Ik begin helaas een mixed feeling te krijgen van Diablo 4. Het gaat mij niet om de loot en de evade dat gewoon niet lekker werkt met muis en toetsenbord, maar de magere end-game content en seizoenen.
Veel voelt mager en nutteloos aan, alleen de nightmare dungeons zijn je tijd waard. Side missions hoef je ook niet te doen voor goud en EXP. Alleen als je "kleine" storylines wilt volgen.
Ik heb al eerder aangegeven dat elke seizoen een eigen thema bevat. Daarnaast krijgt elke seizoen ook nieuwe storyline content.
Maar wat ik dus nu ontdekt heb, is dat alle nieuwe storyline content in een seizoen niks te maken heeft met het hoofdverhaallijn. Dat niet alleen, de nieuwe storyline is ook alleen beschikbaar in het seizoen. Is de seizoen voorbij, heb je dus ook geen toegang meer tot de nieuwe storyline content.
Wanneer gaat het hoofdverhaallijn verder? Met een expansion, wat schijnbaar al bevestigd is door Blizzard. Met andere woorden, het hoofdverhaal gaat pas verder met een expansion, wat misschien nog 2 tot 4 jaar op zich laat wachten.
Tot die tijd hebben we tijdelijke side storylines die verdwijnen als het seizoen voorbij is. Misschien dat ze ooit nog terug komen, of helemaal niet, aldus Blizzard.
Ik vraag me dan af welke content dan wel beschikbaar blijft? Moet je dan weer na elk seizoen world bosses, legion, helltide, tree of whispers en nightmare dungeons blijven herhalen, totdat nieuwe tijdelijke content beschikbaar komt?
Als dit echt zo, vind ik het best wel teleurstellend. Ik hou niet van tijdelijke content. Ik had gehoopt dat alle content erin bleef zitten en dat alleen de seizoen rewards (season pass) zou verdwijnen. Maar nee, nieuwe content en storyline in een seizoen verdwijnen dus ook. Is de seizoen voorbij, heb je dus weer alleen de "core" game.
Ik dacht dat we met elk seizoen een stukje nieuwe hoofdverhaallijn krijgen en dat ze nieuwe content aan de core game toevoegen. Schijnbaar is het alleen tijdelijke content.
Dus met andere woorden, alleen je cosmetische seizoen rewards blijf je behouden, alle nieuwe content verdwijnt weer.
Dit is in hoeverre ik het begrijp. Ik hoop dat deze informatie onjuist is, anders is dit wel zéér teleurstellend..
[
Voor 23% gewijzigd door
Toonen1988 op 16-06-2023 05:09
]