Yes, ik gebruik de hammer als statstick, er zijn drie stats goed op en wil er een bijrollen.biggydeen2 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:46:
[...]
Wat betreft die hammer, als er maar 1 stat mist en de rest is goed kun je hem gewoon equippen. Op wapen wil je crit dmg, vuln. dmg. en strenght. Als je twee hebt en je mist eentje is dat niet zo erg hoor. Dat enchanten is inderdaad veel te duur. Zelfs in de endgame heb je niet zomaar miljoenen liggen of je moet al extreem gaan grinden of geluk hebben met enchanting. Daarnaast droppen er best wel vaak gele uniques met de juiste stats. De dmg van een hammer boeit niet in een WW build (tenzei je bludgeoning weapons gebruikt voor WW, maar dan boeit de dmg van je two handed slashing weapon niet). Net zo goed dat de dmg van je twee 1 handed weapons ook niet boeit. Het zijn enkel de stats die meedoen voor je build. Voor je two handed slashing weapon wil je zo hoog mogelijke dps en daarna pas de andere stats.
Het zou mooi zijn als blizzard een aantal filters in gaat voeren. Bijvoorbeeld dat je kunt instellen dat een item in je bag minimaal stat x en x moet hebben en anders wordt hij geflagged als rommel. In de endgame heb je alleen maar iets aan de gele items als 3 van de 4 stats goed rollen. Dat gebeurt amper maar het kost heel veel tijd om continue elk item weer te checken.
Mijn huidige hammer had twee goede stats en de derde gerold naar wat ik nodig had. De nieuwe hammer is zonder vierde stat geen upgrade, maar als die vierde stat goed rolt, dan is het een endgame hammer.
Zit dan dus tussen wal en schip. Zelfde geval met de gloves
Als het niet zo intens duur was had ik er wel al de juiste stats op kunnen rollen.