Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Iedere youtuber heeft zijn eigen smaak.

De echte D2 youtubers/streamers zijn verdeeld over D4.
Waar de 1 positief is en de andere negatief.

Kripp speelt ook veel PoE geloof ik of heeft veel gespeeld, en heeft daar wat vergelijkings-matriaal.

Ik heb mijn eigen oordeel over de game en momenteel ben ik positief over de game na zelf gespeeld te hebben. Een vriend van mij zat in de Alpha en die heeft dus al verder gespeeld dan de beta toelaat en die vond de beta stuk minder dan toen, maar puur omdat hij de end-game miste.

Dus ik ben benieuwd naar de End-game, nu is hij meer een Diablo3 speler en ik een Diablo 2 en Diablo3 helemaal ruk vind.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:16
Ik ben licht verbaasd als ik de gameplay beelden zie.

Ik dacht dat de consensus was dat D2 de betere/populairdere game was, en had dan ook aangenomen Diablo een stapje terug naar de basis zou doen richting D2, maar dit lijkt gewoon de ingeslagen weg van D3 te vervolgen en zelfs een stapje verder te gaan. Die gigantische world bosses... :X

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klauwhamer schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:23:
[...]

Wat precies vind je dan niet realistisch in wat ik zeg? Er zijn high profile streamers met invloed op de massa-- velen groot genoeg om zelfs onafhankelijk te kunnen zijn als het gaat om content/views. En in tegenstelling tot de meeste social media influencers zijn dit neckbeards met kennis en kunde. Kripparian is daar één van. Softwarehuizen houden deze gasten (aantoonbaar) in de gaten, zelfs Blizzard.
Precies. Heeft helemaal niets met aantal views te maken. Populariteit wil niet veel zeggen.
Mensen zoals KRIPP weten waar ze het over hebben en hebben sneller iets door dan de meeste (populaire) spelers, streamers en YouTubers. Luisteren naar dit soort personen helpt juist om games beter te maken ipv hoofdzakelijk naar populariteit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:51

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Ik hoop vooral dat er content, mechanics, en items komen die voorkomen dat je in een Diablo III-situatie terecht komt waarbij je steeds. weer. dezelfde. rifts doet voor steeds weer dezelfde gear, met beperkte mogelijkheden qua speelstijl en keuzes. Het is alweer even geleden dat ik Diablo III heb gespeeld maar na een middag ben ik het wel weer zat, terwijl ik seasons Path of Exile (áls ik ze start) vaak met plezier speel. Eigenlijk is Diablo III veel te repetetief en dumbed down maar voor mijn casual ass is Path of Exile ook net weer teveel van het goede (vooral omdat ik te eigenwijs ben een cookiecutter build te volgen).

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
inquestos schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:47:
Ik ben licht verbaasd als ik de gameplay beelden zie.

Ik dacht dat de consensus was dat D2 de betere/populairdere game was, en had dan ook aangenomen Diablo een stapje terug naar de basis zou doen richting D2, maar dit lijkt gewoon de ingeslagen weg van D3 te vervolgen en zelfs een stapje verder te gaan. Die gigantische world bosses... :X
Het is inderdaad een D3 met wat D2 invloeden, maar minder dan verwacht.
Het totale plaatje is meer D3 met het mmo achtige Lost Ark invloed, PoE en dan vooral de paragon lvls en de class specializaties (wat in d4 class specializatie is, is dat in PoE iets anders) en D2 invloeden qua skills wat weer een combi D2 skills en D3 skillls met die runes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Morocius schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:01:
Misschien nog te vroeg om er iets over te zeggen, maar combat is echt een snooze fest in de beta Ik hoop echt dat er wat meer diepgang in komt.

De dungeons/huizen zijn copy/paste.

De UI en zeker het gemis van een map overlay, is nogal zwak.

Continue kleine stacks goud die je “moet” oppakken, dat was in D3 toch al uitgefaseerd.

Ik ben er nog niet weg van
De game is echt veel te makkelijk inderdaad. Veteran modus was een lachtertje. M'n Sorceress was sowieso zwaar overpowered, die kon overal doorheen beuken.. ik kon vrijwel elke minion facetanken. Op level 17 kon ik het level 25 kasteel al makkelijk aan. Mocht je toch onverhoopt in gevaar komen dan ram je op spatiebalk (evade) en rol je binnen 1 nanoseconde uit gevaar. Sowieso een bijzondere keuze dat elke character dit kan, zelfs een mage. Met een evade skill merk je goed dat Diablo 4 een echte console game is. Daarnaast is de UI verschrikkelijk lelijk gemaakt met tabbladen en een rond draai wiel voor emotes. Het is allemaal gebouwd voor controller gamers.

Voor nu denk ik dat de game 2 tot 3 seizoenen (+- 9 maanden) leuk kan zijn, maar ik zie mezelf niet in seizoen 6 weer een nieuwe sorceress maken die door dezelfde open world map banjert en sleutel X in dungeon Y zoekt om deur Z te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Kripp _/-\o_

Van die jongen word je ten minste wat wijzer. Hij legt de game uit op een manier wat ik geen enkel andere youtuber zie doen.

Hoop dat ie naast z'n gebruikelijke HS content ook een hoop D4 content & insight gaat geven. Persoonlijk leer ik daar veel van.

[ Voor 32% gewijzigd door Lasteraar op 21-03-2023 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 13:57
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:49:
[...]

Luisteren naar dit soort personen helpt juist om games beter te maken ipv hoofdzakelijk naar populariteit te kijken.
Niet helemaal mee eens, als we naar elke streamer/youtuber zouden luisteren zou elke game 1 grote grind fest worden omdat die gasten 16 uur per dag hun videospelletjes spelen wat resulteert in dat de "normale" speler het links zal laten liggen.

Tevens begrijp ik de klachten over de moeilijkheidsgraad niet helemaal, volgens mij kon er gekozen worden voor 4 opties waarvan de 2 makkelijkste beschikbaar waren. Ook zijn we nog vrij laag level dus dat zal vast nog wel goed komen.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
xavento schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:24:
[...]
Tevens begrijp ik de klachten over de moeilijkheidsgraad niet helemaal, volgens mij kon er gekozen worden voor 4 opties waarvan de 2 makkelijkste beschikbaar waren. Ook zijn we nog vrij laag level dus dat zal vast nog wel goed komen.
Wat begrijp je precies niet dan? Ook bij release zal level 1 tot 50 alleen veteran als maximale moeilijkheidsgraad hebben. Ik vind dat gewoon véél te eenvoudig, ik wil tijdens het levelen al meer uitdaging hebben. Ik hoef alleen maar de optie te hebben om het moeilijker te maken, that's it. Voor anderen hoeft er niets te veranderen, maar ik wil graag de keuze hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door stin00 op 21-03-2023 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lasteraar schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:17:
[...]

Kripp _/-\o_

Van die jongen word je ten minste wat wijzer. Hij legt de game uit op een manier wat ik geen enkel andere youtuber zie doen.

Hoop dat ie naast z'n gebruikelijke HS content ook een hoop D4 content & insight gaat geven. Persoonlijk leer ik daar veel van.
Dat hoop ik ook! Heerlijk als iemand weet waar die over praat.
[...]

Niet helemaal mee eens, als we naar elke streamer/youtuber zouden luisteren zou elke game 1 grote grind fest worden omdat die gasten 16 uur per dag hun videospelletjes spelen wat resulteert in dat de "normale" speler het links zal laten liggen.

Luisteren, niet alles aanpassen naar zo iemand zijn mening. :)
Ze moeten inderdaad de boel niet afstemmen op een kleine groep hardcore grinders. Wat je wel ziet is dat dit soort spelers sneller tegen minpunten oplopen en benoemen die een normale speler veel later pas tegenkomt. Als hier naar geluisterd wordt kunnen ze de boel verbeteren voor de massa.
Dit gecombineerd met alle data die Blizzard heeft wanneer iedereen aan de slag gaat, zal toch moeten zorgen voor een top game uiteindelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2023 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

[...]

Ironie wil juist dat Blizzard volstrekt níet luistert naar de kritiek op World of Warcraft door júist deze groep, die met name ziet dat júist de "normale" speler geen trek heeft in de manier waarop dungeons momenteel werken. Dit is maar één voorbeeld waaruit blijkt dat de Kripps van de wereld juist the bigger picture van mechanics en game design begrijpen en goed kunnen verwoorden (en onderbouwen met behulp van data) en daarmee precies de casual gamer beschermen (omdat zonder de 99% de 1% domweg geen game heeft om de 1% in uit te hangen).

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:48
Zijn er al mensen die hem al op de PS5 hebben gespeeld? En speelt dat een beetje lekker weg? Krijg toch wel veel zin in de game dus denk er nog over na om Blizzard het voordeel van de twijfel te geven en hem te preorderen

PSN: Brwmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Br3wmaster schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:04:
Zijn er al mensen die hem al op de PS5 hebben gespeeld? En speelt dat een beetje lekker weg? Krijg toch wel veel zin in de game dus denk er nog over na om Blizzard het voordeel van de twijfel te geven en hem te preorderen
Kan je niet dit weekend gewoon de open beta proberen? Dan kan je zelf gratis kijken of het wat is. Beter dan blind pre-orderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
stin00 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:05:
[...]

Kan je niet dit weekend gewoon de open beta proberen? Dan kan je zelf gratis kijken of het wat is. Beter dan blind pre-orderen!
Uhm ik dacht dat het net zoals dit weekend een 'closed' beta was. In dat geval ga ik nog even helemaal niks kopen haha. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Aankomend weekend is inderdaad een open beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freyaldo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:05
Br3wmaster schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:04:
Wat is jouw definitie van "lekker"?

Heb zelf het geprobeerd afgelopen weekend, en ja ik heb een sorch tot 25 gekregen en een melee-rogue tot 20.
trash-clearen ging bijna even makkelijk, met de sorc had ik wel een item (boots dacht ik) die een regen, per mob gaf (met een max limiet), wat alles vele malen makkelijker maakt.
Ook bosses waren iets makkelijker met de sorc, vanwege hydra/ranged gebeuren. (ok rogue kan ook ranged, maar ik wilde gewoon zien hoe melee was).

Kwa controles was het toch een beetje mixed, maar zal wel ook deels gewenning zijn, maar soms plaats je de spreuken toch net niet waar je hoopte waar ze kwamen en dat zou met een muis toch weer anders zijn geweest.

Gevoelsmatig is het spel zeer console vriendelijk gemaakt, dus gewoon proberen komende weekeind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br3wmaster
Freyaldo schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:43:
[...]

Wat is jouw definitie van "lekker"?

Heb zelf het geprobeerd afgelopen weekend, en ja ik heb een sorch tot 25 gekregen en een melee-rogue tot 20.
trash-clearen ging bijna even makkelijk, met de sorc had ik wel een item (boots dacht ik) die een regen, per mob gaf (met een max limiet), wat alles vele malen makkelijker maakt.
Ook bosses waren iets makkelijker met de sorc, vanwege hydra/ranged gebeuren. (ok rogue kan ook ranged, maar ik wilde gewoon zien hoe melee was).

Kwa controles was het toch een beetje mixed, maar zal wel ook deels gewenning zijn, maar soms plaats je de spreuken toch net niet waar je hoopte waar ze kwamen en dat zou met een muis toch weer anders zijn geweest.

Gevoelsmatig is het spel zeer console vriendelijk gemaakt, dus gewoon proberen komende weekeind.
Thanks. Het 'lekker' zat hem vooral in de controlls inderdaad. Maar nu ik weet dat het een open beta is ga ik hem dit weekend zeker even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentje1981
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 21:37
Mocht je voor de open beta nog een discord zoeken om te chatten met andere tweakers: https://discord.gg/jTkXpBhTWT

Ik heb er enkele rooms ingezet zodat je in party kunt chatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 18-09 10:49
Is het realistisch dat de developers nog kritiek gaan meenemen en patchen voor release?

Is het niet te kort qua tijd?

De beta is meer bedoeld om de server\logins te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Denk Class Balance is nog wel wat aan te doen.

Wellicht er voor zorgen dat bosses niet vele secondes lang in shit staan zodat melee er niet bij kan en al het andere hele onvriendelijke melee dingen.

Maar grote gameplay wijzigingen zullen er niet komen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Atsiz schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:50:
Is het realistisch dat de developers nog kritiek gaan meenemen en patchen voor release?

Is het niet te kort qua tijd?

De beta is meer bedoeld om de server\logins te testen?
Ik denk dat de beta vooral is bedoel voor server capacity en pre-release hype/PR. En class balance, daar zal denk ik nog wel het een en ander aan gedaan worden.

Ik denk dat 2 maanden genoeg tijd is om nog wel andere (kleinere) wijzigingen te doen; bijv. aanpassen van de minimap of kleiner maken van de item details. Grotere zaken (bijv. dungeons zijn redelijk vaak hetzelfde/saai) zullen waarschijnlijk wel te veel tijd kosten.
Maar de grootste vraag is of Blizzard overtuigd kan worden; in mijn beleving doet Blizzard vaak weinig met feedback die de boel heel erg veranderd qua gameplay.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 20:20
OkkE schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:00:
[...]

Ik denk dat de beta vooral is bedoel voor server capacity en pre-release hype/PR. En class balance, daar zal denk ik nog wel het een en ander aan gedaan worden.

Ik denk dat 2 maanden genoeg tijd is om nog wel andere (kleinere) wijzigingen te doen; bijv. aanpassen van de minimap of kleiner maken van de item details. Grotere zaken (bijv. dungeon zijn redelijk vaal hetzelfde/saai) zullen waarschijnlijk wel te veel tijd kosten.
Maar de grootste vraag is of Blizzard overtuigd kan worden; in mijn beleving doet Blizzard vaak weinig met feedback die de boel heel erg veranderd qua gameplay.
Vergeet met betrekking tot het laatste natuurlijk niet dat Blizzard meer metrics zal hebben dan de gemiddelde community feedback.

Dit soort speelsessies leveren natuurlijk een grote hoeveelheid data met betrekking tot performance van spelers in boss encounters, gekozen skill sets, etc. Sure, een handjevol spelers is mogelijk in staat om als glass cannon te fungeren met sorc, maar indien de gemiddelde speler het bijvoorbeeld net red of niet red, dan is nerfen zinloos. Want dat gaat alleen maar meer klachten opleveren achteraf, want te moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Derr_Hans schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:01:
[...]

Ja het voelt het zelfde aan, maar is D3 (greater)rifts niet het zelfde maar dan elk level een andere tileset beetje zoals elke dunegon in D4 een andere tile set is.?
Zeker, maar dat maakt het er niet beter op. Diablo 3 vond ik uiteindelijk minder leuk dan 2 en dit speelde mee.
Diablo zit vool met repetitive dungeon of area's, D2 ook of dacht je dat het niet ging vervelen de zoveelste pit run die het zelfde er uit ziet met de zelfde mobs.

Enigste vervelende aan D4 dungeons is de back tracking nadat je zo'n kubus pak en terug moet lopen om op die stands te zetten. Daar mogen ze wel een soort van portal open laten gaan of ons op de pillar op de map laten klikken voor een "fast travel" optie.
Toch was er een best groot verschil tussen de type dungeons in D2. Het was niet simpel een andere tileset. Per type dungeon kon de random layout behoorlijk verschillen. Combineer dat met dat een dungeon groter werd Nightmare en Hell en dat er op die moeilijkheidsgraden ook andere monsters konden spawnen in die dungeons.

Ik heb het zelf nog niet gespeeld en ga het waarschijnlijk pas spelen nadat het een jaartje oud is waarschijnlijk. D3 heb ik vanaf het begin gespeeld en dat was pas veel later leuk. D2 Resurrected is goed genoeg voor mij en POE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
Weet iemand of deze game "full" crossplay gaat zijn? Dat bijv. PS4 gamers online met PS5 gebruikers kunnen spelen. Sommige spellen zoals Battlefield2042 of Fifa22 hebben dat namelijk niet. Er zijn verschillende vormen van crossplay mogelijk, weet iemand toevallig in welke categorie Diablo4 gaat vallen?

Edit: Thanks Stefmeister voor je antwoord hieronder. Weer een zorg minder.

[ Voor 11% gewijzigd door LightTwi op 21-03-2023 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:11
LightTwi schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:18:
Weet iemand of deze game "full" crossplay gaat zijn? Dat bijv. PS4 gamers online met PS5 gebruikers kunnen spelen. Sommige spellen zoals Battlefield2042 of Fifa22 hebben dat namelijk niet. Er zijn verschillende vormen van crossplay mogelijk, weet iemand toevallig in welke categorie Diablo4 gaat vallen?
Dit zal zeker werken, ik speelde dit weekend met een lastgen (xbox one x) en een serries x in 1 party.

Ik zag in de menu's trouwens ook nog een optie om dit aan / uit te zetten. Dus stel ik wilt echt niet met/tegen pc players spelen dan kan je dat ook nog uit zetten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freyaldo
  • Laatst online: 20:05
https://us.battle.net/support/en/article/70345

Welke consoles wel/niet met elkaar kunnen verbinden is met deze bron onduidelijk (als in kan xbox ook met ps5 spelen, maar als zowel ps4/5/xbox met pc kan, waarom dan ook niet met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht ik de console versie kopen dan wordt dat nog een hele keus. De PS5 is mijn favoriete console maar Xbox kan straks act/blizz overnemen en je weet niet wat voor voordelen dat kan brengen als je op Xbox speelt.
Of toch gewoon op pc..

Voor wie ook een PS5 en een Series X (en pc) heeft waar kiezen jullie voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 18:56
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:54:
Mocht ik de console versie kopen dan wordt dat nog een hele keus. De PS5 is mijn favoriete console maar Xbox kan straks act/blizz overnemen en je weet niet wat voor voordelen dat kan brengen als je op Xbox speelt.
Of toch gewoon op pc..

Voor wie ook een PS5 en een Series X (en pc) heeft waar kiezen jullie voor?
Daarom wacht ik juist, stiekem hoop ik gewoon op een Play Anywhere, dat je meteen PC en console kan spelen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWSteal
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 13:15
Ik wil komend weekend de open beta doen op PlayStation4. Maar het is mij vrij onduidelijk hoe je hieraan kan deelnemen.

Kan ik het spel komende vrijdag gewoon downloaden en dan inloggen, of moet ik eerst nog accounts en dergelijken aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 19:32

Lapras

Ice beam

PWSteal schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:50:
Ik wil komend weekend de open beta doen op PlayStation4. Maar het is mij vrij onduidelijk hoe je hieraan kan deelnemen.

Kan ik het spel komende vrijdag gewoon downloaden en dan inloggen, of moet ik eerst nog accounts en dergelijken aanmaken?
Ja, volgens mij wel. Als je op zowel PC als console wilt spelen, moet je je PS account en battle.net account aan elkaar koppelen. Dat is niet zo ingewikkeld en vind je vast snel in google.

Als je couch co-op wilt doen, is dat tweede zelfs noodzakelijk, geloof ik. Althans, ik heb het mijn vriendin laten doen en alles werkte prima. Onze battle.net namen werden ook gebruikt op de PS ipv de PS account namen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LightTwi
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05-2024
PWSteal schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 18:50:

PlayStation
- Launch the PlayStation Store and search for Diablo IV Open Beta. Select Download.
Je kunt het spel alvast pre-loaden vanaf woensdag 22 maart 17:00 (ong.) NL'se tijd.

bron: https://news.blizzard.com...o-the-diablo-iv-open-beta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:31

Vagax

Hehe

Blij dat iemand dit heeft opgenomen, vond het een mooi stukje OST wat mij erg doet denken aan Frostpunk.

Best wel jammer dat er geen OST wordt uitgegeven bij de digitale of fysieke collectors/special edition. Zou wel erg graag een LP hier van willen

[ Voor 23% gewijzigd door Vagax op 21-03-2023 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:15
Vagax schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 21:32:
[YouTube: Diablo IV - Act I - Kyovashad City OST]

Blij dat iemand dit heeft opgenomen, vond het een mooi stukje OST wat mij erg doet denken aan Frostpunk
Wow, erg mooi inderdaad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Ik moet zeggen dat het verfrissend is hoe open Blizzard lijkt te zijn op het gebied op communicatie, in een interview met NME kwamen wat feitjes naar boven, ten eerste over de zorgen over server stability
"Our beta is actually us testing our technology – especially on the server side. We had a little bit of a rocky start on Friday.”

We put out six hotfixes over the weekend, we solved dozens of issues and all of that work is going to pay off next weekend and then pave it for launch,” he continued. “Sometimes as a player it can be a little frustrating, but they have to recognise that they’re helping us make the actual launch of the game that much better.”
Er was ook commentaar op de classes en dat ze niet even krachtig waren met dat de ene class zwakker aanvoelde dan de andere (gok vooral Barbarian vs Mage)
“There is a lot of balance there, but the trick around balance is that it’s a balance over time — not a balance of the moment,” shared Fergusson. “Not all classes at level five should have the same power.”

“Due to the enchantment specialisation, Sorcerers will have the most skills of any class because [with] Barbarians having four weapons, they will have the most legendary slots of any class. When you take that across all of them, there will be different points in time [where] a Barbarian is in some ways a little underpowered compared to some of the other classes in, say, the first 10 to 20 levels.
En op het gebied van dat de dungeons te vaak in herhaling vallen
“The dungeon feedback is something that’s really interesting to us,” shared Shelly. “The beta is isolated to a single area of the world. There are five zones in the world, and you’re only playing through Fractured Peaks. We put well over 100 dungeons in the game — many of those are not in Fractured Peaks. We expect that as you’re levelling up your character, you’re going to be adventuring through many different dungeons rather than doing the same dungeon over and over.
Ook fijn met zicht dat ze wellicht de dungeon mechanics wel degelijk kunnen aanpassen in de toekomst op basis van feedback
“Having that sense of place grounds the world more,” continued Rod, who added that Blizzard will “continue to iterate on dungeons and other features” after Diablo 4 launches in full.
Ik hoor sommige te makkelijk zeggen "Ja dat fixen ze wel in seizoen 1, 2 of verder" maar tot in hoe verre zullen eventueel de aanpassingen zijn. Het is in ieder geval fijn om nu al wat commentaar te zien van Blizzard over bepaalde issues die nu spelen bij veel spelers.

https://www.nme.com/news/...petitive-dungeons-3417417
https://www.nme.com/news/...-to-better-launch-3416835
https://www.nme.com/news/...lancing-barbarian-3416777

Edit

Terwijl ik dit schreef lees ik net dat er nog een interview is gedaan met Eurogamer :P

Paar dingetjes wat mij opvallen uit dit interview:

1. De UI is wel degelijk gemaakt met consoles in gedachten, ik hoorde dat mensen graag een uitgebreidere UI zien met meer aanpassing opties maar dat is misschien gelimiteerd door consoles.

2. Split screen op PC gaat eigenlijk per definitie niet komen wegens technische limieten, specifiek over account management. Het heeft in ieder geval geen prioriteit gekregen.

3. Nogmaals waren ze hier redelijk uitgebreid met hun antwoord betreft dungeons, ze verklaren vooral dat de dungeons wel degelijk uitgebreider en beter zijn maar dat mensen dat nog niet helemaal zien omdat Fractured Peaks maar 20% is van de hele game wereld.

4. Ze geven op het einde aan dat ze nu al skills zien die verder aangepast moeten worden voor betere balans.

[ Voor 17% gewijzigd door Vagax op 22-03-2023 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:43
Ik hoop toch echt dat de UI aanpasbaar gaat zijn, maar heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 08:16
kwdtje schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 06:41:
Ik hoop toch echt dat de UI aanpasbaar gaat zijn, maar heb er een hard hoofd in.
Vooral meer dan 4 skills een hotkey kunnen geven voor de PC zou ik erg fijn vinden, maar ik gok dat we het met dit moeten gaan doen.

Ik moet trouwens zeggen - ik ging misschien de beta niet met de hoogste verwachtingen in maar vooral met fijne herinneringen aan alle 3 de vorgaande delen, maar ik werd heel aangenaam verrast! Ik kan niet wachten tot de full release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

psychodude schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:06:
[...]

Vergeet met betrekking tot het laatste natuurlijk niet dat Blizzard meer metrics zal hebben dan de gemiddelde community feedback.

Dit soort speelsessies leveren natuurlijk een grote hoeveelheid data met betrekking tot performance van spelers in boss encounters, gekozen skill sets, etc. Sure, een handjevol spelers is mogelijk in staat om als glass cannon te fungeren met sorc, maar indien de gemiddelde speler het bijvoorbeeld net red of niet red, dan is nerfen zinloos. Want dat gaat alleen maar meer klachten opleveren achteraf, want te moeilijk.
Agree, Blizzard heeft veel meer data/metrics dan de community, met name tijdens een Beta.

Mijn comment over “Blizzard doet niet veel met feedback” was meer algemeen over alle spellen heen. Bijvoorbeeld met WoW was er afgelopen paar expansions best veel negatieve feedback op bepaalde ingame systemen (Covenants, bijv.) waarbij Blizzard bewust gekozen had het zo te maken. Pas veel later is het aangepast. Daarmee wil ik zeggen dat sommige zaken waaop nu in de Diablo 4 beta misschien negatieve feedback is, best iets kan zijn dat Blizzard wel kan wijzigen, maar het niet van plan is omdat het bewust zo is gedaan.

Ik heb de beta overigens gespeeld, alle classes boven level 20 gekregen. Ik ben erg positief over de game; de graphics zijn erg goed, combat voelt goed (het is meer strategisch met ontwijken), classes hebben een leuke skills en de muziek is ook goed. Verhaal heb ik bewust geskipped/bewaard voor de release.

Mijn grootste kritiek is eigenlijk dat de item details te groot zijn, waardoor ik op 1440p nog steeds moet scrollen om alle stats van sommige items te kunnen zien. En verder zou ik graag meerdere quests tracken, een grote map half transparant over de game terwijl ik rondloop, uitzoomen in de skilltree (of deze kleiner hebben). Alles voelt heel erg gemaakt om vanaf de bank op een tv te bekijken ipv dicht op een computer scherm. Ik denk echter dat dit een bewuste keuze is geweest en ze dus ook niet zullen wijzigen, hoeveel feedback er ook komt (maar we wachten af).

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik vind de UI persoonlijk echt helemaal prima. Kan zeker beter inventory wize maar kan er mee leren leven.
Maar wat wel echt echt beter moet is inderdaad die item stats voor PC. Je moet bijna op elk item scrollen. kan niet de bedoeling moeten zijn.

Wat ik persoonlijk ook een beetje irritant vind is dat er een soort fade in / fade out is als je over een item hoverd. Het liefst wil je gewoon intant zien wat je wil zien en niet in een miniscule delay. Het klinkt een beetje mierenneukerig maar ik merk wel dat als je veel items wilt vergelijken het een beetje irritant is.

Kan niet wachten op de launch though. wil de hele game graag zien en exploren :)
Maar eerst vrijdag avond even druid testen :)

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Blijft je character van de Beta van afgelopen weekend beschikbaar voor de beta van komend weekend of moet je opnieuw beginnen?

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:52
_Peter2_ schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 08:49:
Blijft je character van de Beta van afgelopen weekend beschikbaar voor de beta van komend weekend of moet je opnieuw beginnen?
Die blijft als het goed is beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:00
Kan je als PC gebruiker de UI ook links in de hoek orienteren zoals standaard is bij de console versies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Phaex schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:06:
Kan je als PC gebruiker de UI ook links in de hoek orienteren zoals standaard is bij de console versies?
Blijkbaar kan dit :)

[ Voor 8% gewijzigd door Mad-Matt op 22-03-2023 09:43 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Laatst online: 12-09 14:19
Vagax schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 00:22:

Ik hoor sommige te makkelijk zeggen "Ja dat fixen ze wel in seizoen 1, 2 of verder" maar tot in hoe verre zullen eventueel de aanpassingen zijn. Het is in ieder geval fijn om nu al wat commentaar te zien van Blizzard over bepaalde issues die nu spelen bij veel spelers.
Uiteraard moet het spel in de basis wel fijn spelen en redelijk wat inhoud hebben om de boel interessant te maken voor het gros van de spelers. De vergelijking met andere ARPGs is echter al gemaakt voordat alle plannen duidelijk zijn en we de eerste keer door de content heen gebanjerd zijn. Dat vind ik toch wel een beetje voorbarig conclusies trekken.

Je mag niet vergeten dat een game als PoE al jaren lang elke 3-4 maanden nieuwe dingen toevoegt, soms met success en soms juist niet, dus als Blizzard serieus is met seasons (wat ze wel uitdragen door D4 als een live service game te marketen) dan lijkt het me dat er ontzettend veel potentieel is om de content uit te breiden.

Uiteraard vergt dat wel een beetje vertrouwen, helaas heeft Blizzard die 'goodwill' de afgelopen jaren flink verspilt. Ik ben dus vooral benieuwd wat het gaat worden. Na de closed beta gespeeld te hebben ben ik wel overtuigd dat ik er genoeg uren plezier uit ga halen dat het ook zonder die toekomstige extra content het geld waard zal zijn.
Dit kan ja.

[ Voor 7% gewijzigd door stickfiguur op 22-03-2023 09:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
  • Laatst online: 18:52
Ja dat kan. Heb het zelf zo gezet in de beta
Op PC kan je het links, rechts of in het midden zetten.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 12:28
stickfiguur schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:16:
[...]

Je mag niet vergeten dat een game als PoE al jaren lang elke 3-4 maanden nieuwe dingen toevoegt, soms met success en soms juist niet, dus als Blizzard serieus is met seasons (wat ze wel uitdragen door D4 als een live service game te marketen) dan lijkt het me dat er ontzettend veel potentieel is om de content uit te breiden.
En wat heeft ze exact tegengehouden om dat bij D3 ook te doen. Er zijn wel veranderingen geweest in seasons maar dat is het ook wel.

Ik weet dat ik een minderheid zal zijn maar waar Diablo games voorheen de vorige Diablo game moesten verslaan is dat nu PoE.

Ja het is vroeg om te oordelen maar feedback geven over de beta dungeons. En dan horen dat er nog veel meer dungeons zijn maar die kunnen we niet spelen. Het gaat mij niet zozeer over hoeveel dungeons er zijn, meer dat er in het huidige gebied wat wij wel kunnen spelen dus wat meh is.

Zelfde met class feedback, uiteraard krijg je alleen feedback op wat er gespeeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed om te zien dat Blizzard opener is dat zie je afgelopen jaar al wat meer gebeuren. Ik hoop ook op openheid over het Paragon systeem etc. binnenkort. Een leveling systeem dat oneindig doorgaat is belangrijk en dan het liefst zonder-catch up momenten.. dat vond ik zo waardeloos. Zat ik flink wat Paragon te grinden in D3 en toen ik de game na een hele lange break op pakte stelde dat level opeens niets meer voor en had je dat zo bereikt..voelde niet goed kan ik mij herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Vortigen schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:39:
[...]

Ja dat kan. Heb het zelf zo gezet in de beta
Op PC kan je het links, rechts of in het midden zetten.
Rechts ook? Ik dacht alleen links en midden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Vagax schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:51:
[...]

Rechts ook? Ik dacht alleen links en midden
Ik had dat ergens gelezen maar niet zelf geprobeerd eerlijk gezegd....maar gezien de reactie van @Ricmaniac denk ik dat ik het fout had ;) Excuses.

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 18:56
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:44:
Goed om te zien dat Blizzard opener is dat zie je afgelopen jaar al wat meer gebeuren. Ik hoop ook op openheid over het Paragon systeem etc. binnenkort. Een leveling systeem dat oneindig doorgaat is belangrijk en dan het liefst zonder-catch up momenten.. dat vond ik zo waardeloos. Zat ik flink wat Paragon te grinden in D3 en toen ik de game na een hele lange break op pakte stelde dat level opeens niets meer voor en had je dat zo bereikt..voelde niet goed kan ik mij herinneren.
Dat zal altijd blijven bestaan, dat is inherent systeem geweest in elke game die ze neer hebben gezet. Als er nu mensen losgaan om meteen cap lvl met 1000 paragon te worden, is een keuze, dat deze een jaar of wat later in een 1/10de van de tijd kan worden gehaald is een noodzakelijk goed om nieuw bloed binnen te halen, zeker als er DLC of levelcap verhogingen komen. Jouw voorsprong bestaat nog steeds, kennis, skills, en de logische stap naar hogere difficulty/hardcore mode.

Daarnaast vinden mensen ook steeds 'exotischer' methodes om snel exp binnen te harken die bij start simpel nog niet bekend waren met de nieuwe setups die op dat moment zoveel beter/sterker zijn dan hoe jij ooit bent begonnen, plus natuurlijk de latere group carry en farms.

(ja console had ook gigantisch veel glitched wapens, maar die tel ik even niet mee :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:42:
[...]

Dat zal altijd blijven bestaan, dat is inherent systeem geweest in elke game die ze neer hebben gezet. Als er nu mensen losgaan om meteen cap lvl met 1000 paragon te worden, is een keuze, dat deze een jaar of wat later in een 1/10de van de tijd kan worden gehaald is een noodzakelijk goed om nieuw bloed binnen te halen, zeker als er DLC of levelcap verhogingen komen. Jouw voorsprong bestaat nog steeds, kennis, skills, en de logische stap naar hogere difficulty/hardcore mode.

Daarnaast vinden mensen ook steeds 'exotischer' methodes om snel exp binnen te harken die bij start simpel nog niet bekend waren met de nieuwe setups die op dat moment zoveel beter/sterker zijn dan hoe jij ooit bent begonnen, plus natuurlijk de latere group carry en farms.

(ja console had ook gigantisch veel glitched wapens, maar die tel ik even niet mee :P).
Kan zijn, voor mij verpest je daarmee het hele idee van een ''oneindige' progressie systeem voor de long time speler. Stoor ik mij trouwens in meer games aan, respectloos voor de tijd die je er in stopt. Dat er mensen zijn die snel P1000 hebben boeit mij dan weer niet. Gewoon 1 systeem verzinnen die zich richt op de speler die jaren en jaren in een game stopt moet toch wel te doen zijn?

Ik had dan nog liever enkel cosmetische rewards gezien waarbij er nooit een catch-up systeem komt zodat je echt iets hebt gericht op de langdurige speler. Tevens heb je dan minder last van die 'exotische' methodes.

Maar zoals je zegt andere zullen het weer als reden zien om niet te beginnen aan de game..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:04:
[...]

Kan zijn, voor mij verpest je daarmee het hele idee van een ''oneindige' progressie systeem voor de long time speler. Stoor ik mij trouwens in meer games aan, respectloos voor de tijd die je er in stopt. Dat er mensen zijn die snel P1000 hebben boeit mij dan weer niet. Gewoon 1 systeem verzinnen die zich richt op de speler die jaren en jaren in een game stopt moet toch wel te doen zijn?

Ik had dan nog liever enkel cosmetische rewards gezien waarbij er nooit een catch-up systeem komt zodat je echt iets hebt gericht op de langdurige speler. Tevens heb je dan minder last van die 'exotische' methodes.

Maar zoals je zegt andere zullen het weer als reden zien om niet te beginnen aan de game..
Ik snap wat je bedoeld ja. Vond het bijv tof bij overwatch 1 dat er geen levelcap was en je steeds mooiere embleepjes kreeg. Het zei niks maar voelt dan toch als een progressie die je haalt omdat je er tijd in stopt. Miste ik er bij Overwatch 2.

Modern Warfare 2 had dit ook niet. die brachten de level prestieges in fases uit waardoor ik heel lang op de level cap heb lopen spelen en al die XP nooit meegeteld heeft zeg maar.

Nou is het eigenlijk maar iets super kleins en onnodig om me er druk over te maken maar ik zie het liever wel dan niet ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ricmaniac schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:22:
[...]

Ik snap wat je bedoeld ja. Vond het bijv tof bij overwatch 1 dat er geen levelcap was en je steeds mooiere embleepjes kreeg. Het zei niks maar voelt dan toch als een progressie die je haalt omdat je er tijd in stopt. Miste ik er bij Overwatch 2.

Modern Warfare 2 had dit ook niet. die brachten de level prestieges in fases uit waardoor ik heel lang op de level cap heb lopen spelen en al die XP nooit meegeteld heeft zeg maar.

Nou is het eigenlijk maar iets super kleins en onnodig om me er druk over te maken maar ik zie het liever wel dan niet ja.
Precies al is het maar klein. Gewoon iets dat je kunt opbouwen door de jaren heen en je kunt zien dat je een oude speler bent. Zonder een nerf systeem of een bonusweekend.
Overwatch was een goed voorbeeld inderdaad. Dat (cosmetische) kistje erbij was ook leuk.
Zoals je aangeeft niets om je druk over te maken maar wel goed voelt. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2023 11:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Morocius schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:44:
[...]

Ik weet dat ik een minderheid zal zijn maar waar Diablo games voorheen de vorige Diablo game moesten verslaan is dat nu PoE.
Ik denk niet dat Diablo 4 concureert met PoE. Of eigenlijk, ik denk dat Blizzard met Diablo 4 een andere, meer casual, doelgroep probeert aan te spreken dan dat PoE doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stickfiguur
  • Laatst online: 12-09 14:19
Morocius schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 09:44:
[...]

En wat heeft ze exact tegengehouden om dat bij D3 ook te doen. Er zijn wel veranderingen geweest in seasons maar dat is het ook wel.

Ja het is vroeg om te oordelen maar feedback geven over de beta dungeons. En dan horen dat er nog veel meer dungeons zijn maar die kunnen we niet spelen. Het gaat mij niet zozeer over hoeveel dungeons er zijn, meer dat er in het huidige gebied wat wij wel kunnen spelen dus wat meh is.

Zelfde met class feedback, uiteraard krijg je alleen feedback op wat er gespeeld kan worden.
Toen D3 uit kwam was er nog helemaal geen (voltooide versie van) PoE en ook nog helemaal geen jaren van end game content. PoE heeft dit toch als een van de eerste naar de markt gebracht, met success. Ik vermoed dat dit de reden is dat het bij D3 nog niet zo vanzelfsprekend was om alsmaar nieuwe content uit te brengen. Daar heb je wel continu een development cycle voor nodig.

Nu we rond het einde van D3 zitten zie je wel dat ze de seasons steeds net iets meer hebben uitgebreid qua content. Ik hoop dat ze deze lijn, met aardig wat scheppen meer, gaan doorzetten tijdens D4. Dan kan ik me zeker voorstellen dat ze net als PoE elke season aardig wat nieuwe content kunnen toevoegen.

Ik ben het met je eens dat de vergelijking tussen D3 en D4 niet zo relevant meer is, D4 en PoE (en misschien Last Epoch) dat zijn de concurrenten momenteel. Ik denk alleen niet dat 'verslaan' perse het juiste woord is. Als ze niet op hetzelfde moment seasons starten dan kan je het prima naast elkaar spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Ik lees nu pas dat er ook een early access is? Je kan 4 dagen van te voren spelen.

Dus ipv 6 juni kan je per 2 juni spelen.

Klopt dit?

Ik kan het niet achterhalen op de site van Blizzard. Alleen de betas en 6 juni worden aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Atsiz schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:05:
Ik lees nu pas dat er ook een early access is? Je kan 4 dagen van te voren spelen.

Dus ipv 6 juni kan je per 2 juni spelen.

Klopt dit?

Ik kan het niet achterhalen op de site van Blizzard. Alleen de betas en 6 juni worden aangegeven.
Klopt als je de early access versie koopt kan je 4 dagen voor de official release spelen. dus zal dan 2 juni zijn ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 17:12:
[...]

Zeker, maar dat maakt het er niet beter op. Diablo 3 vond ik uiteindelijk minder leuk dan 2 en dit speelde mee.
Ben ik het mee eens hoor, maar neemt niet weg dat de farm locaties voor gear zelfde is, of iig voor lange tijd was omdat ze de monster/area lvl's pas sinds kort in D2:R hebben aangepast en nu vooral met die corrupted zones.

In D4 zit gewoon wat hinderlijke, loot key loop terug naar gate open gate dan boss.
Het is voornamelijk de backtracking wat storend is voor mij. D3 had deze hinderlijke dingen niet maar ja dat was alleen maar GRifts doen en meer end game is er niet. De dungeons in D4 zijn verder wel goed hoor. Monster density is goed en de boss is iig voor melee echt wel een uitdaging en hopelijk blijft dit in end game een uitdaging.
Toch was er een best groot verschil tussen de type dungeons in D2. Het was niet simpel een andere tileset. Per type dungeon kon de random layout behoorlijk verschillen. Combineer dat met dat een dungeon groter werd Nightmare en Hell en dat er op die moeilijkheidsgraden ook andere monsters konden spawnen in die dungeons.

Ik heb het zelf nog niet gespeeld en ga het waarschijnlijk pas spelen nadat het een jaartje oud is waarschijnlijk. D3 heb ik vanaf het begin gespeeld en dat was pas veel later leuk. D2 Resurrected is goed genoeg voor mij en POE.
D2 Layout was wel makkelijk te leren hoor, en binnen de acts zelf was niet heel veel vershil in tile sets ;)
Als je de patroon weet waariut het is opgebouwd dan weet je precies welke kan je op moet gaan voor de exit/lvl2 entrance.

Verder vind ik D2 nog steeds de beste Diablo, maar dat is meer omdat je daar echt een build kan maken gebaseerd op items die iedereen weg doet omdat ze ruk zijn voor de meeste. Hopelijk is Build maken in D4 mogelijk en niet zoals D3, heir heb jij je set en dat is de build die je gebruikt.

Zo wie zo ga ik D4 spelen alleen hoe lang en hoeveel seizoenen ligt echt aan hoe de end game gaat zijn, hopelijk beter als die van D3. D3 was namelijk best leuk tot seizoen 3 ofzo en daarna vond ik het minder en na seizoen 6 volledig gestopt na een week, iig kan me niet herinneren dat ik na S6 nog gespeeld heb.

D2:R speel ik nog af en toe, heb helaas minder tijd dus veel builds maken zit er niet in en MF'ing vind ik ook maar saai ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Ricmaniac schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:10:
[...]

Klopt als je de early access versie koopt kan je 4 dagen voor de official release spelen. dus zal dan 2 juni zijn ja
Ik dacht dat het alleen om een "early access beta" ging.
Maar los van de beta mag je dus ook 4 dagen voor release spelen (2juni).

Ik ga kijken of ik mijn pakket kan uitbreiden.

Ik ben benieuwd of er login problemen zullen zijn op 2 juni en\of 6 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 21:52
Atsiz schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:53:
[...]

Aankomende vrijdag zal een goede test zijn m.b.t. de login problemen. Maar elke launch kent eigenlijk wel problemen de eerste dag/dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Atsiz schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:53:
[...]

Er zullen 100% problemen zijn op 2 juni en op 6 juni.

Maar gezien de afgelopen beta test verwacht ik dat het alleen de eerste paar uur zal zijn. Denk niet dat er een dag lang problemen zijn.

Queues houden wel iets langer aan denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Nou vind 6 Juni goed genoeg om te beginnen, ten eerste is het geen seizoensstart en hopelijk zijn de server issues opgelost die de 2 Juni mensen zullen ondervinden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atsiz
Ik heb even gekeken op de site van Blizzard en voor 20 euro extra kan ik een upgrade krijgen met 4 dagen eerder gameplay.

De rest van de extra's boeien me niet (cosmetisch etc).

Ik ben blij want ik dacht dat ik de game prijs anders opnieuw moest betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Atsiz schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:17:
Ik heb even gekeken op de site van Blizzard en voor 20 euro extra kan ik een upgrade krijgen met 4 dagen eerder gameplay.

De rest van de extra's boeien me niet (cosmetisch etc).

Ik ben blij want ik dacht dat ik de game prijs anders opnieuw moest betalen.
Hmm, hier ga ik nog een nachtje over slapen, vind het ook nog wel interessant. Maar ben bang dat ik de helft van die 4 dagen in de wachtrij sta om in te loggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atsiz
Mad-Matt schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:21:
[...]

Hmm, hier ga ik nog een nachtje over slapen, vind het ook nog wel interessant. Maar ben bang dat ik de helft van die 4 dagen in de wachtrij sta om in te loggen
Daar twijfel ik dus ook aan.
Vooral omdat het op een vrijdag valt (2 juni).

Aan de andere kant denk ik ook dat 6 juni het drukst zal zijn omdat de meeste mensen de standaard game gekocht zullen hebben.

Twijfel twijfel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Atsiz schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:24:
[...]

Aan de andere kant denk ik ook dat 6 juni het drukst zal zijn omdat de meeste mensen de standaard game gekocht zullen hebben.

Ik snap het, 20 euro voor een paar dagen is best veel geld. Maar 20 euro op zich is weer niet zo veel geld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:19
anderhalf bioscoopbezoek. Dus als je er 3,5u of meer in stopt in die 4 dagen kan je het voor jezelf goedpraten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Die 20 euro is een inderdaad denk ook deels een persoonlijk iets of je het waard vind.

En al boeit het je misschien niet heel erg maar die premium battle pass unlock die je er ook bij krijgt is op zich wel nice, helemaal als je bij de launch veel gaat spelen want dan unlock je bijna vanzelf wel de unlocks van die premium battle pass.

Ik pre order mijn games eigenlijk nooit maar Diablo is voor mij een zwak dus heb voor een keertje maar mijn portemonnee er voor open geslagen en de Ultimate edition gekocht (want die is dan *maar* een tientje meer dan de Deluxe), ik denk dat ik voortdurend die super duper exclusieve "Wings of the Creator" emote moet spammen om daar die 10 euro van uit te krijgen. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Vagax op 22-03-2023 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1Mark schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:32:
anderhalf bioscoopbezoek. Dus als je er 3,5u of meer in stopt in die 4 dagen kan je het voor jezelf goedpraten :)
Ik vind het een nare trend en belachelijk veel meer geld maar ik snap dat ze het doen want men heeft blijkbaar veel over voor een paar dagen eerder beginnen. Ze moeten het natuurlijk hebben van de eenmalige aankoop van deze game...o wacht. ;)
Iedere pre-order zou dat moeten bieden maar zo werkt dat blijkbaar niet meer.

edit:
@Vagax Dat was ik even vergeten dat er nog een battlepass unlock bij zit. Nog eens goed kijken wat het verschil is tussen alle versies. Hele studie tegenwoordig, iets pre orderen. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Verwijderd schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:49:
[...]

Ik vind het een nare trend en belachelijk veel meer geld maar ik snap dat ze het doen want men heeft blijkbaar veel over voor een paar dagen eerder beginnen. Ze moeten het natuurlijk hebben van de eenmalige aankoop van deze game...o wacht. ;)
Iedere pre-order zou dat moeten bieden maar zo werkt dat blijkbaar niet meer.
Nouja uiteindelijk is het eigenlijk toch wel een eenmalige aankoop? De seasons (en de daarbij horende nieuwe quests en gameplay) zijn inbegrepen in de game en je kan alleen betalen voor cosmetics via de shop of premium battle pass, dus tenzij je cosmetics heel belangrijk vind kan je alles spelen door maar 1x te betalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Vagax op 22-03-2023 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atsiz
1Mark schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:32:
Tja...maar in dit geval betaal je voor je bios kaartje maar mag je de filmzaal niet in omdat er een lange wachtrij staat :( en de film is al begonnen!!! :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:18
Zijn er al ergens benchmark gegevens van GPU's beschikbaar? Ik wil, mede n.a.v. D4, een nieuwe PC aanschaffen en zou dit graag op maximale graphics willen spelen (1440p, 60fps).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Atsiz schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:51:
[...]

Tja...maar in dit geval betaal je voor je bios kaartje maar mag je de filmzaal niet in omdat er een lange wachtrij staat :( en de film is al begonnen!!! :9 :9
De server druk tijdens die early access dagen zal een heel stuk minder zijn dan als de "normale" verkoop gaat beginnen, in mijn glazen bol voorspel ik dat het hopelijk mee gaat vallen om de game te spelen maar ik denk dat Blizzard er ook wel van alles aan doet om geen Diablo 3 fiasco te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Groentenman schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:53:
Zijn er al ergens benchmark gegevens van GPU's beschikbaar? Ik wil, mede n.a.v. D4, een nieuwe PC aanschaffen en zou dit graag op maximale graphics willen spelen (1440p, 60fps).
Op Youtube is er zat te vinden als je zoekt naar "diablo 4 benchmark".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
Vagax schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:54:
[...]

De server druk tijdens die early access dagen zal een heel stuk minder zijn dan als de "normale" verkoop gaat beginnen, in mijn glazen bol voorspel ik dat het hopelijk mee gaat vallen om de game te spelen maar ik denk dat Blizzard er ook wel van alles aan doet om geen Diablo 3 fiasco te herhalen.
En ze hebben nu 2 beta's om mee te stoeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

Vagax schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:51:
[...]

Nouja uiteindelijk is het eigenlijk toch wel een eenmalige aankoop? De seasons (en de daarbij horende nieuwe quests en gameplay) zijn inbegrepen in de game en je kan alleen betalen voor cosmetics via de shop of premium battle pass, dus tenzij je cosmetics heel belangrijk vind kan je alles spelen door maar 1x te betalen.
Ik vraag mij echter wel af hoe lang dit zo blijft. Weinig zinvol is een semantische/filosofische discussie over de definitie van pay to win en/of "quality of life", maar ik voel een heel harde afkeer van dit soort fratsen: het is in alle opzichten player unfriendly omdat je als developer een incentive hebt mooiere dingen te maken voor extra inkomsten. Het interesseert mij overigens niet dat spelers dit kopen en doen, wél dat de optie wordt geboden for obvious reasons: het werkt en levert een bak met extra inkomsten op. Deze intentie van het softwarehuis staat mij enorm tegen en zorgt voor een nare bijsmaak aan de game die er uiteindelijk voor zorgt dat ik er mee stop of überhaupt niet aan begin.

In dat opzicht wacht ik bewust nog een poosje met Diablo IV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Even een vraagje voor de Diablo veteranen: wat betekent precies die (Premium) Battle Pass?
Ik ken het van andere games waar dan toekomstige expansions bij zitten bv.
Is dat hier ook zo of bedoelen ze wat anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Vortigen schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:25:
Even een vraagje voor de Diablo veteranen: wat betekent precies die (Premium) Battle Pass?
Ik ken het van andere games waar dan toekomstige expansions bij zitten bv.
Is dat hier ook zo of bedoelen ze wat anders?
Hier vind je alle informatie over de shop en battle pass
The scale of Diablo IV Seasons is much more ambitious than what we've done in the past on Diablo III, with a large development team dedicated to Seasons after launch. Diablo IV will be supported by an army of developers for years to come.

Seasons will add all-new gameplay, quests, challenges, meta changes, and quality-of-life improvements.

The Battle Pass recognizes players’ dedication, with greater rewards unlocking as you play more throughout the Season. There will be a single track of rewards with Free Tiers that are unlocked just by playing the game and leveling, and Premium Tiers which provide no in-game power or advantage over other players.
Je speelt zeg maar het spel zoals je normaal doet en behaald hierdoor progressie voor je battle pass die vervolgens cosmetics unlocked

[ Voor 17% gewijzigd door Vagax op 22-03-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:18
Hoe krijg ik eigenlijk een code voor die open beta van dit weekend? Zie alleen redeem code op de site maar niet hoe ik aan die code kom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Beavbusi schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:36:
Hoe krijg ik eigenlijk een code voor die open beta van dit weekend? Zie alleen redeem code op de site maar niet hoe ik aan die code kom..
pc/xbox/ps5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:18
Ik heb een PC en een ps5. Dus een van die platforms

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

De open beta is open, je hebt geen code hiervoor nodig. Je download de game en je kan gelijk aan de slag zodra de servers open gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lzNnKhJvtOInGaLZq4fv-8Ai3QU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/APiD3mv51tSga4Fa7XOioFuM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door Vagax op 22-03-2023 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stomley
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:58
Klauwhamer schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:10:
[...]

Ik vraag mij echter wel af hoe lang dit zo blijft. Weinig zinvol is een semantische/filosofische discussie over de definitie van pay to win en/of "quality of life", maar ik voel een heel harde afkeer van dit soort fratsen: het is in alle opzichten player unfriendly omdat je als developer een incentive hebt mooiere dingen te maken voor extra inkomsten. Het interesseert mij overigens niet dat spelers dit kopen en doen, wél dat de optie wordt geboden for obvious reasons: het werkt en levert een bak met extra inkomsten op. Deze intentie van het softwarehuis staat mij enorm tegen en zorgt voor een nare bijsmaak aan de game die er uiteindelijk voor zorgt dat ik er mee stop of überhaupt niet aan begin.

Je kan het ook zien als door de extra inkomsten is er een extra motivatie om het spel langer te ondersteunen en content voor uit te brengen. Hierdoor heeft beide type spelers er wat aan.

Mensen kopen de battlepass ook niet meer als de content uiteindelijk niet leuk genoeg is om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:24

nFo

Vagax schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:37:
De open beta is open, je hebt geen code hiervoor nodig. Je download de game en je kan gelijk aan de slag zodra de servers open gaan.

[Afbeelding]
Is inmiddels te downloaden in de xbox store, neem aan ook voor de PS store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:56
nFo schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:05:
[...]

Is inmiddels te downloaden in de xbox store, neem aan ook voor de PS store
Correct, kon hem nu ook vanuit de ps store downloaden 8) is het al vrijdag? 😝

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paterpor
  • Laatst online: 19-09 20:16
Ideaal moment om te testen wat het fijnste speelt PS5 of PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Vagax schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:34:
[...]

Hier vind je alle informatie over de shop en battle pass

[...]

Je speelt zeg maar het spel zoals je normaal doet en behaald hierdoor progressie voor je battle pass die vervolgens cosmetics unlocked
Heel veel dank hiervoor! Ik heb me ingelezen en begrijp het nu beter _/-\o_

P.S. de early access beta heeft een kleine update van +- 36mb.

[ Voor 6% gewijzigd door Vortigen op 22-03-2023 18:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:36
Er is een patch gelanceerd en de pre-download voor de volgende beta is beschikbaar .

Een paar notes :

All Platform Bug Fixes

Fixed an issue with Ashava’s spawn timer. She will now spawn on Saturday March 25th at 10:00am / 12:00pm / 10:00pm PDT and Sunday March 26th at 12:00am PDT.
Fixed an issue where the queue timer would not display a time despite the player still being in queue.
Addressed issues that should result in improved queue times.
Fixed an issue where players would sometimes become blocked during the “In Her Wake” quest.
Fixed an issue where players were unable to select High Texture Settings with 16GB of RAM.
Fixed an issue where the UI would incorrectly show completed challenges as “Not Started”.
Fixed multiple miscellaneous crash related issues.
Console Bug Fixes

Fixed an issue where the second player in couch co-op could not drop in during the game prologue.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:38

OMD

Ah, de high texture setting gebeuren is opgelost als je maar 16Gb hebt. Nu kijken van het weekend of er geen memory leak meer is.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:36
OMD schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:29:
Ah, de high texture setting gebeuren is opgelost als je maar 16Gb hebt. Nu kijken van het weekend of er geen memory leak meer is.
Er zat niet alleen een memory leak in, maar ook behoorlijk slechtere performance (hitching, haperingen). Ik hoop dat dat nu ook verleden tijd is.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:30
Atsiz schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:24:

Bij Hogwarts Legacy had het grootste deel volgens mij ook de versie om en paar dagen eerder te beginnen. Verder is maandag na het weekend, dus mensen moeten weer werken en naar school en na een dag of 4 is het spel voor streamers ook niet meer interessant.

Dus ik verwacht eerder queues in het weekend dan bij de officiële release op maandag.

Dat 4 dagen eerder spelen is gewoon kei hard uitmelken door emotionele chantage, fomo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Laatst online: 27-08 20:38
Groentenman schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:53:
Met mijn 5800x 3080ti en 16GB ram haalde ik 200 fps op 1440p max settings + aantal reshade filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:29
Holy Class in next expansion?

:*)

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gaan we al over expansions praten ? :P laat eerst de game maar uit komen. Maarja zou het niet gek vinden als we een paladin te zien krijgen ofzo nee

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Ja er moet toch een Paladin, Crusader of Templar class komen 8) Dat hoort in Diablo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:38

OMD

biggydeen2 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:53:
[...]

Met mijn 5800x 3080ti en 16GB ram haalde ik 200 fps op 1440p max settings + aantal reshade filters.
Mocht je een gigabyte hebben zou ik even overwegen om de open beta over te slaan. Er zijn best veel meldingen van bricked 3080ti’s op het moment. Voornamelijk Gigabyte kaarten en wat Asus kaarten. Ook de 2080ti zijn een aantal meldingen.

Gaat voornamelijk om de chapel cutscene waar een issue mee is.

[ Voor 6% gewijzigd door OMD op 22-03-2023 22:31 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:35

Mauz1978

Console War Veteran

(jarig!)
stin00 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:38:
[...]

Ja er moet toch een Paladin, Crusader of Templar class komen 8) Dat hoort in Diablo.
Wat dacht je van Monk?

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Laatst online: 27-08 20:38
OMD schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 22:28:
[...]

Mocht je een gigabyte hebben zou ik even overwegen om de open beta over te slaan. Er zijn best veel meldingen van bricked 3080ti’s op het moment. Voornamelijk Gigabyte kaarten en wat Asus kaarten. Ook de 2080ti zijn een aantal meldingen.

Gaat voornamelijk om de chapel cutscene waar een issue mee is.
Hmm is dat de cutscene in de chappel waar Lilith verschijnt? Die heb ik al doorlopen. Ik heb een FE editie. Maar ik zal er zeker even op letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:13
Klauwhamer schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:10:
[...]

Ja ik ook, na wat ze gedaan hebben met Diablo Immortal en nu een "premium" battlepass toevoegen aan Diablo IV... De bewoordingen die ze er voor gebruiken zijn ook op verschillende manieren te interpreteren, ik kijk het ook nog even aan.

Wat overigens wel moeilijk is, ben al jaren fan van de Diablo games en keek al lang uit naar dit deel.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:20
Zojuist via Eneba €100 PSN tegoed kunnen kopen voor €72,12.
Daarmee de Deluxe Edition in de store aangeschaft, goedkoper dan de standaard editie in de winkel.

Laat 2 juni maar komen. :D
Pagina: 1 ... 16 ... 213 Laatste