Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe snel is dat nu een beetje te doen zo ver in het seizoen? Als je nu geboost wordt en nog wat items achter de hand heb liggen. Kan je dan vrij snel op het punt komen dat je Lilith weer kan proberen?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 07:13
Ricmaniac schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:59:
Hoe snel is dat nu een beetje te doen zo ver in het seizoen? Als je nu geboost wordt en nog wat items achter de hand heb liggen. Kan je dan vrij snel op het punt komen dat je Lilith weer kan proberen?
Op HC? Op hc was ik vorige week pas gestart, dus heb eigenlijk niet veel reserve. Zou zo weer T2 aankunnen.
Zat al op plvl 220+, dus met wat geluk zou het na een week weer kunnen. Gelukkig stopte ik leg runes in de kist :D

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pstalman schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:04:
[...]

Op HC? Op hc was ik vorige week pas gestart, dus heb eigenlijk niet veel reserve. Zou zo weer T2 aankunnen.
Zat al op plvl 220+, dus met wat geluk zou het na een week weer kunnen. Gelukkig stopte ik leg runes in de kist :D
Uiteraard. HC is the only way! :P haha
Soms denk ik aan de game en wil ik het weer proberen maar wil het leveling gedeelte tot tier 4 overslaan eigenlijk.. Laatste paar keer met een nieuw seizoen stop ik eigenlijk al voordat ik daar ben omdat ik het niet leuk meer vond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
Ricmaniac schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:08:
[...]

Soms denk ik aan de game en wil ik het weer proberen maar wil het leveling gedeelte tot tier 4 overslaan eigenlijk.. Laatste paar keer met een nieuw seizoen stop ik eigenlijk al voordat ik daar ben omdat ik het niet leuk meer vond.
Er zijn genoeg lui op HC die je gratis boosten, 3 of 4 pit runs en je kunt gaan. Je mist dan wel alle items om iets te kunnen killen. Dus of je moet heel wat Whisper rewards kunnen inleveren

Ik heb heel lang op T1/2/3 gezetten en al die Kurast dingen opgemaakt voor Ancestral items/bossmats/masterwork mats etc.

[ Voor 9% gewijzigd door pstalman op 18-02-2025 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pstalman schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 08:30:
HC barb helaas neer bij Lilith, dacht dat ik veilig onder mijn merc zijn defensive shield stond maar blijkbaar helpt dat niet tegen bepaalde dingen.
Dus had weer vrije slot, druid gemaakt. Na boost wat boss runs gedaan, heb de Ancestral ringen en helm, dus kan hiermee nu langzaam aan de glyphs vinden en upgrade en masterworks.
Ja Bastion neemt 90% van de damage op zich, het is geen complete invulnerable. Het ziet wel uit als andere abilities die je wel invulnerable maken en meestal is 90% genoeg dat je ook weinig verschil merkt, maar daardoor een beetje misleidend.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:56

ChUcKiE

Dus........

TTLCrazy schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:50:
Ik vind de earthquake barb juist lekker spelen. Enige ding is dat ik geen uitdaging meer heb. Pit 105 gedaan, ging vrij makkelijk. Glyphs zijn rond de level 70/80. Masterworking meeste rond de 10/12. Maar het is allemaal niet nodig, alles gaat snel dood en ik verlies bijna geen hp. Makkelijkste build die ik ooit heb gehad :)
Welke heb je dan? Die met Hota of WW variant?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-10 16:06
TTLCrazy schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:50:
Ik vind de earthquake barb juist lekker spelen. Enige ding is dat ik geen uitdaging meer heb. Pit 105 gedaan, ging vrij makkelijk. Glyphs zijn rond de level 70/80. Masterworking meeste rond de 10/12. Maar het is allemaal niet nodig, alles gaat snel dood en ik verlies bijna geen hp. Makkelijkste build die ik ooit heb gehad :)
Dan heb je nog 45 levels als uitdaging te gaan toch? :+ Maar ik snap je wel, alles daarboven voelt meer als werk / hersenloos grinden voor minimale upgrades. Hoort uiteraard bij een ARPG maar op dat punt start ik altijd liever een andere class of andere game.

Heb zelf de Groundstomp EQ en Leapquake Barb op Pit ~110-115 zitten. De Bloodwave Necro op Pit ~125. Vooral die laatste kan een stuk hoger nog als ik MW ga doen en de glyphs nog naar 100 werk, maar de zin is op het moment weer weg :P

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:09

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Poops_McGhee schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 01:37:
[...]

Neem je dan ook zo'n Draught potion? Het zou wel moeten schelen om Fugitive Heads te krijgen. Ik vind ze regelmatig, maar vaker niet dan wel, uiteraard. Heb er laatst een aantal opgemaakt om gems te maken, maar heb er nu nog zeker 25 in m'n stash zitten. Allemaal van cocoons. In Rootholds heb ik ze nog nooit gezien.
ja, incl. ik denk dat ik gewoon pech heb.

Ik zag wel een loophole op YT, maar dan moet iemand eerst even helpen een char naar 60 te krijgen.
In de nieuwe season quest krijg je 1 head als je een boss verslaat, als je de dungeon reset, dan kan je dat over en over en over blijven doen.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 13:20:
[...]

ja, incl. ik denk dat ik gewoon pech heb.

Ik zag wel een loophole op YT, maar dan moet iemand eerst even helpen een char naar 60 te krijgen.
In de nieuwe season quest krijg je 1 head als je een boss verslaat, als je de dungeon reset, dan kan je dat over en over en over blijven doen.
Het ziet er wel naar uit dat je flinke pech met drops hebt. Moet zeggen dat ik wel heel veel cocoons heb gedaan. Dus dat kan de droprate wat vertekenen. Soms heb ik een hele head hunt niks, soms droppen er 3 of 4 in 1 run. Misschien ligt het er ook aan of het groepje dat ook bezig is met farmen, ook Draught of Whisper gebruiken. Geen idee, eerlijk gezegd.

Dit season heb ik wel heel veel geluk gehad met drops, moet ik zeggen. Alle nodige mythics, 3 mount bardings en veel fugitive heads.

Die exploit lijkt me wel vreselijk saai en ook al heb je veel fugitive heads, dan moet je nog steeds heel veel gem fragments erbij weten te farmen. Anders heb je er nog niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 17:15

TTLCrazy

Listen to Frankie

ChUcKiE schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:42:
[...]

Welke heb je dan? Die met Hota of WW variant?
De HotA variant, buiten de pit spring ik gewoon de normale earthquakes, als ik meer dps nodig heb gooi ik er een HotA overheen samen met wat shouts en alles gaat wel neer :)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:56

ChUcKiE

Dus........

Net zo'n Under Kurast run of zo met zo'n ding om extra kans op Mythics te krijgen, zit er in de run gewoon een Tyreals Might en een Harlequin Crest :) nu nog een Barb build (liefste WW) om deze samen met de ring te gebruiken.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Poops_McGhee schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 14:16:
[...]

Het ziet er wel naar uit dat je flinke pech met drops hebt. Moet zeggen dat ik wel heel veel cocoons heb gedaan. Dus dat kan de droprate wat vertekenen. Soms heb ik een hele head hunt niks, soms droppen er 3 of 4 in 1 run. Misschien ligt het er ook aan of het groepje dat ook bezig is met farmen, ook Draught of Whisper gebruiken. Geen idee, eerlijk gezegd.

Dit season heb ik wel heel veel geluk gehad met drops, moet ik zeggen. Alle nodige mythics, 3 mount bardings en veel fugitive heads.

Die exploit lijkt me wel vreselijk saai en ook al heb je veel fugitive heads, dan moet je nog steeds heel veel gem fragments erbij weten te farmen. Anders heb je er nog niet veel aan.
Ik had er net ook ineens 4 in een half uur, terwijl ik er denk ik tot dan in totaal maar een stuk of 8 gevonden had 8)7
En ik heb toch ook wel aardig wat van die headhunts gedaan...

Zag dat er ook een goede speedfarm sorc build was nu, lightning spear (Mekuna's Shockuna). Ziet er leuk uit, alleen... het heeft heel veel CDR nodig, een shako wordt als vereiste genoemd, en liefst eigenlijk een met een GA CDR... Mja, die wil niet droppen voor mij, noch de runes er voor (en dan heb je natuurlijk nog maar een kleine kans op de CDR GA variant). Jammer, maar het farmen daarvoor wordt me echt te saai. Blijf wel gewoon even door earthquaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De einde seizoen loot for everyone buff die vorig seizoen zo'n beetje de laatste week was lijkt vroeg deze keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Bundin schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 00:38:
De einde seizoen loot for everyone buff die vorig seizoen zo'n beetje de laatste week was lijkt vroeg deze keer :)
Nou hier nog niet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
Gister een beetje verder gegaan met druid, wat leech in pit runs tot glyphs 45+ waren. Ook wat altar sigils gestart voor wat masterwork mats en dat ging goed.
Inmiddels kan ik daardoor t4 aan, en ik denk dat als masterwork 12/12 is dat het sneller killt dan barb of necro. Alles valt om je heen om :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herr_tol
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-10 13:31
Ik heb zojuist een verzoek tot joinen gedaan voor GOT 3. Ik zal mijn Chinees weer een beetje moeten afstoffen.

There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
herr_tol schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:02:
Ik heb zojuist een verzoek tot joinen gedaan voor GOT 3. Ik zal mijn Chinees weer een beetje moeten afstoffen.
我希望那时还有空间 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zo witch opdrachten ook af, nu nog de laatste stap in de season journey en dan is de raaf eindelijk van mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag mijn druid omgebouwd naar Cataclysm, aan de hand van Rob's video.
Mwa, het is krachtig en als je alles goed op een lijn hebt dan valt alles om je heen gewoon dood neer... maar het is echt niet zo simpel als dat hij het voorstelt (zoals velen ook al in de comments zeggen). Als je je snapshot niet perfect goed krijgt dan doe je eigenlijk niet genoeg damage om gewoon door te rennen en het is random wanneer vijanden geraakt worden. Het is absoluut heel erg sterk, maar niet de ultieme lazy speedfarm build zoals hij het adverteert. Whirlwind earthquake barb is veel makkelijker om mee te speedfarmen omdat je niet hoeft te snapshotten, je rent gewoon rond en elke seconde 'iets' doen om een earthquake te triggeren en alles gaat dood.

• Notlupus
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 14:30
Lang zitten ploeteren op T2 met een minion Necro. Met moeite Pit level 50 kunnen doen maar echt geen kans op T3. Alle elites deden er vijf minuten over om dood te gaan en als ik zelf niet oplette was ik ook in 1 klap dood. Dan maar terug naar T2 maar voelde toch niet goed...

Toen maar even https://www.wowhead.com/d...m/kessimes-legacy-2081153 opgehaald bij Zir en overgegaan naar Blood Wave. Toch vrij belachelijk hoeveel verschil er zit tussen de specs. Mijn minionspec was vrij optimised met goeie paragon glyphs, redelijke tempers etc, maar maakte niks klaar. Met vrijwel dezelfde gear vloog ik direct door tot Pit 80 en farm ik nu zonder moeite T4...

Wel wat saaier, maar WoW komt binnenkort met een nieuwe patch en dan wil ik toch wel klaar zijn met de season journey.

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-10 15:06
Die BAC runes farmen moet toch wel het saaiste ooit zijn :P

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ondertussen toch lekker door aan het modderen nog... lvl 260 of 261 nu. Gaat nog best goed, ik moet alleen niet al te hard denken over dat ik dus nog 80% van de XP te gaan heb naar 300 :+
Met een beetje meer oefening gaat de cataclysm druid nu ook erg goed. Het is even goed de volgorde van dingen in je vingers krijgen en een iets minder optimale snapshot accepteren als je meteen vijanden op je dak krijgt (geen hurricane want die jat je overpower proc als ie damage doet).
Hordes gaat ook erg lekker en XP is ook nog niet slecht, gaat ongeveer op 2/3e van de XP snelheid van pits (waarschijnlijk mede door mother's blessing event momenteel). En het speelt relaxter want één keer snapshotten is 10-15 minuten doorspelen in hordes, waar je in de pit elke 2 minuten opnieuw moet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ben op zoek naar 6 Ohms die droppen ook nooit en in het trade kanaal reageert niemand als ik ze te koop vraag. Frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 18:41
Weet iemand met de PS5-versie van het spel, of het mogelijk is om buiten de Playstation om, in de chat van het spel iets te schrijven? Of hoe communiceren jullie met elkaar? Discord en dat soort praktijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schaapiej
Vads schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 14:52:
Weet iemand met de PS5-versie van het spel, of het mogelijk is om buiten de Playstation om, in de chat van het spel iets te schrijven? Of hoe communiceren jullie met elkaar? Discord en dat soort praktijken?
Fijn he typen via de PS5 :p ik voeg mensen als vriend toe en type dan via de mobiele Battle.net app. Al speel ik voornamelijk solo dus gelukkig niet zo'n last van. Tegen de tijd dat wij 1 zin typen via de controller hebben ze op de PC een boek geschreven haha

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
Ricmaniac schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 09:08:
[...]

gister toch maar nieuwe HC gestart omdat Druid ook al wel klaar is, zonder boost op normal lvlen tot iets van 35. Wat een verschil nu ik nog wat temperen kon en nog een doom en gf had. Dus gelijk moeilijkheidsgraad op hoogst :)

Inmiddels zitten we al weer op T4.
Had nog blijkbaar reserve spul liggen, op amu na allemaal wel redelijk ok spul.
Moet nog wat rare runes voor oa Shako en starlesssky, heb eom en ohm al

Vorige ging dus dood door: YouTube: Diablo IV Rip Season Barb 1st try vs Lilith

En we zijn een dag later en hebben de Ring, nu nog de Shako. Wil alleen mijn doom of gf niet kapot maken dus wacht op een random andere drop :D

[ Voor 16% gewijzigd door pstalman op 22-02-2025 05:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ben nu bezig met deze build.
https://d4builds.gg/build...-b7b9-10216c9e8f4f/?var=0

Is het het sterkst? Nee
Is het gear heavy, wat ik niet heb? Ja
Is het daarom lastig op hoge levels? Ja.

Is het fun? Hell yeah!

Als iemand runes wil verkopen voor de 2 mythics hou ik me aanbevolen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Strakjes weer ff lekker een avondje pixels pletten! Heb ik echt zin in. 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net eens getest terwijl ik aan de lopende band Andariel aan het mollen ben hoe het nou werkt met items op de grond als je naar town teleport...

Heb er vaker op gezocht en ik zie dan alleen maar mensen zeggen dat items in principe altijd blijven liggen maar als je vanuit de overworld teleport dan kom je wellicht niet meer in dezelfde instance terug en kun je daardoor items verliezen... Dat is echter juist helemaal niet mijn ervaring, mijn ervaring is dat items op de grond in de overworld meegaan naar de andere instance, dat is het probleem niet (alleen dat event wat bezig was mis je dan misschien).

Maar bij het mollen van uberbosses viel het me op dat ik altijd ongeveer een halve inventory nog op de grond heb liggen als ik terug kom van town. Dus eens getest, Andy dropt elke keer ongeveer 6 items, dus geteld en er zouden nog ongeveer 50 items op de grond hebben moeten liggen nadat mijn inventory vol zat. Mijn inventory leeg gegooid, de 10 items uit de dropped items tab gehaald, dus zouden er nog 40 op de grond moeten liggen. Maar er lagen er maar 15, die halve inventory die ik iedere keer zag.

Dus met 6 items per keer moet je eigenlijk elke 7 kills terug naar town om niks kwijt te raken (edit: 7 met alleen de lost items tab, 9 keer met nog een keer terug porten voor die 15 items - edit2: Zelfs dat niet helemaal want die lost items tab doet het niet altijd merk ik)... Dat maakt die ultieme boss die tegenwoordig puur een vervelende grind is om je boss items mogelijk in loot om te zetten nog vervelender. Als we een lootfilter hadden zou ik gewoon alles wat geen ancestral (of mythic :+) is negeren, maar ja, dat is ongrijpbare technologie voor Blizzard...

Mogelijk dat er wel meer items kunnen blijven liggen als ze niet allemaal op dezelfde plek liggen, ik heb namelijk wel eerder dingen opgepakt en de niet ancestral zooi een stukje opzij weer op de grond gegooid, dat blijft dan meen ik wel liggen. Vreemde manier van werken als dat zo is.

Ander ongerelateerd puntje wat me ook wel een beetje irriteert is de onbalans in de boss summon materials. Ik zou eigenlijk wel een betere Mjölnic Ring willen farmen, maar exquisite blood is lastiger te krijgen dan malignant hearts, terwijl je er 3 keer zoveel van nodig hebt. Dat zorgt er ook voor dat ik nog 85 mucus-slick eggs in mijn inventory heb liggen terwijl mijn shards of agony op zijn... Het voelt allemaal erg dom dat dat soort dingen niet wat beter gebalanceerd worden. Geeft me steeds meer het idee dat bijna niemand bij het D4 dev team de game echt serieus speelt...

Ondanks dat nog steeds een hoop lol aan de game hoor, dat is ook precies waarom ik me aan die dingen stoor. Ze zijn zo dichtbij, alleen een paar van die domme dingen die ze maar niet lijken te snappen :+

edit:
Nog een keer getest door nog eens alle niet-ancestrals gewoon in stapels opzij te gooien, dan blijven ze inderdaad wel liggen...
Ik vermoed dat het aan positie ligt. Omdat de boss bij mij iedere keer uit elkaar spat zodra hij spawnt ligt alle loot op exact dezelfde plek, dat zal de beperking van 15 items zijn. Als ik ze zelf rond strooi komen ze niet lalemaal op dezelfde plek (er liggen er meer dan 15 per locatie waar ik dingen neergegooid heb). Het zou in principe ook nog kunnen dat de limiet niet geldt voor items die je in je handen gehad hebt maar dat lijkt me een nog vreemdere beslissing om zo te maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gpVKMk4xmgvTgsNOqRQmB6woTw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kud33h1bUCjyIqCgJjvGplLn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Finraziel op 23-02-2025 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dat is wel een apart verhaal ja.

Ik heb de exploit voor Fugitive heads eens geprobeerd. Werkt prima, 4 heads in 5 minuten.

Je moet een char naar lvl 60 brengen, maar niet de season quest starten, dan gearen dat T1 te doen is en dan de quest starten. Bij Oaths and Debts de baas killen (rest van de roots laten gaan), witte head pakken, groen/blauwe laten liggen, dan eruit en dungeon resetten. Rinse and repeat tot je vind dat je er genoeg hebt. Erg easy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op zondag 23 februari 2025 @ 14:57:
Dat is wel een apart verhaal ja.

Ik heb de exploit voor Fugitive heads eens geprobeerd. Werkt prima, 4 heads in 5 minuten.

Je moet een char naar lvl 60 brengen, maar niet de season quest starten, dan gearen dat T1 te doen is en dan de quest starten. Bij Oaths and Debts de baas killen (rest van de roots laten gaan), witte head pakken, groen/blauwe laten liggen, dan eruit en dungeon resetten. Rinse and repeat tot je vind dat je er genoeg hebt. Erg easy.
Klinkt handig. Ik heb ze allemaal door normaal farmen gekregen en alle gems al gemaakt. Sommige zelfs meerdere keren. En dan blijkt dat die fugitive heads niet de bottle neck zijn, maar skull fragments. Daar kwam ik snel tekort aan. Veel sneller dan een tekort aan hoofdjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
Finraziel schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:55:
Net eens getest terwijl ik aan de lopende band Andariel aan het mollen ben hoe het nou werkt met items op de grond als je naar town teleport...

Heb er vaker op gezocht en ik zie dan alleen maar mensen zeggen dat items in principe altijd blijven liggen maar als je vanuit de overworld teleport dan kom je wellicht niet meer in dezelfde instance terug en kun je daardoor items verliezen... Dat is echter juist helemaal niet mijn ervaring, mijn ervaring is dat items op de grond in de overworld meegaan naar de andere instance, dat is het probleem niet (alleen dat event wat bezig was mis je dan misschien).
......

Ander ongerelateerd puntje wat me ook wel een beetje irriteert is de onbalans in de boss summon materials. Ik zou eigenlijk wel een betere Mjölnic Ring willen farmen, maar exquisite blood is lastiger te krijgen dan malignant hearts, terwijl je er 3 keer zoveel van nodig hebt. Dat zorgt er ook voor dat ik nog 85 mucus-slick eggs in mijn inventory heb liggen terwijl mijn shards of agony op zijn... Het voelt allemaal erg dom dat dat soort dingen niet wat beter gebalanceerd worden. Geeft me steeds meer het idee dat bijna niemand bij het D4 dev team de game echt serieus speelt...

....
Van het weekend de 2de PC een HC boost gegeven in Pit en vervolgens bosses gedaan (natuurlijk niet andariel) en het viel mij inderdaad ook op dat bij de eerste Varshan kills (leecher char laat ik bij ingang staan) dat na de eerste keer dat mijn char vol was, ik de leecher ook naar town liet gaan en niets in de kist had flikkeren. En toen ik terug naar de area ging was de helft weg.
Vervolgens na elke 5 bosskills de leecher het spul laten oppakken (oa een Shako ...) en nergens meer last van gehad.

En de boss summon (en dan alleen varshan) is gewoon niet in verhouding. Of Grigoire moet terug naar 4 of Varshan naar 12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Poops_McGhee schreef op maandag 24 februari 2025 @ 10:48:
[...]

Klinkt handig. Ik heb ze allemaal door normaal farmen gekregen en alle gems al gemaakt. Sommige zelfs meerdere keren. En dan blijkt dat die fugitive heads niet de bottle neck zijn, maar skull fragments. Daar kwam ik snel tekort aan. Veel sneller dan een tekort aan hoofdjes.
Zover nooit gekomen omdat ik maar een paar heads had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op zondag 23 februari 2025 @ 13:55:

Maar bij het mollen van uberbosses viel het me op dat ik altijd ongeveer een halve inventory nog op de grond heb liggen als ik terug kom van town. Dus eens getest, Andy dropt elke keer ongeveer 6 items, dus geteld en er zouden nog ongeveer 50 items op de grond hebben moeten liggen nadat mijn inventory vol zat. Mijn inventory leeg gegooid, de 10 items uit de dropped items tab gehaald, dus zouden er nog 40 op de grond moeten liggen. Maar er lagen er maar 15, die halve inventory die ik iedere keer zag.

Dus met 6 items per keer moet je eigenlijk elke 7 kills terug naar town om niks kwijt te raken (edit: 7 met alleen de lost items tab, 9 keer met nog een keer terug porten voor die 15 items - edit2: Zelfs dat niet helemaal want die lost items tab doet het niet altijd merk ik)... Dat maakt die ultieme boss die tegenwoordig puur een vervelende grind is om je boss items mogelijk in loot om te zetten nog vervelender. Als we een lootfilter hadden zou ik gewoon alles wat geen ancestral (of mythic :+) is negeren, maar ja, dat is ongrijpbare technologie voor Blizzard...

Mogelijk dat er wel meer items kunnen blijven liggen als ze niet allemaal op dezelfde plek liggen, ik heb namelijk wel eerder dingen opgepakt en de niet ancestral zooi een stukje opzij weer op de grond gegooid, dat blijft dan meen ik wel liggen. Vreemde manier van werken als dat zo is.

Ondanks dat nog steeds een hoop lol aan de game hoor, dat is ook precies waarom ik me aan die dingen stoor. Ze zijn zo dichtbij, alleen een paar van die domme dingen die ze maar niet lijken te snappen :+

edit:
Nog een keer getest door nog eens alle niet-ancestrals gewoon in stapels opzij te gooien, dan blijven ze inderdaad wel liggen...
Ik vermoed dat het aan positie ligt. Omdat de boss bij mij iedere keer uit elkaar spat zodra hij spawnt ligt alle loot op exact dezelfde plek, dat zal de beperking van 15 items zijn. Als ik ze zelf rond strooi komen ze niet lalemaal op dezelfde plek (er liggen er meer dan 15 per locatie waar ik dingen neergegooid heb). Het zou in principe ook nog kunnen dat de limiet niet geldt voor items die je in je handen gehad hebt maar dat lijkt me een nog vreemdere beslissing om zo te maken.
[Afbeelding]
Wat je uit je tas op de grond gooit, blijft naar mijn ervaring liggen, zolang je in sessie blijft met de character waarmee je het neerplempt.
Ook spullen die probeert op te pakken met een volle inventory, blijven volgens mij wel liggen.
Voor zover ik me kan herinneren is er bij ladderbosses nooit loot verdwenen. In de open world wel, vooral Helltides en Headhunts. Maar vaak blijft ook daar van alles liggen. Ook wat andere spelers vrijgemaakt hebben.

Zal vast een algoritme achter zitten, maar bij ladderbosses heb ik in ieder geval nooit issues gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:02:
[...]

Zover nooit gekomen omdat ik maar een paar heads had.
Ik wil nog een Friend of the Bog maken, maar kom flink skull fragments tekort. Gisteren maar Hordes, NM's en zelfs open world events gefarmed om de voorraad aan te vullen. Van alle andere fragements heb ik een overvloed, maar skull fragments niet. Na een paar uur farmen heb ik er daar maar 54K van en ik had er nog zo'n 10K toen ik met farmen begon. Dat gaat dus niet echt snel.
Ik heb ook niet echt helder waar je fragments het best kunt farmen. Ik denk dat Hordes de meeste opleveren per run.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Van het weekend wat hulp gekregen met levelen van een Druid, jezus wat was die sterk zeg, die vloog door die lvl 90 pit alsof het niets was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poops_McGhee schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:13:
[...]

Ik wil nog een Friend of the Bog maken, maar kom flink skull fragments tekort. Gisteren maar Hordes, NM's en zelfs open world events gefarmed om de voorraad aan te vullen. Van alle andere fragements heb ik een overvloed, maar skull fragments niet. Na een paar uur farmen heb ik er daar maar 54K van en ik had er nog zo'n 10K toen ik met farmen begon. Dat gaat dus niet echt snel.
Ik heb ook niet echt helder waar je fragments het best kunt farmen. Ik denk dat Hordes de meeste opleveren per run.
Vergeet niet dat je gem fragments ook kunt transmuten. Je hebt geloof ik 100 fragments van drie andere soorten nodig om 200 van jouw keuze te maken. Welke je nodig hebt ligt wel vast maar als je inderdaad de rest in overvloed hebt dan kun je dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:26:
[...]

Vergeet niet dat je gem fragments ook kunt transmuten. Je hebt geloof ik 100 fragments van drie andere soorten nodig om 200 van jouw keuze te maken. Welke je nodig hebt ligt wel vast maar als je inderdaad de rest in overvloed hebt dan kun je dat doen.
Klopt, maar ook dan gaat het niet snel. Je krijgt maar een handje vol aan transmuted fragments, terwijl je een berg nodig hebt.
Voorlopig blijf ik maar wat uitwisselen met andere characters, maar dat wordt snel vervelend. Vandaar dat ik er nog maar een probeer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poops_McGhee schreef op maandag 24 februari 2025 @ 11:38:
[...]

Klopt, maar ook dan gaat het niet snel. Je krijgt maar een handje vol aan transmuted fragments, terwijl je een berg nodig hebt.
Voorlopig blijf ik maar wat uitwisselen met andere characters, maar dat wordt snel vervelend. Vandaar dat ik er nog maar een probeer te maken.
Huh, je kunt toch gewoon intypen hoe vaak je het wil doen? Ik heb er gewoon 50k per keer gemaakt of zo.
Of ik begrijp je verkeerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
Heb in totaal 2 grote skulls getrade voor bac op softcore, op hardcore via jsp 3 diamonds en 1 skull.
Alle chars nu klaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op maandag 24 februari 2025 @ 12:39:
[...]

Huh, je kunt toch gewoon intypen hoe vaak je het wil doen? Ik heb er gewoon 50k per keer gemaakt of zo.
Of ik begrijp je verkeerd :)
Je hebt 175K aan skull fragments nodig om een Friend of the Bog te maken. Ik zou er dan nog 121K moeten transmuten en dan hou ik waarschijnlijk niet genoeg over van andere fragments om de benodigde andere gems te maken. Ik farm nog wel even door en probeer eerst zoveel mogelijk fragments te pakken. Geeft me ook weer wat te doen in de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

30 heads inmiddels, moet voorlopig wel genoeg zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik nu in hardcore weer eens een kijkje ga nemen na een paar seizoenen inactief.
Denk dat ik voor druid ga en zie dat cataclysm druid een mooie endgame build is die me wel aanspreekt.
Welke build kan ik dan beter gaan tijdens het levelen ? wat er makkelijker in transitied zeg maar? Is dat pulverize of lighting storm druid?

En wat is nu een beetje de snelste manier van levelen (naast boosten)

En de vervolg stappen richting endgame? nog steeds alleen maar NM dungeons runnen? Ik lees vaker over de pit maar heb dat zelf nog nooit gedaan eigenlijk dus geen idee wat dat inhoud ten opzichte van NM's :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op maandag 24 februari 2025 @ 13:17:
Als ik nu in hardcore weer eens een kijkje ga nemen na een paar seizoenen inactief.
Denk dat ik voor druid ga en zie dat cataclysm druid een mooie endgame build is die me wel aanspreekt.
Welke build kan ik dan beter gaan tijdens het levelen ? wat er makkelijker in transitied zeg maar? Is dat pulverize of lighting storm druid?

En wat is nu een beetje de snelste manier van levelen (naast boosten)

En de vervolg stappen richting endgame? nog steeds alleen maar NM dungeons runnen? Ik lees vaker over de pit maar heb dat zelf nog nooit gedaan eigenlijk dus geen idee wat dat inhoud ten opzichte van NM's :P
Ik ben met companion begonnen. Is vrij sterk dit seizoen door buffs op minions, redelijk safe en goed in bossing om de uniques te vinden die je nodig hebt voor cataclysm.

NM's zijn alleen nog om je mats te krijgen voor masterworking. De pit heeft de rol van NM overgenomen om hoger in te pushen als je dat wil en biedt ook de beste xp, maar dat dan vooral als je al echt in de endgame zit en makkelijk veel hoger level dan torment 4 (=pit 65) kunt doen. Snelste is dan om de hoogste pit level te doen die je nog steeds heel snel kunt runnen (90 seconden of zo). Ook moet je pit runnen om torment levels te unlocken.

En snelste manier van solo levelling, ik zou gewoon de season quest doen en dan headhunts (groene helltide of witchtide). Geeft ook lekker veel loot. Ongeveer elke 10 minuten start er een area (wordt groen op de kaart) met nieuwe Whisper quests. Daar ren je dan doorheen en doe je zoveel mogelijk van (even opletten welke hoeveel punten geven, sommige zijn niet echt de moeite waard voor hoe lang ze duren). En je kunt je whispers nu inleveren bij de ravens die verspreid zijn over alle zones dus je hoeft niet steeds terug naar de tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 13:50
Imho de snelste manier van levellen, althans als je al een andere character hebt, is alle kistjes bewaren van bijvoorbeeld de Tree quests en in je stash gooien. Dan een nieuwe character starten, kistjes openen en dan ben je direct level 60 :P Dan ben je nog langer bezig om alle loot uit te zoeken :P De truc is wel om steeds een kistje te openen en niet allemaal tegelijk, want als er manuals in zitten die steeds te looten en leren, anders droppen er tig dezelfde, dat is zonde. En daarna het volgende kistje etc. Daarna je character gearen met Ancestral/Unique GA loot (en Mythics) uit je stash, dan je build even oefenen in Headhunts of Helltides (en eventueel aanpassen) en dan Torments unlocken in de Pit.

π MW finishers

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MaTr1x schreef op maandag 24 februari 2025 @ 14:07:
Imho de snelste manier van levellen, althans als je al een andere character hebt, is alle kistjes bewaren van bijvoorbeeld de Tree quests en in je stash gooien. Dan een nieuwe character starten, kistjes openen en dan ben je direct level 60 :P Dan ben je nog langer bezig om alle loot uit te zoeken :P De truc is wel om steeds een kistje te openen en niet allemaal tegelijk, want als er manuals in zitten die steeds te looten en leren, anders droppen er tig dezelfde, dat is zonde. En daarna het volgende kistje etc. Daarna je character gearen met Ancestral/Unique GA loot (en Mythics) uit je stash, dan je build even oefenen in Headhunts of Helltides (en eventueel aanpassen) en dan Torments unlocken in de Pit.
Ja klopt inderdaad, ik ging uit van eerste character :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Net een Druid gestart, gewoon om eens te kijken hoe sterk die nou echt zijn. Tot lvl 25 gekomen, toen een vriendelijke andere speler tegen gekomen, die heeft mij zonder te vragen geboost tot 60 en me alle Uniques gegeven die ik nodig heb. Echt super fijn. Van de week maar eens uitdocteren hoe het speelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oh shit.... ik heb hem geïnstalleerd, denk hem dus op te starten vergeet ik dat ik vessels of hatred niet had gekocht. Daar heb ik geen geld voor nu dus laat maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand al meegemaakt dat er in Kurast geen portal naar de boss verschijnt? Ik deed een run met een unique dinges. Ging allemaal prima en ik had nog ruim een minuut over, maar er was nergens een portal naar de boss te vinden. Resultaat, trash loot en kans op een extra mythic weg. 🤬🤬
Alle hoeken en gaten doorgezocht, geen portal meer te bekennen..... rage quit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Poops_McGhee schreef op maandag 24 februari 2025 @ 21:41:
Iemand al meegemaakt dat er in Kurast geen portal naar de boss verschijnt? Ik deed een run met een unique dinges. Ging allemaal prima en ik had nog ruim een minuut over, maar er was nergens een portal naar de boss te vinden. Resultaat, trash loot en kans op een extra mythic weg. 🤬🤬
Alle hoeken en gaten doorgezocht, geen portal meer te bekennen..... rage quit!
Wel meegemaakt dat hij niet op de map getoond werd, maar tot nu toe wel altijd als ik dan dichtbij genoeg kwam verscheen hij alsnog. Wel een irritante bug soms ja.
Overigens zijn die mythics in mijn ervaring nog steeds behoorlijk zeldzaam met die tribute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:20:
[...]

Wel meegemaakt dat hij niet op de map getoond werd, maar tot nu toe wel altijd als ik dan dichtbij genoeg kwam verscheen hij alsnog. Wel een irritante bug soms ja.
Overigens zijn die mythics in mijn ervaring nog steeds behoorlijk zeldzaam met die tribute.
Dat ie even verdwijnt en weer spawned als je er dichtbij bent, die heb ik ook vaker gehad. Maar dat ie helemaal niet meer komt, dat tot vandaag niet.
De droprate van mythics met unique tributes staat bij mij voorlopig nog 1:3. Net bij de laatste nog een Doombringer binnengeharkt. De kans is in verhouding beter dan ladder bosses 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaapiej
Finraziel schreef op maandag 24 februari 2025 @ 22:20:
[...]

Zal even vervelend doen :P heb 2 van die tributes gedaan en had 2 mythics!
Uiteraard niet wat ik nodig had, maar toch altijd leuk als er wat valt

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ben maar Diablo Trade opgedoken en 20 bacs gekocht, was even klaar met zoeken en hopen (20 was het minimum wat de verkoper wilde doen).

Ook 2 NM dungeons achter elkaar met een altar erin, dus nu ook de laatst benodigde witchcraft gevonden.

Druid gaat lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schaapiej schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:09:
[...]

Zal even vervelend doen :P heb 2 van die tributes gedaan en had 2 mythics!
Uiteraard niet wat ik nodig had, maar toch altijd leuk als er wat valt
Pff, volgens mij heb ik 7 of 8 gedaan en maar 1 keer een mythic :+
Maar ja bosses gaan ook niet hard... Ik moet er honderden gekilld hebben en geloof maar 4 keer een mythic drop.
Ondertussen wel ook een shako kunnen maken want wel genoeg runes weten te vinden door de tribute daarvoor aan de lopende band te doen en ze te transmuten. Niet dat mijn druid er iets aan heeft maar misschien dat ik nog een lightning spear sorc probeer. Helaas geen ga op cdr O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De enige mythic die ik nog niet in s7 heb geloot is een Grandfather, voor de rest heb ik ze allemaal wel 1 of 2 keer kunnen looten. Melted Hearts en Ahavarion gaan direct de scrapper in. De rest bewaar ik meestal nog wel. Qua GA's is het wel minder goed bedeeld. Ik geloof niet dat ik er ook maar 1 heb met goeie GA's. Maarja, ik ben geen procenten pusher, dus heel veel maakt het me niet uit. Maar CDR op de Shako is toch wel fijn om te hebben en die zijn bij de mijne niet goed. De ene 20% en de andere 29%... best poep.

Edit: Grandfather is ook binnen.

[ Voor 3% gewijzigd door Poops_McGhee op 25-02-2025 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
Mad-Matt schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:32:
Ben maar Diablo Trade opgedoken en 20 bacs gekocht, was even klaar met zoeken en hopen (20 was het minimum wat de verkoper wilde doen).

Ook 2 NM dungeons achter elkaar met een altar erin, dus nu ook de laatst benodigde witchcraft gevonden.

Druid gaat lekker.
Sorry voor de vraag, maar 20 wat? ingame gold of?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pstalman schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 14:41:
[...]

Sorry voor de vraag, maar 20 wat? ingame gold of?
Als ik het goed lees, 20 BAC's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:25:
[...]

Als ik het goed lees, 20 BAC's.
En om dan ook uit te leggen wat dat is: een Legendary rune die nodig is om bij de jeweler een Mythic Unique Shroud of False Death mee te kunnen craften. Heb je er 6 voor nodig, dus het is een veel langskomend item in trade channels. Of dus elders als je meer haast hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

20 bac runes idd, geruild voor in-game gold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bundin schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 17:24:
[...]

En om dan ook uit te leggen wat dat is: een Legendary rune die nodig is om bij de jeweler een Mythic Unique Shroud of False Death mee te kunnen craften. Heb je er 6 voor nodig, dus het is een veel langskomend item in trade channels. Of dus elders als je meer haast hebt.
Nog meer uitleg: 6 BAC, 6 KRY en 6 MONI en 5mln gold voor een Shroud (met vaak slechte GA) 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Pff, ik weet niet wat het is met mij en gloves... Kan pit 105 aan (al kost de boss veel tijd met RoA), maar heb nog geen ancestral gloves gezien met een GA dat ergens op slaat. Bizar toeval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 13:50
Poops_McGhee schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 13:42:
De enige mythic die ik nog niet in s7 heb geloot is een Grandfather, voor de rest heb ik ze allemaal wel 1 of 2 keer kunnen looten. Melted Hearts en Ahavarion gaan direct de scrapper in. De rest bewaar ik meestal nog wel. Qua GA's is het wel minder goed bedeeld. Ik geloof niet dat ik er ook maar 1 heb met goeie GA's. Maarja, ik ben geen procenten pusher, dus heel veel maakt het me niet uit. Maar CDR op de Shako is toch wel fijn om te hebben en die zijn bij de mijne niet goed. De ene 20% en de andere 29%... best poep.

Edit: Grandfather is ook binnen.
Misschien stomme vraag, maar doe je dan gewoon Undercity runs op T4 met de unique Tribute? Want die unique Tributes heb ik al een tijdje niet zien droppen van de Tree caches. Misschien meer boss runs doen dan?

π MW finishers

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MaTr1x schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 19:09:
[...]

Misschien stomme vraag, maar doe je dan gewoon Undercity runs op T4 met de unique Tribute? Want die unique Tributes heb ik al een tijdje niet zien droppen van de Tree caches. Misschien meer boss runs doen dan?
Als ik zo'n unique tribute loot (niet vaak), dan doe ik die meestal meteen. En voor de rest, inderdaad, veel boss runs doen. Heel veel boss runs doen. Ontzettend veel boss runs doen... en dan hopen dat er wat goeds dropt. 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanavond eens geprobeerd deze build te maken op sorc, nadat ik gister een Shako gemaakt had...
Maar... het werkt voor geen meter voor me. Mijn cooldown zal wel niet goed genoeg zijn, maar zelfs dan lijkt het me erg lastig om de snapshot/buff op die lightning spears vast te houden, het voelt erg clunky en zelfs wanneer het wel werkt is de damage maar 'mweh'
Ik denk dat ik gewoon terug ga naar mijn cataclysm druid...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pstalman
Gister een 4GA amu voor mijn spiritborn van duri gekregen, nu nog uren slopen voor de 2/3/4ga staff. Duri dropt steeds de andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien vanavond eens een Spiritborn maken. Die is niet meer zo OP als in s6, dus misschien is het wel leuk om in s7 te proberen. S8 is toch nog een poosje weg, dus waarom niet?

Op de normale manier aan het levelen en ondertussen een lvl50 Spiritborn. Okee, niet helemaal normaal, maar alleen wat mythics aangetrokken. Verder geen Tree caches gebruikt om te levelen, want die heb ik niet in de stash.
Ben voor de afwisseling ook weer eens de VoH story mode aan het spelen. Die heb ik maar 1 keer gedaan en de helft is niet blijven hangen. Best wel weer leuk om te doen.

[ Voor 52% gewijzigd door Poops_McGhee op 27-02-2025 01:18 ]

• pstalman
Gister met de Spiritborn, na wat masterwork upgrades, voor het eerst gekillt op T3. Ging aardig goed. Denk dat ik vanavond maar de glyphs van 15 naar 46 moet brengen zodat ik wat extra dmg doe.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:37

JSchut

.....

Ik heb een Druid, Barb en Necro op 60. Allemaal kunnen ze 80+ pits doen. Met de barb ben ik na 105 gestopt.

Merk dat dit wel beetje het einde is voor mij dit seizoen. De lol is een beetje weg. Paragon gaat echt zo extreem langzaam nu (level 240) en geen zin om alleen maar pits te runnen voor xp en glyphs verder te levelen.

Ik heb nog niet al mijn items volledig gemasterworked en al helemaal niet optimized, maar ik kan mij er niet toe zetten. Enige uitdaging die er nog is is hogere Pits doen.

Denk dat ik afzwaai tot S8.

S7 was echter wel erg leuk. Heb mij daar wel erg mee vermaakt. Ben benieuwd wat S8 gaat brengen.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 15:57
Ik speel D4 al vanaf release, best vaak dat ik mijn cursor kwijt was en nu pas kom ik een setting tegen dat de cursor een maatje groter gezet kan worden en met een hogere resolutie/contrast(?).
Eindelijk pit 80+ kunnen doen haha
8)7

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:20
JSchut schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 11:23:
Ik heb een Druid, Barb en Necro op 60. Allemaal kunnen ze 80+ pits doen. Met de barb ben ik na 105 gestopt.

Merk dat dit wel beetje het einde is voor mij dit seizoen. De lol is een beetje weg. Paragon gaat echt zo extreem langzaam nu (level 240) en geen zin om alleen maar pits te runnen voor xp en glyphs verder te levelen.

Ik heb nog niet al mijn items volledig gemasterworked en al helemaal niet optimized, maar ik kan mij er niet toe zetten. Enige uitdaging die er nog is is hogere Pits doen.

Denk dat ik afzwaai tot S8.

S7 was echter wel erg leuk. Heb mij daar wel erg mee vermaakt. Ben benieuwd wat S8 gaat brengen.
Ik heb hetzelfde met een level 240 sorcerer. Vooruitgang is zo traag en het wordt te repetitief. Ik ga ook even pauzeren tot een volgend seizoen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Het is inderdaad traag, maar ik zit er dit seizoen nu eigenlijk toch anders in... Ben net van P271 naar P272 gegaan wat een klein uurtje koste. We hebben nog 2 maanden te gaan, op dit tempo als ik elke dag een uurtje speel dan ben ik er met nog ongeveer 2 weken te gaan (en waarschijnlijk speel ik wel meer). Voor mij zat het in niet te veel kijken naar hoever het is naar level 300, maar gewoon level per level kijken.
En ik vind de Cataclysm druid nu toch gewoon erg fijn spelen. Heb het snapshotten goed in de vingers en dan lekker door alle monsters heen rennen :+ muziekje aan of youtube video op de tablet er naast en lekker gaan, goede afwisseling als ik de fut niet meer heb om verder te gaan met Indiana Jones :P (wat een ontzettend goede game is, maar als ik moe ben trek ik het niet altijd en is het makkelijker om hersenloos wat pits te runnen).

Rhodan schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:08:
Ik speel D4 al vanaf release, best vaak dat ik mijn cursor kwijt was en nu pas kom ik een setting tegen dat de cursor een maatje groter gezet kan worden en met een hogere resolutie/contrast(?).
Eindelijk pit 80+ kunnen doen haha
8)7
Haha ja dat helpt flink... het is dat ik meestal met controller speel, maar mijn muiscursor is ook een groot paars gedrocht wat vrijwel onmogelijk kwijt te raken is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben met de Spiritborn in T3 beland, maar ga nog even terug naar T2, want daar krijg ik betere loot bij de ladder bosses. Ik heb daar al meerdere 2GA items geloot die ik ook nog eens goed kan gebruiken en met goeie GA's ook.
Eerste mythic met de Spiritborn is een Melted Heart, dus die is meteen de scrapper in gegaan.

Was overigens best leuk om de VoH story mode weer eens te doen. Heb me geen moment verveeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
Poops_McGhee schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 01:15:
Ben met de Spiritborn in T3 beland, maar ga nog even terug naar T2, want daar krijg ik betere loot bij de ladder bosses. Ik heb daar al meerdere 2GA items geloot die ik ook nog eens goed kan gebruiken en met goeie GA's ook.
Eerste mythic met de Spiritborn is een Melted Heart, dus die is meteen de scrapper in gegaan.

Was overigens best leuk om de VoH story mode weer eens te doen. Heb me geen moment verveeld.
inmiddels kan die van mij in T4 killen, moet wel zeggen dat het lijkt dat het een stuk minder dmg doet dan vorig season. De build guide is ook wat anders, blijkbaar is de uniq ring niet goed en volgens mij moest je vorig season ook een specifieke uniq helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pstalman schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:26:
[...]

inmiddels kan die van mij in T4 killen, moet wel zeggen dat het lijkt dat het een stuk minder dmg doet dan vorig season. De build guide is ook wat anders, blijkbaar is de uniq ring niet goed en volgens mij moest je vorig season ook een specifieke uniq helm.
Het is inderdaad een stuk minder OP dan s6, maar zeker niet zwak. T3 gaat me makkelijk af, maar ik heb dan ook, op gloves en amulet na, alle BiS gear van s6 met bijna alle goeie GA's.
Ik vind het wel leuker spelen dan in s6.

Op T3 krijg ik alleen maar legendaries en geen ancestrals en op T2 meer. Lijkt wel alsof de droprate daar hoger is, om je sneller progressie naar T4 te laten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
Poops_McGhee schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 13:38:
[...]

Het is inderdaad een stuk minder OP dan s6, maar zeker niet zwak. T3 gaat me makkelijk af, maar ik heb dan ook, op gloves en amulet na, alle BiS gear van s6 met bijna alle goeie GA's.
Ik vind het wel leuker spelen dan in s6.

Op T3 krijg ik alleen maar legendaries en geen ancestrals en op T2 meer. Lijkt wel alsof de droprate daar hoger is, om je sneller progressie naar T4 te laten maken.
heb inderdaad al wel meerdere 2 en 3 ga items (en 4 ga amu op T4 duri)gevonden met deze char voordat ik op T4 zat te killen ipv leechen.
Op HC leek het wel zo te zijn op T1, maar op t2 en t3 en t4 daar dezelfde kwaliteit :drol

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pstalman schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 14:55:
[...]

heb inderdaad al wel meerdere 2 en 3 ga items (en 4 ga amu op T4 duri)gevonden met deze char voordat ik op T4 zat te killen ipv leechen.
Op HC leek het wel zo te zijn op T1, maar op t2 en t3 en t4 daar dezelfde kwaliteit :drol
Graai net een 4GA Sepazontec van Duri. Dikke poep, want daar heb ik niks aan. Uit nijd maar meteen gescrapped 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
Poops_McGhee schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:04:
[...]

Graai net een 4GA Sepazontec van Duri. Dikke poep, want daar heb ik niks aan. Uit nijd maar meteen gescrapped 😂
heb daar al wel 2x 3ga van gezien, maar die andere blijft maar 1 ga :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pstalman schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 16:15:
[...]

heb daar al wel 2x 3ga van gezien, maar die andere blijft maar 1 ga :(
Lijkt wel of ze perse willen dat je een Sepazontac gebruikt ipv een Kepeleke. Heb die Sepa ook al meerdere keren in de open world zien droppen.
Mijn Kepeleke is ook 1GA en nog de verkeerde ook. Duri lijkt wel een Bing AI image creator. Hoe vaker je het probeert, hoe slechter het resultaat 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Zitten hier Cataclysm druid spelers tussen?

Ik heb even een vraagje, moet je je skills in een bepaalde volgorde activeren?
Bijna altijd doe ik in de tientallen miljoen dmg, maar net had ik in eens honderden miljoenen aan dmg, zelfs 1,000M. Dit duurde even, ik ging als een warm mes door de boter in Pit80 en daarna zakte het weer terug naar 10-90m.

Ik snap even niet waarom ik bijna altijd weinig dmg doe en dan ineens heel veel.

Edit:
Volgens mij heeft het te maken met overpower activeren, gebeurd alleen heel weinig. Net weer, 7000m klappen, gaat hard dan

[ Voor 44% gewijzigd door Mad-Matt op 28-02-2025 21:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 21:16:
Zitten hier Cataclysm druid spelers tussen?

Ik heb even een vraagje, moet je je skills in een bepaalde volgorde activeren?
Bijna altijd doe ik in de tientallen miljoen dmg, maar net had ik in eens honderden miljoenen aan dmg, zelfs 1,000M. Dit duurde even, ik ging als een warm mes door de boter in Pit80 en daarna zakte het weer terug naar 10-90m.

Ik snap even niet waarom ik bijna altijd weinig dmg doe en dan ineens heel veel.

Edit:
Volgens mij heeft het te maken met overpower activeren, gebeurd alleen heel weinig. Net weer, 7000m klappen, gaat hard dan
Klopt inderdaad. Wat kan helpen is in je settings aanpassen welke damage nummers je wil zien. Ik heb die op alleen overpower laten zien... als ik dan geen damage nummers heb dan weet ik dat ik mijn snapshot verprutst heb (meestal doordat ik hurricane actief had en er al vijanden op me af kwamen).

Ik gebruik deze build van Rob, alleen Flickerstep er uit gegooid voor gewone boots met een of andere aspect die me nog wat meer damage gaf want die extra cooldown heb ik niet nodig en vind het onhandig om door monsters heen te proberen te dodgen (vooral omdat regelmatig alles al dood was voor ik dat kon doen en als je dan afhankelijk bent van Flickerstep dan raak je je snapshot kwijt).

Om te snapshotten hou ik de twee icoontjes van mijn QAX en XAN in de gaten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41WQFYxH_0V4sqE7fjmXJTAiTWs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/lTjohLEHlYdyjlXQwFGuOchx.png?f=user_large
De linker is QAX en de rechter is XAN.

XAN is wat overpower geeft en zit in dit geval gekoppeld aan IGNI. IGNI slaat elke 0,3 seconde 25 offering op tot een maximum van 500 offering. Dat kost dus 6 seconden. Die opgeslagen offering activeer je door een (niet basic) skill te gebruiken. Om XAN te activeren heb je 700 offering nodig... Ik vond dit in in het begin wat verwarrend maar je kunt het zien als twee emmers of buckets.

IGNI heeft zijn eigen (onzichtbare) bucket. Op het moment dat je een map in stapt of een town uitloopt begint die bucket te vullen met 25 offering per 0,3 seconde.
XAN heeft een bucket die 700 offering nodig heeft om gevuld te worden en dat is wat zichtbaar is bij je buff icoontjes, het rechter icoontje hierboven met dat doodshoofd met een mes er in.
Op het moment dat je een niet-basic skill gebruikt wordt de inhoud van je IGNI bucket in je XAN bucket gegooid. Als dat resulteert in dat je XAN bucket 700 of meer offering bevat, dan zal de XAN bucket ongeveer een halve seconde later leeg zijn en dat signaleert dat de eerstvolgende skill die je dan gebruikt de power krijgt, namelijk gegarandeerde overpower en crits.

Wat ik dus doe is als ik een PIT start dan kijk ik hoe vol mijn XAN bucket is. Als de XAN bucket leeg is dan moet je eerst een andere skill gebruiken om de bucket deels te vullen. Als die al praktisch vol is dan ga ik er meestal gelijk voor. Ik activeer blood howl en earthen bullwark direct na elkaar (praktisch tegelijk). Daarmee probeer ik tegelijk de 25% innate blood howl damage bonus en de triple resonance bonus omdat ik een storm skill (cataclysm) na een earth skill (earthen bullwark) gebruik te activeren. Omdat XAN pas ongeveer een halve seconde nadat de bucket volledig gevuld is activeert lukt dat (twee skills gebruiken voor XAN triggert). Ik twijfel echter of het echt werkt, bullwark lijkt me soms wel en soms niet gelijk weer human te maken. Je zou ook alleen gewoon bullwark kunnen gebruiken, maakt het iets makkelijker (en is wat Rob ook adviseert).
Zodra ik zie dat de XAN bucket leeg wordt activeer ik dan cataclysm en heb ik overpowers. Dan is het vervolgens zaak om cataclysm altijd weer opnieuw te starten voordat de vorige afgelopen is (ik hou gewoon die knop ingedrukt).

Nou is bovenstaand nog een beetje versimpeld, maar het zou je al flink betere resultaten moeten geven dan wat je nu hebt. Wat ik nog extra doe is, ik zorg dat mijn XAN bucket bijna vol zit, maar nog niet helemaal... als ik een pit start met mijn XAN bucket helemaal leeg dan is dat makkelijk, ik wacht 6 seconden en dan activeer ik hurricane als er geen vijanden in de buurt zijn, of debilitating roar als er wel vijanden zijn. Dat geeft met dan 500 offering in de XAN bucket. Vervolgens wacht ik weer 6 seconden en dan doe ik wat ik hierboven zei, blood howl en bullwark. Dat geeft me dan weer 500 offering en dan zit er 1000 offering in de XAN bucket. Die extra 300 offering is overflow en verhoogt de damage nog meer.
Daarnaast hou ik ook mijn QAX in de gaten, de linker van de twee icoontjes boven. Als deze ook vol is dan zou deze moeten zorgen dat de volgende skill alle resource gebruikt om nog eens 100% extra damage te doen (hoewel ik me afvraag hoe goed het werkt want volgens mij zie ik niet dat cataclysm mijn resource draint... maar nog niet de moeite genomen om te testen... alles gaat toch dood :P). QAX vul ik met BAC, die werkt door 5 meter te verplaatsen. Dat is vrij simpel aan het begin van een map, gewoon even rondjes rennen tot hij bijna vol zit, dan je XAN primen en dan vlak voor je cataclysm activeert ook nog even een extra rondje rennen zodat ook QAX het laatste stukje vult en vervolgens leeg springt, en dán cataclysm activeren.

Sorry voor de 'wall of text' ik hoop dat het het een beetje duidelijk maakt en niet alleen maar meer verwarring veroorzaakt :)
Het lijkt in het begin erg ingewikkeld, maar na een beetje oefening vind ik het zelf nu heel makkelijk om even die twee buckets te vullen, cataclysm knop ingedrukt houden en gaan met die banaan :+

Enige puntje waar je nog op kunt letten is dat puur ingedrukt houden van de cataclym knop niet altijd goed genoeg is... als je een skill knop ingedrukt houdt in D4 dan 'vergeet' de game bij sommige acties dat die knop naar beneden was. Voorheen was ik daarom regelmatig de knoppen die ik ingedrukt hield even los aan het laten en weer in aan het drukken. Sinds kort heb ik een nieuwe controller die ik gebruik en die heeft turbo functionaliteit dus heb die gewoon op een lage frequentie aangezet zodat de controller mijn cataclysm knop gewoon automatisch laat rapid firen.

edit: Oh toch nog wat vergeten... de reden waarom ik als er wel vijanden zijn aan de start geen hurricane activeer is dat hurricane bij een damage tick je XAN op kan gebruiken en dan doe je dus geen damage met je cataclysm. Daarom gebruik ik in die situatie debilitating roar als plaatsvervanger om offering van mijn IGNI bucket naar mijn XAN bucket te verplaatsen. Zijn er geen vijanden dan is hurricane beter want die geeft met stormshifter aspect en tempest roar +5 ranks op cataclysm.

[ Voor 4% gewijzigd door Finraziel op 28-02-2025 23:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ondertussen in T4 beland met de Spiritborn. Bijna alle gear optimaal, maar ik kan maar geen goeie gloves vinden. Niet eens gloves met 2 juiste affixes, zodat ik de 3e er zelf op kan enchanten.
Maar ik heb wel heel veel zin om de Spiritborn zover mogelijk te maximaliseren. Heb ik met m'n andere characters in s7 nog niet gehad. De grind is weer helemaal on. En ik heb de dikste pret met de class die ik bij aanvang van s7 het meest wilde mijden; Spiritborn. Die had ik niet verwacht 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Finraziel schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 23:26:
[...]

Klopt inderdaad. Wat kan helpen is in je settings aanpassen welke damage nummers je wil zien. Ik heb die op alleen overpower laten zien... als ik dan geen damage nummers heb dan weet ik dat ik mijn snapshot verprutst heb (meestal doordat ik hurricane actief had en er al vijanden op me af kwamen).

Ik gebruik deze build van Rob, alleen Flickerstep er uit gegooid voor gewone boots met een of andere aspect die me nog wat meer damage gaf want die extra cooldown heb ik niet nodig en vind het onhandig om door monsters heen te proberen te dodgen (vooral omdat regelmatig alles al dood was voor ik dat kon doen en als je dan afhankelijk bent van Flickerstep dan raak je je snapshot kwijt).

Om te snapshotten hou ik de twee icoontjes van mijn QAX en XAN in de gaten:
[Afbeelding]
De linker is QAX en de rechter is XAN.

XAN is wat overpower geeft en zit in dit geval gekoppeld aan IGNI. IGNI slaat elke 0,3 seconde 25 offering op tot een maximum van 500 offering. Dat kost dus 6 seconden. Die opgeslagen offering activeer je door een (niet basic) skill te gebruiken. Om XAN te activeren heb je 700 offering nodig... Ik vond dit in in het begin wat verwarrend maar je kunt het zien als twee emmers of buckets.

IGNI heeft zijn eigen (onzichtbare) bucket. Op het moment dat je een map in stapt of een town uitloopt begint die bucket te vullen met 25 offering per 0,3 seconde.
XAN heeft een bucket die 700 offering nodig heeft om gevuld te worden en dat is wat zichtbaar is bij je buff icoontjes, het rechter icoontje hierboven met dat doodshoofd met een mes er in.
Op het moment dat je een niet-basic skill gebruikt wordt de inhoud van je IGNI bucket in je XAN bucket gegooid. Als dat resulteert in dat je XAN bucket 700 of meer offering bevat, dan zal de XAN bucket ongeveer een halve seconde later leeg zijn en dat signaleert dat de eerstvolgende skill die je dan gebruikt de power krijgt, namelijk gegarandeerde overpower en crits.

Wat ik dus doe is als ik een PIT start dan kijk ik hoe vol mijn XAN bucket is. Als de XAN bucket leeg is dan moet je eerst een andere skill gebruiken om de bucket deels te vullen. Als die al praktisch vol is dan ga ik er meestal gelijk voor. Ik activeer blood howl en earthen bullwark direct na elkaar (praktisch tegelijk). Daarmee probeer ik tegelijk de 25% innate blood howl damage bonus en de triple resonance bonus omdat ik een storm skill (cataclysm) na een earth skill (earthen bullwark) gebruik te activeren. Omdat XAN pas ongeveer een halve seconde nadat de bucket volledig gevuld is activeert lukt dat (twee skills gebruiken voor XAN triggert). Ik twijfel echter of het echt werkt, bullwark lijkt me soms wel en soms niet gelijk weer human te maken. Je zou ook alleen gewoon bullwark kunnen gebruiken, maakt het iets makkelijker (en is wat Rob ook adviseert).
Zodra ik zie dat de XAN bucket leeg wordt activeer ik dan cataclysm en heb ik overpowers. Dan is het vervolgens zaak om cataclysm altijd weer opnieuw te starten voordat de vorige afgelopen is (ik hou gewoon die knop ingedrukt).

Nou is bovenstaand nog een beetje versimpeld, maar het zou je al flink betere resultaten moeten geven dan wat je nu hebt. Wat ik nog extra doe is, ik zorg dat mijn XAN bucket bijna vol zit, maar nog niet helemaal... als ik een pit start met mijn XAN bucket helemaal leeg dan is dat makkelijk, ik wacht 6 seconden en dan activeer ik hurricane als er geen vijanden in de buurt zijn, of debilitating roar als er wel vijanden zijn. Dat geeft met dan 500 offering in de XAN bucket. Vervolgens wacht ik weer 6 seconden en dan doe ik wat ik hierboven zei, blood howl en bullwark. Dat geeft me dan weer 500 offering en dan zit er 1000 offering in de XAN bucket. Die extra 300 offering is overflow en verhoogt de damage nog meer.
Daarnaast hou ik ook mijn QAX in de gaten, de linker van de twee icoontjes boven. Als deze ook vol is dan zou deze moeten zorgen dat de volgende skill alle resource gebruikt om nog eens 100% extra damage te doen (hoewel ik me afvraag hoe goed het werkt want volgens mij zie ik niet dat cataclysm mijn resource draint... maar nog niet de moeite genomen om te testen... alles gaat toch dood :P). QAX vul ik met BAC, die werkt door 5 meter te verplaatsen. Dat is vrij simpel aan het begin van een map, gewoon even rondjes rennen tot hij bijna vol zit, dan je XAN primen en dan vlak voor je cataclysm activeert ook nog even een extra rondje rennen zodat ook QAX het laatste stukje vult en vervolgens leeg springt, en dán cataclysm activeren.

Sorry voor de 'wall of text' ik hoop dat het het een beetje duidelijk maakt en niet alleen maar meer verwarring veroorzaakt :)
Het lijkt in het begin erg ingewikkeld, maar na een beetje oefening vind ik het zelf nu heel makkelijk om even die twee buckets te vullen, cataclysm knop ingedrukt houden en gaan met die banaan :+

Enige puntje waar je nog op kunt letten is dat puur ingedrukt houden van de cataclym knop niet altijd goed genoeg is... als je een skill knop ingedrukt houdt in D4 dan 'vergeet' de game bij sommige acties dat die knop naar beneden was. Voorheen was ik daarom regelmatig de knoppen die ik ingedrukt hield even los aan het laten en weer in aan het drukken. Sinds kort heb ik een nieuwe controller die ik gebruik en die heeft turbo functionaliteit dus heb die gewoon op een lage frequentie aangezet zodat de controller mijn cataclysm knop gewoon automatisch laat rapid firen.

edit: Oh toch nog wat vergeten... de reden waarom ik als er wel vijanden zijn aan de start geen hurricane activeer is dat hurricane bij een damage tick je XAN op kan gebruiken en dan doe je dus geen damage met je cataclysm. Daarom gebruik ik in die situatie debilitating roar als plaatsvervanger om offering van mijn IGNI bucket naar mijn XAN bucket te verplaatsen. Zijn er geen vijanden dan is hurricane beter want die geeft met stormshifter aspect en tempest roar +5 ranks op cataclysm.
Dank voor de uitleg, lap tekst, maar simpel verwoord, ik ga eens puzzelen.

Paar NM-dungeons gedaan (voor de obducite) en ik snap het nu. Ik laad m'n XAN op met m'n BAC (x meters lopen) en dan activeer ik cataclysm en ren ik door de dungeon, zolang ik cataclysm up hou doe ik belachelijke dmg. Ik snap nu dat je geen armor nodig hebt, alles is dood voordat het in beeld komt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 18:21

scorpie

Supra Addict

Ik heb weinig geluk geloof ik, ik vind de runes maar niet die ik nodig heb om de gewenste Ancestral Unique te kunnen maken, en heb net maar 2 Resplendent Mats ingeruild voor een cache, maar daar kwam natuurlijk precies niet uit wat ik nodig had :p

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Freelance

(..)

scorpie schreef op zondag 2 maart 2025 @ 12:31:
Ik heb weinig geluk geloof ik, ik vind de runes maar niet die ik nodig heb om de gewenste Ancestral Unique te kunnen maken, en heb net maar 2 Resplendent Mats ingeruild voor een cache, maar daar kwam natuurlijk precies niet uit wat ik nodig had :p
welke heb je nodig?

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_Angelus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-10 15:06
Ik heb ook nog drie BACs nodig, al dagen mee bezig :z

| Awesome Rock 'n Roll Photographer |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Ik ben bezig een minion necro build te maken. Heb niet super veel tijd, dus ik pak meestal gewoon 'de beste' build van het seizoen en maak alleen die. Voor die build heb je idealiter Heir of Perdition, Shroud of False Death an Grandfather nodig. Nu spaar ik m'n runes dus voor die 3 items.

Van alle benodigde Legendary Runes heb ik er pas 2 van ieder. De Rare en Magic runes moet ik wel bij elkaar kunnen krijgen. De Legendary Runes (die sowieso weinig droppen) die ik nodig heb, zijn 'Jah', 'Bac' of 'Xol'.

En ja, ik heb al op T4 zo'n 'get extra Runes' unit in de underground city runs geprobeerd, maar ik krijg helaas niet de runes die ik nodig heb :). (Ja that's the game, I know)

BTW Volgens de build van maxroll heb ik ook een 'Tam' nodig, maar die heb ik uberhaupt nergens gezien.. is die bugged en uit de game gehaald?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • +1 Henk 'm!
scorpie schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:07:
[...]

Ik ben bezig een minion necro build te maken. Heb niet super veel tijd, dus ik pak meestal gewoon 'de beste' build van het seizoen en maak alleen die. Voor die build heb je idealiter Heir of Perdition, Shroud of False Death an Grandfather nodig. Nu spaar ik m'n runes dus voor die 3 items.

Van alle benodigde Legendary Runes heb ik er pas 2 van ieder. De Rare en Magic runes moet ik wel bij elkaar kunnen krijgen. De Legendary Runes (die sowieso weinig droppen) die ik nodig heb, zijn 'Jah', 'Bac' of 'Xol'.

En ja, ik heb al op T4 zo'n 'get extra Runes' unit in de underground city runs geprobeerd, maar ik krijg helaas niet de runes die ik nodig heb :). (Ja that's the game, I know)

BTW Volgens de build van maxroll heb ik ook een 'Tam' nodig, maar die heb ik uberhaupt nergens gezien.. is die bugged en uit de game gehaald?
Minions Necro is zeker niet 'de beste' build in s7. Sterker nog, volgens Maxroll is dat een B-tier listed build.
Wil je 'de beste' build, dan pak je een Blood Wave Necro. Heel saai, maar fietst wel met 1 oog dicht en een arm op z'n rug gebonden door alles heen. Scheelt je nog farmen voor een Grandfather ook. En als je niet wilt pit pushen, dan heb je alleen de Kessime's Legacy nodig om je screen te clearen. Nog minder om voor te farmen.

Die undercity tributes voor runes zijn best waardeloos. Je krijgt er zelden een legendary rune vandaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Poops_McGhee op 02-03-2025 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Poops_McGhee schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:48:
[...]

Minions Necro is zeker niet 'de beste' build in s7. Sterker nog, volgens Maxroll is dat een B-tier listed build.
Wil je 'de beste' build, dan pak je een Blood Wave Necro. Heel saai, maar fietst wel met 1 oog dicht en een arm op z'n rug gebonden door alles heen. Scheelt je nog farmen voor een Grandfather ook. En als je niet wilt pit pushen, dan heb je alleen de Kessime's Legacy nodig om je screen te clearen. Nog minder om voor te farmen.

Die undercity tributes voor runes zijn best waardeloos. Je krijgt er zelden een legendary rune vandaan.
Ik ga best goed in de undercity. Ren er in een paar minuten doorheen en naast de legendary runes die er wel droppen transmute ik ook alle andere runes die ik boven een stuk of 10 heb (ik gooi gewoon alle niet legendary runes in mijn inv en transmute dan alles wat ik meer dan 3 keer kan transmuten), daar komen dan ook weer wat legendaries uit.
Alsnog blijft het wel traag gaan, dat wel, maar ik had ook wel genoeg van de headhunts op een gegeven moment en vond die niet echt beter voor runes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:30
Helaas zit er, als je enigzinds redelijk gegeared bent, niet zoveel uitdaging meer in D4 behalve de Pit runs. (Wat dan ook geen soelaas meer bied als je Glyphs al op nivo zijn...) Jammer van de endgame, bosses, deze zijn echt een oneshot (behalve Andariel maar ook daar is weinig uitdaging meer) en om nou alles uit de kast te halen om de Witchcraft dingen compleet te maken op T4 (terwijl je met 2 vingers in je neus een 100 Pit doet) helaas is de uitdaging geheel verdwenen... op naar het volgende seizoen (met hopelijk meer uitdaging...)

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online

Freelance

(..)

scorpie schreef op zondag 2 maart 2025 @ 14:07:
[...]

Die minion buid is inderdaad niet de sterkste momenteel. Tam heb ik nog wel liggen, als je me add dan mag je die wel hebben: PaintDrying#2219

Weet niet precies wanneer ik online ben deze week, maar vanavond sowieso even.

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 00:50
Apsie schreef op zondag 2 maart 2025 @ 19:01:
Helaas zit er, als je enigzinds redelijk gegeared bent, niet zoveel uitdaging meer in D4 behalve de Pit runs. (Wat dan ook geen soelaas meer bied als je Glyphs al op nivo zijn...) Jammer van de endgame, bosses, deze zijn echt een oneshot (behalve Andariel maar ook daar is weinig uitdaging meer) en om nou alles uit de kast te halen om de Witchcraft dingen compleet te maken op T4 (terwijl je met 2 vingers in je neus een 100 Pit doet) helaas is de uitdaging geheel verdwenen... op naar het volgende seizoen (met hopelijk meer uitdaging...)
Daar zou ik maar niet vanuit gaan want dan kom je van een koude kermis thuis. Het is vanaf het begin tot dit seizoen steeds makkelijker geworden. Daar vind ik ook wat van maar goed, volgens mij zijn de meeste spelers op deze manier tevreden dus ik snap Blizz wel.

In de eerste seizoenen kon ik weken spelen, nu met een weekje wel klaar. Wel meer ruimte om andere games eens van de plank te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Freelance schreef op zondag 2 maart 2025 @ 20:12:
[...]

Die minion buid is inderdaad niet de sterkste momenteel. Tam heb ik nog wel liggen, als je me add dan mag je die wel hebben: PaintDrying#2219

Weet niet precies wanneer ik online ben deze week, maar vanavond sowieso even.
Ja, nu ik de build tier list ook zie, zie ik dat het idd een B-tier build is (geworden). Misschien bouw ik hem nog om, als ik tijd heb (en alle items).

Dank voor je aanbod van de Tam Rune! Misschien log ik vanavond even in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
afgelopen weekend bijna niet gespeeld, net geen 100 duri runs gedaan maar geen 2GA of meer staff met de juiste stats. Voor mij is het voorbij het season.

En spiritborn is toch wel erg generfed tov vorig season, Duri heeft geen zin met mijn huidige outfit,weet zeker dat het vorig season wel kon met mindere items.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dark_Angelus schreef op zondag 2 maart 2025 @ 13:51:
Ik heb ook nog drie BACs nodig, al dagen mee bezig :z
Die heb ik wel voor je liggen.
TheDoctor#2181

Acties:
  • +2 Henk 'm!
pstalman schreef op maandag 3 maart 2025 @ 08:39:
afgelopen weekend bijna niet gespeeld, net geen 100 duri runs gedaan maar geen 2GA of meer staff met de juiste stats. Voor mij is het voorbij het season.

En spiritborn is toch wel erg generfed tov vorig season, Duri heeft geen zin met mijn huidige outfit,weet zeker dat het vorig season wel kon met mindere items.
Spiritborn is inderdaad heftig generfed dit season. Alles lukt nog wel, maar je bent veel langer bezig met boss kills. Okee, 2 seconden kills als in s6 was ook niet echt leuk meer, maar dat je sommige bosses phase 2 in ziet gaan, dat is weer nieuw voor mij met een Spiritborn.

Ik heb nog 1 class niet gespeeld dit season en ik denk dat dat ook niet meer gaat gebeuren, of ik moet me vervelen en geen zin hebben in andere games.
Necro, Sorc, Druid, Barb en Spiritborn allemaal op 60 en in T4 neergezet. Ik mis alleen de Rogue nog, maar ben ook wel ff klaar met de game.
Ik heb me goed vermaakt met s7 en wie weet doe ik later toch nog ff een Rogue maken 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Voor mij is het ook ver klaar. "Maar" 3 classes gespeeld, de overige classes zijn komend seizoen aan de beurt. Dat maakt het allemaal wat minder hetzelfde, naast de seizoensgebonden veranderingen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

na de tip van @Finraziel inmiddels pit 90 met gemak gecleared, door met pushen. Al voelt het nog niet echt als pushen op het moment.

Pit 100 inmiddels, het begint wat pittiger te worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Mad-Matt op 03-03-2025 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
Poops_McGhee schreef op maandag 3 maart 2025 @ 13:49:
[...]

Spiritborn is inderdaad heftig generfed dit season. Alles lukt nog wel, maar je bent veel langer bezig met boss kills. Okee, 2 seconden kills als in s6 was ook niet echt leuk meer, maar dat je sommige bosses phase 2 in ziet gaan, dat is weer nieuw voor mij met een Spiritborn.

Ik heb nog 1 class niet gespeeld dit season en ik denk dat dat ook niet meer gaat gebeuren, of ik moet me vervelen en geen zin hebben in andere games.
Necro, Sorc, Druid, Barb en Spiritborn allemaal op 60 en in T4 neergezet. Ik mis alleen de Rogue nog, maar ben ook wel ff klaar met de game.
Ik heb me goed vermaakt met s7 en wie weet doe ik later toch nog ff een Rogue maken 😁
ik heb alleen geen sorc, wilde eigenlijk daarmee starten :D
En inderdaad zie je nu met spiritborn hoe irri sommige bosses kunnen zijn, gelukkig dat ik een 2de pc met d4 heb om mij overal doorheen te boosten. Had zelfs een HC barb gemaakt die mij zou kunnen boosten mocht ik weer neer gaan, en dat is eigenlijk nog het enige wat open staat: HC Lilith dit season. Filmpje komt er nog wel.

Pit lvl ongeveer per char voor glyphs upgrades (niet pushen):
Spiritborn 75
Rogue geen idee meer :)
Catalysm druid 120
Quake Barb 130
Necro 125 tot alle andere chars klaar waren 130+, met duo samen met Flasher iets van 140 gehaald met niet meer dan 20 sec over ofzo.
Alle chars behalve spiritborn ook de glyphs voor eerst naar 100 gebracht.

Op HC quake barb pit 110 als hoogst, hoger durf ik niet maar kan vast 120+ aan.

[ Voor 15% gewijzigd door pstalman op 03-03-2025 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Okee...., misschien heb ik gisteren toch nog even een Rogue naar de 60 geleveled....
Maarja, die is nog lang niet af, en ik heb nu even geen zin om daar wat aan te doen. Maar, hij staat klaar voor het geval dat. Zo!
Pagina: 1 ... 207 ... 214 Laatste