Acties:
  • +2 Henk 'm!
March of the Goblins event is live sinds vanavond...
Eens wat verschillende dingen geprobeerd. In headhunts (witchtide) kom je ze volop tegen. Ze zouden ook in dungeons moeten verschijnen, maar ik merk weinig van ze in NM dungeons en undercity. In pit verschijnen ze volgens mij helemaal niet en hordes ook niet volgens mij.
Dus... mja, effectief moet je weer headhunts doen om er iets van te merken? En dan is het dus gewoon nog iets meer loot in dat overjuiced event van dit seizoen waar je al om de haverklap je inventory vol hebt als je niet voorzichtig bent met wat je oppakt.
Ik snap dat niet... blijft me sterken in mijn idee dat Blizzard devs de game zelf te weinig spelen. Waarom niet zorgen dat zo'n event over alle verschillende dingen die je kunt doen actief en goed merkbaar is? Zo zwaar gestuurd worden op steeds maar één event doen maakt de game alleen maar saaier. Bovendien probeer ik mijn paragon te levelen en dan moet je eigenlijk gewoon pit runnen als je jezelf niet zwaar wil handicappen.

Wat wel positief is is dat de conduit shrine gebufft is, die doet nu echt goed damage op T4. Alsnog denk ik dat het beter zou zijn als hij naar D3 stijl zou gaan waar je die bliksems gewoon rond jezelf kreeg terwijl je zelf je eigen skills behield ipv in een spark te veranderen, het is imho niet leuk om al je reguliere abilities kwijt te raken (althans niet als je eenmaal een build online hebt)... maar het is in ieder geval niet meer 30 seconden staan wachten tot je weer eens een keer damage kunt gaan doen.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Sja, ik ben die headhunts ook echt beu, supersaai, niks te winnen. Dus ik heb ook geen boodschap aan de gobbo's want utiteindelijk meer van hetzelfde. Ja dat is wat een arpg kenmerkt, maar steeds dezeldfde paar eventjes in een klein stukje map is het niet echt voor me. Dan liever ongecompliceerd pixels pletten in een pit en zien of je beter wordt (al houdt dat bij pit 100 ook wel op voor me qua gevoel van preogressie).

Ik dacht dat ik het nooit zou zeggen, maar liever helltides dan headhunts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 20:53:
March of the Goblins event is live sinds vanavond...
Eens wat verschillende dingen geprobeerd. In headhunts (witchtide) kom je ze volop tegen. Ze zouden ook in dungeons moeten verschijnen, maar ik merk weinig van ze in NM dungeons en undercity. In pit verschijnen ze volgens mij helemaal niet en hordes ook niet volgens mij.
Dus... mja, effectief moet je weer headhunts doen om er iets van te merken? En dan is het dus gewoon nog iets meer loot in dat overjuiced event van dit seizoen waar je al om de haverklap je inventory vol hebt als je niet voorzichtig bent met wat je oppakt.
Ik snap dat niet... blijft me sterken in mijn idee dat Blizzard devs de game zelf te weinig spelen. Waarom niet zorgen dat zo'n event over alle verschillende dingen die je kunt doen actief en goed merkbaar is? Zo zwaar gestuurd worden op steeds maar één event doen maakt de game alleen maar saaier. Bovendien probeer ik mijn paragon te levelen en dan moet je eigenlijk gewoon pit runnen als je jezelf niet zwaar wil handicappen.

Wat wel positief is is dat de conduit shrine gebufft is, die doet nu echt goed damage op T4. Alsnog denk ik dat het beter zou zijn als hij naar D3 stijl zou gaan waar je die bliksems gewoon rond jezelf kreeg terwijl je zelf je eigen skills behield ipv in een spark te veranderen, het is imho niet leuk om al je reguliere abilities kwijt te raken (althans niet als je eenmaal een build online hebt)... maar het is in ieder geval niet meer 30 seconden staan wachten tot je weer eens een keer damage kunt gaan doen.
Mij lijkt het eerlijk gezegd wel logisch dat je in Headhunts de meeste goblins tegenkomt. Daar zijn de meeste spelers actief in de open world. Als je daar maar 2 gobo's per area dropped, dan gaat het lastig worden om de board rewards vrij te spelen. Iedereen en z'n tante Annie is je dan voor. En jij maar zoeken naar je gobo's. Hoe meer gobo kills, hoe sneller het gaat. Ik denk niet dat Blizz je gedwongen Headhunts laat doen, om gobo kills te krijgen. Lijkt me een iets te negatieve insteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poops_McGhee schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:18:
[...]

Mij lijkt het eerlijk gezegd wel logisch dat je in Headhunts de meeste goblins tegenkomt. Daar zijn de meeste spelers actief in de open world. Als je daar maar 2 gobo's per area dropped, dan gaat het lastig worden om de board rewards vrij te spelen. Iedereen en z'n tante Annie is je dan voor. En jij maar zoeken naar je gobo's. Hoe meer gobo kills, hoe sneller het gaat. Ik denk niet dat Blizz je gedwongen Headhunts laat doen, om gobo kills te krijgen. Lijkt me een iets te negatieve insteek.
Ik zeg ook niet dat ze minder goblins in de headhunts moeten doen, ik vind dat ze er ook meer in de andere activiteiten moeten stoppen zodat we meer keuze hebben in wat we doen (zonder het event gewoon te negeren).
Vind ik overigens niet alleen hiervan hoor, ook dat je op een gegeven moment eigenlijk alleen in de pit nuttige xp haalt is niet fijn.

Eigenlijk zijn er best veel verschillende activiteiten om te doen in D4, maar door hoe ze het (niet) balanceren ben je vaak steeds hetzelfde aan het doen.

Wat ik graag zou zien is dat je bij een event als dit die goblins ook in de pit en alle dungeons tegen komt, en dan niet zo zeldzaam dat het effectief niks voorstelt.

Voor xp zou het wellicht al helpen als ze de mindcages terug zouden brengen (en dan voor alle content laten werken, niet alleen helltides, en stackable, niet beperken tot 10 levels) zodat je headhunts kunt doen met monsters gelijk aan pit 100 of zo als je dat wil, of hordes, of undercity of wat dan ook. Dan kun je zelf wat afwisseling aanbrengen zonder dat je gebonden bent aan wat toevallig met grote overmacht veel beter is dan alle andere opties voor wat je nodig hebt. Als ik mijn paragon wil levelen en ik doe dat bij hordes dan ga ik nog maar op halve snelheid... Ik vind hordes leuk maar niet zo leuk dat ik nog eens twee keer zo lang er over wil doen om p300 te halen (de zin begint sowieso weg te zakken). Andere opties zijn nog trager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-05 07:41

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Waar vind ik het snelst goblins? Ze poppen maar weinig op om eerlijk te zijn

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:02:
De loot van goblins is toch niet best. Zolang andere spelers ze wel vinden en killen, dan is het ook goed. Zag dat het einddoel al bijna gehaald is.
Heb er vandaag toch best wat te pakken gehad. Dus ze zijn er wel 😄

Edit: ik zie dat het deze keer weer geen community ding is. Je moet ze dus wel zelf vinden en killen. Ik heb de meeste gewoon in Headhunts gevonden en regelmatig in gebieden waar nauwelijks iemand komt, zoals Scosglen enzo.
Ik heb Tier X nu afgerond en heb dat eigenlijk binnen een dag kunnen doen. Loot is nog steeds voor 99,9% waardeloos. Af en toe kom je er een tegen die runes droppen en meestal ook meteen legendary runes. Voor de rest, vendor trash.

[ Voor 35% gewijzigd door Poops_McGhee op 07-03-2025 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 22:02:
Zelf niet geprobeerd want ik merk dat ik even een beetje klaar ben met D4, maar Rob2628 had een methode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Elke keer als ik denk klaar te zijn met s7, vind ik altijd wel weer iets om te doen. Gisteren de Rogue aangekleed en 12/12 masterwork gedaan, glyphs op 46 en best veel gear ernaast geloot, waar ik toch wel wat mee wil proberen.
In s6 en s7 is de Shroud best wel dé chestpiece om te hebben, maar voor de Rogue ben ik voor Tyreal's gegaan. Dan hoef ik helemaal geen resistences meer te speccen en kan ik vol op damage/CDR gaan. Eerst met een Rapid Fire build, maar die is niet meer wat het was. Duri gaf me een 3GA Word of Hakan. Dus, omgebouwd naar een Rain of Arrows build. En dat bevalt goed, maar loopt niet helemaal gesmeerd. Iets meer CDR/CC/CD zou wel fijn zijn.
Merkte dat ik nog geen mercenaries heb gehaald. Moet ik ook nog even naar kijken.
Even goed kan ik toch makkelijk pit85 in 5 minuten clearen met m'n work in progress build.
Vanavond even wat verschillende hoedjes proberen en kijken hoe dat werkt. En wat aan m'n skills tweaken, want dat kan ook beter, denk ik.

Ik vermaak me dus nog steeds heel goed met s7. Alle classes in T4 gespeeld, bijna allemaal 12/12 masterwork. Qua speelstijl zijn de Barb, Spiritborn en Rogue m'n favorieten in s7.
En zoals D4 nu is ingericht vind ik het echt leuk. Je kunt nu, omdat je bergen met loot hebt, veel makkelijker builds proberen, gear tweaken (als je wat verkloot, grote kans dat je het weer ergens loot), en alle classes spelen, zonder weer opnieuw teveel te moeten levelen.
Echt, wat mij betreft, veel leuker dan het hele season op 1 of 2 classes te concentreren.
Ik speel sinds s3 zonder build guides, want die frustreren me teveel. Ik ga dan jagen op items met de specifieke stats en als ik die niet kan vinden, lijkt de build niet goed, terwijl hij prima werkt.
Alles wat je loot lijkt dan trash, want het is niet wat Maxroll of een streamer zegt wat je moet hebben. Bagger manier om te spelen, want je bent met een week klaar met de game, want "geen uitdaging". Gek he, als je meteen de OP builds kopieert.
Nu is veel meer loot interessant om naar te kijken. Lang niet alles, hoor, maar wel veel meer dan dat je op 1 specifiek item aan het jagen bent. De keuze is reuze. En daar hou ik wel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:38
Hoop voor je dat het 46 is, anders heb je nog een eenvoudige upgrade te pakken :P

(...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Freelance schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 14:04:
[...]

Hoop voor je dat het 46 is, anders heb je nog een eenvoudige upgrade te pakken :P
Ja, bedoel ik ook. Typo'tje. Klote onscreen keyboards 😄

Gewijzigd 😉

[ Voor 3% gewijzigd door Poops_McGhee op 07-03-2025 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:50
pstalman schreef op maandag 3 maart 2025 @ 16:30:
[...]

ik heb alleen geen sorc, wilde eigenlijk daarmee starten :D
En inderdaad zie je nu met spiritborn hoe irri sommige bosses kunnen zijn, gelukkig dat ik een 2de pc met d4 heb om mij overal doorheen te boosten. Had zelfs een HC barb gemaakt die mij zou kunnen boosten mocht ik weer neer gaan, en dat is eigenlijk nog het enige wat open staat: HC Lilith dit season. Filmpje komt er nog wel.

Pit lvl ongeveer per char voor glyphs upgrades (niet pushen):
Spiritborn 75
Rogue geen idee meer :)
Catalysm druid 120
Quake Barb 130
Necro 125 tot alle andere chars klaar waren 130+, met duo samen met Flasher iets van 140 gehaald met niet meer dan 20 sec over ofzo.
Alle chars behalve spiritborn ook de glyphs voor eerst naar 100 gebracht.

Op HC quake barb pit 110 als hoogst, hoger durf ik niet maar kan vast 120+ aan.
Heb je dan ook 2 accounts? of hoe doe je dat?

Ik zou ook graag spelen maar ik merk dat ik elke keer teveel in de war raak door de (voor mij) grote hoeveelheid triggers, het idee dat ik dingen verkeerd aanpak of vergeet (omdat er nu zo veel te doen is) en het gebrek aan kennis van wat dan het beste is en hoe ik iets moet spelen. Ik heb in d4 altijd het idee dat ik iets verkeerd doe, geen idee waar dat vandaan komt. Dit heb ik in bv grim dawn niet. heel jammer, want ik vind het een heel mooi spel op dit moment.

[ Voor 19% gewijzigd door Visgek82 op 07-03-2025 19:37 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Nou uurtje gespeeld, precies 3 goblins tegen gekomen, dit gaat wel even duren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 09:41:
Nou uurtje gespeeld, precies 3 goblins tegen gekomen, dit gaat wel even duren :+
Gewoon in de area onder kurast rond lopen en af en toe de grote kaart openen om te kijken of je daar goblins op ziet. Als je er een tijdje geen tegenkomt even townportalen en misschien je inventory bijwerken, als je teruggaat is mijn idee dat ik weer meer tegenkom, denk dat je dan naar een andere instance gaat.
Gisteren even gedaan en was na een uurtje of zo al over de helft van het event traject.
Maar aan de andere kant voelde het ook vrij doelloos, dus denk niet dat ik het af ga maken.
In zijn video zei Rob trouwens om dat te doen zelfs als er geen headhunt actief is... Ik zou zelfs zeggen ik denk dat het beter is als er geen headhunt actief is... Is dat wel zo dan is het drukker en waren goblins vaak al dood voor ik er bij was nadat ik ze op de kaart had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Goede tip, inmiddels klaar met de goblin opdracht, die spark is toch wel weer fijn om te hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ik heb meer lol aan tig bosses in rap tempo platslaan voor een spark dan tig gobbo's najagen. Voor mij voegt dit event helemaal niks toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 12:58
Visgek82 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:34:
[...]

Heb je dan ook 2 accounts? of hoe doe je dat?

Ik zou ook graag spelen maar ik merk dat ik elke keer teveel in de war raak door de (voor mij) grote hoeveelheid triggers, het idee dat ik dingen verkeerd aanpak of vergeet (omdat er nu zo veel te doen is) en het gebrek aan kennis van wat dan het beste is en hoe ik iets moet spelen. Ik heb in d4 altijd het idee dat ik iets verkeerd doe, geen idee waar dat vandaan komt. Dit heb ik in bv grim dawn niet. heel jammer, want ik vind het een heel mooi spel op dit moment.
ik heb idd 2 accounts.
En gister de info gevolgd over het nieuwe season, ze gaan iig de snelheid van het lvlen aanpassen (al mag dat nog wel 10x langer duren)

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pstalman schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 12:37:
[...]

ik heb idd 2 accounts.
En gister de info gevolgd over het nieuwe season, ze gaan iig de snelheid van het lvlen aanpassen (al mag dat nog wel 10x langer duren)
Recap van de s8 plannen gelezen op Wowhead. Kan niet zeggen dat het me heel erg aanspreekt. Vooral de argumenten. Teveel spelers halen T4, dus we maken het lastiger om daar te komen? How about een T5, T6 enz? Laat de leveling speed zoals het nu is, zodat je met meerdere characters naar de endgame in een season kan en dat er voor de diehards een paar stappen op komen, ipv alles weer downgraden. Dat downgraden vind ik echt overtuigen van een gebrek aan inspiratie.

Ik ben niet meer van het lange levelen in D4. Dat heb ik onderhand wel gezien en zie liever betere endgame.
Blizz gaat hier een tikje de verkeerde kant op, wat mij betreft.
En de season theme is een reskin van s7. Wat inspiratieloos, zeg.
Lair bosses summoning revamp lijkt wel een goed idee. Keys craften om de loot te pakken dan weer niet. Ik zou dan eerder iets in de richting doen met Tributes, zoals in Undercity.

Als dit het wordt voor s8, dan voorzie ik een kort season voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het gebruiken van je mats voor de loot ipv om de boss zelf te summonen vind ik wel een goed idee, dat trekt het veld gelijk tussen mensen die wel en niet in een party bosses willen killen. In de huidige situatie moeten ze balancen op mensen mensen die in een groep van 4 hun mats delen, dus als ze willen dat een bepaald item een bepaalde hoeveelheid aan mats kost om te vinden gemiddeld gezien, dan moeten ze het dus eigenlijk 4 keer zo zeldzaam maken.
Het is natuurlijk wel de vraag of ze de droprate ook echt aanpassen, of dat mensen die wel in parties spelen straks eigenlijk gewoon dik generfd zijn en solo spelers op hetzelfde niveau blijven steken... maar in principe kunnen ze nu beter balancen zonder solo players zwaar te naaien.
Maar het blijft Blizzard natuurlijk, die zijn niet zo goed in balancen...

Ander puntje waar ik mijn vraagtekens bij had was het linken van de damage van seasonal powers aan je paragon level. Ik hoop dat dat niet betekent dat je straks gewoon weer paragon moet grinden omdat je anders veel minder sterk bent. Ze hebben het mooi gemaakt dat die laatste 50 levels weliswaar erg lang duren, maar ook niet veel meer toevoegen in power. Als dat verandert dan gaat het weer een beetje richting D3 met het zoveel mogelijk paragon krijgen voor power. Hopelijk schalen ze dat ook zo dat je met 200-250 wel een beetje de piek bereikt hebt en je daarna diminishing returns hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:48
Poops_McGhee schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:31:
[...]

Recap van de s8 plannen gelezen op Wowhead. Kan niet zeggen dat het me heel erg aanspreekt. Vooral de argumenten. Teveel spelers halen T4, dus we maken het lastiger om daar te komen? How about een T5, T6 enz? Laat de leveling speed zoals het nu is, zodat je met meerdere characters naar de endgame in een season kan en dat er voor de diehards een paar stappen op komen, ipv alles weer downgraden. Dat downgraden vind ik echt overtuigen van een gebrek aan inspiratie.

Ik ben niet meer van het lange levelen in D4. Dat heb ik onderhand wel gezien en zie liever betere endgame.
Lair bosses summoning revamp lijkt wel een goed idee. Keys craften om de loot te pakken dan weer niet. Ik zou dan eerder iets in de richting doen met Tributes, zoals in Undercity.

Dit is voor mij al een kort seizoen, ik mis simpelweg de motivatie om hetzelfde nogmaals te doen met een paar kleine veranderingen. Vorig seizoen eigenlijk ook al :/

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
Poops_McGhee schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 14:31:
[...]

enige positieve was dan ook de gratis(?) bosses, de rest is hetzelfde als eerder.
Maar als je langzaam lvled, waarbij de season quest op afgestemd is en als je klaar bent je t4 aankan is toch veel leuker dan nu en mensen niet eens t4 mogen proeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
https://www.polygon.com/n...too-easy-season-8-changes

Lijkt erop dat het spel alleen maar gecompliceerder gaat worden :|

[ Voor 31% gewijzigd door Visgek82 op 08-03-2025 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pstalman schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 15:49:
[...]

enige positieve was dan ook de gratis(?) bosses, de rest is hetzelfde als eerder.
Maar als je langzaam lvled, waarbij de season quest op afgestemd is en als je klaar bent je t4 aankan is toch veel leuker dan nu en mensen niet eens t4 mogen proeven.
Gratis bosses is altijd goed, maar dan wel weer keys moeten hebben om de loot chest open te maken, maakt het niet heel erg efficient in inventory bloat, wat de dev wel in gedachten heeft. De meeste bosses hadden al maar 1 soort summoning key nodig. Alleen Duri en Andi niet. Had daar gewoon 1 van gemaakt en dan heb je al minder bloat. Maar nu krijg je dus keys voor loot én Stygian stones om ze te manipuleren én 3 extra bosses. Alle bosses krijgen hun eigen specifieke loot key. Al met al ga je dus 1 item slot in je inventory omlaag, want je krijgt er Stygian stones voor terug.
Echter, die berekening is voor de huidige liar bosses. We krijgen er 3 bij, of 4 als je de Ultimate Belial meerekent, dus daar gaat je inventory winst weer.
Als je van de inventory bloat af wilt, dan schrap je die boss keys helemaal en ook de NM keys en Horde keys. De frustratie voor het niet krijgen van de loot die je zoekt (en loot is waar het om gaat) zal toch wel blijven. Keys of geen keys.

Echt, die beredeneringen van de devs aldaar... geen visie. Echt geen visie en geen feeling met de spelers.

Het verbaast me trouwens dat zoveel spelers T4 niet halen. Nu heb ik wel het gevoel dat het er ook aan ligt dat je in T2-T3 eigenlijk veel beter kunt grinden dan in T4. Lair bosses scalen gewoon, dus er is ook niet heel veel reden om in T4 te spelen, behalve dan de season journey.

[ Voor 9% gewijzigd door Poops_McGhee op 08-03-2025 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
Poops_McGhee schreef op zaterdag 8 maart 2025 @ 17:03:
[...]

Gratis bosses is altijd goed, maar dan wel weer keys moeten hebben om de loot chest open te maken, maakt het niet heel erg efficient in inventory bloat, wat de dev wel in gedachten heeft. De meeste bosses hadden al maar 1 soort summoning key nodig. Alleen Duri en Andi niet. Had daar gewoon 1 van gemaakt en dan heb je al minder bloat. Maar nu krijg je dus keys voor loot én Stygian stones om ze te manipuleren én 3 extra bosses. Alle bosses krijgen hun eigen specifieke loot key. Al met al ga je dus 1 item slot in je inventory omlaag, want je krijgt er Stygian stones voor terug.
Echter, die berekening is voor de huidige liar bosses. We krijgen er 3 bij, of 4 als je de Ultimate Belial meerekent, dus daar gaat je inventory winst weer.
Als je van de inventory bloat af wilt, dan schrap je die boss keys helemaal en ook de NM keys en Horde keys. De frustratie voor het niet krijgen van de loot die je zoekt (en loot is waar het om gaat) zal toch wel blijven. Keys of geen keys.

Echt, die beredeneringen van de devs aldaar... geen visie. Echt geen visie en geen feeling met de spelers.

Het verbaast me trouwens dat zoveel spelers T4 niet halen. Nu heb ik wel het gevoel dat het er ook aan ligt dat je in T2-T3 eigenlijk veel beter kunt grinden dan in T4. Lair bosses scalen gewoon, dus er is ook niet heel veel reden om in T4 te spelen, behalve dan de season journey.
d2 new season, dus weer terug naar d2r classic barb :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik snap het en ook weer niet. Ik had met sorcerer best wat moeite dit seizoen en met de druid knal ik alles af voordat het het scherm binnen loopt. Dus iets moeilijker maken is niet erg, maar ze moeten ook meer balans zien te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mad-Matt schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:14:
[...]

Ik snap het en ook weer niet. Ik had met sorcerer best wat moeite dit seizoen en met de druid knal ik alles af voordat het het scherm binnen loopt. Dus iets moeilijker maken is niet erg, maar ze moeten ook meer balans zien te vinden.
De snapshot die dat mogelijk maakt met de druid hadden ze ook gezegd aan te gaan pakken en ze zouden in volgende seasons veel sneller optreden tegen dat soort zwaar overperformende builds (niet wachten totdat zelfs de langzamere spelers al veel tijd gestoken hebben in het maken van die build).
Ze gaven ook aan dat het niveau van de sorc en spiritborn dit seizoen is waar ze eigenlijk alle classes willen zien, dus als ze het goed doen zou het voor de sorc niet veel moeilijker moeten worden (behalve dat het wat langer zal duren om tot 60 te komen waar ook niks mis mee is denk ik).
Natuurlijk is het afwachten want Blizzard heeft iedere keer mooie praatjes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Mad-Matt schreef op zondag 9 maart 2025 @ 09:14:
[...]

Ik doelde meer op de boss mechanics, nu heb je straks meerdere Keys nodig die je moet combineren om bij een andere te komen. Omslachtig en totaal onnodig.

Dat de algemene difficulty omhoog gaat kan ik alleen maar toejuichen. Ik hoop ook dat ze nog eens immunes erin gaan doen zoals in d2 (en d2r) op hogere difficulties. En natuurlijk echte runewords ipv dit slappe aftreksel.

[ Voor 18% gewijzigd door Visgek82 op 09-03-2025 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Klinkt prima, die veranderingen. De switch van summoning items naar keys maakt "kijken of we het halen" gratis, dat is top icm hogere moeilijkheid.

En alles op niveau SB/Sorc klinkt me niet dramatisch, heb ook op t4 effectieve SBs rond zien rennen. Als ik ineens weken nodig heb om op t4 te komen: prima. Enige kanttekening daarbij is dat ik meer dan 10% een afgeronde season journey gun.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Ricmaniac schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:16:
[...]

Mooi, hopelijk daarbij ook meer diepgang in deze game
Complexiteit doesnt equal diepgang, though.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bundin schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:49:
Klinkt prima, die veranderingen. De switch van summoning items naar keys maakt "kijken of we het halen" gratis, dat is top icm hogere moeilijkheid.

En alles op niveau SB/Sorc klinkt me niet dramatisch, heb ook op t4 effectieve SBs rond zien rennen. Als ik ineens weken nodig heb om op t4 te komen: prima. Enige kanttekening daarbij is dat ik meer dan 10% een afgeronde season journey gun.
Als het langer levelen ook daadwerkelijk goed gebalanceerd wordt, dan is het nog prima. Maar als je, net als voorheen, de laatste bak levels niks anders aan het doen bent dan XP farmen om de cap te halen, dan is het bagger. Levelen "lastiger" maken door Magic en Rare items langer in gebruik te laten nemen in de eerste 25 levels is niet de oplossing. Ik zie liever dat ze dan de leveling content verminderen ipv dat je met lvl 1 al XP kan gaan farmen in Helltides of season themed gebieden en dan supersnel XP krijgt. Maar nee. Je krijgt gewoon minder goeie gear om mee te beginnen, "maar we doen er wel een extra affix op". Wat heeft dat voor zin? Je mist dan, ten opzichte van legendary gear, alleen een aspect, waar je in de lage levels toch geen ruk aan hebt en nog vaak niks toevoegen aan een leveling build. En zeker niet in de eerste 25 levels, waar je ook in s1 al in een uurtje doorheen was. Blizz kan niet balanceren. Voorheen kon je op WT1 echt Duri niet in 5 seconden platslaan. Dat was toch echt een WT4 dingetje. Nu, geen probleem. Lekker Lair Bosses farmen om je gear te krijgen. Niet gek dat je dan veel sneller in T4 zit dan voorheen.

Veel van hun super doordachte ideeën blijken achteraf toch niet zo'n goed idee. "We gaan het zo doen, want we willen dat" en vervolgens weer patches, hotfixes of weer omgooien van de gameplay, omdat het toch niet werkte zoals ze het in gedachten hadden. Blijkbaar helpt PTR geen reet of pakken de devs niet de goeie feedback van de PTR testers, of slaan het gewoon in de wind.

[ Voor 5% gewijzigd door Poops_McGhee op 09-03-2025 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op zondag 9 maart 2025 @ 11:16:
[...]

Mooi, hopelijk daarbij ook meer diepgang in deze game
Ik denk dat dat juist minder gaat worden, omdat je homebrew builds minder viable maakt in endgame, want te lastig voor heel veel spelers. Dus gaan ze nog vaker met een prefab build aan de gang, waarmee lair bosses alsnog one shot loot piñatas worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:50:
[...]

Ik denk dat dat juist minder gaat worden, omdat je homebrew builds minder viable maakt in endgame, want te lastig voor heel veel spelers. Dus gaan ze nog vaker met een prefab build aan de gang, waarmee lair bosses alsnog one shot loot piñatas worden.
Of het probleem is "als ik T4 niet haal, is het niet af". En das een taaie om te veranderen. Ik zou liever hebben dat ze meer torment levels toevoegen en dan meteen een hoop. Zoveel dat "als ik 12 niet haal is het niet af" nieteens in de hoofden van de spelers opkomt. Net als pit 150, dat haalt ook lang niet iedereen maar daar lees ik weinig geklaag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bundin schreef op zondag 9 maart 2025 @ 16:25:
[...]

Of het probleem is "als ik T4 niet haal, is het niet af". En das een taaie om te veranderen. Ik zou liever hebben dat ze meer torment levels toevoegen en dan meteen een hoop. Zoveel dat "als ik 12 niet haal is het niet af" nieteens in de hoofden van de spelers opkomt. Net als pit 150, dat haalt ook lang niet iedereen maar daar lees ik weinig geklaag over.
Dit, maar dan wel met een mogelijkheid om de hoge content te halen met een eigen build en niet met de meta die je van internet afplukt. Ik zie er zoveel rondrennen met meta builds en weet zeker dat minstens de helft niet weten waarom ze bepaalde gear, stats, paragon moeten hebben. Die werken de Maxroll boodschappenlijst af en gaan dan pixels pletten. Als dat je speelstijl is, prima, maar dan mis je echt veel van de game.

Meer Torment levels juich ik toe. En wel beter gebalanceerd dan in D3, zodat je niet in een keer een paar torment levels kan skippen. Plus dat er wel wat te halen valt. Nu ben je feitelijk wel klaar voor alle open world content te oneshotten, als je je glyphs op lvl46 hebt en de motivatie om door te grinden in Pits is er niet echt.

Maarja, Blizz' Colin Finer kiest ervoor om de eerste 25 levels lastiger te maken en denkt daarmee een issue, die er voor velen niet eens is, te kunnen oplossen. Echt 0,0 visie en 0,0 feeling met de spelers of met de game zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Het hele doel van meer levels is dat meta zich niet verveelt en homebrew genoeg gevoel van progressie heeft. Dat betekent automatisch dat de laatste paar levels echt niet gaan lukken zonder minmaxen.

Dus nee, als we tot t10 zouden gaan, vind ik het prima als homebrew niet voorbij 5-6 komt. Uiteindelijk is dat beetje meer kans op gear ook niet zo relevant meer dus dan is het bragging rights net als pit 125+

Daarnaast, ook in dit topic is het gegaan over te snel levelen. Ik juich die wijzigingen in levelen van harte toe. Misschien niet jouw ding, maar zeker niet "niemands ding". Maar dat krijg je met iedere mmo: verschillende types speler die allemaal op zoek zijn naar iets anders. Wat een zinloze of negatieve wijziging voor de een is, is top voor een ander.

[ Voor 30% gewijzigd door Bundin op 09-03-2025 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bundin schreef op zondag 9 maart 2025 @ 17:31:

Daarnaast, ook in dit topic is het gegaan over te snel levelen. Ik juich die wijzigingen in levelen van harte toe. Misschien niet jouw ding, maar zeker niet "niemands ding". Maar dat krijg je met iedere mmo: verschillende types speler die allemaal op zoek zijn naar iets anders. Wat een zinloze of negatieve wijziging voor de een is, is top voor een ander.
Dat hele levelen heb ik na bijna 2 jaar zo langzamerhand wel gezien. Die beleving mis ik niet meer en daarom mijn mening over het weer langzamer maken van levelen. Het hoeft ook weer niet super super snel, maar zoals het nu in s7 gaat, vind ik het een prima pace.
Hoe dan ook, ik word rustig aan een beetje zat van het heen en weer gedans bij Blizz. S6 vonden ze de sweetspot qua leveling speed. Waarom niet gewoon terug daar naartoe, ipv weer het wiel opnieuw proberen uit te vinden voor s8?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 14:10
Poops_McGhee schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 13:18:
Elke keer als ik denk klaar te zijn met s7, vind ik altijd wel weer iets om te doen. Gisteren de Rogue aangekleed en 12/12 masterwork gedaan, glyphs op 46 en best veel gear ernaast geloot, waar ik toch wel wat mee wil proberen.
In s6 en s7 is de Shroud best wel dé chestpiece om te hebben, maar voor de Rogue ben ik voor Tyreal's gegaan. Dan hoef ik helemaal geen resistences meer te speccen en kan ik vol op damage/CDR gaan. Eerst met een Rapid Fire build, maar die is niet meer wat het was. Duri gaf me een 3GA Word of Hakan. Dus, omgebouwd naar een Rain of Arrows build. En dat bevalt goed, maar loopt niet helemaal gesmeerd. Iets meer CDR/CC/CD zou wel fijn zijn.
Toevallig van het weekend een rogue geleveld van 1 naar 60 (dus zonder caches). Met de Dance of Knives als main attack, poah dat speelt wel erg lekker. Op level 35 diverse mythics gepakt uit de stash w.o. ook de Tyreal's chest, en i.c.m. al je maxed out Witch Powers blaas je er zo doorheen. Later nog de Barrage unique bow gevonden en build omgebouwd naar Barrage, maar deed toch minder damage. Zo nog wel T1 en T2 gehaald op 60. Daarna build omgebouwd naar Rain of Arrows, omdat een vriend zei dat dat wel erg lekker speelt. Maar je moet dan wel echt een hoop CDR hebben, zodat je om de paar seconden je ultimate hebt, maar dat is dan ook echt het enige dat je doet naast je dmg increasen voor je ultimate met Caltrops, Smoke Grenades en health potions chuggen (passive talent). Vind ik toch minder leuk spelen zo. Ook nog geen Word of Hakan uiteraard.

Ik lees hier trouwens vaak dat er gear met 3 GA wordt geloot. Ik heb volgens mij in alle seizoenen, maar een paar items met 3GA geloot, überhaupt nog nooit eentje met 4GA.... Zelfs niet bij het farmen van honderden lair bosses op T4. Do I need to pray more to the RNGods ofzo 8)7
Poops_McGhee schreef op zondag 9 maart 2025 @ 15:28:
Als het langer levelen ook daadwerkelijk goed gebalanceerd wordt, dan is het nog prima. Maar als je, net als voorheen, de laatste bak levels niks anders aan het doen bent dan XP farmen om de cap te halen, dan is het bagger. Levelen "lastiger" maken door Magic en Rare items langer in gebruik te laten nemen in de eerste 25 levels is niet de oplossing. Ik zie liever dat ze dan de leveling content verminderen ipv dat je met lvl 1 al XP kan gaan farmen in Helltides of season themed gebieden en dan supersnel XP krijgt. Maar nee. Je krijgt gewoon minder goeie gear om mee te beginnen, "maar we doen er wel een extra affix op". Wat heeft dat voor zin?
Ik snap dat het levellen wat lastiger is gemaakt. Want paar seizoenen terug ging je gewoon met een level 1 direct naar een Helltide en was je binnen enkele minuten equipped met full legendary gear. En dan vlogen de levels je om de oren. Nu begin je gewoon met Magic en Rares. Maar als ze dat straks nog langer laten duren wordt het echt minder leuk.

Wat nu nog wel kan en wat ik ook met de rogue vanaf het begin en ook regelmatig heb gedaan is gamblen voor loot met de Obols. Zo had ik toch al bijna direct full legendary :P Dat gamblen is trouwens wel flink generfed. Er droppen nog maar heel weinig legendaries en een tijdje terug dropten er ook regelmatig uniques, maar die heb ik al weken niet meer gezien daar, schijnbaar dropten er zelfs Mythics lees ik op Reddit. Het voordeel van gamblen is dat als er legendaries droppen je deze weer kunt sharden voor de aspects en je dus al snel nieuwe aspects hebt in je book. En met die Obols bags van die goblins moet je wel steeds gamblen imho :)

--
Visgek82 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 19:34:
Aan je signature te zien lijk je op pc te spelen. Ik wil je eventueel wel het e.e.a. via Battlenet voice uitleggen, tips geven etc :) Ik speel ook op pc namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door MaTr1x op 10-03-2025 09:27 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
MaTr1x schreef op maandag 10 maart 2025 @ 08:51:

--

[...]

Aan je signature te zien lijk je op pc te spelen. Ik wil je eventueel wel het e.e.a. via Battlenet voice uitleggen, tips geven etc :) Ik speel ook op pc namelijk.
Dank je. Ik heb inmiddels al wat uren op internet filmpjes gekeken en het wordt wel wat duidelijker. Enige wat ik nog moet uitvogelen is of er iets "verplicht" is, m.a.w, wat je moet doen omdat je anders ergens niet uit komt. Kan ik bv in een gewone dungen op max difficulty level alle items en mats krijgen? Of moet ik dan perse pits? Of headhunts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
Visgek82 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 09:32:
[...]

Dank je. Ik heb inmiddels al wat uren op internet filmpjes gekeken en het wordt wel wat duidelijker. Enige wat ik nog moet uitvogelen is of er iets "verplicht" is, m.a.w, wat je moet doen omdat je anders ergens niet uit komt. Kan ik bv in een gewone dungen op max difficulty level alle items en mats krijgen? Of moet ik dan perse pits? Of headhunts?
er is veel gewijzigd met de dingen die "moeten":

Masterwork mats: Hordes/NMD/Spul inruilen coins dame in Den voor masterwork bundle
Glyph XP: Pit
Items: op T1 of hoger van die Roots doen.
Duri mats: varshan(maligned heart voor nodig) voor eggs en grigoire(steel) voor shards

Hordes zijn volgens mij alleen op T1 en hoger te doen (net als Duri/Andariel), de rest is op elke difficulty te doen.
Er zijn ook nog Kurast dingen waarbij je ook allerlei mats etc kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
pstalman schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:50:
[...]

Masterwork mats: Hordes/NMD/Spul inruilen coins dame in Den voor masterwork bundle
Duri mats: varshan(maligned heart voor nodig) voor eggs en grigoire(steel) voor shards

Hordes zijn volgens mij alleen op T1 en hoger te doen (net als Duri/Andariel), de rest is op elke difficulty te doen.
Kan ik bv in NMD (dat lijkt voor mij het meest op "klassiek diablo") alle items krijgen op T4 die in het spel droppen? Is er iets wat ik NIET zou moeten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MaTr1x schreef op maandag 10 maart 2025 @ 08:51:
[...]

Toevallig van het weekend een rogue geleveld van 1 naar 60 (dus zonder caches). Met de Dance of Knives als main attack, poah dat speelt wel erg lekker. Op level 35 diverse mythics gepakt uit de stash w.o. ook de Tyreal's chest, en i.c.m. al je maxed out Witch Powers blaas je er zo doorheen. Later nog de Barrage unique bow gevonden en build omgebouwd naar Barrage, maar deed toch minder damage. Zo nog wel T1 en T2 gehaald op 60. Daarna build omgebouwd naar Rain of Arrows, omdat een vriend zei dat dat wel erg lekker speelt. Maar je moet dan wel echt een hoop CDR hebben, zodat je om de paar seconden je ultimate hebt, maar dat is dan ook echt het enige dat je doet naast je dmg increasen voor je ultimate met Caltrops, Smoke Grenades en health potions chuggen (passive talent). Vind ik toch minder leuk spelen zo. Ook nog geen Word of Hakan uiteraard.

Ik lees hier trouwens vaak dat er gear met 3 GA wordt geloot. Ik heb volgens mij in alle seizoenen, maar een paar items met 3GA geloot, überhaupt nog nooit eentje met 4GA.... Zelfs niet bij het farmen van honderden lair bosses op T4. Do I need to pray more to the RNGods ofzo 8)
Zonder Word of Hakan is Rain of Arrows lastig als main damage dealer. WoH heeft veel CDR. Na 12/12 MW heeft de mijne nu 87% CDR. Dan is het wel goed te doen.

Qua gear heb ik best wel geluk gehad. Mijn Word of Hakan is 2GA, mijn bow 3GA en m'n hoedje ook 3GA. Maar of ik het gevoel heb dat het ook echt wat doet....., niet echt. Merk eigenlijk geen verschil met m'n 1GA gear, ook al zijn die GA's op een goeie affix.
Ik heb op Eternal nog een 4GA Tyreal's Might en een 4GA Tibault's Will in de stash. Ooit geloot, nooit gescrapped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pstalman schreef op maandag 10 maart 2025 @ 11:50:
[...]

Kurast Tributes voor Obducite geven 2.000 obducite per run op T4 en soms wel 4.000 of meer. Daar heb ik de meeste obducite vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Visgek82 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:22:
[...]

Kan ik bv in NMD (dat lijkt voor mij het meest op "klassiek diablo") alle items krijgen op T4 die in het spel droppen? Is er iets wat ik NIET zou moeten doen?
Niet echt. Er droppen wel items, maar niet in grote getalen. Gem fragments, gear en obducite droppen er mondjesmaat. Wat je NIET moet doen is vertrouwen op NMD's als je main source om mats te farmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-05 13:58
Poops_McGhee schreef op zondag 9 maart 2025 @ 17:13:
[...]

Ik zie er zoveel rondrennen met meta builds en weet zeker dat minstens de helft niet weten waarom ze bepaalde gear, stats, paragon moeten hebben. Die werken de Maxroll boodschappenlijst af en gaan dan pixels pletten. Als dat je speelstijl is, prima, maar dan mis je echt veel van de game.
Dat ben ik ja :)

Ik pluk er altijd een paar van internet, niet per se een meta build maar als ik het zelf moet uitvogelen kan ik eerst op vijf daagse cursus. Snap er echt helemaal niks van hoe alles elkaar wel of niet triggert of verband houdt met elkaar.

Het is in game ook niet haarfijn uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Jack_Mojo schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:37:
[...]

Ik pluk er altijd een paar van internet, niet per se een meta build maar als ik het zelf moet uitvogelen kan ik eerst op vijf daagse cursus. Snap er echt helemaal niks van hoe alles elkaar wel of niet triggert of verband houdt met elkaar.

Dat heb ik dus ook, met alle aspects en wat wat triggert is het lastig zelf wat bouwen voor de leek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Was ik ook, hoor. Tot en met de balletjes Sorc en toen ben ik zelf dingen gaan uitvogelen. Tooltips lezen, gear stats begrijpen en gewoon aankloten om te kijken wat werkt of niet.
Ik claim absoluut niet dat mijn builds super goed werken, maar ze werken meer dan genoeg om T4 door te rennen en soms ook Pit100 te halen. Elk season krijg ik het beter in de gaten en ik probeer ook genoeg op Eternal uit, waar ik best veel gear bewaar om mee te testen.
Het maakt de game voor mij wel leuker en uitgebreider en ik ben er dus ook langer mee bezig.
Ieder z'n ding, uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Poops_McGhee schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:20:
[...]

Niet echt. Er droppen wel items, maar niet in grote getalen. Gem fragments, gear en obducite droppen er mondjesmaat. Wat je NIET moet doen is vertrouwen op NMD's als je main source om mats te farmen.
Noem eens iets wat ik kan doen waar ik alles kan krijgen? ik wil niet de hele tijd dan weer dit en dan weer dat moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 14:10
Visgek82 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:22:
Poops_McGhee schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:20:

En niet te vergeten de goblins, de groene goblins droppen obducite. Maar inderdaad, NMD's moeten niet je main source zijn. NMD is helaas niet zoals vroeger, ik speel eerlijk gezegd bijna geen NMD's meer, daar dropt toch niet veel. Over het algemeen speel ik alleen de events zoals headhunts en goblins farmen (Nahuntu), daar dropt genoeg gear. En seasonal quests zoals voor die Witch Powers. Zo level ik ook. Voorheen speelde ik voornamelijk Helltides. Daarnaast Undercity runs doen met tributes voor gear of obducite. De beste gear is uiteraard Mythic gear en die kan droppen van de lair bosses zoals Varshan. Sowieso dropt iedere lair boss alleen uniques.

Staar je niet blind op die guides, als je zo'n guide volgt probeer dan wel te kijken wat je aanzet en gebruik je gezond verstand. Bijvoorbeeld bij één van die rogue guides wordt er aangeraden om punten te steken in de passive dat je bij bijvoorbeeld 100 energy een barrier krijgt. Maar als je bijvoorbeeld die Witch Power gebruikt dat je om de 5 seconden een barrier hebt (lees altijd) dan kun je die punten bijvoorbeeld beter ergens anders insteken.

π MW finishers

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Visgek82 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:21:
[...]

Noem eens iets wat ik kan doen waar ik alles kan krijgen? ik wil niet de hele tijd dan weer dit en dan weer dat moeten doen.
Er is niet een "doe alleen dit en krijg alles" onderdeel in de game. Je zult moeten schakelen tussen meerdere activiteiten. Het ligt er ook aan wat je zoekt of nodig hebt. Wil je niet de hele tijd van hot naar her springen, doe dan de ene speel sessie dit en de andere sessie dat.

Je kunt voor jezelf een lijst maken waar wat te halen valt en dan alleen die activiteiten doen. Obductie in Undercity of NMD's, Glyph XP in the Pit, Gear in Helltides of Headhunts. Gem fragments krijg je over het algemeen overal wel een beetje.
Heb je Tributes voor de Undercity nodig, doe dan Tree of Whisper dingen. Tributes droppen vaak uit de reward caches.

[ Voor 7% gewijzigd door Poops_McGhee op 10-03-2025 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Poops_McGhee schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:15:
[...]

Er is niet een "doe alleen dit en krijg alles" onderdeel in de game. Je zult moeten schakelen tussen meerdere activiteiten. Het ligt er ook aan wat je zoekt of nodig hebt. Wil je niet de hele tijd van hot naar her springen, doe dan de ene speel sessie dit en de andere sessie dat.

Je kunt voor jezelf een lijst maken waar wat te halen valt en dan alleen die activiteiten doen. Obductie in Undercity of NMD's, Glyph XP in the Pit, Gear in Helltides of Headhunts. Gem fragments krijg je over het algemeen overal wel een beetje.
Heb je Tributes voor de Undercity nodig, doe dan Tree of Whisper dingen. Tributes droppen vaak uit de reward caches.
Bedankt voor je antwoord, al wordt ik daar niet gelukkiger van. hoop dat deze versplintering van content ooit een keer beter wordt. voor mij persoonlijk dan iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaTr1x schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:04:

Staar je niet blind op die guides, als je zo'n guide volgt probeer dan wel te kijken wat je aanzet en gebruik je gezond verstand. Bijvoorbeeld bij één van die rogue guides wordt er aangeraden om punten te steken in de passive dat je bij bijvoorbeeld 100 energy een barrier krijgt. Maar als je bijvoorbeeld die Witch Power gebruikt dat je om de 5 seconden een barrier hebt (lees altijd) dan kun je die punten bijvoorbeeld beter ergens anders insteken.
Precies. Ik heb het idee dat veel builds door een excel sheetje worden gemaakt. Ik lees ze soms wel door, om wat meer begrip te krijgen van de synergy tussen gear en skills, maar zie er ook best vaak dingen tussen waar ik wel bedenkingen bij heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
[...]

Niet alleen dat het niet uitgelegd wordt, maar wat er wel staat klopt gewoon ook niet altijd of is buggy.
Daarom kom ik toch ook altijd wel bij guides uit... Maar ik probeer wel zoveel mogelijk te begrijpen waarom en hoe (hoewel niet alle guides even goed zijn in uitleggen waarom ze bepaalde keuzes maken), en meestal pas ik ook wel zelf wat aan. Soms omdat iets volgens mij toch niet zo goed werkt, of omdat bepaalde zaken gewoon vervelend zijn imho en ik het niet erg vind om dan maar een pit 100 ipv 120 aan te kunnen of zo :+

Wat betreft het verschillende dingen doen voor verschillende doelen... aan een kant begrijp ik de aanpak dat ze zo proberen mensen verschillende activiteiten te laten doen... maar aan de andere kant werkt het naar mijn idee niet goed genoeg. Zoals altijd draait het weer uit op dat Blizzard niet goed is in balancing. Dan hebben ze een nieuwe activiteit en dan overtunen ze die enorm waardoor je dat wel moet doen en dan wordt dat saai... En als je je paragon wil levelen dan ben je eigenlijk gewoon verplicht om pits te runnen. Het zou naar mijn idee veel beter zijn als de verschillen in beloning van de verschillende activiteiten veel kleiner zouden zijn zodat je gewoon kunt doen wat je leuk vindt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Visgek82 schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:31:
[...]

Bedankt voor je antwoord, al wordt ik daar niet gelukkiger van. hoop dat deze versplintering van content ooit een keer beter wordt. voor mij persoonlijk dan iig.
Het ligt eraan wat je doel in het spel is. Wil je alles in seconden kunnen pletten, dan zul je daar wel inspanning voor moeten leveren (en geluk hebben met loot). Maar als dat je doel niet is, dan kun je prima met minder inspanning door je game wandelen. Niks moet, alles mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Poops_McGhee schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:20:
[...]

Het ligt eraan wat je doel in het spel is. Wil je alles in seconden kunnen pletten, dan zul je daar wel inspanning voor moeten leveren (en geluk hebben met loot). Maar als dat je doel niet is, dan kun je prima met minder inspanning door je game wandelen. Niks moet, alles mag.
Ik snap je antwoord, maar ben meer fan van hoe het was. gewoon alle bazen hebben dezelfde loot pool , en dropkansen zijn gewoon lager (*en iedereen kan vrij traden). zoals het in D2 was zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Finraziel schreef op maandag 10 maart 2025 @ 15:46:
[...]

Niet alleen dat het niet uitgelegd wordt, maar wat er wel staat klopt gewoon ook niet altijd of is buggy.
Daarom kom ik toch ook altijd wel bij guides uit... Maar ik probeer wel zoveel mogelijk te begrijpen waarom en hoe (hoewel niet alle guides even goed zijn in uitleggen waarom ze bepaalde keuzes maken), en meestal pas ik ook wel zelf wat aan. Soms omdat iets volgens mij toch niet zo goed werkt, of omdat bepaalde zaken gewoon vervelend zijn imho en ik het niet erg vind om dan maar een pit 100 ipv 120 aan te kunnen of zo :+

Wat betreft het verschillende dingen doen voor verschillende doelen... aan een kant begrijp ik de aanpak dat ze zo proberen mensen verschillende activiteiten te laten doen... maar aan de andere kant werkt het naar mijn idee niet goed genoeg. Zoals altijd draait het weer uit op dat Blizzard niet goed is in balancing. Dan hebben ze een nieuwe activiteit en dan overtunen ze die enorm waardoor je dat wel moet doen en dan wordt dat saai... En als je je paragon wil levelen dan ben je eigenlijk gewoon verplicht om pits te runnen. Het zou naar mijn idee veel beter zijn als de verschillen in beloning van de verschillende activiteiten veel kleiner zouden zijn zodat je gewoon kunt doen wat je leuk vindt.
Dit dus. Ik wil niet het gevoel hebben dat ik iets "moet" simpelweg omdat het verschil in rewards of currency of xp zo groot is dat je er eigenlijk niet omheen kunt. dan ga je toch iets doen wat je wellicht eigenlijk liever niet had gedaan omdat je (zoals mij) een NMD veel leuker vind. da's jammer, dat is wel ook een voordeel van grim dawn, daar maakt dat veel minder (of niet) uit.

wat ik ook echt zo jammer vind elk seizoen - en ik begrijp het verse start idee, maar daar mag ook wel een BEETJE qol in zitten - is dat de codex leeg is. Geef dan tenminste aan het begin van het seizoen een roterende basis-set van 15-20 powers, op het laagste niveau, elke keer dat ding opnieuw vullen in de nu (waardeloze?) dungeons is echt een crime. of laat die powers gewoon overgaan op het nieuwe seizoen , zei het op het laagste niveau.

[ Voor 11% gewijzigd door Visgek82 op 11-03-2025 12:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Visgek82 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:50:
[...]

Ik snap je antwoord, maar ben meer fan van hoe het was. gewoon alle bazen hebben dezelfde loot pool , en dropkansen zijn gewoon lager (*en iedereen kan vrij traden). zoals het in D2 was zeg maar.
Ik snap dat je dat liever hebt, maar het is nou eenmaal niet zo in D4. En persoonlijk juich ik dat wel toe, want het is een stuk minder eentonig. Maar je hebt nog steeds een keuze in hoe je de game wilt spelen en of je de game wilt spelen. Meer kan ik er niet van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
Visgek82 schreef op dinsdag 11 maart 2025 @ 11:50:
[...]

kom gewoon d2 spelen tot het volgende season, ik speel Classic D2R HC, maar ook gewoon LoD zijn er nog duizenden elke dag aan het spelen.
En natuurlijk zit in D2 ook veel herhaling, alleen voelt dat anders. Je moet, op de Acts na om in Hell te spelen, niets verplicht doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
pstalman schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 12:09:
[...]

kom gewoon d2 spelen tot het volgende season, ik speel Classic D2R HC, maar ook gewoon LoD zijn er nog duizenden elke dag aan het spelen.
En natuurlijk zit in D2 ook veel herhaling, alleen voelt dat anders. Je moet, op de Acts na om in Hell te spelen, niets verplicht doen.
Ik ben bekend met d2(r) :) jaren en jaren gespeeld, maar daar ben ik nu ook wel een beetje op uitgekeken. Dan wil ik eerder d4 nog een poging doen , of anders blijf ik maar bij grim dawn (ook een topper btw, als je dat nog niet kent) , of wellicht last epoch. PoE 2 zie ik voorlopig niets in.\

YouTube: Last Epoch vs Path of Exile 2 Drama mss leuk filmpje voor de geinteresseerden.

[ Voor 11% gewijzigd door Visgek82 op 12-03-2025 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is nog een maandje naar s8 toe en ik heb nu wel alles gedaan wat ik in s7 wilde doen. Dus binnenkort de stash maar weer legen bij de vendor en gold oppotten. Zonder traden, want daar doe ik niet aan, toch ruim 4 mld gold in de stash. Voorgaande seasons haalde ik met moeite 1 mld, als ik dat al haalde. De boss mats gaan in ieder geval naar de vendor. Die zijn straks toch waardeloos en opmaken door boss runs te doen, geen zin meer in. Heb echt niks meer van ze nodig. Nouja, ik zou de Druid beter kunnen aankleden, maar het is echt m'n minst favo class, dus die krijgt geen aandacht meer. Builds proberen is geen fun, want het lijkt erop dat het meta of compleet niks is. Jammer.
Nu maar zien of s8 me ook zo lang bezig kan houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:46
Toch iets gedaan waarvan ik het dacht nooit meer te doen, alle talent points, paragon punten en standbeeldjes gehaald op hardcore. Zin om volgend seizoen ook HC te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bazziek schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:35:
Toch iets gedaan waarvan ik het dacht nooit meer te doen, alle talent points, paragon punten en standbeeldjes gehaald op hardcore. Zin om volgend seizoen ook HC te spelen.
P300 op HC? Dat is bizar! Dikke thumbs up, man!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bazziek
Poops_McGhee schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:03:
[...]

P300 op HC? Dat is bizar! Dikke thumbs up, man!
Haha sorry ik was niet duidelijk. Ik bedoelde alle paragon punten die mee gaan naar nieuwe seizoenen. Dus de reputatie per zone. P300 op HC zie ik mezelf niet snel redden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bazziek schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:22:
[...]

Haha sorry ik was niet duidelijk. Ik bedoelde alle paragon punten die mee gaan naar nieuwe seizoenen. Dus de reputatie per zone. P300 op HC zie ik mezelf niet snel redden.
Nog steeds een prima prestatie. Dat is een hoop meer dan ik op HC heb kunnen doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Bazziek schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 17:35:
Netjes, gz :)

Ik heb dit... of vorig seizoen ook even op HC gespeeld, maar de wereld was in mijn geval compleet leeg. het leek echt alsof ik een single player game aan het spelen was. Hoe is jouw ervaring daarmee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
Visgek82 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:15:
[...]

Netjes, gz :)

Ik heb dit... of vorig seizoen ook even op HC gespeeld, maar de wereld was in mijn geval compleet leeg. het leek echt alsof ik een single player game aan het spelen was. Hoe is jouw ervaring daarmee?
Heb alles op normal gedaan en inderdaad zelden spelers tegen gekomen. Had ook niet anders verwacht zo laat in het seizoen op lage difficulty maar vraag me wel af hoe dat aan het begin van een seizoen is dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Bazziek schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:29:
[...]

Heb alles op normal gedaan en inderdaad zelden spelers tegen gekomen. Had ook niet anders verwacht zo laat in het seizoen op lage difficulty maar vraag me wel af hoe dat aan het begin van een seizoen is dan.
Ik deed het inderdaad in het begin van het seizoen, maar compleet uitgestorven. wellicht zat ik al te lang op lagere difficulty inderdaad, zou wel eens willen weten hoe de wereld aanvoelt op T4 , helaas zal ik daar wss nooit komen :D

Vind jij dat geen issue , dan? ik neem aan dat je bv ook wil traden, en bij world bosses etc andere spelers nodig hebt?

[ Voor 9% gewijzigd door Visgek82 op 13-03-2025 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
Indien er mensen zijn die HC T4 willen doen, ik wil best vh weekend jullie boosten/lvlen en wat kills doen hier en daar. Ik kan gewoon op T4 killen en PIT 100+ doen.

En inderdaad lijkt de HC game soms leeg, genoeg seasons de WB solo moeten doen. Dat is vaak de enige plek waar je mensen ziet, net als bij de ingang van bosses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
Visgek82 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 09:46:
[...]

Vind jij dat geen issue , dan? ik neem aan dat je bv ook wil traden, en bij world bosses etc andere spelers nodig hebt?
Traden zie ik meer als noodzaak dan leuk, dus als ik dat kan vermijden dan doe ik dat. Maar WBs en andere bosses alleen is wel matig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik zou het eerlijk gezegd als pluspunt zien als ik niemand tegen kwam, van mij had D4 ook gewoon een offline mode mogen hebben. Traden doe ik niet (een enkele keer eens iets van iemand in de clan gekregen maar verder niet), worldboss is tegenwoordig eigenlijk compleet zinloos om te doen en andere bosses spatten binnen een seconde uit elkaar. Wellicht dat het volgend season wel anders wordt met de verhoogde moeilijkheidsgraad, maar alsnog zal ik liever gewoon solo spelen.
Toen ik nog wel eens op Xbox speelde (voordat VoH daar een halt toe riep want ga die echt niet op twee platformen kopen) heb ik ook wel eens gewoon cross platform uitgezet, dan kom je ook bijna niemand tegen (ook gewoon op softcore) want er zijn relatief maar weinig spelers op Xbox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
Zaterdag even de PTR gestart en bji de Cheater langsgeweest, 2 builds gekozen en met de cheat items kunnen we T1 aan. Ik was spiritborn maar mijn season skills vielen niet op, bij de barb build was dat toch wel anders iedereen ziet het :). Maar vond het niets, vriendin wel want ze zat gister op PTR ipv huidige versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heb de game alweer een week niet aangeraakt. Zag gisteren wel een update op de PS5, maar heb de game niet aangeslingerd om te kijken wat het is. Zal wel niets spannends zijn.
Nouja, nog een maandje wachten op S8 en dan hopen dat het weer knallen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verityn
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Bazziek schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 19:22:
[...]

Ik zocht hier wat over op maar begrijp het toch nog niet helemaal. Die renown gaat over naar je andere characters blijkbaar. Maar als ik een nieuw character maak dan heeft die toch minder renown.
Bij wat verder graven kwam ik te weten dat je blijkbaar wel de 'unlocks' krijgt (zoals skillpoints en paragon points) maar niet de punten.
Dus dan vermoed ik dat als je met een ander character LVL 60 wordt, je bijvoorbeeld dat goud krijgt zonder dat je die renown moet grinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
verityn schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:10:
[...]

Ik zocht hier wat over op maar begrijp het toch nog niet helemaal. Die renown gaat over naar je andere characters blijkbaar. Maar als ik een nieuw character maak dan heeft die toch minder renown.
Bij wat verder graven kwam ik te weten dat je blijkbaar wel de 'unlocks' krijgt (zoals skillpoints en paragon points) maar niet de punten.
Dus dan vermoed ik dat als je met een ander character LVL 60 wordt, je bijvoorbeeld dat goud krijgt zonder dat je die renown moet grinden?
bij de renown overzicht zie je dat je 2 dingen per rank krijgt, het bovenste gedeelte is uniek per char, het onderste gedeelte is account wide (waarbij HC en SC wel gescheiden zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
verityn schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:10:
[...]

De onderste zaken gaan mee naar nieuwe characters, dus de extra talent points, potions en paragon points. Het goud krijg je alleen op het karakter waarop je het hebt gehaald. Ook de teller van renown gaat niet mee. Dus als je de eerste 4 rangen haalt op character 1 moet je die opnieuw halen als je op character 2 rang 5 wil halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verityn
  • Niet online
pstalman schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:20:
[...]

bij de renown overzicht zie je dat je 2 dingen per rank krijgt, het bovenste gedeelte is uniek per char, het onderste gedeelte is account wide (waarbij HC en SC wel gescheiden zijn).
En nu snap ik ineens waarom je dat allemaal opnieuw deed bij het HC character :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verityn
  • Niet online
Bazziek schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:25:
[...]

De onderste zaken gaan mee naar nieuwe characters, dus de extra talent points, potions en paragon points. Het goud krijg je alleen op het karakter waarop je het hebt gehaald. Ook de teller van renown gaat niet mee. Dus als je de eerste 4 rangen haalt op character 1 moet je die opnieuw halen als je op character 2 rang 5 wil halen.
Toch nog één vraagje:
als je 'ondertussen' met een character alle renown haalt, dus tot die laatste stap. Gaan dan die onderste unlocks toch ook nog naar je bestaande characters? Of is dat alleen voor de nieuwe characters die je vanaf dat moment maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
verityn schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:44:
[...]

Toch nog één vraagje:
als je 'ondertussen' met een character alle renown haalt, dus tot die laatste stap. Gaan dan die onderste unlocks toch ook nog naar je bestaande characters? Of is dat alleen voor de nieuwe characters die je vanaf dat moment maakt?
Geen idee eerlijk gezegd. Denk het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben vandaag met Assassin's Creed:Shadows gestart. Is toch nog 5 weken wachten op s8, dus tijd zat om die game helemaal plat te spelen.
Tot dusver, geen slecht idee geweest. Gelukkig geen HC in Shadows. Anders had ik al een hele lange lijst met fallen heroes gehad 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-05 16:30
Ik ben nog even verder aan het spelen, paragon 267 ondertussen, maar de progressie is traag. Alle gear is ancestral, unique of mythical en volledig geüpgraded. De glyphs die ik gebruik zijn ondertussen allemaal level 100.
Ik ben The Pit herhaaldelijk aan het doorlopen op level 100-110, maar de progressie is traag. Waarschijnlijk is dit de bedoeling, maar mocht er iemand een tip hebben om het wat te versnellen, ik hoor hem graag ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aegir81 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 17:23:
Ik ben nog even verder aan het spelen, paragon 267 ondertussen, maar de progressie is traag. Alle gear is ancestral, unique of mythical en volledig geüpgraded. De glyphs die ik gebruik zijn ondertussen allemaal level 100.
Ik ben The Pit herhaaldelijk aan het doorlopen op level 100-110, maar de progressie is traag. Waarschijnlijk is dit de bedoeling, maar mocht er iemand een tip hebben om het wat te versnellen, ik hoor hem graag ;-)
Ik ben deze keer tot P274 gekomen en dat vond ik echt wel genoeg. Versnellen van XP kun je met elixers doen, maar dat schiet ook niet echt op. Als je op P284 zit, dan ben je pas op de helft van de grind naar 300.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
Poops_McGhee schreef op vrijdag 28 maart 2025 @ 16:11:
[...]

Ik ben deze keer tot P274 gekomen en dat vond ik echt wel genoeg. Versnellen van XP kun je met elixers doen, maar dat schiet ook niet echt op. Als je op P284 zit, dan ben je pas op de helft van de grind naar 300.
🫣 Ik ga het niet halen dan. Ben even gestopt met pits te herhalen, het werd te eentonig. Ben wat quests aan het spelen ter afwisseling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja ik ben op 279 blijven steken toen ik me weer te zeer af begon te vragen waar ik in vredesnaam mee bezig was :+

Ben benieuwd of ik als S8 dichterbij kom weer wat enthousiasme op kan brengen, op dit moment echt een beetje overdosis D4 gehad dit seizoen. Maar anders is een seizoen skippen ook niet erg natuurlijk, komt wel weer een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
Ik vond net dit op Reddit: https://www.reddit.com/r/...ative_xp_chart_from_0300/

Ik haalde dus nog geen 30% van de benodigde XP. Damn... En ik dacht dat ik er bijna was :-p

Ik zie wel hoelang het nog leuk blijft. Momenteel speel ik met wat muziek op de achtergrond, dat is wel relaxed :-)

[ Voor 21% gewijzigd door Aegir81 op 29-03-2025 07:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik kom elk season weer terug en de game blijft voorlopig nog heel leuk. Ik speel alleen niet tot het einde van de seasons. Als ik alles heb gedaan wat er te doen valt, dan speel ik nog eventjes door en dan is het weer goed geweest.
Denk ook niet dat Blizz verwacht dat spelers het hele season actief blijven, hoor. 😄

Voorlopig vermaak ik me uitstekend met AC:Shadows. En misschien dat ik af en toe nog even wat pixels in Sanctuary kom pletten, voordat s8 begint. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Poops_McGhee schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:17:
Ik kom elk season weer terug en de game blijft voorlopig nog heel leuk. Ik speel alleen niet tot het einde van de seasons. Als ik alles heb gedaan wat er te doen valt, dan speel ik nog eventjes door en dan is het weer goed geweest.
Denk ook niet dat Blizz verwacht dat spelers het hele season actief blijven, hoor. 😄

Voorlopig vermaak ik me uitstekend met AC:Shadows. En misschien dat ik af en toe nog even wat pixels in Sanctuary kom pletten, voordat s8 begint. 😁
Ja same hoor. Aan het begin van ieder seizoen denk ik, oh jeetje daar gaan we weer, ik ben er wel op uitgekeken.

Vervolgens word ik er weer ingezogen voor een week of drie en ga ik daarna wat anders spelen. In deze Diablo break KCD2 gespeeld, echt fantastisch, aanrader. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
Poops_McGhee schreef op zaterdag 29 maart 2025 @ 09:17:

en blijft dat toch jammer vinden dat de game in de kast kan na een week of 2weken na een season start.
Maar na wat d2 tijd focus ik mij iets meer op Hearthstone deze keer en al hoewel dat het toppunt van herhaling is, blijft battlegrounds nog een leuk tijdsverdrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pstalman schreef op maandag 31 maart 2025 @ 11:52:
[...]

en blijft dat toch jammer vinden dat de game in de kast kan na een week of 2weken na een season start.
Maar na wat d2 tijd focus ik mij iets meer op Hearthstone deze keer en al hoewel dat het toppunt van herhaling is, blijft battlegrounds nog een leuk tijdsverdrijf.
Als je de season activities klaar hebt, dan is er eigenlijk geen klap meer te doen. Dat is voor mij althans het punt waarop ik de game even op de plank leg. Er is niks te halen, niks anders te doen dan constant pixels pletten, geen toffe gear of andere lootables, niks.
Voor een live service game vind ik alleen seasons om je mee bezig te houden, best mager. Maarja, dat is nou eenmaal de aard van ARPG's.

Achja, zo blijft er tenminste tijd over voor andere games.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Poops_McGhee schreef op maandag 31 maart 2025 @ 14:57:
[...]

Als je de season activities klaar hebt, dan is er eigenlijk geen klap meer te doen. Dat is voor mij althans het punt waarop ik de game even op de plank leg. Er is niks te halen, niks anders te doen dan constant pixels pletten, geen toffe gear of andere lootables, niks.
Voor een live service game vind ik alleen seasons om je mee bezig te houden, best mager. Maarja, dat is nou eenmaal de aard van ARPG's.

Achja, zo blijft er tenminste tijd over voor andere games.
Rhykker legde in zijn laatste nieuws video wat mij betreft wel de vinger op de pijnplek... Alle seasonal content van D4 is in beginsel tijdelijk en dan gooien ze alles wat ze gemaakt hebben weer weg. Sommige dingen blijven, soms komen dingen terug in gewijzigde vorm... Maar heel veel devtijd lijkt te gaan zitten in het maken van dingen die je na dat seizoen niet meer terug ziet. Daardoor (waarschijnlijk) is de algehele ontwikkeling van de game erg traag.
Ik heb zelf PoE1 niet veel gespeeld maar van wat ik begrijp is wat zij maken veel vaker permanent waardoor je meer progressie krijgt en uiteindelijk een enorme berg endgame content hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Finraziel schreef op maandag 31 maart 2025 @ 17:46:
[...]

Rhykker legde in zijn laatste nieuws video wat mij betreft wel de vinger op de pijnplek... Alle seasonal content van D4 is in beginsel tijdelijk en dan gooien ze alles wat ze gemaakt hebben weer weg. Sommige dingen blijven, soms komen dingen terug in gewijzigde vorm... Maar heel veel devtijd lijkt te gaan zitten in het maken van dingen die je na dat seizoen niet meer terug ziet. Daardoor (waarschijnlijk) is de algehele ontwikkeling van de game erg traag.
Ik heb zelf PoE1 niet veel gespeeld maar van wat ik begrijp is wat zij maken veel vaker permanent waardoor je meer progressie krijgt en uiteindelijk een enorme berg endgame content hebt.
Ik denk dat seasons ook te lang duren. De content voldoet gewoon niet om je echt de volle tijd met de seasons bezig te houden. Ook niet als je met alle classes gespeeld wilt hebben.
Natuurlijk is het geen MMO, dus ik verwacht ook niet (meer) om continue met de game bezig te zijn, zoals bij WoW toen ik dat nog speelde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Poops_McGhee schreef op zondag 6 april 2025 @ 16:53:
[...]

Ik denk dat seasons ook te lang duren. De content voldoet gewoon niet om je echt de volle tijd met de seasons bezig te houden. Ook niet als je met alle classes gespeeld wilt hebben.
Natuurlijk is het geen MMO, dus ik verwacht ook niet (meer) om continue met de game bezig te zijn, zoals bij WoW toen ik dat nog speelde.
Mwa, daar ben ik het niet echt mee eens... Maar ik wil dan ook helemaal niet altijd dezelfde game spelen. Als seasons korter zouden zijn zou ik er gewoon meer gaan skippen want dan komt de nieuwe al terwijl ik nog geen nieuwe zin gemaakt heb.
Dat zou op zich ook niet erg zijn natuurlijk, maar ik denk ook niet dat het echt een positief effect zou hebben als ze niet ook de ontwikkeling tegelijk op kunnen schalen, of op zijn minst eindelijk leaderboards implementeren. Zou voor mij nog steeds niet uitmaken, maar dan zou je op zijn minst de mensen die echt voor de top proberen te gaan vaker terug halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Ik vind de duur van de seasons prima zo. Houd je gelukkig genoeg tijd over om tussendoor andere games te spelen. Voor mij is het nu per seizoen een uurtje of 30 spelen en dan snel weer door naar iets anders. Dat heeft ook mede te maken met de nieuwe opzet, waarbij je eerste character levelen het langst duurt en de rest is al bijna automatisch max level.

Rond launch en eerste seizoenen ongezonde uren in Diablo gestopt, dat hoeft van mij niet meer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
Jack_Mojo schreef op zondag 6 april 2025 @ 19:08:
Ik vind de duur van de seasons prima zo. Houd je gelukkig genoeg tijd over om tussendoor andere games te spelen. Voor mij is het nu per seizoen een uurtje of 30 spelen en dan snel weer door naar iets anders. Dat heeft ook mede te maken met de nieuwe opzet, waarbij je eerste character levelen het langst duurt en de rest is al bijna automatisch max level.

Rond launch en eerste seizoenen ongezonde uren in Diablo gestopt, dat hoeft van mij niet meer :9
ben ik als enige voor langere seasons (incl langzamer lvlen)?
Zo erg als D2 classic, waar zover ik weet nog nooit iemand in een season 99 geworden is (omdat het bijna niet kan) hoeft het ook niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Ik vind het ook wel prima zo, het is nu een paar weken spelen, dan een tijd niet, maar dat komt ook door het snelle levelen en snel klaar zijn voor (en met) T4. Dat passen ze aan dus ik verwacht langer zoet te zijn met wat er is. Of ik al die tijd er ook aan ga besteden is vraag 2. Dat hangt vooral af van die ene maat van me die dit nog speelt, solo is het voor mij maar heel kort leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nieuws: Diablo IV krijgt deze zomer toetsenbord- en muisondersteuning op console

👀👀👀

Maaar...., wel weer erg veel van hetzelfde qua seasons, als inderdaad de roadmap wordt gevolgd...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmFcCJQ7HILj-ad1VOqNwLGyM6c=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/oYQ0Grv7DnLn9YdHI8uhWKBf.webp?f=user_large

[ Voor 40% gewijzigd door Poops_McGhee op 09-04-2025 00:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:30

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ben vooral benieuwd naar de IP Collab, wat gaat dat worden :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:54
Angeloonie schreef op woensdag 9 april 2025 @ 08:30:
Ben vooral benieuwd naar de IP Collab, wat gaat dat worden :P
zou wel leuk zijn als Anduin komt buurten (wow dus) maar er zitten al wat wow dingen in qua gear enzo (uit de shop)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
Poops_McGhee schreef op woensdag 9 april 2025 @ 17:30:
[...]

Overwatch armor sets in de store 😂😂
Dit lijkt me enorm waarschijnlijk, cosmetics only.

Verder vind ik het geen ramp dat seasons een beetje op elkaar lijken, het blijft uiteindelijk D4 en daarmee is er nu eenmaal een basis waar je niet enorm van kan afwijken. Uiteindelijk is dit een spel dat qua gespeelde uren zn geld al dik heeft opgebracht, ieder seizoen is een bonusje :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Bundin schreef op woensdag 9 april 2025 @ 18:12:
[...]

Dit lijkt me enorm waarschijnlijk, cosmetics only.

Verder vind ik het geen ramp dat seasons een beetje op elkaar lijken, het blijft uiteindelijk D4 en daarmee is er nu eenmaal een basis waar je niet enorm van kan afwijken. Uiteindelijk is dit een spel dat qua gespeelde uren zn geld al dik heeft opgebracht, ieder seizoen is een bonusje :)
Nja, ieder zijn ding. De roadmap is, volgens IGN, toch niet zo goed ontvangen bij de grote menigte en ik ben het daar wel mee eens:

https://www.ign.com/artic...e-where-the-game-is-going

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Poops_McGhee schreef op donderdag 10 april 2025 @ 19:45:
[...]

Nja, ieder zijn ding. De roadmap is, volgens IGN, toch niet zo goed ontvangen bij de grote menigte en ik ben het daar wel mee eens:

https://www.ign.com/artic...e-where-the-game-is-going
Klopt... tevens wat wel zo is , Blizz heeft ook duidelijk aangegeven dat "And more" er niet zonder reden staat. er zijn ook een aantal zaken waar ze nu nog niets over kwijt willen. dus dit is zeker niet "alles".

Pagina: 1 ... 208 ... 211 Laatste