iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
Het is een oprechte vraag want als het antwoord ja is dan begrijp ik beter waarom jij het niet begrijpt.Hahn schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 10:43:
[...]
1. Ik geef al aan dat ik weinig met seizoenen heb/doe.
2. Dit is echt totaal geen argument op mijn verhaal.
Maar goed, jij bent dus wel van 'het hoort, want ieder spel doet het zo, dus het is goed'-gedachte. Prima, dan zijn we uitgepraat.
Verder blijft het punt gewoon staan dat je niet verplicht bent mee te doen met een seizoen en gewoon op de eternal kan blijven spelen.
Xbox: SendexNL
Ik blijf lekker eternal spelen idd. Geen tijd en vermaak me daar nog prima (ben iemand die sws vooral zelf speelt). Verbaast me wel dat de content (hearts) niet uiteindelijk naar eternal komt, dat is idd wel nieuw tov D3 vzv ik weet.Jaer schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:16:
[...]
Ieder toch z'n ding, er zullen er ook zat zin die gewoon lekker eternal blijven spelen om zo snel wat NM te doen. Of dat afwisselen met eternal bij weinig tijd en bij wat meer tijd lekker season.
Daarvoor is het wel jammer dat season items zoals die hearts nooit uit s1 zullen komen. Wat je daarin verzamelt ben je dus gewoon kwijt na het seizoen.
Dat was met D3 behoorlijk anders of ik moet een seizoen gemist hebben waarin je items kreeg die gewoon weg zijn als het volgende seizoen begint. De rest van je zooi komt wel mee naar eternal.
D3 ging uiteindelijk sneller en D4 nu gaat. Maar ik het begin was dat echt dagen grinden voor weinig voortgang (wat ik overigens prima vond icm de RMAH maar dat is een ander verhaal. Had daar een 10tje uitgegeven voor uber gear, en gefarmde gear ook weer verkocht.)
Maar toen vind iedereen D3 te moeilijk, hebben ze het makkelijker gemaakt. History repeats
Ik haal wat inspiratie op voor de start van een nieuwe class, eenmaal wat levels in en ik door heb wat de speelstijl is ga ik verschillende andere skills uitproberen om te kijken wat ik het leukste vind. De precieze build met welke passives, welke aspects etc is erg persoonlijk waar je voorkeur naar uit gaat.Kanter schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 10:29:
Gebruiken jullie guides voor builds of doen jullie je eigen manier?
Bij een wat rustigere defensieve speelstijl heb je vaak andere skills/passives die beter passen dan een supermobiele aggressieve speelstijl. Leuk dat X denkt dat Y het beste voor hem werkt, ik heb vaak een net wat andere mening
Mij werd verteld dat de Scroll of Escape dus nu niet automatisch gebruikt word bij DC; dat was blijkbaar alleen in de Beta zo. Hoewel er bij blizzard geloof ik wel gediscusseerd werd om die functie weer terug te brengen in een toekomstig seizoen.Ricmaniac schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 21:11:
Ja hoooor zit ik in een stronghold. Game crash. gewoon soort van freeze en game was weg en instant "blizzard error" .
En dat terwijl ik zelfs die scroll of escape had die bij een crash of DC automatisch gebruikt zou moeten worden.
[Afbeelding]
En ja, heb zelf ook een HC karakter verloren aan een network disconnect.
Diablo 4 is niet mijn eerste Diablo, nee. Maar het is niet dat ik het seizoen-reset-gebeuren niet begrijp, ik ben het er gewoon niet mee eens.MPC60 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 12:38:
[...]
Het is een oprechte vraag want als het antwoord ja is dan begrijp ik beter waarom jij het niet begrijpt.
Ik spreek dat punt nergens tegen, het is alleen totaal geen oplossing voor 'ik wil wel nieuwe content, maar niet opnieuw beginnen'.Verder blijft het punt gewoon staan dat je niet verplicht bent mee te doen met een seizoen en gewoon op de eternal kan blijven spelen.
Hier wordt nu door sommigen gedaan alsof 99% van de Diablo-spelers de reset helemaal top vinden, maar ik betwijfel dat. Maar in plaats van wild te gokken, is dit de uitgelezen kans voor een polletje:
Poll: Wat heeft je voorkeur, wel of geen reset bij nieuw seizoen?
• Wel een reset
• Geen reset
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 20% gewijzigd door Hahn op 22-07-2023 13:13 ]
The devil is in the details.
Ik zou het wel chill vinden als je een eternal char zou kunnen omzetten naar lvl 1 seasonal. Na 5 seasons heb ik van elke class 1 char. En ik heb geen zin om meerdere chars van dezelfde class in mijn lijst te houden. De items mogen dan naar de stash worden verplaatst ofzo.
Ook qua rewards: nu heb je we logische tiers. Zonder reset zou je alleen maar "herhaal X keer activiteit Y" krijgen. Want het is niet alsof ze dan ineens heel veel extra inhoudelijke content gaan maken.
M.a.w. ik vermoed dat je meer variatie hebt met reset dan zonder.
[ Voor 14% gewijzigd door Morrar op 22-07-2023 13:41 ]
Ik heb ook een paar seasons PoE gespeeld met soms een paar seasons dat ik niet speel. En dat is allemaal afhankelijk van andere spellen en hobbies.
Dungeons gecombineerd met whispers en seasonal content voor de afwisseling. Als je wat verder komt geven strongholds ook een bak aan XP en renown.JessetjeNL schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:23:
Wat raden jullie aan om te levelen? Dungeons gewoon spammen?
Het liefst zou ik zelf eigenlijk gewoon beide opties zien.Hahn schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 13:06:
[...]
Diablo 4 is niet mijn eerste Diablo, nee. Maar het is niet dat ik het seizoen-reset-gebeuren niet begrijp, ik ben het er gewoon niet mee eens.
[...]
Ik spreek dat punt nergens tegen, het is alleen totaal geen oplossing voor 'ik wil wel nieuwe content, maar niet opnieuw beginnen'.
Hier wordt nu door sommigen gedaan alsof 99% van de Diablo-spelers de reset helemaal top vinden, maar ik betwijfel dat. Maar in plaats van wild te gokken, is dit de uitgelezen kans voor een polletje:
Poll: Wat heeft je voorkeur, wel of geen reset bij nieuw seizoen?
• Wel een reset
• Geen reset
Tussenstand:
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Een seasonal optie met reset, season journey vergelijkbaar zoals nu. En een seasonal optie zonder reset, season journey meer endgame focused.
Dan laat je de keuze over aan de speler waarvoor wordt gekozen. Uiteindelijk is het aantal seasons groter dan het aantal classes. Door de verplichte resets heb je het op een gegeven moment dan wel weer gezien.
Ik ook, daarom zei ik dat letterlijk in mijn vorige reactie:psychodude schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:38:
[...]
Het liefst zou ik zelf eigenlijk gewoon beide opties zien.
Een seasonal optie met reset, season journey vergelijkbaar zoals nu. En een seasonal optie zonder reset, season journey meer endgame focused.
Dan laat je de keuze over aan de speler waarvoor wordt gekozen. Uiteindelijk is het aantal seasons groter dan het aantal classes. Door de verplichte resets heb je het op een gegeven moment dan wel weer gezien.
Hahn schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:01:
[...]
Diablo is geen MMORPG, ik speel Diablo alleen en geef geen reet om met z'n allen weer op hetzelfde niveau beginnen. Ik wil gewoon de optie hebben om te behouden wat ik heb behaald én de nieuwe content kunnen spelen.
"Oh, dus heel het spel moet naar jouw zin gaan werken?!"
Neen, nogmaals: geef me de keuze. Laat me kiezen of ik mee wil doen met de seizoens-reset samen met iedereen, of dat ik behoud wat ik heb en ik de nieuwe content met m'n bestaande character kan meemaken.
The devil is in the details.
https://www.mtmmo.com/new...sologroup-for-all-classesJessetjeNL schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 14:23:
Wat raden jullie aan om te levelen? Dungeons gewoon spammen?
Hier kan je wat mee spelen. Het is wat saai als je 20x dezelfde stronghold doet en reset. Dus dat is aan ieder de keuze. Maar het geeft je wel een richting.
iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.
40-70 is op zich ook leuk, dan ga je naar andere WT waardoor je echt het gevoel hebt iets bereikt te hebben. Bij de 70 heb je je gear af en is het procentjes optimaliseren en paragon klikken.
Maar ik haal meer voldoening uit een WT2 lvl35 stronghold op lvl30 doen dan uit de zoveelste net iets hogere tier NM.
andere games zoals path of exile bedoel je? Of nee Grim Dawn? Of nee wacht die games die jij bedoeld zijn er niet.Jack_Mojo schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 10:48:
[...]
We hoeven hier geen ruzie te maken hoor.
Ik speel zelf mijn eerste Diablo en vind de game erg goed. Alleen dat ik nu dan opnieuw moet beginnen om nieuwe content te spelen vind ik vrij goedkoop. Dat doen andere games toch een stuk beter.
Begin aardig te wennen aan die Penetration Shot van de rogue, en met Rapid fire zijn die Bosses zo neer, met wat potions kon ik alle bosses wel zo' beetje face tanken met Rapid Fire..
Heb alles op WT2 gedaan, ondertussen lvl 44, nu rustig aan alle gear naar Sacred Rare/Lego's brengen.
Maar eerst ffkes de kwalificatie F1 kijken
WoW: Doutz @ Defias brotherhood
Vanaf 70 merk je dan elke Paragon punt echt impact heeft. Zeker wanneer je zo’n speciale aantikt met increase damage hier en daar. Is grotere stap dan gear piece vaak nog. Denk dat daar de winst vooral vandaan komt. Tot je natuurlijk een best in slot item vindt.pirke schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:38:
1-50 speelt leuker dan 50-100.
40-70 is op zich ook leuk, dan ga je naar andere WT waardoor je echt het gevoel hebt iets bereikt te hebben. Bij de 70 heb je je gear af en is het procentjes optimaliseren en paragon klikken.
Maar ik haal meer voldoening uit een WT2 lvl35 stronghold op lvl30 doen dan uit de zoveelste net iets hogere tier NM.
Ff rekenen. Je krijgt 30 per side dungeon geloof ik, even kijken of je genoeg dungeons in het gebied hebtJackson6 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 16:33:
Kan je eigenlijk alle renown tiers halen zonder side quests? Ik ben die sides echt helemaal beu, nadat ik ze al een keer gedaan heb op m'n non seasonal.
Gebiedje ontdekken = 5
Dungeon = 20
Stronghold = 100
[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 22-07-2023 16:56 ]
En is iedereen weer blij dat Blizzard zo goed luisterd naar feedbackCpt.Chaos schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 10:51:
[...]
Dus eerst dmg en armor nerfen, en dan monster zwakker maken. Onder de streep dus niks gedaan? Zelfde met xp, eerst nerfen en dan sneller maken.
Straks zijn resists gerepareerd en dan maken ze de monsters weer sterker.
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Zou liever zien dat Blizzard simpelweg uitlegt waar ze met de game heenwillen en basis daarvan patchen etc. Misschien daar bovenop en elke 3 maanden de top builds nerfen.justifire schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 17:02:
[...]
En is iedereen weer blij dat Blizzard zo goed luisterd naar feedback
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Evilcupido#2808
Thor—Odins—Son (ps5)
Ben zelf wel voor een reset, dan begint iedereen namelijk gelijk en het houdt de playerbase actief. Anders gaan mensen met hun OP lvl 100 chars even snel de journey afraffelen en dan is er na een week niemand die nog speelt tot het volgende seizoen begint. Nee, dat gaat niet werkenHahn schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 13:06:
[...]
Diablo 4 is niet mijn eerste Diablo, nee. Maar het is niet dat ik het seizoen-reset-gebeuren niet begrijp, ik ben het er gewoon niet mee eens.

Right, ik was er nog niet helemaal over uit maar wou hem eigenlijk misschien bewaren voor een volgend seizoen omdat ik momenteel dus minder tijd heb en misschien liever wacht tot de game wat verder opgelapt is.
Blijkt ook een bekend issue te zijn:
https://www.wowhead.com/d...ing-premium-battle-334232
Ze gaan in ieder geval zorgen dat de focus niet automatisch op die knop staat... Ja, leuk, wat heb ik daar aan? Heb maar een support ticket ingeschoten, het zal me benieuwen...
We zullen zien of en hoe ze dit oplossen, maar het begint langzaam aan wel erg moeilijk te worden om nog te geloven dat Blizzard incompetent is ipv gewoon evil, want zoals in dat artikel ook al aangehaald, dit komt wel heel erg over als een dark pattern om mensen hun premium pass maar snel te laten gebruiken ipv te bewaren... Ja hoor je kunt hem bewaren! Als je 3 maanden lang heel voorzichtig bent om nooooooit per ongeluk op deze grote rode knop te drukken! Muahahahahaa. Lilith is er niks bij.
Gamertag: FinrazielNL
En nog 2 keer. Laatste keer level 29, was vrij lastig. Maar ik ben nog steeds 29lolgast schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 21:07:
Poooooh kom net HC level 22 met mijn Necro The Butcher tegen. Dat was flink kiten
Morgen weer een avond
En het schijnt hetzelfde te zijn in D3: https://www.icy-veins.com...ash-space-clarifications/
Blijkbaar een systeem die uit D3 overgenomen is waar ze nooit de moeite hebben genomen om dat te optimaliseren. Wel gek want als ik het zo lees had dit wat bandbreedte en misschien ook rubber banding bespaard.

Komt misschien ook omdat ik solo speel en niet met een broken build dat ik geen verschil merk met enkele weken terug.
Tweede NM dungeon dropte meteen de Lidless Wall
Mendeln Ring is echter nog steeds nergens te bekennen

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
"When you see another player in game you load them and their entire stash filled with all their items."PjotrX schreef op zondag 23 juli 2023 @ 00:58:
De issue waarom ze niet makkelijk meer stash tabs kunnen hebben is uitgelegd: https://twitter.com/JPiepiora/status/1682622069807394817
En het schijnt hetzelfde te zijn in D3: https://www.icy-veins.com...ash-space-clarifications/
Blijkbaar een systeem die uit D3 overgenomen is waar ze nooit de moeite hebben genomen om dat te optimaliseren. Wel gek want als ik het zo lees had dit wat bandbreedte en misschien ook rubber banding bespaard.
Blizzard doet wel hard zijn best om er toch zo incompetent mogelijk uit te zien... Wat een bizarre design keuze.
Overigens vind ik het dan nog een vreemd verhaal tenzij die items zelf ook vreselijk inefficiënt in het geheugen staan. Ik zou verwachten dat het misschien twee bytes is om het type item te identificeren en een paar bytes per regel van de stats van het ding. Zeg gemiddeld 20 bytes per item. Zelfs met 1000 items zit je op 20 KB wat helemaal niks is voor moderne computers. Misschien dat ze gelijk alle mogelijke data voor dat item iedere keer dupliceren ipv te linken naar een algemene file met item info...
Goed, ik zeur wel, maar ze hebben alsnog een erg mooie game gemaakt dus zo incompetent zijn ze niet...
Ben gewoon nog salty over mijn premium pas. En het is altijd raar om dit soort dingen te horen waar een eerstejaars informatica student voor over zijn kloten zou krijgen.
Dan moet (of nou ja... maglolgast schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 22:45:
[...]
En nog 2 keer. Laatste keer level 29, was vrij lastig. Maar ik ben nog steeds 29
Morgen weer een avond
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Dan hebben wij een andere ervaring. Ik vind namelijk dat je de impact nauwelijks merkt. Wat is nou +5 STR als je al 1000 hebt? Om maar wat te noemen.Alekz87 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 16:28:
Vanaf 70 merk je dan elke Paragon punt echt impact heeft.
Het ligt sowieso aan je class. Ik ben er vrijwel van overtuigd dat een level 22 (of 29 zelfs) Rogue geen enkele kans heeft tegen The Butcher. Maar ik speel nu Necromancer met inmiddels 8 minions. Redelijk veel thorns en dan is het een kwestie van zorgen dat je minions voor je staan, veel bewegen en zorgen dat je niet onder 50% health komt om verrassingen te voorkomen. Al met al duurde het een minuutje en heb ik er een mooie ring voor Bonestorm aan overgehoudenRustStorm schreef op zondag 23 juli 2023 @ 08:00:
[...]
Dan moet (of nou ja... mag) je mij toch leren hoe je dat doet
Want ik ben hem 1 keer tegen gekomen: kansloze missie was dat voor mij - misschien ook omdat ik nergens omheen kon rennen....
Ah ja, dan maken de minions het verschil.lolgast schreef op zondag 23 juli 2023 @ 08:13:
[...]
Het ligt sowieso aan je class. Ik ben er vrijwel van overtuigd dat een level 22 (of 29 zelfs) Rogue geen enkele kans heeft tegen The Butcher. Maar ik speel nu Necromancer met inmiddels 8 minions. Redelijk veel thorns en dan is het een kwestie van zorgen dat je minions voor je staan, veel bewegen en zorgen dat je niet onder 50% health komt om verrassingen te voorkomen. Al met al duurde het een minuutje en heb ik er een mooie ring voor Bonestorm aan overgehouden
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Welk soort damage doet ie? Kun je daar elixer tegen nemen?
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Toch 5 extra skillpoints
Klopt die fix dat die dat wel weer doet komt blijkbaar in S2. was ik vergeten, dacht dat het al live was.Marcade schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 13:04:
[...]
Mij werd verteld dat de Scroll of Escape dus nu niet automatisch gebruikt word bij DC; dat was blijkbaar alleen in de Beta zo. Hoewel er bij blizzard geloof ik wel gediscusseerd werd om die functie weer terug te brengen in een toekomstig seizoen.
En ja, heb zelf ook een HC karakter verloren aan een network disconnect.Heel erg zuur.
Mega dom eigenlijk dan dat ze dat systeem hebben overgenomen.PjotrX schreef op zondag 23 juli 2023 @ 00:58:
De issue waarom ze niet makkelijk meer stash tabs kunnen hebben is uitgelegd: https://twitter.com/JPiepiora/status/1682622069807394817
Ik vind extra betalen voor coole looks geen probleem, maar juist de seasonal "clean start" is voor mij reden dat ik waarschijnlijk volgende seasons geen pass meer koop: als ik het goed begrijp, kan ik de transmogs van dit season niet op een seasonal toon van volgend season gebruiken.lolgast schreef op zondag 23 juli 2023 @ 07:54:
Ik heb mijn premium pass van de Deluxe versie gewoon meteen geactiveerd. Dan ben ik er vanaf, hoef ik er niet meer over na te denken. Zal mij echt een worst wezen hoe mijn character er bij loopt. Ik hoef pas in de seasonpass te zijn als ik level 40 ben, dan krijg je die zooi voor de exp buff pas dacht ik
Thanks but no thanks dan. Door het seasonal model is non-season wat mij betreft de verstofte zolder waar niemand ooit komt. Daar ga ik niet in investeren.
Nu voetbal, straks weer d4 opstarten.
Ik vermoed dat het probleem is dat als je dit enabled dat mensen dan misbruik gaan maken hiervan, door snel hun netwerkkabel eruit te trekken in een banerde situatie.Marcade schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 13:04:
[...]
Mij werd verteld dat de Scroll of Escape dus nu niet automatisch gebruikt word bij DC; dat was blijkbaar alleen in de Beta zo. Hoewel er bij blizzard geloof ik wel gediscusseerd werd om die functie weer terug te brengen in een toekomstig seizoen.
En ja, heb zelf ook een HC karakter verloren aan een network disconnect.Heel erg zuur.
Haha, called it! Ik zei dit laatst al in de discord omdat ik best wel het vermoeden was dat ze dingen hadden overgenomen.PjotrX schreef op zondag 23 juli 2023 @ 00:58:
Wat ontzettend dom van ze zeg. Hebben ze niet geleerd van de gebrekkige D2 stash?..
Zal nog wel veel werk gaan worden voor ze om dit allemaal te optimaliseren.
Na een dagje slapen nog over nagedacht en geen excuus voor Blizzard hoor maar ik kan we best wel in vinden waarom zo'n systeem bestaat en waarom ze het niet veranderd hebben. Als je naar moderne game engines als Unreal kijkt. Die hebben een enorme object hiërarchie met een reflectie systeem eronder dat alle variabelen serialiseert. De network stack maakt er meestal gebruik van om alle data dan te syncen. Deze systeem heeft een enorme overhead vergeleken met custom code. Maar ik heb wel met did soort systemen gewerkt en kan uit ervaring zeggen dat ze heel fijn werken. In Unreal heb je wel de mogelijkheid om te zeggen wat je wel en niet wil syncen, maar als je die kant op gaat dan wordt je code meteen een stuk ingewikkelder. Deze code is dan vooral moeilijk te onderhouden in grote teams omdat kans groot is dat door de jaren heen er steeds andere mensen mee moeten werken. Ook heb je kans op bugs (een variabele waarvan je dacht dat deze gesync is blijkt dat bijvoorbeeld niet, of je custom code die iets synct bevat een fout). Dus de antwoord is blijkbaar alles te laten syncen.Ricmaniac schreef op zondag 23 juli 2023 @ 09:16:
[...]
Mega dom eigenlijk dan dat ze dat systeem hebben overgenomen.
Zoals gezegd geen excuus voor Blizzard maar dit is eigenlijk dezelfde patroon die je helaas ziet terugkomen in alle software naarmate het complexer wordt en grotere teams eraan werken. Een browser of zelfs een text editor was in de tijd van windows 95 veel sneller en resourcevriendelijker (misschien wel factor 100-1000). Maar tegenwoordig hebben we de ene na de andere abstractie laag in onze software gebouwd. De reden is meestal heel simpel, makkelijk te onderhouden en makkelijk om developers te vinden met expertise.
Maar goed terug naar diablo. Gisteren aankomen in WT3 en het spel mag wel problemen hebben, het blijft een erg leuk spel en vergeleken met andere game releases de afgelopen jaar is het ver bovengemiddeld
Dit keer heb volg ik trouwens voor de eerste keer geen build. Ben met een druid begonnen en het een Malignant Hearts tegengekomen die me extra wolven geeft en ben lekker mijn build daar omheen aan het baseren. Heb ook een aspect die mijn core skill boost naarmate ik meer companions heb. Niet de meest optimale build maar het geeft wel een leuk gevoel als je op elite klikt en je ziet er allemaal wolfen naartoe springen.
Dat wil ik (zonder het opgezocht te hebben) niet geloven. Dus volgens jou betaal je voor cosmetics die je vervolgens maar 3 maanden kunt gebruiken? Ik zou verwachten dat die op zijn minst naar Eternal verhuizenZarhrezz schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:01:
[...]
Ik vind extra betalen voor coole looks geen probleem, maar juist de seasonal "clean start" is voor mij reden dat ik waarschijnlijk volgende seasons geen pass meer koop: als ik het goed begrijp, kan ik de transmogs van dit season niet op een seasonal toon van volgend season gebruiken.
Thanks but no thanks dan. Door het seasonal model is non-season wat mij betreft de verstofte zolder waar niemand ooit komt. Daar ga ik niet in investeren.
Cosmetics verkregen in eternal zijn beschikbaar in s1. Dus logisch beredeneerd: s1 cosmetics zullen tijdens s2 ook beschikbaar zijn aangezien ze dan op de eternal realm beschikbaar zijn...lolgast schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:55:
[...]
Dat wil ik (zonder het opgezocht te hebben) niet geloven. Dus volgens jou betaal je voor cosmetics die je vervolgens maar 3 maanden kunt gebruiken? Ik zou verwachten dat die op zijn minst naar Eternal verhuizen
Ik hoop dat je daarin gelijk hebt. Ze zijn wel marked met een blaadje. Ik kan er geen uitleg over vinden in ieder geval.RustStorm schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:04:
Cosmetics verkregen in eternal zijn beschikbaar in s1. Dus logisch beredeneerd: s1 cosmetics zullen tijdens s2 ook beschikbaar zijn aangezien ze dan op de eternal realm beschikbaar zijn...
In de eerste 2 regio's hoef je geen sidequests meer te doen mits je al het andere maxed.Jackson6 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 16:33:
Kan je eigenlijk alle renown tiers halen zonder side quests? Ik ben die sides echt helemaal beu, nadat ik ze al een keer gedaan heb op m'n non seasonal.
In de andere 3 regio's zul je een minimum aantal sidequests moeten doen om de laatste tier van 2000 te halen
:fill(white):strip_exif()/f/image/Gt8Ic1wAoOhceMMyUnsp7RIW.png?f=user_large)
Verhuizen naar Eternal heeft voor mij 0 waarde. Iedereen speelt season, tijdens S2 ga je echt niet Eternal doen om je looks te kunnen gebruiken.lolgast schreef op zondag 23 juli 2023 @ 10:55:
Dat wil ik (zonder het opgezocht te hebben) niet geloven. Dus volgens jou betaal je voor cosmetics die je vervolgens maar 3 maanden kunt gebruiken? Ik zou verwachten dat die op zijn minst naar Eternal verhuizen
Maar wellicht is er roll-over en blijven zijn S1 cosmetics ook in latere seasons te gebruiken.
Waar haal dat het uit dat cosmetics season only zijn? Cosmetics uit eternal realm zijn gewoon beschikbaar in season. Waarom zou dat andersom niet zo zijn? Hebben ze dat expliciet gezegd?Zarhrezz schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:57:
[...]
Verhuizen naar Eternal heeft voor mij 0 waarde. Iedereen speelt season, tijdens S2 ga je echt niet Eternal doen om je looks te kunnen gebruiken.
Maar wellicht is er roll-over en blijven zijn S1 cosmetics ook in latere seasons te gebruiken.
Xbox: SendexNL
Heeft het nu nog nut ik met dat character verder doe? Of beter een nieuw start in S1? Want ik vermoed daar nu alles te doen is?
En wat met het 'originele character', ik heb nu het gevoel dat die zo wat 'waardeloos' geworden is in het nieuwe S1?
Ja als je er geen ervaring mee hebt dan kan ik me voorstellen dat het een heel raar idee is om die character net nu je klaar bent te laten voor wat het isQuZyX schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:38:
Net Diablo IV finished (campaign uitgespeeld) -spoiler:Wel een leuk open einde ;-) Ze kunnen dus nog elke kant op met het verhaal...
Heeft het nu nog nut ik met dat character verder doe? Of beter een nieuw start in S1? Want ik vermoed daar nu alles te doen is?
En wat met het 'originele character', ik heb nu het gevoel dat die zo wat 'waardeloos' geworden is in het nieuwe S1?
Maar ik zou idd gewoon een nieuwe maken in Season 1 en nu kan je dan de skip campaign aan zetten.
Uiteindelijk is seasons hetgeen wat de gemiddelde speler speelt. natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar elke season in Diablo 3 bijvoorbeeld maakte ik een nieuwe en het einde van het seizoen was mijn character bijna altijd sterker dan mijn character daarvoor. de oude characters raak ik meestal nooit meer aan.
Klopt inderdaad, 30% van mijn map is nog uncovered... side quest(s) amper gedaan, zo een fortress of world boss (nog) niet echt tegen gekomen... Dus ik denk ik nog massa's te ontdekken heb (ook tijdens de campaign)... Was ook nog 'maar' level 43... En ik vind het al een job op zich om hier te gerakenRicmaniac schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:43:
[...]
Ja als je er geen ervaring mee hebt dan kan ik me voorstellen dat het een heel raar idee is om die character net nu je klaar bent te laten voor wat het is![]()
Maar ik zou idd gewoon een nieuwe maken in Season 1 en nu kan je dan de skip campaign aan zetten.
Uiteindelijk is seasons hetgeen wat de gemiddelde speler speelt. natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar elke season in Diablo 3 bijvoorbeeld maakte ik een nieuwe en het einde van het seizoen was mijn character bijna altijd sterker dan mijn character daarvoor. de oude characters raak ik meestal nooit meer aan.
Persoonlijk zou ik deze character blijven spelen en S1 overslaan. Explore de hele map, pak alle Altars of Lilith, ga wat endgame spelen. Als je over 1 maand bent uitgekeken op deze character kun je nog altijd een seasonal character beginnen. Maar dan ben je wel voorbereid op alle toekomstige seasons doordat je de hele map en alle altars hebtQuZyX schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:38:
Net Diablo IV finished (campaign uitgespeeld) -spoiler:Wel een leuk open einde ;-) Ze kunnen dus nog elke kant op met het verhaal...
Die zijn al direct na claimen ook in Eternal te gebruiken. Armor, weapons, mounts. Uiteraard de aspects, seasonal boosts en Hearts niet.Deadsmell schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:24:
[...]
Waar haal dat het uit dat cosmetics season only zijn? Cosmetics uit eternal realm zijn gewoon beschikbaar in season. Waarom zou dat andersom niet zo zijn? Hebben ze dat expliciet gezegd?
Zoals verwacht, een hoop mooie woorden van Blizzard support, maar totaal geen daden. Lijkt een beetje een thema te worden.Finraziel schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 21:43:
Pff... Toch eens gaan spelen nu ik even een paar uurtjes had (werk is gekkenhuis momenteel). Nog maar een klein stukje gespeeld maar toen ik de season progress wou checken drukte ik per ongeluk op A (controller) na het openen van het scherm, en de game zet je cursor automatisch op de knop 'Activate Premium Battle Pass'... Probeerde nog meteen weg te gaan van het scherm wat zelfs tot een game crash leidde, maar bij opnieuw inloggen blijkt mijn premium battle pass dus geactiveerd te zijn.
Right, ik was er nog niet helemaal over uit maar wou hem eigenlijk misschien bewaren voor een volgend seizoen omdat ik momenteel dus minder tijd heb en misschien liever wacht tot de game wat verder opgelapt is.
Blijkt ook een bekend issue te zijn:
https://www.wowhead.com/d...ing-premium-battle-334232
Ze gaan in ieder geval zorgen dat de focus niet automatisch op die knop staat... Ja, leuk, wat heb ik daar aan? Heb maar een support ticket ingeschoten, het zal me benieuwen...
We zullen zien of en hoe ze dit oplossen, maar het begint langzaam aan wel erg moeilijk te worden om nog te geloven dat Blizzard incompetent is ipv gewoon evil, want zoals in dat artikel ook al aangehaald, dit komt wel heel erg over als een dark pattern om mensen hun premium pass maar snel te laten gebruiken ipv te bewaren... Ja hoor je kunt hem bewaren! Als je 3 maanden lang heel voorzichtig bent om nooooooit per ongeluk op deze grote rode knop te drukken! Muahahahahaa. Lilith is er niks bij.
:fill(white):strip_exif()/f/image/FudNR0V8ODuQEyrtaLDqKT4o.png?f=user_large)
Erg Amerikaans ook... de klant compleet de hemel in prijzen maar als puntje bij paaltje komt niks kunnen betekenen. Bah.
De kans dat ik nog eens betaal voor een premium pass is bij deze ook gelijk onder het nulpunt gezakt.
Ga stuk sneller dan me vorige rogue. die was level 40 met 13h /played ofzo en ben nu 30 in iets van 4 uurtjes
Geweldig weer "you can count on me today" "have a wonderful day" terwijl ze niks kunnen/willen doen.Finraziel schreef op zondag 23 juli 2023 @ 13:34:
[...]
Zoals verwacht, een hoop mooie woorden van Blizzard support, maar totaal geen daden. Lijkt een beetje een thema te worden.
[Afbeelding]
Erg Amerikaans ook... de klant compleet de hemel in prijzen maar als puntje bij paaltje komt niks kunnen betekenen. Bah.
De kans dat ik nog eens betaal voor een premium pass is bij deze ook gelijk onder het nulpunt gezakt.
Ondertussen S1 begonnen (incl. de campaign nog eens) met een female sorcerer op tier 2
Ik vind ze leuker spelen dan de Barbarian en nu ga ik ook (veel) meer tijd nemen om alles te ontdekken. Ben benieuwd!
P.S: Wat doen jullie met Legendary gear dat je 'outgrown' bent?
Veel plezier met de nieuwe ronde.QuZyX schreef op zondag 23 juli 2023 @ 15:11:
@Ricmaniac & @lolgast
Ik sloop alle gear die ik outgrown ben, de materialen zijn meer waard (en de stash ruimte) dan enige voordeel die je met leveling zou kunnnen hebben bij een volgende karakter. Die wissel je namelijk toch veel te snel weer om (amulet een keer daargelaten)
als het een power is die ik voor 1 van me builds nodig heb dan bewaar ik ze in een apart tabje in me stash zodat ik de powers wanneer nodig kan extracten en in andere gear kan imprinten.QuZyX schreef op zondag 23 juli 2023 @ 15:11:
@Ricmaniac & @lolgast ; merci voor de tips!![]()
Ondertussen S1 begonnen (incl. de campaign nog eens) met een female sorcerer op tier 2- ik ga voor de ICE build (fire vind ik wat raar, demons kunnen toch goed tegen vuur?
)
Ik vind ze leuker spelen dan de Barbarian en nu ga ik ook (veel) meer tijd nemen om alles te ontdekken. Ben benieuwd!![]()
Als het niet zo'n belangrijke of niet hoge roll van die power is dan wil ik ze ook nog wel eens salvagen als ik de transmog nog niet heb
Wat ik in ieder geval nooit doe met legendary is ze sellen. Als het echt overbodig is is salvagen beter omdat je dan bepaalde materials krijgt die je alleen krijgt door legendaries te salvagen. Heb je later weer nodig om je gear te upgraden etc.
Seasonal items zijn weg aan het eind van een season. Dat weten we. Over unlocked seasonal transmogs kan ik eigenlijk niets vinden. Op zich lijkt het me logisch dat de S1 transmogs na roll-over op Eternal beschikbaar zijn en daardoor na start S2 ook voor S2 toons...maar dat is dan gebaseerd op de aanname dat S1 transmogs naar Eternal realm gaan en dat alle Eternal transmogs in een nieuw season beschikbaar zijn (want dat hebben we dit season gezien). Maar ik kan er nergens iets officieels over vinden.Deadsmell schreef op zondag 23 juli 2023 @ 12:24:
Waar haal dat het uit dat cosmetics season only zijn? Cosmetics uit eternal realm zijn gewoon beschikbaar in season. Waarom zou dat andersom niet zo zijn? Hebben ze dat expliciet gezegd?
Mochten seasonal transmogs niet op volgende seasons beschikbaar zijn dan zie ik mezelf in de toekomst in ieder geval geen seasonal pass meer kopen...maar we gaan het zien (over een paar maanden).
In de laatste gewone dungeon ook nog Butcher tegen gekomen: was geen pretje. Zat halverwege respec naar end game build, die ik ook nog beetje moet leren spelen.
WT3 had ik unlocked op level 49, maar was me te riskant. Dus eerst nog ff wat gefarmed op WT2 tot level 50. Daarna wel op WT3 en vooral bezig met renown voor de paragon points. Had de Exploit glyph meteen gevonden, dus dat was mazzel!
Nu beetje sacred items sprokkelen en dan weer terug de dungeons in. Moet wel zeggen dat de druid inmiddels iets spannender is dan de necro was, maar het is nog te doen. Een keertje een Scroll of Escape gebruikt tot nu toe.
[ Voor 25% gewijzigd door Morrar op 23-07-2023 17:10 ]
Verwijderd
Welke Bone Spear build heeft jullie voorkeur?
Lekker spelen en je unique drops je build laten bepalen ?Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2023 @ 17:14:
Bonespear speelt heerlijk weet ik inmiddels, blij dat ik de keus gemaakt heb. Wat ik nu wel lastig vind is de verschillende builds en welke te kiezen. Ik heb 3 builds voor me en uiteraard zijn ze alle drie geweldig en een totale synergie.Maar toch zijn er verschillen in hearts en paragon, Ra ra hoe kan dat.
Welke Bone Spear build heeft jullie voorkeur?
Ik speel nu rapid fire en het speelt erg leuk tot nu, gameplay voelt in ieder geval erg snelLuxurydiver schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:30:
[...]
Niet helemaal hetzelfde maar met Penetration Shot (nu in S1 met nieuwe Unique) of Rapid Fire build in combo met Rain of Arrows (Rainbow build met Unique Amu) is de Rogue met Bow speelbaar.
Deze builds zijn momenteel niet de krachtigste of snelste van de Rogue maar je kan prima alle content spelen.
[ Voor 33% gewijzigd door Bossie op 23-07-2023 17:50 ]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Hoe level jij nu? Quests? Ik merk dat ik de startquests wel beu benRicmaniac schreef op zondag 23 juli 2023 @ 14:48:
Ik begin rogue echt goed door te krijgen met wat ik aan kan enzo. momenteel lekker een farmpje aan het zetten. Ben nog vrij brak van het festival gisteren maar nu toch inmiddels alweer level 30 (van 19 om 12:00)
Ga stuk sneller dan me vorige rogue. die was level 40 met 13h /played ofzo en ben nu 30 in iets van 4 uurtjes
Dat heet een shit sandwich.Finraziel schreef op zondag 23 juli 2023 @ 13:34:
[...]
Zoals verwacht, een hoop mooie woorden van Blizzard support, maar totaal geen daden. Lijkt een beetje een thema te worden.
[Afbeelding]
https://www.urbandictiona....php?term=Shit%20Sandwich
Dat is zo'n fantastische PR taktiek die je leert van marketing guru's die denken dat alle andere mensen dom zijn.
https://www.mtmmo.com/new...sologroup-for-all-classeslolgast schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:26:
[...]
Hoe level jij nu? Quests? Ik merk dat ik de startquests wel beu ben
Hier kan je wat uit pikken. Ik doe zelf vanaf 35 tree of whipsers. Vind ik wat leuker. Hier en daar een stronghold en unlock tussen door waypoints
https://maxroll.gg/d4/tierlists/endgame-tier-list
Check de legend eenscrimby schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:57:
Enig idee waar de plusjes voor staan bij deze lijst?
Ja deze 2e character deed ik veel meer meta gaminglolgast schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:26:
[...]
Hoe level jij nu? Quests? Ik merk dat ik de startquests wel beu ben
Toen op level 16 de meest linker en rechter stronghold in Fractures peaks gedaan.
Toen vanaf 19 tot 27 de Onyx Watchtower strong hold clearen maar dan niet de boss killen en niet die bell klikken om hem te sluiten zeg maar. dan leave game > enter game en spawn je weer bij het begin van die stronghold. clear je weer een goeie route en dan doe je weer leave game en enter
De reden dat je eerder Onyx Watchtower niet complete is omdat je het later nog steeds kan gebruiken voor xp efficientie indien je dat zou willen.
Misschien dat ik door grind tot 45 ofzo op deze manier en dan de capstone dungeon doe zodat ik op T3 die renown ook gelijk verder mee kan pakken.
[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 23-07-2023 20:04 ]
Ah ja, de ‘Raxx’ manier. Das mij te saai. Ik heb op mijn HC Eternal wel de dungeon van de ‘Call of the Ancients’ quest misbruikt om in WT3 vrij veilig aan sacred gear te komen, maar een partij zaaddodende was het welRicmaniac schreef op zondag 23 juli 2023 @ 20:04:
[...]
Ja deze 2e character deed ik veel meer meta gamingging tot level 15 ofzo met gewoon tree of whispers via voornameijk die dungeons.
Toen op level 16 de meest linker en rechter stronghold in Fractures peaks gedaan.
Toen vanaf 19 tot 27 de Onyx Watchtower strong hold clearen maar dan niet de boss killen en niet die bell klikken om hem te sluiten zeg maar. dan leave game > enter game en spawn je weer bij het begin van die stronghold. clear je weer een goeie route en dan doe je weer leave game en enteris best saai maar was goeie exp haha. En vanaf 27 tot 32 hetzelfde gedaan met Kor Dragan stronghold en op level 32 die afgemaakt. en daar ben ik gebleven. Ga straks verder maar ga nu weer iets normaler spelen en niet zo XP efficient omdat ik weer hoger kom
![]()
De reden dat je eerder Onyx Watchtower niet complete is omdat je het later nog steeds kan gebruiken voor xp efficientie indien je dat zou willen.
Misschien dat ik door grind tot 45 ofzo op deze manier en dan de capstone dungeon doe zodat ik op T3 die renown ook gelijk verder mee kan pakken.
Newcrimby schreef op zondag 23 juli 2023 @ 18:57:
Enig idee waar de plusjes voor staan bij deze lijst?
Die ken ik niet bestaat die nog?lolgast schreef op zondag 23 juli 2023 @ 20:46:
[...]
Ah ja, de ‘Raxx’ manier. Das mij te saai. Ik heb op mijn HC Eternal wel de dungeon van de ‘Call of the Ancients’ quest misbruikt om in WT3 vrij veilig aan sacred gear te komen, maar een partij zaaddodende was het wel

Ik ben Mokaraa & Fareleth in-game
Het is net de mega top 100!richards3 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 22:00:
[...]
maar ze hebben ok de combi van new en gestegen in de lijst, die is wat vreemd/
YouTube: Horses Are The BEST | Diablo 4 [Ep 5]
Vorige week nog wel, niets over gehoord verder. Is deze quest, waarvoor dus ook geldt: niet afronden maar resetten. Dungeon zit echt nokkie vol met elites, en is bizar kort. Goed voor veel yellows in hele korte tijd dus
https://www.ign.com/wikis/diablo-4/Call_of_the_Ancients
[ Voor 7% gewijzigd door lolgast op 23-07-2023 22:47 ]
Eentje mist nog. Dat je dik buiten town bent en dan nog steeds niet kan galopperen! Dat had ik dus vandaag...Aganim schreef op zondag 23 juli 2023 @ 22:43:
Ik moet deze toch even delen, stuk voor stuk is iedere scene zo herkenbaar.![]()
YouTube: Horses Are The BEST | Diablo 4 [Ep 5]
.
.
.
.
.
Ik heb nu al voor de vierde keer dat ik 1 of 2 van die Vampiric Incubator's niet kapot kan maken, het blijft "immune" en mobs blijven spawnen (geven geen XP helaas
I, a stranger and afraid in a world I never made...
nee heb hem iets van 20 keer gecleared tot aan de boss XD en de laatste keer gewoon de boss gekilled.Milo44 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 23:12:
Nog meer mensen die een bug ervaren met het clearen vd Kor Dragan stronghold?
Ik heb nu al voor de vierde keer dat ik 1 of 2 van die Vampiric Incubator's niet kapot kan maken, het blijft "immune" en mobs blijven spawnen (geven geen XP helaas)
Geen 1 keer gehad dat ik die dingen niet kapot kon maken.
Heb je dan wel al die kleine bloedblaren kapot gemaakt zodat die immuniteit weg gaat van die grote dingen ?
Je moet vanaf de incubators die immuun zijn kijken naar de 'navelstrengen' die over de grond lopen vanaf de incubator. Aan het andere eind zit een soort extra bubbel die je moet vernietigen. Die kleinere bubbels beschermen de grotere. Elke grote bubbel heeft die van die guardians. En die moeten allemaal weg.Milo44 schreef op zondag 23 juli 2023 @ 23:12:
Nog meer mensen die een bug ervaren met het clearen vd Kor Dragan stronghold?
Ik heb nu al voor de vierde keer dat ik 1 of 2 van die Vampiric Incubator's niet kapot kan maken, het blijft "immune" en mobs blijven spawnen (geven geen XP helaas)