Gixxer27 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 16:56:
[...]
Eerste Leagues in PoE waren nu ook niet echt om over naar huis te schrijven om eerlijk te zijn hoor, en ja de nerfs waren niet echt lekker maar om dan andere skills ed dan maar de buffen om alles in lijn te brengen vind ik ook niet de juiste oplossing.
en als je de comments online leest doen er een hele hoop alsof het niet meer speelbaar is
Ik behoud me tot echt een oordeel te vellen na minimaal 2 a 3 seasons tot die tijd vermaak ik me er voorals nog prima mee.
PoE is in de basis free toch?
Ik vind dat wij best wat kritischer mogen zijn op iets dat tussen de 70-110 kost om te kunnen spelen. Ik heb de ultimate ed en de collectors ed gehaald en vermaak me nog wel. Maar het nou ook weer niet zo dat je het idee hebt van wat zullen we nu eens doen.
Of je doet de worldboss op de tijdstippen die verzonnen zijn, of een helltide of NM dungeons.
Dat ging eerst nog met de super build lekker snel en je kreeg crappy loot maar je had nog wat lol.
Nu moet je veel meer opletten en is de reward nog minder. De meeste van mijn gear + aspects heb ik wel max roll op level 75-84 gevonden. De fun zat hem dus met name in NM pushen daarna.
Nou het is ook een stuk minder speelbaar , met name de armor reductie is toch wel mega ruk te noemen.
Dat mijn dps meter niet meer de 16 miljoen intikt maakt me niet zoveel uit, Dat is met 1-6 miljoen nog prima te doen allemaal. Alleen survival is wel een stuk minder.
Ja het was wat makkelijk, maar zorg dan ervoor dat resistance wel gewoon werkt zoals het hoort. Dat is nog bugged.
De sorc heb ik helemaal mee te doen.
Het lijkt er echt op dat we goed geld hebben betaal voor een game die niet af was. S1 was al af bij release, dat is echt magere content. De main content is ook mager. Alles trager maken zorgt niet voor meer content.
Helemaal niet als je dus effectief in minder tijd nog minder crappy loot krijgt, minder xp en minder met anderen kan spelen doordat shared xp omlaag is en ook te groot verschil in level ervoor zorgt dat de ander niet meer xp krijgt of bijna geen xp. Dat was met release gewoon beter.
En tuurlijk we gaan het zien met s2 en s3. Maar ook daarbij was de lol in d2 en d3 dat je spullen mee kreeg naar eternal en daar gekke dingen mee kon doen. De items uit s1 ben je na s1 deels kwijt.
Ik snap wel dat er heel veel kritiek is. Dat het dev team beslissingen ook niet uit kan leggen of kan aangeven waar het allemaal heen gaat maakt ook dat heel wat mensen hebben van wtf.
Nogmaals als het f2p was als start zou de backlash echt een stuk minder zijn.