Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:28

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ErikT738 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:27:
Is de loot die je krijgt gebaseerd op wat je speelt? Ik speel een Chain Lightning Sorcerer waar ik eigenlijk niet zo heel tevreden meer over was, en ineens vond ik een unieke ring die mijn Chain Lightning veel beter maakte. Verder heb ik alleen nog Rare en minder zeldzame items gevonden.

Overigens heb ik nog geen flauw idee hoe mijn damage precies wordt berekend en wat ik zou moeten doen om mijn spells sterker te maken. Momenteel pak ik gewoon de items met de hoogste getallen, op een paar uitzonderingen na (verhoogde movement speed of items die damage van core skills boosten). Gek genoeg heb ik een tijdje gehad dat ik twee keer kon dodgen maar is dat nu weer weg.
Nee, loot is volledig random.

Qua builds, zoek op internet een beetje uit wat je moet doen qua build met wat je zoekt.
Ik ben ook gegaan voor een lightning build (charged bolts), maar door een puntje te steken in Fire Bolt te stoppen en die in je Enchantment slot te stoppen en dan een item met "extra dmg to burning enemies" wordt je build ineens nog veel sterker.

Edit:
Of het was Fireball. Ik heb het spel niet bij de hand, dus weet even niet meer welke van de 2 het is.

[ Voor 4% gewijzigd door Mad-Matt op 02-04-2024 13:54 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:18
PTR lets go! Download started. Weer heel veel zin in Season 4. S3 heb ik overgeslagen dus ik laat me weer verbazen positief of negatief ;)

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Luxurydiver schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 19:27:
PTR lets go! Download started. Weer heel veel zin in Season 4. S3 heb ik overgeslagen dus ik laat me weer verbazen positief of negatief ;)
Hier sluit ik mij ook bij aan. Ik wil ook wel even gaan kijken op de PTR :) Last Epoch is wel weer even klaar en PoE league is vrij saai dus hopelijk kan D4 weer wat vertrouwen terug winnen met de changes.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk wel even naar Kripp of Raxx. Helemaal geen zin in een PTR te testen voor Blizzard. Gooi de game wel weer aan wanneer S4 er daadwerkelijk is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxurydiver
Net ff gespeeld helaas al 2x crashes. Heb gelijk al het nieuwe aangezet Raytracing, KB controils, Far viewpoint (merk ik nog niet heel veel van met uitzoemen, wellicht voor mijn doen niet ver genoeg).
Zie nu dat er weer een update binnenkomt. Wellicht fixt die de crashes.
Item stats zijn flink opgeschoond en de necro met zn minions is nog nooit zo sterk geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 21:58
PTR server runt smooth, even door de eerste 2 of 3 opdrachten en je kan in town lvl 100 worden.
Natuurlijk HC gekozen, nu kan het nog :D

Heb al een Pit gedaan, WB, Dungeon en de nieuwe Helltide, waar het af en toe net goed ging.
Wat een mobs soms ineens daar, maar de snoepjes droppen een stuk minder.
Ben https://www.icy-veins.com...ap-quake-barbarian-build/ deze aan het doen, net pas de eartquake aspect kunnen plaatsen :D
Ging nu al redelijk, dus morgen nog beter

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
Gisteren avond en vanochtend nog even de PTR opgestart en wat gespeeld met de settings. Het ziet ernaar uit dat Raytracing met DLSS de game soms laat crashen. Ook vreemd dat ik slechts 60fps kreeg met Raytracing aan zonder DLSS op mijn 4090. Er is nog werk aan de winkel daar.
Vind de Helltide mechanics vele malen leuker geworden doordat ze elementen van S2 erin verwerkt hebben. Ook de drops zijn verbeterd.
Als Necro summoner is het nu eindelijk de game geworden welke ik gewenst had toen D4 net uit kwam. Een Necro wil ik namelijk niet als een fulltime archer spelen (spearbuild).
Verbeterd is dat naar ik meen alle stats op je armor pieces ook op alle minions komen - 100%.... dit bied vele mogelijkheden voor hele vette minion builds.
Heb niet gelijk op de button lvl me naar 100 gedrukt, daar ik de lvling experience wilde testen. Heb nog niet de mages spear build unlocked, maar dit kan natuurlijk de nieuwste OP build worden, als je de warriors als shields inzet. en 4 mages plus jezelf spears laat schieten...
Ook leuk is thorns opjezelf ;) want dan heb je plots 8x dit ook in het veld rondlopen ;)
Ga vanavond weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-10 09:18
Ik ben een beginnend diablo speler en ben bezig met mijn Druid build. Ik zit nu op level 15 en weet niet zo goed wat ik met al mijn skill points aan moet. Ik heb al online gekeken voor wat meer uitleg alleen kom geen handige sites tegen. Sowieso is de game best wel overweldigend en voor mijn gevoel doe ik maar wat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18:50
rutgergron schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:50:
Ik ben een beginnend diablo speler en ben bezig met mijn Druid build. Ik zit nu op level 15 en weet niet zo goed wat ik met al mijn skill points aan moet. Ik heb al online gekeken voor wat meer uitleg alleen kom geen handige sites tegen. Sowieso is de game best wel overweldigend en voor mijn gevoel doe ik maar wat.
Maxroll.gg heeft fijne guides.

Na wat beelden van de PTR te hebben bekeken besloten om het volgende seizoen een kans te geven.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/2f3bcx.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:39
Mad-Matt schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:47:
Qua builds, zoek op internet een beetje uit wat je moet doen qua build met wat je zoekt.
Ik ben ook gegaan voor een lightning build (charged bolts), maar door een puntje te steken in Fire Bolt te stoppen en die in je Enchantment slot te stoppen en dan een item met "extra dmg to burning enemies" wordt je build ineens nog veel sterker.

Edit:
Of het was Fireball. Ik heb het spel niet bij de hand, dus weet even niet meer welke van de 2 het is.
Kennelijk is de boodschap van de quest voor het Enchantment slot bij mij nooit getriggered, ondanks dat de quest wel in mijn log stond. Ik heb nu inderdaad Fireball aan mijn Chain Lightning gehangen en het werkt fantastisch. Alleen tegen single targets moet ik nog wat beter worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

ErikT738 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:26:
[...]

Kennelijk is de boodschap die de quest voor het Enchantment slot bij mij nooit getriggered, ondanks dat de quest wel in mijn log stond. Ik heb nu inderdaad Fireball aan mijn Chain Lightning gehangen en het werkt fantastisch. Alleen tegen single targets moet ik nog wat beter worden.
Vaak is het bij Sorcerer een keuze tussen single target en groups. Ik heb gefocust op groups waardoor bazen wat langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rutgergron schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:50:
In het begin is maar wat doen net aan te raden wat mij betreft. De game is niet moeilijk op world tier 1 en eigenlijk alles werkt wel tot op zekere hoogte. Ik zou als ik jou was gewoon lekker van alles uitproberen, skills verwijderen is goedkoop genoeg dat je je daar niet druk om hoeft te maken. Alleen als je tegen problemen aanloopt of later als je meer de endgame in gaat zou ik echt naar builds online gaan kijken.

Wat stats op je items betreft zou ik me ook nog niet zo druk om maken. Die eerste 50 levels of zo wil je grotendeels gewoon de hoogste dps cijfers op je wapen en voor de rest maakt het al minder uit. Armor is wel belangrijk maar als je eenmaal gele items hebt zou ik die niet meer vervangen voor blauw of wit. Op hoger level worden de precieze stats belangrijker, maar dat is op dit moment ook nog erg complex. We zitten momenteel te wachten tot we half mei de item rework krijgen en dan zou het een stuk beter te begrijpen moeten zijn (wat nu op de ptr, de test server, getest wordt).

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:45
Heb Diablo 1 helemaal kapot gespeeld vroeger. Iets met jong en veel tijd. Diablo 2 wat minder en nooit uitgespeeld. Act 3 is het verste. Was ondertussen al wat ouder en ik kan me er echt niet toe zetten om een build te bedenken.
Diablo 3 heb ik dan wel uitgespeeld en was vermakelijk.
Ben nu begonnen met Diablo 4, maar hier ook veel te veel mogelijkheden en keuzes. Heb een sorceres aangemaakt en een build van internet afgehaald. Kan me daar echt niet meer toe zetten. :+
Speel ook eigenlijk voor het verhaal en de nostalgie denk ik. :P

Maar eerlijk is eerlijk, ik heb datzelfde probleem al met Mario Kart en de keuzes voor je karts/motoren.
Speel gewoon met de standaard kart, wielen en glider. Kies een character voor mijn speelstijl en that is it.

D4 ziet er wel mooi uit overigens en speelt best goed weg.

Wat me wel opvalt, maar dat was al vanaf D2, is dat het klikken op vijanden tijdens gevechten er vaak in resulteert dat je character alle kanten op rent. Nu werk je natuurlijk met shift om stil te blijven staan, maar dat was bij D1 totaal niet zo. Dat zal ook een mijn probleem zijn zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-10 09:18
Hoe vertaald mijn stats tot hoevaak ik mijn vijanden moet raken voordat ie dood is? Ik kan dit niet ergens terugvinden. Nu upgrade is steeds alles maar snap de logica er nog niet achter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
rutgergron schreef op woensdag 3 april 2024 @ 12:57:
Hoe vertaald mijn stats tot hoevaak ik mijn vijanden moet raken voordat ie dood is? Ik kan dit niet ergens terugvinden. Nu upgrade is steeds alles maar snap de logica er nog niet achter.
Met de manier hoe het spel werkt is dat ook bijna niet te vinden/uit te vogelen.

Het is een optelsom dan base dmg, chc, chd, vulnerability dmg, overpower dmg, de skills die je gebruikt en dan ook nog eens welk karakter je gekozen hebt.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:03

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

DaWizza schreef op woensdag 3 april 2024 @ 13:05:
[...]

Met de manier hoe het spel werkt is dat ook bijna niet te vinden/uit te vogelen.

Het is een optelsom dan base dmg, chc, chd, vulnerability dmg, overpower dmg, de skills die je gebruikt en dan ook nog eens welk karakter je gekozen hebt.
En die optelsom wordt afgezet tegen een andere variabele met tig onderliggende variabelen: de mobs waar je mee te maken hebt. De health pools en weaknesses verschillen nogal.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Blizzard zou Raxx als QA tester moeten aannemen, hij somt echt veel goede punten op maar blijft ook heel objectief.

Eerste signalen in ieder geval positief, goed om te zien (y)

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
Heb al filmpje van een Helltide Run, en bezig om 1x duriel te kunnen spawnen.
Gaat soms net goed :D
Als ik varshan mats heb en duriel neer erna zal ik de links delen :D

Hier de link naar de PTR Playlist
https://youtube.com/playl...Xy_n0Zn6S0&feature=shared

In Pit lvl 5 was vond ik het nog redelijk meevallen, maar in 6 toch af en toe even steeds net OK :F
Er droppen op 5 net zoveel vd dingen als op 6, dus blijf wel bij 5 tot alle items 1x geupped zijn.

Maar dit is lijkt een compleet ander spel, het enige wat hetzelfde eruit ziet zijn de graphics.
Hopelijk dat met de dmg nerfs in de afgelopen maanden nu elke build werkt met 1 stat minder als je de stap van wt3 naar 4 wil doen.

[ Voor 68% gewijzigd door pstalman op 03-04-2024 19:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:57
London schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:56:
[YouTube: The State of Diablo 4 Season 4 PTR]

Blizzard zou Raxx als QA tester moeten aannemen, hij somt echt veel goede punten op maar blijft ook heel objectief.

Hij wordt ook zo lekker pissig als kijkers hem verwijten een mierenneuker te zijn :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gister even wat gespeeld en het lijkt mij een positieve upgrade aan de game.

Ik zag tijdens een legion-event een Druid met een scherm vol tornados, hij was ongelooflijk sterk. Weet iemand wat voor build dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:06
Nog even wat noob vraagjes aangezien ik er al sinds launch uit ben.

Op advies hier toch nog even verder gegaan met met non-seasonal om alle renown te halen om zo sterk aan S4 te kunnen beginnen.

Het valt me op dat levellen erg traag gaat, ben nu lvl65 met een sorc en heb een prima build om alles snel te clearen op world tier 3. Naast het renown sprokkelen doe ik af en toe wat hell tides en van die nightmare dungeons. Deze kan ik clearen tot level 19 maar zelfs dan gaat het levellen erg traag, misschien 1 level per avond spelen? Kan dit efficienter?

Daarnaast vraag ik me af of non-seasonal nog dezelfde builds heeft als toen het begon of hebben items nu de specs van het laatste afgeronde season en dus S2? Als non-seasonal nu S2 specs heeft dan kan ik even een guide zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Mad-Matt schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:35:
Gister even wat gespeeld en het lijkt mij een positieve upgrade aan de game.

Ik zag tijdens een legion-event een Druid met een scherm vol tornados, hij was ongelooflijk sterk. Weet iemand wat voor build dit is?
De build heet heel verrassend: tornado druid :+
Ik vermoed degene in human form, het kan ook in werewolf.
Malt007 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:51:

Op advies hier toch nog even verder gegaan met met non-seasonal om alle renown te halen om zo sterk aan S4 te kunnen beginnen.

Het valt me op dat levellen erg traag gaat, ben nu lvl65 met een sorc en heb een prima build om alles snel te clearen op world tier 3. Naast het renown sprokkelen doe ik af en toe wat hell tides en van die nightmare dungeons. Deze kan ik clearen tot level 19 maar zelfs dan gaat het levellen erg traag, misschien 1 level per avond spelen? Kan dit efficienter?

Daarnaast vraag ik me af of non-seasonal nog dezelfde builds heeft als toen het begon of hebben items nu de specs van het laatste afgeronde season en dus S2? Als non-seasonal nu S2 specs heeft dan kan ik even een guide zoeken.
Het snelst level gaat op Torment 4 met elixirs (want extra XP)
De seasons hadden over het algemeen specifieke builds die werkten met wat er op dat moment beschikbaar was. Alle seasonal spul is er in non-seasonal/eternal realm uit, dus zul je een iets andere build moeten zoeken.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:58

Freelance

(..)

Gisteren ook even opde PTR gekeken.
  • Helltides zijn echt fun geworden, lijkt veel op de blood harvests van s2
  • Boss materials droppen links en rechts
  • Crafting is een stuk beter geworden, ze hebben inspiratie opgedaan bij Last Epoch. Wel al m'n eerste item gebrickt :)
  • item stats zijn een stuk overzichtelijker geworden
  • Codex is een verademing, gewoon je aspects levelen
Enige wat ik momenteel nog mis is een armoury idee, waardoor je paragon boards and skill trees kan saven / resetten.

Vanavond nog even de pit in om deze te bekijken en de benodigde mats voor mastering te beijken. Daarna vind ik het wel mooi geweest tot de start van s4. Dan m'n laatste class levelen die ik nog niet gespeeld heb; sorcerer.

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freelance

Freelance

(..)

Met season 4 krijg je ook meer xp bonus per world tier.

Mijn lvl'ing per season tot nu toe:
- S1: Alles en nog wat
- S2: Whispers / blood harvest / NM
- S3: Season zone / Vaults
- S4: Helltides / NM / S4 content (?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Bij D3 was het zo dat bij de start van de nieuwe season alles van de oude gedropt werd in "non-season".
Gok dat het bij D4 hetzelfde is, maar heb S2 niet gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
London schreef op woensdag 3 april 2024 @ 15:56:
[YouTube: The State of Diablo 4 Season 4 PTR]

Deze net helemaal gekeken. Goeie video. Toch blijft het langzamerhand de goeie kant op gaan :)

Hoop wel dat ze naar sommige van Raxx zijn adviesen luisteren. of in ieder geval over nadenken want ben het met hem eens. (bijv over die gele items in de hoogste tier)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:39:
[...]

Deze net helemaal gekeken. Goeie video. Toch blijft het langzamerhand de goeie kant op gaan :)

Hoop wel dat ze naar sommige van Raxx zijn adviesen luisteren. of in ieder geval over nadenken want ben het met hem eens. (bijv over die gele items in de hoogste tier)
Het lijkt inderdaad de goede kant uit te gaan. Ik heb heel weinig ‘vertrouwen’ in Blizzard en het verleden leert dat ze zeer goed zijn in fuckups en zaken totaal verkeerd op te kunnen pakken.
Als ze het waar gaan maken met S4 zou dat top zijn en ben ik van de partij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
Op de PTR heb ik GoT Clan gemaakt, reageer ik niet snel op join request, stuur hier dan een DM of mention mij

Barb neer bij zo'n spawn area in helltide, was fun nu nog even softcore

[ Voor 25% gewijzigd door pstalman op 04-04-2024 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luxurydiver
Heb nu 3 dagen aan de PTR gesnuffeld en kan zeggen dat ik erg uitkijk naar S4. Ik stop er nu mee, want je kan wel gaan grinden voor de U uniques of om al je item te gaan master craften, maar de tijd is veel te kort.
Ik heb erg genoten van de nieuwe mechanics en dat ik eindelijk met de Necro minion build lekker meekan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Is er daadwerkelijk ook iets nieuws te doen straks? Of komt het uiteindelijk neer op hetzelfde als vorige seizoenen? Heb de game al maanden niet meer aangeraakt, op een uurtje in seizoen 3 na. Dus ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZukXPtTrjYLPpmtJ_HGkb221ck=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YXt79mjgLQI3YfbDT3ltpHbp.jpg?f=fotoalbum_large

Kleine naar bed, vrouw boven en dan heb je eindelijk even tijd om te gamen 8)7

Ik vermaak mij heel goed met Diablo maar dit is wel precies waarom ik die live service games haat met een passie.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, ik denk, laat ik de game weer eens opstarten om te kijken of ik er weer in kan komen.
Lukt niet eens. Problems logging in :D

Ik start maar een andere game op voor vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:22

HaterFrame

Well... Poo came out!

Donstil schreef op donderdag 4 april 2024 @ 20:56:
[Afbeelding]

Kleine naar bed, vrouw boven en dan heb je eindelijk even tijd om te gamen 8)7

Ik vermaak mij heel goed met Diablo maar dit is wel precies waarom ik die live service games haat met een passie.
Precies dit, daarom alleen speel ik voornamelijk singleplayer games. Je wordt tegenwoordig echt gedwongen om online te gamen. Had vanavond ook een avondje Diablo geplanned, nou nee dus :(

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-10 14:00

ChUcKiE

Dus........

Ik heb ook inlogproblemen alleen dan License not found of zoiets (315306)..

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:22

HaterFrame

Well... Poo came out!

ChUcKiE schreef op donderdag 4 april 2024 @ 21:56:
Ik heb ook inlogproblemen alleen dan License not found of zoiets (315306)..
Hier ook nog steeds... Jammer dit.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-10 22:21
Hier ook die error.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Even gecheckt en hier werkt het weer. Hopelijk vanavond weer wat uurtjes spelen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
Ricmaniac schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:39:
[...]

Ik ben in dit topic al meermaals erg kritisch geweest, zowel voor als na de aankondigingen van de veranderingen in het komende seizoen. Het lijkt langzaam aan dat er wat positieve voortgang in is in het spel en alles dat er bij komt kijken en dat is natuurlijk wel wat ze nodig hebben, zeker als ze steeds dichter bij de expansion komen. Immers wie gaat er een expansion kopen van het bedrijf die al een jaar lang niet snapt hoe ze het spel beter moeten maken.

Desondanks ben ik gematigd want voor mij is itemization een belangrijk aspect van een ARPG en ik heb het gevoel dat ze alsnog de plank een beetje misslaan. Er zijn super veel "interessantere" mods toegevoegd, zo zag ik filmpjes van Wudijo over size increase van bijvoorbeeld caltrops die je kan stacken tot het heel t scherm in beslag neemt. Dat zijn leuke affixes waar je dingen mee kan tweaken. Tegelijkertijd zie je rares met life en % dmg, dat vind ik dan eigenlijk super lui overkomen..

Wat ik ook maar niet kan begrijpen is het feit dat ze telkens maar de items waar je om geeft/wat aan hebt blijven reduceren. Je hebt al lang helemaal niks aan normal/magic items na level 15 ofzo. Rares waren nog relatief interessant om op te rapen omdat je met een imprint er een legendary van kan maken maar nu mis je dan dus een affix. Hoe moeilijk had het geweest om spelers een reden te geven om een normal/magic/rare items een grotere rol te geven in het spel? Het is precies weer zoals in D3 waar je alleen maar legendaries en set items wilt hebben en normal/magic/rare items puur alleen om te salvagen.

Wat betreft gameplay loop lijkt het misschien dan eindelijk dat de dungeon grind vervangen kan worden door helltides in de open wereld. Dat is positief van die objectives in de dungeons kwamen mijn neus uit. Hoe kort ze de cast time voor stenen oprapen of mensen bevrijden ook maken het is gewoon niet boeiend en overbodig. Ik wil gewoon een hoop monsters neermaaien. Achja, we gaan zien hoe het in de praktijk uitpakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
stickfiguur schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:25:
[...]

Ik ben in dit topic al meermaals erg kritisch geweest, zowel voor als na de aankondigingen van de veranderingen in het komende seizoen. Het lijkt langzaam aan dat er wat positieve voortgang in is in het spel en alles dat er bij komt kijken en dat is natuurlijk wel wat ze nodig hebben, zeker als ze steeds dichter bij de expansion komen. Immers wie gaat er een expansion kopen van het bedrijf die al een jaar lang niet snapt hoe ze het spel beter moeten maken.

Desondanks ben ik gematigd want voor mij is itemization een belangrijk aspect van een ARPG en ik heb het gevoel dat ze alsnog de plank een beetje misslaan. Er zijn super veel "interessantere" mods toegevoegd, zo zag ik filmpjes van Wudijo over size increase van bijvoorbeeld caltrops die je kan stacken tot het heel t scherm in beslag neemt. Dat zijn leuke affixes waar je dingen mee kan tweaken. Tegelijkertijd zie je rares met life en % dmg, dat vind ik dan eigenlijk super lui overkomen..

Wat ik ook maar niet kan begrijpen is het feit dat ze telkens maar de items waar je om geeft/wat aan hebt blijven reduceren. Je hebt al lang helemaal niks aan normal/magic items na level 15 ofzo. Rares waren nog relatief interessant om op te rapen omdat je met een imprint er een legendary van kan maken maar nu mis je dan dus een affix. Hoe moeilijk had het geweest om spelers een reden te geven om een normal/magic/rare items een grotere rol te geven in het spel? Het is precies weer zoals in D3 waar je alleen maar legendaries en set items wilt hebben en normal/magic/rare items puur alleen om te salvagen.

Wat betreft gameplay loop lijkt het misschien dan eindelijk dat de dungeon grind vervangen kan worden door helltides in de open wereld. Dat is positief van die objectives in de dungeons kwamen mijn neus uit. Hoe kort ze de cast time voor stenen oprapen of mensen bevrijden ook maken het is gewoon niet boeiend en overbodig. Ik wil gewoon een hoop monsters neermaaien. Achja, we gaan zien hoe het in de praktijk uitpakt.
we moeten alleen die streamers niet gaan na-praten, voor hun is het werk, dus 8+ uur per dag gamen en die lui zitten nu al met maxed masterworking etc.

Dit weekend ga ik nog even softcore runs doen om te dubbelchecken dat er inderdaad plekken zijn waar je meer drops krijgt dan ergens anders. Het viel hier en daar op met mijn HC Char toen ik whisper activiteiten deed.

[ Voor 4% gewijzigd door pstalman op 05-04-2024 10:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

pstalman schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 10:17:
[...]

we moeten alleen die streamers niet gaan na-praten, voor hun is het werk, dus 8+ uur per dag gamen en die lui zitten nu al met maxed masterworking etc.
Huh? Itemization is voor veel mensen een zwaarwegend -zo niet allesbepalend- aspect van ARPG, het "napraten van streamers" heeft daar niets mee te maken. Je kunt opmerkingen/kritiek hier over terugvinden in ieder topic van welke ARPG dan ook, Diablo III en Diablo IV in het bijzonder omdat het daar domweg een punt van kritiek is voor sommigen.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-10 18:38
Ik heb denk ik ruim 2 maanden niet gespeeld met mijn HC Barbarian van lvl50. Ga straks maar weer een poging wagen. Denk dat ik deze voor het einde vh seizoen naar 100 breng en dan kap met de game. Tenzij ik straks start en er niet inkom haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Vind het wel jammer dat de PTR alleen voor PC is. Heb m’n barb op de PS5 nu net op 100 maar de motivering om nog door te spelen is nu wel weg. Zeker als je zelf weer met een tas vol yellows begint en ziet dat dat probleem eigenlijk grotendeels is opgelost 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:07
Heb de PTR niet gespeeld, maar wel de meningen van Rax en DM hierover gevolgd. vooral Rax is veelal positief, en ik denk dat deze veranderingen dan ook wel een aantal grote stappen in de juiste richting zijn voor Diablo 4. Heb in ieder geval wel zin in Seizoen 4 en deze patch , dus nog even een paar weekjes wachten. Is er eigenlijk al iets bekend wanneer S4 live zou gaan ?

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Moet wel lachen op YouTube. De bekende namen zaten in Last Epoch, rende vervolgens naar PoE door een nieuw seizoen om nu weer iedere dag de D4 PTR volledig uit te wonen.
Apart volk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Verwijderd schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:21:
Moet wel lachen op YouTube. De bekende namen zaten in Last Epoch, rende vervolgens naar PoE door een nieuw seizoen om nu weer iedere dag de D4 PTR volledig uit te wonen.
Apart volk. ;)
Ze spelen wat op dat moment "hot" is in de community, ze verdienen hun geld ermee. Game hopping is dus belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Verwijderd schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 18:21:
Apart volk. ;)
Het zijn op dit moment de ARPGs die relevant zijn om verschillende redenen en als je daar van houdt, maakt het in principe ook niet zo uit. Het is dat ik tijd tekort kom, anders had ik ook wel PoE naast LE willen spelen en zelfs een beetje Diablo alleen al om te beseffen hoe goed die andere twee zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Visgek82 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 16:35:
Heb de PTR niet gespeeld, maar wel de meningen van Rax en DM hierover gevolgd. vooral Rax is veelal positief, en ik denk dat deze veranderingen dan ook wel een aantal grote stappen in de juiste richting zijn voor Diablo 4. Heb in ieder geval wel zin in Seizoen 4 en deze patch , dus nog even een paar weekjes wachten. Is er eigenlijk al iets bekend wanneer S4 live zou gaan ?
14 mei pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyrex
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
De looks van sommige classes vind ik echt nog een groot probleem. Het weerhoudt mij gewoon van het spelen ervan. Ligt misschien aan mij maar heeft niemand anders dat?

Het is voornamelijk de Druid

[ Voor 8% gewijzigd door Zephyrex op 06-04-2024 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik heb de PTR wel gespeeld, was enthousiast over een aantal zaken, alleen niet echt in diepte gespeeld. Je kan gelijk naar lvl 100 en dan mis je best wel veel opbouw en items zoeken. (Je krijgt ook een full set aan items en alle aspects)

Ik ga nog even lekker verder met seizoen 3 en dan in mei lekker naar season 4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klauwhamer schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 07:32:
[...]

Het zijn op dit moment de ARPGs die relevant zijn om verschillende redenen en als je daar van houdt, maakt het in principe ook niet zo uit. Het is dat ik tijd tekort kom, anders had ik ook wel PoE naast LE willen spelen en zelfs een beetje Diablo alleen al om te beseffen hoe goed die andere twee zijn :p
Misschien zijn we eigenlijk gewoon net zo erg ja wanneer het uit zou komen. :P Al zou ik met 10 uur gamen op een dag meer verschillende genres spelen maar zoals @Visgek82 al aangaf; het is hun business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
deze ochtend meerdere softcore barbs gemaakt, 4 of 5, alle items in stash en erna een char gemaakt die de beste items aanheeft, elke char geeft weer gold + mats :D.
Vervolgens Pit gedaan tot alle items 4x geupped zijn.
Zit nu op Pit 31, gaat op zich wel lekker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:14
Zephyrex schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 10:08:
De looks van sommige classes vind ik echt nog een groot probleem. Het weerhoudt mij gewoon van het spelen ervan. Ligt misschien aan mij maar heeft niemand anders dat?

Het is voornamelijk de Druid
Meen je dit nu echt? Ik snap dat het oog ook wat wil maar het gaat toch voornamelijk om de gameplay, als het zo hectisch is dat er 50/100 monsters jou willen killen ga je toch niet staan van: goh, hoe zie ik er uit vandaag...
Echt, onbegrijpelijk... 8)7

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyrex
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Apsie schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 15:07:
[...]

Meen je dit nu echt? Ik snap dat het oog ook wat wil maar het gaat toch voornamelijk om de gameplay, als het zo hectisch is dat er 50/100 monsters jou willen killen ga je toch niet staan van: goh, hoe zie ik er uit vandaag...
Echt, onbegrijpelijk... 8)7
Gezien de populariteit van transmogs en cosmetics in de shops denk ik dat looks er wel zeker toe doen.

Gameplay van Druid is prima, heb het pre season gespeeld. Maar er nog 1 aanmaken lukt mij gewoon niet. Het hoeven niet allemaal atleten te zijn maar om een morbid obese character te gaan spelen - nope doe ik niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zephyrex schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 15:32:
[...]

Gezien de populariteit van transmogs en cosmetics in de shops denk ik dat looks er wel zeker toe doen.

Gameplay van Druid is prima, heb het pre season gespeeld. Maar er nog 1 aanmaken lukt mij gewoon niet. Het hoeven niet allemaal atleten te zijn maar om een morbid obese character te gaan spelen - nope doe ik niet
De mannelijke druid vind ik er meer als een powerlifter uitzien dan morbidly obese. De vrouwelijke druid heb ik wat meer mijn vraagtekens bij hoe die er uitziet... Maar vind het moeilijk in te schatten of dat ook gewoon spieren zouden kunnen zijn. Vrouwelijke powerlifters of bodybuilders vind ik in het echt ook eng uitzien, zal wel iets met mijn eigen fragiele mannelijke ego te maken hebben O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
YouTube: Blizzard is FINALLY Listening To Their Players?

Thema voor s4 schijnt gelekt te zijn. Weet niet hoeveel er van waar is, maar ik kijk het nu , tis iig van Rhykker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:14
Zephyrex schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 15:32:
[...]

Sorry hoor maar wat een onzinnigheid: het gaat om het spel, toch niet om hoe je eruit ziet...
Zie je de "morbid Obese" wanneer je aan het spelen bent? zo ja, ga alsjeblieft een andere game starten. Het lijkt mij dat Tetris een hele goeie optie is voor je... _/-\o_

Apsie's profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

pstalman schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 14:59:
deze ochtend meerdere softcore barbs gemaakt, 4 of 5, alle items in stash en erna een char gemaakt die de beste items aanheeft, elke char geeft weer gold + mats :D.
Vervolgens Pit gedaan tot alle items 4x geupped zijn.
Zit nu op Pit 31, gaat op zich wel lekker.
Die dust devil barb van Rob is echt bizar tof :9

Genieten geblazen op de PTR hoor _/-\o_

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
London schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:25:
[...]

[YouTube: HIGHEST PIT TIER 200 with DUST DEVILS BARB! PTR Season 4 Diablo 4]

Wtf, zo is het toch niet leuk meer.. loopt overal zo doorheen.

Kan me niet voorstellen dat je zo nog uren plezier hebt met spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

vinno86 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:28:
[...]

Wtf, zo is het toch niet leuk meer.. loopt overal zo doorheen.

Kan me niet voorstellen dat je zo nog uren plezier hebt met spelen.
Mja, zou het wel proberen in perspectief te bekijken. Deze streamer is een 0,1% speler qua minmaxing + het is op de PTR dus de nummers gaan 100% nog getuned worden.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
London schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 19:25:
[...]

[YouTube: HIGHEST PIT TIER 200 with DUST DEVILS BARB! PTR Season 4 Diablo 4]

ik zag hem wat verschillende builds testen, we gaan het zien wat er van over blijft :D

Toch maar een 2de D4 aangeschaft als traden straks mogelijk is _/-\o_
Blijkbaar kun je direct naar Season? Toch maar normale Q gedaan, op lvl 37 klaar en inmiddels eind 40.
Nog even door de map rennen voor alle bonus zaken en dan wachten tot season komt.

Volgens mij spelen er meer mensen classic dan er HC spelen. Altijd mensen bij WB, genoeg zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
pstalman schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:31:
[...]

Kan je uitleggen waar dat voor nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pstalman schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:31:
[...]

ik zag hem wat verschillende builds testen, we gaan het zien wat er van over blijft :D

Blijkbaar kun je direct naar Season? Toch maar normale Q gedaan, op lvl 37 klaar en inmiddels eind 40.
Nog even door de map rennen voor alle bonus zaken en dan wachten tot season komt.

Volgens mij spelen er meer mensen classic dan er HC spelen. Altijd mensen bij WB, genoeg zelfs.
ja 1000%, Hardcore is altijd ver in minderheid :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ricmaniac schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:02:
[...]

Ik heb niet heel veel hc gespeeld maar tijdens het levelen naar 50 ben ik geloof ik één andere speler tegengekomen :+
Eenmaal in wt3 werd het wel wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
stickfiguur schreef op maandag 8 april 2024 @ 08:35:
[...]

Kan je uitleggen waar dat voor nodig is?
2x zoveel kans, al is 2x 0% nog steeds 0 :)
Ricmaniac schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:02:
[...]

Ja het valt echt op, al duurde het lang voor ik mensen zag (was aan het questen), maar na mijn eerst WB op lvl 25 kwam ik regelmatig iemand tegen onderweg, tot net bij het eind van de Quest (de snake route).
Op HC heb ik in vorig season dagen lang WB en legions Solo gedaan.

[ Voor 11% gewijzigd door pstalman op 08-04-2024 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik zit nu met m'n lvl 67 sorc in WT4 en nu 3x achter elkaar Butcher tegen gekomen in dungeons en elke keer maar dood gegaan.

Hij krijgt mij niet dood, maar ik hem ook niet. Erg frustrerend.
Sinds de overstap naar WT4 ook pas 1 upgrade gehad, ik hoop echt dat de 2 ontbrekende items in m'n build snel droppen. (Raiment of the Infinite en X'Fal's Corroded Signet) Hiermee hoop ik weer een jump te maken in dmg dealen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
Mad-Matt schreef op maandag 8 april 2024 @ 13:06:
Ik zit nu met m'n lvl 67 sorc in WT4 en nu 3x achter elkaar Butcher tegen gekomen in dungeons en elke keer maar dood gegaan.

Hij krijgt mij niet dood, maar ik hem ook niet. Erg frustrerend.
Sinds de overstap naar WT4 ook pas 1 upgrade gehad, ik hoop echt dat de 2 ontbrekende items in m'n build snel droppen. (Raiment of the Infinite en X'Fal's Corroded Signet) Hiermee hoop ik weer een jump te maken in dmg dealen.
Klinkt al goed dat je niet dood gaat :)
We kunnen samen vd week wel wat van die bosses doen voor Raiment, ben toch met nieuwe char (wel non-season... :D)op nieuw account bezig om die door te game te boosten en char is al 52 dus nog 8 lvls en kan de items aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
pstalman schreef op maandag 8 april 2024 @ 09:40:
[...]

2x zoveel kans, al is 2x 0% nog steeds 0 :)
Twee keer zoveel kans op wat? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
stickfiguur schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:14:
[...]

Twee keer zoveel kans op wat? :9
in PTR kon je meer traden dan alleen gele items

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

pstalman schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:34:
[...]

Klinkt al goed dat je niet dood gaat :)
We kunnen samen vd week wel wat van die bosses doen voor Raiment, ben toch met nieuwe char (wel non-season... :D)op nieuw account bezig om die door te game te boosten en char is al 52 dus nog 8 lvls en kan de items aan.
Ik speel season, dus dat wordt helaas lastig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
Mad-Matt schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:46:
[...]

Ik speel season, dus dat wordt helaas lastig
jammer, maar er zijn vast anderen hier die nog wel wat bosses kunnen spawnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

pstalman schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:09:
[...]

jammer, maar er zijn vast anderen hier die nog wel wat bosses kunnen spawnen
En anders blijf ik gewoon de vaults spelen tot er wat dropt.
Verder beetje meeliften met world bosses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-10 11:26
In mijn eerste studentenjaren ooit Diablo gespeeld. Ik vond het destijds geweldig. Daarna jarenlang geen game meer aangeraakt en sinds een jaar of twee weer wat aan het spelen. Ik ben recentelijk aan Diablo 4 begonnen. Er is natuurlijk veel veranderd in de tussentijd, het is bijna niet meer te vergelijken. Ik had desalniettemin verwacht snel verslingerd te zijn, maar ik moet zeggen dat ik het tot dusver een beetje saai vind. Waarschijnlijk heb ik in de waan van de dag een hoop dingen gemist, maar ik heb het idee dat je er eigenlijk niet echt goed in kunt zijn? Ik snap dat je de moeilijkheidsgraad kunt verhogen, maar tot dusver is het louter een beetje rondrennen op afstand "schieten" en van dichtbij slaan. Ik heb het geen enkele keer moeilijk gehad en ik heb niet die illusie goed te zijn. Ik heb hiervoor drie Soulslike-titels gespeeld, dus wellicht zit ik gewoon met compleet verkeerde verwachtingen in het spel? Of ga ik het allemaal nog ontdekken? Ik zie hier mensen die er honderden uren in stoppen, dus ik heb het gevoel nu al iets te missen.

Ik ben nu trouwens level 22 met Necromancer en speel eternal op een XbX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 17:52
Mad-Matt schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:16:
[...]

En anders blijf ik gewoon de vaults spelen tot er wat dropt.
Verder beetje meeliften met world bosses
Voor de rainment kun je Echo of Varshan en Lord Zir farmen, zeker Varshan zou best goed te doen moeten zijn als je in WT4 zit en de summoning materials zijn ook makkelijk te krijgen.

Voor de X'Fal moet je Duriel target farmen wat een stuk lastiger is, ik zou je graag helpen maar heb nauwelijks tijd de komende week, dus misschien kun je beter een rota zoeken zodra je ook wat summoning mats hebt.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-10 15:17

Lapras

Ice beam

fw10 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:17:
In mijn eerste studentenjaren ooit Diablo gespeeld. Ik vond het destijds geweldig. Daarna jarenlang geen game meer aangeraakt en sinds een jaar of twee weer wat aan het spelen. Ik ben recentelijk aan Diablo 4 begonnen. Er is natuurlijk veel veranderd in de tussentijd, het is bijna niet meer te vergelijken. Ik had desalniettemin verwacht snel verslingerd te zijn, maar ik moet zeggen dat ik het tot dusver een beetje saai vind. Waarschijnlijk heb ik in de waan van de dag een hoop dingen gemist, maar ik heb het idee dat je er eigenlijk niet echt goed in kunt zijn? Ik snap dat je de moeilijkheidsgraad kunt verhogen, maar tot dusver is het louter een beetje rondrennen op afstand "schieten" en van dichtbij slaan. Ik heb het geen enkele keer moeilijk gehad en ik heb niet die illusie goed te zijn. Ik heb hiervoor drie Soulslike-titels gespeeld, dus wellicht zit ik gewoon met compleet verkeerde verwachtingen in het spel? Of ga ik het allemaal nog ontdekken? Ik zie hier mensen die er honderden uren in stoppen, dus ik heb het gevoel nu al iets te missen.

Het spel wordt moeilijker op hogere moeilijkheidsgraden. De eerste 50 levels kan je blind spelen, bij wijze van.

Toch speel je Diablo niet voor de combat mechanics of iets dergelijks. Je speelt het omdat je de progressie van je karakter goed vindt voelen. Dat wordt na level 30 ook wat spannender als je toegang hebt tot al je skills en de eerste contouren van je build duidelijk beginnen te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:53
fw10 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:17:

Kijk anders ook eens naar Diablo 2 resurrected :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
pstalman schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 08:23:
[...]

in PTR kon je meer traden dan alleen gele items
Wow dus je hebt een tweede account gestart om met jezelf te kunnen traden? Dure grap :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

frankv120 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 09:24:
[...]

Voor de rainment kun je Echo of Varshan en Lord Zir farmen, zeker Varshan zou best goed te doen moeten zijn als je in WT4 zit en de summoning materials zijn ook makkelijk te krijgen.

Voor de X'Fal moet je Duriel target farmen wat een stuk lastiger is, ik zou je graag helpen maar heb nauwelijks tijd de komende week, dus misschien kun je beter een rota zoeken zodra je ook wat summoning mats hebt.
Helaas is Varshan nog ff te sterk voor me.

Dit is ff een aardige wake-up call. Ik zit dus vast met m'n build. Zonder die 2 items kan ik hem niet compleet maken en ik ben ver weg van sterk genoeg zijn hiervoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Mad-Matt op 09-04-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
Mad-Matt schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:59:
[...]

Helaas is Varshan nog ff te sterk voor me.

Dit is ff een aardige wake-up call. Ik zit dus vast met m'n build. Zonder die 2 items kan ik hem niet compleet maken en ik ben ver weg van sterk genoeg zijn hiervoor.
Ik heb nog geen sorc gespeeld dus geen idee welke build je probeert, maar op bijvoorbeeld Maxroll vind je voor de meeste builds ook een starter / early endgame build zonder de uniques. Heb je al volledige ancestral gear voor de rest? Normaal zou dat wel genoeg moeten zijn voor Varshan (lijkt mij, nogmaals heb ik nog geen sorc gespeeld).

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

frankv120 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:11:
[...]

Ik heb nog geen sorc gespeeld dus geen idee welke build je probeert, maar op bijvoorbeeld Maxroll vind je voor de meeste builds ook een starter / early endgame build zonder de uniques. Heb je al volledige ancestral gear voor de rest? Normaal zou dat wel genoeg moeten zijn voor Varshan (lijkt mij, nogmaals heb ik nog geen sorc gespeeld).
Nee, nog veel sacred. vind de laatste paar dagen niet echt veel upgrades helaas. Maar we ploeteren lekker door :)

Oei, en terwijl ik dit postte toch een mooie ring gevonden als upgrade :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mad-Matt op 09-04-2024 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freelance

Freelance

(..)

Mad-Matt schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 17:26:
[...]

Nee, nog veel sacred. vind de laatste paar dagen niet echt veel upgrades helaas. Maar we ploeteren lekker door :)

Oei, en terwijl ik dit postte toch een mooie ring gevonden als upgrade :)
Heb je net een friend request gestuurd, PaintDrying#2219. Kan wel een paar keer varshan en zir voor je doen. Of een paar vault 70+. Dan kun je weer even vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Oh ik houd me ook wel aanbevolen daarvoor! Ik mis op mijn Hota barb level 82 nog de ketting/broek en helm….
Als ik met iemand kan meelopen zou dat mooi zijn!
ChUcKiE #1330

[ Voor 4% gewijzigd door ChUcKiE op 09-04-2024 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
ChUcKiE schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:15:
Oh ik houd me ook wel aanbevolen daarvoor! Ik mis op mijn Hota barb level 82 nog de ketting/broek en helm….
ChUcKiE #1330
Die kun je alleen target farmen bij Duriel, toen ik daarmee begon had ik ze wel al heel snel bij elkaar. Op lvl 82 heb je vast genoeg mats (shards en mucus) om met een paar rotations mee te doen toch?

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freelance

Freelance

(..)

ChUcKiE schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:15:
ChUcKiE #1330
Voeg me maar toe, ik denk dat ik morgenavond wel een uurtje online ben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
stickfiguur schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:23:
[...]

Wow dus je hebt een tweede account gestart om met jezelf te kunnen traden? Dure grap :+
het spelt kost minder dan dat ik per uur verdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Freelance schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:19:
[...]

Heb je net een friend request gestuurd, PaintDrying#2219. Kan wel een paar keer varshan en zir voor je doen. Of een paar vault 70+. Dan kun je weer even vooruit.
Accepted. :)

Zojuist Rainment gevonden, doet eigenlijk niet veel voor de build, dus nog maar even experimenteren.

Wel dungeons aan het pushen en lvl 80 gaat eigenlijk met gemak, probleem zijn bosses, ik doe het niet zo goed tegen single targets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren, na lange tijd niet gespeeld te hebben, toch besloten om in ieder geval de season journey nog af te maken. Had niet meer dan een paar uurtjes nodig en de journey is klaar.
Heb me toch wel weer vermaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 20:37
Hoor zoveel negativiteit over de game, maar wil het toch graag proberen. De nieuwe patch schijnt ook wel wat zaken te verhelpen. Nu het op Game Pass is lijkt me dat de uitgelezen kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
Ik ga de game voor de eerste keer spelen. Is het dan wellicht handiger om te wachten tot 14 mei?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
Safri7879 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:19:
[...]

Ik ga de game voor de eerste keer spelen. Is het dan wellicht handiger om te wachten tot 14 mei?
op zich maakt het niet uit, als je de eerste keer speelt.
Maar er zijn wel zaken die na 14mei anders zijn, waar je bij jezelf twijfels krijgt van was dit altijd al zo :D

Zo is de 1 vd grootste wijzingen het aantal stats op een item, dat gaat van 4 naar 3.
Ik heb vorig weekend een 2de D4 key geregeld, met dat account loop ik gewoon de Campaign door ipv de Season (keuze bij aanmaken character). Dan kun je nog even je Renown maxen voor als Season 4 start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:54

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

[...]

Lekker gaan pielen als je daar zin in hebt.
Er zijn 2 aparte delen van Diablo, season en eternal.
Seasons zijn 3 maanden(ish), daarna worden de characters die je daar in gespeeld hebt, naar eternal overgezet. Incl levels items, alles.
Elk season is er een story line (niet heel lang/uitgebreid) en (meestal) wat nieuwe mechanics, items etc. Eternal is altijd het vorige season zeg maar.
Dus eternal kan je doen, is meestal wel rustiger dan season qua spelersaantallen.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Gister weer even wat stappen gemaakt, gaat steeds lekkerder moet ik zeggen. Inmiddels lvl 77.

Wat is rerollen van items belachelijk duur zeg qua materials en gold. Echt niet leuk meer. De kans dat je iets goeds rolled is erg klein en eerdat je zover bent zijn je mats allang op. (Mijn ervaring)

Fiend roses farmen gaat ook mega traag, of ik doe wat fout.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

[...]

Gewoon gaan spelen, al was het maar om de verschillende classes te leren kennen om te weten waar je in S4 mee wil beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Safri7879 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:17:
Hoor zoveel negativiteit over de game, maar wil het toch graag proberen. De nieuwe patch schijnt ook wel wat zaken te verhelpen. Nu het op Game Pass is lijkt me dat de uitgelezen kans.
Is geen negativiteit van mijn kant, hoor. Meer in de richting van teveel gespeeld in relatief korte tijd. Op een gegeven moment heb je alles zo’n beetje wel gezien en is het wachten op wat nieuws.

Als je eraan beginnen wilt, dan zou ik het gewoon doen. Zeker via gamepass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
Poops_McGhee schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:12:
[...]

Is geen negativiteit van mijn kant, hoor. Meer in de richting van teveel gespeeld in relatief korte tijd. Op een gegeven moment heb je alles zo’n beetje wel gezien en is het wachten op wat nieuws.

Nee hoor, bedoel de bekende youtubers enzo. Daarom heb ik de game vooralsnog maar geskipped. Maar stiekem kriebelt het ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-10 09:10
Ik zou willen dat ik weer opnieuw zou kunnen beginnen. De eerste 300uur ben ik zo verslingerd als wat geweest lol

Kriebelt wel weer om te spelen maar ik houd dat even vast tot seizoen 4 denk ik. Zou jammer zijn als ik er minder zin in heb als seizoen 4 begint.

Nog vijf weken wachten :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
Poops_McGhee schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:12:
[...]

en dit is toch wel vreemd, D2 ook uren gespeeld maar daar kreeg ik dit gevoel pas bij D2R. (d2jsp misschien de oorzaak :D)
Bij D4 heb ik het gevoel soms ook, heeft natuurlijk meerdere oorzaken zoals het te snel 100 worden (wat voor velen een goal is) omdat er geen echte endgame is. Heb niet voor niets meerdere HC lvl 100 gemaakt om maar een nieuwe goal te maken.

Hopelijk dat het nu weer leuk wordt met dat masterworken etc. Om eerlijk te zijn kunnen de rifts mij gestolen worden, maar ja je bent weer verplicht iets te doen om je items te uppen |:(

[ Voor 5% gewijzigd door pstalman op 11-04-2024 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jack_Mojo schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:42:
Ik zou willen dat ik weer opnieuw zou kunnen beginnen. De eerste 300uur ben ik zo verslingerd als wat geweest lol

Kriebelt wel weer om te spelen maar ik houd dat even vast tot seizoen 4 denk ik. Zou jammer zijn als ik er minder zin in heb als seizoen 4 begint.

Nog vijf weken wachten :/
De teller op m'n PS5 homescreen staat op 1685 uur gespeeld. Daar is minstens de helft AFK van, hoor. Maar ik ben goed verslingerd aan de game geweest, maar was het ook wel even helemaal zat. Denk zo dat ik er een maand of 2 niet naar omgekeken heb.
Nu vind ik het best wel weer leuk om even te spelen, maar niet om de jacht naar betere gear of om zo hoog mogelijk te pushen. Dat kan me eerlijk gezegd worst wezen. Super casual mode is ook best leuk :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Safri7879 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 15:15:
[...]

Nee hoor, bedoel de bekende youtubers enzo. Daarom heb ik de game vooralsnog maar geskipped. Maar stiekem kriebelt het ;)
Zou me er totaal niet druk om maken wat een ander van het spel vindt. Gewoon lekker spelen wat je wilt, zoals je het wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

pstalman schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:14:
[...]

en dit is toch wel vreemd, D2 ook uren gespeeld maar daar kreeg ik dit gevoel pas bij D2R. (d2jsp misschien de oorzaak :D)
Bij D4 heb ik het gevoel soms ook, heeft natuurlijk meerdere oorzaken zoals het te snel 100 worden (wat voor velen een goal is) omdat er geen echte endgame is. Heb niet voor niets meerdere HC lvl 100 gemaakt om maar een nieuwe goal te maken.

Hopelijk dat het nu weer leuk wordt met dat masterworken etc. Om eerlijk te zijn kunnen de rifts mij gestolen worden, maar ja je bent weer verplicht iets te doen om je items te uppen |:(
Arpg's hebben natuurlijk ook geen infinite lifecycle, daarom maken ze ook seasons. Op een gegeven moment heb je alles wel gezien en dan kan je beter wat anders gaan doen, of wat jij doet andere doelen stellen natuurlijk. Maar ik meen gelezen te hebben dat de developers van de bekende arpg's hun seasons ook wel op elkaar afstemmen dus op die manier heb je altijd wat te doen :P

Morgen Diablo 3 nieuwe season :+

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yay! Network errors zijn er weer. Okee, dit is dus wel een stukje negativiteit. Die servers zijn maar niet op orde...
Pagina: 1 ... 169 ... 214 Laatste