Ik ben in 10 dagen van 0 naar lvl 100 gegaan icm. Een fulltime baan. Kan het niemand aanraden, maar heb wel heel veel plezier gehad. Het hielp wel mee dat ik op de PlayStation Portal ook veel wilde spelen. Deze had ik nieuw binnen. Seizoen 3 ga ik het sowieso veeeel rustiger aan doen.
De update is te downloaden
Gamertag: FinrazielNL
Ik had het nu met me bank van mijn S2 char. Ontzettend veel bewaard wat ik nog moest uitzoeken. Maar nog nooit bij Diablo een oud seasonal character aangeraakt nadat het seizoen voorbij wasVerwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 17:25:
Ik heb onlangs mijn S1 vakje geopend. Wat een bende, geen idee wat goed was. Heb maar de uniques er tussen uitgepikt, zal wel goed zijn zo. Was er te lang tussenuit om er iets van te maken.![]()
——
Weet nog steeds niet uit welke class vanavond.
Ik heb ook een identiteitscrisis: necro of barb…. Arghhh. Iemand tips? (Andere 3 heb ik al gehad)
Barb. Alle builds lijken sterk. Companion er bij kan alleen maar positief uitpakken. Kan je niet fout mee zittenbartd1983 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 18:26:
Ik heb ook een identiteitscrisis: necro of barb…. Arghhh. Iemand tips? (Andere 3 heb ik al gehad)
De meeste mensen zullen een Barb kiezen, dan kies ik daar niet voor.
Ik ga denk ik voor Druid. Vorig seizoen niet gespeeld. Ook Rogue vorig seizoen niet gespeeld dus die maakt ook nog een kans, wel een kleine kans maar goed. We gaan het zien als ik Diablo zo aanslinger. Stiekem toch wel weer zin in.
Ik ga denk ik voor Druid. Vorig seizoen niet gespeeld. Ook Rogue vorig seizoen niet gespeeld dus die maakt ook nog een kans, wel een kleine kans maar goed. We gaan het zien als ik Diablo zo aanslinger. Stiekem toch wel weer zin in.
UNABLE TO FIND LICENSE
Kunnen die nu geen enkele release deftig doen???????????????????
Kunnen die nu geen enkele release deftig doen???????????????????
[ Voor 60% gewijzigd door Tomski1986 op 23-01-2024 19:04 ]
Patch binnen, character maken.. kan geen season kiezen. Heerlijk! Exact volgens verwachting
zal ook eens wél direct werken
Edit: een keer of 3 herstart en kan nu wel voor season kiezen
Edit: een keer of 3 herstart en kan nu wel voor season kiezen
[ Voor 20% gewijzigd door schaapiej op 23-01-2024 19:10 ]
Character nu aangemaakt
Druid it is!
Enjoy allemaal
Enjoy allemaal
En... iemand al level 100? 
Nee?
Man man man duurt lang!
Nee?
Man man man duurt lang!
[ Voor 38% gewijzigd door RustStorm op 23-01-2024 20:20 ]
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Ik moet zeggen dat wasd movement me wel bevalt... gaat wel even wennen zijn, maar denk dat ik hier wel op blijf. Ik hoop alleen dat ze het nog een beetje aanpassen naar dat je wel force move kunt gebruiken ook al staat disable mouse movement aan... Zou fijn zijn om niet per ongeluk te bewegen als je skills probeert te casten, maar wel nog kunt bewegen wanneer je specifiek force move gebruikt.
Holy shit helemaal vergetenFinraziel schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:21:
Ik moet zeggen dat wasd movement me wel bevalt... gaat wel even wennen zijn, maar denk dat ik hier wel op blijf. Ik hoop alleen dat ze het nog een beetje aanpassen naar dat je wel force move kunt gebruiken ook al staat disable mouse movement aan... Zou fijn zijn om niet per ongeluk te bewegen als je skills probeert te casten, maar wel nog kunt bewegen wanneer je specifiek force move gebruikt.

Ik heb het idee dat de quests bugged zijn in The Gatehall.
PSN: BUIZERD____NL 4x_. Battlenet: BuizerdNL#2451
Zit je vast bij die journals? k had dat ook.. toen ben ik maar even weggegaanBuizerd__NL schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:45:
Ik heb het idee dat de quests bugged zijn in The Gatehall.
Ja, en ook bij de Drums of the Vault.Ricmaniac schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:48:
[...]
Zit je vast bij die journals? k had dat ook.. toen ben ik maar even weggegaan
Edit: Spel afsluiten en opnieuw opstarten, en ik kan nu wel het object gebruiken
[ Voor 16% gewijzigd door Buizerd__NL op 23-01-2024 20:54 ]
Dat upgraden van je Seneschal? Ik had het idee dat je er level 20 voor moest zijn... Had ook al geprobeerd uit en in te loggen maar hielp niet. Toen ik op lvl 21 terug kwam kon ik ineens wel upgraden.
Hoe dan ook nogal bagger ontworpen... Zag continu mensen rond de quest marker dolen duidelijk op zoek naar wat je daar nou moest doen.
Hoe dan ook nogal bagger ontworpen... Zag continu mensen rond de quest marker dolen duidelijk op zoek naar wat je daar nou moest doen.
Net ook begonnen aan het nieuwe seizoen, dit keer als barbarian.
Iets wat me opviel, barbarian heeft meerdere wapens. Hoe kun je switchen tussen wapens of is het afhankelijk van je skill welke wapens er wordt gebruikt?
Dat is mij nog niet duidelijk.
Iets wat me opviel, barbarian heeft meerdere wapens. Hoe kun je switchen tussen wapens of is het afhankelijk van je skill welke wapens er wordt gebruikt?
Je selecteerd op een skill welk wapen je voor die skill wilt gebruiken en dan wisselt hij automatisch bij het gebruiken van die skill.r3mi3 schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:14:
Net ook begonnen aan het nieuwe seizoen, dit keer als barbarian.
Toch maar gekozen voor Lightning storm druid.
Afwachten wat het gaat geven. - lvl 10.
Afwachten wat het gaat geven. - lvl 10.
Nu bijna een uur op WASD geprobeerd te spelen maar weet nog niet of ik het fijn vind
Van te voren had ik echt gedacht dat het fijn was maar ik ben zooo gewend om het niet te doen met ARPG's
Van te voren had ik echt gedacht dat het fijn was maar ik ben zooo gewend om het niet te doen met ARPG's
Even 2.5 uur geknalt en alweer level 26 💪 barbarian
psn: HertogJack
Volgens mij loopt iedereen hier tegenaan.HertogJack schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:01:
Waar vind ik die journals eigenlijk? Heb er nu 1.. beetje rondgelopen in the hall maar vind er niet meer ofzo.. kulle’s heart ofzo heet die quest
Ik denk dat we ze uit die dungeons moeten halen. die nieuwe earthcracks ofzo.
Gewoon een guess... verwacht niet dat het een quest is die je in 2 minuten zou moeten halen bijv.
Gewoon een guess... verwacht niet dat het een quest is die je in 2 minuten zou moeten halen bijv.
[ Voor 39% gewijzigd door Ricmaniac op 23-01-2024 22:22 ]
Nou, ik heb een paar uurtjes gespeeld. Ben met een druid begonnen, lightning idee. Ik ben nog niet echt onder de indruk, eerlijk gezegd. Leuk, een companion met wat trucjes, maar veel verder kom ik nog niet.
Lvl24 nu. Het zou zo maar eens een poosje kunnen duren, voordat ik de lvl100 haal in s3. Battle pass kan me gestolen worden.
Ik speel zeker door, totdat ik de story af heb en misschien wel tot ik de season pass klaar heb, maar een grind om er alles uit te halen, nope.
Lvl24 nu. Het zou zo maar eens een poosje kunnen duren, voordat ik de lvl100 haal in s3. Battle pass kan me gestolen worden.
Ik speel zeker door, totdat ik de story af heb en misschien wel tot ik de season pass klaar heb, maar een grind om er alles uit te halen, nope.
Dit meen je niet? Nooit geweten en dat na al die honderden uren spelenRicmaniac schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:17:
[...]
Je selecteerd op een skill welk wapen je voor die skill wilt gebruiken en dan wisselt hij automatisch bij het gebruiken van die skill.
Ik heb ook maar tot level 22 geloof ik gespeeld en daarna ben ik nog wat Hades gaan spelen. Ga het gewoon rustig aan doen en niet in een keer opbranden aan de game. Af en toe een stukje verder spelen, dan kom ik waarschijnlijk verder dit seizoen dan als ik ga proberen in een keer door te stomen.
Weet wel nog niet goed wat ik van de nieuwe world activity moet vinden. Vind ze niet duidelijk aangegeven op de kaart en ook nog niet duidelijk wat je er nou moet doen. Je hebt die gekke pylons of hoe ze heten die je afstoten en als je goed timet kun je ze open maken alsof het chests zijn maar vind ze vooral irritant. Andere dingen kun je weer iets instoppen en dan komen er bepaalde vijanden maar snap nog niet goed wat je er in stopt en wat je er voor terug krijgt... Mja iemand maakt vast nog wel een video om dat uit te leggen
De pet zal ik denk ik pas wat over kunnen zeggen als ik meer nuttige powers voor hem vind. Op dit moment doet ie gewoon een beetje extra damage wat niet echt veel invloed op het spelverloop heeft. Zou leuk zijn als ie kan helpen met resource want lightning druid is wel echt resource hungry zeg... Maar geen idee of er zo'n power zou zijn.
Weet wel nog niet goed wat ik van de nieuwe world activity moet vinden. Vind ze niet duidelijk aangegeven op de kaart en ook nog niet duidelijk wat je er nou moet doen. Je hebt die gekke pylons of hoe ze heten die je afstoten en als je goed timet kun je ze open maken alsof het chests zijn maar vind ze vooral irritant. Andere dingen kun je weer iets instoppen en dan komen er bepaalde vijanden maar snap nog niet goed wat je er in stopt en wat je er voor terug krijgt... Mja iemand maakt vast nog wel een video om dat uit te leggen
De pet zal ik denk ik pas wat over kunnen zeggen als ik meer nuttige powers voor hem vind. Op dit moment doet ie gewoon een beetje extra damage wat niet echt veel invloed op het spelverloop heeft. Zou leuk zijn als ie kan helpen met resource want lightning druid is wel echt resource hungry zeg... Maar geen idee of er zo'n power zou zijn.
Verwijderd
Ik voel het ook (nog?) niet echt. Been there done that, overheerst. Een combinatie van heel veel uren in S1 gestopt hebben en weinig verandering zal de oorzaak wel zijn.
Morgen nog eens proberen, kan dat ik gewoon even moet inkomen maar betwijfel het. Kom er van zelf achter.
Morgen nog eens proberen, kan dat ik gewoon even moet inkomen maar betwijfel het. Kom er van zelf achter.
Oh grappig, ik heb juist het tegenovergestelde. zit er juist wel weer lekker in
verwacht wel dat het een kort seizoen voor mij word maar vind het wel leuk spelen met die companion en die runes nu een beetje unlocken en mee bouwen enz.
Speel ook lightning druid op WT2 en nog geen issues (27 nu)
Speel ook lightning druid op WT2 en nog geen issues (27 nu)
Hahah ja al sinds de eerste minuutJack_Mojo schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 23:16:
[...]
Dit meen je niet? Nooit geweten en dat na al die honderden uren spelen
Zat er eigenlijk heel niet op te wachten en vooral veel Warzone gespeeld laatste tijd maar toch wel weer een beetje zin om het nieuwe seizoen te spelen. Dit keer maar een Barbarian want die heb ik nog niet gespeeld. Iemand nog tips voor een starter build? Ik weet dat er een aantal staan op maxroll maar weet niet of ze allemaal wel zo lekker weg spelen dus hoor t liever van iemand die een build gespeeld heeft en dan lekker vond gaan.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Ik wacht nog even een weekje. Voel nog niet de hype om meteen aan de slag te gaan. Lekker bezig met Ratchet and Clank nu. 
Ben erg benieuwd hoe de tier lists zullen veranderen de komende dagen. Daarna eens bedenken wat ik uiteindelijk ga spelen. Gaat mij met name om de end game tier list.
Ben erg benieuwd hoe de tier lists zullen veranderen de komende dagen. Daarna eens bedenken wat ik uiteindelijk ga spelen. Gaat mij met name om de end game tier list.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Gisteravond een uurtje of 2 gespeeld en alweer helemaal klaar mee. Misschien pak ik D4 wel af en toe weer op, maar nu voelt het vooral als "een spinnetje (Dragoon ofzo) van de Protoss die mee wandelt en je mag weer dezelfde soort quests en dungeons door tot vervelens toe".
* spaceboy gaat de komende maanden zijn tijd nuttiger besteden...
* spaceboy gaat de komende maanden zijn tijd nuttiger besteden...
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ben nog niet gestart en voel 0 drang. Ben lekker met Grim Dawn op de xbox bezig. Een vele malen bevredigender ARPG zeker als je als Pet speler los wil gaan. Ik hoop echt dat pets nog wat worden in D4 maar heb er een hard hoofd in.
Ik mis de blood harvests. Dat was echt prima om te doen. Veel mobs en loot.
Ik ben gisteren ook maar even met een barbarian begonnen. Maar tot level 18 gekomen en ipv HoTA of straat vegen met Upheaval eens de whirlwind gepakt. Dit moet niet de beste optie zijn maar op grote mob packs viel het mij niet eens tegen hoe snel het ging.
De charge is wel heerlijk.
Ik ga ook als Barbarian beginnen. Mijn doel is om tot 100 te komen op Hardcore. Lees alleen weinig guides die een Hardcore build aanraden, hooguit een voetnoot bij Maxroll Builds die enkele skillpoints van offensieve passives naar defensieve passives aanraden.
Ervaren Barbarians/Hardcore spelers hier die mij naar een guide of YouTuber kunnen wijzen?
Denk dat ik voor HotA wil gaan, want die dikke crits lijken me wel geinig, maar uiteindelijk voor mij het belangrijkste dat een build soepel en snel aanvoelt.
Ervaren Barbarians/Hardcore spelers hier die mij naar een guide of YouTuber kunnen wijzen?
Denk dat ik voor HotA wil gaan, want die dikke crits lijken me wel geinig, maar uiteindelijk voor mij het belangrijkste dat een build soepel en snel aanvoelt.
Als ik de reacties zo lees overal dan zijn ze behoorlijk mid cq negatief. Men wacht echt op de itemization changes & leaderboards.
Of zoals iemand in de comments van bovenstaande video schrijft: ''I appreciate you playing through this and talking about it so we don't have too.''

[ Voor 17% gewijzigd door London op 24-01-2024 10:37 ]
Tesla M3LR '21
Blood harvest was idd heel fijn om gewoon random te levelenKanter schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:21:
Ik mis de blood harvests. Dat was echt prima om te doen. Veel mobs en loot.
Maar moet zeggen dat ik dit opzich ook wel prima vind hoor. snap het alleen nog niet allemaal.
Soms openen er cracks in de grond wat dungeons zijn.
Is er eigenlijk een Tweakers discord channel voor Diablo 4?
Beetje samen spelen (incl. extra exp) is vaak leuker als alleen.
Beetje samen spelen (incl. extra exp) is vaak leuker als alleen.
Rob2826 zijn hc character is level 100 in iets meer dan 16 uur spelen.
Verwijderd
Merk aan mezelf ook dat de gedachte alleen al aan gear sorteren de zin weg haalt. Ik mis de Cube van D3 en het plezier van looten. Ze kunnen van alles verzinnen maar als de basis tegen staat..London schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:35:
[...]
Als ik de reacties zo lees overal dan zijn ze behoorlijk mid cq negatief. Men wacht echt op de itemization changes & leaderboards.
Of zoals iemand in de comments van bovenstaande video schrijft: ''I appreciate you playing through this and talking about it so we don't have too.''
Vanavond nog een keertje S3 en als ik er niet meer in kom zal het tijd worden voor Grim Dawn of Last Epoch.
Eerste error is zover. Fenris error en daarna kan ik t niet meer opstarten tot ik pc herstart

[ Voor 62% gewijzigd door Tomski1986 op 24-01-2024 11:49 ]
wtf..Buizerd__NL schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:06:
Sick ja. Wudijo is er ook bijna. nog een half level maar hij heeft het volledig solo gedaan. Rob niet, en volgens mij is rob ook niet HC hoor.Buizerd__NL schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:06:
[ Voor 5% gewijzigd door Ricmaniac op 24-01-2024 12:04 ]
Wudjijo is dan dadelijk de snelste lvl 100 HC? Ook op een class waar hij minder bekend mee is, nog relatief weinig barb gespeeld vgmRicmaniac schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 11:53:
[...]
Sick ja. Wudijo is er ook bijna. nog een half level maar hij heeft het volledig solo gedaan. Rob niet, en volgens mij is rob ook niet HC hoor.
PS4 PSN: Dazzler2120
Ja klopt ja, normaliter is hij meestal Rogue. maarja hij heeft al zo veel gespeeld dat die alle classes wel kent denk ik.Dazzler2120 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:05:
[...]
Wudjijo is dan dadelijk de snelste lvl 100 HC? Ook op een class waar hij minder bekend mee is, nog relatief weinig barb gespeeld vgm
Hij is het al btw.. 10 min nadat ik zei dat die nog een half level moest ofzo

[ Voor 10% gewijzigd door Ricmaniac op 24-01-2024 12:19 ]
Vind het ook teleurstellend dat nog niemand van jullie de 100 heeft aa getikt. Kom op lui... beetje doorpakken... hup hup hup...
Loopt die kerel niet altijd te zeiken op de game?Ik ken hem verder niet, maar in de filmpjes die ik van hem gezien heb is hij altijd negatief:)
Playstation 5
Nee, totaal het tegenovergestelde juist. DM is als 1 van de weinige juist heel objectief. Benoemt de positieve maar ook de negatieve dingen. Dat er meer negatieve dingen zijn om te benoemen kan hij niet zoveel aan doen..Stylze schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:52:
[...]
Loopt die kerel niet altijd te zeiken op de game?Ik ken hem verder niet, maar in de filmpjes die ik van hem gezien heb is hij altijd negatief:)
Tesla M3LR '21
Tegenovergestelde... hij is 1 van de meest nuchtere diablo content creators.Stylze schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:52:
[...]
Hij heeft negatieve dingen te zeggen maar die zijn eigenlijk altijd valid.
Charge zorgt ervoor de barb lekker snel aanvoelt, ik ben nu met een hota/shout build bezig maar die shouts gaan erg snel weer in de prullenbak voor leap/chargeCarthrax schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 08:21:
Ik ben gisteren ook maar even met een barbarian begonnen. Maar tot level 18 gekomen en ipv HoTA of straat vegen met Upheaval eens de whirlwind gepakt. Dit moet niet de beste optie zijn maar op grote mob packs viel het mij niet eens tegen hoe snel het ging.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Tijdens het verhaal krijgt je de journals beschikbaar, deze zal dan in The Gatehall liggen.Ricmaniac schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:22:
Ik denk dat we ze uit die dungeons moeten halen. die nieuwe earthcracks ofzo.
Ik heb nu pas mijn 2e gevonden, en ik moet er nog 3 hebben.
Dus het inderdaad niet een missie die je direct kan oplossen.
Had je per ongeluk starfield gestart?
Ben net level 20 maar snap er nog weinig van dat nieuwe seizoen. Mijn companion heeft nu wel een paar skills. Maar om deze volledig te benutten moet ik een stone hebben? Geen idee
Maar wat is nu beetje het doel? Ben de quest aan het volgen maar nog geen idee hoe Dungeons werken
Eerste keer seizoen voor mij
Maar wat is nu beetje het doel? Ben de quest aan het volgen maar nog geen idee hoe Dungeons werken
Eerste keer seizoen voor mij
lol, ik zou 30fps niet meer aan kunnen
Het schijnt een PS4/PS5 ding te zijn. Veel spelers die alleen de icons zien en verder is de map een zwart gat....
Ja, dat zag ik gisteren ook (PS5). Nou ja, ik wens jullie veel plezier met dit seizoen, guys! Zet 'm op.Poops_McGhee schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:36:
[...]
Het schijnt een PS4/PS5 ding te zijn. Veel spelers die alleen de icons zien en verder is de map een zwart gat....
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Ik dacht dat het hoorde haha, vond het al zo irritant.Poops_McGhee schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 17:36:
[...]
Hier in ieder geval ook nog niet echt mijn draai gevonden in dit seizoen.... hmmmm
Die groene zones vorige keer waren direct HOPEN fun.
Nu heb je annoying traps in "vaults" en een gare pet die damage doet in mijn plaats. Iets positief is dat ze wat nieuwe vijanden gemaakt hebben, maar langs de andere kant zijn ze ook niet zo mooi of leuk imo...
Hopelijk betert het nog, maar we zien wel
Die groene zones vorige keer waren direct HOPEN fun.
Nu heb je annoying traps in "vaults" en een gare pet die damage doet in mijn plaats. Iets positief is dat ze wat nieuwe vijanden gemaakt hebben, maar langs de andere kant zijn ze ook niet zo mooi of leuk imo...
Hopelijk betert het nog, maar we zien wel
Ben nieuw in seasons en heb barb gekozen en inmiddels lvl 30.
Voel me enorm noob maar ik krijg die baas in vault of the loom (mahlas nadat je 4 pilaartjes heb moeten vullen) niet neer vooralsnog 🤣 met mn sorcerer in eternal had ik echt elke baas rap neer.
Speel nu barb, ken de class nog niet zo goed.
Iemand tips voor die kloteboss? 🤦🏻♂️
Voel me enorm noob maar ik krijg die baas in vault of the loom (mahlas nadat je 4 pilaartjes heb moeten vullen) niet neer vooralsnog 🤣 met mn sorcerer in eternal had ik echt elke baas rap neer.
Ik speel ook voor het eerst barb. Hota build van maxroll. Kreeg ‘m vrij makkelijk neer op WT2, gewoon hakken
Ik ben toch malle pietje niet!
Bij dat ik niet alleen dat gevoel heb. Ben er uiteindelijk ook maar meer gestoptHertogJack schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:53:
Ben nieuw in seasons en heb barb gekozen en inmiddels lvl 30.
In principe is elke zone nu een groene zone je ziet het alleen minder duidelijk. Je hebt overal nu die seasonal events en niet gecentered in 1 zone. Ik ben die bijna alleen maar aan het farmen om te levelen. gaat snel genoeg imo..
Druid bevalt mij wel weer
Druid bevalt mij wel weer
Haha ja same here.. uitgezet na heel wat tries.. had m op een kwart ofzo maar met beetje pech ben ik met 3 hits neer in combinatie met lightning of zon vliegende discSnoes schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:49:
[...]
Bij dat ik niet alleen dat gevoel heb. Ben er uiteindelijk ook maar meer gestopt
Ik zie mezelf toch niet constant die Vaults farmen. Zijn het alleen die 5 die je via de Gatehall kan bereiken, of zijn er soms meer? Ik maai nu eerst alle mobs in de vaults neer en ga dan pas pearls doneren. Dan heb je in ieder geval geen gezeur van mobs als je door je traps heen moet manoeuvreren.
Maar ik kan me niet lang met die vaults bezighouden. Leuk voor af en toe. Dat dan weer wel.
Maar ik kan me niet lang met die vaults bezighouden. Leuk voor af en toe. Dat dan weer wel.
Ik was op tier II begonnen, hiervoor even naar I gegaan, met een beetje geduld lukt het wel. Ook met een BarbHertogJack schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:55:
[...]
Haha ja same here.. uitgezet na heel wat tries.. had m op een kwart ofzo maar met beetje pech ben ik met 3 hits neer in combinatie met lightning of zon vliegende disc
Verwijderd
Gisteren nog even gespeeld maar ben niet bepaald enthousiaster geworden. Het knokken zelf voelt nog steeds goed maar voor de rest vind ik het maar makkelijk waar ze voor gekozen hebben. Hopelijk gaat S4 echt wat worden en kiezen ze niet voor de “geef meer geld voor expansion” aanpak.
Helaas.
Tijd voor andere games.
Helaas.
Tijd voor andere games.
helemaal mee eens. heel ongeinspireerd.Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:21:
Gisteren nog even gespeeld maar ben niet bepaald enthousiaster geworden. Het knokken zelf voelt nog steeds goed maar voor de rest vind ik het maar makkelijk waar ze voor gekozen hebben. Hopelijk gaat S4 echt wat worden en kiezen ze niet voor de “geef meer geld voor expansion” aanpak.
Helaas.
Tijd voor andere games.
Het voelt alsof je bij het handje wordt meegenomen en het maakt amper uit of je nu level 1 of 50 bent.
Elk monster is bijna hetzelfde en ook alle hun levels levellen met je mee.
Items zijn ook totaal niet leuk
Ik heb het vanaf seizoen 1 tot level 50 geprobeerd, en nu ben ik level 30 en al weer van plan om te stoppen.
ik heb het op T1 nog niet geprobeerd, misschien ook maar even doen inderdaad.Snoes schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 23:31:
[...]
Ik was op tier II begonnen, hiervoor even naar I gegaan, met een beetje geduld lukt het wel. Ook met een Barb
Je kan die boss ook niet chargen.. en laat dat nou 50% van de damage zijn die je doet als barb tegenwoordig
Op gegeven moment zijn je healing potions op en dan ga je eraan.
Gisteren mijn barb tot 36 geleveld en die vaults doorlopen. Die Malphas fight in Vault of the Loom is wel vet opgezet. Hij is te doen, maar hij is wel wat anders opgezet dan de standaard "sla de boss tot hij dood is" boss-fight, de mechanics zijn wel gaaf opgezet.
Voor de rest speelt het wel weer lekker weg vind ik. Mijn build begint langzaam online te komen, dan voel je opeens flink wat progressiestappen. Vanavond gaan we eens de overworld in & wat strongholds & dungeons doen. Hopelijk vnv de Capstone
Voor de rest speelt het wel weer lekker weg vind ik. Mijn build begint langzaam online te komen, dan voel je opeens flink wat progressiestappen. Vanavond gaan we eens de overworld in & wat strongholds & dungeons doen. Hopelijk vnv de Capstone
[ Voor 16% gewijzigd door Dazzler2120 op 25-01-2024 08:57 ]
Ik speel D4 nu voor het eerst, ben begonnen met een barbarian, en volg een "hammer of the ancients" build.
Hebben jullie nog tips voor iemand die zo nieuw is als ik?
Charge in je build is een must.. en meeste s3 filmpjes die ik heb gezien gaan voor een upheaval build maar dat kan ook nog veranderen straks later in season.demokert schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:08:
Ik speel D4 nu voor het eerst, ben begonnen met een barbarian, en volg een "hammer of the ancients" build.
Ik heb een paar streams gekeken plus wat filmpjes op YouTube en alleen het feit dat ze wederom dezelfde Mobs (niet eens een reskin) gebruiken van die grote balrog achtige Mobs is toch wel te triest voor woorden. Dit is waar ze maanden mee bezig zijn?ReZpie schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 08:44:
[...]
helemaal mee eens. heel ongeinspireerd.
Het voelt alsof je bij het handje wordt meegenomen en het maakt amper uit of je nu level 1 of 50 bent.
Elk monster is bijna hetzelfde en ook alle hun levels levellen met je mee.
Items zijn ook totaal niet leuk
Ik heb het vanaf seizoen 1 tot level 50 geprobeerd, en nu ben ik level 30 en al weer van plan om te stoppen.
We kunnen nu denk al wel concluderen dat de seasons waarschijnlijk nooit iets rechts inhoudelijks gaan toevoegen aan de game. Alle """"content"""" lijkt op assets die ze al hadden en nu op een marginaal andere manier aan elkaar hebben gedraaid. Zelfs de vaults hebben dezelfde layout die je al in 25 andere dungeons gezien hebt. Ze hebben nog steeds niet de dungeon bosses uitgebreid (Tomb lord overal), zelfs de pet lijkt volkomen nutteloos qua damage en blijkbaar zijn een hoop van de abilities gewoon copy pastas, bijvoorbeeld de healing beam is code van je potion want je hoort telkens het potion drink geluidje

Het is luie cashgrab, niet meer niet minder en zeker de diablo naam niet waardig.
Neem de tijd, geniet van de campaign en probeer zelf een build te maken, het is simpel genoeg dat je weinig kans op "fouten maken" hebt. Er is weinig content na de campaign dus je hoeft geen haast te hebben.demokert schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:08:
Hihi geinig... ik ervaar nog steeds weinig drang naar het oppakken. Ik geef het gewoon nog even en zie volgende week wel wat ik ga doen.
Toch wel typisch dat het niet veel beter lijkt te zijn geworden... jammerlijk toch wel... :-/
Toch wel typisch dat het niet veel beter lijkt te zijn geworden... jammerlijk toch wel... :-/
Lekker van de verhaallijn genieten en de cutscenes die gaan komen. De campaign vond ik te gek om te doorlopen; ook de tweede keer met mn hardcore character heb ik er van genoten.demokert schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:08:
Je komt er wel doorheen tot level 50, ook zonder echt een internet build te volgen.
net de eerste vault met stacks voor alle 4 chest kunnen openen.
De dmg loopt inmiddels aardig op, krijg alleen nog niet echt goede defense stat gear.
Maar het gaat best ok, met hota. Gister ook even een sorc gemaakt om te checken hoe dat firewall nu doet en dat is ook best goed op low lvl al, met lvl 30 en dan zie je ze om je heen neer gaan en gewoon lekker midden in de groep blijven. Nu kan het nog
De dmg loopt inmiddels aardig op, krijg alleen nog niet echt goede defense stat gear.
Maar het gaat best ok, met hota. Gister ook even een sorc gemaakt om te checken hoe dat firewall nu doet en dat is ook best goed op low lvl al, met lvl 30 en dan zie je ze om je heen neer gaan en gewoon lekker midden in de groep blijven. Nu kan het nog
Als ik deze guild volg, dan heb ik toch 1 skill teveel?
https://maxroll.gg/d4/bui...-ancients-barbarian-guide
Rallying Cry
Chellenging shout
War Cry
Wrath of th Beseker
Lunging Strike
Hammer of the Ancients
En Charge?
of zie ik iets over het hoofd?
Rallying Cry
Chellenging shout
War Cry
Wrath of th Beseker
Lunging Strike
Hammer of the Ancients
En Charge?
"Aggressor schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:12:
Als ik deze guild volg, dan heb ik toch 1 skill teveel?
Rallying Cry
Chellenging shout
War Cry
Wrath of th Beseker
Lunging Strike
Hammer of the Ancients
En Charge?
Als je de build zelf bekijkt, helemaal bovenin, dan wordt er geen gebruik gemaakt van lunging strike.
De enige reden dat ze 2 pnts in lunging strike hebben zitten is om de tree te unlocken.
Ze gebruiken RC, CS, WC, Charge, WotB & HotA
Ik denk dat je even de full guide moet doorlezen wat de gedachtegan hier is & hoe je je rage generation moet aanpakken in je rotaties. Mssn mis je belangrijke aspects om dit werkend te krijgen.
Waarschijnlijk wordt ook ergens in die guide beschreven wanneer je je lunging strike doet inleveren voor één van de andere skills.
[ Voor 7% gewijzigd door Dazzler2120 op 25-01-2024 10:20 ]
Ik ben net begonnen met diablo 4 s3... zover ben ik nog nietDazzler2120 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:18:
[...]
"
Als je de build zelf bekijkt, helemaal bovenin, dan wordt er geen gebruik gemaakt van lunging strike.
De enige reden dat ze 2 pnts in lunging strike hebben zitten is om de tree te unlocken.
Ze gebruiken RC, CS, WC, Charge, WotB & HotA
Ik denk dat je even de full guide moet doorlezen wat de gedachtegan hier is & hoe je je rage generation moet aanpakken in je rotaties. Mssn mis je belangrijke aspects om dit werkend te krijgen.
Dan zou ik een levelling build kiezen en geen end-game buildAggressor schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:20:
[...]
Ik ben net begonnen met diablo 4 s3... zover ben ik nog niet
Maar, stel je volgt uiteindelijk vanaf lvl 50+ de endgame build
/f/image/cHB6nvCXIPHUh7gmtUhrFu0V.png?f=fotoalbum_large)
Als je naar het tabje "Progression setups" gaat kan je een beetje zien en lezen hoe je door de endgame build evolueert, door de juiste uniques te krijgen etc.
Voor te levelen kan je bv deze build gebruiken: https://maxroll.gg/d4/bui...-barbarian-leveling-guide
Wudijo gebruikte tijdens zijn race naar 100 een variant van de Double Swing Barb, de planner daarvan kan je hier: https://maxroll.gg/d4/planner/nvot090c vinden. Gebruik deze nu zelf ook en ben echt naar lvl 55 en Wt3 geblazen. Had ook nog een mega lucky Ramaladni drop op lvl 52 uit zo een Wardwoven Chest in een Nightmare Vault, dus verwacht net zo makkelijk en snel ook naar Wt4 te kunnen vanuit hier.
De meeste guides zijn nog niet geupdate om optimaal gebruik te maken van Charge, omdat tijdens het theorycraften nog niet duidelijk was hoe OP deze skill zou zijn in Season 3. Maar het komt neer op het stacken van veel Cooldown Reduction (zoals in praktisch elke build) en het toevoegen van 2 Charge Aspects (Brawler en Ancestral Charge). Je kan de cooldown dan tot 0 a 1 seconde terugbrengen, hebt 4 Ancients die met je mee chargen om hele kamers te clearen en vervolgens Brawler die zorgt dat alles ook nog explodeert.
De builds zijn voor mij op dit moment ook het interressantste en hetgene dat mij aan het spelen houden, de nieuwe season mechanics zoals de pet en vault vind ik ook een beetje meh...
De meeste guides zijn nog niet geupdate om optimaal gebruik te maken van Charge, omdat tijdens het theorycraften nog niet duidelijk was hoe OP deze skill zou zijn in Season 3. Maar het komt neer op het stacken van veel Cooldown Reduction (zoals in praktisch elke build) en het toevoegen van 2 Charge Aspects (Brawler en Ancestral Charge). Je kan de cooldown dan tot 0 a 1 seconde terugbrengen, hebt 4 Ancients die met je mee chargen om hele kamers te clearen en vervolgens Brawler die zorgt dat alles ook nog explodeert.
De builds zijn voor mij op dit moment ook het interressantste en hetgene dat mij aan het spelen houden, de nieuwe season mechanics zoals de pet en vault vind ik ook een beetje meh...
B.Net Sebase#2714
Verwijderd
Ik zat net even wat te kijken naar de tier list op maxroll. Ik dacht dat er meer build diversiteit mogelijk was. Blizzard gaf aan dat bijvoorbeeld de shouts bij Barb geen “noodzaak” meer zou zijn. Zie ze toch weer overal. Bij Sorc zie ik ook weer de standaard portal, frost nova en shields.
Kan natuurlijk ook zijn dat de buildmakers het nog door moeten krijgen.
Ik zou vooral geen guide volgen maar probeer lekker zelf alle skills uit. De campaign is vrij simpel, daar heb je geen guide voor nodig en het is ook leuk om zelf dingen uit te testen. Pas na de campaign als je meer endgame content wil doen zijn guides meestal wel handig.demokert schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 09:08:
Ga verder niet alle side quests doen, tenzij je het niet erg vindt om richting het einde van de campaign geen level voortgang meer te kunnen maken. Je kunt namelijk pas naar world tier 3 als de campaign uit is en op wt1/2 hebben de vijanden een maximum level van 50. Als jij hoger level bent dan krijg je per level hoger 10% minder xp, dus als je veel side quests doet dan ben je straks level 55 of zo, is alles veel te makkelijk en krijg je nauwelijks meer xp.
Je kunt best aardig wat side quests doen hoor, maar als je de completionist uit hangt dan krijg je dat probleem (daar liepen we toen de game nieuw was in dit topic massaal tegen aan).
Endgame builds zijn uiteraard nog allemaal niet optimized. Ik verwacht dat daar nog wel het e.e.a gaat verschuivenVerwijderd schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:33:
Ik zat net even wat te kijken naar de tier list op maxroll. Ik dacht dat er meer build diversiteit mogelijk was. Blizzard gaf aan dat bijvoorbeeld de shouts bij Barb geen “noodzaak” meer zou zijn. Zie ze toch weer overal. Bij Sorc zie ik ook weer de standaard portal, frost nova en shields.
Ik denk ook dat er in de aanloop naar s3 weinig animo was onder de theorycrafters of voor D4 in het algemeen om guides te maken en updaten... Helpt natuurlijk ook niet dat er geen PTR is waar dingen al getest kunnen worden.
B.Net Sebase#2714
Ik lees van meerdere dat ik geen lvl build zou moeten volgen, maar zijn die lvl builds niet optimaal? M.a.w. om het meeste uit je char te halen?
Vraag het degenen die jou vertelden om geen levelling build te gebruiken, waarom niet?demokert schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:50:
Ik lees van meerdere dat ik geen lvl build zou moeten volgen, maar zijn die lvl builds niet optimaal? M.a.w. om het meeste uit je char te halen?
Tijdens lvlen maakt optimal play hoe dan ook niet uit, als build x 1% beter of sneller is of 10 lvls sneller online komt, sja, gaat niet veel verschil maken denk ik.
bedankt , welke endgame build is beter denk je?Dazzler2120 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:39:
[...]
Endgame builds zijn uiteraard nog allemaal niet optimized. Ik verwacht dat daar nog wel het e.e.a gaat verschuiven
https://www.icy-veins.com...build/#build_introduction
of die van maxroll?
Dacht dat 1 van de streamers het omschreef als; ik heb een snelle build om te levelen en een leuke build.demokert schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:50:
Volgens mij is het ook niet meer dan dat; er zijn dingen super optimaal, maar misschien vind jij dat helemaal niet leuk en wil je gewoon lekker spelen. Onderaan de streep ben je misschien een uur of langer (ik noem maar wat) en heb je er dikke pret mee gehad. Prima toch?
Als ik zie dat mensen constant dopamine tunnels resetten om zo snel mogelijk te levelen dan ben ik er al klaar mee voordat ik er aan begin
Al vind ik dit season tot nu toe wel echt bagger vergeleken met season 2, maar da's een anders verhaal
Dat je met endgame builds bezig bent strookt niet met:Aggressor schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:09:
[...]
bedankt , welke endgame build is beter denk je?
https://www.icy-veins.com...build/#build_introduction
of die van maxroll?
Ik persoonlijk vind builds van Maxroll fijner.Aggressor schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 10:20:
[...]
Ik ben net begonnen met diablo 4 s3... zover ben ik nog niet
En ik raad je dan aan één van de levelling builds te gebruiken tot lvl 50~
https://maxroll.gg/d4/tierlists/leveling-tier-list
Daarna ga je pas kijken naar endgame builds
De meeste mensen in dit topic hebben de campaign al lang uitgespeeld en zijn met seasonal content bezig. In dat geval is het voor veel mensen handig om een guide te volgen als je niet alles uit wil zoeken. Die level 1-50 tocht hebben we allemaal al meermaals gemaakt en daar willen de meeste mensen gewoon een beetje vlot doorheen.demokert schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 11:50:
Maar als je de game nog nooit gespeeld hebt, waarom zou je er dan zo snel mogelijk doorheen willen? Als het enige wat je belangrijk vindt is zo sterk mogelijk zijn dan ja, gebruik een guide. Maar zo sterk hoef je absoluut niet te zijn om lekker de campaign te doen. Je hoeft overigens ook niet op wt2 te spelen, dat biedt nauwelijks wat extra's en het is vaak juist efficiënter om op wt1 te spelen omdat je sneller monsters killt. Maar voor jou zou ik zeggen kijk alleen naar wat je leuker vindt. Wil je wat meer uitdaging, wt2, denk je dat je een guide nodig hebt zodat je wt2 aan kunt, dan zou ik zeggen schakel lekker naar wt1 en heb lol met allerlei verschillende skills uitproberen terwijl je rustig door alle content heen gaat.
Vgm staat een lvl build (https://maxroll.gg/d4/tierlists/leveling-tier-list) compleet los van welke content je doorloopt, toch? Je kan daar gewoon op je eigen tempo mee de campaign doen, het is alleen een guide ter hulp welke skills je kan pakken. Niet iedereen houdt ervan om zelf skill-trees uit te spitten, synergies te zoeken etc.Finraziel schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:41:
[...]
De meeste mensen in dit topic hebben de campaign al lang uitgespeeld en zijn met seasonal content bezig. In dat geval is het voor veel mensen handig om een guide te volgen als je niet alles uit wil zoeken. Die level 1-50 tocht hebben we allemaal al meermaals gemaakt en daar willen de meeste mensen gewoon een beetje vlot doorheen.
Maar als je de game nog nooit gespeeld hebt, waarom zou je er dan zo snel mogelijk doorheen willen? Als het enige wat je belangrijk vindt is zo sterk mogelijk zijn dan ja, gebruik een guide. Maar zo sterk hoef je absoluut niet te zijn om lekker de campaign te doen. Je hoeft overigens ook niet op wt2 te spelen, dat biedt nauwelijks wat extra's en het is vaak juist efficiënter om op wt1 te spelen omdat je sneller monsters killt. Maar voor jou zou ik zeggen kijk alleen naar wat je leuker vindt. Wil je wat meer uitdaging, wt2, denk je dat je een guide nodig hebt zodat je wt2 aan kunt, dan zou ik zeggen schakel lekker naar wt1 en heb lol met allerlei verschillende skills uitproberen terwijl je rustig door alle content heen gaat.
Klopt, maar mijn enige punt is dat die synergieën ook helemaal niet nodig zijn om in wt1 de campaign te doen. Uiteraard als je het zo leuker vindt moet iedereen doen wat ze zelf willen, maar omdat wij hier (en in het algemeen op het internet) iedereen zo in de season mindset zitten is het denk ik voor een nieuwe speler makkelijk om daarin meegetrokken te worden terwijl het misschien helemaal niet is hoe ze de meeste lol uit hun eerste Playthrough zouden halen.Dazzler2120 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:38:
[...]
Vgm staat een lvl build (https://maxroll.gg/d4/tierlists/leveling-tier-list) compleet los van welke content je doorloopt, toch? Je kan daar gewoon op je eigen tempo mee de campaign doen, het is alleen een guide ter hulp welke skills je kan pakken. Niet iedereen houdt ervan om zelf skill-trees uit te spitten, synergies te zoeken etc.
Ik hou zelf ook niet van alles helemaal zelf theorycraften en daarom volg ik nu ook guides, maar in die eerste Playthrough maakt het niet zo uit als je wat minder hard slaat.