Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 21:58
Dennism schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:49:
[...]

Volgens dit artikel lijkt @Bosmonster gelijk te hebben, survey 'gelekt' naar een bekende youtuber rondom o.a. Blizzard zaken (maar meer WoW dan Diablo) die er over gerapporteerd heeft: https://www.thegamer.com/...s-players-100-dollar-dlc/
https://kotaku.com/diablo...-leaked-survey-1851061899
https://www.icy-veins.com...ey-are-fine-with-100-dlc/

Alle bronnen die ik kan vinden zo snel wijzen allemaal naar Bellular als bron.
tx voor het uitzoeken, ga dan wel twijfelen als dit de enige user is die het heeft ontvangen.
Er zijn al genoeg streamers die feedback verzinnen of klagen (zoals Rob met zijn s3 pet dmg) terwijl er niets aan de hand is.

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 22:38
Toevallig laatst een redelijke Ramaldni ding geval en een Ring of the Ravenous mogen looten dus ik dacht even een bleed/rupture build op mijn Barbarian te proberen. Eens wat anders dan de bonk of straat veeg optie.

Als dat alles op stoom komt dan is het best een leuke build. Alleen nog maar getest op Varshan en Grigoire als bosses en die gaan nog wel redelijk snel plat. In Legion events compleet nutteloos omdat je eerst goed rage op moet bouwen en daar krijg je op hogere levels bijna niet de kans voor.
Ook in dungeons kan het best krachtig zijn echter en edoch je moet daadwerkelijk in groepen ook weer even opbouwen en soms kan het dan kantje boord worden.

Misschien toch even kijken om ook Charge er in te bouwen voor toch wat sneller clearen van mobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:45
pstalman schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 08:37:
[...]

tx voor het uitzoeken, ga dan wel twijfelen als dit de enige user is die het heeft ontvangen.
Er zijn al genoeg streamers die feedback verzinnen of klagen (zoals Rob met zijn s3 pet dmg) terwijl er niets aan de hand is.
Verzonnen verwacht ik niet, daar is zijn reputatie denk ik wel wat te groot voor. Zoals hij aangeeft in zijn analyse heeft hij de survey verkregen via een 'little bird', aangezien zijn bronnen binnen Blizzard normaal gesproken best goed zijn, kan het dus ook goed zijn dat deze survey simpelweg nooit verzonden is, maar al gelekt voordat deze ooit gebruikt is. Tijdens de analyse wordt ook aangegeven dat de survey nog confidential is en niet gedeeld mag worden. Iets dat normaal gesproken bij openbaar gepubliceerde survey's normaliter niet zo is.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennism op 13-02-2024 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:50

The Legend

*Plop*

Ik ben bezig met een barb (charge/hota build), zit nu op level 79. Klopt het dat ik nog geen deuk in Son of Malphas of Varshan op tier IV sla? NM vaults level 23 loop ik zo doorheen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buizerd__NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 16:17
Stats!! is heel belangrijk om iets te kunnen doen bij bosses.

Volg je een build of ga je eigen weg?

PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:50

The Legend

*Plop*

Volg de charge/hota endgame build van Maxroll. Met m’n sorc deed ik dat ook en dat ging prima.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:27

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

The Legend schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:20:
Ik ben bezig met een barb (charge/hota build), zit nu op level 79. Klopt het dat ik nog geen deuk in Son of Malphas of Varshan op tier IV sla? NM vaults level 23 loop ik zo doorheen.
Build is vooral op fortify (=overpower) en +dmg bij Max Fury gefocused.
Berseker ophouden ook, maar dat is niet zo lastig.
Kijk vooral ook naar bonussen op items die daar mee helpen. Bleed is minst belangrijke, meer in de categorie leuk mee genomen.

Ik deed lvl 45 nmd met mijn lvl79 hota barb.

[ Voor 5% gewijzigd door TepelStreeltje op 13-02-2024 18:44 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vanavond ga ik de druid naar 100 levelen. Nog 4 leveltjes te gaan. En daarna...... ik vind het wel tijd dat er een nieuwe class aan de game wordt toegevoegd... Witch Doctor lijkt me best leuk in D4.

[ Voor 10% gewijzigd door Poops_McGhee op 13-02-2024 16:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Wordt wel tijd dat de nieuwe expension uitkomt, maar waarschijnlijk als die nu zal uitkomen zal dat niet de game fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buizerd__NL schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:57:
Wordt wel tijd dat de nieuwe expension uitkomt, maar waarschijnlijk als die nu zal uitkomen zal dat niet de game fixen.
Nee, daar heb je gelijk in, maar het verzacht wat pijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 21:58
The Legend schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 15:20:
Ik vond het ook zwaar tegenvallen, de eerste paar runs voor duri mats verzamelen.
Volgens mij nog niet 1 lvl verder was het weer het oude 1 hit (of een paar hits).
Overpower is de key.

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Patch 1.3.2 is uit. Download hem nu op PS5. Betere uber drops..... :D

Ik krijg niet eens normale uniques :D

[ Voor 22% gewijzigd door Poops_McGhee op 13-02-2024 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3mi3
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-10 18:36
Poops_McGhee schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 19:48:
Patch 1.3.2 is uit. Download hem nu op PS5. Betere uber drops..... :D

Ik krijg niet eens normale uniques :D
Lijkt echt RNG te zijn. Gisteren 25 runs gedaan, 6e run een doombringer geloot.
Hehe, had ik misschien moeten wachten 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-10 15:14

Snoes

marcel

r3mi3 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:10:
[...]

Lijkt echt RNG te zijn. Gisteren 25 runs gedaan, 6e run een doombringer geloot.
Hehe, had ik misschien moeten wachten 😅
Als je met meerdere een run doet, maakt dan iedereen kans op uniques of alleen de persoon die de vereiste items levert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3mi3
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-10 18:36
Snoes schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 21:21:
[...]

Als je met meerdere een run doet, maakt dan iedereen kans op uniques of alleen de persoon die de vereiste items levert
Dat is een goede vraag. Lijkt me dat iedereen kans maakt op een uber unique.
Misschien iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-10 09:10
r3mi3 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 22:37:
[...]

Dat is een goede vraag. Lijkt me dat iedereen kans maakt op een uber unique.
Misschien iemand die dit kan bevestigen?
Dan maakt iedereen er kans op. Ik heb dit seizoen een hele hoop runs gedaan in groepjes, wel wat ubers gezien, maar veel is het bij lange na niet. Als rng een beetje tegenzit dan wordt het een tergend lange grind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Druid is lvl100. Dat is de tweede in s3. Ik las even een D4 pauze in en dan misschien weer een sorc levelen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Waar haal jij die tijd vandaan? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carthrax
Toch maar weer terug gegaan naar een charge/hota build ook al mis ik nog wat items. De rend/rupture build was leuk voor bosses maar voor mobs te fragiel. Kan nu een paar keer Duriel doen dus hopen dat hij mij een beetje gunstig gezind is maar aangezien RNG en ik nog steeds strijd hebben vrees ik van niet :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nectar007
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-08 11:33
4 duriel runs.
1 shako
1 tibaults will

RNG zit me deze keer eens mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb de game toch opgestart vandaag. Druid van Lightning Storm respecced naar Pulverize. Dit is leuk!!
Lightning Storm is ook heel leuk, maar Pulverize is toch iets wat ik toch even wil spelen.

Ik heb er een paar Duriel runs mee gedaan. Allemaal uniques die ik al heb, maar wel een paar upgrades.
Denk dat ik deze build toch ga optimaliseren, just for fun, voordat ik een break naar s4 ga nemen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoveel tijd kost het niet om naar 100 te gaan. Optimaliseren neemt wat meer tijd in beslag en dat moet ik dus ook nog doen 😄

• Carthrax
Gisteren ook een goede dag voor mijn barb. Tibault en de Banished Lord mogen ontvangen. Misschien kunnen RNG en ik toch weer door 1 deur.

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Gisteren gepoogd om Malphas te solo'en op level 92, maar dat was toch nog iets te hoog gegrepen. Over een paar levels nog maar een keer proberen.

Xbox Live: Chevalric

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:20
Hoe levelen jullie zo snel?

Ik heb geen zeeen van tijd (vader van 3) maar speel toch geregeld savonds even uurtje via de ps portal.

Ben level 62 maar levelen gaat traag nu; wat raden jullie me aan?

Ik speel voornamelijk solo, ik doe legion events, pak world bosses mee en doe af en toe een nightmare dungeon.. helltide pak ik ook mee als er genoeg tijd over is.

ps: als iemand goede barb build heeft dan hoor ik dat ook graag; heb nu een upheaval build ergens van youtube geplukt aan begin van seizoen.

[ Voor 16% gewijzigd door HertogJack op 15-02-2024 10:57 ]

psn: HertogJack

• Snoes
  • Laatst online: 04-10 15:14

Snoes

marcel

Het kost al genoeg tijd om elke keer alles bij elkaar te krijgen voor die duriel runs. Moet je eerst weer helltides doen, dan naar de tree en die andere missie, daarna pas de run. Als je dan leest dat sommige even 60 runs hebben gedaan? Ook al die je dat met vier man, dan nog zou je mogen verwachten dat je er 15 zelf bekostigd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@HertogJack
In een party zitten = 10% meer XP
Een elixir = 5% meer XP
Daarmee gaat mobs mollen ook sneller met meer personen, dan tikt het hard aan.

De braziers en obelisks doen schiet ook wel op, daar komen horden mensen op af.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

• Buizerd__NL
Snoes schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:03:
Het kost al genoeg tijd om elke keer alles bij elkaar te krijgen voor die duriel runs. Moet je eerst weer helltides doen, dan naar de tree en die andere missie, daarna pas de run. Als je dan leest dat sommige even 60 runs hebben gedaan? Ook al die je dat met vier man, dan nog zou je mogen verwachten dat je er 15 zelf bekostigd
Tijdens het levelen ben ik al bezig om de mats te behalen, zodat ik straks 20+ runs kan doen bij Duriel.
Mocht ik dan nog niet genoeg ubers krijgen, ga ik ooit wel weer opnieuw mats halen.

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Iemand nog een class locked portal cosmetic kopen?

Vriendenprijsje voor jullie, maar 30 euro.

Het is niet aan mij besteed, al die betaalde cosmetics. In de store ziet het er best leuk uit, in game zie je daar bijna niets meer van.

Gisteren: het is vrij algemeen geaccepteerd dat je je mats linked als je Duriel wilt doen.
Ik zoek een groep om er een aantal achter elkaar te kunnen doen, link mijn mats en krijg 3 "INV" meldingen op m'n scherm.
Wilden ze allemaal meelopen i.p.v. zelf bijdragen :+

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 16:02
Met een random elixir bij een Brazier gaan staan en mobs meeslaan als deze geactiveerd wordt gaat imho het snelste. Is ook goed voor je mats en loot.
Als er geen brazier geactiveerd wordt kun je pilaren gaan grinden voor de mats om zelf te summonen.
Je kunt daarmee prima vlot naar 100 levelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Isheara op 15-02-2024 12:46 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31
Isheara schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:45:
[...]

Met een random elixir bij een Brazier gaan staan en mobs meeslaan als deze geactiveerd wordt gaat imho het snelste. Is ook goed voor je mats en loot.
Als er geen brazier geactiveerd wordt kun je pilaren gaan grinden voor de mats om zelf te summonen.
Of Nightmare Vaults (of dungeons), dan level je ook gelijk je glyphs, anders kun je dat weer los erna doen.

Tegenwoordig, zeker met de extra seasonal buffs + potion, is dat in paar uur van 70 - 100 op WT4.

Voornaamste issue denk ik dat mensen hebben met levelen is dat ze teveel tijd besteden in de dungeon (alle hoekjes clearen etc, ipv rushen), onnodige loot oprapen (die weer uitgezocht moet worden) en downtime (tussen de dungeons in).

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 15-02-2024 13:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
DaWizza schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 11:39:
Iemand nog een class locked portal cosmetic kopen?

Vriendenprijsje voor jullie, maar 30 euro.

Het is niet aan mij besteed, al die betaalde cosmetics. In de store ziet het er best leuk uit, in game zie je daar bijna niets meer van.
Of nog beter, een paardje voor 65 euro :) Je moet wel flink iets mankeren om, zeker gezien de huidige staat van het spel, haast de aankoop prijs extra uit te geven aan een paard. Bedroevend 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-10 16:14
stickfiguur schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:50:
[...]

Of nog beter, een paardje voor 65 euro :) Je moet wel flink iets mankeren om, zeker gezien de huidige staat van het spel, haast de aankoop prijs extra uit te geven aan een paard. Bedroevend 8)7
Een veelgenoemd ding , maar het is natuurlijk niet waar . Je krijgt er ook een berg aan currency bij waar je weer andere dingen van kan kopen - het paard kost dus geen 65 euro . Wel eerlijk en reeel blijven.
Ik vind het zelf ook niets, die store, maar laten we wel de feiten bij de feiten houden.

Zie ook dit filmpje van onze vriend DM : YouTube: We Need To Talk About This $65 Horse Skin

[ Voor 9% gewijzigd door Visgek82 op 15-02-2024 13:58 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Visgek82 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 13:57:
[...]

Een veelgenoemd ding , maar het is natuurlijk niet waar . Je krijgt er ook een berg aan currency bij waar je weer andere dingen van kan kopen - het paard kost dus geen 65 euro . Wel eerlijk en reeel blijven.
Ik vind het zelf ook niets, die store, maar laten we wel de feiten bij de feiten houden.

Zie ook dit filmpje van onze vriend DM : YouTube: We Need To Talk About This $65 Horse Skin
De playerbase van Diablo (zal niet alleen Diablo zijn) zijn wel ontzettende jankerds. Overal waar commentaar opgegeven kan worden, wordt het tot het maximale gedaan. Ik begin mijn echt af te vragen hoe sommige mensen in het leven staan.

Het is tenslotte een computerspelletje, kom op zeg. :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Je hoeft die cosmetics toch helemaal niet te kopen? Damn..

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-10 16:14
Jack_Mojo schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:30:
[...]

De playerbase van Diablo (zal niet alleen Diablo zijn) zijn wel ontzettende jankerds. Overal waar commentaar opgegeven kan worden, wordt het tot het maximale gedaan. Ik begin mijn echt af te vragen hoe sommige mensen in het leven staan.

Tis helaas een duidelijke trend. maar dat zie je inderdaad bij meer spellen :)

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Jackson6 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:37:
Automatische incasso, bij storneren wordt je account geblokkeerd.

Oh wacht

• Jackson6
  • Niet online
Jack_Mojo schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:49:
[...]

Automatische incasso, bij storneren wordt je account geblokkeerd.

Oh wacht
Huh wat? Ik snap hier helemaal geen zak van.

• Jack_Mojo
Jackson6 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:59:
[...]

Huh wat? Ik snap hier helemaal geen zak van.
;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
[...]

Ik weet nog dat de horse armor uitkwam voor een luttele $2.50 in 2006 en iedereen vol onbegrip reageerde. Toen konden we al weten dat het alleen maar bergafwaarts zou gaan, er zijn mensen gek genoeg om het te kopen. Kijk maar naar al die pre-order onzin, deluxe edities met content welke vroeger gewoon in de basis zat, early access die te koop is, MTX voor dezelfde prijs als de game enzovoorts.

Je mag mij prima een jankerd noemen, dat vind ik geen probleem en zo zal ik ook wel overkomen, maar dit soort attitude die mensen hebben tegenover MTX ("het maakt niet uit", "koop het gewoon niet" etc.) zorgt er alleen maar voor dat ze langzaam aan steeds meer dingen gaan verschuilen achter extra aankopen. Het zal mij niks verbazen als over een aantal jaar de Diablo Immortal stijl van een game om een cash shop heen te bedenken de norm word. Maar vrees niet, ook dan zullen er genoeg mensen roepen dat jullie de jankerds zijn ;)

Het punt is dat de kwaliteit van het spel lijdt onder de hebberigheid (is dat een woord :+ ) van de developers.

[ Voor 4% gewijzigd door stickfiguur op 15-02-2024 15:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jack_Mojo
stickfiguur schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:09:
[...]

Het punt is dat de kwaliteit van het spel lijdt onder de hebberigheid (is dat een woord :+ ) van de developers.
Is dat in het geval van Diablo ook zo? Een shop met wat kleding voor je poppetje en je huisdier?

Natuurlijk snap ik dat de prijzen belachelijk zijn hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik zie soms ook wel eens een leuk outfit voor m'n poppetje, maar van dat geld kan ik ook een shirt voor mezelf kopen of een keer boodschappen doen. Als ik dan andere spelers in Sanctuary tegenkom die helemaal overdressed zijn met een skin en tasje van 30 euro en een paardje met alle toeters en bellen erop dan krijg ik altijd een glimlach op mijn gezicht en denk ik wat ben jij je geld lekker over de balk aan het smijten. :9

Ik zie de humor er wel van in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bosmonster
Mjah is in het echte leven ook toch? Wij kunnen de opties op een Porsche van 150.000 euro ook belachelijk vinden. 10.000 euro voor andere wieltjes ofzo, maar wij zijn de doelgroep niet.

De doelgroep is mensen voor wie dat geen geld is. Als die doelgroep er niet was, dan waren de opties er niet.

Zolang het geen impact heeft op de game (zoals met Lost Ark, Genshin of Honkai), maakt het mij niet zoveel uit. Zo wel dan laat ik die games linksliggen, want dat zijn geen games meer, maar veredelde gokautomaten met betaalde backdoors.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:07
[...]

Het is vooral klagen voor de clicks/views toch ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:48:
Mjah is in het echte leven ook toch? Wij kunnen de opties op een Porsche van 150.000 euro ook belachelijk vinden. 10.000 euro voor andere wieltjes ofzo, maar wij zijn de doelgroep niet.

De doelgroep is mensen voor wie dat geen geld is. Als die doelgroep er niet was, dan waren de opties er niet.

Zolang het geen impact heeft op de game (zoals met Genshin of Honkai), maakt het mij niet zoveel uit. Zo wel dan laat ik die games linksliggen, want dat zijn geen games meer, maar veredelde gokautomaten met betaalde backdoors.
Ik snap je punt maar is dat nou niet iets wat gamen o.a. zo leuk maakt, dat iemand zijn bankrekening 0% invloed heeft op de ervaring?(vroegah)Het is toch veel leuker dat alles wat je tegenkomt in de game in theorie voor jou ook te behalen is. Ik vind het een afbreuk doen aan de ervaring en het gaat nog verder, door die overdosis aan cosmetics door shops (er moeten natuurlijk nieuwe skins van de band blijven rollen) boeit mij dat hele aspect niet meer in een game. Geen drama maar wel jammer.

Ze bekijken verder maar lekker hoe ze het aanpakken, ik speel zolang ik er genoeg plezier uit haal.

• Bosmonster
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 15:55:
[...]

Ik snap je punt maar is dat nou niet iets wat gamen o.a. zo leuk maakt, dat iemand zijn bankrekening 0% invloed heeft op de ervaring?(vroegah)Het is toch veel leuker dat alles wat je tegenkomt in de game in theorie voor jou ook te behalen is. Ik vind het een afbreuk doen aan de ervaring en het gaat nog verder, door die overdosis aan cosmetics door shops, er moeten natuurlijk nieuwe skins van de band blijven rollen, boeit mij dat hele aspect niet meer in een game. Geen drama maar wel jammer.

Ze bekijken verder maar lekker hoe ze het aanpakken, ik speel zolang ik er genoeg plezier uit haal.
Ik vind het niet zo erg. Tijden veranderen. Games zijn peperduur geworden om te maken en vaker een game-as-a-service (zoals D4), dan een eenmalige release.

Die doorlopende kosten moeten ergens door gedekt worden en als dat met wat cosmetics is, vind ik dat een prima oplossing. Liever dat dan abonnementen bijvoorbeeld.

Grappig overigens dat niemand hierover klaagt bij PoE. Maar daar noemen ze het een "supporter pack", dan is het natuurlijk helemaal anders.

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 15-02-2024 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jackson6 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 14:37:
Het gaat er niet om of je het koopt of niet.. het gaat erom dat ze de coolste shit in de shop doen ipv gameplay waardoor je juist de game zou willen spelen.
Bosmonster schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:00:
[...]

Die doorlopende kosten moeten ergens door gedekt worden en als dat met wat cosmetics is, vind ik dat een prima oplossing. Liever dat dan abonnementen bijvoorbeeld.

Grappig overigens dat niemand hierover klaagt bij PoE.
Is niet grappig.. is logisch. PoE is free to play en PoE brengt daadwerkelijk goeie content uit.

Doorlopende kosten snap ik. maar daarom willen ze expansions uitbrengen.
En d4 heeft al genoeg opgebracht om het alleen al aan puur sales nummers jaren te kunnen door developen.

D4 had meer dan 10miljoen copy's sold. dat is aan alleen al sales over de 1miljard

[ Voor 51% gewijzigd door Ricmaniac op 15-02-2024 16:05 ]

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:00:
[...]

Ik vind het niet zo erg. Tijden veranderen. Games zijn peperduur geworden om te maken en vaker een game-as-a-service (zoals D4), dan een eenmalige release.

Grappig overigens dat niemand hierover klaagt bij PoE. Maar daar noemen ze het een "supporter pack", dan is het natuurlijk helemaal anders.
Heeft PoE een aanschaf prijs en betaalde expansions?

• Jackson6
  • Niet online
Ricmaniac schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:00:
[...]

Het gaat er niet om of je het koopt of niet.. het gaat erom dat ze de coolste shit in de shop doen ipv gameplay waardoor je juist de game zou willen spelen.
Wat denk je dan? 1x 60 euro betalen maar wel 5 jaar lang season content krijgen zonder dat je iets hoeft te lappen? Sommige mensen zijn echt een beetje gek hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jackson6 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:06:
[...]

Wat denk je dan? 1x 60 euro betalen maar wel 5 jaar lang season content krijgen zonder dat je iets hoeft te lappen? Sommige mensen zijn echt een beetje gek hoor.
Andere uiterste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jackson6 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:06:
[...]

Ja en dat is dus de compleet verkeerde mindset.

Als het een goeie game is die ik zou willen spelen zou ik er cosmetics in willen kopen.
De game is nu gewoon niet aantrekkelijk genoeg om te spelen en koop ik dus ook geen cosmetic.

Maar als ze een dik paard er in doen zoals deze die je nu zou kunnen kopen voor bijvoorbeeld het halen van 5 characters level 100 (ik noem maar wat randoms) dan heb je incentive om te spelen en te flexen met je paard. als ik daar nu iemand op zie rijden denk ik alleen maar jezus.. die gast spendeerd een full priced game aan een beetje ingame currency + mount

Maar nogmaals het maakt mij dan niet uit dat iemand het koopt (al vind ik het wel gewoon dom) het gaat mij erom dat ze daar de tijd in steken en aandacht om het erg mooi te maken. Die mount is super mooi naar mijn mening.. en meanwhile versla je uberlillith wat niet gemakkelijk is en dan krijg je een rood paard die bijna exact op het paard van de butcher lijkt en helemaal niet zo dope is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
We gaan dit nooit kunnen stoppen. Zolang er mensen zijn die het kopen, zullen bedrijven het maken en het maximale er uit halen. En dat merk je vooral bij de echte corporate studio's zoals in dit geval nu.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:53
Ricmaniac schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:10:
[...]

Als het een goeie game is die ik zou willen spelen zou ik er cosmetics in willen kopen.
De game is nu gewoon niet aantrekkelijk genoeg om te spelen en koop ik dus ook geen cosmetic.

Maar als ze een dik paard er in doen zoals deze die je nu zou kunnen kopen voor bijvoorbeeld het halen van 5 characters level 100 (ik noem maar wat randoms) dan heb je incentive om te spelen en te flexen met je paard. als ik daar nu iemand op zie rijden denk ik alleen maar jezus.. die gast spendeerd een full priced game aan een beetje ingame currency + mount

Maar nogmaals het maakt mij dan niet uit dat iemand het koopt (al vind ik het wel gewoon dom) het gaat mij erom dat ze daar de tijd in steken en aandacht om het erg mooi te maken. Die mount is super mooi naar mijn mening.. en meanwhile versla je uberlillith wat niet gemakkelijk is en dan krijg je een rood paard die bijna exact op het paard van de butcher lijkt en helemaal niet zo dope is.
Ik vind dit wel een erg goede samenvatting. Dat is eigenlijk wat ik ook verwacht in zo'n game; endgame content die steeds moeilijker wordt en vervolgens bijpassende gear. Gear die niet iedereen kan behalen, maar alleen door een bepaalde moeilijkheidsgraad te overwinnen. Dus in die zin ben ik het helemaal met je eens.

Echter de vraag is of we daar naar als maatschappij beter af van worden. Wat we dan doen is mensen aanmoedigen 1000 uur een game te spelen. Wie is 'gekker'? De persoon die 1000 uur diablo 4 speelt of de persoon die het 40 uur speelt en voor 60 euro een paard koopt? Voor de samenleving als geheel is de tweede vermoedelijk productiever.

Dus persoonlijk denk ik dat er een verschil zit tussen wat 'we' zelf leuk vinden en wat 'goed' is.

[ Voor 0% gewijzigd door sdk1985 op 15-02-2024 16:24 . Reden: typo ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

sdk1985 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:18:
[...]

Dus persoonlijk denk ik dat er een verschil zit tussen wat 'we' zelf leuk vinden en wat 'goed' is.
Ja dat is zo het gaat niet om wat correct is en wat niet.

het gaat erom dat het management van die bedrijven alleen maar geld willen zien. Geen liefde voor de games, spelen de games niet eens waarschijnlijk en alleen maar de board blij maken en investors geld verdienen.

Denk je dat die artist die deze mount designed heeft blij is dat ze hem in de winkel hebben gezet ipv in zijn game waar die weet ik veel hoe veel tijd aan werkt? ik weet dat ik dat niet zou zijn.

Maargoed laten we er maar over ophouden en het bij Diablo 4 gameplay houden :P Meningen verschillen en hoeven elkaar niet te overtuigen wat we "juist" vinden en wat niet :P

[ Voor 11% gewijzigd door Ricmaniac op 15-02-2024 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:22:
[...]

Maargoed laten we er maar over ophouden en het bij Diablo 4 gameplay houden :P Meningen verschillen en hoeven elkaar niet te overtuigen wat we "juist" vinden en wat niet :P
De gameplay van D4 is dusdanig pover dat men alles aangrijpt om de boel maar af te kunnen zeiken, dat is inmiddels wel duidelijk geworden. De content creators moeten toch ergens hun geld aan verdienen, dus als Blizzard dat doet aan een paard van 65 euro dan doen zij dat wel aan een bash video óver dat paard :+

Ik vind het vooral super grappig allemaal om te volgen vanaf de zijlijn. Maar je kan toch alleen maar hopen dat er ook ooit lessen uit getrokken worden.

Nb. voor veel mensen is het probleem niet dat Blizzard 65 euro vraagt voor een paard + premium currency. Het probleem is dat ze dit doen náást een full priced game met betaalde expansions en battle passes. Het ''en en en'' is het probleem. En daarnaast wellicht ook wel wat hier al genoemd werd; dat de shop items er mooier uitzien dat de items die je ingame kunt verdienen.

[ Voor 19% gewijzigd door London op 15-02-2024 16:52 ]

Tesla M3LR '21

Ricmaniac schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:22:
Denk je dat die artist die deze mount designed heeft blij is dat ze hem in de winkel hebben gezet ipv in zijn game waar die weet ik veel hoe veel tijd aan werkt? ik weet dat ik dat niet zou zijn.
Vroeger was die artist ontslagen nadat zijn deel in de ontwikkeling van die game klaar was, dus ik denk dat die er eigenlijk best wel blij mee is ja.

Gamertag: FinrazielNL

• Jack_Mojo
Ricmaniac schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:12:
We gaan dit nooit kunnen stoppen. Zolang er mensen zijn die het kopen, zullen bedrijven het maken en het maximale er uit halen. En dat merk je vooral bij de echte corporate studio's zoals in dit geval nu.
Zo steekt de kapitalistische wereld nou eenmaal in elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jim[beam]
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-10 22:04
Ricmaniac schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 16:10:
[...]

Het mooiste paard is die dropt van Duriel. Ik heb verder geen paarden gezien in de shop die er dichtbij komen. En ik vind dat je meer mounts zou moeten kunnen krijgen van bijv. Duriel of Grigoire. Zou het spel een stuk aantrekkelijker maken. Net zoals de Ashes of Al'ar de mooiste is in WoW.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Jack_Mojo schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 17:48:
[...]

Zo steekt de kapitalistische wereld nou eenmaal in elkaar.
helaas wel ja. Maar daar mogen we toch onze ongenoegen best over uiten :)
jim[beam] schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:43:
[...]

Het mooiste paard is die dropt van Duriel. Ik heb verder geen paarden gezien in de shop die er dichtbij komen.
Mening + smaak

Maar ik vind deze store mount wel degelijk mooier. vooral met het bewegende effect wat je niet op een plaatje ziet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnZ-UuL6yLu7owROA8g-h6ADQ9Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vo3KIASIY7uiMybrA8oc2pLs.png?f=fotoalbum_large

En ik snap dat je er currency bij krijgt dus dat je niet daadwerkelijk 65€ betaald voor alleen de mount maar dit is gewoon letterlijk duurder dan dat de game koste toen die uit kwam! en de mount is niet los te koop o.i.d. maar alleen voor die prijs wat ik niet eens voor de game betaald hebt. Bizar dat er mensen zijn die dit kunnen verdedigen. bizar gewoon.

Dit is blijkbaar met name in dit topic een unpopular opinion. Niks aan te doen.

Dit is nu wel het laatste wat ik er over wil zeggen want iedereen die nog plezier heeft met D4 uiteraard gewoon lekker blijven genieten en over de game blijven kletsen. dat is waar het forum met name voor bedoeld is natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:40
M’n necro 4 Uber build …

Base attack power 38k … met m’n triggers one man army
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mApIlJC3C1nsk31yFQT99YYl4s0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GPS9UeaqifvhigBhwlFlPkmq.jpg?f=fotoalbum_large

Was nog niet Max .. nog even andere gloves vinden op naar de 100k
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z8cPqTiB7_kz8imS9SuRU5YqEAc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8Bh7XCkKIDaulwH9rr84mCt8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eVbdxvCDE9Je8NdWyyBW6ETJT2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJakDKuN98zyPUOWxMSMgoqH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Jaer op 15-02-2024 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 03-10 12:51

spaceboy

Op grote hoogte

Jaer schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:50:
M’n necro 4 Uber build …

Base attack power 38k … met m’n triggers one man army
[Afbeelding]

Was nog niet Max .. nog even andere gloves vinden op naar de 100k
[Afbeelding]

[Afbeelding]
HOE? :D

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
Hoe de foto ? Heel onhandig mid figfht een foto maken ;)

Maar het is echt een mega grind geweest voor items, glyphs proberen, mazzel hebben met een chest drop met + damage op physical , shadow bone en darnkess..

Al is dat ook niet echt mazzel want er zo zoveel tijd in, zoveel items gezien, zoveel rerolls , zoveel... naja nu is het eindelijk leuk als shoot m up haha..

Nu nog betere gloves want ik heb niets aan die overpower roll erop.

• Buizerd__NL
Even heel iets anders, ik heb de laatste dagen ongelooflijk veel crashes op de PS5. Vooral wanneer ik in de stad Kyovashad kom, crash mijn PS5. Meer mensen met PS5 die er last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
Eindelijk mer resource regen, crit , attack speed .en mn bone spear erop gerolled. heerlijk maffe gloves :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OftsJVtYWi5OiqcacD7ge26aFyw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gOHMmPLnEHMeBjEIm2T7dcrA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Jaer op 15-02-2024 22:01 ]

• Jaer
Kan nu heerlijk afwisselen haha

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:19

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Goed nieuws voor de Xbox spelers!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wW22osMAyC0Zxvob53FkbW6HRls=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cTUhKVl7MPv0RTlEkVQqwOgY.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaer
Niet alleen voor de Xbox spelers , er komen zo heel wat extra spelers bij! Dat is helemaal top.

Login ellende in 3…2….1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Jaer schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:45:
[...]

Niet alleen voor de Xbox spelers , er komen zo heel wat extra spelers bij! Dat is helemaal top.

Login ellende in 3…2….1
Helemaal met je eens, had het even anders moeten verwoorden :P

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Zo te zien wel net een maand voor Season 4 en de langverwachte loot rework... Hopelijk dat die spelers dan niet gelijk weer afdruipen als ze door de campaign zijn omdat ze dan tegen het huidige lootsysteem aanlopen. Dat hadden ze misschien beter kunnen timen.

Ik zal de game zelf denk ik wel op Xbox nog eens gaan spelen, heb ik eindelijk achievements voor D4 zonder hem opnieuw in Steam te moeten kopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 17:29
Op 28 maart al!

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 17:02
Zal dlc ook gratis zijn voor gamepass gebruikers?

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Alekz87 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:00:
[...]

Eerlijk gezegd heb ik geen idee, want daar heb ik ze niet over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-10 13:30
ik denk dat gamepass gebruikers niet de dlc hebben. Dat is bijna nooit zo volgens mij.
Ik heb D4 niet gekocht, had toen veel andere spellen te spelen, maar ga deze 100% doen met gamepass.
Ben echt blij dat dit gebeurd! Heb beta gespeeld van d4 en vond het verhaal grimmig maar interessant.
Ben heel beneiuwd hoe het verhaal verder gaat.
Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Hoogstwaarschijnlijk niet, dat is vrijwel nooit zo. Eigenlijk alleen als een rerelease van een oudere game met alle DLC ingebakken in gamepass toegevoegd wordt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stickfiguur
[...]

Haha, wat denk je zelf?

Mooie video van Bellular over waarom het slecht aanvoelt als ze zulke onnozele bedragen vragen voor mtx:
YouTube: Blizzard’s Petty Cashgrabbing (And A P2W Situation)

Blizzard verdient meer aan de spelers die "price insensitive" zijn en dit soort cosmetics kopen en dus zullen ze meer moeite steken om een game te maken die dat soort spelers aanspreekt. En dat is precies waarom het zo jammer is dat mensen telkens weer zeggen "dan koop je het toch niet", langzaam aan word dit steeds normaler en normaler bij full priced games. De volgende studio denkt wat Blizzard kan, kan ik ook etc etc. We zien natuurlijk al lang genoeg dat dit in de praktijk precies zo gaat, dus dat is niet bepaald een "doem scenario".
Ricmaniac schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 19:27:

En ik snap dat je er currency bij krijgt dus dat je niet daadwerkelijk 65€ betaald voor alleen de mount maar dit is gewoon letterlijk duurder dan dat de game koste toen die uit kwam! en de mount is niet los te koop o.i.d. maar alleen voor die prijs wat ik niet eens voor de game betaald hebt. Bizar dat er mensen zijn die dit kunnen verdedigen. bizar gewoon.

Dit is blijkbaar met name in dit topic een unpopular opinion. Niks aan te doen.

Dit is nu wel het laatste wat ik er over wil zeggen want iedereen die nog plezier heeft met D4 uiteraard gewoon lekker blijven genieten en over de game blijven kletsen. dat is waar het forum met name voor bedoeld is natuurlijk.
Ook al krijg je er "premium currency" bij, de enige manier om dit paard te kopen is om 65 euro te spenderen en dus kost het paard gewoon 65 euro. De enige reden dat ze je extra "premium currency" bij krijgt is zodat je het idee hebt dat je meer value krijgt, het normaliseert het kopen van "premium currency" en vervolgens geef je die 7000 "premium currency" uit aan 2 armor sets ofzo en kijk je hebt nog een aantal "premium currency" over waar je verder niets mee kan! Oh, nu is het maar een tientje om bij te kopen voor de volgende aankoop.. En dan heb je nog steeds een paar honderd "premium currency" over ;)

Het grappige is dat als D4 echt een super toffe game was, zoals je dat zou verwachten van de Diablo naam, dan hadden veel meer mensen het gevoel dat er echt value te behalen was in de MTX shop en was deze discussie iig verminderd. Go figure..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 03-10 12:51

spaceboy

Op grote hoogte

Jaer schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:08:
[...]

Hoe de foto ? Heel onhandig mid figfht een foto maken ;)

Maar het is echt een mega grind geweest voor items, glyphs proberen, mazzel hebben met een chest drop met + damage op physical , shadow bone en darnkess..

Al is dat ook niet echt mazzel want er zo zoveel tijd in, zoveel items gezien, zoveel rerolls , zoveel... naja nu is het eindelijk leuk als shoot m up haha..

Nu nog betere gloves want ik heb niets aan die overpower roll erop.
Ah ja, ok. Het lijkt mij ook wel lachen om zoveel power te hebben (ik zit op 17K ofzo met m'n necro), maar ik ben er eigenlijk helemaal klaar mee helaas. :P Zeker als ik hoor hoeveel tijd dat kost. Ik had met mijn coop-maat nog het doel om Uber Lilith een keer te verslaan. We waren allebei level 100 necro, maar we krijgen echt maximaal 10% van haar health af. Laat maar. ZO belangrijk is het nou ook weer niet dat ik hier 4 maanden voor wil grinden. Maar: impressive numbers. Kun jij Uber Lilith hiermee in no-time solo neerhakken?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:53

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

[...]

Er zit al jarenlang een gigantische gap tussen wat de playerbase graag wil en wat Blizzard aanbiedt. Natuurlijk zit daar een spanningsveld ("Dan speel je het toch niet") maar ik hoop dat ik niet hoef te beargumenteren hoe een franchise als Diablo min of meer dat stadium ontstegen is door de decennia heen. Overigens geldt hetzelfde voor World of Warcraft. Schoolvoorbeelden waarbij Blizzard óf volstrekt níet luistert naar haar playerbase óf de suggestie wekt dit wel te doen maar alsnog niet doet (WoW had bijvoorbeeld zo'n player council ingericht waar vervolgens helemaal niets mee gedaan werd).

Zie hoe de franchise een framework wordt voor MTX ten koste van (endgame)content, zie hoe de game rekenkundig ernstige problemen heeft en tel daarbij op hoe steeds presentaties en interviews worden gehouden door medewerkers die impliciet en expliciet laten merken dat zij hun eigen game niet of volstrekt anders dan hun playerbase spelen en ervaren.. Ja, dan krijg je het zwaar als titel. Dan brokkelt je imago en goodwill af zelfs bij mensen die Blizzard/Diablo op hun 80486 hebben gespeeld.

Het is echt te makkelijk om de consument de schuld te geven van (te) kritisch te zijn op een produkt waar men voor betaalt of betaald heeft. In die zin is "het is maar een spelletje" van toepassing op álles, "het is maar een wasmachine" of "het is maar een raamkozijn". Onzin, dus.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

stickfiguur schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 08:13:
[...]

Haha, wat denk je zelf?

Mooie video van Bellular over waarom het slecht aanvoelt als ze zulke onnozele bedragen vragen voor mtx:
YouTube: Blizzard’s Petty Cashgrabbing (And A P2W Situation)

Blizzard verdient meer aan de spelers die "price insensitive" zijn en dit soort cosmetics kopen en dus zullen ze meer moeite steken om een game te maken die dat soort spelers aanspreekt. En dat is precies waarom het zo jammer is dat mensen telkens weer zeggen "dan koop je het toch niet", langzaam aan word dit steeds normaler en normaler bij full priced games. De volgende studio denkt wat Blizzard kan, kan ik ook etc etc. We zien natuurlijk al lang genoeg dat dit in de praktijk precies zo gaat, dus dat is niet bepaald een "doem scenario".

[...]

Ook al krijg je er "premium currency" bij, de enige manier om dit paard te kopen is om 65 euro te spenderen en dus kost het paard gewoon 65 euro. De enige reden dat ze je extra "premium currency" bij krijgt is zodat je het idee hebt dat je meer value krijgt, het normaliseert het kopen van "premium currency" en vervolgens geef je die 7000 "premium currency" uit aan 2 armor sets ofzo en kijk je hebt nog een aantal "premium currency" over waar je verder niets mee kan! Oh, nu is het maar een tientje om bij te kopen voor de volgende aankoop.. En dan heb je nog steeds een paar honderd "premium currency" over ;)

Het grappige is dat als D4 echt een super toffe game was, zoals je dat zou verwachten van de Diablo naam, dan hadden veel meer mensen het gevoel dat er echt value te behalen was in de MTX shop en was deze discussie iig verminderd. Go figure..
Dit soort dark patterns is maar één van de tools die Blizzard toepast MTX uit spelers te melken. Ik word daar echt sip van als je beseft dat het hier om Diablo gaat. Ik vind het overigens ook nogal wat dat PoE meer dan de helft van de playerbase van Diablo IV heeft. Maar goed, zolang die -in mijn ogen beperkte- playerbase genoeg centjes in de molen blijft pompen, zal de shop netjes uitgebreid worden door Blizzard. </cynisme>

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Klauwhamer schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:39:
[...]

Het is echt te makkelijk om de consument de schuld te geven van (te) kritisch te zijn op een produkt waar men voor betaalt of betaald heeft. In die zin is "het is maar een spelletje" van toepassing op álles, "het is maar een wasmachine" of "het is maar een raamkozijn". Onzin, dus.
Is je argument nog valide na honderden uren spelen waarbij je andere games met een uurtje of 80 wel grijs gespeeld hebt?

Er is ondertussen meer content toegevoegd en er komt nog meer aan (Gaunlet, Leaderboards, itemization rework) en dat voor dezelfde prijs. Als de maker dan een paardje in de shop zet voor 65 euro (icm in game centjes) dan vind ik het niet helemaal netjes om hierover uit je slof te schieten. Het is geen verplichting.

Maar goed, iedereen staat hier anders in. Ik zie gamen als bijzaak en als Blizzard morgen de servers offline haalt zal ik er geen minuut slechter van slapen. Ben tevreden met wat je hebt en ben niet ontevreden met wat je niet hebt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Jack_Mojo schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:59:
[...]

Is je argument nog valide na honderden uren spelen waarbij je andere games met een uurtje of 80 wel grijs gespeeld hebt?
In welk opzicht denk jij dat dit een goede vraag is? Bedoel je dat ik na een 67,5 uur met alle tevredenheid door mijn raamkozijn naar buiten heb gekeken, ik niet meer mag klagen over de rubberen afdichting die vroegtijdig aan het verweren is? Of dat ik na 23 wasjes erachter kom dat het filter druppelt en het dus maar moet accepteren omdat ik 23 goede wasjes heb gedraaid?
[...]

Als de maker dan een paardje in de shop zet voor 65 euro (icm in game centjes) dan vind ik het niet helemaal netjes om hierover uit je slof te schieten. Het is geen verplichting.
Er is je net uitgelegd dat het een ordinaire dark pattern MTX is. Een bekende truc om mensen geld uit de zak te kloppen.
[...]

Maar goed, iedereen staat hier anders in. Ik zie gamen als bijzaak en als Blizzard morgen de servers offline haalt zal ik er geen minuut slechter van slapen. Ben tevreden met wat je hebt en ben niet ontevreden met wat je niet hebt.
Voor mij is gamen net zo goed bijzaak. Ik begrijp ook niet zo goed waarom je dit zo moet benadrukken; het zal voor iedereen bijzaak zijn. Wat je verder opmerkt vind ik stuitend, omdat ik een game als een volwaardig produkt beschouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Klauwhamer schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:09:
[...]

In welk opzicht denk jij dat dit een goede vraag is? Bedoel je dat ik na een 67,5 uur met alle tevredenheid door mijn raamkozijn naar buiten heb gekeken, ik niet meer mag klagen over de rubberen afdichting die vroegtijdig aan het verweren is? Of dat ik na 23 wasjes erachter kom dat het filter druppelt en het dus maar moet accepteren omdat ik 23 goede wasjes heb gedraaid?
Dit vind ik een goede vraag omdat ik hiermee wil aankaarten dat het aantal uur plezier al meer is dan andere games. Dus jij mag best zeuren nadat je 67,5 uur door je raam hebt gekeken, voor mij is dat dan al 35 jaar.
Er is je net uitgelegd dat het een ordinaire dark pattern MTX is. Een bekende truc om mensen geld uit de zak te kloppen.
Zo steekt de wereld nou eenmaal in elkaar en dat vind ik ook niet leuk. Allerlei reclames op tv proberen mij ook geld uit de zak te kloppen. Lukt hun dat? Ja soms.
Voor mij is gamen net zo goed bijzaak. Ik begrijp ook niet zo goed waarom je dit zo moet benadrukken; het zal voor iedereen bijzaak zijn. Wat je verder opmerkt vind ik stuitend, omdat ik een game als een volwaardig produkt beschouw.
Als je je wasmachine 1500x gebruikt hebt en het niet beschouwt als een volwaardig product dan houdt het voor mij ook op. Althans, dat is voor mij het geval. Mocht je de game na 10 uur spelen waardeloos vinden en je geld niet terugkrijgen kan ik me er iets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buizerd__NL
Klauwhamer schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:09:
[...]Er is je net uitgelegd dat het een ordinaire dark pattern MTX is. Een bekende truc om mensen geld uit de zak te kloppen.
Je HOEFT het niet te kopen, het brengt niks toe aan de game zelf. Waar je al 60 tot 80 euro voor neer hebt gelegd. Tegenwoordig hebben de meeste triple AA games ingame cosmetisch, waar ze hopen om een extra slatje uit te kunnen slaan. Er zijn gewoon mensen die dat kopen, dat is hun probleem. Maar dat heeft niks met de inhoud van de game te maken qua content.

Als je dit koopt ben je gewoon te invloedrijk om het toch te kopen, net als dat je als je eenmaal begint met gokken, je blijft gokken en er niet vanaf komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Jack_Mojo schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:19:
[...]

Dit vind ik een goede vraag omdat ik hiermee wil aankaarten dat het aantal uur plezier al meer is dan andere games. Dus jij mag best zeuren nadat je 67,5 uur door je raam hebt gekeken, voor mij is dat dan al 35 jaar.
Welk aantal uur plezier? En waar ligt dan precies het kieppunt volgens jou en waarom? En waarom wordt kritiek volgens jou minder waard naarmate de ergernis langer en langer duurt?
[...]

Zo steekt de wereld nou eenmaal in elkaar en dat vind ik ook niet leuk. Allerlei reclames op tv proberen mij ook geld uit de zak te kloppen. Lukt hun dat? Ja soms.
Je hoeft mij geen lezing te geven dat de wereld zo nou eenmaal in elkaar steekt. Een reclame op televisie is volstrekt wat anders dan voor fiat een ingame currency kopen die ingericht is op een restpartij hoe je het draait of keert.
[...]

Als je je wasmachine 1500x gebruikt hebt en het niet beschouwt als een volwaardig product dan houdt het voor mij ook op. Althans, dat is voor mij het geval. Mocht je de game na 10 uur spelen waardeloos vinden en je geld niet terugkrijgen kan ik me er iets bij voorstellen.
Een wasmachine op zichzelf is een volwaardig produkt, ongeacht het aantal wasjes. Hetzelfde geldt voor games. Het is een produkt of dienst die je afneemt met alles wat daarbij komt kijken. Waarom is een game voor jou geen volwaardig produkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Buizerd__NL schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:19:
[...]

Je HOEFT het niet te kopen, het brengt niks toe aan de game zelf. Waar je al 60 tot 80 euro voor neer hebt gelegd. Tegenwoordig hebben de meeste triple AA games ingame cosmetisch, waar ze hopen om een extra slatje uit te kunnen slaan. Er zijn gewoon mensen die dat kopen, dat is hun probleem. Maar dat heeft niks met de inhoud van de game te maken qua content.

Als je dit koopt ben je gewoon te invloedrijk om het toch te kopen, net als dat je als je eenmaal begint met gokken, je blijft gokken en er niet vanaf komt.
Het heeft alles te maken met de moraliteit erachter. En een bedrijf is daar voor verantwoordelijk en mag daar op afgerekend worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Buizerd__NL schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:19:
[...]

Als je game full priced is, er een optie is voor betaalde battlepass en er expansions komen zou het Blizzard enorm sieren om niet ook nog eens skins en meuk los te verkopen. Ze gaan nog een stap verder, steeds mooier spul in de shop gooien. Maar blijkbaar boeit dat niet eens meer voor veel mensen want "dan koop je het toch niet". :X
___

Het verleden heeft trouwens al meerdere keren uitgewezen dat dit een eindeloze discussie is. ;) En toch reageer ik weer.. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2024 10:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Er zijn hier duidelijk twee kampen en volgens mij zijn de argumenten wel op tafel gelegd.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:29:
[...]

Als je game full priced is, er een optie is voor betaalde battlepass en er expansions komen zou het Blizzard enorm sieren om niet ook nog eens skins en meuk los te verkopen. Ze gaan nog een stap verder, steeds mooier spul in de shop gooien. Maar blijkbaar boeit dat niet eens meer voor veel mensen want "dan koop je het toch niet". :X

Het verleden heeft trouwens al meerdere keren uitgewezen dat dit een eindeloze discussie is. ;) En toch reageer ik weer.. :P
Ja ik betrap me er zelf ook weer op. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

[...]

Met die stap verder is er trouwens nog een ander probleem: Blizzard heeft een sterke incentive om het ontwerp van spul waar reeds voor betaald is (!!) saaier en eenvoudiger te maken en houden ten opzichte van mooiere spullen in de shop gooien. De delta tussen betaalde base game en MTX is dus nog groter.
[...]

Ja, idem hier. Ik word zo moe van die kritiekloosheid van sommigen. Dit is ook mijn laatste reactie hierover (sorry mods).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
[...]

___

Lang verhaal kort gaat het niet zozeer om of er cosmetic microtransactions in een game zitten.

Maar lijkt het vooral een discussie of je je stoort aan dat er iets verkocht wordt wat je niet wilt of kunt kopen. Sommigen zullen zeggen, "koop het gewoon niet". Anderen hebben misschien meer last van de druk of fomo dat het er wel is en er mensen zijn die het wel kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteindelijk kunnen we maar 1 ding doen en dat is wel of niet er aan mee doen. Ik koop niets anders dan eventueel een BP voor de game of een expansion. Losse skins etc. weiger ik aan mee te doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:36:
Uiteindelijk kunnen we maar 1 ding doen en dat is wel of niet er aan mee doen. Ik koop niets anders dan eventueel een BP voor de game of een expansion. Losse skins etc. weiger ik aan mee te doen. :)
Dan zijn we het daar in ieder geval over eens :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:36:
Nou ja, toch denk ik dat deze discussies binnen de community relevant zijn en blijven -- al is het vaak een rehash van dezelfde prak. Mensen moeten hier (met 'hier' bedoel ik de implementatie van MTX in de breedste zin des woords en de implicaties hier van) over nadenken en zich er bewust van zijn.

Als het bijvoorbeeld gaat om digitale privacy en bedrijven/overheden bijvoorbeeld, waarschuwt een specifieke groep ook al decennia lang. Alsnog zijn er veel te veel mensen die hun schouders ophalen en/of je glazig aankijken wanneer je begint over TikTok en wat die applicatie allemaal uit je telefoon mag trekken richting de Chinese overheid. Gamen is dan een stukje laagdrempeliger en minder abstract, zou je denken. Dus waarom niet. Uiteindelijk zijn ook gamers die níet aan MTX (willen) doen de dupe van bedrijven die all-in gaan op dit soort bullshit.

[ Voor 5% gewijzigd door Klauwhamer op 16-02-2024 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-09 16:02
jim[beam] schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 18:43:Net zoals de Ashes of Al'ar de mooiste is in WoW.
Wat mij betreft zeker niet de mooiste... Invincible's Reins is mijn mooiste (en ook mooiste achievement), daar zaten ook de meeste uren in om die te krijgen...alleen te verkrijgen op 25man HC Lich King Raid...daar hebben we 4 maanden over gedaan om LK neer te krijgen toendertijd...semi-hc raid groep...

memories....

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:20
Isheara schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 12:45:
[...]

Nou goede tip inderdaad.. inmiddels +8 levels in paar uurtjes door met name bij die brazier te gaan staan.

Als iemand een lokatie weet van een populaire brazier dan hoor ik het graag 👌

psn: HertogJack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
Bosmonster schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:35:
[...]

Lang verhaal kort gaat het niet zozeer om of er cosmetic microtransactions in een game zitten.

Maar lijkt het vooral een discussie of je je stoort aan dat er iets verkocht wordt wat je niet wilt of kunt kopen. Sommigen zullen zeggen, "koop het gewoon niet". Anderen hebben misschien meer last van de druk of fomo dat het er wel is en er mensen zijn die het wel kopen.
Je hebt het bijna door, het probleem is inderdaad niet zo zeer dat er cosmetics te koop zijn maar het feit dat de focus van Blizzard klaarblijkelijk ligt op het uit melken van zoveel mogelijk geld van zoveel mogelijk klanten. De kwaliteit van het spel doet er voor onder en dat is het jammere.

Daar komt nog eens bij dat dit genre er bij uitstek eentje is waarbij je haast oneindig lang kan spelen, en normaal gesproken zijn de repetitieve activiteiten in zo'n spel haast zo verslavend dat je het niet kan neerleggen. Misschien wat dat betreft maar goed dat Blizzard er een potje van heeft gemaakt want toen ik zag dat je weer zo'n steen op een altaar moest gooien in de "tutorial vault" deed ik alt-f4.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
stickfiguur schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:22:
[...]

Je hebt het bijna door, het probleem is inderdaad niet zo zeer dat er cosmetics te koop zijn maar het feit dat de focus van Blizzard klaarblijkelijk ligt op het uit melken van zoveel mogelijk geld van zoveel mogelijk klanten. De kwaliteit van het spel doet er voor onder en dat is het jammere.

Daar komt nog eens bij dat dit genre er bij uitstek eentje is waarbij je haast oneindig lang kan spelen, en normaal gesproken zijn de repetitieve activiteiten in zo'n spel haast zo verslavend dat je het niet kan neerleggen. Misschien wat dat betreft maar goed dat Blizzard er een potje van heeft gemaakt want toen ik zag dat je weer zo'n steen op een altaar moest gooien in de "tutorial vault" deed ik alt-f4.
Maar... Het is dan toch juist belangrijk voor Blizzard dat ze je aan het spelen houden als ze maximaal aan je willen verdienen? Mensen die stoppen met spelen kopen zeker niks in de shop.
Het klinkt in ieder geval alsof je wil zeggen dat Blizzard niet hun best wil doen om de game oneindig speelbaar te maken. Dat ze het beter zouden moeten doen dan momenteel ben ik met je eens, maar ik denk niet dat dat komt doordat ze je cosmetics willen verkopen.
Het zijn ook absoluut niet dezelfde mensen die die cosmetics maken als die wat verantwoordelijk zijn voor de gameplay, dus ik zie niet hoe dit elkaar in de weg kan zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
Finraziel schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:37:
[...]

Maar... Het is dan toch juist belangrijk voor Blizzard dat ze je aan het spelen houden als ze maximaal aan je willen verdienen? Mensen die stoppen met spelen kopen zeker niks in de shop.
Het klinkt in ieder geval alsof je wil zeggen dat Blizzard niet hun best wil doen om de game oneindig speelbaar te maken. Dat ze het beter zouden moeten doen dan momenteel ben ik met je eens, maar ik denk niet dat dat komt doordat ze je cosmetics willen verkopen.
Het zijn ook absoluut niet dezelfde mensen die die cosmetics maken als die wat verantwoordelijk zijn voor de gameplay, dus ik zie niet hoe dit elkaar in de weg kan zitten.
Als bedrijf heb je een beperkte hoeveelheid tijd en geld om dingen te ontwikkelen, zo ook Blizzard. Alles wat ze uitgeven aan de ontwikkeling van het spel heeft als doel om geld te verdienen. Waar het elkaar in de weg gaat zitten is dat je liever een bepaalde doelgroep aanspreekt aan wie je meer gaat verdienen, daar ga je dan dus ook meer geld in investeren. Je hebt gelijk dat een gameplay developer geen artist is en dat ze beide tegelijkertijd e.e.a. ontwikkelen. Het is misschien meer dat de target audience duidelijk veranderd en persoonlijk waren mijn verwachtingen hoger.

De "originele" doelgroep (Diablo fans) wordt een beetje zijdelings gelegd zodat ze kunnen focussen op een nieuwere, lucratievere, doelgroep. Bijvoorbeeld de mobile gamers die het niet erg vinden om te betalen voor player power, de gamers die "no matter what" altijd een battle pass nodig hebben anders kan je de game niet enjoyen (de call of duty/console generatie?), de gamers die in een game met volle prijs honderden euros uitgeven aan quasi gok mechanics (Fifa springt bij mij naar voren). Waarom zou je een game maken voor mensen die niet aan de lopende band geld in een game storten?

Misschien is dat wel wat mij het meest steekt, dat door hoe makkelijk bepaalde mensen overgehaald zijn om geld uit te geven aan randzaken de focus op wat een spel goed maakt compleet weg is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Lol, nu jij nog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 17:02
Ach. Ik merk online, lees Reddit en YouTube, dat blizzard toch niks meer goed kan doen.

Bye d4, hallo last epoch of PoE is het enige wat je tegenkomt. Uiteindelijk is d4 gewoon een verschrikkelijk goeie game en praat iedereen online elkaar maar een beetje na. Al ik aan vrienden vraag die gestopt zijn waarom ze gestopt zijn dan hoor ik vooral YouTubers praten en redditpost quotes. “Er is geen endgame” oké wel level en welke gear had je? “Ja gestopt bij 70”… oké dus je hebt niet eens het volledige spel uitgespeeld en gear gefarmd.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Alekz87 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:20:
Ach. Ik merk online, lees Reddit en YouTube, dat blizzard toch niks meer goed kan doen.

Bye d4, hallo last epoch of PoE is het enige wat je tegenkomt. Uiteindelijk is d4 gewoon een verschrikkelijk goeie game en praat iedereen online elkaar maar een beetje na. Al ik aan vrienden vraag die gestopt zijn waarom ze gestopt zijn dan hoor ik vooral YouTubers praten en redditpost quotes. “Er is geen endgame” oké wel level en welke gear had je? “Ja gestopt bij 70”… oké dus je hebt niet eens het volledige spel uitgespeeld en gear gefarmd.
Die kom ik ook tegen maar ik kom er ook genoeg tegen die goede argumenten hebben. Vrij makkelijk om "het enige wat je tegenkomt" te zeggen. Ik neem aan dat je dit topic er ook mee bedoelt of zeg je dit random? In dit topic vind ik de discussie prima verlopen ook al vallen we in herhaling maar dat is een kenmerk van forums. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Alekz87 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:20:

Maar is dat zo? Je kan op level 70 WT4 eigenlijk alles clearen op uber lillith na. Is dat dan niet gewoon klaar met de endgame? level 100 word dan compleet optioneel imo. Net als je powergrind als je toch alles al snel killt.

Wat is nou echt de endgame in D4? je grind alleen maar dezelfde dungeons. Na X seizoenen zaten we (gegeneraliseerd) veel te klagen over rifts en GR's in diablo. Maar toch heb ik daar pas een break genomen bij seizoen 8 of 9 ofzo.. Er is zo weinig variatie in D4 en dat maakt het gewoon jammer. Er zijn 120 of 150 dungeons in de game ofzo. meanwhile voelt het alsof er maar 8 of 9 zijn. Sowieso met de NM keys op WT4 waar je maar een geselecteerd aantal krijgt.

Maar het is nu ook niet dat we hier 2 kampen hoeven te hebben en elkaar te overtuigen met Game is wel leuk vs Is niet leuk.

Je hebt altijd uitzonderingen op de regel. Maar de drop in playerbase en online content over Diablo 4 is niet voor niks. Het is lastig voor te stellen omdat de meeste van ons zo in dat wereldje zitten maar er zijn meer spelers die geen streamers kijken of hun meningen volgen dan dat ze er wel zijn. Streamers hebben zeker invloed maar veel minder dan dat het soms lijkt en vaak is het zo dat zij juist de menigte volgen omdat dat goed is voor hun content.

Als iedereen de game lief heeft gaat een content creator niet snel een filmpje maken met hoe slecht alles is.

Tevens als 1 van je maten een reddit quote op lezen betekend niet dat zij zich niet ook gewoon zo voelen toch :P

Het is gewoon jammer dat d4 momenteel niet genoeg er uit haalt voor mij wat het kan zijn.
En voor mij voelt het eigenlijk zoals stickfigure zegt dat er teveel focus ligt op de casual speler omdat ze daar gewoon nu veel meer geld aan verdienen.

De diablo fans en wat meer hardcore spelers zijn gewoon te snel klaar met de game nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ricmaniac schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:11:
[...]

Maar is dat zo? Je kan op level 70 WT4 eigenlijk alles clearen op uber lillith na. Is dat dan niet gewoon klaar met de endgame? level 100 word dan compleet optioneel imo. Net als je powergrind als je toch alles al snel killt.

Wat is nou echt de endgame in D4? je grind alleen maar dezelfde dungeons. Na X seizoenen zaten we (gegeneraliseerd) veel te klagen over rifts en GR's in diablo. Maar toch heb ik daar pas een break genomen bij seizoen 8 of 9 ofzo.. Er is zo weinig variatie in D4 en dat maakt het gewoon jammer. Er zijn 120 of 150 dungeons in de game ofzo. meanwhile voelt het alsof er maar 8 of 9 zijn. Sowieso met de NM keys op WT4 waar je maar een geselecteerd aantal krijgt.

Maar het is nu ook niet dat we hier 2 kampen hoeven te hebben en elkaar te overtuigen met Game is wel leuk vs Is niet leuk.

Je hebt altijd uitzonderingen op de regel. Maar de drop in playerbase en online content over Diablo 4 is niet voor niks. Het is lastig voor te stellen omdat de meeste van ons zo in dat wereldje zitten maar er zijn meer spelers die geen streamers kijken of hun meningen volgen dan dat ze er wel zijn. Streamers hebben zeker invloed maar veel minder dan dat het soms lijkt en vaak is het zo dat zij juist de menigte volgen omdat dat goed is voor hun content.

Als iedereen de game lief heeft gaat een content creator niet snel een filmpje maken met hoe slecht alles is.

Tevens als 1 van je maten een reddit quote op lezen betekend niet dat zij zich niet ook gewoon zo voelen toch :P

Het is gewoon jammer dat d4 momenteel niet genoeg er uit haalt voor mij wat het kan zijn.
En voor mij voelt het eigenlijk zoals stickfigure zegt dat er teveel focus ligt op de casual speler omdat ze daar gewoon nu veel meer geld aan verdienen.

De diablo fans en wat meer hardcore spelers zijn gewoon te snel klaar met de game nu.
Overtuigen gaat er niet inzitten, en dat hoeft ook niet. Maar als iemand daadwerkelijk Diablo 4 een ''verschrikkelijk goeie game'' noemt dan kan ik die persoon alleen maar adviseren even te googelen naar Stockholm syndroom :F

Maar het positieve is wel dat het alleen maar beter kan worden. Season 4 wordt als het goed is door hetzelfde team ontworpen als season 2 en season 2 was best prima. Als de leaderboards erbij komen en hopelijk rond season 4 ook de itemization rework dan hoor je mij niet klagen. Zoals al vaker genoemd; de basis die er staat is best prima, maar een aantal fundamentele arpg aspecten laten te wensen over. En de manier om dat op te lossen is dus niet om een paard van 65 euro in een shop te douwen van een full priced game met betaalde battle passes ;)

Tesla M3LR '21

Pagina: 1 ... 166 ... 214 Laatste