Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

ow nee maar het irriteert gewoon dat je echt 0 gear vindExactor it schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:25:
[...]
Also dat je reden om te stoppen is, wil ik je er best doorheen loodsen als dat kan. Ik heb hem al gedaan en weet niet of het nog een keer kan.
maar miss is het gewoon tijd om eens lekker naar een andere class te kijken en daarmee te gaan spelen tot het weer wat minder warm is hehe
tnx voor het aanbod!
dit helpt dan echt nietAngeloonie schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:26:
Wow.. Vanmiddag een ancestral rare staff gevonden... Die had al dik +dps zonder mods, vervolgens reroll ik een nutteloze stat naar +186 intelligence (voor de beeldvorming: met die staff aan heb ik nu 543 intelligence).
Oude staff: 1626 dps
Nieuwe staff:
[Afbeelding]
Met afstand de grootste DPS bump van de afgelopen week
Firewall ging van 24k naar 40k
[ Voor 40% gewijzigd door Wognummer op 11-06-2023 20:52 ]
Salvage dat ding! Vast mooie mats.Angeloonie schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:26:
Wow.. Vanmiddag een ancestral rare staff gevonden... Die had al dik +dps zonder mods, vervolgens reroll ik een nutteloze stat naar +186 intelligence (voor de beeldvorming: met die staff aan heb ik nu 543 intelligence).
Oude staff: 1626 dps
Nieuwe staff:
[Afbeelding]
Met afstand de grootste DPS bump van de afgelopen week
Firewall ging van 24k naar 40k
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Always bet on Huub

100%
Nu is het levelen eerst weer gebeurd vrees ik. Komende week avonddienst met veel overwerk.
Dus level 40 moet het eerst maar even bij blijven...
Sloopt wel lekker met Firebolt, Meteor, Incinerate en Fire Hydra. Teleport en Ice Armor als backup skills.
Fireball en Ice Armor als enchantments.
[ Voor 19% gewijzigd door SandsOfArrakis op 11-06-2023 21:49 ]
He who controls the Spice, controls the Universe.
Verwijderd
De bedoeling is dus om het bij mijn main te houden tot season. Gaat nog even duren helaas.
Ik heb de campaign er bijna opzitten (denk ik) en ga dan vooral erg snel los met de barb.Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:26:
Ik ben een beetje met een alt bezig geweest maar dan denk ik toch snel: wachten tot season 1. Tevens weet je dat de alt ervaring nu op zijn minst is en dat het alleen maar beter wordt in de toekomst.
De bedoeling is dus om het bij mijn main te houden tot season. Gaat nog even duren helaas.
Vind het nu wel lekker om steeds 1-2 uurtjes s'avonds te gamen en tegen de tijd S1 komt zal het wel weer druk worden (werk/vakantie etc).
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games
:fill(white):strip_exif()/f/image/KEyCnH9laiwkdeOIBG8IZPAC.png?f=user_large)
Bij de jeweler volgens mij (neem wel genoeg geld mee, 1e x is betaalbaar, alles erna is heeeel duur)Vortigen schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:42:
Hoe reroll je eigenlijk een item voor (hopelijk?) betere stats?
Die Ghastly Reins is een vette mount, ik heb die ook. De Traveling Merchant cosmetic heb ik ook gekregen.iaxe393 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:49:
Eindelijk in WT4, evenement gedaan.. 3 kisten 0 legendary's. Teleurgesteld opende ik mn inventory, tot ik dit zag:[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Toonen1988 op 11-06-2023 23:10 ]

we zijn niet de enige haha
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Klinkt alsof je het enorm naar je zin hebt in de game xD... Persoonlijk vind ik de story wel tof. En vind het nou ook weer niet zo simpel.. Maar goed dat ben ik. Het enige waar ik het mee eens kan zijn is dat het soms als een walking simulator aan voelt, helemaal in het begin.. Act 2 en 3 waren, een ramp.. Zodra ik een paard had was alles eigenlijk wel goed te doen.friketje1 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:03:
[...]
Eigenlijk maakt het niet uit. De campaign is meer een soort walking simulator, de helft van de tijd zit je naar een verhaaltje te luisteren of loop je van a naar b zonder tegenstand. Het is een moetje voor geweest voor de devs. Het is niet zo dat je daar de uitdaging moet gaat vinden.
Vind ik persoonlijk wel jammer, die uitdaging is er eigenlijk nergens. Je kunt het jezelf wel moeilijker maken maar dat kost tijd en dan kom je minder snel ver. Tijd wordt beloont, niet vaardigheid. In diablo 3 kostte het nog enige moeite de campaign op hogere moeilijkheid uit te spelen en dat geeft dan voldoening. Diablo 4 heeft eigenlijk alleen endgame. En wat moet je dan doen? honderden keren hetzelfde rondje doen in een dungeon want dan ga je sneller vooruit. En dan kom je na 100+ uur bij de echte "eindbaas" en dan is het klaar. Tja.
Ben nog steeds met ACT 5 bezig.. duurt toch langer dan ik dacht haha... Morgen weer een dag.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
Het hele gebied daar lagt omdat teveel mensen er shit aan het doen zijn

Ik had die dungeon nog niet gehaald afgelopen middag, dus maar even gedaan rond 15:00 uur. In totaal 3 legs dus... meh. Gevoelsmatig hebben ze alles omlaag gebracht maar goed, vooralsnog ben ik voornamelijk bezig met het behalen van alle 5 rewards van alle locaties en Stateus of Lillith in de hoop dat ik t.z.t. rond lvl 70 ben en een dik(ker) wapen zal vinden om door te gaan naar Tier 4.iaxe393 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 00:17:
100% dat de lootcave straks eruit gaat
Inmiddels iets van 7 paragon points die ik nergens in kan steken voelt wel stom
Kan je na het behalen van Capstone op Tier 3 direct meer met je paragon punten? Zo ja, dan ga ik zodra ik online ben denk ik ook maar iets van assistentie oproepen
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Paragon punten kan je altijd besteden. Daar hoef je geen T4 voor te zijn toch? Ik ben inmiddels op level 65 op mijn derde bord bezig en heb er nog twee te gaan die tientallen punten vereisen. Ik heb de T3 capstone dungeon nog niet gedaan. Die borden moet je wel zelf kiezen via de link nodes.Thalaron schreef op maandag 12 juni 2023 @ 02:42:
[...]
Inmiddels iets van 7 paragon points die ik nergens in kan steken voelt wel stom![]()
Kan je na het behalen van Capstone op Tier 3 direct meer met je paragon punten? Zo ja, dan ga ik zodra ik online ben denk ik ook maar iets van assistentie oproepen
[ Voor 7% gewijzigd door Lukin op 12-06-2023 04:54 ]
Dat krijg je van geen spoilers opzoeken… gemist dus. Heb even wat zitten herindelen.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
loot cave?iaxe393 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 00:17:
100% dat de lootcave straks eruit gaat
Gister de 81 gehaald, skills wat zitten te wijzigen en nu aan het leren om te gaan met Fury.
Dus geen core skill meer en moet dus fury management leren.
Heb al wat dmg output gezien ruim in de 6 cijfers, en 7 cijfers als ik WW stops.
[ Voor 33% gewijzigd door pstalman op 12-06-2023 07:51 ]
Hebben andere die ervaring ook?
Tevens voor de eerste keer de slager tegen gekomen.
Mega irritant dat ik niet genoeg afstand kan creëren om een aanval te doen.
Xbox C#, .NET, Vissen
Yep. Iedereen loopt mijn necro er ook uit. Maar goed, ik heb altijd 12 ondode vrienden en een golem bij me, dus dat vertraagt de boel.BlueFoxOne schreef op maandag 12 juni 2023 @ 07:49:
Van het weekend viel me tijdens een event op dat andere spelers mij de hele tijd voorbij lopen en ik er een beetje achteraan hobbel. Het lijkt wel alsof mijn Necro niet zo hard kan lopen.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
De bug is dat er vaak bij Statue of Lilith een pack elite's wordt gespawned nadat je erop hebt geklikt, bij mij was het daar zo druk met NPC's dat ik bijna niet aan de overkant kon komenMilo44 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:04:
Komen soms toch echt wel rare bugs voorbij![]()
[Afbeelding]
Ik sta hier in town ergens in een hoekje en daar staat gewoon een elite met een paar mobs
Klopt. Ik zit nog in T2, maar ik heb nu ook mijn eerste paragon punt (mijn 5e ofzo) die ik niet kwijt kan. Komt omdat je dan niet aan de prerequisites voldoet. Uit m'n hoofd heb ik 115 van de 170 verplichte willpower en 100 van de verplichte 150 dexterity ofzo. Ook van die getallen waarbij ik denk "Hoe kom ik daar opeens aan dan?" (ik denk dat het antwoord is: van alles vrijspelen overal.Lukin schreef op maandag 12 juni 2023 @ 04:52:
[...]
Paragon punten kan je altijd besteden. Daar hoef je geen T4 voor te zijn toch?
Zieke damage! Ik mag hopen dat mijn sorc rond de lvl 81 ook zulke damage doet...pstalman schreef op maandag 12 juni 2023 @ 07:48:
[...]
loot cave?
Gister de 81 gehaald, skills wat zitten te wijzigen en nu aan het leren om te gaan met Fury.
Dus geen core skill meer en moet dus fury management leren.
Heb al wat dmg output gezien ruim in de 6 cijfers, en 7 cijfers als ik WW stops.
Nu lvl 64 ofzo, capstone net gehaald, WT4 gaat net aan. Dus voor nu farm ik nog wat exp op WT3 maar dat begint wel te knagen want de items die droppen op WT3 geven eigenlijk al vijf dagen geen verbeteringen meer. Dit komt omdat ik op veel pieces al precies de endgame stats heb, dus het is super moeilijk om nog upgrades te vinden met ongeveer dezelfde stats. Vrijwel alles is altijd een downgrade. De eerste paar dagen was de loot een stuk beter zo lijkt het.
Hopelijk dropt er snel iets beters
[ Voor 5% gewijzigd door Ohmarinus op 12-06-2023 08:30 ]
En een bonus tip voor de extra requirements van sommige nodes: Als er staat X stat in range dan gaat het om nodes met stat X op het bord kopen. Als er alleen stat X staat dan gaat het om je character stats (inclusief gear). Ik vond de hoeveelheid dexterity dat ik moest kopen al wat hoog.Thalaron schreef op maandag 12 juni 2023 @ 06:36:
Oops![]()
Dat krijg je van geen spoilers opzoeken… gemist dus. Heb even wat zitten herindelen.
Iemand hier tips voor een build om Tier 3 mee te starten en gear te farmen? Heb al builds zitten zoeken maar er zijn (te) veel clickbait build video's dus daarom benieuwd naar ervaringen met builds van andere sorcs hier.
Denk zelf aan een ice shards of frozen orb build.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Oftewel: hoe bepaal je hoe goed een legendary (of elk willekeurig item) eigenlijk is?
Je kan in de settings advanced tooltip aanzetten dan zie je de min-max roll van items.spaceboy schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:57:
Trouwens, een basic vraag: als je een item vindt met een bepaald aspect, dan kan de kwaliteit daarvan verschillen, toch? Bijvoorbeeld een percentage dat in een bepaalde range ligt en afhankelijk is van RNG. Hoe kun je (op de PS5) zien in welke range zoiets zou liggen?
Oftewel: hoe bepaal je hoe goed een legendary (of elk willekeurig item) eigenlijk is?
Dit is een account.
vanavond lvl60 aantikken en Obols gebruiken voor betere gear!
lvl73 is nog ver weg dus ik ga mij nu focussen op een ranged storm build op druid, want als Werewolf te gaan is teveel risico op dit level.
misschien ga ik op lvl73+ naar een tank build (in WoW was ik meestal ook een druid tank
nothing stops this train
ik focus alleen op de beste stats, een klein beetje lager mag nog wel maar de rest gaat in de shredderspaceboy schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:57:
Trouwens, een basic vraag: als je een item vindt met een bepaald aspect, dan kan de kwaliteit daarvan verschillen, toch? Bijvoorbeeld een percentage dat in een bepaalde range ligt en afhankelijk is van RNG. Hoe kun je (op de PS5) zien in welke range zoiets zou liggen?
nothing stops this train
Kijk eens op Maxroll.gg. Daar staan genoeg builds op die je zal kunnen proberen.JohnnyV76 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:56:
Met m'n sorc main (lvl56) de campaign uitgespeeld en ondertussen ook de capstone dungeon gedaan voor tier 3 maar met mijn huidige build en gear is tier 3 te hoog gegrepen. Gebruik nu nog de arc lash build maar na de nerfs is dat nu echt te slap.
Iemand hier tips voor een build om Tier 3 mee te starten en gear te farmen? Heb al builds zitten zoeken maar er zijn (te) veel clickbait build video's dus daarom benieuwd naar ervaringen met builds van andere sorcs hier.
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
ik heb de pech dat ik hem in Diablo 3 voor het laatst gezien heb

[ Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 12-06-2023 09:15 ]
nothing stops this train
Dat is een goede site die ik al kende van Lost Ark maar volgens mij zijn die builds ook nog van voor de nerf patch. Daarom meer benieuwd naar wat andere sorcs gebruikt hebben begin t3.Buizerd__NL schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:07:
[...]
Kijk eens op Maxroll.gg. Daar staan genoeg builds op die je zal kunnen proberen.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Jep. Ik ben hem tot nu toe 3x tegen gekomen, en elke keer in een Nightmare dungeon.Kol Nedra schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:14:
vraagje over de Butcher he.....die kun je in elke dungeon tegenkomen? ook NM enzo?
Dat is geen pech maar geluk, elke keer als ik hem tegenkom verziekt het mn run.Kol Nedra schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:14:
vraagje over de Butcher he.....die kun je in elke dungeon tegenkomen? ook NM enzo?
Een nightmare dungeon op WT4 en boven 25+ heeft beperkte revives..
Een butcher die samen met andere bosses/elites spawned is too much..
Dit is een account.
Ik volg, per ongeluk, ongeveer die arc lash build en merk niet dat het idee van stun locken om cooldown te versnellen te slap is. Nou ja, nu wel omdat ik van alles veranderd heb maar de survivability tussen frost nova en ultimates is vrij hoog en de ultimate sloopt alles.JohnnyV76 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:56:
Met m'n sorc main (lvl56) de campaign uitgespeeld en ondertussen ook de capstone dungeon gedaan voor tier 3 maar met mijn huidige build en gear is tier 3 te hoog gegrepen. Gebruik nu nog de arc lash build maar na de nerfs is dat nu echt te slap.
Welke nerf? Er zijn nog geen nerfs aangekondigd. Ik heb zelf Firewall Build, maar ik ga vanaf level 50+ andere build specc maar blijf wel Firewall gebruiken.JohnnyV76 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:17:
[...]
Dat is een goede site die ik al kende van Lost Ark maar volgens mij zijn die builds ook nog van voor de nerf patch. Daarom meer benieuwd naar wat andere sorcs gebruikt hebben begin t3.
Edit: Bedoel je deze patch? https://maxroll.gg/d4/news/diablo-4-patch-notes-1-0-2d
[ Voor 10% gewijzigd door Buizerd__NL op 12-06-2023 09:35 ]
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
Legion events heb ik inmiddels al tig keer gedaan maar geen enkele legendary loot... Wel inmiddels 4x de ancesteral steed geloot. Als dit zo door blijft gaan wordt het wel een hele lange grind.
Ben er na 35 levels achter gekomen dat je mount sneller of langzamer gaat ten opzichte van de afstand tussen je muis en character. Ik vond die mount al zo ontzettend irritant. De ene keer heeft ie een gewone looppas en de andere keer gaat het wel weer snel ik snapte er niks van. Maar goed, als je muis dus te dicht bij je char zit dan gaat je mount blijkbaar in wandelstand...
Ik lees in de comments hierboven wel drie keer iets over nerfs waar ik verder niks over kan vinden online.Buizerd__NL schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:33:
[...]
Welke nerf? Er zijn nog geen nerfs aangekondigd. Ik heb zelf Firewall Build, maar ik ga vanaf level 50+ andere build specc maar blijf wel Firewall gebruiken.
Nu is Blizzard ook wel onduidelijk kwa wat ze nerfen en de patchnotes zijn echt om te huilen zo summier, maar ik heb gisteren mijn Arc Lash build wat geupgrade door stats te rerollen en te upgraden en zo ging ik van 1k crit naar 4k crit bijvoorbeeld. Ligt eraan hoe hoog de defense van de enemy is, maar inmiddels oneshot ik vrijwel alles op WT3.
En dan te bedenken dat WW barb wel tot een miljoen kan critten. Dan denk ik bij mezelf, ik stop wel met sorc. Nu ik alle renown heb gescoord en 100% completion heb ga ik gewoon lekker barb levelen want dat is en blijft gewoon de sterkste.
Echter de droprates waar Blizz aan sleutelt, dat is wel te merken. Op 1 dag allemaal uniques en mounts, en de dagen erna tot vandaag alleen een unique bij de WT3>WT4 capstone dungeon boss.
Ook ik ben een beetje bang aan het worden dat ik net niet snel genoeg ben gaan grinden en dat droprates nu zijn aangepast.
[ Voor 13% gewijzigd door Ohmarinus op 12-06-2023 09:39 ]
Paragon plekken op het bord hebben geen requirement voor zover ik weet. Je kan je punten altijd besteden. Je krijgt altijd wat er staat bij het eerste bulletpointspaceboy schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:03:
[...]
Klopt. Ik zit nog in T2, maar ik heb nu ook mijn eerste paragon punt (mijn 5e ofzo) die ik niet kwijt kan. Komt omdat je dan niet aan de prerequisites voldoet. Uit m'n hoofd heb ik 115 van de 170 verplichte willpower en 100 van de verplichte 150 dexterity ofzo. Ook van die getallen waarbij ik denk "Hoe kom ik daar opeens aan dan?" (ik denk dat het antwoord is: van alles vrijspelen overal.
Bonussen (2de bulletpoint) van de plekken hebben wel een unlock requirement. Dit is in de vorm van bv. 360 willpower. Dat staat dan weergegeven als jij hebt x / 360 willpower.
[ Voor 5% gewijzigd door Lukin op 12-06-2023 09:48 ]
De cooldown reduction gear nerf heeft sorc wel hard geraakt. Je hebt hoge cooldown nodig (uiteraard) voor alles met toveren. Gear geeft je nu veel minder waardoor je eigenlijk alleen stun kan gebruiken als je cooldowns flink wil verlagen.Ohmarinus schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:36:
[...]
Ik lees in de comments hierboven wel drie keer iets over nerfs waar ik verder niks over kan vinden online.
Nu is Blizzard ook wel onduidelijk kwa wat ze nerfen en de patchnotes zijn echt om te huilen zo summier, maar ik heb gisteren mijn Arc Lash build wat geupgrade door stats te rerollen en te upgraden en zo ging ik van 1k crit naar 4k crit bijvoorbeeld. Ligt eraan hoe hoog de defense van de enemy is, maar inmiddels oneshot ik vrijwel alles op WT3.
En dan te bedenken dat WW barb wel tot een miljoen kan critten. Dan denk ik bij mezelf, ik stop wel met sorc. Nu ik alle renown heb gescoord en 100% completion heb ga ik gewoon lekker barb levelen want dat is en blijft gewoon de sterkste.
Echter de droprates waar Blizz aan sleutelt, dat is wel te merken. Op 1 dag allemaal uniques en mounts, en de dagen erna tot vandaag alleen een unique bij de WT3>WT4 capstone dungeon boss.
Ook ik ben een beetje bang aan het worden dat ik net niet snel genoeg ben gaan grinden en dat droprates nu zijn aangepast.
Ik gebruik ook Arc Lash als basic skill en kan er ook in Tier 3 nog goed mee door. Mijn build is op 4 dingen gebaseerd:JohnnyV76 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:56:
1) Firebolt en ball als enchantments voor extra AoE bij kills en burning bij direct damage
2) Die skill dat je iets van 1% life per seconde krijgt voor elke burning enemy nearby
3) Die skill dat je een 30% barrier krijgt wanneer je een cooldown gebruikt
4) Veel skills met cooldowns (Ik gebruik Arc Lash, Chain Lightning, Teleport, Frost Nova, Ice Barrier en Unstable Currents)
Samen zorgt dit ervoor dat ik constant aan het healen ben omdat alles in de brand staat en ik ook heel veel barriers heb doordat ik 4 skills met cooldown heb die met 30% barrier geven (voor 2 sec).
Daarnaast helpt het wel om boots te hebben met +1 evade charge zodat je (met teleport erbij) 3x uit de weg kunt gaan en je dus super mobiel bent.
Al met al gebruikte ik in Tier 2 echt haast nooit een potion en in Tier 3 misschien 1 per 10 minuten ofzo.
En ik blijf erbij dat het BS is. Legendaries droppen hier elke paar packs op WT4.biggydeen2 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:34:
Mijn ervaring blijft erbij dat de drop rate van legendaries flink is gezakt. Speel nu al even op WT4 maar er dropt vrijwel niks. In WT3 was dat zeker een ander verhaal. Van lvl 60 tot 65 vrijwel geen enkele drop. Ik loop nu met wat gele items rond waar ik niet mijn aspects in wil gooien (behalve uit de codex).
random is randommpra schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:11:
[...]
En ik blijf erbij dat het BS is. Legendaries droppen hier elke paar packs op WT4.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ja, maar klagen op het forum werkt altijd wel. RNGesus leest mee.
Seasons waren in d3 ook altijd een hele verse start die totaal los staat van non seasonal dus ik vind het niet meer dan logisch dat je alles opnieuw moet doen voor een seasonRicmaniac schreef op zondag 11 juni 2023 @ 01:01:
Ik hoor en lees ineens allemaal dingen die toch iets anders zijn dan van te voren gezegt leek te worden.
Mogelijk moeten we in season als je dat gaat spelen wel weer alles opnieuw doen. OOK de lillith statues.
Er is geen confirmation dat met die lillith statues van season 0 over gaat naar Season 1. alleen season 1 en onwarth. Met die passives van de renown dus hetzelfde terwijl eerder duidelijk gezegd leek te worden dat het WEL over gaat naar seasons.
YO! fucknuts! It's Probing time!
Ik heb ongeveer t zelfde alleen nu met de arc lash enchantment ipv de fire bolt enchantment. Daarnaast ook hydra om de burning damage op de mobs te krijgen. Wellicht is het probleem dat ik op deze manier geen mana spender (met cooldown) gebruik dus puur voor de procs met arc lash en stuns/freezes.Robbaman schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:58:
[...]
Ik gebruik ook Arc Lash als basic skill en kan er ook in Tier 3 nog goed mee door. Mijn build is op 4 dingen gebaseerd:
1) Firebolt en ball als enchantments voor extra AoE bij kills en burning bij direct damage
2) Die skill dat je iets van 1% life per seconde krijgt voor elke burning enemy nearby
3) Die skill dat je een 30% barrier krijgt wanneer je een cooldown gebruikt
4) Veel skills met cooldowns (Ik gebruik Arc Lash, Chain Lightning, Teleport, Frost Nova, Ice Barrier en Unstable Currents)
Samen zorgt dit ervoor dat ik constant aan het healen ben omdat alles in de brand staat en ik ook heel veel barriers heb doordat ik 4 skills met cooldown heb die met 30% barrier geven (voor 2 sec).
Zou best een stuk beter kunnen werken met firebolt enchantment en dan wel een spender als chain lightning. Doet meer damage natuurlijk dan hydra en kan dan veel vaker cooldown skills gebruiken dus ook meer barriers. Survivability was op zich best ok op t3 maar damage gewoon te laag.
Ga deze omzetting doen en kijken of dat beter gaat, dank in ieder geval! Ergens vind ik arc lash (wat gewoon een melee skill is) niet zo bij sorc passen dus zal ook nog zoeken naar een full ranged build.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Dit was wel een hele flinke voor de Arc Lash build:Buizerd__NL schreef op maandag 12 juni 2023 @ 09:33:
[...]
Welke nerf? Er zijn nog geen nerfs aangekondigd. Ik heb zelf Firewall Build, maar ik ga vanaf level 50+ andere build specc maar blijf wel Firewall gebruiken.
Edit: Bedoel je deze patch? https://maxroll.gg/d4/news/diablo-4-patch-notes-1-0-2d
Arc Lash
Lucky Hit Chance reduced from 30% to 14%.
Glinting Arc Lash Cooldown reduction reduced from .25 to .15 seconds.
Dat is inderdaad wel een heel belangrijk verschil. Die firebolt enchantment maakt dat deze build werkt. Ik schiet van afstand een chain lightning een groep in en heb dan al 5 of 7 burning enemies (7 bij een proc van m'n legendary die er 7 hops van maakt). Dat is dus al iets van 5% aan health regen per seconde voordat ik uberhaupt het gevecht aangegaan ben. Ik teleport erin (nog meer burning enemies en dus een barrier voor 2s), Daarna een frost nova (weer een barrier en nog meer burning enemies.JohnnyV76 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:38:
[...]
Ik heb ongeveer t zelfde alleen nu met de arc lash enchantment ipv de fire bolt enchantment. Daarnaast ook hydra om de burning damage op de mobs te krijgen. Wellicht is het probleem dat ik op deze manier geen mana spender (met cooldown) gebruik dus puur voor de procs met arc lash en stuns/freezes.
Zou best een stuk beter kunnen werken met firebolt enchantment en dan wel een spender als chain lightning. Doet meer damage natuurlijk dan hydra en kan dan veel vaker cooldown skills gebruiken dus ook meer barriers. Survivability was op zich best ok op t3 maar damage gewoon te laag.
Ga deze omzetting doen en kijken of dat beter gaat, dank in ieder geval! Ergens vind ik arc lash (wat gewoon een melee skill is) niet zo bij sorc passen dus zal ook nog zoeken naar een full ranged build.
Wat arc lashes en chain lightnings erbij en alles staat in de fik en levert me dus flinke health regen op terwijl ik steeds maar een barrier krijg. Als je bovendien eenmaal de mobs bijna dood hebt, dan beginnen de explosies van de fireball enchantment. Het is prachtig om te zien 🤣
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Xbox: SendexNL
Vooral veel samen gespeeld met Eno en Fleddo. Was erg leuk!
Ik heb een Druid (Zulmasu) tot level 66 weten te brengen.
Ik zal dus wat minder online zijn gezien de plicht weer roept. Ben erg benieuwd naar Season 1
Ik heb alleen maar drops van praktisch 10 levels onder mijn character level.sdk1985 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:39:
Zijn de gear drops gebaseerd op het level van equipped gear? Ik heb gisteren een paar dungeons gedaan op level +-20 en ik kreeg in het begin drops van level 10. Bij de 2e/3e dungeon steeg dit naar level 18 en uiteindelijk kreeg ik level 25,28 en 30 gear terwijl ik zelf ondertussen level 24 was. Dus nu waren de gear drops ineens te hoog.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
let me guess:
1 uitbreiding met Paladin/Crusader hero
de andere: Monk?
nothing stops this train
Ik kan mij niet voorstellen, dat iedereen elke 3 maanden renown + altars opnieuw gaat doen. Dat is echt slecht game design, imo. Ik zag ook filmpjes voorbij komen van ''bekende'' youtuber, die zeiden verzamel alle gems die je tegenkomt, want een data-miner is erachter gekomen dat er (wellicht) nog meer tier boven royal gems uitkomen.Freakiebeakie schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:35:
[...]
Seasons waren in d3 ook altijd een hele verse start die totaal los staat van non seasonal dus ik vind het niet meer dan logisch dat je alles opnieuw moet doen voor een season
Wat is het nut om die nu te gaan verzamelen, als ze in het nieuwe seizoen toch pleite zijn of iig niet kan gebruiken. Vind het maar onduidelijk.
[ Voor 29% gewijzigd door Ambition88 op 12-06-2023 11:14 ]
Dit is dan ook de reden waarom ik nm dungeons alleen solo doe als necro summoner. (t29 complete atm). Het enige wat je kan doen is zoveel mogelijk movement speed (boots en amulet) stacken.BlueFoxOne schreef op maandag 12 juni 2023 @ 07:49:
Van het weekend viel me tijdens een event op dat andere spelers mij de hele tijd voorbij lopen en ik er een beetje achteraan hobbel. Het lijkt wel alsof mijn Necro niet zo hard kan lopen.
Tevens voor de eerste keer de slager tegen gekomen.
Mega irritant dat ik niet genoeg afstand kan creëren om een aanval te doen.
- De moeilijkheidsgraad van de vijand/content dat je speelt
- Het type event dat je op dat moment doet (Helltide / NM dungeon / Worldboss / etc.
- Group play (speel je solo of in een party)
En met name die laatste wordt vaak over het hoofd gezien. Je moet gewoon vaker gezamenlijk events en dungeons doen, moet je eens kijken hoeveel (goede) loot je krijgt.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Monk lijkt me vet. Was m'n favoriet in D3. Paladin mis ik ook. Tot die tijd hou ik het wel uit m'n m'n skeleton boy.Kol Nedra schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:09:
ik had begrepen dat er zeker 2 grote uitbreidingen komen voor Diablo IV
let me guess:
Blizzard heeft ook al gezegd dat ze overkomen, alleen niet vanuit softcore naar hardcore.Ambition88 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:11:
[...]
Ik kan mij niet voorstellen, dat iedereen elke 3 maanden renown + altars opnieuw gaat doen. Dat is echt slecht game design, imo. Ik zag ook filmpjes voorbij komen van ''bekende'' youtuber, die zeiden verzamel alle gems die je tegenkomt, want een data-miner is erachter gekomen dat er (wellicht) nog meer tier boven royal gems uitkomen.
Wat is het nut om die nu te gaan verzamelen, als ze in het nieuwe seizoen toch pleite zijn of iig niet kan gebruiken. Vind het maar onduidelijk.
https://www.wowhead.com/d...et-between-seasons-332817
Vorig jaar was er een leak via Twitter. Het is waarschijnlijk dat de zesde class een soort kruising tussen engel en mens wordt, door de community tot Valkyrie gedoopt. Je zag een figuur met angel wings, speer en schild. Vermoedelijk een holy class.Kol Nedra schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:09:
ik had begrepen dat er zeker 2 grote uitbreidingen komen voor Diablo IV
let me guess:
Maar er is nog meer speculatie, wel een stuk vager. O.a. iets over een soort Triune cleric figuur. Maar lijkt me onwaarschijnlijk gezien het verhaal.
Of er een zevende komt en wat die zou moeten zijn, daar is nog niets over bekend.
Ja behalve dat men hier loopt te klagen over generfde drops, wat gewoonweg niet zo is. Random is tot op een zekere hoogte random, maar overall is te merken dat als je gewoon spul snel killt, de loot alleen maar beter wordt naarmate je hogere nm dungeons doet.
Probleem is dat mensen te snel naar WT4 willen (zie gevraagde hulp met capstone) en vervolgens geen deuk in een pakje boter slaan.
Ga gewoon na je WT4 capstone nog ff door op WT3 als WT4 re hoog is (voor vrijwel iedereen dus), bijvoorbeeld normal dungeons doen voor renown.
Exact dit. Zolang je snelheid enorm omlaag gaat, gaan ook je drops omlaag en dan is het het gewoon niet waard. Ik ben nu level 64 en heb de capstone dungeon op dit level en op level 61 geprobeerd. Nu ga ik er redelijk doorheen, maar het is nog significant trager dan zou moeten. Ik blijf dus nog even een tijdje op Nightmare. Mis nog één legendary, dus ruimte voor verbetering voordat ancestral items komen.mpra schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:21:
[...]
Ja behalve dat men hier loopt te klagen over generfde drops, wat gewoonweg niet zo is. Random is tot op een zekere hoogte random, maar overall is te merken dat als je gewoon spul snel killt, de loot alleen maar beter wordt naarmate je hogere nm dungeons doet.
Probleem is dat mensen te snel naar WT4 willen (zie gevraagde hulp met capstone) en vervolgens geen deuk in een pakje boter slaan.
Ga gewoon na je WT4 capstone nog ff door op WT3 als WT4 re hoog is (voor vrijwel iedereen dus), bijvoorbeeld normal dungeons doen voor renown.
Jij snapt hetDeadsmell schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:24:
[...]
Exact dit. Zolang je snelheid enorm omlaag gaat, gaan ook je drops omlaag en dan is het het gewoon niet waard. Ik ben nu level 64 en heb de capstone dungeon op dit level en op level 61 geprobeerd. Nu ga ik er redelijk doorheen, maar het is nog significant trager dan zou moeten. Ik blijf dus nog even een tijdje op Nightmare. Mis nog één legendary, dus ruimte voor verbetering voordat ancestral items komen.
In die tijd 4 lvls gehaald +2 renowns volledig complete. Dat alleen al is zo'n upgrade in dmg vanwege paragon lvls (en gelevelde glyphs).
Daarna was 21 prima te doen en vanuit daar verder doorgegaan, met als primaire taak een hoog ilvl weapon te regelen (800+).
Ben het half eens met je statement. Ja, qua level is het verstandig om te zorgen dat je in de buurt bent van de Lv70 die vereist is, simpelweg vanwege levelscaling. Maar je wilt wel ASAP naar WT4 i.v.m. de ancestral items die gaan droppen, dat is namelijk je endgame loot en hoe eerder je die kan krijgen hoe beter. Je ziet een significante sprong in DPS en survivability zodra je een goede Ancestral hebt t.o.v. een Sacred.Deadsmell schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:24:
[...]
Exact dit. Zolang je snelheid enorm omlaag gaat, gaan ook je drops omlaag en dan is het het gewoon niet waard. Ik ben nu level 64 en heb de capstone dungeon op dit level en op level 61 geprobeerd. Nu ga ik er redelijk doorheen, maar het is nog significant trager dan zou moeten. Ik blijf dus nog even een tijdje op Nightmare. Mis nog één legendary, dus ruimte voor verbetering voordat ancestral items komen.
Dus als je met hakken-over-de-sloot de capstone hebt gehaald (of je wordt gecarried) en je denkt ff snel WT4 loot te gaan scoren: think again. Alle content is lv70 of hoger, het is niet voor niets een CAPSTONE dungeon die je moet halen. Desaniettemin, het geeft je ook wel voldoening als je uiteindelijk ziet dat je opeens WEL die mobs van lv70+ kan hebben...
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Ja, precies! Daar focus ik nu ook op. Heb in drie area's renown compleet en 3/5 in de rest. Even doorpakken en als alles vol is de capstone dungeon nog eens doen. En daarna even wat gemakkelijke content tot er een ancestral wapen dropt en ik verder kom. Snelle vooruitgang is geen vooruitgang.mpra schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:30:
[...]
Jij snapt hetIk dacht ook, oh ik heb de capstone solo gecomplete (@59), tijd voor WT4. Helaas. T21 dungeon ging gewoon niet lekker, dus toen gedaan wat ik als advies gaf in mijn vorige post (en tier 20 nm dungeons).
In die tijd 4 lvls gehaald +2 renowns volledig complete. Dat alleen al is zo'n upgrade in dmg vanwege paragon lvls (en gelevelde glyphs).
Daarna was 21 prima te doen en vanuit daar verder doorgegaan, met als primaire taak een hoog ilvl weapon te regelen (800+).
Ja, dat is in principe niet heel anders dan wat ik zeg. Je moet er klaar voor zijn. Die capstone dungeons zijn voor solo play. Het is een test om te zien of je er klaar voor bent. Als je gecarried wordt, dan bak je er niets van op WT2. Maar je gaat vast lekker rap omhoog qua prestaties als die ancestrals droppen.CSB schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:31:
[...]
Ben het half eens met je statement. Ja, qua level is het verstandig om te zorgen dat je in de buurt bent van de Lv70 die vereist is, simpelweg vanwege levelscaling. Maar je wilt wel ASAP naar WT4 i.v.m. de ancestral items die gaan droppen, dat is namelijk je endgame loot en hoe eerder je die kan krijgen hoe beter. Je ziet een significante sprong in DPS en survivability zodra je een goede Ancestral hebt t.o.v. een Sacred.
Dus als je met hakken-over-de-sloot de capstone hebt gehaald (of je wordt gecarried) en je denkt ff snel WT4 loot te gaan scoren: think again. Alle content is lv70 of hoger, het is niet voor niets een CAPSTONE dungeon die je moet halen. Desaniettemin, het geeft je ook wel voldoening als je uiteindelijk ziet dat je opeens WEL die mobs van lv70+ kan hebben...
[ Voor 40% gewijzigd door Deadsmell op 12-06-2023 11:39 ]
klinkt goed, ik heb zelf iets andere Arc Lash build, maar merk dat bij mij eerdere health een ding is dan perse de dmg (lvl60). Ik gebruik zelf blizzard erbij om enemies te vertragen, voor de rest gaat de meeste dmg bij mij naar basic skill damage / vulnarable en stun. En ook wat cooldown reduction. Ik gebruik zelf geen fire verder momenteel.Robbaman schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:50:
[...]
Dat is inderdaad wel een heel belangrijk verschil. Die firebolt enchantment maakt dat deze build werkt. Ik schiet van afstand een chain lightning een groep in en heb dan al 5 of 7 burning enemies (7 bij een proc van m'n legendary die er 7 hops van maakt). Dat is dus al iets van 5% aan health regen per seconde voordat ik uberhaupt het gevecht aangegaan ben. Ik teleport erin (nog meer burning enemies en dus een barrier voor 2s), Daarna een frost nova (weer een barrier en nog meer burning enemies.
Wat arc lashes en chain lightnings erbij en alles staat in de fik en levert me dus flinke health regen op terwijl ik steeds maar een barrier krijg. Als je bovendien eenmaal de mobs bijna dood hebt, dan beginnen de explosies van de fireball enchantment. Het is prachtig om te zien 🤣
Voor de rest probeer ik om altijd een barrier te hebben lopen, heb ook wat aspects rondom barriers.
Heb ook amulet met 3 ranks in de glass canon, dus ik boost ook wel echt mijn damage, en voor de rest ook dingen in movement speed (Esu heirloom), maar dat is mss beetje kwestie van smaak.
Maar uiteindelijk probeer ik efficient te zijn en snel richting het doel te gaan, als ik vast loop probeer ik de ultimate klaar te hebben.
Nu kan ik 2 dingen doen: proberen zonder minions (maar ik leun qua strategie erg op die gasten) óf een aantal keren die dungeon doorploegen (kost met wel een uur, het gaat niet als een mes door warme boter, maar het kán wel) en dan hopen dat de bug niet optreedt.
Iemand dus ervaring in Cathedral of Light als necro?
Dit is als het goed is met de hotfix van vanochtend opgelost.spaceboy schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:36:
Zijn hier trouwens mensen die met een necromancer spelen mét minions die de WT3 capstone dungeon hebben gedaan? Ik zit dus in dubio: in principe kán ik dat niveau (solo) aan, ik kwam dit weekend tot de eindbaas (spoiler:), maar die is bugged en dat lijkt te komen door het gebruik van minions.de Curator
Nu kan ik 2 dingen doen: proberen zonder minions (maar ik leun qua strategie erg op die gasten) óf een aantal keren die dungeon doorploegen (kost met wel een uur, het gaat niet als een mes door warme boter, maar het kán wel) en dan hopen dat de bug niet optreedt.
Ben met mijn rogue tot level 80 gekomen zonder enige build kennis van het internet te plukken maar gewoon uit de losse pols wat lekker speelde. Merkte echter gister wel dat ik vast zit om hogere Nightmare dungeons (30+) niet lekker doorheen kom. Dus ik ga denk ik toch even kijken of er zaken zijn die ik zou kunnen aanpassen. Wil nog steeds niet een 100% build kopie van internet plukken. Ook nog wat tweakers kunnen helpen in het behalen van hun capstone dungeons.
Vanaf level 60+ is het levelen wel redelijk eentonig en gaat het wel tergend langzaam. Wellicht dat andere mensen dit ook (gaan) ervaren? Daarom doe ik het vanaf nu gewoon rustig aan en af en toe een uurtje wat dungeons doen. Is natuurlijk ook niet gezond 10+ uur per dag Diablo te spelen
Voor het seizoen denk ik of om weer rogue te kiezen, want daar heb ik nu de meeste kennis over. Of juist mijn andere favoriet een Necro te starten om juist wat afwisseling te hebben (of toch druid?
Durf wel te concluderen na zoveel uur doorgebracht te hebben in Diablo dat het echt wel een leuk spel is. Geef het zeker een 8. Verwachting is dat het alleen maar beter gaat worden met toekomstige updates.
Heb je een linkje naar deze build?Robbaman schreef op maandag 12 juni 2023 @ 10:50:
[...]
Dat is inderdaad wel een heel belangrijk verschil. Die firebolt enchantment maakt dat deze build werkt. Ik schiet van afstand een chain lightning een groep in en heb dan al 5 of 7 burning enemies (7 bij een proc van m'n legendary die er 7 hops van maakt). Dat is dus al iets van 5% aan health regen per seconde voordat ik uberhaupt het gevecht aangegaan ben. Ik teleport erin (nog meer burning enemies en dus een barrier voor 2s), Daarna een frost nova (weer een barrier en nog meer burning enemies.
Waar vind je die info?? Heb al ff gezocht, maar de patch release notes zijn niet echt te vinden (voor mij dan).Bazziek schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:48:
[...]
Dit is als het goed is met de hotfix van vanochtend opgelost.
Verwijderd
https://us.forums.blizzar...c/pc-general-discussion/5spaceboy schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:13:
[...]
Waar vind je die info?? Heb al ff gezocht, maar de patch release notes zijn niet echt te vinden (voor mij dan).
HOTFIX 8 - JUNE 11, 2023 - 1.0.2
Bug Fixes
Bosses
Fixed an issue where “The Curator” in the Capstone dungeon would disappear with one of its abilities.
Fixed an issue where the level 100 Pinnacle encounter would not progress properly.
Fixed an issue where the Capstone boss would not be able to target the player during some encounters.
PvP
Fixed an issue where PvP damage adjustments would improperly stack with other Damage Reduction leading to incorrect expectations against other players.
Dungeons
Further adjustments to Elite monster rates in dungeons.
Addressed an issue where party members who failed a Nightmare Dungeon would end up in separate instances of a new Nightmare Dungeon.
Fixed an issue where players could receive credit for Nightmare Dungeons when other party members were completing Normal Dungeons.
Items
Fixed an issue where items would drop in lower World Tiers than originally intended.
Miscellaneous
Further stability fixes and improvements.
ROG CROSSHAIR Hero 870E -Ryzen 9 7950X3D- Waterkoeling- 64 gig 6800mhz - Nitro+9070XT
Ik heb 'm als minion (12 shadow skellies en iron (?) golem) build gedaan, maar had dit probleem niet. Maar dat was al wel een tijdje geleden, vlak na de vorige patch met kleine buff voor summoner necro.spaceboy schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:36:
Zijn hier trouwens mensen die met een necromancer spelen mét minions die de WT3 capstone dungeon hebben gedaan? Ik zit dus in dubio: in principe kán ik dat niveau (solo) aan, ik kwam dit weekend tot de eindbaas (spoiler:), maar die is bugged en dat lijkt te komen door het gebruik van minions.de Curator
Je character waar je nu mee speelt is een non seasonal en dat blijft het. Een season start je met een nieuw character en aan het eind van het season word dat ook een non seasonal. Alles wat je nu dus verzameld ia voor buiten de seasons. Seasons zijn een optieAmbition88 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:11:
[...]
Ik kan mij niet voorstellen, dat iedereen elke 3 maanden renown + altars opnieuw gaat doen. Dat is echt slecht game design, imo. Ik zag ook filmpjes voorbij komen van ''bekende'' youtuber, die zeiden verzamel alle gems die je tegenkomt, want een data-miner is erachter gekomen dat er (wellicht) nog meer tier boven royal gems uitkomen.
YO! fucknuts! It's Probing time!
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Je zou wat world events kunnen proberen voor materials of gewone dungeons. Sowieso extract ik nauwelijks powers. Ik bewaar de meeste legendaries gewoon in mijn stash en salvage ze wanneer ik mats tekort kom (behalve goede rolls).scorpie schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:48:
Ik weet niet of ik hierin de enige ben, maar in act VI kom ik met m'n schietende rogue maar niet voor bij een bepaalde boss fight (spoiler:). Ook het enchanten van m'n equipment lukt me maar niet want ik moet daar legendary materials voor hebben die ik nauwelijks heb. En de legendaries die ik heb gehad heb ik gebruikt om die power te extracten. Ben nu level 46, maar ben benieuwd of ik em voor level 50 kan uitspelen met deze build (terwijl het juist de beste character build zou moeten zijn na de whirlwind barb).Duriel
Ah superfijn man! Lekker, dan ga ik vanavond gewoon weer stug een poging doen om de Cathedral of Light inclusief mijn 12 skeletons te gaan schoonvegen. Had niet gedacht dat ik dit weekend gelijk zover zou komen solo met mijn mediocre skills. En ondertussen heb ik er 2 skeletons bij, dus zou makkelijker moeten gaan.p.w schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:29:
[...]
https://us.forums.blizzar...c/pc-general-discussion/5
HOTFIX 8 - JUNE 11, 2023 - 1.0.2
Bug Fixes
Bosses
Fixed an issue where “The Curator” in the Capstone dungeon would disappear with one of its abilities.
Fixed an issue where the level 100 Pinnacle encounter would not progress properly.
Fixed an issue where the Capstone boss would not be able to target the player during some encounters.
PvP
Fixed an issue where PvP damage adjustments would improperly stack with other Damage Reduction leading to incorrect expectations against other players.
Dungeons
Further adjustments to Elite monster rates in dungeons.
Addressed an issue where party members who failed a Nightmare Dungeon would end up in separate instances of a new Nightmare Dungeon.
Fixed an issue where players could receive credit for Nightmare Dungeons when other party members were completing Normal Dungeons.
Items
Fixed an issue where items would drop in lower World Tiers than originally intended.
Miscellaneous
Further stability fixes and improvements.
Geloof niet dat de schietende rogue de betere rogue build isscorpie schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:48:
Ik weet niet of ik hierin de enige ben, maar in act VI kom ik met m'n schietende rogue maar niet voor bij een bepaalde boss fight (spoiler:). Ook het enchanten van m'n equipment lukt me maar niet want ik moet daar legendary materials voor hebben die ik nauwelijks heb. En de legendaries die ik heb gehad heb ik gebruikt om die power te extracten. Ben nu level 46, maar ben benieuwd of ik em voor level 50 kan uitspelen met deze build (terwijl het juist de beste character build zou moeten zijn na de whirlwind barb).Duriel
Melee rogue is veel beter, twisted blade is de beste skill.
Ik ben zelf een Flurry rogue, heb heel campaign als flurry gedaan en tot op heden nogsteeds, he loont niet om alle powers te extracten dan loop je namelijk wat mats mis. Zal dit pas doen als je een goede power tegen komt die een max roll heeft (zet advanced tooltips aan in options om dit te zien) en niet als een aspect van een dungeon te krijgen is.
p.s. Als je een extracted power op een item wilt plaatsen dan schalen de waardes niet mee zoals de dungeon aspects wel doen.
Let hier op, dus niet zo maar alle low lvl lego's extracten.
Respec van je rogue is nu nog spot goedkoop, zou zeggen neem wat defensive passives (bijv: close ranged damage reduction/1% heal als je crit) als je die nog niet heb en ga voor single target (rapid fire met poison imbue) als je het als ranged wilt doen. Poison Imbue is de beste single target imbuement.
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
Dit geldt overigens ook tegenovergesteld: stel je vindt een hoge roll power die schaalt met ilvl, upgrade dat piece een paar keer om ook een sterkere power te extracten, deze zal namelijk meeschalen met je upgrades.Derr_Hans schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:17:
[...]
p.s. Als je een extracted power op een item wilt plaatsen dan schalen de waardes niet mee zoals de dungeon aspects wel doen.
Let hier op, dus niet zo maar alle low lvl lego's extracten.
Bedoel je dat je het aspect upgrade tot net onder item breaking point en dan overzet naar het volgende stukje equipment om die weer te upgraden zodat de aspect weer omhoog gaat? Kun je dan niet oneindig doorgaan hiermee?mpra schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:22:
[...]
Dit geldt overigens ook tegenovergesteld: stel je vindt een hoge roll power die schaalt met ilvl, upgrade dat piece een paar keer om ook een sterkere power te extracten, deze zal namelijk meeschalen met je upgrades.
Klopt niet helemaal, ze hebben volgens mij in een devtalk al gezegd dat altars bijv. mee gaan.Freakiebeakie schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:40:
[...]
Je character waar je nu mee speelt is een non seasonal en dat blijft het. Een season start je met een nieuw character en aan het eind van het season word dat ook een non seasonal. Alles wat je nu dus verzameld ia voor buiten de seasons. Seasons zijn een optie
Ik heb een kant-en-klare whirlwind barbarian build gepakt van het internet maar merk dat ik een aantal dingen niet goed doe.
Verder vind ik het erg lastig en overweldigend wat er allemaal mogelijk is qua build en hoop dat ik daarom hier een aantal vragen mag stellen.
De eerste is over aspects, ik krijg heel erg het gevoel dat (voor zover ik ze heb) ze moet bewaren voor het moment dat ik betere gear krijg. Is dat zo of kan ik rustig spenderen?
Tweede is over de keuze voor gear, (wapens en armor). Hoe weet je dat je de juiste kiest? ik ben erachter gekomen dat gewoon de groene plusjes volgen niet de juiste tactiek is.

Maak je geen zorgen om geld aan het begin. Wat je nu verdient is een peulenschil als je wat verder bent.SpaVast schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:54:
Hoewel ik niet wist of ik het leuk zou gaan vinden heb ik afgelopen zaterdag in een opwelling toch de game aangeschaft en twee dagen ontzettend veel plezier van gehad. Gister rond eind van de middag was ik op level 30 ongeveer.
Ik heb een kant-en-klare whirlwind barbarian build gepakt van het internet maar merk dat ik een aantal dingen niet goed doe.
Verder vind ik het erg lastig en overweldigend wat er allemaal mogelijk is qua build en hoop dat ik daarom hier een aantal vragen mag stellen.
De eerste is over aspects, ik krijg heel erg het gevoel dat (voor zover ik ze heb) ze moet bewaren voor het moment dat ik betere gear krijg. Is dat zo of kan ik rustig spenderen?
Tweede is over de keuze voor gear, (wapens en armor). Hoe weet je dat je de juiste kiest? ik ben erachter gekomen dat gewoon de groene plusjes volgen niet de juiste tactiek is.
Qua gear, experimenteer vooral met de verschillende type wapens. De groene plusjes zeggen niet zoveel. Zet advanced tool tips aan om te zien wat je wapens en andere equipment allemaal voor je doet. Die affixes zijn veel belangrijker dan het kale dps/power getalletje.
Gearkeuze moet je proberen zo veel mogelijk af te stemmen op de dingen die jouw build ondersteunen. Ik speel bv een upheavel Barbarian, en heb dus gear die mij daar mee helpt. Bv een item met +2 ranks of upheaval.SpaVast schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:54:
Hoewel ik niet wist of ik het leuk zou gaan vinden heb ik afgelopen zaterdag in een opwelling toch de game aangeschaft en twee dagen ontzettend veel plezier van gehad. Gister rond eind van de middag was ik op level 30 ongeveer.
Probeer dus rustig uit te zoeken wat je build doet, en welke stats en dingen daar handig voor zijn. En dan is het niet altijd een plusje nee, soms is het ook een minnetje op 1 ding van je gear, maar helpt het veel meer op de andere.
Als je een leg vindt met een aspect dat een perfecte roll heeft zou ik hem bewaren om 'm op high-end gear te zetten. Stel dat het gaat om een range van 5-10% waarbinnen je kan rollen, dan zou ik 9 en 10% bewaren, maar 5, 6, of 7% gewoon meteen gebruiken.SpaVast schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:54:
Je kan ook een build-guide zoeken op maxroll; daar staat ook bij welke aspects je voor je build nodig hebt. Dat maakt de keuze om bijna-perfecte aspects meteen te gebruiken makkelijker als ze toch niet in je beoogde build passen.
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Vooral goed kijken wat je doet als build.SpaVast schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:54:
Voor melee, damage to close enemies is altijd een goede optie.
Een build zonder vulnerable proc is geen goede build, zorg dat je een goede manier vind om vulnerable te proccen en dan Gear met Damage to Vulnerable targets ect ect.
Heb je slows in je build dan damage to slow targets ect ect.
Een rogue heeft veel ctir dus dan je wel veel crit damage and crit chance op je gea.
De itemisation lijkt lastig maar is eigenlijk gewoon simpel, btw resistance is ruk armor is best ook tegen cold/poison ect ect damage.
Misschien iets voor in de opening post @Angeloonie ?
Zijn goede tips voor mijn Barbarian Rend build zo te lezen. Ga daar eens meer op letten. Begint nu op lvl 30 echt een stuk lastiger te worden. Nog tips voor gems qua melee?Derr_Hans schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:06:
[...]
Vooral goed kijken wat je doet als build.
Voor melee, damage to close enemies is altijd een goede optie.
Een build zonder vulnerable proc is geen goede build, zorg dat je een goede manier vind om vulnerable te proccen en dan Gear met Damage to Vulnerable targets ect ect.
Heb je slows in je build dan damage to slow targets ect ect.
Een rogue heeft veel ctir dus dan je wel veel crit damage and crit chance op je gea.
De itemisation lijkt lastig maar is eigenlijk gewoon simpel, btw resistance is ruk armor is best ook tegen cold/poison ect ect damage.
Denk voor alle chars alleen de gems in wapens verschillen.Hulleman schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:49:
[...]
Zijn goede tips voor mijn Barbarian Rend build zo te lezen. Ga daar eens meer op letten. Begint nu op lvl 30 echt een stuk lastiger te worden. Nog tips voor gems qua melee?
Ik gem rood in armor voor de % health, rogue heeft weinig en heb health nodig om de perma slow/stuns in nm tier +40 dungeons te kunnen overleven.
Skulls in jewelry voor de armor (armor is erg goed).
Ik heb groene gems (+crit dam vs vulnerable) in mijn wapens maar ik proc vulnerable met speels gemak.
Waardoor dit by far de beste gem is voor mij.
Geloof dat aantal druids overpower damage wil enzo.
Maar wat barbs doen weet ik niet, persoonlijk vind ik barbs minst intresant dus lees daar minst over
Ik weet niet welke precies, maar sommige uniques droppen pas vanaf T4, kan best dat die daar onder valt. Ik ben 65 maar heb hem ook nog niet gezien. Ik ken ook druids van in de 80 die hem nog niet hebben gezien.Worra schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:57:
Ik speel met de druid en heb de tornado leveling build gebruikt van Maxroll. ben ik inmiddels level 53 en op WT3 aan het spelen. Ik zou graag overstappen naar de endgame tornado build maar hiervoor is de Tempest roar helm noodzakelijk. Ik roll eigenlijk al mijn Obols op helmen maar kan hij daaruit droppen?
Zitten wel weer wat goede tips tussen. Rode gems gebruik ik voor health en skulls idd voor de armor. Mijn barb doet bleed. Dat wil je vooral midden in zoveel mogelijk vijanden. Belangrijk om tanky te zijn. Mijn bleed doet ook slow.Derr_Hans schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:58:
[...]
Denk voor alle chars alleen de gems in wapens verschillen.
Ik gem rood in armor voor de % health, rogue heeft weinig en heb health nodig om de perma slow/stuns in nm tier +40 dungeons te kunnen overleven.
Skulls in jewelry voor de armor (armor is erg goed).
Ik heb groene gems (+crit dam vs vulnerable) in mijn wapens maar ik proc vulnerable met speels gemak.
Waardoor dit by far de beste gem is voor mij.
Geloof dat aantal druids overpower damage wil enzo.
Maar wat barbs doen weet ik niet, persoonlijk vind ik barbs minst intresant dus lees daar minst over