Ik zie het toch een beetje anders denk ik want persoonlijk vind ik de uniques die ze hebben laten zien best inspiratieloos..
Neem bijvoorbeeld de druid lightning storm unique, dat veranderd dus eigenlijk niet zoveel aan de playstyle, je bouwt enkel sneller een grotere AOE op, dat zou toch net zo goed een node op de skill tree kunnen ziijn? In plaats van dat je dan ook baseline geeft dat elke keer dat de storm groeit een extra hit krijgt maak je het enkel dat wanneer je crit je storm sneller groeit of vaker hit tot een maximum van X keer. Dan krijg je in de skill tree de keuze of je voor een crit build gaat of voor de non crit variant. Hetzelfde geld voor de meteor unique, dat had ook gewoon een nieuwe node op de skill tree kunnen zijn. Wil je single target kies je voor 1 grote meteor, wil je meer coverage dan kies je voor meerdere meteoren (met of zonder damage penalty).
Deze uniques zijn nu 100% de beste keuze voor een lightning storm of meteor build en dat ontneemt de speler een keuze. Het zou leuker zijn als een unique juist zorgt dat je op een andere manier kan spelen en dus een afweging maakt of je een item wel of niet wilt gebruiken. Ik ben geen game designer dus noem maar wat random ideetjes:
- Lightning storm is geen channeling skill meer maar de storm zelf is statisch. Je cast op 1 plek en daar groeit de storm van 1 tot x hits gedurende y seconde? Misschien meer mana cost zodat je dat moet scalen om veel storms tegelijk te kunnen casten.
- Meteor doet extra damage op basis van die lightning stacks die je kan op rapen? Als je x aantal stacks consumed doe je een grote shocked debuff op een monster ofzo.
- De meteor groeit in diameter/damage naar mate je langer wacht tussen casts? Stunned een mob als je een bepaalde diameter bereikt hebt.
Ik noem natuurlijk maar wat ideetjes maar met uniques die zo'n richting op gaan kan je andere playstyles unlocken in plaats van dat je exact hetzelfde speelt maar nu met wat meer damage/aoe.