Oh zeker dat je er meer uur aan besteedt. Doelde meer op ondergrens 5 euro per uur voor een spel van 100 euro mits je alle extra's koopt en dan dus op 20 uur uitkomtLondon schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:59:
[...]
Diablo heeft - als je seasonal content meerekent - honderden en in mijn geval duizenden uren aan content. Dus 20 tot 50 uur ga je er zeker uithalen hoor. Tis ook maar net hoe fanatiek je bent natuurlijk qua minmax etc.
Hier ook de pre-order van 100 euro gedaan. Diablo blijft mijn favo Blizzard game en de promo's zijn veelbelovend tot nu toe
Ik overweeg om een gaming laptop alleen voor Diablo 4 te kopen.
Alhoewel ik een ps5 heb maar lijkt me onhandig op een grote scherm. En vooral als vrouw savonds series wil kijken
kan ik lekker op de bank met laptop verder gamen heheh.
Jammer dat de specificaties nog niet officieel zijn gemaakt.
Maar een RTX 4060 zou wel moeten lukken?
Edit: Jeejtje de RTX 4060 laptops zijn duur zeg. Misschien toch een RTX 3060 of 3070 overwegen dan maar.
Alhoewel ik een ps5 heb maar lijkt me onhandig op een grote scherm. En vooral als vrouw savonds series wil kijken
Edit: Jeejtje de RTX 4060 laptops zijn duur zeg. Misschien toch een RTX 3060 of 3070 overwegen dan maar.
[ Voor 14% gewijzigd door Atsiz op 25-02-2023 00:33 ]
Ik heb er nu een RTX 3050 laptop voor, hopelijk is dat voldoende voor wat casual play
[ Voor 4% gewijzigd door ChUcKiE op 25-02-2023 07:47 ]
Zou het sowieso afraden voor de game uit is, Diablo 3 was een enorme tegenvaller net als eigenlijk elke game die Blizzard heeft uitgebracht sinds Starcraft 1 ofzo? Hoop hype, maar het wordt waarschijnlijk niks. Zou als ik jou was even afwachten. Ik verwacht persoonlijk van D4 ook weinig, hoewel ik wel hoop dat ze hun mojo even terug hebben kunnen vinden.Atsiz schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 00:23:
Alhoewel ik een ps5 heb maar lijkt me onhandig op een grote scherm. En vooral als vrouw savonds series wil kijkenkan ik lekker op de bank met laptop verder gamen heheh.
Starcraft 1? Ik geef je gelijk dat de laatst uitgebrachte games niet hoogwaardig zijn maar na SC1 zijn Diablo 2, Warcraft 3, World of Warcraft en SC2 uitgekomen. Dat zijn toch geen slechte games..Snowdog schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:27:
[...]
Zou het sowieso afraden voor de game uit is, Diablo 3 was een enorme tegenvaller net als eigenlijk elke game die Blizzard heeft uitgebracht sinds Starcraft 1 ofzo? Hoop hype, maar het wordt waarschijnlijk niks. Zou als ik jou was even afwachten. Ik verwacht persoonlijk van D4 ook weinig, hoewel ik wel hoop dat ze hun mojo even terug hebben kunnen vinden.
Diablo 3 was juist mijn fav game.Snowdog schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:27:
[...]
Zou het sowieso afraden voor de game uit is, Diablo 3 was een enorme tegenvaller net als eigenlijk elke game die Blizzard heeft uitgebracht sinds Starcraft 1 ofzo? Hoop hype, maar het wordt waarschijnlijk niks. Zou als ik jou was even afwachten. Ik verwacht persoonlijk van D4 ook weinig, hoewel ik wel hoop dat ze hun mojo even terug hebben kunnen vinden.
En met aankoop heb je toch 30 dahen bedenktijd.
Ik ben ge-hyped
Enige minpunt wat ik me kan verzinnen is dat feforceerde multiplayer, clan en mmo achtige gedoe.
Daarom hield ik dus van d3. Een heerlijke solo game.
Dan deelt denk de meerderheid niet je mening over je statement. Wat boven ook gegeven is zoals wc3 alleen al is genoeg om de statement omzeep te helpen.Snowdog schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:27:
[...]
Diablo 4 wordt hier gewoon weer een must have
Ok, was wc3 even vergeten, daarom ook het ofzo, maar ik help het je (en mezelf) hopen. Ik verwacht weinig van D4, maar we gaan het zien.stomley schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:09:
[...]
Dan deelt denk de meerderheid niet je mening over je statement. Wat boven ook gegeven is zoals wc3 alleen al is genoeg om de statement omzeep te helpen.
Diablo 4 wordt hier gewoon weer een must have
Diablo 2, Warcraft 3, World of Warcraft, games die moeiteloos in rijtjes met de beste ooit gezet kunnen worden en na Starcraft 1 uitgekomen zijn. Daarna heb je nog Starcraft 2, Diablo 3, Hearthstone, Overwatch die ook allemaal in ieder geval zeer populair zijn (al dan niet geweest). Dat het jou persoonlijk niet heeft bevallen betekent nog niet dat het tegenvallers waren. Blizzard heeft wat blunders gemaakt (Warcraft 3 Reforge bv) maar jij bent echt veel te kort door de bocht nu.Snowdog schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:27:
[...]
Je hebt gelijk en ik had al voor deze reply gezegd dat ik wc3 was vergeten. Datzelfde geldt eigenlijk voor D2, wat een geweldige game was, maar wel vrij matige gfx voor die tijd. En wie herinnert zich niet nog de 100 hardcore chars die bij Duriel gort gingen omdat het laden te lang duurde, maar de game wel lekker doorging.Wmm schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:15:
[...]
Diablo 2, Warcraft 3, World of Warcraft, games die moeiteloos in rijtjes met de beste ooit gezet kunnen worden en na Starcraft 1 uitgekomen zijn. Daarna heb je nog Starcraft 2, Diablo 3, Hearthstone, Overwatch die ook allemaal in ieder geval zeer populair zijn (al dan niet geweest). Dat het jou persoonlijk niet heeft bevallen betekent nog niet dat het tegenvallers waren. Blizzard heeft wat blunders gemaakt (Warcraft 3 Reforge bv) maar jij bent echt veel te kort door de bocht nu.
Anyway, zal niet ontkennen dat ook D2 inderdaad nog een topgame was, en het "ofzo" was daarom ook niet om sc1 te letterlijk te nemen, maar daarna is he een hele lange tijd stil geweest omtrent Bliz. Dat jij een SC2, D3, Hearthstone of Overwatch geweldig vindt, helemaal prima, het zijn alleen gewoon allemaal semi-brakke games. Dat is absoluut niet het type games waardoor Blizzard bekend is geworden en als dat het nu wel is, dan is dat gewoon afglijden naar middelmaat.
Eigenlijk veel te korte reply, er valt zoveel meer over te zeggen, maar goed, geen zin om er te veel over te zeggen, denk dat iedereen het wel eens is dat Blizzard gewoon steeds slechtere shit released.
Cross play etc is tussen alle platforms, zie screenshot van een Q&A:Stefan1232 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:57:
Is er al iets bekend over cross-play met PC-Playstation? Lees online alleen maar dat PC-XBOX bevestigd is.
:strip_exif()/f/image/QPm8Ckeh7S8z9qxY4S9QVCKg.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een onzin lul je allemaal man, je vergeet ook nog is WoW misschien wel de beste game aller tijden. Tuurlijk nu is er niet zoveel meer aan,maar destijds was het een enorme evolutie in online gaming.Snowdog schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:29:
[...]
Je hebt gelijk en ik had al voor deze reply gezegd dat ik wc3 was vergeten. Datzelfde geldt eigenlijk voor D2, wat een geweldige game was, maar wel vrij matige gfx voor die tijd. En wie herinnert zich niet nog de 100 hardcore chars die bij Duriel gort gingen omdat het laden te lang duurde, maar de game wel lekker doorging.
Anyway, zal niet ontkennen dat ook D2 inderdaad nog een topgame was, en het "ofzo" was daarom ook niet om sc1 te letterlijk te nemen, maar daarna is he een hele lange tijd stil geweest omtrent Bliz. Dat jij een SC2, D3, Hearthstone of Overwatch geweldig vindt, helemaal prima, het zijn alleen gewoon allemaal semi-brakke games. Dat is absoluut niet het type games waardoor Blizzard bekend is geworden en als dat het nu wel is, dan is dat gewoon afglijden naar middelmaat.
Eigenlijk veel te korte reply, er valt zoveel meer over te zeggen, maar goed, geen zin om er te veel over te zeggen, denk dat iedereen het wel eens is dat Blizzard gewoon steeds slechtere shit released.
Tuurlijk heeft blizzard ook mindere momenten maar dat is niet meer dan logisch, je kan niet blijven pieken.. SC 2 en Diablo 3 waren ook gewoon van erg hoog niveau dat kan je echt geen semi brakke games noemen, maar ze konden niet tippen aan een WC 3 nee dat geef ik je wel ,maar welke game wel?
Playstation 5
Verwijderd
Ik vond Diablo 2 top. Ik vond Diablo 3 top. Ik vond Warcraft 3 top. Ik vond SC2 top. Ik vond World of Warcraft "ook niet onaardig".Snowdog schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:27:
[...]
Overdrijven is ook een kunst hoor. Mijn god zeg.
Diablo 3 heb ik vanaf de release tot ongeveer een jaar na Reaper Of Souls actief gespeeld. Erg veel plezier aan beleefd en de beelden van Diablo 4 maken mij meer enthousiast dan bij Diablo 3. Ik kijk er erg naar uit!
Ik heb alleen geen game pc meer, dus ik ga denk ik een Xbox Series X ervoor aanschaffen. Heb geen partner dus de tv altijd ter eigen beschikking
Ik heb alleen geen game pc meer, dus ik ga denk ik een Xbox Series X ervoor aanschaffen. Heb geen partner dus de tv altijd ter eigen beschikking
Dan heb je drie weken om te spelen😀alexsdam schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 10:14:
Ik hou het bij een normale versie. Hoef geen open beta te spelen, neemt voor mij juist plezier bij de echte release weg
Zie overigens wel dat ik precies vanaf release datum 3 weken op vakantie ga, Lekker dan!
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Onnavolgbare stream weer; vier nerds, nul uitstraling en een slecht verstaanbare Aziaat die een uur lult over armor (in een game die vast weer te verslaan is door de aanval te kiezen). Het blog is ge-update iig.
Early access: alleen barb, sorc en rogue toegankelijk
Open Beta: alle classes speelbaar.
Drie cosmetic rewards te scoren
Minimum Requirements for PC:
Settings to run the Diablo IV Open Beta at 1080p native resolution / 720p render resolution, low graphics settings, 30 fps.
Operating System: 64-bit Windows 10
Processor: Intel Core i5-2500K or AMD FX-8100
Memory: 8 GB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 660 or AMD Radeon R9 280
DirectX: Version 12
Storage: SSD with 45 GB available space
Internet: Broadband Connection
/game on
Early access: alleen barb, sorc en rogue toegankelijk
Open Beta: alle classes speelbaar.
Drie cosmetic rewards te scoren
Minimum Requirements for PC:
Settings to run the Diablo IV Open Beta at 1080p native resolution / 720p render resolution, low graphics settings, 30 fps.
Operating System: 64-bit Windows 10
Processor: Intel Core i5-2500K or AMD FX-8100
Memory: 8 GB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 660 or AMD Radeon R9 280
DirectX: Version 12
Storage: SSD with 45 GB available space
Internet: Broadband Connection
/game on
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Het artikel https://news.blizzard.com...o-the-diablo-iv-open-beta is bijgewerkt met nieuwe informatie rondom beide beta weekenden.It wouldn’t be a trip to Sanctuary without earning a cache of unique rewards along the way. As you play Diablo IV during the Open Beta and Early Access weekends, showcase your wanderer’s prowess by collecting all three Open Beta rewards. Players who unlock these rewards will receive them once Diablo IV launches.
- Initial Casualty Title: earned by reaching Kyovashad with one character.
- Early Voyager Title: earned by reaching Level 20 on one character.
- Beta Wolf Pack Cosmetic Item: earned by reaching Level 20 on one character.
WAT een onzin.Snowdog schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:27:
[...]
Overwatch vond/vind ik top
Heartstone ( battlegrounds ) is top
WoW was de beste game experience die ik ooit heb mogen meemaken.
En Diablo4 ziet er ook gewoon top uit.
Maar misschien vindt jij het allemaal niks. Dat kan.
Echter hebben dergelijk gekleurde statements een weerwoord nodig.
Bijna alles wat Blizzard uitbrengt vind ik top.
[ Voor 4% gewijzigd door Lasteraar op 01-03-2023 11:06 ]
Weet iemand hoe laat we in Nederland kunnen spelen? Als ik heel snel reken zou dit ~17:00 in Nederland moeten zijn?
Wat ik mij altijd afvraag met dit soort crossplay dingen en bonussen voor edities. Als ik nou de ultimate editie op PC koop, en later koop ik ook de normale PS5 editie. Heb ik dan ook de mounts etc op PS5? Ze kunnen je moeilijk die Battle pass tier skips terugzetten.
Volgens de info die ze zelf gepost hebben wel.
Alles transfert.
Alles transfert.
9am pacific is volgens mij 18:00 cet. Maar goed, het gaat vast crashen enzo, download/login problemen, etc. Dus ik zie het na het eten wel.iaxe393 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:24:
Weet iemand hoe laat we in Nederland kunnen spelen? Als ik heel snel reken zou dit ~17:00 in Nederland moeten zijn?
Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)
Daar lijkt nog weinig over te vinden zijn, neem aan dat er wel ergens wat 'beperkingen' opzitten, andere kant.. je koopt de game al 2x, waarom zou je daarom 'genaaid' worden? Ik wacht nog even rustig af, als die MS deal alsnog doorgaat zit er best nog een kans in dat het een Play Anywhere wordt, dan koop ik hem wel op tweede platform.wuzzy schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:01:
Wat ik mij altijd afvraag met dit soort crossplay dingen en bonussen voor edities. Als ik nou de ultimate editie op PC koop, en later koop ik ook de normale PS5 editie. Heb ik dan ook de mounts etc op PS5? Ze kunnen je moeilijk die Battle pass tier skips terugzetten.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Een RTX 3060 lijkt mij ruimschoots voldoende om series te kunnen kijken op een laptop.Atsiz schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 00:23:
Alhoewel ik een ps5 heb maar lijkt me onhandig op een grote scherm. En vooral als vrouw savonds series wil kijkenkan ik lekker op de bank met laptop verder gamen heheh.
💀💀💀 Necro pas in de open beta bastards!
dan maar beginnen met een rogue straks
dan maar beginnen met een rogue straks
:strip_exif()/f/image/rRlMRDeSGBEEV6Z1u481Uqv2.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben totaal uit de loop maar geen witch Doctor en Demon hunter in diablo 4?
Nee inderdaad, de Druid is wel teruggekomen.alexsdam schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:18:
Ben totaal uit de loop maar geen witch Doctor en Demon hunter in diablo 4?
De rol van de Demon Hunter wordt min of meer overgenomen door de Rogue!
Een Holy class ontbreekt ook nog. Denk dat dit een vrij bewuste keuze is zodat ze dit in een DLC of Expansion kunnen toevoegen..
Bedoeling is om de laptop alleen voor D4 te gebruiken.TheBrut3 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 23:34:
[...]
Een RTX 3060 lijkt mij ruimschoots voldoende om series te kunnen kijken op een laptop.
Dus wel vloeiend kunnen draaien op max settings op hoge FPS.
4060 begint vanaf ~1800 euro
3060 begint vanaf ~1100 euro.
Dat is een verschil van bijna 700 euro

Met een i7 en 16gb RAM.
[ Voor 5% gewijzigd door Atsiz op 02-03-2023 11:14 ]
Ik hoopte eigenlijk dat mijn Asus Vivobook 14 met RTX 3050 en i7-11370H gaat voldoen, want ik heb vooral voor D4 mijn MacBook Pro M1 daarvoor inegruild....Atsiz schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:11:
[...]
Bedoeling is om de laptop alleen voor D4 te gebruiken.
Dat is een verschil van bijna 700 euro![]()
Met een i7 en 16gb RAM.
Denk dat je de grap van @TheB mist, (of het was niet zo bedoeld), maar je kan beter de TV voor D4 claimen, series kijken kan prima op een laptopAtsiz schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:11:
[...]
Daar zitten toch wel aardig wat vette beelden tussen die ik in ieder geval nog niet gezien heb. Erg vet en kan echt niet wachten

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
MonkPhaex schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:54:
Een Holy class ontbreekt ook nog. Denk dat dit een vrij bewuste keuze is zodat ze dit in een DLC of Expansion kunnen toevoegen..

Ja, er moet inderdaad ruimte zijn voor een DLC of xpack.Phaex schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:54:
[...]
Ik speel vooral Barb en speelde in D3 ook nog wel eens Crusader. Ik vind het eigenlijk wel prima zo. Ik zie in de trailer en gameplay best wel een ruime range aan skills en spells; meer als D3 naar mijn idee. We gaan het zien maar als Barb-main lijkt alles dik in orde.
Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K
Ik heb 2 weken geleden een nieuwe Skikk laptop gekocht, i7-11900 met een RTX 3070 en 32gb intern geheugen. Was 1600 euro kwijt. Hij trekt Hogwarts Legacy met alles op high, hoop toch echt dat D4 geen probleem zal zijnAtsiz schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:11:
[...]
Dat is een verschil van bijna 700 euro![]()
Met een i7 en 16gb RAM.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ik ben niet zo bekend met Skikk, hoe zijn de materialen? En hopelijk is het geen vliegtuig die opschijft of dat het te warm wordMad-Matt schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:46:
[...]
Ik heb 2 weken geleden een nieuwe Skikk laptop gekocht, i7-11900 met een RTX 3070 en 32gb intern geheugen. Was 1600 euro kwijt. Hij trekt Hogwarts Legacy met alles op high, hoop toch echt dat D4 geen probleem zal zijn
Nu je het zegt - ook geen crusader en monk. Zullen wel wat bewaren voor expansions i guess.Phaex schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:54:
[...]
Nee inderdaad, de Druid is wel teruggekomen.
De rol van de Demon Hunter wordt min of meer overgenomen door de Rogue!
Maar 4 ontbrekende classes is wel veel. Jammer, geeft toch iets meer variatie.
[ Voor 8% gewijzigd door alexsdam op 02-03-2023 13:41 ]
Hij voelt heel degelijk, design is erg straks en simpel (precies waar ik van hou). De fan maakt wel flink geluid moet ik zeggen, maar persoonlijk erger ik mij hier niet zo veel aan. (Game vaak met een headset)Atsiz schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:39:
[...]
Ik ben niet zo bekend met Skikk, hoe zijn de materialen? En hopelijk is het geen vliegtuig die opschijft of dat het te warm word
Mijn vorige Asus ROG blies ook flink, al is dit vennetje wat hoger in geluid (toonhoogte)
De complexiteit van een class in D4 lijkt mij veel groter dan bij D3. Vergelijk bijvoorbeeld het aantal skills in de skilltree maar tussen beide games voor een class. Dat er in het begin minder classes inzitten aangezien het waarschijnlijk meer werk is ligt dan wel voor de hand.alexsdam schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:40:
[...]
Nu je het zegt - ook geen crusader en monk. Zullen wel wat bewaren voor expansions i guess.
Commercieel natuurlijk handig een of meer classes achter de hand te houden, maar aangezien ook set items niet vanaf het eerste moment beschikbaar zijn wekt ook de indruk dat er eigenlijk meer content gewenst is, die omwille van het niet uitstellen van de releasedatum eruit wordt gelaten.
Aardige specs, dat een GTX 970 al onder recommended valt klinkt goed alhoewel de target voor 1080p medium graphics is.
Mijn 6700 XT kan het hopelijk op 1440 medium/high aan
Overigens goed dat ze SSD onderhand altijd meegeven als een minium eis, ik had per ongeluk Hogwarts Legacy geïnstalleerd op mijn HDD en ik schrok van hoe traag het werkte, duurde me gewoon 10 minuten om bij de intro scene te komen.
Mijn 6700 XT kan het hopelijk op 1440 medium/high aan
Overigens goed dat ze SSD onderhand altijd meegeven als een minium eis, ik had per ongeluk Hogwarts Legacy geïnstalleerd op mijn HDD en ik schrok van hoe traag het werkte, duurde me gewoon 10 minuten om bij de intro scene te komen.
Jij hebt hem doorMeanGreen schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:35:
Denk dat je de grap van @TheBrut3 mist, (of het was niet zo bedoeld), maar je kan beter de TV voor D4 claimen, series kijken kan prima op een laptop
Bizar hoeveel verschil dat maakt.Vagax schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:18:
Aardige specs, dat een GTX 970 al onder recommended valt klinkt goed alhoewel de target voor 1080p medium graphics is.
Mijn 6700 XT kan het hopelijk op 1440 medium/high aan![]()
Mijn Macbook Pro M1 heeft betere maar vooral stabielere FPS in WoW dan zijn voorganger (Razer Blade AMD 5900 icm RTX 3070). Ik verwacht dat de Mac versie voor D4 ook prima zal draaien (die komt er toch?)ChUcKiE schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:34:
[...]
Ik hoopte eigenlijk dat mijn Asus Vivobook 14 met RTX 3050 en i7-11370H gaat voldoen, want ik heb vooral voor D4 mijn MacBook Pro M1 daarvoor inegruild....
Maar ik vind het vooral fijn om lui op de laptop af en toe te gamen tijdens het tv-kijken. Ik verwacht het merendeel van mijn tijd vooral D4 op de PS5 te spelen.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Er komt geen Mac versie van D4 (of iig niet aangekondigd nog)Bossie schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:13:
[...]
Mijn Macbook Pro M1 heeft betere maar vooral stabielere FPS in WoW dan zijn voorganger (Razer Blade AMD 5900 icm RTX 3070). Ik verwacht dat de Mac versie voor D4 ook prima zal draaien (die komt er toch?)
How dare they !!babbelmb schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:16:
[...]
Er komt geen Mac versie van D4 (of iig niet aangekondigd nog)
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Precies de reden waarom ik op voorhand mijn MacBook M1 eruit gedaan heb en een Windows veriant met dedicated videokaart gekocht heb (ik gebruik voor het werk ook Microsoft Windows) en heb eigenlijk al wel vaker geswitched, dus dat maakt me weinig uit.
Valt wel mee toch? Diablo 3 had bij launch 5 classes en is later uitgebreid naar 7. Diablo 4 heeft bij launch...5 classes. grote kans dat die later ook uitgebreid zal worden naar een groter aantal. Als ik mij niet vergis had Diablo 2 dezelfde opzet (5 > 7 met expansies).alexsdam schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:40:
[...]
Nu je het zegt - ook geen crusader en monk. Zullen wel wat bewaren voor expansions i guess.
Als je een PS5 hebt, kun je Diablo 4 toch spelen via remote play op een aardappellaptop/MacBook?Atsiz schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 00:23:
Study everything, You'll find something you can use
babbelmb schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:16:
[...]
Er komt geen Mac versie van D4 (of iig niet aangekondigd nog)
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik heb super goede WifI maar zelfs daarmee is een ps5 niet te streamen.Castor385 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:26:
[...]
Als je een PS5 hebt, kun je Diablo 4 toch spelen via remote play op een aardappellaptop/MacBook?
Zowel beeld en lag is een groot probleem.
Het is spijtig ja. Ik heb in de sale een xbox gekocht; ga mn macs niet inruilen voor een game en dit was de goedkoopste oplossing. Kan ik bovendien nog eens wat anders spelen ook.
Ik vind een laptop sowieso niet een gaming oplossing maar altijd een compromis; couch-gaming op de console blijft toch mijn favorietTektoon schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:36:
[...]
Het is spijtig ja. Ik heb in de sale een xbox gekocht; ga mn macs niet inruilen voor een game en dit was de goedkoopste oplossing. Kan ik bovendien nog eens wat anders spelen ook.
is dat ook bij "offline" gamen?Atsiz schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 18:33:
[...]
Ik heb super goede WifI maar zelfs daarmee is een ps5 niet te streamen.
Zowel beeld en lag is een groot probleem.
Mijn volhardendheid is toch weer heel ver te zoeken en toch maar een pre-order geplaatst...
Maarja wil die game gewoon spelen en weet dat ik hem toch wel ga spelen uiteindelijk.
Eerste beta weekend ga ik op Rogue focussen.
2e weekend op Druid denk ik.
Wel erg zin in.

Maarja wil die game gewoon spelen en weet dat ik hem toch wel ga spelen uiteindelijk.
Wel erg zin in.
Ik pre-order eigenlijk nooit iets meer behalve Diablo. Ik weet 100% zeker dat ik het geld van het spel er makkelijk uit ga halen komende jaren. Ik heb ook maar de Ultimate edition besteldRicmaniac schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:48:
Mijn volhardendheid is toch weer heel ver te zoeken en toch maar een pre-order geplaatst...![]()
Wel erg zin in.
In tegenstelling tot velen hier op het forum vond ik D3 geweldig en speel het nog steeds. Ik kan mij ook niet voorstellen dat dit gaat tegen vallen.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik speel Diablo2 Resurrected via Steam Link op de telefoon met een telescopische controller.Bossie schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:48:
[...]
Ik vind een laptop sowieso niet een gaming oplossing maar altijd een compromis; couch-gaming op de console blijft toch mijn favoriet
Bed gaming ftw

Hopelijk heeft D4 ook prima controller support voor de PC versie voor die doeleinden, D3 heeft het helaas niet.
Of anders via Game Pass + Xbox Cloud mocht de overname van Microsoft ooit doorgaan.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Er is voor alles een publiek. Ik snap wel dat de Diablo-spelers van het eerste uur teleurgesteld zijn, want de games zijn niet meer van hetzelfde. Maar ik snap ook dat er veel (nieuwe) mensen zijn die D3 (en wss 4) te gek vinden, én dat er mensen zijn die ze allemaal goed vinden.OMD schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:12:[...]
In tegenstelling tot velen hier op het forum vond ik D3 geweldig en speel het nog steeds. Ik kan mij ook niet voorstellen dat dit gaat tegen vallen.
Uiteindelijk zie je hier graag een enthousiast topic met af en toe een kritische noot.
Voor Mariokart en Metroid zeker, maar ik moet nog even zien hoe een traditionele tobo game als Diablo uitpakt met controller. Ik hoop dat de game me kan overtuigen dat dit goed speelt. (dit is een beetje m'n eigen traject als oude D1/2 speler naar de casual couch-coop van D3/4).Bossie schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:48:
[...]
Ik vind een laptop sowieso niet een gaming oplossing maar altijd een compromis; couch-gaming op de console blijft toch mijn favoriet
Ik ben een Diablo speler van het eerste uurTektoon schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:27:
[...]
Er is voor alles een publiek. Ik snap wel dat de Diablo-spelers van het eerste uur teleurgesteld zijn, want de games zijn niet meer van hetzelfde. Maar ik snap ook dat er veel (nieuwe) mensen zijn die D3 (en wss 4) te gek vinden, én dat er mensen zijn die ze allemaal goed vinden.
Uiteindelijk zie je hier graag een enthousiast topic met af en toe een kritische noot.
Probleem is vaak dat mensen eigenlijk alles hetzelfde willen en veranderingen kunnen ze niet tegen. Soms zijn verandereingen moeilijk te accepteren of zijn ze niet goed geimplementeerd. Iets wat bij D3 zeker het geval was aan het begin.
[ Voor 29% gewijzigd door OMD op 03-03-2023 13:35 ]
Ja je houd dit altijd. net als de trading discussie in D4. er zijn mensen die absoluut geen trading willen. Mensen die juist wel full on trading willen en mensen die gedeeltelijk trading willen ... ga je alles implementeren in verschillende leagues dan splijt je weer meer de playerbase. je kan nooit iedereen tevreden houden.
Als je kijkt naar D2R zou ik trading juist wel in de game willen, met D3 AH was ook niets mis.Ricmaniac schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:27:
Ja je houd dit altijd. net als de trading discussie in D4. er zijn mensen die absoluut geen trading willen. Mensen die juist wel full on trading willen en mensen die gedeeltelijk trading willen ... ga je alles implementeren in verschillende leagues dan splijt je weer meer de playerbase. je kan nooit iedereen tevreden houden.
Voor D2/D2R zijn er complete websites om met gear te handelen, niets mis mee dat Blizzard juist met een AH did ingame brengt.
Het grote punt bij trading is denk toch wel dat je top tier items veels te vroeg kan bemachtigen. Dit haalt ook een beetje het doel van het spel (grinden en blij zijn als je iets vindt) onderuit.
Trading is een belangrijke verklaring voor het langdurige succes voor D2, en nu dus D2R.Bossie schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:41:
[...]
Als je kijkt naar D2R zou ik trading juist wel in de game willen, met D3 AH was ook niets mis.
Voor D2/D2R zijn er complete websites om met gear te handelen, niets mis mee dat Blizzard juist met een AH did ingame brengt.
Het heeft ook nadelen. De meme op D2JSP is dat je soms meer JSP dan D2 aan het spelen bent. Er is een heel verdienmodel ontstaan buiten de game om met bots, online shops en een succesvolle valuta. Ik ken mensen die er vroeger goed geld mee hebben verdiend.
Doordat je items met geld of FG kan kopen, maakt dat een ladder reset nooit echt een reset is. Er is een groep spelers die veel sneller goede gear heeft dan de rest.
Een ander effect is dat je nooit alle gear die je nodig hebt zelf kan vinden. Je kan wel solo-self-found spelen, maar dan speel je altijd met budget gear.
Het alternatief is D3 waar je binnen een week eigenlijk alles hebt wat je nodig hebt en dan kleine upgrades doet via betere versies van dezelfde gear. En vervolgens kan je die gear niet op een ander character gebruiken omdat je van alle versies een strength, dexterity en intelligence variant hebt.
Het D2 model geniet toch mijn voorkeur. Een Arreats vinden terwijl je niet met een Barb speelt, maakt dat je bijna automatisch al aan je volgende character begint te denken. Die kick blijft mooi.
Ik ben benieuwd naar de uitwerking in D4. Sommige items zijn wel te ruilen, maar de vraag is of dat endgame items zijn. We gaan het zien.
Daarom ben ik ook steeds zo snel uitgekeken op D3, D2R is een grind game maar de gearprogressie is simpelweg anders.Lapras schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:03:
[...]
Het alternatief is D3 waar je binnen een week eigenlijk alles hebt wat je nodig hebt en dan kleine upgrades doet via betere versies van dezelfde gear. En vervolgens kan je die gear niet op een ander character gebruiken omdat je van alle versies een strength, dexterity en intelligence variant hebt.
Denken jullie dat er benchmarks zullen komen voor D4 na de open beta?
Denk het eerlijk gezegd niet maar moet zeggen dat het mij ook heel erg mee valt wat de minimum specs zijnAtsiz schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:04:
Denken jullie dat er benchmarks zullen komen voor D4 na de open beta?
Mij ook...daarom dat het mij verbaast voor een game die grafische zo mooi is.Ricmaniac schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:05:
[...]
Denk het eerlijk gezegd niet maar moet zeggen dat het mij ook heel erg mee valt wat de minimum specs zijn
Ik verwacht dat de game meer gaat eisen op max settings.
Ik heb vroeger zoveel diablo gespeeld, was echt episch met vrienden, local lan party en dan 2 dagen non-stop raids. Met dat gevoel was ik even geleden aan diablo 3 begonnen op de playstation en vond dat een enorme deceptie. Ik wandelde zo door het spel heen en was weinig uitdaging noch verrassing.
Om die reden twijfel ik om diablo 4 te pre-orderen. Bij diablo blijf ik dat epische gevoel of die gedachte houden, maar zal het ook dit keer tegenvallen… twijfel.
Om die reden twijfel ik om diablo 4 te pre-orderen. Bij diablo blijf ik dat epische gevoel of die gedachte houden, maar zal het ook dit keer tegenvallen… twijfel.
Haha ik hoor dat van vele maar ik vind het grafisch helemaal niet zo bijzonderAtsiz schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:06:
[...]
Mij ook...daarom dat het mij verbaast voor een game die grafische zo mooi is.
Misschien is het dat ik mijn verwachtingen gewoon probeer te temperen door de telleurstellingen de laatste tijd
Ik speel diablo vanaf deel 1 en heb ik echt een mega deel van mijn jeugd in d2 gestoken. Ik zie niet echt de uitdaging in d2?crimby schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:11:
Ik heb vroeger zoveel diablo gespeeld, was echt episch met vrienden, local lan party en dan 2 dagen non-stop raids. Met dat gevoel was ik even geleden aan diablo 3 begonnen op de playstation en vond dat een enorme deceptie. Ik wandelde zo door het spel heen en was weinig uitdaging noch verrassing.
Dit is hoe ik speel:
1 je lvled een character naar 9
2: tristan runs
3: tomb runs
4: baal runs tot dat je op 86+ zit
5: maak mf game, teleport teleport teleport, kill baas repeat?
6: heb he de verkeerde skill gekozen of stat omdat je niet ingelezen hebt in een of andere build kan je.weer opnieuw beginnen, leuk?
En ja dan heb nog ubers etc, maar lekker spannend.
zelf vind ik d3 rifts een stuk fijner dan d2 mfen, je hebt teminste geen teleport en map hack nodig.om het efficient te maken.
Waar ik het wel mee eens ben is dat d2 heel erg leund op je lvl en skills van je character, je gear is een extra.
Terwijl in d3 (en ik denk dat dit een van de grote.fouten in d3 is) zodra je.nieuwe gear vind je in eens 20x zoveel.damage doet als daarvoor.
In d2 kan je prima zonder gear nog wat dingen doen, in d3 ben je waardeloos zonder gear.
Naar wat ik heb gevolge van d4 proberen ze de goede punten van D2 en D3 te mixen:
- (D2) terug naar he character en progression.
- (D2) gear is extra
- (D3) rifts (als in endgame dungeons in D4)
- (D3) events (zoals die towns / lighthouse die.je.moet bevrijden)
- je kan met een penalty (als in gold) je fouten keuzes hetstellen door te respeccen
En vast nog.meer
Ik hoop dat Diablo 4 niet een soort mix van Diablo 3 + Diablo Immortal.
Diablo Immortal moeten we snel vergeten en niet meer naar kijken.
Diablo 4 ga ik zeker spelen, ik heb immers meer dan 2500+ uren in Diablo 2 en 3 (bij elkaar) zitten
Speel nu ook season 28 in D3, wel nu meer ''casual''
Diablo 4 ga ik zeker spelen, ik heb immers meer dan 2500+ uren in Diablo 2 en 3 (bij elkaar) zitten
nothing stops this train
Ik denk juist wel dat het een mix van D3 en Diablo immortal gaat zijn maar vanuit immortal alleen de aspecten dat je andere mensen ziet lopen etc. Alle shit met gems en alle pay2win shit zeker niet.Kol Nedra schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 15:57:
Ik hoop dat Diablo 4 niet een soort mix van Diablo 3 + Diablo Immortal.
Diablo 4 ga ik zeker spelen, ik heb immers meer dan 2500+ uren in Diablo 2 en 3 (bij elkaar) zitten![]()
Het is blizzard, de game moet niet alleen mooi zijn maar vooral ook erg toegankelijk.Atsiz schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:06:
[...]
Mij ook...daarom dat het mij verbaast voor een game die grafische zo mooi is.
Vergelijk het met wow, dat kan er prima uitzien op een high-end systeem maar het is veel belangrijker dat het ook gewoon (met lage settings) speelbaar is op ouder spul.
Ik heb Caster druid gespeeld in de closed beta en dat was echt geweldig, ga ik straks in de open beta meteen weer maken.Ricmaniac schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 12:48:
Mijn volhardendheid is toch weer heel ver te zoeken en toch maar een pre-order geplaatst...![]()
Wel erg zin in.
YO! fucknuts! It's Probing time!
De events in de endgame zijn ook leuk ja. Strongholds worden echt vriendelijke gebieden als je ze veroverd en als je torment difficulty speelt zijn er op de map regelmatig grote rode areas te vinden waar portals verschijnen en waarmee demonen de wereld binnen dringen. Echt leuk want je hoeft niet in party te zitten om elkaar te helpen bij die events, je ziet iemand lopen en denkt ik loop met hem mee want het is solo te hard en je bent al lekker bezig. Heb echt veel zin in die game en ga met wat vrienden een clan maken en hopelijk net als in d3 jaren van dat spel genieten.
2e Bèta weekend is echt helemaal gratis. Dus te spelen zonder te pre-orderen, zag ik ergens op youtube. Wellicht toch maar rens proberen. Nog nooit Diablo gespeeld.
Die heb ik samen met de barb op mijn lijstje staan, sorcerrer is mij te link met mijn reflexen😊Freakiebeakie schreef op zondag 5 maart 2023 @ 15:38:
[...]
Ik heb Caster druid gespeeld in de closed beta en dat was echt geweldig, ga ik straks in de open beta meteen weer maken.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Verwijderd
Ik ben van de tijd van Diablo 2 zonder seasons/ladders, dus eindeloos poppetjes maken en cowlevels grinden tot level 99.
Hoe speel je straks casual in Diablo 4 met seasons? Ik begrijp dat je als je een beetje mee wil doen een "ladder" character moet maken, welke irrelevant wordt als het season voorbij is? Ik wil gewoon poppetjes maken en zelf bepalen wanneer ik er klaar mee ben.
Hoe spelen andere casuals D3/D4 nu?
Hoe speel je straks casual in Diablo 4 met seasons? Ik begrijp dat je als je een beetje mee wil doen een "ladder" character moet maken, welke irrelevant wordt als het season voorbij is? Ik wil gewoon poppetjes maken en zelf bepalen wanneer ik er klaar mee ben.
Non-season, gewoon progressie maken wanneer je daar tijd/zin in hebt en het competive aan de ladder spelers latenVerwijderd schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:09:
Ik ben van de tijd van Diablo 2 zonder seasons/ladders, dus eindeloos poppetjes maken en cowlevels grinden tot level 99.
Verwijderd
Maar dan mis je toch nieuwe items/runes etc die je alleen in een ladderseason krijgt?Bossie schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:45:
[...]
Non-season, gewoon progressie maken wanneer je daar tijd/zin in hebt en het competive aan de ladder spelers laten
Klopt het dat wij pas om 18:00 kunnen spelen op zaterdag? ik lees beetje andere berichten her en der.
Edit:
Begint op vrijdag zie ik nu… mand
Edit:
Begint op vrijdag zie ik nu… mand

[ Voor 59% gewijzigd door OMD op 06-03-2023 08:36 ]
Keuzes die je maakt, season 1 gewoon beginnen en dan verder gaan off-season.Verwijderd schreef op maandag 6 maart 2023 @ 07:56:
[...]
Maar dan mis je toch nieuwe items/runes etc die je alleen in een ladderseason krijgt?
Als je S2 begint en je hebt uiteindelijk toch geen tijd dan gaat dat het verschil niet maken.
Hierbij neem ik aan dat season-only items gewoon erna ook off-season beschikbaar worden gemaakt.
Helaas niet voor ons, maar wel een grappige actie:
https://diablo4.blizzard.com/en-us/betasweepstakes
https://us.forums.blizzar...-will-not-be-considered-7
https://diablo4.blizzard.com/en-us/betasweepstakes
https://us.forums.blizzar...-will-not-be-considered-7
The Promotion is only open and offered to people who are over the age of 18, or the age of majority in the relevant jurisdiction, whichever is older, and are legal residents of one or more of the following regions:
[...]
Europe Region: Austria, Denmark, Finland, France, Germany, Norway, Spain, Sweden, Switzerland, United Kingdom.
BE IMMORTALIZED IN THE CATHEDRAL OF DIABLO
Hatred has returned. And now is your chance to cast your light and become legend. Sign up below and reach max level with any class in the Diablo IV Open Beta to enter for a chance to have your face painted into a colossal Diablo fresco inside the walls of the La chapelle des Jesuites in France, and to be glorified amongst the hallowed heroes of Sanctuary forever.
Wat zou de redenen zijn dat Frankrijk, Duitsland en Spanje wel doen maar niet de Benelux
Hier ook maar 2x de ultimate edition gekocht. M'n vrouw heeft ooit Diablo 2 gespeeld en ook wel wat D3 dus ze wil D4 ook wel gaan spelen. Toen ik vroeg welke versie ze wilde vroeg ze uiteraard naar de kosten maar gezien de standaard 70 kost en de ultimate 100 vond ze dat verschil klein dus... "doe maar ultimate".
Ben benieuwd naar de early access beta... hopelijk weet de sfeer me weer als de oude D2 te pakken
Ben benieuwd naar de early access beta... hopelijk weet de sfeer me weer als de oude D2 te pakken
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Toch heb ik op torment diff wat dungeons gelopen met een wizard en die was echt niet om te krijgen. ik kon me draai niet vinden met die wizard maar blijkbaar was ie tijdens de beta echt sterkLekker Ventje schreef op zondag 5 maart 2023 @ 18:33:
[...]
Die heb ik samen met de barb op mijn lijstje staan, sorcerrer is mij te link met mijn reflexen😊
Een seasonal in diablo III word na de season gewoon een non seasonal character waarmee je door kan spelen.Verwijderd schreef op zondag 5 maart 2023 @ 19:09:
Ik denk dat als je casual wil spelen in een season je geen battlepas haalt en gewoon op je eigen tempo gaat spelen en wel ziet wat je unlocked tijdens zo'n season. Bij D3 duren ze geloof ik een maand of 3 a 4 dus ik denk dat je aardig ver kan komen
Ik heb tijdens de closed beta toch wat moeten downscalen (GeForce GTX 970 4GB). En dan nog leek het niet vlot te draaien. Waarschijnlijk is de performance in het algemeen nu wel verbeterd. En ondertussen upgrade gedaan naar een GeForce RTX 2060.Ricmaniac schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:05:
[...]
Denk het eerlijk gezegd niet maar moet zeggen dat het mij ook heel erg mee valt wat de minimum specs zijn
Tsja, de 970 is een 3,5Gb kaart van 9 jaar oud. 4Gb heeft ie nietCorvusGS schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:44:
[...]
Ik heb tijdens de closed beta toch wat moeten downscalen (GeForce GTX 970 4GB). En dan nog leek het niet vlot te draaien. Waarschijnlijk is de performance in het algemeen nu wel verbeterd. En ondertussen upgrade gedaan naar een GeForce RTX 2060.
prachtig gemaakt; ART 2.0
ik weet al wat ik ga maken is voor mij een simpele keuze; het wordt de Necromancer als main.
2e character wordt Druid.
waarom Necro? is mijn fav in Diablo 2 en 3
nothing stops this train
dit idd, als je net begint met Diablo 3 raadt ik sterk aan om de campaign in een season 28 omgeving aan te maken, als de season afgelopen is veranderd je character in een normal characterFreakiebeakie schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 22:26:
[...]
Een seasonal in diablo III word na de season gewoon een non seasonal character waarmee je door kan spelen.
Ik denk dat als je casual wil spelen in een season je geen battlepas haalt en gewoon op je eigen tempo gaat spelen en wel ziet wat je unlocked tijdens zo'n season. Bij D3 duren ze geloof ik een maand of 3 a 4 dus ik denk dat je aardig ver kan komen
nothing stops this train
Aan de ene kant wil ik de beta niet spelen omdat het mijn starting experience weghaalt.
Aan de andere kant wil ik wel de rewards. Heel irritant dit.
je weet hoe het gaat verlopen op launchday om die tijd: je kan het toch niet spelen, wellicht de volgende dag welalexsdam schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:46:
Aan de ene kant wil ik de beta niet spelen omdat het mijn starting experience weghaalt.
nothing stops this train
Same. Maar level 20 valt wel erg mee denk ik. Wat mijn idee is om de beta alles goed te spelen en te volgen tot lvl 20 zeg maar en dan als de tijd er is paar classes proberen. En dan met de release gewoon overal doorheen rushen tot het punt waar beta stopte.alexsdam schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:46:
Ik ben vooral benieuwd hoe de verschillende skills een beetje samenwerken. In Lost Ark heb je 8 abilities plus ultimate en dat speelt wel erg fijn. In Diablo 4 maar 6 skills max?
Klopt helemaal. Maar de minimum recommended kaart is nu toch nog ouder?OMD schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:52:
[...]
Tsja, de 970 is een 3,5Gb kaart van 9 jaar oud. 4Gb heeft ie nietWeet ook niet of je dan vreemd moet vinden dat er terug geschroefd moet worden. De assets hebben aan die 3,5Gb echt niet meer genoeg ben ik bang anno 2023.