Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02:35
Ricmaniac schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:45:
[...]

Ik ben hem nog steeds niet tegengekomen :P

Ben net gewisseld terug van Tornado build naar Pulvirize. Heb nog niet alle items maar het grinden naar level 50 gaat opzich wel lekker nu. Ben terug gegaan naar de oude zones om overal in ieder geval die Renown level 3 overal te unlocken.

Maar ben nu voor de Butcher ook wel bang want met mijn huidige items is deze build voor Single Target af en toe wel pittig haha
Ik ga morgen een Pulvirize build proberen, leuke is ik heb een legendary die pulvirize veranderd in een Earth skill :D

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Kol Nedra schreef op maandag 5 juni 2023 @ 00:27:
[...]

Ik ga morgen een Pulvirize build proberen, leuke is ik heb een legendary die pulvirize veranderd in een Earth skill :D
Ja die zoek ik dus nog om mijn build af te maken.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:24

EiT

Van het weekend even Diablo 4 gespeeld. Helaas geen tijd om mij veel te verdiepen in de droprates.

Mijn vraag hier: klopt het dat legandary droprate zo hoog is? Ik heb er nu 14, 1 van level 12 en de rest zit tussen lvl 20-31.

2 waren via inleveren van obols. Van de 4 treasure goblins had ik 2 drops.

Butcher nu ook al 3x tegen gekomen, maar die is onmogelijk voor mij om te verslaan op moment.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Ricmaniac schreef op maandag 5 juni 2023 @ 00:30:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FhoVRAcurq_SmBs48v_5M3WkBxg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q6lIewMSltJXHNk8NgyZlKmc.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1HdJZHUrfZ8M4gS-g35NNMIKFQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YU3WsSFK2XUDqZSThpJnJzy4.jpg?f=user_large

Hier moet ik wel iets moois van kunnen maken als build.
spoiler:
ik ben nog niet ver in de game, net begonnen met act IV, heb de mount en daar ben ik gestopt

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Netjes ik heb die ring ook met die power. blijkbaar is die andere gewoon een codex power dus ik kan hem op een ander item gewoon zetten :P

Dus morgen maar even verder puzzelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:25
Morgen 1 uur s’nachts of 1 uur s’middags dat we kunnen beginnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ntzv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:19
crimby schreef op maandag 5 juni 2023 @ 06:43:
Morgen 1 uur s’nachts of 1 uur s’middags dat we kunnen beginnen?
Volgens Blizzard is het nu nog

18u, 6 min.

dus:

aankomende nacht om 01:00?

"The wonder is, not that the field of stars is so vast, but that man has measured it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theory
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 22:18
Aandacht in 27minuten spawned er een World Boss in Caen Adar!!
07:25 Lokale tijd

[ Voor 15% gewijzigd door theory op 05-06-2023 06:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:40

Oxigeon

En zo is dat!

Pfoe. Een week of 3 geleden diablo 3 gekocht om eens te proberen. Werkte allemaal zeer fijn. Toen zei ik ik weet niet of ik direct bij de release diablo 4 wil hebben. Maar na de berichten hier begint het toch wel te kriebelen.

Ik.moet nu even verstandig zijn en wachten met aankopen en wachten tot hij is afgeprijsd naar 40 euro (ps5). Dan vind ik voor mezelf dat het verantwoord is . Egaal Of dat nu 3 maanden duurt of een jaar.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 11:14
friketje1 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:31:
[...]

Mogelijk belast Diablo je pc meer dan bij andere games of speel je langer dan normaal?
Goed om even naar je temperaturen te kijken.
Ik heb HWI constant openstaan.
de CPU gaat naar max lage 80C om de zoveel tijd maar blijft gemiddeld rond de 60.
GPU zit rond de 70 max. (7800x3d)

Ik heb zelfs geprobeerd met lagere power targets en low settings.
Gisterenavond leek een andere tip wel te werken.. max fps op 60 zetten momenteel.

Ik zou ook zoeken naar hardware gerelateerde issues, maar het is ENKEL in D4 (zelfs een keer gebeurd tijdens de end credits scene.. puur text.. en er de FPS stond gecapped op 144 max toen denk ik).

Er zijn heel veel topics en posts op de officiele forums en andere plekken die gelijkaardige crashes documenteren. (wel telkens nvidia moet ik zeggen.. dus mogelijk driver issue? In windows krijg ik een error code 133 die volgens Google vaak dit betekent)

Ik heb al verschillende drivers en een clean install geprobeerd maar dat leek niet te helpen.

https://us.forums.blizzar...ccess-june-2023/26945/101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFoxOne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 07:20
Ik speel Diablo IV op de XBOX maar dan stream ik naar mn laptop(TV is in gebruik)
Dit werkt prima zonder haperingen enz maar het chatten in de clan is niet handig.
Ik wil niet met een headset spelen, iemand een idee hoe je dan kan verbeteren?
Of is typen via het onscreentoetsenbord de enige optie?

Verder geweldige game, ben nu level 32.
Ik ben een keer een wit kruis oid tegen gekomen op de map waar een event was maar niet gehaald en daarna was die weg. Was dat een "World Boss"?

Xbox C#, .NET, Vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:50
Ik wil 2 jewels imprinten en heb hiervoor abstruse sigil nodig. Nu begrijp ik dat je dit krijgt door legendary jewels te salvagen bij de. Blacksmith. Ik heb dit gisteren gedaan bij een ring maar kreeg geen abstruse sigil.

1. Wat gaat hier mis? Moet het item een bepaalde level hebben voordat het abstruse sigil geeft?

2. Als je een jewelry hebt die imprint is met een apex en je later weer salvaged bij de blacksmith krijg je daan weer een abstruse sigil terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 11:59
DrMacabr3 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 07:34:
[...]

de CPU gaat naar max lage 80C om de zoveel tijd maar blijft gemiddeld rond de 60.

Gisterenavond leek een andere tip wel te werken.. max fps op 60 zetten momenteel.

Ik zou ook zoeken naar hardware gerelateerde issues, maar het is ENKEL in D4 (zelfs een keer gebeurd tijdens de end credits scene.. puur text.. en er de FPS stond gecapped op 144 max toen denk ik).

Er zijn heel veel topics en posts op de officiele forums en andere plekken die gelijkaardige crashes documenteren. (wel telkens nvidia moet ik zeggen.. dus mogelijk driver issue? In windows krijg ik een error code 133 die volgens Google vaak dit betekent)

Ik heb al verschillende drivers en een clean install geprobeerd maar dat leek niet te helpen.

Gek genoeg tijdens de Server Slam een vloeiende ervaring gehad met de game. Maar nu de pre-release uit is heb ik vrij vaak stutters en soms hangt 'ie gewoon.

RTX2060 en heb DLSS op ultra performance staan, dus dat zou de kaart ook moeten ontlasten. Maar als ik DLSS uit zet merk ik geen verschil.

Als de game hangt moet ik naar de task manager om het te sluiten en dan duurt het soms wel minuten lang voor de game sluit. Andere momenten kan ik zonder issues vier uur achter elkaar de game draaien. Ik loop dan zelf om het half uur wel even een rondje door huis maar laat de game aanstaan in town.

Heb al het e.e.a. geprobeerd maar het lijkt erop dat settings niet echt iets verbeteren. De framerate is ook altijd gewoon dik in orde. Zal hem eens limiten op 60fps, maar wat heb ik dan aan mijn 144fps scherm? :P

Zal zometeen even de video driver updaten om te kijken of er een hotfix voor D4 is.
PacinoAllstars schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:15:
Ik wil 2 jewels imprinten en heb hiervoor abstruse sigil nodig. Nu begrijp ik dat je dit krijgt door legendary jewels te salvagen bij de. Blacksmith. Ik heb dit gisteren gedaan bij een ring maar kreeg geen abstruse sigil.

1. Wat gaat hier mis? Moet het item een bepaalde level hebben voordat het abstruse sigil geeft?

2. Als je een jewelry hebt die imprint is met een apex en je later weer salvaged bij de blacksmith krijg je daan weer een abstruse sigil terug?
Kijk hier voor het antwoord :)
https://www.reddit.com/r/...s_didnt_give_me_abstruse/

[ Voor 15% gewijzigd door Ohmarinus op 05-06-2023 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:36

OMD

Ricmaniac schreef op maandag 5 juni 2023 @ 01:05:
[...]

Netjes ik heb die ring ook met die power. blijkbaar is die andere gewoon een codex power dus ik kan hem op een ander item gewoon zetten :P

Dan heeft ie toch altijd de laagste roll die mogelijk is? In dit geval dus 20%?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:36

OMD

EiT schreef op maandag 5 juni 2023 @ 00:31:
Van het weekend even Diablo 4 gespeeld. Helaas geen tijd om mij veel te verdiepen in de droprates.

Mijn vraag hier: klopt het dat legandary droprate zo hoog is? Ik heb er nu 14, 1 van level 12 en de rest zit tussen lvl 20-31.

2 waren via inleveren van obols. Van de 4 treasure goblins had ik 2 drops.

Butcher nu ook al 3x tegen gekomen, maar die is onmogelijk voor mij om te verslaan op moment.
Ik heb het andersom. Ben level 49 met mijn necro en level 22 met sorc. Heb wel geteld 4 legendaries gevonden in totaal. Rest moeten maken via codex.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

theory schreef op maandag 5 juni 2023 @ 06:58:
Aandacht in 27minuten spawned er een World Boss in Caen Adar!!
07:25 Lokale tijd
Ah grappig. Hoevaak gebeurt zoiets? Iemand hier ervaring met zo'n World Boss? Ik lees hier verder zo min mogelijk trouwens en wil m'n eerste playthrough sowieso 100% solo doen zonder hulp of gehannes. Maar als ik een World Boss zou tegenkomen ben ik wel benieuwd. Hoelang weet je zoiets van te voren? Dan zet ik 't in m'n agenda. :P Niet dat m'n level 38 necromancer nu een deuk in een pakje boter slaat, maar toch. Meedoen is belangrijker dan winnen.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMD schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:30:
[...]

Dan heeft ie toch altijd de laagste roll die mogelijk is? In dit geval dus 20%?
Klopt maar dan heb ik in ieder geval al die 20% tot ik een betere vind toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees een hoop gehuil (niet dit forum) over de Barb nerfs. Hoe zit het met de Barb spelers hier, is ie fun? Er zijn een aantal builds die me leuk lijken maar dan niet met 2 Cry's en een shout.. Rend of HotA build lijkt mij wel wat. Ervaringen?
De bedoeling was nu 1 char en dan pas met season 1 een andere maar een alt die heel anders speelt dan mijn main lijkt me wel wat voor de afwisseling. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-09 09:43
Yonix schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:59:
Was weer een toffe avond; solo wat aangeklooid en vervolgens met een party (GoT) wat strongholds gedaan. 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Inmiddels is mijn Necro level 38 en ik houd van mijn minions. O+ Zit vol op slow / vulnerable met decompose, blight en corpse explosion. Daarnaast geeft 'Army of The Dead' i.c.m. diverse leuke Legendary gear een mooie boost aan mijn minions. :)

[Afbeelding]

Ik volg verder geen build, maar probeer dit keer eens zelf wat bij elkaar te puzzelen. (y)

Oh, en dit shot = _/-\o_ *O*
spoiler:
Geen Decrapify? Dat levert geen problemen op? Ik heb Decompose, Bloodlance, Corps explosion, Minions, Golem en Decrapify en heb dus geen ruimte voor de Army of Death.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:14

Gundogan

Rip and tear, until it is done

[...]

Is de crash een harde freeze waarbij het geluid doorloopt voor even, maar het beeld stilstaat?

Wat is je GPU geheugen en RAM verbruik op het moment van crashen? Ik had hier ook last van met de D4 beta en met D2R en dat zijn juist de twee games die het geheugen bijna volledig gebruiken (8gb VRAM en 20++gb RAM is niet ongebruikelijk). Ik heb uiteindelijk de windows page file op minimaal 12gb en max 64gb gezet en dat verhielp het bij mij (in D2R, D4 heb ik nog niet). Maar er zijn op het internet tal van andere oplossingen zoals chipset drivers updaten en driver timeout tijd verlengen in registry.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:39:
Ik lees een hoop gehuil (niet dit forum) over de Barb nerfs. Hoe zit het met de Barb spelers hier, is ie fun? Er zijn een aantal builds die me leuk lijken maar dan niet met 2 Cry's en een shout.. Rend of HotA build lijkt mij wel wat. Ervaringen?
De bedoeling was nu 1 char en dan pas met season 1 een andere maar een alt die heel anders speelt dan mijn main lijkt me wel wat voor de afwisseling. 8)
Ik vermaak me prima, maar ik heb wel terug moeten switchen naar WT1.

Kreeg een vroege bepaalde Boss gewoon niet neer, dat gezegd hebbende ben ik (nog) niet bezig met een echte goede build.

Nu vooral bleed maar ben een beetje aan het testen nog.

Begin ook pas net aan Act 2 op level 22 dacht ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Sipio op 05-06-2023 08:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theory
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 22:18
spaceboy schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:35:
[...]

Ah grappig. Hoevaak gebeurt zoiets? Iemand hier ervaring met zo'n World Boss? Ik lees hier verder zo min mogelijk trouwens en wil m'n eerste playthrough sowieso 100% solo doen zonder hulp of gehannes. Maar als ik een World Boss zou tegenkomen ben ik wel benieuwd. Hoelang weet je zoiets van te voren? Dan zet ik 't in m'n agenda. :P Niet dat m'n level 38 necromancer nu een deuk in een pakje boter slaat, maar toch. Meedoen is belangrijker dan winnen.
Hoe vaak weet ik zelf nog niet(nog maar net storymode uitgespeeld), maar ik kan je wel melden dat je enkel maar een bericht krijgt wanneer een world boss spawned(30 min op voorhand) wanneer je de Epilogue en dus het verhaal helemaal hebt uitgespeeld. Je kan via een vriend wel een invite krijgen naar de worldboss maar anders op je eentje zal je zelf nooit weten wanneer 1 spawned zonder alle acts te hebben uitgespeeld. Daarom dat ik het eens melde en misschien dat er een aantal van uit de clan online kwamen die ik kon helpen met een invite, maar het zal nog te vroeg geweest zijn :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:11
Ricmaniac schreef op maandag 5 juni 2023 @ 00:30:
[...]

Kan je halen in een dungeon. Ik heb de 'run gedaan' was een hoger level gebied. En ik dacht ik ga nog effe rap een waypoint zoeken => voor het geval dat.....
Ga ik die dungeon binnen en opeens 'fresh meat' => ik rip
maar checkpoint van gelukkig in de dungeon zelf.

Heb de aspect nu al een level of 10 maar heb geen mats om het op een item te zetten die ik wil. Dus ik kan het nog steeds niet gebruiken.

voel me aan lvl 44 , met 790 attack power , een 2500 armor en een 1000 leven , wel oke tegen trash maar die 1 target dmg is er toch niet. The butcher krijg ik niet dood, de rest gaat wel maar duurt wel effe.

[ Voor 14% gewijzigd door blahenazo op 05-06-2023 08:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Kol Nedra schreef op maandag 5 juni 2023 @ 00:27:
[...]

Die heb ik ook, plus een die een shockwave toevoegt... Daarom gister ook omgebouwd naar bijna full bear. Vooral met een overpower en volle fortify is dat gewoon een nuke op een hele groep vijanden :P
En rondlopen als beer om alles kort en klein te slaan heeft gewoon wat :+
Bracht mezelf trouwens gisteren hard aan het lachen in de auto door te bedenken dat ik dus een weerbeer ben... En vervolgens dat ik mijn vijanden kom vertellen of het gaat regenen :+ (yes I'm easily amused)

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:09
Ik doe de HotA build van maxroll - https://maxroll.gg/d4/bui...-barbarian-leveling-guide - zit op op WT1 en dat gaat prima. Nog maar 1x doodgegaan tijdens een intens gevecht met veel mobs omdat ik niet helemaal zat op te letten :)

Ben nu lvl 31 en in het begin van Act III en hij wordt steeds sterker. In het begin voelde die wel wat traag en sloom aan, maar dat kan ook aan mij liggen. Ben een Diablo beginneling en moest heel erg wennen aan alle informatie :D

Ik heb nog geen ervaring met de andere classes maar ik krijg de indruk dat Barb -tot dusver iig- niet de hoogste DPS doet. En dat is okay voor mij want hij houdt zich goed staande en is dikke pret om te spelen.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 13:57
Sipio schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:44:
[...]

Ik vermaak me prima, maar ik heb wel terug moeten switchen naar WT1.
Ik speel de hele tijd al op WT1 met mijn whirwind barbarian. Ik ben nu level 36 en net in Act 2 aangekomen.
Ik merk nog geen enkel verschil sinds de nerfs, maar dat komt omdat ik nog helemaal niks had qua legendaries die de cries/shouts cooldown reduceren.

Maar mijn hele playstyle is daarop ingericht met Leap en Lunging Strike om fury op te bouwen als mijn shouts op cooldown staan. En dat gaat eigenlijk prima. Ik denk dat ik de helft van de tijd sta te WW'en.

Maargoed, allemaal op WT1, dus de enemies doen helemaal niet zoveel damage.

Wat wel tof is, is de legendary power die elke 10 sec een 'Ancient' summoned. Ik heb wel erg vaak Berserking op mezelf en 1 tot 3 Ancients die met me mee vechten

[ Voor 10% gewijzigd door 1Mark op 05-06-2023 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-09 12:28
Vortigen schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:11:
[...]

Gewoon uitproberen. Je kan heel makkelijk van tier switchen bij de waypoints of op het character screen.
Dank, ik zie nu dat je gewoon tijdens het spelen kunt wisselen. Dan beginnen en Tier 2 en zien hoe het uitpakt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vortigen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:51:
[...]

Ik doe de HotA build van maxroll - https://maxroll.gg/d4/bui...-barbarian-leveling-guide - zit op op WT1 en dat gaat prima. Nog maar 1x doodgegaan tijdens een intens gevecht met veel mobs omdat ik niet helemaal zat op te letten :)

Ben nu lvl 31 en in het begin van Act III en hij wordt steeds sterker. In het begin voelde die wel wat traag en sloom aan, maar dat kan ook aan mij liggen. Ben een Diablo beginneling en moest heel erg wennen aan alle informatie :D

Ik heb nog geen ervaring met de andere classes maar ik krijg de indruk dat Barb -tot dusver iig- niet de hoogste DPS doet. En dat is okay voor mij want hij houdt zich goed staande en is dikke pret om te spelen.
Klinkt goed. Ik zat al wat op maxroll te kijken en HotA spreekt mij het meest aan. Binnenkort denk ik maar eens checken. Eerst de main story en alle altars aantikken op mijn main, dat zal ook al schelen voor de Barb. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MennoE
  • Laatst online: 19:11
Ik heb nog nooit Diablo gespeeld. Het ziet er mooi uit alleen ik snap nooit zo goed wat nu precies de gameplay inhoudt. Ik zie op filmpjes alleen monsters en zo waarmee je vecht. Is dat de kern van het spel? En zit de uitdaging dan in hoe je zo'n monster aanvalt? Of is het meer dat als je de juiste skills hebt opgebouwd of met voldoende spelers bent, je de aanval sowieso wel wint? Wil iemand misschien uitleggen wat Diablo nou precies leuk maakt? Dank alvast :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Yes yes! Mijlpaal 3 complete :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xbDbrKBhPMmE6qTveO60ucAykw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/gdzzOPHUqHbrXSl3IZN9193x.png?f=fotoalbum_large

Nou naar de volgende mijlpaal .. map completion en capstone dungeon :D daarna stop ik met mijlpalen en speel ik gewoon door haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
[...]
- Alle overlays uitzetten (geforce exp, discord etc)
- Geen OC op CPU/GPU (GPU zelfs underclocken)
- Spelen met Windows power plan (geen high performance)
- Zoveel mogelijk software uitschakelen bij startup (msconfig)

Betreft Nvidia kun je Resizable bar forceren in de drivers (via profile inspector), wellicht helpt dat.

Een hard reboot is waarschijnlijk een power issue. Ik heb hetzelfde gehad (niet in D4) op mijn 5800x alleen dan niet tijdens het gamen maar idle in Windows. Powerplan heeft dat voor mij opgelost.

Om dit soort redenen draai ik nog steeds een dual boot van Win10 / win11 om OS uit te sluiten.

Voor de rest balen natuurlijk dat je niet kunt spelen. Heb hier een 5800x + 3080ti + win11 + 16GB XMP met zware OC met laatste drivers en draait als een zonnetje. Het zal waarschijnlijk een specifieke setting of hardware config zijn wat de crash triggered en dan maar zoeken wat dat kan zijn....

Acties:
  • +3 Henk 'm!
1. WoW sub stop gezet
2. Deze dag gaan overleven, als ook die van morgen (work work)
3. Nog 1 nachtje slapen
4. Fingers crossed dat de game op tijd wordt geleverd morgen (en niet pas morgen wordt verzonden)
5. Aan de slag op de PS5 -- gogogogo me! :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
biggydeen2 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 00:05:

Ik heb op mijn barb nu de legendary dust 2h sword (waar tornados met flames uitkomen bij whirlwind) met 100% max roll. Echter zal het zwaard uiteindelijk vervangen worden maar wat is dan de bedoeling van de aspect? Bewaren totdat je een keer op lvl 100 het ultieme wapen vindt?
Zojuist weer dezelfde aspect gevonden op een drop met dezelfde 100% roll. Of ik heb puur geluk of de kans op max rolls is wat hoger bij deze aspect...

Scheelt een boel want mijn hele build is hierop gebaseerd. Nu eerst maar richting lvl 50 - 60 en hem dan maar op een wapen plakken en de andere bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:54:
[...]

Klinkt goed. Ik zat al wat op maxroll te kijken en HotA spreekt mij het meest aan. Binnenkort denk ik maar eens checken. Eerst de main story en alle altars aantikken op mijn main, dat zal ook al schelen voor de Barb. :)
Goed idee, dat gaat zeker helpen :)

Nog een toevoeging: ik heb op lvl 17 ofzo al de must have aspect gehaald: Offensive Aspect of Ancenstral Force en die op een ring gezet (had toen ff geen andere betere plek). Dat maakt een enorm verschil !
Vandaag ga ik kijken of ik die aspect op een amulet kan zetten zodat ik een 50% bonus krijg. Op de ring waar die nu zit is er helaas geen bonus. M.a.w. hij zal hopelijk nog een stukkie sterker worden :D

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodejoost
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-08 14:06
PacinoAllstars schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:15:

de abstruse sigil zit rng op. dus je zult meerdere moeten salvagen wil je er een krijgen.

Kom ook een keer op onze discord kijken. Hier worden dit soort dingen besproken! :)

https://discord.gg/gZ5EtrTw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
MennoE schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:55:
Ik heb nog nooit Diablo gespeeld. Het ziet er mooi uit alleen ik snap nooit zo goed wat nu precies de gameplay inhoudt. Ik zie op filmpjes alleen monsters en zo waarmee je vecht. Is dat de kern van het spel? En zit de uitdaging dan in hoe je zo'n monster aanvalt? Of is het meer dat als je de juiste skills hebt opgebouwd of met voldoende spelers bent, je de aanval sowieso wel wint? Wil iemand misschien uitleggen wat Diablo nou precies leuk maakt? Dank alvast :)
Oof, laat ik voorop zeggen dat ik absoluut geen doorgewinterde Diablo speler ben (integendeel juist)

Maar ik haal persoonlijk al heel veel voldoening uit het killen van mobs, het weer oppakken van een beetje goud.

Het vinden van nieuwe gear/wapens, misschien weer wat skills omgooien etc.

Maar de game is zoveel meer, ik ga ook echt niet alles eruit halen wat de doorgewinterde spelers doen maar voor mij blijven bovengenoemde dingen gewoon leuk om te doen.

Ga sowieso proberen om het verhaal uit te spelen en misschien zelfs wel een seizoen spelen als daar de tijd voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
ja , Grrr , RNG op the mats is klote early game voor een casual, Wil al tijden een aspect imprinten maar tot nu toe geen geluk bij de salvage.
Je kan eventueel ook kijken of je aspect op een ander item kunt zetten. verschillende items hebben andere mats. Maar ook daar geen geluk voor mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
Ohmarinus schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:25:
[...]

Gek genoeg tijdens de Server Slam een vloeiende ervaring gehad met de game. Maar nu de pre-release uit is heb ik vrij vaak stutters en soms hangt 'ie gewoon.

RTX2060 en heb DLSS op ultra performance staan, dus dat zou de kaart ook moeten ontlasten. Maar als ik DLSS uit zet merk ik geen verschil.

Als de game hangt moet ik naar de task manager om het te sluiten en dan duurt het soms wel minuten lang voor de game sluit. Andere momenten kan ik zonder issues vier uur achter elkaar de game draaien. Ik loop dan zelf om het half uur wel even een rondje door huis maar laat de game aanstaan in town.

Heb al het e.e.a. geprobeerd maar het lijkt erop dat settings niet echt iets verbeteren. De framerate is ook altijd gewoon dik in orde. Zal hem eens limiten op 60fps, maar wat heb ik dan aan mijn 144fps scherm? :P

Zal zometeen even de video driver updaten om te kijken of er een hotfix voor D4 is.

[...]

I know ivm 144fps.. zit in hetzelfde bootje, maar liever 60fps zonder crashes (gisteren 8x) momenteel..
Nu is het ook al een uur zonder crash.. hopelijk is dat de oplossing.
Ik had BIOS weer op defailt gezet maar dan werd de CPU weer warmer, nu blijft hij onder de 80.
Max afgelopen uur is 77.6C, gemiddeld 52.4 zelfs.. die uitschieters zijn erg vreemd, lijkt ook heel random te gebeuren.

In de Closed alpha en bij elk ander open beta moment en de server slam heb ik niet 1 crash gehad.
En de laatste 2 beta's waren met dezelfde hardware + settings en drivers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bertbelgie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 13:21
Het early access weekend zit erop voor mij. Met een wederhelft die een weekend weg was en de kinderen die ik wel kon bezig houden heb ik mijn necro tot lvl 42 gekregen en zit nu in begin act 4.

Tot nu :
- Story begint langzaam in act 1-2 maar komt in act 3 goed los. Ben echt benieuwd naar act 4-5-6.
- Necro speelt zeer leuk. Ik hanteer een minion-corpse explosion-bone spear build en heb tot nu toe weinig problemen. Speel wel op WT1.
- Ik doe wel wat side quest in ieder gebied als ik er niet te ver voor moet lopen. En als ik onderweg cellars en dungeons tegenkom pak ik deze ook mee.
- Heb juist de mount en ben er wel blij mee. Zorgt er echt voor dat je je sneller kan verplaatsen. Voor de quests liep ik dikwijls gebieden door zonder de mobs aan te pakken. Nu gaat het nog vlotter :-)
- Qua gear heb ik me nog niet bezig moeten houden met craften en gems socketen en dergelijke. Ik spaar alles op tot ik merk dat het niet meer vlot gaat en probeer zo mijn resources te sparen. Geen idee of dit verstandig is of niet.
- En aspects kan je dus maar 1x imprinten wat me dus voorlopig tegenhoud om dit te doen.

Echt top game wat mij betreft.
Vanaf nu zal het trager gaan met max speeltijd van een paar uurtjes hier en daar.

oh ja, ook al 1x de butcher tegengekomen. Dit in combinatie met een treasure goblin die je natuurlijk ook niet wil laten gaan. Was even spannend maar toch gelukt :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blahenazo
Ik speel de barb niet ( muntje gesmeten tussen druid / barb )
maar met alle respect voor de jankers. Die WW legendary was echt wel TE op.
zowat iedere BARB ging die exacte build. omdat ie zo broken was. En nu zijn ze verrast ?
een beetje zin voor realiteit (tis, een game maar toch ) Als je die clips zag van Rob of andere streamers die
crits waren in de miljoenen-miljarden.

De release moet nog komen, tuurlijk komen er patches tegen broken mechanics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Volgens mij heeft elke class altijd een build die het beste is en iedereed streeft die na, dat is geen reden van een NERF lijkt me. Geen idee wat er generfd is trouwens. Skills of gear?

Ik kies momenteel gewoon wat ik leuk vind spelen en vermaak me super. Kom echt van de ene in de andere sidequest terecht en ook veel events. Zie me de story niet snel uitspelen.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net mijn eerste Butcher pas tegengekomen en holy moly wat was dat gevaarlijk. heb hem ook niet gehaald.. had geen pots meer en was half health dus maakte dat ik weg kom.

Toen pakte zijn hoek mij dus dacht dat ik dood was... maar gelukkig kwam net die unstoppable skill van cooldown en kon ik maken dat ik weg kwam.

Ik maak me wel een beetje zorgen nu over die capstone dungeon :P verwacht dat dat pittiger is dan de butcher op WT1. Moet maar eens kijken wat ik aan me build kan veranderen voor wat meer damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Ohmarinus schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:25:
[...]

[...]

Beta was vloeiend voor mij, EA release ook tot patch van gisteren/eergisteren, sindsdien heb ik opeens stutters en fps die inkakt.
Ik zat nog wel op een oudere driver, omdat die gewoon in de meeste spellen veel beter presteerd dan de nieuwere en ook in deze game tot die patch dus.. Nu even de nieuwe driver geinstalleerd, hopelijk geen stutters meer anders weer rollback.

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Ricmaniac schreef op maandag 5 juni 2023 @ 01:05:
[...]

Ik lvl opeens veel en veel sneller met die earth bear build :)
+super tanky nu met fortify :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E5y4rx32G-YYE5hxGGvy6VUDQck=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kRKA2CSOefLtwjmKcBngJbCB.jpg?f=user_large

Deze kwam ik ook tegen als codex, ook handig

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Ricmaniac schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:21:
Net mijn eerste Butcher pas tegengekomen en holy moly wat was dat gevaarlijk. heb hem ook niet gehaald.. had geen pots meer en was half health dus maakte dat ik weg kom.

Toen pakte zijn hoek mij dus dacht dat ik dood was... maar gelukkig kwam net die unstoppable skill van cooldown en kon ik maken dat ik weg kwam.

Ik maak me wel een beetje zorgen nu over die capstone dungeon :P verwacht dat dat pittiger is dan de butcher op WT1. Moet maar eens kijken wat ik aan me build kan veranderen voor wat meer damage.
Butcher kan je kiten achter een kistje of iets anders en dan nuken. Sommige noemen het een expoit, andere noemen het as intended omdat ie een domme lompe brute kracht is :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:57

lord_fh

PS5

Ah mennnnnn, ik zit echt de hele tijd het topic te spammen, reviews te kijken (zonder spoilers)

Ik merk wel dat ik ALLES vergelijk met D2, ik heb dat zo erg kapot gespeeld dat er imo niks beter is dan dat, D3 heb ik om die reden ook veel minder gedaan. maar hier is de DARK/GORE, spanning etc helemaal terug voor zover ik nu zie en haakt het veel meer aan bij D2.

Ik ben wel nog steeds beniuewd hoe dingen zijn ingericht als je geen PS+ hebt op de ps5.... zie ik dan wel anderen ? kan ik dingen niet doen ? (op pvp en samen spelen na)

Verder zal ik als ik begin met een Sorc beginnen, as always haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:13
NosferatuX schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:24:
[...]

Butcher kan je kiten achter een kistje of iets anders en dan nuken. Sommige noemen het een expoit, andere noemen het as intended omdat ie een domme lompe brute kracht is :o
Kiting is natuurlijk geen exploit, en bij een baas als The Butcher zelfs heel normaal. Die ga je echt niet face tanken en door zijn abilities moet je hem wel rond obstakels kiten (tenzij je hem zwaar overgeared).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
lord_fh schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:26:

Ik ben wel nog steeds beniuewd hoe dingen zijn ingericht als je geen PS+ hebt op de ps5.... zie ik dan wel anderen ? kan ik dingen niet doen ? (op pvp en samen spelen na)
Ik begreep uit wat posts op de FP dat je bepaalde events e.d. dan niet kan joinen. Je zal dan dus mogelijk wel wat zaken missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
Dennism schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:27:
[...]

Kiting is natuurlijk geen exploit, en bij een baas als The Butcher zelfs heel normaal. Die ga je echt niet face tanken en door zijn abilities moet je hem wel rond obstakels kiten (tenzij je hem zwaar overgeared).
Niet het kiten op zich maar hem zo kiten dat ie vast komt te zitten kan gezien worden als een exploit door sommige en andere zullen zeggen dat ie gewoon te dom is om los te komen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tante_Pollewob
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 12:22
Diablo is een Action Role playing game.

Je slacht monsters af en deze droppen loot. ( Items, wapens, potions etc )
Met iedere upgrade kan je sterkere monsters aan die dan weer betere loot droppen.

In de basis is dit de gameplay loop die het leuk maakt. Het is vergelijkbaar met elke andere rpg maar dan met de focus op actie actie actie :)

Bijvoorbeeld:
Ik ben gestart met een dikke druid, meneer is traag en slaat in het begin net een deuk in een pakje boter. De eerste 10 levels ben je als een ballerina alle monsters aan het ontwijken. Er hoeft maar een pijl te raken en je bent in levensgevaar.

Nu ben ik inmiddels level 38 en mijn dikke, trage druid is veranderd in een tornado god die groepen monsters tegelijk sloopt. Ik transformeer in een grizzly beer, ren rechtstreeks naar een grote groep monsters en sloop deze zonder ook maar iets te geven om de pijltjes die ze schieten :)

Het blijft leuk doordat je verschillende classes hebt met ieder hun eigen identiteit en speel stijl. Spel uitgespeeld? Dan begin je opnieuw met een andere class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
DrMacabr3 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:08:
[...]

I know ivm 144fps.. zit in hetzelfde bootje, maar liever 60fps zonder crashes (gisteren 8x) momenteel..
Nu is het ook al een uur zonder crash.. hopelijk is dat de oplossing.
Ik had BIOS weer op defailt gezet maar dan werd de CPU weer warmer, nu blijft hij onder de 80.
Max afgelopen uur is 77.6C, gemiddeld 52.4 zelfs.. die uitschieters zijn erg vreemd, lijkt ook heel random te gebeuren.

In de Closed alpha en bij elk ander open beta moment en de server slam heb ik niet 1 crash gehad.
En de laatste 2 beta's waren met dezelfde hardware + settings en drivers.
die freezes zijn dat echt freezes of dat de skills verder gaan de mobs "bevriezen" en je wel kan lopen enz?
ben er dus achter dat die laatste een latency issue is.. blijkbaar wordt er continu een signaal verstuurd en als deze meer dan zoveel ms afwijkt / niet synchroon is met je huidige skill of wat je op dat moment doet.

dan krijg je een soort van "freeze". de wereld staat stil maar jij kan je local dingen nog wel doen. na 4/5 sec loopt het weer synchroon en is de wereld/server een stukje verder zeg maar. (en je char waarschijnlijk half dood)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Niet online
NosferatuX schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:22:
[...]

Beta was vloeiend voor mij, EA release ook tot patch van gisteren/eergisteren, sindsdien heb ik opeens stutters en fps die inkakt.
Ik zat nog wel op een oudere driver, omdat die gewoon in de meeste spellen veel beter presteerd dan de nieuwere en ook in deze game tot die patch dus.. Nu even de nieuwe driver geinstalleerd, hopelijk geen stutters meer anders weer rollback.
Helaas met de nieuwe driver ook stutters dips en nog erger dan op de oudere driver waar ik op zat.
Leuk dit soort patches.. Maar het mag de pret niet drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
NosferatuX schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:28:
[...]

Niet het kiten op zich maar hem zo kiten dat ie vast komt te zitten kan gezien worden als een exploit door sommige en andere zullen zeggen dat ie gewoon te dom is om los te komen
Als iemand hem bewust zo kite dat ie daadwerkelijk vast komt te zitten zou ik het mogelijk wel zien als een exploit, dat zal immers niet de bedoeling zijn van de developers.

De keer dat ik hem tegen kwam kite ik hem gewoon rond een pilaar, duurde wel even voor ie neer was. Zie ook deze post van mij van zaterdag :)

Dennism in "[Multi] Diablo IV"

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 05-06-2023 09:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
@bertbelgie de aspects in je codex of power kan je steeds opnieuw gebruiken. Die andere aspects inderdaad maar 1x. Misschien weet je dit al, maar ik denk ik meld het toch even ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HeRSteiN
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-09 09:19
Remy!!!! schreef op zondag 4 juni 2023 @ 22:41:
En ik heb laatst ook de Butcher weer ontmoet, en ik moet zeggen ik ben blij dat ik geen HC speel :')
Ik heb gisteren ook mijn eerste butcher ontmoet. Speel HC wizard. Instant Run for you life moment. Hart dat sneller gaat en hopen op een goede afloop. Ben uiteindelijk gaan lopen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:54

scorpie

Supra Addict

Gisteren even een paar uurtjes gespeeld bij iemand waar ik een hele vreemde bug tegenkwam. Ik kon geen enkel commando meer geven. Alle attacks werkten niet, teleport werkte niet, het enige wat ik kon doen was rondlopen. Game gerestart en alles werkte weer.

Kan mijn eigen game morgen beginnen, maar heb er wel weer zin in! :9

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Dennism schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:28:
[...]

Ik begreep uit wat posts op de FP dat je bepaalde events e.d. dan niet kan joinen. Je zal dan dus mogelijk wel wat zaken missen.
Ik wacht het toch even af, er is geen eenduidig antwoord. Het blijft ook gek dat in de PS store staat "PS PLUS vereist voor ONLINE SPELEN " en daaronder "Online spelen vereist"

ik heb geen PS plus aangezien ik maar een aantal uur per week uberhaupt kan spelen en ga dus niet 70 euro PLUS een PS plus abo aanschaffen, dat ik ook constant actief moet hebben om te kunnen spelen....

verwarrend haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:54

scorpie

Supra Addict

lord_fh schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:47:
[...]

Ik wacht het toch even af, er is geen eenduidig antwoord. Het blijft ook gek dat in de PS store staat "PS PLUS vereist voor ONLINE SPELEN " en daaronder "Online spelen vereist"

ik heb geen PS plus aangezien ik maar een aantal uur per week uberhaupt kan spelen en ga dus niet 70 euro PLUS een PS plus abo aanschaffen, dat ik ook constant actief moet hebben om te kunnen spelen....

verwarrend haha
Dat is idd exact de reden dat ik de game maar op de pc heb gekocht.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MennoE
  • Laatst online: 19:11
Tante_Pollewob schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:29:
[...]

Diablo is een Action Role playing game.

Je slacht monsters af en deze droppen loot. ( Items, wapens, potions etc )
Met iedere upgrade kan je sterkere monsters aan die dan weer betere loot droppen.

In de basis is dit de gameplay loop die het leuk maakt. Het is vergelijkbaar met elke andere rpg maar dan met de focus op actie actie actie :)

Bijvoorbeeld:
Ik ben gestart met een dikke druid, meneer is traag en slaat in het begin net een deuk in een pakje boter. De eerste 10 levels ben je als een ballerina alle monsters aan het ontwijken. Er hoeft maar een pijl te raken en je bent in levensgevaar.

Nu ben ik inmiddels level 38 en mijn dikke, trage druid is veranderd in een tornado god die groepen monsters tegelijk sloopt. Ik transformeer in een grizzly beer, ren rechtstreeks naar een grote groep monsters en sloop deze zonder ook maar iets te geven om de pijltjes die ze schieten :)

Het blijft leuk doordat je verschillende classes hebt met ieder hun eigen identiteit en speel stijl. Spel uitgespeeld? Dan begin je opnieuw met een andere class.
Thanks! Dat is een goede beschrijving. Op filmpjes lijken de gevechten soms net alsof je alleen maar een beetje op knopjes hoeft te drukken, en niet alsof er enige tactiek in zit. Maar dat is dus wel echt zo. Dan ga ik het denk ik ook maar proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
eehbiertje schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:29:
[...]

die freezes zijn dat echt freezes of dat de skills verder gaan de mobs "bevriezen" en je wel kan lopen enz?
ben er dus achter dat die laatste een latency issue is.. blijkbaar wordt er continu een signaal verstuurd en als deze meer dan zoveel ms afwijkt / niet synchroon is met je huidige skill of wat je op dat moment doet.

dan krijg je een soort van "freeze". de wereld staat stil maar jij kan je local dingen nog wel doen. na 4/5 sec loopt het weer synchroon en is de wereld/server een stukje verder zeg maar. (en je char waarschijnlijk half dood)
Als het bevriest is het alles, heel de PC.
in principe zou ik hardware of driver issues gaan zoeken, maar het is ENKEL in D4, en er wordt op officiele forums ook over gereport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
lord_fh schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:47:
[...]

verwarrend haha
Dan zou ik de PC versie overwegen, daar spelen dat soort zaken niet omdat er geen MS / Sony ook nog tussen zit, maar je direct via Battle.net speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bertbelgie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 13:21
Vortigen schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:45:
@bertbelgie de aspects in je codex of power kan je steeds opnieuw gebruiken. Die andere aspects inderdaad maar 1x. Misschien weet je dit al, maar ik denk ik meld het toch even ;)
Klopt.
Maar voorlopig heb ik de indruk dat de aspects die ik uit legs haal beter zijn dan die uit de codex of power.
Dus die wil ik voorlopig nog niet "verspillen".
En ik ben ook nog niet actief op zoek gegaan naar dungeons voor aspects voor de codex of power. Dus waarschijnlijk zijn hier ook nog wel interessante aspects te vinden.
Eerst main story clearen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
@MennoE

heb je ooit mmorpgs gespeeld (neem bijv wow)

je begint ergens en krijgt steeds beter gear (damage en defense)
elk item wat je vind verhoogd je poppetje ene beetje.. bijv iets sneller lopen iets sneller aanvallen.
meer damage op je ijs/vuur/poison skills.. iets meer weerstand.

het is een combinatie van alles om je poppetje beter te maken.
bouw jij een poppetje die snel aanvalt maar geen damage heeft dan zul je moeite hebben om tegenstanders neer te halen.. vind je dan een zwaard die veel damage heeft. heb je snelle aanvallen en veel schade (en het dus makkelijker hebben)

hier zit een heel crafting systeem om heen.. en je hebt legendary's / unique's etc die weer bepaalde bonussen toe voegen (bijv je zwaard doet vuur damage waarbij ze over de tijd verbranden)

dit is hoofdzakelijk het aspect van diablo.. beter en sterker worden. en zo bouwen dat je elke uitdaging aankan.

heb je bijv een poppetje die veel damage doet maar na 1 slag dood is. dan zul je voorzichtig moeten spelen.
bouw je een tank die veel klappen kan verdragen maar weinig schade doet. dan zul je lang moeten slaan en minder ontwijken bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord_fh

lord_fh

PS5

Dennism schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:02:
[...]

Dan zou ik de PC versie overwegen, daar spelen dat soort zaken niet omdat er geen MS / Sony ook nog tussen zit, maar je direct via Battle.net speelt.
Zou kunnen, maar ik heb een pc waar ETS2 op staat, en die is zeker niet sterk genoeg voor D4 haha. Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid is, als het enkel is dat ik niet kan party chatten, traden, pvp kan doen etc dan is dat prima, als ik de game maar solo gewoon kan spelen is het mij best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 19:44
Als je diablo 4 voor het eerst gaat spelen.
Kan je dan beter niv 1 of 2 doen?
Krijg je met niv 2 betere loots?

En als ik nuv 1 speel en mijn maat niv 2..kun en we dan ook samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
Vanaf morgen kan ik ook spelen. Wou eerst barb, maar twijfel daar toch wel weer over. Best een saaie class eigenlijk. Ga toch voor een Druid of Necromancer denk ik. Die toveren veel meer spektakel op het scherm als dat allemaal zo zie. Druid is lekker tanky op den duur en best veel focus op melee. Hou ik wel van. In D3 speelde ik barb coop met mn vriendin als necro. Die necro vond ik veel leuker eigenlijk.

Keuzes keuzes....

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-09 11:28
Aggressor schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:09:

Ik doe met m'n eerste char een playthrough op WT1. 2e char ben ik gisteren begonnen op WT2 met al die altar of Lilith extra's attributes / skill points knalde ik zo door het eerste stuk heen.

Je krijgt wat meer XP en gold op WT2 maar duurt echt een stuk langer zeker bij bossfights. Dus of het echt loont vraag ik me af..

[ Voor 12% gewijzigd door nickko op 05-06-2023 10:12 ]

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasmijn22
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-07 14:39

Jasmijn22

& Ravenwood

Hulleman schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:09:
Vanaf morgen kan ik ook spelen. Wou eerst barb, maar twijfel daar toch wel weer over. Best een saaie class eigenlijk. Ga toch voor een Druid of Necromancer denk ik. Die toveren veel meer spektakel op het scherm als dat allemaal zo zie. Druid is lekker tanky op den duur en best veel focus op melee. Hou ik wel van. In D3 speelde ik barb coop met mn vriendin als necro. Die necro vond ik veel leuker eigenlijk.

Keuzes keuzes....
De keuze is reuze.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Vanaf vrijdag 06:30 tot Zondag 19:30 gespeeld.

Tot zo ver is de game goed, beter nog dan ik had verwacht.
De atmosfeer, de story, de art work van gear, voice acting, muziek en sound effects en niet te vergeten de cutscenes.

Sublime, echt een Diablo feel van vroeger, de dark gritty feel.

Campaign heb ik best lang over gedaan maar dat kwam voornamelijk door alle side dingen, alle Altars of Lilith en strongholds gedaan zonder mount. Tikte de lvl 50 aan in de 2de helft van act 6.

Gister nog een tier 20 Nightmare dungeon gedaan op mijn lvl 56 rogue, en die rode crystal is echt ruk als je een dungeon heb waar weinig ruimte is om te dashen en evaden en vooral in een dungeon met een spider boss die overal poison en webs gooi, was een lastige en gelukkig kom je daar achter als je nog geen HC speelt.

ooo ps, als je campaign doorloop, dan heeft ook je HC chars een mount. maar alle Altars moet je op HC nog wel pakken ook al heb je die allemaal klaar op je SC char.

anyways, een nieuwe Diablo voelt weer aan als een echte Diablo voor mij.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Aggressor schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:09:

Ik zou WT1 starten, zeker als je nieuw bent.
WT2 schijnt 'bait' te zijn, en zou je alleen moeten spelen als je wel graag de uitdaging wil, maar niet de rewards als ik de 'pro' spelers mag geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 19:23
Derr_Hans schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:13:
Vanaf vrijdag 06:30 tot Zondag 19:30 gespeeld.
Ik hoop dat je tussendoor nog wat geslapen hebt. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

nickko schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:12:
[...]

Ik doe met m'n eerste char een playthrough op WT1. 2e char ben ik gisteren begonnen op WT2 met al die altar of Lilith extra's attributes / skill points knalde ik zo door het eerste stuk heen.

Je krijgt wat meer XP en gold op WT2 maar duurt echt een stuk langer zeker bij bossfights. Dus of het echt loont vraag ik me af..
Ik ben juist expres op WT2 begonnen. Met necro echt prima te doen. Ben geen ultiem goede gamer ofzo, maar tot nu toe (level 38) ben ik 5x dood gegaan ofzo. Beetje uitdaging is juist wel lekker, terugschakelen kan altijd nog. Zo doe je ook nog net iets langer met de game. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-09 08:32

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Deze vraag zal door iedereen anders beantwoordt worden maar wat voor mij ARPG tof maakt is dat het prima solo en casual te spelen is. Het is prima mogelijk om een half uurtje te spelen waarbij je effectief ook minimaal 25 minuten aan het knetteren bent. De gameplay is vaak relatief eenvoudig maar de onderliggende rekensystematiek kan bijzonder complex zijn (Path of Exile kan zich meer afspelen in Excel dan ingame, maar anderzijds is Diablo III ieder seizoen 'gewoon' op zoek naar je class set en dat was het dan wel). Daarnaast levert de gameplay steeds verbeteringen of alternatieven op hoe je het spel kunt spelen (lees: hordes vijanden verslaan in de hoop op goede loot, c.q. grinden). Hersenloos repetetief mechanics afwerken voor een dopamine-hit wanneer goede loot valt, waardoor je harder kunt knetteren.

Diablo IV heeft wat MMO-elementen, o.a. world bosses waarbij je niet alleen afhankelijk bent van je eigen onkunde maar ook die van anderen. Dat trekt mij niet heel erg aan.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Mugwump schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:16:
[...]

Haha, ik nog ergens een clip voorbij komen van een streamer die een HC Char verloor omdat ie op stream in slaap viel vanwege oververmoeidheid. Iets teveel risico genomen voor een plekje op het standbeeld denk ik dan :P

Weet iemand trouwens of de World First HC 100 al behaald is? Quin69 vermoedde gister dat het maanden zou duren voordat 1000 man op HC 100 zouden behalen voor het statue, maar dat lijkt me wel erg lang in het huidige gaming landschap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
Moet wel zeggen dat ik nog niet echt kan wennen aan alle 'nieuwe' stats in D4 zoals Lucky hit, Dmg to dit, dmg to dat, ik heb al snel geen idee welk item nu beter is, nu maakt dat gelukkig bij het levelen weinig uit denk ik, maar straks in endgame zal dat natuurlijk wel anders zijn.

Maar eens wat guides gaan lezen denk ik deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbaman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 20:24
Ik ben zelf ook ongeveer dat level, maar heb bij benadering niet zoveel legendaries. Heb je die uit drops of door de codex (ik veronderstel het laatste), daarnaast zie ik dat je je gear best veel hebt geupgrade. Merk je daarvan niet dat het een beetje zonde van de resources is?

Ik merk dat ik constant twijfel of het wel de moeite is om een codex-imprint te doen of gear te upgraden omdat je toch regelmatig upgrades krijgt en het daarom aanvoelt als zonde van de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:21
Het valt me wel op dat al die hoge level Twitch streamers niet anders doen dan Cairn Downfall spammen. Hoop wel dat Blizzard nog een beetje aan de knoppen gaat draaien zodat niet een enkele dungeon spammen het meest efficient is in de endgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorvusGS
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03-07 22:28
Dennism schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:18:
[...]
Weet iemand trouwens of de World First HC 100 al behaald is? Quin69 vermoedde gister dat het maanden zou duren voordat 1000 man op HC 100 zouden behalen voor het statue, maar dat lijkt me wel erg lang in het huidige gaming landschap.
Een zeker cArn op Twitch zit momenteel op 96, op het eerste zicht de hoogste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:15

Scrummie

Think different

Dennism schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:15:
[...]

Ik zou WT1 starten, zeker als je nieuw bent.
WT2 schijnt 'bait' te zijn, en zou je alleen moeten spelen als je wel graag de uitdaging wil, maar niet de rewards als ik de 'pro' spelers mag geloven.
Bedankt, ik ga vanavond even switchen naar WT1 dan. Op zich ging het prima, maar 'bosses' gaan erg traag neer.

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 14:43

Maduth

Probeersel

Trouwens, klopt bij meerdere users dat de 'Sorcerer' vanaf level 20-23 een beetje squishy wordt? Ik krijg steeds moeite om bosses te verslaan (ik ben ook niet echt goed natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:38
Maduth schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:54:
Trouwens, klopt bij meerdere users dat de 'Sorcerer' vanaf level 20-23 een beetje squishy wordt? Ik krijg steeds moeite om bosses te verslaan (ik ben ook niet echt goed natuurlijk).
ik loop hier op lvl 41 ook tegenaan, wat mij geholpen heeft is even van build wisselen ik speel nu een arc lash build die wat beter lijkt te gaan maar sommige dingen duren echt wel minuten helaas

ook niet heel veel geluk met het kunnen imprinten van items

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Mugwump schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:16:
[...]

Haha ja minimaal wat slaap gehad.
Al was het ook een keer een uur of 2 in mijn stoel.

Heb zon relax stoel met electrische bediening (pc in woonkomer) en ja is niet de eerste keer dat het me overkomt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vortigen
Dennism schreef op maandag 5 juni 2023 @ 10:25:
Moet wel zeggen dat ik nog niet echt kan wennen aan alle 'nieuwe' stats in D4 zoals Lucky hit, Dmg to dit, dmg to dat, ik heb al snel geen idee welk item nu beter is, nu maakt dat gelukkig bij het levelen weinig uit denk ik, maar straks in endgame zal dat natuurlijk wel anders zijn.

Maar eens wat guides gaan lezen denk ik deze week.
Deze video van Rhykker is echt GOUD voor dat soort vragen. Heb 'm zelf gebookmarded en ga regelmatig weer een specifiek stukje kijken om even mijn geheugen op te frissen :)
YouTube: Diablo 4: All Mechanics Terms Explained - Everything You Need to Know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZakjePatatje
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-09 20:52

ZakjePatatje

Met mayonaise

Ik weet niet welke build je hebt, maar ik volg de chain lightning leveling build ongeveer en heb daar nog geen last van gehad. Paar defensieve passives meepakken helpt natuurlijk wel daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

ZakjePatatje schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:05:
[...]

Ik weet niet welke build je hebt, maar ik volg de chain lightning leveling build ongeveer en heb daar nog geen last van gehad. Paar defensieve passives meepakken helpt natuurlijk wel daarbij.
https://www.rockpapershotgun.com/diablo-4-sorcerer-build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 14:34
Met Shimmering Teleport en eventueel Protection zou het wel beter moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

iBasch schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:12:
[...]

Met Shimmering Teleport en eventueel Protection zou het wel beter moeten gaan.
Die zitten inderdaad in die build maar mijn eigen skills spelen natuurlijk ook mee. Met deze build is movement/kiting namelijk wel belangrijk.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Alle statues of lilith zijn binnen, tijd om eens wat gear te gaan scoren. Level 45 nu op m'n rogue, gaat echt lekker 8)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZakjePatatje
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-09 20:52

ZakjePatatje

Met mayonaise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Volg zelf geen build, nou mijn eigen build dan.
Heb na de campaign en de eerste nightmare dungeon maar een volledige respec gedaan.

Defensive is een must als je de campaign op world tier 2 speel

Ik speel melee rogue, met flurry en had veel passives op DPS.
Nu weer wat aangepast, veel self healing en damage reduction en het voelt gewoon beter in nightmare dungeons. Want je zal altijd damage pakken vooral als melee met die klote ghosts/wraiths die constant van je weg lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is jullie plan met je eerste char. Door gaan tot het gaatje of selectief dingen afronden en met season 1 totaal de boel uitwonen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
man man man, nu heb ik dus echt geen zin meer om te wachten!!!

De laatste loodjes wegen echt wel het zwaarst... holy crap.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-09 14:34
Maduth schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:15:
[...]

Die zitten inderdaad in die build maar mijn eigen skills spelen natuurlijk ook mee. Met deze build is movement/kiting namelijk wel belangrijk.
Ah ja. Als het dan nog niet lukt, misschien ook alvast een puntje in Mana Shield zodat je meer bronnen van damage reduction hebt. De build die @ZakjePatatje linkte, wijkt wat af van jouw build in de zin dat 'ie op level 30 fire bolt toevoegt als enchantment slot 2, zodat alle enemies branden en dan bouw je naar Fiery Surge en vooral Warmth als enige bron voor healing. Zorgt er voor dat je rond kunt blijven rennen en healen als je potions op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:27

Spooksel

Spooksel!

RustStorm schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:23:
man man man, nu heb ik dus echt geen zin meer om te wachten!!!

De laatste loodjes wegen echt wel het zwaarst... holy crap.
Erg he, haha. Ik zit haast te overwegen om vanavond maar vroeg naar bed te gaan zodat ik morgen nog wat uren kan spelen voordat ik naar het werk moet :X

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:21:
Wat is jullie plan met je eerste char. Door gaan tot het gaatje of selectief dingen afronden en met season 1 totaal de boel uitwonen?
Ligt eraan wat je doel is, ik heb alle altars samen met campaign gedaan en bijna alle strongholds.
Mijn lvl en gear was daardoor erg goed en daardoor was de game/campaign te makkelijk.

Mijne volgende char gaat weer door de campaign maar dan op WT2 want sommige fights zijn er goed alleen als je overgeared dan liggen ze al om met 10 tot 20 sec.

Als je een campaign evaring wilt waar je niet te gemakelij door de boss fights gaat, doe dan niet te veel side dingen. De altars zijn daarnaast ook makkelijker en sneller te pakken als je de mount heb.

p.s. de Altars hoef je niet elke season te pakken, dit is echt 1malig.
Behalve als je SCen HC speelt dan zzal je op HC de altars opnieuw moeten doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Derr_Hans op 05-06-2023 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Verwijderd schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:21:
Eerste playthrough alles rustig doorlopen en 'alles' doen, maar met een mindere focus op endgame grinding verwacht ik nu voor mezelf.

Season weet ik nog niet, eerst eens kijken hoe ze dat gaan invullen en dan bepalen of we daar 'tot het gaatje' gaan of enkel de season journey (of iets vergelijksbaars) doorlopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
London schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:18:
Alle statues of lilith zijn binnen, tijd om eens wat gear te gaan scoren. Level 45 nu op m'n rogue, gaat echt lekker 8)
Sick man! ik ben er nu mee bezig. maar het zijn er best veel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 13:57
Blijven altars en renown ook over seasons heen? Of moet je elke season het altar-rondje maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
1Mark schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:34:
Blijven altars en renown ook over seasons heen? Of moet je elke season het altar-rondje maken?
Volgens Blizzard komen ze mee met season, enigste is dat SC en HC altars wel apart zijn.

Pagina: 1 ... 57 ... 213 Laatste