SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ruwweg deze:
https://maxroll.gg/d4/build-guides/blizzard-sorcerer-guide
Maar met wat wijzigingen, beetje afgekeken van Raxx zijn stream. Was live op Youtube aan het kijken maar heb een tweede scherm geopend en ben er frame voor frame doorheen gegaan toen hij zijn gear aandeed om het te zien
Verschillen in de skilltree (ik weet niet meer zeker welke ik al dan niet van Raxx afgekeken heb):
Devestation puntje verplaatst naar Fireball want ik wil de enchant.
Punt uit elemental attunement laat ik weg want lucky hit chance op Blizzard is sadness.
Dat puntje stop ik in Lightning Spear als extra bron van Vulnerable.
Inferno laat ik weg (snap die keuze in de guide niet echt, maar hij zegt ook het is bij gebrek aan beter... dan heb ik liever lightning spear)
En ik stop 3 puntjes in Icy Veil want langere barriers is makkelijker spelen.
En dan kom ik 1 puntje te kort... die heb ik nu weggehaald bij teleport, maar misschien verplaats ik het naar frost nova.
Bij gear pak ik een staff ipv wand + focus en stop glacial aspect daarop voor sterkere ice spikes.
Conceited gaat dan op mijn amulet voor meer damage met barrier active (bijna altijd).
...
Ok, wacht, ik ben dit aan het typen terwijl ik de build aan het vergelijken ben met mijn karakter en er zijn veel meer verschillen dan ik dacht
Eens kijken of ik het zelf in een planner kan gooien...
Ok, zoiets:
https://maxroll.gg/d4/planner/sei9d08n
Dit is een beetje een mengsel van wat ik werkelijk heb en wat ik liever zou hebben (zo zijn mijn ringen niet zo goed). Equip is grotendeels afgekeken van Raxx... Enige echte verschil is dat ik metamorphosis op mijn boots gegooid heb. Hij had er bounding conduit op volgens mij, maar die heb ik maar op minimaal level en -1 seconde is het voor mij niet waard. Als ik die ooit eens maximaal vind (-2,5 sec) dan wil ik die wel gebruiken.
Ik gebruik ook niet de teleport enchant want met juggernauts gaat de cooldown dan naar 32 seconden en zelfs met attacks reduce cooldown op je boots is dat echt te veel. Dus daarom metamorphosis voor een extra CC break en fireball enchant voor extra kaboom zonder 'on fire' effects op te moeten geven (en de paragon board aan te moeten passen).
Resource cost reduction vs resource generation maakt niet heel veel uit, de temper lande bij mij toevallig daar eerder op... maar ook geeft het je effectief een grotere manapoel.
Umbral zorgt er voor dat je bij gewoon mobbing nooit zonder mana zit, maar je moet hem wel net hebben want dat aspect kan zeldzaam zijn (ik heb hem max). Het speelt wel veel makkelijker dan als je met Prodigy steeds je resource moet aanvullen. En je hebt ook die Inferno niet nodig want je kunt gewoon non-stop blizzards gooien en het hele scherm vullen (events met continu spawnende monsters zijn echt heaven, gewoon in het midden staan en overal om je heen blizzards blijven casten en de XP bar vol zien lopen).
Paragon heb ik gewoon van Maxroll/Northwar overgenomen.
Dit is echt voor speed. Ik mis volgens mij aardig wat damage ten opzichte van de Maxroll build, hoewel hij weer damage opgeeft door een wand te gebruiken ipv staff dus weet niet zeker hoe het uit zou vallen.
Ik ben nog bezig mijn glyphs te maxen en doe momenteel nightmare tier 78 en daar vlieg ik nog steeds makkelijk doorheen (al spat niet meer alles direct uit elkaar zoals op lagere tiers, maar alsnog ren ik in een minuut of 3 door de meeste dungeons heen).
Ik twijfel nog of ik toch eens moet proberen 1 puntje terug te verplaatsen naar elemental attunement, misschien dat ik toch onderschat hoe vaak dat gebeurt als je blizzards heel veel vijanden aan het raken zijn... maar aan de andere kant heb ik eigenlijk nooit problemen met mijn defensive cooldowns, dus mwa...
De lucky hits die Northwar op verschillende items tempert snap ik niet, ik heb dat getest en die triggeren bijna nooit met Blizzard. Elemental attunment zou nog kunnen omdat die maar één keer hoeft te triggeren om je een defensive cooldown te resetten, maar iets als lucky hit to immobilize... ja als je 5 blizzards hebt die allemaal 20 vijanden raken dan zal het wel een keer triggeren... maar dan heb je één van die 20 vijanden ge-immobilized. Big whoop? Een vijand die waarschijnlijk sowieso al frozen of op zijn minst chilled was trouwens want dat doet blizzard wel heel snel, zonder tempers.
Hoe dan ook, hiermee was het bizar snel naar 100 levelen, dat zeker
Of het ook nog leuk is om verder mee te pushen moet ik nog even zien.
edit: Oh 1 toevoeging, alle +mana per second dingen zijn vooral om beter te zijn in bossing... Met umbral heb je dat eigenlijk niet nodig zolang je niet al te sterke groepen vijanden aan het mollen bent. Als je puur aan het speedrun-levelen bent kun je eventueel zelfs gewoon de boss overslaan. Ik vond het echter leuker ze wel gewoon te mollen en meer mana regen en mana cost reduction vertaalt rechtstreeks in meer blizzards die ik op de boss kan gooien en dus in sneller boss dood.
[ Voor 4% gewijzigd door Finraziel op 16-06-2024 17:37 ]
Gamertag: FinrazielNL
Stygian stones droppen overigens nog steeds zelden
[ Voor 15% gewijzigd door London op 16-06-2024 17:47 ]
Tesla M3LR '21
Maar ja dan krijg je ineens lol met de klasse en dus ook maar even met deze doorknallen.
Lijkt erop dat alles iets sneller neergaat, misschien die 108 vd week eens proberen en kijken waar het schip nu strand.
Tesla M3LR '21
Weet niet wat de stats zijn, maar is het niet veel goedkoper (incl mats) om er een te kopen? Een amulet zonder goede passives zijn sowieso niet zo duur om evt opnieuw te rollen.London schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:38:
Necklace rerollen is echt een ramp in D4Net ruim 100 rerolls (en dus iets van 500 miljoen gold) gedaan en 0x de passives die ik wil. Sowieso echt maar 2 of 3x de keus uit een passive.
Signature
Ja, al die guides ook waar dan in staat dat je een greater affix +skills met alle drie de MW crits er op wil... Gast, wat voor zwarte magie heb ik nodig om dat te krijgenLondon schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:38:
Necklace rerollen is echt een ramp in D4Net ruim 100 rerolls (en dus iets van 500 miljoen gold) gedaan en 0x de passives die ik wil. Sowieso echt maar 2 of 3x de keus uit een passive.

Daarom moet je nooit op skills rollen want die hebben ene kleinere kans om voor te komen. Je kunt beter een amulet vinden met de juiste passives en dan de stats rollen.London schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:38:
De kans dat je die krijgt is ook marginaal.... maar meer aanwezig dan het rollen van passives idd....Ohmarinus schreef op maandag 17 juni 2024 @ 14:29:
[...]
Daarom moet je nooit op skills rollen want die hebben ene kleinere kans om voor te komen. Je kunt beter een amulet vinden met de juiste passives en dan de stats rollen.
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Ik vind het ook een beetje vaag dat de exacte tijd niet is aangegeven. Afgelopen dagen meermaals naar gezocht.Thalaron schreef op maandag 17 juni 2024 @ 15:31:
Is de update al live? En zo ja, hoe staat het met de Uber Uniques? Zijn die mee aangepast? 😅
Sommige affixes welke je kunt rollen zijn zeldzamer dan anderen ja; Main star, armour en max life hebben de grootste kans en passives het minste.London schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:38:
Vind het zelf daarbij vooral jammer dat dit als je op dat vraagtekentje klikt met de mogelijkheden bij een reroll nergens wordt aangegeven.
Dat eerste had ik hierboven ook uitgelegd!mark schreef op maandag 17 juni 2024 @ 16:22:
[...]
Sommige affixes welke je kunt rollen zijn zeldzamer dan anderen ja; Main star, armour en max life hebben de grootste kans en passives het minste.
Vind het zelf daarbij vooral jammer dat dit als je op dat vraagtekentje klikt met de mogelijkheden bij een reroll nergens wordt aangegeven.
En dat tweede, ja helaas staat het er niet bij, maaaaaaar, inmiddels heeft men wel uitgevonden dat als je de possible affixes bekijkt in het enchant scherm, dat hoe lager ze op de lijst staan, hoe lager de bias is, dus hoe kleiner de kans dat je de affixes onderin de lijst krijgt
Toevallig mensen die mee willen doen?
[ Voor 19% gewijzigd door Jackson6 op 17-06-2024 19:20 ]
In ieder geval mijn Starless Skies wél 💪
Mijn LVL 97 Dust Devil WW barb kan nu, zonder incense… Tormented Duriel aan zonder echt risico.Jackson6 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 19:39:
Haha, gelijk een Starless Skies gedropt bij Duriel
Paar Tormented runs later: 2x GF. Helaas zonder GA, dus geen upgrade.. maar hey! 2x GF in een half uur tijd 🫣
Nu moet ik maar eens op zoek gaan naar een groepje dan om Uber Duriel runs te gaan doen. Heb het expres uitgesteld tot na deze update omdat ik al verwachtte dat meer mensen het nu aan zouden kunnen. Voorgaande keren trok ik steeds de kar maar helaas nog geen enkele uber gedropt.Thalaron schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:44:
[...]
Mijn LVL 97 Dust Devil WW barb kan nu, zonder incense… Tormented Duriel aan zonder echt risico.
Paar Tormented runs later: 2x GF. Helaas zonder GA, dus geen upgrade.. maar hey! 2x GF in een half uur tijd 🫣
Ik wil meedoen met duriel runsOhmarinus schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 07:43:
[...]
Nu moet ik maar eens op zoek gaan naar een groepje dan om Uber Duriel runs te gaan doen. Heb het expres uitgesteld tot na deze update omdat ik al verwachtte dat meer mensen het nu aan zouden kunnen. Voorgaande keren trok ik steeds de kar maar helaas nog geen enkele uber gedropt.
Pit in general is een stuk makkelijker dan eerst door de nerfspstalman schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:38:
Gister wat Stygian stones verkocht en met het gold bijna 100 pogingen op de Amu gedaan, maar helaas. 3 of 4x ook maar een skill gezien. En 109 pit ook gehaald, was makkelijker dan 108, vast geluk met boss
Ik kan nu t99 farmen voor mats in sub 3 minuten.
Hierboven werd ook al uitgelegd dat je niet op skills moet rollen omdat die een veel lagere kans hebben om te rollen. Het is helaas echt zinloos en zonde van je monies...pstalman schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 08:38:
Gister wat Stygian stones verkocht en met het gold bijna 100 pogingen op de Amu gedaan, maar helaas. 3 of 4x ook maar een skill gezien. En 109 pit ook gehaald, was makkelijker dan 108, vast geluk met boss
Dan probeer ik ook even online te zijn met mijn L100 nec... Ben wel net 100, maar heb wel wat mats om mee te nemenOhmarinus schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:29:
[...]
Kunnen we doen, ben nu nog niet on, en het zou handig zijn als we dan een clubje van vier bij elkaar krijgen! Denk dat ik er met een uurtje wel even aan ga wagen
Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.
Ik wil ook wel meedoen ik zal ff wat mats farmenOhmarinus schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:29:
[...]
Kunnen we doen, ben nu nog niet on, en het zou handig zijn als we dan een clubje van vier bij elkaar krijgen! Denk dat ik er met een uurtje wel even aan ga wagen
Sparhawk schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:30:
[...]
Dan probeer ik ook even online te zijn met mijn L100 nec... Ben wel net 100, maar heb wel wat mats om mee te nemen
Nahkriin schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:31:
[...]
Ik wil ook wel meedoen ik zal ff wat mats farmen
Ik heb jullie allemaal toegevoegd, Nahkriin zat al in mijn friends list. Sparhawk en Jackson nog niet online zien komen, dus ik wacht nog effeJackson6 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:54:
Ik heb nog 40+ Stygian Stones en 200+ Duriels mats, ben waarschijnlijk vanavond wel online, en ander morgenavond.
Ik kan in principe op alle avonden doordeweeks, voordeel van den lat-relatie.Ohmarinus schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:20:
[...]
[...]
[...]
Ik heb jullie allemaal toegevoegd, Nahkriin zat al in mijn friends list. Sparhawk en Jackson nog niet online zien komen, dus ik wacht nog effeGa ik ondertussen nog pit farmen in de hoop op stygian stones.
Ohmarinus schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:28:
[...]
Hierboven werd ook al uitgelegd dat je niet op skills moet rollen omdat die een veel lagere kans hebben om te rollen. Het is helaas echt zinloos en zonde van je monies...

Speel je wel diablo?
Wat moet je anders met je gold.
Ah ja dusOhmarinus schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:20:
[...]
[...]
[...]
Ik heb jullie allemaal toegevoegd, Nahkriin zat al in mijn friends list. Sparhawk en Jackson nog niet online zien komen, dus ik wacht nog effeGa ik ondertussen nog pit farmen in de hoop op stygian stones.
[ Voor 38% gewijzigd door pstalman op 18-06-2024 10:51 ]
Ja ik snap het punt ook niet helemaal.. De gamble maakt het ook leuk juistpstalman schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:48:
[...]
![]()
Speel je wel diablo?
Wat moet je anders met je gold.
Tesla M3LR '21
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ik heb meer dan genoeg necks met 1-2 passive… hoewel de meeste niet de gewenste, maar hét probleem is dat ze vaak met 2 onbruikbare andere stats komen.. tsja..London schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:52:
[...]
Ja ik snap het punt ook niet helemaal.. De gamble maakt het ook leuk juistIk heb al duizenden obols in necklaces zitten maar krijg er nooit 1 met 2 passives. Als ik het zat ben pluk ik er wel 1 van Diablo.trade maar voor nu blijf ik zelf nog wel ff gamblen
Ik ben redelijk tevreden over mijn huidige neck, maar 1 temper is compleet nutteloos. Dus tsja.. niet optimaal.
:strip_exif()/f/image/9WZYjuItESAW8rMYoLl0YlkF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Thalaron op 18-06-2024 11:56 ]
gelukkig krijg je bij salvagen weer een deel terug, maar fout met temper is bij mij al gelijk instant salvage.Thalaron schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:29:
[...]
Ik heb meer dan genoeg necks met 1-2 passive… hoewel de meeste niet de gewenste, maar hét probleem is dat ze vaak met 2 onbruikbare andere stats komen.. tsja..
Ik ben redelijk tevreden over mijn huidige neck, maar 1 temper is compleet nutteloos. Dus tsja.. niet optimaal.
[Afbeelding]
Normaal wel, maar heb simpelweg niets beters tot mijn beschikking 😅pstalman schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:09:
[...]
gelukkig krijg je bij salvagen weer een deel terug, maar fout met temper is bij mij al gelijk instant salvage.
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.
Ik ben lvl99 maar heb pas 1 stygian stone. Heb nog niet kunnen proberen om de tormented bazen te verslaan.Thalaron schreef op maandag 17 juni 2024 @ 20:44:
[...]
Mijn LVL 97 Dust Devil WW barb kan nu, zonder incense… Tormented Duriel aan zonder echt risico.
Mijn resistances zijn ook nog niet maximaal, maar gear is best aardig verder.
Helemaal zat om de grind weer aan te gaan en met niks thuis te komen. RNG is vreselijk kut en hyper demotiverend.
En kom niet aan met replies als "huh? ik heb er wel 80 in de stash zitten". Leuk voor jou, maar in mijn game is het ronduit slecht.
kill boss
exit
reset
weer moeten lopen
waarom kan je niet gewoon blijven summonen zolang je mats hebts

Langer bezig met reset en opnieuw naar altar lopen dan daadwerkelijk boss killen
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Ja dit is echt irritant, laat me gewoon aan de lopende band die bosses omleggen.Bokkie schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:34:
Wat ik irritant vind aan de mats grind is
kill boss
exit
reset
weer moeten lopen
waarom kan je niet gewoon blijven summonen zolang je mats hebts![]()
Langer bezig met reset en opnieuw naar altar lopen dan daadwerkelijk boss killen
En zonder mats grind vooraf. Gewoon de boss kunnen summonen en hopen dat je goeie loot hebt, wat meestal niet zo is. En dat is al demotiverend genoeg.Nahkriin schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:51:
[...]
Ja dit is echt irritant, laat me gewoon aan de lopende band die bosses omleggen.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Vind opzich die mats grind niet zo erg, het moet niet te makkelijk wordenPoops_McGhee schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:57:
[...]
En zonder mats grind vooraf. Gewoon de boss kunnen summonen en hopen dat je goeie loot hebt, wat meestal niet zo is. En dat is al demotiverend genoeg.
Maar dat hele tijd lopen etc is wel irritant.
Een beetje grinden vind ik niet erg, maar de verhouding van inspanning en reward vind ik, in mijn geval, vreselijk scheef.Nahkriin schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:06:
[...]
Vind opzich die mats grind niet zo erg, het moet niet te makkelijk worden
Maar dat hele tijd lopen etc is wel irritant.
Ze voegen de mogelijkheid om een uber te craften toe, strooien meer met mats (zo af en toe loot je wat van chests of elites), maar de droprate wordt slechts een ielepiet verhoogd. Waarom die droprate niet een stuk hoger maken?
Het is onderhand makkelijker om met 4 characters max Iron Wolf rep te farmen, dan een uber van een boss te looten, of welk andere lootable item/mob.
Direct geven hoeft van mij ook weer niet. Er mag best wat worden gedaan om iets te bereiken, maar dan moeten de kansen wel redelijk zijn. Een jaar grinden en 2x reward vind ik echt bijzonder mager en vooral niet leuk.Goldman schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:04:
Waarom geven ze niet gewoon gelijk alle ubers? Nog veel makkelijker. Geen effort geen reward. Maar dat is mijn PoV, ja voor casual gamers is dit gewoon kak. Hetzelfde als het temperen. Hoop dat het nog veranderd gaat worden maar ik vermoed van niet
Heb geen eieren en ik vertik het om die houtjes en potjes bloed te upgraden naar eieren. Daar word ik enorm simpel van.Jackson6 schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:41:
Mensen die zo meteen met een groepje Tormented Duriel willen doen?
Ik run tegenwoordig gewoon tormented Zir/Grigoire, scheelt een hoop werk
Hebben die dezelfde uber drop rate?Jack_Mojo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:43:
[...]
Heb geen eieren en ik vertik het om die houtjes en potjes bloed te upgraden naar eieren. Daar word ik enorm simpel van.
Ik run tegenwoordig gewoon tormented Zir/Grigoire, scheelt een hoop werk
Ik heb geen flauw idee, kon daar online ook niet echt een antwoord op vinden maar voor mij zijn de meeste (3/4) ubers bij de “lagere” bosses gedropt.
Ik kan daar ook aan mee doen, ik heb genoeg Stygs en Living steelJack_Mojo schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 18:47:
[...]
Ik heb geen flauw idee, kon daar online ook niet echt een antwoord op vinden maar voor mij zijn de meeste (3/4) ubers bij de “lagere” bosses gedropt.
Was vergeten hoe saai dat is... En nu de rest van de game zo amped up is voelt dat dubbel zo.
Nu ik op softcore alle classes op 100 heb wou ik toch nog een nieuwe poging op hardcore doen, dus ondertussen een necro lvl 57 of zo geloof ik en ben nou alle dungeons af aan het gaan. Ik blijf even lekker in WT3 tot ik de extra paragon allemaal heb... maar duurt lang
Oh ja, en toch ook maar de vessel of hatred expansion bundle gekocht op steam...
Battle.net was, weer, uitgelogd en werd een beetje moe van die launcher... en wou de game sowieso eigenlijk op Steam... dus heb ze maar beloond voor hun irritante launcher door ze nog een keer geld te geven

[ Voor 26% gewijzigd door Finraziel op 18-06-2024 18:55 ]
Ik heb wellicht 5 verschillende Uber Uniques, en recent dan 2 extra GF geloot, maar van de 1e 5 die ik er had, waren er 3 gecraft. Dus 12 characters geleveld en Wolf Quest afgerond.DennisCle schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:50:
[...]
Ik ben lvl99 maar heb pas 1 stygian stone. Heb nog niet kunnen proberen om de tormented bazen te verslaan.
Mijn resistances zijn ook nog niet maximaal, maar gear is best aardig verder.
Nu kost dat ook wel aardig wat tijd, maar wél garantie op een Uber Unique 🫣
:strip_exif()/f/image/KICcMCVFUHe3n60GNMCVYuTO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SLdfhWyC2EwAtofOainUSWDB.jpg?f=fotoalbum_large)
Een aantal stats (Elixir of Advantage II inbegrepen):
Attack Power: 28.145 | Armor: 9.688 | Life: 43.653 | All resistances: 70%
Attack Speed Bonus: 68% | Critical Chance: 25.3% | Vulnerable Damage: 1,634.1%
Dodge: 40.2% | Lucky Hit: 54% | Vulnerable: 33.3% | Immobilize: 26.8% | Daze: 24.6% | Freeze: 45.6%
Heartseeker: 16/5 | Dark Shroud: 15/5 | Victimize: 1,961% | Malice: 8/3 | Exploit: 7/3
Wat mij betreft zou dat wel iets mogen schalen met je level/ gear..
Ja dit issue heb ik ook elk item zonder ster instant trash hahaThalaron schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 00:16:
Wat op dit moment frustrerend is, is dat praktisch alle items die niet ten minste een GA hebben, trash zijn. En die droppen wat mij betreft wel erg weinig. Laat staan met meer dan 1 GA.
Wat mij betreft zou dat wel iets mogen schalen met je level/ gear..
Damn, nice hoor!Enigmus schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:55:
Zoals in vorige seizoenen begonnen met een Sorcerer, maar wilde de rogue proberen voor alle endgame content. De Heartseeker is nu klaar en absoluut een grote aanrader om te farmen en aan bossing te doen. Heb momenteel een setup waar nog aan kan worden gesleuteld, maar dan praten we meer over subtiele min-max taferelen. The build:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Een aantal stats (Elixir of Advantage II inbegrepen):
Attack Power: 28.145 | Armor: 9.688 | Life: 43.653 | All resistances: 70%
Attack Speed Bonus: 68% | Critical Chance: 25.3% | Vulnerable Damage: 1,634.1%
Dodge: 40.2% | Lucky Hit: 54% | Vulnerable: 33.3% | Immobilize: 26.8% | Daze: 24.6% | Freeze: 45.6%
Heartseeker: 16/5 | Dark Shroud: 15/5 | Victimize: 1,961% | Malice: 8/3 | Exploit: 7/3
Was naar je equip aan het kijken maar ik zou het meeste wel zo ongeveer god tier noemen, misschien alleen je wapens die wat minder zijn, en boots en de niet ga ring die gewoon goed ipv insane zijn
Wat ga drop rates betreft... Ja aan een kant vind ik de drop rate ook wel laag, maar aan de andere kant wil je ook voorzichtig zijn met alles te makkelijk maken. Ga's zijn niet per se nodig om je build goed te maken, het is gewoon de overtreffende trap om nog dat extra stapje te zetten. En maak je dat makkelijk bereikbaar voor iedereen, dan kun je op het punt komen dat mensen dat te snel bereiken en dan niks meer te doen hebben.
Ik kreeg trouwens het gevoel dat ik minder main stat op mijn gear kreeg gisteren... Meer mensen het idee dat er misschien gesleuteld is aan de gewichten van verschillende affixes op gear die dropt? Ik ben wel in wt3 aan het spelen met mijn lvl 60ish necro op hardcore (want nog steeds renown aan het verzamelen) dus misschien ligt het ook daaraan.
Edit: toevoeging wat betreft het makkelijk bereikbaar maken van super gear... Het valt mij al enorm mee hoe makkelijk masterworking is. Zoals ze het voor het seizoen beschreven had ik het idee dat alleen de echte blasters maximaal zouden masterworken maar het is veel bereikbaarder dan verwacht.
[ Voor 5% gewijzigd door Finraziel op 19-06-2024 08:42 ]
het heeft ruim een uur geduurd voordat het lukte maar de loot was best leuk
veel nutteloze loot maar een nieuwe tibaults will met een GA was wel leuk
ook de 2 ubers grappig (melted hearth en die staff) maar daar heb ik echt niets aan verder
Zou je denken, maar mijn bash-thorns barb komt niet verder dan pit lvl 60.Nahkriin schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:04:
[Afbeelding]
Zo mn 1e class is af![]()
Ik had als doel om met elke class pit 130 te kunnen clearen, dat is op Rogue inmiddels gelukt.
Volgende word denk ik barb dat moet niet zo'n probleem worden gok ik
Ik zal vast iets fout doen, maar ben er wel klaar mee. Terug naar Two Point Hospital en ik zie het volgende seizoen wel verschijnen
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ik denk dat je niet begrijpt dat mensen het niet per se mákkelijker willen, maar léuker. Grinden is niet zo'n issue, als het maar leuk en/of de moeite waard is. Verschillende mensen geven aan dat dit voor hen op dit moment niet zo is. Dat heeft niets te maken met effort/reward, maar slecht doordachte mechanics die voor spelers de lol uit het spel halen. Het spel op zichzelf is "de grind". Make it good.Goldman schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:04:
Waarom geven ze niet gewoon gelijk alle ubers? Nog veel makkelijker. Geen effort geen reward. Maar dat is mijn PoV, ja voor casual gamers is dit gewoon kak. Hetzelfde als het temperen. Hoop dat het nog veranderd gaat worden maar ik vermoed van niet
Edit: uiteraard is dit wél een effort/reward verhaal, maar niet eentje waarbij de spelers onredelijke verwachtingen uit wanneer het breed gedragen is. Het is eentje waarbij de reward veel te karig is.
[ Voor 11% gewijzigd door Klauwhamer op 19-06-2024 09:21 ]
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Doe je dan normale Duriel of Tormented? Want tormented is echt de betere optie. Zowel voor drops als voor hoeveel mats je ermee verbruikt in relatie tot de hoeveelheid drops die je krijgt.Poops_McGhee schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:30:
Gisteren even wat Duriel en Andariel runs kunnen doen. 40 runs, 0 ubers. Ik ben er eigenlijk wel weer klaar mee. Veel mats grinden, veel sub bosses killen, en dan in een jaar tijd wel twee hele 2 ubers kunnen looten.
Helemaal zat om de grind weer aan te gaan en met niks thuis te komen. RNG is vreselijk kut en hyper demotiverend.
En kom niet aan met replies als "huh? ik heb er wel 80 in de stash zitten". Leuk voor jou, maar in mijn game is het ronduit slecht.
En doe je solo of in groepsverband?
Moet haast wel, ik heb net voor de grap ff mn barb gepakt shako overgezet, mijn barb heeft meeste items 8/12 en 100 ging best vlot alleen boss duurde wat lang xDMad-Matt schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:12:
[...]
Zou je denken, maar mijn bash-thorns barb komt niet verder dan pit lvl 60.
Ik zal vast iets fout doen, maar ben er wel klaar mee. Terug naar Two Point Hospital en ik zie het volgende seizoen wel verschijnen
Ook Thorns Bash build.
Ik baal van de multidimensionale grind. Dat je dan eerst Varshan en Grigoire moet farmen voor je Duriel kunt doen.Klauwhamer schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:19:
[...]
Ik denk dat je niet begrijpt dat mensen het niet per se mákkelijker willen, maar léuker. Grinden is niet zo'n issue, als het maar leuk en/of de moeite waard is. Verschillende mensen geven aan dat dit voor hen op dit moment niet zo is. Dat heeft niets te maken met effort/reward, maar slecht doordachte mechanics die voor spelers de lol uit het spel halen. Het spel op zichzelf is "de grind". Make it good.
Edit: uiteraard is dit wél een effort/reward verhaal, maar niet eentje waarbij de spelers onredelijke verwachtingen uit wanneer het breed gedragen is. Het is eentje waarbij de reward veel te karig is.
En dan nog pits voor stygian stones...
En dat je dan beter een vol groepje met mats kunt vinden dan dat je het solo doet. Dat hele groep vinden (waarbij iedereen mats heeft en de tormented baas ook aankan) is me nog niet gelukt dit seizoen en ik weiger Discord te gebruiken.
Blizzard wil graag motiveren dat mensen in groepjes gaan spelen, maar ze faciliteren dan weer geen ingame platform om groepjes te vinden. Dat hele switchen uit de game en dan gedoe met groepjes maken en dat er dan toch iemand geen mats heeft ofzo, dat is zo onhandig.
Ze moeten ingame gewoon een soort opt-in maken waarbij je je mats alvast vastzet bij het 'inschrijven' en dat je dan automatisch bij mensen wordt gegrouped die bij de 'trials' hebben bewezen dat ze Tormented Duriel alvast konden soloen.
Ja het zou fijn zijn als ze het iets dichter in lijn brengen met elkaar... Op dit moment kost het 4 keer zoveel mats als je in je eentje de bosses doet ten opzichte van in een volle groep (voor reguliere drops, niet de mats voor duriel/andariel). Als je buiten een party al eens de helft van de mats nog maar zou moeten betalen dat zou veel schelen. Voor mijn part alleen voor solo self found karakters waarbij je dat bij character creation moet aangeven en dat trading uitgeschakeld is voor dat karakter.Ohmarinus schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:30:
[...]
Ik baal van de multidimensionale grind. Dat je dan eerst Varshan en Grigoire moet farmen voor je Duriel kunt doen.
En dan nog pits voor stygian stones...
En dat je dan beter een vol groepje met mats kunt vinden dan dat je het solo doet. Dat hele groep vinden (waarbij iedereen mats heeft en de tormented baas ook aankan) is me nog niet gelukt dit seizoen en ik weiger Discord te gebruiken.
Blizzard wil graag motiveren dat mensen in groepjes gaan spelen, maar ze faciliteren dan weer geen ingame platform om groepjes te vinden. Dat hele switchen uit de game en dan gedoe met groepjes maken en dat er dan toch iemand geen mats heeft ofzo, dat is zo onhandig.
Ze moeten ingame gewoon een soort opt-in maken waarbij je je mats alvast vastzet bij het 'inschrijven' en dat je dan automatisch bij mensen wordt gegrouped die bij de 'trials' hebben bewezen dat ze Tormented Duriel alvast konden soloen.
helemaal gelijk, maar het gaat zo snel via discord dat het best wel werkt.Ohmarinus schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:30:
[...]
....
En gebruik de Clan chat
Via HC werkt de trade channel hier gewoon voor.
Idem hier. In een grijs verleden heb ik nog wel Ventrilo/Teamspeak gebruikt toen ik nog endgame WoW deed maar ik weiger nu voor casual games naar wildvreemden te luisteren en spreken -- veel te intrusive en demanding. Dan maar niet.
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Normal en tormented. En ik speel solo. Voor groepsverband heb ik geen geduld.Ohmarinus schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:20:
[...]
Doe je dan normale Duriel of Tormented? Want tormented is echt de betere optie. Zowel voor drops als voor hoeveel mats je ermee verbruikt in relatie tot de hoeveelheid drops die je krijgt.
En doe je solo of in groepsverband?
Maar Blizz RNG en ik zitten elkaar al 18 jaar in de weg, hoor. We moeten elkaar niet, maar zijn wel aan elkaar veroordeeld.
je hoeft niet te luisteren/spreken. Er zijn gewoon chatkanalen waarin gespamt wordt "LFG Duriel 5x rota Patrick#1287", 10 sec later heb je minimaal 5 invites.Klauwhamer schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 12:47:
[...]
Idem hier. In een grijs verleden heb ik nog wel Ventrilo/Teamspeak gebruikt toen ik nog endgame WoW deed maar ik weiger nu voor casual games naar wildvreemden te luisteren en spreken -- veel te intrusive en demanding. Dan maar niet.
Oough dan is de noodzaak voor Discord nog pijnlijker.pstalman schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:01:
[...]
je hoeft niet te luisteren/spreken. Er zijn gewoon chatkanalen waarin gespamt wordt "LFG Duriel 5x rota Patrick#1287", 10 sec later heb je minimaal 5 invites.
Welke Discord gaat het hier over?pstalman schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:01:
[...]
je hoeft niet te luisteren/spreken. Er zijn gewoon chatkanalen waarin gespamt wordt "LFG Duriel 5x rota Patrick#1287", 10 sec later heb je minimaal 5 invites.
volgens mij heeft blizzard onlangs een URL gedeeld, zit niet op prive pc nu dus kan het niet checken.
Dit is de link naar de D4 Discord: https://discord.gg/SFzKPPajpstalman schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:40:
[...]
volgens mij heeft blizzard onlangs een URL gedeeld, zit niet op prive pc nu dus kan het niet checken.
zet het dan in chat? het is zoals gezegd echt maar een zinnetje in discord tikken en verder hoef je 0 sociaal contact te hebbenKlauwhamer schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:13:
[...]
Oough dan is de noodzaak voor Discord nog pijnlijker.
[ Voor 21% gewijzigd door Beavbusi op 19-06-2024 17:32 ]
Wapen was een hels karwei om de juiste tempers te krijgen. Heb zodoende 1 3xGA en 2 2xGA's bows gebricked. Heartseeker chance en Vulnerable damage zijn een must en alhoewel Vulnerable, op papier, een 1 op 4 kans is voelt het als een 1 op 8. Ben wel erg tevreden met de Amulet wiens brick geschiedenis ook tranen kent. Ring en boots kunnen zeker beter, maar de belangrijkste Heartseeker stats waren reeds bereikt:Finraziel schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:40:
[...]
Damn, nice hoor!
Was naar je equip aan het kijken maar ik zou het meeste wel zo ongeveer god tier noemen, misschien alleen je wapens die wat minder zijn, en boots en de niet ga ring die gewoon goed ipv insane zijn
/f/image/t3Bu48NqXdHmsXmsryUFEdro.png?f=fotoalbum_large)
Caltrops size en duration vind ik meer luxe dan noodzaak, mede omdat ik die roll niet kreeg toegewezen
Tot hoever raak jij in pit?Enigmus schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:32:
[...]
Wapen was een hels karwei om de juiste tempers te krijgen. Heb zodoende 1 3xGA en 2 2xGA's bows gebricked. Heartseeker chance en Vulnerable damage zijn een must en alhoewel Vulnerable, op papier, een 1 op 4 kans is voelt het als een 1 op 8. Ben wel erg tevreden met de Amulet wiens brick geschiedenis ook tranen kent. Ring en boots kunnen zeker beter, maar de belangrijkste Heartseeker stats waren reeds bereikt:
[Afbeelding]
Caltrops size en duration vind ik meer luxe dan noodzaak, mede omdat ik die roll niet kreeg toegewezen
Probeerde net 132 maar bosses hebben dan echt een triljard health lijkt wel haha.
Btw ik dacht caltrop duration juist prio was want dat blijft door stacken hoe langer mobs erin staan.
Ben met deze build bezig op m'n druid. Super tof en shiny met landslides & lightning storms. En het mooie is dat ik GR90's en tormented bosses net zo snel kan farmen als op m'n HS rogue
Tesla M3LR '21
Speel precies dezelfde, wat een verademing. Het overgrote deel van de druid end game builds spreken mij niet echt aan, maar deze is erg leuk.London schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 21:42:
https://mobalytics.gg/dia...b=gear-stats&variantTab=2
Ben met deze build bezig op m'n druid. Super tof en shiny met landslides & lightning storms. En het mooie is dat ik GR90's en tormented bosses net zo snel kan farmen als op m'n HS rogueAlleen defensives zijn wat minder dan rogue maar soit
Daarbij nog 1 rang omhoog bij het helltide mannetje en dan heb ik ook een Tyraels Might. Loopt gesmeerd dit seizoen.
Showoff!Poops_McGhee schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:30:
Gisteren even wat Duriel en Andariel runs kunnen doen. 40 runs, 0 ubers. Ik ben er eigenlijk wel weer klaar mee. Veel mats grinden, veel sub bosses killen, en dan in een jaar tijd wel twee hele 2 ubers kunnen looten.
En dan is het hier traditie dat ik een eind voor loop op mijn broer, hem meeneem naar de bosses en hij op de 1e poging direct een uber loot. Heel goed voor de motivatie om die ongein te farmen
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Die sparks gaan bij mij sowieso sneller/beter door nieuwe characters te levelen en dat vind ik leuker dan de grind voor boss materialen. Merk dat het level 100 / Pit 100 punt bij mij er al snel voor zorgt dat ik 'klaar' ben met dat poppetje en liever iets nieuws ga levelen. De minimale upgrades en het bricken daarvan wat 9/10x gebeurt zorgt bij mij voor meer jeuk dan plezierAngeloonie schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:31:
Volgens mij is het in plaats van Duriel of Andariel farmen sneller om alts te powerlevelen in groepjes en dan zo die gratis resplendant spark te claimen
Nieuwe characters levelen vind ik ook leuker, alleen heb ik 5 level 100s en niet een daarvan heeft een spark omdat ik helltide gewoon niet interessant genoeg vind om tot dat max level iron wolves te komenschaapiej schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:46:
[...]
Die sparks gaan bij mij sowieso sneller/beter door nieuwe characters te levelen en dat vind ik leuker dan de grind voor boss materialen. Merk dat het level 100 / Pit 100 punt bij mij er al snel voor zorgt dat ik 'klaar' ben met dat poppetje en liever iets nieuws ga levelen. De minimale upgrades en het bricken daarvan wat 9/10x gebeurt zorgt bij mij voor meer jeuk dan plezier
dat klopt, maar het probleem blijft dat als je hier mee klaar bent je verplicht ben om de mats te verzamelen.Angeloonie schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:31:
Volgens mij is het in plaats van Duriel of Andariel farmen sneller om alts te powerlevelen in groepjes en dan zo die gratis resplendant spark te claimen
Ik heb door 5 lvl 100 (of eigenlijk 6, als je 2de account meetelt) genoeg van die pots om Zir/Iceboss (10 stacks per pot en ook 10 stack Steel) te spawnen, maar heb daar gewoon geen zin in. Want erna moet je dan ook nog Ubers doen.
Dat gevoel is er gewoon niet om het te gaan doen, terwijl ik vroeger gewoon straight 5 uur Meph runs kon doen met alleen drink/rook pauzes.
En misschien is dit de hele reden wel, max char is gewoon einde._Peter2_ schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:47:
[...]
Herkenbaar, (of in elk geval dat minder geïnteresseerd raken in een char als hij max level is).
Maar het grinden van de Iron Wolf rep zou wat sneller mogen gaan. (En ik mis ook nog steeds een mogelijkheid om "in het veld" te controleren hoe mijn reputatie ervoor staat)
En in D2, duurt dat dan nog wel even. Of is het onmogelijk in een season (classic d2)
Als ik kijk hoeveel uur ik per char besteeds heb ik in D4 is toch wel helder dat mijn pre-season barb ver boven alles uit kwam omdat het toen dagen duurde om 100 te worden waar je het nu al in 5 uur ofzo kan doen (zie Rax op HC)
[ Voor 35% gewijzigd door pstalman op 20-06-2024 12:50 ]
Herkenbaar, (of in elk geval dat minder geïnteresseerd raken in een char als hij max level is).schaapiej schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:46:
[...]
Die sparks gaan bij mij sowieso sneller/beter door nieuwe characters te levelen en dat vind ik leuker dan de grind voor boss materialen. Merk dat het level 100 / Pit 100 punt bij mij er al snel voor zorgt dat ik 'klaar' ben met dat poppetje en liever iets nieuws ga levelen. De minimale upgrades en het bricken daarvan wat 9/10x gebeurt zorgt bij mij voor meer jeuk dan plezier
Maar het grinden van de Iron Wolf rep zou wat sneller mogen gaan. (En ik mis ook nog steeds een mogelijkheid om "in het veld" te controleren hoe mijn reputatie ervoor staat)
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Ben ook bezig met Tyraels Might te krijgen, speel nu nog de budget versie. GR100 is qua damage wel prima te doen alleen word je regelmatig geoneshot door allemaal shit, dus schiet niet echt op verder.Jack_Mojo schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:10:
[...]
Speel precies dezelfde, wat een verademing. Het overgrote deel van de druid end game builds spreken mij niet echt aan, maar deze is erg leuk.![]()
Daarbij nog 1 rang omhoog bij het helltide mannetje en dan heb ik ook een Tyraels Might. Loopt gesmeerd dit seizoen.
Tesla M3LR '21
De grote fail met de bosses nu is gewoon dat het extreem omslachtig is. Beast in the Ice is al helemaal idioot dat je eerst die dungeon heen moet, maar ook die andere bosses hebben gewoon een mechanisme nodig waarbij je zonder de dungeon te verlaten ze gewoon nog eens kunt spawnen.pstalman schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 12:46:
[...]
dat klopt, maar het probleem blijft dat als je hier mee klaar bent je verplicht ben om de mats te verzamelen.
Ik heb door 5 lvl 100 (of eigenlijk 6, als je 2de account meetelt) genoeg van die pots om Zir/Iceboss (10 stacks per pot en ook 10 stack Steel) te spawnen, maar heb daar gewoon geen zin in. Want erna moet je dan ook nog Ubers doen.
Dat gevoel is er gewoon niet om het te gaan doen, terwijl ik vroeger gewoon straight 5 uur Meph runs kon doen met alleen drink/rook pauzes.
M.a.w.: na de kill gewoon dat Altar terug en direct door naar de volgende.
Het voegt werkelijk niets toe om die dungeon er vóór te hebben en zorgt voor een zeer inefficiënte farm.
Als je die bosses gewoon aan de lopende band kunt blijven killen dan was het stukken beter.
Nu heb ik net als jij vele honderden summoning mats die ik niet gebruik, tenzij ik een specifieke unique nodig heb, omdat het gewoon veel te lang duurt allemaal.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Pit pushen vind ik niet zo boeiend omdat er te weinig voor terug krijgt en is niet efficient qua tijd. Traps gebruik ik alleen voor bosses omdat de rest snel dood gaat.Nahkriin schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 19:08:
[...]
Tot hoever raak jij in pit?
Probeerde net 132 maar bosses hebben dan echt een triljard health lijkt wel haha.
Btw ik dacht caltrop duration juist prio was want dat blijft door stacken hoe langer mobs erin staan.
:strip_exif()/f/image/jgXPKMeHTCK14P7UFQArUWf0.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Poops_McGhee op 21-06-2024 04:37 ]
Lekker gz!Poops_McGhee schreef op vrijdag 21 juni 2024 @ 01:35:
Zoals al vaker, klagen helpt. Ben Tormented Zir gaan doen en kom weg met een Grandfather. Dát had ik níet verwacht!
[Afbeelding]
Ja, is best leuk. Ik heb er alleen niks aan in deze build, maar misschien wordt het dan tijd om een Barb te maken en die in te zetten om Iron Wolves rep te farmen, om een 4e respendent spark te pakken en nog een uber te maken. S4 is nog lang....