Alekz87 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 08:20:
Ach. Ik merk online, lees Reddit en YouTube, dat blizzard toch niks meer goed kan doen.
Bye d4, hallo last epoch of PoE is het enige wat je tegenkomt. Uiteindelijk is d4 gewoon een verschrikkelijk goeie game en praat iedereen online elkaar maar een beetje na. Al ik aan vrienden vraag die gestopt zijn waarom ze gestopt zijn dan hoor ik vooral YouTubers praten en redditpost quotes. “Er is geen endgame” oké wel level en welke gear had je? “Ja gestopt bij 70”… oké dus je hebt niet eens het volledige spel uitgespeeld en gear gefarmd.
Maar is dat zo? Je kan op level 70 WT4 eigenlijk alles clearen op uber lillith na. Is dat dan niet gewoon klaar met de endgame? level 100 word dan compleet optioneel imo. Net als je powergrind als je toch alles al snel killt.
Wat is nou echt de endgame in D4? je grind alleen maar dezelfde dungeons. Na X seizoenen zaten we (gegeneraliseerd) veel te klagen over rifts en GR's in diablo. Maar toch heb ik daar pas een break genomen bij seizoen 8 of 9 ofzo.. Er is zo weinig variatie in D4 en dat maakt het gewoon jammer. Er zijn 120 of 150 dungeons in de game ofzo. meanwhile voelt het alsof er maar 8 of 9 zijn. Sowieso met de NM keys op WT4 waar je maar een geselecteerd aantal krijgt.
Maar het is nu ook niet dat we hier 2 kampen hoeven te hebben en elkaar te overtuigen met Game is wel leuk vs Is niet leuk.
Je hebt altijd uitzonderingen op de regel. Maar de drop in playerbase en online content over Diablo 4 is niet voor niks. Het is lastig voor te stellen omdat de meeste van ons zo in dat wereldje zitten maar er zijn meer spelers die geen streamers kijken of hun meningen volgen dan dat ze er wel zijn. Streamers hebben zeker invloed maar veel minder dan dat het soms lijkt en vaak is het zo dat zij juist de menigte volgen omdat dat goed is voor hun content.
Als iedereen de game lief heeft gaat een content creator niet snel een filmpje maken met hoe slecht alles is.
Tevens als 1 van je maten een reddit quote op lezen betekend niet dat zij zich niet ook gewoon zo voelen toch
Het is gewoon jammer dat d4 momenteel niet genoeg er uit haalt voor mij wat het kan zijn.
En voor mij voelt het eigenlijk zoals stickfigure zegt dat er teveel focus ligt op de casual speler omdat ze daar gewoon nu veel meer geld aan verdienen.
De diablo fans en wat meer hardcore spelers zijn gewoon te snel klaar met de game nu.