Level 100, levelen gaat snel zat dus heb gewoon daarop gefocust voordat ik builds ging proberen tenzij ik er echt al de gear voor had. Grootste deel naar 100 heb ik gedaan met een zelf bij elkaar gesprokkelde incinerate/hydra build, min of meer omgebouwd van de firewall build op maxroll. Dat omdat ik een goede flamescar gekregen had uit een van de caches. Hydra had ik een +2 heads temper op mijn offhand en de legendary aspect waarmee je een extra hydra kunt hebben. Daarbij had ik ook een Frostburn helemaal aan het begin gehad, level 17, die is bijna de hele weg aan gebleven omdat hij een 60% lucky hit freeze gaf, en een iceheart brais waardoor die bevroren poppetjes regelmatig nova's spawnden voor nog meer freeze. Daarmee konden de hydras het meeste grut instakillen en kon ik flink doorrennen en alleen bij elites even incinerate staan channelen.
Maar dat is dus helemaal omdat ik toevallig die items kreeg... Mijn advies is dus ook om gewoon te kijken wat je krijgt en daarmee naar level 100 komen voordat je echt heel strikt bepaalde builds gaat volgen.
Vergeet dus ook niet regelmatig om je triune chests maar ook je season journey rewards te halen en te openen. Ze levelen niet met je mee, dus gewoon meteen open maken.
Overigens ook als je eenmaal max rank bent in de triune quest blijf je chests verzamelen, net even gaan kijken en ik had er weer 4 klaar liggen.
Belangrijkste is de fractured winterglass met een 0,3 seconde roll op de conjuration cooldown op frozen orb explosion, in combinatie met de frozen orbit aspect die elke orb 3 keer laat ontploffen ipv 1.
Esu's heirloom is ook belangrijk. Ik begreep eerst niet goed hoe die werkt omdat ik over de implicit heen gelezen had... Ik heb er een met 39% of movespeed bonus added to crit, bijna max. Maar mijn standaard movespeed was best slecht, want geen extra movespeed temper op de esu's en de winterglass heeft ook geen movespeed. Maar de implicit zegt evade grants +125% movespeed (oftewel gewoon altijd de cap van 200%) voor 3 seconden. Dat is bijna net zo lang als de cooldown. Dus gewoon iedere keer evaden wanneer je kunt en je hebt bijna continue de volle crit chance buff.
Dit is belangrijk omdat de splintering energy aspect (waar de hele build op draait dus die is ook verplicht) werkt op crits, dus het is een 1 op 1 dps increase.
Ik heb nog geen fists of fate die ik goed genoeg vind om te gaan gebruiken, maar de guide op maxroll zegt ook dat je die eigenlijk pas wil gebruiken als je een hele goede vindt.
Denman schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 11:45:
Ik zat rond lvl 50 een beetje op een dood punt. Na chain lightning leveling (die inmiddels ook zwaar aan kracht had ingeboet) ben ik geswitched naar een Fireball build, maar uiteraard was mijn gear nog niet top. Ik deed dan ook weinig damage
Na een voor m'n gevoel eindeloze periode van 50 - 55 uiteindelijk op lvl 55 met wat upgrades de stap naar WT3 gemaakt en vond daarna vrij snel een Staff of Endless rage. Damn dat maakte een verschil! Ineens blies ik alles weer weg op het scherm. Heerlijk gevoel. Vanaf dat moment nog wat meer Sacred gear verzameld, op lvl 65 WT4 dungeon gedaan (walk in the park ook) en nu Ancestral aan het verzamelen. En dat gaat op zich best lekker, maar nu ik lvl 75 ben merk ik dat m'n damage weer wat terug loopt. En ondanks dat ik qua DPS behoorlijke wapen upgrades heb gevonden durf ik eigenlijk nog niet van m'n Endless Rage af, want die maakt volgens mij nog steeds verschil. Heb helaas nog geen Ancestral vervanger gevonden.
[...]
En dat brengt me dan weer bij jouw post, want ik heb in m'n stash nog een Winterglass liggen (maar nog geen Esu's). Ik vraag me dus af of het tijd is om te respeccen naar jouw build. Verder vind ik het ook lastig om te bepalen wat ik nu het beste kan doen. Ik doe nu vooral NM dungeons (lvl 35 nu) om glyphs te levelen en Helltides, maar misschien moet ik ook maar eens naar Infernal Hordes gaan kijken...
Heb je ook al een gloves of the illuminator? Toen ik die had ben ik overgestapt naar fireball terwijl ik nog geen staff of endless rage had. Toen die er eenmaal bij kwam was de damage increase wel insane, dus ik kan me voorstellen dat hij lang de beste keuze blijft bij levelen, maar ik zou het gewoon eens proberen om een ander wapen met hogere base damage te gebruiken en kijken wat het doet met je damage output. Als je NM35's doet dan zul je waarschijnlijk af en toe al wel 925 wapens zien vallen waarvan ik verwacht dat die die sacred staff wel eens weg zouden kunnen blazen.
Overstappen naar lightning spear zou ik zeker niet te snel doen. Hij is bizar sterk als alles begint te werken, maar voor dat punt kan het flink tegenvallen (niet zelf geprobeerd maar wel meermaals gehoord van mensen die door dat stuk heen moesten worstelen).
Nightmares was ik eerst ook aan het doen omdat het vorig seizoen nog de beste manier was en ik inderdaad ook mijn glyphs wou levelen... maar ik denk dat het niet de beste manier is. Ik heb het op een gegeven moment gelaten en ben gaan levelen in hordes en helltide. Dat ging prima ook al had ik geloof ik nog maar 1 glyph op 15 en als je op level 100 een van de builds echt een beetje op poten krijgt dan kun je waarschijnlijk al snel NM90/100 doen waardoor je véél sneller je glyph xp krijgt. Ik heb gisteren 'even' alles in mijn build van 15 naar 21 geleveld, koste ongeveer 3 runs per glyph op 100.