MeanGreen schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:49:
[...]
Wat ik ervan heb gehoord en gezien is de feedback verdeeld van positief tot negatief, maar wat vaak terugkomt is dat de wereld nu nogal leeg aanvoelt. Of dat de reden is weet ik niet, hopelijk horen we deze week waarom.
Als ik lees dat @wentelteef tijdens de closed beta 1 character naar 100 heeft geleveled en een tweede ook een heel eind die kant op vraag ik me af of het levelen niet te snel gaat. Of ze moeten de XP rate hoger hebben gezet om meer endgame te kunnen laten testen.
Om het even in perspectief te zetten, ik heb er wel aardig wat uurtjes (5-6 uur per dag voor twee weken) in gestopt en enorm efficiënt gespeeld (puur de meeste exp/hour gegrind).
De gameplay zelf en de story zijn echt fantastisch, daar gaat de gemiddelde speler al wel 35-40 uur zoet mee zijn.
Wat nog ''lacking'' voelde voor mij was met name de endgame, even concreet is die als volgt:
spoiler: Beta ervaring- Je bent ongeveer lvl 45-50 als je de storyline finished. (dit hangt ook af van hoeveel sidequests en dungeons je doet) En geloof mij die zijn er MEER dan genoeg. 110 dungeons, 50+ side quests per zone.
- Vanaf lvl 50 krijg je geen skillpoints meer maar per level 4 paragon points.
- Je hebt 5 moeilijkheidsgraden, elk geeft meer experience, meer loot en de kans op hogere tiers van loot. Op level 1 kan je kiezen tussen ''normal'' en ''veteran''. Vervolgens kan je rond level 50 (net na de campagin) naar de derde moeilijkheidsgraad (specifieke dungeon completen en de baas daar verslaan). Dan heb je op level 60 en 80 de laatste twee moeilijkheidsgraden (specfieke dungeon completen en baas verslaan)
- Vanaf level 50 zijn er eigenlijk dan maar vijf tasks te doen: Bounties (tree of whispers), Helltides, PVP, Dungeons (POE Maps), worldbosses/hordes.
- Op dit moment! Heb je elk van deze vijf dingen nodig om je gear te improven, je kan niet puur een ding doen. Ter vergelijking met d3, daar ram je rifts en doe je bounties. Dit is al veel meer dan je daar kan doen.
- Dit werd op een gegeven moment redelijk saai en repetative in de closed beta. Ik denk dat voor mij persoonlijk het grootste nadeel was dat nog lang niet alle uniques (geen sets) in de game zaten. Op een gegeven moment had ik niks meer om voor te farmen behalve stat upgrades op dezelfde items.
- Met seasons etc is hier genoeg in te differentiëren, dat hebben ze in meerdere video's en interviews ook aangegeven. Ik denk echter dat ze een knallende launch neer willen zetten en dus die extra paar maanden pakken om de endgame nog meer te pimpen (lees: Meteen met een season willen starten).
Al met al ga ik 100% pre-orderen. De game zelf loopt als een trein, de classes zijn allemaal tof en uniek, pvp is cool en laten we ff eerlijk zijn 60-70 euro voor MINIMAAL 40 uur aan gameplay is een koopje. Het endgame pimpen gaat ze wel lukken, ze luisteren goed naar contentcreaters als wudidjo en raxxtarax. Deze mannen weten precies wat de game nodig heeft.