Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Kun je de game eigenlijk fysiek kopen? En waar kun je hem digitaal kopen buiten battle.net?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Vortigen schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 15:03:
Na de beta weekenden gespeeld te hebben denk ik dat dit een goede game gaat worden.
Deze laatste server slam voelde voor mij aan als een verbetering t.o.v. de vorige betas.

Voor mij persoonlijk echter niet genoeg om er 90,- euro voor te betalen dus heb ik de preorder geannuleerd.
Ik ga het zeker spelen maar wacht nog even totdat het wat patches en balancing heeft gehad.

De prijs van 70,- voor de standard edition vind ik nogal fors maar ja, dat lijkt de nieuwe standaard te worden voor triple A games 🙂

Ik blijf dit topic met aandacht volgen en wens "early accessers" en "release day" spelers heel veel plezier toe 👍
70 is ook veel te duur, zeker omdat ze ook nog eens flink €€€ gaan harken met een battle pass systeem. En dan ook nog 2 duurdere versies verkopen waarbij je 'up to' 4 dagen eerder kan spelen. Daar doe ik niet aan mee.

Ik heb een Nvidia Diablo 4 Standard voucher van iemand overgenomen voor €45 , diegene kreeg hem bij een nieuwe 40XX kaart. Dat vind ik een betere prijs voor een game die vol zit met battle pass en shop meuk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 17:23:
[...]

Ben benieuwd of de map progress na een seizoen ook bij elkaar opgeteld wordt.
Ja soort van wel. alles wat je doet in de season word overgezet naar Eternal Realm (non season)

[ Voor 71% gewijzigd door Ricmaniac op 16-05-2023 19:09 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
stin00 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 19:02:
[...]

70 is ook veel te duur, zeker omdat ze ook nog eens flink €€€ gaan harken met een battle pass systeem. En dan ook nog 2 duurdere versies verkopen waarbij je 'up to' 4 dagen eerder kan spelen. Daar doe ik niet aan mee.

Ik heb een Nvidia Diablo 4 Standard voucher van iemand overgenomen voor €45 , diegene kreeg hem bij een nieuwe 40XX kaart. Dat vind ik een betere prijs voor een game die vol zit met battle pass en shop meuk :+
Je bent niet verplicht om een battlepass te kopen of de shop te gebruiken.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:54
Tja de aanschafprijs is om de ontwikkelkosten terug te verdienen. De battle pass om de operationele kosten te dekken. Op zich goed dat er een toekomstbestendig verdienmodel is lijkt me.

Dat de prijsstelling behoorlijk fors is klopt wel ja. Aan de andere kant een MS Office licentie kost je ook iets van 100 per jaar... Het is maar net waarmee je vergelijkt :)

Zelf de goedkoopste D4 variant gekozen; cosmetische zooi geef ik weinig om en ARPGs raak ik na een tijdje wel op uitgekeken.

[ Voor 15% gewijzigd door Morrar op 16-05-2023 21:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 23:38

Vagax

Hehe

Voor de personen die werkelijks niets geven om cosmetics zullen sowieso het goedkoopst uitkomen aangezien ze geen Deluxe/Ultimate, iets van de cosmetics shop of een battle pass premium willen kopen.

Misschien dan wel de Deluxe voor de weekend launch maar voor de rest zit je goed

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Knoop doorgehakt: zodra ik een nieuwe tv heb zal ik DIV aanschaffen voor de PS5! Chatten etc zal dan ongetwijfeld minder fijn zijn, maar dat ervaar ik dan wel weer. Meestal speel ik Diablo toch solo en trade ik nauwelijks met anderen.

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:20
Iemand anders ook mail gehad over de beta? Staat bij mij alleen in dat ik de wolf pack en voyager title krijg maar niets over dat ik de ashava mount throphy krijg terwijl ik wel de boss heb verslagen. Weet 100% zeker dat ik de achievement had gekregen.

Ben niet de enige blijkbaar:
https://reddit.com/r/Diab...lam_congrats_email_today/

[ Voor 19% gewijzigd door Ryatzu op 17-05-2023 07:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:50
Mijne is 'nog' generieker. Ashava gedood, en de vorige had ik al...

Thank you, xxxx.

We appreciate you for rising to the challenge and participating in the Diablo® IV Server Slam. We asked the world to storm our servers and push our infrastructure to its limits, and you gave ‘em Hell! The wanderers of Sanctuary took on the monstrous World Boss Ashava, and while many perished, scores of players secured their victory and banished the beast back to where he came from.

The next era of Sanctuary is ready to be unleashed upon the world and our team could not have done it without you. We look forward to seeing you at the Gates of Hell when Diablo IV launches on 6 June.

[ Voor 3% gewijzigd door blahenazo op 17-05-2023 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blahenazo schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 07:36:
Mijne is 'nog' generieker. Ashava gedood, en de vorige had ik al...

Thank you, xxxx.

We appreciate you for rising to the challenge and participating in the Diablo® IV Server Slam. We asked the world to storm our servers and push our infrastructure to its limits, and you gave ‘em Hell! The wanderers of Sanctuary took on the monstrous World Boss Ashava, and while many perished, scores of players secured their victory and banished the beast back to where he came from.

The next era of Sanctuary is ready to be unleashed upon the world and our team could not have done it without you. We look forward to seeing you at the Gates of Hell when Diablo IV launches on 6 June.
Exact dezelfde hier. Ze erkennen in ieder geval onze epische inzet. ;)

Edit:
Zie net dit onderaan de mail: “Congratulations on your conquests in Sanctuary. Culling swarms of demons and reaching Level 20 has earned you the Beta Wolf Pack and Early Voyager Title.”
(Vorige beta al vrijgespeeld)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2023 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-07 22:46
Ik werd een Early Voyager genoemd en iets over de Wolf Pack Beta pup idd. Maar niks over de Ashava mount terwijl ik die twee keer heb gedood (heb er een screenshot van).

Echter maak ik me er geen zorgen over, als ik de mount straks niet heb, dan stuur ik gewoon mijn screenshot en dan krijg ik die mount toch wel.

Nu op zoek naar iemand die een Nvidia Diablo 4 Standard voucher over heeft!

[ Voor 11% gewijzigd door Ohmarinus op 17-05-2023 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ohmarinus schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:26:
Ik werd een Early Voyager genoemd en iets over de Wolf Pack Beta pup idd. Maar niks over de Ashava mount terwijl ik die twee keer heb gedood (heb er een screenshot van).

Echter maak ik me er geen zorgen over, als ik de mount straks niet heb, dan stuur ik gewoon mijn screenshot en dan krijg ik die mount toch wel.

Welke mount?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blahenazo
Hopelijk bedoelt hij de 'Fang of ashava' als cosmetic op uw pony :)'
anders zal het wel een teleurstelling zijn , Want twas vrij duidelijk in de dev stream dat de mount zelf er niet bij was.

[ Voor 14% gewijzigd door blahenazo op 17-05-2023 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:10
Hier ook na de betas en server slam een mail gehad, maar in geen enkele staat iets over een beloning. We gaan het wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 14:07

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Alle beta's meegedaan, maar geen mail ontvangen

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:26:

Je krijgt geen mount though. je krijgt alleen die hoorn als trophy die je op je paard kan doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XLapi2hEBaZ4G0Tn9Hw1Shfinp0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WOdCmssPJVLjD5nig5vLpNMe.png?f=fotoalbum_large

Zolang je de achievement had dat je ashava op level 20 had gekilled zit je goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Ricmaniac op 17-05-2023 09:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09:58

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Nou, ik heb Ashava niet gezien en ook qua character niet eens in de buurt gekomen. Overigens speelde ik op T2 dus zelfs met genoeg tijd had 't waarschijnlijk niet gelukt. Maar ach, 't maakt mij niet zo gek veel uit. Deze ronde heb ik wel meer lagspikes en rubber banding gemerkt.

Ik weet nog niet of ik de game ga kopen. Het is duur en ik voel in Blizzard geen partij die begaan is met de gamer (c.q. consument). Het gedoe over of iets wel of geen P2W is en in hoeverre ik wil marchanderen met definities voor een dure game waarbij de toekomst nog maar afwachten is (enter glijdende schaal) maakt dat ik redelijk neig naar 'laat maar'. En da's wel jammer. Want de gameplay is heerlijk en de grafische setting mooi.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:28

Kluus

Gang is alles

Hier ook alleen de generieke mail gehad. Ik heb wel t/m level 20 gespeeld en Ashava gekilled. Geen idee meer of ik daar een achievement voor kreeg, maar dacht het wel. Ik had sowieso wel de loot. We zien het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
Ricmaniac schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:18:
[...]

Je krijgt geen mount though. je krijgt alleen die hoorn als trophy die je op je paard kan doen.

[Afbeelding]

Zolang je de achievement had dat je ashava op level 20 had gekilled zit je goed.
Damn, ik heb tijdens de beta snel rondgekeken en zag ergens een foto van een mount die half decayed was met een berichtje erbij dat dat een soort reward zou zijn als je Ashava verslaat. Heb het niet te uitgebreid gelezen omdat ik de beta wilde spelen, maar blijkbaar is het dus alleen een cosmetic hoorn :+

Daarnaast las ik op D4 forums ook mensen klagen over die mail en dat er niks werd gezegd over de mount die ze zouden krijgen, daardoor dacht ik er eigenlijk nog eens aan, zo van 'Hmm, ja, waar is die mount eigenlijk?'.

Nevermind!
Klauwhamer schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:39:
Nou, ik heb Ashava niet gezien en ook qua character niet eens in de buurt gekomen. Overigens speelde ik op T2 dus zelfs met genoeg tijd had 't waarschijnlijk niet gelukt. Maar ach, 't maakt mij niet zo gek veel uit. Deze ronde heb ik wel meer lagspikes en rubber banding gemerkt.

Ik weet nog niet of ik de game ga kopen. Het is duur en ik voel in Blizzard geen partij die begaan is met de gamer (c.q. consument). Het gedoe over of iets wel of geen P2W is en in hoeverre ik wil marchanderen met definities voor een dure game waarbij de toekomst nog maar afwachten is (enter glijdende schaal) maakt dat ik redelijk neig naar 'laat maar'. En da's wel jammer. Want de gameplay is heerlijk en de grafische setting mooi.
Erger dan de D3 auction house onzin kan het gelukkig niet worden _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door Ohmarinus op 17-05-2023 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:07
Druid spelers hier op de slam? Kon niet spelen, maar tijdens de beta vond ik druid veruit het leuksts. Maar zo ontzettend zwak in de open world dat ik er weinig plezier uithaalde.

Zeker als je dan een andere class probeert die veel soepeler ging.

Is dat al iets verbeterd? Want dat was toch wel een van de grootste dingen uit de beta, dat de druid zwaar tegenviel. Verder speelde het spelletje lekker weg, maar ik wacht de reviews af na launch en wat blizz gaat doen met die semi p2w neigingen.

[ Voor 14% gewijzigd door LZ86 op 17-05-2023 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:40

Achja, elke publisher/developer bestaat primair om iets te verdienen.
Als ik plezier heb met een game denk ik er verder niet zoveel over na en maak ik een afweging over euro/uur.
Zo was Valheim echt een van de beste aankopen ooit, maar Diablo 1, 2 en 3 waren ook super aankopen.

Op die manier kan je het ook mooi vergelijken met een avondje bioscoop of de aanschaf van een boek.

[ Voor 5% gewijzigd door 1Mark op 17-05-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ik heb ergens wel hetzelfde. Hoe blizz de laatste jaren met klanten omgaat onder het juk van activision is gewoon kut.

Ik vrees ook voor een p2w gezeik, alhoewel het niet erger kan dan het real money auction house uit D3

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Het gedoe over of iets wel of geen P2W is en in hoeverre ik wil marchanderen met definities voor een dure game waarbij de toekomst nog maar afwachten is (enter glijdende schaal) maakt dat ik redelijk neig naar 'laat maar'. En da's wel jammer. Want de gameplay is heerlijk en de grafische setting mooi.
En dit vind ik dus een klein beetje raar (raar misschien niet het juiste woord) zeg maar :P Als de gameplay heerlijk is en grafische setting je bevalt dan is het toch gewoon prima om te kopen ? mits je die 70€ kan missen natuurlijk.

pay2win is er niet en ze blijven zeggen dat er geen pay2win in komt. Geeft dat 100% garantie? nee maar is dat het waard om de game dan gewoon een kans te geven als je vind dat het wel lekker speelt en er mooi uit ziet. Wat mij betreft wel.

19 jaar geleden ofzo kocht ik need for speed underground 2 voor 55 of 60 euro ofzo. vind het zelfs bijzonder dat we tegenwoodig nog steeds rond die bedragen betalen voor games gezien de inflatie in alle andere markten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:28

Kluus

Gang is alles

Met betrekking tot pay2win: ik neem ook aan dat Blizzard geleerd heeft van Diablo 3 en de "RMAH" destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51
Ik snap de discussie ook niet echt over P2W. De battlepasses worden in meer games gebruikt en in geen een is dat echt Pay2Win.

Verder speel ik op de PS en de games daar zijn al een behoorlijke tijd rond de 60-70 en nu ook... de duurdere edities vind ik het sowieso niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 15:51

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Mad-Matt schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:12:
Alle beta's meegedaan, maar geen mail ontvangen
Je bent niet de enige hoor, ik heb hem ook (nog) niet gehad maar ik twijfel er niet aan dat dat vanzelf binnen zal komen, naar wat ik begrijp is het toch een hele generieke mail.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

1Mark schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:38:
[...]Achja, elke publisher/developer bestaat primair om iets te verdienen.
Begrijp mij niet verkeerd he: ik misgun niemand een boterham, maar ik heb wel ernstige vraagtekens bij wat Blizzard als methodes gebruikt. Het is echt niet onmogelijk een AAA-franchise levend te houden zónder een store. Dat is al een ding. En dat ding is uiteraard op de bekende manier ingericht: met fiat koop je currency en met die currency koop je de ingame shit. Uiteraard wordt dit aangeboden in bundeltjes die altijd nét niet lekker aansluiten waardoor je een incentive hebt meer te kopen. Het zijn allemaal van dit soort nare tactieken die mij steeds meer opvallen en tegen de borst stuit. Niet alleen bij Blizzard overigens.
1Mark schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:38:
[...]Als ik plezier heb met een game denk ik er verder niet zoveel over na en maak ik een afweging over euro/uur.
Zo was Valheim echt een van de beste aankopen ooit, maar Diablo 1, 2 en 3 waren ook super aankopen.

Op die manier kan je het ook mooi vergelijken met een avondje bioscoop of de aanschaf van een boek.
Dat klopt. En dat heb ik ook. Als ik voor 7 tientjes deze game zou kunnen kopen en er was géén shop en een duidelijke indicator dat Blizzard controle houdt over trading en botting, zou het voor mij een nobrainer zijn. Zelfs DLC-packs van een paar tientjes per half jaar -- prima. Graag zelfs.

Maar alle kutzooi rondom Blizzard de afgelopen jaren (RMAH bij Diablo III incluis) maakt dat Blizzard vooral voor een nare bijsmaak zorgt en daar heb ik gewoon geen zin in.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Nu online
Blizzard is ervan overtuigd dat de launch van Diablo IV vlot zal verlopen: https://playsense.nl/5415...blo-iv-vlot-zal-verlopen/

Daarom is het ook fijn dat de release op 2 & 6 Juni valt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Ricmaniac schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:43:
[...]

En dit vind ik dus een klein beetje raar (raar misschien niet het juiste woord) zeg maar :P Als de gameplay heerlijk is en grafische setting je bevalt dan is het toch gewoon prima om te kopen ? mits je die 70€ kan missen natuurlijk.
Nee, dat is het niet. Omdat Blizzard niet mijn voordeel van de twijfel geniet -- Blizzard heeft zelfs hard gewerkt om dat te verhinderen de afgelopen paar jaar. Omdat ik niet het risico wil lopen dat Blizzard straks tóch "quality of life" gaat introduceren in de shop en ik tot de conclusie kom naïef te zijn geweest en dat geld over de balk heb gegooid. Het zou voor mij namelijk alle lol in de game weghalen. Principes, I guess.

Die zeven tientjes? I really don't care. Maar dat maakt niet dat ik onderdeel ben of wil zijn van het probleem: slecht gedrag belonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:48
Ricmaniac schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:43:
[...]

pay2win is er niet en ze blijven zeggen dat er geen pay2win in komt. Geeft dat 100% garantie? nee maar is dat het waard om de game dan gewoon een kans te geven als je vind dat het wel lekker speelt en er mooi uit ziet. Wat mij betreft wel.

19 jaar geleden ofzo kocht ik need for speed underground 2 voor 55 of 60 euro ofzo. vind het zelfs bijzonder dat we tegenwoodig nog steeds rond die bedragen betalen voor games gezien de inflatie in alle andere markten.
Volledig mee eens, ik snap het hele goede rondom de prijzen van (AAA) spellen ook niet goed, ja ze zijn een 10tje duurder dan 10 jaar geleden maar 10% inflatie over 10 jaar valt echt reuze mee.

Verder snap ik het hele P2W gedoe rond Diablo sowieso niet zo goed (tenzij je alleen PVP wil spelen). Het is toch geen race om als eerste het spel ge min/maxed te hebben? Blizzard zal mensen die meer betalen echt niet ineens een mastersword of iets dergelijks geven waarmee ze alles kunnen one-shotten en spelers die niet voor een battlepass betalen van het spel kunnen verbannen, of mis ik hier iets?

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eehbiertje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 08:21
crimby schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:50:
Ik snap de discussie ook niet echt over P2W. De battlepasses worden in meer games gebruikt en in geen een is dat echt Pay2Win.
Nee maar de extra gold drop en magic find wel in d4. Stel we zijn beide lvl 50/100 en jij vind 50% meer legs dan mij ivm je magic find.. je kan sneller upgraden met gold terwijl ik langer moet farmen.

dat noem ik p2w
nu is het sowieso geluk hebben in feite maar toch. in een game waar alles draait om je gear en daarna pas je skills is dit niet iets wat je moet willen.

lees net dat mensen nu al refunds aan het aanvragen zijn omdat ze de mount niet krijgen 8)7

buiten dat om nog steeds bezig met het lagspikes verhaal van de beta (3/4 sec freezes)
waarschijnlijk ligt het aan de moca connection.. want D3 even weer opgestart en daar heb ik ze ook alleen dan om de 15 min een x 1 a 2 sec..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

frankv120 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:21:
[...]Volledig mee eens, ik snap het hele goede rondom de prijzen van (AAA) spellen ook niet goed, ja ze zijn een 10tje duurder dan 10 jaar geleden maar 10% inflatie over 10 jaar valt echt reuze mee.
Gelieve mijn opmerkingen niet te reduceren tot "hij vindt het gewoon te duur" -- dat is niet zo. Ik kan prima een vertaalslag maken naar euro-per-uur-plezier en dat is niet waar het (mij) om gaat. Waar het wel om gaat is het risico dat het spel alsnog wordt verziekt door "quality of life" or "pay for convenience" of andere eufemismen voor P2W -- en tien tegen één dat het vroeg of laat geintroduceerd wordt. Omdat het werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frankv120
Klauwhamer schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:36:
[...]

Gelieve mijn opmerkingen niet te reduceren tot "hij vindt het gewoon te duur" -- dat is niet zo. Ik kan prima een vertaalslag maken naar euro-per-uur-plezier en dat is niet waar het (mij) om gaat. Waar het wel om gaat is het risico dat het spel alsnog wordt verziekt door "quality of life" or "pay for convenience" of andere eufemismen voor P2W -- en tien tegen één dat het vroeg of laat geintroduceerd wordt. Omdat het werkt.
Dan gelieve niet het 2e (belangrijkere) deel van mijn comment niet te negeren. Als je verwacht dat het spel niets voor je is omdat "er een kans is" dat mensen die meer betalen ergens een voordeel gaan krijgen laat je het toch lekker links liggen? Op tweakers klagen en assumpties maken gaat je niet verder helpen in je strijd tegen het "grote gemene" Blizzard.
Assumption is the mother of all f*ck ups.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LZ86 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:38:
Druid spelers hier op de slam? Kon niet spelen, maar tijdens de beta vond ik druid veruit het leuksts. Maar zo ontzettend zwak in de open world dat ik er weinig plezier uithaalde.

Zeker als je dan een andere class probeert die veel soepeler ging.

Is dat al iets verbeterd? Want dat was toch wel een van de grootste dingen uit de beta, dat de druid zwaar tegenviel. Verder speelde het spelletje lekker weg, maar ik wacht de reviews af na launch en wat blizz gaat doen met die semi p2w neigingen.
Ik heb een druid tot level 16 gespeeld (uiteindelijk rogue doorgezet naar 20 voor Ashava).
Alleen melee met shred als belangrijkste skill gespeeld. Die vond ik in de open bèta al heel fijn spelen maar is juist iets minder fijn geworden. Hij schijnt meer damage te doen maar dat maakte niet heel significant verschil (een level 10 of zo sorc is nog steeds 5 keer zo snel klaar met een boss of iets in die orde van grootte).
Wat ik wel heel erg merkte was dat ze de heal gehalveerd hebben van 2% van je max health als je een vijand raakt naar 1%. Daardoor was het een stuk lastiger om in leven te blijven en was ik constant blood howl aan het gebruiken tussendoor. Vond op een gegeven moment een helm die healt als je een tijdje niet geraakt bent wat wel hielp tussen reguliere gevechten door.
Maar tegen bosses moest ik echt wel goed opletten dat ik niet te veel geraakt werd anders dan had ik mijn potions nodig en haalde ik het niet altijd tot het einde van het gevecht.
Al met al vond ik de druid nog steeds leuk, maar hij voelde alleen maar zwakker dan vorige keer... Vooral nogal wrang dat een melee rogue eigenlijk op alle vlakken beter is... Betere mobility, veel betere damage en ook betere selfheal (al kost het een paar extra skillpoints) wat ik helemaal een belediging voor de druid vind want dat zou volgens mij juist moeten zijn waar een druid goed in is.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Betreft P2W, de Battle Pass zal wel boosters en dergelijke kennen maar deze zullen allemaal onder de Free battle pass vallen.

Voor de rest zie ik het er voorlopig niet in dat ze P2W (als in bijvoorbeeld level boosters of skill boosters) elementen gaan toevoegen aangezien ze de komende seizoenen zich eerder bezighouden met het opzetten van een vertrouwde playerbase voor hun live service game.

Het blijft 100% "kijken in mijn glazen bol" werk om te voorspellen wat Blizzard gaat doen en als je er niet goed bij voelt moet je zeker Diablo niet kopen, ik heb de dev blogs en streams allemaal gezien, de beta's gespeeld en kan zelf met zekerheid zeggen dat ik het wel naar me zin gaat krijgen straks. Er zijn niet veel games van AAA developers die zo veel inzicht geven op een game voor dat die uitkomt zoals ze nu doen bij Diablo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

frankv120 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:40:
[...]

Dan gelieve niet het 2e (belangrijkere) deel van mijn comment niet te negeren. Als je verwacht dat het spel niets voor je is omdat "er een kans is" dat mensen die meer betalen ergens een voordeel gaan krijgen laat je het toch lekker links liggen? Op tweakers klagen en assumpties maken gaat je niet verder helpen in je strijd tegen het "grote gemene" Blizzard.
Assumption is the mother of all f*ck ups.
Dat doe ik wel omdat ik meermaals heb uitgelegd wat voor mij het probleem is. Dat jij dat niet begrijpt en/of helemaal anders ziet neem ik ter kennisgeving aan -velen met jou-, maar dat is niet een gesprek dat ik tot in den treuren wil herhalen. Daarom laat ik het achterwege: 1) het heeft niets te maken met waar ik wél op reageer en 2) ik heb al uitgelegd waar mijn probleem zit.

Dat je vervolgens besluit jezelf nog maar eens te herhalen met een open deur "dan koop je het toch niet" illustreert waarom ik het doelbewust liet liggen. Want die beslissing heb ik al genomen; je vertelt hier niets nieuws en je doet geen waardevolle suggesties.

Edit: Ik heb overigens ook een broertje dood aan mensen die vinden dat negatieve dingen vooral niet gezegd mogen worden in een draad als deze. Misschien moet er een tweede topic gestart worden, waar louter simpen is toegestaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Klauwhamer op 17-05-2023 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VP.
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 18:53

VP.

ShadowBumble schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:53:
[...]

Je bent niet de enige hoor, ik heb hem ook (nog) niet gehad maar ik twijfel er niet aan dat dat vanzelf binnen zal komen, naar wat ik begrijp is het toch een hele generieke mail.
Na de eerste beta ook geen mail gehad. Vervolgens ergens in m’n Bnet account settings iets van promotional mails aangezet, en nu bij deze beta wel een mail ontvangen 🙂

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Klauwhamer schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 10:54:
[...]
Begrijp mij niet verkeerd he: ik misgun niemand een boterham, maar ik heb wel ernstige vraagtekens bij wat Blizzard als methodes gebruikt. Het is echt niet onmogelijk een AAA-franchise levend te houden zónder een store. Dat is al een ding. En dat ding is uiteraard op de bekende manier ingericht: met fiat koop je currency en met die currency koop je de ingame shit. Uiteraard wordt dit aangeboden in bundeltjes die altijd nét niet lekker aansluiten waardoor je een incentive hebt meer te kopen. Het zijn allemaal van dit soort nare tactieken die mij steeds meer opvallen en tegen de borst stuit. Niet alleen bij Blizzard overigens.
Ik begrijp je hier helemaal in en “het is geen P2W” begint een vervelende en simpele reactie te worden.
Het gaat erom hoe Blizzard het monetization gebeuren gaat presenteren. Ik hoop dat je niet iedere keer met inloggen naast de shop: “NEW!!!!”, ziet staan bijvoorbeeld. De shop wordt ook gepersonaliseerd om je nog meer te prikkelen.
Wat ik echt netjes zou vinden is dat hele shop niet in het menu komt te staan tijdens het spelen maar dat zal wel gewoon.
Tevens kan men wel zeggen dat je maar geen Premium BP moet kopen maar je gaat uiteraard heel goed zien bij ieder level wat je dan had kunnen verdienen. :P Dat zijn allemaal van die maniertjes die ik in een F2P wel oké vind maar bij een full-priced game… ik weet het niet hoor.

Voor mij is er nog geen reden om de game niet te halen want ik heb er enorm veel zin in. De manier waarop ze alles gaan presenteren is wel belangrijk want als het manipulerend gaat aanvoelen ben ik er snel klaar mee weet ik uit ervaring.
Als de ervaring niet manipulerend aanvoelt zou ik met alle liefde ieder seizoen(mits zin in een season) een Premium BP. Geld gaat het niet om.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2023 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
Hoet echt gaat uitpakken is de vraag maar dan heb ik en de meeste de game toch al gekocht.Die shop ga je hoe dan ook meer zien dan je lief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 12:55:
[...]

Ik begrijp je hier helemaal in en “het is geen P2W” begint een vervelende en simpele reactie te worden.
Het gaat erom hoe Blizzard het monetization gebeuren gaat presenteren. Ik hoop dat je niet iedere keer met inloggen naast de shop: “NEW!!!!”, ziet staan bijvoorbeeld. De shop wordt ook gepersonaliseerd om je nog meer te prikkelen.
Wat ik echt netjes zou vinden is dat hele shop niet in het menu komt te staan tijdens het spelen maar dat zal wel gewoon.
Tevens kan men wel zeggen dat je maar geen Premium BP moet kopen maar je gaat uiteraard heel goed zien bij ieder level wat je dan had kunnen verdienen. :P Dat zijn allemaal van die maniertjes die ik in een F2P wel oké vind maar bij een full-priced game… ik weet het niet hoor.

Voor mij is er nog geen reden om de game niet te halen want ik heb er enorm veel zin in. De manier waarop ze alles gaan presenteren is wel belangrijk want als het manipulerend gaat aanvoelen ben ik er snel klaar mee weet ik uit ervaring.
Als de ervaring niet manipulerend aanvoelt zou ik met alle liefde ieder seizoen(mits zin in een season) een Premium BP. Geld gaat het niet om.
Kijk, dit vind ik een veel begrijpelijkere reactie. Ik ben zelf ook zeker geen fan van battlepasses, al helemaal omdat ik waarschijnlijk niet genoeg tijd heb om te gamen om deze te completen, maar ben nog veel minder fan van het eeuwige geroeptoeter dat mensen een spel niet moeten kopen omdat er een kans bestaat dat er een P2W element in komt dat uberhaupt geen invloed zal hebben op het grootste deel van de playerbase.

Net als dat op Reddit veel mensen aan het huilen waren over het niet kunnen bemachtigen van de Ashava mount trophy, omdat deze "te moeilijk" zou zijn en daarom het spel gingen refunden. Ik heb zelf ook nog niet gepreorderd omdat ik nog twijfel over welke editie ik het liefst wil, maar dat zie ik over 2 weken wel. Mij hoor je in ieder geval niet meer huilen over wel of geen battlepass/P2W, alleen over de mensen die hier zonder argumenten over door blijven gaan.

Toepasselijke screenshot die ik tegen kwam in een reddit thread.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
eehbiertje schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:25:
[...]

Nee maar de extra gold drop en magic find wel in d4. Stel we zijn beide lvl 50/100 en jij vind 50% meer legs dan mij ivm je magic find.. je kan sneller upgraden met gold terwijl ik langer moet farmen.

dat noem ik p2w
nu is het sowieso geluk hebben in feite maar toch. in een game waar alles draait om je gear en daarna pas je skills is dit niet iets wat je moet willen.

lees net dat mensen nu al refunds aan het aanvragen zijn omdat ze de mount niet krijgen 8)7

buiten dat om nog steeds bezig met het lagspikes verhaal van de beta (3/4 sec freezes)
waarschijnlijk ligt het aan de moca connection.. want D3 even weer opgestart en daar heb ik ze ook alleen dan om de 15 min een x 1 a 2 sec..
Hoe werkt dat met die 'meer magic find'?

Volgens mij is dat voordeel voor iedereen hetzelfde toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 12:55:
[...]

Grappig dat sommige lieden het "nu" ineens "wel" willen begrijpen. Voor iedereen die nu een échte AHA!-erlebnis had, doe jezelf een lol en check deze video waarin Josh Strife het zeer uitvoerig en precies uitlegt, hoe de manipulatieve toolkit van MTX er uit ziet vandaag de dag-- en waar Blizzard met Immortal de absolute Bentley heeft uitgebracht.

Voor mij verstiert manipulatie alle spelplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klauwhamer schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:33:
[...]
Grappig dat sommige lieden het "nu" ineens "wel" willen begrijpen.
Waarschijnlijk omdat je teveel nadruk op P2W legde en daar is vooralsnog (zover bekend) geen sprake van.
Voor mij verstiert manipulatie alle spelplezier.
Yes!

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2023 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:34

Dazzler2120

FP ProMod
[...]

en waar Blizzard met Immortal de absolute Bentley heeft uitgebracht.
Je vergeet wel dat Immortal voor een totaal andere doelgroep is gereleased, voor een doelgroep waar mobile gaming meer wordt gedaan dan console/pc gaming én waar mtx betalingen veel beter lopen dan de rest van de wereld. In de basis is Immortal als doelgroep gericht op de Chinese markt, niet op de Europese markt.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Dazzler2120 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:43:
[...]

Je vergeet wel dat Immortal voor een totaal andere doelgroep is gereleased, voor een doelgroep waar mobile gaming meer wordt gedaan dan console/pc gaming én waar mtx betalingen veel beter lopen dan de rest van de wereld. In de basis is Immortal als doelgroep gericht op de Chinese markt, niet op de Europese markt.
Nee, dat vergeet ik helemaal niet. Feit is dat Blizzard willens en wetens Immortal heeft uitgebracht. En dat zegt wat over het ethische besef van Blizzard. En dat is een valide punt om een bedrijf op af te rekenen. Wat je zegt, doet er gewoon helemaal niet toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
Dazzler2120 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:43:
[...]

Als ze het nu alleen in China hadden uitgebracht had ik er nog ergens begrip voor kunnen hebben. Dat hebben ze echter niet gedaan. Ze hebben die ranzige moneygrab die niets anders tot doel heeft dan mensen geld afhandig maken met p2w systemen en verslavingsgevoelige shit ook in de rest van de wereld gegooid. Daarmee hebben ze bij heel veel mensen flink wat credits verloren. Ook bij mij.

Inmiddels is in China er veel gezeik en is Blizz daar nu atm helemaal niet meer actief na dat akkefietje op weibo en het verlies van hun partner daar.

Vroeger stond Blizzard voor een insta buy, de kwaliteit was altijd top. Nu is die naam volledig te grabbel gegooid, en het immortal debacle is daar een hele grote invloed op geweest. Vandaar dat velen, waaronder ik ook heel voorzichtig ben met D4 en hoe ze het gaan monetizen. Ik vertrouw Blizzard gewoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Klauwhamer schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:44:
[...]

Nee, dat vergeet ik helemaal niet. Feit is dat Blizzard willens en wetens Immortal heeft uitgebracht. En dat zegt wat over het ethische besef van Blizzard. En dat is een valide punt om een bedrijf op af te rekenen. Wat je zegt, doet er gewoon helemaal niet toe.
Dit dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Klauwhamer schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:44:
[...]

Je vindt het een valide punt om het een bedrijf aan te rekenen dat ze nadenken over hoe ze winstmaximalisatie kunnen toepassen? Dat ze er bedrijfskundig naar kijken voor een product release en nadenken over wat voor hun het beste verdienmodel is van dat product voor een specifieke markt? Ik verwacht niks anders dan een commercieel bedrijf.
Maar goed, je hoeft mij verder niet te overtuigen over mtx en p2w mechanics (dat zijn uiteraard nog 2 verschillende dingen), uiteindelijk is het ieders keuze daar wel/niet een mening over te vormen en daar wel/niet in deel te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Trouwens, even ter mijn beeldvorming, welke features die gepland zijn worden momenteel gezien als P2W voor Diablo IV? Eerdere announcements hadden de buyable battle pass toch alleen maar als cosmetics aangemerkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
Dazzler2120 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:55:
Trouwens, even ter mijn beeldvorming, welke features die gepland zijn worden momenteel gezien als P2W voor Diablo IV? Eerdere announcements hadden de buyable battle pass toch alleen maar als cosmetics aangemerkt?
Zie het filmpje dat ik een paar comments hierboven linkte. Daarin wordt het uitgelegd. Volgens mij is daarmee de discussie ook een beetje over omdat ik hier vooral heel veel aannames lees over wat Blizzard in de toekomst wel allemaal niet van plan zou kunnen zijn kwa monetisation.

Vooralsnog geven ze aan dat dit bij D4 niet P2W gaat zijn. En ja, ook ik heb ethische bezwaren tegen het gebruik van verslavingsgevoelige mechanics om zo geld te verdienen aan mensen (dus ook aan kinderen en tieners).

[ Voor 33% gewijzigd door Ohmarinus op 17-05-2023 13:58 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Dazzler2120 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:51:
[...]

Je vindt het een valide punt om het een bedrijf aan te rekenen dat ze nadenken over hoe ze winstmaximalisatie kunnen toepassen? Dat ze er bedrijfskundig naar kijken voor een product release en nadenken over wat voor hun het beste verdienmodel is van dat product voor een specifieke markt? Ik verwacht niks anders dan een commercieel bedrijf.
Ja, dat vind ik inderdaad. Zéker als het ten koste gaat van kwaliteit van games. Als het teert op gokverslaving (van o.a. minderjarigen). Als er een legertje psychologen aan te pas komt om mechanics te bedenken die precies de juiste sweetspot raken bij effort/reward, of obfuscation toepassen op de store door intermediate currencies in een game te stoppen met maar één doel: melken. Dit gedrag is niet (ik herhaal: niet) inherent aan een succesvol commercieël bedrijf.

Dat men denkt dat geld verdienen niet kan zonder moreel besef, is de grote winst van de B.V. Nederland, geleid door decennia neoliberaal afbraakbeleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Finraziel schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:49:
[...]

Ik heb een druid tot level 16 gespeeld (uiteindelijk rogue doorgezet naar 20 voor Ashava).
Alleen melee met shred als belangrijkste skill gespeeld. Die vond ik in de open bèta al heel fijn spelen maar is juist iets minder fijn geworden. Hij schijnt meer damage te doen maar dat maakte niet heel significant verschil (een level 10 of zo sorc is nog steeds 5 keer zo snel klaar met een boss of iets in die orde van grootte).
Wat ik wel heel erg merkte was dat ze de heal gehalveerd hebben van 2% van je max health als je een vijand raakt naar 1%. Daardoor was het een stuk lastiger om in leven te blijven en was ik constant blood howl aan het gebruiken tussendoor. Vond op een gegeven moment een helm die healt als je een tijdje niet geraakt bent wat wel hielp tussen reguliere gevechten door.
Maar tegen bosses moest ik echt wel goed opletten dat ik niet te veel geraakt werd anders dan had ik mijn potions nodig en haalde ik het niet altijd tot het einde van het gevecht.
Al met al vond ik de druid nog steeds leuk, maar hij voelde alleen maar zwakker dan vorige keer... Vooral nogal wrang dat een melee rogue eigenlijk op alle vlakken beter is... Betere mobility, veel betere damage en ook betere selfheal (al kost het een paar extra skillpoints) wat ik helemaal een belediging voor de druid vind want dat zou volgens mij juist moeten zijn waar een druid goed in is.
Thanks, ziet er dus niet goed uit voor druid....

Ik ga niet meteen op lauch kopen/spelen, dus ik wacht even af tot mensen max lvl druids hebben tot ik mijn eindoordeel maak. Maar de ervaring is helaas dus nog hetzelfde. Sorc/Necro doen op een lager lvl content 5 x zo makkelijk als een druid -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 16:40
Misschien is het ook skill of stijlvoorkeur dat invloed heeft op hoe goed een class voor je werkt.
Ik was bijvoorbeeld beter met een barbarian dan met een rogue, in zowel de 2e als laatste beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ohmarinus schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:57:
[...]

Zie het filmpje dat ik een paar comments hierboven linkte. Daarin wordt het uitgelegd. Volgens mij is daarmee de discussie ook een beetje over omdat ik hier vooral heel veel aannames lees over wat Blizzard in de toekomst wel allemaal niet van plan zou kunnen zijn kwa monetisation.

Vooralsnog geven ze aan dat dit bij D4 niet P2W gaat zijn. En ja, ook ik heb ethische bezwaren tegen het gebruik van verslavingsgevoelige mechanics om zo geld te verdienen aan mensen (dus ook aan kinderen en tieners).
Ah helder, vooral gebaseerd op verwachtingen o.b.v. acties uit het verleden.
Ik heb ergens wel hoop dat ze met alle backlash de laatste jaren op D4 juist heel voorzichtig gaan zijn wat ze wel / niet kunnen doen.
LZ86 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:01:
[...]

Ik ga niet meteen op lauch kopen/spelen, dus ik wacht even af tot mensen max lvl druids hebben tot ik mijn eindoordeel maak. Maar de ervaring is helaas dus nog hetzelfde. Sorc/Necro doen op een lager lvl content 5 x zo makkelijk als een druid -O-
Ik ga dadelijk wel een druid spelen, maar ik lees wisselende verhalen. De verwachting is dat het late-game nog een flink beest kan worden. Bedenk je goed dat je nu nog maar heel 'early' game hebt gezien, incl. builds en dat er constant gebalanceerd gaat worden.
Ik zou een class kiezen voor je main waar je de speelstijl interessant van lijkt (voor mij de druid), en daar de mechanics van leren. Uiteindelijk zal een spel als dit toch een continu balancing blijven - vandaag is sorc het sterkste, wie weet op release rogue en als de seasons beginnen druid. Who knows :+

Plan is hier om te beginnen met een soft-core druid iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

1Mark schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:03:
Misschien is het ook skill of stijlvoorkeur dat invloed heeft op hoe goed een class voor je werkt.
Ik was bijvoorbeeld beter met een barbarian dan met een rogue, in zowel de 2e als laatste beta.
Wellicht schaalt één en ander ook anders naarmate de levels en talent trees vorderen. Zou niet al teveel waarde hechten aan resultaten; het zal mij niet verbazen als Blizzard de laatste beta ook flink inzet op een sanity check op balance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:29
[...]

En daardoor is de Druid voor mij juist uitermate geschikt om mee te beginnen. De eerste playthrough is toch niet super snel omdat je veel nog moet leren. Op het moment dat ik season 1 dan ga beginnen pak ik denk ik Sorcerer. Ook die vind ik leuk, maar daarmee ga ik wat sneller door de levels heen om eerder bij de endgame content te zijn. En dan heb ik ze uiteindelijk wel allebei :)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

Verwijderd

cliché alarm: speel wat je leuk vindt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Dazzler2120 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:04:
Ik ga dadelijk wel een druid spelen, maar ik lees wisselende verhalen. De verwachting is dat het late-game nog een flink beest kan worden. Bedenk je goed dat je nu nog maar heel 'early' game hebt gezien, incl. builds en dat er constant gebalanceerd gaat worden.
Ik zou een class kiezen voor je main waar je de speelstijl interessant van lijkt (voor mij de druid), en daar de mechanics van leren. Uiteindelijk zal een spel als dit toch een continu balancing blijven - vandaag is sorc het sterkste, wie weet op release rogue en als de seasons beginnen druid. Who knows :+

Plan is hier om te beginnen met een soft-core druid iig
Ja, daarom wacht ik ook met het eindoordeel tot er mensen met max lvl druids zijn zodat duidelijk is hoe de power balance is.

Hier was het plan ook soft core druid, maar mijn favoriete content creators voor ARPG content waren allemaal zo enorme negatief over de druid in beta dat ik een sorc heb gemaakt ter vergelijk, en ze hadden gewoon helemaal gelijk, wát een verschil qua snelheid, damage en survivability. Op de low lvl beta was de druid gewoon ruk. Is dat op max level ook zo moeten we inderdaad nog zien

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:34
[...]

Gratis tip van mij: Ga gewoon plezier hebben met die game. :) Kies een class en build die je nu aanspreekt en leef je uit. Wat maakt het nou uit dat een andere class sneller levelt of makkerlijk gear verzamelt? Is het een wedstrijd waarbij je de eerste van de wereld moet worden?

De game heeft in feite geen einde, misschien op de hoogste worldtier de eindbaas verslaan, maar dan komt er vast nog wel moeilijkere content. Het enige wat uiteindelijk telt is of je er lol in hebt. Tot level 25 zegt weinig over hoe het tot level 100 met best in slot gear is, en als de verschillen tussen classes zo groot zijn op max level zal Blizzard dat ook wel weer oplossen in een patch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Ik snap die obsessie ook nooit van mensen om de "allerbeste" class te spelen. Ja leuk dat je alles kan facerollen, totaal geen uitdaging. Ik ga voor de Druid, vond het casten het leukste spelen. Op WoW ook Shaman gemaind en daar komt ie best dicht in de buurt van. Dan is ie maar "zwakker", geeft mij juist meer uitdaging en voldoening. Daarna voor de Barbarian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:09:
cliché alarm: speel wat je leuk vindt. :P
volledig akkoord,
het zal mijn worst wezen dat mijn char niet zo krachtig als rando persoon X op Tiktok / youtube.

Ik kijk met plezier D4 content , maar ik ben een casual player. Dus als een mannen, zoals Kripp/ Rax/wjido -of hoe je hun namen ook schrijft?! -- hun char sheet openen en allemaal legs en XXXX dmg doen.

En dan iets in de trend zeggen van, ik heb 42 uur game time op 48 uur beta ( ik dacht Rax ) dan denk ik , gelukkig maar dat uw char zoveel dmg doet, of zalig speelt ,etc....

Ik zie het als 'hedentendage CS:GO spelen' als je niet kan verdragen dat je als + 40 jarige afgemaakt wordt door tieners dan moet het niet meer spelen' Maar ik kan echt nog genieten van CS:GO met een groepje vrienden. En ook daar is de K/D ratio afhankelijk van dag tot dag.... =)

[ Voor 18% gewijzigd door blahenazo op 17-05-2023 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Daan0s schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:42:
Ik snap die obsessie ook nooit van mensen om de "allerbeste" class te spelen. Ja leuk dat je alles kan facerollen, totaal geen uitdaging. Ik ga voor de Druid, vond het casten het leukste spelen. Op WoW ook Shaman gemaind en daar komt ie best dicht in de buurt van. Dan is ie maar "zwakker", geeft mij juist meer uitdaging en voldoening. Daarna voor de Barbarian.
Meestal kies ik de class welke mij het interessantste lijkt, zeker voor ene eerste playthrough. Ik ben echter wel altijd iemand die binnen die class dan de sterkste build zoekt, en weinig zelf experimenteert 8)7
Ik denk dat het allemaal wel los zal lopen m.b.t. de class-balance

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
LZ86 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 13:48:
[...]

Vroeger stond Blizzard voor een insta buy, de kwaliteit was altijd top. Nu is die naam volledig te grabbel gegooid, en het immortal debacle is daar een hele grote invloed op geweest. Vandaar dat velen, waaronder ik ook heel voorzichtig ben met D4 en hoe ze het gaan monetizen. Ik vertrouw Blizzard gewoon niet meer.
Sorry hoor maar dit is echt enorme BS.

De laatste paar games die Blizzard voor PC gereleased heeft waren allemaal gewoon goede games en voor velen gewoon een insta-buy. Enkel Immortal is voor PC spelers misschien een aanfluiting, maar voor die markt een prima game.

Met welke andere games hebben ze die naam "te grabbel gegooid"?
Overwatch 2 doet het prima, Diablo 3 ook, StarCraft 2 is (in 3 delen(!)) ook goed ontvangen en Diablo 2 Resurrected was een goede remake, net als Starcraft Remastered.

Dus ja immortal was niet het product dat de PC spelers wilden hebben, maar de mobile gamers zijn er wél blij mee.

Ik heb geen seconde twijfel gehad over D4, ik was voor de Beta's al overtuigd door de quarterly updates, en na de Beta's al helemaal "hooked".

Voor mij zijn Blizzard games gewoon nog steeds insta-buy, zo lang het op PC is en niet mobile.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Ik hoef niet de allerbeste class te spelen, maar ik wil ook niet dat ik ontiegelijk veel moeite met bepaalde content heb, waar alle andere classes doorheen facerollen.

Dan gimp ik mijn eigen plezier en is het enkel frustrerend. Zeker in group content. Ik wil niet het gevoel hebben dat ik gecarried moet worden vanwege mijn class.

Ja druid spreekt me het meeste aan (casterdruid), maar als dat betekent dat ik niet ontspannen solo content kan doen, of in group content een soort brownies &downies class ben die eigenlijk niets kan, dan pass ik ervoor ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blahenazo
Ik ben toch ook akkoord met Angeloonie.

veel mensen zingen mee met de rest. Iedereen mag kritisch zijn , niet akkoord zijn met bepaalde keuzes, maar niet alles is zwart /wit.

Ik ben zelfs vrij positief over D4 , want wat ik gezien heb ( heb alle beta's meegedaan)
de veranderingen tussen de eerste beta's en nu de slam.
Blizzard lijkt echt wel te luisteren / aanpassingen te doen

- Het niet geven van een translucent map ( ze hebben echt een reden waarom ze het nu nog niet nodig vinden of waarom ze het willen proberen )
- of wasd ,...

The flame op sommige kanalen was niet normaal toen dat tersprake kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Angeloonie schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:55:
[...]

De laatste paar games die Blizzard voor PC gereleased heeft waren allemaal gewoon goede games en voor velen gewoon een insta-buy. Enkel Immortal is voor PC spelers misschien een aanfluiting, maar voor die markt een prima game.

Overwatch 2 doet het prima, Diablo 3 ook, StarCraft 2 is (in 3 delen(!)) ook goed ontvangen en Diablo 2 Resurrected was een goede remake, net als Starcraft Remastered.

Dus ja immortal was niet het product dat de PC spelers wilden hebben, maar de mobile gamers zijn er wél blij mee.

Ik heb geen seconde twijfel gehad over D4, ik was voor de Beta's al overtuigd door de quarterly updates, en na de Beta's al helemaal "hooked".

Voor mij zijn Blizzard games gewoon nog steeds insta-buy, zo lang het op PC is en niet mobile.
Uh, de sub nummers in wow spreken je tegen na een aantal zeer matig ontvangen expansions, remember de backlash met RMAH in d3? Dat spel ging pas goed NA de patch waarin ze de console manier van looten en de greater rifts uitbrachten, daarvoor was het gewoon een slecht gebalanceerde rukgame. OW 2 is helemaal niet zo goed.ontvangen. En dan nog warcraft 3 reforged met in de aankondiging met ingame beelden een hoop bedrog. Allemaal dingen getoond die helemaal niet in de game zaten bij release en een buggy mess.

Vervolgens kreeg je daar die hele lhbqtai sores in blizz en zijn er een heleboel mensen weggepest en/of genokt en daarna ook nog immortal.

Blizz staat de laatste jaren helemaal niet meer voor kwaliteit, je hoeft niet ver te zoeken om dat bevestigt te zien

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 17-05-2023 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
@Angeloonie
Mag ik vragen hoe u als Blizzard gamer naar de console versie kijkt van Diablo 3 & 4 ?
Zelf heb ik aleen ervaring met Diablo 3 [Gespeeld op PC/P3/PS4]

Persoonlijk vind ik de console versie leuker spelen dus daarom speel ik D4 op PS5

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gewoon hardcore spelen. Bestaat nooit echt geen faceroll :p uiteindelijk kan alles dood haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 12:28
Angeloonie schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:55:
[...]

Warcraft 3 remastered

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
LZ86 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:01:
[...]

Uh, de sub nummers in wow spreken je tegen na een aantal zeer matig ontvangen expansions, remember de backlash met RMAH in d3? Dat spel ging pas goed NA de patch waarin ze de console manier van looten en de greater rifts uitbrachten, daarvoor was het gewoon een slecht gebalanceerde rukgame. OW 2 is helemaal niet zo goed.ontvangen. En dan nog warcraft 3 reforged met in de aankondiging met ingame beelden een hoop bedrog. Allemaal dingen getoond die helemaal niet in de game zaten bij release en een buggy mess.

Vervolgens kreeg je daar die hele lhbqtai sores in blizz en zijn er een heleboel mensen weggepest en/of genokt en daarna ook nog immortal.

Blizz staat de laatste jaren helemaal niet meer voor kwaliteit, je hoeft niet ver te zoeken om dat bevestigt te zien
Je haalt kwaliteit door de war met ontvangst & emotie. De kwaliteit van Blizz games is gewoon goed. Kijk eens naar hoe Jedi Survivor of TLOU op PC gereleased waren, dat gebeurt echt niet op de PC.

D3 was ook met de RMAH in de basis een prima game om te spelen, misschien niet wat iedereen verwacht had omdat er een andere richting gekozen werd qua speelstijl & graphics. Met de toevoeging van RoS werd het wel stukken beter & completer. Maar dat was pas bijna 2 jaar na de release van D3.
In de tussentijd was het echt wel speelbaar, het is niet of D3 2 jaar lang een onspeelbare bende was. Er is constant gepatched & gewijzigd in de game, precies zoals het met D4 ook zal gaan gebeuren. De RMAH heeft daar ook 0 impact op gehad (en op zich vind ik nog steeds dat er niets mis is met de RMAH in een game waar PvP niet relevant is).

WC3 Reforged ben ik wel met je eens dat het niet was hoe het had moeten zijn, snap niet precies wat daar mis gegaan is. Maar denk wel dat ze ervan geleerd hadden, want D2:R was (meer dan) prima en wordt actief onderhouden & verbeterd.
Terugloop in WoW is ook niet echt relevant, want het is een game die 100 jaar geleden gereleased is. Je ziet terugloop bij alle games die zo lang lopen (bijv SW:ToR ook), hoe veel expansions ze er ook tegenaan gooien. Op een gegeven moment is het klaar wat ze kunnen verzinnen binnen de limieten van de game. Je kunt niet verwachten dat de expansion daar nog enorme veranderingen teweeg gaan brengen, daar is het gewoon duidelijk dat het rekken is, en daar is als bedrijf niets mis mee.

Het hele HR gebeuren zie ik los van de games. Waarom? Omdat dit in zowat alle bedrijven wel fout gaat, en het ook in Amerika allemaal nog eens 10x over de kop gaat qua reacties. Ze zijn er iig mee bezig dus komt wel goed, maar heeft totaal niets met de spellen zelf te maken. Dus dat is een irrelevant stukje emotie dat je meeneemt in je beoordeling van de kwaliteit van de games, en dat is simpelweg niet nodig.

Maar goed, als je na de Beta's nog niet overtuigd bent van de kwaliteit van D4 en er geen vertrouwen in hebt dan weet ik het ook niet. Speel het dan gewoon niet :P
jori040 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:45:
@Angeloonie
Mag ik vragen hoe u als Blizzard gamer naar de console versie kijkt van Diablo 3 & 4 ?

Persoonlijk vind ik de console versie leuker spelen dus daarom speel ik D4 op PS5
Geen mening, ik kan zelf niet met controller D3 spelen, dat "past" niet bij mijn speelstijl. Ik vond PC fijner spelen, maar volgens mij was D3 op console prima te spelen, dus verwacht dat dat met D4 ook zo zal zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 17-05-2023 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Angeloonie schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:13:
[...]

(en op zich vind ik nog steeds dat er niets mis is met de RMAH in een game waar PvP niet relevant is).
Kleine toevoeging hierop, Er zit natuurlijk best wel een gedachte achter het D3 RMAH. Ten tijde van D2 was en is het namelijk heel normaal geworden om items te verkopen buiten de game om. Er zijn dus hele fora en escrow boards aan gewijd om dit te kunnen faciliteren.

De D3 RMAH was gewoon Blizzards zijn antwoord om de "Illegale" handel of eigenlijk de oplichting en scam praktijken die daarmee samenhingen aan te pakken. De uitvoering van dit RMAH idee was gewoon slecht, door de verschillende limieten die erop zaten, daardoor werd het al snel gezien als Blizz die gewoon een provisie hierover wilde opstrijken.

Los daarvan heb ik bakken met geld verdient zowel met de RMAH als daarbuiten :) zeker in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
@Angeloonie
Precies een reactie die ik verwacht van een PC gamer.Maar bedankt voor u reactie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58
jori040 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 15:45:

Console D3 was best aardig als couch game met vrienden, D4 niet geprobeerd. Maar tenzij ze het cheaten met modded gear e.d. onder de knie krijgen op de consoles zal D4 een no go zijn voor mij net als D3 long term. Console was wat betreft echt een aanfluiting ten opzichte van PC in D3 Season en non season, waar je dat soort meuk niet ziet. Hierdoor was, in ieder geval voor mij, D3 alleen leuk voor even een middagje hier en daar wat demons killen op de console, maar niet geschikt voor een serieuze tijdsinvestering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

ShadowBumble schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:35:
[...]De D3 RMAH was gewoon Blizzards zijn antwoord om de "Illegale" handel of eigenlijk de oplichting en scam praktijken die daarmee samenhingen aan te pakken. De uitvoering van dit RMAH idee was gewoon slecht, door de verschillende limieten die erop zaten, daardoor werd het al snel gezien als Blizz die gewoon een provisie hierover wilde opstrijken.
Welke uitvoering van een RMAH zie jij voor je, waarbij Blizzard had overtuigd met tegengaan van scams/illegale handel en de gunst van het publiek had gewonnen? En waarom denk jij dat Blizzard dat niet heeft doorgevoerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dennism schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:46:
[...]

Console D3 was best aardig als couch game met vrienden, D4 niet geprobeerd. Maar tenzij ze het cheaten met modded gear e.d. onder de knie krijgen op de consoles zal D4 een no go zijn voor mij net als D3 long term. Console was wat betreft echt een aanfluiting ten opzichte van PC in D3 Season en non season, waar je dat soort meuk niet ziet. Hierdoor was, in ieder geval voor mij, D3 alleen leuk voor even een middagje hier en daar wat demons killen op de console, maar niet geschikt voor een serieuze tijdsinvestering.
D4 heeft cross-progression tussen alle platformen dus misschien dat ze cheaten een stuk beter gaan aanpakken dit keer? Naar mijn weten was dat niet het geval bij D3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Klauwhamer schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:55:
[...]

Welke uitvoering van een RMAH zie jij voor je, waarbij Blizzard had overtuigd met tegengaan van scams/illegale handel en de gunst van het publiek had gewonnen? En waarom denk jij dat Blizzard dat niet heeft doorgevoerd?
Simpel gezegd? Eentje waar Blizzard geen commissie zou pakken voor het aanbieden van een veilig handelsplatform. Dan zouden ze praktisch een community prijs gewonnen hebben waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Dazzler2120 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:57:
[...]

Simpel gezegd? Eentje waar Blizzard geen commissie zou pakken voor het aanbieden van een veilig handelsplatform. Dan zouden ze praktisch een community prijs gewonnen hebben waarschijnlijk.
Ja, maar dat deden ze wel, en dat is reden geweest voor mensen om de barricades op te gaan. Dat is ook niet wat ik vraag. @ShadowBumble stelt dat het idee goed was, maar de uitvoering niet. Ik deel die visie niet, volgens mij was het idee ook niet goed, omdat Blizzard het niet opgelost heeft maar in zijn geheel geschrapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jori040
  • Nu online
@Dennism
Omdat ik met D3 begonnen ben zet ik mij onder de casual achtige Diablo speler dus ik ik ga niet zeggen dat jij er langs zit.Nu Blizzard ook wat meer in de console wereld zit denk ik dat het verschil tussen PC en console minder groot is dan ten tijden van D3.

Ik heb met D3 op drie platformen een toffe tijd gehad.Oh wacht ik heb na die genoemde uitgaves[zie boven post] ook de Switch versie in bezit en gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

[...]

Ik denk dat als de community slim en goed genoeg zichzelf kan reguleren om dit buiten de game om te doen dat het voldoende was geweest om enkel de mogelijkheid te bieden en het daarbij te laten. Geen max, geen time locks geen commissie.

(even los van de wet en regelgeving wat uiteindelijk de doorslag gaf om de boel op te doeken).
Klauwhamer schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:01:
[...]

Ja, maar dat deden ze wel, en dat is reden geweest voor mensen om de barricades op te gaan. Dat is ook niet wat ik vraag. @ShadowBumble stelt dat het idee goed was, maar de uitvoering niet. Ik deel die visie niet, volgens mij was het idee ook niet goed, omdat Blizzard het niet opgelost heeft maar in zijn geheel geschrapt.
De reden dat ze het definitief geschrapt hebben uit eindelijk heeft alles te maken met de hierboven al even aangehaalde wetgeving (US FinCCEN) sterker nog de data dat de RMAH offline ging was precies op de datum dat deze wet in gebruikt ging, omdat ze dus niet hun AH konden reguleren zoals ze en de community wilden daardoor.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bazziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Klauwhamer schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 17:01:
[...]

Maar dat was je vraag niet, je vraag was welke versie van de RMAH wél de gunst van het publiek zou hebben ontvangen, ofwel welke alternatieve uitvoering zou beter ontvangen worden;
[...]
Je vraagt hier toch voor een hypothetische alternatieve uitvoering van de RMAH die wel goed ontvangen zou worden?

Blizzard heeft dat niet doorgevoerd, omdat er kosten gepaard gaan met een ruilplatform aanbieden. Kijk naar andere item ruilplatformen, allemaal i.c.m. commissies voor vergelijkbare ruilplatformen (denk bv. Aan items ruilen via Steam)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Op 19 mei heeft the Butcher ons iets te vertellen….

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bazziek
Lekker Ventje schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:16:
Op 19 mei heeft the Butcher ons iets te vertellen….
Heb je hier een linkje bij? Ik ben in de war haha

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/u4jhe4ecdh0b1.jpeg?width=1079&format=pjpg&auto=webp&v=enabled&s=7935b8b08ae1085cdfb11110c0f339ea5f73bb54

[ Voor 26% gewijzigd door Bazziek op 17-05-2023 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Bazziek schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:20:
[...]

Heb je hier een linkje bij? Ik ben in de war haha

Edit:

[Afbeelding]
Yep, die dus. Ze weten ons lekker bezig te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Lekker Ventje schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:06:
[...]

Yep, die dus. Ze weten ons lekker bezig te houden.
Dat is echt iets waar activision goed naar heeft gekeken bij het oude Blizz hoe die de marketing deden om een Hype te creeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Nou kom maar op met de aankondiging van die geheime 6e class :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Dazzler2120 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:44:
[...]

Maar dat was je vraag niet, je vraag was welke versie van de RMAH wél de gunst van het publiek zou hebben ontvangen, ofwel welke alternatieve uitvoering zou beter ontvangen worden;
Het was in dat geval maar één van de twee vragen, die niet echt afzonderlijk te lezen waren. Schijnbaar wel.
Dazzler2120 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 18:44:
[...]Blizzard heeft dat niet doorgevoerd, omdat er kosten gepaard gaan met een ruilplatform aanbieden. Kijk naar andere item ruilplatformen, allemaal i.c.m. commissies voor vergelijkbare ruilplatformen (denk bv. Aan items ruilen via Steam)
Waaruit blijkt dan dat kosten de reden waren, en niet de gigantische backlash vanuit de community op die toen nog behoorlijk schraal ontvangen Diablo III content wise? RoS was er nog niet om het gemor te sussen namelijk. Ik geloof er geen snars van, dat Blizzard stopte met RMAH vanwege kosten of legal aspects.

Dit is namelijk wat Jay Wilson er over zei, ergens in 2012:
"The Auction House can short circuit the natural pace of item drops, making the game feel less rewarding for some players," he said in a Battle.net post over a year ago. "This is a problem we recognize. At this point we're not sure of the exact way to fix it, but we’re discussing it constantly, and we believe it's a problem we can overcome."

Mike Morhaime:
"People are going to do this anyway - why don't we provide them a safe and secure way to trade items? But the problem was that we didn't design the loot model with that in mind. We designed it without an auction house initially, and when you have an auction house in a game that's dropping tonnes and tons of loot, it's way cheaper and easier to get second-hand items from the auction house."

Ondertussen was er sprake van manipulatie. Je kunt dus stellen dat het damage control was op een idee dat helemaal geen goed idee was, in ieder geval niet in het voordeel van de speler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
Lol...

https://www.reddit.com/r/...through_twitch_promotion/

Blizzard dacht dat heel veel mensen geld wilden betalen voor deze niet zo mooie mount. Aan de reacties te zien is er toch minder animo voor dan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 22:46:
Lol...

https://www.reddit.com/r/...through_twitch_promotion/

Blizzard dacht dat heel veel mensen geld wilden betalen voor deze niet zo mooie mount. Aan de reacties te zien is er toch minder animo voor dan gedacht.
Dit zorgt gewoon voor extra veel kijkers wat weer meer free marketing aan de game geeft. Doen erg veel games met launch tegenwoordig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
Ricmaniac schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 22:56:
[...]

Dit zorgt gewoon voor extra veel kijkers wat weer meer free marketing aan de game geeft. Doen erg veel games met launch tegenwoordig.
Ja, maar hier moet je dus betalen om mee te kunnen dingen. Je betaalt Blizzard niet direct natuurlijk, je betaalt de streamers en die maken dan weer reclame voor Blizzard. Eigenlijk wel een beetje een rare constructie voor de Twitchers zelf.. Als de campagne niet het beoogde doel haalt, moeten die streamers waarschijnlijk nog steeds aan hun contract voldoen en een x aantal uren streamen voor Blizz. En als ik de comments en reacties erop lees, lijkt het alsof veel mensen dit te duur vinden voor een mount.

[ Voor 7% gewijzigd door Ohmarinus op 17-05-2023 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 23:09:
[...]

Ja, maar hier moet je dus betalen om mee te kunnen dingen. Je betaalt Blizzard niet direct natuurlijk, je betaalt de streamers en die maken dan weer reclame voor Blizzard. Eigenlijk wel een beetje een rare constructie voor de Twitchers zelf.. Als de campagne niet het beoogde doel haalt, moeten die streamers waarschijnlijk nog steeds aan hun contract voldoen en een x aantal uren streamen voor Blizz. En als ik de comments en reacties erop lees, lijkt het alsof veel mensen dit te duur vinden voor een mount.
oh wauw. niet goed gelezen.. dit is dom inderdaad. dacht dat het twitchdrop zou zijn.
Ja basically is het gewoon 10$ betalen voor een mount

Maar dit is dus die fomo mindset waar de game industrie het op speelt.

Als je nu gewoon denkt van: fuck dat paard er zijn andere die je gewoon gratis krijgt dan is er gewoon helemaal niks aan de hand :P maarja mega groot deel denkt niet zo.

[ Voor 16% gewijzigd door Ricmaniac op 17-05-2023 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Blizzard moet toch inmiddels een fabriek hebben waar de skins, gear, emotes en mounts van de lopend band afrollen voor WoW, OW2 en D4. :P
Hopelijk kunnen ze zich een beetje inhouden met Diablo anders krijg je over een tijdje hetzelfde als in WoW, dat een reward niets meer voorstelt door het overdreven grote aanbod. Al moeten ze wel met de beloofde BP iedere 3 maanden.
Less is soms more.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Py.
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 12:54

Py.

Llama, Rhykker, AnnaCake en wat andere streamers zijn blijkbaar ook in NYC voor een evenement over ~75 minuten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Dit is trouwens wel een leuke site om wat met builds te klooien :) https://d4builds.gg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Lastig dit hoor. Ik voel de hype, maar ik weet ook nog toen Diablo 3 uitkwam, m'n hele leven on-hold ging. Ik wilde niks anders meer doen. Toen had ik de 'mazzel' dat de game nogal mager was bij de release... na het uitspelen van de hoogste difficulty was er niet veel reden om te blijven spelen. Maar Diablo 4 heeft al gelijk seasons waar je echt jaren zoet mee gaat zijn.

Het gaat letterlijk een eindeloze grind zijn. Een zeer verslavende, niet casual-friendly eindeloze grind. Denk dat ik 'm maar moet laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
yinx84 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 08:06:
Lastig dit hoor. Ik voel de hype, maar ik weet ook nog toen Diablo 3 uitkwam, m'n hele leven on-hold ging. Ik wilde niks anders meer doen. Toen had ik de 'mazzel' dat de game nogal mager was bij de release... na het uitspelen van de hoogste difficulty was er niet veel reden om te blijven spelen. Maar Diablo 4 heeft al gelijk seasons waar je echt jaren zoet mee gaat zijn.

Het gaat letterlijk een eindeloze grind zijn. Een zeer verslavende, niet casual-friendly eindeloze grind. Denk dat ik 'm maar moet laten gaan.
Heel herkenbaar! Ook uit '84 trouwens.

Anyway, het doet bij mij de vraag ontstaan; kan een game tè goed zijn?

De enige manier waarop ik dit 'veilig' kan spelen is door goede afspraken met mezelf te maken over 'wat en wanneer'.

Eerst alles doen wat je moet doen, en alleen binnen gezette tijden spelen. Timer zetten o.i.d... Ben benieuwd of ik dan binnen die gezette tijden nog wel alle timed bosses ga kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50
yinx84 schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 08:06:

Ik ga hem gewoon lekker casual spelen. Battlepass en seasons ga ik voorlopig gewoon negeren. Er zijn genoeg classes en content om mezelf een aantal uren te vermaken en daarom is het voor mij de moeite wel waard. Normaliter speelde ik veel shooters (jij ook bf3/bf4) maar op de huidige reeks ben ik uitgekeken en ik heb ook wel aardig wat uurtjes in d3 zitten. Dus ik ga er positief in, lees zo min mogelijk over de game/builds, ik ga het zelf wel uitvogelen!

Persoonlijk had ik liever ook geen battlepass in de game gezien. Maar kijk naar alle iPad spellen schijnbaar is dat de nieuwe norm om een constante stroom van geld binnen te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ohmarinus schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 08:28:
[...]

Heel herkenbaar! Ook uit '84 trouwens.

Anyway, het doet bij mij de vraag ontstaan; kan een game tè goed zijn?

De enige manier waarop ik dit 'veilig' kan spelen is door goede afspraken met mezelf te maken over 'wat en wanneer'.

Eerst alles doen wat je moet doen, en alleen binnen gezette tijden spelen. Timer zetten o.i.d... Ben benieuwd of ik dan binnen die gezette tijden nog wel alle timed bosses ga kunnen doen.
Gelukkig is het geen echte mmorpg want dan ben je afhankelijk van andere. In Diablo kun je zo goed als alles alleen doen op je eigen tempo en ander sluit je gewoon aan bij wie er rond loopt. (world bosses)
Geen holy trinity ellende en dus zoeken naar een tank of healer. ;)
Ik vind de Diablo serie een ideale game waar ik de voldoening van een mmorpg uit kan halen zonder de nadelen daarvan. Dat genre blijft gevaarlijk. :P
Mocht de BP te hard trekken dan doe ik die maar eenmalig.
Pagina: 1 ... 35 ... 213 Laatste