Acties:
  • +1 Henk 'm!
Malt007 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:42:
Ben ik nou gek of moet je helemaal teruglopen aan het eind van een dungeon? Kan natuurlijk naar town warpen maar ik mis gewoon zo'n ding waarmee je naar de ingang warpt.

Verder wel tevreden, mis alleen movement speed nogal.
Je kan via de emote wheel leave dungeon doen of via de map op de entrance van de dungeon klikken voor leave dungeon

Dus ja: jij bent gek 8)7

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 14:08

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Malt007 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:42:
Ben ik nou gek of moet je helemaal teruglopen aan het eind van een dungeon? Kan natuurlijk naar town warpen maar ik mis gewoon zo'n ding waarmee je naar de ingang warpt.

Verder wel tevreden, mis alleen movement speed nogal.
Uitleg is al gegeven, maar je bent niet gek voor. Ik had het ook niet gevonden :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:09
Weet iemand of wij tijdens de 2e Open bèta de overige classes kunnen spelen?
Ik ben heel benieuwd naar Necromancer :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Msi92 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:59:
Weet iemand of wij tijdens de 2e Open bèta de overige classes kunnen spelen?
Ik ben heel benieuwd naar Necromancer :o
yes, die zijn dan ook beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesvH
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:46
G_Dragon schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:35:
[...]
Nog tips voor snel levelen? Ben level 14
Ik heb redelijk snel lvl 20 gehaald nadat ik de eerste keer op lvl 12 door de butcher op hardcore doodging. Pak de moeilijkere moeilijkheidsgraad. (Maar niet hardcore, dan moet je dus opnieuw beginnen als je sterft) Dan krijg je meer xp en verschil in niveau tegenstanders is niet zo groot. Je kunt in t beginscherm wisselen of in de hoofdstad bij dat beeld.
Paar main missies gedaan en side-quests, verder geen enkele dungeon. Alleen maar rondgerend en die timed-events en cellars gedaan. Verder heel veel gebied verkend en die waypoints in de dorpen geactiveerd voor xp. Ook een tijdje via een kaartje de Altars of Lillith gezocht. Verder rondrennen en grote groepen killen. Qua mainquest ben ik gegaan totdat je met die dochter haar moeder en nog iemand moet zoeken. Die dungeon haalde ik niet zosnel met mijn whirlwind barbarian (toen lvl 15)
Edit: En verder ook gewoon met andere spelers meegelopen en monsters verslagen. Met iemand samen levert extra xp op. Verder ook nog een drankje gemaakt die je een half uur lang extra xp opleverd. Boomstronken e.d. niet aangeklikt, behalve als ik healing potions tot de max moest aanvullen (die kun je na lvl10 ook upgraden) Als je de map opent en op W drukt kun je nog wat extra's claimen indien je de voorwaarden ervoor vrijgespeeld heb.

[ Voor 17% gewijzigd door JulesvH op 20-03-2023 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 19:32

Lapras

Ice beam

SideShow schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:03:
Ik vond WW de enige "viable" skill van barb... al de rest deed precies niet zo heel veel.
Uiteindelijk was ik uitgekomen op upheavel + death blow. Het was wat behelpen, maar wel lvl 22 ermee gekomen. Frenzy voor resource generation.

Maar veel moeizamer dan rogue en sorc, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:22
Heb lvl20 gehaald op een rogue. Niet super veel kunnen spelen van t weekend.
Vond de DPS wel tegenvallen maar heb ook niet echt een optimale build bedacht/gezocht. Speelde met rapid fire als main skill maar die viel wel tegen. Zelfs maxed is de DPS matig en na een paar "casts" is mn energy op en moet ik weer een langzame skill gebruiken om t weer op te bouwen. Gebruikte poison trap voor wat extra AoE damage maar vond t allemaal wat meh. Op zich prima hoor want als de game uit is zoek ik wel een goede build al weet ik nog lang niet zeker waarmee ik ga starten dan.

Ben nog steeds enthousiast voor t spel dus ga maar even wat vakantiedagen inplannen voor juni :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JohnnyV76 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:28:
Heb lvl20 gehaald op een rogue. Niet super veel kunnen spelen van t weekend.
Vond de DPS wel tegenvallen maar heb ook niet echt een optimale build bedacht/gezocht. Speelde met rapid fire als main skill maar die viel wel tegen. Zelfs maxed is de DPS matig en na een paar "casts" is mn energy op en moet ik weer een langzame skill gebruiken om t weer op te bouwen. Gebruikte poison trap voor wat extra AoE damage maar vond t allemaal wat meh. Op zich prima hoor want als de game uit is zoek ik wel een goede build al weet ik nog lang niet zeker waarmee ik ga starten dan.

Ben nog steeds enthousiast voor t spel dus ga maar even wat vakantiedagen inplannen voor juni :)
Ja komt echt door je build dan. ik heb Rogue max (voor beta dan) en ook tijdens levelen met juiste skills ging dit in principe easy peasy. paar bosses wel oppassen qua health maar damage was nooit het probleem. Ik speel met barage and shadow imbument. en als ultimate een shadowclone. dus met bossfights doe ik shadowclone en al me energy weg pompen met barrage en die boss gaat dan super snel omlaag in health.

Moet wel zeggen met zo'n speelstijl voel je je meer als de D3 demon hunter dan een rogue.

Maar de juiste skills en synergy is een wereld van vershil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

damn game gebruikt veel ram zit rond 29Gb ram ( DDR4 4400Mhz 32Gb ) en 10gb Vram van mijn RTX3080

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Motaro schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:39:
damn game gebruikt veel ram zit rond 29Gb ram ( DDR4 4400Mhz 32Gb ) en 10gb Vram van mijn RTX3080
Wat gebeurt er al je de texture op medium zet? In de high settings zit volgens velen een memory leak. Op medium verbuikt hij bij mij maar 6GB ram van de 16.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Motaro schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:39:
Er zit inderdaad een memory leak in de high textures. Medium/low zetten lost het voor iedereen op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Dit verklaard het ook, ik vond het op high al zo'n zware game. Op medium liep hij super soepel. (GTX3070)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

biggydeen2 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:43:
[...]

Wat gebeurt er al je de texture op medium zet? In de high settings zit volgens velen een memory leak. Op medium verbuikt hij bij mij maar 6GB ram van de 16.
zal zo even testen

Edit

dan zit ram op 17gb

[ Voor 4% gewijzigd door Motaro op 20-03-2023 12:07 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Mad-Matt schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:28:
Dit verklaard het ook, ik vond het op high al zo'n zware game. Op medium liep hij super soepel. (GTX3070)
heb zelf alles op max staan met 3440x1440 + 150% en zit in groot stad rond 90fps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Nog een tip: Zet sharpening in de grafische opties omhoog.
Bij mij stond hij op 4, heb hem nu op 40 gezet en het ziet er allemaal ook een stuk scherper/minder blurry uit :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Angeloonie schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:20:
Bij mij stond hij op 4, heb hem nu op 40 gezet en het ziet er allemaal ook een stuk scherper/minder blurry uit :)
had hem juist weer terug geschroeft naar 6 waar die default op stond bij mij :P vond sharpen het op 1 of andere manier minder mooi maken voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:53

SideShow

Administrator

Angeloonie schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:20:
Is te zien nog welke je andere settings zijn. Op 20 vond ik fijn zonder dlls. 25 was dan weer beter met dlls op quality. Natuurlijk volledig subjectief maar die slider maakt me iig heel blij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:11
Op basis van mijn xbox performance beta ervaringen dit afgelopen weekend kan ik trouwens concluderen dat deze perfect draait op de Series S (uiteraard ook op de X). Coop gaat prima maar heeft (op de series S) wel wat meer weg van de (grafisch matige) gameplay video van vorige week.

De download van de series S en one X is ook beiden <40gb dus ik denk dat deze beiden geen highress textures bevatten.

De xbox one x (last gen) had wel last van framedrops op drukke momenten. Tevens duurde het zo'n 10 sec langer om een dungeon in te komen tov van de rest van de party.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Oh ik zeg ook niet dat het 40 moet zijn hoor, maar meer dat het nuttig kan zijn hem te schuiven :)
Zal bij de een 5 zijn, de ander 40 en een gek doet 100 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:54
Ik merk na wat spelen toch vaak flinke stotters in een stad. In de open world en dungeons dan (gelukkig) weer nagenoeg niet.
Ik speel met medium textures op 1440p omdat ik high niet kan kiezen.

Mijn systeempje is een behoorlijk oude i5 4690 quadcore met 16GB RAM@1666 en een RTX2060 met 6GB vram.

Als ik naar de recommend specs kijk (1080p weliswaar) dan zou dat in principe genoeg moeten zijn.
Ik denk/hoop dat dit een beta dingetje is en het bij release anders is.

Verders een heerlijke ervaring wat betreft gameplay :)
Ik kijk al uit naar Necromancer en Druid volgend weekend!

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Lekker D4 spelen met wat oud D2 op achter grond:😊

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdpycy0TW8Bv3c5Fz-bZhHeERAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uvNqunxd7Z44bIm0qOTaqkgt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:53

SideShow

Administrator

Vortigen schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:45:
Ik merk na wat spelen toch vaak flinke stotters in een stad. In de open world en dungeons dan (gelukkig) weer nagenoeg niet.
Ik speel met medium textures op 1440p omdat ik high niet kan kiezen.

Mijn systeempje is een behoorlijk oude i5 4690 quadcore met 16GB RAM@1666 en een RTX2060 met 6GB vram.

Als ik naar de recommend specs kijk (1080p weliswaar) dan zou dat in principe genoeg moeten zijn.
Ik denk/hoop dat dit een beta dingetje is en het bij release anders is.

Verders een heerlijke ervaring wat betreft gameplay :)
Ik kijk al uit naar Necromancer en Druid volgend weekend!
Het spel bestaat uit allemaal mini zones heb ik de indruk. Navigeren tussen deze zones lokt heel dikwijls wat lag en rubberbanding uit. Hopelijk opgelost tegen 6 juni, maar eerlijk gezegd voelt het toch aan als een redelijk zwaar probleem imho...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:57
Heb tussen het verbouwen door nog wat kunnen spelen en merkte dat ik met mijn rogue met imbue shadow en poison trap alles heel erg snel neer heb, behalve de bosses. Wat ik op YouTube zie is dat melee eigenlijk de way to go is.
Met de frostbuild van mijn sorcerer gaat het wel goed, zeker omdat ik ook hydra heb en dat samen met ice shards gaat erg goed. Weet alleen niet of deze build op hogere levels ook nog goed zal zijn. Het lijkt me dat er ook bosses zijn die immune voor frost zijn.
Volgende week de druid proberen en een andere build voor mijn rogue, de barb valt me tegen tot nu toe.

Ben erg benieuwd naar de release wat er aan balansverbeteringen doorgevoerd zijn.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Motaro schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:54:

[Afbeelding]
jaloers!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortigen

[Afbeelding]
Wat een mooie setup zeg! Ziet er extra cool uit met de Diablo poppetjes _/-\o_

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Vortigen schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:21:
[...]

Wat een mooie setup zeg! Ziet er extra cool uit met de Diablo poppetjes _/-\o_
Dankje had ze gekocht rond 2002 en had barbarian maar die stuk gegaan 😭

Heb ook D3 + Reaper of Souls collectors edition.

Kan niet wachten op Diablo 4 collectors edition box

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:18
Oh nee, je plank is scheef !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:24
Mooi om de goede ervaringen hier te lezen! was bij de eerste beta screens een beetje bang dat het toch wat tegen zou vallen maar lijkt niet aan de orde te zijn.

Deze game is sowieso insta buy voor mij, maar wil proberen de verleiding te weerstaan om de beta te gaan spelen en zo goed als blind de full game in te gaan. Eerste weekend missie geslaagd, nog 1 weekend volhouden:)

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:06

JoeZuCK

_Fonz > all.

@Motaro

Heel vet die Action figures. Diablo staat nieuw en in seal op Marktplaats zie ik. Wel prijzig, maar daar is het een collectible voor denk ik.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Tis zeker een buy maar er moet ook wel echt veel nog verbeterd cq aangepast worden om het een topgame te maken. Het meeste is inmiddels wel opgesomd. Voor nu zou ik de game een 7 geven. Ik verwacht na komend weekend dat het wel een 8 wordt (omdat Druid standaard mijn favo class is in welke game dan ook..). Met alle punten gefixed wordt het zeker een 9 of misschien zelfs wel GOTY materiaal 10.

Begin is meer dan hoopvol in ieder geval :) Ben ook blij dat de gameplay meer naar Lost Ark neigt in plaats van PoE. Als casual gamer is het toch fijner als je lekker neer kan ploffen om ff wat te rammen in plaats van eerst 3 weken studie te moeten doen.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Gelukkige is echt minder erg dan op foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
Compliment voor Blizzard hoe ze de queue etc. van vrijdag hebben opgelost trouwens.
Zaterdag en zondag heb ik elke keer zonder problemen kunnen inloggen.

Dat geeft goede hoop voor de open beta van komend weekend wanneer "de massa" komt kijken })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik ben vanmorgen van level 14 naar level 20 gegaan in 3 uurtjes tijd, dat gaat echt wel een stuk sneller als je de dungeons en wereldactiviteiten gaat doen!

Diablo 4 is precies zoals ik had gehoopt, want het spel speelt ontspannen weg en doet mij heel veel denken aan Diablo 3. Het spel ziet er ook echt heel goed uit vergeleken bij zijn voorgangers, ben verder geen bugs tegengekomen dus voor mij geen minpunten en alleen maar een positieve speelervaring.

De optie om items als junk te markeren zodat het sneller gaat met verkopen of ze te slopen zat zover ik nog weet niet in Diablo 3 maar kan het mis hebben. Dit vind ik zelf wel een fijne toevoeging om alleen al overzicht te houden in je inventory.

Het is jammer dat ze even €79,99 voor de standaard editie vragen, dus ik wacht nog wel even met mijn aanschaf tot de game in prijs naar beneden gaat.

Hopelijk hebben de mensen met de open beta straks ook dezelfde positieve speelervaring d:)b

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
London schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:02:
Als casual gamer is het toch fijner als je lekker neer kan ploffen om ff wat te rammen in plaats van eerst 3 weken studie te moeten doen.
Helemaal mee eens. Ik speel de meeste games tegenwoordig als casual en ben blij dat ik D4 op die manier kan spelen.
Zeker het goedkope respeccen in het begin vind ik erg fijn.
Zo kan ik zonder druk wat verschillende builds uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 13:57
Heerlijk genoten van de Beta dit weekend, moest met moeite 's avonds laat het spel uitzetten om naar bed te gaan.

Ook voor mij is het precies wat ik van Diablo 4 wilde zien en kan niet wachten om aankomend weekend Necro en Druid te proberen.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

G_Dragon schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:19:
Ik ben vanmorgen van level 14 naar level 20 gegaan in 3 uurtjes tijd, dat gaat echt wel een stuk sneller als je de dungeons en wereldactiviteiten gaat doen!

Diablo 4 is precies zoals ik had gehoopt, want het spel speelt ontspannen weg en doet mij heel veel denken aan Diablo 3. Het spel ziet er ook echt heel goed uit vergeleken bij zijn voorgangers, ben verder geen bugs tegengekomen dus voor mij geen minpunten en alleen maar een positieve speelervaring.

De optie om items als junk te markeren zodat het sneller gaat met verkopen of ze te slopen zat zover ik nog weet niet in Diablo 3 maar kan het mis hebben. Dit vind ik zelf wel een fijne toevoeging om alleen al overzicht te houden in je inventory.

Het is jammer dat ze even €79,99 voor de standaard editie vragen, dus ik wacht nog wel even met mijn aanschaf tot de game in prijs naar beneden gaat.

Hopelijk hebben de mensen met de open beta straks ook dezelfde positieve speelervaring d:)b
Wat doet je denken aan D3? Ik heb juist niet dat gevoel.
Skilltree doet me weer denken aan D2 juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Beetje gespeeld en aan gekloot.

Rogue is lekker, hou van de mobility, aantal bosses waren echt een uitdaging, vooral die den mother.
Butcher 2 keer tegen gekomen, 1ste keer ging ik hopeloos ten onder de 2keer was de Butcher de sjaak.
Maar wat een fight, hij gaf me een xbow legendary.die wel hadig was met cooldown reduction op mijn Dash en Smoke Bomb.

Lvl 22 aangeraakt, was lvl 20 toen ik stopte maar kwam er achter dat op lvl 15 je die class quest krijg. Die doorlopen en een dungeon mee doen, tot nu toe is D4 een vooruit gang van D3 met een wat meer D2 Feel.

D3 was wel ok maar was daar snel klaar me, hopelijk zal in D4 de sets niet bepalen wat je moet spelen, want zonder set was het veeeeel seizoenen niet te doen.

Voor nu erg vermakelijk in de basis, endgame zal alles bepalend zijn of het een 8.5/10 is of een 6/10

p.s. een uur lang een sorc gespeeld, vergeleken met een rogue is die sorc wel erg sterk early game alles gaat zo snel dood niet normaal.

WoW: Doutz @ Defias brotherhood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Van het weekend heerlijk zitten gamen met D4.

Een Barb tot lvl 25, een Sorcerer tot lvl 21 en een half uurtje een Rogue Marksman, wellicht stop ik daar nog een beetje tijd in.

Het was wennen, de nieuwe looks, maar na een uurtje was dit over. Ik ben fan van de graphics, vind vooral de animaties zoals bijvoorbeeld Teleport een stuk strakker en meer "catchy" en het geluid, wow...... Dit is echt een dikke vooruitgang qua looks en geluid.

Voor een Beta, vond ik overigens dat het aantal bugs me erg meeviel. In een uurtje of 16 spelen ben ik 1 keer gecrashed en heb ik 3 keer een report in gevuld met daarin dezelfde issues, dat ik ergens niet kon lopen omdat er invisible objects in de weg stonden. Netjes mijn plicht gedaan via CTRL-B ;).

Op High had ik overigens last van stutters, de code kan nog wel wat strakker. Er komt snel een nieuwe PC aan maar dit beestje zou high moeten kunnen trekken. Ik dacht trouwens eerst dat het lag was, maar de settings terugschroeven naar medium haalde 95% van de stutters weg.

Wat is super vind overigens, is de skilltree en de rewards voor world exploration. En de incentives wederom van Bliz om het spelen met meerdere characters te promoten dmv skillpoints.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Derr_Hans schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:07:
p.s. een uur lang een sorc gespeeld, vergeleken met een rogue is die sorc wel erg sterk early game alles gaat zo snel dood niet normaal.
Dat herkende ik ook ja, waar mijn Barb echt moest beuken, liep de sorcerer al fluitende door de levels en area's heen. Zeker toen ik een Hydra als eerste extra skill koos.

[ Voor 6% gewijzigd door Ngangatar op 20-03-2023 15:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Nou denk dat dit hem was voor mij. Rogue lvl 25, Sorceress lvl 25 en een Barb van level 10.
Vrij goede indruk kunnen krijgen van de game so far, grappige is dat bijna elk pluspunt ook een tegenhangend minpunt heeft:

+ Prachtige open wereld, genoeg te zien en te doen.
+ Steden/kampen voelen volwaardig aan, groot en "op schaal" zeg maar.
+ Heel veel opties voor builds.
+ Grafisch heel mooi, ik hou van de realistische donkere stijl van D2 en niet die vage over the top stijl van D3.
+ Veel bossfights met veel verschillende mechanics.
+ Unieke class mechanics met specializations etc.
+ Uitdagend maar niet te makkelijk.
+ Strongholds zijn cool.
+ Voelt als Diablo, maar nét anders. Precies wat de serie nodig heeft.
+ World boss was echt een gaaf gevecht. Voelde "groots" aan ipv een boss die in 10 seconden neer is.
+ Game is goed stabiel, afgezien van initieel wat verbindingsissues wat wel te verwachten was.

Minpunten:
- Grote wereld maar onderverdeeld in losse "online" zones. Ik heb daardoor tig keren rubber banding gehad, en kon soms simpelweg niet verder lopen zonder 3-4 schermen terug te lopen.
- Steden zijn groter dus ook alle vendors etc zijn verder weg. Stukje minder efficient om "even naar town" te gaan zeg maar.
- Grote skilltrees waar veel skills vrij nutteloos lijken. Ik weet niet hoeveel skill je hebt op max level + alle quests etc., maar bijv. van die passives waar je 1-2-3% voor iets erbij krijgt voelen "duur" aan t.o.v. andere skills. Moet op max level duidelijk worden wat de impact is van die passives, maar het voelt zeker nu zeer nutteloos.
- Bossfights wisselen enorm van niveau, sommigen waren doodsimpel, anderen nagenoeg onmogelijk. Ligt ook aan de class lijkt.
- Onbalans klassen lijkt het. Sorceress zéér sterk, Rogue (Marksman) vond ik tegenvallen. Barbarian nog niet genoeg gespeeld maar lijkt een beetje in het midden.
- Héééél veel items/parts/collectables. Er is een hele waslijst aan materials die allemaal weer ergens anders voor dienen. Maar craften van items zit er bijv. dan weer niet in, enkel upgraden :? Wel cool is dat je van een rare een legendary kan maken.
- Héél veel dungeons hebben exact dezelfde designs, met enkel andere skins. Bijv. de ene keer een ijssetting, dan is het met gore/bloed, dan is het moderne archtectuur of een kerker. Allemaal dezelfde layouts en hoe het aan elkaar geplakt is. Vond dat in D3 ook al jammer maar daar viel het wat minder op bij mij.
- Transmogs laden de helft van de tijd niet in, en ook daar diverse items die "low quality" textures hadden terwijl de rest wel OK was.
- Veel nieuwe "Stats" wat in het begin wel overweldigend kan zijn en ook niet duidelijk is waardoor je ze kunt krijgen. Bijv. Beserking hangt aan een level 30 skill, maar krijg je al eerder op items. Ook stats als Lucky Hit, Barrier etc. worden niet goed uitgelegd ingame.

Maar overall: Ik ben blij dat ik vrij heb genomen begin juni :D Pre-order en collector's box blijven 1000% staan :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:07

[Afbeelding]
wat een heerlijke setup, jaloers!! :D

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Angeloonie schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:15:
Nou denk dat dit hem was voor mij. Rogue lvl 25, Sorceress lvl 25 en een Barb van level 10.
Vrij goede indruk kunnen krijgen van de game so far, grappige is dat bijna elk pluspunt ook een tegenhangend minpunt heeft:

+ Prachtige open wereld, genoeg te zien en te doen.
+ Steden/kampen voelen volwaardig aan, groot en "op schaal" zeg maar.
+ Heel veel opties voor builds.
+ Grafisch heel mooi, ik hou van de realistische donkere stijl van D2 en niet die vage over the top stijl van D3.
+ Veel bossfights met veel verschillende mechanics.
+ Unieke class mechanics met specializations etc.
+ Uitdagend maar niet te makkelijk.
+ Strongholds zijn cool.
+ Voelt als Diablo, maar nét anders. Precies wat de serie nodig heeft.
+ World boss was echt een gaaf gevecht. Voelde "groots" aan ipv een boss die in 10 seconden neer is.
+ Game is goed stabiel, afgezien van initieel wat verbindingsissues wat wel te verwachten was.

Minpunten:
- Grote wereld maar onderverdeeld in losse "online" zones. Ik heb daardoor tig keren rubber banding gehad, en kon soms simpelweg niet verder lopen zonder 3-4 schermen terug te lopen.
- Steden zijn groter dus ook alle vendors etc zijn verder weg. Stukje minder efficient om "even naar town" te gaan zeg maar.
- Grote skilltrees waar veel skills vrij nutteloos lijken. Ik weet niet hoeveel skill je hebt op max level + alle quests etc., maar bijv. van die passives waar je 1-2-3% voor iets erbij krijgt voelen "duur" aan t.o.v. andere skills. Moet op max level duidelijk worden wat de impact is van die passives, maar het voelt zeker nu zeer nutteloos.
- Bossfights wisselen enorm van niveau, sommigen waren doodsimpel, anderen nagenoeg onmogelijk. Ligt ook aan de class lijkt.
- Onbalans klassen lijkt het. Sorceress zéér sterk, Rogue (Marksman) vond ik tegenvallen. Barbarian nog niet genoeg gespeeld maar lijkt een beetje in het midden.
- Héééél veel items/parts/collectables. Er is een hele waslijst aan materials die allemaal weer ergens anders voor dienen. Maar craften van items zit er bijv. dan weer niet in, enkel upgraden :? Wel cool is dat je van een rare een legendary kan maken.
- Héél veel dungeons hebben exact dezelfde designs, met enkel andere skins. Bijv. de ene keer een ijssetting, dan is het met gore/bloed, dan is het moderne archtectuur of een kerker. Allemaal dezelfde layouts en hoe het aan elkaar geplakt is. Vond dat in D3 ook al jammer maar daar viel het wat minder op bij mij.
- Transmogs laden de helft van de tijd niet in, en ook daar diverse items die "low quality" textures hadden terwijl de rest wel OK was.
- Veel nieuwe "Stats" wat in het begin wel overweldigend kan zijn en ook niet duidelijk is waardoor je ze kunt krijgen. Bijv. Beserking hangt aan een level 30 skill, maar krijg je al eerder op items. Ook stats als Lucky Hit, Barrier etc. worden niet goed uitgelegd ingame.

Maar overall: Ik ben blij dat ik vrij heb genomen begin juni :D Pre-order en collector's box blijven 1000% staan :D
Dat rubberbanding daar had ik dus ook last van, ik dacht dat het door lag kwam. Terugschroeven van graphics verhielp dit bijna compleet. (Nvidia 2080 beestje).

Skilltree helemaal met je eens, erg gaaf maar ik heb er voor gekozen om mijn Base skill te maxxen, net als de Core, en dan 1 extra skill te kiezen zoals Hydra op de Sorcerer en Ancients op de Barbarian ipv alles maar een beetje. Dat puntje in Teleport pikte ik via mijn gear mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Nou wat mij voornamelijk helpte is de passive skill voor rogues dat ik zo veel % minder damage pak in close ranged en de shield effect (codex die je verdient uit 1 van de dungeons) als je damage doet op een elite.

Dit heeft mij enorm geholpen om de Butcher te killen als een Soort van Hybrid Melee/ranged rogue.

Daarvoor had ik alles op damage en skills en ging ik hopeloos ten onder, zoo ook tegen de Den Mother boss uit een dungeon. Bij de sorc kan ik gewoon Glass Cannon gaan xD

[ Voor 21% gewijzigd door Derr_Hans op 20-03-2023 15:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20-09 09:31

Vagax

Hehe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgtrXivfEqlEma9IM9Qe_YdccUY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tp0bHAz5Ewhx58a5USxkroQB.png?f=fotoalbum_large

Ik dacht ik ga eens kijken in de Blizzard merch store en zag wel wat leuke dingetjes, was ook wel benieuwd naar de bezorgkosten maar holy shit zeg _O- _O-

Een hoodie of t-shirt versturen is 30 euro verzendkosten

Edit: Oke de Europese blizzard store geeft mij dit soort prijzen terwijl de UK store me een wat betere 15 euro verzendkosten geeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Vagax op 20-03-2023 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefmeister
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:11
Ja, die shipping costs zijn echt bijzonder (fout?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Ja ik weet niet precies wat er aan de hand is, ik betaal nu 9 euro verzendkosten voor de Diablo 4 hoodie in de UK store en dat is prima. Hij blijft 239 euro bij de Europese store...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 13:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Angeloonie schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:15:
Minpunten:
Dat was een van de dingen die MrLlamaSC ook noemde. Hoop dat ze dit nog gaan aanpakken, want als het inderdaad elke keer hetzelfde is dan doet dat mij erg aan Mass Effect 1 denken met de extra missies die je had.
Herspeelbaarheid gaat een stuk naar beneden als alles generiek is. Ze mogen anders best eens een keer een kijkje namen op roguelikedev op reddit als ze willen weten hoe ze een goede dungeon moeten genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Vagax schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:13:
[Afbeelding]

Ik dacht ik ga eens kijken in de Blizzard merch store en zag wel wat leuke dingetjes, was ook wel benieuwd naar de bezorgkosten maar holy shit zeg _O- _O-

Een hoodie of t-shirt versturen is 30 euro verzendkosten

Edit: Oke de Europese blizzard store geeft mij dit soort prijzen terwijl de UK store me een wat betere 15 euro verzendkosten geeft.
ik was toch minder kwijt met versturen van die box haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Heel m'n build omgegooid, alles valt echt snel dood, maar Butcher blijft een serieus probleem, die krijg ik niet plat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:38

OMD

Mad-Matt schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:45:
Heel m'n build omgegooid, alles valt echt snel dood, maar Butcher blijft een serieus probleem, die krijg ik niet plat.
Denk ook eerder dat de butcher gemaakt is om te killen met een party. Wel fantastisch dat die erin zit. Fresh meat!

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Motaro schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:41:
[...]

ik was toch minder kwijt met versturen van die box haha.
Ik ben nu 9 euro kwijt via de UK store en heb een hoodie en een mooi glas besteld.

Er is nu een 20% uitverkoop aan de gang in de store inclusief op bijna alle Diablo 4 artikelen.

[ Voor 27% gewijzigd door Vagax op 20-03-2023 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freyaldo
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:05
Begin mu nu toch af te vragen hoe "sterk" de eindbaas zal zijn, nu er supersterke bossen in de wereld rondlopen/spawnen. (Als in als je de eindbaas makkelijk kan in je uppie kan doen, hoe "beheerd de eindbaas dan die andere bazen?)

Heb zelf zowel een sorc en een rogue naar 25/20 gekregen, van mij mogen melee classes (waar de rogue deels ook onder valt) of betere melee dps krijgen of betere survival krijgen want die gewone dungeon bosses alleen al zijn meer melee onvriendelijk dan range, terwijl de hydra spreuk alleen al (ice blades/lighning spear zal wel vergelijk baar zijn) het makkelijk maakt om te gaan "kiten" of alles ontwijken.

Ben reuze benieuwd naar de necro, welke ik zeker ga uitpluizen volgende weekeind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Ik moest het nog opnemen maar dit geeft wel een lekker krachtig gevoel als mage om zo een groep te stompen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragadder
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 08:16
OMD schreef op maandag 20 maart 2023 @ 18:49:
[...]

Denk ook eerder dat de butcher gemaakt is om te killen met een party. Wel fantastisch dat die erin zit. Fresh meat!
ik had die bijna gesolo'd met mijn rogue maar jezus wat duurde die lang... en dan ga je op het einde net dood en toen was ie pleitte... bleh.

Spel speelde wel beter dan verwacht! en verhaal :D ik ben aangenaam verrast!
Het enige wat irriteert is dat het heel sporadisch compleet bevriest en dan ben je dood/bijna dood als ik weer verder mag, en ik had een keer een server error een heel eind in een main quest en toen moest ik dat hele stuk weer opnieuw doen want je kan niet verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hij loopt nog steeds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:46
Ja was ik ook wel verrast over :D

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik denk dat het klaar is, ik kan niet meer teleporten naar towns en niet meer in dungeons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Het is gedaan idd, toch een half uurtje extra gekregen! ik had het eerst niet door en heb een bug gerapporteerd, omdat Leave Dungeon niet meer werkte :p

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gunghir
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-07-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d0I6TuRpV6CTRhHi7itA9dTMWQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QfXzQpV8otmP8WHQ9xq1KtSl.jpg?f=fotoalbum_large

gesloopt

de game is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gunghir
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 20-07-2024
ook gedaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apsie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 12:22
Pics or it didn't happen! _/-\o_ :*)

Apsie's profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:07
Zo kinderen naar bed.....tijd om nog ff........oh nu dus afgelopen? ;w

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:35

Mauz1978

Console War Veteran

Nou heb ik echt geen zin in een ander spel :(…

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mauz1978 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:11:
Nou heb ik echt geen zin in een ander spel :(…
Dit dus exact! ik weet gewoon niet wat ik wil spelen. Heb al 3 verschillende games gestart en na 10 min afgesloten :p toen D4 video's gaan kijken hahhah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueFoxOne
  • Laatst online: 20-09 07:20
Ìn D3 kon de Barbarian met hamers gooien wat ik wel handig vond maar in D4 ben ik die nog niet tegen gekomen. Dit zit er zeker niet in?

Xbox C#, .NET, Vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Laatst online: 20-09 10:37
Barbarian heeft volgens mij geen ranged, echt zwaar underpowered in de beta van de 3 classes. Mijn sorceress met double Hydra op lvl 25 was weer zwaar OPed... Iedere Boss smolt letterlijk in seconden weg. Zit weinig balans in en ik verwacht tijdens launch daar niet veel verschil in te vinden.

Voor de rest zag het er erg mooi uit. Speelde ook lekker maar ook ontzettend veel Stuttering doordat GPU load op random momenten van 90+ naar 30 en weer omhoog schoot. Ook medium textures verhielpen dat niet helemaal.

Al met al geen spijt van mijn pre-order. Volgende beta eens Druid en Necro uitproberen :)

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:30

nFo

wanneer kan je de open beta downloaden ? staat wel in store, maar nog niet beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:22
nFo schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:52:
[...]

wanneer kan je de open beta downloaden ? staat wel in store, maar nog niet beschikbaar.
De beta afgelopen weekend was vanaf woensdag te pre-loaden. Ik gok dat het komende week ongeveer hetzelfde zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vortigen
nFo schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:52:
[...]

Vanaf woensdag 17.00 onze tijd.
Mocht je de Early Access beta al hebben dan hoef je niet nog een keer te downloaden. Hooguit een update denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tr!gger schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:50:
Barbarian heeft volgens mij geen ranged, echt zwaar underpowered in de beta van de 3 classes. Mijn sorceress met double Hydra op lvl 25 was weer zwaar OPed... Iedere Boss smolt letterlijk in seconden weg. Zit weinig balans in en ik verwacht tijdens launch daar niet veel verschil in te vinden.

Voor de rest zag het er erg mooi uit. Speelde ook lekker maar ook ontzettend veel Stuttering doordat GPU load op random momenten van 90+ naar 30 en weer omhoog schoot. Ook medium textures verhielpen dat niet helemaal.

Al met al geen spijt van mijn pre-order. Volgende beta eens Druid en Necro uitproberen :)
Ja het blijft alleen zo dat zo'n beta niet representatief is. want als ik de gasten moet geloven die D4 al langer spelen in closed beta's is het op hoger level juist vaak andersom. daar performde de barbarian heel sterk tegenover rogue bijv. Maar goed alles is nog subjected to change tot de release natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurrowedLurker
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-08 16:08
De beta was echt super vermakelijk en ik heb nu al zin in meer.

Ik hoop wel dat de echte game meer customization krijgt wat betreft de UI. D4 heeft wel heel veel ‘rommel’ op het scherm. In couch co-op heb je uiteraard de dubbele UI onderaan voor beide spelers, maar ook de dubbele quest logs aan de zijkant en de bovenaan ook nog dubbel de health van de enemy die momenteel door de speler getarget is. Je hebt maar een vrij klein deel van het scherm dat ‘schoon’ is.

Dat voelde wel een beetje Koreaanse f2p-mmo-achting aan. De overload aan informatie over alles.

Ik speelde vanavond weer even D3 en het valt wel op dat de UI aanzienlijk meer minimalistisch is. De character UI met je skills enz is ongeveer half zo groot, en ook de tekst van de quests is veel compacter en kleiner opgezet. Eigenlijk de hele UI is denk ik een goede 40-50% compacter. De game ziet er echt aanzienlijk netter en overzichtelijker uit.

Ik vond het echt raar dat je in D4 de quest log niet kon verbergen of inklappen, en dat je die health bars bovenaan het scherm ook niet weg kon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

BurrowedLurker schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 00:26:
De beta was echt super vermakelijk en ik heb nu al zin in meer.

Ik hoop wel dat de echte game meer customization krijgt wat betreft de UI. D4 heeft wel heel veel ‘rommel’ op het scherm. In couch co-op heb je uiteraard de dubbele UI onderaan voor beide spelers, maar ook de dubbele quest logs aan de zijkant en de bovenaan ook nog dubbel de health van de enemy die momenteel door de speler getarget is. Je hebt maar een vrij klein deel van het scherm dat ‘schoon’ is.

Dat voelde wel een beetje Koreaanse f2p-mmo-achting aan. De overload aan informatie over alles.

Ik speelde vanavond weer even D3 en het valt wel op dat de UI aanzienlijk meer minimalistisch is. De character UI met je skills enz is ongeveer half zo groot, en ook de tekst van de quests is veel compacter en kleiner opgezet. Eigenlijk de hele UI is denk ik een goede 40-50% compacter. De game ziet er echt aanzienlijk netter en overzichtelijker uit.

Ik vond het echt raar dat je in D4 de quest log niet kon verbergen of inklappen, en dat je die health bars bovenaan het scherm ook niet weg kon halen.
Ik heb in het begin gelijk heel veel uitgezet en had bijvoorbeeld niet dubbele health die zichtbaar was en ik had damage numbers ook gelijk uitgezet.

Voor de rest 100% gelijk, ik wil wel meer controle over de UI, in games als Diablo is het best belangrijk dat je altijd je overzicht bewaard en de ene wilt meer informatie van de ander, voor mij leid veel text en dergelijke alleen maar af.

Het liefst wil ik dat je bijvoorbeeld op alt drukt (wat voor mij nu items zichtbaar maakt) dat je map en objective markers ook tijdelijk in beeld komen en voor de rest niet, de map gebruik ik namelijk amper. Of breng gewoon de tab map overlay terug :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vagax schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 00:42:
[...]

Ik heb in het begin gelijk heel veel uitgezet en had bijvoorbeeld niet dubbele health die zichtbaar was en ik had damage numbers ook gelijk uitgezet.

Voor de rest 100% gelijk, ik wil wel meer controle over de UI, in games als Diablo is het best belangrijk dat je altijd je overzicht bewaard en de ene wilt meer informatie van de ander, voor mij leid veel text en dergelijke alleen maar af.

Het liefst wil ik dat je bijvoorbeeld op alt drukt (wat voor mij nu items zichtbaar maakt) dat je map en objective markers ook tijdelijk in beeld komen en voor de rest niet, de map gebruik ik namelijk amper. Of breng gewoon de tab map overlay terug :)
Ja dat die tab overlay er uit is is wel heel vreemd. dat is juist fijn in die ARPG's . in PoE speel ik zelfs bijna altijd met dat ding open op lage opacity

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Msi92
Ik kan niet wachten op Necro :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mqijOe-zTTLW-lkZzeQY7N5U46E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7EI3AtX8S2tZmAorYx9YnHIg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 20:20
Ricmaniac schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:45:
[...]

Ja het blijft alleen zo dat zo'n beta niet representatief is. want als ik de gasten moet geloven die D4 al langer spelen in closed beta's is het op hoger level juist vaak andersom. daar performde de barbarian heel sterk tegenover rogue bijv. Maar goed alles is nog subjected to change tot de release natuurlijk
Sowieso zoals altijd zijn dit soort zaken toch ergens een beetje een flavor of the month kwestie. Balancing blijft altijd gewoon lastig, want zodra het ene wordt 'gefixed', vind men toch al snel wel weer iets anders. Voor de gemiddelde speler vraag ik mij af hoe relevant het uiteindelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexsdam
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik begin er niet aan aangezien ik tot 23 juni op vakantie ben haha.
Maar kijk er wel naar uit!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die echt weet waar hij het over heeft:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

is nu beta af gelopen ? moest nog 1.5 lvl voor die achiev te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:56
Motaro schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:45:
is nu beta af gelopen ? moest nog 1.5 lvl voor die achiev te halen :(
Komend weekend kan je weer verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Hoop geleerd over de gamemechanics!
Thanks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Msi92
Heb even de subreddit erbij gepakt, o o o men weet echt niet wij Krip is lol :+
https://www.reddit.com/r/...ans_thoughts_on_diablo_4/
I have no clue who this guy is and why his opinion should have an effect on how much I enjoy the game or not... in short, stop making random no ones famous

[ Voor 16% gewijzigd door Msi92 op 21-03-2023 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Msi92 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:52:
[...]

I have no clue who this guy is and why his opinion should have an effect on how much I enjoy the game or not... in short, stop making random no ones famous
oh wow.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk een kind dat zijn laatste geld in de pre-order heeft gestopt. Een "random no one" haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 09:52
Ik snap het commentaat van KRIPP en ik denk dat het zeker valide is, maar:

- diablo 2 zonder LOD was ook niet super.
- diablo 3 zonder ROS was ook niet super.
- starcraft 2 werd ook alleen maar beter met de expansions.

Dus naar mijn mening word de game pas echt goed na de eerste expansion

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:31
Goeie reden om niet gelijk 70 euro erin te flikkeren. :)

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

hellfighter87 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:55:

Zeker waar, alle games waren zonder expansion zeker vermakelijk, maar ze werden pas echt goed na de expansions.

Hoe dan ook, ik kijk erg uit naar deze game, enige wat ik minder vind zijn de vaste tijden van worldbosses.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom "maar"?
Dat zegt hij toch ook dat, mocht de huidige beta vergelijkbaar zijn met de full release versie, de game nog een tijd nodig heeft om een top game te worden. Zoals met je voorbeelden. :)

Het is uiteraard allemaal een beoordeling op basis van de huidige beta maar altijd interessant om KRIPP zijn mening te horen.

Ik kijk uit naar mijn eerste ervaring met D4 aankomend weekend.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2023 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro

Motaro

Bazziek schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:46:
[...]

Komend weekend kan je weer verder.
mooi hoop dik weekend minde werk heb en zondag eerder thuis ben

door raar error kon ik gisteravond net niet laats paar level halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56
Msi92 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:52:
[...]

Random no ones vond ik wat overtrokken, maar ik snap ergens z'n punt wel.

Vraag een veteran (Krip was volgens mij uit Exodus?) WoW speler of WoW een goeie game is, dan krijg je het antwoord dat het zo is. Vraag een veteran <insert andere game> dezelfde vraag, krijg je een compleet ander antwoord, beetje Wij van WC Eend niveau.

Goed, conclusies trekken uit een beta met een lvl cap zonder precies de huidige state te weten is wat moeilijk (wel grappig hoe mensen nu nonstop opzoek zijn naar exploits etc - vond die widescreen grappig), maar bepaalde richtingen die de game heeft gekozen verwacht ik tussen nu en release echt niet meer op de schop te gaan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:51

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

SinergyX schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:48:
[...]

Vraag een veteran (Krip was volgens mij uit Exodus?) WoW speler of WoW een goeie game is, dan krijg je het antwoord dat het zo is. Vraag een veteran <insert andere game> dezelfde vraag, krijg je een compleet ander antwoord, beetje Wij van WC Eend niveau.
Een veteraan van dit kaliber (en er zijn er nog wel meer) mag je best wat credit geven op het begrijpen van het grotere plaatje als het aankomt op games/gaming c.q. goede games/mechanics/designs. Een veteraan zal namelijk ook (grote) minpunten oplepelen van 'zijn' game, 'zijn' game zal namelijk nooit perfect zijn. Deze mensen zijn prima in staat om een genuanceerd verhaal te vertellen. Dat bewijst dit filmpje ook.

Dat Blizzard vooral berucht is om het volstrekt negeren van feedback uit playerbase, is een tweede.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morocius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-07 12:28
Misschien nog te vroeg om er iets over te zeggen, maar combat is echt een snooze fest in de beta Ik hoop echt dat er wat meer diepgang in komt.

De dungeons/huizen zijn copy/paste.

De UI en zeker het gemis van een map overlay, is nogal zwak.

Continue kleine stacks goud die je “moet” oppakken, dat was in D3 toch al uitgefaseerd.

Ik ben er nog niet weg van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Derr_Hans
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:51:
[...]

Dat was een van de dingen die MrLlamaSC ook noemde. Hoop dat ze dit nog gaan aanpakken, want als het inderdaad elke keer hetzelfde is dan doet dat mij erg aan Mass Effect 1 denken met de extra missies die je had.
Herspeelbaarheid gaat een stuk naar beneden als alles generiek is. Ze mogen anders best eens een keer een kijkje namen op roguelikedev op reddit als ze willen weten hoe ze een goede dungeon moeten genereren.
Ja het voelt het zelfde aan, maar is D3 (greater)rifts niet het zelfde maar dan elk level een andere tileset beetje zoals elke dunegon in D4 een andere tile set is.?

Diablo zit vool met repetitive dungeon of area's, D2 ook of dacht je dat het niet ging vervelen de zoveelste pit run die het zelfde er uit ziet met de zelfde mobs.

Enigste vervelende aan D4 dungeons is de back tracking nadat je zo'n kubus pak en terug moet lopen om op die stands te zetten. Daar mogen ze wel een soort van portal open laten gaan of ons op de pillar op de map laten klikken voor een "fast travel" optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56
Klauwhamer schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:00:
[...]

Een veteraan van dit kaliber (en er zijn er nog wel meer) mag je best wat credit geven op het begrijpen van het grotere plaatje als het aankomt op games/gaming c.q. goede games/mechanics/designs. Een veteraan zal namelijk ook (grote) minpunten oplepelen van 'zijn' game, 'zijn' game zal namelijk nooit perfect zijn. Deze mensen zijn prima in staat om een genuanceerd verhaal te vertellen. Dat bewijst dit filmpje ook.

Dat Blizzard vooral berucht is om het volstrekt negeren van feedback uit playerbase, is een tweede.
Ik twijfel absoluut niet aan zijn expertise, maar als jouw 'content' afhankelijk is van de game die jij hoogswaarschijnlijk ga spelen (en dat zal weer vechten worden voor views/hits), blijft er simpel een bias bestaan dan iemand die geen enkele consequentie heeft uit het wel/niet te gaan spelen van de game. Je kan prima kritische punten aanhalen, kan je vervolgens prima compenseren door de (in jouw ogen) pluspunten.

Ik kijk anders naar de game, ging mij meer om het punt dat die reddit user maakte. (zijn recente videos zijn voornamelijk heartstone met 40-50k views, hij zal wat in 'vergetenheid' zijn gevallen hier en daar :P).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

SinergyX schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:27:
[...]

Ik twijfel absoluut niet aan zijn expertise, maar als jouw 'content' afhankelijk is van de game die jij hoogswaarschijnlijk ga spelen (en dat zal weer vechten worden voor views/hits), blijft er simpel een bias bestaan dan iemand die geen enkele consequentie heeft uit het wel/niet te gaan spelen van de game. Je kan prima kritische punten aanhalen, kan je vervolgens prima compenseren door de (in jouw ogen) pluspunten.

Ik kijk anders naar de game, ging mij meer om het punt dat die reddit user maakte. (zijn recente videos zijn voornamelijk heartstone met 40-50k views, hij zal wat in 'vergetenheid' zijn gevallen hier en daar :P).
Iedereen heeft altijd een bias op één of meerdere gebieden. In specifiek dit geval (en alle knowledgable gamers) is het echt irrelevant. Kripp is daar weer een voorbeeld van; Hearthstone is zijn bread & butter de laatste jaren. Had hij content gemaakt voor de views (c.q. bias voor content, waar jij op stuurt) had hij andere titels gekozen die veel beter scoren.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Heb je de strongholds al geprobeerd?
De boss vd stronghold kreeg ik echt niet down in m'n eentje. Werd non stop geoneshot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Laatst online: 20:20
Klauwhamer schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:00:
[...]

Mag natuurlijk prima zijn. Maar blijf wel realistisch. Met nog geen 1 miljoen subs op YouTube is dit natuurlijk slechts 1 uit de vele game related streamers welk een platform als YouTube rijk is. En is en blijft iemand als dit relatief gezien, toch in zekere zin een nobody.

Maakt de inhoud van zijn content niet minder goed. Maar echt bijzonder is het natuurlijk niet dat lang niet iedereen bekend is met de beste man.

Hetgeen op gaat voor veel games, ook buiten het portfolio van Blizzard. Niet iedereen houdt hier van. Persoonlijk kan ik het wel waarderen. Long term support om een goed product, middels diverse expansion packs or DLC expansions tot een top product te doen veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax

Vagax

Hehe

Als ik door previews en impressies lees dan ziet het er over het algemeen best positief uit. Ik heb weinig met Asmongold maar weet wij dat hij normaal vrij critisch is en vrij weinig echt boeit maar toch gaf hij de beta ervaring een 8.5 als die een cijfer moest geven.

Ach maak er van wat je wilt, het gaat er voor mij om dat ik nu de game dus echt hebt gespeeld en mijn eigen ordeel al een beetje uit kan halen en dat is dat het straks heel vet gaat worden als straks de game uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klauwhamer

Klauwhamer

psychodude schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:14:
[...]

Mag natuurlijk prima zijn. Maar blijf wel realistisch. Met nog geen 1 miljoen subs op YouTube is dit natuurlijk slechts 1 uit de vele game related streamers welk een platform als YouTube rijk is. En is en blijft iemand als dit relatief gezien, toch in zekere zin een nobody.
Wat precies vind je dan niet realistisch in wat ik zeg? Er zijn high profile streamers met invloed op de massa-- velen groot genoeg om zelfs onafhankelijk te kunnen zijn als het gaat om content/views. En in tegenstelling tot de meeste social media influencers zijn dit neckbeards met kennis en kunde. Kripparian is daar één van. Softwarehuizen houden deze gasten (aantoonbaar) in de gaten, zelfs Blizzard.
psychodude schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:14:Maakt de inhoud van zijn content niet minder goed. Maar echt bijzonder is het natuurlijk niet dat lang niet iedereen bekend is met de beste man.
Ik stel ook niet dat dat bijzonder is.

Pagina: 1 ... 15 ... 213 Laatste