Ohmarinus schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 07:59:
[...]
Helemaal mee eens.. Verder voelt het na een bepaald level ineens alsof je een soort grind tunneltje in gaat.
Veel activiteiten lonen niet genoeg waardoor je alleen maar dungeons en helltides gaat doen, want als je iets anders doet, heb je het gevoel dat je totaal niet meer sterker wordt of überhaupt nog gear improvements vindt.
Ik ga mijn sorc tot lvl 80 duwen, kijken wat er uit die lvl 80 loot crates komt die je van bosses krijgt en dan ga ik bedenken of ik nog wel verder wil spelen. Misschien dat ik nog een barb ga levelen maar verder geloof ik het wel. De early game is bij de meeste karakters ronduit slecht. Nu heb ik misschien niet het perspectief van de gemiddelde speler, en misschien ook een vertekend beeld door al sinds release van alle diablo games te spelen, maar ik denk dat ik met D3 de meeste tijd heb doorgebracht en D3 ook het leukst vond van alle diablo games. Je komt gewoon in een soort ritmische flow terecht die heel fijn voelt.
D4 is mij net iets te weinig flow, je kunt het tempo er niet lekker in houden tenzij je een endgame barb bent en ww kunt streamen tot je een ons weegt.
Toch geef ik het nog even, misschien worden er dingen aangepast. En de main story vond ik wel interessant. Verder is de wereld echt heel mooi, de muziek is top, crafting e.d. is net goed genoeg en de toevoeging van sidequests is ook leuk. Het is alleen jammer dat sidequests niks toevoegen nadat je alle renown hebt gehaald. Dus die doe je eigenlijk alleen nog maar wanneer je even geen zin hebt in farmen of levelen.
Het is ook een beetje demotiverend dat ondanks dat mijn sorc erg sterk is voor zijn level, je dan spelers tegenkomt van lagere levels die misschien wel vijf keer jouw damage output hebben en die ook nog kortere cooldowns hebben terwijl ik al bizar hoge cooldown heb voor mijn level (op elk mogelijk item zowat de max roll). Druid en barb outshinen sorc echt heel erg op lvl 75.
Voor nu dus lvl 80 halen op sorc en tegelijkertijd mijn eerste glyph naar lvl 15 (zit nu op 12). Daarna kijken of ik mijn lvl 35 barb verder wil levelen. Het voordeel is dat ik al bijna alle dungeons heb vrijgespeeld dus dat levelen met barb makkelijker wordt doordat je toegang hebt tot alle aspects uit dungeons en natuurlijk al twee keer mother's embrace hebt gevonden en wat andere items die de fury-depressie die ww-barb lijkt te hebben wat milder maakt

Ik vind het juist tig keer beter dan diablo 3. In diablo 3 liep ik heel snel tegen een muur aan en kwam ik gewoon niet verder. De paragon points voegen in d3 ook niks toe tenzei je er honderden hebt. In D4 is het paragon board wellicht wel het belangrijkste van allemaal. Heb je bepaalde glyphs of legendary skills dan kun bepaalde normale skillpoints weer ergens anders in gooien. Vergeet ook niet dat D3 in het begin al helemaal geen end game content had.
Het grind tunneltje kom je in zodra je gear hebt wat al vrij goede stats heeft. Sterker wordt je altijd want je hebt XP nodig voor lvls en paragon points. Maar dat lijkt me ook een beetje de bedoeling. Als je na 3 weken al de beste gear hebt, wat ga je dan nog doen? Het houdt mij juist bezig om nog iets betere items te vinden.
Toevallig heb ik een end game barb (lvl75) en dat WW streamen valt wel mee. Het is onmogelijk om dat continue te doen in combinatie met de skill dat fury increase 100% is + dmg increase van 135%. Dat lukt alleen als er genoeg mobs om je heen staan en is volledig afhankelijk van de CD op de shouts. Ik heb vrijwel alle CD gear voor shouts en 3/5 best in slot items voor barb maar mijn WW kan ik zeker niet continue laten draaien als er weinig mobs om me heen staan. Dus klikt allemaal leuk, in de praktijk werkt dat alleen met de allerbeste gear en rolls.
Op dit moment is de endgame voornamelijk:
- Helltides (8-12 legendaries per keer + mats voor enchanten etc)
- Legion events (voor mount drops en obols)
- World bosses (random loot)
- WT4 nightmare dungeons (legendaries en ancesterals)
- Tree of Whispers (random loot)
Het wisselt elkaar continue af en zolang je nog items hebt om te upgraden is er altijd wel iets te doen. Maar op een gegeven moment zal je uiteindelijk alleen nightmare dungeons doen voor de beste gear. Hoewel, ik heb 3 best in slot items gevonden in normal dungeons dus ja...
Mijn tips voor andere spelers:
- Salvage al je gear tijdens het lvlen. Gold heb je amper nodig. Vanaf lvl 60 en als je wat vaker doodgaat kun je beginnen met verkopen.
- Pak alle herbs en dingen mee onderweg want die heb je echt nodig in de endgame indien je potions etc wilt maken
- Volledige durability loss kost op lvl75 500k
- Ga niet wachten op de ultieme drops want die komen niet. Met andere woorden, gebruik je aspects zodra je een redelijk item hebt en laat ze niet in de bank liggen. Doodzonde en heb ik veel te lang gedaan.
- Kijk goed naar je paragon board + glyhs want dat kan je complete build veranderen
- Unique ancestral items moet je een beetje geluk mee hebben en de drop rate is extreem laag. Ga hier dus niet omheen bouwen.
Tijdje geleden poste ik dat ik een of andere pants had gevonden welke een barrier gaf. Bleek de best in slot voor barb te zijn. Mijn ancestral wapen heb ik maar weggedaan en een legendary gepakt en +50% dmg while barrier is active erop geplakt. Kan nu zelf bepalen wanneer een barrier actief is dankzei de pants. Kan gewoon op 100% health een potion poppen en geeft dan een barrier van 60% HP en dan krijg ik nu dus ook een dmg buff van +50%.
Wil echt benadrukken, gooi je aspects op je gear. Ook al heb je een max roll op je aspect. Heb je redelijke gear gooi het er gewoon in. Het ultieme item dropt toch niet. Teveel random stats waarvan je maar 1 kunt aanpassen. Dan rol je overal sneller doorheen en krijg je dus ook sneller nieuwe loot. Meeste aspects droppen toch wel meerdere keren.