Acties:
  • +3Henk 'm!
Ik ga die vrijdag beginnen maar niet in de nacht, de bedoeling is om overdag al te beginnen. Op me gemak genieten van de eerste (en laatste) rit van de campagne en alle Altars Of Lilith's aantikken. Hier hebben we minimaal 6 weken de tijd voor tot Season 1 dus geen haast.
Ongeacht de uren die ik er voor heb dat weekend ik ga sowieso genieten. :9

[Voor 12% gewijzigd door Deltos op 22-05-2023 15:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:58

Kol Nedra

don't trust, verify

frankv120 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:51:
Ik ben ook eindelijk definitief gezwicht en heb hem gepreorderd (ultimate edition). Nu hopen dat ik het eerste weekend ook echt tijd heb om van de early access gebruik te maken al betwijfel ik dat nu al enorm.

Ik was aant denken om met een necro te beginnen, maar naar al het commentaar na de nerfs denk ik dat ik toch naar rogue switch. Maar ik wacht nog wel met de definitieve keuze tot er wellicht nog iets van een dayzero patch uitkomt met buffs of nerfs.
team rogue! dan heb je echt geen spijt oOo ;)

Bitcoin Is the Most Trustworthy Asset, There’s No Second Best!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 13:31
Kol Nedra schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:14:
[...]

Haha let's hope so, in Diablo 3 heb ik veruit het meest Demon Hunter gespeeld en geloof dat Rogue daar ook wel het dichtsbij zit, dus dat moet zeker wel goed komen.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Victoria Concordia Crescit

Kol Nedra schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:14:
[...]

Ja ik zit bij team rogue steeds met een pure melee class in m'n hoofd. Maar rogue is in D4 natuurlijk een samensmelting van demon hunter (d3), amazon (d2) en rogue (d1). Dus ranged is ook meer dan viable volgens mij. Demon hunter was wel fantastisch in d3 :9

Battlenet: Gold#21419

Acties:
  • +1Henk 'm!
Demon Hunter was ook mijn favoriet. Jammer dat we geen pure bow class hebben nu maar Rogue zit er inderdaad het dichtst bij. Juist omdat Rogue mijn voorkeur heeft vind ik de keus zo verdomd lastig met launch.
Pak je je favo class met launch of pak je die pas met S1..keuzes. 2 keer dezelfde classe wil ik niet vlak achter elkaar.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Poll: Wanneer begin je met je favoriete class?
Met launch
Season 1
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405633&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +2Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Als we dan toch met polls bezig zijn:

Poll: Met welke class ga je beginnen?
Barbarian
Druid
Necromancer
Rogue
Sorcerer
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405634&layout=2&sort=prc

Zag dat deze in maart ook een keer is gedaan. Maar we zijn nu wat betas verder :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Bazziek schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:42:
[...]

Eens kijken

Poll: Welke class ga je spelen bij release?
Barbarian
Rogue
Necromancer
Sorcerer
Druid
[Afbeelding]
Check ook deze @London

Acties:
  • +1Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Oh wazig, die kwam net niet naar boven. Nouja.. :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bazziek
  • Nu online
London schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:40:
[...]

Oh wazig, die kwam net niet naar boven. Nouja.. :P
Kunnen we zien hoeveel mensen weer gewisseld zijn :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:51
Deltos schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:07:
Ik ga die vrijdag beginnen maar niet in de nacht, de bedoeling is om overdag al te beginnen. Op me gemak genieten van de eerste (en laatste) rit van de campagne en alle Altars Of Lilith's aantikken. Hier hebben we minimaal 6 weken de tijd voor tot Season 1 dus geen haast.
Ongeacht de uren die ik er voor heb dat weekend ik ga sowieso genieten. :9
Ik begin wel in de nacht, al is het om even een naam te claimen..

Want iedereen weet hoe het aan toe gaat in Blizzard games.

YouTube: WowCraft Episode 1 the Creation

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bazziek
  • Nu online
Zijn namen uniek? In d3 was dat niet zo.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toonen1988
Bazziek schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:47:
Zijn namen uniek? In d3 was dat niet zo.
Oh, is dat zo? Hoe werkt het dan als je twee dezelfde namen tegenkomt?

Nu is Diablo 4 meer mmo achtig geworden als voorheen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bazziek
  • Nu online
Toonen1988 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:48:
[...]

Oh, is dat zo? Hoe werkt het dan als je twee dezelfde namen tegenkomt?

Nu is Diablo 4 meer mmo achtig geworden als voorheen.
Ik heb ook geen idee eerlijk gezegd. Kan het ook zo snel niet vinden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:45
London schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:17:
[...]

Haha, met iedere build guide die gepost gaat worden kan je die laatste zin gaan herhalen gok ik :+
Haha, nou, ik denk dat dat wel mee gaat vallen. Ik ben best wel fan van AoE spells namelijk. Chain lightning op zich was zelfs in de tweede beta onverwachts sterk en ik heb een paar keer even een stukje samen gespeeld met een chain lightning sorc bij toeval. Dat was er uiteindelijk gewoon veel leuker uit dan de fire build die ik had.

Fire was ook prima hoor, maar chain lightning heeft iets dat ik er ook gewoon leuker uit vind zien.

Verder kijk ik dus totaal niet naar items want die kun je niet zelf kiezen, dus verder ga ik lekker SSF spelen.
blahenazo schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:02:
[...]

Hoe een char voelt/speelt is allicht moeilijk in te schatten me een level cap 25 (eerste beta) & lvl 20 (server slam) gecombineerd met een eerste act en moeilijkheidsgraad (watje en watje+)
We hebben nog niets van heel speciale affixes of immunes gezien.

Lightning Sorc in de eerste beta was echt een cake walk (trash zag je bijna niet op het scherm en bosses kregen een inzinking als je naar ze keek). Je voelde je OP , maar er was echt niets aan vond ik.

Alle theorycrafting / datamining ten spijt, Niet alle kaarten liggen op tafel.
Day 0 patch en ze kunnen opnieuw beginnen.
Alsook iedere build heeft nu Shako door de +4 skills (en momenteel unlocken die items ook skills ) <= iedereen weet toch dat een item zoals dat alle andere redundant maakt , OF er komt nog veel straffer spul aan ,....)
Volgens mij komen er nog verschillende (hot)fixes in de eerste paar weken.
En allicht voor S1 start zal er nog wel een grotere buff/nerf/tweak patch komen.

Wat niet wil zeggen dat ik toch ook de video's van Raxx/ kripp/etc... met veel enthousiasme bekijk.
Uiteraard, ik wilde eigenlijk ongeveer wat jij schreef nog als een soort disclaimer toevoegen want inderdaad weten we niet wat er gaat gebeuren op dag 1. Echter vind ik 'hoe' de skills werken, hoe het AoE effect werkt en gewoon hoe flexibel het speelt heel erg aantrekkelijk.

Ik hoef dus niet de sterkste build te hebben, liever speel ik de leukste build, die sterk genoeg is om de content te doen die ik wil doen.

En inderdaad dat hele idee van een Shako is ook stom, iedereen gaan een Shako willen in de helm slot }:O so much for build diversity...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• copperminekd
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 13:26
Bazziek schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:54:
[...]

Ik heb ook geen idee eerlijk gezegd. Kan het ook zo snel niet vinden.
Als ik me goed herinner staat er een random nummer achter jouw naam in D3. Jij zou bvb Bazziek#2554 kunnen zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!
copperminekd schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:59:
[...]

Als ik me goed herinner staat er een random nummer achter jouw naam in D3. Jij zou bvb Bazziek#2554 kunnen zijn.
Nu heb je het over Battlenet. Volgens mij zag ik character namen zonder nummers in de wereld.
Character namen kun je toch oneindig maken? Of dat moet anders zijn in D4.

[Voor 8% gewijzigd door Deltos op 22-05-2023 16:02]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kol Nedra

Kol Nedra

don't trust, verify

Deltos schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:00:
[...]

Nu heb je het over Battlenet. Volgens mij zag ik character namen zonder nummers in de wereld.
Character namen kun je toch oneindig maken? Of dat moet anders zijn in D4.
klopt je ziet alleen de namen, maar als je inspect player doet dan zie je de battletag ID erbij staan

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daradius
  • Laatst online: 27-05 18:46
Ik begrijp nou alleen niet zo goed wat je nou in die eerste 6 weken moet gaan doen voordat season 1 begint. Is dit puur alleen om de campaign uit te spelen ? want echt gear farmen voelt een beetje doelloos als je een paar weken later alweer opnieuw kan beginnen voor season 1.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bazziek
  • Nu online
Daradius schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:24:
Ik begrijp nou alleen niet zo goed wat je nou in die eerste 6 weken moet gaan doen voordat season 1 begint. Is dit puur alleen om de campaign uit te spelen ? want echt gear farmen voelt een beetje doelloos als je een paar weken later alweer opnieuw kan beginnen voor season 1.
Gewoon het spel spelen toch? Bij meeste ARPGs spelen de meeste spelers ook minder dan 6 weken in het seizoen. Voor mij voelt het gewoon als seizoen 0.

Bovendien kan je dingen unlocken die je daarna standaard ook in de seizoenen krijgt zoals altars en de campaign inderdaad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZakjePatatje
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 26-05 16:43
Kan je lekker rustig de campaign uitspelen en classes uitproberen zonder de hectiek die een season met zich meebrengt. Seasons is meestal zo efficient mogelijk spelen als je in de top wil komen, anders maak je geen kans.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Zie de release als season 0 zou ik zeggen ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JimMorrison
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:58
Bazziek schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:45:
Is er eigenlijk al bekend wie de GoT clan aan gaat maken?
In navolging van de D3-clan wil ik me hier wel mee bezig houden :)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/JimMorrison-1307/hero/55432456

Acties:
  • +1Henk 'm!
Hier ben ik ook nog benieuwd naar. :)
Poll: Op welk platform ga je beginnen?
PC
PlayStation
Xbox
Meerdere
Tussenstand:
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405635&layout=6&sort=prc

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:09
Hier toch gewoon op de PC. Ik denk dat het wat gortig word om de game ook voor de PS5 aan te schaffen om zo te kunnen afwisselen. Als je non-stop wilt gamen is een Steam Deck is dan toch wel echt het nadenken waard voor Diablo IV.. kan als PC (met dock) maar ook op de bank of in bed als handheld en ook nog op de tv als console :+

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02:02
Het is niet voor niks want je speelt met je Eternal Realm character, die blijft voor altijd bestaan ook na seasons. Je Seasonal character daarintegen verwdwijnt (of je verplaatst die naar Eternal Realm

Mocht je de campaign in die tijd uitspelen krijg je de optie om de campaign te skippen met je seasonal character en als je mounts unlocked worden die voor altijd geunlocked

[Voor 18% gewijzigd door Vagax op 22-05-2023 17:05]

Hoe heet de man die naast Superman woont? ... Buurman

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:04
Daarom ik ga lekker alle classes levelen in mijn eigen tempo en zal in het begin seasons negeren. Daarnaast verwacht ik niet de tijd te hebben om competitief mee te kunnen doen in de leaderbords. Hoop wel dat seasonal en non-seasonal chars samen kunnen spelen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JimMorrison
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:58
KraveN schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:06:
Daarom ik ga lekker alle classea levelen in mijn eigen tempo en zal in het begin seasons negeren. Daarnaast verwacht ik niet de tijd te hebben om competitief mee te kunnen doen in de leaderbords. Hoop wel dat seasonal en non-seasonal chars samen kunnen spelen. M
Seasonal en NS chars kunnen in principe niet samen spelen vrees ik...

http://eu.battle.net/d3/en/profile/JimMorrison-1307/hero/55432456

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KraveN
JimMorrison schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:12:
[...]

Seasonal en NS chars kunnen in principe niet samen spelen vrees ik...
Ik ben er ook bang voor, althans zo was het ook in D3. Maar ik blijf hopen. Anders wordt boosten misschien ook wel heel makkelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!
KraveN schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:06:
Daarom ik ga lekker alle classea levelen in mijn eigen tempo en zal in het begin seasons negeren. Daarnaast verwacht ik niet de tijd te hebben om competitief mee te kunnen doen in de leaderbords. Hoop wel dat seasonal en non-seasonal chars samen kunnen spelen.
Dit heeft ook mijn voorkeur maar ja die season pass zit nu eenmaal bij de early acces edities. :P Competitie boeit mij sowieso niet dus ik zou seasons vooral doen voor cosmetic rewards of nieuwe gameplay elementen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
nickko schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:53:
Hier toch gewoon op de PC. Ik denk dat het wat gortig word om de game ook voor de PS5 aan te schaffen om zo te kunnen afwisselen. Als je non-stop wilt gamen is een Steam Deck is dan toch wel echt het nadenken waard voor Diablo IV.. kan als PC (met dock) maar ook op de bank of in bed als handheld en ook nog op de tv als console :+
Ik begin op 1 platform maar het zal mij niet verbazen dat een tweede platform snel volgt. Dan kan ik mooi wisselen tussen PC en PlayStation.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Vagax schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:03:
[...]

Het is niet voor niks want je speelt met je Eternal Realm character, die blijft voor altijd bestaan ook na seasons. Je Seasonal character daarintegen verwdwijnt (of je verplaatst die naar Eternal Realm
Kleine rectificatie. :P Je seasonal character verdwijnt niet. Die worden samen met de bank die ze hadden automatisch verplaatst naar Eternal Realm characters (non season) zodra het seizoen voorbij is.

en helaas @KraveN Seasonal en Non-Seasonal characters kunnen niet samen spelen. Pas als het seizoen voorbij is en deze naar de Eternal realm worden verplaatst kunnen deze samen spelen.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kol Nedra

Kol Nedra

don't trust, verify

Ricmaniac schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:15:
[...]

Kleine rectificatie. :P Je seasonal character verdwijnt niet. Die worden samen met de bank die ze hadden automatisch verplaatst naar Eternal Realm characters (non season) zodra het seizoen voorbij is.

en helaas @KraveN Seasonal en Non-Seasonal characters kunnen niet samen spelen. Pas als het seizoen voorbij is en deze naar de Eternal realm worden verplaatst kunnen deze samen spelen.
is dat zeker dat het naar Eternal Realm gaat? bij D3 is dat wel zo ja, bij D4 confirmed?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Toonen1988
Hier hebben jullie informatie. Niet alleen is Diablo 4 cross-play maar ook cross-progession. Ook alle betaalde content neem je over tussen alle platformen. Het enige wat niet gedeeld kan worden tussen verschillende platformen, is de early access.

Alle seasons heeft ook hun eigen verhaal, eigen quests etc.

YouTube: Diablo 4 Seasons & Battle Pass Shop Details - Update Summary

[Voor 14% gewijzigd door Toonen1988 op 22-05-2023 20:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• KraveN
Ricmaniac schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:15:
[...]

Was te verwachten, maar wel jammer want dat verplicht je toch iedere 3 maanden opnieuw te starten en ook omdat je anders content mist die alleen beschikbaar is in het nieuwe seizoen. Ik snap het wel vanuit de kant van blizzard maar toch. Weet niet of jullie in d3 nog veel met de eternal realm characters hebben gespeeld? Ik niet omdat de meeste mensen in mijn vrienden lijst toch seasonal speelde.

Acties:
  • +1Henk 'm!
KraveN schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:09:
[...]

Weet niet of jullie in d3 nog veel met de eternal realm characters hebben gespeeld? Ik niet omdat de meeste mensen in mijn vrienden lijst toch seasonal speelde.
Geen seconde. sinds seizoen 1 alleen maar seasons gespeeld. mijn oude characters alleen aangeraakt om de bank op te schonen omdat die van season en non season samen gevoegd werden :P

Acties:
  • +1Henk 'm!
Kol Nedra schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:51:
[...]

is dat zeker dat het naar Eternal Realm gaat? bij D3 is dat wel zo ja, bij D4 confirmed?
Ja volgens mij in dat dev interview waar Rhykker bij zat.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• BjornE
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05 07:59
Toonen1988 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:13:
Zijn hier mensen die Necromancer gaan spelen?

Necromancer wordt mijn main en als alt een rogue.
Ja, in de tweede beta gespeeld en dat beviel wel. Tijdens de server slam Caster Druid gespeeld naar geen goede drops gevonden. Dus toch maar weer Necro. Bone caster build en in de helft van tijd van de druid 20 bereikt. Voelde zo powervol. Ik ga daar volgende week vrijdag weer mee starten.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Argamas-2833/hero/1713811

Acties:
  • +1Henk 'm!
Reviewers zouden nu bezig zijn met D4. Waarschijnlijk deze vrijdag de reviews.

[Voor 34% gewijzigd door Deltos op 22-05-2023 22:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kol Nedra

Kol Nedra

don't trust, verify

Deltos schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:34:
huh? er zijn mensen die de game mogen spelen dan? :o

Acties:
  • +1Henk 'm!
Deltos schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:34:
@BlizzarD ik ben ook een reviewer! geef mij maar access :) :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:36
Lekker dan als het embargo vrijdag verloopt. Kunnen ze het nog eens extra inwrijven dat we nog steeds moeten wachten😀
Ondertussen worden we doodgegooid met allerlei builds waarbij je dan nog wel even de juiste legendaries moet zien te vinden.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2Henk 'm!
Kol Nedra schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:38:
[...]

huh? er zijn mensen die de game mogen spelen dan? :o
Ja die waren er sowieso altijd al maar stonden onder NDA. Op internet stond vrij recentelijk ook een gelekte video van een barbarian die tier49 nightmare dungeon ofzoiets runde. Stond vol met aziatische tekens maar het was wel legit :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ohmarinus
Lekker Ventje schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:45:
Lekker dan als het embargo vrijdag verloopt. Kunnen ze het nog eens extra inwrijven dat we nog steeds moeten wachten😀
Ondertussen worden we doodgegooid met allerlei builds waarbij je dan nog wel even de juiste legendaries moet zien te vinden.
Volgens mij zijn al die builds die ik tot nu toe heb gezien, perfectly capable voor endgame met rare items. Dat je uiteindelijk legs krijgt en de specials die je op elke leg kunt imprinten is alleen maar mooi meegenomen.

Ben benieuwd naar druid, het lijkt een redelijk populaire starter char te zijn volgens de poll.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Zijn gewoon ook steeds andere die stemmen denk ik :P
Dit was 2 dagen terug

En dit was vanmiddag XD

Moeten eigenlijk gewoon allemaal even stemmen op deze poll van de TS > Angeloonie in "[Multi] Diablo IV"

Acties:
  • +4Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Lekker Ventje schreef op maandag 22 mei 2023 @ 22:45:
Gaat de langste week van ons leven worden denk ik. Ik ben in 2 dagen van 0,0 hype naar 100 gegaan dus het kan snel gaan :+

Ik check wel build guides maar grote kans dat ik bij m'n eerste char gewoon eerst zelf wat ga aankloten. Vaak houd ik dat vol tot ik 5x op een boss heb gewiped waarna ik er toch weer een guide bij pak. Ah well, gelukkig zijn er echt véél goeie content creators voor D4 :) Maxroll.gg is echt een fantastische site.

Ik ga overigens niet 's nachts bikkelen. Mijn slaapritme (22:00 - 06:00) is mij heilig dus zal braaf om 06:00 klaarzitten >:)

[Voor 7% gewijzigd door London op 23-05-2023 07:23]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:16
London schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 07:22:
[...]

Ik check wel build guides maar grote kans dat ik bij m'n eerste char gewoon eerst zelf wat ga aankloten. Vaak houd ik dat vol tot ik 5x op een boss heb gewiped waarna ik er toch weer een guide bij pak. Ah well, gelukkig zijn er echt véél goeie content creators voor D4 :) Maxroll.gg is echt een fantastische site.
Ik doe min of meer hetzelfde.
Zelf builds maken om zodoende meer affiniteit met de skills te krijgen.
Om dan wat later alsnog naar een bestaande build te grijpen 8)

Het voordeel daarmee is dat ik mijn class beter begrijp omdat ik me ingelezen heb in de skills.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:16
London schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 07:22:
[...]

Ik ga overigens niet 's nachts bikkelen. Mijn slaapritme (22:00 - 06:00) is mij heilig dus zal braaf om 06:00 klaarzitten >:)
Ik ga ook gewoon op tijd naar bed, anders stort ik in later op de vrijdag haha.

Mezelf kennende zal ik wel redelijk vroeg in de ochtend inloggen. Het gaat in ieder geval een leuk weekend worden! *O*

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0Henk 'm!
Poll: Ga je Softcore of Hardcore spelen?
Softcore
Hardcore
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405637&layout=2&sort=prc

Goed om te zien dat ik in ieder geval niet de enige hardcore speler ben hahah

[Voor 9% gewijzigd door Ricmaniac op 23-05-2023 08:16]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15:50
Volgende week mogen we :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kol Nedra

Kol Nedra

don't trust, verify

ik moest mijn wachtwoord veranderen op het werk....... ik heb er een Diablo 4 thema-wachtwoord van gemaakt :7

Acties:
  • +2Henk 'm!
Kol Nedra schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:03:
ik moest mijn wachtwoord veranderen op het werk....... ik heb er een Diablo 4 thema-wachtwoord van gemaakt :7
Haha de hype is real.

Welk wachtwoord? :+

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Kol Nedra

Kol Nedra

don't trust, verify

Ricmaniac schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:20:
[...]

Haha de hype is real.

Diablo4tijddusikmeldmeziek69!

Acties:
  • +4Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:56
Mijn manager heeft mijn 2 dagen vrij goedgekeurd, dat word dus ouderwets lekker een langweekend gamen vanaf 2 juni :9~

Afgelopen weekend ook (eindelijk) een nieuwe pc gebouwd om te upgraden van m'n 10 jaar oude i5-2500k + gtx 970 combo naar een 7800x3d met rtx 4080 dus ik ben er helemaal klaar voor. Althans ik heb een refund gekregen voor mn D4 preorder en nu wacht ik nog op de D4 code die bij de rtx 4080 hoort maar dat zal binnenkort wel opgestuurd worden.

Ik heb me tijdens de beta trouwens goed vermaakt met alles zelf proberen uit te vogelen, alle skills proberen en niet focussen op het einde maar op de weg ernaar toe. Ik heb ook besloten om niet al die trailers enzo te kijken, het lijkt me dat die niets extras toevoegen aan wat er in het spel zelf te zien is.

Ook zie ik al content creators die praten over welke world tier het meest optimale is om te levelen. Voor een eerste playthrough ga ik me daar niet zo mee bezig houden. Op world tier 2 in de beta was het een leuke uitdaging maar ook weer niet zo moeilijk dat ik grote problemen had dus ik ga gewoon voor het plezier.

Hoe staan jullie daar in?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Mijn plan was na de server slam sowieso om voor T1 te gaan. Ik denk dat T2 leuk wordt met een alt die al wat voorsprong heeft zoals extra skill points. Wil je wat meer uitdaging zit je natuurlijk helemaal goed met T2.

Acties:
  • +2Henk 'm!
stickfiguur schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:38:
Mijn manager heeft mijn 2 dagen vrij goedgekeurd, dat word dus ouderwets lekker een langweekend gamen vanaf 2 juni :9~

Afgelopen weekend ook (eindelijk) een nieuwe pc gebouwd om te upgraden van m'n 10 jaar oude i5-2500k + gtx 970 combo naar een 7800x3d met rtx 4080 dus ik ben er helemaal klaar voor. Althans ik heb een refund gekregen voor mn D4 preorder en nu wacht ik nog op de D4 code die bij de rtx 4080 hoort maar dat zal binnenkort wel opgestuurd worden.

Ik heb me tijdens de beta trouwens goed vermaakt met alles zelf proberen uit te vogelen, alle skills proberen en niet focussen op het einde maar op de weg ernaar toe. Ik heb ook besloten om niet al die trailers enzo te kijken, het lijkt me dat die niets extras toevoegen aan wat er in het spel zelf te zien is.

Ook zie ik al content creators die praten over welke world tier het meest optimale is om te levelen. Voor een eerste playthrough ga ik me daar niet zo mee bezig houden. Op world tier 2 in de beta was het een leuke uitdaging maar ook weer niet zo moeilijk dat ik grote problemen had dus ik ga gewoon voor het plezier.

nice! Mooie upgrade voor je pc. Ik heb ook de 7800x3d gekocht. Moet nog mijn mobo en ram kopen though 😂 maar ben relatief bijna jarig en mijn vrouw klaagt altijd dat ik niks weet te vragen en alles zelf altijd al koop. Dus denk dat ik dat maar doe haha. D4 speelde nog prima.

Ik sta er ook zo in als jij denk ik. WT2 was een leuke uitdaging en geeft een beter accomplishment gevoel. Ik hoef niet efficient snel te levelen. Ik doe geen wedstrijd. Als content creator kan ik het mij heel goed voorstellen. Zij hebben een andere mindset en kunnen er natuurlijk “werkgericht” veel baat hebben bij snel hoog level zijn.

Overigens ga ik 500% hardcore spelen dus misschien dat ik hem wel voor het levelen naar WT1 zet na act 1 omdat ik de rest nog niet ken. Maar softcore voor de eerste keer kan ik niet doen want je kan deze nieuwe game maar 1 keer voor het eerst beleven. Daar wil ik die excitement van hardcore bij hebben.

Maar zeker ga ik gewoon voor het speel plezier en lekker de story en cutscenes volgen. No rush.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bazziek
  • Nu online

Ik begin ook op T2.om het uitdagend te houden. Mocht ik te vaak dood gaan dan switch ik naar T1.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ricmaniac schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:04:
Poll: Ga je Softcore of Hardcore spelen?
Softcore
Hardcore
[Afbeelding]

Goed om te zien dat ik in ieder geval niet de enige hardcore speler ben hahah
Eerst Softcore om door het verhaal te gaan de systems te leren en de dungeons beetje te leren.

Denk dat ik met de season start wel Hardcore gaat of no pre-season zelfs afhankelijk hoe snel ik ga. Altijd Hardcore gespeeld in D2:LoS met builds die niet standaard waren. Ik heb alleen diablo 3 minimaal Hardcore gespeeld, maar ja heb die game zo wie zo maar minimaal gespeeld.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • +6Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ricmaniac schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:20:
Haha de hype is real.

StayAWhileAndListen66623!

Vanavond of tijdens mijn lunch ook maar even een pre-order doen. De betas zijn mij goed bevallen en vandaag salaris + vakantiegeld gehad. :)

[Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 23-05-2023 10:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Het kan aan mijn build hebben gelegen maar voor mijn gevoel liep T2 niet lekker genoeg. De mobs gingen net even te langzaam neer. Ik wil een bepaalde flow hebben met levelen en geen ‘uitdaging’. ;) Op bosses na, die waren prima op T2.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:01
Sowieso vind ik het verschil in reward wel meevallen tussen T1 en T2. Heb grotendeels op 2 gespeeld maar de laatste levels om op 20 te komen naar 1 geschakeld voor ik Ashava ging doen... En dat ging vlot zat, misschien wel sneller. Ik geloof dat je maar iets van 20% extra xp kreeg, dat is een verschil wat je vrij snel compenseert door sneller killen.
Het was eigenlijk vooral gewoonte uit D3 dat ik gelijk voor de hogere moeilijkheidsgraad ging want het verschil is daar veel groter.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2Henk 'm!
Finraziel schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:01:
Sowieso vind ik het verschil in reward wel meevallen tussen T1 en T2. Heb grotendeels op 2 gespeeld maar de laatste levels om op 20 te komen naar 1 geschakeld voor ik Ashava ging doen... En dat ging vlot zat, misschien wel sneller. Ik geloof dat je maar iets van 20% extra xp kreeg, dat is een verschil wat je vrij snel compenseert door sneller killen.
Het was eigenlijk vooral gewoonte uit D3 dat ik gelijk voor de hogere moeilijkheidsgraad ging want het verschil is daar veel groter.
Exact. Dat hadden de meeste van ons waarschijnlijk niet door in de beta.
Als het puur op efficiency aan komt is het het verre van waard om in T2 te levelen. Overall duurt het gewoon een heel stuk langer voor maar 20% bonus XP voor monster kills.

Quests geven niet meer xp, objectives completen ook niet. Alleen monster kill XP
en die 10% gold kan ook aan je reet roesten. vooral voor low level gold income.
Er is niks dat extra magic find ofzo geeft waardoor je meer of betere loot vind op T2. Dit gebeurd als het goed is pas vanaf World tier 3.

Maar de challenge vind ik wel een stuk leuker en daarom ga ik het alsnog op T2 doen :9 8)7

Fun > efficient

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stickfiguur
Als we de interviews mogen geloven heeft het verschil in world tiers niet alleen invloed op damage/hp van monsters maar ook op hoe de monsters zich gedragen. Het schijnt dat ze aggresiever zijn en ik weet niet of 'slimmer' nou het juiste woord is maar zoiets stel ik me er bij voor. Dat verschil was tussen WT1 en WT2 al wel een klein beetje zichtbaar maarja. Uiteindelijk zal het inderdaad niet zo heel veel schelen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

stickfiguur schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:23:
Als we de interviews mogen geloven heeft het verschil in world tiers niet alleen invloed op damage/hp van monsters maar ook op hoe de monsters zich gedragen. Het schijnt dat ze aggresiever zijn en ik weet niet of 'slimmer' nou het juiste woord is maar zoiets stel ik me er bij voor. Dat verschil was tussen WT1 en WT2 al wel een klein beetje zichtbaar maarja. Uiteindelijk zal het inderdaad niet zo heel veel schelen.
Dit zit ook al in Diablo III, dus zou het alleen maar logisch vinden als dat ook naar DIV komt. Gisteren en eergisteren toevallig even een rift gedaan (Torment 2 en Torment 1, omdat Torment 2 toch iets te traag ging voor mijn character), maar bij Torment 2 werd ik veel vaker en van veel verder aangevallen door mobs dan in Torment 1.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 26-05 08:18
Ik weet niet wat de gemiddelde snelheid is om lvl 20 te bereiken, ik heb afgelopen maand de eerste keer de beta gedaan met de server slam en op T2 duurde het mij 4uur om naar level 20 te gaan

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 26-05 15:46
Voor mijn eerste PT dadelijk maakt het me ook echt niet uit wat mijn tijd is om tot een bepaald lvl te komen o.i.d., gewoon lekker uitgebreid van genieten. Je hebt maar één keer een eerste playthrough.
Snelheid en enigszins speedruns komt later wel wanneer je voor de zoveelste keer op je HC char geheadshot bent doordat je niet goed oplette...

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qzar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 20:14
Markozv schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:33:
Ik weet niet wat de gemiddelde snelheid is om lvl 20 te bereiken, ik heb afgelopen maand de eerste keer de beta gedaan met de server slam en op T2 duurde het mij 4uur om naar level 20 te gaan
Speedrunners deden het op T2 in 1 uur en 40 minuten, maargoed voor de gemiddelde gamer is dat niet echt realistisch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Laatst online: 26-05 15:46
Qzar schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:52:
[...]

Speedrunners deden het op T2 in 1 uur en 40 minuten, maargoed voor de gemiddelde gamer is dat niet echt realistisch.
Nja niet realistisch, ik denk als we straks een paar keer Act 1 hebben doorgespeeld dat het vanzelf sneller zal gaan. Als speedrunners binnen een paar beta's die playthroughtime behalen, is het ook wel aannemelijk dat voor de wat fanatiekere 'casual' die dit een paar maanden speelt het ook haalbaar gaat zijn, puur omdat je weet wat je wel en niet moet skippen, routes/pathings beter door krijgt

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +3Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Raxx heeft wel een goeie video gemaakt over de efficiëntie van WT1 t.o.v. WT2. Ik ga gewoon voor WT1 initieel :) Als dat te faceroll is switch ik wel. Maar het maakt weinig uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kol Nedra

Kol Nedra

don't trust, verify

WT1 hier, gewoon genieten van de main quest, wanneer ik maxed lvl ben dan gaan we verder omhoog.
als het echt te makkelijk is dan WT2

[Voor 17% gewijzigd door Kol Nedra op 23-05-2023 12:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:53
Het valt me wel op dat D4 meer op player skill aankomt dan D3. Op hogere world tiers ga je mobs met betere AI tegenkomen, wat mogelijk tot lastigere gevechten zal zorgen. De mobs hebben dan niet alleen meer HP en doen meer damage, maar als een tanky mob met een schild bijvoorbeeld jou op afstand houdt terwijl daarachter een groep ranged enemies je aanvalt zorgt dat wel voor extra uitdaging. In D3 was alles imo veel meer gear en ability based, dan dat de gevechten tactisch waren door intelligente mobs.

World tier 2 geeft je wel de kans deze mechanics al vanaf lage levels te ondervinden, zeker met de boss mechanics waarbij fouten harder worden afgestraft. Je zal toch de skill rotations moeten begrijpen voor de moeilijkste content, waar alleen goede gear niet meer genoeg is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:57
MeanGreen schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:57:
Het valt me wel op dat D4 meer op player skill aankomt dan D3. Op hogere world tiers ga je mobs met betere AI tegenkomen, wat mogelijk tot lastigere gevechten zal zorgen. De mobs hebben dan niet alleen meer HP en doen meer damage, maar als een tanky mob met een schild bijvoorbeeld jou op afstand houdt terwijl daarachter een groep ranged enemies je aanvalt zorgt dat wel voor extra uitdaging. In D3 was alles imo veel meer gear en ability based, dan dat de gevechten tactisch waren door intelligente mobs.

World tier 2 geeft je wel de kans deze mechanics al vanaf lage levels te ondervinden, zeker met de boss mechanics waarbij fouten harder worden afgestraft. Je zal toch de skill rotations moeten begrijpen voor de moeilijkste content, waar alleen goede gear niet meer genoeg is.
Alles is moeilijker dan D3, zelfs D2 :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Toonen1988
Ik begin met WT2, ik switch ook meteen naar WT3 wanneer ik kan.

WT2 vond ik persoonlijk iets te makkelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:09
Hier redelijk gemengd gespeeld. Niet alleen het verschil in reward, ook het verschil in difficulty vond ik persoonlijk tussen T1 en T2 eigenlijk weinig opvallend. In de eerste 2 beta weekenden het meest gespeeld met de difficulty levels.

Maar naar mijn idee wat bijvoorbeeld het verschil tussen sorc en barb in T1 of T2 groter dan het verschil tussen T1 en T2 voor de classes op zich.

Live ga ik vermoedelijk primair simpelweg voor T2.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bensel15
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:07
d3 werd al snel gewoon ahead of the curve komen, en dan alles neermaaien tot 2 schermen verderop. Dat is best vermakelijk voor een tijd, maar is net als met cheatcodes spelen na verloop van tijd toch je aandacht niet echt meer waard. Dan moet je dus zaken als leaderboards hebben om iets te hebben om tegen te spelen.

PoE kent dit probleem ook sterk, al hebben ze dat geprobeerd aan te passen door de modifiers te veranderen, en ze te overtunen. Dat werd niet goed ontvangen omdat deze mobs daardoor soms sterker werden dan de pinnacle bosses.

Je hebt gewoon te maken bij een ARPG met updates dat je powercreep gaat krijgen. Dat is best wel lastig om aan te pakken. Als je een numbers crunch doet zoals bij WoW, dan voelt het alsof je vooruitgang afgenomen wordt en je ineens zwak lijkt (terwijl je feitelijk net zo sterk of sterker bent). Dat kun je ook enkel doen voor een grote (season) update of expansion

Balenceren is en blijft een kunst, en over 3 jaar zal d4 er heel anders uitzien, de vraag is, welke kant gaan we op.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik denk niet dat leaderbords en competitie de enige manier is om de game leuk te houden op lange termijn. Wanneer je genoeg rewards krijgt door de battle pass icm langzamere speelstijl en bosses met mechanics zou D4 het een stuk beter kunnen doen. Mij gaven de bosses een heerlijke voldoening na meerdere wipes.
Leaderboards boeit mij persoonlijk sowieso niet in games.

[Voor 174% gewijzigd door Deltos op 23-05-2023 14:09]

Acties:
  • +9Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:56
Ik ben de hele week vanaf 5 juni vrij en mijn vrouw is dan op vakantie met haar moeder... denk dat ik hier en daar wel een uurtje kan spelen ;)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ohmarinus
Deltos schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:36:
Ik denk niet dat leaderbords en competitie de enige manier is om de game leuk te houden op lange termijn. Wanneer je genoeg rewards krijgt door de battle pass icm langzamere speelstijl en bosses met mechanics zou D4 het een stuk beter kunnen doen. Mij gaven de bosses een heerlijke voldoening na meerdere wipes.
Leaderboards boeit mij persoonlijk sowieso niet in games.
Voor mij zijn leaderboards juist een onwijze turnoff. Hoezo zou ik competen tegen mensen die nog minder om hun gezondheid geven dan ikzelf? Want daar komt het op neer.

Iemand die verder geen verplichtingen heeft en de hele dag kan spelen wint dan al automatisch. Ik heb zelf snel schouder en polsproblemen dus voor mij zal het geen timesink worden. Maar er zijn ook mensen die gewoon de hele dag zitten te gamen, wat dat doet met je gezondheid lijkt mij 1+1.

Op een dag staat iemand op en dan heeft zich een bloedprop gevormd in de aderen in je dijbeen en die schiet dan ineens los en floep in je kransslagader of in je hersenen en zo makkelijk kan het gaan. Misschien maak ik me er overdreven zorgen over, maar als ik soms lees wat mensen krijgen van teveel gamen dan schrik ik wel. En wie gamen er veel? Juist, mensen die leaderboards willen halen.

Het is misschien wat kort door de bocht, maar dit is wel hoe ik er zelf naar kijk. Als de endgame incentive alleen maar leaderboards is, dan ga ik het niet spelen, omdat ik niet op zoek ben naar een timesink die teveel impact heeft op mijn gezondheid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomonic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:00
Zal ook lekker lang weekend Diablo4 spelen, lang geleden dat ik voor een spel vrij neem, volgens mij was de laatste keer voor Diablo3.

Ben niet zo competitief, dus leaderboards boeien mij niet, maar wil wel asap naar WT3. Story en acts zit ik niet mee, die skip ik toch allemaal. Ben alleen geïnteresseerd in end-game. Zal dan ook WT1 spelen en de main-quest z.s.m willen afronden.

Heb mijn builds al klaar staan, ook betreft welke dungeon ik moet doen voor de aspect die ik wil gaan gebruiken tijdens levelen. Ik pak eerst een leveling build, daarna zal het erom spannen of ik lighting of ice sorc ga. Heb beide gespeeld tijdens de beta en vondt ice sorc wel heel lekker spelen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• stickfiguur
Ohmarinus schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:32:
[...]

Voor mij zijn leaderboards juist een onwijze turnoff. Hoezo zou ik competen tegen mensen die nog minder om hun gezondheid geven dan ikzelf? Want daar komt het op neer.

Iemand die verder geen verplichtingen heeft en de hele dag kan spelen wint dan al automatisch. Ik heb zelf snel schouder en polsproblemen dus voor mij zal het geen timesink worden. Maar er zijn ook mensen die gewoon de hele dag zitten te gamen, wat dat doet met je gezondheid lijkt mij 1+1.

Op een dag staat iemand op en dan heeft zich een bloedprop gevormd in de aderen in je dijbeen en die schiet dan ineens los en floep in je kransslagader of in je hersenen en zo makkelijk kan het gaan. Misschien maak ik me er overdreven zorgen over, maar als ik soms lees wat mensen krijgen van teveel gamen dan schrik ik wel. En wie gamen er veel? Juist, mensen die leaderboards willen halen.

Het is misschien wat kort door de bocht, maar dit is wel hoe ik er zelf naar kijk. Als de endgame incentive alleen maar leaderboards is, dan ga ik het niet spelen, omdat ik niet op zoek ben naar een timesink die teveel impact heeft op mijn gezondheid.
Het zal naarmate je ouder word een steeds groter probleem worden, dus er word altijd aangeraden om om de zoveel tijd een pauze te nemen en even te wandelen, in de verte te kijken en dat soort dingen. Dit is natuurlijk een ding wat menig gamer vergeet maar goed, stukje eigen verantwoordelijkheid he.

Persoonlijk hecht ik ook niet zoveel waarde aan leaderboards, het gaat mij meer om het character verder op te bouwen en sterker te worden. Een hogere rang op de leaderboards is dan dus gewoon een bijkomst en niet hoofdzaak.

Wat betreft de endgame en gameplay lijkt het me ook niet het belangrijkste voor Blizzard. Die launchen voor het eerst met allemaal end game bosses en capstone dungeons. Ik zou me daar dus niet zoveel van aantrekken als ik jou was, er zal genoeg te doen zijn. En daarboven op komt ook nog dat er helemaal geen leaderboards zijn tijdens de release. Ik geloof dat het op z'n vroegst in season 1 is maar waarschijnlijker in season 2. Dat is dus een half jaar na launch pas ;)

Acties:
  • +5Henk 'm!
Ohmarinus schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:32:
[...]

Dat escaleerde snel haha.
Maar inderdaad competitie kan ongezonde vormen aannemen. ;)
Gewoon genieten op mijn eigen tempo is mijn ding.

Acties:
  • +3Henk 'm!
Deltos schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:56:
[...]

En ik leef er juist voor in games ook al kan ik nooit meer bij de top competen sinds ik volwassen mensen dingen moet doen en kinderen heb enzo haha :9

Maar bij mij is het altijd meer competitie binnen mijn eigen kring dan met de world leaderboards.
Ga inderdaad gewoon voor de fun en eigen tempo maar toch wil ik uiteindelijk voor mijzelf presteren. Maar dat doe ik door bijv level 50 te worden in hardcore. en dan weer een nieuw doel te stellen. Je past op deze manier je doelen steeds aan eigenlijk om gewoon weer voor jezelf iets "competatiefs" te doen

[Voor 33% gewijzigd door Ricmaniac op 23-05-2023 15:00]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 12:32
Toch leuk dat iedereen andere ambities heeft met een spel en met welke methode men het meeste plezier ervaart. To each their own :). Ikzelf ben meer van het rustig aan beginnen, wil wel wat uitdaging en op gemak het verhaal volgen. Voor die tijd ook weer wat inlezen op de Lore, wellicht aankomend weekend :). De build voor mijn chars pas ik aan as we go, zo flexibel als barbapapa. Laat mij graag verassen dan dat ik al "te" veel weet voor ik eraan begin.

Zelf nooit naar de leaderboards gekeken van vorige Diablo versies, dus zal als die überhaupt komt, vast ook niet interesseren voor D4. Al begrijp ik heel goed voor mensen die wel competitief zijn ingesteld die daar juist wel plezier uit halen. Hoe je ook speelt, veel plezier gewenst!

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ja mee eens :) Naja wij hoeven ons nog helemaal nie tdruk te maken over de leadersboards want die komen pas later en waarschijnlijk zelfs pas in S2 of later.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Een laagdrempelig interview moet kunnen af en toe. Wel kinderachtig van de “Series X is dé keus” op het eind maar ja het is een Xbox kanaal. :p

[Voor 41% gewijzigd door Deltos op 23-05-2023 15:38]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Ohmarinus
Deltos schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:56:
[...]

Nouja, ik reflecteer hier ook al jaren op he. Het begon eigenlijk al iets van tien jaar terug toen ik D3 speelde en iemand met wie ik speelde aan het klagen was dat zijn voet steeds sliep. Dus ik vroeg of hij wist waardoor het kwam en toen zei hij dat hij al iets van 27 uur zat te gamen.

Twee jaar terug had ik een VR headset te leen en zat ik wat online te gamen, en was er zo'n jongetje van misschien 12 ofzo en die was een beetje aan het huilen, dus ik vroeg wat er was en toen zei hij dat zijn ouders zeiden dat hij offline moest maar hij kon niet stoppen met gamen want hij was op weg om de beste score te halen van die dag. Dus ik een beetje op hem inpraten dat het allemaal niet zo belangrijk is en dat hij beter even de deur uit kan gaan enzo, maar ik vond het wel echt sneu.

Nouja, en ik kom wel vaker mensen tegen die echt veel teveel aan het gamen zijn. Achteraf was ik zelf ook gewoon hard game en computerverslaafd, dat zag ik destijds zelf ook niet. Maar ik zie het eigenlijk steeds meer. Van die mensen die gewoon 24/7 online lijken te zijn, ongeacht het moment dat je inlogt. Ze hebben alle chars op max level, volledige maxed equip voor elke char, en dan beginnen ze maar een tweede monk omdat ze niet weten wat ze anders moeten doen.

Het is waarschijnlijk iets waar ik zelf veel mee bezig ben omdat ik ook kwetsbaar ben in die zin, en ik vind ook dat de EU nog strengere regels mag verbinden aan wat gamedevs voor incentives in games stoppen. Het is alleen lastig om te definieren wat verslavende mechanics zijn, en het is niet altijd even makkelijk te bewijzen of het expres is ontworpen om mensen verslaafd te maken.

Gelukkig wordt er wel steeds meer aan gedaan zoals het verbieden van die lootboxes of hoe dat ook heet met Diablo Immortal, en natuurlijk hoe het online gokken wordt aangepakt. Vooral onbereikbaar maken voor kinderen vind ik belangrijk. Ik zie hoe een kind dat ik ken nu al helemaal lijp wordt als 'ie niet even een half uurtje mag gamen, dat kind is gewoon verslaafd. Als je buiten gamen of computeren om geen dopamine meer krijgt van andere dingen, dan is het echt mis.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:05

Dhrax

Prog Lord

Hebben wel al iets van een eigen discord waar we al D4 en clan gerelateerde zaken kunnen bespreken? We hebben een leuk clubje hier, zou gaaf zijn als we ook een beetje met elkaar kunnen optrekken in game straks.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-05 13:31
Dhrax schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:02:
Hebben wel al iets van een eigen discord waar we al D4 en clan gerelateerde zaken kunnen bespreken? We hebben een leuk clubje hier, zou gaaf zijn als we ook een beetje met elkaar kunnen optrekken in game straks.
Eerder kwam deze discord al voorbij. Geen officiele GoT discord (voor zover ik weet) maar er zitten wel al genoeg mensen in die ook in deze topic actief zijn. Er kan nog gestemd worden op de naam voor de clan en Gathering of Tweakers is nog een optie ;)

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ohmarinus schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:41:
[...]

Nouja, ik reflecteer hier ook al jaren op he. Het begon eigenlijk al iets van tien jaar terug toen ik D3 speelde en iemand met wie ik speelde aan het klagen was dat zijn voet steeds sliep. Dus ik vroeg of hij wist waardoor het kwam en toen zei hij dat hij al iets van 27 uur zat te gamen.

Twee jaar terug had ik een VR headset te leen en zat ik wat online te gamen, en was er zo'n jongetje van misschien 12 ofzo en die was een beetje aan het huilen, dus ik vroeg wat er was en toen zei hij dat zijn ouders zeiden dat hij offline moest maar hij kon niet stoppen met gamen want hij was op weg om de beste score te halen van die dag. Dus ik een beetje op hem inpraten dat het allemaal niet zo belangrijk is en dat hij beter even de deur uit kan gaan enzo, maar ik vond het wel echt sneu.

Nouja, en ik kom wel vaker mensen tegen die echt veel teveel aan het gamen zijn. Achteraf was ik zelf ook gewoon hard game en computerverslaafd, dat zag ik destijds zelf ook niet. Maar ik zie het eigenlijk steeds meer. Van die mensen die gewoon 24/7 online lijken te zijn, ongeacht het moment dat je inlogt. Ze hebben alle chars op max level, volledige maxed equip voor elke char, en dan beginnen ze maar een tweede monk omdat ze niet weten wat ze anders moeten doen.

Het is waarschijnlijk iets waar ik zelf veel mee bezig ben omdat ik ook kwetsbaar ben in die zin, en ik vind ook dat de EU nog strengere regels mag verbinden aan wat gamedevs voor incentives in games stoppen. Het is alleen lastig om te definieren wat verslavende mechanics zijn, en het is niet altijd even makkelijk te bewijzen of het expres is ontworpen om mensen verslaafd te maken.

Gelukkig wordt er wel steeds meer aan gedaan zoals het verbieden van die lootboxes of hoe dat ook heet met Diablo Immortal, en natuurlijk hoe het online gokken wordt aangepakt. Vooral onbereikbaar maken voor kinderen vind ik belangrijk. Ik zie hoe een kind dat ik ken nu al helemaal lijp wordt als 'ie niet even een half uurtje mag gamen, dat kind is gewoon verslaafd. Als je buiten gamen of computeren om geen dopamine meer krijgt van andere dingen, dan is het echt mis.
Ah vandaar die grote stap naar het extreme voorbeeld.
Strenge regels is inderdaad een lastig iets want iets wat je leuk vindt in een game kan altijd een verslaving worden en uiteindelijk willen we natuurlijk leuke dingen doen in een game. Neemt niet weg dat ze geen agressieve of stiekeme zaken in een game moeten stoppen alleen maar om iemand ‘afhankelijk’ te maken.
Vroeger kon ik ook hele lange game sessies houden al stelde dat niks voor vergeleken met 27(!)uur achter elkaar spelen. Tegenwoordig stop ik sowieso na max een paar uurtjes, zal de leeftijd wel zijn. ;)
Games zoals Diablo of een mmorpg kunnen mij nog wel eens uit de tent lokken. Ben benieuwd volgend weekend.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Ik heb een horloge die ieder uur even op mijn pols tikt dat ik op moet staan. Dat helpt wel om niet te lang aan 1 stuk te zitten. En inderdaad de leeftijd plus het verantwoordelijkheidsgevoel zorgen er wel voor dat je niet te lang doorgaat.

De tijden dat ik de nacht weer in dag zag veranderen zijn wel voorbij :p

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Vagax
frankv120 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:36:
[...]

Eerder kwam deze discord al voorbij. Geen officiele GoT discord (voor zover ik weet) maar er zitten wel al genoeg mensen in die ook in deze topic actief zijn. Er kan nog gestemd worden op de naam voor de clan en Gathering of Tweakers is nog een optie ;)
Het gros van mensen in de Discord is van Tweakers, het is daarna ook gedeeld op andere kanalen maar daar zijn maar enkele van over gekomen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:57
Tomonic schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:52:
Zal ook lekker lang weekend Diablo4 spelen, lang geleden dat ik voor een spel vrij neem, volgens mij was de laatste keer voor Diablo3.

Ben niet zo competitief, dus leaderboards boeien mij niet, maar wil wel asap naar WT3. Story en acts zit ik niet mee, die skip ik toch allemaal. Ben alleen geïnteresseerd in end-game. Zal dan ook WT1 spelen en de main-quest z.s.m willen afronden.

Heb mijn builds al klaar staan, ook betreft welke dungeon ik moet doen voor de aspect die ik wil gaan gebruiken tijdens levelen. Ik pak eerst een leveling build, daarna zal het erom spannen of ik lighting of ice sorc ga. Heb beide gespeeld tijdens de beta en vondt ice sorc wel heel lekker spelen.
Ik ga waarschijnlijk twee dingen doen met D4
- solo de storyline doen en later waarschijnlijk wat season challenges
- een char apart houden om samen met een paar vrienden gezamenlijk te spelen

De char apart is voornamelijk om samen door de content te kunnen gaan ipv dat een opeens 15 levels meer heeft of een act verder is.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Laatst online: 14:18
Vagax schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:50:
[...]

Het gros van mensen in de Discord is van Tweakers, het is daarna ook gedeeld op andere kanalen maar daar zijn maar enkele van over gekomen
Is dit erg pc georiënteerd of krijgt PlayStation ook een kanaal? :P

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zo, de digital deluxe edition maar gepreordered. Al zie ik er nog weinig van in Battle.net app op mijn Windows 10 desktop, maar in mijn account op battle.net als website zie ik het al wel. Zal kwestie van tijd zijn denk ik voordat het pre-order geneuzel bij mij verdwijnt, hoop ik althans.

Ik heb er zin in!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:52
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:56:
[...]

Het is allemaal cross platform

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vagax
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:56:
[...]

Zoals aangegeven is alles cross platform, maar ik zou een Playstation kanaal kunnen toevoegen eventueel of anders wel dat je een rol kan selecteren er voor

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bazziek
  • Nu online
Iemand nog een nieuwe bureaustoel nodig?

https://images.secretlab.co/theme/common/tr:n-lossless/d4-splash-chair.png

https://secretlab.eu/nl/pages/diabloiv

Acties:
  • +3Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:20
Wilde net wat opzoeken over Paragon Boards. Je wordt al snel het theory crafting algoritme ingezogen. Niet normaal hoveel data miners al hebben kunnen ontrafelen. Net een video maar weggeklikt omdat ik al 10 min naar een spreadsheet aan het kijken was.

Ik ga 'm gewoon lekker spelen en m'n eigen slechte build maken :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-05 12:32
hmm dit is wel jammer, als je alle cosmetics wil hebben dan zal je je portemonnee moeten trekken. Extra mount cosmetic als je iets van deze collectie koopt.... https://steelseries.com/diablo-iv-collection

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bazziek
  • Nu online
Diversity schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:13:
hmm dit is wel jammer, als je alle cosmetics wil hebben dan zal je je portemonnee moeten trekken. Extra mount cosmetic als je iets van deze collectie koopt.... https://steelseries.com/diablo-iv-collection
Alle Cosmetics moet je sowieso loslaten. Tenzij je wereldwijd aankopen wilt gaan doen.
Pagina: 1 ... 38 ... 41 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee