Acties:
  • +2 Henk 'm!
Oh ja die campfire chat was vandaag hè... Nou, 6 posts er over geeft ook wel aan hoe zeer D4 nog leeft.
Ik kijk wel naar Rhykker als die het samenvat :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
Mijn mening over de rework voelt een beetje verdeeld..

Aan de ene kant vind ik het goed dat ze al die conditional damage types op items weghalen want dat was zo lui, de helft van de tijd heb je er niks aan en is het gewoon waardeloos. Het had wellicht, in theorie, kunnen werken maar die conditional damage type hadden dan toch echt veel hoger moeten rollen op items om het het waard te laten zijn. Waarom zou ik +10% damage tegen een frozen enemy willen als ik ook gewoon +10% damage kan krijgen? Ik snap eerlijk niet hoe ze ooit dachten dat dat een goed idee was. Affijn, dat is binnenkort dus verleden tijd.

Maar aan de andere kant, wat krijgen we ervoor precies voor terug? Rare items met standaard 2 affixes en legendaries met standaard 3 affixes. Het zal wel aan mij liggen maar dit lijkt me wel heel erg versimpelde itemization? Als ik t goed begreep gaan ze dus ook weer "smart loot" introduceren, op een sorc krijg je dan +int items en op een barb +strength items. Dat klinkt misschien leuk maar als je dan gaat denken over welke items je krijgt in de end game dan zal het dus wel ideaal zijn om een combinatie van main stat + life + crit chance + crit damage + resistance te rollen op je gear. En waar lijkt dat nu op? Diablo 3! Dus we zijn weer bij af, compleet oninteressante items met oninteressante affixes.. Je kan wederom geen legendary/unique items vinden voor een alt ofzo.

Ja je kan nu dus een random stat toevoegen op een item via dat tempering systeem en met het master working elke 4 upgrades krijg je gegarandeerd een "critical upgrade" voor een affix maar de items zijn alsnog saai.. Het zal best impactvol zijn als je ipv 50 int op je item een "greater affix" hebt die je dan ook weer kan "critical upgraden" maar gaan we echt zo enthusiast doen over 50 of 125 int op een item? Ik snap dat met het temperen je nu dus kan kiezen uit een aantal "speciale affixes" maar die zitten dus niet in de drop pool. Als je vanuit het developers perspectief eindelijk denkt door te hebben wat mensen als interessante stats willen op items, waarom voeg je die dan niet ook toe aan de drop pool?! Waarom zijn die alleen beschikbaar via een RNG "crafting" systeem?

Het toevoegen van greater rifts in D4 was natuurlijk wel iets waar je op kon wachten na dat ze met de gauntlet precies het framework voor greater rifts hadden geintroduceerd. Waarom ze er niet meteen een ladder tegen aanknallen? Ga dan meteen voor de echte "W" lijkt me.. Verder natuurlijk wel prima maarja om daar te komen moet je alsnog door al die schijt dungeons met "pak de steen op en leg hem op de pedestal" objectives elke keer.. Toen ik dat tegenkwam in de eerste vault was het vrijwel meteen alt+f4 dus ik ben benieuwd

Kijk ik zal natuurlijk wel weer als zeurpiet gezien worden maar in eerste instantie zie ik het als een echt lauw warme update. Het is wellicht een stapje in de goede richting, immers hoef je niet te zuchten als je de zoveelste analyse moet doen of die gloves met hoger item level met conditional damage type 1 beter is dan je huidige met conditional damage type 2. Maar echt enthousiast word ik er niet van. Wat mij betreft zijn er nog steeds te veel fundamentele problemen voor Diablo 4, qua itemization denk ik dan bijvoorbeeld aan normal en magic items die spelen nog steeds geen enkele rol in het spel na level 15-20 ofzo, met de "end game" content loop (misschien is helltide nu wel wat interessanter) en ook de diepte die ze bieden qua builds.

Ik ben benieuwd of mijn eerste indruk anders is wanneer S4 uit is maar ik vertrouw mijn onderbuikgevoel meer Blizzard. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Ik heb op zich weinig ervaring met ARPGs, maar welke doet de itemization wel goed volgens jullie? En wat doen ze daar dan waardoor het wel goed is?

Deze verbeteringen klinken mij prima in de oren. Niks zo irritant als na elke dungeon net zoveel tijd moeten besteden aan bepalen of gevonden items beter zijn dan wat je hebt.

Wordt het nu te simpel? Misschien, maar voor de casual crowd zoals ik is dat prima. En dat is waarschijnlijk toch waar het geld zit voor Blizzard. De hardcore gamers haten de MTX, ik vermoed dat de gemiddelde casual er wel intrapt en rustig 20€ neertelt voor die skins (ik heb tot nu toe alleen betaald voor de battle pass elk seizoen)

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Rhykker samenvatting: YouTube: The Future of Diablo 4 Just Got a LOT More Interesting

Ik ben toch wel positief. Over het algemeen kom ik niet tot de echte endgame omdat ik de game voorbij level 50/60 vervelend vind om te spelen en de primaire reden daarvoor is de zondvloed aan crap items om doorheen te filteren. Ik wil gewoon door spelen en niet zitten puzzelen of een item een upgrade is, dus deze wijzigingen klinken voor mij wel goed en ik heb toch wel weer zin om ze in S4 te gaan proberen.
Daarnaast blij met het verder uit kunnen zoomen, meer overzicht over het gevecht is beter.

Duurt wel nog lang, bijna 2 maanden, maar goed heb ik tenminste nog genoeg tijd om ergens zin te vinden om mijn battlepass af te maken (in ieder geval dat ik alle currency er uit heb om weer een volgende te kunnen 'kopen').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet bekennen dat ik de campfire chat best goed vond. De itemization veranderingen komen goed over op mij. Eenvoud waar nodig (minder drops, duidelijkere items), meer diepgang en mogelijkheden op de gear waar je wat aan hebt. De Codex aanpak is precies waar ik al op zat te wachten sinds release.
Ze gaven ook goede uitleg over alles en ze kwamen zelfs enthousiast over, of ze kunnen heel goed acteren dat kan ook. ;)
Feit blijft dat alles bijna een jaar op zich laat wachten en dat is belachelijk. Al hadden we de Codex verandering alvast, dat zou een flinke vooruitgang zijn.
Gelukkig kost het niets en kunnen we het zelf gaan checken in S4 wat ik ook ga doen. Dan zien we wel wat de praktijk ons gaat brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Begrijp hier echt niks van, gaan ze inplaats van een loot filter gewoon minder loot droppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben ze ook nog iets over de Stash verteld of niet?

Houden we nog steeds die 5 tabjes?

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:07
Ik vind het nieuws over de patch en seizoen 4 heel erg positief. Wat ook heel fijn is is dat we straks de camera verder kunnen uitzoomen !

https://www.wowhead.com/d...%20little%20bit%20further.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:02:

Minder maar betere drops en geen aspect geneuzel meer zal er voor moeten zorgen dat we minder ruimte nodig hebben. Al is meer ruimte altijd welkom uiteraard.
Tevens gaat alle gear van nu Legacy gear worden en kun je dus een grote schoonmaak gaan houden.
Specifiek voor jou: Hardcore gaat echt Hardcore worden. 8)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2024 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 16:17
Ricmaniac schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:02:

Stash blijft het zelfde, maar minder drops waar je niks aan hebt.

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-10 21:53

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Jackson6 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:46:
[...]

Begrijp hier echt niks van, gaan ze inplaats van een loot filter gewoon minder loot droppen..
Solving the problem by deleting the problem ;)

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankv120
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-10 17:52
Klinkt allemaal heel erg goed, goed dat ze het ook rustig gaan testen in plaats van zo'n enorme changes direct live gooien. Ik ben nog wel eventjes zoet met S3 dus kan wel wachten tot 14 mei, maar ben erg benieuwd hoe veel dit de ervaring van S4 zal verbeteren. Ik ga het loot sorteren in ieder geval zeker niet missen.

Ben wel nu al benieuwd waar iedereen hierna over gaat klagen.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Klauwhamer schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:44:
[...]

Solving the problem by deleting the problem ;)
Tja, het is natuurlijk afwachten hoe goed het werkt maar in principe is dat toch de betere oplossing... Waarom een workaround als je de root cause weg kunt nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepieNL
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:32
Fijne aankondigingen! De camera distance change had ik niet verwacht, blij dat dat eraan komt!
Een maand lang PTR om te finetunen, mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:40

JSchut

.....

Ik ben na seizoen 2 afgehaakt. Seizoen 3 heeft mij niet terug kunnen trekken omdat er zoveel andere dingen waren die me tegen stonden. Maar deze update... Holy moly. Zit echt een hoop goede shit in.

Seizoen 4 ben ik er weer bij!

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:48
Ik ga S4 weer eens een Minion build proberen denk ik, die krijgen een forse boost in S4. Hopelijk wordt die build nu eindelijk end-game viable.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Finraziel schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:05:
[...]

Tja, het is natuurlijk afwachten hoe goed het werkt maar in principe is dat toch de betere oplossing... Waarom een workaround als je de root cause weg kunt nemen.
Niet mee eens. Een lootfilter geeft controle en voldoening, en iedere serieuze ARPG biedt zoiets waar de playerbase tevreden over is.

Edit: ook impliceert dit een convergerende werking op drops ten opzichte van classes of builds wanneer je minder drops juist relevanter maakt betekent dat automatisch een beperking op diversiteit binnen je player builds en mechanics. Voor mij voelt dit net als meer dingen een easy way out waarbij de itemization juist minder wordt.

[ Voor 28% gewijzigd door Klauwhamer op 21-03-2024 11:07 ]

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stickfiguur
Chevalric schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:11:
Ik heb op zich weinig ervaring met ARPGs, maar welke doet de itemization wel goed volgens jullie? En wat doen ze daar dan waardoor het wel goed is?

Deze verbeteringen klinken mij prima in de oren. Niks zo irritant als na elke dungeon net zoveel tijd moeten besteden aan bepalen of gevonden items beter zijn dan wat je hebt.

Wordt het nu te simpel? Misschien, maar voor de casual crowd zoals ik is dat prima. En dat is waarschijnlijk toch waar het geld zit voor Blizzard. De hardcore gamers haten de MTX, ik vermoed dat de gemiddelde casual er wel intrapt en rustig 20€ neertelt voor die skins (ik heb tot nu toe alleen betaald voor de battle pass elk seizoen)
Het is natuurlijk overduidelijk dat Diablo 4 de casual aRPG is maar ik weet niet zeker of je zo zwart wit kan zeggen dat "hardcore gamers" geen MTX kopen want dat zou dan ook betekenen dat het verdienmodel voor Path of Exile niet zou kunnen werken en het tegenovergestelde blijkt waar.

Om je vraag te beantwoorden, ik vind het best lastig om te omschrijven wat itemization in andere games zoveel beter maakt dan Diablo's systeem maar ik denk dat het er op neer komt dat er teveel (en na de patch zijn er dus een hoop weg) affixes zijn die eigenlijk allemaal zo'n beetje 't zelfde doen. Bijvoorbeeld, wat is nu echt het verschil tussen een critical hit, een vulnerable hit en een overpower hit? Dat zijn toch eigenlijk drie varianten van een critical strike met een ander kleurtje en een net iets andere manier van bepalen wanneer die gebeurt? Critical hits word bepaald door je crit chance, vulnerable hits is eigenlijk gewoon 100% crit chance op een target tijdens een korte debuff window en overpowers zijn critical hits met een lage basis kans (3% meen ik?) die sommige classes kunnen garanderen na X hits of elke Y seconden. Is het echt nodig om 3x nagenoeg hetzelfde systeem te hebben?

Path of Exile is voor mij dan ook het voorbeeld van itemization welke (naar mijn mening) goed in elkaar zit. Er zijn genoeg "standaard" affixes die je veel tegenkomt, met een aantal duidelijke combinaties van stats waar je standaard wat aan kan hebben ook al is het misschien niet "best in slot". Daarnaast heb je een paar relatief niche affixes waarvan er een aantal zijn die min of meer een item kunnen 'bricken' maar tegelijkertijd heb je ook een hele hoop affixes (toegevoegd in de loop der jaren) die zeer waardevol kunnen zijn voor verschillende builds. Uiteindelijk zijn er een hoop verschillende affixes en moet je een keuze maken hoe je je character op wilt bouwen, als je maar een aantal stats hebt die vrijwel hetzelfde zijn is er toch geen keuze meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klauwhamer schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 10:53:
[...]

Niet mee eens. Een lootfilter geeft controle en voldoening, en iedere serieuze ARPG biedt zoiets waar de playerbase tevreden over is.

Edit: ook impliceert dit een convergerende werking op drops ten opzichte van classes of builds wanneer je minder drops juist relevanter maakt betekent dat automatisch een beperking op diversiteit binnen je player builds en mechanics. Voor mij voelt dit net als meer dingen een easy way out waarbij de itemization juist minder wordt.
Ik vind geen lootfilter hebben niet per definitie de slechtere keus en begrijp de keus wel in geval van D4. Minder loot en geen lootfilter is een duidelijke design keus. Ze gaan duidelijk meer de kant op van diepgang zoeken in het ontwikkelen van de gear die je al hebt.
Of dit lang leuk blijft zal nog even afwachten worden maar ik vind de veranderingen vrij goed klinken.
Voor meer afwisseling in loot start ik LE wel op. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:28

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Finraziel schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:17:
Rhykker samenvatting: YouTube: The Future of Diablo 4 Just Got a LOT More Interesting

Ik ben toch wel positief. Over het algemeen kom ik niet tot de echte endgame omdat ik de game voorbij level 50/60 vervelend vind om te spelen en de primaire reden daarvoor is de zondvloed aan crap items om doorheen te filteren. Ik wil gewoon door spelen en niet zitten puzzelen of een item een upgrade is, dus deze wijzigingen klinken voor mij wel goed en ik heb toch wel weer zin om ze in S4 te gaan proberen.
Daarnaast blij met het verder uit kunnen zoomen, meer overzicht over het gevecht is beter.

Duurt wel nog lang, bijna 2 maanden, maar goed heb ik tenminste nog genoeg tijd om ergens zin te vinden om mijn battlepass af te maken (in ieder geval dat ik alle currency er uit heb om weer een volgende te kunnen 'kopen').
Ik ben het volledig met je eens, ik ben ook weer gestart, maar als ik dan naar builds kijk begint het alweer te duizelen met alle prefixes en zooi waar ik op moet letten bij een item.

Ik zou D4 geweldig vinden zoals het nu is qua wereld, maar met een gear systeem zoals bij D3m net even wat makkelijker te begrijpen als casual gamer.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:51:
[...]

Ik vind geen lootfilter hebben niet per definitie de slechtere keus en begrijp de keus wel in geval van D4. Minder loot en geen lootfilter is een duidelijke design keus. Ze gaan duidelijk meer de kant op van diepgang zoeken in het ontwikkelen van de gear die je al hebt.
Of dit lang leuk blijft zal nog even afwachten worden maar ik vind de veranderingen vrij goed klinken.
Voor meer afwisseling in loot start ik LE wel op. :9
Maar dat is voor mij de crux; het is niet alleen "afwisseling van loot". Loot hoort -volgens mij- de faciliterende factor te zijn voor zowel minmaxen als experimenteren met je karakter en builds, afgezet tegen de content die je voorgeschoteld krijgt. Het kan toch niet zo zijn dat het net als Diablo 3 ieder seizoen maar weer je set items bij elkaar sprokkelen wordt en dat was het dan?

Overigens vind ik ook dat het voor jullie eigenlijk veel te lang duurt voordat dit allemaal live gaat. En de PTR wordt met gejuich ontvangen, maar ook hier krijg ik een bittere smaak van gezien Blizzard en dealen met feedback vanuit PTRs in andere franchises.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klauwhamer schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:06:
[...]

Maar dat is voor mij de crux; het is niet alleen "afwisseling van loot". Loot hoort -volgens mij- de faciliterende factor te zijn voor zowel minmaxen als experimenteren met je karakter en builds, afgezet tegen de content die je voorgeschoteld krijgt. Het kan toch niet zo zijn dat het net als Diablo 3 ieder seizoen maar weer je set items bij elkaar sprokkelen wordt en dat was het dan?

Overigens vind ik ook dat het voor jullie eigenlijk veel te lang duurt voordat dit allemaal live gaat. En de PTR wordt met gejuich ontvangen, maar ook hier krijg ik een bittere smaak van gezien Blizzard en dealen met feedback vanuit PTRs in andere franchises.
Vraag me af of je die conclusie al kunt trekken door de huidige informatie. We gaan het zien.

Duurt veel te lang ja!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stickfiguur
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:42:
[...]

Vraag me af of je die conclusie al kunt trekken door de huidige informatie. We gaan het zien.

Duurt veel te lang ja!
Ik heb sterk het gevoel dat dat wat Klauwhamer omschrijft gewoon een fundamenteel ontbrekend stukje is bij Diablo 4, vooral om de manier waarop ze itemization aanpakken. Tot nu toe lijkt het misschien dat alle legendary powers en uniques je veel keuzes geven maar door de manier hoe ze die powers en uniques ontwikkelen is er eigenlijk haast geen vrijheid om te kiezen.

Als je namelijk skill X gebruikt "moet" je eigenlijk de bijbehorende unique of legendary power wel gebruiken. Bijvoorbeeld, als jij een fireball build wilt spelen kan je dat wel zonder die unique staff (staff of endless rage) doen maar dan schiet je jezelf in je metaforische voet!

Doordat ze zoveel skill power verstoppen in de legendary powers en uniques kan je eigenlijk niks anders. Het is vergelijkbaar met hoe het in Diablo 3 was, als skill X wilt spelen moet je set Y equippen want anders sla je nog geen deuk in een pakje boter. Daardoor krijg je ook dat slechte gevoel wanneer je een werewolf druid wilt spelen en de bijbehorende unique maar niet dropt. Mijn vraag is waarom gatekeepen ze builds achter uniques terwijl ze je die keuze net zo goed op de skill tree zouden kunnen geven?

Het bovenstaande is, verwacht ik, alleen maar erger geworden door dat de items zo versimpeld zijn. Of dat daadwerkelijk zo uitpakt moet nog maar blijken, maar de rest van het probleem is met de aangekondigde itemization changes natuurlijk niet opgelost.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

stickfiguur schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:22:
[...]

Het bovenstaande is, verwacht ik, alleen maar erger geworden door dat de items zo versimpeld zijn. Of dat daadwerkelijk zo uitpakt moet nog maar blijken, maar de rest van het probleem is met de aangekondigde itemization changes natuurlijk niet opgelost.
Wij hebben het over exact hetzelfde. Ik verwacht dat drops wederom saaie eenheidsworst worden die naadloos aansluiten op saaie eenheidsworst builds waarbij het jagen is op een paar procentjes meer of minder op je vaste set item of unique waar je niet aan kunt ontsnappen omdat de game hier domweg geen ruimte voor biedt in skill tree en/of classes. Waarom is de keuze niet geworden een lootfilter te geven? Dan houd je tenminste de deur op een kier voor additionele skill trees en classes verderop in het spel. Dat lijkt mij nu wel van de baan met deze expliciete keuze.

En het upgraden van je set items, tsja. Dat wordt natuurlijk honderden Tomb Lords verslaan om gemmetje X te vinden voor kubusje Y waarbij de kans groter wordt wanneer je wacht op seasonal event Z (want dan draagt Tomb Lord een koddig mutsje op zijn bolletje en heb je 1% extra drop kans om de honderden bezoekjes wat aangenamer te maken) zodat je de set items die je het hele seizoen al draagt kunt voorzien van een paar procentjes meer crit.

Ik begrijp gewoon niet zo goed hoe Blizzard zo níet kan begrijpen wat nou aanslaat bij ARPG-publiek na al die jaren van succesvolle andere ARPGs. Ik pleit niet voor copypaste, begrijp mij niet verkeerd. Ik pleit echter wel voor daadwerkelijk interesse hebben in en luisteren naar je beoogde playerbase. Anderzijds is het misschien mijn fout te veronderstellen dat dit een doel is van Blizzard, nu ik er over nadenk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klauwhamer schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:51:
[...]
Ik begrijp gewoon niet zo goed hoe Blizzard zo níet kan begrijpen wat nou aanslaat bij ARPG-publiek na al die jaren van succesvolle andere ARPGs. Ik pleit niet voor copypaste, begrijp mij niet verkeerd. Ik pleit echter wel voor daadwerkelijk interesse hebben in en luisteren naar je beoogde playerbase. Anderzijds is het misschien mijn fout te veronderstellen dat dit een doel is van Blizzard, nu ik er over nadenk.
Blizzard wil ‘iedereen’ aanspreken. Onmogelijk natuurlijk maar dat zal je nu eenmaal hebben met dit soort bedrijven. Pietje wil geen lootfilter maar Henk wil diepgang en veel keus. Het lijkt er op dat Piet tevreden gaat zijn en die kan stoppen nadat de expansion en seasonpass uit is. Henk kan blijven schaven aan zijn gear.

Ergens snap ik het wel. Andere games zijn beter in wat ze doen momenteel en Blizzard zal het anders moeten doen.
Wil niet zeggen dat ik het de ‘juiste’ keus vind maar begrijp de keus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 04-10 10:22
Ik vind de toevoeging van de rifts een uitstekend idee maar niet als je er enkel toegang toe kunt krijgen door eerst een NMD te moeten doen. Dat zou een gemiste kans zijn. Maar heb ik verder berichten over een non-seasonal endgame gemist of komt dat nog niet?

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 12:37:
[...]

Blizzard wil ‘iedereen’ aanspreken. Onmogelijk natuurlijk maar dat zal je nu eenmaal hebben met dit soort bedrijven. Pietje wil geen lootfilter maar Henk wil diepgang en veel keus. Het lijkt er op dat Piet tevreden gaat zijn en die kan stoppen nadat de expansion en seasonpass uit is. Henk kan blijven schaven aan zijn gear.

Ergens snap ik het wel. Andere games zijn beter in wat ze doen momenteel en Blizzard zal het anders moeten doen.
Wil niet zeggen dat ik het de ‘juiste’ keus vind maar begrijp de keus wel.
Volgens Steam spelen op dit moment 5700 mensen Diablo IV, tegenover 54000 voor Last Epoch, 3200 Grim Dawn, 7500 Path of Exile, 1000 Titan Quest. Dat betekent dat slechts ~8% van de ARPG-spelers op Steam Diablo IV zit te spelen. Ik begrijp dat Steam een beperkte selectiegroep is, maar het algehele plaatje is wel duidelijk. Door de maanden heen is het ook alleen maar bergafwaarts gegaan met concurrent players.

Los van wel of niet eens met de keuzes, het zijn duidelijk geen keuzes (geweest) die resoneren bij 'iedereen', en het lijkt er op dat men ook geen koerswijziging wenst en dat het 'marktaandeel' aan spelers nu voor genoeg inkomsten zorgt. Nou ja, iedereen tevreden, I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-09 14:41
Klauwhamer schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:45:
[...]

Volgens Steam spelen op dit moment 5700 mensen Diablo IV, tegenover 54000 voor Last Epoch, 3200 Grim Dawn, 7500 Path of Exile, 1000 Titan Quest. Dat betekent dat slechts ~8% van de ARPG-spelers op Steam Diablo IV zit te spelen. Ik begrijp dat Steam een beperkte selectiegroep is, maar het algehele plaatje is wel duidelijk. Door de maanden heen is het ook alleen maar bergafwaarts gegaan met concurrent players.

Los van wel of niet eens met de keuzes, het zijn duidelijk geen keuzes (geweest) die resoneren bij 'iedereen', en het lijkt er op dat men ook geen koerswijziging wenst en dat het 'marktaandeel' aan spelers nu voor genoeg inkomsten zorgt. Nou ja, iedereen tevreden, I guess.
Ik weet niet of Steam hiervoor een juiste graadmeter is.
Diablo IV is nog niet heel lang via Steam beschikbaar, maar natuurlijk al langer via Battle.net.
Ik denk dat het gros van de PC-spelers via Battle.net speelt en niet via Steam.
Voor die overige ARPGs is volgens mij Steam de enige provider.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

_Peter2_ schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:00:
[...]

Ik weet niet of Steam hiervoor een juiste graadmeter is.
Diablo IV is nog niet heel lang via Steam beschikbaar, maar natuurlijk al langer via Battle.net.
Ik denk dat het gros van de PC-spelers via Battle.net speelt en niet via Steam.
Voor die overige ARPGs is volgens mij Steam de enige provider.
Oh, die kanttekening plaatste ik zelf ook al. Path of Exile is trouwens ook non-Steam beschikbaar dus de één van de twee grootste contenders kan ook los van Steam worden gespeeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Na PoE (vroeger), LE en D2+3+4 gespeeld te hebben zie ik dat er wat veranderd is in mijn verwachtingen.

PoE&D2+3 waren uiteindelijk prima te doen.
D4 is te vlak en te serieus, daar kan ik niet meer inkomen.
Items als "1 extra wolf" of "je blijft in werebear form" voelt saai en lui aan.

Ik ontkom ik er niet aan om D4 te vergelijken met de andere arpgs: als je dan van bijv 5 wolven naar 10 eekhoorns gaat of het hele scherm volgooit met aoe spells, voelt dat fijner en leuker dan wat D4 biedt. Ik hoop dat er meer variatie komt en er wat meer plezier in de design komt, ik denk dat er dan meer mensen plezier in het spel zullen hebben. Of niet, dan is Diablo misschien niets meer voor mij omdat ik teveel veranderd ben

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klauwhamer schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 14:09:
[...]

Oh, die kanttekening plaatste ik zelf ook al. Path of Exile is trouwens ook non-Steam beschikbaar dus de één van de twee grootste contenders kan ook los van Steam worden gespeeld.
Maar je trekt vervolgens wel een conclusie dat steam arpg spelers blijkbaar weinig D4 spelen... Ik zie mezelf echt als primair steam gamer, koop vrijwel niks in andere stores en als games eerst op Epic komen dan wacht ik wel af of het nog naar steam komt... Maar D4 heb ik op battle.net want er was nog geen verwachting dat het ook naar steam zou komen toen het uit kwam. Was er best een beetje pissig om dat hij zo snel daarna ook naar steam kwam eigenlijk... Maar ik denk dat juist de grootste Diablo fans allemaal op battle.net zullen zitten en er is dus eigenlijk heel weinig te zeggen over hoe actief D4 is op basis van die cijfers.

PoE kan dan misschien ook buiten steam, maar het is volgens mij niet zo dat buiten steam eerst de enige optie was. Bovendien is PoE gratis dus zelfs als je eerst buiten steam speelde kun je gewoon overstappen zonder kosten. Dus niet vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Finraziel schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:47:
[...]

Maar je trekt vervolgens wel een conclusie dat steam arpg spelers blijkbaar weinig D4 spelen... Ik zie mezelf echt als primair steam gamer, koop vrijwel niks in andere stores en als games eerst op Epic komen dan wacht ik wel af of het nog naar steam komt... Maar D4 heb ik op battle.net want er was nog geen verwachting dat het ook naar steam zou komen toen het uit kwam. Was er best een beetje pissig om dat hij zo snel daarna ook naar steam kwam eigenlijk... Maar ik denk dat juist de grootste Diablo fans allemaal op battle.net zullen zitten en er is dus eigenlijk heel weinig te zeggen over hoe actief D4 is op basis van die cijfers.
Ik trek helemaal geen conclusies? Ik laat zien dat een bepaalde ARPG-groep op Steam maar een klein percentage Diablo-spelers bevat. Dat hadden er meer kunnen c.q. moeten zijn. Het Battle.net-ding heb ik geadresseerd, het ging eerder om het globale plaatje van teleurstelling rondom Diablo IV evenals de decline van concurrent spelers. Nogmaals: het is slechts een indicator. Je mag het best een zachte indicator vinden, maar het is er wel een die aansluit bij de grote streamers (die soms ook flink aan de copium zitten bij/tijdens campfire-gedoe). En aan het einde van de dag geeft Blizzard nooit openheid over spelersaantallen en is het allemaal giswerk. Steam is in dat opzicht geen giswerk, behoudens de groep die je niet kunt meten omdat ze via Battle.net spelen. Waarvan akte.

Waarom werd jij "een beetje pissig" van Diablo IV op Steam, eigenlijk?
Finraziel schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:47:
[...]PoE kan dan misschien ook buiten steam, maar het is volgens mij niet zo dat buiten steam eerst de enige optie was. Bovendien is PoE gratis dus zelfs als je eerst buiten steam speelde kun je gewoon overstappen zonder kosten. Dus niet vergelijkbaar.
Nee, hoor. Ik heb mijn beta-kiwi volledig buiten Steam om gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Last Epoch is net vijf weken uit dus daar zit nu een grote groep spelers maar ben benieuwd naar de cijfers na de grote update in mei. Ik weet in ieder geval dat telkens als ik LE opstart ik een half uur later weer D4 speel omdat ik die wereld aantrekkelijker vind. Nu nog meer activiteiten dan enkel die bossfights en NMD's.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Klauwhamer schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:38:
[...]

Ik trek helemaal geen conclusies? Ik laat zien dat een bepaalde ARPG-groep op Steam maar een klein percentage Diablo-spelers bevat. Dat hadden er meer kunnen c.q. moeten zijn. Het Battle.net-ding heb ik geadresseerd, het ging eerder om het globale plaatje van teleurstelling rondom Diablo IV evenals de decline van concurrent spelers. Nogmaals: het is slechts een indicator. Je mag het best een zachte indicator vinden, maar het is er wel een die aansluit bij de grote streamers (die soms ook flink aan de copium zitten bij/tijdens campfire-gedoe). En aan het einde van de dag geeft Blizzard nooit openheid over spelersaantallen en is het allemaal giswerk. Steam is in dat opzicht geen giswerk, behoudens de groep die je niet kunt meten omdat ze via Battle.net spelen. Waarvan akte.

Waarom werd jij "een beetje pissig" van Diablo IV op Steam, eigenlijk?

[...]

Nee, hoor. Ik heb mijn beta-kiwi volledig buiten Steam om gekregen.
Wellicht dat ik je verkeerd begreep. Ik las uit "Dat betekent dat slechts ~8% van de ARPG-spelers op Steam Diablo IV zit te spelen" dat je bedoelde dat uit de subset van steam spelers die ARPG's willen spelen, slechts 8% D4 spelen. Maar als je het puur bedoelt als alle spelers die werkelijk op Steam een ARPG spelen, dan klopt het inderdaad. Alleen is het dan nogal een nietszeggende statistiek denk ik :)

Dat 'beetje pissig' is omdat ik mijn games gewoon graag op Steam heb en ook Steam achievements leuk vind. Het zou het ook een stuk makkelijker maken om D4 op mijn steam deck te spelen als ik de game gewoon in Steam zou hebben. Dus toen ze Diablo 4 zo kort na launch ineens op Steam uitbrachten en er ook nog eens een dikke korting overheen gooiden (iets wat ik ook niet gewend ben van Blizzard, ik had verwacht dat het zeker een jaar zou duren voor er een serieuze korting zou komen) voelde het nogal alsof ik gestraft werd voor het feit dat ik bij release direct de game kocht (en zelfs de ultimate versie kocht om eerder te kunnen beginnen). Natuurlijk heb ik daarvoor ook eerder kunnen spelen, maar combineer dat nog eens met de tegenvallende staat van de game bij release en ik had het gevoel dat ik echt veel beter gewoon even had kunnen wachten. En dat is niet het gevoel wat je je spelers wil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Finraziel schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:04:
[...]

Dat 'beetje pissig' is omdat ik mijn games gewoon graag op Steam heb en ook Steam achievements leuk vind. Het zou het ook een stuk makkelijker maken om D4 op mijn steam deck te spelen als ik de game gewoon in Steam zou hebben. Dus toen ze Diablo 4 zo kort na launch ineens op Steam uitbrachten en er ook nog eens een dikke korting overheen gooiden (iets wat ik ook niet gewend ben van Blizzard, ik had verwacht dat het zeker een jaar zou duren voor er een serieuze korting zou komen) voelde het nogal alsof ik gestraft werd voor het feit dat ik bij release direct de game kocht (en zelfs de ultimate versie kocht om eerder te kunnen beginnen). Natuurlijk heb ik daarvoor ook eerder kunnen spelen, maar combineer dat nog eens met de tegenvallende staat van de game bij release en ik had het gevoel dat ik echt veel beter gewoon even had kunnen wachten. En dat is niet het gevoel wat je je spelers wil geven.
Aha, ik wist niet dat er een korting bij de gang naar Steam was. Ja, dan kan ik mij voorstellen dat jij je een beetje in je kruis getast voelt, zeker als Steam+korting niet in lijn der verwachting lag. En eens: spelers moeten nooit het gevoel hebben beter even gewacht te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:39
Afgehaakt begin seizoen 3 maar nu ik zie wat er allemaal gaat veranderen moet ik toch eens een deftige ww barb maken in seizoen 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-10 20:21
internaut schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 15:28:
Afgehaakt begin seizoen 3 maar nu ik zie wat er allemaal gaat veranderen moet ik toch eens een deftige ww barb maken in seizoen 4.
Barb wordt wel enigszins generfd...? _/-\o_

Apsie's profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:39
Apsie schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 17:05:
[...]

Barb wordt wel enigszins generfd...? _/-\o_
Tot er weer iemand komt met een build waarmee je alles plat loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
internaut schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 17:13:
[...]

Tot er weer iemand komt met een build waarmee je alles plat loopt.
voornamelijk icm whatever de gimmick is in S4

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen komt als het goed is ray tracing naar D4. In de video’s zag ik geen grote verschillen maar wil het toch even checken in de praktijk op PC. Console zal 30fps worden icm RT.
https://news.blizzard.com...rns-anew-with-ray-tracing

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2024 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:52
Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:41:
Morgen komt als het goed is ray tracing naar D4. In de video’s zag ik geen grote verschillen maar wil het toch even checken in de praktijk op PC. Console zal 30fps worden icm RT.
https://news.blizzard.com...rns-anew-with-ray-tracing
Top kan ik me vervelen met een game in een iets mooier jasje en op 30fps :p Heb hem nog steeds geïnstalleerd staan op de PlayStation met de hoop dat er iets leuks wordt toegevoegd wat de moeite weer waard maakt, maar dit seizoen heb ik een uur volgehouden en toen maar wel snel afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Benieuwd of ik verschil ga zien met mijn firewall/hydra build. Ziet er nu soms al spectaculair uit met die grote vuurzee maar mooier mag altijd.

Vanaf morgen toch ook een week lang extra XP vanwege iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Diablo IV komt morgen naar de xbox gamepass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-10 09:10
Kijk toch wel erg uit naar seizoen 4 hoor, lijkt een compleet nieuwe game.

Het enige wat minder is, is dat het nog twee maanden duurt :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Man wat ben ik blij als ik lees wat de veranderingen zijn, helaas nog 2 maanden wachten (14 mei las ik ergens).
Ben het filmpje van Rhykker aan het kijken. Ik ben super enthousiast! Helaas nog zolang wachten tot dit live is.

Tot zover speel ik nog wel even season 3, wil de (non-battlepass) skins voor de outfit, vind ik erg goed bij een wizard passen.

[ Voor 44% gewijzigd door Mad-Matt op 26-03-2024 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:06
Even een algemeen vraagje tussendoor maar ben er sinds season 1 even uitgeweest dus weet het even niet meer zeker, maar klopt het dat ik op 1 character alle renown moet finishen en dan heb je voortaan bij elke nieuwe character die rewards?

Begon namelijk een season 3 character maar had geen rewards leek het, heb ook niet alles uitgespeeld in season 1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Als je op een van je character de renown hebt behaald, dan hoef je niet nogmaals de renown te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@Malt007 Als je de benodigde renown hebt, krijg je 2 dingen:
1: paragonpunten/extra obols/zoiets
2: een zakje goud

1 is dan automatisch vrijgespeeld bij een nieuw seizoen, dat goud zul je opnieuw moeten farmen (echter is het dat niet echt waard)

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:06
Buizerd__NL schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:51:
Als je op een van je character de renown hebt behaald, dan hoef je niet nogmaals de renown te halen.
Ok, dan moet ik mijn eerste character maar even afstoffen en daar wat uurtjes mee spenderen. Verheug me nu al op 10x heen en weer kijken tussen de map op mijn laptop en op de playstation om die altars allemaal te vinden :)

[ Voor 17% gewijzigd door Malt007 op 26-03-2024 14:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Mad-Matt schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:13:
Man wat ben ik blij als ik lees wat de veranderingen zijn, helaas nog 2 maanden wachten (14 mei las ik ergens).
Ben het filmpje van Rhykker aan het kijken. Ik ben super enthousiast! Helaas nog zolang wachten tot dit live is.

Tot zover speel ik nog wel even season 3, wil de (non-battlepass) skins voor de outfit, vind ik erg goed bij een wizard passen.
Het is dat het Blizzard is en het eerst allemaal moet ervaren anders was ik behoorlijk enthousiast geweest. Op papier vind ik de veranderingen goed klinken en zou zeggen dat het een grote verbetering gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Malt007 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:52:
[...]

Ok, dan moet ik mijn eerste character maar even afstoffen en daar wat uurtjes mee spenderen. Verheug me nu al op 10x heen en weer kijken tussen de map op mijn laptop en op de playstation om die altars allemaal te vinden :)
De meeste van die altars zitten in een inham wat je op de map kunt zien. Ik ging ze op een gegeven moment vrij makkelijk herkennen want ze hebben meestal ongeveer hetzelfde gedaan... Dus dan is het kaart open, kijk op kaart op laptop, zet je bestemming in de inham die je ziet op de plek waar de altar ongeveer zou moeten zijn en 9 van de 10 keer ren je er dan in een keer naar toe. Met paard en een beetje oefening om de boosts goed te gebruiken (activeer de volgende vlak voor de voorgaande afgelopen is) kun je ze best snel allemaal achter mekaar doen.
Ik heb ze enigszins recent opnieuw gedaan in hardcore namelijk, nu hoeft het als het goed is nooit meer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patch is er. Ray Tracing viel mij niet op, waarschijnlijk moet je het naast elkaar zien om het door te hebben. Had het allemaal op max. Draaide prima zonder DLSS.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2024 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Het is (bijna) zover, ben raaaaazend benieuwd *O*

Diablo® IV })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:30
Verwijderd schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 06:12:
Het is (bijna) zover, ben raaaaazend benieuwd *O*

Diablo® IV })
Hij zou vandaag op Game Pass staan toch? Ik heb net nog even gekeken maar kon 'm nog niet installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kanter
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:50
Nog bezig met een HotA barb. Levelen gaat wel stuk langzamer dan S2 door ontbreken van de blood harvest.

Verder speelt de barb wel prima. Met de charge aspect beukt ik alles kapot :P

Speel zeer casual dezer dagen, af en een toe een vault of NMD.

S4 duurt nog wel lang zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-10 21:18
Vanavond ook maar eens installeren. Ga er vanuit dat ie tegen die tijd wel beschikbar is op GP.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
Ik lees op Reddit dat dit wel werkt als je de Battle.net app heb gelinkt aan je microsoft account en dan daar op kijkt, kan het zelf niet testen.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Kanter schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:14:
Nog bezig met een HotA barb. Levelen gaat wel stuk langzamer dan S2 door ontbreken van de blood harvest.

Verder speelt de barb wel prima. Met de charge aspect beukt ik alles kapot :P

Speel zeer casual dezer dagen, af en een toe een vault of NMD.

S4 duurt nog wel lang zeg :X
Het gaat niet enorm vlot inderdaad. Er is nu wel double XP volgens mij.
Zelf speel ik weer met een sorcerer en dan de charged bolts build met Staf of Lam Esen en tot zover sloop ik alles. (lvl 58 nog maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
frankv120 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:45:
Ik lees op Reddit dat dit wel werkt als je de Battle.net app heb gelinkt aan je microsoft account en dan daar op kijkt, kan het zelf niet testen.
Ik heb snel even gekeken, en na het linken van mijn account lijkt het er inderdaad op dat ik Diablo IV vanuit Battle.net op mijn PC kan installeren.

Maar ik wacht toch nog maar even op de console versie. Ik hoop wel dat deze vandaag wordt toegevoegd.

Edit - Je kan 'm nu aan "later spelen" toevoegen. Er wordt zo te zien nog niets gedownload. Ik hoop toch dat hij er voor de avond op staat.

[ Voor 10% gewijzigd door ErikT738 op 28-03-2024 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikT738 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:05:
[...]

Hij zou vandaag op Game Pass staan toch?
De dag is al bijna om.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXAyiDFR2BXNBVK-J2590F-EB7A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pjRswPIqdMiiR4eSH35xh0JU.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Ja met die 80 GB download er bij vraag ik me af of ik 'm vanavond kan spelen of dat het morgen pas kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VincentG
Volgens mij staat het internet ondertussen vol met mensen die wachten tot ze kunnen spelen.
Diegene die hem wel gedownload krijgen zien een insert disc-error.
Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om hem overal vrij te geven, of anderzijds om duidelijk een tijd aan te geven dat het beschikbaar is.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hijissegek
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-10 11:42
Mensen van het mooie leven.

Redelijk nieuw hier in de Arpg tak van gaming. Met de lente sale D4 gekocht, niet veel tijd ivm vaderschap.

Ik heb moeite met een class te kiezen, veel onderzoek gedaan, doen wat je bij je past en en tier lists maken mij niet uit.

Zijn er meerdere die dit hebben ervaren? Wat is een verstandige keuze met tijdgebrek en het nieuw zijn tot dit genre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-10 15:17

Lapras

Ice beam

hijissegek schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:13:
Mensen van het mooie leven.

Redelijk nieuw hier in de Arpg tak van gaming. Met de lente sale D4 gekocht, niet veel tijd ivm vaderschap.

Ik heb moeite met een class te kiezen, veel onderzoek gedaan, doen wat je bij je past en en tier lists maken mij niet uit.

Zijn er meerdere die dit hebben ervaren? Wat is een verstandige keuze met tijdgebrek en het nieuw zijn tot dit genre.
Ik zou de class fantasy kiezen die je het meest aanspreekt. Ik vind mages in RPG's altijd weinig interessant, dus een sorcerer spreekt me onvoldoende aan. Dus het ligt eraan of je van melee/ranged of physical/elemental/anders houdt.

Als je echt niet kan kiezen: de druid is vrij veelzijdig in D4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijissegek
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-10 11:42
Lapras schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:55:
[...]

Ik zou de class fantasy kiezen die je het meest aanspreekt. Ik vind mages in RPG's altijd weinig interessant, dus een sorcerer spreekt me onvoldoende aan. Dus het ligt eraan of je van melee/ranged of physical/elemental/anders houdt.

Als je echt niet kan kiezen: de druid is vrij veelzijdig in D4.
Inderdaad valt voor mij de Sorcerer al af. Ik was begonnen met een Druid en toen naar barb. Op WoW veelal shaman (melee) gespeelt maar voelde bij Druid (waarschijnlijk nog veel te laat in level) niet de zelfde gelijkenis. Ik ben bang dat barb alleen iets te ''simpel'' is (weet niet of ik dat zo kan zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
Ik neig nu nog tussen Barb en Rogue, maar wellicht dat het anders is zodra ik de game speel.
Ze zouden een soort mini-intro-tutorial erin moeten stoppen (als het er niet al in zit), waarbij je heel kort met alles speelt en erna makkelijker een keuze kan maken.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jim[beam]
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10 22:04
Ik begon met een Rogue en eindigde met een sorcerer. Vooral Sorc Lightning specs spreken me aan. Heb v/d week al wel icey sorc geprobeerd maar dat beviel niet zo. Ik vond mn sorc te squishy.

Rogue vond ik leuk met een pijl en boog. Niet de melee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Ik kan installeren op Xbox via Game Pass!

Wat is een leuke class met summons? In Path of Exile speelde ik zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ErikT738 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:43:

Necromancer. Probleem alleen dat de summoner builds het slechter doen de andere necro builds

[ Voor 14% gewijzigd door Ricmaniac op 28-03-2024 18:43 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:33

Is er niet. Althans niet dit seizoen. Summons zijn bar slecht. Krijgen wel een buff in seizoen 4 (vanaf half april)

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alekz87 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:05:
[...]

Is er niet. Althans niet dit seizoen. Summons zijn bar slecht. Krijgen wel een buff in seizoen 4 (vanaf half april)
14 Mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alekz87 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 19:05:
[...]

Nou ja, bar slecht... Het is geen meta build, maar je komt er een heel eind mee hoor. Sowieso om de campaign door te spelen is een Necro summoner prima. De Druid trouwens ook maar een pet druid voelt niet als een summon class helaas (in tegenstelling tot druid in D2).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Oké hier komt ie, ik ga eens een enorme noob vraag stellen. Het is mijn eerste Diablo dus wees gewaarschuwd 😇

Ik ben zojuist begonnen. Druid gekozen en nu level 4. In de wereld vind ik af en toe wapens, die wapens hebben betere stats, enz. Dat snap ik.

Alleen als ik aanval (A op de Xbox) dan verander ik in een beer en deel ik de aanval uit met mijn klauwen.

Doe ik die aanval nou met de stats van de wapens die ik geselecteerd heb? Of moet ik een andere aanval gebruiken?

Ik lijk alleen nog maar de A en X aanval te hebben maar beiden zijn niet het daadwerkelijke wapen wat ik geselecteerd heb.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:00:
Oké hier komt ie, ik ga eens een enorme noob vraag stellen. Het is mijn eerste Diablo dus wees gewaarschuwd 😇

Ik ben zojuist begonnen. Druid gekozen en nu level 4. In de wereld vind ik af en toe wapens, die wapens hebben betere stats, enz. Dat snap ik.

Alleen als ik aanval (A op de Xbox) dan verander ik in een beer en deel ik de aanval uit met mijn klauwen.

Doe ik die aanval nou met de stats van de wapens die ik geselecteerd heb? Of moet ik een andere aanval gebruiken?

Ik lijk alleen nog maar de A en X aanval te hebben maar beiden zijn niet het daadwerkelijke wapen wat ik geselecteerd heb.
Ja de stats van je wapens beïnvloeden inderdaad nog steeds je damage, ook al ben je ze visueel niet aan het gebruiken. Ik zie het altijd maar alsof de damage van die wapens vooral in hun magische kracht zit en dat je die kracht meeneemt als je transformeert of zoiets :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jim[beam]
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10 22:04
Ondertussen zijn de eerste patch notes van de PTR bekend gemaakt:

https://news.blizzard.com...ptr-what-you-need-to-know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Finraziel schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:10:
[...]

Ja de stats van je wapens beïnvloeden inderdaad nog steeds je damage, ook al ben je ze visueel niet aan het gebruiken. Ik zie het altijd maar alsof de damage van die wapens vooral in hun magische kracht zit en dat je die kracht meeneemt als je transformeert of zoiets :+
Aah toch, thanks.

Ik vind het visueel geen probleem overigens maar vroeg het mij af waar ik nou mee moest “rekenen” enz.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:15:
[...]

Aah toch, thanks.

Ik vind het visueel geen probleem overigens maar vroeg het mij af waar ik nou mee moest “rekenen” enz.
De eerste 20, 30 misschien wel 40 levels volgt de equipment mekaar heel snel op en is het eigenlijk bijna altijd gewoon 'bigger number better'. Daarboven wordt het langzaam belangrijker om naar de individuele stats te gaan kijken.

Overigens zitten we momenteel een beetje te wachten op season 4 waar we een grote item rework krijgen en dan zouden er een stuk minder heel erg situationele zaken moeten zijn... maar dat duurt wel nog 1,5 maand. Ik zeg het alleen dat mocht je verder komen en je daaraan gaan storen, dan kan het de moeite waard om gewoon even het spel tot dan in de ijskast te zetten. Maar dit zal vooral relevant worden als je na de campaign nog verder wil naar world tier 3 en 4 en de end game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje

Necromancer met minions is goed te doen om te levelen en krijgt met de grote update half mei nog buffs waarbij de minions extra damage gaan doen en er zouden nog minions bij gaan komen. De minions gaan dan ook meer profijt krijgen van de stats van de necromancer.

[ Voor 8% gewijzigd door Lekker Ventje op 29-03-2024 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een hoop 'vakjargon' tussen de reacties ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Ik ben maar begonnen als Sorcerer. Chain Lightning casten om mobs uit te moorden voordat ze echt in beeld zijn is best leuk. Ik moet er alleen nog even voor zorgen dat ik iets meer mana krijg.

Edit: overigens hulde aan de devs dat het spel halverwege de download daadwerkelijk speelbaar was. Vaak staat dat wel aangegeven, maar kan je dan enkel het menu openen o.i.d.

[ Voor 31% gewijzigd door ErikT738 op 29-03-2024 08:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:35

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:19:
Zoals wat? Vraag gerust wat je niet begrijpt, daar is een forum voor ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:19:
Als je nou aangeeft wat je niet begrijpt kunnen we je misschien helpen?
Kan natuurlijk goed zijn dat er termen zijn die voor ons zo ingeburgerd zijn dat we ons niet realiseren dat ze voor een leek niet duidelijk zijn. Ik zou in ieder geval niet weten waar je op doelt zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TepelStreeltje @Finraziel

Dank jullie, maar dan ben ik weer offtopic, ik vogel het wel uit :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:59:

Welnee joh. Gewoon vragen, dit is precies waar een forum als dit voor bedoeld is lijkt mij, en genoeg mensen willen hier uitgebreid shit uitleggen.

offtopic:
Jargon of vaktaal, maar niet vakjargon please :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:59:

zorgt ook voor beetje leven in het topic :P
zo op het einde van het seizoen is het nogal rustig...

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:16:
[...]

zorgt ook voor beetje leven in het topic :P
zo op het einde van het seizoen is het nogal rustig...
Dat is waar :)
offtopic:
Het is overal erg rustig, zelfs op Budget Gaming :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-10 09:18
Donstil schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:00:

Ik zit met hetzelfde vraagstuk, vond het ook maar irritant dat elke keer als je aanvalt direct weer in een weerwolf veranderd. Heeft het nog wel zin om betere wapens te pakken want met A en X verander ik elke keer maar zijn de wapens nog wel van invloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Alle skills hebben een dmg%, elke skill doet dus dmg op basis van de dag stats van het wapen.
Heb je een wapen met 1000-1200, en een skill die 50% doet, dan doet die skill dus 500-600 dmg (ff heel simpel voorbeeld, maar zo werkt alles).

Het shape shiften is puur cosmetisch, er zijn items die je permanent weerwolf/beer maken. Dus no worries, lekker rammen, hoe je er ook uit ziet. ;)

Edit
Enige uitzondering is de barb, daar kan je wel skills aan wapens vast knopen, maar ook dan gelden dezelfde regels. (Skill doet xx% van weapon dmg).
En bij 2 wapens (of schild, focus, etc) wordt het gemiddelde gebruikt.

[ Voor 22% gewijzigd door TepelStreeltje op 31-03-2024 11:03 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
Ik vind het saven maar heel raar op de Xbox.. het spel saved alleen op bepaalde punten blijkbaar.. Je mag toch wel verwachten dat er na een cutscene een autosave gedaan wordt maar helaas.

Je kan dus niet zomaar even random ergens stoppen en later verder gaan waar je was gebleven, heel vervelend.

Quick resume werkt helaas ook niet door het verplicht moeten inloggen.

[ Voor 13% gewijzigd door vinno86 op 31-03-2024 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 20:15
vinno86 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:32:
Ik vind het saven maar heel raar op de Xbox.. het spel saved alleen op bepaalde punten blijkbaar.. Je mag toch wel verwachten dat er na een cutscene een autosave gedaan wordt maar helaas.

Je kan dus niet zomaar even random ergens stoppen en later verder gaan waar je was gebleven, heel vervelend.

Diablo heeft nooit een "save" functie gehad. Als je inlogt begin je altijd in de stad.
Maar dingen als items die je oppakt zijn wel altijd "gesaved". Dus als je halverwege een quest uitlogt heb je wel gewoon alle loot. Maar je quest moet wel opnieuw.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

vinno86 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:32:

Het is in essentie een mmorpg, daar kan je ook nooit saven. En dus werkt sleep oid ook niet. Ff townportal doen dus ;)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
RocketKoen schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:49:
[...]

Diablo heeft nooit een "save" functie gehad. Als je inlogt begin je altijd in de stad.
Maar dingen als items die je oppakt zijn wel altijd "gesaved". Dus als je halverwege een quest uitlogt heb je wel gewoon alle loot. Maar je quest moet wel opnieuw.
Hoe zit dat met die "containers" enzo dan, als ik die allemaal sloop en gold pak zonder de quest af te maken dan verschijnen ze volgende keer weer en kan je hetzelfde rondje gold farmen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kom er niet echt in, generatiekloof(?) dat zal het zijn :)

Account ook maar verwijdert waar ik ze trouwens een pluspunt voor wil geven, gaat zeer eenvoudig en als ik het zo lees verwijderen ze ook echt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinno86 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:16:
[...]

Hoe zit dat met die "containers" enzo dan, als ik die allemaal sloop en gold pak zonder de quest af te maken dan verschijnen ze volgende keer weer en kan je hetzelfde rondje gold farmen ?
Ja dat kan, nee dat is het absoluut niet waard. Je kunt beter gewoon alle items oppakken en die verkopen als je gold nodig hebt. Maar waarschijnlijk heb je helemaal geen gold nodig, of althans niet meer dan je al krijgt van quest rewards en zo.

Rerollen van je items (of ja, 1 regel van de stats, kom niet op wat het officieel heet) kan heel duur worden maar is onder level 50 totaal niet nodig. Ook upgraden zou ik niet te veel doen want je vervangt items veel te snel.

Ook worden items snel veel meer waard als je hoger level wordt. Vrij snel zijn simpele items al 100k+. Voor je op dat punt komt kun je eigenlijk beter je items salvagen voor resources want daar krijg je op hoger level niet significant meer van. Kom je op hoger level tot de conclusie dat je meer gold nodig hebt dan ga je gewoon even je loot verkopen en heb je er zo een paar miljoen gold bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 20:15
vinno86 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:16:
[...]

Ja, dat kan. Delen van het spel heel vaak achter elkaar spelen is de endgame. Alleen dan niet voor kistjes met gold.
Alleen die kistjes staan wel elke keer ergens anders.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
Lijkt wel of de whispers bugged zijn. Als ik 100 motes moet verzamelen reset de teller telkens en als ik de whisper met de dead body moet doen gebeurt er niets. En gisteren had ik als lvl 94 een item 79 als loot 8)7

Ben nu een blood necro aan het levelen zodat ik straks niet elke keer hoef te respeccen als de grote verbouwing klaar is. Heb nu al een Black River Necro en minion necro op 100. Als ik zie wat er gaat veranderen wordt de necro nog leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Weet iemand hoe laat de PTR vandaag live gaat en wanneer ik hem kan downloaden? Ik dacht lekker te starten, maar helaas, ik zie hem nog niet op de Battle net portal staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankv120
Mad-Matt schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:01:
Weet iemand hoe laat de PTR vandaag live gaat en wanneer ik hem kan downloaden? Ik dacht lekker te starten, maar helaas, ik zie hem nog niet op de Battle net portal staan
Normaal zijn de updates om 19:00 Nederlandse tijd (geen idee of dat nu een uur eerder of later is i.v.m. zomertijd) dus ik verwacht ongeveer rond die tijd.

Hobbybrouwerij Ónderwaeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

frankv120 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:04:
[...]

Normaal zijn de updates om 19:00 Nederlandse tijd (geen idee of dat nu een uur eerder of later is i.v.m. zomertijd) dus ik verwacht ongeveer rond die tijd.
Dat is waar ja, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Is de loot die je krijgt gebaseerd op wat je speelt? Ik speel een Chain Lightning Sorcerer waar ik eigenlijk niet zo heel tevreden meer over was, en ineens vond ik een unieke ring die mijn Chain Lightning veel beter maakte. Verder heb ik alleen nog Rare en minder zeldzame items gevonden.

Overigens heb ik nog geen flauw idee hoe mijn damage precies wordt berekend en wat ik zou moeten doen om mijn spells sterker te maken. Momenteel pak ik gewoon de items met de hoogste getallen, op een paar uitzonderingen na (verhoogde movement speed of items die damage van core skills boosten). Gek genoeg heb ik een tijdje gehad dat ik twee keer kon dodgen maar is dat nu weer weg.
Pagina: 1 ... 168 ... 214 Laatste