Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbaman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 16:43
Klauwhamer schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:54:
Dat klopt. En dat heb ik ook. Als ik voor 7 tientjes deze game zou kunnen kopen en er was géén shop en een duidelijke indicator dat Blizzard controle houdt over trading en botting, zou het voor mij een nobrainer zijn. Zelfs DLC-packs van een paar tientjes per half jaar -- prima. Graag zelfs.
Maar op zich vraag ik me dan wel af hoe je voor je ziet dat Blizzard 'controle houdt over trading en botting' (wat dus een doorlopende inzet vereist) zonder iets van een shop (die een doorlopende inkomstenbron oplevert).

En DLC-packs zijn dan wat mij betreft geen geldig antwoord, aangezien het maken van deze DLC-packs zelf ook inzet vereist waar tegenover m.i. dus de inkomsten van deze packs weggestreept moet worden.

Bovendien valt uberhaupt nog maar af te vragen of zelfs zonder verdere inzet en zonder shop en zonder DLC, dus gewoon "game uitbrengen en klaar" een spel van dit formaat nog rendabel is als je het verkoopt voor 7 tientjes. De toekomstige shop-inkomsten zijn denk ik noodzakelijk om een dergelijk grote game uit de rode cijfers te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbaman
eehbiertje schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:25:
Nee maar de extra gold drop en magic find wel in d4. Stel we zijn beide lvl 50/100 en jij vind 50% meer legs dan mij ivm je magic find.. je kan sneller upgraden met gold terwijl ik langer moet farmen.
Huh, maar waar staat dan dat je kunt betalen voor meer gold en magic find? Dat lees ik hier nu ook voor het eerst...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:27
yinx84 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 08:06:
Lastig dit hoor. Ik voel de hype, maar ik weet ook nog toen Diablo 3 uitkwam, m'n hele leven on-hold ging. Ik wilde niks anders meer doen. Toen had ik de 'mazzel' dat de game nogal mager was bij de release... na het uitspelen van de hoogste difficulty was er niet veel reden om te blijven spelen. Maar Diablo 4 heeft al gelijk seasons waar je echt jaren zoet mee gaat zijn.

Het gaat letterlijk een eindeloze grind zijn. Een zeer verslavende, niet casual-friendly eindeloze grind. Denk dat ik 'm maar moet laten gaan.
Met WoW en FIFA Ultimate team had ik dit probleem heel erg, daarom lang geleden gestopt met MMO's en FIFA spelen, zitten gewoon teveel verslavende elementen voor mij in. Met diablo 3 had ik totaal geen last hiervan, gewoon lekker op eigen tempo spelen en ook niet van die marathon sessies van 4+ uren.

Maar als je het gevoel heb dat je zo snel mogelijk de beste loot wilt hebben etc van iedereen, ja dan ga je teveel no-lifen en dat is gewoon erg ongezond en moet je inderdaad misschien wegblijven van dit spel.
Heb je het al getest met de beta hoe het daar ging?

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:01
Robbaman schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 11:18:
Bovendien valt uberhaupt nog maar af te vragen of zelfs zonder verdere inzet en zonder shop en zonder DLC, dus gewoon "game uitbrengen en klaar" een spel van dit formaat nog rendabel is als je het verkoopt voor 7 tientjes. De toekomstige shop-inkomsten zijn denk ik noodzakelijk om een dergelijk grote game uit de rode cijfers te houden.
Het antwoord is daarop veelal gewoon nee. Ga je kijken naar ontwikkelkosten versus afzet uit losse verkoop, draait het merendeel van de games gewoonweg verlies. Additionele inkomsten zijn een vereiste. En hoewel een titel als Diablo IV met enkel losse verkoop mogelijk al wel aan de gunstige kant van het spectrum zal vallen, moet je niet vergeten dat met inkomsten uit deze game er ook andere meer risicovolle games van Activision-Blizzard afgedekt worden.

Zonder de hoge opbrengsten van een klein aantal cash cows, zou de gaming wereld er toch aanzienlijk somberder voorstaan.

Goed is om daarin een gezonde balans te vinden tussen wat nu uiteindelijk wordt aangeboden via microtransactions. Daarin spelen natuurlijk diverse belangen. Voor Activision-Blizzard als overkoepelende organisatie en voor aandeelhouders van dit soort bedrijven, gaat het onder de streep natuurlijk gewoon om de jaarcijfers. Niet om de manier waarop daar wordt gekomen.

Voor de game devs zelf van bijvoorbeeld Diablo 4, is het enkel relevant aan verwachtingen te voldoen. Dat geeft tenslotte baanzekerheid. Maar zal het onder de streep natuurlijk niet uitmaken of dit behaald wordt door pay to win of puur cosmetics. Dus indien de ambitie van het team zelf is om te voldoen aan de verwachtingen van investors, middels cosmetics, op basis van hun visie voor wat betreft hun product, is dat natuurlijk gewoon een optie.
Ohmarinus schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 23:09:
[...]

Ja, maar hier moet je dus betalen om mee te kunnen dingen. Je betaalt Blizzard niet direct natuurlijk, je betaalt de streamers en die maken dan weer reclame voor Blizzard. Eigenlijk wel een beetje een rare constructie voor de Twitchers zelf.. Als de campagne niet het beoogde doel haalt, moeten die streamers waarschijnlijk nog steeds aan hun contract voldoen en een x aantal uren streamen voor Blizz. En als ik de comments en reacties erop lees, lijkt het alsof veel mensen dit te duur vinden voor een mount.
Bijzondere constructie inderdaad. Vraag mij af hoe succesvol dit gaat zijn. Twitch heeft uiteraard wel een bijzonder groot publiek. Ik vraag mij overigens wel af bij dit soort deals wie hier nu uiteindelijk de echte grote winnaar is. Ik heb toch altijd een beetje het vermoeden dat dit overwegend eerder ten gunste ligt van Amazon dan bijvoorbeeld Blizzard in dit geval.
yinx84 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 08:06:
Lastig dit hoor. Ik voel de hype, maar ik weet ook nog toen Diablo 3 uitkwam, m'n hele leven on-hold ging. Ik wilde niks anders meer doen. Toen had ik de 'mazzel' dat de game nogal mager was bij de release... na het uitspelen van de hoogste difficulty was er niet veel reden om te blijven spelen. Maar Diablo 4 heeft al gelijk seasons waar je echt jaren zoet mee gaat zijn.

Het gaat letterlijk een eindeloze grind zijn. Een zeer verslavende, niet casual-friendly eindeloze grind. Denk dat ik 'm maar moet laten gaan.
Hier valt dat allemaal wel mee. Uiteindelijk is dit natuurlijk ook een beetje hoe je zelf als persoon in het leven staat. Ik ben zelf al decennia lang een gamer. Dat zal ook nooit anders worden. Maar het aantal uren is wel degelijk verandert. Zelfs op vrije dagen, kom ik echt nooit meer op dat oude niveau. Ik moet mijzelf dan echt forceren wil ik überhaupt maar in de buurt komen. Toen ik een jaar of 15 - 25 was kon ik tijdens vakanties bijvoorbeeld prima om 10 uur opstaan om vrijwel aaneengesloten tot een uur of 3 's nachts door te gamen. Een week of 2 op rij? Geen enkel probleem. En dan niet eens zozeer een beetje rondhangen en chatten met mensen. Nee, gewoon full on actief grinden, dungeon runs, raids.

Momenteel zijn er best nog dagen waarop ik wat meer kan spelen. Maar zoals toen ik jonger was, nee, gebeurd gewoon nooit meer. De wil is er ook gewoon niet zozeer toe :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

psychodude schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 11:55:
[...]
Het antwoord is daarop veelal gewoon nee. Ga je kijken naar ontwikkelkosten versus afzet uit losse verkoop, draait het merendeel van de games gewoonweg verlies. Additionele inkomsten zijn een vereiste.
Ik had het netter gevonden als ze de Premium BP voor season 1 gratis bij de game zouden leveren. Nu mag je na 1.5 maand alweer betalen voor de 'volledige' ervaring van een full-priced game en bedelen ze om meer geld met een shop.
Op langer termijn begrijp ik dat er inkomsten nodig zijn maar kan het begin niet even zoals in de good old days? 8)
Maar dit is een eindeloze discussie. :)
psychodude schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 11:55:
[...]
En hoewel een titel als Diablo IV met enkel losse verkoop mogelijk al wel aan de gunstige kant van het spectrum zal vallen, moet je niet vergeten dat met inkomsten uit deze game er ook andere meer risicovolle games van Activision-Blizzard afgedekt worden.
Als ik zie hoe overdreven veel tijd en geld er in Titan/Overwatch is gepompt (PvE is gecanceld btw..) kunnen ze inmiddels €200 vragen voor Diablo 4 standaard editie. Ik heb het idee dat ze eerder teveel geld hebben daar bij Blizzard. ;)
Al zullen ze genoeg ervaring van dat proces benutten in andere games, kennis neem je mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb er echt zo niet normaal zin in. Nog maar 15 daagjes :) ik ben zooo benieuwd naar de full playtrough op druid. Vooral wat die extra power van druid doet wanneer je die class quests hebt gedaan. Elke class kon dat in de beta doen behalve druid want van druid zat in act 2.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:20:
[...]

Ik had het netter gevonden als ze de Premium BP voor season 1 gratis bij de game zouden leveren. Nu mag je na 1.5 maand alweer betalen voor de 'volledige' ervaring van een full-priced game en bedelen ze om meer geld met een shop.
Op langer termijn begrijp ik dat er inkomsten nodig zijn maar kan het begin niet even zoals in de good old days? 8)
Maar dit is een eindeloze discussie. :)

[...]

Als ik zie hoe overdreven veel tijd en geld er in Titan/Overwatch is gepompt (PvE is gecanceld btw..) kunnen ze inmiddels €200 vragen voor Diablo 4 standaard editie. Ik heb het idee dat ze eerder teveel geld hebben daar bij Blizzard. ;)
Al zullen ze genoeg ervaring van dat proces benutten in andere games, kennis neem je mee.
Zeker, dit soort bedrijven hebben ontzettend veel geld. Maar het is en blijft belangrijk om te realiseren dat onze verwachtingen als consument, gemiddeld genomen, natuurlijk ook torenhoog liggen. Van tekentafel tot launch, liggen onze verwachtingen al snel bij totale productie- en marketingprijzen oplopende richting circa een half miljard voor AAA titles.

En daarin moet je dus meenemen dat zelfs titels met dit soort hoge investeringen lang niet altijd even rendabel zijn. Ergens heb je als bedrijf dus een flinke buffer nodig om dit op te vangen.

Ten aanzien van een vraagprijs van €200 voor een product als D4. Ware het niet geweest voor alternatieve inkomsten welk in populariteit gewonnen hebben, was dit mogelijk gewoonweg de realiteit geweest. Maar consumenten onderzoek waarin ik zelf in ieder geval in afgelopen decennia enquêtes heb ingevuld, toont keer op keer dat in plaats van verhoging van kostprijs voor DLC of expansions van producten er gekozen wordt voor voorgestelde microtransaction options. En hoewel de exacte resultaten van dit soort consumentenonderzoek doorgaans door ontwikkelaars niet wordt openbaart, insinueren de gemaakte keuzes toch echt dat mensen minder geneigd zijn om bijvoorbeeld 69.99 Eur voor een expansion pack neer te leggen, dan bijvoorbeeld 39.99 Eur in combinatie met beschikbaarheid van microtransactions.

Vergelijkbaar met MMO's. Tijdens een alpha phase van een uiteindelijk gecancelde MMO ooit nog eens een voorkeurskeuze mogen aangeven tussen boxprice + circa 20 eur monthly + no store, boxprice + circa 10 eur monthly + cosmetics, buy to play + store cosmetics/convenience, f2p + store. Waarbij binnen de alfa populatie welk hierin hun stem had laten gelden de nadruk sterk lag op opties 3 en 4, buy to play en free to play.

Als community kunnen we hier dan wel verbolgen over doen. Maar uiteindelijk zijn "wij" het toch echt die dit pad bepaald hebben. De verkoper gebruikt hierin enkel en alleen de opties welk de winst maximaliseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:36:
Ik heb er echt zo niet normaal zin in. Nog maar 15 daagjes :) ik ben zooo benieuwd naar de full playtrough op druid. Vooral wat die extra power van druid doet wanneer je die class quests hebt gedaan. Elke class kon dat in de beta doen behalve druid want van druid zat in act 2.
Haha hier nog 1, lang niet zo erg uitgekeken naar een game. Mijn aandacht verzwakte wat tot de server slam daar was, nu duurt het lang tot release. :P
Heel veel zin in.

Edit: Ik had trouwens 3 weken in mijn hoofd maar het is inderdaad nog maar 15 dagen. *O*

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2023 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bensel15
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-10-2024
barbarian kon de classquest ook niet doen (al had deze wel deels vanwege weaponswap, maar ook hier lag de quest zelf in act 2.)

Heb er ook zin in, nog 14 nachtjes slapen (al zal ik waarschijnlijk ook niet direct om 12.00 in gaan loggen, kijk zaterdagochtend vroeg wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:10
Bensel15 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:42:
barbarian kon de classquest ook niet doen (al had deze wel deels vanwege weaponswap, maar ook hier lag de quest zelf in act 2.)

Heb er ook zin in, nog 14 nachtjes slapen (al zal ik waarschijnlijk ook niet direct om 12.00 in gaan loggen, kijk zaterdagochtend vroeg wel :)
Early access start toch vrijdagnacht al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
Robbaman schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 11:20:
[...]

Huh, maar waar staat dan dat je kunt betalen voor meer gold en magic find? Dat lees ik hier nu ook voor het eerst...
Omdat je die tiers gewoon Kan kopen als je betaald voor je pasje? 🤔 Betekend dus dat je eerder bij je perks bent dan een ander..

Zo vat ik het principe op.. A is f2p begint op 0 en b betaald voor zijn pas krijgt 20 tiers extra dus zal eerder bij die dingen zijn dan A.. Nouja als daar ongein als extra magic find enz tussen zit is dat gewoon p2w omdat je een voordeel hebt in principe.

Is het een andere Shetland pony of een skin who cares. Maar dingen die daadwerkelijk invloed op je game hebben moeten ze daar lekker uitlaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbaman
eehbiertje schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 14:06:
[...]

Omdat je die tiers gewoon Kan kopen als je betaald voor je pasje? 🤔 Betekend dus dat je eerder bij je perks bent dan een ander..

Zo vat ik het principe op.. A is f2p begint op 0 en b betaald voor zijn pas krijgt 20 tiers extra dus zal eerder bij die dingen zijn dan A.. Nouja als daar ongein als extra magic find enz tussen zit is dat gewoon p2w omdat je een voordeel hebt in principe.

Is het een andere Shetland pony of een skin who cares. Maar dingen die daadwerkelijk invloed op je game hebben moeten ze daar lekker uitlaten.
Maar dat is dus een misvatting. Als je betaalt voor 20 tierskips, dan krijg je direct toegang tot de cosmetische items van die 20 tiers. De (zeg 5) power-related tiers die ertussen zitten zijn nog steeds locked achter een level-requirement, waardoor je die op hetzelfde moment bereikt als de spelers die niet de 20 tierskips hebben gekocht.

Overigens zou het in theorie mogelijk zijn dat het onder normale omstandigheden niet mogelijk is om de betreffende tier vrij te spelen voordat je het vereiste level hebt bereikt, waardoor je een klein voordeel zou kunnen hebben. Hier heeft Blizzard echter al meerdere keren van gesteld dat ze, indien dit mocht gebeuren, direct zouden ingrijpen.

Ze doen dus in ieder geval actief hun best om te voorkomen dat je met aankopen een voordeel in het spel kunt behalen.

[ Voor 18% gewijzigd door Robbaman op 18-05-2023 15:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-07 22:46
Same! Maar dan gewoon onwijs benieuwd naar de volledige playthrough op de sorc die ik al heb gespeeld.

Rogue voelde voor mij heel erg traag aan early game, zelfs met rapid fire.

Sorc is gewoon superieur omdat je alles kunt aggroen en het achter je aan wandelt. Gooi steeds een wall of flames neer en ze lopen zichzelf gewoon dood terwijl je zelf door de content heen rent van de ene naar de andere quest. En kwa bossing is het ook een goeie. Eigenlijk is dat wel unbalanced, een build die goed is in trash en ook nog in bossing..

Maar goed, ik merk dat ik nu wel mijn gametijd probeer te vullen met andere games maar het prikkelt mij gewoon minder omdat D4 zoveel meer prikkelde.

Misschien gewoon even helemaal niet gamen tot de release.

Ik heb nog wat D3 geprobeerd, maar het voelt alsof ik energie verspil aan iets waar ik over drie weken toch niet meer naar om ga kijken ;)

Robocraft trekt mij nog wel enigszins, maar die prikkel is ook weer snel aan het doven omdat je constant met bots gematched wordt.

Mijn polsoperatie gisteren besproken en dat gaat pas eind augustus worden waarschijnlijk dus nu tijd zat om D4 en het eerste seizoen kapot te spelen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
Ohmarinus schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 15:53:
[...]

Same! Maar dan gewoon onwijs benieuwd naar de volledige playthrough op de sorc die ik al heb gespeeld.

Sorc is gewoon superieur omdat je alles kunt aggroen en het achter je aan wandelt. Gooi steeds een wall of flames neer en ze lopen zichzelf gewoon dood terwijl je zelf door de content heen rent van de ene naar de andere quest. En kwa bossing is het ook een goeie. Eigenlijk is dat wel unbalanced, een build die goed is in trash en ook nog in bossing..

Maar goed, ik merk dat ik nu wel mijn gametijd probeer te vullen met andere games maar het prikkelt mij gewoon minder omdat D4 zoveel meer prikkelde.

Ik heb nog wat D3 geprobeerd, maar het voelt alsof ik energie verspil aan iets waar ik over drie weken toch niet meer naar om ga kijken ;)

Robocraft trekt mij nog wel enigszins, maar die prikkel is ook weer snel aan het doven omdat je constant met bots gematched wordt.

Mijn polsoperatie gisteren besproken en dat gaat pas eind augustus worden waarschijnlijk dus nu tijd zat om D4 en het eerste seizoen kapot te spelen!
Ik heb hetzelfde gevoel en lees op Facebook hetzelfde. Sinds de bèta geen zin meer gehad in adere games. Kan ik eindelijk de tuin eens doen😀

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Die butcher promotie van morgen betreft een of andere doordash promotie in drie Amerikaanse steden. Dus weinig lol voor ons aan te beleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
Hier ook veel zin. Zelf ga ik meest waarschijnlijk starten met barb, rogue vervolgens voor season 1. Fijn om eindelijk na act 1 gewoon lekker door te kunnen spelen en echt een beetje te kunnen focussen op de campaign en story.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:46
Ook ik heb er super veel zin in :) ga denk ik beginnen met druid of sorc.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ranged Rogue of Sorc met launch en dan de ander met season 1. Al begin ik te twijfelen om voor Barb te gaan met season, leuke afwisseling na ranged. Ik ben nooit zo van melee maar Barb in Diablo beukt er heerlijk op los.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazziek
Ik twijfel ook nog steeds tussen barb en sorc met release. Sorc speelde heerlijk in de betas maar barb is toch altijd mijn favoriet geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
Bazziek schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:22:
Ik twijfel ook nog steeds tussen barb en sorc met release. Sorc speelde heerlijk in de betas maar barb is toch altijd mijn favoriet geweest
Ja, dat heb ik dus ook altijd. Laatste seizoen D3 vond ik Barb overigens een beetje zwakjes. Dus toch maar besloten om voor Monk te gaan, wat mij absoluut niet tegenviel. Nu een DH gemaakt en die rost overal nog eens twee keer zo hard doorheen. Wizard is ook insane sterk maar DH is net een stapje sneller.

En toch blijf ik dus benieuwd naar Barb... Maar eigenlijk ben ik sowieso wel benieuwd naar alle classes want we hebben slechts tot lvl 20 kunnen testen. Er ligt nog zoveel open. Ik denk dat het echt sick gaat worden in de endgame. Kan me niet voorstellen dat het niet sick gaat worden en ik heb zin om zowel solo als met [GoT] clanleden te gaan ontdekken! :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bazziek schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:22:
Dat doen we waarschijnlijk tot de laatste seconde haha. Ik begin nu zelfs te denken aan Barb met launch en Rogue in Season 1.
We hebben nog 2 weken. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vraag me af hoe accuraat de poll in de TS nog is :p 150 mensen gestemt en 30% necro. Maar na de bèta’s nu ben ik benieuwd of die mensen nog steeds necro zouden kiezen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 15:53:
[...]

Haha nice!

Ja opzich vermaak ik mij nog steeds veel met WoW wat mooi als afleiding werkt. D3 ook nog gedaan om met mijn hardcore wizard nog naar Gr150 te pushen. Zit nu op 130 maar had er geen gevoel meer voor door D4 inderdaad :p dus laat dat maar varen denk ik.

Niet gamen tot release is geen optie haha wat moet ik dan doen? 😅

Ik ben vooral ook benieuwd naar de snelheid van de game als je de full release in handen hebt. Zoals bij d3 kan je super makkelijk van class wisselen als je iets anders wilt proberen en kan je makkelijk binnen 10-20 uur op hetzelfde punt zitten als je main. Ben benieuwd hoe makkelijk die keuze is in D4 omdat je je anders iets meer dedicate aan een class denk ik.

Ben ook erg benieuwd naar hardcore. Denk dat het best een struggle word de eerste keer en dat is JUIST waar ik naar uit kijk.

Ook sowieso de launch gewoon dat de game gewoon lekker druk is. Heel veel mensen hier op
Tweakers, discords en vrienden die het spelen en er over kunnen kletsen enzo. Heerlijk

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 18-05-2023 18:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazziek
Ricmaniac schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:33:
Vraag me af hoe accuraat de poll in de TS nog is :p 150 mensen gestemt en 30% necro. Maar na de bèta’s nu ben ik benieuwd of die mensen nog steeds necro zouden kiezen haha
Eens kijken

Poll: Welke class ga je spelen bij release?
Barbarian
Rogue
Necromancer
Sorcerer
Druid
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405625&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 10% gewijzigd door Bazziek op 18-05-2023 18:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:46
Ricmaniac schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:33:
Vergeet niet dat er tijdens de slam nog een hotfix is geweest voor necro die een groot deel weer terugbracht van de nerf.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Visgek82 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:52:
[...]

Vergeet niet dat er tijdens de slam nog een hotfix is geweest voor necro die een groot deel weer terugbracht van de nerf.
De skellies bleven nu langer leven tegen de gewone mobs maar in bossfights gingen ze ook in de defensive mode snel neer (makkelijkste moeilijkheidsgraad). En via decompose werden er nauwelijks corpses aangemaakt als je die op de boss richtte, iets waarover ik in Diablo groepen op facebook meer klachten over las. Zal waarschijnlijk een bug geweest zijn, omdat wanneer je op de minions van een boss richtte er wel corpses kwamen.

Ik heb afgelopen weekend een bloodbuild gespeeld met de barbarian en dat was prima te doen maar ik vind de barbarian een beetje te sloom naar mijn zin. Ik twijfel nog of ik die snel zal gaan spelen. Sowieso ranged rogue en de necromancer ruil ik waarschijnlijk in voor een wind/pet druid.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Visgek82 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 18:52:
[...]

Oh nice dat wist ik niet. Gewoon die minions weer gebuffed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:53

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik vroeg me af; als je co-op speelt, zijn die gekleurde 'ringen' om je char die de richting aangeeft waar je naartoe loopt, ook uit te zetten voor beide spelers?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
JoeZuCK schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:50:
Ik vroeg me af; als je co-op speelt, zijn die gekleurde 'ringen' om je char die de richting aangeeft waar je naartoe loopt, ook uit te zetten voor beide spelers?
Dat is alleen bij local coop denk ik? Op pc heb ik ze niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:53

JoeZuCK

_Fonz > all.

Bazziek schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:54:
[...]

Dat is alleen bij local coop denk ik? Op pc heb ik ze niet gezien.
Ja local. Iemand? Ik zie op YouTube alleen maar filmpjes met deze ringen (wil hem voor de PS5 halen).

Met deze ringen vind ik het zo.. Ehh het verbreekt voor mij de immersion.

[ Voor 28% gewijzigd door JoeZuCK op 18-05-2023 19:58 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
JoeZuCK schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:56:
[...]

Ja local. Iemand? Ik zie op YouTube alleen maar filmpjes met deze ringen (wil hem voor de PS5 halen).

Met deze ringen vind ik het zo.. Ehh het verbreekt voor mij de immersion.
Ik weet wel dat je in de PC versie ook een outline aan je char kunt geven, wat ik ook weer snel uit heb gezet omdat het inderdaad volledig de immersie verbreekt.

Kan mij haast niet voorstellen dat dit soort zaken niet in te stellen zijn. Echter kun je er altijd een post aan wagen op het Diablo 4 forum. Ik denk dat de Dev's wel meelezen. Ze reageren amper, maar ze lezen zeker mee.

ps Het is wel een beetje drama op het D4 forum...
https://us.forums.blizzar...rry-trust-is-gone/20869/1

[ Voor 15% gewijzigd door Ohmarinus op 18-05-2023 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 20:09:
[...]

Ik weet wel dat je in de PC versie ook een outline aan je char kunt geven, wat ik ook weer snel uit heb gezet omdat het inderdaad volledig de immersie verbreekt.
Wat je zegt klopt maar die outline is niet die ringen die hij bedoeld. Denk dat ze helaas niet uit te zetten zijn.

Het breken van de immersie vond ik sowieso van de console footage die blizz zelf ook toen liet zien. vooral met de xbox controller waarbij je al die gekleurde knoppen in je scherm ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Paar vragen:
Kun je ten alle tijden samen spelen met vrienden? Wat gebeurt er als iemand een veel hoger level heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
Ricmaniac schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 20:15:
[...]

Wat je zegt klopt maar die outline is niet die ringen die hij bedoeld. Denk dat ze helaas niet uit te zetten zijn.
Nee, maar zo bedoel ik het ook niet :P Ik snap dat die outlines en ringen wel iets anders zijn. Maar ik weet ook zeker dat Blizzard daar gewoon een optie voor heeft in de engine en simpelweg alleen maar een knop hoeft te maken in het menu.

Als het is ontworpen, kun je het ook deactivaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 20:15:
[...]

Het breken van de immersie vond ik sowieso van de console footage die blizz zelf ook toen liet zien. vooral met de xbox controller waarbij je al die gekleurde knoppen in je scherm ziet.
Wat dacht je van deze stoere pastelkleuren op PS5.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zboi4MB9O_TqkGRgUXNeqEDHI5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0NPkcFIkq4EXlXBKzSd3F2l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bazziek
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/i61kgjn0om0b1.jpg

We zijn er bijna

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Uit het gesprek tussen de streamers en devs vandaag is geblekken dat de capstone bosses niet scalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:35

Lapras

Ice beam

JoeZuCK schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 19:50:
Ik heb ernaar gezocht, maar kon het ook niet vinden. Erg irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Voor degenen die moeite hebben met de tijdzones etc: 2 juni om 01:00 ‘s nachts kunnen wij hier los! :)
Ik sla de nacht even over lol :P maar in de ochtend start ik zeker.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• randomice
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 16:15
Dat wordt een kort nachtje, ga maar voorslapen. In de morgen moeten de kids weer naar school :o

Diablo 3 Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ohmarinus
Viel het jullie trouwens nog op dat er her en der muziek van Diablo 1 in D4 verstopt zat?

Herkende het direct, D1 had wat mij betreft de beste muziek, al was D2 A5 Fortress wel echt heerlijk:
https://on.soundcloud.com/oZWre

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker Ventje schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:22:
Uit het gesprek tussen de streamers en devs vandaag is geblekken dat de capstone bosses niet scalen.
Was dat niet al bekend? Of misschien ging ik er van uit. Capstone bosses zijn namelijk bedoeld om te zien of je klaar bent voor de difficulty die je daarna gaat doen. als die zou scalen komt dat nier echt overeen als test zeg maar.

Denk dat ik me met die bosses nog het meeste druk maar voor Hardcore :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Angeloonie schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:48:
[...]

Voor degenen die moeite hebben met de tijdzones etc: 2 juni om 01:00 ‘s nachts kunnen wij hier los! :)
Haha exact. wekkertje 7 uur, broodje smeren en gaan met die banaan! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tektoon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 04:13

Tektoon

<GoT>qpunk#2623

Nachtuil hier. Ik ga lekker in een lege wereld beginnen met een kopje koffie. Tegen een uur of 7 geeft ik het stokje dan wel over. B-)

Als je iets waagt, verlies je tijdelijk je houvast. Als je niets waagt, verlies je jezelf. (Kierkegaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:28
Ik twijfel nog. Heel het weekend verplichtingen, zoals za middag en avond de verjaardag vieren van mijn dochter, de zondag poetsen en uitvaren, op 5-6 is mijn jongste dochter jarig (ze is dan 3) en 6-6 weer gewoon werken. Echter gaat mijn vrouw 7-6 voor 5 dagen op vakantie, dus het rijk voor me alleen 😊.

Memories of yesterday, will grow, but never die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:50
Was al bekend idd. Van toen Rykker die dev stream deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bint schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 07:58:
Ik twijfel nog. Heel het weekend verplichtingen, zoals za middag en avond de verjaardag vieren van mijn dochter, de zondag poetsen en uitvaren, op 5-6 is mijn jongste dochter jarig (ze is dan 3) en 6-6 weer gewoon werken. Echter gaat mijn vrouw 7-6 voor 5 dagen op vakantie, dus het rijk voor me alleen 😊.
Gaat ze met de kids op vakantie? Toevallig had ik dit een aantal dagen terug voorgesteld haha of mijn vrouw niet lekker een weekje met de kids weg wil in Juni ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:08
Angeloonie schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:48:
[...]

Is 2 juni voor de reguliere editie, of is dat de Early Access die bij de digital deluxe en ultimate edition zit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
co2301 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:21:
[...]

Is 2 juni voor de reguliere editie, of is dat de Early Access die bij de digital deluxe en ultimate edition zit?
De early access. 6 juni is normale release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-09 23:04

Mauz1978

Console War Veteran

Lapras schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 22:26:
[...]

Ik heb ernaar gezocht, maar kon het ook niet vinden. Erg irritant.
Ja, dat kan.

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:58

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Robbaman schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 11:18:
[...]

Maar op zich vraag ik me dan wel af hoe je voor je ziet dat Blizzard 'controle houdt over trading en botting' (wat dus een doorlopende inzet vereist) zonder iets van een shop (die een doorlopende inkomstenbron oplevert).
Nou, ik roep maar iets geks: maak een item maar één keer tradeable. Dat vereist geen doorlopende inzet en voorkomt dat bots en masse trading accounts kunnen inzetten. Daarnaast, áls je reports krijgt van spelers dat bots een bepaalde plek stukfarmen (létterlijk stukfarmen) -- acteer. Hoe je dat doet, tsja, daar kan Blizzard antwoord op geven. Maar nu lijkt Blizzard zich volstrekt niet te bekommeren.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robbaman
Klauwhamer schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:59:
[...]

Nou, ik roep maar iets geks: maak een item maar één keer tradeable. Dat vereist geen doorlopende inzet en voorkomt dat bots en masse trading accounts kunnen inzetten. Daarnaast, áls je reports krijgt van spelers dat bots een bepaalde plek stukfarmen (létterlijk stukfarmen) -- acteer. Hoe je dat doet, tsja, daar kan Blizzard antwoord op geven. Maar nu lijkt Blizzard zich volstrekt niet te bekommeren.
Een item een keer tradeable maken zou dat probleem wellicht iets kunnen verlichten, maar het gaat verder dan dat.Als je items überhaupt wilt kunnen traden, heb je natuurlijk al een online-game nodig. En, in tegenstelling tot het D2 tijdperk, verwacht mem dat wanneer je een online game maakt, dat je actief optreedt tegen spammers, bots, cheaters, etc.

Daarnaast zeg je dat er blijkbaar een plek moet zijn om reports in te dienen waarop geacteerd wordt. Ik weet niet waar je het idee van krijgt dat het Blizzard niet lijkt te bekommeren, maar ze doen al die dingen toch? Alleen moet het wel betaald worden, dus hebben ze een store.

// Offtopic
Overigens valt het me op dat je echt super actief bent in dit topic met m.i. veelal negatieve posts over de game en Blizzard en heb je bovendien (als ik het me goed herinner) al aangegeven deze game aan je voorbij te laten gaan. Ik snap niet zo heel goed waarom je het dan nog nodig vindt om constant hier te ventileren op de plek waar de mensen die de game WEL willen gaan spelen onderling proberen te communiceren over de game. Maar wellicht heb ik ergens iets gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ricmaniac schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:22:
[...]

De early access. 6 juni is normale release
Is er een normale release editie dan? Alle edities die je nu koopt hebben toch al de early access?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 23:38

Vagax

Hehe

Woohooo schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:43:
[...]

Is er een normale release editie dan? Alle edities die je nu koopt hebben toch al de early access?
Nee, Deluxe en Ultimate edition hebben eerder toegang (aka early access/release)

Early Access: vrijdag 2 juni (Als je de Deluxe of Ultimate editie van de game koopt)
Standaard: dinsdag 6 juni (Als je de reguliere editie van de game koopt)

Overigens, 2 juni zullen er een aantal (waaronder ik) in de voice chat zitten om bij de release lekker te lullen terwijl we de game spelen en eventueel dat er al een groepje samen kan doortrekken door de game (tenzij je je eerste playthrough lekker alleen doet natuurlijk)

https://discord.gg/HC7kbVWS :)

[ Voor 45% gewijzigd door Vagax op 19-05-2023 12:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ja mensen over exact 2 weken lezen we hier berichten van wie aan het spelen zijn of niet kunnen wachten dat het avond/weekend, kinderen slapen of de vrouw uit uit zicht is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2023 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Ik hoop stiekem tegen die tijd wel setup foto's weer te mogen zien, kan me herinneren bij de release van Skyrim dat iedereen foto's deelde van hun PC/console met hoe ze er klaar voor zaten. Bijna nostalgisch :)

Met Diablo verwacht ik rode RGB lampjes en kaarsen :+

[ Voor 16% gewijzigd door Vagax op 19-05-2023 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Vagax schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:12:
Ik hoop stiekem tegen die tijd wel setup foto's, kan me herinneren bij de release van Skyrim dat iedereen foto's deelde van hun PC/console met hoe ze er klaar voor zaten. Bijna nostalgisch :)
Moet ik nog gaan opruimen ook :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Bazziek schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:12:
[...]

Moet ik nog gaan opruimen ook :+
Diablo is duivels en chaotisch, een rommelige kamer hoort gewoon bij de sfeer >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:54
Stapeltje pizza diablo dozen ernaast hoort ook gewoon bij de immersion toch? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vagax schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:13:
[...]

Diablo is duivels en chaotisch, een rommelige kamer hoort gewoon bij de sfeer >:)
Vergeet de Vegan(?!) Demon Meat Shake op tafel niet. Serieus, ik lees net dat dat Butcher drankje 100% vegan was haha. Daar hoort bloed in te zitten en stukken rauw vlees. })
Spaghetti Butcher bolognese had beter gepast imo.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2023 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:07

Woohooo

Smilie, James Smilie

Vagax schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:46:
[...]

Nee, Deluxe en Ultimate edition hebben eerder toegang (aka early access/release)

Early Access: vrijdag 2 juni (Als je de Deluxe of Ultimate editie van de game koopt)
Oh crap :'( dat wordt nog 4 dagen langer wachten dan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Ik itereer m'n vraag nog maar een keer ;)

Veel spelers zullen voor de seasons gaan waar je iedere keer een nieuwe character begint. Maar hoe zit het met je 'main'... wat is daar het idee achter? Eindeloos de campaign doorlopen en grinden voor best in slot items?

Tweede graag: kun je ten alle tijden mensen inviten/samenspelen? Wat gebeurt er als de ander(en) een veel hoger of lager level hebben? Qua reward en moeilijkheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Ik hoop stiekem tegen die tijd wel setup foto's weer te mogen zien, kan me herinneren bij de release van Skyrim dat iedereen foto's deelde van hun PC/console met hoe ze er klaar voor zaten. Bijna nostalgisch :)

Hier al eentje :>

Niks heel speciaal maar wel alvast nieuw 32 inch schermpje gekocht ... wou toch echt D4 niet spelen op zo een peasant 27 inch hoor }) })

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TBBgf1gv9RQllC2RK0kuNGauyJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NqECrh3IBA0oMhsJEjSFXVDs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
yinx84 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:26:

Veel spelers zullen voor de seasons gaan waar je iedere keer een nieuwe character begint. Maar hoe zit het met je 'main'... wat is daar het idee achter? Eindeloos de campaign doorlopen en grinden voor best in slot items?

Tweede graag: kun je ten alle tijden mensen inviten/samenspelen? Wat gebeurt er als de ander(en) een veel hoger of lager level hebben? Qua reward en moeilijkheid.
Endgame op je main kan je nightmare Dungeons blijven doen en world bosses. Daarmee inderdaad je gear verbeterend. En eventueel pvp als dat je ding is.

Je kan ten alle tijden mensen inviten en samenspelen. Tijdens de beta heb ik een vriend die een level of 5 lager was uitgenodigd en die kon met mij de campaign doorlopen vanaf waar ik was. De mobs schaalden bij hem naar zijn level. Qua rewards kreeg ik gewoon mijn rewards, weet niet hoe dat bij hem zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 14:06
Vagax schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:46:
[...]

Louter owv de early access ben ik aan het overwegen om up te graden naar de Deluxe versie. Beetje duur voor die 4 extra dagen, maar anderzijds vind ik de launch hype bij zo'n spellen altijd het leukst :)

Wat doen de meeste tweakers? Gaat iedereen hier 2 juni Diablo 4 beginnen nolifen, of wachten de meeste hier geduldig af tot 6 juni?
(Een poll zou handig zijn :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
PearlChoco schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:44:
[...]

Louter owv de early access ben ik aan het overwegen om up te graden naar de Deluxe versie. Beetje duur voor die 4 extra dagen, maar anderzijds vind ik de launch hype bij zo'n spellen altijd het leukst :)

Wat doen de meeste tweakers? Gaat iedereen hier 2 juni Diablo 4 beginnen nolifen, of wachten de meeste hier geduldig af tot 6 juni?
Ik merk dat ik er zon zin in heb dat ik heb besloten voor de Deluxe versie te gaan. Zeker omdat ik dan meteen een weekend heb om te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:45
SideShow schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:31:
[...]

Niks heel speciaal maar wel alvast nieuw 32 inch schermpje gekocht ... wou toch echt D4 niet spelen op zo een peasant 27 inch hoor }) })

[Afbeelding]
Laatste beta niet getest maar bij de eerste kon ik door mijn Ultra Wide met teleport voorbij muren komen waar ik op mijn 16/9 dat niet kon :D

Als dat niet weg gaat dan is een UW best handig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
kneusteun schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:57:
[...]

Laatste beta niet getest maar bij de eerste kon ik door mijn Ultra Wide met teleport voorbij muren komen waar ik op mijn 16/9 dat niet kon :D

Als dat niet weg gaat dan is een UW best handig >:)
Dat is helaas weg. Maar ultra wide blijft de way to go natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-08 14:06
Bazziek schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:20:
[...]

Heb je hier een linkje bij? Ik ben in de war haha

Edit:

[Afbeelding]
Is blijkbaar soort van vegetarische shake...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:45
Bazziek schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:02:
[...]

Dat is helaas weg. Maar ultra wide blijft de way to go natuurlijk ;)
Gelukkig, was ook wel een beetje makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vindictae
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:14
Robbaman schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:21:
[...]

Een item een keer tradeable maken zou dat probleem wellicht iets kunnen verlichten, maar het gaat verder dan dat.Als je items überhaupt wilt kunnen traden, heb je natuurlijk al een online-game nodig. En, in tegenstelling tot het D2 tijdperk, verwacht mem dat wanneer je een online game maakt, dat je actief optreedt tegen spammers, bots, cheaters, etc.

Daarnaast zeg je dat er blijkbaar een plek moet zijn om reports in te dienen waarop geacteerd wordt. Ik weet niet waar je het idee van krijgt dat het Blizzard niet lijkt te bekommeren, maar ze doen al die dingen toch? Alleen moet het wel betaald worden, dus hebben ze een store.
Ten eerste, ik ben het volledig met je eens; ik heb zelf ook liever geen trade dan spam accounts. Maar ik kan me wel herinneren dat een game dit ook deels oploste met een tijdslimiet voor trade. Iets van 10 minuten ofzo. Ik kan me niet meer helemaal heugen welke game dat was. Maar daarmee laat je mensen die coop spelen wel met elkaar traden op het moment dat ééntje een vette item vind, waar die ander meer baat bij heeft.

Maar nogmaals, ik heb zelf geen problemen met huidige systeem. Ik zal genoeg spelen dat meeste items toch wel gebruikt gaan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:56

On_E

Housemusic

PearlChoco schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:44:
[...]

Ik begin gewoon op 6 juni, op 2 juni komt Street Fighter 6 uit en die ga ik ook spelen, dus geen haast.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +3 Henk 'm!
yinx84 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:26:

Tweede vraag eerst: Ja je kan ten alle tijden met mensen samen spelen en ze inviten. Er zullen een paar uitzonderingen zijn. Denk aan een nightmare of helltide dungeon die al midway is. maar over het algemeen kan je alles samen doen.

Als antwoord op je eerste vraag is lastig te beantwoorden eigenlijk. Eindeloos campaign doorlopen doe je sowieso niet. Dat is diablo 4 niet zoals de vorige releases. Je doet in principe maar 1 keer de campaign (tenzij je het vaker wilt doen) na 1 keer complete te hebben krijg je de optie de campaign te skippen. Wat de endgame van diablo is, is ook de endgame voor jou als je non-seasonal gaat spelen. Ik denk alleen dat de longevity van de game dan veel korter is omdat je sneller gewoon "klaar" bent. Je kan alle achievements in de game gaan farmen. meerdere characters spelen uiteraard enzo maar uiteindelijk zal het waarschijnlijk zo zijn dat non seasonal veel minder spelers heeft dan seasonal. Dit gezegd te hebben meen ik me te herinneren dat de devs wel bezig waren met het denken aan non seasonal players. Dus het zal niet compleet een verloren zaak zijn denk ik. Uitiendelijk is het ook de bedoeling dat goeie systemen die met seasons ge-introduceerd worden ook in de Eternal Realm (non seasonal) beschikbaar komen als daar de wens naar is en het een goed systeem bleek te zijn. Maarja dan heb je het altijd over een 3 maanden achterstand of meer.

Exacte details kunnen we niet geven want die weten we gewoon nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Blizzard had het er over dat er een echte eind baas is waar je je voor moet gearen. En dat de game dan een soort van klaar is. Het is dus niet ‘eindeloos’ heb ik begrepen. Goed idee imo dat je weet waar je voor geared en je een doel hebt. Als dat 100 tot 200 uur duurt omdat voor elkaar krijgt vind ik dat prima.
Leaderboards etc zouden rond seizoen 3 kunnen komen als het goed is. Er zal dus vast genoeg te doen zijn als end-game.
Tevens werken ze aan 2 seizoenen tegelijk waardoor grote veranderingen iedere keer een extra seizoen gaat duren voor je ze ziet. Balancing etc. gaat uiteraard wel continu door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:35

Lapras

Ice beam

Waar in het menu vind je dit dan? Ik kon enkel player highlights aan en uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:58

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

[...]
Natuurlijk gaat het verder dan dat. Alleen verwacht ik dat deze maatregel op zichzelf al een gigantisch effect heeft. Flippen wordt dan ook niet meer mogelijk bijvoorbeeld. Ik begrijp niet wat je bedoelt met de noodzaak van een online game, we hebben het immers over Diablo.
[...]
Ik weet niet wat jouw idee is van effectief, maar log voor de aardigheid eens in op WoW en ga naar de general chat van een major hub en geniet van alle bots die iets aanbieden. Ga eens kijken naar characters die dag in dag uit bij een specifieke instance zitten en vaak in een treintje instance resets afwerken. Er zijn zoveel voorbeelden waaruit blijkt dat Blizzard nul doet om botting en trading tegen te gaan, dat het RMAH opvoeren als maatregel nergens op slaat.
[...]// Offtopic
Overigens valt het me op dat je echt super actief bent in dit topic met m.i. veelal negatieve posts over de game en Blizzard en heb je bovendien (als ik het me goed herinner) al aangegeven deze game aan je voorbij te laten gaan. Ik snap niet zo heel goed waarom je het dan nog nodig vindt om constant hier te ventileren op de plek waar de mensen die de game WEL willen gaan spelen onderling proberen te communiceren over de game. Maar wellicht heb ik ergens iets gemist.
Ja, je hebt zeker wat gemist: ik ben behoorlijk positief over Diablo IV op zichzelf. En ik heb dan schijnbaar de memo gemist dat dit draadje louter is voor lofzang en simpen? Het is een game die mij interesseert en ik lees graag de mening van anderen er over. Dat ik soms een behoorlijk andere mening heb, maakt toch niet dat ik op moet krassen hier, of wel?

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus

Aan de verwachte temperaturen te zien zal ik in mijn boxershort in een ergonomische houding achter de laptop kruipen. Ik denk niet dat we daar foto's van moeten willen zien.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:16:
Blizzard had het er over dat er een echte eind baas is waar je je voor moet gearen. En dat de game dan een soort van klaar is. Het is dus niet ‘eindeloos’ heb ik begrepen. Goed idee imo dat je weet waar je voor geared en je een doel hebt. Als dat 100 tot 200 uur duurt omdat voor elkaar krijgt vind ik dat prima.
Leaderboards etc zouden rond seizoen 3 kunnen komen als het goed is. Er zal dus vast genoeg te doen zijn als end-game.
Tevens werken ze aan 2 seizoenen tegelijk waardoor grote veranderingen iedere keer een extra seizoen gaat duren voor je ze ziet. Balancing etc. gaat uiteraard wel continu door.

[ Voor 42% gewijzigd door Ohmarinus op 19-05-2023 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ohmarinus Ik begrijp je reactie niet. Is het een antwoord op iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nadser
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-09 11:45
Bazziek schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:20:
[...]

Heb je hier een linkje bij? Ik ben in de war haha

Edit:

[Afbeelding]
Al nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Het bleek een milkshake met winstkansen op prijzen voor drie grote Amerikaanse steden te zijn. Non nieuws voor ons dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nadser
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-09 11:45
Bazziek schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 17:40:
[...]

Het bleek een milkshake met winstkansen op prijzen voor drie grote Amerikaanse steden te zijn. Non nieuws voor ons dus.
Oww.. jammer..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Wellicht offtopic maar ik ben zeeeer tempted om een Rog Ally handheld aan te schaffen, ook een beetje getriggerd door Diablo. Dan kan ik switchen tussen m'n PC en handheld voor beneden op de bank. Controller aansluiten en ik kan hem op de tv spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
yinx84 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 19:06:
Wellicht offtopic maar ik ben zeeeer tempted om een Rog Ally handheld aan te schaffen, ook een beetje getriggerd door Diablo. Dan kan ik switchen tussen m'n PC en handheld voor beneden op de bank. Controller aansluiten en ik kan hem op de tv spelen.
Ik heb de beta gespeeld op mijn Steam deck en kan niets anders dan je groot gelijk geven. Heerlijk overal waar je wilt Diablo spelen. Zeker met het mooie weer in aantocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58
SideShow schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:31:
[...]

[Afbeelding]
Cleane setup wel, maar is dat scherm niet veel te helder afgesteld of komt dat door de foto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:32:
@Ohmarinus Ik begrijp je reactie niet. Is het een antwoord op iets?
Yes, jouw bericht ging over de endgame, en ik had deze update toevallig laatst gezien waarin ze specifiek toelichten wat er in de endgame te doen gaat zijn. Alsnog blijven ze er vaag over vind ik, maar voor zover ik begrijp zijn er wel andere endgame uitdagingen naast de eindboss/bosses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yinx84 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 19:06:
Haha ik zat er ook over na te denken. maar toekomst plannen. heb net de helft van mijn PC upgrade gekocht en wil in july de 2e helft kopen. dus die handheld wacht maar even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ohmarinus schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 19:36:
[...]

Yes, jouw bericht ging over de endgame, en ik had deze update toevallig laatst gezien waarin ze specifiek toelichten wat er in de endgame te doen gaat zijn. Alsnog blijven ze er vaag over vind ik, maar voor zover ik begrijp zijn er wel andere endgame uitdagingen naast de eindboss/bosses.
Ah zo. :)
Had dat filmpje al eens gezien. Volgens mij hadden ze dat over die ultieme eindbaas weer later ergens aangegeven. Maar je hebt gelijk hoor ze blijven wat vaag haha. Ze droppen overal wat info en het internet mag het bij elkaar plakken. Goeie marketing dat dan weer wel want we hebben het er wel over. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:35:
[...]

Ah zo. :)
Had dat filmpje al eens gezien. Volgens mij hadden ze dat over die ultieme eindbaas weer later ergens aangegeven. Maar je hebt gelijk hoor ze blijven wat vaag haha. Ze droppen overal wat info en het internet mag het bij elkaar plakken. Goeie marketing dat dan weer wel want we hebben het er wel over. ;)
Vind het wel goed. liefst misschien nog wat minder. Iedereen probeerd van te voren te veel uit te zoeken. Vind het juist leuk om er enigszins blind in te gaan. Vooral leuk dat we eigenlijk niks van de andere acts en wereld etc hebben gezien. Kijk er naar uit om dat gewoon lekker zelf te exploreren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
Hadden jullie die nieuwe video van Rax nog gezien?

Aan het eind maakt 'ie nog wel een goed statement over die Chinese gold seller websites.. Dat gaat nog een ding worden als Blizzard daar niks aan doet.

[ Voor 20% gewijzigd door Ohmarinus op 19-05-2023 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Ohmarinus schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:58:
Hadden jullie die nieuwe video van Rax nog gezien?

Aan het eind maakt 'ie nog wel een goed statement over die Chinese gold seller websites.. Dat gaat nog een ding worden als Blizzard daar niks aan doet.

[YouTube: The Biggest Leveling Mistake in Diablo 4]
Kan je überhaupt goud ruilen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
Ah goed om te weten. Dat zie ik dan idd wel een probleem worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
Bazziek schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:46:
[...]

Ah goed om te weten. Dat zie ik dan idd wel een probleem worden.
Ja, ik schrok wel een klein beetje toen ik het hoorde. Dit is vragen om problemen..

"Hey, laten we gold iets heel erg waardevols maken"
"-Ja goed idee, en dan maken we het ook de enige tradebare currency!"
"Bravo, echt een super idee, dit gaan we doorvoeren"

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.w
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 20:34

p.w

Ohmarinus schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 22:38:
[...]

Ja, ik schrok wel een klein beetje toen ik het hoorde. Dit is vragen om problemen..

"Hey, laten we gold iets heel erg waardevols maken"
"-Ja goed idee, en dan maken we het ook de enige tradebare currency!"
"Bravo, echt een super idee, dit gaan we doorvoeren"

:'(
Had je wat anders verwacht ? Nou ik niet ik was er al vanuit gegaan dat dit weer zou gebeurgen.

Zo kan blizz ook via die weg geld binnen harken,
men doet maar ik start de 2e D4 en wat iedereen verder doet bederft mijn game play niet.

Kijken of we hier ook een paar duizend uur gameplay uit halen 😁

ROG CROSSHAIR Hero 870E -Ryzen 9 7950X3D- Waterkoeling- 64 gig 6800mhz - Nitro+9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hoewel ik uiteraard ook liever geen gold traders zie vind ik het feit dat je gold kan traden nog niet zo'n probleem. Denk dat op high level (helemaal in softcore) je vrij snel genoeg gold verdient en echt niet gold hoeft te kopen voor waar je het voor nodig hebt.

Het enige risico wat dit wel brengt is natuurlijk Euro's > gold > Rare items.
Al zie ik gewoon geen reden in waarom iemand dit zou doen. Het haalt toch de hele fun uit een grind game zoals Diablo. Maarja als dit op die manier mogelijk gaat zijn wordt Diablo indirect alsnog pay2win. Ik hoop gewoon dat ze heel actief zullen banhammeren als dit gaat gebeuren. Het liefst hoop ik dat ze er op terug komen en trading uit de game halen als je de items niet binnen je party bemachtigd hebt zoals het bij D3 is. Dat vind ik een goed systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.w
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 20:34

p.w

Ricmaniac schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 00:02:
Hoewel ik uiteraard ook liever geen gold traders zie vind ik het feit dat je gold kan traden nog niet zo'n probleem. Denk dat op high level (helemaal in softcore) je vrij snel genoeg gold verdient en echt niet gold hoeft te kopen voor waar je het voor nodig hebt.

Het enige risico wat dit wel brengt is natuurlijk Euro's > gold > Rare items.
Al zie ik gewoon geen reden in waarom iemand dit zou doen. Het haalt toch de hele fun uit een grind game zoals Diablo. Maarja als dit op die manier mogelijk gaat zijn wordt Diablo indirect alsnog pay2win. Ik hoop gewoon dat ze heel actief zullen banhammeren als dit gaat gebeuren. Het liefst hoop ik dat ze er op terug komen en trading uit de game halen als je de items niet binnen je party bemachtigd hebt zoals het bij D3 is. Dat vind ik een goed systeem.
Tja dat gaat gebeuren als Blizz het niet veranderd maar dan nog gaat dat (onze ) mijn game play niet verzieken als iemand wil cheaten om hoog op de laders te komen en daar een vermogen aan wil spenderen men doet maar.

ROG CROSSHAIR Hero 870E -Ryzen 9 7950X3D- Waterkoeling- 64 gig 6800mhz - Nitro+9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
Maar het feit dat mensen gold kunnen gaan kopen, betekent wel dat mensen waarschijnlijk ook eerder stoppen met gamen. Je ziet het overal, wanneer iemand cheat is het vaak snel afgelopen met de uitdaging en interesse in het spel.

Zelfde in D2, als een high-level je gratis items geeft is direct de groeicurve van je character verpest.
p.w schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 23:36:
[...]

Had je wat anders verwacht ? Nou ik niet ik was er al vanuit gegaan dat dit weer zou gebeurgen.

Zo kan blizz ook via die weg geld binnen harken.
Hoe harkt blizz geld binnen met chinese gold shops dan?

Verder ga je zelfs op een hoog level denk ik niet genoeg geld hebben om veel te kunnen verkopen omdat alle handelingen geld kosten en duurder lijken te worden terwijl je progressie maakt.

Ik ben erg benieuwd hoe dit uitpakt. Die huil-smiley die ik gebruikte was natuurlijk sarcasme, dat had ik er even bij kunnen zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik heb D4 na de eerste beta links laten liggen omdat het mij niet echt kon bekoren nog. Wel veel video's gekeken en ben gematigd positief. Ben zelf een beetje bang geworden voor veel FOMO elementen, maar dat lijkt een beetje de game cultuur anno 2023 te zijn helaas. Blijkbaar heb ik ook al een mount gemist door niet mee te doen aan de server slam :D

Anyway, voor mij is het belangrijkste dat de gameplay voldoende content biedt om aantrekkelijk te blijven. D3 had nephalem rifts, greater rifts en bounties als voornaamste endgame content. Van wat ik nu gezien heb heeft D4 nightmare dungeons, en dat was het volgens mij wel? Corrigeer me uiteraard als ik het mis heb. Bij D3 waren de eerste 2 weken van een season altijd super verslavend en meeslepend, waarna het ook wel als een nachtkaars uitging vaak. Hopelijk weet D4 de speler wat langer vast te houden.

Nogmaals, ik ben gematigd enthousiast maar mis vooral veel informatie over endgame en wat dat de speler gaat bieden. Vooralsnog maakt dat + de slechte reputatie van Blizzard de laatste jaren dat ik nog niet durf te pre-orderen :+

Tesla M3LR '21

Pagina: 1 ... 36 ... 213 Laatste