Thanks voor de uitgebreide uitleg! Hier kan ik wel iets mee.Angeloonie schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 13:16:
@Buizerd__NL en anderen die mogelijk geïnteresseerd zijn in een fire sorc, dit is mijn build, vast niet optimaal maar ben nog verder aan het checken wat beter werkt. Bijv. Fireball heb ik nog niets mee geprobeerd.
Abilities:
Max Fire Bolt
Max Hydra
Max Firewall
Inferno
Teleport
Ice Armor
[Afbeelding]
Resulteert in deze stats voor de skills:
[Afbeelding]
Op mijn gear heb ik deze aspects, waarbij het wapen de hoofdrol speelt: +46% dmg wanneer barrier actief is. Veel van de build draait om die barrier, doel is deze zo vaak en zo lang mogelijk aan te hebben staan.
Hoe krijgen we barrier vaak aan?
- Ice Armor geeft een barrier
- Ice Armor Enchantment geeft bij geraakt worden 5% kans op Ice Armor = Barrier
- Een elite aanvallen geeft een barrier
- Cooldown gebruiken geeft Barrier via Protection. Ice Armor, Inferno en Teleport hebben cooldowns en geven dus barriers.
- Op mijn pants heb ik een stat die barrier geeft bij potiongebruik.
- In de gear heb ik Diamonds zitten, die geven +Barrier generation (momenteel met mijn gems +17.5%)
Al met al heel veel opties om je barrier héél vaak aan te hebben staan. Met goede timing kun je met een paar seconden ertussen barrier aan houden, en dus 46% dmg erbij.
[Afbeelding]
Vervolgens op je gear heb je zeker deze stats nodig:
- +Conjuration/Hydra/Mastery/Firewall
+ Fire dmg (over time)
+ Burning dmg
+ Pyromancy dmg
+ Dmg vs burning/Dmg reduce vs burning
+ Dmg over time
Wat ik ook nog handig vind is boots met +2 evade chargers
[Afbeelding]
Ik merk met Fireball dat het heel veel mana kost, en twijfel ik om Fireball weg te doen en dan voor Firebolt te gaan.
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451