Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-09 16:10
Man, ik vond het weer een leuk seizoen, maar ben nog nooit zo snel mijn interesse kwijtgeraakt. Dit heeft deels met bugs te maken, eigenlijk loop ik constant tegen dingen aan die niet werken. Ik zal wel in de verkeerde pool van A/B testing zitten ofzo, ik snap anders ook niet waarom ik amper mensen zie met dezelfde klachten als die ik had.

Veel is inmiddels gefixt, maar ik kan nog steeds haast geen enkele infernal horde afmaken omdat er altijd wel een enemy is die ergens buiten de map terecht is gekomen die je dan niet kunt doden. Erg zuur als dat bijvoorbeeld gebeurt op lvl 9/10 en je er al tien minuten in hebt zitten.

De progressie is wel beter dan vorige seizoenen, en ik vind de nieuwe regio erg interessant en mooi gemaakt, maar alles lijkt wel te draaien om 'fast paced action', en dat wordt elk seizoen erger. Ik heb het gevoel dat ik aan 95% van de content voorbij ga en alleen maar naar de minimap zit te kijken.

Af en toe even lekker rossen is wel leuk, maar er mist iets. Ik kan mijn vinger er nog niet precies op leggen.

Tijd voor een break, even nadenken wat me nou zo tegen staat. Want ik speel al Diablo sinds de eerste game uitkwam en heb nog nooit binnen 6 dagen van een nieuw seizoen de handdoek in de ring gegooid :D

Het is zeker geen slechte game, en ik ben erg benieuwd of Blizzard over een weekje de meeste bugs er wel uit heeft. Dus dan kom ik wel effe terug om te kijken :)

Iedereen nog veel plezier, en wees lief voor elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96HtiAVb6xOWHu0_6UegoDF58a0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yKgt6PsFUGQI5yq1eTPNWpSE.png?f=fotoalbum_large
(verder is de score vrij laag omdat ik pas bij ronde 8 iets kreeg dat niet met een spire of een andere onzin affix te maken had hahaha, normaal scoor ik wel rond de 1k als het meezit met de opties :+ )

[ Voor 15% gewijzigd door Ohmarinus op 14-10-2024 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 12:56:
Man, ik vond het weer een leuk seizoen, maar ben nog nooit zo snel mijn interesse kwijtgeraakt. Dit heeft deels met bugs te maken, eigenlijk loop ik constant tegen dingen aan die niet werken. Ik zal wel in de verkeerde pool van A/B testing zitten ofzo, ik snap anders ook niet waarom ik amper mensen zie met dezelfde klachten als die ik had.

Veel is inmiddels gefixt, maar ik kan nog steeds haast geen enkele infernal horde afmaken omdat er altijd wel een enemy is die ergens buiten de map terecht is gekomen die je dan niet kunt doden. Erg zuur als dat bijvoorbeeld gebeurt op lvl 9/10 en je er al tien minuten in hebt zitten.

De progressie is wel beter dan vorige seizoenen, en ik vind de nieuwe regio erg interessant en mooi gemaakt, maar alles lijkt wel te draaien om 'fast paced action', en dat wordt elk seizoen erger. Ik heb het gevoel dat ik aan 95% van de content voorbij ga en alleen maar naar de minimap zit te kijken.

Af en toe even lekker rossen is wel leuk, maar er mist iets. Ik kan mijn vinger er nog niet precies op leggen.

Tijd voor een break, even nadenken wat me nou zo tegen staat. Want ik speel al Diablo sinds de eerste game uitkwam en heb nog nooit binnen 6 dagen van een nieuw seizoen de handdoek in de ring gegooid :D

Het is zeker geen slechte game, en ik ben erg benieuwd of Blizzard over een weekje de meeste bugs er wel uit heeft. Dus dan kom ik wel effe terug om te kijken :)

Iedereen nog veel plezier, en wees lief voor elkaar.

[Afbeelding]
(verder is de score vrij laag omdat ik pas bij ronde 8 iets kreeg dat niet met een spire of een andere onzin affix te maken had hahaha, normaal scoor ik wel rond de 1k als het meezit met de opties :+ )
Ik heb precies het tegenovergestelde. Er is zoveel te ontdekken in de expansion. Voor mij voelt de game als nieuw, ook na ruim 2K uur in de game, voor VoH uitkwam (okee, daar zitten ook aardig wat AFK uren bij).
Zoals ik al eerder schreef, heb ik deze keer geen guides nagelezen om een goed werkende build te maken, maar ben lekker op onderzoek gegaan naar alle nieuwe skills, aspects en de class.
Spiritborn is echt heel veelzijdig en je kunt veel makkelijker met builds spelen dan met de andere 5 classes. Mix & match van skills leidt niet tot onspeelbare builds, maar werken ook gewoon. Focus op je gifworm en delen van de kip erin mengen, met wat apen trucjes of kitty moves, het kan gewoon. Misschien niet het meest effectieve, maar wel gewoon heel goed speelbaar.

Het enige waar ik een beetje van baal is dat, voor console spelers, de Citadel achter een paywall zit. Je MOET namelijk een online sub kopen, om multiplayer content te kunnen doen, terwijl je evenveel voor de game betaalt als een PC speler. Console spelers moeten dan minimaal 73 euro per jaar extra betalen om alle content te kunnen doen. Vind ik raar en onnodig.

Ik ben nog lang niet klaar met VoH. En zodra ik de season pass/battle pass klaar heb, ga ik zelfs m'n Eternal characters herontdekken, want ook dasr zal wel genoeg veranderd zijn.

Aangaande de out of map enemies, je kunt gewoon uit de Horde teleporten en weer terug in. Dan staat je mob er gewoon weer, klaar om gekilled te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimMorrison
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:45
CycloneCleaver schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 10:53:
@JimMorrison

Hoi, ik heb een tijdje in deel 4 van de Tweakers clan gezeten, en dat beviel super. Ik denk tenminste dat het deel 4 was, onder clan leader Zwartedood. Nu las ik dat de guilds samen gingen en dat ik mee moest aanmelden bij deel 1. Dat heb ik een paar dagen geleden gedaan, maar ik ben nog niet geaccepteerd. Zou dat alsnog kunnen, of is de clan al vol?

Alvast bedankt voor de moeite!
Hey, onder welke naam heb je de request gedaan, dan zal ik 'm even accepten?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/JimMorrison-1307/hero/55432456

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:38
ben weer begonnen met de nieuwe season, dit keer met Necromancer.
ik speel zonder expansion, volgens mij mis je alleen een nieuwe class en een nieuw gebied, Endgame lijkt hetzelfde?

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vreemd dat ik dit nog geen een keer heb meegemaakt. Vraag me af wat dat de oorzaak is.

Je merkt dat wel goed ja. De boel gaat steeds vlotter.
Ik zie de game momenteel als hele goede junkfood. Voor een top maaltijd waar de liefde en passie van de makers van afspat is mijn hoop gevestigd op PoE 2. Die lijkt de combat etc. toch echt wat trager te willen tov de voorganger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:39:
[...]

Wat vreemd dat ik dit nog geen een keer heb meegemaakt. Vraag me af wat dat de oorzaak is.

[...]

Je merkt dat wel goed ja. De boel gaat steeds vlotter.
Ik zie de game momenteel als hele goede junkfood. Voor een top maaltijd waar de liefde en passie van de makers van afspat is mijn hoop gevestigd op PoE 2. Die lijkt de combat etc. toch echt wat trager te willen tov de voorganger.
Ja, gek he. Ik lees online ook dat de bugs bij de een veel voorkomen, terwijl de ander er nooit last van heeft. Ik denk dat het te maken heeft met welke build je speelt. De nieuwe class trekt met 1 bepaalde attack ook enemies naar zich toe, ik denk dat het fout gaat hij het verplaatsen van die enemies. Dat ze dan de grond in worden getrokken ofzo.

Waarschijnlijk zit ik tegen de avond toch wel weer te spelen, maar dan om gewoon wat sidequests af te handelen. Heb verder alles van de expansion -soms met pijn en moeite- wel af. Die shrines waren het meest tijdrovend want die zijn de helft van de tijd gewoon buggy, mijn pet buggde steeds waardoor loot niet meer opgepakt werd, dit was ook super vermoeiend maar is sinds gisteren gefixt bij mij. Verder is de lag en de zware memory leaks ook verleden tijd met de patch van het weekend.

Verder probeer ik eigenlijk niet te gamen omdat het dan echt te snel teveel wordt. PoE2 hou ik wel in de gaten van een afstandje, maar hopelijk de komende tijd iets minder achter de computer hangen en iets meer met mijn handen doen (y) (en af en toe wat D4 uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:53:
[...]

Ja, gek he. Ik lees online ook dat de bugs bij de een veel voorkomen, terwijl de ander er nooit last van heeft. Ik denk dat het te maken heeft met welke build je speelt. De nieuwe class trekt met 1 bepaalde attack ook enemies naar zich toe, ik denk dat het fout gaat hij het verplaatsen van die enemies. Dat ze dan de grond in worden getrokken ofzo.
TP out-in en je mob staat weer op de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
Poops_McGhee schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 14:58:
[...]

TP out-in en je mob staat weer op de grond.
Hehe, dat werkte helaas niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:03:
[...]

Hehe, dat werkte helaas niet :)
Werkt bij mij prima, zowel in dungeons als in Infernal Hordes 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
Poops_McGhee schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:05:
[...]

Werkt bij mij prima, zowel in dungeons als in Infernal Hordes 🤔
Vaag, ik ben meerdere malen naar de Tree of Whispers geport maar dat heeft dus nooit geholpen. Zou het liggen aan naar welke plek je teleport? B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:10:
[...]

Vaag, ik ben meerdere malen naar de Tree of Whispers geport maar dat heeft dus nooit geholpen. Zou het liggen aan naar welke plek je teleport? B-)
Dat lijkt me niet. Ik ben gewoon naar m'n favo TP gegaan en weer terug naar de Infernal Horde en m'n mob stond gewoon op me te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-10 05:52
Ik vond vooral die Tenent of Akarat bugs super irritant. Met map erbij een rondje gemaakt om ze alle 30 te pakken. Ongeveer een kwart was niet direct zichtbaar. Of naar town teleporten en weer terug maar vaak zelfs de game uit en een andere moeilijkheidsgraad moeten kiezen om dat ding zichtbaar te krijgen. Uiteindelijk allemaal te pakken, maar blijft wel bijzonder dit soort ongein :p

Verder vermaak ik mij prima met de Spiritborn! Erg leuke class en vooral ook lekker snel. Wat tegelijkertijd weer gevaarlijk is want de rest van de classes voelt straks als dikke stront door een trechter, zeker de Druid haha

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22:10
Ohmarinus schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 15:10:
[...]

Misschien een stomme tip en heb je het al geprobeerd.
Maar ik had die bug ook een paar keer, maar na mij file opnieuw gevalideerd te hebben op steam niet meer de bug gehad. (kan ook zijn dat ik massel heb gehad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schaapiej schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:02:
Ik vond vooral die Tenent of Akarat bugs super irritant. Met map erbij een rondje gemaakt om ze alle 30 te pakken. Ongeveer een kwart was niet direct zichtbaar. Of naar town teleporten en weer terug maar vaak zelfs de game uit en een andere moeilijkheidsgraad moeten kiezen om dat ding zichtbaar te krijgen. Uiteindelijk allemaal te pakken, maar blijft wel bijzonder dit soort ongein :p

Verder vermaak ik mij prima met de Spiritborn! Erg leuke class en vooral ook lekker snel. Wat tegelijkertijd weer gevaarlijk is want de rest van de classes voelt straks als dikke stront door een trechter, zeker de Druid haha
Schijnt niet eens een bug te zijn. Die tenets hebben een korte cooldown, nadat ze gebruikt zijn. Of je kunt wachten, of later terugkomen. Wel irritant, maar niet echt een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Poops_McGhee schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:05:
[...]

Schijnt niet eens een bug te zijn. Die tenets hebben een korte cooldown, nadat ze gebruikt zijn. Of je kunt wachten, of later terugkomen. Wel irritant, maar niet echt een bug.
Bedoel je dat als jij een tenent net hebt gepakt en ik kom er aan dat ik er dan niets mee kan? Ze waren gewoon echt volledig onzichtbaar, wel die stone guardians maar daar kon ik dan niets mee. Bijzondere keuze als het zo bedacht is :X maar heb ze gelukkig gehad dus geen last meer van

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
schaapiej schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:09:
[...]

Bedoel je dat als jij een tenent net hebt gepakt en ik kom er aan dat ik er dan niets mee kan? Ze waren gewoon echt volledig onzichtbaar, wel die stone guardians maar daar kon ik dan niets mee. Bijzondere keuze als het zo bedacht is :X maar heb ze gelukkig gehad dus geen last meer van
Dat klopt. Als ik er net geweest ben, dan moet jij even wachten tot ie weer gereset is op de worldmap, voordat je er wat mee kan. Je kunt ook naar ergens buiten de Nahantu map teleporten en weer terug naar je tenet, maar dat werkt niet goed als die tenet echt net door iemand anders is aangepakt.
Het is misschien niet de meest handige implementatie, maar het is gelukkig maar 30x en daarna nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneCleaver
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:09
JimMorrison schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 13:30:
[...]

Hey, onder welke naam heb je de request gedaan, dan zal ik 'm even accepten?
Mijn Battletag is Lionheart#2918. Ik denk dat dat de naam moet zijn die je ook ziet in Diablo IV. Bedankt alvast, ik verheug me erop!

Is er trouwens iets veranderd aan de Clans? Waarom zijn ze samen aan het gaan? Is het limiet van spelers flink verhoogd per clan? Of kunnen jullie nu meer stats zien van spelers en daardoor beter filteren wie er uit moet?

[ Voor 24% gewijzigd door CycloneCleaver op 14-10-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-10 15:16

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
schaapiej schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:09:
[...]

Poops_McGhee schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:12:
[...]

Dat klopt. Als ik er net geweest ben, dan moet jij even wachten tot ie weer gereset is op de worldmap, voordat je er wat mee kan. Je kunt ook naar ergens buiten de Nahantu map teleporten en weer terug naar je tenet, maar dat werkt niet goed als die tenet echt net door iemand anders is aangepakt.
Het is misschien niet de meest handige implementatie, maar het is gelukkig maar 30x en daarna nooit meer.
Je hoeft Nahantu niet uit overigens, gewoon naar de eerste de beste town porten en weer terug, dan kom je in een andere instance terug. Bestaat een kans dat je dan in een andere komt die óók al activated is of in dezelfde, maar dan probeer je het nog eens.
Had dit vorige week gedaan op Normal, dat helpt ook om de kans dat hij daar activated is te verkleinen, gezien de kans kleiner is dat iemand op Normal speelt en die Tenets toevallig allemaal al gaat verzamelen. Meeste spelers doen dit pas na de campaign op hogere levels.

Dus Tenets:
1. Doe ze op Normal
2. Als hij al activated is: Naar Town (any will do) en dan weer terug.
3. Is hij nog steeds activated: herhaal 2.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:15
Verwijderd schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 08:30:
@Nahkriin goed om te horen dat paragon zo langzaam gaat. Zo blijft er iets waar je nog even mee bezig bent in een seizoen. Heel blij dat het voor al je characters is tegenwoordig.
Nou ja... het is maar hoe je het bekijkt. Ik dacht ik ga mijn Spiritborn eens testen door een PIT run. Ik ben tot 100 gekomen. Niet zozeer tegen een limiet aangelopen, maar tijdgebrek waardoor ik nog niet hoger ben gekomen. Paragon LVL 234 (Eternal btw).

Pit LVL 100 was ik op geen enkel moment in gevaar. Sterker nog, ik heb maar 1 keer mijn life kortstondig omlaag zien gaan toen ik even aan het aanklooien was. Ik ben nu wel benieuwd waar ik tegen een muur ga lopen, maar zodra alle Glyphs op LVL100 zitten, wat ik verwacht dat dit geen issue zal gaan worden, wat dan?

Het enige dat enige uitdaging kán bieden is Pits (solo) en wellicht dat party geneuzel waar ik nog niet aan toe ben gekomen (speel 99% solo). Maar inmiddels zijn alle Tormented bosses praktisch een one-shot geworden.

Ik zeg niet dat het niet is verbeterd, maar van een stat squish of echt uitdaging kan ik niet écht spreken momenteel. Het gaat nu nóg sneller dan pré VoH...

PS: Vergeet soort van de reden waarom ik op je inhaak; Ik ben benieuwd hoeveel extreem meer Paragon 234 -> 300 gaat zijn. Ik zie nu al weinig reden om bij LVL up naar mijn Paragon board te gaan :+

[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 14-10-2024 17:21 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nahkriin
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10-10 16:55
Zie net dat pit 150 gecleared is door SB, weer nieuwe top build ontdenkt vandaag ahha elke dag veranderd het.

Ik weet dat Blizz zei geen mid season nerfs, maar het is wel insane hoeveel sterker SB is dan alle andere classes.
Gister deed ik raid 3 SB en 1 Rogue die Rogue heeft geen mob gezien lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
samlans schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:02:
[...]

Misschien een stomme tip en heb je het al geprobeerd.
Maar ik had die bug ook een paar keer, maar na mij file opnieuw gevalideerd te hebben op steam niet meer de bug gehad. (kan ook zijn dat ik massel heb gehad)
Ah ja, normaal doe ik dat alleen bij een grote patch, maar wellicht is het de moeite waard. Ik zie niet helemaal hoe die twee zaken gelinkt zouden moeten zijn, maar theoretisch gezien zou het moeten kunnen. Misschien zijn er wel een paar bits veranderd door een zonnevlam ofzo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimMorrison
CycloneCleaver schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 16:14:
[...]

Mijn Battletag is Lionheart#2918. Ik denk dat dat de naam moet zijn die je ook ziet in Diablo IV. Bedankt alvast, ik verheug me erop!

Is er trouwens iets veranderd aan de Clans? Waarom zijn ze samen aan het gaan? Is het limiet van spelers flink verhoogd per clan? Of kunnen jullie nu meer stats zien van spelers en daardoor beter filteren wie er uit moet?
Heb je net een invite gestuurd, moet je enkel nog even accepten!

De andere clans waren niet echt actief meer, dus proberen we nu zoveel mogelijk iedereen onder te brengen in de originele clan om het wat gezellig en levendig te houden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Die Lich King transmog set is toch best wel erg aantrekkelijk, hoor. Ik zag dat ik nog 2.166 platinum op m'n acount heb, maar dat wil ik eigenlijk gebruiken om een paar battle passes mee te betalen.
Ik weet niet eens meer hoe vaak ik Arthas de pan in gehakt heb, heel veel. Ga ik dan nu in z'n armor rondrennen als Necro? Echt vaak speel ik die class eigenlijk niet.
Had liever gezien dat de Illidan set voor Spiritborn was. Dan had ik die erg hard overwogen. Alleen dan weer jammer dat die set niet de juiste wings erbij heeft. Dat had het wel afgemaakt.
Dus, het is het net allemaal niet..... Maar dat het knaagt, absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Nahkriin schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 19:12:
Zie net dat pit 150 gecleared is door SB, weer nieuwe top build ontdenkt vandaag ahha elke dag veranderd het.

Ik weet dat Blizz zei geen mid season nerfs, maar het is wel insane hoeveel sterker SB is dan alle andere classes.
Gister deed ik raid 3 SB en 1 Rogue die Rogue heeft geen mob gezien lol.
Is het al mid season dan? 😅
Gewoon quarter update dan maar?

Ik liep met mijn SB vandaag op Pit Tier 100 toch wel tegen een muur. Ik kreeg de boss niet om binnen de tijd. Ik ben nog niet perfect gegeared ofzo maar Tier 150 is nog een hele weg te gaan haha

Leuk filmpje met uitleg over wat er mis is met SpiritCringeBorn: YouTube: Diablo 4 Class Balance Is An Actual Joke Right Now

[ Voor 12% gewijzigd door Thalaron op 14-10-2024 23:35 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nahkriin
Thalaron schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 23:28:
[...]

Is het al mid season dan? 😅
Gewoon quarter update dan maar?

Ik liep met mijn SB vandaag op Pit Tier 100 toch wel tegen een muur. Ik kreeg de boss niet om binnen de tijd. Ik ben nog niet perfect gegeared ofzo maar Tier 150 is nog een hele weg te gaan haha

Leuk filmpje met uitleg over wat er mis is met SpiritCringeBorn: YouTube: Diablo 4 Class Balance Is An Actual Joke Right Now
Het is geen mid season maar dit is wat blizzard zelf zegt, kijk HS..LS sorc etc.
Maar wellicht maken ze een uitzondering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nahkriin
Nahkriin schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 23:44:
[...]

Het is geen mid season maar dit is wat blizzard zelf zegt, kijk HS..LS sorc etc.
Maar wellicht maken ze een uitzondering.
Evade word iig wel generfed:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZ-JfC_JDamxVbkuSz2zT1LKxyM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IvUns7uEGUKgb9NpcSHx8VUE.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Hoewel het resultaat hetzelfde is, is iets nerfen niet hetzelfde als een Bug fixen IMHO. Maar goed, ik zou stellen dat Blizzard bedachtzaam is op het welzijn van spelers en dat ze willen voorkomen dat hun spelers RSI ontwikkelen 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
Thalaron schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 00:23:
Hoewel het resultaat hetzelfde is, is iets nerfen niet hetzelfde als een Bug fixen IMHO. Maar goed, ik zou stellen dat Blizzard bedachtzaam is op het welzijn van spelers en dat ze willen voorkomen dat hun spelers RSI ontwikkelen 😅
Gewoon op scrolwheel binden heb je nergens last van :P
Ik heb een MX master die heeft een ''free float'' modes, ik geef het gewoon een flick en hoef ik alleen te sturen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CycloneCleaver
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:09
JimMorrison schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:04:
[...]

Heb je net een invite gestuurd, moet je enkel nog even accepten!

De andere clans waren niet echt actief meer, dus proberen we nu zoveel mogelijk iedereen onder te brengen in de originele clan om het wat gezellig en levendig te houden :)
Dankjewel!

Morgen vroeg ga ik inloggen en dan laat ik weten of het gelukt is! Bedankt alvast voor de moeite!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FidoDido
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:48
Wil Tyrael's Might Craften maar dat is niet te doen met die runes. Moet 6 van die Lith runes hebben, heb er maar 1 en met Diablo trade vragen ze met gemak 100 miljoen voor 1 rune...
Die dingen droppen echt amper... Heb het geluk gehad dat er 2 mythic items dropte alleen heb er niets aan helaas. Maar die runes farmen duurt op deze manier een seizoen. Vind dit niet een verbetering tegenover vorige seizoenen. De runes mogen wel wat regelmatiger droppen. Die undercity met zo ding voor runes is ook een teleurstelling, merkte dat bosses nog het meeste dropte maar die materialen farmen duurt ook wel even.

Heb nu die jacinth shell als chest maar vind die echt vervelend dat die je hp naar beneden brengt constant die bloed randen in je scherm. En even niet opletten met stil staan ergens en je bent dood, de cooldown is top maar je moet wel echt opletten.

[ Voor 18% gewijzigd door FidoDido op 15-10-2024 05:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaapiej
FidoDido schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 05:49:
Heb nu die jacinth shell als chest maar vind die echt vervelend dat die je hp naar beneden brengt constant die bloed randen in je scherm. En even niet opletten met stil staan ergens en je bent dood, de cooldown is top maar je moet wel echt opletten.
Gisteren ook die chest geprobeerd en na een paar Pit runs alweer in stash gegooid. Veel te irritant die ongein :p
Had ook niet echt het idee dat Scourge dat genoeg tegen ging. Ook nog even geprobeerd met Fists of Fate zodat de Lucky hit chance een stuk hoger was, maar helaas... mooi iets stabielers gepakt!

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:02
Heb drie Spirit Born builds deze league gespeelt Thorn Gorilla, Touch of Death en de befaamde Quill Volley.
De class (met de 3 builds hierboven) speelt soepeler en sneller als een rogue momenteel, maar is daardoor helaas niet mijn favoriete speelstijl.
Daar de SB dusdanig overpowered is in vergelijking met mijn favoriete Barb en Necro, is bij mij de zin eigenlijk weg om uberhaupt een barb of necro te gaan maken. De Quill Volley build speelt met gemak T4 en killt bosses binnen seconden. In de T4 wereld is het incidenteel als je een andere class ziet als een SB.
En ja je kan RSI krijgen van deze class, heb mn controller moeten pakken om het maximale eruit te halen, want het is letterlijk button bashing, waar de controller een voordeel oplevert tov muis en keyboard. Maar al dat button bashing is niet goed voor de "game veteranen" die al op leeftijd zijn.
Hoop dat een pauze de zin weer terug brengt om de game op te starten.
Positief vind ik dat de actieve spelers uit de GOT clans 1,2 en 3 nu allemaal gemerged zijn en dat er veel interactie is. Erg gezellig savonds.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
schaapiej schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 07:50:
[...]

Gisteren ook die chest geprobeerd en na een paar Pit runs alweer in stash gegooid. Veel te irritant die ongein :p
Had ook niet echt het idee dat Scourge dat genoeg tegen ging. Ook nog even geprobeerd met Fists of Fate zodat de Lucky hit chance een stuk hoger was, maar helaas... mooi iets stabielers gepakt!
Ja vooral dat even niet opletten en je barrier niet up en je ligt. Ga sinds die chest veels te vaak dood. Je moet echt je skills spammen :p
Wellicht maar even een normale chest kijken of dat verschilt, en anders gold farmen voor de runes :p
Wat heb jij als vervanging gedaan qua aspect?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Luxurydiver schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:46:
Heb drie Spirit Born builds deze league gespeelt Thorn Gorilla, Touch of Death en de befaamde Quill Volley.
De class (met de 3 builds hierboven) speelt soepeler en sneller als een rogue momenteel, maar is daardoor helaas niet mijn favoriete speelstijl.
Daar de SB dusdanig overpowered is in vergelijking met mijn favoriete Barb en Necro, is bij mij de zin eigenlijk weg om uberhaupt een barb of necro te gaan maken. De Quill Volley build speelt met gemak T4 en killt bosses binnen seconden. In de T4 wereld is het incidenteel als je een andere class ziet als een SB.
En ja je kan RSI krijgen van deze class, heb mn controller moeten pakken om het maximale eruit te halen, want het is letterlijk button bashing, waar de controller een voordeel oplevert tov muis en keyboard. Maar al dat button bashing is niet goed voor de "game veteranen" die al op leeftijd zijn.
Positief vind ik dat de actieve spelers uit de GOT clans 1,2 en 3 nu allemaal gemerged zijn en dat er veel interactie is. Erg gezellig savonds.
Ik vind het ook een slechte zaak wanneer 1 class zover vooroploopt. Leuk wanneer je er meespeelt maar wanneer je wat anders wilt vergaat de lol snel wanneer er zo een gat tussen zit. Dan krijg je dus wat jij beschrijft: laat maar.
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
Maar wat weerhoud jullie dan van een andere class spelen?
Ja SB is insane OP, maar als je veel solo speelt is dit niet storend IMO.
Ik heb ook een DoK Rogue en die kan ook lekker speedfarmen als ik SB zat ben..

Is het dan het idee dat een andere class sterker is waardoor je geen zin hebt een andere te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
Luxurydiver schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:46:
Ja, ik kan mij hier wel in vinden. In geen enkele Diablo franchise game heb ik zoveel last van mijn vingers en polsen als in D4.

Muis en keyb heb ik moeten ditchen, ben nu aan het zoeken naar de beste controller. PS4 controller heeft het niet helemaal opgelost omdat je constant aan het sturen bent met het linker pookje dat vrij laag op de controller zit. Dus ik had speciaal voor dit seizoen een Xbox-style controller besteld een paar weken terug, maar die is nooit geleverd.

De problemen zijn ontstaan bij LS sorc van S5 omdat die nog intensiever was. Maar bij mijn SB van dit seizoen voelt het haast hetzelfde.

Overigens snap ik niet hoe je in T4 komt. Ik ben nu na een week intensief spelen rond de paragon 170 ofzo. Maar ik zit toch pas in T2 kwa wat ik aan kan. Speel dan wel SSF want ik vind dat geboost worden door een ander de incentive er helemaal uit haalt. Mijn SB heeft alle uniques, bijna alles ancestral. Kwa life hou ik het makkelijk uit maar mijn dmg is gewoon niet goed genoeg. En dan heb ik ook al alle runewords en op 1 glyphs na alles op lvl 46. Oh, en de hoogste varianten van alle gems.

Benieuwd wat ik nog verkeerd doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
FidoDido schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:48:
[...]

Ja vooral dat even niet opletten en je barrier niet up en je ligt. Ga sinds die chest veels te vaak dood. Je moet echt je skills spammen :p
Wellicht maar even een normale chest kijken of dat verschilt, en anders gold farmen voor de runes :p
Die shell werkt alleen wanneer je rekening houdt met die stat. Dus de laatste paar hits voordat je enemies dood zijn, gebruik je gewoon je core skills en evade voor mobiliteit zodat je niet ineens nog met timers zit wanneer er niks meer is om te killen.

Het is even wennen, maar het is een combi van gear en speelstijl die ervoor moeten zorgen dat je overleeft. Het is prima te doen want ik dropte jacinth shell als eerste unique en zelfs zonder alles compleet te hebben lukte het me om ermee rond te lopen. Het is wel echt de betere optie helaas dus ik kan je aanraden er nog wat mee te oefenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Nahkriin schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:36:
Maar wat weerhoud jullie dan van een andere class spelen?
Ja SB is insane OP, maar als je veel solo speelt is dit niet storend IMO.
Ik heb ook een DoK Rogue en die kan ook lekker speedfarmen als ik SB zat ben..

Is het dan het idee dat een andere class sterker is waardoor je geen zin hebt een andere te spelen?
Ja joh, tis gewoon ff de nieuwigheid van Spiritborn wat ervoor zorgt dat 95% dit speelt. Volgende patch wordt dat wel weer uitgebalanceerd en ga je de andere classes ook weer meer zien. Maar hoop wel dat ze de andere classes naar het niveau van SB buffen i.p.v. SB nerfen.

Gister na ruim 300 boss runs eindelijk m'n 2e mythic. En de run daarna ook gelijk de 3e, rng blijft een leuk fenomeen :D

[ Voor 8% gewijzigd door London op 15-10-2024 09:48 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
London schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:47:
[...]

Ja joh, tis gewoon ff de nieuwigheid van Spiritborn wat ervoor zorgt dat 95% dit speelt. Volgende patch wordt dat wel weer uitgebalanceerd en ga je de andere classes ook weer meer zien. Maar hoop wel dat ze de andere classes naar het niveau van SB buffen i.p.v. SB nerfen.
Ik had begrepen dat Blizzard de SB niet ging nerfen. Zoals ze ook aangeven, ze passen alleen iets aan omdat het de game voor andere spelers minder leuk maakt.

Verder verwacht ik ook wel buffs voor zwakkere classes want dit is ook wat in de community rondgaat als wens en Blizzard lijkt de laatste tijd best goed te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
London schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:47:
[...]

Gister na ruim 300 boss runs eindelijk m'n 2e mythic. En de run daarna ook gelijk de 3e, rng blijft een leuk fenomeen :D
Tuurlijk als je al 6 seaons speelt is het leuk als er weer iets nieuws is om mee te spelen..
Net alsof Barb of sorc nooit busted was haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Nahkriin schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:49:
[...]

Tuurlijk als je al 6 seaons speelt is het leuk als er weer iets nieuws is om mee te spelen..
Net alsof Barb of sorc nooit busted was haha.
Precies. LS Sorc was ook belachelijk en Quill Volley zit daar nog wel onder qua niveau. Evade is wel broken, maar dat wordt terecht aangepakt nu dus helemaal prima (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nahkriin
London schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:50:
[...]

Precies. LS Sorc was ook belachelijk en Quill Volley zit daar nog wel onder qua niveau. Evade is wel broken, maar dat wordt terecht aangepakt nu dus helemaal prima (y)
Ik verwacht dat Quill ook nog wel geraakt word, gelukkig zag iedereen dit al aankomen en heb ik 2 andere builds al klaar liggen Crushing hands is ook erg snel!
Sneller dan evade in sommigen pits :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Nahkriin schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 00:33:
[...]

Gewoon op scrolwheel binden heb je nergens last van :P
Ik heb een MX master die heeft een ''free float'' modes, ik geef het gewoon een flick en hoef ik alleen te sturen :D
Dat werkt helaas niet op console 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaapiej
FidoDido schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 08:48:
[...]

Ik heb bij gebrek aan beter (lees; er stond op dat moment niks anders nuttigs in m'n stash) een Soulbrand gepakt. Werkt ook prima voor nu.
Ohmarinus schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:46:
[...]

Die shell werkt alleen wanneer je rekening houdt met die stat. Dus de laatste paar hits voordat je enemies dood zijn, gebruik je gewoon je core skills en evade voor mobiliteit zodat je niet ineens nog met timers zit wanneer er niks meer is om te killen.

Het is even wennen, maar het is een combi van gear en speelstijl die ervoor moeten zorgen dat je overleeft. Het is prima te doen want ik dropte jacinth shell als eerste unique en zelfs zonder alles compleet te hebben lukte het me om ermee rond te lopen. Het is wel echt de betere optie helaas dus ik kan je aanraden er nog wat mee te oefenen.
Ik wacht wel op Tyraels :P vind de speelstijl met Jacinth echt compleet ruk

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Nahkriin schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:00:
[...]

Ik verwacht dat Quill ook nog wel geraakt word, gelukkig zag iedereen dit al aankomen en heb ik 2 andere builds al klaar liggen Crushing hands is ook erg snel!
Sneller dan evade in sommigen pits :D
Ja, hoewel ik op een gegeven moment wel klaar ben met 1 char. M'n SB heeft vrijwel alles perfecte gear met max masterwork, ben paragon 200 en heb alle content incl. pit 100 gecleared. Dan geloof ik het verder wel, alleen pit pushen is dan nog een optie maar dan ga ik liever wat anders spelen.

Heb een necro klaarstaan met het warcraft setje dus dat is m'n volgende doel 8) Trouwens, hoop dat ze de rebirth functie van D3 ook snel naar D4 kopiëren. Voelt toch altijd een beetje zonde om een level 100 char te moeten deleten.

[ Voor 9% gewijzigd door London op 15-10-2024 11:32 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
Ohmarinus schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:46:
[...]

Hij blijkt bugged te zijn
https://us.forums.blizzar...cinth-shell-glitch/194526

Dit heb ik dus ook dat ik op 1 hp blijf regelmatig zou enigszins kunnen verklaren waarom ik zo vaak op mijn rug lig :+
Zal het vanavond nog is testen en oefenen voor de zekerheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nahkriin
London schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 11:31:
[...]

Ja, hoewel ik op een gegeven moment wel klaar ben met 1 char. M'n SB heeft vrijwel alles perfecte gear met max masterwork, ben paragon 200 en heb alle content incl. pit 100 gecleared. Dan geloof ik het verder wel, alleen pit pushen is dan nog een optie maar dan ga ik liever wat anders spelen.

Heb een necro klaarstaan met het warcraft setje dus dat is m'n volgende doel 8) Trouwens, hoop dat ze de rebirth functie van D3 ook snel naar D4 kopiëren. Voelt toch altijd een beetje zonde om een level 100 char te moeten deleten.
Ben nu paragon 265 oid, ben helaas niet thuis nu.
SB is wel echt suoper leuk, zo snel hou ik echt van.
Al paar alts geprobeerd, daar maar mee verder na 300 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-10 15:20
Zijn er nog liefhebbers voor een MS Xbox 1 maand game pass ultimate voor Diablo IV? Ik heb een code maar geen Xbox.
Dus de liefhebber mag het gratis hebben. Is een 25-karaktercode via Microsoft. Geen idee of het werkt.

Al vergeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Macter op 15-10-2024 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Beetje jammer om te zien dat de mount reward voor het completeren van de 2 Legion Events in Nahantu, exact hetzelfde is als de bonus mount van de Deluxe/Ultimate VoH versie.
Kreeg de reward mount gisteren en vond het toch een beetje vreemd aanvoelen. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Macter schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:08:
Zijn er nog liefhebbers voor een MS Xbox 1 maand game pass ultimate voor Diablo IV? Ik heb een code maar geen Xbox.
Dus de liefhebber mag het gratis hebben. Is een 25-karaktercode via Microsoft. Geen idee of het werkt.
Zeker wel welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Van iemand wat boss mats gekregen die ermee stopt. Ik dacht eternal maar nee… seasonal. Dus gisteren toch maar een SB gestart op seasons.

Ik merkte ook dat er 0,0 aanwezigheid was in party finder dus tsja. Leuk voor wanneer ik zin heb om een keer niet solo te spelen. Ik wilde toch nog een 2e SB aanmaken en levelen is een beetje een rotklusje. Leuk dat je vanaf LVL30 Mythical gear aan kan trekken, maar gezien je niet door kan naar een hogere difficulty tsja, is dat niet echt zinvol..

Direct ook mijn 2e account via local co-op aan het meenemen. Dat scheelt aanzienlijk met loot vangen bij bosses/ runes zijn ook overdraagbaar dus dat gaat ook sneller! Lootshare in party is leuker, maar op console niet echt handig te organiseren helaas.

Het is dat ik maar 2 controllers heb 🫣

[ Voor 5% gewijzigd door Thalaron op 15-10-2024 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Nahkriin schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 13:00:
[...]

Ben nu paragon 265 oid, ben helaas niet thuis nu.
SB is wel echt suoper leuk, zo snel hou ik echt van.
Al paar alts geprobeerd, daar maar mee verder na 300 :D
Dan heb je wel echt mega veel gespeeld :D M'n SB zit nu op 55 uur en dat vind ik al wel veel, maar fulltime baan vraagt ook wel wat. Ach ja, als je maar plezier hebt _/-\o_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Vond het wel jammer om uit de clan gekicked te zijn .. was vorig seizoen nog wel even actief, maar inactiviteit zal wel de reden zijn geweest, op zich opnieuw aanvraag gedaan, maar vond de chat een welkome afwisseling van trade =)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naappie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-07 17:42
Thalaron schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:40:
Van iemand wat boss mats gekregen die ermee stopt. Ik dacht eternal maar nee… seasonal. Dus gisteren toch maar een SB gestart op seasons.

Ik merkte ook dat er 0,0 aanwezigheid was in party finder dus tsja. Leuk voor wanneer ik zin heb om een keer niet solo te spelen. Ik wilde toch nog een 2e SB aanmaken en levelen is een beetje een rotklusje. Leuk dat je vanaf LVL30 Mythical gear aan kan trekken, maar gezien je niet door kan naar een hogere difficulty tsja, is dat niet echt zinvol..

Direct ook mijn 2e account via local co-op aan het meenemen. Dat scheelt aanzienlijk met loot vangen bij bosses/ runes zijn ook overdraagbaar dus dat gaat ook sneller! Lootshare in party is leuker, maar op console niet echt handig te organiseren helaas.

Het is dat ik maar 2 controllers heb 🫣
Misschien handig om je aan te melden in de tweakers clan. Er zijn daar zat mensen de afgelopen week die in een party willen spelen. De meeste zijn wel al lvl60, maar misschien is er wel iemand die je op sleeptouw wil nemen naar T1 of T2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:38

voor de mensen die het interessant vinden, verwacht eigenlijk dat de meeste hier geen fan van Elon zijn :z

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nahkriin
London schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 14:58:
[...]

Dan heb je wel echt mega veel gespeeld :D M'n SB zit nu op 55 uur en dat vind ik al wel veel, maar fulltime baan vraagt ook wel wat. Ach ja, als je maar plezier hebt _/-\o_
Ja ik moet helaas ook weer werken, maar heb wel flink kunnen blasten daar geniet ik echt van haha :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:40
Kol Nedra schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:40:
[Twitter]

voor de mensen die het interessant vinden, verwacht eigenlijk dat de meeste hier geen fan van Elon zijn :z
Nou kom op @London als Elon Musk het kan met een werkweek van 80 - 100 uur dan moet er voor jou ook wel wat tijd te vinden zijn :P

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 18:31
Kol Nedra schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:40:
[Twitter]

Ach, vind het wel grappig om te zien. Ik gun ieder z'n spelletje , leuk om te zien dat hij er ook van geniet.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidoDido
Zijn er hier nog mensen die Lith runes willen verkopen of ruilen tegen andere runes?
Dacht vragen kan geen kwaad :)
Ze droppen maar niet :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 19:31
FidoDido schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:36:
Zijn er hier nog mensen die Lith runes willen verkopen of ruilen tegen andere runes?
Dacht vragen kan geen kwaad :)
Ze droppen maar niet :(
Denk dat je sneller/makkelijker af bent om heel veel duriel/andy runs te doen voor die armer :P (neem aan dat het voor de armor craften is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Hoe zorgen jullie ervoor dat je spiritborn niet dood gaat trouwens?

Ik heb eigenlijk alles voor de unique build, wel weinig GA's , maar t4 is echt een sterf fest ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Naappie schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 15:09:
[...]

Misschien handig om je aan te melden in de tweakers clan. Er zijn daar zat mensen de afgelopen week die in een party willen spelen. De meeste zijn wel al lvl60, maar misschien is er wel iemand die je op sleeptouw wil nemen naar T1 of T2.
Goed idee… in het begin van D4 was dat vrij kansloos…

@JimMorrison
Mocht er nog plek zijn dan zie ik graag een invite tegenmoet :)

Leviathan#24929

Ps: Ik zie hier ook nog namen voorbijkomen die ik van vroeger ken uit de D2 / begin D3 tijd, maar toen had ik dus nog andere Gamertag (Thalaron en later Narada… ja ik was er druk mee vroeger haha)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimMorrison
Thalaron schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:11:
[...]

Goed idee… in het begin van D4 was dat vrij kansloos…

@JimMorrison
Mocht er nog plek zijn dan zie ik graag een invite tegenmoet :)

Leviathan#24929

Ps: Ik zie hier ook nog namen voorbijkomen die ik van vroeger ken uit de D2 / begin D3 tijd, maar toen had ik dus nog andere Gamertag (Thalaron en later Narada… ja ik was er druk mee vroeger haha)
Invite gestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01:13
iaxe393 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:03:

Ik heb eigenlijk alles voor de unique build, wel weinig GA's , maar t4 is echt een sterf fest ;(
Alle cooldowns poppen zodra het kan en blijven aanvallen voor barrier generation is wel een must bij mij op t4 merk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nog lang niet op T4, maar ik hou alles van me af met Scourge en Menacing aspect. Ik hou mobs met 100% uptime feared, terwijl ik Quill spam. Misschien niet de snelste manier om te killen, wel efficient, maar het is wel veilig in mijn always on Scourge gifwolk.
Geen idee of dit in T4 ook werkt, maar in T2 in ieder geval wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FidoDido
iaxe393 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:02:
[...]

Denk dat je sneller/makkelijker af bent om heel veel duriel/andy runs te doen voor die armer :P (neem aan dat het voor de armor craften is?)
Dat valt dus vies tegen helaas, maar is inderdaad voor de armor. Ondertussen wel 3 mythic drops maar heb er niets aan. Dus sparks genoeg. Maar die runes zijn nog zeldzamer dan een mythic.
Vond 4 sparks en 50 miljoen beter dan dit gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Resistances cappen & armor minimaal 1000 en dan is het prima te doen (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:58
Ik ga nu eindelijk heel hard op spiritborn, maar met een stom probleem: af en toe mis je een aanval en zit je ineens zonder vigor. Ik heb geen passieve regen, dus dan sla ik een seconde of 5-15 helemaal niets dood.

Ik heb netjes 50% op mijn ring en ver boven de 1.00 regen, dus als ik kan meppen gaat het prima.Geeft eerlijk gezegd momenteel een hele vermoeiende speelstijl want het enige wat ik doe is naar vigor kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:31
Volg je een guide of doe je zelf maar iets?
En met welke build speel je?

[ Voor 25% gewijzigd door Buizerd__NL op 15-10-2024 21:46 ]

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gongbao
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:58
Quill build van maxroll. https://maxroll.gg/d4/bui...s-item-progression-header

Heb nu de ancestral level items, meeste met decent rolls.

Ik kan eventueel % resource regen op lucky hit op een ring rollen ipv % resource generation, maar dat lijkt me eigenlijk niet de juiste oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Die volg ik ook, heb je toevalig de Rod of Kepeleke? Die zorgt namelijk de restore van je vigor, waardoor je oneindig kan spawnen in combinatie met je ring.

in de FAO staat er ook dit:
The most important stat on ‍Ring of the Midnight Sun is the Vigor restore percent! ‍Ring of the Midnight Sun restores 20 - 50% of the Vigor spent in the last two seconds. The ring tracks how much is spent on your buff bar and consumes the buff on your next crit, so you can't scale its effect by attacking quickly. The higher the roll the easier it will be to reach enough resource generation to fully restore your Vigor each attack. If you don't have enough resource generation you will do no damage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
London schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 20:34:
[...]

Resistances cappen & armor minimaal 1000 en dan is het prima te doen (y)
armor is toch capped op 1000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
Vanavond een zooitje bosses gedaan met 2 anderen. Resultaat was uiteindelijk 2 paarse stralen. Beide bij mij en beide een Shattered Vow. Is daar nog wat nuttigs mee te maken? Dacht eerst dat ie voor de Touch of Death zou zijn maar zag dat ook daar de Rod of Kepeleke voor wordt gebruikt.

Dacht anders maar te sparen voor Tyraels te maken maar voordat ik de juiste runes heb is het season wel voorbij :p

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pfff, nog 1 mercenary naar lvl10 brengen en dan is dat gedeelte ook weer klaar. Varyana is nu nog lvl8,5. Dat worden nog heel wat Infernal Horde run, of Undercity runs, om ook maar meteen te grinden voor de tijger mount. Als ik dan toch bezig ben....
Nog 2 bars en een beetje en dan heb ik paragon 164 bereikt. Ik zal wel wat aan m'n build moeten doen, want Pit 39 gaat nog maar net. Ik ga bij lange na niet dood, maar de damage is niet genoeg om er een makkelijk feestje van te maken.
Ook moet ik nog wel wat MW doen om verder te komen, tenminste, als een ambitie wordt.
Nog 2 objectives voor de season pass en dan is die ook klaar. Pit 50 halen en nog 2 world bosses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 14:56
Tornment 2 unlocked gisteren, heb ook mijn rod of kepeleke.

https://diablo4.wiki.fextralife.com/Rod+of+Kepeleke

Wel wat obols voor moeten gebruiken bij de vendor.
De runes die ik nodig heb, die willen maar niet droppen :(

Voorlaatste tab aan het doen van de seasons.
Gaat enorm vlot wel, buiten dan gisteren dat mijn internet uitviel in een dungeon.
Net wanneer ik een nightmare dungeon deed voor meer rep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@KBE91 ik moest nog een rare rune hebben. Daar gewoon een legendary rune voor in de verkoop gedaan. Ik weet niet welke rune je zoekt, maar mogelijk dat je het ook op zo’n manier kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBE91
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-10 14:56
Thalaron schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:36:
@KBE91 ik moest nog een rare rune hebben. Daar gewoon een legendary rune voor in de verkoop gedaan. Ik weet niet welke rune je zoekt, maar mogelijk dat je het ook op zo’n manier kan oplossen?
Poc en Que
Xol en Jah

Ik moet eens leren traden zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 14:42
Ik heb inmiddels T4 bereikt met mijn Spiritborn, ik heb er nog niets te zoeken maar weer een vinkje qua doelen.
Wel met mijn Rod of Kepeleke item level 745 :p
Al veel zitten rollen bij de vendor maar helaas. Slow but steady.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:02
Gister met mn fireball sorc wat Duriel runs gedaan, op T4 echt niet te doen voor mijn Sorc maar op T3 nu prima .

mythic uniques kan ik afvinken nu het nieuwe head item ook met 200% damage op demons maar ik merk het niet echt helaas in mn damage daar nog maar eens naar kijken vanavond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seasonal journey afgerond hier samen met de battle pass. Ik zou dus kunnen stoppen voor dit seizoen. ;)
Mijn Spiritborn zit nu op het bekende punt van veel moeite doen voor weinig upgrades.
Vreemde progressie dit maal. Ik heb alle uniques ancestrall maar een aantal legendaries zijn nog steeds 750.. die paar 800 die droppen hebben rommel stats voor mijn build.
Denk dat het officieel alt tijd is. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

KBE91 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:47:
[...]

Poc en Que
Xol en Jah

Ik moet eens leren traden zo te zien.
Ja joh Diablo.trade is geweldig. Heb al 40 miljard bij elkaar geharkt inmiddels en alle runes die ik me kan wensen :+

Ga zometeen met m'n necro aan de slag, spiritborn geloof ik wel voor nu.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 11:40
Carthrax schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:57:
Ik heb inmiddels T4 bereikt met mijn Spiritborn, ik heb er nog niets te zoeken maar weer een vinkje qua doelen.
Wel met mijn Rod of Kepeleke item level 745 :p
Al veel zitten rollen bij de vendor maar helaas. Slow but steady.
Doe Duriel/Andariel rota's, dan zwem je in de kepeleke's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-10 14:01

Voxalizer

Quicksilver Bullets

Andere rogues ook het probleem dat dit season het Coldclip aspect totaal niet dropped? Ik heb alle aspects inmiddels unlocked in de codex maar deze wil maar niet droppen. Met het dagenlang target farmed op helltide weapon chests en het aantal obols dat ik al gerolled heb voor wapens lijkt me dit toch wel een raar iets. Ik heb hem nodig voor mijn heartseeker build.

Edit: Zul je altijd zien. Na deze post vind ik er direct eentje, in een Infernal Horde. Lage roll, dat wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Voxalizer op 16-10-2024 13:41 ]

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17:59
Voxalizer schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:29:
Andere rogues ook het probleem dat dit season het Coldclip aspect totaal niet dropped? Ik heb alle aspects inmiddels unlocked in de codex maar deze wil maar niet droppen. Met het dagenlang target farmed op helltide weapon chests en het aantal obols dat ik al gerolled heb voor wapens lijkt me dit toch wel een raar iets. Ik heb hem nodig voor mijn heartseeker build.
Tip: gebruik je obols om off-hand items te kopen, die krijgen enkel een Offensive aspect. En kosten maar 40 obols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 22:10
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 09:05:
Seasonal journey afgerond hier samen met de battle pass. Ik zou dus kunnen stoppen voor dit seizoen. ;)
Mijn Spiritborn zit nu op het bekende punt van veel moeite doen voor weinig upgrades.
Vreemde progressie dit maal. Ik heb alle uniques ancestrall maar een aantal legendaries zijn nog steeds 750.. die paar 800 die droppen hebben rommel stats voor mijn build.
Denk dat het officieel alt tijd is. 8)
Mag ik vragen hoelang jij er overdeed.
Misschien ben ik gewoon te snel afgeleid met andere dingen op de map, maar ben net aan level 58 en heb chapter 3 nog niet af, maar heb het gevoel dat ik niet echt opschiet.
Misschien te veel D3 gewend waar het sneller ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

samlans schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 15:31:
[...]

Mag ik vragen hoelang jij er overdeed.
Misschien ben ik gewoon te snel afgeleid met andere dingen op de map, maar ben net aan level 58 en heb chapter 3 nog niet af, maar heb het gevoel dat ik niet echt opschiet.
Misschien te veel D3 gewend waar het sneller ging
Dat weet ik niet. :)
Ik heb wel heel veel gespeeld de eerste week hoor dus niet zo vreemd dat veel mensen nog niet klaar zijn daarmee. Je hebt 3 maanden de tijd.
Meestal ga ik 1 week vol aan de bak als het uitkomt en dan kak ik in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Zo terug van vakantie, is die expansion wat? Will eigenlijk weer beginnen, maar heb hem nog niet aangeschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nahkriin
Jackson6 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:07:
Zo terug van vakantie, is die expansion wat? Will eigenlijk weer beginnen, maar heb hem nog niet aangeschaft.
Ik zit nu boven de 100 uur erin, en heb nog nooit zoveel lol gehad in Diablo 4 als nu :D
Ik zeg dikke doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-03 08:58
Zijn er mensen die in een actieve clan zitten en ook gebruik maken van Discord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
Nahkriin schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:12:
[...]

Ik zit nu boven de 100 uur erin, en heb nog nooit zoveel lol gehad in Diablo 4 als nu :D
Ik zeg dikke doen!
Ligt er wel aan of diegene het voor de campaign koopt of om te grinden haha. Ik vond het verhaal persoonlijk erg zwak, zonder verder op de inhoud in te gaan. Grinden is wel geinig, maar het biedt naar mijn mening weinig nieuws. Oude wijn in nieuwe zakken.

Vorig seizoen was voor mij het fijnst, nu ben ik na een week al wel klaar met de game. De enige motivatie waar ik nog voor speel is om een Tyraels Might te scoren en dan zal ik wellicht nog de Rep track uitspelen, en tegen die tijd heb ik eigenlijk alle content wel gedaan. Hoef het voor mijn gevoel niet meer opnieuw te spelen met een ander character ook.

Ik hoop dat mijn nieuwe controller binnenkort aankomt, dan zal ik waarschijnlijk nog wel een beetje spelen om de nieuwigheid van die controller, maar verder heb ik alles wel gezien dit seizoen. Enige wat nog echt verder moet is paragon levels. Zit nu op 195. Maar de 300 zie ik mezelf echt niet halen.

Het is allemaal niet heel slecht, maar ik vond het persoonlijk allemaal niet heel denderend dit seizoen :D

(met de expansion zijn er wel veel QOL improvements bij gekomen, maar ik ben wel van mening dat dit niet bij een expansion hoort, maar meer bij een reguliere update)

[ Voor 6% gewijzigd door Ohmarinus op 16-10-2024 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jackson6 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:07:
Best een dingetje naar persoonlijke smaak. De een vindt het niet zo super, de ander wel en ook veel die van mening zijn dat het D4 echt veel beter heeft gemaakt. Zo'n beetje als wat RoS voor D3 heeft gedaan.
Ik behoor tot die laatste club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 00:24
Pff, valt niet mee om mijn companion druid aan voldoende armor en resistance te helpen. Gaat ten koste van de derde affix die ik liever aan attack speed of critt chance zou besteden. Mijn minion necro heeft het een stuk makkelijker door de grote hoeveelheid intellect die er automatisch komt bij het upgraden van de gear.
Ze zijn op de goede weg met de druid, hopelijk komt hier nog een oplossing voor.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:38
Ik heb 3 dagen geleden geapplied voor de tweakers guild, moest ik dit hier eerst laten weten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:27

Kluus

Gang is alles

@JimMorrison indien mogelijk zou ik ook graag weer in de clan gaan, ik zat in got3 maar die heb im nu verlaten toen ik zag dat alles samen ging naar de originele clan.

Kluus#21161

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ohmarinus schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 16:51:
[...]

Ligt er wel aan of diegene het voor de campaign koopt of om te grinden haha. Ik vond het verhaal persoonlijk erg zwak, zonder verder op de inhoud in te gaan. Grinden is wel geinig, maar het biedt naar mijn mening weinig nieuws. Oude wijn in nieuwe zakken.

Vorig seizoen was voor mij het fijnst, nu ben ik na een week al wel klaar met de game. De enige motivatie waar ik nog voor speel is om een Tyraels Might te scoren en dan zal ik wellicht nog de Rep track uitspelen, en tegen die tijd heb ik eigenlijk alle content wel gedaan. Hoef het voor mijn gevoel niet meer opnieuw te spelen met een ander character ook.

Ik hoop dat mijn nieuwe controller binnenkort aankomt, dan zal ik waarschijnlijk nog wel een beetje spelen om de nieuwigheid van die controller, maar verder heb ik alles wel gezien dit seizoen. Enige wat nog echt verder moet is paragon levels. Zit nu op 195. Maar de 300 zie ik mezelf echt niet halen.

Het is allemaal niet heel slecht, maar ik vond het persoonlijk allemaal niet heel denderend dit seizoen :D

(met de expansion zijn er wel veel QOL improvements bij gekomen, maar ik ben wel van mening dat dit niet bij een expansion hoort, maar meer bij een reguliere update)
Ik ben het hier gewoon helemaal mee eens.
De game is in een betere staat dan ooit en ik geniet er van. Maar dat was afgelopen seizoen ook al het geval. Achteraf gezien vind ik het onnodig dat er een expansion moest komen.

Ik ben iemand die speelt voor end game progressie en dat is in feite hetzelfde als vorig seizoen maar inderdaad met verbeteringen en QOL. Wat voor mij overblijft is dat Spiritborn de enige echte nieuwe toevoeging is. Als ik het zo bekijk was het loot 2.0 seizoen het meest waardevol qua toevoeging.
Als er geen expansion voor was uitgebracht was het een ander verhaal. Voor nu sta ik er heel dubbel in.

En toch heb ik het naar mijn zin momenteel. Het speelt (nog steeds) heerlijk weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:57
Kreeg een quest voor de undercity op level 46. Dat was snel klaar. Even wat anders doen maar haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 20:27:
[...]

En toch heb ik het naar mijn zin momenteel. Het speelt (nog steeds) heerlijk weg.
Ja, uiteraard is dit natuurlijk wel waar. Ik ga zo ook nog even spelen. Maar toch, ik loop eigenlijk elke keer dat ik speel wel tegen een bug aan. Ik had vanmiddag weer deze: https://www.reddit.com/r/...g_subo_on_undercity_runs/

Erg irritant, want ik moet Subo nog levelen, maar ik heb hem verder niet nodig. Maar ik wilde ook nog wat Undercity content afmaken.

[ Voor 4% gewijzigd door Ohmarinus op 16-10-2024 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Heeft iemand toevallig Gloves met Quill Volley en Attack Speed te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Laatst online: 11-10 08:51
Lekker Ventje schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 19:57:
Pff, valt niet mee om mijn companion druid aan voldoende armor en resistance te helpen. Gaat ten koste van de derde affix die ik liever aan attack speed of critt chance zou besteden. Mijn minion necro heeft het een stuk makkelijker door de grote hoeveelheid intellect die er automatisch komt bij het upgraden van de gear.
Ze zijn op de goede weg met de druid, hopelijk komt hier nog een oplossing voor.
Je kan resistances er ook op temperen. Ja je mist daar dan natuurlijk belangrijke stats, maar je moet kiezen ;). Eigenlijk is Tyreals Might chest een must.

Ik zit nu Torment2 en heb net de cap op armor/res. Maar als Spiritborn is t allemaal net ff makkelijker.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
Alekz87 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 07:57:
[...]

Je kan resistances er ook op temperen. Ja je mist daar dan natuurlijk belangrijke stats, maar je moet kiezen ;). Eigenlijk is Tyreals Might chest een must.

Ik zit nu Torment2 en heb net de cap op armor/res. Maar als Spiritborn is t allemaal net ff makkelijker.
Zelf sinds een dag in T3, maar ondanks max res en armor, en zelfs met extra potions en incense merk ik eigenlijk dat ik toch nog vaak word geoneshot of door poison word gedood. Infernal kan ik nu wel makkelijk doen maar veel andere content is echt zwaar. Bijvoorbeeld in Nahantu lijken de open world enemies onrealistisch geschaald te zijn. Ik kan overal rondlopen zonder dood te gaan maar in Nahantu zelf word ik om de haverklap geoneshot door die slangen.

De Tormented bosses oneshot ik dan vaak wel weer zonder issues. Volgens mij gaat er nog iets mis met scaling en balancing haha.

Ik zit vast en een Tyraels is het enige dat mij verder kan brengen.

Op het moment speel ik Quill Volley maar ik heb al een build gezien bij Wudijo die er nog veel beter uitziet. Dus ik ga even afwachten hoe die build ontwikkelt, en zodra het een beetje een final build versie heeft gekregen, ga ik overstappen. Sowieso de komende dagen wat minder spelen want ik merk dat ik soms wel zin heb om even te grinden maar als ik dan eenmaal een kwartiertje heb gespeeld voelt het allemaal zo nutteloos om te doen. Het enige dat er nog te doen is is Tyraels farmen en paragon 300 halen en glyphs van 46 naar 100 grinden. De rest is gewoon al helemaal af. En 300 para en 100 glyphs lukt alleen als ik naar T4 kan, waar dus Tyraels voor nodig is. Dus dat wordt de party finder gebruiken.
Pagina: 1 ... 196 ... 214 Laatste