Vrijdagavond een Barb naar 60 gebracht... Eerst naar 35 met 4 caches en toen mijn grandfather er op gegooid om snel verder te levelen (de enige mythic die ik tot nu toe gevonden heb). Uiteindelijk maakte dat echter niet eens uit want volgens mij was het mijn max rank waves of woe die alles afslachtte. Éen tik tegen een vijand en een hele groep vijanden in de buurt viel dood neer, dus dat ging easy peasy.
Vervolgens gisteren eerst de whirlwind earthquake variant van maxroll geprobeerd maar dat vond ik echt niks. Whirlwind zelf doet zo goed als geen schade, alles komt van de earthquakes die door BacTec elke 5 meter max 1 per seconde ontstaan. Maar whirlwind maakt je trager waardoor het vaak beter leek om gewoon rond te rennen en whirlwind alleen voor als je anders geblokkeerd zou worden... Voelde erg nutteloos en alsof ik zelf eigenlijk niks deed.
Omgebouwd naar de starter earthquake build waarbij je twee keer lunging strike doet wat een movement skill is en daarmee earthquakes triggert. Eigenlijk hetzelfde waarbij je ook zelf geen schade doet maar het voelt beter en omdat het een generator is erg makkelijk in gebruik. Wel beetje aangepast om wat meer basic skill attack speed te krijgen... Helpt niet veel vanwege de 1 seconde cooldown op Tec maar voelt een stuk beter en ik ren nu al met het grootste gemak door T4.
Dit is tot nu toe echt de makkelijkste speedrun build die ik geprobeerd heb. Bij rogue had ik een dance of knives build maar die kwam al snel wat power te kort. Vervolgens heartseeker maar voelde erg glass cannon, dat was die wat steeds ge-oneshot werd door on death effecten... Was nog aan het kijken voor rain of arrows of death trap, maar die zagen er uit alsof ze toch wat bewerkelijk zijn in alle buffs die je moet jugglen. Wil ze misschien later nog proberen want ze lijken me wel cool maar voor brain-dead speedfarmen wat minder geschikt.
Necro ging eerst lekker met Minions en is de enige build volgens mij die nog echt die grandfather goed kan gebruiken, maar wordt tegengehouden door de Mendeln bug

Omgebouwd naar blood wave met blood lance om makkelijk orbs automatisch te verbruiken zonder zelf rond te moeten rennen, en die is snel en makkelijk, maar door de toch enigszins beperkte area van blood wave met Kessime en het moeten wachten op drie waves voor je opnieuw kunt casten voelde dat toch een beetje clunky voor speedfarming.
Druid is een companion build wat op zich sterk is, maar ook niet de snelste voor speedfarmen. Lacerate en cataclysm zien er interessant uit maar zelfde als bij de rogue ziet er wat ingewikkeld uit voor speedfarmen.
De Barb is echt gewoon knop ingedrukt houden en stick richting vijanden duwen. Af en toe eens op de andere knoppen drukken als dingen niet direct dood gaan en moeilijker wordt het niet

Ben nog aan het kijken of ik over wil naar een van de "betere" varianten... Maxroll stapt over op leapquake, maar mijn ervaring met leap met Giant strides op een controller is dat ik regelmatig per ongeluk de verkeerde kant op spring, daardoor dus geen vijanden raak en mijn cooldown niet reset.
Rob had een variant met stilstaan voor earthquakes, bash en hota om earthquakes op te blazen maar dat is meer een pit pusher dan speedfarmer. Misschien gewoon even op de starter build blijven, hij doet het meer dan goed genoeg