Nou denk dat dit hem was voor mij. Rogue lvl 25, Sorceress lvl 25 en een Barb van level 10.
Vrij goede indruk kunnen krijgen van de game so far, grappige is dat bijna elk pluspunt ook een tegenhangend minpunt heeft:
+ Prachtige open wereld, genoeg te zien en te doen.
+ Steden/kampen voelen volwaardig aan, groot en "op schaal" zeg maar.
+ Heel veel opties voor builds.
+ Grafisch heel mooi, ik hou van de realistische donkere stijl van D2 en niet die vage over the top stijl van D3.
+ Veel bossfights met veel verschillende mechanics.
+ Unieke class mechanics met specializations etc.
+ Uitdagend maar niet te makkelijk.
+ Strongholds zijn cool.
+ Voelt als Diablo, maar nét anders. Precies wat de serie nodig heeft.
+ World boss was echt een gaaf gevecht. Voelde "groots" aan ipv een boss die in 10 seconden neer is.
+ Game is goed stabiel, afgezien van initieel wat verbindingsissues wat wel te verwachten was.
Minpunten:
- Grote wereld maar onderverdeeld in losse "online" zones. Ik heb daardoor tig keren rubber banding gehad, en kon soms simpelweg niet verder lopen zonder 3-4 schermen terug te lopen.
- Steden zijn groter dus ook alle vendors etc zijn verder weg. Stukje minder efficient om "even naar town" te gaan zeg maar.
- Grote skilltrees waar veel skills vrij nutteloos lijken. Ik weet niet hoeveel skill je hebt op max level + alle quests etc., maar bijv. van die passives waar je 1-2-3% voor iets erbij krijgt voelen "duur" aan t.o.v. andere skills. Moet op max level duidelijk worden wat de impact is van die passives, maar het voelt zeker nu zeer nutteloos.
- Bossfights wisselen enorm van niveau, sommigen waren doodsimpel, anderen nagenoeg onmogelijk. Ligt ook aan de class lijkt.
- Onbalans klassen lijkt het. Sorceress zéér sterk, Rogue (Marksman) vond ik tegenvallen. Barbarian nog niet genoeg gespeeld maar lijkt een beetje in het midden.
- Héééél veel items/parts/collectables. Er is een hele waslijst aan materials die allemaal weer ergens anders voor dienen. Maar craften van items zit er bijv. dan weer niet in, enkel upgraden

Wel cool is dat je van een rare een legendary kan maken.
- Héél veel dungeons hebben exact dezelfde designs, met enkel andere skins. Bijv. de ene keer een ijssetting, dan is het met gore/bloed, dan is het moderne archtectuur of een kerker. Allemaal dezelfde layouts en hoe het aan elkaar geplakt is. Vond dat in D3 ook al jammer maar daar viel het wat minder op bij mij.
- Transmogs laden de helft van de tijd niet in, en ook daar diverse items die "low quality" textures hadden terwijl de rest wel OK was.
- Veel nieuwe "Stats" wat in het begin wel overweldigend kan zijn en ook niet duidelijk is waardoor je ze kunt krijgen. Bijv. Beserking hangt aan een level 30 skill, maar krijg je al eerder op items. Ook stats als Lucky Hit, Barrier etc. worden niet goed uitgelegd ingame.
Maar overall: Ik ben blij dat ik vrij heb genomen begin juni

Pre-order en collector's box blijven 1000% staan