Oh, joh. Dus Patch to Exile II is de go-to game voor RPG op dit moment?Thalaron schreef op woensdag 25 december 2024 @ 23:11:
@Tristan ik vermoed dat D4 eerlijk gezegd ten dode is opgeschreven… Patch of Exile II…
Nu kost early acces helaas geld en is doe game nog niet officieel uit, maar… voor wat ik er van gezien heb ging mijn interesse niet meer naar Diablo.
Niet echt een antwoord op je vraag, maar ik zou er nu niet teveel tijd meer insteken en eerst PoE2 even bekijken 😅
@Tristan Momenteel druk met andere zaken, maar na het zien van wat video's rondom PoE2 had ik direct geen zin meer in D4...
Even los van dat het wellicht een andere game is met andere mechanismen. Vermoedelijk ook wat minder 'simpel', maar het feit dat in PoE2 mops niet domweg voor zich uit lopen aan te kloten staat mij alvast aan.
Ik zeg niet dat je D4 geen kans mag geven, maar gezien het nogal wat tijd vergt om op te starten, en eenmaal met goede gear het veel tijd kost alles te min-maxen, terwijl dat in feite niet echt ergens bruikbaar voor is...
Ik ben gestopt toen ik mijn SpiritBorn had voorzien van vrijwel alles BIS items, maar het koste mij teveel tijd en moeite om alles te upgraden. Niet dat upgraden nodig was overigens, wat alles behalve Lilith (door invulnerability voornamelijk...) ging door door er 1 of 2 meer naar te kijken.
Maar, als je geen geld wil uitgeven aan PoE2; Die zou als het goed is na EA gratis te krijgen moeten zijn
Even los van dat het wellicht een andere game is met andere mechanismen. Vermoedelijk ook wat minder 'simpel', maar het feit dat in PoE2 mops niet domweg voor zich uit lopen aan te kloten staat mij alvast aan.
Ik zeg niet dat je D4 geen kans mag geven, maar gezien het nogal wat tijd vergt om op te starten, en eenmaal met goede gear het veel tijd kost alles te min-maxen, terwijl dat in feite niet echt ergens bruikbaar voor is...
Ik ben gestopt toen ik mijn SpiritBorn had voorzien van vrijwel alles BIS items, maar het koste mij teveel tijd en moeite om alles te upgraden. Niet dat upgraden nodig was overigens, wat alles behalve Lilith (door invulnerability voornamelijk...) ging door door er 1 of 2 meer naar te kijken.
Maar, als je geen geld wil uitgeven aan PoE2; Die zou als het goed is na EA gratis te krijgen moeten zijn
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Niet teveel op de negativiteit van andere spelers letten. D4 is een prima game en biedt, zeker voor een nieuwkomer, veel om te zien en te ontdekken. Beetje lullig antwoord van @Thalaron om D4 op deze manier af te kraken.Tristan schreef op woensdag 25 december 2024 @ 23:20:
[...]
Oh, joh. Dus Patch to Exile II is de go-to game voor RPG op dit moment?
Ga lekker spelen, ontdek wat de game je te bieden heeft en oordeel zelf, ipv naar dit soort feedback te luisteren.
Het is echt een ander spel, wel leuk maar veel minder toegankelijk.
Qua beginners tips; geef vooral je resources zoals gold etc uit. Je krijgt er later toch veel van.
Qua beginners tips; geef vooral je resources zoals gold etc uit. Je krijgt er later toch veel van.
Gewoon lekker relaxed de storyline uitspelen, als je daarna verder wilt kun je met de “grind” modes verder knallen.Tristan schreef op woensdag 25 december 2024 @ 21:07:
Ik ben net begonnen aan D4 op de PS5 en het oogt tot op heden (ben pas level 5) best vermakelijk. Iemand hier nog tips and tricks voor een beginner? Kan ik bijvoorbeeld beter m’n gold opsparen?
Het word dan wel erg repetitive, wat je maar moet liggen en zo niet dan door naar de volgende game
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Heb in het PoE2 topic al uitgebreider gereageerd maar voor het algemene beeld in dit topic, ik ben het er mee eens dat D4 vooral voor nieuwe spelers nog een hele goede game is om te spelen, al is het maar om de campaign een keer te ervaren want die is steengoed (de eerste keer).
En inderdaad, niet hoarden, dat heeft geen zin tot je max level bent. Gewoon gebruiken wat je wil.
En inderdaad, niet hoarden, dat heeft geen zin tot je max level bent. Gewoon gebruiken wat je wil.
Gamertag: FinrazielNL
Wil je ontspanning dan kun je D4 spelen, wil je inspanning dan kun je poe2 spelen
Hier ben ik het mee eens. Ik zal mijn 2 cents ook geven, al zal het vloeken in de kerk zijn , maar de ervaring is gevraagd dus die ga ik geven.Poops_McGhee schreef op donderdag 26 december 2024 @ 01:53:
[...]
Niet teveel op de negativiteit van andere spelers letten. D4 is een prima game en biedt, zeker voor een nieuwkomer, veel om te zien en te ontdekken. Beetje lullig antwoord van @Thalaron om D4 op deze manier af te kraken.
Ga lekker spelen, ontdek wat de game je te bieden heeft en oordeel zelf, ipv naar dit soort feedback te luisteren.
Ik ben van mening dat D4 met een hoop dingen het echt wel beter doet (story telling, campagne delivery, graphics, sound, gameplay) , maar dat PoE 2 ook in het genre wel iets unieks biedt (het nieuwe gem systeem is erg leuk , wasd voor de liefhebbers) De beste game is degene waar je het meest fun uit haalt, en ik kwam er recentelijk achter na 2 uur d4 dat het een geweldig leuke game is en vooral veel minder clunky dan poe 2. in die 2 uur had ik meer plezier dan in de laatste week met PoE 2 .
Ik ben dan ook van mening dat als PoE 2 geen PoE 2 had geheten , maar Valleys of Oekoeboeboe, dat het LANG niet zo'n succes was geweest (en niet vanwege de naam
Voor de mensen die hier d4 een snack noemen, jullie hebben allemaal echo of lilith al neer? een bossfight die Alkaizer (ook niet de minste, als je je daar iets van aan trekt) een betere bossfight noemt dan Elder Shaper in PoE 1 (waar 99.5% van de spelers niet eens komt) .. Ach ja.
Tis maar mijn mening, doe ermee wat je wil
Waar ik wel over uit ben is dat ik waarschijnlijk binnenkort de overstap ga maken naar hardcore only , met al mijn spellen die het ondersteunen. ik denk dat ik daar meer fun uit haal. zo tegen de tijd dat ik mijn game backlog weggewerkt heb is het jaar wel voorbij en dan zullen we eens echt onze tanden erin gaan zetten (in poe 2 dus) .
Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME
Ironisch genoeg is dat wat je noemt vooral van toepassing op Diablo 3, Immoral, en 4Visgek82 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:05:
[...]
Ik ben dan ook van mening dat als PoE 2 geen PoE 2 had geheten , maar Valleys of Oekoeboeboe, dat het LANG niet zo'n succes was geweest (en niet vanwege de naam) het lijkt voraal hard te gaan op het feitt dat het de naam poe heeft.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Ach, D4 is een betere game van D2 / D2R ooit geweest is. Het is nog steeds goed, maar vooral oud en achterhaald qua mechanics. Blijkbaar is dat de route die men op wil (gezien PoE 2 vaak vergeleken wordt met het o zo goede d2 , waar totaal geen build variety in zat en de bossfights erg makkelijk waren op de ubers na. d2r doet het wat beter op dat vlak omdat daar nog additionele patches voor geweest zijn) .Klauwhamer schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:12:
[...]
Ironisch genoeg is dat wat je noemt vooral van toepassing op Diablo 3, Immoral, en 4De naam Diablo en de nostalgische franchise erachter is vooralsnog de enige troef en die wordt al jaren dusdanig hard uitgemolken door de game te reduceren tot een dumbed down MTX-raamwerk dat ze een keer klaar is.
Echo of lilith al neer, btw ? als het allemaal zo "dumbed down" en makkelijk is ...
Met immortal ben ik het wel eens , echter is dat geen spel voor de Nederlandse markt, en is dus eigenlijk niet te vergelijken.
[ Voor 14% gewijzigd door Visgek82 op 26-12-2024 10:22 ]
Nee, ik speel geen Diablo IV. Ik heb echter wel Diablo 3 gespeeld, en de twee open beta's van Diablo IV. Het beviel mij niet omdat ik -gebaseerd op ervaring uit het verleden- vreesde voor issues met itemization, (endgame) content, en algemene richting waar Blizzard hard op stuurt. De problemen met de game die véél te lang bleven dooretteren en patches die kant noch wal raakten waren geen aanmoediging er geld in te stoppen. Al vrij snel bleek dat de content een dorre woestijn is en dat het weer heel veel tijd en moeite is voor procentpuntjes op dezelfde items.Visgek82 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:18:
[...]
Echo of lilith al neer, btw ? als het allemaal zo "dumbed down" en makkelijk is ...
Overigens beviel de gameplay van de open beta's mij wel uitstekend. Geluid, movement, visuals, dik in orde.
Onzin. Het is een game die Blizzard uit heeft gebracht, onder de vlag van de Diablo-franchise, en met veel bombarie heeft aangekondigd op Blizzcon. Blizzard heeft daar R&D op gezet, en dat had ook kunnen gaan naar een game voor gamers, niet een game voor aandeelhouders van Blizzard. Wie herinnert zich niet de legendarische "don't you guys have phones"Visgek82 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:18:
[...]
Met immortal ben ik het wel eens , echter is dat geen spel voor de Nederlandse markt, en is dus eigenlijk niet te vergelijken.
Overigens: ik ben ook van de oude stempel en ben opgegroeid met o.a. Blackthorne van Blizzard. Daarnaast heb ik Diablo II LoD gespeeld evenals Diablo II Reloaded. Ik wil niets liever dan het Blizzard van weleer met een Diablo-game van weleer. En dat is het nu al jarenlang gewoon niet, en de hele portfolio van Blizzard wijst er op dat het ook niet meer terug gaat komen. Ik wil niets liever dan een toffe Diablo-game van 'mijn' Blizzard.
[ Voor 16% gewijzigd door Klauwhamer op 26-12-2024 12:55 ]
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Ah, je speelt het niet eens.. Oke. dan heb ik mijn antwoord. Gezien D4 op heel veel vlakken (sinds launch) enorm is veranderd, ook qua gearing en itemization (wat nu veel beter is) , en blizzard ook patches heeft uitgebracht voor d4 van 70+ pagina's (waar ik niemand over hoor, inclusief VEEL veranderingen gericht op player feedback) er ook best wat content is toegevoegd,, trek ik daar uit mijn conclusies.Klauwhamer schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:26:
[...]
Nee, ik speel geen Diablo IV. Ik heb echter wel Diablo 3 gespeeld, en de twee open beta's van Diablo IV. Het beviel mij niet omdat ik -gebaseerd op ervaring uit het verleden- vreesde voor issues met itemization, (endgame) content, en algemene richting waar Blizzard hard op stuurt. De problemen met de game die véél te lang bleven dooretteren en patches die kant noch wal raakten waren geen aanmoediging er geld in te stoppen. Al vrij snel bleek dat de content een dorre woestijn is en dat het weer heel veel tijd en moeite is voor puntprocentjes op dezelfde items.
Overigens beviel de gameplay van de open beta's mij wel uitstekend. Geluid, movement, visuals, dik in orde.
[...]
Onzin. Het is een game die Blizzard uit heeft gebracht, onder de vlag van de Diablo-franchise, en met veel bombarie heeft aangekondigd op Blizzcon. Blizzard heeft daar R&D op gezet, en dat had ook kunnen gaan naar een game voor gamers, niet een game voor aandeelhouders van Blizzard. Wie herinnert zich niet de legendarische "don't you guys have phones"
Nogmaals: ik heb de open betas gespeeld en daar notabene tijd voor vrijgemaakt. Daarnaast ben ik ervaren genoeg om een behoorlijke inschatting te kunnen maken gebaseerd op mijn éigen ervaring en te vertrouwen op de ervaring van SMEs. Dus je hebt inderdaad je antwoord, als je daadwerkelijk wil terugvallen op simpleton fanboy-redeneringen. Een korte lezing in dit draadje laat al verschillende mensen zien die zich vervelen en er gewoon geen zin meer in hebben omdat er geen ruk te doen is.Visgek82 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:28:
[...]
Ah, je speelt het niet eens.. Oke. dan heb ik mijn antwoord. Gezien D4 op heel veel vlakken (sinds launch) enorm is veranderd, ook qua gearing en itemization (wat nu veel beter is) , en blizzard ook patches heeft uitgebracht voor d4 van 70+ pagina's (waar ik niemand over hoor) er ook best wat content is toegevoegd,, trek ik daar uit mijn conclusies.
Nee, oke. dus het is vooral veel afgaan op de mening van anderen wat je doet. Ik speel liever daadwerkelijk zelf iets voor ik er zo'n sterke mening over geef. voor de rest mag je toon wel wat minder, met je "simpleton fanboy" opmerking. iets waar je in dit topic al vaker op aangesproken bent , trouwens .Klauwhamer schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:31:
[...]
Nogmaals: ik heb de open betas gespeeld en daar notabene tijd voor vrijgemaakt. Daarnaast ben ik ervaren genoeg om een behoorlijke inschatting te kunnen maken gebaseerd op mijn éigen ervaring en te vertrouwen op de ervaring van SMEs. Dus je hebt inderdaad je antwoord, als je daadwerkelijk wil terugvallen op simpleton fanboy-redeneringen. Een korte lezing in dit draadje laat al verschillende mensen zien die zich vervelen en er gewoon geen zin meer in hebben omdat er geen ruk te doen is.
[ Voor 7% gewijzigd door Visgek82 op 26-12-2024 10:37 ]
Heb jij recent dat gevecht nog gedaan? Echo of Lilith was in eerste instantie een heel moeilijk gevecht maar stelt nu echt geen fluit meer voor. In dit season op T4 spatte ze in een seconde uit elkaar in beide vormen... Dan moet je alleen nog even het stuk waar ze onkwetsbaar is en de grond wegsnijdt overleven en dat is het dan. Zelfs die ballen die je moet ontwijken verschijnen niet als ze zo snel neer gaat. En nee mijn karakter was niet heel erg geoptimaliseerd. Wel was het een spiritborn, maar in S4 deed mijn ook niet bijzonder goed geoptimaliseerde balletjes sorc het ook al op die manier. En er is nul reward voor dat gevecht (na de eerste keer). Dus ik weet niet waarom je daar zo op blijft hameren.Visgek82 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:18:
Er is in de huidige staat van D4 gewoon al heel snel niks meer te doen als je het niet zo leuk vindt om te grinden om nog sterker te worden terwijl alle content zonder dat al veel te makkelijk is (behalve misschien de raid, weet ik niet precies want maar één keer gedaan omdat ik het niet leuk vind om met randoms te spelen, maar ook daar vlogen we toen redelijk makkelijk doorheen, je moet alleen de mechanics even snappen). Alle andere uber bosses zijn namelijk nog makkelijker dan Lilith.
Maar, dat gaat allemaal om end game, het verandert niks aan dat D4 nog steeds een hele leuke game is. Alleen na een paar honderd uur heb je het mogelijk wel gezien... Voor nu, want ze blijven het voorlopig wel ontwikkelen en wie weet wat er nog komt. Elke nieuwe speler zou ik absoluut aanraden om het te proberen.
PoE2 is echter ook heel goed, zelfs in de early access. Je mag uiteraard je mening hebben maar ik wil daar wel de kanttekening bij plaatsen dat jij ook een van de meest negatieve stemmen bent in het PoE2 topic. Dat mag uiteraard, maar voor anderen, dan weten ze wel uit welke hoek jij komt.
Nee, ik heb echo niet neer. maar ik loop ook niet te roepen dat d4 zo simpel is . Ik geef graag toe dat ik niet goed genoeg ben in dat soorts spellen voor de hoogste content, dat maakt mij echt niets uit .Finraziel schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:47:
[...]
Heb jij recent dat gevecht nog gedaan? Echo of Lilith was in eerste instantie een heel moeilijk gevecht maar stelt nu echt geen fluit meer voor. In dit season op T4 spatte ze in een seconde uit elkaar in beide vormen... Dan moet je alleen nog even het stuk waar ze onkwetsbaar is en de grond wegsnijdt overleven en dat is het dan. Zelfs die ballen die je moet ontwijken verschijnen niet als ze zo snel neer gaat. En nee mijn karakter was niet heel erg geoptimaliseerd. Wel was het een spiritborn, maar in S4 deed mijn ook niet bijzonder goed geoptimaliseerde balletjes sorc het ook al op die manier. En er is nul reward voor dat gevecht (na de eerste keer). Dus ik weet niet waarom je daar zo op blijft hameren.
Er is in de huidige staat van D4 gewoon al heel snel niks meer te doen als je het niet zo leuk vindt om te grinden om nog sterker te worden terwijl alle content zonder dat al veel te makkelijk is (behalve misschien de raid, weet ik niet precies want maar één keer gedaan omdat ik het niet leuk vind om met randoms te spelen, maar ook daar vlogen we toen redelijk makkelijk doorheen, je moet alleen de mechanics even snappen). Alle andere uber bosses zijn namelijk nog makkelijker dan Lilith.
Maar, dat gaat allemaal om end game, het verandert niks aan dat D4 nog steeds een hele leuke game is. Alleen na een paar honderd uur heb je het mogelijk wel gezien... Voor nu, want ze blijven het voorlopig wel ontwikkelen en wie weet wat er nog komt. Elke nieuwe speler zou ik absoluut aanraden om het te proberen.
PoE2 is echter ook heel goed, zelfs in de early access. Je mag uiteraard je mening hebben maar ik wil daar wel de kanttekening bij plaatsen dat jij ook een van de meest negatieve stemmen bent in het PoE2 topic. Dat mag uiteraard, maar voor anderen, dan weten ze wel uit welke hoek jij komt.
Maar dat ben ik ook niet... Ik verwacht niet dat ik in PoE2 ooit de pinnacle bosses zal doen. In het begin van D4 maakte ik ook geen schijn van kans tegen echo of Lilith. Maar dat is dus veranderd omdat de power creep meer een power sprint was en het nu zo makkelijk is om zo afzichtelijk sterk te zijn dat het allemaal niks meer voorstelt.Visgek82 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:49:
[...]
Nee, ik heb echo niet neer. maar ik loop ook niet te roepen dat d4 zo simpel is . Ik geef graag toe dat ik niet goed genoeg ben in dat soorts spellen voor de hoogste content, dat maakt mij echt niets uit .
Denk dat dit lastige keuze is hoor, voorlopig is POE2 gewoon 30 euro dus nog niet free to play. In POE moet je wel echt veel uren stoppen wil je alle systemen begrijpen en er goed in worden. De game speelt een stuk stroever en is grafisch ook minder. Ook voelt het op veel vlakken wat gedateerd aan maar dat heeft ook wel weer zijn charmes.Tristan schreef op woensdag 25 december 2024 @ 23:20:
[...]
Oh, joh. Dus Patch to Exile II is de go-to game voor RPG op dit moment?
Maar als je van plan bent 100en uren in een game te willen stoppen en meer boeiende endgame en uitgebreidere opties wilt dan moet je idd voor POE2 gaan.
Wil je meer vloeiende gameplay met top notch graphics en cinematics, maar dus wel minder opties voor character build en endgame dan is diablo 4 meer je game.
Beide games zijn imo erg tof maar ik merk zelf dat ik nu nog meer naar diablo 4 trek, omdat ik ook nog andere games wil spelen en met POE 2 moet je je echt verdiepen in de materie om er wat van te begrijpen allemaal. Vind het zelf wat minder ontspannen gamen nu maar als ik meer tijd heb pak ik die ook weer op.
Beide toffe games, maar is maar net waar je zin en tijd voor hebt. Denk alleen maar mooi dat de keuze er is.
Maar blizzard mag wel wat boeiender endgame maken in volgende patches of expansion, daar schieten ze nu gewoon te kort in.
[ Voor 3% gewijzigd door Stylze op 26-12-2024 10:56 ]
Playstation 5
EensStylze schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:53:
[...]
Denk dat dit lastige keuze is hoor, voorlopig is POE2 gewoon 30 euro dus nog niet free to play. In POE moet je wel echt veel uren stoppen wil je alle systemen begrijpen en er goed in worden. De game speelt een stuk stroever en is grafisch ook minder. Ook voelt het op veel vlakken wat gedateerd aan maar dat heeft ook wel weer zijn charmes.
Maar als je van plan bent 100en uren in een game te willen stoppen en meer boeiende endgame en uitgebreidere opties wilt dan moet je idd voor POE2 gaan.
Wil je meer vloeiende gameplay met top notch graphics en cinematics, maar dus wel minder opties voor character build en endgame dan is diablo 4 meer je game.
Beide games zijn imo erg tof maar ik merk zelf dat ik nu nog meer naar diablo 4 trek, omdat ik ook nog andere games wil spelen en met POE 2 moet je je echt verdiepen in de materie om er wat van te begrijpen allemaal. Vind het zelf wat minder ontspannen gamen nu maar als ik meer tijd heb pak ik die ook weer op.
Beide toffe games, maar is maar net waar je zin en tijd voor hebt. Denk alleen maar mooi dat de keuze er is.
Maar blizzard mag wel wat boeiender endgame maken in volgende patches of expansion, daar schieten ze nu gewoon te kort in.
Het was niet mijn bedoeling om D4 af te kraken. D4 is op zichzelf niets mis mee! Persoonlijk ben ik er wel klaar mee omdat er niet voldoende uitdaging in zit voor mij.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Bedankt voor je reactie.Stylze schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:53:
[...]
Denk dat dit lastige keuze is hoor, voorlopig is POE2 gewoon 30 euro dus nog niet free to play. In POE moet je wel echt veel uren stoppen wil je alle systemen begrijpen en er goed in worden. De game speelt een stuk stroever en is grafisch ook minder. Ook voelt het op veel vlakken wat gedateerd aan maar dat heeft ook wel weer zijn charmes.
Ik verveel me er nu vooral me omdat de Spirit Born simpelweg ff een paar knoppen indrukken is om het scherm leeg te vegen (weet niet eens hoe de skills optimaal werken).Thalaron schreef op donderdag 26 december 2024 @ 14:50:
Het was niet mijn bedoeling om D4 af te kraken. D4 is op zichzelf niets mis mee! Persoonlijk ben ik er wel klaar mee omdat er niet voldoende uitdaging in zit voor mij.
Met een volgend seizoen zal het wel weer ouderwets knallen worden met een barb waarbij de gameplay/mechanics iets meer aandacht vereisen (hoop ik)
Is er sowieso al nieuws over een nieuw seizoen?
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Voor het ooit eerst een mythic gevonden. Helaas niet voor m'n build (doombringer). Vervolgens ook nog eens een tyreal's gegokt bij de gambler
Het is weer tijd om de koffers te legen en alles te verkopen. S6 zit er over een paar weekjes toch al op en ik heb niks aan alle gear in m'n stash, dus, dan maar gold van maken.
Denk dat ik een best bergje kan ophalen. Die boss mats brengen ook lekker veel op.
Heb me toch goed vermaakt met Spirit Born, Barb, Necro en een Rogue, maar heb geen zin meer om er nog een Sorc bij te levelen en zeker geen Druid.
Op naar S7!
Denk dat ik een best bergje kan ophalen. Die boss mats brengen ook lekker veel op.
Heb me toch goed vermaakt met Spirit Born, Barb, Necro en een Rogue, maar heb geen zin meer om er nog een Sorc bij te levelen en zeker geen Druid.
Op naar S7!
Heb ook wel zin in s7 . Ik denk dat ik dan de overstap ga maken naar hardcore only, dus dat wordt een hele nieuwe (en wss pijnlijke ervaring) . PoE 2 heb ik wel gezien voorlopig, ben nu ook weer bezig met grim dawn.Poops_McGhee schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:39:
Het is weer tijd om de koffers te legen en alles te verkopen. S6 zit er over een paar weekjes toch al op en ik heb niks aan alle gear in m'n stash, dus, dan maar gold van maken.
Op naar S7!
Hoop dat seizoen 7 een leuke gaat worden.
Ik ben niet eens met PoE of PoE2 begonnen en dat zal ook niet snel gebeuren. Een beetje uitdaging in een game is wel leuk, maar zodra daar frustratie bij komt kijken, dan is het snel gedaan voor mij. Games moeten vermakelijk zijn en niet het bloed onder je nagels vandaan halen.Visgek82 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 14:25:
[...]
Heb ook wel zin in s7 . Ik denk dat ik dan de overstap ga maken naar hardcore only, dus dat wordt een hele nieuwe (en wss pijnlijke ervaring) . PoE 2 heb ik wel gezien voorlopig, ben nu ook weer bezig met grim dawn.
Hoop dat seizoen 7 een leuke gaat worden.
Wat ik ervan heb gelezen kan me echt niet bekoren en dat is prima. Ik hou het lekker op D4 qua ARPG. Dan gaat mijn hardware ook niet stuk
HC is wel een leuke uitdaging in D4. Het is best goed te doen, maar zal wel wat minder leuke momenten opleveren. Ik zal misschien wel een HC character in S7 maken, naast de normal characters en als ik s7 feitelijk afgerond heb.
Nog een paar weekjes en dan weten we wat s7 ons gaat brengen.
haha mooi spul,Angeloonie schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 22:10:
[...]
Met de release van VoH was ik er volop bij, de eerste weken veel gespeeld. Maar de Spiritborn zit zowat wel aan zijn max, dus heb weinig om voor te spelen behalve een paragon grind.
De endgame is wat beperkt houdbaar, op een gegeven moment krijg je gigantische investments om kleine %'s te winnen, daar heb ik geen zin meer in nu. Ook de andere classes zijn weinig interessanter geworden.
Dus vandaar dat ik er nu wel weer even klaar mee ben nu zeg maar, tot het volgende seizoen.
Ter illustratie, als je hier zit heb je de boel wel klaar zeg maar
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
kan je hiermee pits op 150?
Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop
Geen idee, heb tot iets van 120 gedaan daarna had ik geen zin meer om verder te gaan, levert je toch niets opsiemenz schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:13:
[...]
haha mooi spul,
kan je hiermee pits op 150?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik heb de afgelopen tijd D2R LOD gedaan, toen maar Classic en inmiddels HC Classic. Ben bezig met de laatste char die je zonder LOD kan maken en heb ze dan allemaal in eind NM of Hel (zonder boost, wel met BO barb). Echt weer fun gehad.
Ik ben aan d2 lod plugy holy grail single player begonnen, in tijden niet zoveel plezier gehad met diablopstalman schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 09:13:
Ik heb de afgelopen tijd D2R LOD gedaan, toen maar Classic en inmiddels HC Classic. Ben bezig met de laatste char die je zonder LOD kan maken en heb ze dan allemaal in eind NM of Hel (zonder boost, wel met BO barb). Echt weer fun gehad.
in classic mis ik nu Soj, en 2 uniek armors. Denk dat ik nu alle andere uniqs gezien heb. Maar in classic gaat het om de rares, tenzij je net start.ReZpie schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 19:20:
[...]
Ik ben aan d2 lod plugy holy grail single player begonnen, in tijden niet zoveel plezier gehad met diablo
In LOD mis ik nog (mijn hele d2 carriere) Tyrael armor. Denk dat ik de rest allemaal wel een keer gevonden heb.
Iig succes
Dan heb je er waarschijnlijk meer uren in zitten dan ik. Lkkr bezig!pstalman schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 12:43:
[...]
in classic mis ik nu Soj, en 2 uniek armors. Denk dat ik nu alle andere uniqs gezien heb. Maar in classic gaat het om de rares, tenzij je net start.
In LOD mis ik nog (mijn hele d2 carriere) Tyrael armor. Denk dat ik de rest allemaal wel een keer gevonden heb.
Iig succes
Ik ben paar maanden geleden gestart en zit nu op 65%
Enige echte moeilijk te vinden unique die ik tot nu toe heb is een crown of ages.
Verder heb ik bijna mijn Enigma bij elkaar zodat ik wat andere characters kan spelen en zo meer +85 monster level zones kan spelen.
het spel is er ook al een tijdjeReZpie schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 14:32:
[...]
Dan heb je er waarschijnlijk meer uren in zitten dan ik. Lkkr bezig!.
Ik ben paar maanden geleden gestart en zit nu op 65%
Enige echte moeilijk te vinden unique die ik tot nu toe heb is een crown of ages.
Verder heb ik bijna mijn Enigma bij elkaar zodat ik wat andere characters kan spelen en zo meer +85 monster level zones kan spelen.
En soms heb je gewoon geluk en dropt de ene na de andere moeilijk te krijgen uniq op je eerste hell char in een season. Of heb je een season dat je niet eens een shako hebt gevonden.
Sinds D2r er is heb ik bijv nog geen SoJ gevonden.
Mjah ik speel d2r niet aangezien ik op een oud laptopje speel. Dus ik heb ook geen terrorzones. Holy grial tel ik vanaf een paar maanden terug, zodat ik mooi kan loggen.pstalman schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 15:18:
[...]
het spel is er ook al een tijdje
En soms heb je gewoon geluk en dropt de ene na de andere moeilijk te krijgen uniq op je eerste hell char in een season. Of heb je een season dat je niet eens een shako hebt gevonden.
Sinds D2r er is heb ik bijv nog geen SoJ gevonden.
Helaas heb ik nog nooit een soj gevonden
Heb inmiddels wel een 1500 mephisto runs gedaan. maarja rng blijft rng idd. wel gister een HOZ gedropt.
Geen idee nog hoe lang het duurt voor het nieuwe season start, in D2 Classic HC nu Ama ook in Hell. Durf nu niet verder, aangezien ama solo bijna geen dmg doet. Meph gaf wel een super item, naja als het 20 ias had.

Inmiddels maar weer een barb gemaakt, zit al weer in A3 NM. En lvl 30, dus dan heb je alle end gear zowat.
Iemand met nog echt D4 nieuws, want het is wel stil zo. Hoop dat ze weer de snelheid van lvl-en naar 10+ dagen brengen ipv 10 uur. Dit houdt mensen veel langer zoet.

Inmiddels maar weer een barb gemaakt, zit al weer in A3 NM. En lvl 30, dus dan heb je alle end gear zowat.
Iemand met nog echt D4 nieuws, want het is wel stil zo. Hoop dat ze weer de snelheid van lvl-en naar 10+ dagen brengen ipv 10 uur. Dit houdt mensen veel langer zoet.
Donderdag weer een developer update. Zal dan wel weer wat nieuws te lezen zijn.pstalman schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:56:
Geen idee nog hoe lang het duurt voor het nieuwe season start, in D2 Classic HC nu Ama ook in Hell. Durf nu niet verder, aangezien ama solo bijna geen dmg doet. Meph gaf wel een super item, naja als het 20 ias had.
[Afbeelding]
https://news.blizzard.com...veloper-update-livestream
Ik wil hier geen PoE topic van maken maar wil de vergelijking toch even trekken. Want is snelheid van levelen aanpassen om mensen langer zoet te houden niet gewoon een lapmiddel? Want of je nu in 20 uur max level bent om daar opgebrand te raken bij gebrek aan content, of na 40 uur, dat maakt niet uit.pstalman schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:56:
[Afbeelding]
Denk dat er beter gekeken kan worden naar gameplay, endgame content, uitdaging met bossfights. Dingen die PoE2 momenteel allemaal heel goed doet. Ik heb na ruim 80 uur nog steeds de grootste lol met de gameplay, het maken van combo’s, builds proberen, de bossfights die haast als een dans aanvoelen etc.
En er zijn er genoeg met het dubbele aan uren die nog steeds hetzelfde ervaren.
Dat betekent overigens niet dat D4 slecht is. Maar meer casual. Een game die je bij een nieuw seizoen even kapot speelt en bij max level (en wat leuke gear) weer opzij legt om wat anders te gaan spelen. Althans, dat geldt voor mij dan. Laatste seizoen overigens nog niet gespeeld.
het maakt volgens mij juist heel wat uit. End content kan mij gestolen worden, het gaat om de reis niet de bestemming.Denman schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:10:
[...]
Ik wil hier geen PoE topic van maken maar wil de vergelijking toch even trekken. Want is snelheid van levelen aanpassen om mensen langer zoet te houden niet gewoon een lapmiddel? Want of je nu in 20 uur max level bent om daar opgebrand te raken bij gebrek aan content, of na 40 uur, dat maakt niet uit.
Denk dat er beter gekeken kan worden naar gameplay, endgame content, uitdaging met bossfights. Dingen die PoE2 momenteel allemaal heel goed doet. Ik heb na ruim 80 uur nog steeds de grootste lol met de gameplay, het maken van combo’s, builds proberen, de bossfights die haast als een dans aanvoelen etc.
En er zijn er genoeg met het dubbele aan uren die nog steeds hetzelfde ervaren.
Dat betekent overigens niet dat D4 slecht is. Maar meer casual. Een game die je bij een nieuw seizoen even kapot speelt en bij max level (en wat leuke gear) weer opzij legt om wat anders te gaan spelen. Althans, dat geldt voor mij dan. Laatste seizoen overigens nog niet gespeeld.
En verder vond ik POE2 qua graphics (lees als ik heb een stream gekeken) 2 stappen achteruit, dus ben er maar niet aan begonnen. Ik speel dus het verkeerde spel (D4) en blijkbaar is D2 mijn game
[ Voor 7% gewijzigd door pstalman op 14-01-2025 10:04 ]
Vind de graphics van POE 2 nou ook niet echt om over naar huis te schrijven. Qua sfeer en detail ziet D4 er absoluut beter uit. Wel is het zo dat POE 2 er beter uit ziet dan POE 1. Niet dat ik dat erg belangrijk vind (ik speel immers ook grim dawn, die verliest op dat gebied van beide) , maar toch.nllight schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 12:34:
Stond jouw stream op 360p ? ;-)
[ Voor 15% gewijzigd door Visgek82 op 14-01-2025 14:42 ]
D2 is een goede game, echter, D2R is beter. kan grafisch nog prima mee dankzij de remaster, en er zitten een aantal echt goede changes in die in de gewone D2 niet zitten. Het eerder genoemde Grim Dawn is ook een topper die wat mij betreft op eenzame hoogte staat.pstalman schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:16:
[...]
het maakt volgens mij juist heel wat uit. End content kan mij gestolen worden, het gaat om de reis niet de bestemming.
En verder vond ik POE2 qua graphics (lees als ik heb een stream gekeken) 2 stappen achteruit, dus ben er maar niet aan begonnen. Ik speel dus het verkeerde spel (D4) en blijkbaar is D2 mijn game
Zie hier de veranderingen in D2R tov D2 :
https://www.quora.com/How...rrected-from-the-original
[ Voor 14% gewijzigd door Visgek82 op 14-01-2025 14:47 ]
Nog een weekje wachten en we kunnen weer los. Stiekem hoop ik dat de seasons eens wat korter worden. 2 maanden is prima te doen en dan kunnen er ook, of pauzes of meer seasons in een jaar gedaan worden.
Season 5 was eigenlijk prima met z'n 2 maandjes en season 6 veel te lang.
Season 5 was eigenlijk prima met z'n 2 maandjes en season 6 veel te lang.
Goedemorgen allen!
Hier een Diablo fan vanaf uur 1.
ik heb Diablo IV meteen gekocht bij launch (PS5), maar in het begin was het niet alles ivm de problemen ingame, en daarna niet veel kunnen spelen ivm kind geboren, verhuizen, werk etc.
Nu D4 al weer even onderweg is, heb ik mega zin het weer op te pakken (SP , casual ff wat uurtjes id week pakken just like the old days.).
Echter,
Ik heb nog niet de Expansion, en ik heb het idee dat ik het beste wel die erbij kan kopen omdat ik anders dingen MIS in game ? als in mechanics of toevoegingen die je alleen kan doen/gebruiken als je de expansion hebt, klopt dat ?
en in bovenstaande screenshot zie ik "QOL updates" met quest updates etc. , betekend dat dat ze met een nieuw seizoen meteen patchen voor de game an sich en niet perse alleen voor de Season ?
Ik begrijp dat mijn bericht wellicht wat van de hak op de tak is, maar ik denk dat mijn basis vraag is: Is het verstandig/doe ik er goed aan de DLC eerst te kopen voordat ik een nieuwe game begin, gezien er naar het lijkt toevoegingen in de DLC zitten die alleen te gebruiken/doen/in te zetten zijn als je de DLC hebt.
Danku
ik heb Diablo IV meteen gekocht bij launch (PS5), maar in het begin was het niet alles ivm de problemen ingame, en daarna niet veel kunnen spelen ivm kind geboren, verhuizen, werk etc.
Nu D4 al weer even onderweg is, heb ik mega zin het weer op te pakken (SP , casual ff wat uurtjes id week pakken just like the old days.).
Echter,
Ik heb nog niet de Expansion, en ik heb het idee dat ik het beste wel die erbij kan kopen omdat ik anders dingen MIS in game ? als in mechanics of toevoegingen die je alleen kan doen/gebruiken als je de expansion hebt, klopt dat ?
en in bovenstaande screenshot zie ik "QOL updates" met quest updates etc. , betekend dat dat ze met een nieuw seizoen meteen patchen voor de game an sich en niet perse alleen voor de Season ?
Ik begrijp dat mijn bericht wellicht wat van de hak op de tak is, maar ik denk dat mijn basis vraag is: Is het verstandig/doe ik er goed aan de DLC eerst te kopen voordat ik een nieuwe game begin, gezien er naar het lijkt toevoegingen in de DLC zitten die alleen te gebruiken/doen/in te zetten zijn als je de DLC hebt.
Danku
Dit had je simpel kunnen googlen. Maar goed, alle seasonal content kun je ook doen als je de uitbreiding niet hebt. Enige wat je volgens mij mist is de spiritborn en het nieuwe gebied. Seizoen kan je iig gewoon mee. En idd, de qol features staan los van het seizoen.lord_fh schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 08:49:
Goedemorgen allen!
Echter,
Danku
Armory, lekker!!!
En morgen natuurlijk de campfire chat.
En morgen natuurlijk de campfire chat.
[ Voor 55% gewijzigd door Visgek82 op 15-01-2025 09:04 ]
Klopt, maar ik speel geen seasons.Visgek82 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:02:
[...]
Dit had je simpel kunnen googlen. Maar goed, alle seasonal content kun je ook doen als je de uitbreiding niet hebt. Enige wat je volgens mij mist is de spiritborn en het nieuwe gebied. Seizoen kan je iig gewoon mee. En idd, de qol features staan los van het seizoen.
Iig, ik dacht dat het met de expansion zo zou zijn als bij D2 toen LoD uit kwam, dat voegde enorm veel toe aan de game zelf, dat lijkt met deze DLC dus mee te vallen (op uiteraard gebied en char na en ik geloof runes )
Het verhaal wordt langer, je hebt extra dungeons (hele leuke, maar dat is mijn mening), groter gebied om rond te rijden, een extra klasse (spiritborn), je hebt een soort van raid en je kunt nog iets doen wat je binnen een bepaalde tijd af moet hebben en zo rewards krijgen. Weet effe niet meer hoe dat heet maar al bij al zou ik de DLC zeker halen.lord_fh schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 09:17:
[...]
Klopt, maar ik speel geen seasons.
Iig, ik dacht dat het met de expansion zo zou zijn als bij D2 toen LoD uit kwam, dat voegde enorm veel toe aan de game zelf, dat lijkt met deze DLC dus mee te vallen (op uiteraard gebied en char na en ik geloof runes )
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Gekocht! Grappig dat hij niks additioneel download op ps5, puur de unlock is het dus haha
Ik krijg nu toch wel steeds meer zin in season 7. Zo te zien is het een season voor de Sorcs en laat dat nou net m'n favo class zijn. Misschien vanavond even weer eens inloggen om er een beetje in te komen. Heb al weken niet meer gespeeld.
Ik las juist dat sorcs de slechtste classes zijn en dat necro/ druid de top tiers worden.
Druid een top tier? Nog nooit druid gespeeld, misschien maar eens proberen
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Wat de beste of slechtste class is, kan mij nooit boeien. Het zal me werkelijk worst zijn wat 'de beste' classe is. Wat ik het leukst vind spelen, dat is wat voor mij telt.Gongbao schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:01:
Ik las juist dat sorcs de slechtste classes zijn en dat necro/ druid de top tiers worden.
En ik denk dat de Sorc wel goed is met de opkomende gadgets. Ik kan het mis hebben, maar dat zien we over iets meer dan een week wel.
Had het niet beter kunnen verwoorden ! vorige seizoen, ondanks de hype, spiritborne niet eens aangeraakt. wellicht dit seizoen wel, we gaan het zien. gewoon lekkker spelen wat je leuk vind, daar wordt het spel ook leuker van .Poops_McGhee schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 16:38:
[...]
Wat de beste of slechtste class is, kan mij nooit boeien. Het zal me werkelijk worst zijn wat 'de beste' classe is. Wat ik het leukst vind spelen, dat is wat voor mij telt.
En ik denk dat de Sorc wel goed is met de opkomende gadgets. Ik kan het mis hebben, maar dat zien we over iets meer dan een week wel.
Oh, ik heb de Spiritborn wel gespeeld. Sowieso want, nieuw en ik dacht dat ie wel dichtbij de D3 Monk zou moeten zitten. En die vond ik toch ook altijd leuk om te spelen.Visgek82 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 18:34:
[...]
Had het niet beter kunnen verwoorden ! vorige seizoen, ondanks de hype, spiritborne niet eens aangeraakt. wellicht dit seizoen wel, we gaan het zien. gewoon lekkker spelen wat je leuk vind, daar wordt het spel ook leuker van .
Het is een leuke snelle class om te spelen, maar ik ben toch redelijk snel na lvl60 weer op andere classes gaan spelen.
S7 ga ik in ieder geval wel weer met een Sorc beginnen.

S6 en de expansion denk ik de minste uren gespeeld vanaf de release. Met name de tijd die het kost om skill- en paragonpoints aan te klikken voor een build, en dan niet even wat anders kunnen testen zonder daar weer een uur in te stoppen. Hopen dat dat nu in S7 eindelijk is opgelost met die armory.
Ik ben toch malle pietje niet!
Heb ook altijd veel sorcs, vind het een heel fijn spelende class. Of toch druid...hmm...hoe dan ook, de komende tijd druk met d4, grim dawn en guild wars 2. Poe2 kijk ik over 2-3 grote patches wel weer een keertje naar.Poops_McGhee schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:06:
[...]
Oh, ik heb de Spiritborn wel gespeeld. Sowieso want, nieuw en ik dacht dat ie wel dichtbij de D3 Monk zou moeten zitten. En die vond ik toch ook altijd leuk om te spelen.
Het is een leuke snelle class om te spelen, maar ik ben toch redelijk snel na lvl60 weer op andere classes gaan spelen.
S7 ga ik in ieder geval wel weer met een Sorc beginnen.
We krijgen D3 WD spells erbij?
Ben benieuwd waar ze verder mee gaan komen vandaag. Ga het season wel spelen, ben benieuwd hoe dat gaat zijn na 2 maanden alleen maar PoE2 spelen!
Blijkbaar, Piranhas, wel een fijne ability (met de Piranhado rune) Ik hoop dat ze er op de visuals na niets aan hebben veranderd.schaapiej schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 08:46:
[...]
We krijgen D3 WD spells erbij?![]()
Ben benieuwd waar ze verder mee gaan komen vandaag. Ga het season wel spelen, ben benieuwd hoe dat gaat zijn na 2 maanden alleen maar PoE2 spelen!
Ik ben van plan dit seizoen als hardcore te starten. voor het eerst in mijn leven
ben heel benieuwd. Wil mijn class keuze daar niet van af laten hangen, dus ik ga gewoon starten met iets wat me op dat moment leuk lijkt. Als ik het goed begrijp, en het seizoen eindigt, neem ik dan alles van hardcore seasonal mee naar hardcore eternal? dus ook stash, wat ik ontdekt heb, etc?
Volgens mij wel, ja. Alles gaat van season realm door naar eternal, ook HC.Visgek82 schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:06:
Ik ben van plan dit seizoen als hardcore te starten. voor het eerst in mijn levenben heel benieuwd. Wil mijn class keuze daar niet van af laten hangen, dus ik ga gewoon starten met iets wat me op dat moment leuk lijkt. Als ik het goed begrijp, en het seizoen eindigt, neem ik dan alles van hardcore seasonal mee naar hardcore eternal? dus ook stash, wat ik ontdekt heb, etc?
Ik heb nu nog een lvl50 HC sorc op eternal en misschien ga ik daar, na het afronden van S7, wel lekker mee verder spelen ipv een season alt maken.
Top. las net ook dat de mercenaries ook gewoon in seizoen 7 zitten, ik dacht eerst dat het een seasonal ding was, maar blijkbaar is dat evergreen. Mooi , zo wordt het spel completer en completer. vond het ook een leuke toevoeging en ze doen nuttige zakenPoops_McGhee schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:50:
[...]
Volgens mij wel, ja. Alles gaat van season realm door naar eternal, ook HC.
Ik heb nu nog een lvl50 HC sorc op eternal en misschien ga ik daar, na het afronden van S7, wel lekker mee verder spelen ipv een season alt maken.
Ik een spririt born aangemaakt, kon ik een welkom back boost ofzo doen bij een merchant, is ie ineens instant lvl 50 met legendary gear en alles haha en dat in act 1..
Nou , laat de campfire chat maar beginnen.. zit er al klaar voor
weet dat het om 8u pas is , maar ben heel benieuwd.
Zit er ook klaar voor, erg benieuwd. Heb me erg vermaakt met season 6 maar dat was vooral door de expansion voor mijn gevoel. Hopelijk maken ze er met season 7 iets leuks van.
Andere games drogen een beetje op dus ik ben ook wel weer klaar voor een nieuw seizoen pixels pletten. Thema ziet er in ieder geval goed uit. Ik zal er nog een paar nachtjes over moeten slapen maar wie weet start ik wel meteen in HC
https://news.blizzard.com...214/diablo-iv-patch-notes
Dikke patch zeg, damm! Stream was erg leuk. Leuke dynamiek en set dit keer met de hangende hoofden
Lijkt wel een heel tof seizoen te worden , er zit verassend veel in.
Dikke patch zeg, damm! Stream was erg leuk. Leuke dynamiek en set dit keer met de hangende hoofden
Lijkt wel een heel tof seizoen te worden , er zit verassend veel in.
Dat is ook mijn issue. Ik heb dit seizoen niet eens 300 aangetikt omdat ik klaar ben met steeds het zelfde te doen. Misschien dat ik deze seizoen over sla mits de reacties goed zijn van iedereen.Nahkriin schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 23:23:
Ik zie echt op tegen de paragon 300 grind nog eens te doen haha
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
Das wel een beetje de aard van het spel...dat is wat je in een aarpg doetBuizerd__NL schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:48:
[...]
Dat is ook mijn issue. Ik heb dit seizoen niet eens 300 aangetikt omdat ik klaar ben met steeds het zelfde te doen. Misschien dat ik deze seizoen over sla mits de reacties goed zijn van iedereen.
Endgame is gewoon trash in diablo 4, nu is paragon 300 ook niet nodig maar dit season wou ik het halen maar de laatste 10 levels duurde zo lang.Buizerd__NL schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 08:48:
[...]
Dat is ook mijn issue. Ik heb dit seizoen niet eens 300 aangetikt omdat ik klaar ben met steeds het zelfde te doen. Misschien dat ik deze seizoen over sla mits de reacties goed zijn van iedereen.
Het lijkt dat het meer de casual kant op gaat wat opzich begrijpelijk is maar jammer.
Het hoeft geen POE2 te worden maar de endgame mogen ze echt wel ff naar kijken om dat iets leuker te maken.
Ja maar paragon 300 grinden is ook niet realistisch, als je ook nog een normale leven hebt.Visgek82 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:00:
[...]
Das wel een beetje de aard van het spel...dat is wat je in een aarpg doetmaar niets mis met even afwachten. Ik ga er iig vol tegenaan: )
Maar inderdaad als ze eens gaan kijken naar de endgame, dan zal dat al een hoop schelen waarschijnlijk.
Sluit ik mij volledig bij aan.Nahkriin schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:15:
[...]
Endgame is gewoon trash in diablo 4, nu is paragon 300 ook niet nodig maar dit season wou ik het halen maar de laatste 10 levels duurde zo lang.
Het lijkt dat het meer de casual kant op gaat wat opzich begrijpelijk is maar jammer.
Het hoeft geen POE2 te worden maar de endgame mogen ze echt wel ff naar kijken om dat iets leuker te maken.
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
D3 was nog veel meer repetitief. Daar hadden we alleen maar rifts en bounties. Dus ik ben al heel blij met het aantal endgame dat we in D4 hebben.Visgek82 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 09:00:
[...]
Das wel een beetje de aard van het spel...dat is wat je in een aarpg doetmaar niets mis met even afwachten. Ik ga er iig vol tegenaan: )
Maar, de endgame die wat XP opbrengt voor Paragon mag wel iets uitgebreider. Dat dan weer wel.
Voor dit nieuwe seizoen start ik weer met een rogue. vind dat toch wel het leukste spelen.
andere in mijn clan gaan toch weer voor de spirit born.
speelde dit seizoen de laatste maand met een rougue met deze build .https://maxroll.gg/d4/bui...nce-of-knives-rogue-guide
tot t3 gaat het echt leuk, op t4 kon ik wel meekomen maar boss fight was tricky.
andere in mijn clan gaan toch weer voor de spirit born.
speelde dit seizoen de laatste maand met een rougue met deze build .https://maxroll.gg/d4/bui...nce-of-knives-rogue-guide
tot t3 gaat het echt leuk, op t4 kon ik wel meekomen maar boss fight was tricky.
Klopt, vind dat we weinig te klagen hebben. de endgame opties die er zijn, zijn leuk en werken prima. Natuurlijk kan het beter, maar gelukkig doet D4 op heel veel andere fronten het heel erg goed.Poops_McGhee schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:12:
[...]
D3 was nog veel meer repetitief. Daar hadden we alleen maar rifts en bounties. Dus ik ben al heel blij met het aantal endgame dat we in D4 hebben.
Maar, de endgame die wat XP opbrengt voor Paragon mag wel iets uitgebreider. Dat dan weer wel.
mochten er spelers zijn die nog een kleine clan zoeken , laat me het maar weten. We hebben een eigen discord maar gebruiken ook ingame voice . we spelen meestal in de vroeg avond en weekend.
De Tier list van maxroll voor season 7 is er ook al.
https://maxroll.gg/d4/tierlists/endgame-tier-list
Benieuwd voor hoe ver het gaat kloppen. Fijn dat barb weer iets beter is, kunnen we weer lekker dom gaan rammen.Aggressor schreef op zondag 19 januari 2025 @ 09:10:
De Tier list van maxroll voor season 7 is er ook al.
Dinsdag avond om 19:00 uur begint s7 dan. Heb er zin in , weet nog steeds niet waarmee ik mijn hardcore avontuur start
Ik heb in s6 een Mighty Throw barb gespeeld. Dat was toch wel erg leuk, hoor. Die kan flink rammen en vooral gooien.Bazziek schreef op zondag 19 januari 2025 @ 09:57:
[...]
Benieuwd voor hoe ver het gaat kloppen. Fijn dat barb weer iets beter is, kunnen we weer lekker dom gaan rammen.
Verder kijk ik niet meer naar dit soort lijstjes en speel gewoon m'n eigen spel. Volgens dit lijstje zal ik het niet makkelijk krijgen met een Sorc. We gaan het dinsdagavond wel merken, als de servers niet klappen 😄
https://www.wowhead.com/d...classes/endgame-tier-listPoops_McGhee schreef op maandag 20 januari 2025 @ 01:48:
[...]
Ik heb in s6 een Mighty Throw barb gespeeld. Dat was toch wel erg leuk, hoor. Die kan flink rammen en vooral gooien.
Verder kijk ik niet meer naar dit soort lijstjes en speel gewoon m'n eigen spel. Volgens dit lijstje zal ik het niet makkelijk krijgen met een Sorc. We gaan het dinsdagavond wel merken, als de servers niet klappen 😄
Wowhead heeft weer een ander lijstje
Servers zullen niet meer klappen toch na zoveel seasons en veel volk wat nu ook PoE2 speelt?Poops_McGhee schreef op maandag 20 januari 2025 @ 01:48:
We gaan het dinsdagavond wel merken, als de servers niet klappen 😄
Ik vond in season 2 de Poopwave Necro wel leuk om te spelen, die dan dit season nog maar weer eens oppakken!
Heb je vroeger al hardcore gespeeld ? Ik heb ook begonnen voor de aller eerste keer, maar alles opnieuw doen zal niet meer lukken tegen morgen avondVisgek82 schreef op zondag 19 januari 2025 @ 10:28:
Dinsdag avond om 19:00 uur begint s7 dan. Heb er zin in , weet nog steeds niet waarmee ik mijn hardcore avontuur start
Wat is het beste, in s7 direct voor hardcore gaan ? of de huidige verder spelen tot alles unlocked is ?
Denk dat dat nog wel mee valt . Blizzard heeft de servers prima op orde, maar ik denk dat er ook veel spelers terugkomen van POE 2, sterker nog, ik denk meer dan men denkt. Dat is normaal, altijd al zo geweest met aarpg's. het aantal spelers van poe 2 loopt trouwens flink terug (wat ook normaal is).schaapiej schreef op maandag 20 januari 2025 @ 11:33:
[...]
Servers zullen niet meer klappen toch na zoveel seasons en veel volk wat nu ook PoE2 speelt?
Ik vond in season 2 de Poopwave Necro wel leuk om te spelen, die dan dit season nog maar weer eens oppakken!
[ Voor 5% gewijzigd door Visgek82 op 20-01-2025 13:04 ]
Nee, wel eens wat geprobeerd maar nooit echt serieus, en zeker niet langer dan een uurtje. maar wil het dit keer een echte poging gevenBoermansjo schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:30:
[...]
Heb je vroeger al hardcore gespeeld ? Ik heb ook begonnen voor de aller eerste keer, maar alles opnieuw doen zal niet meer lukken tegen morgen avond![]()
Wat is het beste, in s7 direct voor hardcore gaan ? of de huidige verder spelen tot alles unlocked is ?
morgen mogen we dus weer.Boermansjo schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:30:
[...]
Heb je vroeger al hardcore gespeeld ? Ik heb ook begonnen voor de aller eerste keer, maar alles opnieuw doen zal niet meer lukken tegen morgen avond![]()
Heb er wel weer zin in na zoveel uren D2 Classic op HC afgelopen weken zonder dooie
Als je HC wil, gewoon gaan. Terwijl je speelt unlock te toch

Klopt, maar het is toch een gemak om te starten met alles al unlocked.pstalman schreef op maandag 20 januari 2025 @ 12:41:
[...]
morgen mogen we dus weer.
Heb er wel weer zin in na zoveel uren D2 Classic op HC afgelopen weken zonder dooie
Als je HC wil, gewoon gaan. Terwijl je speelt unlock te toch
Het lijstje van Wowhead verschilt niet heel veel van Maxroll. Volgens beiden lijkt het een Necro season te worden. Niet mijn favo class, maar wel goed te spelen en elk season heb ik er eigenlijk wel een gemaakt.Aggressor schreef op maandag 20 januari 2025 @ 10:39:
[...]
https://www.wowhead.com/d...classes/endgame-tier-list
Wowhead heeft weer een ander lijstje
Ik ga gewoon eigenwijs met een Sorc beginnen en zie wel waar het schip strandt. Maar ik verwacht niet dat ik heel veel problemen ga ondervinden. Als ik de content maar goed genoeg kan doen en niet te vaak hoef te rennen voor m'n leven, dan ben ik al snel tevreden. Hoge Pits halen is niet echt mijn ding meer, dus daar concentreer ik me ook niet op, maar ik wil wel snel door hele packs mobs kunnen blazen.
Morgen kunnen we weer los en ik ben stiekem best hyped om weer te beginnen!
zag Rob gister al met een lijstje, denk dat ik iets uit de B-tier van hem haal (Ball sorc) en dan komt vanzelf die Hoto/Quake wel of Necro.Poops_McGhee schreef op maandag 20 januari 2025 @ 15:30:
[...]
Het lijstje van Wowhead verschilt niet heel veel van Maxroll. Volgens beiden lijkt het een Necro season te worden. Niet mijn favo class, maar wel goed te spelen en elk season heb ik er eigenlijk wel een gemaakt.
Ik ga gewoon eigenwijs met een Sorc beginnen en zie wel waar het schip strandt. Maar ik verwacht niet dat ik heel veel problemen ga ondervinden. Als ik de content maar goed genoeg kan doen en niet te vaak hoef te rennen voor m'n leven, dan ben ik al snel tevreden. Hoge Pits halen is niet echt mijn ding meer, dus daar concentreer ik me ook niet op, maar ik wil wel snel door hele packs mobs kunnen blazen.
Morgen kunnen we weer los en ik ben stiekem best hyped om weer te beginnen!
Ik volg geen build guides, voor mijn hardcore avontuur ga ik lekker zelf sleutelen en iets utivogelen wat voor mij werkt !
Vandaag zeg ik dat ik morgen een HC hota earthquake barb ga maken. Ziet er erg leuk uit.
Kan er morgen zomaar weer anders over denken, maar dat merken we om 19:00 wel
Kan er morgen zomaar weer anders over denken, maar dat merken we om 19:00 wel
Jep zin in!
Ditmaal weer een Barb, ik ga levelen via een Mailstrom/Upheaval build en wacht rustig af welke uniques er mijn kant op rollen. Die HOTA/Earthquake build ziet er geinig uit!
Ditmaal weer een Barb, ik ga levelen via een Mailstrom/Upheaval build en wacht rustig af welke uniques er mijn kant op rollen. Die HOTA/Earthquake build ziet er geinig uit!
Ik ga vanavond weer lekker verder op de eternal realm met mijn minion necro die blijkbaar weer wat sterker zou moeten zijn geworden. Ik wil ook mijn druid weer eens van stal halen voor de stormstrike build.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Necro is volgens mij elk seizoen top tier, bizar.
Dit seizoen beginnen met een Bloodwave Necro, nog nooit een end-game necro gehad.
Dit seizoen beginnen met een Bloodwave Necro, nog nooit een end-game necro gehad.
[ Voor 45% gewijzigd door Mad-Matt op 21-01-2025 10:03 ]
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Zo. Ik heb de season stash geleegd bij de vendor, een aantal characters verwijderd en nu wachten op S7.
Ben er helemaal klaar voor!
Haha, had ik al gedaan, heb niet 1 karakter meer staan. meestal wipe ik alles bij een season start, en dit seizoen had ik ook niet echt veel gespeeld en ook geen goede chars of items, dus alles kon de prullenbak in . en omdat ik (als ik hardcore echt leuk vind) wss toch de switch ga maken op zowel eternal als season , heb ik ze ook niet meer nodig.Poops_McGhee schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:05:
Zo. Ik heb de season stash geleegd bij de vendor, een aantal characters verwijderd en nu wachten op S7.
Zit er ook klaar voor
Hoe laat begint het nieuwe seizoen? Heb alle ranged al gespeeld. Dus misschien een keer close combat. Suggesties voor close combat?
Vanavond 7 uur.gupfishy schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:46:
Hoe laat begint het nieuwe seizoen? Heb alle ranged al gespeeld. Dus misschien een keer close combat. Suggesties voor close combat?
Close combat zit je vaak tegen Barb en Druid wel aan.
Necro hangt er een beetje vanaf maar kan ook close combat zijn.
Tx..barb op de 1 of andere manier niet echt mijn ding..dan druid maar eens proberen