Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:11
Oef, nadat ik Uber Lilith verslagen heb is mijn doel voor de league eigenlijk helemaal weg. Dit was het doel waar ik Infernal Hordes T7 voor farmde om mijn gear 12/12 te maken. T8 IH heb ik ook al een keer gedaan. Ik weet niet echt wat ik nog kan doen. Wellicht nog wat pushen in the Pit. Kan nu 109 doen maar heb dat al een tijd niet meer gedaan. Ben op zich nog wel benieuwd hoever ik kan komen.

Nog wel wat tormented bosses gedaan om wat mats op te maken en daar dropte nog een shako maar was er niet eens blij mee. M'n build heeft Vasily's Prayer nodig. Een 2e char maken doe ik eigenlijk niet. Ik hou het bij 1 per seizoen die ik dan zo sterk mogelijk probeer te maken zolang ik drive heb om te spelen. Heb me best vermaakt om m'n druid zo uit te bouwen maar toch mist D4 een echte endgame.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JimMorrison
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:16
Ohmarinus schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:49:
[...]

Mocht je er een vinden, dan hou ik mij aanbevolen. Ik zit in de GoT clan, er schijnen meerdere GoT clans te zijn, ik zit in de eerste. In de GoT clan zijn misschien 5 tot 10 mensen actief op dit moment en zelden online op hetzelfde moment. Begin seizoen zijn er wellicht 15 tot 20 mensen online op hetzelfde moment, maar dat is dan echt alleen in de eerste twee weken en dan vooral in het weekend.

Ik weet niet hoe de admins en mods kijken naar de clan opschonen maar D4 maakt het erg lastig omdat je volgens mij niet precies kunt zien hoe lang mensen al niet ingelogd zijn. Maar persoonlijk zou ik mensen gewoon verwijderen als ze langer dan 1 seizoen niet zijn ingelogd. Dat is alleen niet goed te zien omdat D4 alleen maar zegt dat iemand 'langer dan een maand' niet online is geweest.

Dan zou er ook meer ruimte kunnen ontstaan voor de meer actieve spelers in de main clan. Ik denk dat dat de clan sterker maakt. In D3 werd je veel sneller uit de clan gezet als je een tijdje niet was ingelogd. Ben er zelf ook een paar keer uit gezet daarom en vond dat best wel een goed beleid. Vooral nu omdat de clan volgens mij al best een tijdje vol is. Zeker de helft van de leden heb ik zelf nog nooit online gezien en heb toch zeker elk seizoen wel 1 maand gespeeld tot het dood bloedde, dus volgens mij kan de bezem er best een keertje doorheen. Als mensen weer terug willen dan komen ze vanzelf wel weer toch?

Volgens mij komen de meeste leden nog uit het eerste seizoen toen de game net uit was en is de helft na seizoen 1 gestopt en doorgegaan naar een nieuwe game.

Enfin, ik ga niet zeggen hoe een admin de clan moet runnen, maar het zou wel tof zijn als we er een keer over kunnen praten :)
Heb er vorig weekend al een tiental uitgeknikkerd en volgend weekend staat er nog een rondje op het programma ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/JimMorrison-1307/hero/55432456

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-09 16:10
JimMorrison schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:08:
[...]

Heb er vorig weekend al een tiental uitgeknikkerd en volgend weekend staat er nog een rondje op het programma ;)
Was net ingame en zag inderdaad dat er nu 137 van de 150 leden in de clan zitten dus sorry, ik had eerst even de lijst moeten bekijken! :+ Sowieso goed dat er ruimte is.

Hopelijk kunnen die plekken gevuld worden met mensen die vaker online zijn. Ik durf te wedden dat over de verschillende GoT clans er wel mensen zijn die meer online zijn. Zou tof zijn als die allemaal in Clan 1 ondergebracht kunnen worden. Of is er geen sprake meer van meerdere clans zoals in het begin wel het geval was? Ik dacht dat er 3 GoT clans waren tijdens seizoen 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
Rutger M schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 09:20:
[...]

Ik zal er eentje voor je bewaren als die dropt! Waarschijnlijk doe ik vanavond een paar rondjes T-bosses...
De umbrous is binnen! Nadat ik lvl 100 werd zat 'ie ineens in mijn index. Ik heb de aspect 100% nooit geloot via gear dus ik heb echt geen idee hoe dit kan. Ik weet het, want ik check altijd voordat ik salvage en een icoon geeft aan of er een aspect op zit dat nog niet in je index voorkomt. Icoontje is rood, dus ook goed te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rutger M
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-10 13:06
En nu genieten van de boost die het je build geeft!

PSN: Tripp0r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-10 22:05
Ohmarinus schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 16:40:
[...]

Was net ingame en zag inderdaad dat er nu 137 van de 150 leden in de clan zitten dus sorry, ik had eerst even de lijst moeten bekijken! :+ Sowieso goed dat er ruimte is.

Hopelijk kunnen die plekken gevuld worden met mensen die vaker online zijn. Ik durf te wedden dat over de verschillende GoT clans er wel mensen zijn die meer online zijn. Zou tof zijn als die allemaal in Clan 1 ondergebracht kunnen worden. Of is er geen sprake meer van meerdere clans zoals in het begin wel het geval was? Ik dacht dat er 3 GoT clans waren tijdens seizoen 1.
Ja ik zit in drie en dat is hetzelfde verhaal. Nu weinig mensen online, aan begin vh seizoen 10 tot 15 in de avond/weekend.

• Ohmarinus
Jack_Mojo schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 23:08:
[...]

Ja ik zit in drie en dat is hetzelfde verhaal. Nu weinig mensen online, aan begin vh seizoen 10 tot 15 in de avond/weekend.
Ja, dan zou het volgens mij veel handiger zijn als de actieve leden meer bij elkaar zitten in 1 clan toch?

Alleen even de vraag hoe dat wordt geregeld natuurlijk.

• Ohmarinus
Rutger M schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 19:29:
En nu genieten van de boost die het je build geeft!
Valt mee hoor, het enige verschil is dat ik nu niet meer handmatig de shrouds hoef te activeren. Dus die skill kan van de skillbar en ik krijg er een movement skill bij. Die voegt verder weinig dmg toe en vooral mobiliteit.

Grootste verschil was toch het masterworken van mijn gear. Gisteren beide ringen twee crits op masterworking gekregen, de legendary ring heeft GA op lucky hit. Fists of fate is een 1GA op lucky hit die ook twee MW crits heeft gekregen. Dus ik kom al in de buurt van de theoretische max die je nodig hebt. 203,33% is de goal als ik de guide volg maar ik zit pas rond de 165% lucky hit.

Per gear item 3 crits op lucky hit gaat me niet lukken dus het is mooi zo :D

Ik ga denk alleen nog even door om alle gear op MW12 te krijgen. Heb al redelijk wat gear met GA's dus er dropt ook niet echt meer een verbetering en een Starless craften met GA op lucky hit wordt een nachtmerrie hahaha.

Edit;
Net nog even drie infernals gedaan. Helaas twee potjes waren extreem slecht gerold kwa opties. De eerste T7 leverde iets van 750 aether op, die daarna leverden 228 aether en 500 aether op.

Als ik geluk heb met de opties dan kan ik wel 1200 aether ophalen maar het blijft helaas een beetje uit met de echt goede boni. Toch alle noemenswaardige gear op MW12 gekregen :+ met 2 crits op alle stats die nodig waren.

Die andariel rogue in de mythic variant pompt lekker, het is alleen jammer dat veel gear niet lijkt te droppen. Loop nog met IP859 boots rond :9~ en ik heb slechts 1 umbacrux die ik van iemand anders heb gekregen met lage rolls ook nog.

[ Voor 23% gewijzigd door Ohmarinus op 11-09-2024 11:47 ]

• 8TY6IX
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-10 22:15
Hallo allemaal!

Vroeger op de middelbare school (alweer 25 jaar geleden) speelde ik veel diablo 2 met vrienden. Het lijkt me erg leuk om het weer een beetje op te gaan pakken en af toe te spelen. Wat raden jullie dan aan? Diablo 2 res of de nieuwe diablo iv?

Wat zijn de verschillen? En hoe is de community in beiden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oh my god.. Ik zat in een hellfire gewoon toen de deurbel ging en ik town portal deed.. Kwam ik terug naar een return to main menu schermpje 8)7

RIP 76 Sorc

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
8TY6IX schreef op woensdag 11 september 2024 @ 23:22:
Hallo allemaal!

Vroeger op de middelbare school (alweer 25 jaar geleden) speelde ik veel diablo 2 met vrienden. Het lijkt me erg leuk om het weer een beetje op te gaan pakken en af toe te spelen. Wat raden jullie dan aan? Diablo 2 res of de nieuwe diablo iv?

Wat zijn de verschillen? En hoe is de community in beiden?
D2 is half 2000 uitgekomen dus het kan max 24 jaar geleden zijn >:)

Haha, maar los daarvan kan ik D2:R niet meer echt aanraden. Alleen de graphics zijn aangepast en een paar kleine QOL aanpassingen en wat andere verbeteringen. D4 is een wereld van verschil, de wereld is prachtig om langzaam te ontdekken, vooral de eerste indrukken zijn erg mooi.

Als je op youtube zoekt vind je vooral streamers en mensen die de top tier meta builds draaien, maar als je gewoon af en toe wat wil spelen is D4 ook prima. De main quest vond ik zelf wel iets korter dan de D2 questline. D4 heeft meer endgame dan D2, als is er van echte endgame geen sprake. Op een gegeven moment is je karakter "af". Met af bedoel ik dan: lvl 100, alle mythics die je nodig hebt, alles ge-masterworked op lvl 12, etc etc.

Mocht je D4 voor het eerst gaan spelen, wacht dan tot begin tweede week van oktober, dan komt de uitbreiding uit. Daar zit weer extra questline bij. Stap dan in, want dan kun je eerst de questline doen en daarna alle altars of Lillith gaan verzamelen, dat hoeft maar eenmalig namelijk. En dan is er nog de rep grind voor elke regio.

Daarna kun je als nieuwe speler wat meer endgame content gaan doen. De Altars unlocken namelijk extra stats die je nodig gaat hebben om het spel helemaal uit te kunnen spelen.

De nakomende seizoenen blijven bepaalde dingen unlocked zoals dus die Altars en bepaalde waypoints. Ik kan je aaraden om de map, de altars en dat soort zaken in de eerste playthrough volledig te doorlopen, dan hoef je dat de volgende seizoenen niet meer te doen.

D2 is vrij aftands kwa interface en hoe gebruiksvriendelijk het is. D4 ondersteunt ook een PS4 of XBOX controller, ik weet niet of D2 dat ook doet, maar in D4 is dat wel echt een groot pluspunt. Tot 2023 heb ik nog altijd D2 gespeeld, en dan de mod Median XL, maar nu ik D4 heb gespeeld kan ik niet meer terug. De controls van D2 zijn gewoon outdated.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:16

Lapras

Ice beam

Agree to disagree met bovenstaande. Ja, D2 is 24 jaar oud en op sommige punten erg verouderd. D2:R lost een aantal problemen op, maar niet alles. Het spel is in zijn core gewoon oud.

Daarmee is het niet slecht. Zeker niet als je het vroeger al gespeeld hebt. Dan zal je veel foutjes vrij eenvoudig kunnen vergeven. D2:R is echt nog gewoon erg goed. En werkt prima met controller.

D3 en D4 zijn andere games. Niet slechter, maar erg anders. Wat mij betreft te simplistisch en met onvoldoende afwegingen die je moet maken in je build en gear. Natuurlijk, je kan je damage verhogen door te min-maxen en daarmee hogere tiers bereiken, maar het voelt voor mij soms meer als een wiskundige puzzel dan als role playing. Je kiest een skill en bouwt daar je character omheen. Vervolgens loop je rond, druk je constant op dezelfde knop en gebruik je de rest op cooldown of bij een boss pack.

"Dat is in D2:R ook zo," zullen sommigen zeggen. En deels is dat ook zo. Maar voor mij voelt de varieteit als veel groter. Mijn laatste serieuze build had ik gebouwd om het Plague runeword heen met zijn -23% poison resistance (dragon claw, lightning sentry, venom). Je gear, je inventory, je skills, je stats - alles is een balans tussen damage, life, mana, resistance, +skills, FCR/FHR breakpoints. Dat klinkt wellicht ook als een wiskundige puzzel, maar voor mij het verschil is dat elke skill ook echt anders aanvoelt en dat je acitef gebruik moet maken van meerdere skills tegelijkertijd.

D2 heeft ook echt slechte kanten. De loot grind is te fors: als je solo speelt, zul je sommige items simpelweg niet krijgen. Traden kan online via websites, maar is een wereld op zichzelf en niet erg leuk om in te komen (en vervolgens best verslavend). De end game is zwak en kent weinig echte uitdagingen, al helpen Terror Zones hier wel weer bij. Je moet dus meer je eigen uitdagingen zien te creeren in plaats van een (wat mij betreft nietszeggend) level hoger te komen zoals in D3 en D4.

Mijn vrouw, die ik wat meer casual durf te noemen, vindt juist D3 en D4 erg leuk omdat het allemaal logischer is en het haar juist het gevoel geeft creatief te zijn in de keuzes die ze maakt. Het is net een ander publiek. En de couch co-op van D3 en D4 is erg prima. Zeker D3 heeft corona een stuk dragelijker gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:20:
Oh my god.. Ik zat in een hellfire gewoon toen de deurbel ging en ik town portal deed.. Kwam ik terug naar een return to main menu schermpje 8)7

RIP 76 Sorc
Ik heb een deja vu! Volgens mij niet de eerste keer dat dat je overkomt... ;)

Deurbel... townportal (mislukt)... terugkeren om te zien: RIP...

Doh!

Zonde man. ;) maargoed... gelukkig valt het levelen wel mee. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

RustStorm schreef op donderdag 12 september 2024 @ 14:35:
[...]

Ik heb een deja vu! Volgens mij niet de eerste keer dat dat je overkomt... ;)

Deurbel... townportal (mislukt)... terugkeren om te zien: RIP...

Doh!

Zonde man. ;) maargoed... gelukkig valt het levelen wel mee. :)
Klopt pre-season1 volgens mij hetzelfde probleem gehad.
Maarja het gebeurd ook ontzettend vaak dat het wel goed gaat dus blijf je toch daar aan vasthouden haha :P Ik wachte ook nog tot dat balkje een beetje liep dus heb geen idee waar het door fout ging.

Gelukkig levelt het nu een stuk sneller naar 76 dan eerder toen dat gebeurde :P

• JohnnyV76
Hmm dat is nog wel iets wat ik kan doen dit seizoen nu ik alle content op mn landslide/lightning storm druid gedaan heb..... proberen een hardcore char naar 100 te halen :)
Dan twijfel ik tussen opnieuw de druid build te doen (die ken ik nu goed) of voor de OP sorc lightning spear te gaan (voor de afwisseling) te gaan. @Ricmaniac welke build gebruikte jij met levellen? Op maxroll lijkt de chain lightning de beste te zijn voor levelling geloof ik?

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:18
JohnnyV76 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:20:
Hmm dat is nog wel iets wat ik kan doen dit seizoen nu ik alle content op mn landslide/lightning storm druid gedaan heb..... proberen een hardcore char naar 100 te halen :)
Dan twijfel ik tussen opnieuw de druid build te doen (die ken ik nu goed) of voor de OP sorc lightning spear te gaan (voor de afwisseling) te gaan. @Ricmaniac welke build gebruikte jij met levellen? Op maxroll lijkt de chain lightning de beste te zijn voor levelling geloof ik?
Ik heb een lightning spear build, maar het is toch opletten. Rond pit lvl 50 is het lastig. (Ik heb nog maar 1 mastery lvl 8 )
Ook eens een T6 Infernal Horde geprobeerd, maar helaas bij de 3 bosses lukte het niet. (Ik kreeg zelf een amper op 50%) Ofwel mis ik iets... Glyphs zitten op 15 en eentje op 21.
Misschien deze avond eens een groep zoeken die een tormented boss kan doen om een mythic item te krijgen.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:50

ChUcKiE

Dus........

Ik zit ook op zo'n punt, alleen dan wat lager. NM zit net iets over level 50, Pit onder level 20 :( Infernal Hordes level 3.
Ik zit nu dan ook gewoon vast. Heel af en toe dropt er iets met iets hogere stats, maar dan is het een flink werk en gok en erg kostbaar om daar de juiste tempering etc. op te krijgen.

Met de levels die ik nu aan kan duurt het allemaal heel erg lang om Glyphs en MW te levelen.

Helaas als barbarian niet een hele fijne build (Hota) en geen Mythics.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Boermansjo
Normaal op NM lvl 50 is tempering niet zo duur. Zelf is de gear nog niet 100%. Hier en daar kan ik wel nog wat extra crit krijgen.
Ondertussen toch blijven farmen voor de mastery en af en toe een NM voor de Glyphs. Ik zit nu rond de level 76. Lekker veel xp :)

• JohnnyV76
kan best een keertje wat boosten als je wil. Infernal Hordes T6 of 7 moet ik aan kunnen met iemand erbij. Weet eigk niet of de mobs dan veel meer HP hebben tov solo. Is iig een berg XP voor je.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:26
Mij mag je ook toevoegen: Leviathan#24929

Ik speel wel onregelmatig en op console (chat os gedoe) maar je kan me joinen wanneer ik online ben. T6-7 is geen probleem. T8 vermoedelijk ook niet maar duurt relatief lang(er).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JohnnyV76 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 15:20:
klopt die gebruikte ik ook ja

JohnnyV76 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 18:40:
kan best een keertje wat boosten als je wil. Infernal Hordes T6 of 7 moet ik aan kunnen met iemand erbij. Weet eigk niet of de mobs dan veel meer HP hebben tov solo. Is iig een berg XP voor je.
Hoe snel gaat boosten vanaf 1 naar een redelijk level? misschien dat ik toch dit seizoen weer een softcore poppetje er bij wil misschien. Ik roep het al zo vaak en val altijd terug naar hardcore XD maar misschien als ik eens goed geboost word dat ik het wel leuker vind hahah

• JohnnyV76
Ricmaniac schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:08:
[...]

Hoe snel gaat boosten vanaf 1 naar een redelijk level? misschien dat ik toch dit seizoen weer een softcore poppetje er bij wil misschien. Ik roep het al zo vaak en val altijd terug naar hardcore XD maar misschien als ik eens goed geboost word dat ik het wel leuker vind hahah
Helemaal van 1 weet ik niet precies... ik was volgens mij "al" level 18 toen ik op sleeptouw genomen werd. Wel meteen door de capstone dungeons gesleurd en WT4 in. Als een mob naar je niest ben je dood dus veel revives maar de levels vlogen er bij. Nu is het denk ik wel zo dat je in leven moet zijn om xp te krijgen (weet niet zeker). Volgens mij was ik op dag 2 al level 80+ met een paar uurtjes geboost worden. Dropte al zoveel 925 gear zo snel dat je echt even moet puzzelen wat je kunt gebruiken. Droppen ook veel uniques dus je hebt al snel gear voor je build. Battletag is Ixinix#2188. Wil ook best eens kijken hoe snel t nu gaat om iemand vanaf 1 te boosten. Ik vond het iig razendsnel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
Gisteren een paar keer met een groep Andariel tormented gedaan. Helaas geen mythic item gekregen.
Maar wel een unique die ik nog nodig had. De season quests zijn gedaan. Nu misschien een nieuw alt maken (of 2) voor die gratis mythic stones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royy90
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-10 18:21
Ik kan het zo 123 niet vinden maar ben benieuwd of iemand hier het weet of een idee heeft.

De level cap lijkt van 100 naar 60 te gaan. Ik heb nog drie trophies te poppen waaronder level 100 halen en potion maxxen(kan op lvl. 90). Als ze deze verandering gaan doorvoeren, worden de trophies dan aangepast of zijn ze unobtainable?

Wat gebeurd er overigens met het huidige level? Ik heb nu een level 53 character... blijft deze 53 of wordt deze terug gezet?

PSN Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

JSchut

.....

Ik had met de oog op de expansion en de level aanpassingen deze week toch maar even D4 opgestart om mijn Hardcore naar 50 te doen. Anders moet je straks misschien naar 60 voor de trophy.

Hierna een rogue gemaakt op season en daar lekker mee aangeklooit. Inmiddels al level 74.

Kom hier toch een stuk makkelijker weer in dan in POE.

Denk dat ik deze nog wel even 100 ga maken. Dan een korte pauze tot de expansion en seizoen 6 :)
Nu al zin in!

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:30
JohnnyV76 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 21:01:
[...]

Helemaal van 1 weet ik niet precies... ik was volgens mij "al" level 18 toen ik op sleeptouw genomen werd. Wel meteen door de capstone dungeons gesleurd en WT4 in. Als een mob naar je niest ben je dood dus veel revives maar de levels vlogen er bij. Nu is het denk ik wel zo dat je in leven moet zijn om xp te krijgen (weet niet zeker). Volgens mij was ik op dag 2 al level 80+ met een paar uurtjes geboost worden. Dropte al zoveel 925 gear zo snel dat je echt even moet puzzelen wat je kunt gebruiken. Droppen ook veel uniques dus je hebt al snel gear voor je build. Battletag is Ixinix#2188. Wil ook best eens kijken hoe snel t nu gaat om iemand vanaf 1 te boosten. Ik vond het iig razendsnel gaan.
Dat met die revives lijkt me geen goed idee met een HC char :+ (zoals Ricmaniac)

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
_Peter2_ schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:34:
[...]

Dat met die revives lijkt me geen goed idee met een HC char :+ (zoals Ricmaniac)
Het ging ook hierom :)
Ricmaniac schreef op donderdag 12 september 2024 @ 20:08:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
Vanmorgen eindelijk mijn amulet door kunnen rollen naar de max stats die ik wilde en heb nu voor mijn rogue een ammy met max frigid finesse en alchemical advantage :) Geen GA's helaas, maar verder nog wel tof.

Enige wat ik nu nog nodig heb is een goede bow met minimaal 2GA (dex en damage over time) want ik heb nu nog steeds een xbow met 2GA en ik heb per se een bow nodig om de attack speed (die is sneller, en vooral in dit geval belangrijk om de plek van de primary weapon attack speed die een grote invloed heeft op de berekening van de dmg van elke hit).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:00
Begin nu toch wel te wennen aan D4, komend van D3.
Behalve die one shots van bosses :)
Dit is ook wel een van de redenen dat ik nog SC speel ipv HC, beter voor mijn rikketik en gezinsleden.
Volgens mij is weer ruimte in de clan, request gedaan, battletag is KeesStolk#2698
Speel regelmatig en degene die mij bij D3 HC hebben meegemaakt, nooit te beroerd een handje te helpen.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
Ben ondertussen lvl52 op mn sorc in hardcore. Ben wel erg risico-mijdend haha. Ging op lvl 37 oid de worldboss doen maar daar gingen gewoon 3 anderen dood. Bleef lekker ver een beetje mn hydra's summonen en kiten die hap.

Moet nu eigk naar WT3 maar knijp m wel een beetje voor de capstone dungeon. Die blijft level 50 toch? Schaalt niet mee met je level als ik me niet vergis. Wellicht nog even een paar levels pakken voor de zekerheid en dan naar WT3. XP gaat niet zo snel meer in WT2 maja.. hc dus slow and steady is beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMu
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-10 08:06
Slow and steady is voor HC inderdaad het beste advies, ook Worldboss en Helltides kunnen risico's zijn.
inmiddels sorc en barb volledig 12/12 mw en nu weer terug naar SC om lillith te oefenen en pits te pushen (doel is T150) ondanks de late start dit seizoen door de vakantie heb ik toch weer een hoop plezier hoor met D4!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10 22:04
Is er iemand die met mij tormented bosses wilt doen? Ik heb het nodig om het seizoen af te maken. Ik heb de mats. Battle net id: jimbeam#21556

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
jim[beam] schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:32:
Is er iemand die met mij tormented bosses wilt doen? Ik heb het nodig om het seizoen af te maken. Ik heb de mats. Battle net id: jimbeam#21556
Als ik jou was zou ik ook de clan even joinen. Er zijn vast nog wel mensen online daar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
En dan een meer algemeen ding dat ik wilde delen voor iedereen.

Ik vond net nog deze handige tierlist voor de keuzes die je kunt maken bij Infernal Hordes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/742QW44xGrSkfJeQRVtAcuDHNZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEYw4iSqiTSPXG9IfgvUAgtZ.jpg?f=fotoalbum_large

Doe er allemaal je voordeel mee zodat je niemand teleur hoeft te stellen :P haha j/k ofc.

[ Voor 5% gewijzigd door Ohmarinus op 16-09-2024 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 12:58
Ohmarinus schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:41:

Ik vond net nog deze handige tierlist voor de keuzes die je kunt maken bij Infernal Hordes:
[Afbeelding]

Doe er allemaal je voordeel mee zodat je niemand teleur hoeft te stellen :P haha j/k ofc.
Ik dacht dat Exalted Hordes overal wel voorbij zou komen..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
mouzetc schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:53:
[...]

Ik dacht dat Exalted Hordes overal wel voorbij zou komen..
Sorry, wat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 12:58
Ohmarinus schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 07:44:
[...]

Sorry, wat bedoel je precies?
Exalted Hordes is degene dat je sneller events krijgt. MAAAAARRR ik heb de tabel helemaal verkeerd gelezen haha. Dacht dat het de beste combi's waren per tier, maar het zijn gewoon de beste clickables.

Signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naappie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-07 17:42
jim[beam] schreef op maandag 16 september 2024 @ 16:32:
Ik kan vanavond wel als je ze nog nodig hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
mouzetc schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 09:38:
[...]

Exalted Hordes is degene dat je sneller events krijgt. MAAAAARRR ik heb de tabel helemaal verkeerd gelezen haha. Dacht dat het de beste combi's waren per tier, maar het zijn gewoon de beste clickables.
Ahh ja zo, het is inderdaad van boven naar beneden.

De GOD tier is dus wat je altijd wil kiezen, maar als die keuzes er niet bij staan is dit een handig hierarchisch overzicht voor de beste alternatieve keuzes.

Zo kies ik ook altijd de 'Hellfire rains' want daarna krijg je de optie om die Hellfire rain ook weer Hellborne te laten spawnen :)

Als je een T8 speelt en je hebt altijd de hellborne en elite upgrades genomen, dan ga je dus boven de 1k aether uitkomen. Maar eigenlijk komt het zelden voor dat je echt goede keuzes krijgt. In het begin heb ik wel een paar keer 900+ gekregen voor een T7 bijvoorbeeld, maar na de tweede update van S5 heb ik nooit meer dan 700 aether verdiend per run omdat de keuzes gewoon altijd zo slecht waren.

Ondanks dat ik altijd de beste keuzes maak heb ik de helft van de runs dat ik steeds alleen maar mag kiezen uit de slechtste opties die maar aangeboden kunnen worden. Masses en Spires.. Echt zo om te huilen.

Verder handig om te weten, wat je kiest heeft invloed op de suggesties daarna. Als je masses kiest, dan zullen de volgende rondes een grotere kans hebben om ook opties te spawnen die te maken hebben met masses.

Daarom moet je altijd de keuzes maken die ten eerste het hoogst zitten, maar ten tweede ook van het type zijn dat je misschien in een volgende ronde wil hebben.

Soms heb je bijvoorbeeld "Slaying Hellborn Invigorates You", en dan twee opties met masses en spires. Dan moet je toch die Invigorates optie kiezen, ondanks dat je daar die ronde geen extra aether mee scoort omdat simpelweg kiezen voor een Hellborne-gerelateerde optie, de kans vergroot dat de rondes daarna iets voorbij komt aan keuze wat meer Hellbornes laat spawnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ohmarinus schreef op maandag 16 september 2024 @ 17:41:

[Afbeelding]

Geen slechte leidraad als je het anders niet snapt, maar ben het zelf niet overal helemaal mee eens.
Surging elite zou ik een rang omlaag zetten, zeker niet gelijkwaardig aan de hellborne opties.
Burning rain is zelf niet meer dan A tier, hij is alleen goed als je daarna burning hellborne kunt pakken.
A tier is trouwens niet echt een goede naam voor die tier, dat is de 'beter dan dogshit' tier. Al die opties die eenmalig 15 of 25 aether geeft, dat tikt voor geen meter aan. Die dingen kies je alleen om slechtere opties te vermijden.
Exalted hordes 1 keer pakken is inderdaad wel S tier, maar vaker dan dat pakken wordt steeds minder interessant. Vergis je ook niet in hoeveel het werkelijk helpt want het is dus alleen 'normal monsters' en je krijgt ook een hoop progress van niet normal monsters. Het is dus niet dat de events ook 50% sneller spawnen, alleen het deel van de progress die je van normal monsters krijgt gaat omhoog.
Aether rush zou ik naar A-tier (of beter dan dogshit) verplaatsen. Afhankelijk van je build kan het helpen om sneller dingen te killen en het heeft geen negatief effect op hellborne- en elite-spawnrate zoals de masses en spires opties wel hebben.
De masses zou ik zelf nog in een tussen-tier zetten tussen A en dogshit. Ja je wil ze vermijden maar ze zijn nog steeds heel veel beter dan spires. Masses kun je namelijk wel gewoon direct killen terwijl spires echt ruk zijn want ze kosten te veel tijd om monsters in die cirkel te lokken. En als ze veel spawnen dan heb je op een gegeven moment gewoon 4 spires in de 4 windrichtingen staan. Spires zijn echt avoid at all cost.

Ik ga er overigens wel even vanuit dat het niet recent gewijzigd is want ik ben 'on a break' van D4 tot VoH O-)
(en dan hopen dat ik me wel weer los kan rukken van FF XIV waar ik aan begonnen ben :X )

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:27
Zo net met mijn lvl 100 HC sorc eens gepushed.
- lvl 75 nm dungeons : check
- lvl 32 PIT : check
- Tier 4 infernal Hordes : check (maar wel eng)

T gaat me lekker!

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoricNormannum
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-04 15:01
Na lange tijd D3 gespeeld te hebben dan toch maar eens gestart met D4 en het bevalt erg goed. Is er nog ruimte in de GOT clan?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jim[beam]
Gisteren Uber duriel gedaan en vandaag ook nog. En mn eerste mythic sinds het begin van het spel: Harlequin Crest!!

En hulp gehad van een medetweaker voor Infernal Hordes Tier 7. Hartstikke bedankt!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-10 22:05
En nog een level 100 over de kling gejaagd, een druid dit keer met 2 ubers en een fists of fate met een prijskaartje van 1.000.000.000 lol.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/zH3GrRQ/IMG-0294.jpg

HC vind ik in principe erg leuk en je kunt vrij gemakkelijk risicoloos naar level 100. Maar als je tormented bosses of die Neatrion ofzo upgrades wil halen zonder meta build is het haast niet te doen. Dan kun je beter een meta build maken, materials en bosses farmen en dat weer overdragen of gebruiken op je niet meta build. Niet zo’n leuke gameplay loop tbh.

Seizoen is nu wel echt over voor mij. HC leuke ontdekking en zal ik later in seizoen 6 ook weer gaan spelen :)

• Ohmarinus
RoricNormannum schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 23:48:
Na lange tijd D3 gespeeld te hebben dan toch maar eens gestart met D4 en het bevalt erg goed. Is er nog ruimte in de GOT clan?
Gewoon opzoeken ingame en applyen toch? Of is het complexer? Kies dan voor de main clan, dus gewoon GoT.

Ik zou los gaan met S6.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:50

ChUcKiE

Dus........

Zo vanmiddag even met een willekeurige speler die Tormented bosses goed kon neerhalen (via Trade kanaal) 4 runs gedaan op mijn mats en ja hoor bij de vierde run een Doombringer!!
Mijn eerste Mythic item. meteen door de shredder en met 3 sparks die ik had een Shako gemaakt voor mijn Barb.

Hopelijk kom ik hiermee eindelijk over het punt heen om T4 hordes en hogere pits te gaan doen.

Ik twijfel alleen nog of ik Hota aanhoud, of toch maar weer terug ga naar WW.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Thalaron
Ik kan het zo 123 niet vinden, maar weet iemand of na einde seizoen 5 het LVL 100 (50) naar 60 direct volgt?

Voelt wel een beetje suf dat na de patch vrijwel alles direct waardeloos zal zijn. Ik lees in ieder geval dat je LVL 100 aangepast zal worden naar LVL50 met 200 paragon levels. Gelet op dat je LVL50 toegewezen krijgt, begreep ik elders dat bestaande gear dus aangepast zal worden naar item level 540, de nieuwe max op LVL50. Logisch, anders werkt niets meer.

Zouden Mythical items een uitzondering zijn denken jullie? Die zijn immers ‘altijd max item level’ en te gebruiken vanaf lvl 35..

Ps: gelet op mijn beperkte speeltijd en andere hobby’s geen zin om elke keer vanaf 0 te moeten beginnen. Niet dat dit veel boeit gezien loot reborn en nu straks weer alles opnieuw moet… maar iets met Glyps levelen…

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

• Ohmarinus
Thalaron schreef op donderdag 19 september 2024 @ 13:42:
Ik kan het zo 123 niet vinden, maar weet iemand of na einde seizoen 5 het LVL 100 (50) naar 60 direct volgt?

Voelt wel een beetje suf dat na de patch vrijwel alles direct waardeloos zal zijn. Ik lees in ieder geval dat je LVL 100 aangepast zal worden naar LVL50 met 200 paragon levels. Gelet op dat je LVL50 toegewezen krijgt, begreep ik elders dat bestaande gear dus aangepast zal worden naar item level 540, de nieuwe max op LVL50. Logisch, anders werkt niets meer.

Zouden Mythical items een uitzondering zijn denken jullie? Die zijn immers ‘altijd max item level’ en te gebruiken vanaf lvl 35..

Ps: gelet op mijn beperkte speeltijd en andere hobby’s geen zin om elke keer vanaf 0 te moeten beginnen. Niet dat dit veel boeit gezien loot reborn en nu straks weer alles opnieuw moet… maar iets met Glyps levelen…
Bedoel je in de eternal realm?
Ik denk dat die lvl 60 restrictie pas bij aanvang S7 wordt doorgevoerd in eternal, maar ik kan er naast zitten.

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Ik doet iets fout denk ik. Ik speel nu Barrage rogue. Heb deze build gevolgt.

https://www.icy-veins.com/d4/guides/barrage-rogue-build/

T6 hordes red ik maar net aan. De damage voelt gewoon als te weinig.
Heb zelfs al deze mytics:
- Harlequin Crest
- Tyrael’s Might
- Ring of Starless Skies

Alles op masterwork 8 of 9.

Iemand anders ervaring met deze build?

• Ohmarinus
JSchut schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:25:
Ik doet iets fout denk ik. Ik speel nu Barrage rogue. Heb deze build gevolgt.

https://www.icy-veins.com/d4/guides/barrage-rogue-build/

T6 hordes red ik maar net aan. De damage voelt gewoon als te weinig.
Heb zelfs al deze mytics:
- Harlequin Crest
- Tyrael’s Might
- Ring of Starless Skies

Alles op masterwork 8 of 9.

Iemand anders ervaring met deze build?
Ik zou kijken naar de Andariels Barrage guide op Maxroll:
https://maxroll.gg/d4/build-guides/andariels-puncture-rogue

En dan specifiek naar de 'Mythics Speedfarming' variant. Die zie je als je de tabjes aanklikt.

Voor mij was T7 hier kinderspel mee, net als Pit115.

Je hebt dan wel Andariels nodig, en uiteraard werken geen van deze builds goed als er uniques ontbreken zoals de Umbacrux en Fists of Fate met een fijne roll.

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Ohmarinus schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:45:
[...]

Ik zou kijken naar de Andariels Barrage guide op Maxroll:
https://maxroll.gg/d4/build-guides/andariels-puncture-rogue

En dan specifiek naar de 'Mythics Speedfarming' variant. Die zie je als je de tabjes aanklikt.

Voor mij was T7 hier kinderspel mee, net als Pit115.

Je hebt dan wel Andariels nodig, en uiteraard werken geen van deze builds goed als er uniques ontbreken zoals de Umbacrux en Fists of Fate met een fijne roll.
Dit had ik gezien idd. Maar mijn geluk is op denk ik haha. Gister de laatste twee tormented bosses dropte Ring of Starless Skies en Harlequin Crest.

Fists of Fate heb ik er een stuk of 6 van gehad maar allemaal lage rolls. en je moet toch wel richting de 300 zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
JSchut schreef op donderdag 19 september 2024 @ 15:48:
[...]

Dit had ik gezien idd. Maar mijn geluk is op denk ik haha. Gister de laatste twee tormented bosses dropte Ring of Starless Skies en Harlequin Crest.

Fists of Fate heb ik er een stuk of 6 van gehad maar allemaal lage rolls. en je moet toch wel richting de 300 zitten.
Volgens mij is de lucky hit roll belangrijker dan die 200-300 roll.
Edit: sterker nog, die damage roll heeft geen invloed op je andariel proc.

[ Voor 7% gewijzigd door Finraziel op 19-09-2024 16:21 ]

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boermansjo

Als het is zoals in de PTR, dan klopt het. De chars stonden op LVL50 met 200 paragon en de gear was ook aangepast. (Ik was wel een beetje geschrokken toen ik nog maar 750 damage zag staan...)
Sowieso was al de stuff gemarkeerd als "legacie" gear en kon je er weinig mee doen buiten nieuwe items zoeken.

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Finraziel schreef op donderdag 19 september 2024 @ 16:20:
[...]

Volgens mij is de lucky hit roll belangrijker dan die 200-300 roll.
Edit: sterker nog, die damage roll heeft geen invloed op je andariel proc.
Klopt maar in mijn huidige build wel als ik het goed gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

JSchut schreef op donderdag 19 september 2024 @ 17:00:
[...]

Klopt maar in mijn huidige build wel als ik het goed gelezen heb.
De lucky hitrol is alleen belangrijk als je echt voor de max gaat. Namelijk een nodig met GA en alle hits voor de upgrade en een godlike amulet. Voor de casual niet leuk om te farmen. Eigen ervaring :D. Als je attack speed verder goed is dan proct er genoeg. Ik farm T7 en alle tormented bosses met gemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
Cramthabam schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 09:46:
[...]

De lucky hitrol is alleen belangrijk als je echt voor de max gaat. Namelijk een nodig met GA en alle hits voor de upgrade en een godlike amulet. Voor de casual niet leuk om te farmen. Eigen ervaring :D. Als je attack speed verder goed is dan proct er genoeg. Ik farm T7 en alle tormented bosses met gemak.
Voor die Andariel mythics build (de aangeraden speedfarm en endgame versie dus) is een 2x crit genoeg op alle lucky hits als die lucky hits ook GA zijn op de Fistf of Fate en de legendary ring die ze gebruiken. Ik weet niet over welke specifieke build je het hebt, maar de guide is daar in ieder geval vrij specifiek over :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ohmarinus op 20-09-2024 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam

Cramthabam

Leef en laat leven

Ohmarinus schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:00:
[...]

Voor die Andariel mythics build (de aangeraden speedfarm en endgame versie dus) is een 2x crit genoeg op alle lucky hits als die lucky hits ook GA zijn op de Fistf of Fate en de legendary ring die ze gebruiken. Ik weet niet over welke specifieke build je het hebt, maar de guide is daar in ieder geval vrij specifiek over :)
Ik heb het over de max end game mogelijkheden. Dan heb je over de 200% lucky hit nodig en 9 levels op Alchemical Advantage. Dat is echt maxen van de build om de maximale Andarial procs te krijgen. Om te speed farmen, T7 en tormented bosses te doen is dit niet nodig. Wat ik probberde te zeggen dat niet echt alles max nodig is om het te laten werken en er lekker mee te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
Cramthabam schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:24:
[...]

Ik heb het over de max end game mogelijkheden. Dan heb je over de 200% lucky hit nodig en 9 levels op Alchemical Advantage. Dat is echt maxen van de build om de maximale Andarial procs te krijgen. Om te speed farmen, T7 en tormented bosses te doen is dit niet nodig. Wat ik probberde te zeggen dat niet echt alles max nodig is om het te laten werken en er lekker mee te kunnen spelen.
Dit klopt niet, hier zijn de juiste breakpoints:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G208UtonQJOSG-4gPyB5ufhjL50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Z1zhQxctA9z3qYBmcf9qAug.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam

Cramthabam

Leef en laat leven

Ohmarinus schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:23:
[...]

Dit klopt niet, hier zijn de juiste breakpoints:
[Afbeelding]
Euh watte? Dit omschrijft de breakpoints. Ik heb het over max end game. Mijn bericht komt er precies mee over een. En dan nog maals. Zelfs de breakpoints zijn niet allemaal nodig om er leuk mee te kunnen farmen. Iets minder werkt alles ook nog wel naar behoren om te speedfarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ohmarinus
Cramthabam schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 14:31:
[...]

Euh watte? Dit omschrijft de breakpoints. Ik heb het over max end game. Mijn bericht komt er precies mee over een. En dan nog maals. Zelfs de breakpoints zijn niet allemaal nodig om er leuk mee te kunnen farmen. Iets minder werkt alles ook nog wel naar behoren om te speedfarmen.
Onderbouw het dan eens goed. FYI: T150 push is niet de 'max endgame'. Die hele term max endgame komt in de hele guide niet voor.

Die T150 push is alleen geschikt voor pit pushing. De mythical endgame setup is de recommendation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam

Cramthabam

Leef en laat leven

Zie hieronder de uitleg van alles. Door de schrijver van de breakpoints waar je het screenshot vandaan haalt.

Terug naar de originele commentaar. Het is precies wat ik zeg. Je hebt een fist of fate nodig met GA lucky hit en dat moeten de upgrades er ook nog op vallen. Amulet nodig met juiste ranks Alchemical Advantage. Je hebt dat allemaal niet nodig om leuk te farmen. Ik heb zelf geen fist of fate met GA lucky. Build werkt er verder wel om maar is niet maximaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nog maar 18 dagen!!

Ik vermaak me ondertussen best met D3 op Nintendo Switch. 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bazziek
  • Laatst online: 18:34
Poops_McGhee schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:26:
Nog maar 18 dagen!!

Ik vermaak me ondertussen best met D3 op Nintendo Switch. 😁
D3 blijft geweldig om af en toe een paar dagen te spelen. En heerlijk op consoles ook inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bazziek schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 19:34:
[...]

D3 blijft geweldig om af en toe een paar dagen te spelen. En heerlijk op consoles ook inderdaad.
Speelt inderdaad nog heel leuk. Ik had niet verwacht dat hij zo lekker zou draaien op een Switch. Je zou bijna denken dat D3 ervoor gemaakt is 😄
Ben nu een lvl21 Wizard en het begint al best powerful te voelen. Heerlijk.

En ik kan weer wennen aan een follower voor in VoH. Als ze mercenaries in VoH ongeveer hetzelfde implementeren als followers in D3, dan is dat best handig om erbij te hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Poops_McGhee op 20-09-2024 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
Cramthabam schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 15:20:
Zie hieronder de uitleg van alles. Door de schrijver van de breakpoints waar je het screenshot vandaan haalt.

[YouTube: THE KING OF ROGUE - Andariels Barrage Full Build Guide - Diablo 4 Season 5]

Terug naar de originele commentaar. Het is precies wat ik zeg. Je hebt een fist of fate nodig met GA lucky hit en dat moeten de upgrades er ook nog op vallen. Amulet nodig met juiste ranks Alchemical Advantage. Je hebt dat allemaal niet nodig om leuk te farmen. Ik heb zelf geen fist of fate met GA lucky. Build werkt er verder wel om maar is niet maximaal.
Dit is het laatste wat ik er over zeg, maar die video is outdated. Getuige de changelog van de build:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H3D9BVJSsWEYTGvefrk0VHr8i8c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/78mrNj3JhmMxBuiLnGLPX5xW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
Meh.. loot ik net een Shard of Verathiel met 2 GA’s… GA op Attack Speed en Resource. En jawel… 200%(!!!). Zoveel droppen die dingen maar niet, en dit is mijn 2e met GA. 1e had 50%…

Bij aanvang van dit seizoen besloten verder te gaan op Eternal omdat elke keer helemaal opnieuw beginnen teveel tijd kost.

Maar tsja.. over 2 weken is dat ding zinloos.. beetje jammer. Ik heb hem maar even geupgrade omdat dit - tot zover ik weet - straks niet meer kan. 2x crit op AS en 1x op basic skill (2->4). Ben benieuwd of het nog bruikbaar zal zijn op LVL 60. Scheelt dat Barbarian 4 wapens kan dragen..

Maar goed. Van mij mag 2.0 wel droppen nu. Niet echt veel zinvols te doen buiten mats farmen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
Thalaron schreef op zondag 22 september 2024 @ 15:07:
Meh.. loot ik net een Shard of Verathiel met 2 GA’s… GA op Attack Speed en Resource. En jawel… 200%(!!!). Zoveel droppen die dingen maar niet, en dit is mijn 2e met GA. 1e had 50%…

Bij aanvang van dit seizoen besloten verder te gaan op Eternal omdat elke keer helemaal opnieuw beginnen teveel tijd kost.

Maar tsja.. over 2 weken is dat ding zinloos.. beetje jammer. Ik heb hem maar even geupgrade omdat dit - tot zover ik weet - straks niet meer kan. 2x crit op AS en 1x op basic skill (2->4). Ben benieuwd of het nog bruikbaar zal zijn op LVL 60. Scheelt dat Barbarian 4 wapens kan dragen..

Maar goed. Van mij mag 2.0 wel droppen nu. Niet echt veel zinvols te doen buiten mats farmen..
Ik neem zelf even helemaal een pauze, dan voelt het volgende seizoen altijd wat nieuwer. Ben eigenlijk nog nooit een heel seizoen doorgespeeld. Wel eens een keer later in het seizoen begonnen bij bijv D2 (MedianXL mod) en D3, en toen ben ik het seizoen daarna niet eens gaan spelen omdat ik geen zin had omdat ik dus geen pauze heb gehad.

Anyway, pauzes, ik kan ze van harte aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

Zou iemand mij kunnen uitnodigen voor de clan als daar ruimte is? Ik zou dolgraag samen wat willen runnen. Ben nu lvl 100 en the pit op lvl 90 is speelbaar maar ik heb nog genoeg af te vinden wat ik beter samen kan doen ;)

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 12:26

dat na een patch spul onbruikbaar wordt is toch al 3x voorgekomen.

Maar inderdaad, als het net als op de PTR gaat word je lvl 100 char lvl 50 en krijg je 200 parapoints (of meer). Je items worden gedowngrade, niet zo'n klein beetje ook.
De mythical items zijn wel te gebruiken inderdaad, maar ook de huidige mythicals tellen als legacy (je kunt er niets mee behalve gebruiken, dus niet uppen etc).

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Ik was laat dit seizoen en heb de afgelopen 2 weken gespeeld. Valt mij op dat in Tweakers 1 op de Playstation bijna nooit iemand online is.

Meeste wat ik heb gezien is 4 mensen tegelijk ingame.

Is dat omdat het nu einde seizoen is en was dat in het begin beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

JSchut schreef op maandag 23 september 2024 @ 10:50:
Ik was laat dit seizoen en heb de afgelopen 2 weken gespeeld. Valt mij op dat in Tweakers 1 op de Playstation bijna nooit iemand online is.

Meeste wat ik heb gezien is 4 mensen tegelijk ingame.

Is dat omdat het nu einde seizoen is en was dat in het begin beter?
Ik ben best veel online savonds, stuur maar een PM als je wat dingen gezamenlijk wilt doorlopen/boost nodig hebt of wat unique spullen wilt hebben. Zo tegen het einde van het seizoen geef ik mijn stash gratis weg of wellicht kunnen we wat ruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

siemenz schreef op maandag 23 september 2024 @ 12:41:
[...]

Ik ben best veel online savonds, stuur maar een PM als je wat dingen gezamenlijk wilt doorlopen/boost nodig hebt of wat unique spullen wilt hebben. Zo tegen het einde van het seizoen geef ik mijn stash gratis weg of wellicht kunnen we wat ruilen
Ben nu vooral mats aan het farmen voor de bosses. Die ben ik nu aan het soloen ipv een rota groepje.
Ben opzoek naar die mythic helm voor de poison build voor de rogue.

Ik dacht om de een of andere manier dat het seizoen tot 18 okt zou duren. Maar het is dus al 10 dagen eerdere af.

Dus wellicht ook maar even een pauze nemen en dan over 2 weken weer knallen.

[ Voor 6% gewijzigd door JSchut op 23-09-2024 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

JSchut schreef op maandag 23 september 2024 @ 13:29:
[...]

Die ben ik nu aan het soloen ipv een rota groepje.
wat is daar het voordeel van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

siemenz schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:03:
[...]

wat is daar het voordeel van?
Nou zou het dus liever in een rota groep doen met mensen uit de guild voor meer kans op mythics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:13
JSchut schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:33:
[...]

Nou zou het dus liever in een rota groep doen met mensen uit de guild voor meer kans op mythics.
Ik heb er een aantal gedaan via de Diablo 4 discord, redelijk makkelijk te vinden. Zo heb ik al 4 mythics in een run of 30 gekregen waardoor mijn andy rogue in principe compleet is. Alleen nog wat masterworking mats verzamelen om alles 12/12 te krijgen.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
ik moet zeggen dat ik het met een groep gezelliger vind naast de grotere kans op mythics drops. Met naappie heb ik vorige week een paar keer gespeeld en dit weekend met randoms. Ik heb nu 3 mythics. Ik wou dat ik het eerder had gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de bosses altijd solo gefarmed en heb meerdere mythics weten te looten. Rise of the Goblins heeft wel heel veel geholpen met mats farmen en RNG was ook aardiger.
Alle essentiële mythics meerdere keren kunnen looten en ook een aantal trash mythics. Ook heb ik niet meer dan 50 boss runs gedaan. Of er meer kans op mythics was geweest als ik dit in een rota gedaan had of niet, geen idee. Je kunt meer runs doen, maar of je een drop krijgt of niet, ligt meer aan RNG. En die kan heel slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:07
Poops_McGhee schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:02:
Ik heb de bosses altijd solo gefarmed en heb meerdere mythics weten te looten. Rise of the Goblins heeft wel heel veel geholpen met mats farmen en RNG was ook aardiger.
Alle essentiële mythics meerdere keren kunnen looten en ook een aantal trash mythics. Ook heb ik niet meer dan 50 boss runs gedaan. Of er meer kans op mythics was geweest als ik dit in een rota gedaan had of niet, geen idee. Je kunt meer runs doen, maar of je een drop krijgt of niet, ligt meer aan RNG. En die kan heel slecht zijn.
beetje statistiek zegt dat je met dezelfde materials 4x zo veel runs had kunnen doen in een rota. oftewel 4x zoveel kans had gehad. blijft random natuurlijk maar wel 4x zo veel kans gezien je 4x zoveel pogingen doet.

en het gaat best snel in zo'n groepje summon -> town -> summon -> town -> summon -> town -> etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:13
Crysania schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:29:
[...]

beetje statistiek zegt dat je met dezelfde materials 4x zo veel runs had kunnen doen in een rota. oftewel 4x zoveel kans had gehad. blijft random natuurlijk maar wel 4x zo veel kans gezien je 4x zoveel pogingen doet.

en het gaat best snel in zo'n groepje summon -> town -> summon -> town -> summon -> town -> etc..
je hoeft niet meer naar town he ;) gewoon ergens in een hoekje droppen wat je niet nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crysania schreef op maandag 23 september 2024 @ 15:29:
[...]

In m'n eentje gaat het het snelst. Meeste bosses liggen op Tormented al binnen 20 seconden al plat en alles wat dropt is 100% voor mij. En ik hoef er ook geen uren aan te besteden. Lekker snel je mats opmaken en klaar. Geen gezeik, geen gehannes met anderen die ook nog even moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:07
Poops_McGhee schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:23:
[...]

In m'n eentje gaat het het snelst. Meeste bosses liggen op Tormented al binnen 20 seconden al plat en alles wat dropt is 100% voor mij. En ik hoef er ook geen uren aan te besteden. Lekker snel je mats opmaken en klaar. Geen gezeik, geen gehannes met anderen die ook nog even moeten.
in de rotas die ik deed was het meestal ook in 20 seconde gedaan en er dropt uit 1 boss ook 4x zo veel he? er dropt de hoeveelheid die je nu ook krijgt maar dan dat X aantal personen dat mee doet.

enige wat NIET 4x dropt in rotas zijn die summoning mats voor andere tormented bosses die droppen alleen voor degene die de summon doet. de uniques / uber uniques etc droppen gewoon # x aantal mensen die mee doet en ieder krijgt zijn eigen loot.

tuurlijk is in je eentje sneller maar dan ben je daarna VEEL langer bezig met weer mats verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crysania schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:55:
[...]

in de rotas die ik deed was het meestal ook in 20 seconde gedaan en er dropt uit 1 boss ook 4x zo veel he? er dropt de hoeveelheid die je nu ook krijgt maar dan dat X aantal personen dat mee doet.

enige wat NIET 4x dropt in rotas zijn die summoning mats voor andere tormented bosses die droppen alleen voor degene die de summon doet. de uniques / uber uniques etc droppen gewoon # x aantal mensen die mee doet en ieder krijgt zijn eigen loot.

tuurlijk is in je eentje sneller maar dan ben je daarna VEEL langer bezig met weer mats verzamelen.
Dus, statistisch gezien is de kans dat een uber dropt nog steeds even groot. Het verschil zit hem dus in het aantal ubers? Of het er nou 1 of 4 zijn, de drop chance is dus net zo groot solo of rota? Begrijp ik het zo goed?
En ieder krijgt zijn eigen loot, dus welke uber er voor jou dropt is ook weer random?
Ik snap dat je lekker mee kunt rennen, zonder de mats te hebben, maar wie heeft er zin om uren per avond tormented bosses te doen? Ik ben ze na een half uurtje al meer dan zat 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Poops_McGhee schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:06:
[...]

Dus, statistisch gezien is de kans dat een uber dropt nog steeds even groot. Het verschil zit hem dus in het aantal ubers? Of het er nou 1 of 4 zijn, de drop chance is dus net zo groot solo of rota? Begrijp ik het zo goed?
En ieder krijgt zijn eigen loot, dus welke uber er voor jou dropt is ook weer random?
Ik snap dat je lekker mee kunt rennen, zonder de mats te hebben, maar wie heeft er zin om uren per avond tormented bosses te doen? Ik ben ze na een half uurtje al meer dan zat 🤣
Nee. Je bent bijvoorbeeld met z’n 4en. Je summoned alle 4 1 keer.

Dus vier kills voor maar 1 keer de mats. Dus 4 keer zoveel loot en dus 4x 7,5% kans op een mythic.

[ Voor 64% gewijzigd door JSchut op 23-09-2024 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JSchut schreef op maandag 23 september 2024 @ 18:34:
[...]

Nee. Je bent bijvoorbeeld met z’n 4en. Je summoned alle 4 1 keer.

Dus vier kills voor maar 1 keer de mats. Dus 4 keer zoveel loot en dus 4x 7,5% kans op een mythic.
Dat snap ik. Maar de kans dat een uber per summon dropped, is nog steeds hetzelfde. Je doet alleen meer runs met minder mats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz

siemenz

Koetje

Kan ik wellicht van iemand toegang krijgen tot de discord? pM me dan even voor m’n user name !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Poops_McGhee schreef op maandag 23 september 2024 @ 19:33:
[...]

Dat snap ik. Maar de kans dat een uber per summon dropped, is nog steeds hetzelfde. Je doet alleen meer runs met minder mats.
Klopt idd.

Mijn mats zijn nu op dus moet nu weer farmen. Ik denk dat ik nu 12 ubers heb gedaan. Ik had er dus 48 kunnen doen in een rota. Naja volgend seizoen maar eens kijken hoe dat gaat. Ook met de party finder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
Ik heb net even opgeruimd op Eternal. 2 tabs vol met mats 🫣😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Lees net dat je veel minder mats nodig gaat hebben in season 6. Gewoon het aantal voor de standaard summon aangezien er geen Tormented versies meer zijn maar ze meescalen met de nieuwe difficulty. Dus voor Duriel maar 2 Mucus-Slick Egg en 2 Shard of Agony. Teven komen de Stygian Stones hierbij ook ter vervallen en die worden ook uit de game gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:46

Freelance

(..)

Mijn seizoen zit er al een tijdje op, heb nog wat boss mats over. Wie kan ik daar blij mee maken?

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vandaag alleen even ingelogd om de season stash leeg te gooien. S5 is allang klaar voor mij, maar er zat nog heel veel unique zooi in de stash. Levert toch een leuk zakcentje op.

Nog een paar weekjes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vanavond even door @JohnnyV76 een boostje in Softcore gekregen :) binnen anderhalf uur ofzo naar level 70 en klaar om solo tier IV helltide al een beetje te runnen enzo :)

Moet mijn gear nog uitzoeken dus moet goedkomen want nu lukt het al aardig.

Voor Sorcerer weer gegaan. Ga wel de META build nu het seizoen nog maar eventjes is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Freelance

Freelance

(..)

Ricmaniac schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 23:03:
Voor Sorcerer weer gegaan. Ga wel de META build nu het seizoen nog maar eventjes is.
Ik game al bijna 30 jaar, maar leerde gisteren pas dat META een afkorting is voor 'most effective tactics available'

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Freelance schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:32:
[...]

Ik game al bijna 30 jaar, maar leerde gisteren pas dat META een afkorting is voor 'most effective tactics available'
Hahah ik game ook al 30 jaar en gebruik de term meta al sinds early league of legends dagen en heb zojuist van jou pas geleerd dat meta dat betekend hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Poops_McGhee schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 17:04:
Vandaag alleen even ingelogd om de season stash leeg te gooien. S5 is allang klaar voor mij, maar er zat nog heel veel unique zooi in de stash. Levert toch een leuk zakcentje op.

Nog een paar weekjes!
Goed idee! Ook direct even gedaan. Zowel mijn Season char/stash als de eternal stash even opgeruimt. Scheelt straks weer :)

Kleine pauze tot de DLC. Ben er nog niet uit wat ik ga spelen. Denk toch maar Spiritborn. Gewoon omdat het nieuw is. Al hebben alle classes natuurlijk nieuwe build mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyV76
Haha... ik gebruik t ook al jaren maar heb me ook nooit afgevraagd waar de afkorting voor stond. Dus ook nu pas geleerd _/-\o_

@Ricmaniac Ging lekker vlot gisteravond. Nog een paar levels erbij en dan kun je ook gewoon in leven blijven tijdens infernal hordes. Ik vermoed dat die toch t meeste XP (Experience Points voor degenen die dat nog niet wisten :P ) geven omdat de density van mobs zo hoog is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JSchut
  • Nu online

JSchut

.....

Meta is toch gewoon een engels woord en geen afkorting. Of is het daarom META (met hoofdletters) en is dat dus wat anders?

Edit: Ik ben overigens een oude man van 42 dus don't shoot me :P

[ Voor 58% gewijzigd door JSchut op 25-09-2024 09:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohnnyV76
Hmm je hebt wellicht een punt... vond dit net:

While some claim this meta is an acronym for Most Effective Tactic Available (a folk etymology), it is short for metagaming, using knowledge about the game itself to beat the “game” of mastering that game.

• Freelance

Freelance

(..)

JohnnyV76 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:57:
Hmm je hebt wellicht een punt... vond dit net:

While some claim this meta is an acronym for Most Effective Tactic Available (a folk etymology), it is short for metagaming, using knowledge about the game itself to beat the “game” of mastering that game.
Zo diep heb ik nou ook weer niet gegraven in de etymologie toen ik dat gisteren las op reddit :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Freelance schreef op woensdag 25 september 2024 @ 09:32:
[...]

Ik game al ruim 40 jaar. Begonnen in de speelhallen in de Pacman/Donkey Kong tijd, nog voordat er home computers en consoles waren.
Maar leer het dus vandaag.
Nooit te oud om te leren (en te gamen).

[ Voor 5% gewijzigd door Poops_McGhee op 25-09-2024 17:42 ]

Pagina: 1 ... 190 ... 214 Laatste