Luxurydiver schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 11:33:
Als fanatieke Diablo gamer heb ik al veel tijd zitten in Diablo 4. Momenteel met mijn 4e char bezig. Mijn main is een lvl 60 Necro, Alts: lvl 61 Barb, lvl 43 Rogue en deze week gestart met een Sorc. Waarom?
Na de campaign volledig te hebben uitgespeeld en daarnaast alle renowns, statues en aspects afgevinkt te hebben, blijft de end game over.
Heb heel veel plezier gehad in de campaign en story quests (voor de renown) in T2 en 3,
maar op enig moment bij elk char class kom je tegen een plafond om naar T4 door te stoten. Dit plafond kwam bij mij rond lvl 58 bij de twee characters. Dan moet je bepaalde unique of sacred legendary aspect items zien te vinden om je character te boosten en klaar te maken voor de CAP dungeon.
Dan start de item grind in slechts 3 goede dungeons (want tree of whispers en world bosses droppen shit, sorry voor de spoiler) en moet je helaas elke 10min terug naar de stad om je items te checken, verkopen of te salvagen. De troep die je krijgt inclusief legendaries is substantieel en je bent op een gegeven moment meer bezig met uitzoeken dan spelen (Want je stash tab is al heel snel vol met legendaries die je wellicht wil gaan gebruiken om een andere build te testen).
Ook de build die ik wilde gaan spelen met mijn main (pure minion) is helaas op dit moment niet sterk genoeg voor de end game. Je moet naar een curse, blight en skeleton shadow explosion build gaan om je minions belabberde attack strength te compenseren. (Zelfs na het verkrijgen van de twee must have Uniques). Dit is totaal niet hoe ik D4 wilde spelen en zeker niet voor langere tijd.
Een skeleton explosion build zonder shadow dmg is niet mogelijk wat tijdens Early access & Beta wel werkte, een pure minion met sacrifice boosts is niet mogelijk.
Kortom je moet een soort Sorc gaan maken van je Necro om de T4 Capstone dungeon te gaan halen. Nee dank je.
Barb speelt heel erg fijn en wordt heel sterk later in de game, maar ook daar wordt het na lvl 60 een grind voor de betere items. Dank aan een Clan GOT3 member die me heeft geboost om in T4 te komen. Toen alleen T4 dungeons geprobeerd, maar helaas was dat geen fun HOTA en WW builds zijn persoonlijk ook niet echt mn ding, dus dit char gaat de ijstkast in.
Rogue Twisting blades gespeeld, maar dit vergt een dusdanige oplettendheid en button bashing skill dat het niet echt relaxed gaming was. Ben geen 15 jaar meer, dus die heb ik ook maar geparkeerd.
Ik hoop echt dat ze met patches voor of bij start van het seizoen om de Necro Minions weer wat kracht bij te zetten want anders ga ik tot die tijd maar weer naar mijn andere hobbies.