Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:57
Moet zeggen dat ik het wel jammer vind dat bepaalde mechanics zoals massacre e.d. er niet meer lijken te zijn. Dat was toch altijd wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vagax
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Vagax

Hehe

Dennism schreef op zondag 19 maart 2023 @ 11:56:
Moet zeggen dat ik het wel jammer vind dat bepaalde mechanics zoals massacre e.d. er niet meer lijken te zijn. Dat was toch altijd wel grappig.
Dat miste ik inderdaad ook. In Diablo 3 vond ik het altijd wel leuk dat je een XP bonus kreeg bij het omleggen van zo veel mogelijk vijanden achter elkaar en de speed boost die je kreeg als je meubels kapot maakte :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:10

OMD

Ik mis ook wel een beetje health regen. Zeker omdat ze bij de sorc de mechanic hebben ingebouwd dat je health boven de 80% moet zitten voor bepaalde skills. Het is een beetje frustie als je niet ziet hoeveel procent je health is maar heb al diverse keren gehad dat het zeg maar 79% was en de skill dus niet helemaal werkte. Je moet dan eigenlijk voor die 1% een potion opgeven.

[ Voor 7% gewijzigd door OMD op 19-03-2023 12:03 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
justifire schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:25:
[...]

Speelt gewoon zoveel fijner met controller dan met m/kb :Y
Net geprobeerd, ik vind het verschrikkelijk :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
justifire schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:25:
[...]

Speelt gewoon zoveel fijner met controller dan met m/kb :Y
ligt ook aan de class lijkt mij, barbarian zal vast prima zijn maar bijv sorcerer lijkt me minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pronkje
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-05 12:32
Vagax schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:02:
[...]

Dat miste ik inderdaad ook. In Diablo 3 vond ik het altijd wel leuk dat je een XP bonus kreeg bij het omleggen van zo veel mogelijk vijanden achter elkaar en de speed boost die je kreeg als je meubels kapot maakte :P
Misschien doen ze dat omdat het dan wel makkelijker wordt altans dat vond ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:27
Lvl 16 en nog niet 1 legendary gezien... heb ik pech of...? tot nu toe bevalt de sorc me wel heel goed , trouwens. en het spel sowieso.

Ik vond wel een geel item die +1 op alle mastery skills gaf. dat was wel ff lekker.

[ Voor 24% gewijzigd door Visgek82 op 19-03-2023 12:32 ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crytex
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-05 15:06
Man positief over de beta, speelt lekker man!
Dat Juni maar er vlug is 😀.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-05 19:48
Hoop wel dat wizards meer mana krijgen, ben het wel zat om na 3 casts te moeten rennen :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-05 18:09

Mad-Matt

TheDoctor#2181

iaxe393 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:55:
Hoop wel dat wizards meer mana krijgen, ben het wel zat om na 3 casts te moeten rennen :'(
Ja, dat is wel irritant zeg.

Als je een dungeon klaar hebt, dan moet je het hele eind weer terug lopen. Er is geen teleport zoals in D3 of wel?

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jbk23
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:57
Mad-Matt schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:16:
[...]

Als je een dungeon klaar hebt, dan moet je het hele eind weer terug lopen. Er is geen teleport zoals in D3 of wel?
jawel, als je op de map op de dungen exit klikt teleport je naar de uitgang volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Jbk23 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:20:
[...]

jawel, als je op de map op de dungen exit klikt teleport je naar de uitgang volgens mij.
oh top. zo ff proberen.

Ander dingetje wat erg wennen is dat er gear dropt die beneden je eigen level is, vanuit het verleden gewend dat alles jouw level is, maar nu niet. (ben geen MMORPG speler, dus geen idee of dit daar normaal is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iaxe393
Mad-Matt schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:16:
[...]

Je kan ook op je emote ding drukken en dan op exit dungeon (op de pc is dat E)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diversity
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-05 22:47
Level 25 rogue behaald met allemaal leuke items, voor nu stop ik er maar mee. genoeg gezien dat het spel in ieder geval meer dan bevalt :). Heel misschien volgende week nog even de druid proberen hehe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
een stukje in het clipje bij 18 seconden:

Dit moeten ze nog wel aanpassen voor de launch in juni :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Diversity schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:36:
Level 25 rogue behaald met allemaal leuke items, voor nu stop ik er maar mee. genoeg gezien dat het spel in ieder geval meer dan bevalt :). Heel misschien volgende week nog even de druid proberen hehe.
mijn main wordt waarschijnlijk necro of druid, dus volgende week beide goed testen en kijken welke het wordt met launch :)
ben nu lvl 21 met sorcerer, geen urge om verder te spelen op sorcerer
vandaag ga ik nog even barbarian proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-05 08:43
Wat ik jammer vind is dat de developers aangaven dat mensen veel yellow items zouden gebruiken.
Maar ik zag al op dag 1 van de beta mensen met meerdere legendaries op deze lage level.

Laat staan straks op max lvl.

1 world boss = 4\5 legendaries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Atsiz schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:46:
Wat ik jammer vind is dat de developers aangaven dat mensen veel yellow items zouden gebruiken.
Maar ik zag al op dag 1 van de beta mensen met meerdere legendaries op deze lage level.

Laat staan straks op max lvl.

1 world boss = 4\5 legendaries
Volgens mij zijn in de betas van Blizzard de legendary drop kansen altijd x20 ofzo, veel meer dan in retail in ieder geval :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:30
rogue ( bow ) was wel leuk maar niet echt mijn dingetje ( Dh was ook nooit echt mijn ding) barb ook niet echt
ben nu bezig met een barb , en die auto item switch per skill is echt wel cool.
Bij barb switch je bijna automatisch (in die zin gewoon generator met dual wield bvb en dan natuurlijk WW met de polearm ) nog een war cry + leap en had toch wel een leuke gameplay

terwijl ik bij mijn rogue feitelijk full bow skill set geweest ben. Misschien was ik daar mis , maar de barb maakt mij enkel nog meer nieuwsgierig naar de druid van volgende week.

[ Voor 14% gewijzigd door blahenazo op 19-03-2023 13:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vagax
  • Nu online

Vagax

Hehe

Kol Nedra schreef op zondag 19 maart 2023 @ 13:39:
een stukje in het clipje bij 18 seconden:
[YouTube: Surely Diablo 4 will be ready for launch..]

Dit moeten ze nog wel aanpassen voor de launch in juni :)
Ik snap dat dit gefixt moet worden maar het filmpje doet alsof de hele game een compleet zooitje is.

Net trouwens ook nog een nieuws artikel gezien dat mensen geplaagd zijn met lange wachttijden en servers die er continu uit knallen, ik heb daar nog geen enkel last van gehad tot zo ver (ik was er ook niet bij vrijdag toen net de servers live gingen)

In ieder geval, wetend dat mijn character weer gedelete wordt na de beta probeer ik nog level 25 aan te tikken en daarna stop ik er denk wel mee. Ik ben overtuigd dat het heel vet gaat worden als de hele wereld open gaat en laat me niet verder spoilen :>
Misschien even kort met de Necro en Druid class spelen volgende week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Wat is nu de beste manier om legendaries te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19:04
Barbarian op level 21 en Act 1 is klaar. Meteen begonnen met een Sorcerer (heeft normaal altijd mn voorkeur)en nu level 12 maar ik vind dat toch niet zo tof als mn Barb. Heb gekozen voor het elektrische gebeuren maar enige wat je hoeft te doen is chain lightning afschieten en alles valt direct dood neer. Misschien moet ik dan voor fire of ice gaan? Iemand een suggestie? Speel wel op de makkelijkste mode omdat ik de classes wil testen maar valt me op hoeveel sneller alles dood gaat dan met Barb.

Tot nu toe blijf ik neigen naar Barbarian op release, misschien dat volgende week de andere classes me overtuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 18:35
Daan0s schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:43:
Barbarian op level 21 en Act 1 is klaar. Meteen begonnen met een Sorcerer (heeft normaal altijd mn voorkeur)en nu level 12 maar ik vind dat toch niet zo tof als mn Barb. Heb gekozen voor het elektrische gebeuren maar enige wat je hoeft te doen is chain lightning afschieten en alles valt direct dood neer. Misschien moet ik dan voor fire of ice gaan? Iemand een suggestie? Speel wel op de makkelijkste mode omdat ik de classes wil testen maar valt me op hoeveel sneller alles dood gaat dan met Barb.

Tot nu toe blijf ik neigen naar Barbarian op release, misschien dat volgende week de andere classes me overtuigen.
Ik ben begonnen op de veteran mode, daar een sorc gespeeld maar alles neer knallen viel wel mee.
Sterker nog totdat ik mijn eerste legendary vond (en daarmee mijn build aangepast heb) voelde ik mij eerder under powerd dan over powerd. Eerste legenday gevonden en build aangepast en toen ging alles best goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:53
Mad-Matt schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:39:
Pray to the RNG gods! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-05 22:22
Vagax schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:15:
[...]

Ik snap dat dit gefixt moet worden maar het filmpje doet alsof de hele game een compleet zooitje is.

Net trouwens ook nog een nieuws artikel gezien dat mensen geplaagd zijn met lange wachttijden en servers die er continu uit knallen, ik heb daar nog geen enkel last van gehad tot zo ver (ik was er ook niet bij vrijdag toen net de servers live gingen)
Eerder had ik het al gepost, maar dit laatste gebeurd natuurlijk gewoon indien Blizzard hun zaken niet op orde heeft. Niet alleen gaming sites, maar ook scores als metacritic e.d. zullen gevuld worden met zeer negatief gestemde reviews indien het spel niet gewoon speelbaar is.

En naar mijn mening, ergens ook gewoon volkomen terecht. Blizzard is geen indie developer. Het is ook niet zo dat dit hun eerste live service game is. Ze hebben meer dan 20 jaar ervaring op dit gebied. Iemand die 70 - 100 Euro neerlegt voor hun product, zou gewoon moeten mogen verwachten om tijdens launch gewoon in te kunnen loggen zonder in een wachtrij gezet te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 10:19

SideShow

Administrator

Ik hoop dat dit niet de echte droprate is? Helft loopt al full legendary rond te huppelen :o
De periode in het spel waar je echt blij bent met een geel item ... heb ik zelfs nooit meegemaakt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:19
SideShow schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:26:
Ik hoop dat dit niet de echte droprate is? Helft loopt al full legendary rond te huppelen :o
De periode in het spel waar je echt blij bent met een geel item ... heb ik zelfs nooit meegemaakt???
Is net diablo 3 toch ook zo dat je heel makkelijk legendarische krijgt

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blahenazo
barb is echt wel leuk

double swing, war cry , leap , death blow , frenzy en WW .
speelt zo lekker weg, iedere skill heeft zo zijn kenmerk waardoor je heel de tijd zit aanpassen aan de gevechten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
Stylze schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:35:
[...]

Legendary zegt dan ook eigenlijk allemaal niet zo veel. Dit speelt natuurlijk al langer, zowel binnen Diablo als in veel games in bredere zin welk werken met soortgelijke gear tiers. Het is gewoon een random kleur, zegt iets over eventuele te verwachten droprate verhouding. Maar buiten dat om, is het meeste ook gewoon trash. De kleur zegt weinig over de daadwerkelijke waarde van een item is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fzVr3Kw_xQVECrzaDHJM-pSH5sY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZMMXvYZlvr0FZEKpKK0y1FUq.png?f=fotoalbum_large

Ook maar voor pc gehaald, want cross progression.

Jammer dat de download zóóó langzaam gaat. :')

[ Voor 20% gewijzigd door Yonix op 19-03-2023 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
SideShow schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:26:
Droprate zal best omhoog geschroefd zijn voor de beta zodat niet het halve internet loopt te klagen over de extreme grind :+
Daarnaast schijnt er ook nog een class boven legendary te zijn (set-pieces ?) waarvan de drops in de beta uitgeschakelt zijn.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freyaldo
  • Laatst online: 21-05 17:32
28/35 sidequest gevonden, die laatste 7 zullen wel "random"drops/finds zijn, die iets te makkelijk te missen zijn....(zelfde met die altaren)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
psychodude schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:51:
[...]

Eerder had ik het al gepost, maar dit laatste gebeurd natuurlijk gewoon indien Blizzard hun zaken niet op orde heeft. Niet alleen gaming sites, maar ook scores als metacritic e.d. zullen gevuld worden met zeer negatief gestemde reviews indien het spel niet gewoon speelbaar is.

En naar mijn mening, ergens ook gewoon volkomen terecht. Blizzard is geen indie developer. Het is ook niet zo dat dit hun eerste live service game is. Ze hebben meer dan 20 jaar ervaring op dit gebied. Iemand die 70 - 100 Euro neerlegt voor hun product, zou gewoon moeten mogen verwachten om tijdens launch gewoon in te kunnen loggen zonder in een wachtrij gezet te worden.
Toch zijn zaken als dat lastig, je planned immers nooit je infrastructuur op piek belasting, dus die eerste piek op het launch moment zal altijd lastig worden. Toch verwacht ik dat het wel meevalt over het algemeen, ik kan over OW en OW2 niet meepraten, want ik heb ze niet. Maar kijkende naar de Blizzard games die ik wel heb, hebben ze eigenlijk sinds Diablo 3 geen echt slechte launch gehad met voortdurende inlog problemen.

Wat niet betekend dat alle launches volledig feilloos waren, immers waren er altijd wel wat queue's op het launch moment (waardoor ik deze vaak skip, neem bijv. WoW, launched vaak op 00:00, ik check dan op 00:00, kan ik spelen, dan speel ik een uur paar uurtjes, ga slapen en ga de volgende ochtend wel knallen. Zijn er queues? Dan speel ik niet om 00:00 en start ik de volgende ochtend wel om een uurtje of 8 ofzo, kan je altijd zo inloggen en spelen.

Maar over het algemeen heeft Blizzard de launches stukken beter voor elkaar dan 10-15 jaar geleden, maar voor een game met de grootte als Diablo 4 zou moeten zijn, zou ik dat zeker niet als garantie zien voor een launch zonder issues. Ik vraag me af of zoiets wel mogelijk is, je verwacht bijvoorbeeld ook dat een Ticket Master met jaren ervaring wel eens concert of festival kaartjes zonder issues zou moeten kunnen verkopen, toch zorgt ook daar nog altijd de toeloop nog altijd voor DDOS achtige taferelen wanneer er niets populairs in de verkoop gaat, en dat zelfde effectie zie je bij grote game launches ook en niemand heb ik het idee lijkt er echt een oplossing voor te kunnen vinden, hoe groot de publisher ook is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Hoe gaan jullie het doen met launch. Begin je meteen met je favoriete classe of wacht je daarmee op season 1?
Vraag me af hoe dat gaat werken, lijkt me zonde om bijvoorbeeld vol voor barbarian te gaan en dan met season 1 opnieuw te beginnen.
Tenzij seizoenen heel anders gaan werken dan met D3.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 19-03-2023 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Yonix schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:08:
[Afbeelding]

Ook maar voor pc gehaald, want cross progression.

Jammer dat de download zóóó langzaam gaat. :')
Langzaam? Battle.net heeft normaliter een van de snelste sources :0
Als ik nu een download aanzet, trekt deze mijn verbinding (100/100 KPN glas) volledig vol, net als afgelopen vrijdag ook het geval was, ik merk dus in ieder geval geen issues op dit moment met installaties op Battle.net.

Preloads gaan bij mij op Battle.net vaak een stuk vlotter dan bijvoorbeeld op Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Dennism schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:24:
[...]

Langzaam? Battle.net heeft normaliter een van de snelste sources :0
Als ik nu een download aanzet, trekt deze mijn verbinding (100/100 KPN glas) volledig vol, net als afgelopen vrijdag ook het geval was, ik merk dus in ieder geval geen issues op dit moment met installaties op Battle.net.

Preloads gaan bij mij op Battle.net vaak een stuk vlotter dan bijvoorbeeld op Steam.
En toch druppelt het hier met 11,78MB/s binnen op mijn glasvezelverbinding (1Gbps / 1Gbps).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Anoniem: 1486766 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:19:
Hoe gaan jullie het doen met launch. Begin je meteen met je favoriete classe of wacht je daarmee op season 1?
Vraag me af hoe dat gaat werken, lijkt me zonde om bijvoorbeeld vol voor barbarian te gaan en dan met season 1 opnieuw te beginnen.
Tenzij seizoenen heel anders gaan werken dan met D3.
Goede vraag inderdaad, als Seasons vergelijkbaar gaan werken als bij D3 ga ik denk ik de tijd tot S1 een beetje als oefening gebruiken, ook omdat respeccen schijnbaar stukken irritanter gaat zijn dan bij D3, wat ik echt jammer vind, ga ik dan denk maar in non-season verschillende builds bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-04 17:28
Anoniem: 1486766 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:19:
Ik speel Diablo eigenlijk exclusief als Barb/Warrior dus ik ga daar gewoon lekker mee aan de gang. Ik zie zelf in ieder geval niet de energie om iedere keer een nieuwe poppentje te maken iedere paar maanden.
Als in een uitbreiding/latere update nog een andere melee klasse komt dan probeer ik die mogelijk ook nog. Crusader was namelijk best wel tof. :)

Barb heeft nog echt de nodige tweaks nodig naar mijn idee. In full legendary draait het als een trein, maar dat is natuurlijk niet helemaal het level playing field waarop je de balance op maakt voor je game. Het idee is in ieder geval dat ranged er een stuk beter voor staat.

Barb moet het nu vooral van bleeds en cooldowns hebben. WW is gewoon echt heel zwak. Bash en Frenzy zijn gewoon heel matig. Double swing lijkt aardig, maar is minder als HotA. Iron Skin is eigenlijk overbodig op een gegeven moment omdat je die van je legendaries al krijgt. Death Blow is een leuk idee maar ik kreeg het niet echt werkend. De ultimates zijn wel echt heel goed naar mijn idee, maar daar kun je er straks maar 1 van kiezen gezien de beperkte (?) talent points.

[ Voor 39% gewijzigd door zzzzz op 19-03-2023 16:37 ]

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:46

Lapras

Ice beam

blahenazo schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:39:
barb is echt wel leuk

double swing, war cry , leap , death blow , frenzy en WW .
speelt zo lekker weg, iedere skill heeft zo zijn kenmerk waardoor je heel de tijd zit aanpassen aan de gevechten
Ik vind Barb erg clunky aanvoelen. Zeker two handed. Je krijgt fury veel te langzaam binnen en met een volle bar doe je 2-3 aanvallen. De rest zit op 15-20 sec cooldowns. Ongetwijfeld wordt dat beter met andere gear, maar die heb ik niet.

Enkel dual wield speelt redelijk weg, maar dan kan je beter een rogue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
In D3 speelde de barb ook erg langzaam low level

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Yonix schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:26:
[...]

En toch druppelt het hier met 11,78MB/s binnen op mijn glasvezelverbinding (1Gbps / 1Gbps).
Ik betaal voor 100/100, maar KPN heeft schijnbaar geen te harde limieten, want speedtests gaat vaak (ruim) over de 100/100 heen.

mijn 100/100 gaat dan vlotter dan jouw 1000/1000 wanneer ik even een download aanzet van een game die ik momenteel niet geïnstalleerd heb staan.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/q89W6fB.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-05 13:02
Ik durf te wedden dat de legendary drop rate behoorlijk opgeschroefd is voor de bèta. Dit is al meer dan D3, en ze hadden naar ik begreep al geroepen dat legendary drop rate juist mínder zou zijn in d4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennism schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:26:
[...]

Goede vraag inderdaad, als Seasons vergelijkbaar gaan werken als bij D3 ga ik denk ik de tijd tot S1 een beetje als oefening gebruiken, ook omdat respeccen schijnbaar stukken irritanter gaat zijn dan bij D3, wat ik echt jammer vind, ga ik dan denk maar in non-season verschillende builds bekijken.
Dat zou ik waarschijnlijk ook doen als het zo werkt. Beetje aan kloten en dan met season serieus aan de slag met een main classe/character.
Ik moet me er nog eens in verdiepen misschien zijn season niets anders dan battlepasses vullen voor cosmetics wat je op je huidige char kunt doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Visgek82
Yonix schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:26:
[...]

Net even geprobeerd, maar bij mij komt alles gewoon binnen op 113 MB/s . ligt dus niet aan Blizzard, maar ergens anders aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Visgek82 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:46:
[...]

Net even geprobeerd, maar bij mij komt alles gewoon binnen op 113 MB/s . ligt dus niet aan Blizzard, maar ergens anders aan.
Jij en @Dennism hebben gelijk, want na verder onderzoek bleek de internetadapter mijn verbinding te cappen op 100/100Mbps. Raar. 8)7

Anyhow, all is well again:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWb7-WeU_9MR-sjR8YXZb-t9GTM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qHif0k5AKUmxAHIYtu2AFeWn.png?f=user_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik ben voor dit weekend klaar, alleen sorcerer gespeeld.

Eerste bevindingen:

Plus:
- Super gafe sfeer in het spel
- Totaal andere opzet dan voorheen, is wennen, maar open world is zeer tof.
- Veel opties om je build te maken.

Min:
- Erg veel opties om je build te maken (voor een casual gamer als ik zal het flink puzzelen zijn)
- niet alle items die droppen zijn voor jouw level, ook erg veel lager (ook legendaries)
- Voelt als een Diablo game, maar voelt ook niet als een Diablo game. (Zo anders dan voorheen)

Al met al kijk ik uit naar het volgende weekend en naar de release. Ben benieuwd hoe de end-game eruit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:30

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Ik ben een 2e character begonnen, na de Rogue nu de Sorceress.

Man.. wat een raar verschil.. Met de Rogue heb ik het gevoel dat ik zwaar onderpresteer, zelfs simpele enemies moet ik vaak 4x raken.

Met de Sorceress (nu lvl 9) oneshot ik zowat alles.. :? Zelfs met de basic skill..

[ Voor 4% gewijzigd door Angeloonie op 19-03-2023 17:12 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Angeloonie schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:10:
Ik ben een 2e character begonnen, na de Rogue nu de Sorceress.

Man.. wat een raar verschil.. Met de Rogue heb ik het gevoel dat ik zwaar onderpresteer, zelfs simpele enemies moet ik vaak 4x raken.

Met de Sorceress (nu lvl 9) oneshot ik zowat alles.. :? Zelfs met de basic skill..
Mijn Sorcercess (lvl 23) is ook zwaar overpowered, chain lightning knalt overal doorheen. M'n rogue (lvl 18) is inmiddels ook wel aardig sterk, mobility is vooral bizar goed. M'n rogue is 0 keer doodgegaan nog.

Ik hoop wel dat de moeilijkheidsgraad flink omhoog kan, want het spel is veel te makkelijk en casual momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
stin00 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:22:
[...]

Mijn Sorcercess (lvl 23) is ook zwaar overpowered, chain lightning knalt overal doorheen. M'n rogue (lvl 18) is inmiddels ook wel aardig sterk, mobility is vooral bizar goed. M'n rogue is 0 keer doodgegaan nog.

Ik hoop wel dat de moeilijkheidsgraad flink omhoog kan, want het spel is veel te makkelijk en casual momenteel.
Je speelt wel op de 2e moeilijkheidsgraad? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mad-Matt schreef op zondag 19 maart 2023 @ 16:58:
Ik ben voor dit weekend klaar, alleen sorcerer gespeeld.

Eerste bevindingen:

Plus:
- Super gafe sfeer in het spel
- Totaal andere opzet dan voorheen, is wennen, maar open world is zeer tof.
- Veel opties om je build te maken.

Min:
- Erg veel opties om je build te maken (voor een casual gamer als ik zal het flink puzzelen zijn)
- niet alle items die droppen zijn voor jouw level, ook erg veel lager (ook legendaries)
- Voelt als een Diablo game, maar voelt ook niet als een Diablo game. (Zo anders dan voorheen)

Al met al kijk ik uit naar het volgende weekend en naar de release. Ben benieuwd hoe de end-game eruit ziet.
Ik vind zelfs je minpunten goed klinken. Een build pluk je toch van internet. Mooie drops voor een alt is leuk imo. En je laatste punt dat het wel en geen Diablo is heeft de game nodig.

Krijg nu toch echt wel zin in de open beta. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Anoniem: 1486766 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:30:
[...]

Ik vind zelfs je minpunten goed klinken. Een build pluk je toch van internet. Mooie drops voor een alt is leuk imo. En je laatste punt dat het wel en geen Diablo is heeft de game nodig.

Krijg nu toch echt wel zin in de open beta. 8)
Het is ook echt een toffe game, ze hebben goed werk geleverd bij Blizzard

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blahenazo
Voila ik ben er ook klaar mee voor dit weekend ( denk ik :-) )

ik ben toch zeer erg tevreden met wat ik gezien heb van D4.
- skill trees zijn zeer uitgebreid
- super veel te verzamelen en veel extra laagjes.
- verhaal is super voor een Diablo game
- sfeer is somber en omgevingen zijn donker, grimmig
- allerhande leuke "ach das wel cool',
- allerlei quality of life toch wel
- gebruik van hoogte verschillen zijn toch wel tof
- ik heb rogue (lvl 25 -niet het einde gehaald ) en barb ( 19 lvl act gecleared ) gespeeld en tegen alle verwachting in was barb wel tof
Bow -rogue was wat saai en geen vlotte gameplay ' trap droppen , vault om enemies te Dotten en slowen , en dan wat nuken van ver ) , terwijl Barb echt wel 1 richting play is => voorruit. Ik kan natuurlijk wel niet negeren dat mijn barb toch al een 4 tal leg's had om te starten dus vrij vlot door het spel ging.
- ik kijk uit naar Druid volgende week wat ik voor de beta dacht als starter te nemen.

- Als ze de reskill cost aanvaardbaar houden dan kan het zeker een zeer vermakelijke game voor casuals ( als 40j + ) en eventeel starten 'zonder build'

Qua beta een 4 a 5 bugs aangegeven. zeer tevreden met mijn preorder !!!!
ik kan niet wachten tot het volgende weekend en dan de release.

[ Voor 3% gewijzigd door blahenazo op 19-03-2023 17:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Nu ook op pc:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3oOuU7A4zCX7uFb4mDPaZJ17UqE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVMtv6hknFqDSSTvttnxKx2N.jpg?f=fotoalbum_large

Hot damn, speelt ook daar lekker weg met controller! Héél fijn dat ik straks kan switchen tussen console en pc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TNrRFwJpzfwNoFtHFmrzYHlIM-g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wm0s2jyIbbH1psVxjqKckirL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8GhuZNopIZHEvGqC_i4N2-gYyro=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DxhwpVsnqxMo7pnRiz1FCDWd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/etZ-eOQoIinDaO0o2ZwN0GtlRlA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XV8NDAmDItOY1DiGrPLcUBVG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wY7mKiAj-8HTmvdjJMDjc8MVvTc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NxqrYAFZq0VsuWZHhT0eu7OY.png?f=fotoalbum_large

Alles op maximaal (@4K) met texture resolutie op 150% en dan nog 100+ fps. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickpm1
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-05 21:58
Stylze schreef op zondag 19 maart 2023 @ 15:35:
[...]

Dan heb je Diablo 3 vanilla niet gespeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vortigen
  • Laatst online: 07:27
Barb is nu lvl 14 en is wel oke. Niet echt denderend maar gewoon "oké".
Ik doe de Hammer of the Ancients build van Icy Veins trouwens en die bevalt me beter dan de Whirlwind build van Maxroll.

Net mijn eerste Legendary gevonden; een ring die mijn shout verbeterd :)

Barb lijkt een "rechtoe rechtaan" klasse te zijn (tot nu toe) want echt veel nadenken hoef ik niet.
Ga zo denk ik eens een Sorcerer proberen met lightning build want van de streams die ik daarvan heb gezien lijkt dat veel en veel sterker en sneller dan Barb.

Ik vermaak me als casual in ieder geval d:)b

We don't stop playing games because we grow old - We grow old because we stop playing games

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mday
Heb vanwege kersvers vaderschap maar een paar uurtjes kunnen spelen, my thoughts so far met mijn lvl 20 barb:

Pro(ish)
- Arsenal (multiwapen per skilltype) is op zich wel tof, zo kunnen meer wapens van een ander type droppen nog steeds exciting zijn
- sommige skills voelen tof aan, anderen missen nog wat polijst (death strike?)
- de combat is best visceral en voelt lekker gewichtig
- ik weet niet wat ik moet vinden van de level-adjustment die mobs hebben. Het doet erg Oblivion aan en dat vond ik echt niet leuk
- die skill trees komen tof over, je moet goed nadenken over je builds. Sommige aanpassingen van je huidige skills én legendary affixes kunnen je zomaar uitdagen om een andere build te maken.
- codex is wel tof, je kan op de map zien of een dungeon de moeite waard is voor een Aspect, soms ook voor een andere toon die je toevallig niet aan het spelen bent.
- treasure goblins zijn weer terug en de moeite waard
- boss fights zijn niet altijd makkelijk
- een oude bekende verscheen plots, gaf me een liefdevolle one-hit tik en verdween zo snel als dat ie kwam

Cons:
- de game en vooral het verhaal zijn toch behoorlijk... Campy. Het neemt zichzelf nu veel te serieus, bijna overcompenserend. Het is ook zo extreem anders dan D3 (en 2?) Dat het op momenten overkomt als een fan-remaster en dat is niet per se een goed ding.
- Whirlwind kunnen ze beter hernoemen naar 'Wet Fart'.
- de stutters bij multiplayer zones zijn vervelend
- de multiplayer zones voegen niks toe
- soms lijken skills niet te activeren ondanks dat je toch écht het signaal hebt gegeven (en je niet stunned bent of rage tekort komt)
- ik vond het arcade-gehalte van D3 eigenlijk best wel tof, en om die reden zwengel ik de game nog geregeld aan. Dat is nu met D4 wel veel minder, maar too early to tell ook.
- boss fights zijn overdadig potion management en positioneringsexcersities
- loot drops zijn volkomen willekeur. Soms krijg je praktisch niks, en soms droppen er plots drie legendaries. Ook mis ik de echt goeie resplendant chests ( ook hier, early game)
- de Cellars zouden een random rewarding ding moeten zijn, maar blijken super onbevredigend
- de GUI over de volle breedte is echt super meh. Je kon in D3 nog heel goed zien of je met een elite, unique of ander speciaal monster te maken had, en nu zie je dat enkel door die maffe icoontjes onder de naam. En dat font is echt huilen geblazen.
- blacksmiths die geen wapens kunnen maken? Of mis ik iets?
- de Diablo reddit ( en andere fora ) zijn strontvervelend toxic

Al met al vermaakte ik me prima met de bèta. Ik zou nog graag een sorc willen proberen maar ik denk dat ik al mijn kudos bij moeders heb opgebruikt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
Voor de mensen die nog snel legendaries willen krijgen :

YouTube: BEST WAY TO FARM LEGENDARY & HIGH END GEAR - Diablo 4 Farming Guide ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-05 08:43
Bij recommended staat 16gb RAM.
Heeft 32gb RAM meerwaarde voor de game?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Visgek82
Atsiz schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:44:
Bij recommended staat 16gb RAM.
Heeft 32gb RAM meerwaarde voor de game?
Aangenomen dat alle bugs (memory leaks) eruit zijn met betrekking tot de high-resolution texture pack, denk ik van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Angeloonie schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:29:
[...]

Je speelt wel op de 2e moeilijkheidsgraad? :P
Ja, maar dat is nog steeds veel te makkelijk. Ik mis echt uitdaging :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
stin00 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:50:
[...]

Ik denk dat die utidaging in het volle spel er heus wel zal zijn. lowlevel is altijd makkelijk, pas in de hogere levels/niveaus (er zitten nog 3 world tiers boven deze) zal het echt wel pittig worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Anoniem: 1486766 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 10:25:
[...]

Daar gaat het filmpje toch niet over haha.
Klopt maar wat ik er mee wilde zeggen is dat ik het er op pc beter uit vind zien dan in dat filmpje met controller. dat je continue die gekleurde knoppen ziet past niet helemaal in de style van D4.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Visgek82 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:46:
[...]

Aangenomen dat alle bugs (memory leaks) eruit zijn met betrekking tot de high-resolution texture pack, denk ik van niet.
Vraag is natuurlijk wel of de vereiste van minimaal 24GB ram voor de high texture pack een bug is. Als dat 'by design' is, zal voor degenen die echt het uiterste willen qua beeldkwaliteit meer dan 16GB wel meerwaarde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Dennism schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:26:
[...]

Vraag is natuurlijk wel of de vereiste van minimaal 24GB ram voor de high texture pack een bug is. Als dat 'by design' is, zal meer dan 24GB voor degenen die echt het uiterste willen qua beeldkwaliteit meer dan 16GB wel meerwaarde hebben.
Ik geloof er persoonlijk ook weinig van dat het een bug is. Een echte memory leak is het tenslotte niet. De hoge memory usage is er namelijk al direct bij het opstarten van de client. Het is niet alsof er ergens op blijft bouwen. Ook zakt het gewoon netjes tussen diverse zones. Zelf schommel ik grofweg tussen 20 en 30GB in RAM gebruik voor puur en alleen Diablo 4. Oftewel, 64GB is dan eigenlijk hetgeen dat ik op basis van de huidige ervaring eerder zal aanbevelen dan 32GB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Is mooi geweest, jammer dat de beta maar zo kort was. veel te weinig kunnen testen wat ik eerst van plan was. Wat ik in ieder geval wel erg zeker weet is dat ik niet kan wachten op de release :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 16:24
psychodude schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:29:
[...]

Ik geloof er persoonlijk ook weinig van dat het een bug is. Een echte memory leak is het tenslotte niet. De hoge memory usage is er namelijk al direct bij het opstarten van de client. Het is niet alsof er ergens op blijft bouwen. Ook zakt het gewoon netjes tussen diverse zones. Zelf schommel ik grofweg tussen 20 en 30GB in RAM gebruik voor puur en alleen Diablo 4. Oftewel, 64GB is dan eigenlijk hetgeen dat ik op basis van de huidige ervaring eerder zal aanbevelen dan 32GB.
Er staat 8 GB recommended voor high in de settings. Daarnaast worden textures normaal gesproken in het vram geladen. Lijkt mij een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
biggydeen2 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 19:57:
[...]

Er staat 8 GB recommended voor high in de settings. Daarnaast worden textures normaal gesproken in het vram geladen. Lijkt mij een bug.
Niet helemaal. Gebruikelijke volgorde is VRAM > RAM > Disk.

Indien je VRAM dus ontoereikend is, dan is de volgende stap gewoon RAM. Je kunt dit verschil ook vrij snel terug zien door bijvoorbeeld de resolutie te doen verlagen en/of texture scaling te doen verlagen, of andersom te doen maximaliseren. Zodra je het punt passeert dat je VRAM vol zit, dan loopt RAM gebruik vrij snel op.

Minimaliseer ik de resolutie en texture scaling, dan kom ik niet echt tot onder de circa 10 GB RAM usage waar ik nu sta. Zodra ik op de resolutie op 3840x1200 @ 50% scaling zet, of 1080p @ 100% scaling, dan zit eigenlijk mijn VRAM al vol. Mijn 1660 Ti heeft maar 6GB. Schroef ik het verder op, dan heb ik dus eigenlijk een tekort van 10 - 20 GB VRAM. Met een 7900 XTX met 24GB VRAM zal de RAM consumption vermoedelijk minder zijn. Maar indien je dus niet dat soort hardware draait, denk ik dat je best wat RAM consumption zult kunnen blijven verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
@Ricmaniac Volgens mij liep de bèta tot morgenochtend ish? Maandag 20:00

[ Voor 25% gewijzigd door Mday op 19-03-2023 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iaxe393
Mad-Matt schreef op zondag 19 maart 2023 @ 14:39:
Gele items upgraden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mday schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:23:
@Ricmaniac Volgens mij liep de bèta tot morgenochtend ish? Maandag 20:00
EARLY ACCESS BETA
MARCH 17-19

zelfs al is het in -12GMT dan is morgen 20:00 niet mogelijk :P

Dus geen idee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mday
Ricmaniac schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:44:
[...]

EARLY ACCESS BETA
MARCH 17-19

zelfs al is het in -12GMT dan is morgen 20:00 niet mogelijk :P

Dus geen idee
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhtEJufQ6AEgZyRZsv3Be2a2-AE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WkFPGXRoP2RR64L12lWR1gpj.png?f=fotoalbum_large

Er staat op de site idd 19, maar het is in feite 20 maart 20:00. Op de officiële site staat bovenstaande countdown, en laat die nou op laatstgenoemde tijd aflopen. Have fun!

Andere bron
Officiële site, klik op "open bèta details" - 20 maart 12 pm PDT is maandag 20:00 in ons kikkerlandje

[ Voor 18% gewijzigd door Mday op 19-03-2023 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mday schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:51:
[...]

[Afbeelding]

Er staat op de site idd 19, maar het is in feite 20 maart 20:00. Op de officiële site staat bovenstaande countdown, en laat die nou op laatstgenoemde tijd aflopen. Have fun!

Andere bron
Officiële site, klik op "open bèta details" - 20 maart 12 pm PDT is maandag 20:00 in ons kikkerlandje
Eeey nice ! kunnen we toch nog door spelen.

Dan toch de sourcerer nog even verder spelen denk ik

[ Voor 3% gewijzigd door Ricmaniac op 19-03-2023 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel echt echt heel raar imo dan dat de worldboss alleen maar vanmorgen nog spawnde en niet meer later vandaag of zelfs morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blahenazo
Sorry ik ben terug , nog effe een sorc opgestart
lightning , wel ik versta nu hoe het is om alles the oneshotten

je voelt je super sterk , maar je raced wel door de game , venharha ( of hoe ze ook heet )
super easy .... beetje saai
maar zoals anderen zeggen , lightning is wel super mooi , maar je ziet haast geen vijanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Ik doe iets verkeerd met mn sorc. Ik voel me absoluut niet overpowered. Misschien maar eens builds bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blahenazo
ik speel zonder enige build of sorc kennis , ik heb gewoon meermaals gelezen dat light sorc op is

ik heb enkel in lighthing skills gestoken , arc lash ( naar glinting ) dan de volgende node naar destructive arc light (weer overal 1 ) dan weer 1 naar mystical teleport en dan had 3 skills points over en die heb ik fronze armor gestoken ( ik kan toch makkelijk reskillen )

ik arc lightning , als ze niet dood zijn teleport ik en eventueel nog een arc light or een arc lash en dat is voor elite packs , ik een simple teleport met een teleport , met arc lash genoeg ,de crackling lightnings killen er ook veel , Enkel als het gevecht nog niet over is na 3 arc lights , loop ik wat rond of arc lash , ik ervaar weinig mana tekort. teleport als init spaart mana op trash

ik fiets overal door enkel met rare items , ik begin nu aan de pelgrimage
sorc was echt easy peasy voor de bosses

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Vagax
  • Nu online

Vagax

Hehe

Zo, eindelijk level 20 met mijn Sorcerer. Ik zou door kunnen spelen maar ik laat het hier bij omdat mijn progressie toch niet mee gaat naar de full game.

Terugblik op de ongeveer 7+ uur die ik er nu in heb gestoken:
+ Gameplay voelt goed en vloeiend aan, je kan geweldig chainen met skills. Een favoriet van mij was alles bevriezen, meteoriet er op en via de gear die ik aanhad kwam er nog een 50% damage boven op. Vaak insta-kill.
+ De sfeer zit er goed in, nodigt mij zeker uit om verder te ontdekken.
+ Draait prima, zonder de verwachte optimizations draait die al lekker op high, ultrawide 1440p op een stabiele 100hz (7700X ,6700 XT)
+ Er is een vrij grote scala aan skills, als sorcerer kan je leuke builds denk hier mee maken zoals een 100% fire mage of een mix van meerdere elementen. Ik zie potentie :)
+ De wereld is een stuk groter aan. Ik dacht dat dat wel mee zou vallen toen ik de eerste foto zag van de map.
- Het verhaal pakt me niet echt, ik vind dat meisje waarmee je in Act 1 mee optrekt best vervelend en het verhaal van de hoofd priestess vond ik een beetje suf. Ik heb niet heel Act 1 overigens gespeeld maar het verhaal voor een game als Diablo vind ik wel redelijk belangrijk, maarja het is een grote wereld!
- Drop rate is erg hoog voor legendaries. Ik heb al 6 legendaries terwijl het in Diablo 3 veel zeldzamer leek, misschien een beta dingetje?

Afijn, het belangrijkste van de beta voor mij was natuurlijk of de game lekker ligt en mijn investering het waard was en daar heb ik nu geen twijfel over, ik kijk nu gigantisch uit naar de volledige game _/-\o_

Volgend weekend eventjes een paar levels met de necromancer en/of druid spelen want toevalig denk ik dat 1 van die 2 wel mijn eerste main gaat worden als de game uitkomt })

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4wklDih.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H1pKsWW.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6Ou15UR.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wwEEEoY.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Vagax op 19-03-2023 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
Mad-Matt schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:09:
Ik doe iets verkeerd met mn sorc. Ik voel me absoluut niet overpowered. Misschien maar eens builds bekijken
Lightning-sorceres is belachelijk sterk momenteel >:)

Had eerst lvl20 rogue gespeeld en heeft toch vele uren gekost. Maar met de lightning spell ga je effectief als een tierelier door het spel heen. Zeker als je daarbij dan nog Ice Armor en Fire Armor als spell gebruikt, amper damage en veel one-shots.

Ik vind het aangenaam spelen. Overgang van D2 naar D3 was al enorm, ik vind het nu zelfs nog méér verbazend hoe mooi D4 wel is. De Cutscenes zijn magnifiek, ook de dungeons zijn heel mooi gemaakt, met vaak een enorm mooi dieptezicht.

Verlangen naar 06-06 is alleen maar gegroeid :P

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Man er zijn zoveel toffe skills dat ik een extra skillslot wel heel chill zou vinden :P

Zeker op de Sorc..
- Arc Lash als basic
- Chain Lightning voor zowat alles
- Teleport
- Frost Nova voor energy regen+freeze
- Hydra voor dmg terwijl je wegloopt/evade
- Blizzard voor dmg terwijl je wegloopt/evade

Ik zou daar nog 1 bij willen :P Voor een armor of ultimate ofzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben nu barbarian aan het spelen. maar dan heb je dus een 2h mace, dual wield en 2h sword. stel je hebt allemaal legendary powers in al die sloten. stackt dat allemaal met elkaar of alleen als je dat wapen op een skill gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-04 16:24
psychodude schreef op zondag 19 maart 2023 @ 20:22:
[...]

Niet helemaal. Gebruikelijke volgorde is VRAM > RAM > Disk.

Indien je VRAM dus ontoereikend is, dan is de volgende stap gewoon RAM. Je kunt dit verschil ook vrij snel terug zien door bijvoorbeeld de resolutie te doen verlagen en/of texture scaling te doen verlagen, of andersom te doen maximaliseren. Zodra je het punt passeert dat je VRAM vol zit, dan loopt RAM gebruik vrij snel op.

Minimaliseer ik de resolutie en texture scaling, dan kom ik niet echt tot onder de circa 10 GB RAM usage waar ik nu sta. Zodra ik op de resolutie op 3840x1200 @ 50% scaling zet, of 1080p @ 100% scaling, dan zit eigenlijk mijn VRAM al vol. Mijn 1660 Ti heeft maar 6GB. Schroef ik het verder op, dan heb ik dus eigenlijk een tekort van 10 - 20 GB VRAM. Met een 7900 XTX met 24GB VRAM zal de RAM consumption vermoedelijk minder zijn. Maar indien je dus niet dat soort hardware draait, denk ik dat je best wat RAM consumption zult kunnen blijven verwachten.
Ik speel op 1440p max settings en resolution scaling op 150% en mijn VRAM (12GB) loopt tegen de limiet maar heeft nog wat over. Mijn RAM verbruik zit op 6GB van de 16. Waar jij op doelt is memory allocation. De game reserveert een bepaalde hoeveelheid RAM, dat wil niet zeggen dat het ook gebruikt wordt. Daarnaast staat letterlijk bij de ingame settings dat voor high 8GB nodig is. Dit een top down arpg met zeker geen next gen graphics. Dus mijn 12 Gb vram + 16GB ram zou niet voldoende zou zijn voor high textures? Lijkt mij heel sterk. Zoals genoemd is mijn RAM verbruik amper 6GB (gemeten via afterburner en Windows taskmanager) en heb nog 40% over.

Overigens doet de resolution/texture scaling van 100 naar 200 visueel niks. Mijn fps dropt wel flink dus er gebeurt wel wat maar ik zie visueel geen verschil. Is het verschil visueel ook zichtbaar van medium naar high texture?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yonix
Zo, dat was 'm. Ik heb me erg vermaakt met de beta en kijk uit naar volgende week én de uiteindelijke release. _/-\o_ *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WI82Lefu2se1KWb-yUncl2XVsHM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OjSjTiKbI3Lc7QurKR7hfj07.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUFKpp5LMPbcmDE0W0n3DT38VSo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f4NTm9aWpSXJmyEy8X9lJJRW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QxQZqpJTk246I-6TgEKDkhTYUfc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zOsRQ7dLLKGjFspUSMNU9fuE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BaqUhaFYFQs4cWXQZiNqpX6CcsU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oHQK3b0ylGYCkGUvR1wlseg7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YDcaMEWm2zApAMGSkoNKvmq-Lg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ld4vlWH5Nx6rxHt4nVQDIOOt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P1lItS5132lyQcaljIIc-vja2IY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LFYzzd6cDMp8o02aWUijr7jP.png?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd of Blizzard voor volgende week nog een extraatje in petto heeft voor hen die deze beta hebben gespeeld, bijv. level cap tot 30 ofzo. We'll see. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blahenazo
Wel, Net met mijn light sorc , act 1 gedaan, zonder veel side quests , net lvl 14 bij het doden van de laatste boss. dus ja , light sorc zeker 'op', zonder enige legendary , de 2 legs zijn net gedropped bij het killen van de laatste boss

Rogue was mijn eerste char , dan barb , nu net effe sorc gedaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VzPFyDlIChYNvg2ftZkDhBJ3Lx4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sWPjEditsSG1FqLoQhNwJKeI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0A_R2zh4cIhZ9iP2GTLfeIkw8Bg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Wx9Ec9Zlkz1q9pSCNKPVcfo.jpg?f=fotoalbum_large

De barb ( Den Jos )
was leuk om te spelen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xt8HUnb-WVAL0mF1l9OLVveR0Bg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mNBLBeuYzjU3oQZPPSa4v8Ed.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6J-TSMkgnEPtVFCHB45WCNS_Yo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JiP0FmwvVjuXTk3sjmURNEQv.jpg?f=fotoalbum_large

Ons Julie ( meeste tijd in zitten en bij momenten echt moeizaam )
zelfs niet uit gespeeld

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Kg1tOlCmHCilQL9WnnPC65xbfo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xA7SX97K519PD1nwyXNaaPlQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0NYL0zZNF5UsKwj052pkRl376vA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OhQDy0OCglL6WIDMWjcPAWFv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iaxe393
Ricmaniac schreef op zondag 19 maart 2023 @ 23:45:
Wuut... zijn altars of lilith niet account wide O_o
De effecten van sommige altar dingen wel, de altars zelf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Nu online
Angeloonie schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:48:
Man er zijn zoveel toffe skills dat ik een extra skillslot wel heel chill zou vinden :P

Zeker op de Sorc..
- Arc Lash als basic
- Chain Lightning voor zowat alles
- Teleport
- Frost Nova voor energy regen+freeze
- Hydra voor dmg terwijl je wegloopt/evade
- Blizzard voor dmg terwijl je wegloopt/evade

Ik zou daar nog 1 bij willen :P Voor een armor of ultimate ofzo :D
ik kies die frost zwaard boven de Hydra:

die frost sword skill geeft vulnarable,: ideaal bij bosses/elites.

vulnerable + blizzard = nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
biggydeen2 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:58:
[...]

Ik speel op 1440p max settings en resolution scaling op 150% en mijn VRAM (12GB) loopt tegen de limiet maar heeft nog wat over. Mijn RAM verbruik zit op 6GB van de 16. Waar jij op doelt is memory allocation. De game reserveert een bepaalde hoeveelheid RAM, dat wil niet zeggen dat het ook gebruikt wordt. Daarnaast staat letterlijk bij de ingame settings dat voor high 8GB nodig is. Dit een top down arpg met zeker geen next gen graphics. Dus mijn 12 Gb vram + 16GB ram zou niet voldoende zou zijn voor high textures? Lijkt mij heel sterk. Zoals genoemd is mijn RAM verbruik amper 6GB (gemeten via afterburner en Windows taskmanager) en heb nog 40% over.

Overigens doet de resolution/texture scaling van 100 naar 200 visueel niks. Mijn fps dropt wel flink dus er gebeurt wel wat maar ik zie visueel geen verschil. Is het verschil visueel ook zichtbaar van medium naar high texture?
Ik doel niet op memory allocation, dit loopt op tot richting 35GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:05

Mauz1978

Console War Veteran

blahenazo schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:54:
- einde gehaald ) en barb ( 19 lvl act gecleared ) gespeeld en tegen alle verwachting in was barb wel tof
Bow -rogue was wat saai en geen vlotte gameplay ' trap droppen , vault om enemies te Dotten en slowen , en dan wat nuken van ver ) ,.
Ik had ook bow-rogue en genoot er wel van, maar daarna gerespecced naar assasin (cutthroath) en dat was me toch een partij leuk! Dat worden straks twee chars: een bow en een assassin voor mij.
stin00 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 18:50:
[...]

Heb je de strongholds al geprobeerd?

[ Voor 17% gewijzigd door Mauz1978 op 20-03-2023 07:31 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Vagax schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:40:
Zo, eindelijk level 20 met mijn Sorcerer. Ik zou door kunnen spelen maar ik laat het hier bij omdat mijn progressie toch niet mee gaat naar de full game.

Terugblik op de ongeveer 7+ uur die ik er nu in heb gestoken:
+ Gameplay voelt goed en vloeiend aan, je kan geweldig chainen met skills. Een favoriet van mij was alles bevriezen, meteoriet er op en via de gear die ik aanhad kwam er nog een 50% damage boven op. Vaak insta-kill.
+ De sfeer zit er goed in, nodigt mij zeker uit om verder te ontdekken.
+ Draait prima, zonder de verwachte optimizations draait die al lekker op high, ultrawide 1440p op een stabiele 100hz (7700X ,6700 XT)
+ Er is een vrij grote scala aan skills, als sorcerer kan je leuke builds denk hier mee maken zoals een 100% fire mage of een mix van meerdere elementen. Ik zie potentie :)
+ De wereld is een stuk groter aan. Ik dacht dat dat wel mee zou vallen toen ik de eerste foto zag van de map.
- Het verhaal pakt me niet echt, ik vind dat meisje waarmee je in Act 1 mee optrekt best vervelend en het verhaal van de hoofd priestess vond ik een beetje suf. Ik heb niet heel Act 1 overigens gespeeld maar het verhaal voor een game als Diablo vind ik wel redelijk belangrijk, maarja het is een grote wereld!
- Drop rate is erg hoog voor legendaries. Ik heb al 6 legendaries terwijl het in Diablo 3 veel zeldzamer leek, misschien een beta dingetje?

Afijn, het belangrijkste van de beta voor mij was natuurlijk of de game lekker ligt en mijn investering het waard was en daar heb ik nu geen twijfel over, ik kijk nu gigantisch uit naar de volledige game _/-\o_

Volgend weekend eventjes een paar levels met de necromancer en/of druid spelen want toevalig denk ik dat 1 van die 2 wel mijn eerste main gaat worden als de game uitkomt })

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nog tips voor snel levelen? Ben level 14

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
G_Dragon schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:35:
[...]

Nog tips voor snel levelen? Ben level 14
Quests doen, vijanden killen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Angeloonie schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:54:
[...]

Quests doen, vijanden killen :P
Haha dat doe ik :p
Ben inmiddels bijna level 16, speel nu al 13 uurtjes?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-05 10:19

SideShow

Administrator

Ik vond WW de enige "viable" skill van barb... al de rest deed precies niet zo heel veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vagax
  • Nu online

Vagax

Hehe

G_Dragon schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:58:
[...]

Haha dat doe ik :p
Ben inmiddels bijna level 16, speel nu al 13 uurtjes?
Ik pik elke side quest doe ik zie en doe elke cellar en dungeon ook. Denk dat het daardoor wel iets sneller gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Blackminister schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:40:
[...]

Lightning-sorceres is belachelijk sterk momenteel >:)

Had eerst lvl20 rogue gespeeld en heeft toch vele uren gekost. Maar met de lightning spell ga je effectief als een tierelier door het spel heen. Zeker als je daarbij dan nog Ice Armor en Fire Armor als spell gebruikt, amper damage en veel one-shots.

Ik vind het aangenaam spelen. Overgang van D2 naar D3 was al enorm, ik vind het nu zelfs nog méér verbazend hoe mooi D4 wel is. De Cutscenes zijn magnifiek, ook de dungeons zijn heel mooi gemaakt, met vaak een enorm mooi dieptezicht.

Verlangen naar 06-06 is alleen maar gegroeid :P
Ik heb even een build gevonden en wat extra info vanuit dit topic en vanavond nog even proberen.
M'n vrouw al medegedeeld dat ik tot 20.00u niet aanspreekbaar ben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Laatst online: 14:32
Gisteravond de 20 aangetikt met een Barbarian, ik houd het graag simpel en fysiek :+

spoiler:
De Butcher, die ik gisteravond een paar keer heb mogen ontmoeten, houdt het ook simpel }:O Daar haalde ik weinig tegen uit, een kwestie van proberen weg te rennen… Ondertussen begrijp ik dat dit geen slecht uitgangspunt is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05 19:29
SideShow schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:03:
Ik vond WW de enige "viable" skill van barb... al de rest deed precies niet zo heel veel.
Upheavel lijkt me toch ook krachtig of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Trenchdog schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:32:
Gisteravond de 20 aangetikt met een Barbarian, ik houd het graag simpel en fysiek :+

spoiler:
De Butcher, die ik gisteravond een paar keer heb mogen ontmoeten, houdt het ook simpel }:O Daar haalde ik weinig tegen uit, een kwestie van proberen weg te rennen… Ondertussen begrijp ik dat dit geen slecht uitgangspunt is :)
haha, die kwam ik ook tegen op lvl 12. Hij was sneller en sterker. Dus na 2x de pijp uit zijn gegaan maar snel uit de dungeon gerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-05 11:04
Ben ik nou gek of moet je helemaal teruglopen aan het eind van een dungeon? Kan natuurlijk naar town warpen maar ik mis gewoon zo'n ding waarmee je naar de ingang warpt.

Verder wel tevreden, mis alleen movement speed nogal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Malt007 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:42:
Ben ik nou gek of moet je helemaal teruglopen aan het eind van een dungeon? Kan natuurlijk naar town warpen maar ik mis gewoon zo'n ding waarmee je naar de ingang warpt.

Verder wel tevreden, mis alleen movement speed nogal.
E en dan Leave Dungeon doen.

Ik ga vandaag nog ff een Barb levellen :)

Riley Gaines: Swimming Against the Current, Fighting for Common Sense in a World That’s Lost its Mind

Pagina: 1 ... 14 ... 210 Laatste