Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:50
Ik heb dat vault of the loom baasje nu net neer en heb nu nightmare vaults unlocked oid?

is dit nu het eind van de questlijn? Ik zie niks geen followup behalve dan die kulle's heart waar ik nog 4 journals voor moet.

hoe levelen jullie nu verder? alleen maar die vaults doen?

[ Voor 12% gewijzigd door HertogJack op 25-01-2024 15:30 ]

psn: HertogJack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 10:20

Dazzler2120

FP ProMod
HertogJack schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:29:
Ik heb dat vault of the loom baasje nu net neer en heb nu nightmare vaults unlocked oid?

is dit nu het eind van de questlijn? Ik zie niks geen followup behalve dan die kulle's heart waar ik nog 4 journals voor moet.

hoe levelen jullie nu verder? alleen maar die vaults doen?
Events in de overworld, dungeons, legion events, etc.

Vaults wordt vgm pas weer interessant op wt4 wanneer je veel loot eruit kan krijgen.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Dazzler2120 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:36:
[...]

Events in de overworld, dungeons, legion events, etc.

Vaults wordt vgm pas weer interessant op wt4 wanneer je veel loot eruit kan krijgen.
wat is the overworld? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
De wereld met alle dungeons, de Sanctuary map ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aggressor schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:09:
[...]

bedankt , welke endgame build is beter denk je?
https://www.icy-veins.com...build/#build_introduction
of die van maxroll?
Ik vind persoonlijk voor in ieder geval D4 de maxroll guides beter dan Icyveins.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap nog steeds niet btw hoe ik verder moet met die seasonal quest. Ik heb er 2. Find the journal pages en ik moet interacten met een brazier ofzo.. maar die is helemaal niet clickable.

Moet ik iets specifieks doen voordat dat kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Ricmaniac schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:08:
Ik snap nog steeds niet btw hoe ik verder moet met die seasonal quest. Ik heb er 2. Find the journal pages en ik moet interacten met een brazier ofzo.. maar die is helemaal niet clickable.

Moet ik iets specifieks doen voordat dat kan ?
Die brazier lijkt bugged te zijn voor sommigen. Ik kon die eerst niet aanklikken, en uurtje later wel bv
Die journals zijn schijnbaar te vinden in Vault chests aan het einde van een vault clear, wellicht als rare drops denk ik dan

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heb vanmiddag weer een uurtje gespeeld, maar dat was ook wel weer genoeg. Ik heb echt niet het idee dat ik met iets nieuws bezig ben. Geen nieuwe powers, geen nieuwe items, geen nieuwe areas. Alleen een robo pet die af en toe wat zinnigs doet. Voor de rest voelt het als s1, maar dan met sneller levelen.
Of ik snap geen snars van s3, of ik moet er nog inkomen, maar ik ben gewoon niet onder de indruk van s3.
Ben nu op lvl37 aangeland met mijn lightning druid, maar oh oh oh, wat heb ik er weinig zin in om er echt voor te gaan. Maarja, ik moet het van mezelf een kans geven. Dus ik ga vanavond een andere class beginnen. Kijken of dat wat meer fun in de game brengt. En als dat niet lukt, dan wacht ik wel op s4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZpie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:40
Ik hoop op een grondige item+stat patch in s04 met gewoon weer base stats + crit hits,damage,attackspeed all res, en meer variatie in mob/boss/elite skills.

Zo lang dat er niet komt.. ga ik het niet meer proberen

[ Voor 3% gewijzigd door ReZpie op 25-01-2024 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:41

Snoes

marcel

Poops_McGhee schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 23:29:
Ik zie mezelf toch niet constant die Vaults farmen. Zijn het alleen die 5 die je via de Gatehall kan bereiken, of zijn er soms meer? Ik maai nu eerst alle mobs in de vaults neer en ga dan pas pearls doneren. Dan heb je in ieder geval geen gezeur van mobs als je door je traps heen moet manoeuvreren.
Maar ik kan me niet lang met die vaults bezighouden. Leuk voor af en toe. Dat dan weer wel.
Kan iemand bevestigen dat dit werkt. Bij mij namelijk niet. Als ik eerst alles afloop en ik ga daarna terug, dan is de "paal" niet meer actief. (en als ik de pearls wel gelijk doneer ben ik ze aan het einde al kwijt :| )

[ Voor 5% gewijzigd door Snoes op 25-01-2024 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReZpie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:40
Wat vinden jullie van het mechanisme dat de mobs alsmaar mee levellen met jouw eigen level?

Persoonlijk vind ik het de ziel uit het spel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:22
ReZpie schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:54:
Wat vinden jullie van het mechanisme dat de mobs alsmaar mee levellen met jouw eigen level?

Persoonlijk vind ik het de ziel uit het spel halen.
Heb er geen moeite mee, het is niet dat ik op de eternal server veel moeite heb om de mobs te meppen. Je bent op hogere levels toch wel sterker.

Zie de nodige video's voorbijkomen van de bekendere gamers die niet echt omvergeblazen worden door het huidige seizoen. Des te meer jammer dat ze dan niet wat energie in endgame content op de eternal server hebben gestoken. Gelukkig hebben we D3 nog :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jack_Mojo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-10 09:10
Poops_McGhee schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:56:
Heb vanmiddag weer een uurtje gespeeld, maar dat was ook wel weer genoeg. Ik heb echt niet het idee dat ik met iets nieuws bezig ben. Geen nieuwe powers, geen nieuwe items, geen nieuwe areas. Alleen een robo pet die af en toe wat zinnigs doet. Voor de rest voelt het als s1, maar dan met sneller levelen.
Of ik snap geen snars van s3, of ik moet er nog inkomen, maar ik ben gewoon niet onder de indruk van s3.
Ben nu op lvl37 aangeland met mijn lightning druid, maar oh oh oh, wat heb ik er weinig zin in om er echt voor te gaan. Maarja, ik moet het van mezelf een kans geven. Dus ik ga vanavond een andere class beginnen. Kijken of dat wat meer fun in de game brengt. En als dat niet lukt, dan wacht ik wel op s4.
Ik deel dezelfde mening. Kom er ook niet echt lekker in en ik betwijfel of dat nog gaat komen. Zie je het al voor je doordat je aan een gebrek aan content in WT3+ weer eindeloos helltide zit te farmen?

Ik in ieder geval niet :9

Vind het nooit zo leuk om negatief te zijn over een game waar ik enorm veel uren in heb gestopt, maar dit seizoen valt me gewoon enorm tegen. Ik blijf het wel nog voorzichtig proberen maar mijn verwachting is dat ik bij S4/expansion weer aanhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jack_Mojo schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 21:04:
[...]

Vind het nooit zo leuk om negatief te zijn over een game waar ik enorm veel uren in heb gestopt, maar dit seizoen valt me gewoon enorm tegen. Ik blijf het wel nog voorzichtig proberen maar mijn verwachting is dat ik bij S4/expansion weer aanhaak.
Nou, dat dus. Ik heb heel veel uren plezier gehad aan D4 en vind het ook jammer dat ik niet echt wat positiefs te melden heb over s3. En daarom MOET ik het ook een kans geven van mezelf. We zien wel hoever ik ga komen. Ben opnieuw begonnen met een rogue, maar de fun wordt er niet veel meer van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb op zich nu toch wel weer lol in de game, maar eigenlijk niet door de season mechanic want die is best wel meh. Ik vind vooral de Igneus obelisk (wat vuurballen rond spuugt) erg irritant. De andere obelisks kan ik de boel prima dodgen maar bij die igneus lijkt het gewoon een kwestie te zijn van blijven proberen tot je hem een keer hebt. Blizzard lijkt de les nog niet helemaal geleerd te hebben dat spelers hun autonomie ontnemen (in dit geval door overdadige pushback) geen leuke gameplay oplevert.

Net ook de eerste keer zo'n dungeon gedaan met die zoltan's wards of hoe ze ook heten, traps ontwijken... Had 2 pearls er in gestopt voor 6 wards, maar uiteindelijk eigenlijk vrij makkelijk er doorheen zonder 1 keer geraakt te zijn dus volgende keer hou ik het op 1 pearl er in duwen. Helpt waarschijnlijk ook dat ik een volledig ranged druid speel, wind shear + lightning storm (en pets), dus ik frituur gewoon alle vijanden voordat ik langs de traps navigeer. Ook spelen met controller helpt volgens mij wel bij het ontwijken van de traps.

Maar goed, dat was wel geinig, maar om nou te zeggen dat dit leuk is om vaker te doen... ik zal het hooguit doen voor de rewards, niet omdat de activiteit nou zo geweldige gameplay is. En die seneschal... ik merk er niks van dat hij er is eigenlijk. Alleen de powers die mij bonussen geven zoals healing, resource en fortify merk ik een beetje, maar zijn veel minder impactful dan de vampiric powers van S2. Dus ik snap het algemene sentiment wel.

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-10 21:58
Run met Charge/Hota NMD45: YouTube: Diablo IV HOTA/Charge Barb Lvl 82 S3 - NMD45 en valut 47: YouTube: Diablo IV HOTA/Charge Barb Lvl 82 S3 - Vault47

[ Voor 31% gewijzigd door pstalman op 26-01-2024 07:48 ]

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 14:19
Sebase85 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:41:
Ik denk ook dat er in de aanloop naar s3 weinig animo was onder de theorycrafters of voor D4 in het algemeen om guides te maken en updaten... Helpt natuurlijk ook niet dat er geen PTR is waar dingen al getest kunnen worden.
Maar eerlijk, wat is er veranderd aan de game en content dat een s2 build niet meer zou werken voor s3? Die paar nieuwe items en de bugs van vorige season die er nu weer in zitten omdat ze niet weten hoe version control werkt veranderen niet zo heel veel.

Er valt sowieso al bijna niks te theorycraften omdat de builds al bepaald zijn door de developers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Snoes schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 18:49:
[...]

Kan iemand bevestigen dat dit werkt. Bij mij namelijk niet. Als ik eerst alles afloop en ik ga daarna terug, dan is de "paal" niet meer actief. (en als ik de pearls wel gelijk doneer ben ik ze aan het einde al kwijt :| )
Dit werkt. Je kan alles clearen tot aan de boss room, teruglopen & pearls doneren, daarna hoef je alleen nog 'maar' de bossroom te overleven om de extra chests te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Laatst online: 12:41

Snoes

marcel

Dazzler2120 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:48:
[...]

Dit werkt. Je kan alles clearen tot aan de boss room, teruglopen & pearls doneren, daarna hoef je alleen nog 'maar' de bossroom te overleven om de extra chests te krijgen.
Ok, thx. Denk dat ik dan al te ver was, had alles al gecleard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Level 46 inmiddels.

Eerste keer dat ik seasons speel maar om nou te zeggen dat ik er kapot van ben? Nee!

Lang op mn eternal char gespeeld toen de game net uit was en sinds de ps portal het spel weer beetje opgepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Merk ook niet echt veel van die construct heb ik het idee :P
Had er meer van verwacht. Levelen via die open world dingen gaat prima. Ben nu level 47 maar echt bijzonder ofzo is het niet nee :P

Maar eens kijken of ik de season journal af maak maar denk dat het daarna gauw klaar is.

Wel jammer want keek er wel weer naar uit ofzo en had er best zin in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:05

Freelance

(..)

Ricmaniac schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:14:
Merk ook niet echt veel van die construct heb ik het idee :P
Had er meer van verwacht. Levelen via die open world dingen gaat prima. Ben nu level 47 maar echt bijzonder ofzo is het niet nee :P

Maar eens kijken of ik de season journal af maak maar denk dat het daarna gauw klaar is.

Wel jammer want keek er wel weer naar uit ofzo en had er best zin in.
Heb weer een nieuwe class dit seizoen, dus ik vind het nog wel leuk om te levellen. Lightning storm druid deze keer. Volgend seizoen m'n laatste niet gespeelde class, de sorcerer (denk ik).

Hopelijk dat s4 een goede upgrade is van het item system, anders gaat met s05 m'n motivatie wel wat achteruit vermoed ik.

Vanochtend ook even de d4 reddit geopend, snel weer afgesloten. Wat een negatieve bagger zeg.

"Sometimes I sits and thinks, and sometimes I just sits" - (W. the Poo)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
Haha Reddit is voor dit seizoen wel erg negatief inderdaad, maar zit wel een kleine kern van waarheid in. Om nu te zeggen dat ik meer lol heb dan seizoen 2, absoluut niet! Sta een beetje in de vault room als Barbarian (wt4 - level 67) in een hoekje te wachten tot de timer voorbij is... Vaults zijn absoluut niet mijn ding.

Die Pet doet ook niet al te veel. Vind het over het algemeen wel leuk, maar vermoed dat het seizoen mij niet al te lang bezig zal houden. Niet erg, genoeg andere bezigheden. Vorig seizoen vond ik iig leuker.

Naast dat Reddit wel heel negatief is, lees je hier ook voornamelijk dat mensen dit seizoen gewoon niet leuk\matig vinden. Denk dat de speler wel gesproken heeft, benieuwd of ze nog het e.e.a. gaan aanpassen aan dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de game net weer even opgestart, maar ik weet niet wat ik er eigenlijk wil doen. Gisteren een rogue begonnen en zit nu op lvl31. Er staat nog een lvl37 lightning druid in de rij, maar ook daar weet ik niet of ik er verder mee wil spelen. En we zitten pas op dag 4 dat s3 actief is.
Season pass afmaken boeit me ook niet echt.
Ik geef het nog een week de kans en dan vind ik het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 17:02
Het is niet verplicht om te gamen hè. Je kan t ook oppakken halverwege t seizoen na de update en dan nog eens een kans geven.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:22
Poops_McGhee schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 15:58:
Ik heb de game net weer even opgestart, maar ik weet niet wat ik er eigenlijk wil doen. Gisteren een rogue begonnen en zit nu op lvl31. Er staat nog een lvl37 lightning druid in de rij, maar ook daar weet ik niet of ik er verder mee wil spelen. En we zitten pas op dag 4 dat s3 actief is.
Season pass afmaken boeit me ook niet echt.
Ik geef het nog een week de kans en dan vind ik het wel goed.
Maar hoeveel speel je dan?
Ik pak steeds een paar avonden en ben tot nu lvl 15 ofzo :+

Heb voor de variatie dit keer wel de campaign gestart.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Bossie schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:14:
[...]

Met alle respect maar dan ga je ook wel echt heel langzaam... Weet niet meer precies hoe lang ik er over deed om 15 te zijn maar weet wel dat ik voor ik er erg in had tegen level 10 aan zat door gewoon een beetje de season quest te volgen.
Ik ben ook absoluut niet snel en speel ook niet zoveel, ben geloof ik level 43 na drie avonden een uurtje of 2 gespeeld te hebben.

Edit: ik weet het wel trouwens, zie nu dat ik level 22 was na de eerste speelsessie en die was een kleine 2 uur (van start season om 7 uur tot ongeveer 9 maar zat ook wat gehannes met de settings bij).

[ Voor 13% gewijzigd door Finraziel op 26-01-2024 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bossie schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 18:14:
[...]

Ik heb pak 'em beet 3 a 4 uurtjes per character gespeeld. Sinds launch van de game tot aan s3 heb ik ruim 1400 uur gespeeld. In s3 dus maar een uurtje of 8.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nou, heb vanavond eens wat meer van die vaults gedaan. Ik moet zeggen op WT1 lijkt het in ieder geval wel de moeite waard om wat legendaries te krijgen. Waar je wel op moet letten, je mag echt niet de vault uit, ook niet even TP om items te salvagen, want dan raak je je wards kwijt... Waarom? Joost mag het weten, ik zie niet direct hoe je voordeel zou kunnen halen uit naar town gaan...

Zoals ik al eerder zei, met een lightning storm druid is het eigenlijk erg simpel om door de vaults te gaan. Ik ga gewoon in een hoekje tussen de traps staan en druk afwisselend op mijn wind shear en lightning storm knop en alles gaat dood. Maar erg leuke gameplay is het niet en als je ziet hoe lang je dit zou moeten grinden om de stones een beetje op een ok level te krijgen... en dat het dan nóg niet echt indrukwekkend wordt... niet de moeite waard denk ik als je ook nightmare dungeons kunt gaan doen (eenmaal in WT3 aangekomen).

De vault of the loom is wel iets gemener want daar moet je tegen Malphas vechten die constant traps oproept en daar lijkt niet echt een safe spot te zijn om te gaan staan. Daar heb je aan het eind wel twee chests waarvan er een 1 ward vereist en de andere 4, dus je moet in totaal 5 wards over hebben na Malphas. Wel kun je vlak voor je naar Malphas gaat, als je die 4 keystones of hoe ze ook heten op hun plek gezet hebt pas de wards activeren...

Maar goed, ik had dus geen wards meer over, Malphas dropte 2 rares of zoiets waardeloos... en het duurt fucking forever om door die vault heen te komen omdat je dus 4 verschillende keystones moet gaan halen. Er moet wel iets verrekte goeds uit die grotere chest komen, en ik geloof er eigenlijk niks van. Denk niet dat ik deze opnieuw ga doen. Hoe dan ook, dit voelde gewoon echt kut, zoveel tijd geïnvesteerd en helemaal niks er voor terug krijgen.

Eerder een video van Wudijo gezien met zijn gedachtes over wat er zou moeten gebeuren om dit te verbeteren... hij zei ook iets over dat hij spijt had dat hij uberhaupt aan de quest line begonnen was met zijn eerste karakter en dat hij achteraf het beter compleet had kunnen negeren want het is het gewoon niet waard en hij had sneller level 100 kunnen zijn. Dat is ook wel treffend... De powers zijn gewoon compleet waardeloos op level 1, kunnen uiteindelijk op een niveau komen waar ze leuk zijn (hoewel nog steeds veel zwakker dan wat we in S1 en S2 kregen) en het zou een eeuwigheid kosten om de stones naar level 10 te grinden (helemaal omdat het allemaal rng is wat je krijgt).

Bah, ik hou er helemaal niet van om zo negatief te doen, en ik ben toch gewoon nog aan het spelen, het spel is op zich nog steeds best leuk... maar je vraagt je werkelijk af of iemand met enige ervaring dit getest heeft vantevoren. Hopelijk komen ze snel met een patch om de boel nog een beetje op te leuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Inmiddels level 52.. nog niet bezig met vaults oid.

Ik grind me helemaal suf, cinders, legion events, tree of whisper quests etc.

Wat doen jullie rondom level 50? Wat gaat het hardst qua levelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik verwacht op dit moment niet eens te gaan starten.... Denk dat ik mijzelf de kans gun om andere games te gaan spelen - heb Ratchet and Clank bijna uitgespeeld - en heb mij daar enorm kostelijk mee vermaakt. Dus ik denk dat ik Star Wars ga oppakken of gewoon verder ga met God of War :)

Maar op basis van alles wat ik lees, hoor, enzovoorts - ga ik me er niet eens aan wagen, S3. En dat terwijl ik eigenlijk - OCD - de seizoenen graat volledig wil afronden... :|

Oh well :D

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack_Mojo
HertogJack schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 21:28:
Inmiddels level 52.. nog niet bezig met vaults oid.

Ik grind me helemaal suf, cinders, legion events, tree of whisper quests etc.

Wat doen jullie rondom level 50? Wat gaat het hardst qua levelen?
Naar WT3 en dan hetzelfde als wat je op WT1 hebt gedaan. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HertogJack
Jack_Mojo schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 21:36:
[...]

Naar WT3 en dan hetzelfde als wat je op WT1 hebt gedaan. :9
Ben al tijd in wt3..

In wt 2 (1 overgeslagen net als de rest neem ik aan) volgde ik de season quest lijn, dat kan toch niet nog een keer? Of doe je al die dungeons nogmaals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack_Mojo
HertogJack schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 22:38:
[...]

Ben al tijd in wt3..

In wt 2 (1 overgeslagen net als de rest neem ik aan) volgde ik de season quest lijn, dat kan toch niet nog een keer? Of doe je al die dungeons nogmaals
Eigenlijk gewoon de game spelen. Dus dungeons, helltide etc. En dan zsm naar WT4 om daar ancestral gear op te pikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HertogJack schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 22:38:
[...]
In wt 2 (1 overgeslagen net als de rest neem ik aan)
Nope, WT1 is over het algemeen efficiënter (tot je naar 3 kunt uiteraard). Alleen als je echt overpowered bent en op WT2 net zo snel monsters killt als op WT1 (daarvoor moet je eigenlijk alles one-shotten) gaat het sneller op WT2. Meestal heft de extra hp van de monsters de extra xp die je kunt krijgen volledig op en kun je beter sneller door de content rennen in WT1.
Dit uiteraard alleen als je doel is om zsm door het 1-50 stuk te komen. Als je het leuker vindt op WT2 dan is dat een prima reden om daar te spelen uiteraard. Maar puur uit efficiency oogpunt is WT2 compleet nutteloos.

Ben zelf net naar WT3 overgegaan op lvl 47. Die capstone dungeon was zo makkelijk nu dat ik dat eigenlijk ook best wat vlotter had kunnen doen al. Net even een legion meegedaan en gelijk een leuk sacred wapen gevonden. Morgen denk ik even wat whisper quests doen om een eerste sigil te vinden en dan nightmares runnen...

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Ik heb net een half uurtje in de buurt gestaan van zo'n open world season dinges. Met niets doen ben ik 5 levels omhoog gegaan. Gewoon dicht genoeg naast het gebeuren staan. Er was een groep Heralds aan het farmen en ik heb schaamteloos XP staan leechen. Nadat iedereen door z'n voorraad was, ben ik loot gaan rapen. Ik weet niet of Blizz dit in gedachten had.
Rogue is nu lvl40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Laatst online: 09:15

Woohooo

Smilie, James Smilie

Is al bekend welke build / class dit seizoen weer bugged is en daardoor veel te veel dmg doet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poops_McGhee schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 00:16:
Ik heb net een half uurtje in de buurt gestaan van zo'n open world season dinges. Met niets doen ben ik 5 levels omhoog gegaan. Gewoon dicht genoeg naast het gebeuren staan. Er was een groep Heralds aan het farmen en ik heb schaamteloos XP staan leechen. Nadat iedereen door z'n voorraad was, ben ik loot gaan rapen. Ik weet niet of Blizz dit in gedachten had.
Rogue is nu lvl40.
Dat werkt toch altijd zo in D4 of vergis ik mij? Volgens mij voel je het momenteel gewoon(zelfde hier) niet en kun je beter een break houden. Maar ook dat kan ik mis hebben. :)
Ik hoop (weer) op grote positieve veranderingen/ontwikkelingen, dit maal in S4. De Core gameplay voelt nog steeds goed maar de verdere ontwikkeling… onbegrijpelijk af en toe. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
Het blijft me verbazen hoe een hoop mensen hier het "niet leuk vinden negatief te zijn" maar het tegelijkertijd wel een ontzettend zwak seizoen vinden waar de main mechanic zo'n beetje nul player power toevoegt en de vaults irritant zijn. Desondanks lijken ze het toch te blijven willen forceren. Het lijkt wel een soort Stockholm syndroom, misschien is dit diablo syndroom? |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jack_Mojo
stickfiguur schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:34:
Het blijft me verbazen hoe een hoop mensen hier het "niet leuk vinden negatief te zijn" maar het tegelijkertijd wel een ontzettend zwak seizoen vinden waar de main mechanic zo'n beetje nul player power toevoegt en de vaults irritant zijn. Desondanks lijken ze het toch te blijven willen forceren. Het lijkt wel een soort Stockholm syndroom, misschien is dit diablo syndroom? |:(
Het is natuurlijk wel zo dat Diablo pas leuker wordt op hogere levels, lees minimaal WT3. In WT4 ga je pas echt je character bouwen dus dat forceren kan ik me wel voorstellen.

Persoonlijk was ik bij eternal en begin van de seasons meteen hooked, dat is nu niet het geval. Misschien teveel gespeeld? Misschien komt het in WT3 pas? Of is het seizoen toch echt ondermaats?

De tijd zal het leren. Natuurlijk in voorgaande seizoenen enorm veel plezier gehad, dus dat men daar nu ook naar opzoek is vind ik niet zo raar. :)

Zoals hierboven gezegd, de basis van de game blijft gewoon erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Grappig. begrijp nu pas beetje dat season ding en de gevogen voo rmijn character. Zit me enkel nog af te vragen of ik dan de story moet skippen of niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 03-10 12:51

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:15:
[...]

Dat werkt toch altijd zo in D4 of vergis ik mij? Volgens mij voel je het momenteel gewoon(zelfde hier) niet en kun je beter een break houden. Maar ook dat kan ik mis hebben. :)
Ik hoop (weer) op grote positieve veranderingen/ontwikkelingen, dit maal in S4. De Core gameplay voelt nog steeds goed maar de verdere ontwikkeling… onbegrijpelijk af en toe. :P
Precies. Ik heb ook echt wel weer zin om verder te gaan met Diablo, want je kunt ook lekker zonder veel diepgang het spel af en toe pakken. Maar ik doe niets meer met S3. Ongetwijfeld weer in S4, S5 of S6. Kom ik ook nog eens toe aan mijn backlog en sociale leven. ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Ze hebben al aanpassingen aangekondigd om S3 beter te maken:

https://news.blizzard.com...909/diablo-iv-patch-notes

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goede wijzigingen... ik denk niet dat het seizoen daarmee gelijk helemaal gefixt is, maar het haalt denk ik wel al een hoop frustraties weg. Enige wijziging waar ik mijn twijfels heb zijn die igneous cores die nodig zijn om toegang te krijgen tot echo of Malphas. Ik ben nog lang niet ver genoeg om die te bevechten, maar ik had wel al genoeg pearls om hem een paar keer te doen. Het is op zich denk ik een goed idee dat toegang tot de echo niet meer concurreert met zoltan's wards, maar het klinkt alsof het nu misschien juist lastiger zou kunnen zijn om genoeg cores te krijgen dan dat het nu is. Vorig seizoen had ik ook echt al geen zin in dat gegrind alleen om toegang te krijgen tot bosses, en dat je eigenlijk bijna verplicht bent om het met een party te doen omdat je anders 4 keer zoveel in je eentje moet grinden. Helaas doen ze daar nog niks aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:15:
[...]

Dat was inderdaad altijd al zo in D4, maar ik heb er nooit bewust gebruik van gemaakt, omdat ik levelen echt leuk vind. Maar in s3 neem ik graag de kans om te leechen.

Ik voel het inderdaad nog niet, maar hoop dat het gaanderweg toch gaat komen. De core game blijft goed, maar s3 doet het hem niet. Beetje een Skyrim Dwemer gevoel en dat past niet in D4 (imo).
Qua break heb ik voor s3 al een break van een week of 6 gehad. Had alles wat ik wilde al afgerond in s2 en had geen zin meer in de grind voor ubers, die ik in s3 weer opnieuw zou moeten farmen. Ga ik in s3 hoogstwaarschijnlijk ook niet doen.
Hopelijk is s4 interessanter en komen ze weer eens met gearsets. Die mis ik wel.

Ik weet niet of de patch veel gaat uitmaken. De Seneschal blijft ondermaats.

[ Voor 15% gewijzigd door Poops_McGhee op 27-01-2024 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stickfiguur schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 09:34:
Als het in een relatie even tegenzit, loop je ook niet meteen weg. Je geeft het een kans en probeert een oplossing te zoeken of een punt waarop je compromissen kunt sluiten.
Mocht het uiteindelijk toch niet lukken, dan is het "NEXT!".
Maar op dat punt zijn we nog niet 😄

(Nee, ik vergelijk D4 niet met een RL relatie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ok, ik weet niet of het verschil zit in dat ik nu in WT3 zit, of dat de patch van net het aangepast heeft... maar er spawnt ineens een extra kist in de 'boss room' aan het eind van elke vault (er zit geen boss in, maar die ruimte aan het eind waar je x seconden moet overleven terwijl er traps vuren en vijanden in spawnen). Die kist dropt ook iedere keer stones, en die kist spawnt ook in elk van de 4 zijtakken van de vault of the loom, waardoor je nu een stuk sneller die stones kunt farmen (en de vault of the loom het werkelijk waard is om te doen). Gecombineerd met dat je er met de patch nu minder nodig hebt gaan de levels nou toch wat harder omhoog.
En met 10 wards per pearl is het nu ook nog een stuk makkelijker om er doorheen te rennen, maakt niet meer zoveel uit als je een paar keer geraakt wordt en het is vrij makkelijk om even veel of meer pearls uit die kistjes te krijgen dan wat je gespendeerd had aan die vault (dus je kunt ze gewoon achter elkaar blijven runnen ipv te moeten gaan farmen).

edit: ook een Mad Wolf's Glee gekregen uit een van die kistjes trouwens :9

edit2: oeh, 2e unique binnen, hunter's zenith van son of Malphas die ik random tegen kwam, en 4 stones... Gast heeft wel een shit-ton aan HP, maar op zich geen slechte rewards (al zal die unique gewoon mazzel zijn denk ik). Ben overigens nog steeds pas lvl 50, dus niet slecht imho.

[ Voor 14% gewijzigd door Finraziel op 27-01-2024 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Finraziel schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:12:
Ok, ik weet niet of het verschil zit in dat ik nu in WT3 zit, of dat de patch van net het aangepast heeft... maar er spawnt ineens een extra kist in de 'boss room' aan het eind van elke vault (er zit geen boss in, maar die ruimte aan het eind waar je x seconden moet overleven terwijl er traps vuren en vijanden in spawnen). Die kist dropt ook iedere keer stones, en die kist spawnt ook in elk van de 4 zijtakken van de vault of the loom, waardoor je nu een stuk sneller die stones kunt farmen (en de vault of the loom het werkelijk waard is om te doen). Gecombineerd met dat je er met de patch nu minder nodig hebt gaan de levels nou toch wat harder omhoog.
En met 10 wards per pearl is het nu ook nog een stuk makkelijker om er doorheen te rennen, maakt niet meer zoveel uit als je een paar keer geraakt wordt en het is vrij makkelijk om even veel of meer pearls uit die kistjes te krijgen dan wat je gespendeerd had aan die vault (dus je kunt ze gewoon achter elkaar blijven runnen ipv te moeten gaan farmen).

edit: ook een Mad Wolf's Glee gekregen uit een van die kistjes trouwens :9

edit2: oeh, 2e unique binnen, hunter's zenith van son of Malphas die ik random tegen kwam, en 4 stones... Gast heeft wel een shit-ton aan HP, maar op zich geen slechte rewards (al zal die unique gewoon mazzel zijn denk ik). Ben overigens nog steeds pas lvl 50, dus niet slecht imho.
Hunter's Zenith en Mad Wolf's Glee ga je heel vaak tegenkomen. Dat zijn de meest common unique drops voor Druids. Als je lightning speelt, dan wil je de Crone staff hebben. Leuk speelgoed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennisCle
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-10 18:38
Vandaag begonnen met s3. Mijn Double Swing Barbarian is nu lvl35 op hardcore. Ik heb de smaak nog niet helemaal te pakken, maar de gameplay begint wat minder stug te worden. Voel me nog niet zo sterk als Bone Spear Necro en Poison Landslide Druid (s1 - die was echt insane qua levelen). AoE van Double Swing is ook heel klein en de aspects lijken dat niet echt aan te pakken.

Kwam trouwens random de Son of Malphas tegen, kreeg hem tot halverwege toen waren de health pots op.

Moet zeggen dat ik s2 in alle opzichten toffer vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgende week komt patch 1.31 in navolging van 1.30a van gisteren. Kijken wat die patch gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

Die laatste kamer zo in die vaults ... das toch gewoon niet te doen van de visual clutter. Ik zie niks meer van al de effecten en de traps. Gewoon gaar zeg. Zeker op ancestral waar elites meerdere skills hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 13:55
Valse start gemaakt in S3, door er achter te komen dat ik echt niets met een melee character als de barbarian heb. Tot level 20 gekomen maar niets uit de skill tree boeit mij eigenlijk.

Dus..weer een sorcerer. In 3 avonden nu naar lvl 60 gekomen. Dit keer een firewall spec. Erg leuk om te spelen! Eigenlijk altijd vol mana en ondanks dat ik het idee heb dat ik weinig damage doe, tikt het blijkbaar genoeg weg met DoTs dat het hele scherm binnen 5sec wegsmelt.

Nadeel is wel het ontwijken van dingen in een vault. Je ziet echt geen grondeffecten of vallen, door al dat firewall vuur. De oplossing in de laatste kamer is voor mij: direct in de eerste 3 seconden een veilig plekje vinden, en daar blijven staan.

Ik was trouwens bang dat met het verdwijnen van die groene blood fields uit S2, er geen lekkere 'verstand op nul en farmen' plek meer zou zijn. Gelukkig blijkt S3 dat bijna hetzelfde aan te pakken. Gelukkig wel minder drops.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:49

SideShow

Administrator

X-Kiwi schreef op zondag 28 januari 2024 @ 10:11:
Valse start gemaakt in S3, door er achter te komen dat ik echt niets met een melee character als de barbarian heb. Tot level 20 gekomen maar niets uit de skill tree boeit mij eigenlijk.
Barb is helemaal mijn ding, maar heeft me nu ook 50 levels gekost bijna om de juiste dingen te vinden die het leuk maken, zoals dat charge aspect.

Vorig seizoen ook meegemaakt met druid trouwens... duurt soms lang eer het begint te vlotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 13:55
SideShow schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:25:
[...]

Barb is helemaal mijn ding, maar heeft me nu ook 50 levels gekost bijna om de juiste dingen te vinden die het leuk maken, zoals dat charge aspect.

Vorig seizoen ook meegemaakt met druid trouwens... duurt soms lang eer het begint te vlotten.
Vorige seizoen o.a. een druid naar 100 gebracht. En daar had ik in het begin hetzelfde mee. Ik vind Diablo al verrassend veel lastige mechanics hebben voor een spel waar je slechts 6 skills op je toolbar hebt. Rekenschap houden met fortitude, overpower, barriers, etc.

De Barb met zijn 'wissel binnen 7 seconden 4 keer tussen je wapens, en je zal harder slaan' (weet hem niet exact. Of 'bij de eerste mep komt A je helpen met een hamer, daarna B die voor een bleed effect zorgt en C...' etc. Mij te veel gedoe.

Bij de Druid heb je dat ook, met het wisselen tussen vormen. Dat heb ik opgelost door zsm over te stappen op de unique die je 100% van de tijd in beer vorm zet. Wellicht kan dat ook bij de Barb, maar dat test ik wel in S7 ofzo weer :+

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
X-Kiwi schreef op zondag 28 januari 2024 @ 11:37:
[...]

Vorige seizoen o.a. een druid naar 100 gebracht. En daar had ik in het begin hetzelfde mee. Ik vind Diablo al verrassend veel lastige mechanics hebben voor een spel waar je slechts 6 skills op je toolbar hebt. Rekenschap houden met fortitude, overpower, barriers, etc.

De Barb met zijn 'wissel binnen 7 seconden 4 keer tussen je wapens, en je zal harder slaan' (weet hem niet exact. Of 'bij de eerste mep komt A je helpen met een hamer, daarna B die voor een bleed effect zorgt en C...' etc. Mij te veel gedoe.

Bij de Druid heb je dat ook, met het wisselen tussen vormen. Dat heb ik opgelost door zsm over te stappen op de unique die je 100% van de tijd in beer vorm zet. Wellicht kan dat ook bij de Barb, maar dat test ik wel in S7 ofzo weer :+
Dat hangt ook van je build af natuurlijk... Mijn druid is nu bijna een een-knops-wonder. Drie van de skills zijn mijn pets die eigenlijk vooral er zijn omdat ik voor elke aanwezige pet x% meer damage doe (zo af en toe stuur ik ze allemaal tegelijk op een boss af of zo maar ik weet niet eens of het efficiënt gebruik van mijn tijd is), en dan heb ik er nog twee die ik eigenlijk alleen af en toe indruk als ik wat resource terug moet krijgen (wat steeds minder nodig is).

Maar inderdaad, ik merkte ook wel weer dat het vanaf level 50 snel leuker wordt omdat mijn build steeds beter begon te werken. Alleen kijken hoe lang het leuk blijft nu :P
Ondertussen level 60, voor nu weer even gestopt en ga wat anders doen want anders brand ik er weer op uit... Het seizoen is lang, met af en toe een paar uurtjes kom ik er ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lvl53 met m’n Rapid Fire rogue. Ben nu in WT3 wat Helltides aan het doen, wat prima lukt.
Ik heb nog steeds niet het gevoel echt met een season bezig te zijn. Die paar extra dingetjes in de open world geeft weinig verschil tov Eternal.
Maar goed, we zien het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Poops_McGhee schreef op zondag 28 januari 2024 @ 15:44:
Lvl53 met m’n Rapid Fire rogue. Ben nu in WT3 wat Helltides aan het doen, wat prima lukt.
Ik heb nog steeds niet het gevoel echt met een season bezig te zijn. Die paar extra dingetjes in de open world geeft weinig verschil tov Eternal.
Maar goed, we zien het wel.
Je bent wel een volhouder zeg. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
RustStorm schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:09:
[...]

Je bent wel een volhouder zeg. :)
De core game is nog steeds leuk, dus daar ligt het niet aan. Ik kan me goed vermaken met een character levelen, zolang ik wat heb om op te jagen.
Het is alleen de season zelf die me niet echt kan bekoren, maar de core game is prima te spelen. Echter, niet meer met het fanatisme dat ik in het begin had, hoor. Dat hoeft ook niet. Het is en blijft een spelletje.
Ik heb geen hekel aan de game. Ik denk alleen dat Blizz soms beter z'n best moet doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Poops_McGhee op 28-01-2024 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pstalman
eerste duri rota run leverde GF op en een paar 925 wapens, altijd handig.
Nu wel weer mats nodig voor enchant :D

En heb de uniq stone +4 skills _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door pstalman op 28-01-2024 16:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10 15:36
Mja, ik zal me met deze uitspraken niet echt populair maken maar wat verwachten jullie nu eigenlijk? Iedere 3 maanden een nieuw spel? Ook D3 is in essentie hetzelfde gebleven... _/-\o_ Ik vind de S3 veranderingen erg grappig en heb veel pret met de Seneschal en neem het seizoen voor wat het is: een leuke verandering van monsters, leveling en toevoegingen... >:)

Ik blijf positief ten opzichte van het concept en probeer, op mijn manier, het onderste uit de kan te halen...Leuk!

Apsie's profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stickfiguur
Apsie schreef op zondag 28 januari 2024 @ 16:47:
Mja, ik zal me met deze uitspraken niet echt populair maken maar wat verwachten jullie nu eigenlijk? Iedere 3 maanden een nieuw spel? Ook D3 is in essentie hetzelfde gebleven... _/-\o_ Ik vind de S3 veranderingen erg grappig en heb veel pret met de Seneschal en neem het seizoen voor wat het is: een leuke verandering van monsters, leveling en toevoegingen... >:)

Ik blijf positief ten opzichte van het concept en probeer, op mijn manier, het onderste uit de kan te halen...Leuk!
Ik denk dat we hier allemaal zijn voor een discussie en daarmee dus ook het delen van onze meningen. Ik zie niet waarom jouw mening je dus onpopulair zou moeten maken.

Terug naar je vraag: Blizzard heeft Diablo 4 verkocht als een "live service game", hiermee kwam de belofte dat ze elke X maanden een update zouden uitbrengen die nieuwe content toevoegt. Ze hebben er dus zelf voor gekozen om de playerbase iets substantieels te laten verwachten.

Als je kijkt naar de seizoenen in Diablo 3 dan lijkt het alsof ze er richting het einde steeds meer moeite in zijn gaan steken. Tevens trok ik als ARPG speler de vergelijking met Path of Exile, een game gemaakt door een relatief kleine studio. De verwachting was dat in een game als Diablo, van een gigantische studio zoals Blizzard, ze toch wel wat moeite in de updates zouden gaan steken.

Ik denk niet dat het elke 3 maanden een compleet nieuwe game hoeft te zijn, maar een ARPG met seizoenen/ladders is na een reset leuk om opnieuw te spelen omdat ze iets vernieuwends toevoegen. Content die de spelers een nieuwe reden geeft om er in te duiken en het liefst dus ook nieuwe mogelijkheden toevoegt m.b.t. het samenstellen van je characters.

Als je dan na 3 maanden op de proppen komt met een pet die de helft van de tijd niets uitvoert, wederom allemaal assets hergebruikt, niets substantieels veranderd qua build mogelijkheden en blijkbaar de systemen niet eens hebt laten testen dan is de teleurstelling wel een stuk groter ja. Zeker wanneer Blizzard maar blijft zeggen dat "het volgende seizoen het grootste seizoen dusver is!". Dan voelt het op een gegeven moment alsof ze tegen je liegen en als consument stel ik het niet zo op prijs om continu in de maling genomen te worden. Persoonlijk zie ik Diablo als een game met een hoog "potentieel" gehalte, maar als ze op deze manier door blijven gaan dan blijft het een teleurstelling.

Het is verder prima dat jij blij lijkt te zijn met een ultra low effort update elke 3 maanden zodat je elke 3 maanden precies hetzelfde kan doen met een nieuwe (kleur) variant van Helltide. Ik vermoed dat er ook voor jou een moment komt waarop je denkt dat de Diablo 4 developers wel eens wat content in de game mogen stoppen. Wellicht dat ze je op dat moment weer een expansion weten te verkopen, maar mij niet gezien ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
stickfiguur schreef op zondag 28 januari 2024 @ 17:37:
[...]

Als je dan na 3 maanden op de proppen komt met een pet die de helft van de tijd niets uitvoert, wederom allemaal assets hergebruikt, niets substantieels veranderd qua build mogelijkheden en blijkbaar de systemen niet eens hebt laten testen dan is de teleurstelling wel een stuk groter ja.
Als die Seneschal nou eens gold/resources oppakt en je trash loot kan scrappen, dan had hij nog enigszins zinvol geweest. Je weet wel, D3 pets.

Maar zelfs dat doet ie niet...

Die Seneschal zou eigenlijk gewoon een toevoeging tot de core game moeten zijn en geen season dinges.

[ Voor 8% gewijzigd door Poops_McGhee op 28-01-2024 18:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Poops_McGhee schreef op zondag 28 januari 2024 @ 17:58:
[...]

Als die Seneschal nou eens gold/resources oppakt en je trash loot kan scrappen, dan had hij nog enigszins zinvol geweest. Je weet wel, D3 pets.

Maar zelfs dat doet ie niet...

Die Seneschal zou eigenlijk gewoon een toevoeging tot de core game moeten zijn en geen season dinges.
Dat laatste kan natuurlijk altijd nog. Ze gebruiken seasons ook om zaken te testen en dan kan het later eventueel naar eternal. Alleen met hoe mensen nu over de pet denken zie ik dat in de huidige vorm in ieder geval niet gebeuren.

Maar ze hadden volgens mij ook twee teams die elkaar af zouden wisselen, dus hebben ze 6 maanden per season om te ontwikkelen. Dan denk ik eigenlijk ook dat er wel iets meer mogelijk zou moeten zijn ja. Ben ook een beetje bang dat ze alle vernieuwingen straks doodleuk in de uitbreiding stoppen en je mag betalen om de game te fixen... Nou heb ik niks tegen betalen voor goede content, maar inderdaad als ze van alles beloven, dat niet waar maken maar dan ineens het wel betaald aanbieden, dat zou niet goed voelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Finraziel schreef op zondag 28 januari 2024 @ 18:28:
[...]

Dat laatste kan natuurlijk altijd nog. Ze gebruiken seasons ook om zaken te testen en dan kan het later eventueel naar eternal. Alleen met hoe mensen nu over de pet denken zie ik dat in de huidige vorm in ieder geval niet gebeuren.

Maar ze hadden volgens mij ook twee teams die elkaar af zouden wisselen, dus hebben ze 6 maanden per season om te ontwikkelen. Dan denk ik eigenlijk ook dat er wel iets meer mogelijk zou moeten zijn ja. Ben ook een beetje bang dat ze alle vernieuwingen straks doodleuk in de uitbreiding stoppen en je mag betalen om de game te fixen... Nou heb ik niks tegen betalen voor goede content, maar inderdaad als ze van alles beloven, dat niet waar maken maar dan ineens het wel betaald aanbieden, dat zou niet goed voelen.
Het verbaast me gewoon dat ze een battle pet toevoegen, terwijl er al classes zijn die compagnions gebruiken die tijdens launch ook al niet al te best uit de verf kwamen. Daar moest echt aan gesleuteld worden. Nu is het niet anders dan met de Seneschal. Hebben ze dan niets geleerd, zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-10 16:53
Vond S2 best leuk was laat begonnen met spelen en helemaal hyped voor S3 maar wat valt die een partij tegen zeg.

Gelukkig speel ik een class die ik nog niet gespeeld had dus dat maakt het leuk maar die seasonal content stelt mij echt zwaar teleur

PSN: Brwmaster

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik vrees ook dat het voor mij gewoon klaar is S3. Ben niet eens in Wt3 bezig nog maar ik kan gewoon geen motivatie opbrengen. Had veel meer hoop gehad voor dit seizoen. Echt oprecht erg jammer maarja ben een beetje klaar met spelen tegen mijn zin :P

Bewust de battlepass enzo ook nog niet gekocht.

Begon wel leuk dit seizoen maar al snel voelde het teveel van hetzelfde. niet echt vernieuwend en gewoon niet goed uitgewerkt zoals meerdere hier aangegeven hebben.

nog ruime 3 weekjes voor Last Epoch.. misschien daar de komende weken maar even op voorbereiden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10 15:36
stickfiguur schreef op zondag 28 januari 2024 @ 17:37:
[...]

Als je kijkt naar de seizoenen in Diablo 3 dan lijkt het alsof ze er richting het einde steeds meer moeite in zijn gaan steken. Tevens trok ik als ARPG speler de vergelijking met Path of Exile, een game gemaakt door een relatief kleine studio. De verwachting was dat in een game als Diablo, van een gigantische studio zoals Blizzard, ze toch wel wat moeite in de updates zouden gaan steken.
Ik vind de vergelijking met POE kant noch wal slaan: Blizz heeft wel degelijk flink wat in de update (Seneschal?) gestoken... Kijkende naar POE hebben ook zij iedere ronde (seizoen) een aanpassing doorgevoerd maar in essentie is de game hetzelfde? (met, jawel! dezelfde monsters!!) Dat jij/jullie hier niets aan vinden is volgens mij een kwestie van smaak?
[/quote]

[/message]:[/b]
[...]
Het is verder prima dat jij blij lijkt te zijn met een ultra low effort update elke 3 maanden zodat je elke 3 maanden precies hetzelfde kan doen met een nieuwe (kleur) variant van Helltide. Ik vermoed dat er ook voor jou een moment komt waarop je denkt dat de Diablo 4 developers wel eens wat content in de game mogen stoppen. Wellicht dat ze je op dat moment weer een expansion weten te verkopen, maar mij niet gezien ;)
[/quote]
Low effort....? Of ik wel of niet blij ben met de update laat ik in het midden, ik vind het nogal kortzichtig om te roepen dat blizz er niets aan heeft gedaan, er zit, mi nogal wat effort in om de boel compleet om te gooien wat monsters en extra's (Seneschal en aanverwante zaken?) in de game te brengen.en de dingen zoals Duriel in de game te laten...?

Volgens mij (let wel, mijn mening!) kan je niet verwachten van een ontwikkelaar dat deze de hele game aanpast omdat men de seizoen aanpassingen minder leuk vind? Dat ze de diverse dingen aanpassen in een patch (van 3 naar 10 Zoltuns warding stacks) vind ik eerlijk gezegd een knieval voor de massa... Let wel: ik vind het prettig om 10 wards voor een pearl te krijgen maar ze hadden hun poot stijf kunnen houden... Wederom een knieval van Blizz voor de massa welke in mijn ogen niet nodig was geweest... een beetje moeite voor de gamer mag best...
[/quote]
Maar goed, ieder zijn meug... 8)

Apsie's profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op zondag 28 januari 2024 @ 19:48:
Ik vrees ook dat het voor mij gewoon klaar is S3. Ben niet eens in Wt3 bezig nog maar ik kan gewoon geen motivatie opbrengen. Had veel meer hoop gehad voor dit seizoen. Echt oprecht erg jammer maarja ben een beetje klaar met spelen tegen mijn zin :P

Bewust de battlepass enzo ook nog niet gekocht.

Begon wel leuk dit seizoen maar al snel voelde het teveel van hetzelfde. niet echt vernieuwend en gewoon niet goed uitgewerkt zoals meerdere hier aangegeven hebben.

nog ruime 3 weekjes voor Last Epoch.. misschien daar de komende weken maar even op voorbereiden :)
Het seizoen valt vies tegen maar toch speel ik af en toe een uurtje. Gewoon even wat stoeien met een build die ik nog niet eerder gespeeld heb. Voor het season gebeuren hoeft het niet en als de verveling toeslaat stop Ik helemaal. De game grijpt me niet meer zoals met launch maar dat is prima. Core gameplay blijft lekker. Meer valt er niet van te maken voor mij.
Denk dat ik binnenkort Enshrouded ga proberen en inderdaad, Last Epoch is ook onderweg.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2024 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:09

TTLCrazy

Listen to Frankie

Wat zijn mensen toch negatief over S3. Ik gebruik het seizoen als manier om een nieuwe klasse te spelen. S1 Rogue, S2 Sorcerer en nu een Barbarian. Ik vermaak mij prima. Ook de Seneschal/companion is prima. Hij maakt vaak voor mij die blood blisters af die ik vergeet. De progressie met de Barbarian gaat lekker, level 53 of zo nu. Ik neem ook lekker de tijd.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de meeste "klagers" er heel veel tijd in steken. Mensen die na het seizoen alle klasses op hardcore op 100 hebben kan je ook onmogelijk genoeg content voor maken en dan ben je logischerwijs het volgende seizoen eerder uitgeblust omdat je eigenlijk alles al tig keer hebt meegemaakt.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pstalman
na een paar dagen en een weekend S3, moet ik zeggen dat het mij nog niet overtuigd heeft.
Tuurlijk zijn er goeie dingen, Vaults. Maar waarom dan nog NM Dungeons?
En de Pet, paar skills erop en meer dan dat kun je niet, niet een kleurtje/naam/whatever.

Maar het brengt weer iets nieuws wat positief is,
Nog steeds vind ik dat Glyph XP nog steeds veel te laag is, lvl 96 ofzo en 4x lvl 15 glyph en 1x lvl 18.
En de Sorc heeft 5 op lvl 9 (lvl 87?).
Dit season brengt ook buffs voor andere builds, Charge doet nu 10x meer dmg en Firesorc lijkt wat damage te doen. Beide aangemaakt en Barb voelde al snel als vanouds, met iets minder dmg maar nog steeds bijna alles 1hit. De Sorc met FW/Firewall was sterk in begin en na tijdje voelde het als dat ik te weinig dmg deed, tot de uniq helm en armor dropte en ik wat verder in de parapoints zat. Het lijkt nu veel op die preseason build.

Top drops:
Perfect Hota/Charge ring (chc/fury/resource gen)
GF
+4 skill uniq Stone voor Pet

[ Voor 5% gewijzigd door pstalman op 29-01-2024 08:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 17:05
Na de hotfix van afgelopen vrijdag is voor mij seizoen 3 een heel stuk beter geworden. Als barb was het voor die pre-patch op je tenen lopen in die vaults.

Gisteren level 100 bereikt en vaults op tier 90+ kunnen clearen (wel met de meest gunstigste affixes). Gear is nog verre van klaar, mis een heleboel resist nog en dat merk je :P. Ik speel voor het eerst een barbarian en ben gegaan voor een combo van charge/rend. Dat speelt echt onwijs leuk. De charge is een soort grasmaaier effect waar je binnen no-time een vault leeg hebt :P.

Die pet is in het begin niet al te best, maar als je de juiste combo's hebt gevonden en ze zijn rank 10, woei dan begint de fun :D (combo's met tempest / flash of adrenaline). Tip, begin als je gear een beetje klaar ervoor is met farmen van hoge tier vaults (meen vanaf 70+), dan dropt er voornamelijk 925 gear.

Alsnog verwacht ik niet al te lang meer bezig te zijn omdat ik niet veel plezier haal aan het eindeloos farmen van mats die ik nodig heb om een bepaalde boss te kunnen slopen (en misschien dan wel eens een uber unique kan vinden). Moet nog een paar seasonal journey dingen en dan is het klaar voor mij dit seizoen. Ben redelijk no-life gegaan afgelopen weekend, maar je levelt ook wel heel rap in vergelijking wat het was. Volgend seizoen ga ik de druid aan de tand voelen, laatste die ik nog niet gespeeld heb :P.

Voor uber lilith heb ik nog wat betere gear nodig, single target doe ik nog te weinig damage. Daarom zijn die vaults zo lekker die geen boss hebben maar gewoon doorheen kan maaien met mijn barbmachine. Vaults > NM dungeons by far (na de change van vrijdag).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

pstalman schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:35:
na een paar dagen en een weekend S3, moet ik zeggen dat het mij nog niet overtuigd heeft.
Tuurlijk zijn er goeie dingen, Vaults. Maar waarom dan nog NM Dungeons?
En de Pet, paar skills erop en meer dan dat kun je niet, niet een kleurtje/naam/whatever.

Maar het brengt weer iets nieuws wat positief is,
Nog steeds vind ik dat Glyph XP nog steeds veel te laag is, lvl 96 ofzo en 4x lvl 15 glyph en 1x lvl 18.
En de Sorc heeft 5 op lvl 9 (lvl 87?).
Dit season brengt ook buffs voor andere builds, Charge doet nu 10x meer dmg en Firesorc lijkt wat damage te doen. Beide aangemaakt en Barb voelde al snel als vanouds, met iets minder dmg maar nog steeds bijna alles 1hit. De Sorc met FW/Firewall was sterk in begin en na tijdje voelde het als dat ik te weinig dmg deed, tot de uniq helm en armor dropte en ik wat verder in de parapoints zat. Het lijkt nu veel op die preseason build.

Top drops:
Perfect Hota/Charge ring (chc/fury/resource gen)
GF
+4 skill uniq Stone voor Pet
Vaults zijn inderdaad prima maar wat ze voor mij zo goed maken(simpele routes, niet te lang) hadden ze net zo goed kunnen implementeren bij NDM's. Die traps vind ik geinig maar was niet nodig geweest. Ik kom iedere keer tot dezelfde conclusie als een half jaar terug: maak de basis nu eens goed. Verbeter NMD, kom met goede end-game/afwisseling en zorg dat looten en itemization fun is. Maar als daar over gesproken wordt dan is het opeens geen live service game meer en wacht je maar op een expansion. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

TTLCrazy schreef op maandag 29 januari 2024 @ 07:11:
Wat zijn mensen toch negatief over S3. Ik gebruik het seizoen als manier om een nieuwe klasse te spelen. S1 Rogue, S2 Sorcerer en nu een Barbarian. Ik vermaak mij prima. Ook de Seneschal/companion is prima. Hij maakt vaak voor mij die blood blisters af die ik vergeet. De progressie met de Barbarian gaat lekker, level 53 of zo nu. Ik neem ook lekker de tijd.

Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de meeste "klagers" er heel veel tijd in steken. Mensen die na het seizoen alle klasses op hardcore op 100 hebben kan je ook onmogelijk genoeg content voor maken en dan ben je logischerwijs het volgende seizoen eerder uitgeblust omdat je eigenlijk alles al tig keer hebt meegemaakt.
Ik neem aan dat je met "mensen" niet dit topic bedoelt toch? :)
Hier zie ik vooral dat mensen de core game nog steeds goed vinden en gewoon balen van de trage vooruitgang vanuit Blizzard. Juist omdat de game bevalt balen we(ik) daar extra van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2024 @ 09:57:
[...]

Vaults zijn inderdaad prima maar wat ze voor mij zo goed maken(simpele routes, niet te lang) hadden ze net zo goed kunnen implementeren bij NDM's. Die traps vind ik geinig maar was niet nodig geweest. Ik kom iedere keer tot dezelfde conclusie als een half jaar terug: maak de basis nu eens goed. Verbeter NMD, kom met goede end-game/afwisseling en zorg dat looten en itemization fun is. Maar als daar over gesproken wordt dan is het opeens geen live service game meer en wacht je maar op een expansion. :+
Eens, als NMD nou aanzienlijk leuker of beter worden gemaakt scheelt dat alles :P GR in D3 bleef zo veel vloeiender en toegankelijker.

Maar die vaults vind ik juist een beetje tegenvallen. Nog geen 1 keer echt hoeven oppassen ofzo voor een trap.. skipt gewoon alles eigenlijk en vecht op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-10 12:41
Lvl 35, Malphas plat en richting méér damage voor WT3.
Maar nog niet overtuigd van de lightning storm druid build. Komt hopelijk nog wel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stickfiguur
Apsie schreef op zondag 28 januari 2024 @ 20:17:
Ik vind de vergelijking met POE kant noch wal slaan: Blizz heeft wel degelijk flink wat in de update (Seneschal?) gestoken... Kijkende naar POE hebben ook zij iedere ronde (seizoen) een aanpassing doorgevoerd maar in essentie is de game hetzelfde? (met, jawel! dezelfde monsters!!) Dat jij/jullie hier niets aan vinden is volgens mij een kwestie van smaak?
POE en Diablo 4 zijn beide games in hetzelfde genre en POE en Diablo 4 hebben elke 3 maanden een seizoen. De vergelijking tussen POE en Diablo 4 is mijns inziens dus een eerlijke.

Ja de essentie van Diablo is ook hetzelfde met ieder seizoen maar je kan toch niet met een strak gezicht stellen dat een doorsnee Path of Exile dezelfde lachwekkende hoeveelheid content toevoegt als een Diablo 4 seizoen? Tuurlijk heeft ook Path of Exile soms een wat uitgebreider seizoen (Ancestor, Sanctum, Expedition, Heist, Harvest, Delve, Synthesis etc etc.) en soms een wat simpeler seizoen (Affliction, Crucible, Sentinel etc etc) maar zelfs in de meeste "simpele" seizoenen voegen ze nieuwe skills toe, nieuwe type items en zeker ook nieuwe monsters.

Als je dat dus vergelijkt met wat Blizzard de afgelopen maanden heeft geleverd vind ik het best een zwak seizoen. Zeker wanneer je door hebt dat ze twee teams hebben die asynchroon werken aan een update. Dat betekend dus dat ze 6 maanden de tijd hebben gehad om een pet aan het spel toe te voegen die voor de casual speler nooit en te nimmer te levelen valt. Waar hebben ze 6 maanden aan gespendeerd dat het niet mogelijk was om te achterhalen dat de pet feitelijk niets nuttigs doet? Hebben ze geen artists meer bij Blizzard die aan de lopende band gave monsters kan bedenken zodat je meer variatie in het spel hebt?
Low effort....? Of ik wel of niet blij ben met de update laat ik in het midden, ik vind het nogal kortzichtig om te roepen dat blizz er niets aan heeft gedaan, er zit, mi nogal wat effort in om de boel compleet om te gooien wat monsters en extra's (Seneschal en aanverwante zaken?) in de game te brengen.en de dingen zoals Duriel in de game te laten...?
Maar waar zie je dat het spel "compleet is omgegooid" dan? Duriel is niet nieuw, de vaults zijn onder de kap eigenlijk gewoon NMDs met dezelfde tilesets maar wat traps er in. De pet, het focus punt van dit seizoen, is ook weer niet zo spectaculair dat het echt "af" voelt. Ja ze hebben eindelijk wat extra monster art er in gegooid maar alsnog gebruikt een monster zoals Herald of Malphas dezelfde skin als een hoop andere monsters. Nogmaals, wat is er in die 6 maanden gebeurd dat je niet eens alle seizoens gerelateerde monsters een unieke skin kan geven?
Volgens mij (let wel, mijn mening!) kan je niet verwachten van een ontwikkelaar dat deze de hele game aanpast omdat men de seizoen aanpassingen minder leuk vind? Dat ze de diverse dingen aanpassen in een patch (van 3 naar 10 Zoltuns warding stacks) vind ik eerlijk gezegd een knieval voor de massa... Let wel: ik vind het prettig om 10 wards voor een pearl te krijgen maar ze hadden hun poot stijf kunnen houden... Wederom een knieval van Blizz voor de massa welke in mijn ogen niet nodig was geweest... een beetje moeite voor de gamer mag best...

Maar goed, ieder zijn meug... 8)
Ik ben het volledig met je eens dat ze op dit moment niet zoveel meer kunnen doen. Het meerendeel van het development team zal bezig zijn met seizoen 5 de komende 6 maanden. Dus het worden kleine tweaks hier en daar met wellicht wat meer impactvolle updates later. Omdat nu een "knieval van Blizzard" te noemen vind ik wat dramatisch, als dingen zonder te testen niet uitpakken zoals je verwacht en een hoop spelers reageren negatief dan lijkt het me handig om e.e.a. aan te passen. Het feit dat ze niet konden bedenken dat het hergebruik van pearls of warding voor vault chests en ook voor een boss summonen niet goed zou vallen hoef je toch geen expert voor te zijn?
TTLCrazy schreef op maandag 29 januari 2024 @ 07:11:

We zijn negatief omdat er meer verwacht wordt van Blizzard en die hoge verwachtingen maken ze momenteel niet waar. Iedereen is vrij om te spelen op de manier die hen het meeste ligt. Voor veel spelers is het nu eenmaal zo dat we dit soort spellen graag spelen. En ja daar hoort ook bij dat je alles tig keer doet. De vraag is enkel, waarom is het leuk om alles tig keer te doen op meerdere characters in bijvoorbeeld Path of Exile (daar heb ik in de huidige league ruim 200 uur gespeeld) en waarom voelt alles tig keer doen in Diablo 4 zoveel minder interessant aan?

Het is prima dat de game voor jou, als een wat meer casual speler, nog leuk is. En prima dat jij al blij wordt van het feit dat de hoofd focus van dit seizoen "af en toe een blood blister" kapot maakt. Ik denk alleen dat de lat voor veel speler wel iets hoger ligt dan dat.

De game speelt zo lekker weg qua combat, de art style is prachtig en ook de open world heeft potentieel. Aan alle kanten zie je dat het een klapper van een game kan zijn. Dus ja, ik ben een "klager" omdat ik hoop dat ze er meer moeite in zouden steken zodat iedereen van het spel kan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 17:02
Op m’n barb een 4/4 + perfect rol aspect gloves gevonden. Helaas itemlevel onder de 700, maar heb zo’n gevoel dat ik deze erg lang ga gebruiken.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
internaut schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:46:
Lvl 35, Malphas plat en richting méér damage voor WT3.
Maar nog niet overtuigd van de lightning storm druid build. Komt hopelijk nog wel.
Ik ging hem gaandeweg ook steeds leuker vinden.

Een dingetje wat volgens mij in guides niet altijd vermeld wordt is dat je lightning storm veel sneller kunt casten door te tappen ipv knop gewoon vasthouden. Je bouwt echter op die manier de storm niet op. Wat ik doe is knop vasthouden voor 3 salvo's (of 4 als je de extra strike gekozen hebt, ik ben voor immobilize gegaan) en zolang je dan steeds binnen 6 seconden weer cast behoudt je de extra strikes terwijl je veel sneller cast.

Met earthen might en resource on kill (paragon dus pas rond level 55 of zo) en nog wat dingetjes kan ik meestal vrij hard door casten nu en dan is het erg leuk om hele schermen vijanden weg te zien smelten.

Ook belangrijk in mijn build in ieder geval is dat aspect wat extra damage geeft voor elke actieve pet. Die heb ik op een tweehandig wapen waardoor het voor mij 18% is per pet (max zou 20% zijn maar heb ik niet). Dat gecombineerd met aspect voor een extra companion is zo sterk. Gisteren beetje getest op de dummy vs een wapen zonder aspect en ik doe er makkelijk zo'n 2,5 keer zoveel schade mee. Dat komt wel aardig overeen met 9 x 18 = 162% extra damage (3 wolven, 2 creepers en 4 raven). Alleen tegen bosses heb ik wat resource problemen maar ik run gewoon vaults :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-10 11:49
Had besloten om deze keer "de kat uit de boom te kijken" en gelukkig ben ik niet begonnen met seizoen 3.
Vanaf early open beta gespeeld en gehoopt op een goed werkende Necro Minion build welke zonder (uber) unique ringen lekker wegspeelt. Seizoen 1 en 2 waren voor mij ook nog erg leuk met de andere classes, de nieuwe bosses en de gezamenlijke uber unique farming runs met de clan.
Dit seizoen skip ik en hoop dat seizoen 4 weer echt verfrissend speelt en mijn wens in vervulling gaat.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht net: laat ik d4 toch eens opstarten. En toen zat in in character selection... en verder dan dat niet gekomen. Lol

Ziet er dus echt naar uit dat ik me lekker bezig ga houden met andere games. :)

Ik blijf hier nog wel beetje lurken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Laatst online: 03-10 12:51

spaceboy

Op grote hoogte

RustStorm schreef op maandag 29 januari 2024 @ 14:30:
Ik dacht net: laat ik d4 toch eens opstarten. En toen zat in in character selection... en verder dan dat niet gekomen. Lol

Ziet er dus echt naar uit dat ik me lekker bezig ga houden met andere games. :)

Ik blijf hier nog wel beetje lurken
Haha, voor mij ook prima vermaak om hier te lurken. Maar ik kom al niet eens meer tot het character selection scherm. :D Gisteravond trouwens wel weer een uurtje met mijn couch-coop maat waar we in Eternal bezig zijn om Uber Lilith te pakken online gespeeld. Ik zag 'm online komen en heb effe een paar NMD's gedaan. Maar wij hebben niet eens meer zin om dat seasonal te doen. We gamen te weinig om uberhaupt in de buurt van level 100 te komen, dus gaan we gewoon low-key af en toe wat dungeons in Eternal doen. Prima vermaak. Af en toe nog een verbetering in gear. Blijft een mooie game. Misschien doe ik in S4 of S5 weer een poging.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk is de game momenteel ideaal om heel casual te spelen. Als je veel tijd er in gaat stoppen komen de irritaties door alles wat net niet ideaal is.
Zodra er grote (juiste) stappen worden gemaakt kan ik er vast weer vol voor gaan. Voor nu is af en toe een korte speelsessie, en er vervolgens slap over te ouwehoeren, best vermakelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net nog even een uurtje gespeeld. Rogue is nu lvl60 en is nu een stuk makkelijker te spelen met wat meer armor en resistance. Qua damage is het super single target. Met packs ben ik wat meer afhankelijk van imbuement cooldowns. Leuke build, dit. Ben voor deze keer puur Rapid Fire gegaan ipv Rapid Fire/Flurry.
Als die useless Seneschal nou eens goed kon laten tanken.... WoW Hunter vibes. Maar nee, ook dat doet het kreng niet. Ik zou hem zo weer naar de schroothoop brengen. Snap nu ook meteen waarom het ding er zolang ongebruikt bij heeft gestaan. De vorige eigenaar was er ook al niet tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze week dus weer een patch. Ben benieuwd of ze de cinders nu niet elke keer wipen, na een helltide event.
Lijkt me eigenlijk best prima als je die gewoon kunt behouden en in de 5 minuten later startende helltide gewoon kunt gebruiken, ipv weer opnieuw te beginnen met farmen.

Net 'Windforce' mogen looten in een Helltide. Zat in een kist met laarzen. Best leuk!

[ Voor 13% gewijzigd door Poops_McGhee op 29-01-2024 19:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik ben momenteel lvl 67, laatste paar levels gehaald door in WT4 een beetje mee te lopen met legions en bij die bekertjes in de nieuwe season area (ik weet niet eens hoe het allemaal heet...). Of nou ja, ik stond ook wel als een gek te bliksemen maar ik weet niet hoeveel ik hielp :+

Maar... eigenlijk nog helemaal niks gevonden aan equip wat echt een goede upgrade zou zijn. Hopelijk doet die itemization rework volgend season daar iets aan want eigenlijk toch te gek dat een inventory vol aan voornamelijk ancestral spul terwijl wat je aan hebt niet eens allemaal sacred is geen enkele upgrade heeft.

Vervolgens dacht ik laat ik eens kijken of een ancestral nightmare vault lukt. Ik had 1 vault sigil van juiste level gevonden, dus eens geprobeerd. Helaas was dat er een met een stormbane's wrath wat het praktisch onmogelijk maakte in combinatie met voor mij op dit moment uitdagende monsters (movement impairing effects + nauwe gangetjes + area attack van die wrath = 2 keer dood voor ik er erg in had). Ok, probeer er nog wat te craften en misschien een met een minder irritante modifier? Ondanks dat ik op WT3 heel veel NM vaults gedaan heb, heb ik maar genoeg om er 3 te maken... 2 daarvan rollen aan de bovenkant van de levelrange dus ga ik niet eens proberen, en degene op het juiste level heeft weer, jawel, een ff-in stormbane's wrath ;w
Ok, salvage alles wat ik nog van WT3 had, een stuk of 15 sigils... niet genoeg om ook maar één extra ancestral sigil te maken...

Right, ik weet dat ik andere dingen kan doen om weer meer sigils te verdienen, en waarschijnlijk ga ik dat morgen wel weer proberen, maar voor vandaag is mijn lol in de game wel weer doodgeslagen hoor... Ik zie online dat er ook al sinds launch over die modifiers geklaagd wordt. Ik denk dat ik het voorheen niet zo merkte omdat mijn enige karakter wat echt ver WT4 in gekomen is de ball lightning sorc was en die boeide het allemaal geen fuck want alles ging toch dood... maar er zijn veel te veel insta-salvage mods. Zo zag ik nou ook allemaal mods zoals monsters nemen 60% minder damage van ver weg... ok, fuck ranged players? Het is gewoon weer vissen naar sigils met acceptabele mods. Wie denkt dat dit leuke gameplay is?

Pfff... sorry hoor, maar wou het even van me af typen... Ik weet het, speel dan wat anders als je de game zo vervelend vind, maar het frustrerende is dat de game nou net wel superleuk is op de momenten dat ie zichzelf níet keihard zit te saboteren...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Celebrimbor
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 08-02-2024
Hier even een rant. :/

Ben echt teleurgesteld in deze game omdat het zoveel meer kan en moet zijn dan dat het nu is.
Even als achtergrond dit is mijn eerste Diablo game ooit en mijn enige vergelijkingsmateriaal qua dit soort games is Path of Exile. Ik ben een echte "filthy ARPG casual" :+

Ik kan niet echt een oorzaak aanwijzen, maar als ik deze game zou moeten omschrijven is het oppervlakkig en saai. Het voelt allemaal echt heel steriel aan, qua gameplay vind ik dat er een erg beperkt aantal aan skills is, volgens mij voelen veel builds hetzelfde aan omdat er een beperkt aantal aan skills is, en deze skills vaak niet de moeite waard zijn. Er is eigenlijk amper keuze. Daarnaast vonden ze het een goed idee om stun-lock skills en mechanics toe te voegen waardoor je eigenlijk nog minder keuze hebt.

Daarnaast is er een belachelijke level scaling waardoor van build switchen vaak niet eens de moeite is omdat je hierdoor gewoon zwakker wordt.
De hele manier van level scaling vind ik ook nergens op slaan; als ik een aantal levels geen item vind die echt een upgrade is (wat 95% van de tijd zo is vanaf een bepaald level) word je uiteindelijk zwakker omdat de monsters wel level omhoog gaan, maar jij geen upgrades vind en dat paragorn board er nauwelijks toe doet. Uitendelijk was ik level 70, maar de gameplay was eigenlijk hetzelfde op level 10 behalve wat kleine unique skill upgrades na.

Het energy/mana systeem vind ik ook waardeloos, het is ontzettend beperkend in hoevaak je skills kan gebruiken. Tegen de tijd dat je een beetje items hebt en het begint te lopen heb ik al geuninstalled.
Daarnaast vind ik de items die droppen niet spannend, er zijn geen items die de gameplay aanzienlijk veranderen op misschien wat uniques na. Meeste items krijg je een paar % van dit of dat erbij.

Even ter vergelijking met Path of Exile; ik begin op het strand met een knuppel en moet op level 1 rennen voor 5 zombies, terwijl ik op level 30 hordes aan monsters afslacht met allerlei gekke skills, op level 50 heb ik waarschijnlijk andere en veel meer skills die nog gekker zijn.
Als je filmpjes kijkt van mensen die hardcore PoE spelen op level 100 lijkt het net EMDR therapie. Er is totaal geen sense of progression in Diablo 4.

Het voelt alsof mensen die geen idee hebben wat games interessant en leuk maken deze game gemaakt hebben, heel jammer want de algehele sfeer, graphics en characters zijn heel vet gedaan maar ik had veel meer verwacht qua gameplay/progression.

Excuses voor de rant, maar ik heb spijt dat ik 70 euro hiervoor heb neergelegd. Ik had hoge verwachtingen vanwege de reputatie van Diablo en vanwege Blizzard en ik vind dat ze zich kapot moet schamen voor de abominatie die ze hebben gefabriceerd van al dat geld.

[ Voor 5% gewijzigd door Celebrimbor op 29-01-2024 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:09

TTLCrazy

Listen to Frankie

stickfiguur schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:50:[...]

Het is prima dat de game voor jou, als een wat meer casual speler, nog leuk is. En prima dat jij al blij wordt van het feit dat de hoofd focus van dit seizoen "af en toe een blood blister" kapot maakt. Ik denk alleen dat de lat voor veel speler wel iets hoger ligt dan dat.
Ho, ho, dat was natuurlijk maar 1 ding, die seneschal geeft je een behoorlijke damage boost op hogere levels. Hij kan je ook healen/fortify genereren en nog meer. Ik vind het echt een prima toevoeging.
stickfiguur schreef op maandag 29 januari 2024 @ 10:50:De game speelt zo lekker weg qua combat, de art style is prachtig en ook de open world heeft potentieel. Aan alle kanten zie je dat het een klapper van een game kan zijn. Dus ja, ik ben een "klager" omdat ik hoop dat ze er meer moeite in zouden steken zodat iedereen van het spel kan genieten.
Ik ben het met je eens dat de game nog veel beter kan, hell, een lootfilter had er vanaf het begin in moeten zitten. En nog wel meer van dat soort spul.

Blizzard heeft behoorlijk veel dingen "vergeten" en dat neem ik ze zeker niet in dank af. Desondanks speel ik het (wellicht omdat ik niet zoveel tijd er in steek als anderen op dot forum) nog steeds met plezier.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
TTLCrazy schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:54:
[...]

Ho, ho, dat was natuurlijk maar 1 ding, die seneschal geeft je een behoorlijke damage boost op hogere levels. Hij kan je ook healen/fortify genereren en nog meer. Ik vind het echt een prima toevoeging.

[...]

Ik ben het met je eens dat de game nog veel beter kan, hell, een lootfilter had er vanaf het begin in moeten zitten. En nog wel meer van dat soort spul.

Blizzard heeft behoorlijk veel dingen "vergeten" en dat neem ik ze zeker niet in dank af. Desondanks speel ik het (wellicht omdat ik niet zoveel tijd er in steek als anderen op dot forum) nog steeds met plezier.
als je alleen maar met Lootfilter komt, dan is het spel wel erg goed O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-10 09:39

Lapras

Ice beam

Ik vrees dat we over paar jaar pas de Lord of Destruction of Reaper of Souls uitbreiding krijgen die het spel écht goed maakt. Diablo 2 Classic was ook een stuk minder uitgebreid dan de latere patches na LoD. En hoewel ik D3 nooit in het begin heb gespeeld, is het een prima vermakelijk spel na RoS toen ik er wat serieuzer naar ging kijken.

Laten we het hopen, want in principe is D4 best vermakelijk. Het speelt goed, ziet er goed genoeg uit en de wereld is best boeiend, maar het is nu gewoonweg niet voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik moet wat bekennen....

Ik ben een barbarian gestart... sssssst

Prince of Persia eerst mee aan de slag! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RustStorm schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 17:49:
Ik moet wat bekennen....

Ik ben een barbarian gestart... sssssst

Prince of Persia eerst mee aan de slag! ;)
Het is natuurlijk geen schande om de game te spelen, he.

------------------------------------------------------------------------------

Ik heb best lol in het spelen van mijn rogue. Goeie killer is het, dus de jacht naar betere gear is geopend. Eerste doel: Skyhunter en die malignant ring. Varshan is een walkover, dus die gaat geen problemen geven en hij dropt beide items, als het goed is. Niet in mijn eerste run, hoor. Daar heb ik niet veel weten te pakken.

Ben nu lvl66 en ga vanavond WT4 maar eens unlocken.

[ Voor 5% gewijzigd door Poops_McGhee op 30-01-2024 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Poops_McGhee Haha nee dat begrijp ik. Maar ik heb natuurlijk verschillende keren al geschreven dat ik over zou slaan. :)

Maar gewoon beetje casual bezig is prima :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RustStorm schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 18:29:
@Poops_McGhee Haha nee dat begrijp ik. Maar ik heb natuurlijk verschillende keren al geschreven dat ik over zou slaan. :)

Maar gewoon beetje casual bezig is prima :)
Een mens mag van gedachten veranderen. Ben ik ook, hoor. Was niet van plan om meteen met de season aan de slag te gaan, maar dat is ook anders gelopen :D
En ik heb gewoon lol ook. Niet met de season content, want daar ben ik nog steeds negatief over. Maar de jacht naar gear is eigenlijk altijd wel leuk als je nog niet vreselijk OP bent.
Skyhunter, Skyhunter, Skyhunter!! :D

enne... Butcher 0 - Me 3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wie weet wordt dit wel leuk... of goed om sneller te levelen

https://news.blizzard.com...awaits-in-lunar-awakening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:00

ChUcKiE

Dus........

Even een paar noob vragen excuses....
Net begonnen met S3...wat duurt dat levelen lang bij mij. Geen idee of ik het goed oe, maar als ik de storyline volg duurt het een aantal uur en dan zit ik op lvl15 of zo..

Dan zie ik dat alle waypoints weer ontdekt moeten worden, hoe doe je dat op een snelle manier? Gewoon er naar toe rennen? Dat kost dan aardig wat tijd! Zonder die waypoints kun je niet ff snel naar een andere locatie op de map?

Dan krijg je de melding van Legion Event of World Boss spawning. Ik zie dan niet de locatie waar dat is en kan dus ook niet deelnemen. Ligt dat aan mijn WT niveau (1)?

Kent iemand een eenvoudige beschrijving van de ToDo's van het starten van een nieuw seizoen?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!
While active you will earn 50% bonus XP (multiplicative) and have 30% increased movement speed, a plethora of buffs, all while earning Ancestors Favor reputation.

Dat is wel een flinke buff :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChUcKiE schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 20:27:
Even een paar noob vragen excuses....
Net begonnen met S3...wat duurt dat levelen lang bij mij. Geen idee of ik het goed oe, maar als ik de storyline volg duurt het een aantal uur en dan zit ik op lvl15 of zo..

Dan zie ik dat alle waypoints weer ontdekt moeten worden, hoe doe je dat op een snelle manier? Gewoon er naar toe rennen? Dat kost dan aardig wat tijd! Zonder die waypoints kun je niet ff snel naar een andere locatie op de map?

Dan krijg je de melding van Legion Event of World Boss spawning. Ik zie dan niet de locatie waar dat is en kan dus ook niet deelnemen. Ligt dat aan mijn WT niveau (1)?

Kent iemand een eenvoudige beschrijving van de ToDo's van het starten van een nieuw seizoen?
De campaign volgen is niet de snelste manier nee, dat zou ik alleen doen als je gewoon die campaign weer eens wil doen. Anders beter de campaign overslaan, maar die keuze heb je wel alleen bij het maken van je karakter, kun je nu niet wijzigen tenzij je overnieuw begint. Ik was zelf in een kleine twee uur level 22 door te skippen en gewoon de season quest te gaan doen (en ik ben absoluut geen snelle speler maar vrij casual).

Je hoeft verder niet alle waypoints weer te activeren, de grote steden/hubs zijn al geactiveerd. In de praktijk moet ik zeggen dat ik niet de moeite neem om alles te gaan unlocken, over het algemeen ben ik vrij snel overal waar ik wezen wil vanuit een van de standaard al actieve punten.

Legion en world boss zou je gewoon naar toe moeten kunnen ongeacht je level en world tier. Maar soms komt die melding terwijl het eigenlijk al afgelopen is in mijn ervaring... En soms is het ook gewoon goed zoeken waar het event is. Ik vind het zelf ook niet altijd even makkelijk te zien. Ook kan het zijn dat je niet mee kan doen met een legion event omdat deze plaats vindt in een stronghold die je nog niet bevrijd hebt, dat moet je dan eerst doen. Welke strongholds precies een legion event kunnen hebben weet ik zo niet maar op zich zijn die dingen sowieso ook wel goede xp dus je zou ze allemaal af kunnen gaan als je wil.

Pagina: 1 ... 163 ... 214 Laatste