Acties:
  • +6 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:50
London schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 08:24:
Ik heb D4 na de eerste beta links laten liggen omdat het mij niet echt kon bekoren nog. Wel veel video's gekeken en ben gematigd positief. Ben zelf een beetje bang geworden voor veel FOMO. Blijkbaar heb ik ook al een mount gemist door niet mee te doen aan de server slam :D

Anyway, voor mij is het belangrijkste dat de gameplay voldoende content biedt om aantrekkelijk te blijven. D3 had nephalem rifts, greater rifts en bounties als voornaamste endgame content. Van wat ik nu gezien heb heeft D4 nightmare dungeons, en dat was het volgens mij wel? Corrigeer me uiteraard als ik het mis heb.

Vooralsnog maakt dat + de slechte reputatie van Blizzard de laatste jaren dat ik nog niet durf te pre-orderen :+
Je hebt geen mount gemist, je hebt 'the fang of ashava' gemist. Een cosmetic die je aan uw mount kunt hangen.

120 Nightmare dungeons , (die ook verschillende modifiers & lvls kunnen hebben). Strongholds, -meedere- capstone dungeons, hell tide -collecting area farmen dan gear looten van chests,
tree of whispers -soort van extra quests-. Worldbosses kan je allicht ook als een soort van end game zien. waar er hopelijk een paar hele pittige bijzitten.

En het is wel geen end game, misschien wel letterlijk in hardcore ,.....maar de random invades van 'the butcher' waren wel cool. Ik kan volledig de mist in gaan, maar ze hebben nog wel meer characters en misschien andere mechanics op hogere moeilijkheidsgraad die de invades interessanter kunnen maken

In ieder geval, d4 heeft mij al te pakken. Zal het de perfecte game zijn bij launch nee, zal het de perfect game later zijn nee ,maar volgens mij lijkt het alvast een zeer goeie Diablo game te zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-07 22:46
London schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 08:24:
Ik heb D4 na de eerste beta links laten liggen omdat het mij niet echt kon bekoren nog. Wel veel video's gekeken en ben gematigd positief. Ben zelf een beetje bang geworden voor veel FOMO elementen, maar dat lijkt een beetje de game cultuur anno 2023 te zijn helaas. Blijkbaar heb ik ook al een mount gemist door niet mee te doen aan de server slam :D

Anyway, voor mij is het belangrijkste dat de gameplay voldoende content biedt om aantrekkelijk te blijven. D3 had nephalem rifts, greater rifts en bounties als voornaamste endgame content. Van wat ik nu gezien heb heeft D4 nightmare dungeons, en dat was het volgens mij wel? Corrigeer me uiteraard als ik het mis heb. Bij D3 waren de eerste 2 weken van een season altijd super verslavend en meeslepend, waarna het ook wel als een nachtkaars uitging vaak. Hopelijk weet D4 de speler wat langer vast te houden.

Nogmaals, ik ben gematigd enthousiast maar mis vooral veel informatie over endgame en wat dat de speler gaat bieden. Vooralsnog maakt dat + de slechte reputatie van Blizzard de laatste jaren dat ik nog niet durf te pre-orderen :+
Je hebt geen mount gemist! Alleen een cosmetic item voor een mount ;)

Verder herken ik het wel dat D3 snel alweer minder boeiend wordt. En elk seizoen werd de endgame verder opgerekt en was de toevoeging van content vrij summier (los van een aantal grote aanpassingen bij sommige seizoenen).

Ik ben met D3 al vrij snel gestopt ivm hoe de auction house invloed had op hoe de community het spel speelde en de chatbots. Uiteindelijk heeft Blizzard dat okay aangepakt en werd de coop gameplay toch weer wat beter. Maar toch is het na een paar weken alweer klaar. Dit heeft naar mijn mening met een aantal factoren te maken, een daarvan is dat je de storyline niet elke keer opnieuw gaat spelen want die is gewoon niet uitdagend genoeg om elke seizoen opnieuw te spelen. Dit zal bij D4 ook wel het geval zijn, maar D4 heeft een vaste map en gewoon heel veel dingen om te doen.

De oplossing bij D4 is denk ik gewoon om de speler veel te geven om te doen, het zal wel een echte 'lijstjes afstrepen' game worden voor veel mensen. Volgens mij noemt men zoiemand 'the completionist'.

Wat ik merk is dat wanneer ik van die 'ultimate guides' ga volgen, de lol er ook voor mij snel af is, omdat mensen toch gaan zoeken naar specifieke items, in plaats van dat je dan geniet op het moment dat je speelt, ben je in je achterhoofd toch veel meer bezig met het vinden van dat ene item om je set compleet te maken zodat je de build kunt voltooien. Dit is exact hoe ik D4 heb geplanned om NIET te spelen. Ik wil zelf uitvinden wat werkt, en spelers zullen wel opmerkingen gaan hebben dat ik niet met de META meega en niet sterk genoeg om in hun party mee te mogen doen, nou dat is dan maar zo :D

[ Voor 25% gewijzigd door Ohmarinus op 20-05-2023 08:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

blahenazo schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 08:49:
[...]

Je hebt geen mount gemist, je hebt 'the fang of ashava' gemist. Een cosmetic die je aan uw mount kunt hangen.
Kun je nagaan hoe slecht geïnformeerd ik ben :P

Ah well, als je het zo opsomt zijn er in D4 ook wel redelijk wat dingen te doen. D3 zijn later natuurlijk ook pas veel dingen toegevoegd. Zal wellicht ook gewoon gewenning zijn. Ik ben ruim 3k uur aan D3 sfeer gewend, dan is D4 wel een heel ander sfeertje opeens. Ik zal nog wel wat video's gaan kijken de komende dagen zodat ik beter geïnformeerd ben :)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blahenazo
London schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 08:55:
[...]

Ik ben ruim 3k uur aan D3 sfeer gewend, dan is D4 wel een heel ander sfeertje opeens. Ik zal nog wel wat video's gaan kijken de komende dagen zodat ik beter geïnformeerd ben :)
Als je 3k uur in d3 hebt steken, dan zou ik niet twijfelen over de aankoop van d4. Zelfs als de start wat te wensen overlaat , dan lijkt d4 toch leuke troeven te hebben op langere termijn.
Ik blijf het herhalen, maar bvb de patch van serverslam vs eerste beta's was toch groot. Zelfs een hotfix op een nerf etc ... Het d4 team lijkt de game toch serieus te nemen.

[ Voor 14% gewijzigd door blahenazo op 20-05-2023 09:29 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
blahenazo schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 09:23:
[...]

Als je 3k uur in d3 hebt steken, dan zou ik niet twijfelen over de aankoop van d4. Zelfs als de start wat te wensen overlaat , dan lijkt d4 toch leuke troeven te hebben op langere termijn.
Ik blijf het herhalen, maar bvb de patch van serverslam vs eerste beta's was toch groot. Zelfs een hotfix op een nerf etc ... Het d4 team lijkt de game toch serieus te nemen.
Ik zou de game alleen al halen om op mijn eigen tempo de storyline te doen, al het andere zie ik daarna wel weer :P

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-09 21:42
Bazziek schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 19:08:
[...]

Ik heb de beta gespeeld op mijn Steam deck en kan niets anders dan je groot gelijk geven. Heerlijk overal waar je wilt Diablo spelen. Zeker met het mooie weer in aantocht.
Waarom dan niet voor die 799 een gaming notebook kopen?

Waarschijnlijk krachtigere hardware, groter scherm en net zo mobiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:10
Supershiva schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 12:55:
[...]

Net zo mobiel ben ik niet met je eens. Heb al een pc en pak de Steam Deck er makkelijker bij dan mijn vrouw haar laptop bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supershiva
Wat betreft de game, voor mij sowieso een must buy. (Op disc)

Al zou je die game na 10 uur al niks meer aan vinden(wat ik me niet kan voorstellen) op marktplaats zetten en voor 4 tientjes verkopen.

Ben je 3 tientjes kwijt, omgerekend 3 euro per uur.
Waar kan je je voor 3 euro per uur nog vermaken? Zelfs op het terras ben je voor een drankje al meer kwijt 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supershiva
Bazziek schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:00:
[...]

Net zo mobiel ben ik niet met je eens. Heb al een pc en pak de Steam Deck er makkelijker bij dan mijn vrouw haar laptop bijvoorbeeld.
Ja zal idd per situatie verschillen. Ik heb een aftandse pc van 8 jaar oud en een PS5.
Ik zou dan eerder voor een gaming notebook gaan.

Heb een switch gehad maar eigenlijk kon handheld gaming me niet meer bekoren en alleen docked gebruikt.

Speelt D4 echt lekker op een handheld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil D4 op m'n iPad, controller mee en het is overal een grind feest. :9

Ik heb nog steeds een lichte twijfel maar neig naar de PS5 versie met launch. Mijn PC die oud is kan het prima aan maar 4k/60 en eventueel raytracing in de toekomst klinkt te goed. Controller is sowieso hoe ik ga spelen en PS Plus loopt ook sowieso door.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2023 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50
Nog vraagje voor d4 op de Xbox. Als ik hem koop digitaal op mijn account kunnen gezinsleden het dan ook spelen op dezelfde xbox?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Supershiva schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:05:
[...]

Ja zal idd per situatie verschillen. Ik heb een aftandse pc van 8 jaar oud en een PS5.

Heb een switch gehad maar eigenlijk kon handheld gaming me niet meer bekoren en alleen docked gebruikt.

Heb zowel hier als op Reddit een aantal keer gelezen dat het erg fijn speelt op Steam Deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Supershiva schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:05:
[...]

Ik vind het echt lekker spelen maar als je een Switch niks vind zou ik er niet op gokken met Diablo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Crysania schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:15:
Nog vraagje voor d4 op de Xbox. Als ik hem koop digitaal op mijn account kunnen gezinsleden het dan ook spelen op dezelfde xbox?
Ja dat kan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08:30
Het is echt besmettelijk om de leuke hype hier mee te lezen :)
En aangezien ik in mijn huidige game (WoW Classic) een beetje verveeld raak, moet ik eerlijk toegeven dat het toch weer begint te kriebelen !

Nou ja, ik zie wel, heb nog twee weken om te beslissen :D

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:11:

Ik heb nog steeds een lichte twijfel maar neig naar de PS5 versie met launch. Mijn PC die oud is kan het prima aan maar 4k/60 en eventueel raytracing in de toekomst klinkt te goed. Controller is sowieso hoe ik ga spelen en PS Plus loopt ook sowieso door.
Dat is de reden dat ik juist uitkeek naar Diablo Immortal. Mocht er later nog een MacOs versie komen dan ben ik helemaal blij.

Ondertussen vermaak ik me wel op de PS5 :9

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
Heeft iemand ervaringen met dit? Scheelt toch weer 20 euro

https://www.cdkeys.com/xb...ox-one-xbox-series-x-s-eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Cdkeys tweemaal een Steam key gekocht zonder gedoe. Geen ervaringen met console keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 04:13

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Ty. Standard edition voor xbox 63e. *O*

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie daar enkel Xbox maar geen PlayStation.
€79 voor de Deluxe versie is niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Dennism schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 19:16:
[...]

Cleane setup wel, maar is dat scherm niet veel te helder afgesteld of komt dat door de foto?
Beide, had helderheid wat opgeschroefd voor de foto maar dat komt nog steeds niet goed, en zeker niet met een mediocre oneplus 7 camera uit de losse pols in een half duistere man cave :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Idem. D1 en d2 op de pc gespeeld. D3 op MAC. D4 waarschijnlijk naar de ps5 maar ben bang dat ik na hogere lvls in de problemen kom omdat het dan veel button bashen wordt wat op een toetsenbord muis combi gewoon lekkerder gaat

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!
prima site. koop vaak genoeg keys via 3rd party winkels. met blizzard alleen nooit gedaan though :P
Supershiva schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 12:55:
[...]

Voor 799 heb je weinig gaming notebook hoor. Denk dat je die ASUS handheld onderschat qua hardware en performance en zoals iemand anders ook zo. net zo mobile ben ik het ook niet mee eens. Zo'n ding pak je gauw even in je handen als je in bed ligt, of in de trein zit of wat dan ook.. een laptop toch een stuk minder makkelijk.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:48
siemenz schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 14:14:
[...]

Idem. D1 en d2 op de pc gespeeld. D3 op MAC. D4 waarschijnlijk naar de ps5 maar ben bang dat ik na hogere lvls in de problemen kom omdat het dan veel button bashen wordt wat op een toetsenbord muis combi gewoon lekkerder gaat
klopt wel, ik heb D3 op zowel de ps4 en pc gespeeld, op pc blijft het fijner.
alhoewel casual spelen met controller ook heerlijk is hoor

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crysania
Ricmaniac schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 14:46:
[...]

prima site. koop vaak genoeg keys via 3rd party winkels. met blizzard alleen nooit gedaan though :P
Net key gekocht en geactiveerd op de Xbox voor de Ultimate Edition. Werkt perfect 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

siemenz schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 14:14:
[...]

Werkt dat veel lekkerder vindt je? Ik heb altijd met m/k Diablo gespeeld. De eerste 2 uur van de D4 open beta met m/k gespeeld en toen controller geprobeerd. Dat speelde tot mijn verbazing zoveel relaxter.
Op bepaalde builds na zie ik m/k niet meer zitten. Al blijft inventory management veel beter daarmee.
Op hogere levels nog geen ervaring met controller maar als m/k dan weer beter gaat worden… moet ik nog eens goed denken over welk platform.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2023 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:35:
[...]

Werkt dat veel lekkerder vindt je? Ik heb altijd met m/k Diablo gespeeld. De eerste 2 uur van de D4 open beta met m/k gespeeld en toen controller geprobeerd. Dat speelde tot mijn verbazing zoveel relaxter.
Op bepaalde builds na zie ik m/k niet meer zitten. Al blijft inventory management veel beter daarmee.
Op hogere levels nog geen ervaring met controller maar als m/k dan weer beter gaat worden… moet ik nog eens goed denken over welk platform.
Controller vind ik relaxter spelen maar met MK heb je meer controle. Eigenlijk is voor iemand zoals ik die nooit leaderboards zal toppen een controller veel fijner in de meeste gevallen. Maar gelukkig heb je op PC de keuze wat te gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 23:38

Vagax

Hehe

yinx84 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 19:06:
Wellicht offtopic maar ik ben zeeeer tempted om een Rog Ally handheld aan te schaffen, ook een beetje getriggerd door Diablo. Dan kan ik switchen tussen m'n PC en handheld voor beneden op de bank. Controller aansluiten en ik kan hem op de tv spelen.
Beta veel op mijn Steam Deck gespeeld, dikke aanrader

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Verwijderd schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 15:35:
[...]

Nou ik denk dat bij hogere levels je vast weer in een bepaalde volgorde spells moet casten om het optimale er uit te halen. Net als d3. Ik blijf r1 r2 l1 en l2 maar lastig vinden. Daarnaast zijn de triggers natuurlijk langer als bij een keyboard

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
siemenz schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 16:17:
[...]

Nou ik denk dat bij hogere levels je vast weer in een bepaalde volgorde spells moet casten om het optimale er uit te halen. Net als d3. Ik blijf r1 r2 l1 en l2 maar lastig vinden. Daarnaast zijn de triggers natuurlijk langer als bij een keyboard
Ik speel nu ook met controller waarbij ik vroeger pc speler was. Denk met tb/m vooral ranged makkelijker mikken is. Voor melee maakt het minder uit is mijn gevoel.

Ik ben nu veel meer casual gamer dus ga het lekker op de bank op mijn tv spelen op de console

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50

Moonlight of sunlight op je pc installeren, iPad cliënt en gaan! Of remote play voor Xbox of ps5 dacht dat het tegenwoordig wel kan. Alleen zal dat niet 4K zijn bij de consoles.

Speel zelf wel met dat idee en ik neig naar moonlight. Maar ik moet de definitieve knoop nog even doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:57

Gundogan

Rip and tear, until it is done

KraveN schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 18:23:
[...]

Moonlight of sunlight op je pc installeren, iPad cliënt en gaan! Of remote play voor Xbox of ps5 dacht dat het tegenwoordig wel kan. Alleen zal dat niet 4K zijn bij de consoles.

Speel zelf wel met dat idee en ik neig naar moonlight. Maar ik moet de definitieve knoop nog even doorhakken.
Ik speel D2R via steamlink op de telefoon met een telescoop controller om de telefoon heen. Werkt ook goed, hoewel niet 100% mobiel natuurlijk O-)

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:39
Supershiva schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 13:01:
Wat betreft de game, voor mij sowieso een must buy. (Op disc)
Komt deze uberhaubt op disc (op pc en/of console) uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
Stefmeister schreef op zondag 21 mei 2023 @ 01:42:
[...]

Komt deze uberhaubt op disc (op pc en/of console) uit?
Ja gelukkig wel 😎.
Standaard versie.

Deluxe en Ultimate alleen digitaal meen ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:01
Er is bijzonder veel azijn rondgegaan in het ontbijt van vele mensen zo te zien binnen die comments :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:43

Remote play?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blahenazo
psychodude schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:51:
[...]

Er is bijzonder veel azijn rondgegaan in het ontbijt van vele mensen zo te zien binnen die comments :+.
Tis ongelofelijk, mensen kunnen blijkbaar niet meer begrijpend lezen.

Gewoon hun eigen 'ideeen, gedachten blijven spuien' , wars van de feiten. Tis blijkbaar een tijdsgeest ding, ..... Want je krijgt upvotes,klikjes ,$$$,...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
blahenazo schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:27:
[...]

Tis ongelofelijk, mensen kunnen blijkbaar niet meer begrijpend lezen.

Gewoon hun eigen 'ideeen, gedachten blijven spuien' , wars van de feiten. Tis blijkbaar een tijdsgeest ding, ..... Want je krijgt upvotes,klikjes ,$$$,...
Gewoon vol blijven houden dat de battlepass p2w is, ik snap heel goed dat veel websites de mogelijkheid tot reageren uitgezet hebben vanwege al dat getroll.

Hoe meer ik op youtube kijk des te moeilijker het is om te bepalen waar ik mee ga starten volgende week. Zat aan de rogue te denken maar sommigen hebben hun twijfels over de rogue op hogere levels vanwege de beperkte AoE, Neig nu naar de druid, weet alleen nog niet welke build. Nog iets minder dan twee weken vol twijfels te gaan :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Supershiva
Lekker Ventje schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:14:
[...]

Gewoon vol blijven houden dat de battlepass p2w is, ik snap heel goed dat veel websites de mogelijkheid tot reageren uitgezet hebben vanwege al dat getroll.

Hoe meer ik op youtube kijk des te moeilijker het is om te bepalen waar ik mee ga starten volgende week. Zat aan de rogue te denken maar sommigen hebben hun twijfels over de rogue op hogere levels vanwege de beperkte AoE, Neig nu naar de druid, weet alleen nog niet welke build. Nog iets minder dan twee weken vol twijfels te gaan :)
Zit ook te denken aan een druid en een rogue.

Als ik icy veins mag geloven is voor druid de lightning storm build op dit moment het sterkst

Vond jaren terug druid in wow ook altijd de leukste class om te spelen, denk dat ik daar eerst voor ga

Alleen was destijds ook al zo besluiteloos als de pest. Na een lvl of 25 begon het vaak al te kriebelen om een alt te maken enz enz 😬

[ Voor 7% gewijzigd door Supershiva op 21-05-2023 14:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bazziek
Ik was er uit. Ging Barbarian worden. Toch neig ik nu meer naar Sorc. Morgen vast weer anders :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kol Nedra
Bazziek schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:40:
Ik was er uit. Ging Barbarian worden. Toch neig ik nu meer naar Sorc. Morgen vast weer anders :+
voor mij Rogue, geen twijfel meer hier! d:)b

nothing stops this train

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• p.w
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 20:34

p.w

Bazziek schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:40:
Ik start met een Sorc en daarna een Druïde 😜
Ben op het mm druk met V Rise top game.
https://playvrising.com/

ROG CROSSHAIR Hero 870E -Ryzen 9 7950X3D- Waterkoeling- 64 gig 6800mhz - Nitro+9070XT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

97% kans op Rogue met launch. 8)
Er zijn 3 classes die mij boeien en dat is Rogue, Sorc en Barb dus er is nog wat speling. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
p.w schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:15:
[...]

Ik start met een Sorc en daarna een Druïde 😜
Ben op het mm druk met V Rise top game.
https://playvrising.com/
Ziet er leuk uit. Is het een beetje solo te spelen of is het meer gemaakt voor multiplayer en pvp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.w
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 20:34

p.w

Bazziek schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:25:
[...]

Ziet er leuk uit. Is het een beetje solo te spelen of is het meer gemaakt voor multiplayer en pvp?
Ik speel solo atm zeer verslavende game 😁
Heb nu een offline server opgezet en kunt deze game via lan spelen
Zit goed in elkaar en zeer zeer veel te doen.

ROG CROSSHAIR Hero 870E -Ryzen 9 7950X3D- Waterkoeling- 64 gig 6800mhz - Nitro+9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel momenteel enkel games die totaal anders zijn dan Diablo zoals Ratchet & Clank. Alles om een (isometric) ARPG vermoeidheid te voorkomen met release van D4.
Des te groter is de honger begin Juni. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bensel15
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
Supershiva schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:35:
[...]

Als ik icy veins mag geloven is voor druid de lightning storm build op dit moment het sterkst

Vond jaren terug druid in wow ook altijd de leukste class om te spelen, denk dat ik daar eerst voor ga

Alleen was destijds ook al zo besluiteloos als de pest. Na een lvl of 25 begon het vaak al te kriebelen om een alt te maken enz enz 😬
[...]

Haha, herkenbaar, in d2 (de originele) ben ik de eerste jaren niet veel verder dan lvl 50 gekomen. Vond het gevoel van fris beginnen, alles opnieuw doen en jezelf sterker voelen worden magisch. OP die manier wel alle classes gedaan, en uiteindelijk zal dat ook in d4 gebeuren. Sowieso vind ik daarom seizoenen wel fijn, lekker opnieuw vanaf 0 beginnen, met al je kennis. In d3 was het een tijdlang elk seizoen een andere class

Zelf speel ik nu torchlight infinite. Maar daar zit een gacha aspect in 9al is deze niet noodzakelijk om de game uit te spelen, het is wel daadwerkelijk pay for power.

[ Voor 5% gewijzigd door Bensel15 op 21-05-2023 17:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Supershiva schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:35:
[...]

Doe ik ook altijd, met een klasse beginnen en twee dagen een andere klasse kiezen. Is wel goed voor de afwisseling.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Lekker Ventje schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:37:
[...]

Doe ik ook altijd, met een klasse beginnen en twee dagen een andere klasse kiezen. Is wel goed voor de afwisseling.
Ik begin en eindig altijd met een barb dus dat zal nu ook wel gebeuren.

Het is waarschijnlijk vooral storyline doen en classes testen totdat S1 losgaat.

Ik kan niet wachten maar anderzijds om voor de 4e? keer act1 te doen is wel een beetje jammer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Rogue of Barb hier, zal je zien dat het uiteindelijk Druid wordt :P

Heb toch maar gekocht.. zwak etc.. :)

Doe nog wat WoW classic op het moment, maar m'n sub loopt over 9 dagen af dus komt goed uit.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
Is er eigenlijk al bekend wie de GoT clan aan gaat maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
Bazziek schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:45:
Was het niet Retlaw? Of is die ermee gekapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Ohmarinus schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:47:
[...]

Was het niet Retlaw? Of is die ermee gekapt?
Die zie ik hier nooit posten idd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:45
[...]

Waarom niet gewoon Roque spelen dan? Lekker belangrijk wat andere vonden van die class. Snap echt niet dat mensen hun keuze laten afhangen van de publieke opinie of een of andere website

PSN: Brwmaster

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Bazziek schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:45:
Zal wel nice zijn als iemand dit wilt aanmaken, in D3 zat ik ook in een Nederlandse/BE guild :)

nothing stops this train

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Zodra ik ga spelen ga ik sowieso voor de barbarian. Ik heb het al vaker gezegd: deze class = diablo voor mij... 😈

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korkss
  • Registratie: November 2016
  • Nu online
Wanneer kun je nu spelen met een “iets duurdere” editie? Er staat zover ik kan zien alleen “speel tot wel 4 dagen eerder” maar dat kan dus ook 1 dag betekeken??

Acer predator XB271HU - Ryzen 3700x -MSI Z270 PGC - MSI 2070 super - 32gb DDR4 - NZXT H700i - Seasonic 650W gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Korkss schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:01:
Wanneer kun je nu spelen met een “iets duurdere” editie? Er staat zover ik kan zien alleen “speel tot wel 4 dagen eerder” maar dat kan dus ook 1 dag betekeken??
Early access = 2 juni. Als je de goedkope versie heb kun je 6 juni spelen.

Goedkoop is relatief natuurlijk, laat dat duidelijk zijn :+

[ Voor 8% gewijzigd door London op 21-05-2023 19:06 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Br3wmaster schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:54:
[...]

Waarom niet gewoon Roque spelen dan? Lekker belangrijk wat andere vonden van die class. Snap echt niet dat mensen hun keuze laten afhangen van de publieke opinie of een of andere website
Ik bepaal zelf welke klasse ik ga spelen maar als de AoE beperkt is begin ik liever met wat anders. Ik laat mij echt geen klasse aanpraten maar de mening van een ander in mijn keuze meenemen is toch niet erg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:44

Dhrax

Prog Lord

Korkss schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:01:
Klopt, je kunt tot 4 dagen eerder spelen. Als er om wat voor redenen problemen zijn, dan kan dit heel snel minder worden. Zeuren erover hoef je dan niet te doen want ze hebben zich hiervoor al ingedekt.
Bazziek schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:48:
[...]

Die zie ik hier nooit posten idd.
Dat :)
Volgens mij hebben we hier mensen genoeg die deze rol graag op zich willen nemen.
Lekker Ventje schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:10:
[...]

Ik bepaal zelf welke klasse ik ga spelen maar als de AoE beperkt is begin ik liever met wat anders. Ik laat mij echt geen klasse aanpraten maar de mening van een ander in mijn keuze meenemen is toch niet erg?
Zeker niet, maar bepaalde mensen gooien hier met namen van YT'ers alsof het normaal zou moeten zijn dat wij die moeten kennen. Als je het fimpje dan aanklikt kom je weer bij de zoveelste tiener met piepstem, die teveel fimpjes heeft afgekeken van anderen om zelf genoeg content te hebben om alles middels herhaling nogmaals aan te bieden. Vermoeiend, dat is wat het is. Ik heb zelf tiener kinderen en geloof mij, het is erger dan je denkt ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Dhrax op 21-05-2023 19:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Br3wmaster schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:54:
[...]

kijk vooral naar waar jij meeste behoefte aan hebt.
mijn stijl van spelen past goed bij Rogue, zo vind ik druid maar te statisch bijv ;)

nothing stops this train

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Ik denk toch dat het uiteindelijk weinig uit maakt though. Het is niet als een MMO dat je echt invest in je main character zeg maar. Helemaal niet met seasons.

Zie mezelf prima voordat S1 uit is 2 of 3 classes tot 50+ hebben hoor. Aldoende kom je er achter wat je toffer vind lijken etc. Voor nu ga ik toch gewoon eerst druid.

In Diablo III ben ik ook continue gewisselt. elk seizoen 1 of 2 verschilende classes.

Mijn career profile is daarin als volgt;
Barbarian: 107 uur
Crusader: 236 uur
Demon Hunter: 322 uur
Monk: 255 uur
Necromancer: 87 uur
Witch Doctor: 40 uur
Wizard: 73 uur

Witch doctor trok mij het minst maar de rest redelijk wat gewisselt.

Wel grappig hoe wizard 73 uur is maar echt iets van 60 uur is dit laatste seizoen :P Wizard trok mij nooit echt ofzo maar ook nooit een goeie kans gegeven maar omdat het dit laatste seizoen was wel leuk om iets "nieuws" te proberen.

En denk dat dat dus ook zo gewoon in D4 zo gaat zijn. je speelt 70 uur class X en dan denk je toch van: Hmm hoe zou class Y spelen? en invest je daar wat tijd in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Nu online
Ricmaniac schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:54:
Ik denk toch dat het uiteindelijk weinig uit maakt though. Het is niet als een MMO dat je echt invest in je main character zeg maar. Helemaal niet met seasons.

Zie mezelf prima voordat S1 uit is 2 of 3 classes tot 50+ hebben hoor. Aldoende kom je er achter wat je toffer vind lijken etc. Voor nu ga ik toch gewoon eerst druid.

In Diablo III ben ik ook continue gewisselt. elk seizoen 1 of 2 verschilende classes.

Mijn career profile is daarin als volgt;
Barbarian: 107 uur
Crusader: 236 uur
Demon Hunter: 322 uur
Monk: 255 uur
Necromancer: 87 uur
Witch Doctor: 40 uur
Wizard: 73 uur

Witch doctor trok mij het minst maar de rest redelijk wat gewisselt.

Wel grappig hoe wizard 73 uur is maar echt iets van 60 uur is dit laatste seizoen :P Wizard trok mij nooit echt ofzo maar ook nooit een goeie kans gegeven maar omdat het dit laatste seizoen was wel leuk om iets "nieuws" te proberen.

En denk dat dat dus ook zo gewoon in D4 zo gaat zijn. je speelt 70 uur class X en dan denk je toch van: Hmm hoe zou class Y spelen? en invest je daar wat tijd in.
Als gear in D4 net zo makkelijk dropped als in D3 dan wel. Als het meer als D2 is dan kan het lonen on vooral je focus op een char te houden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vortigen
Toch maar weer de digital deluxe edition besteld...ja, ik geef eerlijk toe dat ik ben gezwicht voor de hype :)

Ik ben wel weer toe aan iets nieuws na +/- twee jaar WoW classic.

Mijn eerste class wordt een Barb. Close combat en hakken maar!

Mocht er een GoT clan komen dan wil ik daar graag bij :D

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:16
Bossie schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:11:
[...]

Als gear in D4 net zo makkelijk dropped als in D3 dan wel. Als het meer als D2 is dan kan het lonen on vooral je focus op een char te houden.
Dat is zeer zeker niet het geval.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen
Even een vraagje over het vormen van een groep met andere spelers: wat is het maximum aantal spelers in een groep?
En kan je ook een raidgroep vormen voor b.v. een worldboss?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-08 21:27
Wat betreft de vragen over de Clan, er is een Discord opgericht https://discord.gg/fPfCCrR6.

Daar is ook een poll te vinden voor o.a. de clannaam en om evt. interesses aan te geven als je met groepje wil spelen etc :). Hoe meer zielen, des te meer vreugde in Hell straks :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren nog wat video’s gekeken en nu weet ik het zeker: Ik weet nog steeds niet of ik Rogue of Sorcerer ga met launch. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
Weet iemand of power leveling er ook weer in zit? of dat alles terug geschaald wordt naar het laagste lvl van de groep?

nu komt het net mooi uit dat ik "weekend" heb met de release (4 dagen)
maar het zou mooi zijn als je beetje xp kan grinden om mee te komen met de andere mensen die al 4 dagen gespeeld hebben..

Buiten dat om. las hier iets over die mails
heb zelf nog steeds geen mail ontvangen over de beta rewards en ben wel benieuwd of je dat ook ergens kan zien. (zonder de link te hebben)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vortigen schreef op zondag 21 mei 2023 @ 22:52:
Even een vraagje over het vormen van een groep met andere spelers: wat is het maximum aantal spelers in een groep?
En kan je ook een raidgroep vormen voor b.v. een worldboss?
Max groep is 4 spelers. En nee je kan geen raidgroep vormen voor een worldboss. Wel kan je als het goed is 3 mensen inviten, leaven en dan weer 3 mensen inviten om bijv met 7 of 8 in dezelfde instance te komen. Maar 12 in een sessie is de max die bij elkaar kan zijn.

Dit werkte niet geheel vlekkeloos in de beta. Wij inviten er toen eens een 13e bij om te kijken hoe het ging en werden 5 randoms ineens weg gephased in een andere instance van de worldboss.

Verwacht alleen dat als je met bijv 8 bent dit geen probleem moet zijn. Al zal je uiteraard alleen bij je eigen party blijven als phasing plaats vind enzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
eehbiertje schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:05:
Weet iemand of power leveling er ook weer in zit? of dat alles terug geschaald wordt naar het laagste lvl van de groep?
Dit is niet mogelijk tijdens de campaign. Of het wel na de campaign mogelijk is weten we volgens mij nog niet. We weten niet of je als low level bijv de hogere world tiers kan joinen etc omdat die normaliter achter een capstone dungeon zitten (een challenge dungeon met een vastgezette difficulty) die je moet completen voordat je een world tier hoger kan.

Zou er dus nog niet van uit gaan. Maar persoonlijk verwacht ik wel dat er manieren gevonden worden door de community om elkaar te boosten :P

Maar heel eerlijk is dat niet iets waar ik nu uberhaupt al aan denk bij D4 haha eerst lekker rustig de story volgen en genieten van de game :)

[ Voor 19% gewijzigd door Ricmaniac op 22-05-2023 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
Ricmaniac schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:10:
[...]

Dit is niet mogelijk tijdens de campaign. Of het wel na de campaign mogelijk is weten we volgens mij nog niet. We weten niet of je als low level bijv de hogere world tiers kan joinen etc omdat die normaliter achter een capstone dungeon zitten (een challenge dungeon met een vastgezette difficulty) die je moet completen voordat je een world tier hoger kan.
bedoel meer in normal stel jij bent lvl 50+
ik lvl 2/3 en join jou jij killt de mobs ik krijg de boost xp ?

die hele game / story kan me gestolen worden in feite.. gaat me alleen om de rifts en de gear >:) :P
dan na x maand of new seizoen ga ik wel x story doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eehbiertje schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:12:
[...]

die hele game / story kan me gestolen worden in feite.. gaat me alleen om de rifts en de gear >:) :P
Dat weten we dus nog niet eigenlijk. Ik verwacht zelf in ieder geval dat het niet zo makkelijk zal zijn als in diablo 3. Maar misschien ook wel 8)7

@eehbiertje p.s. je moet 1 keer de campaign completen. Vanaf dan hoef je dat nooit meer in de toekomst te doen met toekomstige characters. ook niet in seasons. Dus veel keus heb je niet om de campaign niet te doen met de release

[ Voor 17% gewijzigd door Ricmaniac op 22-05-2023 08:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ohmarinus
Nu ik die build van van Raxx zag van de chain lightning sorc heb ik stiekem spijt dat ik die niet tijdens de beta al heb geprobeerd..

Dat gaat mijn starter worden!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• blahenazo
Ohmarinus schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:29:
Nu ik die build van van Raxx zag van de chain lightning sorc heb ik stiekem spijt dat ik die niet tijdens de beta al heb geprobeerd..

Hoe een char voelt/speelt is allicht moeilijk in te schatten me een level cap 25 (eerste beta) & lvl 20 (server slam) gecombineerd met een eerste act en moeilijkheidsgraad (watje en watje+)
We hebben nog niets van heel speciale affixes of immunes gezien.

Lightning Sorc in de eerste beta was echt een cake walk (trash zag je bijna niet op het scherm en bosses kregen een inzinking als je naar ze keek). Je voelde je OP , maar er was echt niets aan vond ik.

Alle theorycrafting / datamining ten spijt, Niet alle kaarten liggen op tafel.
Day 0 patch en ze kunnen opnieuw beginnen.
Alsook iedere build heeft nu Shako door de +4 skills (en momenteel unlocken die items ook skills ) <= iedereen weet toch dat een item zoals dat alle andere redundant maakt , OF er komt nog veel straffer spul aan ,....)
Volgens mij komen er nog verschillende (hot)fixes in de eerste paar weken.
En allicht voor S1 start zal er nog wel een grotere buff/nerf/tweak patch komen.

Wat niet wil zeggen dat ik toch ook de video's van Raxx/ kripp/etc... met veel enthousiasme bekijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:45
Zijn hier mensen die Necromancer gaan spelen?

Necromancer wordt mijn main en als alt een rogue.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:47
Vortigen schreef op zondag 21 mei 2023 @ 22:04:
Ik ben wel weer toe aan iets nieuws na +/- twee jaar WoW classic.

Mijn eerste class wordt een Barb. Close combat en hakken maar!
..maar wow classic is nog lang niet klaar met jou >:)
Ze zien maar. Voorlopig alleen maar D4, wellicht dat ze na de zomer weer een restart doen met vanilla, lijkt me wel wat voor in de herfst/winter.
Eerste keus voor mij was en blijft ook een Barb, lekker schreeuwen, hakken, springen en kneusjes van de map trappen.
Ik lees er bewust zo min mogelijk over, wil er zo blank in stappen als mogelijk is. We zien wel.

[ Voor 8% gewijzigd door PepieNL op 22-05-2023 09:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ohmarinus schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:29:

Haha, met iedere build guide die gepost gaat worden kan je die laatste zin gaan herhalen gok ik :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Toonen1988 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:13:

Ik ga necro spelen maar niet als eerste. Ik wil eerst zeker weten dat de skellies wat meer HP hebben. Op de makkelijkste stand sneuvelden ze tijdens bossfights bij mij al snel, ook op zondagmiddag na de hotfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFoxOne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:52
Ik ga wel starten met Necro. die beviel mij prima met die "hulpjes". Tijdens de beta maar enkele keren dood gegaan terwijl ik met Barb. en andere meer moeite had.
Toonen1988 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:13:

Xbox C#, .NET, Vissen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbaman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 16:43
eehbiertje schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:12:
[...]

Zie hier de video van Rhykker waarin hij praat over level scaling: YouTube: Gamers Outraged over Diablo 4 trailer song choice; more Outraged ove...

Als antwoord op je vraag, wanneer je samen speelt met een hoger level, dan scalen de mobs apart per speler. Dus in jouw voorbeeld speel je als lvl 3 samen met een lvl 50+. Voor hem zijn de mobs dan ook lvl 50+, maar voor jou zijn ze lvl 3.

Hij zegt het niet expliciet, maar ik ga er dus vanuit dat de XP-rewards ook per speler zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
Lekker Ventje schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:35:
[...]

Ik ga necro spelen maar niet als eerste. Ik wil eerst zeker weten dat de skellies wat meer HP hebben. Op de makkelijkste stand sneuvelden ze tijdens bossfights bij mij al snel, ook op zondagmiddag na de hotfix.
Klopt, met met decompose spawn je random lijken op de grond, zonder dat je de boss of mobs dood. In een gevecht met een baas zonder mobs, kan je nog altijd nieuwe skeletons spawnen.

Daarnaast is er ook nog een tab "books of.....", ik ben even de naam vergeten. Maar in deze tab kan je de minions veranderen, buffs geven of je kon zelfs een +1 skeleton warrior krijgen.

Ik raad ook aan om niet alleen maar naar de item level te kijken of armor, maar ook naar andere stats. Zo had ik bijv. veel gear aan dat ook mijn minions deed buffen.

Ik heb Ashava twee keer neergekregen, met nog 9 minuten op de klok en één keer 7 minuten. Bij die van 7 minuten hadden we 7 man, waaronder 5 Necromancers. We hadden allemaal mijn build gepakt, die ik van een bekendere Diablo speler had. Hij heeft alles netjes uitgelegd en welke skills je nodig hebt, daarna waren de bazen easy.
BlueFoxOne schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:43:
Ik ga wel starten met Necro. die beviel mij prima met die "hulpjes". Tijdens de beta maar enkele keren dood gegaan terwijl ik met Barb. en andere meer moeite had.

[...]
Mij beviel het ook, ondanks de nerf. Het is een class waar je iets meer moeite voor moet doen.

Ik denk dat Necromancer en Rogue de moeilijkste zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Toonen1988 op 22-05-2023 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Toonen1988 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:33:
[...]

Klopt, met met decompose spawn je random lijken op de grond, zonder dat je de boss of mobs dood. In een gevecht met een baas zonder mobs, kan je nog altijd nieuwe skeletons spawnen.

Daarnaast is er ook nog een tab "books of.....", ik ben even de naam vergeten. Maar in deze tab kan je de minions veranderen, buffs geven of je kon zelfs een +1 skeleton warrior krijgen.

Ik raad ook aan om niet alleen maar naar de item level te kijken of armor, maar ook naar andere stats. Zo had ik bijv. veel gear aan dat ook mijn minions deed buffen.

[...]

Mij beviel het ook, ondanks de nerf. Het is een class waar je iets meer moeite voor moet doen.
Buiten de bossfights was er niets aan de hand, maar zelfs in de defensive modus ging het tijdens bossfights snel. Ik las ergens dat er nog wat aanpassingen zouden komen met de release naar aanleiding van de server slam, want als de boss geen mobs spawned is het lastig voldoende corpses te krijgen om 7 skeletons overeind te houden. Wellicht dat het met levelen doorbijten is tot de golem, want die was gebuffed voor de server slam en is mogelijk een goede tank.
Ik heb rare gear gehad met een boost voor de HP van de skeletons, wellicht dat dat dan met de upgrades langer te gebruiken is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Lekker Ventje schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:45:
[...]

Buiten de bossfights was er niets aan de hand, maar zelfs in de defensive modus ging het tijdens bossfights snel. Ik las ergens dat er nog wat aanpassingen zouden komen met de release naar aanleiding van de server slam, want als de boss geen mobs spawned is het lastig voldoende corpses te krijgen om 7 skeletons overeind te houden. Wellicht dat het met levelen doorbijten is tot de golem, want die was gebuffed voor de server slam en is mogelijk een goede tank.
Ik heb rare gear gehad met een boost voor de HP van de skeletons, wellicht dat dat dan met de upgrades langer te gebruiken is.
Ik had veel skill points in decompose geduwd. Ik had altijd skeletons wanneer ik tegen een boss aan het vechten was. Nadat eentje was gedood, had ik alweer een nieuwe lijk op de grond, om een skeleton te spawnen.

Nadeel van decompose is wel, je kunt het niet casten en lopen tegelijk. Wanneer je veel aanvallen moet ontwijken, spawn er dus ook geen nieuwe lijken op de grond. Dan had ik inderdaad ook veel minder minions, dan normaal.

Voor bossfights is decompose een must om te hebben. Maar het is inderdaad even wachten op de full release. We hebben ook maar maximaal tot level 20 en 25 kunnen spelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Toonen1988 op 22-05-2023 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk krijgen we geen prachtig weer volgend weekend.
Regen en onweer zou mooi zijn met launch. >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:48
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:30:
Je kunt altijd nog omzetten naar de standard edition en het weekend gewoon buiten gaan spelen :+

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazziek
Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:30:
Ziet er naar uit dat het zweten wordt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
Heeft iemand hier ervaring met de Diablo boeken zoals Book of Tyrael, Book of Adria en Book of Cain? Is de inhoud de moeite waard?

Tijdens de release ben ik op vakantie, maar ik zou wel een grote boekhandel kunnen binnenlopen, dan heb ik alvast iets offline te lezen in de tussentijd.

Edit: Op Amazon staan wel zinnige reviews, in tegenstelling tot bol.com. De reacties zijn uitermate positief, ik denk dat het wel de moeite waard is.

[ Voor 21% gewijzigd door MeanGreen op 22-05-2023 11:55 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nickko
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:48
MeanGreen schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:42:
Heeft iemand hier ervaring met de Diablo boeken zoals Book of Tyrael, Book of Adria en Book of Cain? Is de inhoud de moeite waard?

Tijdens de release ben ik op vakantie, maar ik zou wel een grote boekhandel kunnen binnenlopen, dan heb ik alvast iets offline te lezen in de tussentijd.
Book of Cain is best aardig. Gericht van Deckard aan Leah. Veelal Lore over oa Prime Evils, High Heavens. Voornamelijk D3 en daarvoor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4a6NcoWNvtXgjzTugTUYXoE4URw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hB4oX4Cg9UQeER9qwOmxqcIm.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3xqKartkJNcEqZ2x52xf1XUi5Rg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zaKxij1BwDDUNJfs73qeJK4H.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXxSyvT9GL3i373nxrrIdmgKWmo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eBmFUB4WbkyxttNlCSDcrAfR.jpg?f=fotoalbum_tile

^ Natuurlijk zijn er overlappende stukken uit de eerdere Diablo’s naar D4. Zit prima in elkaar met redelijk wat tekst en art.

[ Voor 13% gewijzigd door nickko op 22-05-2023 12:07 ]

Intel Core I7 10700K i.s.m. NZXT Kraken X53, 32GB 2666mhz, Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition, Asus ROG STRIX B460-F GAMING, OCZ Fatal1ty 1000W, NZXT H510 Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
nickko schreef op maandag 22 mei 2023 @ 12:00:
[...]
Book of Cain is best aardig. Gericht van Deckard aan Leah. Veelal Lore over oa Prime Evils, High Heavens. Voornamelijk D3 en daarvoor.

^ Natuurlijk zijn er overlappende stukken uit de eerdere Diablo’s naar D4. Zit prima in elkaar met redelijk wat tekst en art.
Bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:59

snmght

imho dan he

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2023 @ 07:58:
Gisteren nog wat video’s gekeken en nu weet ik het zeker: Ik weet nog steeds niet of ik Rogue of Sorcerer ga met launch. :P
Ik ga voor de rogue! Of de barb.

Het is zó lastig kiezen. D2 en D3 was mijn starter en main altijd de barb. Vond de Crusader ook nog erg vet. Ik heb zelf helemaal niets kunnen spelen nog maar als ik Reddit moet geloven is de barb niet de beste optie. Dan vind ik de rogue qua look, feel en skills wel erg cool.

Het zal tot het player creation screen een beetje tussen die twee blijven gaan. :)

[ Voor 40% gewijzigd door snmght op 22-05-2023 12:52 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vindictae
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 13:25
Ik ga waarschijnlijk beginnen met Druid. Dat is de class waar ik het minste weet wat ik wil, qua build. Zal daar dus aardig mee experimenteren. Verander ook continu van mening welke skills ik mee wil starten, maar momenteel denk ik aan Storm strike + Shred (dus Storm+Wolf). Kan bij launch weer heel anders zijn :D

Rogue en Barbarian bewaar ik waarschijnlijk voor spelen met vrienden. Beide tijdens server slam gespeeld, en bevielen beide enorm goed. Wizard was m'n meest gespeelde class met D3, en ook tijdens eerste beta beviel Frost Sorceress me uitstekend. Die bewaar ik wel voor iets later.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:25
Ik ben ook eindelijk definitief gezwicht en heb hem gepreorderd (ultimate edition). Nu hopen dat ik het eerste weekend ook echt tijd heb om van de early access gebruik te maken al betwijfel ik dat nu al enorm.

Ik was aant denken om met een necro te beginnen, maar naar al het commentaar na de nerfs denk ik dat ik toch naar rogue switch. Maar ik wacht nog wel met de definitieve keuze tot er wellicht nog iets van een dayzero patch uitkomt met buffs of nerfs.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:49
frankv120 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:51:
Ik ben ook eindelijk definitief gezwicht en heb hem gepreorderd (ultimate edition). Nu hopen dat ik het eerste weekend ook echt tijd heb om van de early access gebruik te maken al betwijfel ik dat nu al enorm.

Ik was aant denken om met een necro te beginnen, maar naar al het commentaar na de nerfs denk ik dat ik toch naar rogue switch. Maar ik wacht nog wel met de definitieve keuze tot er wellicht nog iets van een dayzero patch uitkomt met buffs of nerfs.
Gezien de release nu in twee stappen gaat heb ik er met early access wel vertrouwen in.Bij de laaste beta waren volgens mij weinig problemen.

Of twijfel je of je zelf tijd hebt ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
jori040 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:30:
[...]

Gezien de release nu in twee stappen gaat heb ik er met early access wel vertrouwen in.Bij de laaste beta waren volgens mij weinig problemen.

Of twijfel je of je zelf tijd hebt ?
Ja ik twijfel of ik zelf tijd heb, weekenden zijn nogal druk de laatste tijd. Maar ik ga het zien, anders sowieso maandag avond beginnen dus dan heb ik toch een dagje extra early access. Ik heb sowieso voor de ultimate editie gekozen vanwege de accelerated pass aangezien ik minder tijd heb om te gamen en bang ben de battle pass niet volledig uit te kunnen spelen, maar dat ga ik tijdens het eerste season wel zien.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Toonen1988
Weet iemand nu precies wanneer Diablo 4 gaat uitkomen voor de mensen met early access.

Ik zie

Thursday, June 1 at 4:00 pm PDT (UTC-7)
Thursday, June 1 at 7:00 pm EDT (UTC-4)
Friday, June 2 at 12:00 am BST (UTC+1)
Friday, June 2 at 1:00 am CEST (UTC+2)
Friday, June 2 at 8:00 am JST (UTC+9)
Friday, June 2 at 9:00 am AEST (UTC+10)

Dus dat betekent dat we volgende week de nacht van donderdag op vrijdag aan de slag kunnen met Diablo 4.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08:49
frankv120 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:39:
[...]

Ja ik twijfel of ik zelf tijd heb, weekenden zijn nogal druk de laatste tijd. Maar ik ga het zien, anders sowieso maandag avond beginnen dus dan heb ik toch een dagje extra early access. Ik heb sowieso voor de ultimate editie gekozen vanwege de accelerated pass aangezien ik minder tijd heb om te gamen en bang ben de battle pass niet volledig uit te kunnen spelen, maar dat ga ik tijdens het eerste season wel zien.
Ah op die manier. ;)
Zelf ga ik het einde van de middag beginnen[2 Juni] :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik zit thuis tot m'n volgende baan begint eind november, dus Diablo 4 kan niet snel genoeg komen 8)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
Toonen1988 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:48:
Weet iemand nu precies wanneer Diablo 4 gaat uitkomen voor de mensen met early access.

Ik zie

Thursday, June 1 at 4:00 pm PDT (UTC-7)
Thursday, June 1 at 7:00 pm EDT (UTC-4)
Friday, June 2 at 12:00 am BST (UTC+1)
Friday, June 2 at 1:00 am CEST (UTC+2)
Friday, June 2 at 8:00 am JST (UTC+9)
Friday, June 2 at 9:00 am AEST (UTC+10)

Dus dat betekent dat we volgende week de nacht van donderdag op vrijdag aan de slag kunnen met Diablo 4.
Oh wauw, ik was in de veronderstelling dat het in de nacht van vrijdag op zaterdag zou zijn, dat wordt vrijdag wat eerder beginnen op het werk en misschien 's middags al een klein begin maken. 8)

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Pagina: 1 ... 37 ... 213 Laatste