhee op 14-09-2026 08:41 ]
Hele weekend tijdens blizzcon waren de world bosses vervangen door Moophisto, die zomaar 10 Mythics dropt bij defeat.. kom ik ook achter om zondag avond om 22:00.. net 1 run kunnen pakken
idd 8 mythics gedropped.
De artwork van Moophisto was wel gaaf
idd 8 mythics gedropped.
De artwork van Moophisto was wel gaaf
[ Voor 9% gewijzigd door Shao Kahn op 14-09-2026 09:44 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/
/f/image/D2O7c2w5rjGbCCu32hxc16dI.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Ra2xp7WQ2kVK6BxFmY3LOyqj.png?f=fotoalbum_large)