R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
zojuist Diablo IV gekocht
nothing stops this train
Ik ook!
Wel de gewone versie, die vond ik al duur zat.
Nu nog even wachten op m'n early-access code
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Dat gevoel van vroeger ga je toch nooit meer terug krijgencrimby schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:11:
Ik heb vroeger zoveel diablo gespeeld, was echt episch met vrienden, local lan party en dan 2 dagen non-stop raids. Met dat gevoel was ik even geleden aan diablo 3 begonnen op de playstation en vond dat een enorme deceptie. Ik wandelde zo door het spel heen en was weinig uitdaging noch verrassing.
Om die reden twijfel ik om diablo 4 te pre-orderen. Bij diablo blijf ik dat epische gevoel of die gedachte houden, maar zal het ook dit keer tegenvallen… twijfel.
Dat is een aanname. Ik had het gevoel ook nog bij Diablo 3. Heb de story mode (ook al was die heel slechtBeavbusi schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:32:
[...]
Dat gevoel van vroeger ga je toch nooit meer terug krijgen
[ Voor 7% gewijzigd door OMD op 09-03-2023 10:34 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Wat zijn de rewards?alexsdam schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:46:
Aan de ene kant wil ik de beta niet spelen omdat het mijn starting experience weghaalt.
Aan de andere kant wil ik wel de rewards. Heel irritant dit.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Wat ik wel heel erg jammer vond aan D3, het was zo kleurrijk. D2 was echt grauw en treurig.
Oke dat ziet er inderdaad wel interessant uit.
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
Toch was D2R de beste ARPG die ik heb gespeeld sinds D2LOD. Toch pas weer een nieuw character aangemaakt bij de start van het nieuwe seizoen en zit ik elke avond lekker een uurtje te cowrunnen.Mad-Matt schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:40:
Een nostalgisch gevoel ga je nooit verslaan. D2 was ook echt niet zo leuk als dat je nu denkt dat het was. Continu Baal en Mephisto grinden etc.
Wat ik wel heel erg jammer vond aan D3, het was zo kleurrijk. D2 was echt grauw en treurig.
Dat geloof ik helemaal. Ik heb D2R ook gekocht, maar ik kon er niet in komen, de bediening was dusdanig "ouderwets" dat ik het niet lekker vond spelen. (Dit was wel toen ik D3 speelde, die heb ik al maanden niet aangeraakt, dus mogelijk toch maar weer eens proberen)Notlupus schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:55:
[...]
Toch was D2R de beste ARPG die ik heb gespeeld sinds D2LOD. Toch pas weer een nieuw character aangemaakt bij de start van het nieuwe seizoen en zit ik elke avond lekker een uurtje te cowrunnen.
[YouTube: Diablo IV - Fresh Rogue in Open World]
Rogue leek me echt helemaal niks maar in deze video lijkt het een prima class!
Update: de video is inmiddels neergehaald door blizzard

[ Voor 9% gewijzigd door biggydeen2 op 10-03-2023 14:56 ]
Ik blijf het jammer vinden dat de Amazon er niet in zit, want de DH in D3 vond ik al een stapje minder "Archer" aanvoelen, en de Rogue hier lijkt dat nog wat minder te zijn.
Maar goed, er is genoeg tijd om alle classes naar de max levels de brengen, dus ben ook erg benieuwd naar de anderen
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ziet er prima uit, niet heel moeilijk maar hopelijk endgame dus wel
nothing stops this train
Ik verwacht eigenlijk wel dat er dlc komt: Crusader/Amazon/Paladin, kans is zeer grootAngeloonie schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:03:
Ik start met een Rogue sowieso, met 930 uur in de DH class in D3 (op een totaal van (1820) kan het bijna niet anders dat dit toch weer mijn favo class wordt.
Ik blijf het jammer vinden dat de Amazon er niet in zit, want de DH in D3 vond ik al een stapje minder "Archer" aanvoelen, en de Rogue hier lijkt dat nog wat minder te zijn.
Maar goed, er is genoeg tijd om alle classes naar de max levels de brengen, dus ben ook erg benieuwd naar de anderen
nothing stops this train
Dat hoop ik zeker jaKol Nedra schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:36:
[...]
Ik verwacht eigenlijk wel dat er dlc komt: Crusader/Amazon/Paladin, kans is zeer groot
Dat gaat automagisch toch op je account, of zit daar nog verschil tussen de console versies en PC?Mad-Matt schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 09:18:
[...]
Ik ook!
Wel de gewone versie, die vond ik al duur zat.
Nu nog even wachten op m'n early-access code
Kan het zo snel niet vinden, maar heb zo'n vermoeden dat het nodig is: moet je voor het spelen van de beta PS+ actief hebben? Heb een tijdje niks online gespeeld en geen behoefte gehad aan de 'gratis' games. Anders moet ik die iets eerder activeren dan gepland
Heb inmiddels gepreorderd hopelijk volgende week rond deze tijd eens rondneuzen.
[ Voor 32% gewijzigd door Jeroentje1981 op 10-03-2023 19:50 ]
Ik hoop eigenlijk op een Shadow Priest of Shaman achtige klasse met totems.Kol Nedra schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 12:36:
[...]
Ik verwacht eigenlijk wel dat er dlc komt: Crusader/Amazon/Paladin, kans is zeer groot
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Ik neem aan dat de GoT clan wel weer aanwezig zal zijn op D4.Jeroentje1981 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:50:
Zijn er al wat Nederlandse clans in de maak ook al duurt het nog wel even tot juni?
Heb inmiddels gepreorderd hopelijk volgende week rond deze tijd eens rondneuzen.
Heb D3 op de PC gespeeld, maar D4 gaat voor mij op de PS5 komen. Ik heb geen fatsoenlijke PC meer, zit al genoeg op m'n kantoor voor 't werk en het belangrijkste; lekker couch co-op doen met de vrouw!
Aangezien er crossplay is verwacht/hoop ik dat de clans dat ook zullen zijn?
Intussen de standaard versie ook alvast gekocht, ook nog naar de deluxe gekeken maar eigenlijk boeien die extra mij te weinig om nog een €20 extra uit te geven. De beta maar eens proberen om te kijken wat m'n 1e class gaat worden met de release, zin in!
Verwijderd
- Base game kopen met uiteraard een hele dure optie om eerder te beginnen inclusief de eerste BP.
- Een premium Battlepass die je om de paar maanden kunt kopen. “Het zijn maar cosmetics in de BP”. Zal wel weer het argument zijn.
- Expansions kun je ook nog eens voor betalen in de toekomst.
- Wanneer je op 2 platformen wilt spelen die (heel fijn) een save delen, mag je ook weer betalen.
Ik zal wel oud worden maar de game industrie wordt alleen maar rotter imo. Walgelijke hebberigheid. Dit alles is voor mij een reden om de beta heel goed te checken en als het niet overdreven goed is wacht ik wel. Tevens zorgt een BP systeem ervoor dat er geforceerd zooi uitgebracht moet gaan worden om de koper tevreden te houden. Komt de kwaliteit ook niet ten goede op de lange termijn lijkt mij.
Jullie zijn zeker gewoon weer enthousiast, hebben de boel al ge pre-ordered en ik zeur maar wat?
Tot zover mijn rant.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2023 09:06 ]
Ik heb de Ultimate edition & de Limited Collector's Edition box in pre-order staanVerwijderd schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:01:
Ik heb wel weer zin in een nieuwe Diablo maar als ik kijk naar de typische aanpak van deze tijd..En laat me raden, er komt ook nog een shop waar je eventueel cosmetics in kunt kopen oid?
- Base game kopen met uiteraard een hele dure optie om eerder te beginnen inclusief de eerste BP.
- Een premium Battlepass die je om de paar maanden kunt kopen. “Het zijn maar cosmetics in de BP”. Zal wel weer het argument zijn.
- Wanneer je op 2 platformen wilt spelen die (heel fijn) een save delen, mag je ook weer betalen.
Ik zal wel oud worden maar de game industrie wordt alleen maar rotter imo. Walgelijke hebberigheid. Dit alles is voor mij een reden om de beta heel goed te checken en als het niet overdreven goed is wacht ik wel. Tevens zorgt een BP systeem ervoor dat er geforceerd zooi uitgebracht moet gaan worden om de koper tevreden te houden. Komt de kwaliteit ook niet ten goede op de lange termijn lijkt mij.
Jullie zijn zeker gewoon weer enthousiast, hebben de boel al ge pre-ordered en ik zeur maar wat?![]()
Tot zover mijn rant.
Ik vind je argumenten wat slap.
Base game kopen > Niets nieuws hierbij, hooguit de 3 dagen eerder starten maar dat is niet eens gegarandeerd.
Premium battlepass > Dit is wel iets nieuwers maar gaat inderdaad enkel om cosmetics. De XP boosts etc. zitten niet in de betaalde en kun je dus ook niet eerder unlocken. Geen Pay2Win dus.
Expansions > D2 had een expansion die je apart moest kopen, en D3 ook. Vroeger hadden zowat alle succesvolle games expansions, dus ook dat is niets nieuws.
2 platformen spelen > Ook niet nieuw, sterker nog, je kijkt enkel naar de negatieve kant "2 spellen kopen", maar kijk naar de positieve kant: vroeger kon dit simpelweg niet en zat je aan 1 platform vast.
Kijk, als er Pay2Win shizzle in komt dan wordt ik ook niet happy, gear/skills/gems(oid) kopen ga ik ook niet happy van worden, maar zo lang het cosmetisch is blijft het optioneel.
Die "hebberigheid" is natuurlijk wel ergens op gebaseerd. De kosten die gemaakt worden om een game te maken zijn veel hoger dan toen Super Mario gemaakt werd. Daarbuiten met het intreden van het internet zijn de kosten voor onderhoud van online services ook niet mals. We krijgen content updates, welke Super Mario ook niet kreeg. Super Mario kostte FL 129,99 bij release, inflatie meegenomen krijg je eigenlijk bijzonder veel voor weinig. Misschien zijn wij ook wel gewoon verwend geworden. (Een beetje gechargeerd, i know, maar het gaat om het idee).Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:01:
Ik heb wel weer zin in een nieuwe Diablo maar als ik kijk naar de typische aanpak van deze tijd..En laat me raden, er komt ook nog een shop waar je eventueel cosmetics in kunt kopen oid?
Jullie zijn zeker gewoon weer enthousiast, hebben de boel al ge pre-ordered en ik zeur maar wat?![]()
Tot zover mijn rant.
Verwijderd
Nogmaals ik begrijp dat ik hier ouderwets in sta maar wilden het er toch even uit gooien.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2023 09:44 ]
Ik ben het met je eens dat dat de fijnste manier is maarja het is niet meer de realiteit inderdaad. nou moet ik wel mee geven dat we nu bijna bij elke game een live service verwachten. terwijl je "vroeger" gewoon een game kocht en dat was het vaak. geen patches etcVerwijderd schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:22:
Ik ben nog van het ouderwetse: game kopen en af en toe een expansion. Daar betaal ik met alle liefde voor. Wanneer er dan nog eens allerlei (optionele) zaken zijn die je kunt kopen krijg ik er gewoon een nare smaak bij. Bij een gratis game snap ik dat wel maar nu is het wel heel erg dubbel op. Zo is het nu eenmaal tegenwoordig en dat moet ik maar accepteren en is het tegenwoordig inderdaad niet anders meer te doen blijkbaar.. Misschien moet ik D4 meer als een mmorpg gaan zien. Ik ga het met de open beta allemaal goed checken iig.
Nogmaals ik begrijp dat ik hier ouderwets in sta maar wilden het er toch even uit gooien.
Lijkt mij als er crossplay is dat de clans dat dan ook gewoon zullen zijn. Voor mijzelfl is het met een clan gewoon het sociale aspect dat je gewoon tijdens het spel ook kan praten om de grind wat te veraangenamen.schaapiej schreef op maandag 13 maart 2023 @ 07:44:
[...]
Ik neem aan dat de GoT clan wel weer aanwezig zal zijn op D4.
Heb D3 op de PC gespeeld, maar D4 gaat voor mij op de PS5 komen. Ik heb geen fatsoenlijke PC meer, zit al genoeg op m'n kantoor voor 't werk en het belangrijkste; lekker couch co-op doen met de vrouw!
Aangezien er crossplay is verwacht/hoop ik dat de clans dat ook zullen zijn?
Intussen de standaard versie ook alvast gekocht, ook nog naar de deluxe gekeken maar eigenlijk boeien die extra mij te weinig om nog een €20 extra uit te geven. De beta maar eens proberen om te kijken wat m'n 1e class gaat worden met de release, zin in!
Ik heb ook een eenvoudige discord opgezet als er een clan gevormd gaat worden en ook voor de beta weekenden. Discord link is: https://discord.gg/S9S2dnjBc2
Verwijderd
Ik persoonlijk zie dan nog liever dat je per maand betaald waarbij alles wat er is in de game zit. All-access voor een vast bedrag per maand/paar maanden, een echte 'live service'' game. Geen schreeuwende shop deals op het hoofdscherm, geen BP die je iedere keer herinnert aan een premium versie en geen cosmetic die toch wel heel vet is maar..enkel via de shop.Ricmaniac schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:22:
[...]
Ik ben het met je eens dat dat de fijnste manier is maarja het is niet meer de realiteit inderdaad. nou moet ik wel mee geven dat we nu bijna bij elke game een live service verwachten. terwijl je "vroeger" gewoon een game kocht en dat was het vaak. geen patches etc
Tot zover mijn droom en terug naar de realiteit.
De deluxe is 20,- duurder dan de base game en bevat 1 battlepass die los een tientje gaat kosten.TheBrut3 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 09:45:
Bevat die Deluxe editie maar 1 season pass? Dat is wel jammer. Waar is de tijd gebleven dat je bij de duurste preorder alle toekomstige uitbreidingen/season passes kreeg?
Even kijkend naar de support die Diablo 3 gehad heeft met zijn 28 seizoenen over de 10 jaar levensduur mogen ze van mij best elk seizoen met een optionele battlepass komen voor wat leuke cosmetische setjes en/of mounts.
Het is optioneel, je mist niets aan gameplay als je niet elk seizoen de battlepass koopt.
Klopt verwacht dat het ook zo gaat zijn ja. Elke season een battlepass met leuke cosmetics. En mag dan wel hopen dat we wat betere cosmetics krijgen dan in D3 haha. Daar kreeg je 28 seizoenen lang dezelfde cosmetics die steeds met 2 delen van die set wisseldePepieNL schreef op maandag 13 maart 2023 @ 12:25:
[...]
De deluxe is 20,- duurder dan de base game en bevat 1 battlepass die los een tientje gaat kosten.
Even kijkend naar de support die Diablo 3 gehad heeft met zijn 28 seizoenen over de 10 jaar levensduur mogen ze van mij best elk seizoen met een optionele battlepass komen voor wat leuke cosmetische setjes en/of mounts.
Het is optioneel, je mist niets aan gameplay als je niet elk seizoen de battlepass koopt.
Ik vrees alleen dat er hele coole cosmetics gaan komen in de shop los staand van battlepass etc.
Dan kan iedereen wel roepen dat het optioneel is enzo. Maar toch zie ik liever gewoon die coole armor ingame dan een cometic shop.
Ik hoop dat het voornamelijk alleen battlepass gaat zijn maar verwacht het niet want daar is gewoon zoooo veel geld mee te verdienen.
Werkt coop / splitscreen eigenlijk ook op PC?
Dat eerste klopt. Local co-op is enkel voor consoles.SideShow schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:03:
Als ik het goed begrijp, kan je dus met jezelfde account spelen op PC, playstation, xbox, .... maar dan moet je het spel wel telkens opnieuw aanschaffen op het desgewenste platform?
Werkt coop / splitscreen eigenlijk ook op PC?
https://news.blizzard.com...blo-iv-open-beta#Download
Om m'n eigen vraag maar te beantwoorden en wellicht ook voor anderen, ik kom dit net tegen:schaapiej schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:48:
Kan het zo snel niet vinden, maar heb zo'n vermoeden dat het nodig is: moet je voor het spelen van de beta PS+ actief hebben? Heb een tijdje niks online gespeeld en geen behoefte gehad aan de 'gratis' games. Anders moet ik die iets eerder activeren dan gepland
BronNote: A Xbox Live Gold or PlayStation Plus subscription will not be required to play Diablo IV during the Open Beta and Early Access weekends in most regions. In Germany, a PlayStation Plus subscription will be required due to ratings requirements. Once Diablo IV launches, a Xbox Live Gold or PlayStation Plus subscription will be required to access some of the game’s multiplayer features.
Bron: https://news.blizzard.com...o-the-diablo-iv-open-beta (kopje “ Combat Massive World Bosses”)
/f/image/OraRTXVJN1Xl9aiZnhVlf79G.png?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 42% gewijzigd door Zegato op 14-03-2023 08:31 ]
Oe gaaf, mooi even meepakken zaterdag! Zondag wordt me te vroegZegato schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 07:43:
Ashava kan bevochten worden aanstaande zaterdag om 18 en 20u en op zondag om 06:00 en 08:00u
Bron: https://news.blizzard.com...o-the-diablo-iv-open-beta (kopje “ Combat Massive World Bosses”)
Blizzard nog steeds zo vaag als een toeter wat betreft console toegang :
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TN1BrMJmMkPSKJvc5pGs1911.jpg?f=user_large)
Volgens mij is het vrij duidelijk:PepieNL schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 07:55:
[...]
Oe gaaf, mooi even meepakken zaterdag! Zondag wordt me te vroeg![]()
Blizzard nog steeds zo vaag als een toeter wat betreft console toegang :
[Afbeelding]
1) je ontvangt een code voor de beta die je invoert op de blizzard pagina ingelogd op je battle.net account
2) je ontvangt een mail van Blizzard met de code voor de PS Store of Xbox Store op het mailadres van je battle.net account
3) je voert de code in in de betreffende store en kan de beta downloaden op de console
wel erg balen van die vaste tijden hoor. Met release is het minder boeiend maar in de beta vind ik het wel jammer want dat betekend dat je eigenlijk maar 1 moment hebt er bij te zijnZegato schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 07:43:
Ashava kan bevochten worden aanstaande zaterdag om 18 en 20u en op zondag om 06:00 en 08:00u
Mag je 7 uur opstaan om er zondag 8 uur bij te kunnen zijn XD
Voor de beta hadden ze het wel elk uur ofzo doen mogen spawnen lijkt me om zo veel mogelijk mensen het te laten testen.
Ja vannuit mmo perspectief is dit natuurlijk heel gerbuikelijk maar traditioneel diablo is dit niet.Mad-Matt schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:17:
Nou, beide momenten kan ik niet. Wel balen dat er vaste tijden in de game zitten
Je ziet wel echt dat ze een andere kant op willen met de game.
Vind het persoonlijk niet erg want voor mij leeft de game dan veel meer.
Kan mij heel goed voorstellen dat er mensen zijn die daar vooral met diablo anders over denken.
Maar gaan het zien als de game uit is. Misschien valt het allemaal wel mee wat je krijgt van de worldboss enzo en als die dagelijks spawnt wanneer de game straks uit is vind je heus wel eens een moment.
Doet mij gewoon heel erg denken aan Lost Ark world bosses en daar boeide het uiteindelijk ook niks maar in het begin was je er oh zo druk mee want stel je voor dat je het een dag miste
Maar goed, net wat je zegt. Maak me er niet druk om, ik zie wel hoe het gaat in de game straks.
Ik zal vast te makkelijk denken maar als ik de game via PSN heb gekocht, dan kunnen ze toch zien hoe of wat en gewoon een download op de store fixen?morm schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:00:
[...]
Volgens mij is het vrij duidelijk:
1) je ontvangt een code voor de beta die je invoert op de blizzard pagina ingelogd op je battle.net account
2) je ontvangt een mail van Blizzard met de code voor de PS Store of Xbox Store op het mailadres van je battle.net account
3) je voert de code in in de betreffende store en kan de beta downloaden op de console

Voor de disc versie snap ik uiteraard wel dat er codes worden verzonden.PlayStation
Launch the PlayStation Store and search for Diablo IV Open Beta. Select Download.
Gadver, dat was ik alweer vergeten.cvs79 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:00:
Ondanks dat ik hoop de beta te spelen dit weekend vrees ik vooral voor dit Blizzard kennende.
[Afbeelding]
Hoe laat kunnen we starten vrijdag? (Ik was met Hogwarts Legacy naar verrast dat het pas om 19.00u was)
Auw! deze voel ik nogcvs79 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:00:
Ondanks dat ik hoop de beta te spelen dit weekend vrees ik vooral voor dit Blizzard kennende.
[Afbeelding]
Verwacht gewoon 17:00 net als diablo 3 seasons etcMad-Matt schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:09:
[...]
Gadver, dat was ik alweer vergeten.
Hoe laat kunnen we starten vrijdag? (Ik was met Hogwarts Legacy naar verrast dat het pas om 19.00u was)
EDIT:
Early Access to the Open Beta begins March 17 at 9 a.m. PDT and concludes March 20 at 12 p.m. PDT.
The Open Beta begins March 24 at 9 a.m. PDT and concludes March 27 at 12 p.m. PDT.
9 AM PDT is 17:00 bij ons. zoals gedacht
[ Voor 28% gewijzigd door Ricmaniac op 14-03-2023 09:20 ]
[edit]
I stand corrected: het is 17u klaarblijkelijk! Uurtje eerder!

[ Voor 63% gewijzigd door Zegato op 14-03-2023 09:24 ]
vrijdag moet ik dan aan mij voorbij laten gaan, zaterdag zit ik klaar
hoort ook gewoon bij beta testen
Dan nog gaat er wel iemand lopen ddos'en en zitten we nog naar een queue te starenhellfighter87 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:21:
Hrt voordeel is wel, dat als error 37 nu al voorkomt dat ze er dan nog iets aan kunnen doen voor launch (iets als een queue bijv).
hoort ook gewoon bij beta testen.

Ik verwacht sowieso de 1e beta dag niet te kunnen spelen.
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
*zet in agenda*Zegato schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 07:43:
[Afbeelding]
Als je het 2e weekend ook speelt kun je ook gewoon verder met je characters, dus dan ben je zeker voorbereidRicmaniac schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:03:
[...]
wel erg balen van die vaste tijden hoor. Met release is het minder boeiend maar in de beta vind ik het wel jammer want dat betekend dat je eigenlijk maar 1 moment hebt er bij te zijnen als je dan nog geen tijd hebt gehad te levelen zaterdag overdag ben je fucked
![]()
Mag je 7 uur opstaan om er zondag 8 uur bij te kunnen zijn XD
Voor de beta hadden ze het wel elk uur ofzo doen mogen spawnen lijkt me om zo veel mogelijk mensen het te laten testen.
[ Voor 100% gewijzigd door YBH op 14-03-2023 17:07 ]
Twee dagen even vol uitproberen zal me wel genoeg inzicht moeten geven of ik de gameplay lekker vind
Ten eerste moet u een online bestelling plaatsen voor de sandwich met behulp van kfc.com of hun mobiele app. Daarna ontvang je je code voor de bèta. Volg daarna de onderstaande stappen om uw KFC Diablo 4-bètacode te activeren:YBH schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:48:
Iemand die via de KFC promo een beta key heeft kunnen bemachtigen? Zo ja, hoe?Mijn vriendin wilt graag tijdens de tweede 'open' beta op vakantie..
Ga naar diablo.com/bèta en log in of maak een Battle.net-account aan
Voer uw code in en selecteer je favoriete spelplatform
Wissel je code in en begin met het spelen van het spel
Verder hoop ik ook meteen even te kunnen testen of ik met 1 xbox homeconsole "licentie" dus met 4 mensen tegelijkertijd de beta kan spelen (en of iedere coop speler ook meteen de deluxe/ultimate perks krijgt).
We gaan het dit weekend zien.
Gezien de specificaties verwacht ik 0 issues qua performance. Tenzij slecht geoptimaliseerd ofcourseStefmeister schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:27:
Ik ben met name ook erg benieuwd naar de performance verschillen op de "verschillende" consoles. Ik heb een Series X (main) en "oude" Xbox one X, met name de laatste staat op de nominatie om vervangen te worden door een Series S.
Verder hoop ik ook meteen even te kunnen testen of ik 1 xbox homeconsole "licentie" dus met 4 mensen tegelijkertijd de beta kan spelen (en of iedere coop speler ook meteen de deluxe/ultimate perks krijgt).
D4 zal bijvoorbeeld geen laadschermen zien als je een dungeon in loopt, de dungeon wordt ingeladen zodra je naar beneden loopt.
[ Voor 24% gewijzigd door Vagax op 14-03-2023 15:48 ]
Helaas, dat kan dat niet: bij couch co-op moet iedere speler met z’n eigen B.net-account ingelogd zijn. In het geval van het aankomende weekend moet degene die meespeelt, ook een pre-order geplaatst hebben. Bij de public beta hoeft dat nietStefmeister schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:27:
[…]
Verder hoop ik ook meteen even te kunnen testen of ik met 1 xbox homeconsole "licentie" dus met 4 mensen tegelijkertijd de beta kan spelen (en of iedere coop speler ook meteen de deluxe/ultimate perks krijgt).
Bron: https://www.youtube.com/live/Zxfx-Vxuz7w?feature=share
Deze uitleg lijkt mijn theorie ook te bevestigen trouwens:
bronFor the Diablo 4 Open Beta Early Access weekend (March 17 at 9 a.m. PST to March 20 at 12 p.m. PST.), one player will need to have access to the beta by pre-ordering the game. The other requirement is that the second player needs to have their Battle.net account and console-specific accounts linked
Het ingelogt zijn met je battlenet account is sowieso nodig (als is het al voor de cheevo's)
Ohwell, vrijdag weten we meer
[ Voor 71% gewijzigd door Stefmeister op 14-03-2023 16:33 ]
Volgens mij kan de beta morgen gewoon gedownload vanuit de ps store, geen code nodig. (Mits je een pre order hebt staan)morm schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:00:
[...]
Volgens mij is het vrij duidelijk:
:strip_exif()/f/image/68PIMSjCnXmXDOkLKDvNh2Gz.jpg?f=fotoalbum_large)
Diablo 3 was ook voor de console gemaakt in het begin als offline game. Je hoefde geen internet connectie te hebben. Dat was een verplichting voor ze om op console uit te komen.Stefmeister schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:20:
Dat is eigelijk wel een beetje krom, want met bv diablo 3 kan dat nu wel, dus ik heb eigelijk nog soort van het het idee dat het wel zou moeten werken.
Deze uitleg lijkt mijn theorie ook te bevestigen trouwens:
Dat stukje gaat over de open beta, die komt in de store te staan. Als je daar een klein stukje verder scrollt zie je de info over de early access beta. Daarvoor worden de codes verstuurd.Gamekater schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:50:
[...]
Volgens mij kan de beta morgen gewoon gedownload vanuit de ps store, geen code nodig. (Mits je een pre order hebt staan)
[Afbeelding]
Ben benieuwd wanneer ze die dingen gaan versturen!
Vrijdag klopt, maar de tweede datum gaat niet over deze zondag, maar over zaterdag 25/03:Zegato schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 07:43:
[Afbeelding]
Here’s when you’ll have an opportunity to combat Ashava during the Open Beta and Early Access weekends:
March 18 at 10 a.m., 12 p.m., 10 p.m. and midnight PDT
March 25 at 10 a.m., 12 p.m., 10 p.m. and midnight PDT
Volgens mij zit er geen level requirement aan het meedoen maar wil je een beetje actief participeren dan lijkt het mij handig dat je level 20+ bent met enige gear.hellfighter87 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 11:07:
Moet je eigenlijk een bepaald lvl zijn on mee te doen met de world boss? Of kan je er gewoon heen lopen en mee doen?
Ik heb niks gezegd!schaapiej schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:53:
[...]
Ik zal vast te makkelijk denken maar als ik de game via PSN heb gekocht, dan kunnen ze toch zien hoe of wat en gewoon een download op de store fixen?voor de open beta staat er wel zoiets op die link:
[...]
Voor de disc versie snap ik uiteraard wel dat er codes worden verzonden.

Staat dus gewoon in de store met digitale aanschaf nu
Jammer dat we niet direct al kunnen spelen
Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet
• Jazeker
• Jazeker! De Deluxe/Ultimate editie zelfs!
• Nee, maar ik wacht op de beta
• Nee, ik wacht op de reviews (of wacht tot na release)
• Nee, ik heb geen interesse
Ook een poll maken? Klik hier
Uit pure nieuwschierigheid
[ Voor 12% gewijzigd door Vagax op 15-03-2023 18:48 ]
Ik mis de optie "Nee, ik preorder uit principe geen (digitale) games en wacht gewoon tot de release."Vagax schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:39:
Poll: Heb jij Diablo 4 gekocht
Optie 4 heb ik wat aangepastMeanGreen schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:46:
[...]
Ik mis de optie "Nee, ik preorder uit principe geen (digitale) games en wacht gewoon tot de release."
Maar eigenlijk is het meer tijdgebrek dan reviews afwachten

Ben nog volop bezig met PSVR2, speel zo nu en dan FIFA23 online met maten en CoD. En af en toe ook nog eens WoW (al ga ik daar binnenkort weer afscheid van nemen denk ik).
En tussendoor moet ik nog tijd vinden voor m’n gezin
Maar hij gaat er wel komen hoor. D1 / D2 / D3 redelijk grijs gespeeld en de eerste beelden zien er goed uit. Gaat wel voor het eerst op console worden. Geen game PC meer staan die dat trekt en over de D3 PS4 versie goede verhalen gehoord.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
In de instructies zie ik dat je een code per mail krijgt (van Microsoft?) en die vervolgens moet activeren/koppelen bij Blizzard. Maar tot op heden geen mail. Iemand anders wel?
We wachten af, I guess
Als je de game digitaal hebt gepreorderd kan je vanaf vandaag de open beta downloaden vanuit de store. Gewoon ff goed zoeken in de store en downloaden maar.Zegato schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:58:
Ik begrijp er alleen nog niet veel van hoe men komend weekend gaat verifiëren dat ik een pre-order heb. M’n Xbox-account (waar ik de pre-order mee heb geplaatst en mee betaald heb) en m’n Blizzard-account hebben weliswaar hetzelfde e-mailadres, maar ik mag aannemen dat Microsoft niet zomaar m’n adres deelt met Blizzard.
In de instructies zie ik dat je een code per mail krijgt (van Microsoft?) en die vervolgens moet activeren/koppelen bij Blizzard. Maar tot op heden geen mail. Iemand anders wel?
We wachten af, I guess
Dat is me zeker gelukt, alleen zonder enige vorm van verificatie, vandaar de vraagGamekater schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:14:
[...]
Als je de game digitaal hebt gepreorderd kan je vanaf vandaag de open beta downloaden vanuit de store. Gewoon ff goed zoeken in de store en downloaden maar.
De verificatie is het digitale aankoopbewijs in je Xbox/ps5 account. Je hebt de game digitaal besteld, dan heb je automatisch toegang tot de early open beta. Er is geen reden om te werken met codes.Zegato schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:27:
[...]
Dat is me zeker gelukt, alleen zonder enige vorm van verificatie, vandaar de vraag
[ Voor 95% gewijzigd door Ricmaniac op 15-03-2023 20:33 ]
See you in Diablo IVRicmaniac schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:33:
wrong topic.
Zegato schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:58:
Ik begrijp er alleen nog niet veel van hoe men komend weekend gaat verifiëren dat ik een pre-order heb. M’n Xbox-account (waar ik de pre-order mee heb geplaatst en mee betaald heb) en m’n Blizzard-account hebben weliswaar hetzelfde e-mailadres, maar ik mag aannemen dat Microsoft niet zomaar m’n adres deelt met Blizzard.
We wachten af, I guess
:strip_exif()/f/image/UD1Na9hcdgTbikt9wjrlYuTo.jpg?f=fotoalbum_large)
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Something under the bed is drooling
Voor het eerst heb ik dat niet gedaan haha. vermaak me momenteel nog met D3 laatste seizoen dus wacht gewoon rustig tot morgen avond. Ga ook niet gelijk om 17:00 klaar zitten want verwacht veel errosMauz1978 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:13:
En hoeveel van ons hebben de game opgestart in de hoop dat ie het miraculeus toch doet, ook al ben je 30/40+ en weet je wel beter![]()
Eerst eten, kindjes naar bed en dan zien we het wel of het werkt
[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 16-03-2023 07:36 ]
Ik had een bericht om Diablo te downloaden en daarna bij het starten kreeg ik een soort koppel code te zien voor battlenet oid..
Xbox C#, .NET, Vissen
Betekent dat je nu al vrijwel de hele game binnenkrijgt en er alleen dingen uitgeschakeld zijn.Lekker Ventje schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:31:
Als het nu al 76 GB is betekent dat dat de hoeveelheid content in de beta groot is of dat de game zelf straks heel veel ruimte in gaat nemen op de SSD.
Of jullie hebben beiden geen idee en dit is puur speculerenZakjePatatje schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:17:
[...]
Betekent dat je nu al vrijwel de hele game binnenkrijgt en er alleen dingen uitgeschakeld zijn.
- Barbarian
- Sorcerer
- Rogue
In D3 heb ik vooral Demon Hunter gespeeld op hardcore.
Dus ik hou wel van een beetje glass cannon builds
Denk dat ik eerst Rogue ga proberen.
Zit hardcore ook al in de beta?
Op welk platform was dit als ik vragen mag ?BlueFoxOne schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:45:
[...]
Ik had een bericht om Diablo te downloaden en daarna bij het starten kreeg ik een soort koppel code te zien voor battlenet oid..
Ik zal Sorceress en rogue spelen en in de open beta necromancer. Toch altijd een zwak gehad voor de necro.Kroga schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:54:
Waar gaat jullie voorkeur naar uit in de pre-order beta?In D2 en D2R heb ik vooral Sorcerer gespeeld op softcore.
- Barbarian
- Sorcerer
- Rogue
In D3 heb ik vooral Demon Hunter gespeeld op hardcore.
Dus ik hou wel van een beetje glass cannon builds
Denk dat ik eerst Rogue ga proberen.
Zit hardcore ook al in de beta?
Hardcore geen idee of het erin zit, maar je kan je char natuurlijk gewoon deleten
Je weet dat die ooit doodgaat, dat probeer ik alleen zo lang mogelijk uit te stellenJeroentje1981 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:03:
[...]
Ik zal Sorceress en rogue spelen en in de open beta necromancer. Toch altijd een zwak gehad voor de necro.
Hardcore geen idee of het erin zit, maar je kan je char natuurlijk gewoon deleten